Hier echt nog geen paniek. Vooral verbazing hoe slecht het RIVM werkt en hoe hard ons overheid faalt. Ze pakken dit op een typisch Nederlandse manier aan. Te soft, niemand voor de kop willen stoten, lekker polderen zeg maar.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Angst zie ik vrijwel nergens. Wel het gevoel hebben dat je je een beetje moet voorbereiden.
Wat is copi?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk. Die eerste gevallen waren ook GRIP 2 als ik me niet heel ster vergis.
En GRIP zonder copi is ook wel apart.
Ooooooooooooooooooooo hahahhaahahquote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan is het niet meer "De Duitsers komen", maar "Corona komt er aan!".
Gaan ze met loeiende sirenes naar een verdacht corona geval?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk. Die eerste gevallen waren ook GRIP 2 als ik me niet heel ster vergis.
En GRIP zonder copi is ook wel apart.
Volgens FOK! wel ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Gaan ze met loeiende sirenes naar een verdacht corona geval?
Planningsstaf wordt er niet vaak bijgehaald..quote:Op zondag 1 maart 2020 14:44 schreef Houtenbeen het volgende:
Iets in Dordrecht misschien?twitter:112alarm_Opsch twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:43:19🔴 #DORDRECHT Opschaling 🚑 #p2000 A1 (GRIP: 2 zonder copi) AMBU 18550 17812 Romboutslaan 3312KP Dordrecht DORDRT bon 28401 https://t.co/Jw35FN8Uq0 reageer retweet
Ik ga normaal eens per dag naar de appie. Heb nooit meer dan 1 dag eten in huis. Ik heb daar nu toch maar even 3 dagen van gemaakt. Toch niet heel gek lijkt me? Sommige zouden zelfs zeggen dat het nog te weinig is.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gezond verstand gebruiken en het mooie is dat je dat zelf kunt checken, als je voorraadkast nu al uitpuilt ben je je gezonde verstand reeds kwijt.
Er is ook al vrij lang geen echte ramp meer gebeurd in Nederland, zijn gewoon hele generaties opgegroeid die nooit iets hebben meegemaakt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hier echt nog geen paniek. Vooral verbazing hoe slecht het RIVM werkt en hoe hard ons overheid faalt. Ze pakken dit op een typisch Nederlandse manier aan. Te soft, niemand voor de kop willen stoten, lekker polderen zeg maar.
Krijg hierdoor wel steeds meer het gevoel iets beter te moeten voorbereiden voor als er straks echt poep op de ventilator zit.
Ik zeg het je. Meest wilde verhalen doen de ronde. Maar dat er iets gaande is hier is wel duidelijk. Mn pa kon t dorp niet eens uit..quote:Op zondag 1 maart 2020 14:49 schreef vosss het volgende:
[..]
4 ambulances vandaag in veghel. Zo groot is dat dorpje toch niet?
Want?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:53 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ik zeg het je. Meest wilde verhalen doen de ronde. Maar dat er iets gaande is hier is wel duidelijk. Mn pa kon t dorp niet eens uit..
Je vader woont in Veghel?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:53 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ik zeg het je. Meest wilde verhalen doen de ronde. Maar dat er iets gaande is hier is wel duidelijk. Mn pa kon t dorp niet eens uit..
Terwijl je juist in de Appie kunt zien hoe ver de paniek reeds is...quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ga normaal eens per dag naar de appie. Heb nooit meer dan 1 dag eten in huis. Ik heb daar nu toch maar even 3 dagen van gemaakt. Toch niet heel gek lijkt me? Sommige zouden zelfs zeggen dat het nog te weinig is.
0,0? Ik heb niets opvallends gezien.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Terwijl je juist in de Appie kunt zien hoe ver de paniek reeds is...
Commando plaats incident. Overleg tussen de Officieren van dienst van de diverse hulpdiensten.quote:
We doen wel mee, maar niet zo opvallend, want stel dat de buren er wat van vindenquote:Op zondag 1 maart 2020 14:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaan wij ook zo doen. Weer ff een beetje meer kopen dan normaal, maar niet overdreven.
We willen niet voor hysterisch aangezien worden zoals sommigen hier de hele tijd lopen te roeptoeteren!
Klopt, maar er was toch redelijk wat tijd om voor te bereiden toen het weken geleden al begon in China. Vooral toen het snel uit de hand liep in Italië hadden ze al veel strengere maatregelen kunnen treffen.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Er is ook al vrij lang geen echte ramp meer gebeurd in Nederland, zijn gewoon hele generaties opgegroeid die nooit iets hebben meegemaakt.
Daaromquote:Op zondag 1 maart 2020 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
0,0? Ik heb niets opvallends gezien.
3700 besmet en maar 18 dode.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:54 schreef hollandia02 het volgende:
14:53
In Zuid-Korea zijn zondag de meeste kerken dicht gebleven vanwege de uitbraak van het coronavirus in het land, meldt de BBC. In het land staat het dodental vandaag op 18 en is het aantal besmettingsgevallen gestegen tot ruim 3700.
De Rooms-Katholieke Kerk, met 5,8 miljoen leden in Zuid-Korea, heeft alle missen de komende week afgelast. Ook protestantse en boeddhistische geloofsgebouwen bleven vandaag gesloten.
De uitbraak van het virus in het land vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in de Shincheonji-geloofsgemeenschap. Relatief veel leden van deze kerk zijn besmet met het virus. De leider van de religieuze groep ontkent verantwoordelijkheid.
Na China is Zuid-Korea wat betreft het aantal besmettingen het zwaarst getroffen land door de uitbraak van het virus.
https://www.ad.nl/dossier(...)-rotterdam~a43f7b86/
Het zijn er al sinds gisterenavond 7 met een mogelijk 8e in het EMC.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is ook niet nodig want er zijn nog maar 6 mensen besmet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |