quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Had ik er gelijk ingezet; was een grapje
Google even op verwaarloosde longontsteking en je weet waarom je je ziek moet melden. Los van corona virus.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:13 schreef Richestorags het volgende:
Wanneer is voor jullie het moment om te zeggen, ik ga thuiswerken?
Ik voel me sowieso al een beetje vaag een tijd. Veel slijm in mijn keel, had gisteren duidelijk temperatuurverhoging, rillingen en pijn op de borst, spierpijn in mijn lichaam, gewoon slapjes gevoel zeg maar. Heb ook verhoogde hartslag enzo. Zou ook een gewone longontsteking kunnen zijn, die heb ik vorig jaar ook gehad
Blijven ambtenaren hequote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@:BurgersJessy Het @:rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @:rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Singapore doet het volgens mij nu nog, die zitten toch al op 100+? Godverdomme wat een faalhazen.
Echt niet te geloven.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"Teveel werk"twitter:czhuijgen twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:19:47@:BurgersJessy Het @:rivm gaat vanaf nu dagelijks een update geven. De woonplaats van de nieuwe patiënten zijn niet bekendgemaakt. 'Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het teveel om dit van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken', aldus @:rivmhttps://t.co/DeqQ1y4xZ1 reageer retweet
Singapore doet het volgens mij nu nog, die zitten toch al op 100+? Godverdomme wat een faalhazen.
Bizar inderdaad. Hoe understaffed is het RIVM eigenlijk?quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Carnaval, wintersport,voetbalwedstrijden, stedentrips. Hou mijn hart vast voor de komende 6 weken. Als het in dit tempo doorgaat moet bijna iedereen eraan geloven.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:25 schreef KingRadler het volgende:
er moeten nog veel terug komen van vakantie de lijst zal wel flink gaan groeien
Ze zijn uiterst precies; tot op het exacte appartementencomplex en winkels toe. Ze willen het zoveel mogelijk indijken en linken patiënt X aan Y waar nodig. Ze hebben zelfs mini clusters (vanaf 3 personen is het al iedereen afgaan voor diagnose).quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat zeiden we in begin januari ook. Toen zouden na 2 weken vrijwel miljoenen mensen besmet zijn. We zitten nu hoogstens wereldwijd op 100k ofzoquote:Op maandag 2 maart 2020 15:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Carnaval, wintersport,voetbalwedstrijden, stedentrips. Hou mijn hart vast voor de komende 6 weken. Als het in dit tempo doorgaat moet bijna iedereen eraan geloven.
Denk het niet eigenlijk. Veel mensen plannen hun vakantie aan de hand van beschikbare tickets, prijzen en vliegtijden.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Lekker nuttig ook, dan vliegen Chinezen/Italianen via een ander land om.
Singapore doet het ook 1 keer per dag, maar dan wel goede complete info, leeftijd, geslacht, werk, straat of gebied waar ze wonen en of er een link is met eerdere cases.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Gelukkig hebben de alle paniekzaaiers elkaar gevonden in CORquote:Op maandag 2 maart 2020 15:28 schreef Jane het volgende:
Het RIVM gaat er nu vanuit dat als ze gewoon het minimale melden, 1x per dag een getalletje, dat dan de rust het langst bewaard blijft onder het onwetende volk.
Korea doet het nog steeds met bijna 4000 cases. Zijn hele kaarten beschikbaar met reisroutes van de cases, en sms alerts als je in de buurt van een case ben geweest.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Beurzen openen hoger dus er is hoop.quote:
Bij 18 gevallen ook al hequote:
Beter voorbeeld ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Korea doet het nog steeds met bijna 4000 cases. Zijn hele kaarten beschikbaar met reisroutes van de cases, en sms alerts als je in de buurt van een case ben geweest.
Ik neem nooit die broodjes, maar liep er gisteren langs en moest gelijk aan die post denken. Brrrrrrr.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sinds ik gehoord heb dat die tang maar 1 keer per dag schoongemaakt wordt bij de Albert Heijn ben ik meer bang voor de tang dan voor het feit dat het broodje misschien getoucheerd zou kunnen zijn door iemand.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)og-corona-virus-rivmquote:De nieuwe coronagevallen zijn onder andere in Houten, Dalen, Nieuwendijk, de regio Tilburg en Helmond.
Waarschijnlijk zijn ze bang dat als mensen weten dat het in hun dorp is in paniek raken of dat naar buiten komt wie het is en waar die precies woont.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij 18 gevallen ook al he
Als er nou honderden per dag bij zouden komen...
Tsja. Korea is op technologisch gebied wel verder dan NL natuurlijk. Die hebben daar ook al meer dan een jaar 5G.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Beter voorbeeld ja.
Echt het idee dat we wat dit aangaat in 1 of ander derde wereldland wonen.
goed bezig / nieuwe risco gebieden waar ik dus niet kom deze weekquote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
RTL geeft de gemeente nog wel door:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)og-corona-virus-rivm
quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik krijg met alle posts hier het idee dat FOK! voor 90% bestaat uit zieke, zwakke en misselijke 80-plussers waarvoor hogere kans op sterfte bestaat...
Ik zou het wel fijn vinden om te weten wanneer het in mijn gemeente is. Dan weet ik dat ik extra voorzichtig moet zijn en kunnen kwetsbare groepen er ook voor kiezen om wat minder naar buiten te gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn ze bang dat als mensen weten dat het in hun dorp is in paniek raken of dat naar buiten komt wie het is en waar die precies woont.
Japan ook. Leeftijd, geslacht, woonplaats.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De gemeenten geven de gemeenten door.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij het bepalen misschien, maar dan heb je alleen de lastminute reiziger. Als je je vakantie al gepland hebt dan gaan de meeste mensen gewoon nog. Een Chinese aio van mij haar ouders waren op bezoek toen KLM ineens niet meer vloog. Die gaan niet maandenlang hier zitten als ze ook via een andere route weer terugkomen.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet eigenlijk. Veel mensen plannen hun vakantie aan de hand van beschikbare tickets, prijzen en vliegtijden.
Ik ben niet in paniek hoor.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gelukkig hebben de alle paniekzaaiers elkaar gevonden in COR
En de overige 10% leest niet goed.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik krijg met alle posts hier het idee dat FOK! voor 90% bestaat uit zieke, zwakke en misselijke 80-plussers waarvoor hogere kans op sterfte bestaat...
Of gewoon mensen die voor alles bang zijn en hele pallets aluminium thuis hebben liggen.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik doe mijn dakraam alvast dicht.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden om te weten wanneer het in mijn gemeente is. Dan weet ik dat ik extra voorzichtig moet zijn en kunnen kwetsbare groepen er ook voor kiezen om wat minder naar buiten te gaan.
Puntje voor RTL!quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
twitter:vrtnws twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:30:32Leerlingen uit Lede waren op skireis in Noord-Italië: "Sommigen roepen 'corona' om te lachen of vermijden ons" https://t.co/6sY4bITQhy #vrtnws reageer retweet
Dus dit.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij 18 gevallen ook al he
Als er nou honderden per dag bij zouden komen...
Je weet wel of je buurman het is door die marsmannetjes van de ggd aan de deur.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn ze bang dat als mensen weten dat het in hun dorp is in paniek raken of dat naar buiten komt wie het is en waar die precies woont.
https://nieman.harvard.ed(...)nAPandemic.aspx.htmlquote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben niet in paniek hoor.
Vanochtend had iemand hier nog een artikel geplaatst over het verschil tussen de mensen die zich graag voorbereiden (paniekzaaiers, volgens jou) en de ontkenners. Volgens mij kwam het er op neer dat de ontkenners pas in een later stadium in paniek raken. Als het niet meer te ontkennen valt, wrs. Of als ze er zelf mee te maken krijgen. Degenen die jij nu die 'paniekzaaiers' noemt, zullen dan het kalmst zijn.
Ik krijg ook de indruk dat het er veel mee te maken heeft of je zin hebt om je in te lezen in wat er nu eigenlijk aan de hand is. Mensen die daar geen zin in hebben, denken dat de rest schromelijk overdrijft.
Anyway, er wordt echt heel weinig paniek gezaaid in dit topic. Er zitten alleen wel wat mensen die zich erin verdiept hebben en die de houding van het RIVM onbegrijpelijk laks vinden.
Waarbij je dan mag afvragen of de mensen die zich ingelezen hebben wijsheid in pacht hebben om te kunnen zeggen welke aanpak allerbeste is...quote:Op maandag 2 maart 2020 15:34 schreef Jane het volgende:
Anyway, er wordt echt heel weinig paniek gezaaid in dit topic. Er zitten alleen wel wat mensen die zich erin verdiept hebben en die de houding van het RIVM onbegrijpelijk laks vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |