Ja deze verwachtte ik al. Maar ik wil simpelweg weten wáár de besmettingen zijn. Dat wordt in andere landen toch ook gemeld? Waarom zou de rivm dat niet doen?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je extra op moet letten op het moment dat je de deur achter je dichttrekt.
Lijkt of ze daar opgeven en vooral de mensen nu rustig willen houden want veel mensen kijk naar die races.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:10 schreef Kyran het volgende:
Gewoon wielerrondes door laten gaan ook he .... In Italië zijn ze ook lekker bezig.
Of met een zakje om je hand.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als hygiëne een ding voor je is moet je niet die tang gebruiken
Vind het al een wonder dat ze het schoonmaken.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
And so it goes.
Misschien heb je wat aan deze wijsheid van Mark Manson:Die mag wel in de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:09 schreef Za het volgende:
Ik vermoed dat er in NL een grotere uitbraak is dan in Italië, puur vanwege maatregelen die uitbleven waar elk ander land zich wel aan hield.
Wat heb je aan die info? Dan weet je waar mensen in quarantaine zitten. Je weet volgende week pas waar je deze week beter niet had kunnen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Coeus het volgende:
[..]
Ja deze verwachtte ik al. Maar ik wil simpelweg weten wáár de besmettingen zijn. Dat wordt in andere landen toch ook gemeld? Waarom zou de rivm dat niet doen?
Natuurlijk maakt het uit.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
And so it goes.
Misschien heb je wat aan deze wijsheid van Mark Manson:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Natuurlijk heb je gelijk. Maar ik verwacht voorlopig niet dat héél NL er vol mee zit en daarnaast wil ik het simpelweg weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat heb je aan die info? Dan weet je waar mensen in quarantaine zitten. Je weet volgende week pas waar je deze week beter niet had kunnen zijn.
Laten we de OP niet te lang maken, ik krijg er nu al RSI van en volgens de RIVM kan dat nooit een bijwerking van het Coronavirus zijn.quote:
quote:Ook twee corona-besmettingen in de gemeente Utrecht
UTRECHT - In Utrecht zijn twee coronabesmettingen geconstateerd, meldt de GGD.
Het betreft een stel dat inmiddels in zogenaamde 'thuisisolatie' is geplaatst. Het is de derde besmetting in de provincie Utrecht. Eerder vandaag werd bekend dat een man uit Houten is besmet.
De gemeente Utrecht kan verder nog niets melden over de besmetting.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2024856/
@Zipportal @Tjacka @Tenganoquote:15. Persoon U1, een stel met patient 16 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
16. Persoon U2, een stel met patient 15 uit de gemeente Utrecht, terug van een reis naar Noord-Italië
Mja gewoon testen beperkt houden, dan lijkt het alsnog weinig besmettingen. Hebben we straks mss alleen schijnbaar wat hoger % doden. NL overheid niet vies van een doofpotjequote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden wordt.
Ik vraag me af of NL daar uiteindelijk ook niet heel veel kritiek uit het buitenland over zal krijgen. Uiteraard pas als blijkt dat hier een epidemie woekert die niemand in de gaten had. Als je ziet hoe China en Italie ervan langs krijgen...
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Za het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het uit.
5 februari:
Italy has stopped all flights between the country and China, as well as the Chinese cities of Hong Kong and Macau and Chinese-claimed Taiwan to stop the spread of the virus.
Nederland heeft deze maatregel nooit genomen, los van KLM vluchten op een gegeven moment, de rest vliegt nog steeds in.
Ook de wereldwijde protocollen voor repatrianten lapten ze aan hun laars.
Er was al weken geleden kritiek op het Nederlandse beleid door de minister van Volksgezondheid van Duitsland.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Tja, ik kan ook tot geen andere conclusie komen. De testcriteria, hoewel iets verruimd, zijn ook nog steeds zo streng dat er maar een heel beperkt aantal gevallen gevonden worden.
Ik vraag me af of NL daar uiteindelijk ook niet heel veel kritiek uit het buitenland over zal krijgen. Uiteraard pas als blijkt dat hier een epidemie woekert die niemand in de gaten had. Als je ziet hoe China en Italie ervan langs krijgen...
zeer terechte klacht.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Laten we de OP niet te lang maken, ik krijg er nu al RSI van en volgens de RIVM kan dat nooit een bijwerking van het Coronavirus zijn.
Inderdaad, maximale maatregelen werken hooguit als vertraging.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook of het uitmaakt.
Of ze blijven thuis.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:19 schreef speknek het volgende:
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.
Ik koop altijd van die broodjes die je zelf in de oven moet flikkeren. Dan zijn de bacteriën wel dood.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daar doe ik niet meer aan. Voorheen wilde ik nog wel een kaasje meepakken. Ook de brood afdeling vind ik nu een risico. Van die verse broodjes die niemand natuurlijk met de tangen in het zakje stopt.
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@BurgersJessy Het @rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Ja daar dacht ik ook aan. Voordeel zou dan kunnen zijn dat je meer capaciteit hebt.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Inderdaad, maximale maatregelen werken hooguit als vertraging.
Had ik er gelijk ingezet; was een grapjequote:Op maandag 2 maart 2020 15:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, de man uit Houten,
Niet de twee uit de gemeente Utrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |