abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 1 maart 2020 @ 16:55:10 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191776756
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS) - De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Picard (PIC) - Uitgezonden vanaf 2020 in Europa op Amazon Prime, speelt zich 15 jaar af na Star Trek: Nemesis in de Prime Timeline: Romulus is vernietigd, maar Vulcan niet (Kelvin Timeline).
Deze serie brengt Patrick Stewart terug in de rol van Jean-Luc Picard, samen met karakters uit Star Trek: TNG en Star Trek: Voyager.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
PIC, ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
  zondag 1 maart 2020 @ 16:55:58 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191776781
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij snapt best wat ik bedoel.
[..]

Dat jij het niks vindt is zo ondertussen wel duidelijk maar als jij zo'n soort post weet te produceren vraag ik me toch echt af waarom je nog kijkt en hier post.
Zie het maar als de autopsie van een dierbare... je wil het niet zien en het doet je verdriet... maar je kan niet wegkijken want dan is het voorgoed voorbij.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 17:22:28 #3
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191777260
Ik vind het wel leuk maar het is zo on trek on onkarakteristisch picard
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191777285
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ahja.. democratie. De objectieve maatstaf van goede smaak. Daarom hebben we nu ook een knalrode vloer op de galerij.
Ja ho eens even. Jij komt met generaliserende opmerkingen over wat oude en nieuwe kijkers zouden vinden. Als we dan daadwerkelijk kijken naar wat die kijkers vinden op basis van ratings, dan is dat opeens niet elitair genoeg?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 maart 2020 @ 17:31:05 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191777393
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ho eens even. Jij komt met generaliserende opmerkingen over wat oude en nieuwe kijkers zouden vinden. Als we dan daadwerkelijk kijken naar wat die kijkers vinden op basis van ratings, dan is dat opeens niet elitair genoeg?
Ik zei nergens "alle" nieuwe kijkers en "alle" oude kijkers. Ik snap wel dat je het zo leest maar zo was dat niet bedoeld.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191777621
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zei nergens "alle" nieuwe kijkers en "alle" oude kijkers. Ik snap wel dat je het zo leest maar zo was dat niet bedoeld.
Je stelt in een post iets over oude en nieuwe kijkers om daarna te stellen dat Bosbeetle het wel allemaal even anders ziet. Dan lijk je toch te impliceren dat de heersende opinie is dat het allemaal maar niets is.

Een gemiddeld cijfer zegt overigens ook niets over "alle" kijkers. Ook met een gemiddelde van 8,2 zullen er mensen tussenzitten die het een 1 of een 3 geven. Het geeft echter wel aan dat de serie kennelijk door heel veel mensen prima wordt bevonden.
Het risico met franchises blijft altijd dat je te maken krijgt met mensen met een hele sterke opinie over wat er binnen de franchise zou horen of mogen. Dat is eenieder zijn of haar goed recht, maar dat doet niets af aan het feit dat de serie toch best aardig gewaardeerd wordt. Discovery scoort bijvoorbeeld wel een stuk slechter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 17:50:57 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191777723
Hier ook een ST fan die alles (nouja, Animated niet) heeft gezien en Picard, in tegenstelling tot Discovery, wel kan pruimen.

Je blijft steken in het TOS idee van Roddenberry, die al in de films en TNG een spiegel werd voorgehouden. Wrath of Khan, Search for Spock, Undiscovered Country. Maar ook in TNG kwam het al vrij vroeg met Conspiracy en Q-Who.
Heel mooi om een utopie te hebben, met alleen maar gelukkige blije mensen, en nieuwe ontdekkingen.... maar er is een keerzijde. Er zijn kapers op de kust, mensen die mee willen genieten. Hoe hou je je mooie wereld in stand terwijl je vecht tegen kwade invloeden. Dat is waar Star Trek uiteindelijk om draait, dat was een natuurlijke weg waar de gehele serie heen is gegaan, een logische weg....

Quark zei het al heel mooi in DS9, neem bij humans hun vrije blije wereld weg, en ze zijn net zo als ieder ander ras. De vergelijking met root beer maakte hij volgens mij, blij en sprankelend, just like the federation.
TNG laat in een paar afleveringen dit spanningsveld mooi zien.
DS9 ging hier heel goed mee verder. Denk aan Homefront/Paradise Lost of In The Pale Moonlight. Hoe bescherm je je utopie, en wat doe je met 'aanvallers'.
Picard gaat daar verder. Nee, Jean-Luc is niet meer dezelfde man als in de tijd van TNG, en dat is logisch gezien alles wat er is gebeurd.

ajb, zeik niet zo, en kijk, of kijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door TARAraboemdijee op 01-03-2020 18:14:37 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 1 maart 2020 @ 17:51:36 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191777741
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je stelt in een post iets over oude en nieuwe kijkers om daarna te stellen dat Bosbeetle het wel allemaal even anders ziet. Dan lijk je toch te impliceren dat de heersende opinie is dat het allemaal maar niets is.

Ja zoals ik al aangaf snap ik dat dat zo over kan komen maar ik heb geen idee wat de cijfers zijn achter de genoemde 3 groepen.

quote:
Een gemiddeld cijfer zegt overigens ook niets over "alle" kijkers. Ook met een gemiddelde van 8,2 zullen er mensen tussenzitten die het een 1 of een 3 geven. Het geeft echter wel aan dat de serie kennelijk door heel veel mensen prima wordt bevonden.
Het risico met franchises blijft altijd dat je te maken krijgt met mensen met een hele sterke opinie over wat er binnen de franchise zou horen of mogen. Dat is eenieder zijn of haar goed recht, maar dat doet niets af aan het feit dat de serie toch best aardig gewaardeerd wordt. Discovery scoort bijvoorbeeld wel een stuk slechter.
Ik denk dat mensen door de teleurstelling van STD bereid zijn dit met een minder kritisch oog te bekijken. Volgens mij doen een hoop schrijvers van Discovery gewoon mee met het schrijven van dit.

Maar ik denk wel dat we objectief kunnen vaststellen dat new Trek iets anders is dan wat het was toen Roddenberry nog leefde.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 17:54:46 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191777818
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar ik denk wel dat we objectief kunnen vaststellen dat new Trek iets anders is dan wat het was toen Roddenberry nog leefde.
Roddenberry overleed volgens mij in het derde seizoen van TNG
Dat is best lang geleden. Moet je kijken wat er aan Star Trek is gemaakt sinds die tijd:
- Meer dan de helft van TNG
- nog een aantal TOS films
- DS9
- Voyager
- Enterprise
- TNG films
- Kelvin films
- Discovery
- Picard

Zit je al vanaf 1991 te zeiken op Star Trek ofzo?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 1 maart 2020 @ 17:57:28 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191777873
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hier ook een ST fan die alles (nouja, Animated niet) heeft gezien en Picard, in tegenstelling tot Discovery, wel kan pruimen.

Je blijft steken in het TOS idee van Roddenberry, die al in de films en TNG een spiegel werd voorgehouden. wrath of Khan, Search for Spock, Undiscovered Country. Maar in TNG werd kwam het al vrij vroeg met Conspiracy en Q-Who.
TNG is geschreven onder het bewind van Roddenberry. Dus ik denk dat je niet helemaal snapt wat er bedoeld wordt met "in de geest van".

quote:
Heel mooi om een utopie te hebben, met alleen maar gelukkige blije mensen, en nieuwe ontdekkingen.... maar er is een keerzijde. Er zijn kapers op de kust, mensen die mee willen genieten. Hoe hou je je mooie wereld in stand terwijl je vecht tegen kwade invloeden. Dat is waar Star Trek uiteindelijk om draait, dat was een natuurlijke weg waar de gehele serie heen is gegaan, een logische weg....
Er is een groot verschil tussen een universum waar de mensheid het voor elkaar heeft maar nog steeds problemen tegen komen en een universum waar de Federation een kabaal aan racisten is geworden die door robotslaven waren ge-nine-elevend.

quote:
Quark zei het al heel mooi in DS9, neem bij humans hun vrije blije wereld weg, en ze zijn net zo als ieder ander ras. De vergelijking met root beer maakte hij volgens mij, blij en sprankelend, just like the federation.
TNG laat in een paar afleveringen dit spanningsveld mooi zien.
DS9 ging hier heel goed mee verder. Denk aan Homefront/Paradise Lost of In The Pale Moonlight. Hoe bescherm je je utopie, en wat doe je met 'aanvallers'.
Picard gaat daar verder. Nee, Jean-Luc is niet meer dezelfde man als in de tijd van TNG, en dat is logisch gezien alles wat er is gebeurd.
Het is een schaal. En ja als je te veel aan de utpoische kant van de schaal zit is er geen conflict en zijn de verhalen saai... TNG, VOY en DS9 zaten relatief dicht bij elkaar in het midden van die schaal. STD en Picard zijn echter doorgeschoten naar dystopische sci-fi. Want dat is sinds de Dark Knight Rises wat hollywood denkt dat kijkers willen.

quote:
ajb, zeik niet zo, en kijk, of kijk niet.
Ik zeik en kijk. En als dat je niet bevalt dan kan je janken bij de modjes. Of doe aangifte.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 01-03-2020 18:11:17 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 18:06:44 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191778046
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Roddenberry overleed volgens mij in het derde seizoen van TNG
Dat is best lang geleden. Moet je kijken wat er aan Star Trek is gemaakt sinds die tijd:
- Meer dan de helft van TNG
Wat gewoon grotendeels binnen zijn richtlijnen is geschreven.

quote:
- nog een aantal TOS films
Die grotendeels binnen zijn richtlijnen zijn geschreven

quote:
- DS9
Waarbij het voor de helft binnen die richtlijnen is geschreven en het daarna per se de duistere kant op moest.. was interessant omdat het niet overboard ging met dat concept.. maar laten we wel wezen.. hoe ze die lange story archs met de Dominion en met Gul .. Ivek (???) eindigden gaf al aan dat dat format eigenlijk slecht past voor star trek.

quote:
- Voyager
VOY is grotendeels geschreven binnen de richtlijnen van Roddenberry. Ik denk dat Voyager meer uit zijn langere story arch had kunnen slepen maar het bleef bij heimwee-gedweep ipv echte pijn en moeite om tot elkaar te komen... nogmaals... indicatie dat de long-form story arch gewoon niet echt werkte.

quote:
- Enterprise
Was op sommige afleveringen best aardig maar die hele syntii (??? was dat de naam) story line boeide echt geen fuck eigenlijk. En meteen in de eerste afleveringen graaien naar tijdreizen geeft al aan dat er geen zelfvertrouwen was om het te committen naar de echte tijdlijn.

quote:
- TNG films
ZIe ik als tits-and-ass actiefilms die grotendeels teleurstellingen waren. Lekker alles kapot maken.

quote:
- Kelvin films
Pure bagger.

quote:
- Discovery
Tah-rash.

quote:
- Picard
Overdreven duister conform moderne sci-fi... teleurstellend verhaal tot nu toe.. verdomme 6 afleveringen lang zitten wachten tot Picard eindelijk bij die Borg Cube is om een character te ontmoeten waar ik persoonlijk totaal geen waarde aan hecht.. gewoon een dom grietje die zich laat misbruiken door een spion en ik moet om haar geven omdat ze de dochter van Data is? Please..

quote:
Zit je al vanaf 1991 te zeiken op Star Trek ofzo?
Ik zeik op alle Trek die onnodig hip probeert te doen en daarmee afwijkt van de geest van het universum.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 18:07:31 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191778064
Ik heb TAS wel gezien ook dat vond ik leuk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 1 maart 2020 @ 18:07:33 #13
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191778066
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 17:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hier ook een ST fan die alles (nouja, Animated niet) heeft gezien en Picard, in tegenstelling tot Discovery, wel kan pruimen.

Je blijft steken in het TOS idee van Roddenberry, die al in de films en TNG een spiegel werd voorgehouden. wrath of Khan, Search for Spock, Undiscovered Country. Maar in TNG werd kwam het al vrij vroeg met Conspiracy en Q-Who.
Heel mooi om een utopie te hebben, met alleen maar gelukkige blije mensen, en nieuwe ontdekkingen.... maar er is een keerzijde. Er zijn kapers op de kust, mensen die mee willen genieten. Hoe hou je je mooie wereld in stand terwijl je vecht tegen kwade invloeden. Dat is waar Star Trek uiteindelijk om draait, dat was een natuurlijke weg waar de gehele serie heen is gegaan, een logische weg....

Quark zei het al heel mooi in DS9, neem bij humans hun vrije blije wereld weg, en ze zijn net zo als ieder ander ras. De vergelijking met root beer maakte hij volgens mij, blij en sprankelend, just like the federation.
TNG laat in een paar afleveringen dit spanningsveld mooi zien.
DS9 ging hier heel goed mee verder. Denk aan Homefront/Paradise Lost of In The Pale Moonlight. Hoe bescherm je je utopie, en wat doe je met 'aanvallers'.
Picard gaat daar verder. Nee, Jean-Luc is niet meer dezelfde man als in de tijd van TNG, en dat is logisch gezien alles wat er is gebeurd.

ajb, zeik niet zo, en kijk, of kijk niet.
Heb vooral geen kritiek of kijk gewoon niet?

:') nee zo werkt het dus niet.

En voor de rest ben ik het pertinent oneens met wat je zegt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 18:26:21 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191778405
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Heb vooral geen kritiek of kijk gewoon niet?

:') nee zo werkt het dus niet.

Ja mooi is die.. jij ziet het ook :D
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 18:27:03 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191778424
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:06 schreef SpecialK het volgende:

Wat gewoon grotendeels binnen zijn richtlijnen is geschreven.

Die grotendeels binnen zijn richtlijnen zijn geschreven

Waarbij het voor de helft binnen die richtlijnen is geschreven

VOY is grotendeels geschreven binnen de richtlijnen van Roddenberry.
Was jij de persoonlijke vriend van Roddenberry en heb jij meegeschreven ofzo... :') _!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 18:27:50 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191778446
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat gewoon grotendeels binnen zijn richtlijnen is geschreven.
[..]

Die grotendeels binnen zijn richtlijnen zijn geschreven
[..]

Waarbij het voor de helft binnen die richtlijnen is geschreven en het daarna per se de duistere kant op moest.. was interessant omdat het niet overboard ging met dat concept.. maar laten we wel wezen.. hoe ze die lange story archs met de Dominion en met Gul .. Ivek (???) eindigden gaf al aan dat dat format eigenlijk slecht past voor star trek.
[..]

VOY is grotendeels geschreven binnen de richtlijnen van Roddenberry. Ik denk dat Voyager meer uit zijn langere story arch had kunnen slepen maar het bleef bij heimwee-gedweep ipv echte pijn en moeite om tot elkaar te komen... nogmaals... indicatie dat de long-form story arch gewoon niet echt werkte.
[..]

Was op sommige afleveringen best aardig maar die hele syntii (??? was dat de naam) story line boeide echt geen fuck eigenlijk. En meteen in de eerste afleveringen graaien naar tijdreizen geeft al aan dat er geen zelfvertrouwen was om het te committen naar de echte tijdlijn.
[..]

ZIe ik als tits-and-ass actiefilms die grotendeels teleurstellingen waren. Lekker alles kapot maken.
[..]

Pure bagger.
[..]

Tah-rash.
[..]

Overdreven duister conform moderne sci-fi... teleurstellend verhaal tot nu toe.. verdomme 6 afleveringen lang zitten wachten tot Picard eindelijk bij die Borg Cube is om een character te ontmoeten waar ik persoonlijk totaal geen waarde aan hecht.. gewoon een dom grietje die zich laat misbruiken door een spion en ik moet om haar geven omdat ze de dochter van Data is? Please..
[..]

Ik zeik op alle Trek die onnodig hip probeert te doen en daarmee afwijkt van de geest van het universum.
Gul Dukat en Xindi
Blijkbaar zit ik meer in de materie dan jij....

En ik zie geen huidige racistische federation Ik zie moeilijke politieke zaken en keuzes, zoals ik dat mbt de federation eerder heb gezien. Kijk alles nog eens opnieuw en je ziet een boel beslissingen van de federatie waar je vraagtekens bij kunt zetten. En dat begint al in de TOS films en TNG.

Om terug te komen op DS9, die volgens het oude concept/richtlijnen begon, kijk de 1e 2 seizoenen terug, dan zie je toch wat een trage baggerzooi dat was... Juist de introductie van de dominion maakte het interessant. De utopie die werd bedreigd...

Eigenlijk, als ik zo tussen de regels doorlees, kun je niet conformeren aan lange story-arcs over meerdere afleveringen. Tsja, helaas, zo veranderen TV series, en wat mij betreft ten goede. Geef series als Twin Peaks, DS9 en Babylon 5 maar de schuld daarvan. Ik moet zeggen dat juist een enorm sterke supporting cast de serie enorm vooruit kan helpen, meer interactie geeft. In TNG deden alleen Guinan en Ro Laren dat (en evt Q), maar DS9 en in mindere mate Voyager hebben daar veel meer mee kunnen doen, grotendeels positief.

