De angst regeertquote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Vaag. Alles is vaag. Heel beangstigend.
Maarja Amsterdam he. 1 besmetting. Ik gok dat als er 100 besmettingen zijn het dan wel merkbaar is, en bij 1000 zeker.quote:
Neuh, maar het is een overlegstructuur/commandostructuur die je optuigt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Gaan ze met loeiende sirenes naar een verdacht corona geval?
Ik vind het lastig veroordelen. Ik heb nul verstand van infectieziektes en de bestrijding hiervan. Jij?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
.
Ik had gewoon echt hogere verwachtingen. Wij zijn een land met zoveel kennis en kunde, maar zonder enige vorm van daadkracht als het er op aan komt. Als de overheid die je zou moeten beschermen zo'n lakse houding heeft dan is het niet heel gek dat een deel van de bevoling zich enigzins zorgen gaat maken.
Nee, omdat we het onnodig vinden om meteen achterlijk grote voorraden in te slaan waar je meteen maanden mee opgescheept zit als er toch geen lockdown komt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef byah het volgende:
[..]
We doen wel mee, maar niet zo opvallend, want stel dat de buren er wat van vinden
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:55:10NEW: England reports 12 new cases of coronavirus, raising UK total to 35; six of them are travel related reageer retweet
En die andere 6 directe contacten of familie van die 6 reis gerelateerde?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 14:55:10NEW: England reports 12 new cases of coronavirus, raising UK total to 35; six of them are travel related reageer retweet
Natuurlijk ben ik geen expert, maar heb genoeg hersencellen om logisch te kunnen beredeneren. Genoeg materiaal om conclusies uit te trekken aangezien er zoveel landen ons al voor zijn gegaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het lastig veroordelen. Ik heb nul verstand van infectieziektes en de bestrijding hiervan. Jij?
Mwah, het leger gaan nu nood ziekenhuizen bouwen in Zuid-Korea (NOS). Het is misschien niet het super erge dodelijke virus wat sommige mensen hadden verwacht (?) Maar het gaat wel een impact hebben op je land.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
3700 besmet en maar 18 dode.
Wat een virus dit zeg
Omdat het allemaal niet zo erg is.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik geen expert, maar heb genoeg hersencellen om logisch te kunnen beredeneren. Genoeg materiaal om conclusies uit te trekken aangezien er zoveel landen ons al voor zijn gegaan.
Jij vindt dat monitoren voldoende? Jij vindt het prima dat mogelijke besmettingshaarden gewoon rond mogen lopen, naar werk mogen gaan, naar school mogen gaan etc? Dat is toch gewoon belachelijk.
Is genoeg joh. Denk je nou echt dat als alles op lockdown gaat, ze je laten verhongeren? Welnee joh, dan gaan ze echt wel voedsel huis aan huis bezorgen. Sumier, maar genoeg om te overleven.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ga normaal eens per dag naar de appie. Heb nooit meer dan 1 dag eten in huis. Ik heb daar nu toch maar even 3 dagen van gemaakt. Toch niet heel gek lijkt me? Sommige zouden zelfs zeggen dat het nog te weinig is.
In Aziatische landen zijn mensen al langer besmet dan hier. Het is niet zo dat als iemand ff hatsjoed doet, dat je acuut omkukelt.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, het leger gaan nu nood ziekenhuizen bouwen in Zuid-Korea (NOS). Het is misschien niet het super erge dodelijke virus wat sommige mensen hadden verwacht (?) Maar het gaat wel een impact hebben op je land.
Of is alles wat de Zuid-Koreanen doen volgens jou ook onzin?
Dus Zuid-Korea (en eerder china) bouwen noodziekenhuizen voor niets? Gewoon de lol. Omdat het allemaal wel meevalt? Ik snap die logica niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal niet zo erg is.
Jij denkt dat iedereen dood gaat. Het stelt gewoon bijna niks voor, daarom gaan we niet meteen iedereen opsluiten.
Nee vind ik niet, maar wie moeten er allemaal opgesloten worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik geen expert, maar heb genoeg hersencellen om logisch te kunnen beredeneren. Genoeg materiaal om conclusies uit te trekken aangezien er zoveel landen ons al voor zijn gegaan.
Jij vindt dat monitoren voldoende? Jij vindt het prima dat mogelijke besmettingshaarden gewoon rond mogen lopen, naar werk mogen gaan, naar school mogen gaan etc? Dat is toch gewoon belachelijk.
Zou goed kunnen hoor. Maar op zondagmiddag? Dan zou ik nog eerder iets over scholen verwachten oid.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Jane het volgende:
Nog een half uurtje.
Misschien dat, nu iedereen terug is van vakantie, mensen toch gaan vragen zichzelf goed in de gaten te houden. Misschien al om thuis te blijven (werken) als je in sommige gebieden bent geweest?
Krijgen we hier nu ook Wuhaans achtige toestanden?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Jane het volgende:
Nog een half uurtje.
Misschien dat, nu iedereen terug is van vakantie, mensen toch gaan vragen zichzelf goed in de gaten te houden. Misschien al om thuis te blijven (werken) als je in sommige gebieden bent geweest?
Het is zeker propaganda. Een veldhospitaal zet je veel sneller op en kun je na dit virus weer aftuigen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus Zuid-Korea (en eerder china) bouwen noodziekenhuizen voor niets? Gewoon de lol. Omdat het allemaal wel meevalt? Ik snap die logica niet.
Ik verwacht niet echt sparerib-express aan de deur in zulke gevallen. Het zullen hooguit zeer basale noodrantsoenen zijn. Niks mis met wat spul in huis te halen dat je ook gewoon lust en voedzaam is.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Stance het volgende:
[..]
Is genoeg joh. Denk je nou echt dat als alles op lockdown gaat, ze je laten verhongeren? Welnee joh, dan gaan ze echt wel voedsel huis aan huis bezorgen. Sumier, maar genoeg om te overleven.
Ik ben het eens met neef Wuppie.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal niet zo erg is.
Jij denkt dat iedereen dood gaat. Het stelt gewoon bijna niks voor, daarom gaan we niet meteen iedereen opsluiten.
Dat haal jij allemaal uit je glazenbol?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben het eens met neef Wuppie.
Het verschil met een ander griepvirus is niet zo groot en het moet allemaal overwaaien.
Straks is het warmer en stopt de uitbreiding en wellicht is het virus volgende winter alweer milder.
Eens gelijk het Mexicaanse griepvirus.
Goed veldhospitaal dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het is zeker propaganda. Een veldhospitaal zet je veel sneller op en kun je na dit virus weer aftuigen.
Hoezo zou je ziekenhuizen gaan bouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |