quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Voordat je je groenten en fruit hebt aangeraakt kan iemand ook volop hebben zitten hoesten op dat glimmend lekkers.quote:
Fruit wassen met azijn en een beetje zoutquote:Op zondag 1 maart 2020 14:09 schreef zipcon het volgende:
[..]
Voordat je je groenten en fruit hebt aangeraakt kan iemand ook volop hebben zitten hoesten op dat glimmend lekkers.
2020: het jaar waarin smetvrees uit het DSM-5 gehaald werdquote:Op zondag 1 maart 2020 14:09 schreef zipcon het volgende:
[..]
Voordat je je groenten en fruit hebt aangeraakt kan iemand ook volop hebben zitten hoesten op dat glimmend lekkers.
Present!quote:
Geplukt bij de kweker, ingepakt, vervoerd, verkocht, misschien geinspecteerd, vervoerd, uitgepakt, in het schap gelegd en door 5 klanten vóór je beoordeeld op rijpheid.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:09 schreef zipcon het volgende:
[..]
Komt je vriend zo?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:10 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Is het nog wel veilig om bloedworst te eten?
• Songfestival word afgelastquote:Op zondag 1 maart 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom er een persconferentie komt. Is er iemand overleden of is er een besmettingshaard gevonden?
Ik zou gelijk een slappe krijgen zodra er wordt gehoest op m'n glimmende lekkers.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:09 schreef zipcon het volgende:
[..]
De afgelopen weken hebben de Chloroquine fabrikanten, die gelukkig ook in Nederland zitten, dag en nacht gedraaid om voor iedere inwoner twee volledige kuren te fabriceren. Deze worden morgen door heel Nederland bezorgd, u hoeft niets te doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom er een persconferentie komt. Is er iemand overleden of is er een besmettingshaard gevonden?
Gewoon groenten uit blik of pot kopenquote:Op zondag 1 maart 2020 14:11 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Geplukt bij de kweker, ingepakt, vervoerd, verkocht, misschien geinspecteerd, vervoerd, uitgepakt, in het schap gelegd en door 5 klanten vóór je beoordeeld op rijpheid.
het zal wel een bericht zijn zoals we gezien hebben voor de kredietcrisis: de crisis gaat aan ons voorbij.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
"Het betreft een 23-jarige studente van de TU Delft. Op 24 februari kwam zij terug van een vakantie in de Noord-Italiaanse regio Lombardije. Een dag voor vertrek kreeg ze klachten. Volgens een woordvoerder van de GGD Haaglanden heeft de vrouw adequaat gehandeld. Zo is de vrouw bij terugkomst direct een mondkapje gaan dragen en heeft zij de huisarts gebeld en is dus niet naar een spreekuur gegaan. "Ze heeft weinig anderen gezien in de periode dat ze ziek was.""quote:Op zondag 1 maart 2020 14:13 schreef Sickert het volgende:
Die vrouw uit Delft is dus maandag terug gekomen. Ziek of ziek geworden en allerlei mensen (mogelijk) besmet. Waarom gaat er geen bericht de ronde vanuit het RIVM dat iedereen die in een haard regio geweest is zichzelf moeten melden en vooral thuis moeten blijven?
Ik snap daar werkelijk geen reet van.
Je maakt je veel te druk.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:13 schreef Sickert het volgende:
Die vrouw uit Delft is dus maandag terug gekomen. Ziek of ziek geworden en allerlei mensen (mogelijk) besmet. Waarom gaat er geen bericht de ronde vanuit het RIVM dat iedereen die in een haard regio geweest is zichzelf moeten melden en vooral thuis moeten blijven?
Hoe is ze hier gekomen dan vanuit Italie? Geen woord over het vliegtuig of bus?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
"Het betreft een 23-jarige studente van de TU Delft. Op 24 februari kwam zij terug van een vakantie in de Noord-Italiaanse regio Lombardije. Een dag voor vertrek kreeg ze klachten. Volgens een woordvoerder van de GGD Haaglanden heeft de vrouw adequaat gehandeld. Zo is de vrouw bij terugkomst direct een mondkapje gaan dragen en heeft zij de huisarts gebeld en is dus niet naar een spreekuur gegaan. "Ze heeft weinig anderen gezien in de periode dat ze ziek was.""
Was dat maar zoquote:Op zondag 1 maart 2020 14:12 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
De afgelopen weken hebben de Chloroquine fabrikanten, die gelukkig ook in Nederland zitten, dag en nacht gedraaid om voor iedere inwoner twee volledige kuren te fabriceren. Deze worden morgen door heel Nederland bezorgd, u hoeft niets te doen.
Dit. Enige wat ze zeggen is "ze zijn bekend bij het RIVM en worden gemonitord". Nee, bedankt! Dat gaat helpen jongens.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:13 schreef Sickert het volgende:
Iedereen een gratis sixpack Coronaquote:Op zondag 1 maart 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
Jij ziet niet in welke gevolgen heel dit virus allemaal kan hebben. Die zijn reëel. Me dunkt.quote:
Je houdt dat virus toch niet tegen, met besmettelijkheid vóór je ziek wordt en deze lange incubatietijd. Het is compleet zinloos om iedereen in quarantaine te plaatsen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Enige wat ze zeggen is "ze zijn bekend bij het RIVM en worden gemonitord". Nee, bedankt! Dat gaat helpen jongens.
Zelfde met die eerste patiënt uit Tilburg. Lekker vrouw en kinderen laten rondhuppelen, zodat ze mensen (inclusief hulpverleners) kunnen besmetten. Overheid heeft nu al ongelovelijk hard gefaald en wij zij nog geen week verder.
En er zijn maar 6 mensen besmet.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Enige wat ze zeggen is "ze zijn bekend bij het RIVM en worden gemonitord". Nee, bedankt! Dat gaat helpen jongens.
Zelfde met die eerste patiënt uit Tilburg. Lekker vrouw en kinderen laten rondhuppelen, zodat ze mensen (inclusief hulpverleners) kunnen besmetten. Overheid heeft nu al ongelovelijk hard gefaald en wij zij nog geen week verder.
gisteren tochquote:Op zondag 1 maart 2020 14:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Was er nou vandaag in België ook een persco geplanned, of was dat net?
Lijkt me ook. Korea is net begonnen met de inzet van het leger. Ziekenhuizen inrichten en dergelijke. Het ding is, ze hebben nu 3500 cases. Wat als er straks 300.000 zijn. Of 3 miljoen. Of volgens die mensen van harvard 30 miljoen (als 50 tot 70 procent van de mensen geinfecteerd raakt in Korea)quote:Op zondag 1 maart 2020 14:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij ziet niet in welke gevolgen heel dit virus allemaal kan hebben. Die zijn reëel. Me dunkt.
Terecht, gaat hier ook gebeuren vermoedelijk in cirkels.quote:Op zondag 1 maart 2020 13:43 schreef Jane het volgende:
In de UK wordt het publiek iig alvast mentaal voorbereid.twitter:guardian twitterde op zondag 01-03-2020 om 13:39:42Coronavirus: Matt Hancock says shutting down UK cities may become necessary – latest updates https://t.co/eXkIyjyVjN reageer retweet
Ik quote dit bericht over een paar dagenquote:Op zondag 1 maart 2020 14:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En er zijn maar 6 mensen besmet.
Dus wie heeft het nou bij het juiste eind?
Je hebt er gewoon geen kaas van gegeten, geeft niet.
quote:Op zondag 1 maart 2020 14:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En er zijn maar 6 mensen besmet.
Dus wie heeft het nou bij het juiste eind?
Je hebt er gewoon geen kaas van gegeten, geeft niet.
RIVM en meneer Bruins zijn een stel prutsers ze parasiteren gewoon op de kosten van de Nederlandse belastingbetalerquote:Op zondag 1 maart 2020 14:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)-te-kussen~a283ebc5/quote:Op zondag 1 maart 2020 14:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Was er nou vandaag in België ook een persco geplanned, of was dat net?
"We allemaal" moet dan wel iedereen wereldwijd zijn he?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Terecht, gaat hier ook gebeuren vermoedelijk in cirkels.
Wanneer we allemaal 2 weken binnenblijven en zijn we er vanaf. (los van objecten, voedsel en dieren).
Deal.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik quote dit bericht over een paar dagenAls je kijkt hoe het in andere landen verloopt weet je genoeg. Jij kijkt niet verder dan je neus lang is, geeft niet.
En als je ziek wordt binnen die 2 weken? Ziek zijn kan wel 4 tot 6 weken duren.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Terecht, gaat hier ook gebeuren vermoedelijk in cirkels.
Wanneer we allemaal 2 weken binnenblijven en zijn we er vanaf. (los van objecten, voedsel en dieren).
Waarom zou je maanden aanmodderen, de economie verwoesten en een besmettingsholf niet proberen af te wenden wanneer je die mogelijkheid hebt.
China doet het, Italië ook, hoeft niet het hele land, maar waar een uitbraak is, gelijk een cirkel eromheen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:19 schreef Zilverberk het volgende:
"We allemaal" moet dan wel iedereen wereldwijd zijn he?
Onhaalbaar.
Bron?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik hoor dat alle verloven bij de politie vanaf morgen worden ingetrokken dat belooft nog wat
Van wie hoor je dat?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik hoor dat alle verloven bij de politie vanaf morgen worden ingetrokken dat belooft nog wat
Dan wordt je opgehaald door personeel in hazmatsuits en in quarantaine verzorgd, nu kan dat nog.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En als je ziek wordt binnen die 2 weken? Ziek zijn kan wel 4 tot 6 weken duren.
Als je uit fucking noord Italië ziek terug komt dan moet je jezelf toch echt opsluiten.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:17 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Je houdt dat virus toch niet tegen, met besmettelijkheid vóór je ziek wordt en deze lange incubatietijd. Het is compleet zinloos om iedereen in quarantaine te plaatsen.
Waren ze er daar niet super knulliog mee om aan het gaan? Mensen uitnodigend naar de geinfecteerde gebieden te komen, want er was toch niets aan de hand...quote:Op zondag 1 maart 2020 14:21 schreef heywoodu het volgende:
Overigens komt inmiddels meer dan de helft van de gevallen in Iran - waar het in 24 uur met 66% gestegen is - uit Teheran en zeker niet meer uit Qom. Dat is wel zorgwekkend.
En dan doen we het hier en komt er iemand uit pak-em-beet Spanje of Indonesië van vakantie terug?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:21 schreef Za het volgende:
[..]
China doet het, Italië ook, hoeft niet het hele land, maar waar een uitbraak is, gelijk een cirkel eromheen.
Niks over gehoord. Wel over het knullig ermee omgaan, maar niet het specifiek uitnodigen. Iran is sowieso lastig te volgen, als je denkt dat we hier twee extreme kanten hebben in discussies....niks vergeleken met daar.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waren ze er daar niet super knulliog mee om aan het gaan? Mensen uitnodigend naar de geinfecteerde gebieden te komen, want er was toch niets aan de hand...
Ja maar dan heb je dus al best wat personeel nodig. Bovendien moet elektriciteit en water ook werken. En die mensen moeten ook eten. Dus ik zie eigenlijk niet hoe je iedereen 2 weken binnen kan houden.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:21 schreef Za het volgende:
[..]
Dan wordt je opgehaald door personeel in hazmatsuits en in quarantaine verzorgd, nu kan dat nog.
En als je niet ziek terug komt?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:22 schreef Sickert het volgende:
[..]
Als je uit fucking noord Italië ziek terug komt dan moet je jezelf toch echt opsluiten.
Dan heb je niet goed gehandeld zoals het RIVM zegt maar gewoon lopen prutsen als er tientallen om je heen gemonitord moeten worden.
Gelijk in quarantaine kazerne, of voor terugkeer naar Nederland aldaar eerst 14 dagen in quarantaine.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:22 schreef Zilverberk het volgende:
En dan doen we het hier en komt er iemand uit pak-em-beet Spanje of Indonesië van vakantie terug?
Teleportatiequote:Op zondag 1 maart 2020 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe is ze hier gekomen dan vanuit Italie? Geen woord over het vliegtuig of bus?
Yep. En als je het dan na 14 dagen niet (meer) hebt is het prima. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat in anderen besmet heb.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:24 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
En als je niet ziek terug komt?
Moet je jezelf dan in quarantaine houden, voor t geval je alsnog ziek wordt? Incubatietijd kan wel 14 dagen zijn.
Je grapt maar ze zeggen dat ze voor vertrek naar Nederland symptomen kreeg. Dus ze heeft met symptomen gereist naar Nederland. Maar geen woord erover. Tenzij ze alleen, onafgebroken een rit met de auto heeft gemaakt.quote:
Zoveel verlof heb ik niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:26 schreef Sickert het volgende:
[..]
Yep. En als je het dan na 14 dagen niet (meer) hebt is het prima. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat in anderen besmet heb.
pinautomaten zijn trouwens erg vies, hou daar rekening mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:26 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
PS de ING pinautomaten werken niet!
Een voorbode van de instorting van de euro?
Lukt niet zonder te tankenquote:Op zondag 1 maart 2020 14:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je grapt maar ze zeggen dat ze voor vertrek naar Nederland symptomen kreeg. Dus ze heeft met symptomen gereist naar Nederland. Maar geen woord erover. Tenzij ze alleen, onafgebroken een rit met de auto heeft gemaakt.
Dit ja. Ik snap dat dus ook echt niet. Je wordt ziek in Italië, in een gebied met coronavirus besmettingen. Je stapt in het vliegtuig, terwijl je ziek bent en dus mogelijk honderden mensen kan besmetten in je vliegtuig. Daarna kom je thuis aan, hebt contact met tientallen mensen, en daarna meld je je pas een keer. Dom wijf kan dus in haar eentje honderden mensen hebben besmet.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:26 schreef Sickert het volgende:
[..]
Yep. En als je het dan na 14 dagen niet (meer) hebt is het prima. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat in anderen besmet heb.
Klopt het eerste wat ik doe thuis is mijn handen goed wassen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
pinautomaten zijn trouwens erg vies, hou daar rekening mee.
Een beetje nuance is ook ver te zoeken man man.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap dat dus ook echt niet. Je wordt ziek in Italië, in een gebied met coronavirus besmettingen. Je stapt in het vliegtuig, terwijl je ziek bent en dus mogelijk honderden mensen kan besmetten in je vliegtuig. Daarna kom je thuis aan, hebt contact met tientallen mensen, en daarna meld je je pas een keer. Dom wijf kan dus in haar eentje honderden mensen hebben besmet.
Dan ben je te dom om te poepen hoor.
Ja maar volgens mij is het nu ook weer niet zo besmettelijk he, ik weet niet, maar ik knuffel die mensen nooit.. omdat ze dat niet willenquote:Op zondag 1 maart 2020 14:27 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Lukt niet zonder te tanken
Ik zou ook wachten tot ik thuis was, geen zin om in vreemd land in het ziekenhuis/quarantaine te belanden.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap dat dus ook echt niet. Je wordt ziek in Italië, in een gebied met coronavirus besmettingen. Je stapt in het vliegtuig, terwijl je ziek bent en dus mogelijk honderden mensen kan besmetten in je vliegtuig. Daarna kom je thuis aan, hebt contact met tientallen mensen, en daarna meld je je pas een keer. Dom wijf kan dus in haar eentje honderden mensen hebben besmet.
Dan ben je te dom om te poepen hoor.
En dan de voetbal wel door laten gaan? Geloof ik niks van.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader is trouwens vanochtend naar België gegaan. Ik ga kapot van het lachen als ze de grenzen dicht gaan gooien met België en Duitsland, grapten we gister nog over.
Nederland en de grenzen dicht? hahaquote:Op zondag 1 maart 2020 14:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Mijn vader is trouwens vanochtend naar België gegaan. Ik ga kapot van het lachen als ze de grenzen dicht gaan gooien met België en Duitsland, grapten we gister nog over.
15.30 uur.quote:
Plus dat een studente waarschijnlijk de financiële risico's van een langer verblijf niet kan dragen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:29 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ik zou ook wachten tot ik thuis was, geen zin om in vreemd land in het ziekenhuis/quarantaine te belanden.
Kan jij ook gewoon ff normaal doen in dit topic? Dankje.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Nieuwssites harken wel lekker veel clicks en views binnen door jullie hysterische gedrag.
In verband met de ontwikkelingen rond het coronavirus geeft het RIVM om 15.30 uur een persconferentie. De persconferentie zal live te zien en te horen zijn bij de NOS op NPO1, NPO Nieuws, Facebook, YouTube en NPO Radio 1.quote:
Ja want iedereen die nieuws uit het buitenland serieus neemt en op de hoogte wil blijven is idd meteen echt volkomen hysterisch!quote:Op zondag 1 maart 2020 14:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Nieuwssites harken wel lekker veel clicks en views binnen door jullie hysterische gedrag.
Niet iedereen, je moet in cirkels denken.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja maar dan heb je dus al best wat personeel nodig. Bovendien moet elektriciteit en water ook werken. En die mensen moeten ook eten. Dus ik zie eigenlijk niet hoe je iedereen 2 weken binnen kan houden.
Woah.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In verband met de ontwikkelingen rond het coronavirus geeft het RIVM om 15.30 uur een persconferentie. De persconferentie zal live te zien en te horen zijn bij de NOS op NPO1, NPO Nieuws, Facebook, YouTube en NPO Radio 1.
Tussen het schaatsen door, goddomme. Doe het dan op 2 ofzo. De Boeddhistische Blik daar zal wel niet te missen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In verband met de ontwikkelingen rond het coronavirus geeft het RIVM om 15.30 uur een persconferentie. De persconferentie zal live te zien en te horen zijn bij de NOS op NPO1, NPO Nieuws, Facebook, YouTube en NPO Radio 1.
Lockdown gaan we niet aan ontkomen en dat is nog maar het begin.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:31 schreef KingRadler het volgende:
Even serieus...
Ik verwacht dat RIVM het toch gaat hebben over een Lockdown dat iedereen die terug komt van het Buitenland 2 weken verplicht thuis moet blijven.
Zijn ze mooi een week te laat mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:31 schreef KingRadler het volgende:
Even serieus...
Ik verwacht dat RIVM het toch gaat hebben over een Lockdown dat iedereen die terug komt van het Buitenland 2 weken verplicht thuis moet blijven.
De bodem is nog lang niet inzichtquote:Op zondag 1 maart 2020 14:33 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ik kijk toch wel vaker als normaal naar de markt.
https://www.investing.com/indices/indices-cfds
Interessant deze periode de koersen vliegen alle kanten op.
Dat zou ook kunnen. Iedereen die de afgelopen 2 weken in een risicogebied is geweest moet zich melden bij de GGD en 2 keer per dag temperatuur meten. Dat zou ook een logische maatregel zijn, gezien alle gevallen die nu al uit Italië komen. Andere optie is dat iemand overleden is of dat er een besmettingshaard is gevonden.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:31 schreef KingRadler het volgende:
Even serieus...
In limburg zijn nog 15 verdachte gevallen. Misschien dat een flink deel daarvan besmet is?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen. Iedereen die de afgelopen 2 weken in een risicogebied is geweest moet zich melden bij de GGD en 2 keer per dag temperatuur meten. Dat zou ook een logische maatregel zijn, gezien alle gevallen die nu al uit Italië komen. Andere optie is dat iemand overleden is of dat er een besmettingshaard is gevonden.
Een gezamelijk minuutje stiltequote:Op zondag 1 maart 2020 14:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Andere optie is dat iemand overleden is of dat er een besmettingshaard is gevonden.
Probleem is natuurlijk dat mensen nog helemaal niet ziek zijn maar slechts besmet.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:29 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ik zou ook wachten tot ik thuis was, geen zin om in vreemd land in het ziekenhuis/quarantaine te belanden.
De verdachtmakingen zijn geplaatst en daarna niet meer teruggenomen. Dus de schreeuwers maken het nieuws.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet stil er wordt nog dagelijks gepost in die thread, hij wordt nog steeds gevolgd, en afgewacht over zijn eerdere uitspraken plus waar hij nog mee gaat komen. Er posten ook mensen uit de door hem genoemde regio.
Chique van je en tevens onzinquote:Jij vond het niet meer interessant en ging er weg toen bleek dat het geen fake account was.
Wat is nu nog aan te merken als risicogebied dan? Vorige week nog in de UK geweest..quote:Op zondag 1 maart 2020 14:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen. Iedereen die de afgelopen 2 weken in een risicogebied is geweest moet zich melden bij de GGD en 2 keer per dag temperatuur meten. Dat zou ook een logische maatregel zijn, gezien alle gevallen die nu al uit Italië komen. Andere optie is dat iemand overleden is of dat er een besmettingshaard is gevonden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ver-coronavirus.htmlquote:Louvre dicht wegens coronavirus
Het personeel van het Louvre heeft besloten tijdelijk het werk neer te leggen uit vrees voor het coronavirus. Het museum is voorlopig dicht.
De medewerkers kwamen vanochtend bij elkaar om om te praten over de ontwikkelingen rond het virus. Na een bijeenkomst van drie uur werd er gestemd voor tijdelijke sluiting.
Een woordvoerder van het Franse museum benadrukt dat dit een keuze is van het personeel en dat het niet gaat om een opdracht vanuit het ministerie van Volksgezondheid. Dat besloot eerder dat bijeenkomsten met meer dan 5.000 mensen wordt verboden.
Iedereen deze week vrijquote:Op zondag 1 maart 2020 14:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Persco?
Zondag?
Lockdown incoming.
na een tijdje in lockdown kan je best gek worden:quote:Op zondag 1 maart 2020 14:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Persco?
Zondag?
Lockdown incoming.
Dat kan ook. Volgens mij zei Bruins gisteren dat ze in afwachting waren op 19 tests, maar daar hebben we niets meer over gehoord volgens mij.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
In limburg zijn nog 15 verdachte gevallen. Misschien dat een flink deel daarvan besmet is?
quote:Op zondag 1 maart 2020 14:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel mensen morgen om 12:00 een hartverzakking gaan krijgen.
Dan verwacht je eerder een persco van Bruins en Rutte bij dergelijk zware maatregelen.quote:
Haha, moest even nadenken wat je bedoeldequote:Op zondag 1 maart 2020 14:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel mensen morgen om 12:00 een hartverzakking gaan krijgen.
Ik denk de landen die nu al op het lijstje staat, zoals Italië en Iran. De UK wordt niet gezien als een risicogebied.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is nu nog aan te merken als risicogebied dan? Vorige week nog in de UK geweest..
Iets in Dordrecht misschien?twitter:112alarm_Opsch twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:43:19🔴 #DORDRECHT Opschaling 🚑 #p2000 A1 (GRIP: 2 zonder copi) AMBU 18550 17812 Romboutslaan 3312KP Dordrecht DORDRT bon 28401 https://t.co/Jw35FN8Uq0 reageer retweet
Ik denk het. Dat was gisterenavond om half 8. Een test duurt 8 tot 12 uur. Die uitslagen zijn dus al binnen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat kan ook. Volgens mij zei Bruins gisteren dat ze in afwachting waren op 19 tests, maar daar hebben we niets meer over gehoord volgens mij.
Is dat erg dan?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Net even bij boodschappen gelet op wat je nou allemaal aanraakt. Is nog best veel. Bijvoorbeeld die deurtjes die tegenwoordig voor de gekoelde producten zitten, en die tangen om broodjes te pakken.
Genoeg paniekzaaiers hier inderdaad, tijd om te relativeren, angst is vele malen gevaarlijker dan die griep.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik vind @:vuurbrood wel grappig juist.
Brengt een beetje nuance tussen al die hysterische mensen hier.
Gaan wij ook zo doen. Weer ff een beetje meer kopen dan normaal, maar niet overdreven.quote:
Nou meer hoe snel je besmet kan raken omdat anderen ook die dingen aanraken.quote:
De handvatten van de supermarkten hebben ons nog niet in gevaar gebracht.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:48 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Potentiële overdrachtsoppervlakken voor het virus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Zeker, met terugwerkende krachtquote:Op zondag 1 maart 2020 14:47 schreef riazop het volgende:
In Frankrijk wordt opgeroepen geen HAND meer te geven. Zou hoog besmettingsgevaar opleveren.
De imam's en othodoxe joden zaten dus goed!?
Huh?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:41 schreef Byzantynixschii het volgende:
4 ambulances vandaag in veghel. Zo groot is dat dorpje toch niet?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.oozo.nl/hulpdiensten/meierijstad/veghel
Angst zie ik vrijwel nergens. Wel het gevoel hebben dat je je een beetje moet voorbereiden.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Genoeg paniekzaaiers hier inderdaad, tijd om te relativeren, angst is vele malen gevaarlijker dan die griep.
Is ook niet nodig want er zijn nog maar 6 mensen besmet.quote:
8quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is ook niet nodig want er zijn nog maar 6 mensen besmet.
Dijenkletser hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan is het niet meer "De Duitsers komen", maar "Corona komt er aan!".
Wtf dat is kapot veel voor Veghel.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.oozo.nl/hulpdiensten/meierijstad/veghel
In geval van een hartaanval, altijd twee ambulances toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:49 schreef vosss het volgende:
[..]
4 ambulances vandaag in veghel. Zo groot is dat dorpje toch niet?
Zeer waarschijnlijk. Die eerste gevallen waren ook GRIP 2 als ik me niet heel ster vergis.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:44 schreef Houtenbeen het volgende:
Iets in Dordrecht misschien?twitter:112alarm_Opsch twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:43:19🔴 #DORDRECHT Opschaling 🚑 #p2000 A1 (GRIP: 2 zonder copi) AMBU 18550 17812 Romboutslaan 3312KP Dordrecht DORDRT bon 28401 https://t.co/Jw35FN8Uq0 reageer retweet
Gezond verstand gebruiken en het mooie is dat je dat zelf kunt checken, als je voorraadkast nu al uitpuilt ben je je gezonde verstand reeds kwijt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Angst zie ik vrijwel nergens. Wel het gevoel hebben dat je je een beetje moet voorbereiden.
Wat betekend zonder copi?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk. Die eerste gevallen waren ook GRIP 2 als ik me niet heel ster vergis.
En GRIP zonder copi is ook wel apart.
Hier echt nog geen paniek. Vooral verbazing hoe slecht het RIVM werkt en hoe hard ons overheid faalt. Ze pakken dit op een typisch Nederlandse manier aan. Te soft, niemand voor de kop willen stoten, lekker polderen zeg maar.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Angst zie ik vrijwel nergens. Wel het gevoel hebben dat je je een beetje moet voorbereiden.
Wat is copi?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk. Die eerste gevallen waren ook GRIP 2 als ik me niet heel ster vergis.
Ooooooooooooooooooooo hahahhaahahquote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan is het niet meer "De Duitsers komen", maar "Corona komt er aan!".
Gaan ze met loeiende sirenes naar een verdacht corona geval?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens FOK! wel ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Gaan ze met loeiende sirenes naar een verdacht corona geval?
Planningsstaf wordt er niet vaak bijgehaald..quote:Op zondag 1 maart 2020 14:44 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik ga normaal eens per dag naar de appie. Heb nooit meer dan 1 dag eten in huis. Ik heb daar nu toch maar even 3 dagen van gemaakt. Toch niet heel gek lijkt me? Sommige zouden zelfs zeggen dat het nog te weinig is.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gezond verstand gebruiken en het mooie is dat je dat zelf kunt checken, als je voorraadkast nu al uitpuilt ben je je gezonde verstand reeds kwijt.
Er is ook al vrij lang geen echte ramp meer gebeurd in Nederland, zijn gewoon hele generaties opgegroeid die nooit iets hebben meegemaakt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier echt nog geen paniek. Vooral verbazing hoe slecht het RIVM werkt en hoe hard ons overheid faalt. Ze pakken dit op een typisch Nederlandse manier aan. Te soft, niemand voor de kop willen stoten, lekker polderen zeg maar.
Krijg hierdoor wel steeds meer het gevoel iets beter te moeten voorbereiden voor als er straks echt poep op de ventilator zit.
Ik zeg het je. Meest wilde verhalen doen de ronde. Maar dat er iets gaande is hier is wel duidelijk. Mn pa kon t dorp niet eens uit..quote:Op zondag 1 maart 2020 14:49 schreef vosss het volgende:
[..]
4 ambulances vandaag in veghel. Zo groot is dat dorpje toch niet?
Want?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:53 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ik zeg het je. Meest wilde verhalen doen de ronde. Maar dat er iets gaande is hier is wel duidelijk. Mn pa kon t dorp niet eens uit..
Je vader woont in Veghel?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:53 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ik zeg het je. Meest wilde verhalen doen de ronde. Maar dat er iets gaande is hier is wel duidelijk. Mn pa kon t dorp niet eens uit..
Terwijl je juist in de Appie kunt zien hoe ver de paniek reeds is...quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ga normaal eens per dag naar de appie. Heb nooit meer dan 1 dag eten in huis. Ik heb daar nu toch maar even 3 dagen van gemaakt. Toch niet heel gek lijkt me? Sommige zouden zelfs zeggen dat het nog te weinig is.
0,0? Ik heb niets opvallends gezien.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Terwijl je juist in de Appie kunt zien hoe ver de paniek reeds is...
Commando plaats incident. Overleg tussen de Officieren van dienst van de diverse hulpdiensten.quote:
We doen wel mee, maar niet zo opvallend, want stel dat de buren er wat van vindenquote:Op zondag 1 maart 2020 14:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaan wij ook zo doen. Weer ff een beetje meer kopen dan normaal, maar niet overdreven.
We willen niet voor hysterisch aangezien worden zoals sommigen hier de hele tijd lopen te roeptoeteren!
Klopt, maar er was toch redelijk wat tijd om voor te bereiden toen het weken geleden al begon in China. Vooral toen het snel uit de hand liep in Italië hadden ze al veel strengere maatregelen kunnen treffen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Er is ook al vrij lang geen echte ramp meer gebeurd in Nederland, zijn gewoon hele generaties opgegroeid die nooit iets hebben meegemaakt.
Daaromquote:Op zondag 1 maart 2020 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
0,0? Ik heb niets opvallends gezien.
3700 besmet en maar 18 dode.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:54 schreef hollandia02 het volgende:
14:53
In Zuid-Korea zijn zondag de meeste kerken dicht gebleven vanwege de uitbraak van het coronavirus in het land, meldt de BBC. In het land staat het dodental vandaag op 18 en is het aantal besmettingsgevallen gestegen tot ruim 3700.
De Rooms-Katholieke Kerk, met 5,8 miljoen leden in Zuid-Korea, heeft alle missen de komende week afgelast. Ook protestantse en boeddhistische geloofsgebouwen bleven vandaag gesloten.
De uitbraak van het virus in het land vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in de Shincheonji-geloofsgemeenschap. Relatief veel leden van deze kerk zijn besmet met het virus. De leider van de religieuze groep ontkent verantwoordelijkheid.
Na China is Zuid-Korea wat betreft het aantal besmettingen het zwaarst getroffen land door de uitbraak van het virus.
https://www.ad.nl/dossier(...)-rotterdam~a43f7b86/
Het zijn er al sinds gisterenavond 7 met een mogelijk 8e in het EMC.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
De angst regeertquote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Vaag. Alles is vaag. Heel beangstigend.
Maarja Amsterdam he. 1 besmetting. Ik gok dat als er 100 besmettingen zijn het dan wel merkbaar is, en bij 1000 zeker.quote:
Neuh, maar het is een overlegstructuur/commandostructuur die je optuigt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Gaan ze met loeiende sirenes naar een verdacht corona geval?
Ik vind het lastig veroordelen. Ik heb nul verstand van infectieziektes en de bestrijding hiervan. Jij?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
.
Ik had gewoon echt hogere verwachtingen. Wij zijn een land met zoveel kennis en kunde, maar zonder enige vorm van daadkracht als het er op aan komt. Als de overheid die je zou moeten beschermen zo'n lakse houding heeft dan is het niet heel gek dat een deel van de bevoling zich enigzins zorgen gaat maken.
Nee, omdat we het onnodig vinden om meteen achterlijk grote voorraden in te slaan waar je meteen maanden mee opgescheept zit als er toch geen lockdown komt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef byah het volgende:
[..]
We doen wel mee, maar niet zo opvallend, want stel dat de buren er wat van vinden
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:55:10NEW: England reports 12 new cases of coronavirus, raising UK total to 35; six of them are travel related reageer retweet
En die andere 6 directe contacten of familie van die 6 reis gerelateerde?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:55:10NEW: England reports 12 new cases of coronavirus, raising UK total to 35; six of them are travel related reageer retweet
Natuurlijk ben ik geen expert, maar heb genoeg hersencellen om logisch te kunnen beredeneren. Genoeg materiaal om conclusies uit te trekken aangezien er zoveel landen ons al voor zijn gegaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het lastig veroordelen. Ik heb nul verstand van infectieziektes en de bestrijding hiervan. Jij?
Mwah, het leger gaan nu nood ziekenhuizen bouwen in Zuid-Korea (NOS). Het is misschien niet het super erge dodelijke virus wat sommige mensen hadden verwacht (?) Maar het gaat wel een impact hebben op je land.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
3700 besmet en maar 18 dode.
Wat een virus dit zeg
Omdat het allemaal niet zo erg is.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik geen expert, maar heb genoeg hersencellen om logisch te kunnen beredeneren. Genoeg materiaal om conclusies uit te trekken aangezien er zoveel landen ons al voor zijn gegaan.
Jij vindt dat monitoren voldoende? Jij vindt het prima dat mogelijke besmettingshaarden gewoon rond mogen lopen, naar werk mogen gaan, naar school mogen gaan etc? Dat is toch gewoon belachelijk.
Is genoeg joh. Denk je nou echt dat als alles op lockdown gaat, ze je laten verhongeren? Welnee joh, dan gaan ze echt wel voedsel huis aan huis bezorgen. Sumier, maar genoeg om te overleven.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ga normaal eens per dag naar de appie. Heb nooit meer dan 1 dag eten in huis. Ik heb daar nu toch maar even 3 dagen van gemaakt. Toch niet heel gek lijkt me? Sommige zouden zelfs zeggen dat het nog te weinig is.
In Aziatische landen zijn mensen al langer besmet dan hier. Het is niet zo dat als iemand ff hatsjoed doet, dat je acuut omkukelt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, het leger gaan nu nood ziekenhuizen bouwen in Zuid-Korea (NOS). Het is misschien niet het super erge dodelijke virus wat sommige mensen hadden verwacht (?) Maar het gaat wel een impact hebben op je land.
Of is alles wat de Zuid-Koreanen doen volgens jou ook onzin?
Dus Zuid-Korea (en eerder china) bouwen noodziekenhuizen voor niets? Gewoon de lol. Omdat het allemaal wel meevalt? Ik snap die logica niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal niet zo erg is.
Jij denkt dat iedereen dood gaat. Het stelt gewoon bijna niks voor, daarom gaan we niet meteen iedereen opsluiten.
Nee vind ik niet, maar wie moeten er allemaal opgesloten worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik geen expert, maar heb genoeg hersencellen om logisch te kunnen beredeneren. Genoeg materiaal om conclusies uit te trekken aangezien er zoveel landen ons al voor zijn gegaan.
Jij vindt dat monitoren voldoende? Jij vindt het prima dat mogelijke besmettingshaarden gewoon rond mogen lopen, naar werk mogen gaan, naar school mogen gaan etc? Dat is toch gewoon belachelijk.
Zou goed kunnen hoor. Maar op zondagmiddag? Dan zou ik nog eerder iets over scholen verwachten oid.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Jane het volgende:
Nog een half uurtje.
Misschien dat, nu iedereen terug is van vakantie, mensen toch gaan vragen zichzelf goed in de gaten te houden. Misschien al om thuis te blijven (werken) als je in sommige gebieden bent geweest?
Krijgen we hier nu ook Wuhaans achtige toestanden?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Jane het volgende:
Nog een half uurtje.
Misschien dat, nu iedereen terug is van vakantie, mensen toch gaan vragen zichzelf goed in de gaten te houden. Misschien al om thuis te blijven (werken) als je in sommige gebieden bent geweest?
Het is zeker propaganda. Een veldhospitaal zet je veel sneller op en kun je na dit virus weer aftuigen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus Zuid-Korea (en eerder china) bouwen noodziekenhuizen voor niets? Gewoon de lol. Omdat het allemaal wel meevalt? Ik snap die logica niet.
Ik verwacht niet echt sparerib-express aan de deur in zulke gevallen. Het zullen hooguit zeer basale noodrantsoenen zijn. Niks mis met wat spul in huis te halen dat je ook gewoon lust en voedzaam is.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Stance het volgende:
[..]
Is genoeg joh. Denk je nou echt dat als alles op lockdown gaat, ze je laten verhongeren? Welnee joh, dan gaan ze echt wel voedsel huis aan huis bezorgen. Sumier, maar genoeg om te overleven.
Ik ben het eens met neef Wuppie.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen dood gaat. Het stelt gewoon bijna niks voor, daarom gaan we niet meteen iedereen opsluiten.
Dat haal jij allemaal uit je glazenbol?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben het eens met neef Wuppie.
Het verschil met een ander griepvirus is niet zo groot en het moet allemaal overwaaien.
Straks is het warmer en stopt de uitbreiding en wellicht is het virus volgende winter alweer milder.
Eens gelijk het Mexicaanse griepvirus.
Goed veldhospitaal dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het is zeker propaganda. Een veldhospitaal zet je veel sneller op en kun je na dit virus weer aftuigen.
Hoezo zou je ziekenhuizen gaan bouwen?
Een op de vijf gevallen krijgt heftige symptomen en heeft medische behandeling nodig. Veruit de meeste mensen herstellen daar weer van, maar dat betekent niet dat het niets is.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Nouja, we hebben al rond de 100 Nederlanders die besmet zijn. Die zitten alleen grotendeels in het buitenland.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Kijk een echte nuchtere Hollander met een normaal gezond verstandquote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het verschil met een ander griepvirus is niet zo groot en het moet allemaal overwaaien.
Straks is het warmer en stopt de uitbreiding en wellicht is het virus volgende winter alweer milder.
Waar moet je anders die duizenden patiënten kwijt?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Hoezo zou je ziekenhuizen gaan bouwen?
Het aantal doden kan beperkt blijven als je maar zorgt dat er voldoende ziekenhuisbedden zijn voor de 10-20% die beademing nodig hebben. Dat is het grootste probleem.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
whishful thinking.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kom op man.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Goed veldhospitaal dan.
Waarom zou je een veldhospitaal opzetten voor een iets wat niks voorstelt volgens jou? Gewoon een griepje?
Dan negeer je gewoon alle cijfers en informatie die er over dit virus bekend zijn
Het is kansloos gedrag.
Ik heb 8 rollen. En als ik niets te eten heb, schijt ik ook minder.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik verwacht niet echt sparerib-express aan de deur in zulke gevallen. Het zullen hooguit zeer basale noodrantsoenen zijn. Niks mis met wat spul in huis te halen dat je ook gewoon lust en voedzaam is.
Toiletpapier op voorraad hebben is ook wel aan te raden (in China worden er zelfs winkels voor overvallen).
Als ze meteen vanaf het begin hard hadden opgetreden was het misschien niet nodig geweest.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee vind ik niet, maar wie moeten er allemaal opgesloten worden?