Als je naar de cast kijkt van TNG bij Encounter at Farpoint en dan bij All Good Things, dan is er weinig verandering geweest in ontwikkeling van de personages. Bij de 3 waar dat wel het geval was (Picard, Data en Worf) zelfs maar mondjesmaat. Kijk naar DS9 en je ziet zelfs in de supporting cast een Ferengi straatschoffie veranderen in een starfleet officer met PTSS.
7 jaar doet veel met een persoon, laat staan 20 jaar in het geval van Picard.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 18:30:03 #17
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191778494
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja mooi is die.. jij ziet het ook :D
Nou ik zie 2 lui hier die constant de halve reeks door alles af zitten te kraken wat ze kijken, dat je je gaat afvragen waarom ze überhaupt nog plezier halen uit het kijken hiernaar..... En vooral iedereen willen laten weten hoe bagger het wel niet is, zelfs als anderen daar een andere mening over hebben. Het is gewoon vermoeiend en voegt weinig toe.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 1 maart 2020 @ 18:31:42 #18
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191778519
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Om terug te komen op DS9, die volgens het oude concept/richtlijnen begon, kijk de 1e 2 seizoenen terug, dan zie je toch wat een trage baggerzooi dat was..
lol :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 18:35:04 #19
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191778566
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nou ik zie 2 lui hier die constant de halve reeks door alles af zitten te kraken wat ze kijken, dat je je gaat afvragen waarom ze überhaupt nog plezier halen uit het kijken hiernaar..... En vooral iedereen willen laten weten hoe bagger het wel niet is, zelfs als anderen daar een andere mening over hebben. Het is gewoon vermoeiend en voegt weinig toe.
Ach flikker toch op mens. Volgens jou mag niemand kritiek hebben. De halve reeks dingen afkraken? Waar heb je het in godsnaam over? Kom eens met voorbeelden.

Ja discovery is bagger, maar ik ben blij dat ik ermee ben opgehouden, dus daar zeik ik niet over.

Picard is bij lange na niet met Trek te vergelijken. Alles is donker en gritty. Er is veel geweld, er wordt met fucks gegooid. Er worden oogballen bij mensen uitgetrokken.

Als anderen daar een andere mening over hebben is dat helemaal prima, we zijn hier niet om jullie te overtuigen dat het slecht is, we hebben het hier over Star Trek. En dat er mensen zijn die het nieuwe wel leuk vinden, betekend niet dat iedereen dat moet vinden.

En dat niet iedereen het nieuwe niet leuk vind, betekend niet dat zij dan vervolgens maar hun bek moeten houden zodat dit topic een circlejerk kan blijven van users die het wel tof vinden.

En ik heb al meerdere malen gezegd dat ik Picard gewoon leuk vind om te kijken, maar ik pretendeer niet net te doen alsof het een natuurlijke evolutie is van Star Trek en de federatie uit DS9 :').

Ik ben overigens al weken niet op Fok geweest, als er mensen hebben lopen zeiken ben ik het iig niet geweest.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 18:40:08 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191778669
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Gul Dukat en Xindi
Blijkbaar zit ik meer in de materie dan jij....
Ik ben al meer over ST vergeten dan jij ooit .. etc...

quote:
En ik zie geen huidige racistische federation Ik zie moeilijke politieke zaken en keuzes, zoals ik dat mbt de federation eerder heb gezien.
Kijk de afleveringen nog een keer... men is boos op Picard omdat hij zich inzette voor het redden van Romulans en Synths zijn taboe... En het lijkt diep emotionele haat te zijn. Iets waar Roddenberry juist van zei.. dat.. de mensheid dat soort haat ontstegen was... en als het in de show voor kwam dan was dat in een individu of kleine groep mensen ... niet bij de Federation.

Nu hebben we ineens drugsverslaafde dames die jaloers zijn op Picard's estate (in een soort marxistische rant) en zeiken dat ze in een trailer moet leven? In de age of Replicators? Terwijl armoede juist een ding van het verleden was? Hoe past deze wereld in godsnaam?

quote:
Kijk alles nog eens opnieuw en je ziet een boel beslissingen van de federatie waar je vraagtekens bij kunt zetten. En dat begint al in de TOS films en TNG.

Om terug te komen op DS9, die volgens het oude concept/richtlijnen begon, kijk de 1e 2 seizoenen terug, dan zie je toch wat een trage baggerzooi dat was... Juist de introductie van de dominion maakte het interessant. De utopie die werd bedreigd...
Alle star trek series hebben een zwak begin maar lang niet zo zwak als jij hier lijkt te doen. DS9 begon eigenlijk best OK. En ja dat excuus dat dat met Picard dan ook zo is is al gegeven en heb ik al op gereageerd.

quote:
Eigenlijk, als ik zo tussen de regels doorlees, kun je niet conformeren aan lange story-arcs over meerdere afleveringen. Tsja, helaas, zo veranderen TV series, en wat mij betreft ten goede. Geef series als Twin Peaks, DS9 en Babylon 5 maar de schuld daarvan. Ik moet zeggen dat juist een enorm sterke supporting cast de serie enorm vooruit kan helpen, meer interactie geeft. In TNG deden alleen Guinan en Ro Laren dat (en evt Q), maar DS9 en in mindere mate Voyager hebben daar veel meer mee kunnen doen, grotendeels positief.
Character development ben ik helemaal voor en is idd in TNG te weinig mee gedaan... ook werd bijvoorbeeld Worfs broer op een hele matige manier ge-eindigd in DS9... in een soort euthenasie aflevering... terwijl daar juist kans was op groei en uitdieping.

quote:
Als je naar de cast kijkt van TNG bij Encounter at Farpoint en dan bij All Good Things, dan is er weinig verandering geweest in ontwikkeling van de personages. Bij de 3 waar dat wel het geval was (Picard, Data en Worf) zelfs maar mondjesmaat. Kijk naar DS9 en je ziet zelfs in de supporting cast een Ferengi straatschoffie veranderen in een starfleet officer met PTSS.
7 jaar doet veel met een persoon, laat staan 20 jaar in het geval van Picard.
Je overdrijft een beetje maar ik ben het met je eens dat daar meer mee had gekund en dat de beste afleveringen zijn waar er (blijvende) character development was.

Maar dat zegt niet dat je dan per se een long-form story arch moet hebben om dat te krijgen. Wat nodig is is schrijvers discipline.. en dat zien we nu totaal niet. Deze wereld sluit totaal niet aan bij wat er voorheen kwam. Behalve dan op trefwoorden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 19:08:12 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191779208
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

lol :')
Niet dan? Enige hoogtepunt was Duet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 19:10:28 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191779246
Oh en eens wat betreft Kurn's behandeling in DS9 (evenals Alexander Rozhenko)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 1 maart 2020 @ 19:12:45 #23
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191779280
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Niet dan? Enige hoogtepunt was Duet
Ik ben ds9 pas een aantal jaar geleden voor het eerst gaan kijken en vond het bovenvermakelijk goede scifi episodes
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 19:20:00 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191779412
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik ben ds9 pas een aantal jaar geleden voor het eerst gaan kijken en vond het bovenvermakelijk goede scifi episodes
Voornamelijk vanaf S3 naar mijn mening
De vloek van iedere ST serie na TOS: de eerste 2 seizoenen zijn matig, met her en der een goede aflevering.
Gelukkig kregen series in die tijd nog de kans, tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Hoeveel series er tegenwoordig wel niet gecanceld worden na 1 of 2 seizoenen....
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 19:24:34 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191779505
Als het aan mij ligt mag de sci wel wat meer belicht worden in de meeste scifi. Maar ik ben wel gewend dat je door de media behandeld wordt alsof je niets kunt begrijpen.

Vaak zijn de bronnen ook erg duidelijk, voyager was daar nog het ergst in je neemt basis biologie en vergroot dat uit en doet net alsof het iets revolutionairs is :') meters grote bacteriophagen, en fused mitochondria waardoor je echt ziektebeelden krijgt die je niets maar dan ook niets met de oorzaak te maken hebben.

Daar heeft picard ook weer een handje van memory 'engrams' en positronic neurons zonder uit te leggen hoe het in elkaar zit en wat er zo bijzonder was aan soongs werk dat het niet nagedaan kan worden.

Ik ben ook ooit een keer anti-photons tegengekomen in andere scifi terwijl elke natuurkundige weet dat photonen zo symmetrisch zijn dat anti-photons niet verschillen van reguliere. Daarin zijn schrijvers wel lui en had ik betere adviseurs verwacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 19:25:18 #26
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191779521
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik ben overigens al weken niet op Fok geweest, als er mensen hebben lopen zeiken ben ik het iig niet geweest.
Mijn excuses, ik heb even teruggelezen, Adventurer666 en Shakkara (in mindere mate) waren degenen, en SpecialK dan. Je gaf vooral af op Discovery, maanden hiervoor :D, maar inderdaad nog niet echt over Picard.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 19:26:51 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191779551
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Voornamelijk vanaf S3 naar mijn mening
De vloek van iedere ST serie na TOS: de eerste 2 seizoenen zijn matig, met her en der een goede aflevering.
Gelukkig kregen series in die tijd nog de kans, tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Hoeveel series er tegenwoordig wel niet gecanceld worden na 1 of 2 seizoenen....
Daarom heb ik ook zin in S3 van discovery... Ik geloof dat series wel degelijk ook tegenwoordig nog kunnen groeien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2020 @ 19:28:46 #28
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191779591
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook zin in S3 van discovery... Ik geloof dat series wel degelijk ook tegenwoordig nog kunnen groeien.
Waar ik mij bij Discovery aan ergerde (behalve dan het gebrek aan steady-cam) was dat het qua continuïteit niet klopte, afspelend in het Kirk-tijdperk. Nu ze dat los kunnen laten ben ik benieuwd of ik de serie inderdaad leuker kan gaan vinden.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 19:30:40 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191779639
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Waar ik mij bij Discovery aan ergerde (behalve dan het gebrek aan steady-cam) was dat het qua continuïteit niet klopte, afspelend in het Kirk-tijdperk. Nu ze dat los kunnen laten ben ik benieuwd of ik de serie inderdaad leuker kan gaan vinden.
Ja dat hoop ik ook en zo ver in de toekomst kunnen ze ook helemaal los wat betreft nieuwe tech. (Al heb ik er een hard hoofd in dat dat heel zinnig gaat worden gezien de fouten in de eerste twee seizoenen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 2 maart 2020 @ 09:11:11 #30
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191789404
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Voornamelijk vanaf S3 naar mijn mening
De vloek van iedere ST serie na TOS: de eerste 2 seizoenen zijn matig, met her en der een goede aflevering.
Gelukkig kregen series in die tijd nog de kans, tegenwoordig is daar geen sprake meer van. Hoeveel series er tegenwoordig wel niet gecanceld worden na 1 of 2 seizoenen....
Ik heb gisteren nog even de episodes gekeken van seizoen 1, waar Garak zich voorstelt aan Bashir en het halve station gehit wordt door een aphasia virus.

Leuker dan welke episode van Disco dan ook, en het zit beter in elkaar dan welke episode van Picard.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 2 maart 2020 @ 09:35:38 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191789765
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Niet dan? Enige hoogtepunt was Duet
Het is ook zo. De eerste seizoenen van DS9 zijn natuurlijk tenenkrommmend traag.

Verder was VOY natuurlijk een prima serie, maar het einde zo teleurstellend. Het ging ineens wel heel snel, maar doe er dan iets van een feelgood homecoming parade in ofzo.. maar nee....

(verder kijk ik series puur voor entertainment, zeker als het om sci-fi gaat.)
  maandag 2 maart 2020 @ 20:26:01 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191801213
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:39:22 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191809980
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog even de episodes gekeken van seizoen 1, waar Garak zich voorstelt aan Bashir en het halve station gehit wordt door een aphasia virus.

Leuker dan welke episode van Disco dan ook, en het zit beter in elkaar dan welke episode van Picard.
je valt in herhaling.
Je vind Discovery en Picard kut. Dat is nu wel duidelijk hoor.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191810137
Be curious, not judgmental
  dinsdag 3 maart 2020 @ 16:41:25 #35
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191814290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:39 schreef avotar het volgende:

[..]

je valt in herhaling.
Je vind Discovery en Picard kut. Dat is nu wel duidelijk hoor.
Hou op man ik reageer gewoon op andere users.

Ik vind Picard niet kut, ik vind het leuk. Ik vind het echter matige tot slechte Trek.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 3 maart 2020 @ 16:41:43 #36
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191814297
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:49 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer weer dit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 17:01:40 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191814589
Ben nogsteeds wel benieuwd wie of wat soji is... En waarom ze door de romulans als the destroyer gezien wordt. Ben ook erg benieuwd hoe Agnes Soji gaat behandelen. Het zou voor haar moeten voelen alsof je een onderzoeker in de huidige tijd een werkende quantum computer geeft :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191814730
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben nogsteeds wel benieuwd wie of wat soji is... En waarom ze door de romulans als the destroyer gezien wordt. Ben ook erg benieuwd hoe Agnes Soji gaat behandelen. Het zou voor haar moeten voelen alsof je een onderzoeker in de huidige tijd een werkende quantum computer geeft :D
Soji is Japans voor "Foundation" of "General administrator", benieuwd of/hoe dat er nog in past ;)

De achternaam Asha kan hoop, verlangen of leven betekenen in Sanskrit.
Be curious, not judgmental
  dinsdag 3 maart 2020 @ 18:42:16 #39
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191815997
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben nogsteeds wel benieuwd wie of wat soji is... En waarom ze door de romulans als the destroyer gezien wordt. Ben ook erg benieuwd hoe Agnes Soji gaat behandelen. Het zou voor haar moeten voelen alsof je een onderzoeker in de huidige tijd een werkende quantum computer geeft :D
Ze zal wel heel erg kattig tegen haar gaan doen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191825973
Ik zit de hele tijd te wachten op dat Agnes: We are Sex Bob-omb! gaat roepen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 5 maart 2020 @ 13:50:29 #41
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191846187
Hoezo heeft die Rios niet door dat Agnes het over zichzelf heeft als ze samen naar die medical bay gaan:')

En kent die Rios Raffi niet al langer? Waarom zou hij haar verdenken van een tracking device?

Lol man man man

Ik denk dat ik er maar mee kap na seizoen 1 als er niet iets interessants gebeurd.

Altijd leuk om Riker te zien, maar Troi? Meh

En waarom Hugh terugbrengen in deze serie als hij voor de rest echt 0,0 te doen heeft, geen belang voor het plot, maar hem ook nog eens een nutteloze dood laten sterven

WANT ALLES MOET DONKER EN GRITTY

Bahbah
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191846541
Ik bedenk mij net dat ik met een ABO mensen kan blocken O+
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:03:32 #43
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191848544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:10 schreef babylon het volgende:
Ik bedenk mij net dat ik met een ABO mensen kan blocken O+
Echt? Misschien dan toch ook nog maar eens naar kijken.
Het begint wel heel vermoeiend te worden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:04:17 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191848559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 13:50 schreef MMaRsu het volgende:
Hoezo heeft die Rios niet door dat Agnes het over zichzelf heeft als ze samen naar die medical bay gaan:')

En kent die Rios Raffi niet al langer? Waarom zou hij haar verdenken van een tracking device?

Lol man man man

Ik denk dat ik er maar mee kap na seizoen 1 als er niet iets interessants gebeurd.

Altijd leuk om Riker te zien, maar Troi? Meh

En waarom Hugh terugbrengen in deze serie als hij voor de rest echt 0,0 te doen heeft, geen belang voor het plot, maar hem ook nog eens een nutteloze dood laten sterven

WANT ALLES MOET DONKER EN GRITTY

Bahbah
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 16:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hou op man ik reageer gewoon op andere users.

Ik vind Picard niet kut, ik vind het leuk. Ik vind het echter matige tot slechte Trek.
...................
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:57:25 #45
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191849361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:04 schreef avotar het volgende:

[..]

[..]

...................
Ik vond het tot aan deze aflevering nog met vlagen leuk ja. Wat is je punt?

Ownee die heb je niet, iedereen moet alles tof vinden wat jij ook tof vind.

-edit: doe normaal-

Dat ik de eerste ben hier die de aflevering kijkt en zijn impressies post, mag natuurlijk niet als het negatieve impressies zijn! Ondanks dat ik al wekenlang hier niet heb gepost, nu begint het zo vervelend te worden dat mensen me willen blokken _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 05-03-2020 17:00:15 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 5 maart 2020 @ 16:57:51 #46
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191849364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 16:03 schreef avotar het volgende:

[..]

Echt? Misschien dan toch ook nog maar eens naar kijken.
Het begint wel heel vermoeiend te worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 14:10 schreef babylon het volgende:
Ik bedenk mij net dat ik met een ABO mensen kan blocken O+
Dan open je een eigen topic voor je circlejerk man man man

Het is maar goed dat jullie niet buiten Fok komen, elders zijn de reacties ook niet al te best namelijk. Weet niet of jullie tere zieltjes het zouden kunnen handelen, kritiek op een serie.

:')!!!!!!!!!!!

Ik vond de interacties tussen Riker en Picard wel goed gedaan, hit me in the feels. Voor de rest, meh matige episode wederom.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:22:29 #47
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191849771
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191849841
quote:
lol ik heb soms niet eens tijd om naar de kapper te gaan maar anderen kunnen wel dit soort shit maken _O-
-nee-
pi_191849911
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2020 17:26 schreef Marsenal het volgende:

[..]

lol ik heb soms niet eens tijd om naar de kapper te gaan maar anderen kunnen wel dit soort shit maken _O-
Goh, dat wisten ze inderdaad niet...
quote:
What’s the deal with Commodore Oh’s sunglasses? Everyone knows Vulcans have evolved an ‘inner eyelid’ to protect them from the intense glare of their homeworld’s three suns!

CHABON: Hmm. What, therefore, might we logically infer?

http://blog.trekcore.com/(...)icard-fan-questions/
Be curious, not judgmental
  donderdag 5 maart 2020 @ 17:47:21 #50
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191850137
Ja want het was niet al allang duidelijk dat ze een romulaanse spion was of?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:19:46 #51
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191867810
Overigens om nog even terug te komen op wat Tara zei, als we het hebben over karakter ontwikkeling, diepte van personages en tijd nemen om hier dieper op in te gaan..

Waarom zitten we nog steeds al 7 episodes lang met cardboard cutout stereotiep karakters zoals Rios, Raffi, Agnes.. we weten geen ene flikker van ze en ze zijn allemaal zo stereotiep als het maar kan zijn.

Echt jammer dat binnen een aflevering van DS9 er meer karakter development zit dan in 7 episodes Picard.

Maar hebben jullie episode 7 nog niet gezien? Lees er hier niks over

[ Bericht 7% gewijzigd door MMaRsu op 06-03-2020 17:37:04 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191868126
Mooie aflevering weer. Werd wel een beetje emotioneel van Riker... Ik weet niet of ik het me niet meer kan herinneren of dat het nieuw is, maar dat verhaal van hun zoon lijkt uitgebreider dan ze nu lieten zien.

En ach Agnes, popje. Die heeft het zwaar. Maar lijkt me toch dat wat ze zag in die mind meld dat daar meer in moeten zitten dan wat wij zagen. Anders had ik wel verwacht dat ze sceptischer zou zijn.

Maar ja, vooral Picard-Riker. Of misschien nog wel meer Stewart-Frakes O+
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 17:56:05 #53
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_191868271
Goede aflevering deze keer. Rikergod, steelt iedere scene.

Dood van Hugh voelt echt als nutteloos. (misschien kan Seven hem nog fixen net als Neelix)

Rios Raffi Agnes, ik heb er nog vrij weinig mee. Precies om wat @MMaRsu hierboven zegt.

Als deze aflevering van begin tot eind alleen maar op Nepenthe zou zijn met Picard, Riker, Troi, Kestra, zou het veel beter zijn geweest. De TNG vibe en kwaliteit spat er gewoon van af.

De scenes op de Artifact en schip voegen weinig toe.

En die Space Legolas... dat is zo slecht dat het weer goed is, daarom mag hij blijven.
What can change the nature of a man?
pi_191897006
TrekCore twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:57:19 Kestra Troi-Riker's T-shirt sports the logo of the Klingon thrash band (translated from tlhIngan Hol) "Sex Phasers" -- a play on @pistolsofficial -- as explained by #StarTrekPicard showrunner Michael Chabon. https://t.co/7QN2sJ6jKl reageer retweet
Be curious, not judgmental
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 maart 2020 @ 09:33:31 #55
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191897208
Die Kestra stal echt de show trouwens. Heerlijk ontnuchterend en precies wat een Picard en Soji nodig hadden. En die bedachte taal had wel heel veel weg van Quenya
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 12:19:07 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191899509
quote:
7s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:14 schreef Aether het volgende:
TrekCore twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 23:57:19 Kestra Troi-Riker's T-shirt sports the logo of the Klingon thrash band (translated from tlhIngan Hol) "Sex Phasers" -- a play on @:pistolsofficial -- as explained by #StarTrekPicard showrunner Michael Chabon. https://t.co/7QN2sJ6jKl reageer retweet
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191917167
Mijn god wat kan die Frakes niet acteren zeg... Kestra was wel leuk inderdaad, mooi ook om een deel van Soji haar verhaal en ontwikkeling via haar te vertellen. Verder een hoop nostalgie natuurlijk.
Deze serie of althans voelt als 1 grote setup voor een veel groter geheel. Het hele android verhaal voelt daardoor niet echt als main plot maar als een hulpmiddel om de boel op gang te brengen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191919046
Troi heeft zoveel botox en fillers in dr bek dat ze amper meer kan praten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 maart 2020 @ 13:08:57 #59
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191920732
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:23 schreef Nielsch het volgende:
Troi heeft zoveel botox en fillers in dr bek dat ze amper meer kan praten...
Sinds First Contact al volgens mij
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191936883
Wanneer komt de nieuwe ep eigenlijk op Prime? Ben vorige week lid geworden en heb nu alle 7 beschikbare gekeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191936905
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:43 schreef babylon het volgende:
Mooie aflevering weer. Werd wel een beetje emotioneel van Riker... Ik weet niet of ik het me niet meer kan herinneren of dat het nieuw is, maar dat verhaal van hun zoon lijkt uitgebreider dan ze nu lieten zien.

En ach Agnes, popje. Die heeft het zwaar. Maar lijkt me toch dat wat ze zag in die mind meld dat daar meer in moeten zitten dan wat wij zagen. Anders had ik wel verwacht dat ze sceptischer zou zijn.

Maar ja, vooral Picard-Riker. Of misschien nog wel meer Stewart-Frakes O+
Was er al eerder gerefereerd naar dat zoontje? Nee toch?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191937041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:19 schreef MMaRsu het volgende:
Overigens om nog even terug te komen op wat Tara zei, als we het hebben over karakter ontwikkeling, diepte van personages en tijd nemen om hier dieper op in te gaan..

Waarom zitten we nog steeds al 7 episodes lang met cardboard cutout stereotiep karakters zoals Rios, Raffi, Agnes.. we weten geen ene flikker van ze en ze zijn allemaal zo stereotiep als het maar kan zijn.

Echt jammer dat binnen een aflevering van DS9 er meer karakter development zit dan in 7 episodes Picard.

Maar hebben jullie episode 7 nog niet gezien? Lees er hier niks over
Alle gebeurtenissen van Picard spelen zich af binnen een week ofzo. Wat voor ontwikkeling maak jij door binnen een week?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191937527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:45 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer komt de nieuwe ep eigenlijk op Prime? Ben vorige week lid geworden en heb nu alle 7 beschikbare gekeken.
Elke vrijdag.
Be curious, not judgmental
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 maart 2020 @ 11:41:15 #64
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191937693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Was er al eerder gerefereerd naar dat zoontje? Nee toch?
Nee, helemaal niets. Ook niet in boeken.
De naam Thaddeus komt van een voorvader van Riker, gered tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog door die andere Q, te zien in een Voyager-aflevering, volgens mij Death Wish.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 13:08:46 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191939129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:45 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer komt de nieuwe ep eigenlijk op Prime? Ben vorige week lid geworden en heb nu alle 7 beschikbare gekeken.
donderdag avond om 12 uur
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 maart 2020 @ 14:22:56 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191940354
Zeer matige aflevering. Ik heb de helft van de tijd verveeld op mijn telefoon zitten kijken.

Wat nog wel heel vreemd was; ik dacht dat Marina Sirtis in S01E05 Stardust City Rag het karakter Bjayzl speelde, maar nu was ze daar opeens als Deanna Troi. Ik vond al dat ze zo goed geconserveerd was gebleven. Ben ik de enige die hierover verbaasd is?



Raker en Sirtis zijn behoorlijk verouderd in de loop der jaren. Sirtis spreekt nu met haar eigen Britse accent, terwijl Troi volgens mij een algemeen Amerikaans accent had.

Heel vervelend dat er karakters uit eerdere series opgeofferd worden; Maddox, Hugh en Icheb. Al zou het bij Maddox natuurlijk nog kunnen gebeuren dat de Maddox die stierf een kloon was en dat Seven via dat portal in de borgcube terugreist in de tijd om Hugh te redden ofzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 14:37:16 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191940671
Is ook wel heel erg star trek om wat red shirts op te offeren :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191941464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 14:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat nog wel heel vreemd was; ik dacht dat Marina Sirtis in S01E05 Stardust City Rag het karakter Bjayzl speelde, maar nu was ze daar opeens als Deanna Troi. Ik vond al dat ze zo goed geconserveerd was gebleven. Ben ik de enige die hierover verbaasd is?
Dat dacht ik in eerste instantie ook ja. :D
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 15:36:59 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191941547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat dacht ik in eerste instantie ook ja. :D
Blijkbaar heb ik te vaak huidige fotos van Sirtis gezien geen moment gedacht :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191941618
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik te vaak huidige fotos van Sirtis gezien geen moment gedacht :D
Ja die is toch wel iets zichtbaarder ouder geworden dan Jeri Ryan in mijn beleving. Of in ieder geval minder gecorrigeerd of geplamuurd. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 maart 2020 @ 15:46:43 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191941712
Sirtis was in de TNG films al aardig veranderd, evenals de Pathfinder afleveringen van Voyager. En hoewel dat ene personage inderdaad veel op de Sirtis van toen leek, wist ik wel dat dat haar niet kon zijn.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 15:52:06 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191941826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja die is toch wel iets zichtbaarder ouder geworden dan Jeri Ryan in mijn beleving. Of in ieder geval minder gecorrigeerd of geplamuurd. :P
Je hebt het ook over hele andere leeftijden martina is bijna 65 en Jeri is 52.

Martina was in S1 van TNG 32 En Jeri 31 bij haar start in VOY

Dus we hebben ze op de zelfde leeftijd gezien, en nu zijn ze 10 jaar in leeftijd verschil.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:54:29 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191941869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alle gebeurtenissen van Picard spelen zich af binnen een week ofzo. Wat voor ontwikkeling maak jij door binnen een week?
Dat staat er toch verder los van?

Ipv daarvan krijgen we weer de stereotype villains, met een sexy chick die haar broer incesteuze gesprekken erop nahoudt, een stoere ruige dude die sigaren rookt, een negerin die een verslaving heeft, een sciency type die niet normaal met andere kan omgaan ofzo, een bounty hunter..

Een beetje diepte geven aan deze karakters zou geen kwaad kunnen. Maar ze hebben volgens mij allema een gebroken karakter, allemaal een zwaar leven achter de rug ofzo, tis alleen maar kommer en kwaal.

Zelfs Riker en Troi hadden natuurlijk een tragische dood van hun zoon die ze niet konden redden vanwege de android ban.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:56:40 #74
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191941910
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Is ook wel heel erg star trek om wat red shirts op te offeren :D
Red shirts, sure.

Icheb was nog een van de betere karakters in de latere seizoenen van voyager. Hij had al een tragische backstory, maar nu moeten we Seven ook nog voldoende motivatie geven voor revenge door icheb een gruwelijke dood te zien sterven.

Ondanks dat er voldoende manieren zijn om die borg tech op een minder gruwelijke wijze eruit te halen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 10 maart 2020 @ 16:05:22 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191942124
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:56 schreef MMaRsu het volgende:
Ondanks dat er voldoende manieren zijn om die borg tech op een minder gruwelijke wijze eruit te halen.
Tja als het alleen maar om parts gaat kun je heel humaan gaan doen maar daar wordt je onderdeel niet meer waard van, kost waarschijnlijk ook gewoon meer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 maart 2020 @ 17:04:40 #76
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191943597
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 16:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja als het alleen maar om parts gaat kun je heel humaan gaan doen maar daar wordt je onderdeel niet meer waard van, kost waarschijnlijk ook gewoon meer.
Het kost meer om het eruit te beamen?

Nee dit is een achterlijke redenatie, net zoals dat er menselijke werkers op die mars base waren.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191944946
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Is ook wel heel erg star trek om wat red shirts op te offeren :D
Brad Maddox was geen red shirt in die ene TNG aflevering waarin hij Data wil hebben voor onderzoek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 11:10:46 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192022518
Geweldige uitleg aflevering en ontzettend star trek *O* *O* *O*

Niks niet duister en grimmig maar optimistisch :)

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192022632
Vond ik ook, goede aflevering, ook fijne pacing, niet zo gehaast. Alleen dat gedoe met die hologrammen van Rios begon vrij snel te irriteren.
pi_192022655
Leuke details: er wordt gezegd "We are Borg" en niet "We are the Borg", subtiel verschil tussen wel/geen collectief.
Be curious, not judgmental
pi_192022669
quote:
Alleen dat gedoe met die hologrammen van Rios begon vrij snel te irriteren.
Ik vond dat juist - mede door het acteren - erg goed. Deed me denken aan een aflevering van The Good Place.
Be curious, not judgmental
pi_192022917
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik vond dat juist - mede door het acteren - erg goed. Deed me denken aan een aflevering van The Good Place.
Dat was precies wat me irriteerde. Het had weinig toegevoegde waarde aan het verhaal en had daardoor een 'kijk mij eens veelzijdig kunnen acteren' gehalte. Maar goed, dat was één minpuntje in een prima aflevering.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:56:44 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192024400
Goede aflevering. Er gebeurde veel en niet te veel sentimenteel gezever. Goede scene op die planeet waar de Romulan dames gek werden of zelfmoord pleegden na te zien van het visioen. Zou de capture van het Tal’Shiar schip door de Borg door de Romulanen in scene zijn gezet zodat de Tal’Shiar de Borg van binnenuit konden hacken na deels mislukte assimilatie? Dat zou natuurlijk mooi plan zijn; als je een aantal topspionnen traint en modificeert zodat ze na assimilatie heimelijk het Borg netwerk platleggen of een soort van virussen erop loslaten. Het zou natuurlijk helemaal tof zijn als ze de Borg konden herprogrammeren om zo de vijanden van de Romulanen te bestrijden. Bovendien zou het een schat aan technologie en informatie over andere volken en werelden opleveren. De Romulanen zouden zelfs een flink stukje heelal kunnen kolonialiseren nadat de Borg het in hun opdracht netjes hebben leeggeassimileerd. Het risico zou zijn dat de betreffende agenten die de rol op zich zouden nemen als infiltrant, toch geheel geassimileerd zouden worden, mét de kennis van de Romulaanse plannen. Het hele ontborgen van de ontkoppelde Borg klonk sowieso niet echt iets wat de Romulanen zouden doen uit de goedheid van hun hart. Misschien een beetje wilde theorie, maar het lijkt wel of het gedeeltelijk gewerkt heeft; op een of andere manier is de cube ontkoppeld uit het collectief en nu is Borgtechnologie beschikbaar voor de Romulanen, die wellicht zwakke plekken kunnen vinden
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_192027969
Prima aflevering! Ik had medelijden met de Borg... dat zegt wat. En ik vond de 5 Rios erg leuk gedaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 20:50:55 #85
8781 crew  Frutsel
pi_192034112
Twee afleveringen nog? En dan? Pauze? Of einde?
pi_192034199
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:50 schreef Frutsel het volgende:
Twee afleveringen nog? En dan? Pauze? Of einde?
Vandaag in een podcast gehoord dat Marc Bernardin (Alphas, Castle Rock en Threadstone) mee schrijft aan seizoen 2.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:05:43 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192036073
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:12 schreef Karstman het volgende:
Prima aflevering! Ik had medelijden met de Borg... dat zegt wat. En ik vond de 5 Rios erg leuk gedaan.
Ja vijf rios was leuk :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 19:37:33 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192102969


:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:39:32 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192103037
Het is keihard wennen, zo'n rauwe, niet utopische Star Trek, maar ik vermaak me prima met Picard, over het algemeen. Die soap scenes met die broer en zus etc hoeven van mij niet zo. Maar de andere toon bevalt me opzich wel, al is het geen classic Trek uiteraard.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:58:57 #90
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_192113355
Het contrast is ook gewoon heel mooi.
Picard blijft bijna naïef idealistisch. In tegenstelling tot iedereen om zich heen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_192137815
Ik kan geen account nemen bij amamzonprime video.
Men accepteert alleen een paar creditcards zoals Master en Visa. Geeen IDEAL of Paypal
Als amazon onbeduidend wil blijven op de Nederlandse streamingmarkt, dan is dit een prima strategie :N
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:27:03 #92
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192145449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:06 schreef Bluesdude het volgende:
Ik kan geen account nemen bij amamzonprime video.
Men accepteert alleen een paar creditcards zoals Master en Visa. Geeen IDEAL of Paypal
Als amazon onbeduidend wil blijven op de Nederlandse streamingmarkt, dan is dit een prima strategie :N
:')

Dan download je het toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:27:26 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192145455

Tering wat is dit weer een sterke analyse.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192146955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:')

Dan download je het toch
???
Als ik geen toegang heb tot amazonprime dan ik ook niks downloaden , toch ?
pi_192147782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
Als ik geen toegang heb tot amazonprime dan ik ook niks downloaden , toch ?
Hij bedoelt.. steelt het gewoon!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 19 maart 2020 @ 18:19:21 #96
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192147874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
Als ik geen toegang heb tot amazonprime dan ik ook niks downloaden , toch ?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???
Als ik geen toegang heb tot amazonprime dan ik ook niks downloaden , toch ?
Nooit gehoord van torrents?

Ontopic: jezus de nieuwe episode is nog slechter dan verwacht of gehoopt.

Ik zal.het in spoilers plaatsen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192147928
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:19 schreef MMaRsu het volgende:

[..]


[..]

Nooit gehoord van torrents?

Ontopic: jezus de nieuwe episode is nog slechter dan verwacht of gehoopt.

Ik zal.het in spoilers plaatsen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom kijk je eigenlijk als je het zo kut vindt? Je gaat je tijd toch ook niet besteden aan het urenlang luisteren naar kutmuziek van Justin Bieber ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192148537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:19 schreef MMaRsu het volgende:
Nooit gehoord van torrents?
wel van gehoord, maar geen idee hoe dat moet
  donderdag 19 maart 2020 @ 19:29:20 #99
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192149599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom kijk je eigenlijk als je het zo kut vindt? Je gaat je tijd toch ook niet besteden aan het urenlang luisteren naar kutmuziek van Justin Bieber ofzo?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom kijk je eigenlijk als je het zo kut vindt? Je gaat je tijd toch ook niet besteden aan het urenlang luisteren naar kutmuziek van Justin Bieber ofzo?
Ga weg man. Ik kijk het omdat ik wil weten hoe het afloopt, ik kijk niet die hele show voor niks om vervolgens de climax niet te gaan kijken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 00:54:32 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192155554
Ben ook niet zo weg van deel 1 van de ontknoping, ben wel benieuwd met welke slimmigheid ze het toch oplossen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 09:20:03 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192158537
O+ Het altijd vriendelijk star trek topic.

Ik heb nu het idee dat ik eigenlijk had gewild dat ze eerder op die synth planeet waren geweest, amper tijd om te laten zien hoe het daar werkt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192166649
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben ook niet zo weg van deel 1 van de ontknoping, ben wel benieuwd met welke slimmigheid ze het toch oplossen....
Ik heb het zelfs halverwege afgezet. Was geen touw aan vast te knopen en had ook weinig zin om er moeite voor te doen.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 16:54:45 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192167302
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik heb het zelfs halverwege afgezet. Was geen touw aan vast te knopen en had ook weinig zin om er moeite voor te doen.
Ik heb hem ook halverwege uitgezet, omdat ze deze aflevering in tweeën hebben gesplitst en deel 2 nog niet online hebben gezet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 12:39:36 #104
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192183344
Een synth beschaving die al het organic leven wil vernietigen... klinkt een beetje alsof Control (Discovery) terug is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:40:52 #105
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192183369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Een synth beschaving die al het organic leven wil vernietigen... klinkt een beetje alsof Control (Discovery) terug is
Of Mass Effect.. Reapers..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 12:42:43 #106
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192183393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:40 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Of Mass Effect.. Reapers..
Vast, maar dat is geen Star Trek.
Ik bedoel dat er volgens mij een link wordt gelegd tussen Discovery en Picard
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:46:43 #107
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192183448

Maar de domste dingen zijn ook, waarom behandelt iedereen Agnes weer ineens normaal? Och ja ze heeft alleen maar Bruce Maddox op zieke wijze gekilled

Ohh maar ze was gebrainwashed! Ze is hartstikke onschuldig natuurlijk 8)7. Laten we de verraadster die een briljant man heeft vermoord meenemen op onze trip.

De enige reden dat ze mee moest is omdat het plot vereiste dat ze het visioen doorgaf aan de synths.

Er zijn theorieen dat die zoon van Soong Lore zou zijn, maar dat zal wel te slim zijn voor deze show. Zou dat wel tof vinden eerlijk gezegd, want het hele feit dat er nu ineens een zoon is en een scala aan data like androids vond ik maar niks.

Maargoed, we wachten volgende week maar weer af..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:47:20 #108
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192183458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Vast, maar dat is geen Star Trek.
Ik bedoel dat er volgens mij een link wordt gelegd tussen Discovery en Picard
Nee maar dat is wel waar ze deze shit letterlijk vandaan hebben geript. Zie de promo van de volgende episode, en die thumbnail uit dat 2e mass effect filmpje, letterlijk 1 op 1 gekopieerd.

Zie
Disco s2 niet gezien gelukkig :)

Nog iets wat ze hebben gekocht/gekopieerd



[ Bericht 10% gewijzigd door MMaRsu op 21-03-2020 12:55:14 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 14:16:21 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192185341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Vast, maar dat is geen Star Trek.
Ik bedoel dat er volgens mij een link wordt gelegd tussen Discovery en Picard
Zou goed kunnen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192188608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Een synth beschaving die al het organic leven wil vernietigen... klinkt een beetje alsof Control (Discovery) terug is
Mwah, deze synths gaan miljoenen zo niet miljarden jaren terug.
pi_192193631
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb hem ook halverwege uitgezet, omdat ze deze aflevering in tweeën hebben gesplitst en deel 2 nog niet online hebben gezet.
Dus dan heb ik de halve aflevering halverwege uitgezet, dan zou je op pak 'm beet 25% van de aflevering uitkomen, als mijn uitzonderlijke gevoel voor wiskundige logica mij niet in de steek laat.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 22:09:38 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192194277
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:44 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dus dan heb ik de halve aflevering halverwege uitgezet, dan zou je op pak 'm beet 25% van de aflevering uitkomen, als mijn uitzonderlijke gevoel voor wiskundige logica mij niet in de steek laat.
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 22 maart 2020 @ 00:53:52 #113
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192197552


_O_
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:41:15 #114
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_192243243
Dus, Star Trek gaat van positieve sci-fi waarin nieuwe soorten beschavingen ontdekken en leren samenwerken met anderen ongeacht culturele or biologische/technologische verschillen naar een generiek dystopisch sci-fi drama waarin een of andere 13 in een dozijn boze AI de white walker achtige schurk-zonder-achtergrond is die zonder interessante reden iedereen kapot wil maken.

Coole schurkenbeschavingen zoals de Borg, Dominion of zelfs Cardassians is te veel gevraagd, en zelfs Romulans zijn afgegeleden naar ruimte-darkelves met een rugzakje vol met angst en drama.

Laatst Children of Dune gedownload, holy shit dat zit gewoon een aantal niveau's hoger dan alle series van vandaag de dag, ondanks de gedateerde special effects.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:02:14 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192248453
Hey man dan kijk je toch gewoon niet?

:')

Maar nee je hebt 100% gelijk, het is generieke bagger.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:22:58 #116
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192275476
Wat is Darmok toch ook een schitterende aflevering he.

Met een jonge Ashley Judd als kers op de taart.



[ Bericht 47% gewijzigd door Tyr80 op 25-03-2020 21:36:15 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192275892
Ik hoop toch van harte dat Discovery's 3e seizoen binnenkort begint, die wil ik nog wel zien eiglk ;(
pi_192279627
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:22 schreef Tyr80 het volgende:
Wat is Darmok toch ook een schitterende aflevering he.

Met een jonge Ashley Judd als kers op de taart.

[ afbeelding ]
Ensign Kom-eens-hier-met-je-gezichtje. Nooit geweten dat dat Ashely Judd was. Maar goed ik mis wel vaker jonge acteurs. Zat een stukje Liscence to Kill te kijken van de week en zag daar ineens een piepjonge Benicio del Torro.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 08:08:39 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192279636
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop toch van harte dat Discovery's 3e seizoen binnenkort begint, die wil ik nog wel zien eiglk ;(
:o waarom zou je die niet kunnen zien?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192279667
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o waarom zou je die niet kunnen zien?
Misschien heeft ie corona
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192280572
Ik heb toch wel een beetje een probleem met een borg cube (3x3x3km) op die planeet. Dat zou toch best wel wat meer impact (nopun) op die planeet moeten hebben. Dat iedereen vlak bij de ingang zit, kan ik nog weg verklaren (makkelijker). Maar zo'n berg plots er bij heeft een enorme invloed. Beetje jammer.

Verder supermooi einde.

Ik vind het mooi dat in 2400 of zo nog steeds IKEA bestaat.

En die dystopische toekomst, die is er eigenlijk helemaal niet. Starfleet en de Federation is nog precies zoals tijdens TNG. We zien hier alleen een kleine uitzondering waar op gefocust wordt. Zoals in wel meer afleveringen/films.

Ik ga voorlopig nog niet gedetailleerd in op de laatste aflevering, spoilers en zo :)
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:55:31 #122
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192287440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:26 schreef babylon het volgende:
Ik heb toch wel een beetje een probleem met een borg cube (3x3x3km) op die planeet. Dat zou toch best wel wat meer impact (nopun) op die planeet moeten hebben. Dat iedereen vlak bij de ingang zit, kan ik nog weg verklaren (makkelijker). Maar zo'n berg plots er bij heeft een enorme invloed. Beetje jammer.

Verder supermooi einde.

Ik vind het mooi dat in 2400 of zo nog steeds IKEA bestaat.

En die dystopische toekomst, die is er eigenlijk helemaal niet. Starfleet en de Federation is nog precies zoals tijdens TNG. We zien hier alleen een kleine uitzondering waar op gefocust wordt. Zoals in wel meer afleveringen/films.

Ik ga voorlopig nog niet gedetailleerd in op de laatste aflevering, spoilers en zo :)
Er zaten wel meer onverklaarbare dingen in die aflevering. Zoals de neergestortte Borg cube inderdaad. Waar een dergelijk object op aarde zorgde voor het uitsterven van de dinosaurussen, schijnt het zonnetje op de planeet nog en zijn de synthetische levensvormen gezellig in hun moestuintje bezig en hun geitjes aan het voeren.

En als de hoofdpersonen de Borg cube in willen, blijkt deze keurig netjes waterpas te zijn neergestort en een prima toegankelijke ingang precies op straatniveau te zijn :')

Zouden er meer vrouwen aan het script hebben meegewerkt?

Dit vond ik wel een grappige theorie:

Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:05:39 #123
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192289780
extreem matige finale en wat een waste of uberhaupt een show. Verschrikkelijke rotzooi.


leuker om te kijken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 22:06:24 #124
42184 crew  DaMart
pi_192294947
Op zich een mooi einde, al roept het wel wat vragen op.

Zoals waarom ze die Borg-cube met die ex-borg erin (die nu ineens verdwenen leken) laten staan. Dat ding kon zichzelf toch regenereren? En hebben ze Picard nu gekloond of is hij nu een synth? Dat gedeelte kreeg ik niet helemaal goed mee.

Toen die zender aanging, had ik eigenlijk wat borgschepen verwacht.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_192295179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef DaMart het volgende:
Op zich een mooi einde, al roept het wel wat vragen op.

Zoals waarom ze die Borg-cube met die ex-borg erin (die nu ineens verdwenen leken) laten staan. Dat ding kon zichzelf toch regenereren? En hebben ze Picard nu gekloond of is hij nu een synth? Dat gedeelte kreeg ik niet helemaal goed mee.

Toen die zender aanging, had ik eigenlijk wat borgschepen verwacht.
Synth van bio materiaal net als de rest. Maar wel zijn geest.
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:27:35 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192296373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef DaMart het volgende:
Op zich een mooi einde, al roept het wel wat vragen op.

Zoals waarom ze die Borg-cube met die ex-borg erin (die nu ineens verdwenen leken) laten staan. Dat ding kon zichzelf toch regenereren? En hebben ze Picard nu gekloond of is hij nu een synth? Dat gedeelte kreeg ik niet helemaal goed mee.

Toen die zender aanging, had ik eigenlijk wat borgschepen verwacht.
De hele borg plotline kon weggelaten worden, had 0% invloed op het plot.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 01:36:10 #127
8781 crew  Frutsel
pi_192297115
Op naar seizoen 2 en de 25th century
pi_192297229
Vond het maar een teleurstellende finale vol goedkope oplossingen.
Vooruit, ik zet het nu nog even in een spoiler tag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het voelt gewoon enorm aan 'is dit het nou?'.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seven of Nine vond ik wel echt een sterk karakter trouwens, zou leuk zijn als zij gewoon een regular wordt. Die hologram karikaturen van Rios mogen wat mij betreft nu wel wegblijven, vooral die engineer met dat Schotse accent was een te slechte grap :')

Op naar Discovery seizoen 3, ik ben erg benieuwd hoe ze dat gaan invullen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Fleischmeister op 27-03-2020 02:17:26 ]
pi_192297729
Sorry hoor, maar zowel bij Discovery als Picard wordt er geklaagd dat het teveel actie is, wordt er een diplomatieke uitweg gevonden, is er te weinig actie. Wtf?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:39:25 #130
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_192298397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:05 schreef MMaRsu het volgende:
extreem matige finale en wat een waste of uberhaupt een show. Verschrikkelijke rotzooi.


leuker om te kijken
Q is de Jar Jar Binks van Star Trek.

John de Lancie is het enige wat hem nog een beetje dragelijk maakt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:59:18 #131
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192298669
Ja joh :') wat een absolute onzin
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:59:44 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192298675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 06:46 schreef babylon het volgende:
Sorry hoor, maar zowel bij Discovery als Picard wordt er geklaagd dat het teveel actie is, wordt er een diplomatieke uitweg gevonden, is er te weinig actie. Wtf?
"diplomatiek" :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 10:22:13 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192299646
Tja uiteindelijk niet de beste trek, veel nostalgie, nog steeds te weinig nieuwe tech en de nieuwe tech die er wel is wordt niet echt uitgelegd. Voornamelijk nieuwe besturing van schepen met schermpjes die holografisch zijn en aangeraakt kunnen worden, zeg maar holodeck techniek in de palm van je hand. Dat kon ook al in VOY met de docter maar die had nog een transmitter nodig. Het ander was het apparaat met een neural interface dat door synths gemaakt is komt inderdaad nogal magisch over maar ik denk dat een goed werkende neural interface dat voor ons ook doet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd of Picard in het volgende seizoen weer bij the federation aan het werk mag :o

Ook ben ik benieuwd hoe de federation er in de nieuwe discovery uit ziet, dat gifje met burnham bij een federation vlag doet mij hopen dat de federation nog bestaat 900 jaar later. Maar het kan ook dat de federation niet meer bestaat en dat burnham in de legacy van de oude een nieuwe gaat oprichten (dat zou ik minder leuk vinden).
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 10:34:14 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192299786
Als je grand finale afleveringen de slechtste cijfers krijgen op imdb doe je wel iets fout :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:16 #135
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192303119
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nee maar dat is wel waar ze deze shit letterlijk vandaan hebben geript. Zie de promo van de volgende episode, en die thumbnail uit dat 2e mass effect filmpje, letterlijk 1 op 1 gekopieerd.
Ongelofelijk, inderdaad. Tegen episode 9 had ik al zoiets van ''OKAY, dus dit is Mass Effect: Picard?'' Het baken met de warrige visioenen, de Reapers die voorbij Dark Space wachten op een signaal van synthetisch leven om te komen en de ''organics'' uit te roeien. :')

En natuurlijk Commander Shepard... eeeh, Picard die sterft en weer tot leven wordt gewekt met ''upgrades''.

Nog even en ze gaan een gigantische Reaper maken uit het vlees van geoogste Borg of Romulans ofzo.
pi_192309412
Be curious, not judgmental
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 20:42:56 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192309495
TVsRobBarowski twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 20:24:09 Great scene by @SirPatStew and @BrentSpiner ... I totally agree that the Data character is officially over. Star Trek Actor Brett Spiner Says He Will Never Play Data Again https://t.co/qqkHA8fsCk via @ComicBook reageer retweet
BrentSpiner twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 20:34:52 @TVsRobBarowski @SirPatStew @ComicBook I don’t trust this Brett Spiner guy. reageer retweet
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 20:47:02 #138
9859 crew  Karina
Woman
pi_192309607
Ik vond het wel jammer dat de beacon werd uitgezet ik wilde weten wat er uit kwam en wat ze gingen doen. Nu zag je ze maar heel even.

En robotpicard vind ik eigenlijk maar niks.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_192314814
Die hele Picard is dodelijk ziek plotline had niet gehoeven als ze hem toch weer als mortal cyborg tot leven gingen wekken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192315291
Had wat moeite met de grote hoeveelheid schepen.
Het is, zover ik gezien heb, in Star Trek altijd 1,2 of 3 vs een x aantal vijanden.
Pas bij echt belangrijke gebeurtenissen komt er echt een grote (federatie)vloot aanzetten.

Nu wel het gevoel dat ze het 'grote vloot trucje' niet meer kunnen gebruiken.

Mij verder wel vermaakt met het eerste seizoen. 7/10
pi_192316322
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:18 schreef DJKoster het volgende:
Had wat moeite met de grote hoeveelheid schepen.
Het is, zover ik gezien heb, in Star Trek altijd 1,2 of 3 vs een x aantal vijanden.
Pas bij echt belangrijke gebeurtenissen komt er echt een grote (federatie)vloot aanzetten.

Nu wel het gevoel dat ze het 'grote vloot trucje' niet meer kunnen gebruiken.

Mij verder wel vermaakt met het eerste seizoen. 7/10
Dat ze dat eerder niet deden had meer met de techniek te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 maart 2020 @ 14:06:34 #142
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192319797
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:52 schreef babylon het volgende:

[..]

Dat ze dat eerder niet deden had meer met de techniek te maken.
DS9 anyone? Genoeg grote vloten in de latere seizoenen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:57:22 #143
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192322059
De grote vloot is niet mijn probleem, maar wel dat het allemaal dezelfde schepen waren
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 maart 2020 @ 22:08:22 #144
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192327976
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:57 schreef MMaRsu het volgende:
De grote vloot is niet mijn probleem, maar wel dat het allemaal dezelfde schepen waren
Ja, dat had ik ook inderdaad
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:57:00 #145
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_192329215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 06:37 schreef Nielsch het volgende:
Die hele Picard is dodelijk ziek plotline had niet gehoeven als ze hem toch weer als mortal cyborg tot leven gingen wekken.
Dat zal vast in seizoen 2 terugkomen.
Ze hebben ook weinig/niks gedaan met The Borg, ondanks dat Picard een paar keer Locutus werd genoemd.
Wie die nieuwe vijand is is ook nog niks over vrijgegeven.
Lijken mij opzetjes voor een volgend seizoen.

Overigens hebben ze ook problemen met de productie gehad, ook budgetcuts en dat is te merken in het verhaal.
Hopelijk gaat het seizoen 2 beter.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 19:58:32 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192359532


Tja the previous generation :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2020 @ 22:54:11 #147
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192362768
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Tja the previous generation :o
Doet Picard nu zijn 'engage' move? :D
Ontzettend cool dit
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 08:41:08 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192366629
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Doet Picard nu zijn 'engage' move? :D
Ontzettend cool dit
Het is de verjaardag van martina sirtis
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192366648
Not today satan _O-
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:21:01 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192373004
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:32:03 #151
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192373156
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192373761
Sommige mensen verdienen een rood shirt voor hun verjaardag...
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:41:15 #153
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192374061
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:22 schreef babylon het volgende:
Sommige mensen verdienen een rood shirt voor hun verjaardag...
Waarom dan?

Misschien moet je alles niet zo serieus nemen joh.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:37:51 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192379099
Eindelijk de laatste 2 afl. gezien. Ik snap een deel van de kritiek, maar over het algemeen vond ik het gewoon erg cool, en zelfs af en toe een "traantje" waard.

De toon is anders, maar uiteindelijk valt het allemaal mee met de totale ommekeer mbt oa Starfleet.

Ik heb me er uiteindelijk prima mee vermaakt en kijk uit naar seizoen 2 :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 1 april 2020 @ 16:00:49 #155
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192393035
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192393572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De hele borg plotline kon weggelaten worden, had 0% invloed op het plot.
Dit was gewoon stukje fan service. Het had wmb meer over Borg dan over Romulans mogen gaan _O_
  woensdag 1 april 2020 @ 16:33:23 #157
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192393782
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dit was gewoon stukje fan service. Het had wmb meer over Borg dan over Romulans mogen gaan _O_
Het was een plotline.. het hele artifact gedoe.

Wat deden de romulans daar precies? Met welk doel? Was het de Shat Vash of waren het normale romulans die daar aan het werk waren? Nogmaals, met welk doel? Al die tijd op die borg cube was nutteloos. De dood van Hugh was nutteloos.

Het was geen stukje fan service. Fan service was dat ze ineens Riker als commander van de fleet hebben met een potentiele belangrijkste battle van het hele universum. Maar laten we een half gepensioeneerde captain uit pensioen halen want... fan service?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 16:41:29 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192393946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:33 schreef MMaRsu het volgende:
Wat deden de romulans daar precies? Met welk doel? Was het de Shat Vash of waren het normale romulans die daar aan het werk waren? Nogmaals, met welk doel? Al die tijd op die borg cube was nutteloos. De dood van Hugh was nutteloos.
Ze waren daar xBs aan het rehabiliteren, die ze uit het artefact haalden en losgekoppeld van het collectief probeerden te laten bestaan. Dat was toch vrij duidelijk.

De romulans die daar waren hebben zich "gewoon" bij het project aangemeld zoals hugh al opmerkte die "spoin" die hier ineens aan het werk is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192394628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef DaMart het volgende:
Op zich een mooi einde, al roept het wel wat vragen op.

Zoals waarom ze die Borg-cube met die ex-borg erin (die nu ineens verdwenen leken) laten staan. Dat ding kon zichzelf toch regenereren? En hebben ze Picard nu gekloond of is hij nu een synth? Dat gedeelte kreeg ik niet helemaal goed mee.

Toen die zender aanging, had ik eigenlijk wat borgschepen verwacht.
Een klassieke mind upload, dus hersens gescand en overbracht naar een nieuw 'lichaam'. Natuurlijk is dan de grote filosofische en etnische vraag , is het wel dezelfde persoon of gewoon een kopie? Nog belangrijkere, hoe voelt het voor de persoon in kwestie zelf aan? Ga je gewoon dood of leef je echt voort?
pi_192394781
Jean Luc is het acteren echt volledig verleerd
je ziet hem soms echt nadenken over zijn regel tekst
heb nu net de aflevering gezien met de reunie tussen picard, riker en troi (nepenthe)

Was wel geinig, ik vond zelfs dat Riker nog echt Riker is. In elk geval veel meer dan Picard Picard is.
Soji speelt haar rol trouwens erg goed.

Over het algemeen overheerst toch het gevoel van teleurstelling.
Het is pijnlijk om te zien hoe oud iedereen geworden is.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:23:06 #161
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192394793
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze waren daar xBs aan het rehabiliteren, die ze uit het artefact haalden en losgekoppeld van het collectief probeerden te laten bestaan. Dat was toch vrij duidelijk.

De romulans die daar waren hebben zich "gewoon" bij het project aangemeld zoals hugh al opmerkte die "spoin" die hier ineens aan het werk is.
Maar waarom wilden ze die ex borgs's dan rehabiliteren? Ze gaven geen fuck om die lui.

Het waren toch ook niet allemaal romulans die ex borgs? Op het einde werden ze ook nog gekilled door die romulan chick.

Wat was de bedoeling van Soji op de cube? Wat was haar missie? Als ze op het einde bij die zus van haar komt vraagt ze ook did you complete your mission, zegt ze ja maar we weten niet eens wat haar missie was.

En we weten ook niet waarom de romulans die cube aan het dismantlen waren en waarom ze dan die ex borgs aan het rehabiliteren waren

@Chakotay Hij is gewoon echt te oud. Kan geen power meer in het karakter geven. Hij speelt meer een verwarde oude man dan de Picard uit TNG. Jammer, want in Logan was hij nog wel erg goed. Ondanks dat die daar ook een verwarde oude man speelt :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2020 @ 17:42:14 #162
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192395173
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:22 schreef -Chakotay- het volgende:
Jean Luc is het acteren echt volledig verleerd
je ziet hem soms echt nadenken over zijn regel tekst
heb nu net de aflevering gezien met de reunie tussen picard, riker en troi (nepenthe)

Was wel geinig, ik vond zelfs dat Riker nog echt Riker is. In elk geval veel meer dan Picard Picard is.
Soji speelt haar rol trouwens erg goed.

Over het algemeen overheerst toch het gevoel van teleurstelling.
Het is pijnlijk om te zien hoe oud iedereen geworden is.
Ik denk dat dat acteren was. Want aan het eind van de serie, in het nieuwe lichaam, zonder hoofdprobleempje, leek hij wat dat betreft minder fragiel en zekerder en sterker qua woorden en spraak.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:44:37 #163
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192395225
Waarom gebruikten ze niet de magische tool om die irumodic syndrome uit zijn hoofd te halen?

Gewoon die tool tegen zijn schedel aan en voorstellen dat hij gezond is.

Zo werkte dat ding toch? Use your imagination?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192395375
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:23 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Maar waarom wilden ze die ex borgs's dan rehabiliteren? Ze gaven geen fuck om die lui.

Het waren toch ook niet allemaal romulans die ex borgs? Op het einde werden ze ook nog gekilled door die romulan chick.

Wat was de bedoeling van Soji op de cube? Wat was haar missie? Als ze op het einde bij die zus van haar komt vraagt ze ook did you complete your mission, zegt ze ja maar we weten niet eens wat haar missie was.

En we weten ook niet waarom de romulans die cube aan het dismantlen waren en waarom ze dan die ex borgs aan het rehabiliteren waren

@:Chakotay Hij is gewoon echt te oud. Kan geen power meer in het karakter geven. Hij speelt meer een verwarde oude man dan de Picard uit TNG. Jammer, want in Logan was hij nog wel erg goed. Ondanks dat die daar ook een verwarde oude man speelt :P
De Cube ging kaput toen ze Ramdha assimileerde dus vermoedelijk waren de Romulans de dichtstbijzijnde macht om het ding te claimen. De cube zit vol met technologie dus het is niet zo verwonderlijk dat de Romulans er geïnteresseerd zijn. De rest van de Alpha en Beta kwadrant willen ook wel een stuk van de taart en vonden vast niet zo leuk dat alles is voor Bassie Romulus, waardoor de Romulans in hun verzwakte positie gedwongen waren om verdragen af te sluiten met tenminste de Federation. Ok de Romulans zullen niet zoveel fuck geven om ex-borgs maar de Federation wel natuurlijk.
  woensdag 1 april 2020 @ 17:59:07 #165
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192395499
Maar dat is allemaal vermoedelijk

en ongefundeerd

Er wordt niks uitgelegd of verteld in de serie, je moet het allemaal zelf bij elkaar bedenken

Dat noem ik slecht geschreven

Ik bedoel niet dat iets niet goed kan zijn omdat alles wordt uitgekauwd, maar Star Trek ging altijd over politieke issues. Grenzen, aansprakelijkheid op dingen/objecten/mensen( in dit geval ex borgs), de dillemma's die hieruit voortvloeiden

Nu wordt er niks over gezegd en mogen we het allemaal zelf invullen. Absolute bagger.

Net zoals die magical fixing device. Nogmaals waarom hebben ze dat ding niet gebruikt om Picard zijn hersens te fixen? Ding kan toch alles maken toch? Waarom was die android ineens dood nadat ze een ding in haar oog kreeg? Zitten daar haar essentiele processors?

Waarom heeft Dr noonien Soong ineens een zoon waar nooit iets over wordt gezegd, ook niet door de moeder van Data?

Waarom blijven ze allemaal bij elkaar op het eind? Picard is nu toch weer een Starfleet Admiraal? Wat moet hij met deze civilian crew? Waar gaan ze naartoe?

Hopelijk naar die starbase om Jurati in het gevang te laten zetten.

Echt, de vragen vliegen je om de oren want het klopt allemaal van geen kant.

Nog iets, waarom zitten die Romulans allemaal op die planeet? De Romulans hadden niet maar 1 planeet vol met romulans, ze hadden meerdere planeten aangezien zij net als the federation gewoon een groot gedeelte van de alpha quadrant onder bezit hebben. Dus omdat 1 planeet is verwoest, konden ze niet naar andere planeten van Romulans? Nee de Federation heeft ze afgedropt op een planeet waar ze de afgelopen 10/15 jaar geen flikker hebben gedaan om een nieuwe stad op te bouwen? Ze zitten in een soort van hutjes?

[ Bericht 38% gewijzigd door MMaRsu op 01-04-2020 18:05:59 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 1 april 2020 @ 18:11:51 #166
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192395688
Nogmaals ik wil de show niet afzeiken maar dit zijn toch gewoon hele realistische vragen, dingen die nergens op slaan die maar gewoon overgeslagen worden? Zo van och ja volgende episode hebben we wel weer wat anders spannends..dus boeiend ook eigenlijk

Waarom Hugh terugbrengen om hem dood te laten gaan? Waarom zijn inclusie in de serie uberhaupt? Zodat ze konden zeggen, oh kijk we hebben Hugh terug gebracht!? Om hem vervolgens een absolute zinloze dood te laten sterven.

Precies hetzelfde met Icheb. Waarom hem terugbrengen om hem te laten sterven?! Seven kon geen Fenris Ranger zijn zonder dat karakter ook nog eens een zinloze dood te laten sterven?

En waarom geen Geordi in dit verhaal? Geordi was Data's beste vriend. Nog een betere vriend dan Picard ooit was voor Data (omdat hij ook meer een mentor was dan een vriend maar dat terzijde). Geordi en Picard die samen op zoek gaan naar het lot van Data, en de dochters.

Niet dat ik uberhaupt het hele plot van de zoon van Soong die ineens bestaat, die een kolonie gemaakt heeft met Hippie androids geweldig vind. Ik vind het zelfs belachelijk. Persoonlijk had ik het toffer gevonden als ze Data uniek hadden gelaten, samen met Lore en B4. Unieke androids die door Dr Noonien Soong waren gemaakt, en door niemand konden worden nagemaakt.

Nu hebben we een hele kolonie aan hippie androids die ook nog niet eens zo erg hadden gevonden als al het biologische leven in ons universum was uitgestorven.

De ban op Androids is ook ineens plots opgeheven, na deze conclusie? Ook hiervan wordt niks laten zien, geen discussie op starfleet of in de federation of wat dan ook, nee gewoon een offhand comment owja de synth ban is opgeheven 8)7.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 1 april 2020 @ 18:22:11 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192395832
Wel leuke serie over easter eggs en andere verwijzingen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192398086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 18:11 schreef MMaRsu het volgende:
De ban op Androids is ook ineens plots opgeheven, na deze conclusie? Ook hiervan wordt niks laten zien, geen discussie op starfleet of in de federation of wat dan ook, nee gewoon een offhand comment owja de synth ban is opgeheven 8)7.
De laatste aflevering heeft juist duidelijk gemaakt dat alle androids vernietigt moeten worden omdat het onvermijdelijk is dat die uiteindelijk "de vernietiger van al het biologische leven" zullen oproepen.

En waar zijn trouwens al die andere personen van andere rassen gebleven die zich op de borg cube bevonden? zijn die ook met de borg naar buiten gezogen.

Trouwens wel slim van de borg dat ze aan 1 hoek van de cube een groot scharnier gemaakt hebben zodat dat hele ding open kan. Maar zit dat hele ding niet vol met compartimenten? Niet alleen die 2 wanden vol met borg.

Dat die romulans 5x moesten beginnen met langzaam aftellen was wel balen voor ze. Anders had 1 van de 218 schepen gemakkelijk 1 schot kunnen lossen om die zender / android resort uit te schakelen.

De killer robots blijven alleen achter op de planeet? samen met wat xb's? De hele federatie was na 5 minuten al weer vertrokken.

15 minuten lang gehuil om de "dood" van picard, terwijl iedereen al wist dat die weer tot "leven" zou komen in die golem.

In ieder geval is die romulan incest relatie er niet meer in S2. Dat is dan wel weer positief.

Ik denk dat de plot holes en vragen die dit seizoen op levert langer zijn dan het hele script voor dit seizoen.


De donkere verhaallijn, het onnodige gevloek, het onnodige moorden en "saw" scenes kan ik nog vergeven als het verhaal en script goed en consequent is.

Maar de extreem lange lijst met producers in de opening credits maakt wel duidelijk waarom dit niet zo is.

EP10 had: (uit de credits)

4 supervising producers
6 co executive producers
7 executive producers

Er worden 17 producers genoemd en maar 10 acteurs.

[ Bericht 4% gewijzigd door Adventurer666 op 01-04-2020 20:29:59 ]
pi_192398219
Off screen death isn't really dead.
  woensdag 1 april 2020 @ 20:22:06 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192398293
Ik herken, nu ik er zo mee geconfronteerd word ook wel de plotholes her en der, en de wat zwakke punten idd.

Maar de hamvraag is voor mij : vind ik het vermakelijk om naar te kijken. En daarop kan ik volmondig ja antwoorden.

Ik ben ergens blij dat ik nog ergens naar kan kijken met een "kinderlijke" blik zonder alles kapot te analyseren of het "wetenschappelijk" wel verantwoord is. (en dat is geen kritiek per se, maar zo kijk ik niet).

It's a TV show, not a documentary ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192398572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik herken, nu ik er zo mee geconfronteerd word ook wel de plotholes her en der, en de wat zwakke punten idd.

Maar de hamvraag is voor mij : vind ik het vermakelijk om naar te kijken. En daarop kan ik volmondig ja antwoorden.

Ik ben ergens blij dat ik nog ergens naar kan kijken met een "kinderlijke" blik zonder alles kapot te analyseren of het "wetenschappelijk" wel verantwoord is. (en dat is geen kritiek per se, maar zo kijk ik niet).

It's a TV show, not a documentary ;).
Ik ben een best grote star trek fan en daarom valt het bij waarschijnlijk sneller op.

Heel veel wat nu geproduceerd wordt heel IMO een extreem rammelig script.
En daar knap ik vrij snel op af. Zeker als er al zo veel van die wereld bekend is als bij star trek, waar de meeste regels gewoon bekend zijn en we weten hoe die wereld werkt..

De gemiddelde netflix serie heeft (als die tenminste niet extreem woke is) IMO een superieur script tov picard

En ik geef Kurtzman en die andere malloten daar de schuld van.
  woensdag 1 april 2020 @ 20:40:56 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192398614
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:38 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Ik ben een best grote star trek fan en daarom valt het bij waarschijnlijk sneller op.

Heel veel wat nu geproduceerd wordt heel IMO een extreem rammelig script.
En daar knap ik vrij snel op af. Zeker als er al zo veel van die wereld bekend is als bij star trek, waar de meeste regels gewoon bekend zijn en we weten hoe die wereld werkt..

De gemiddelde netflix serie heeft (als die tenminste niet extreem woke is) IMO een superieur script tov picard

En ik geef Kurtzman en die andere malloten daar de schuld van.
Het was zoals gezegd niet per se kritiek op jou, of je argumenten, maar ik ben voor mezelf blij dat ik zo niet naar Picard gekeken heb.

Ik zie het nog steeds voornamelijk als entertainment, als het is afgelopen kijk ik weer iets anders ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192398771
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het was zoals gezegd niet per se kritiek op jou, of je argumenten, maar ik ben voor mezelf blij dat ik zo niet naar Picard gekeken heb.

Ik zie het nog steeds voornamelijk als entertainment, als het is afgelopen kijk ik weer iets anders ;).
Ik zag het ook n iet als een aanval hoor :)

Ik wil alleen maar aangeven waarom velen (fans) daar niet om heen kunnen of willen kijken.

Als ik geen grote fan was had het me; of niets uit gemaakt, of ik was gestopt met kijken.

Ik was dus helaas niet entertained. Op een paar scenes met riker en data na. Het was meer een kwaal. Maar na elke aflevering toch hopen dat de volgende beter zou zijn...

Maar Star trek: Orville seizoen 3 komt er wel aan later dit jaar *O* *O* *O*
Seizoen 2 had ontzettend goede afleveringen.
  woensdag 1 april 2020 @ 20:52:51 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192398821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:22 schreef HeatWave het volgende:
Ik herken, nu ik er zo mee geconfronteerd word ook wel de plotholes her en der, en de wat zwakke punten idd.

Maar de hamvraag is voor mij : vind ik het vermakelijk om naar te kijken. En daarop kan ik volmondig ja antwoorden.

Ik ben ergens blij dat ik nog ergens naar kan kijken met een "kinderlijke" blik zonder alles kapot te analyseren of het "wetenschappelijk" wel verantwoord is. (en dat is geen kritiek per se, maar zo kijk ik niet).

It's a TV show, not a documentary ;).
Het hoeft geen documentaire te zijn, het is ook niet perse erg dat het geen serial format is zoals tng of ds9, wat wel erg is naar mijn idee zijn de enorme hoeveelheden aan zwakke plots, toevalletjes omdat het plot dit van ze vraagt, slecht geschreven stereotypes, geen diepzinnige gesprekken over consequenties etc. Belangrijke plotpunten waar episodes lang aandacht aan wordt besteed zijn nu vergeven en vergeten.

Niet eens een scene waar Picard treurt om de dood van Hugh.

Het hele verhaal had naar mijn idee zoveel interessanter kunnen zijn.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 1 april 2020 @ 20:53:24 #175
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192398833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het was zoals gezegd niet per se kritiek op jou, of je argumenten, maar ik ben voor mezelf blij dat ik zo niet naar Picard gekeken heb.

Ik zie het nog steeds voornamelijk als entertainment, als het is afgelopen kijk ik weer iets anders ;).
Hersenloos vermaak dus
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 1 april 2020 @ 20:54:36 #176
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192398860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het hoeft geen documentaire te zijn, het is ook niet perse erg dat het geen serial format is zoals tng of ds9, wat wel erg is naar mijn idee zijn de enorme hoeveelheden aan zwakke plots, toevalletjes omdat het plot dit van ze vraagt, slecht geschreven stereotypes, geen diepzinnige gesprekken over consequenties etc.

Het hele verhaal had naar mijn idee zoveel interessanter kunnen zijn.
Als ik terugkijk na de finale had ik ook wel het idee dat het in 5-6 afleveringen had gekund, eens. Maar ze moeten ook een aantal afleveringen kunnen verkopen natuurlijk ;).

Oh well, ik vond het cool en kijk uit naar seizoen 2. Dit itt Discovery waar ik niet doorheen kom, elke keer als ik kijk zit ik binnen 5 min wat anders te doen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 1 april 2020 @ 20:56:17 #177
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192398880
Ik vraag me af of ik aan Picard s2 ga beginnen. Maar eens zien wat ze ermee gaan doen natuurlijk. Ik vond het leuker om te kijken dan Discovery, want Jean Luc Picard.. maar thats it.

Ik hoop echt dat ze met een goed verhaal komen. Want GoT ala Trek hoef ik echt niet.

Ik kan me echt enorm vermaken met nog een tng rewatch tho.. voor de derde/vierde x :')

Autoskip bij lwaxana troi en holodeck episodes 8-)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192399262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh well, ik vond het cool en kijk uit naar seizoen 2. Dit itt Discovery waar ik niet doorheen kom, elke keer als ik kijk zit ik binnen 5 min wat anders te doen :P.
Ik vond discovery ook verschrikkelijk, maar op een ander manier.
De keuzes in het verhaal waren IMO vaak verschrikkelijk (en veel karakters ook), maar die serie heeft naar mijn idee wel een beter uitgewerkt (tov Picard) verhaal (op de laatste afleveringen na)

Maar ik ga het niet nog een keer kijken of dat echt zo is :)

Als iemand geïnteresseerd is in de plotholes en andere "problemen" kan de youtube channels van Nitpicking nerd en Major grin aanbevelen (zelfde persoon)
Deze geven veel inzicht en/of zijn hilarisch :)

Die persoon is een wandelende strar trek encyclopedie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Adventurer666 op 01-04-2020 21:25:38 ]
pi_192400182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:49 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Ik zag het ook n iet als een aanval hoor :)

Ik wil alleen maar aangeven waarom velen (fans) daar niet om heen kunnen of willen kijken.

Als ik geen grote fan was had het me; of niets uit gemaakt, of ik was gestopt met kijken.

Ik was dus helaas niet entertained. Op een paar scenes met riker en data na. Het was meer een kwaal. Maar na elke aflevering toch hopen dat de volgende beter zou zijn...

Maar Star trek: Orville seizoen 3 komt er wel aan later dit jaar *O* *O* *O*
Seizoen 2 had ontzettend goede afleveringen.
Oh, dus als je het wel tof vindt, ben je gewoon geen fan. Maar verder val je niemand aan hoor :')
pi_192400472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:07 schreef babylon het volgende:

[..]

Oh, dus als je het wel tof vindt, ben je gewoon geen fan. Maar verder val je niemand aan hoor :')
Ja. Want velen betekent letterlijk alles en iedereen :')

Als je niets inhoudelijks te vertellen hebt kan je beter niets zeggen.

Waarom is is zo opvallend dat velen die Picard en discovery leuk vinden zo hatelijk zijn tegen anderen met een andere mening.

Terwijl degene die het niet leuk vinden de de andere party proberen met respect te behandelen.
pi_192404510
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:21 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Ja. Want velen betekent letterlijk alles en iedereen :')

Als je niets inhoudelijks te vertellen hebt kan je beter niets zeggen.

Waarom is is zo opvallend dat velen die Picard en discovery leuk vinden zo hatelijk zijn tegen anderen met een andere mening.

Terwijl degene die het niet leuk vinden de de andere party proberen met respect te behandelen.
Oh gelukkig, er is nog een klein groepje fans die het wel leuk mag vinden. Wat respectvol van je.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 april 2020 @ 11:11:27 #182
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192407689
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:21 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Terwijl degene die het niet leuk vinden de de andere party proberen met respect te behandelen.
Mwah, ik merk dat precies andersom.

Anyway, hier iemand die Picard wel leuk vond en niet 123 viel over de plotholes (iit Discovery), maar wel een fan is en ALLES (ok, TAS niet) heeft gezien, en het meeste meer dan eens.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_192408592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:17 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Ik vond discovery ook verschrikkelijk, maar op een ander manier.
De keuzes in het verhaal waren IMO vaak verschrikkelijk (en veel karakters ook), maar die serie heeft naar mijn idee wel een beter uitgewerkt (tov Picard) verhaal (op de laatste afleveringen na)

Maar ik ga het niet nog een keer kijken of dat echt zo is :)

Als iemand geïnteresseerd is in de plotholes en andere "problemen" kan de youtube channels van Nitpicking nerd en Major grin aanbevelen (zelfde persoon)
Deze geven veel inzicht en/of zijn hilarisch :)

Die persoon is een wandelende strar trek encyclopedie.
Discovery is gewoon fucking baas en het werd tijd dat we weer een eckte star trek konden verwelkomen!
pi_192408640
Ik verwelkom met plezier nog 20 seizoenen!
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 18:53:52 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192415793
Ik mis nu wel mijn donderdag serie -O- ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:37:44 #186
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192433684
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192433785
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mis nu wel mijn donderdag serie -O- ;(
Ik ben nu begonnen aan Westworld _O_
  maandag 6 april 2020 @ 19:50:45 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192483642
quote:
Star Trek: Picard Series Is a Psychological Character Study Says Producer Alex Kurtzman
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 6 april 2020 @ 20:07:04 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_192484025
Van de week ook Picard gebinged. Einde was corny en extreem voorspelbaar, maar afgezien daarvan (en dat het einde zo uit Mass Effect kwam) vond ik het best puik. Goeie theme muziek ook. Je had soms wel een beetje het idee dat Patrick Stewart de producer was, want de grote Picardophemelshow was cringe as fuck, dat einde deed emotioneel ook helemaal niks met mij. Ook nogal willekeurig dat Seven of Nine helemaal natte ogen heeft. Maar goed, de nieuwe crew vond ik niet verkeerd.
Denk wel dat ik Disco uiteindelijk wat leuker vond? Jammer genoeg is de toekomst tijd alleen wel veel interessanter, irritant dat er op Picard na niks mee gedaan wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 april 2020 @ 20:16:09 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_192484271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef Adventurer666 het volgende:
De laatste aflevering heeft juist duidelijk gemaakt dat alle androids vernietigt moeten worden omdat het onvermijdelijk is dat die uiteindelijk "de vernietiger van al het biologische leven" zullen oproepen.
Haha ja, als die Eldritch horror tunnel iets duidelijk gemaakt had moeten hebben, is dat op het moment dat ie gesloten werd, de Federation en de Romulans elkaar hooguit twee seconden aan hadden moeten kijken alvorens gezamenlijk te besluiten de oppervlakte van de planeet te carpetbomben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192485899
Ik heb met veel plezier Mass Effect gespeeld. Maar dat was echt niet het eerste SF verhaal wat ik heb gelezen/gezien waar een AI af en toe schoonmaakt :)

Als iemand het een tof thema vindt, kan ik zeker https://en.m.wikipedia.org/wiki/Revelation_Space_universe van Alastair Reynolds aanraden (boeken 5+ jaar ouder dan Mass Effect ;))

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2020 21:57:52 ]
  maandag 6 april 2020 @ 22:08:23 #192
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192486137
Me heeft die shit ook geript idd
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 6 april 2020 @ 23:44:48 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_192487834
Ja ik wou ook niet zeggen dat het origineel van ME was.
Maar ik vond de rood/groen/blauwe legers die tegenover elkaar stonden ook wel leuk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192550381
Ik vond het best goed. Maar stond er van te voren ook wel in dat het niet TNG zou zijn.

Ook logisch gezien series vaak ook een reflectie zijn van het tijdperk dat ze uitgezonden zijn.

De redenen dat de eerste en iets minder de 2de seizoenen van TNG slechter waren had juist te maken met Roddenberry.

https://www.google.com/am(...)t-kil-1721153875/amp

Seizoen 1 van tng heeft voor mij een erg jaren 60 TOS gevoel. Zelfs in de jurkjes van de actrises.

De beoogde big bad, waren de Ferengi. Een soort van hyperkapitalisten. Wat ook niet werkte. (Gelukkig dat later, zeker in DS9, de Ferengi heel wat beter uit de verf kwamen.).

TNG begon daarna wel beter te passen eind jaren 80 tot mid jaren 90.

Maar dat is gewoon een format dat nu niet meer werkt. Episodies is gewoon niet iets van nu. Kijk maar naar alle grote series van nu. Het is ook een donkere serie, omdat dat beter aansluit bij de tijdsgeest.

TNG blijft mijn favorite ST, maar dat is geweest en komt niet meer terug. Wel fijn om terug te kijken.

Ik vond STP best een goede serie. Vermaakte me prima. De discriminatie aspect ten opzichte van synths en ex Borg, vond ik niet al te raar.

In TNG is er al een episode over Data's zelfbeschikking. In Voy laat B'elanna Torres weten dat opgroeien tussen 'humans' als half Klingon niet makkelijk was. Zelfs zo erg dat ze haar en Paris, hun ongeboren kind wil aanpassen, zodat de Klingon aspecten niet te zien zijn.

Toegegeven dat het in Picard wel een stapje verder gaat en dat, dat ook wel een tikje minder kan.

De plotholes zijn er, maar ik hoop dat die uiteindelijk een antwoord gaan krijgen in seizoen 2 en 3, waar ook al groen licht is voor gegeven.

Ik hoop dat de synthetic alliance ook uitgediept word.

Dat de overige acteurs van TNG (Geordie, Worf, Beverly en zelfs Wesley) ook hun opwachting maken. En ook van DS9 en Voy.

Dat de Borg collective terug komt, wel benieuwd hoe die er voor staan na het einde van voyager. Lijkt me dat die na het assimileren van auntie Romulan op de hoogte moeten zijn van de synth alliance, ondanks de deactivatie van de cube/artifect.

Dingen die ik wel minder vond was dat Picard een synth is nu. Dat was onnodig. Icheb en Hugh hadden van mij ook niet perse dood gehoeven. En het feit dat iedereen blijkbaar gigantische ptsd heeft.

Voor de rest prima 7/10.

Overigens wat me wel opvalt is dat veel kritiek op nieuwe Trek wel redelijk uit de alt-right hoek komt, met dat het allemaal super 'woke' zou zijn (vooral op youtube). Volgens mij hebben ze nooit echt goed opgelet dan, want dat was altijd wel een behoorlijk thema in Trek.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_192550669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:34 schreef steelhead het volgende:
Overigens wat me wel opvalt is dat veel kritiek op nieuwe Trek wel redelijk uit de alt-right hoek komt, met dat het allemaal super 'woke' zou zijn (vooral op youtube). Volgens mij hebben ze nooit echt goed opgelet dan, want dat was altijd wel een behoorlijk thema in Trek.
Ja, maar toen waren ze nog niet woke ;)
pi_192554798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:55 schreef babylon het volgende:

[..]

Ja, maar toen waren ze nog niet woke ;)
Toen was het nog gewoon progressief.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_192554999
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_192561866
Zijn die short treks nog de moeite waard voor 't nieuwe seizoen?
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 10:42:19 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192564773
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 01:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zijn die short treks nog de moeite waard voor 't nieuwe seizoen?
Welke zijn dat? Die vijf die ze vlak voor picard hadden vond ik niet zo memorabel, twee tekenfilms en één picard gerelateerd. Een spock aflevering en de laatste ben ik vergeten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192564833
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Welke zijn dat? Die vijf die ze vlak voor picard hadden vond ik niet zo memorabel, twee tekenfilms en één picard gerelateerd. Een spock aflevering en de laatste ben ik vergeten.
Het zijn er zes in totaal geloof ik, heb gisteren de eerste 5 gekeken, maar is niet zo spannend allemaal inderdaad.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 april 2020 @ 11:43:48 #201
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192565660
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek:_Short_Treks#Season_2_(2019%E2%80%9320)
The Trouble with Edward was grappig, en geeft iets weer over de herkomst van Tribbles zoals we ze tegenwoordig kennen.
Ephraim & Dot had allerlei verwijzingen naar TOS afleveringen, dat was wel grappig.

Maar echt boeiend waren ze niet. En lijkt me ook weinig toe te voegen aan het nieuwe seizoen.
De enige die eventueel daarvoor in aanmerking komt in The Girl who made the Stars
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 12 april 2020 @ 10:11:21 #202
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_192578116
Dit weekend gebinged.

Leuke serie met tekortkomingen. Muziek goed, CGI in orde, Star Trek look & feel wel aanwezig.

Riker :)
Troi met dr verbouwde harses :'(
Data :)
Seven was nogal onherkenbaar in haar rol.

Maar idd plotholes en inhoudsloze personages zorgen ervoor dat het hele verhaal eigenlijk nooit tot zijn recht kwam en je daardoor moeilijk kon inleven in de keuzes die ze maakten.

Iemand zei hier dat het de grote Picard show was en weliswaar zit daar een kern van waarheid in, maar wat kan je verwachten van een show met die titel?

Verder was de season finale voorspelbaar en Het Grote Einde een beetje cringe worthy. Gelukkig hebben ze een hele hoop losse eindjes opgeruimd, waardoor ze in seizoen twee volledige vrijheid hebben. Hopelijk gaan de verhaallijnen wat verder uitgediept worden en krijgen we wat ouderwetse intriges te zien, dan zou de show een stuk beter uit de verf komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 12 april 2020 @ 10:13:11 #203
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192578152
Maar ze hebben geen losse eindjes opgeruimd, ze hebben gewoon hele plotlijnen laten vallen :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 12 april 2020 @ 10:26:13 #204
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_192578356
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 10:13 schreef MMaRsu het volgende:
Maar ze hebben geen losse eindjes opgeruimd, ze hebben gewoon hele plotlijnen laten vallen :D
Ook goed.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 13 april 2020 @ 14:44:32 #205
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192596942
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 13 april 2020 @ 14:44:48 #206
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192596946
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook goed.
niet dan? :o
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192910726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek:_Short_Treks#Season_2_(2019%E2%80%9320)
The Trouble with Edward was grappig, en geeft iets weer over de herkomst van Tribbles zoals we ze tegenwoordig kennen.
Ephraim & Dot had allerlei verwijzingen naar TOS afleveringen, dat was wel grappig.

Maar echt boeiend waren ze niet. En lijkt me ook weinig toe te voegen aan het nieuwe seizoen.
De enige die eventueel daarvoor in aanmerking komt in The Girl who made the Stars
Short Treks van dit seizoen hoefde je in principe niet te kijken nee, maar voor de zekerheid toch maar gedaan, want in het eerste seizoen (tussen de Discovery seizoenen) zaten er sowieso 2 die later nog relevant werden in het tweede Discovery seizoen (de Po en met name de Saru aflevering). En ach zo lang duren ze toch niet :P
pi_192910884
Discovery seizoen 3 laat wel vieslang op zich wachten. Weet iemand wanneer dit begint?
pi_192926509
TNG uitgespeeld. Nu over naar DS9.
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 16:03:19 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192926839
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:35 schreef Solstice1 het volgende:
TNG uitgespeeld. Nu over naar DS9.
Sla je voy over??
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192926971
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sla je voy over??
DS9 begon eerder dan Voy.

Voyager vertrekt ook vanaf DS9. Zit Harry Kim in die bar bij Quark.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 17:12:02 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192927537
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

DS9 begon eerder dan Voy.

Voyager vertrekt ook vanaf DS9. Zit Harry Kim in die bar bij Quark.
Ohja is waar ook, in mijn hoofd zit voy eerder omdat ik die eerder volgde dan ds9, werd denk ik op een handiger tijdstip uitgezonden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 3 mei 2020 @ 17:53:05 #213
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192928082
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:35 schreef Solstice1 het volgende:
TNG uitgespeeld. Nu over naar DS9.
DS9 is ZO GOED _O_ hmmm TNG is ook erg goed hoor trouwens. Ben nu zelf weer Voyager aan het kijken omdat ik DS9 en TNG al zovaak heb gezien inmiddels. De episodes dat Seven net bij Voyager komt zitten goed in elkaar
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 3 mei 2020 @ 20:35:18 #214
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192930452
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 10:11 schreef Scorpie het volgende:

Seven was nogal onherkenbaar in haar rol.
Seven? Bedoel je die nieuwe lesbische Jason Statham wannabe? :')

Ik heb nog nooit een personage zo onherkenbaar verkloot zien worden.
pi_192932036
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja is waar ook, in mijn hoofd zit voy eerder omdat ik die eerder volgde dan ds9, werd denk ik op een handiger tijdstip uitgezonden.
Ga ze inderdaad in volgorde van DS9 en VOY kijken. Daarna maar eens zien of ik nog zin heb in picard of discovery.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2020 @ 22:54:51 #216
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192932953
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Seven? Bedoel je die nieuwe lesbische Jason Statham wannabe? :')

Ik heb nog nooit een personage zo onherkenbaar verkloot zien worden.
Seven probeerde steeds menselijker te worden, en interacties te begrijpen en mee om te gaan. Ik vond het vrij logisch dat deze zoektocht, waarvan we 4 jaar zagen, zich in 20 jaar tijd verder heeft ontwikkeld. Seven aan het eind van Voyager kan NOOIT dezelfde Seven zijn dan degene in Picard.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2020 @ 23:09:15 #217
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192933180
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:56 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ga ze inderdaad in volgorde van DS9 en VOY kijken. Daarna maar eens zien of ik nog zin heb in picard of discovery.
Ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik het beste kan kijken met mijn zoon, zonder steeds al te veel te moeten wisselen.
Duurt nog even, want we zijn bij S1 van TNG
Maar dit was het volgens mij:
- TNG 6 en DS9 1 is tegelijkertijd (DS9 starten na Chain of Command van TNG, DS9 gestart hebben voor Birthright van TNG)
- TNG 7/DS9 2
- Generations/DS9 3 /VOY 1 (Generations gekeken hebben voordat je begint met S4 van DS9)
- DS9 4/VOY 2
- First Contact/DS9 5/VOY 3 (First Contact kijken vlak voor In Purgatory's Shadow van DS9)
- DS9 6/VOY 4
- Insurrection/DS9 7/VOY 5 (Insurrection hoort ergens vlak na It's Only A Paper Moon van DS9)
- rest van Voyager
- Nemesis

de TNG/DS9 crossovers heb ik er zo redelijk in, ook mbt de Maquis volgens mij - De Maquis begint in TNG, gaat door in DS9 en heeft ook een aardige rol in Voyager. Maar in Voyager komt Chakotay ergens achter een bericht vanaf de Alpha Quadrant, dat de Maquis min of meer uitgeroeid is, iets wat in DS9 plaatsvind. Welke afleveringen zijn dat precies?

Je kunt ook alles op stardate kijken, maar dan blijf je DVD's wisselen en raak je uit het verhaal van de ene crew en zit je opeens weer met de andere. Dus dat wil ik zo weinig mogelijk doen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_192937531
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik het beste kan kijken met mijn zoon, zonder steeds al te veel te moeten wisselen.
Duurt nog even, want we zijn bij S1 van TNG
Maar dit was het volgens mij:
- TNG 6 en DS9 1 is tegelijkertijd (DS9 starten na Chain of Command van TNG, DS9 gestart hebben voor Birthright van TNG)
- TNG 7/DS9 2
- Generations/DS9 3 /VOY 1 (Generations gekeken hebben voordat je begint met S4 van DS9)
- DS9 4/VOY 2
- First Contact/DS9 5/VOY 3 (First Contact kijken vlak voor In Purgatory's Shadow van DS9)
- DS9 6/VOY 4
- Insurrection/DS9 7/VOY 5 (Insurrection hoort ergens vlak na It's Only A Paper Moon van DS9)
- rest van Voyager
- Nemesis

de TNG/DS9 crossovers heb ik er zo redelijk in, ook mbt de Maquis volgens mij - De Maquis begint in TNG, gaat door in DS9 en heeft ook een aardige rol in Voyager. Maar in Voyager komt Chakotay ergens achter een bericht vanaf de Alpha Quadrant, dat de Maquis min of meer uitgeroeid is, iets wat in DS9 plaatsvind. Welke afleveringen zijn dat precies?

Je kunt ook alles op stardate kijken, maar dan blijf je DVD's wisselen en raak je uit het verhaal van de ene crew en zit je opeens weer met de andere. Dus dat wil ik zo weinig mogelijk doen.
Ben ook begonnen met die seizoenen naast elkaar leggen, maar heb uiteindelijk maar gewoon TNG uitgekeken en daarna verder gegaan met DS9.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:50:59 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192939161
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Seven probeerde steeds menselijker te worden, en interacties te begrijpen en mee om te gaan. Ik vond het vrij logisch dat deze zoektocht, waarvan we 4 jaar zagen, zich in 20 jaar tijd verder heeft ontwikkeld. Seven aan het eind van Voyager kan NOOIT dezelfde Seven zijn dan degene in Picard.
Nee we zouden haar god verbied bij Starfleet laten werken ofzo waar ze haar geniale skills voor zich laat werken.

Ze is een simpele bounty hunter geworden want borg :? :')

Het is een flinterdun verhaal om.haar als.bounty hunter te krijgen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2020 @ 11:51:59 #220
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192939172
Bro die tng films kan je beter overslaan.

Wat een schijt is dat zeg.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2020 @ 11:52:51 #221
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192939182
Kijk gewoon tng en dan ds9 bespaar jezelf deze moeite
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2020 @ 14:14:00 #222
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192941540
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef MMaRsu het volgende:
Bro die tng films kan je beter overslaan.

Wat een schijt is dat zeg.
First Contact was een prima film!
Generations gewoon een lange TNG aflevering en vooral van belang mbt het einde van de Enterprise D (en Kirk)
Insurrection was ook gewoon een TNG aflevering, geen film waardig
Nemesis... tsja, ik weet niet wat dat nou precies was
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 4 mei 2020 @ 14:16:05 #223
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192941562
First Contact vond ik nog wel okay maar ook daar gedraagt Picard zich niet zoals hij in de serie zou doen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 4 mei 2020 @ 14:17:06 #224
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192941574
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 17:30:41 #225
41730 Nyand
*Whoej*
pi_193144844
Weer een nieuwe serie.
Nu met Pike, Number One & Spock. Vond ze in Discovery best leuk of zal dat nostalgie zijn geweest...
https://www.cbs.com/shows(...)he-u-s-s-enterprise/
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 19:57:39 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193146929
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:30 schreef Nyand het volgende:
Weer een nieuwe serie.
Nu met Pike, Number One & Spock. Vond ze in Discovery best leuk of zal dat nostalgie zijn geweest...
https://www.cbs.com/shows(...)he-u-s-s-enterprise/
Is die lower decks serie er eigenlijk al, het is wel een beetje veel spin-off allemaal. Dit is wel weer fan service omdat iedereen pike zo leuk vond...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193147107
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk gewoon tng en dan ds9 bespaar jezelf deze moeite
Zijn die nog een beetje aan te gluren hedentendage?
pi_193150082
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:06 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zijn die nog een beetje aan te gluren hedentendage?
Ja hoor. De eerste twee seizoenen van TNG doen misschien wat gedateerd aan, maar vanaf seizoen 3 wordt het echt goed.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 23:26:09 #229
41730 Nyand
*Whoej*
pi_193151482
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is die lower decks serie er eigenlijk al, het is wel een beetje veel spin-off allemaal. Dit is wel weer fan service omdat iedereen pike zo leuk vond...
True. Grote vraag voor ons is, op welk platform(en) het allemaal te zien zal zijn.
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 mei 2020 @ 10:14:32 #230
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193155582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja hoor. De eerste twee seizoenen van TNG doen misschien wat gedateerd aan, maar vanaf seizoen 3 wordt het echt goed.
Ik ben nu met mijn zoons (10 en 11) met TNG begonnen. S1 is echt een verschrikking. Maar de overgang naar S2 is al zoveel beter! Guinan, 10 Forward, betere SFX, Geordi en Worf op de plaatsen waar ze horen, betere schrijfstijl en Riker met baard. Q-Who is ook een S2 aflevering. Alleen die Pulaski, pfff
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 mei 2020 @ 10:15:36 #231
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193155597
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:30 schreef Nyand het volgende:
Weer een nieuwe serie.
Nu met Pike, Number One & Spock. Vond ze in Discovery best leuk of zal dat nostalgie zijn geweest...
https://www.cbs.com/shows(...)he-u-s-s-enterprise/
Wel riskant, aangezien in het TOS tijdperk je minder speelruimte hebt qua technologie etc. Daar ging het bij Discovery ook mis, en die hebben ze nu ver de toekomst in gebracht.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:46:46 #232
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193156971
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:06 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zijn die nog een beetje aan te gluren hedentendage?
Absoluut! Tng s1 is een beetje crappy imo, maar ds9 vind ik eigenlijk het hele 1e seizoen geweldig.

Tng vanaf s2 is ook top notch twilight zone achtige shizzle
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:47:16 #233
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193156978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik ben nu met mijn zoons (10 en 11) met TNG begonnen. S1 is echt een verschrikking. Maar de overgang naar S2 is al zoveel beter! Guinan, 10 Forward, betere SFX, Geordi en Worf op de plaatsen waar ze horen, betere schrijfstijl en Riker met baard. Q-Who is ook een S2 aflevering. Alleen die Pulaski, pfff
Geef Pulaski een kans, is een prima doctor.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:48:37 #234
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193156998
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is die lower decks serie er eigenlijk al, het is wel een beetje veel spin-off allemaal. Dit is wel weer fan service omdat iedereen pike zo leuk vond...
Het is veel spin off omdat ze tegen disney+ op willen en hun Star Wars plannen.

Niet dat dit de juiste manier is maar oke :'). Gewoon snel 3 series eruit rammen want we moeten geld verdienen (daar komt het uiteindelijk op neer).

Niet dat een Pike serie niet tof kan zijn maar weer spock? Cmon man klaar met die shit.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_193157437
Ik wil een Starfleet Academy spin-off...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 16 mei 2020 @ 12:58:55 #236
41730 Nyand
*Whoej*
pi_193157812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Wel riskant, aangezien in het TOS tijdperk je minder speelruimte hebt qua technologie etc. Daar ging het bij Discovery ook mis, en die hebben ze nu ver de toekomst in gebracht.
Ik hoop dat ze een Pike avontuur veel minder op de techniek gooien, maar meer op verhaal. Het blijft altijd lastig met een serie in een bestaande tijdlijn plaatsen.
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 mei 2020 @ 12:58:12 #237
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193176756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Geef Pulaski een kans, is een prima doctor.
Dit is de zoveelste keer dat ik TNG kijk. Ik kan Pulaski niet echt uitstaan. De houding tegenover Data bijvoorbeeld.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 17 mei 2020 @ 12:59:51 #238
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193176774
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dit is de zoveelste keer dat ik TNG kijk. Ik kan Pulaski niet echt uitstaan. De houding tegenover Data bijvoorbeeld.
Ze wordt steeds leuker hoor, in t begin vond ik dr ook niks. Uiteindelijk is ze juist geintrigeerd door data toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 18 mei 2020 @ 23:40:26 #239
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193199785
ajjj de zjat vash komt eraan ojee bad guy alert

zatte vasj
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_193199882
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dit is de zoveelste keer dat ik TNG kijk. Ik kan Pulaski niet echt uitstaan. De houding tegenover Data bijvoorbeeld.
johhh dat willen de scriptschrijvers.
er moet een beetje conflictstof zijn, anders werd het te sappig ofzo.
overigens was deze actrice al eens te zien in de kirk-serie... ik geloof meer dan 1 maal

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 19-05-2020 00:02:54 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 mei 2020 @ 09:32:39 #241
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193202675
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

johhh dat willen de scriptschrijvers.
er moet een beetje conflictstof zijn, anders werd het te sappig ofzo.
overigens was deze actrice al eens te zien in de kirk-serie... ik geloof meer dan 1 maal
Dat klopt. Diane Muldaur was een Star Trek veteraan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:21:04 #242
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193204020

Boh gek _O_ even voor gaan zitten :9
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:26:53 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193204076
Die originele artwork :o _O_
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 mei 2020 @ 09:28:53 #244
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193220243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:26 schreef MMaRsu het volgende:
Die originele artwork :o _O_
Welke artwork?
Of zit dat ergens in die anderhalve uur Plinkett? Hoe geniaal ook heb ik daar geen tijd voor momenteel. En al helemaal niet om anderhalf uur door te pluizen op zoek naar artwork. Geef dan tenminste even aan op welk tijdstip in dat filmpje het zit?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:34:50 #245
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193223518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Welke artwork?
Of zit dat ergens in die anderhalve uur Plinkett? Hoe geniaal ook heb ik daar geen tijd voor momenteel. En al helemaal niet om anderhalf uur door te pluizen op zoek naar artwork. Geef dan tenminste even aan op welk tijdstip in dat filmpje het zit?
Ja die zitten binnen de eerste 5 minuten , als hij aan het vertellen is hoe ze Picard gemaakt konden hebben als ze random episodes gingen maken ofzo

Echt mooie tekeningen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_193223768
Er komt een Star Trek spinoff met Pike.
pi_193224539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:50 schreef polderturk het volgende:
Er komt een Star Trek spinoff met Pike.
Zie 21 posts boven je.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_193224982
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:56 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zie 21 posts boven je.
Die spinoff wordt gemaakt door de producent van the Discovery, toch ?
Dan komt die reeks ook op Netflix, ??
pi_193225073
DS9 1:19 Duet. Geweldige aflevering.
pi_193226662
Al zouden ze 3 seizoenen discovery in één keer uitbrengen zou ik de PS pijn nog niet zijn vergeten.
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:41:21 #251
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_193227010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die spinoff wordt gemaakt door de producent van the Discovery, toch ?
Dan komt die reeks ook op Netflix, ??
Het ligt wel iets ingewikkelder dan dat, zoals ik het begrijp is/was DISC een soort van co-productie tussen CBS en Netflix, waarbij Netflix vooral als geldschieter functioneert.
Voorkeur van CBS is distributie via hun eigen dienst; CBS All Access. Echter is die dienst niet wereldwijd beschikbaar, dus daar komt de deal met Netflix om de hoek kijken.

Wie de internationale distributie voor Strange New Worlds gaat verzorgen is nog niet bekend.
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:53:17 #252
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193227194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:37 schreef Solstice1 het volgende:
DS9 1:19 Duet. Geweldige aflevering.
1 van de beste
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_193227774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het ligt wel iets ingewikkelder dan dat, zoals ik het begrijp is/was DISC een soort van co-productie tussen CBS en Netflix, waarbij Netflix vooral als geldschieter functioneert.
Voorkeur van CBS is distributie via hun eigen dienst; CBS All Access. Echter is die dienst niet wereldwijd beschikbaar, dus daar komt de deal met Netflix om de hoek kijken.

Wie de internationale distributie voor Strange New Worlds gaat verzorgen is nog niet bekend.
ok afwachten maar ... misschien dat CBS de picardserie over 2 jaar least aan Netflix..
We horen het wel.
Ik kon geen account nemen op CBS-site. Ik heb wel paypal, maar die accepteren ze niet.
Ze accepteren alleen in Amerika geregistreerde paypalaccounts.
Dit belemmert een internationale doorbraak. Wat Netflix wel heeft... die betaal ik gewoon via ING.
Ik snap dat niet zo van CBS... ook niet van Amazon Prime, die maar 3 creditcards accepteert... en geen ING-adres via IDEAL
pi_193252641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die spinoff wordt gemaakt door de producent van the Discovery, toch ?
Dan komt die reeks ook op Netflix, ??
Het is ook CBS en wordt in America uitgebracht op CBS all acces. Dan denk ik dat we dat internationaal ook weer op Netflix krijgen. Tenzij ze een deal sluiten met een andere streamingdienst.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_193252660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ok afwachten maar ... misschien dat CBS de picardserie over 2 jaar least aan Netflix..
We horen het wel.
Ik kon geen account nemen op CBS-site. Ik heb wel paypal, maar die accepteren ze niet.
Ze accepteren alleen in Amerika geregistreerde paypalaccounts.
Dit belemmert een internationale doorbraak. Wat Netflix wel heeft... die betaal ik gewoon via ING.
Ik snap dat niet zo van CBS... ook niet van Amazon Prime, die maar 3 creditcards accepteert... en geen ING-adres via IDEAL
Picard is gebrand als een Amazon original (geen idee of Amazon ook betaald heeft). Ik ga er niet vanuit dat je die ooit op Netflix zal gaan zien.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:41:37 #256
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193255627
Jezus je zou er maar serieus voor willen betalen zeg holy fuck :')

Ooit gehoord van torrents ofzo
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 12:59:57 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193255889
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
Jezus je zou er maar serieus voor willen betalen zeg holy fuck :')

Ooit gehoord van torrents ofzo
Zo moeilijk is dat niet hoor, ik heb voor twin peaks een showtime abo gehad, voor picard een amazon prime, en voor discovery een netflix. Die laatste heb ik gehouden voor andere zaken, maar ik heb er zeker geen moeite mee om te betalen voor de tv stations die Star trek uitzenden, netzoals ik vroeger ook gewoon een kabel paket had met daarop zenders die ST uitzonden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193257045
Ik ben niet te beroerd om te betalen voor content. Iemand die dat weigert is een beetje zielig vind ik. Maar vind het wel vervelend dat er zoveel diensten zijn en dat je dus zoveel abonnementen moet hebben. Gelukkig kun je de meeste per maand aan en uit zetten zoals Amazon dus kan je het nemen om iets te kijken en dan weer uit te zetten.
Maar goed dit is een discussie die hier eigenlijk niet hoort.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 14:34:26 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193257095
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:32 schreef Karstman het volgende:
Ik ben niet te beroerd om te betalen voor content. Iemand die dat weigert is een beetje zielig vind ik. Maar vind het wel vervelend dat er zoveel diensten zijn en dat je dus zoveel abonnementen moet hebben. Gelukkig kun je de meeste per maand aan en uit zetten zoals Amazon dus kan je het nemen om iets te kijken en dan weer uit te zetten.
Maar goed dit is een discussie die hier eigenlijk niet hoort.
Nouja hij hoort hier wel een beetje omdat star trek één van de weinige series is die er voor kiest om op verschillende kanalen uit te zenden al is dat natuurlijk ooit juist hun grote innovatie geweest nu voelt het gefragmenteerd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193335765
"Admiral Paris" overleden.

Seinfeld and Star Trek Actor Richard Herd Dies At 87
https://comicbook.com/tv-(...)ard-herd-dies-at-87/
Be curious, not judgmental
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:05:26 #261
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193339933
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:41 schreef Aether het volgende:
"Admiral Paris" overleden.

Seinfeld and Star Trek Actor Richard Herd Dies At 87
https://comicbook.com/tv-(...)ard-herd-dies-at-87/
Aww shit, rip ;(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_193494129


[ Bericht 31% gewijzigd door Aether op 05-06-2020 20:47:37 ]
Be curious, not judgmental
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juni 2020 @ 15:45:16 #263
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193585229
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_193586455
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:41 schreef MMaRsu het volgende:
Jezus je zou er maar serieus voor willen betalen zeg holy fuck :')

Ooit gehoord van torrents ofzo
ik snap best dat mensen gebruik maken van torrents omdat ze ergens niet voor willen betalen, maar wat ik dan niet snap is dat ze dat ook zo luid mogelijk van de daken willen schreeuwen en mensen die dat niet doen voor achterlijk aanzien...

beseffen mensen zoals jij dat als iedereen jouw geliefde torrents zou gebruiken er helemaal geen content meer gemaakt zou worden?

vergelijk het met het leegroven van een supermarkt; als 3 personen per dag wat meenemen zonder te betalen blijft de supermarkt gewoon bestaan, als alle klanten dat doen is er al snel geen supermarkt meer...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 juni 2020 @ 12:51:07 #265
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_193613582
TNG S1 en S2 gekeken met de 2 oudste zoons
Daarna overgegaan om even kennis te laten maken met TOS met een viertal essentials (handig voor verder kijken in films, TNG, DS9 etc):
- Space Seed
- Mirror, Mirror
- The Journey to Babel
- The Trouble with the Tribbles
Motion Picture overgeslagen
gisteren Wrath of Khan gekeken, 1 van beide jongens vond hem toch te eng (scene met die oorkruipers) en is weggelopen.
Na Undiscovered Country gaan we weer terug naar TNG, zodat alle verwijzingen en optredens van Sarek, Scotty, Spock etc logisch zijn.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_193613714
Wat me in vrijwel elke aflevering blijft verbazen: er gaat vaak van alles mis met het schip, maar het zwaartekrachtsveld blijft altijd volledig intact (op misschien 2 afleveringen na of zo).
  Moderator zaterdag 13 juni 2020 @ 14:01:58 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193614303
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 13:04 schreef thabit het volgende:
Wat me in vrijwel elke aflevering blijft verbazen: er gaat vaak van alles mis met het schip, maar het zwaartekrachtsveld blijft altijd volledig intact (op misschien 2 afleveringen na of zo).
Goed punt, bijzonder inderdaad!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 14 juni 2020 @ 00:07:35 #268
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_193622059
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 13:04 schreef thabit het volgende:
Wat me in vrijwel elke aflevering blijft verbazen: er gaat vaak van alles mis met het schip, maar het zwaartekrachtsveld blijft altijd volledig intact (op misschien 2 afleveringen na of zo).
Ja, het filmt wat lastig zonder hè ;)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_193627140
Het doet me ook denken aan de uitleg waarom al die aliens toch verdacht veel op mensen lijken. Vooral in de low budget original series moest je uitgaan van extreme wenkbrauwen en puntige oren voor Vulcans en Romulans, terwijl de Klingon opvallende ringbaarden hadden.

Later bleek een of ander oerras verantwoordelijk te zijn om mensachtigen overal in het heelal te verspreiden. De Klingon hadden een onfortuinlijk genetisch experiment dat ze op mensen deed lijken. Persoonlijk vind ik de uitleg iets te ver gezocht ipv in interviews gewoon toegeven dat ze het niet konden betalen.
  maandag 15 juni 2020 @ 07:35:32 #270
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_193635652
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 14:53 schreef zipcon het volgende:
Het doet me ook denken aan de uitleg waarom al die aliens toch verdacht veel op mensen lijken. Vooral in de low budget original series moest je uitgaan van extreme wenkbrauwen en puntige oren voor Vulcans en Romulans, terwijl de Klingon opvallende ringbaarden hadden.

Later bleek een of ander oerras verantwoordelijk te zijn om mensachtigen overal in het heelal te verspreiden. De Klingon hadden een onfortuinlijk genetisch experiment dat ze op mensen deed lijken. Persoonlijk vind ik de uitleg iets te ver gezocht ipv in interviews gewoon toegeven dat ze het niet konden betalen.
Dat komt vooral omdat (te) veel mensen TOS te serieus nemen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_193887099
Inmiddels een paar afleveringen onderweg in Enterprise. Ik las het hier al terug en daar sluit ik mij bij aan: vreselijk. De kapitein is onsympathiek en emotioneel en de meeste karakters erg kleurloos. Veel te flitsend verder ofzo, niet de rust van de andere series die ik zo waardeer.

Ben benieuwd hoe lang ik nog kan kijken :)
pi_193887763
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:46 schreef Meridiaan het volgende:
Inmiddels een paar afleveringen onderweg in Enterprise.
Welke serie bedoel je? The originele serie van 50 jaar oud..Kirk, Spock, Bones ?
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:27:44 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193887798
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 13:04 schreef thabit het volgende:
Wat me in vrijwel elke aflevering blijft verbazen: er gaat vaak van alles mis met het schip, maar het zwaartekrachtsveld blijft altijd volledig intact (op misschien 2 afleveringen na of zo).
Is natuurlijk gewoon degelijke technologie.

Die Gravity Plating tech wordt geleverd door Vovo. Die transporters.. dat is een nachtmerrie project tussen Nissan en Jeep.

En holodeck technologie wordt geleverd door Acer.

[ Bericht 6% gewijzigd door SpecialK op 02-07-2020 12:33:49 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:35:30 #274
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193887882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke serie bedoel je? The originele serie van 50 jaar oud..Kirk, Spock, Bones ?
Enterprise...

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193887940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Enterprise...

[ afbeelding ]
Archer-serie.... Die kon beter, vond ik ook wel... maar zo slecht was ie niet. Kon 4 seizoenen doorgaan.
pi_193888190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:46 schreef Meridiaan het volgende:
Inmiddels een paar afleveringen onderweg in Enterprise. Ik las het hier al terug en daar sluit ik mij bij aan: vreselijk. De kapitein is onsympathiek en emotioneel en de meeste karakters erg kleurloos. Veel te flitsend verder ofzo, niet de rust van de andere series die ik zo waardeer.

Ben benieuwd hoe lang ik nog kan kijken :)
Ben nu halverwege seizoen 2
pi_193888457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:58 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ben nu halverwege seizoen 2
En wat vind je er van?

En inderdaad, de ‘nieuwere’ Enterprise.
pi_193889213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:14 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

En wat vind je er van?

En inderdaad, de ‘nieuwere’ Enterprise.
Prima vermaak wel, hoewel die Xindi :')
pi_193890443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef Max23 het volgende:

[..]

Prima vermaak wel, hoewel die Xindi :')
Ik vind ook dat je er wel een beetje in moet komen, maar er zijn ook wel rigoreuze veranderingen in het overkoepelende verhaal gekomen vanaf seizoen 3 en dat heeft de serie wel gered.

Enterprise was vooral voor de fans van de stijl van Star Trek een bittere pil geloof ik, maar op zichzelf is het gewoon een prima serie, als je van sciencefiction-pulp kan houden.

Ik heb zoveel kritiek op die serie gezien, maar er was ook een deel omdat je altijd van die halve zolen hebt die willen dat alles hetzelfde is als TNG :T
-nee-
pi_193896461
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2020 15:38 schreef Marsenal het volgende:

Ik heb zoveel kritiek op die serie gezien, maar er was ook een deel omdat je altijd van die halve zolen eindbazen hebt die willen dat alles hetzelfde is als TNG VOY :T
Fixed :B
pi_193897117
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2020 22:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Fixed :B
Enterprise met automatisch regenererende fotontorpedoes _O_
-nee-
pi_193968440
Waar blijft Discovery? Ik word chagrijnig!
Don't follow me, I'm just a man.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 09:49:33 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193970411
Geduld is een schone zaak :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193985520
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 02:38 schreef SebSwe2.0 het volgende:
Waar blijft Discovery? Ik word chagrijnig!
S3?
Ik zat eerder te mopperen over Enterprise, maar Discovery is nog een heel stuk erger :X :’) Dat heeft (voor mij) echt geen gevoel van Star Trek, buiten de overigens heel fijne themesong.
  woensdag 8 juli 2020 @ 13:49:00 #285
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_193989300
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Enterprise...

[ afbeelding ]
Die vulcan was wel een hete :P
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_193989878
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 09:16 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

S3?
Ik zat eerder te mopperen over Enterprise, maar Discovery is nog een heel stuk erger :X :’) Dat heeft (voor mij) echt geen gevoel van Star Trek, buiten de overigens heel fijne themesong.
Enterprise is al een mensenleven geleden gestopt toch? Ja ik wil Discovery :(
Don't follow me, I'm just a man.
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 14:52:48 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193990388
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:22 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Enterprise is al een mensenleven geleden gestopt toch? Ja ik wil Discovery :(
Mensen leven niet lang in jouw wereld ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193990421
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mensen leven niet lang in jouw wereld ;)
Ligt eraan. Soms hangt er zo'n "laat mensen in het zuur zakken" kind of vibe
Don't follow me, I'm just a man.
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:22:48 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193997198
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:49 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Die vulcan was wel een hete :P
die ene aflevering in die sauna... jongen.. heb ik me wel eens op rauw getrokken .. in 2001 was dat de enige porno die ik kon reglen
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator woensdag 8 juli 2020 @ 21:28:58 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193997320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

die ene aflevering in die sauna... jongen.. heb ik me wel eens op rauw getrokken .. in 2001 was dat de enige porno die ik kon reglen
De TNGers moesten het hier mee doen



;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 juli 2020 @ 21:48:22 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193997656
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De TNGers moesten het hier mee doen

[ afbeelding ]

;)
_O-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193998690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

die ene aflevering in die sauna... jongen.. heb ik me wel eens op rauw getrokken .. in 2001 was dat de enige porno die ik kon reglen
Daar had ze flinke harde tepels in die scene geloof ik. Seven's figuur is ook heerlijk om te aanschouwen. Die billen, supersmalle taille, stevige borsten. Yum yum.
pi_193998911
Escaleerde in rap tempo hier.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_194000840
Maar Discovery S3 puhleaaaassseee? ;(

*O* w/ O+
Don't follow me, I'm just a man.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 09:12:21 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194002615
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juli 2020 01:58 schreef SebSwe2.0 het volgende:
Maar Discovery S3 puhleaaaassseee? ;(

*O* w/ O+
2020 dus binnen nu en 6 maanden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:40:20 #296
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194024924
Ik ruim mijn zolder op en vond het volgende: een dvd verzamelbox met dubbelafleveringen van TNG en een aantal video-cd’s (voorloper van de dvd). De buitenkant van de box is kleverig geworden, het buitenste laagje lijkt zacht te zijn geworden zoals dat soms ook met fietshandvaten gebeurt. Is misschien prima schoon te maken, maar ik heb daar geen tijd voor. De boekjes en schijfjes zijn nog prima.







Iemand interesse? Prijs is wat de gek er voor over heeft. Zonde om weg te flikkeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 19:51:51 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194057807
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 09:05:11 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194079714


Verjaardagsfeestje, "picard" is 80 :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:00:52 #299
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_194080498
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Verjaardagsfeestje, "picard" is 80 :)
Blijft leuk om te zien hoe close die cast met elkaar is gebleven in de loop der jaren.
Bij DS9 zie je dat ook.
pi_194136664
DS9 The Visitor gekeken net, bijna aan het janken als een bitch. Hoogtepuntje in de geschiedenis van de TV m.i.
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 13:56:08 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194279450
quote:
Dat is volgende week al :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')