Iedereen die in de eerste en tweede graad zit? Dan hebben we het hier al snel over duizenden mensen en dan groeit dat de komende maanden.
En het dagelijkse leven, helemaal stilleggen? En dan vooral voor hoe lang? Maanden?
Dat kunnen bedrijven en mensen niet betalen
Hij luistert naar ome Trump.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:04 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Dat haal jij allemaal uit je glazenbol?
Oke. Stuur jij even een brief naar ZK en China dan dat het mega debielen zijn?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Kom op man.
Alsof dit virus nooit meer overgaat. Voordat die ziekenhuizen gebouwd zijn is dit virus alweer voorbij en staan ze leeg.
Alsof je een virus kunt stoppenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ze meteen vanaf het begin hard hadden opgetreden was het misschien niet nodig geweest.
Simpelste voorbeeld is patiënt uit Tilburg. Het is toch volkomen belachelijk dat de vrouw en kinderen rond mochten lopen en zelfs mogelijk ziekenhuispersoneel hebben besmet? Als ze nou gewoon die hele familie meteen in quarantaine hadden geplaatst was het daarbij gebleven.
Als ze de vliegtuigen uit Italië beter hadden gemonitord en de al zieke vrouw (die dus al klachten had) gewoon meteen in quarantaine hadden gehad was zij niet in aanraking gekomen met tientallen mensen.
etc. etc.
Als je straks honderden besmetting hebt en de eerste doden beginnen te vallen ontstaat er wel paniek en moet je misschien genoodzaakt wel richting een lockdown gaan. Dat heeft pas een groot effect op je economie. Die 10-20 extra mensen in quarantaine ontwrichten je land echt niet hoor.
In Duitsland stoppen ze gewoon 300 man tegelijn in quarantaine en is een land ook niet meteen naar de klote.
Je kunt wel beter je best doen het te vertragen.quote:
Jongen, die nieuwe ziekenhuizen zijn allang af. Ze zijn gebouwd in 10 dagen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Alsof dit virus nooit meer overgaat. Voordat die ziekenhuizen gebouwd zijn is dit virus alweer voorbij en staan ze leeg.
https://www.businessinsid(...)tain-outbreak-2020-2quote:The city of Wuhan, China, finished building its first emergency hospital for coronavirus patients on Sunday. The construction took just 10 days.
The patients started arriving at the hospital on Monday night, and were treated from Tuesday, the state-run China Daily reported.
The 645,000-square-foot hospital is made up of two floors and has 30 intensive-care units, several isolation wards, and 1,000 beds, the Associated Press reported.
It also has special double-sided cabinets that connect patients’ rooms to hallways so that staff members can deliver supplies without entering the rooms.
Stoppen niet, onder controle houden wel / vertragen wel.quote:
Ja en gaan hamsteren, die mensen zijn gevaarlijker dan die hele griep.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:10 schreef Jane het volgende:
Je kunt aan al die 'het is maar een griepje'-roepers in dit topic en elders merken dat we hier in het rijke West-Europa nooit met dit soort dingen te kampen hebben. Dat er altijd wel gezorgd wordt dat het leven gewoon door kan gaan. Mensen die denken dat 2 weken thuis moeten blijven een onoverkoombare last voor ze is.
Ik stuur toch ook geen brieven naar Noord Korea dat Kim niet helemaal lekker is.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oke. Stuur jij even een brief naar ZK en China dan dat het mega debielen zijn?
Het "nieuws" was mogelijke uitbraak Brabant.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:39 schreef opgebaarde het volgende:
De verdachtmakingen zijn geplaatst en daarna niet meer teruggenomen. Dus de schreeuwers maken het nieuws.
En voor jezelf kun je ook de keuze maken: duik ik lekker gezellig steeds een hele mensenmassa in, of kies ik er voorlopig ff voor om het wat kalmer aan te doen?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stoppen niet, onder controle houden wel / vertragen wel.
Eens hoor met Tilburg etc. Maar patiënten zij over het algemeen niet besmettelijk als ze zelf geen symptomen bevatten. Maar ik had ook graag gezien dat die familieleden zoveel mogelijk thuis zouden blijven.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ze meteen vanaf het begin hard hadden opgetreden was het misschien niet nodig geweest.
Simpelste voorbeeld is patiënt uit Tilburg. Het is toch volkomen belachelijk dat de vrouw en kinderen rond mochten lopen en zelfs mogelijk ziekenhuispersoneel hebben besmet? Als ze nou gewoon die hele familie meteen in quarantaine hadden geplaatst was het daarbij gebleven.
Als ze de vliegtuigen uit Italië beter hadden gemonitord en de al zieke vrouw (die dus al klachten had) gewoon meteen in quarantaine hadden gehad was zij niet in aanraking gekomen met tientallen mensen.
etc. etc.
Als je straks honderden besmetting hebt en de eerste doden beginnen te vallen ontstaat er wel paniek en moet je misschien genoodzaakt wel richting een lockdown gaan. Dat heeft pas een groot effect op je economie. Die 10-20 extra mensen in quarantaine ontwrichten je land echt niet hoor.
In Duitsland stoppen ze gewoon 300 man tegelijn in quarantaine en is een land ook niet meteen naar de klote.
Waarom is het erg als mensen zorgen dat ze voor 2 weken eten in huis hebben? Misschien ook wel juist goed voor de economie.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja en gaan hamsteren, die mensen zijn gevaarlijker dan die hele griep.
En het wordt sowieso al jaren aangeraden door de overheid om noodvoorraden te hebben. (incl. kaarsen, batterijen, een radiootje, zaklamp enz.)quote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarom is het erg als mensen zorgen dat ze voor 2 weken eten in huis hebben? Misschien ook wel juist goed voor de economie.
Idd. Massa,s mensen die nu in supermarkten lopen te struinen. De een na de ander die, na het niezen, weer het winkelkarretje aanraakt.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja en gaan hamsteren, die mensen zijn gevaarlijker dan die hele griep.
Minister Bruins aanwezig bij de persco.twitter:RikReporter twitterde op zondag 01-03-2020 om 15:10:29Vanaf 15.30 uur persconferentie van het RIVM. Over corona-virus. Minister Bruins ook aanwezig, begrijp ik. Nog onduidelijk waarover de persconferentie gaat. Live te volgen dadelijk op app en site van @RTLnieuws https://t.co/nwnHepYC2z reageer retweet
Als we er rekening mee houden dat supermarkten genoeg voorraden hebben voor 18 miljoen mensen dan zal het niet zo'n groot probleem zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarom is het erg als mensen zorgen dat ze voor 2 weken eten in huis hebben? Misschien ook wel juist goed voor de economie.
Thanks.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.crisis.nl/wees-voorbereid.aspx
Wat spannend dit!quote:Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef trein2000 het volgende:
Minister Bruins aanwezig bij de persco.twitter:RikReporter twitterde op zondag 01-03-2020 om 15:10:29Vanaf 15.30 uur persconferentie van het RIVM. Over corona-virus. Minister Bruins ook aanwezig, begrijp ik. Nog onduidelijk waarover de persconferentie gaat. Live te volgen dadelijk op app en site van @:RTLnieuws https://t.co/nwnHepYC2z reageer retweet
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.crisis.nl/wees-voorbereid.aspx
De werkelijke oorzaak van de snelle verspreiding zijn dus de bange mensen?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Stance het volgende:
[..]
Idd. Massa,s mensen die nu in supermarkten lopen te struinen. De een na de ander die, na het niezen, weer het winkelkarretje aanraakt.
"Er zitten 45 Nederlanders in quarantine in Abu Dhabi".quote:
Heeft ie wel gelijk in.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:17 schreef ToT het volgende:
[..]
JA nee iedereen hier hysterisch noemen is normaal!
/carequote:Op zondag 1 maart 2020 15:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Er zitten 45 Nederlanders in quarantine in Abu Dhabi".
Of verwacht jij dat het ergens anders over gaat ?
En die paar toeristen die nog altijd in Tenerife verblijven.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:17 schreef Kassamiep het volgende:
Ff wat extra voedsel inslaan zoals de overheid adviseert is hysterie?quote:
Misschien is het dan een landelijke mededeling? Als het over 1 locatie gaat, dan is eerder een veiligheidsregio erbij betrokken?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef trein2000 het volgende:
Minister Bruins aanwezig bij de persco.twitter:RikReporter twitterde op zondag 01-03-2020 om 15:10:29Vanaf 15.30 uur persconferentie van het RIVM. Over corona-virus. Minister Bruins ook aanwezig, begrijp ik. Nog onduidelijk waarover de persconferentie gaat. Live te volgen dadelijk op app en site van @:RTLnieuws https://t.co/nwnHepYC2z reageer retweet
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje het probleem, veel mensen vinden deze griep heerlijk spannend
Die 45 worden opgeofferd in het kader van het landsbelangquote:Op zondag 1 maart 2020 15:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als er weer een speciaal blokje op Teletekst komt, of headlines met hoofdletters, dan word ik wel een beetje warm van binnen, hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 15:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje het probleem, veel mensen vinden deze griep heerlijk spannend
Ik ga nu.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:18 schreef weetjewel5 het volgende:
wie nog ongestoord boodschappen wilt doen kan dat nu nog doen.
En wat zeggen we dan, dankjewel voor de tip USquote:Op zondag 1 maart 2020 15:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
Heb net 2 grote flessen cola gekocht
Voor alleen zoiets verwacht ik geen persco op zondag.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En wat zeggen we dan, dankjewel voor de tip US
Als je nog kledingtips nodig hebt, je weet me te vindenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
tefeloonhoesje doet ook al zijn dienst
Klopt, zie NOS.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:19 schreef KingRadler het volgende:
Een ziekenhuis is dicht straks meer tijdens Persco
Gorinchemquote:Op zondag 1 maart 2020 15:20 schreef KingRadler het volgende:
Beatrix ziekenhuis in Gorinchem is dicht straks meer
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:22 schreef trein2000 het volgende:
Ziekenhuis op slot in Gorinchem.
Bron:nos
jup. Iedereen heeft zijn mening en is daarna zo laf om stil te blijven als het niet klopt. Hier mijn mening:quote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het "nieuws" was mogelijke uitbraak Brabant.
Dat de overheid iemand die in hun ogen voor zijn beurt spreekt verzoekt daarmee op te houden, cq zijn account uit de lucht wordt gehaald is geen rare gedachte noch een verdachtmaking maar mijn mening, geen idee waarom je daar zo zwaar aan tilt, iedereen geeft hier zijn mening.
Ook lekker, gaan optreden voor honderden mensen terwijl je vader zijn longen eruit hoestquote:Op zondag 1 maart 2020 15:21 schreef Salina het volgende:
Brabant in lockdown straks.![]()
https://www.bndestem.nl/h(...)sdonksveer~a3a2293e/
GGD: ‘Zangeres met corona was nog niet besmettelijk tijdens optreden in Raamsdonksveer’
Heftigquote:Op zondag 1 maart 2020 15:22 schreef trein2000 het volgende:
Aiaiaiquote:Op zondag 1 maart 2020 15:23 schreef Kyran het volgende:
Tering, patiënt heeft gewoon week lang op IC gelegen in GorinchemMooie afdeling ook om iemand met coronavirus te hebben met allemaal zwakke patiënten die niks kunnen hebben.
Oh damn.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:23 schreef Kyran het volgende:
Tering, patiënt heeft gewoon week lang op IC gelegen in GorinchemMooie afdeling ook om iemand met coronavirus te hebben met allemaal zwakke patiënten die niks kunnen hebben.
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:23 schreef Kyran het volgende:
Bron:quote:Op zondag 1 maart 2020 15:22 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:21 schreef Salina het volgende:
Brabant in lockdown straks.![]()
https://www.bndestem.nl/h(...)sdonksveer~a3a2293e/
GGD: ‘Zangeres met corona was nog niet besmettelijk tijdens optreden in Raamsdonksveer’
Glorix in de aanbieding bij de AHquote:Op zondag 1 maart 2020 15:24 schreef Tjacka het volgende:
Ik ga naar de supermarkt! Praat mij straks bij!
Neem rode bieten in pot mee van de Lidl.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:24 schreef Tjacka het volgende:
Ik ga naar de supermarkt! Praat mij straks bij!
Is dit de patiënt die gisteren in het Erasmus is getest?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:23 schreef Kyran het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 15:24 schreef hollandia02 het volgende:
Gorinchem, staat et eens om iets anders bekend als allochtonen en de file.
Paar kratten bier niet te vergeten.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Neem rode bieten in pot mee van de Lidl.
Lekker zijn die.
Bron? Ik zie dat niet op de nos staan/quote:Op zondag 1 maart 2020 15:23 schreef Kyran het volgende:
Daar lijkt het wel op jaquote:Op zondag 1 maart 2020 15:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is dit de patiënt die gisteren in het Erasmus is getest?
Ik ken Gorichem alleen van die schietpartij in een cafe waar toen een paar onschuldige tieners om het leven kwamenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:24 schreef hollandia02 het volgende:
Gorinchem, staat et iets om iets anders bekend als allochtonen en de file.
Dit ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bron? Ik zie dat niet op de nos staan/
https://www.nu.nl/coronav(...)kenhuis-op-slot.htmlquote:Op zondag 1 maart 2020 15:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bron? Ik zie dat niet op de nos staan/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |