quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Vanaf nu!quote:Op zondag 1 maart 2020 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer mogen belgen en corona moppen?
quote:
Dat wil ik wel meemakenquote:Op zondag 1 maart 2020 10:31 schreef Sfancta het volgende:
Alle mensen uit dit topic worden in een geschiedenisboek uit rond het jaar 2100 aangeduid als professional
Maar toch niet van medisch personeel begreep ik?quote:Op zondag 1 maart 2020 09:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ehm...nee. Er was de afgelopen 3 jaar nog steeds netto immigratie NAAR de UK vanuit de EU.
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Een man hoort bij de dokter dat hij COVID-19 heeft en vraagt of er echt niets tegen te doen is. Waarop de dokter antwoord dat hij misschien modderbaden kan proberen.
Vraagt de man of dat inderdaad helpt. Antwoord de dokter:
"Nee, maar dan kun je alvast aan de grond wennen."
Vertellen ze elkaar in verhalen bij een kampvuur in de afgebrokkelde restanten van onze huidige steden.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:31 schreef Sfancta het volgende:
Alle mensen uit dit topic worden in een geschiedenisboek uit rond het jaar 2100 aangeduid als professional
Handgemaakte schilderijen van onze mooie gezichten in de paar nog bestaande musea.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vertellen ze elkaar in verhalen bij een kampvuur in de afgebrokkelde restanten van onze huidige steden.
Waarom steeds die 70% en niet 100?quote:Op zondag 1 maart 2020 10:34 schreef Sfancta het volgende:
https://www.bild.de/news/(...)n-69127868.bild.html
Nederland dus ook
De euforie is stuitend...quote:Op zondag 1 maart 2020 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben tegenwoordig een Sociaal-Darwinistische stagiaire bij de Volkskrant:
[ afbeelding ]
De aandelen ook begreep ikquote:Op zondag 1 maart 2020 10:38 schreef hjansen82 het volgende:
Corona , nu ook in de aanbieding in Belgie.
Wreed en zonder genade, gelukkigquote:Op zondag 1 maart 2020 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel apart idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wreed en zonder genade, gelukkig
Hoe krijg je dat opgeschreven.
Maar welke 2de Belgische case? Zowel John Hopkins, BNO en het laatste situation report van de WHO melden nog steeds slechts 1 confirmed case in België.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:32 schreef -XOR- het volgende:
Benieuwd of die tweede Belgische case inderdaad uit Iran terugkwam, zoals een fokker (@:einzeinz) hier een paar dagen geleden al meldde.
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:33 schreef MichaelScott het volgende:
Een man hoort bij de dokter dat hij COVID-19 heeft en vraagt of er echt niets tegen te doen is. Waarop de dokter antwoord dat hij misschien modderbaden kan proberen.
Vraagt de man of dat inderdaad helpt. Antwoord de dokter:
"Nee, maar dan kun je alvast aan de grond wennen."
Not sure if realquote:Op zondag 1 maart 2020 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee op een gegeven moment dooft het uit omdat een te groot deel van de potentiële geïnfecteerden het al gehad hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waarom steeds die 70% en niet 100?
Of zijn die 30% de mensen die zich met hun woknoodles en leverpastei hebben ingegraven ergens
Haha, grapjasquote:Op zondag 1 maart 2020 10:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat ik me nou afvraag he, China stampte in een paar dagen een ziekenhuis uit de grond, we keken vol verbazing.
Ik neem aan dat we vergevorderde plannen hebben?
Uit een column van Martin Sommer?quote:Op zondag 1 maart 2020 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas wel ... https://www.volkskrant.nl(...)%2F2541096%2F1%2F999quote:
Ons leger zet zo wat noodhospitalen neer als het nodig is.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat ik me nou afvraag he, China stampte in een paar dagen een ziekenhuis uit de grond, we keken vol verbazing.
Tja, een quasi-dictatuur heeft ook sommige voordelen. Bovendien kunnen ook sporthallen etc als noodhospitaal dienen, hoeft niet per sé een fonkelnieuw gebouw te zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik vrees ook van niet he?
Is dat niet zorgelijk?
Daar staat toch niet zo heel veel verkeerds.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Meneer Bruins en het RIVM zijn druk bezig met een strategie uit te zetten.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Caland is een Sociaal-Darwinistische stagiaire bij de Volkskrant.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar staat toch niet zo heel veel verkeerds.
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helaas wel ... https://www.volkskrant.nl(...)%2F2541096%2F1%2F999
Hier in Nederland zou het nog sneller kunnen, van overtuigd.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Triage kent en leert elke arts.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:43 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Meneer Bruins en het RIVM zijn druk bezig met een strategie uit te zetten.
In België zegt men gewoon eerlijk; bij een massale uitbraak zijn mensen boven de 70 geen prioriteit meer.
Durf duidelijke taal te spreken
Bron?quote:Op zondag 1 maart 2020 10:43 schreef vuurbrood het volgende:
In België zegt men gewoon eerlijk; bij een massale uitbraak zijn mensen boven de 70 geen prioriteit meer.
Bedankt voor de link, had google al opgestart moeilijke woorden je weet zellufquote:Op zondag 1 maart 2020 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Triage kent en leert elke arts.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Triage
Twee weken quarantaine op kantoor?quote:Op zondag 1 maart 2020 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch boeiend die persoon in Rotterdam ligt in quarantaine op mijn werk, en ik moet er vanavond nog even langs.
Zal mij benieuwen hoeveel media ik de komende dagen ga tegenkomen.
Ik lees het als een geluk bij een ongeluk dat het virus zich vooral richt op één groep.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Caland is een Sociaal-Darwinistische stagiaire bij de Volkskrant.
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:46 schreef hjansen82 het volgende:
Verspreiding virus in Belgie blijkt lastig door slechte wegen.
Benieuwd wat Kamerlid Ellemeet (GL) gaat opmerken dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:43 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Meneer Bruins en het RIVM zijn druk bezig met een strategie uit te zetten.
Durf duidelijke taal te spreken
Gelukszoekers eerst, de rest zoekt het maar uit in Nederland officiële standpunt Groenlinksquote:Op zondag 1 maart 2020 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Benieuwd wat Kamerlid Ellemeet (GL) gaat opmerken dan.
Ja, in April ga ik een wedstrijd bezoeken van Bayern Leverkussen. Maar ik ga er al vanuit dat het niet doorgaat.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ah een officiele bron uit Duitsland met de laatste cijfers. Eindelijk
https://www.rki.de/DE/Con(...)len.html?nn=13490888
117 in totaal dus.
Die 66 cases in Nordrhein-Westfalen zijn wel zorgwekkend voor ons. Tegen de grens aan zo ongeveer.
Boven de 70 mensen niet meer lastig vallen met vermoeiende beademingsapparatuur.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Benieuwd wat Kamerlid Ellemeet (GL) gaat opmerken dan.
Bij het ErasmusMC maar niet in het ziekenhuis.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:46 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Twee weken quarantaine op kantoor?
Je werkt in een ziekenhuis.
Wil je je ouders kwijt?quote:Op zondag 1 maart 2020 10:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boven de 70 mensen niet meer lastig vallen met vermoeiende beademingsapparatuur.
Ik niet, ik deduceerde slechts het standpunt van Corinne Ellemeet.quote:
Alleen gouden tanden en kiezen de rest is waardeloosquote:Op zondag 1 maart 2020 10:52 schreef KingRadler het volgende:
Kan een lichaam van een Corona patient gebruikt worden voor Donor?
Ja, geluk bij een ongeluk zal ze wel denken.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Boven de 70 mensen niet meer lastig vallen met vermoeiende beademingsapparatuur.
Overigens heeft ze zich als kamerlid prima hersteld in de afgelopen tijd, maar dat terzijde.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, geluk bij een ongeluk zal ze wel denken.
AOW leeftijd kan per 2021 ook meteen worden bijgesteld naar benedenquote:Op zondag 1 maart 2020 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, geluk bij een ongeluk zal ze wel denken.
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:51 schreef Molo het volgende:
Denken we nog even aan dit artikel?
https://www.volkskrant.nl(...)t-al-jaren~bbebe909/
Dus ziekte kan dus verspreiden Via wegenquote:Op zondag 1 maart 2020 10:46 schreef hjansen82 het volgende:
Neequote:Op zondag 1 maart 2020 10:52 schreef KingRadler het volgende:
Kan een lichaam van een Corona patient gebruikt worden voor Donor?
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dus ziekte kan dus verspreiden van wegen.
Dan heeft Belgie geluk.
Ja, klopt idd de verhouding actieven-inactieven tot 2040 ziet er ineens veel florissanter uit. Never waste a good crisis.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:54 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
AOW leeftijd kan per 2021 ook meteen worden bijgesteld naar beneden
Volgens ingewijde bronnen op Reddit kan het virus worden verspreid door vogelsquote:Op zondag 1 maart 2020 10:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dus ziekte kan dus verspreiden van wegen.
Dan heeft Belgie geluk.
Dat is een leuke voor als dit voorbij is. Voor de zomermaanden zeg maar.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:51 schreef Molo het volgende:
Ja, want alle leuke sport-evenementen zijn dan toch afgelast.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is een leuke voor als dit voorbij is. Voor de zomermaanden zeg maar.
Q-koorts debaclequote:Op zondag 1 maart 2020 10:58 schreef vuurbrood het volgende:
Ik vraag me oprecht wat de lange termijn gezondheidseffecten zullen zijn voor de mensen die getroffen worden door dit virus en weer herstellen
Krijgen we ook een corona-compensatiefonds voor getroffenen net als met asbestslachtoffers, als blijkt dat de overheid heeft gefaald?
Nopequote:Op zondag 1 maart 2020 10:58 schreef vuurbrood het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat de lange termijn gezondheidseffecten zullen zijn voor de mensen die getroffen worden door dit virus en weer herstellen
Krijgen we ook een corona-compensatiefonds voor getroffenen net als met asbestslachtoffers, als blijkt dat de overheid heeft gefaald?
quote:Frankrijk doet zoenen in de ban
De Franse minister van Volksgezondheid heeft zijn landgenoten opgeroepen te stoppen met elkaar te kussen of innig te knuffelen. Het is een van de maatregelen om verspreiding van het nieuwe coronavirus in het land te voorkomen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ervuiling-china.html
die zijn in zo'n situatie dan ook te druk met zichzelfquote:Op zondag 1 maart 2020 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze mensen boven de 70 niet meer behandelen verwacht ik dat er ook een epidemie van geweld door 40'ers tegen medisch personeel uitbreekt...
We gaan echt een fijne zomer tegemoet.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze mensen boven de 70 niet meer behandelen verwacht ik dat er ook een epidemie van geweld door 40'ers tegen medisch personeel uitbreekt...
Weer zo'n maatregel waar wij als FOK!kers geen kut aan hebben.quote:
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We gaan echt een fijne zomer tegemoet.
Je kan bijna nergens op vakantie, sport-evenementen afgelast, agressie tegen medisch personeel.
Wereldwijde economische crisis![]()
Als iemand nog wat weet mag hij of zij het best aanvullen.
Vrij kleine kansquote:Op zondag 1 maart 2020 11:00 schreef VacaLoca het volgende:
Is er enige kans dat het virus straks ook door muggen overgebracht kan worden? Met de zachte winter stikt het er hier straks van iig.
Ja, de ontknoping van de eredivisie is over een maand of 20quote:Op zondag 1 maart 2020 10:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, want alle leuke sport-evenementen zijn dan toch afgelast.
4 nieuwe gevallen erbij in Oostenrijktwitter:ORFBreakingNews twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:00:14#Coronavirus : Vier weitere Infektionen in Wien bestätigt. Somit derzeit 14 Österreicher an Covid-19 erkrankt. reageer retweet
Dat zat ik ook te denken over die Italianen, maar ook over die Carnavalsvierders...dat kleffe gedoe... dat zal echt wel meespelenquote:
Geen #ESF.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan bijna nergens op vakantie, sport-evenementen afgelast, agressie tegen medisch personeel.
Volgens mij is de verwachting dat richting zomer de coronastorm even gaat liggen en dan in de herfst weer opwaait.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Economische crisisquote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
als het zo doorgaat kan je overal weer heen omdat het toch overal isquote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ja. Plus dat ik inderdaad liever heb dat artsen mijn nichtje (5) redden dan mijn ouders (70+). Dat nichtje heeft haar leven vóór zich.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zijn in zo'n situatie dan ook te druk met zichzelf
Ze kunnen straks een blik longartsen gaan opentrekken, mensen die getroffen worden door dit virus zullen de rest van hun leven te kampen hebben met chronische luchtwegproblemen.quote:
Mogelijk duurt die periode langer dan een paar maanden. Tegen de tijd dat het uitdooft heeft vermoedelijk het merendeel de ziekte inmiddels al gehad. Kan best een jaar of langer durenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gaan ze straks mensen boven de 70 preventief ruimen komt er wel meteen meer woonruimte bij voor jongeren en statushouders, win-win situatie voor de overheid en pensioenfondsenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat ja. Plus dat ik inderdaad liever heb dat artsen mijn nichtje (5) redden dan mijn ouders (70+). Dat nichtje heeft haar leven vóór zich.
Dit geeft het geheel een extra dimensie.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:51 schreef Molo het volgende:
Het is nog altijd onduidelijk of je terug de ziekte kan krijgen. Sommigen spreken van false negatives door slecht opnieuw te testen en dan onterecht clearen, anderen denken dat mensen geen immuniteit kunnen opbouwen en het dus opnieuw en opnieuw kan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:04 schreef Perrin het volgende:
Mogelijk duurt die periode langer dan een paar maanden. Tegen de tijd dat het uitdooft heeft vermoedelijk het merendeel de ziekte inmiddels al gehad. Kan best een jaar of langer duren
Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het RIVM nu iedereen gewoon zonder quarantaine laat rondlopen en straks ineens roept " owh dit loopt uit de hand, hoe kan dat nou? Alles afgelasten."quote:Op zondag 1 maart 2020 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mogelijk duurt die periode langer dan een paar maanden. Tegen de tijd dat het uitdooft heeft vermoedelijk het merendeel de ziekte inmiddels al gehad. Kan best een jaar of langer duren
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.anwb.nl/vakantie/italie/lombardije
[..]
De immuun reactie is ook één van de symptomen, dus een te heftige immuun reactie is ook niet goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is nog altijd onduidelijk of je terug de ziekte kan krijgen. Sommigen spreken van false negatives door slecht opnieuw te testen en dan onterecht clearen, anderen denken dat mensen geen immuniteit kunnen opbouwen en het dus opnieuw en opnieuw kan.
Voor maximaal effect Stef Blok of Bruins live op tv laten neervallen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het RIVM nu iedereen gewoon zonder quarantaine laat rondlopen en straks ineens roept " owh dit loopt uit de hand, hoe kan dat nou? Alles afgelasten."
Wordt vervangen door doomsdayquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef Sfancta het volgende:
Godverdomme het jaar dat Dominoday terug zou komen.
Ik weet nog wel wat: stoppen met paniek zaaien. In 3 pagina's heb ik een wereldwijde economische crisis, een zomer vol geweld tegen medici en een 17 jaar durende 3e wereldoorlog voorbij zien komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De paus maakt ook wel indruk, denk ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:08 schreef zipcon het volgende:
[..]
Voor maximaal effect Stef Blok of Bruins live op tv laten neervallen.
Dat nichtje moet waarschijnlijk niet gered worden, er zou nog niemand jonger dan 10 aan de ziekte gestorven zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat ja. Plus dat ik inderdaad liever heb dat artsen mijn nichtje (5) redden dan mijn ouders (70+). Dat nichtje heeft haar leven vóór zich.
Het is natuurlijk gewoon allemaal de schuld van de Rabobank.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:07 schreef crystal_meth het volgende:
Uit de commentaren op Amerikaanse sites heb ik opgemaakt dat het allemaal de schuld is van ofwel Trump ofwel illegalen en democraten.
Wordt het dan coronapatiëntjes opstellen in een rijtje en omduwen?quote:
twitter:BBCLBicker twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:05:29Sadly, 20 people have now died after contracting coronavirus in South Korea. Two people died this afternoon. Both were from Daegu. reageer retweet
Goede jaquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.anwb.nl/vakantie/italie/lombardije
[..]
Nee klopt. Er is een virus geweest die veel slachtoffers maakte onder jonge mensen omdat die te heftige immuunreacties hadden op het virus. Ik weet alleen niet meer zo welke dat was.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De immuun reactie is ook één van de symptomen, dus een te heftige immuun reactie is ook niet goed.
Daarom maak ik mijn telefoon, toetsenbord en muis (ook op het werk) al een tijdje schoon met alcoholdoekjes. Kan het niet 100% voorkomen, maar de kansen daardoor wel sterk verminderen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:09 schreef -Straw- het volgende:
Waarschijnlijk kan Covid-19 een tijdje overleven op bepaalde oppervlakken zoals je telefoon. Ze hebben het nu over 4 dagen.
Het antwoord op de winkelwagentjes vraag dan eindelijk.
https://qz.com/1810508/co(...)hours-on-your-phone/
In dit onderzoek zelfs langer:
https://www.sciencedirect(...)ii/S0195670120300463
"The analysis of 22 studies reveals that human coronaviruses such as Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) coronavirus, Middle East Respiratory Syndrome (MERS) coronavirus or endemic human coronaviruses (HCoV) can persist on inanimate surfaces like metal, glass or plastic for up to 9 days, but can be efficiently inactivated by surface disinfection procedures with 62–71% ethanol, 0.5% hydrogen peroxide or 0.1% sodium hypochlorite within 1 minute"
Papieren verpakkingen zullen wel een ander verhaal zijn.
spaanse griepquote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee klopt. Er is een virus geweest die veel slachtoffers maakte onder jonge mensen omdat die te heftige immuunreacties hadden op het virus. Ik weet alleen niet meer zo welke dat was.
Koorts is natuurlijk ook een immuunreactie. Maar te hoge koorts is niet goed.
dit is gewoon biologische oorlogsvoering, land van oorsprong heeft wel war fout gedaan omzichzelf ook te treffenquote:Op zondag 1 maart 2020 10:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is een leuke voor als dit voorbij is. Voor de zomermaanden zeg maar.
Was dat niet de Spaanse Griep waarbij er opvallend veel jongeren aan overleden?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee klopt. Er is een virus geweest die veel slachtoffers maakte onder jonge mensen omdat die te heftige immuunreacties hadden op het virus. Ik weet alleen niet meer zo welke dat was.
Ah, denk het jaquote:Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Was dat niet de Spaanse Griep waarbij er opvallend veel jongeren aan overleden?
Ik keek net WNL. Daar was Arts-Microbioloog Marc Bonten aan het woord. Hij was duidelijker in zijn uitleg en bezorgder. Volgens hem is het nu zaak een grote golf tegen te houden. Daarbij helpt quarantaine echt wel, zegt hij. Uiteindelijk is het niet meer tegen te houden. Het enige wat "we" kunnen doen is de piek niet te hoog te laten worden, maar meer een rustige lijn naar boven, zodat het beheersbaar blijft voor de zorg. En ja, daar kunnen afgelastingen voor nodig zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het RIVM nu iedereen gewoon zonder quarantaine laat rondlopen en straks ineens roept " owh dit loopt uit de hand, hoe kan dat nou? Alles afgelasten."
Daar ben ik me al mentaal op aan het voorbereiden.
Yep. En dus inderdaad je gezicht niet aanraken.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Daarom maak ik mijn telefoon, toetsenbord en muis (ook op het werk) al een tijdje schoon met alcoholdoekjes. Kan het niet 100% voorkomen, maar de kansen daardoor wel sterk verminderen.
Vooral geen antibiotica gaan gebruiken dat maakt de situatie nog erger kan je straks ook nog een levertransplantatie ondergaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Amerika is een beetje kapot.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:07 schreef crystal_meth het volgende:
Uit de commentaren op Amerikaanse sites heb ik opgemaakt dat het allemaal de schuld is van ofwel Trump ofwel illegalen en democraten.
Ik heb ook zo'n trekje waarbij ik vaak aan de bovenkant van m'n neus zit. Probeer te minderenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:13 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Yep. En dus inderdaad je gezicht niet aanraken.
Ik krijg vaak jeuk aan mijn neus als ik werkstress heb dus dat wordt nog wat.
Nou dit jaar maar geen vuurwerk halen in Belgiëquote:Op zondag 1 maart 2020 11:14 schreef Salina het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)n-de-block~a283ebc5/
LIVE. Opnieuw Belg besmet met coronavirus, volg hier om 11u30 persconferentie van De Block
Dat denk ik ook. Het is te besmettelijk en we zijn te verbonden met de rest van de wereld om verspreiding te voorkomen. Het moet alleen niet te snel gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik keek net WNL. Daar was Arts-Microbioloog Marc Bonten aan het woord. Hij was duidelijker in zijn uitleg en bezorgder. Volgens hem is het nu zaak een grote golf tegen te houden. Daarbij helpt quarantaine echt wel, zegt hij. Uiteindelijk is het niet meer tegen te houden. Het enige wat "we" kunnen doen is de piek niet te hoog te laten worden, maar meer een rustige lijn naar boven, zodat het beheersbaar blijft voor de zorg
Waarom zou je antibiotica gebruiken bij een virus?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:13 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Vooral geen antibiotica gaan gebruiken dat maakt de situatie nog erger kan je straks ook nog een levertransplantatie ondergaan.
Gebeurd bij een dochter van een kennis van mij
Hoe moet dat dan?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik wil niet negatief uit de hoek komen, maar ik heb een filmpje gezien van een GGD medewerkster over hoe je je handen zou moeten wassen, en dat doe echt niemand zo.
Als je de verspreiding kan vertragen, is er iets meer tijd om een vaccin te vinden of een middel dat de symptomen verminderd. Alle beetjes helpenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:15 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is te besmettelijk en we zijn te verbonden met de rest van de wereld om verspreiding te voorkomen. Het moet alleen niet te snel gaan.
Als oudere of kwetsbare persoon zou ik me nu wel angstig voelen. Voor normale griep kunnen ze zich nog inenten.
Als het goed is was dit geval aangekondigd door een fokker en betreft het een Iraans-belgische die net uit Iran is teruggekomen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:14 schreef Salina het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)n-de-block~a283ebc5/
LIVE. Opnieuw Belg besmet met coronavirus, volg hier om 11u30 persconferentie van De Block
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
dat is 1 van de problemen jaquote:Op zondag 1 maart 2020 11:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik wil niet negatief uit de hoek komen, maar ik heb een filmpje gezien van een GGD medewerkster over hoe je je handen zou moeten wassen, en dat doe echt niemand zo.
Dat hadden ze in het ziekenhuis gedaan waardoor haar nieren en lever ernstig beschadigd waren en ze uiteindelijk in een kunstmatige coma gebracht moest worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Waarom zou je antibiotica gebruiken bij een virus?
Nee, het is iemand die het in Frankrijk heeft opgelopen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als het goed is was dit geval aangekondigd door een fokker en betreft het een Iraans-belgische die net uit Iran is teruggekomen.
Nee, dat was fake.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als het goed is was dit geval aangekondigd door een fokker en betreft het een Iraans-belgische die net uit Iran is teruggekomen.
Volgens HLN feed is het niet "dat" geval maar iemand anders (of verkeerd gemeld eerder):quote:Op zondag 1 maart 2020 11:17 schreef -XOR- het volgende:
quote:De tweede Belgische coronapatiënt zou in het UZ Antwerpen verblijven. "De persoon verbleef in een regio in Frankrijk waar het coronavirus aanwezig was", zegt Vinciane Charlier, woordvoerder van FOD Volkgezondheid, aan De Standaard. "Toen de persoon zich bij terugkomst slecht voelde, heeft die zich geïsoleerd en laten testen." UZA is één van de twee refentieziekenhuizen voor het nieuwe coronavirus in ons land.
Ja daar gaan de hardste klappen vallen de komende maanden.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:15 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is te besmettelijk en we zijn te verbonden met de rest van de wereld om verspreiding te voorkomen. Het moet alleen niet te snel gaan.
Als oudere of kwetsbare persoon zou ik me nu wel angstig voelen. Voor normale griep kunnen ze zich nog inenten.
Nat maken, helemaal inzepen ook tussen de vingers etc, dan 20 seconden wassen om alles eraf te spoelen, waarbij het water eindigt bij de vingers.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan?
Ik neem aan dat vrouwen nu wettelijk verplicht zijn om hun lange nagels af te knippen
Uit mijn hoofd, minimaal 20 seconden, ook je nagels goed reinigen met zeep, goed tussen de vingers wassen......quote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan?
Ik neem aan dat vrouwen nu wettelijk verplicht zijn om hun lange nagels af te knippen
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:17 schreef firefly3 het volgende:
Waarom is het beter om Belgen GEEN brief te sturen dat zij in quarantaine moeten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eh wow. Misschien vermoedden ze dan toch een bacterie. Hoe dan ook een flinke misser.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:18 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Dat hadden ze in het ziekenhuis gedaan waardoor haar nieren en lever ernstig beschadigd waren en ze uiteindelijk in een kunstmatige coma gebracht moest worden.
Uiteindelijk in donor gevonden in Zwitserland met spoed meisje was 14
Medische misser
Eerlijk gezegd is dat gewenning en als je weet hoe zeep werkt dan is dit vrij logischquote:Op zondag 1 maart 2020 11:19 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nat maken, helemaal inzepen ook tussen de vingers etc, dan 20 seconden wassen om alles eraf te spoelen, waarbij het water eindigt bij de vingers.
Probleem is dat je het er dus af moet spoelen. Het is niet dat de zeep alles doodt of zo.
Ik ken niemand die zo uitgebreid zijn handen wast of inzeept. Ik probeer het nu wel te doen maar langer dan 10 seconden wassen voelt ook wat ongemakkelijk in een publiek toilet.
Inderdaad.quote:
Vergeet de onderarmen nietquote:Op zondag 1 maart 2020 11:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd, minimaal 20 seconden, ook je nagels goed reinigen met zeep, goed tussen de vingers wassen......
Ik zal proberen of ik dat filmpje nog kan vinden.
Ja, mensen die in de medische sector werken. weten het wel, maar niet iedereen werkt in de medische sector.
*maakt notitie*quote:Op zondag 1 maart 2020 11:20 schreef Toefjes het volgende:
In Thailand 1 besmetting erbij. Het betreft een 21-jarige man die veel contact had met buitenlandse toeristen. In de link meer corona-berichten maar volgens mij niks wat nog niet gemeld is hier.
https://www.thailandblog.(...)te-dode-in-thailand/
Dacht gisteren al dat het fake was. Aandachtsuser.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad.
Jammer, dacht dat we hier een stukje zeldzame voorkennis hadden.
Niet accepteren, retour die virusbom!quote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef VacaLoca het volgende:
Hm dus als ik na alle vertraging over paar weken eindelijk m'n lenovo laptop krijg, moet ik nog negen dagen wachten met openen pakketje?
Als ik van buiten thuis kom dan was ik vanaf mijn handen tot aan mijn ellebogen met desinfecterende zeep.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:19 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nat maken, helemaal inzepen ook tussen de vingers etc, dan 20 seconden wassen om alles eraf te spoelen, waarbij het water eindigt bij de vingers.
Probleem is dat je het er dus af moet spoelen. Het is niet dat de zeep alles doodt of zo.
Ik ken niemand die zo uitgebreid zijn handen wast of inzeept. Ik probeer het nu wel te doen maar langer dan 10 seconden wassen voelt ook wat ongemakkelijk in een publiek toilet.
Okee. dit is wel niet die medewerkster van de GGD, maar hij weet het ook goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan?
thailandblog is een hele goede site om op de hoogte te blijven over van alles wat speelt in Thailand.quote:
Bevestiging is pas na de tweede test hequote:Op zondag 1 maart 2020 11:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
In het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam is zaterdag een patiënt opgenomen die positief heeft getest op het coronavirus. De patiënt is geïsoleerd op een speciale afdeling. Iemand is pas besmet als hij of zij twee keer positief op het coronavirus test.
rotterdam bevestigd!
Rip Wij
Bron;
https://www.rijnmond.nl/n(...)olgt-nog-tweede-test
Ik heb al mijn Chinese, Koreaanse, Duitse, Italiaanse en Iraanse contacten verwijderd van Whatsapp en FB!quote:
Ik wist het niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:20 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is dat gewenning en als je weet hoe zeep werkt dan is dit vrij logisch
Doe je dan ook andere kleren aan?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:23 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Als ik van buiten thuis kom dan was ik vanaf mijn handen tot aan mijn ellebogen met desinfecterende zeep.
Gister alle deurklinken afgenomen met chloor en water
Pff, teveel moeitequote:Op zondag 1 maart 2020 11:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee. dit is wel niet die medewerkster van de GGD, maar hij weet het ook goed.
Ik kleed mij om in een aparte kamer daar trek ik mijn huispak aanquote:
Ik heb de filmpjes niet meer gezien, maar als ik het nog weet... die zeep zorgt ervoor dat de vieze delen daaraan gaan hechten en met water spoel je dat eraf. Daarom leek het mij ook logisch het water z'n werk te laten doen en het van je handen te laten stromen. Enkel je handen wassen met water werkt dus niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:25 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik wist het niet.Dacht dat zeep het al 'ontsmette' en wist niet dat juist het wassen zo belangrijk was.
Denk echt dat 90% van de mensen zijn handen niet goed wast. Dan gaat besmetting wel rap.
Daarom dat vele richtlijnen onmiddellijk gaan voor "niet aanraken" van zowel personen als voorwerpen zoals deurklinken en trapleuningen etc waar mogelijk. Eigenlijk is het betreden van drukke supermarkten ook niet ideaal waar iedereen de waren zit te bepotelen en bevochtigen met druppels.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:25 schreef -Straw- het volgende:
Denk echt dat 90% van de mensen zijn handen niet goed wast. Dan gaat besmetting wel rap.
Tweede test was negatief, u bent virusvrij!quote:Op zondag 1 maart 2020 11:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
In het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam is zaterdag een patiënt opgenomen die positief heeft getest op het coronavirus. De patiënt is geïsoleerd op een speciale afdeling. Iemand is pas besmet als hij of zij twee keer positief op het coronavirus test.
rotterdam bevestigd!
Rip Wij
Bron;
https://www.rijnmond.nl/n(...)olgt-nog-tweede-test
quote:
Daar mag na onderzoek wel aan getwijfeld worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Was dat niet de Spaanse Griep waarbij er opvallend veel jongeren aan overleden?
quote:Juist de 18 tot 29-jarigen hadden de pech gehad om in hun kindertijd aan het ‘verkeerde’ griepvirus te zijn blootgesteld: een griepvirus dat te veel afweek van de Spaanse Griep om enige immuniteit op te bouwen. De Amerikaanse onderzoekers publiceerden hun analyse deze week in het tijdschrift PNAS.
De Spaanse Griep was van het type H1N1 (de H en de N staan voor twee typen eiwitten). Wie echter tussen 1889 en 1900 werd geboren had de grootste kans om in aanraking te komen met de zogeheten Russische Griep, een griepvirus van het type H3N8. Maar een immuunsysteem dat op jonge leeftijd getriggerd is door de Russische Griep bleek zich maar weinig raad te weten met de Spaanse Griep, zo blijkt uit een analyse van de Amerikaanse onderzoekers.
Degenen die in 1918 tien tot vijftien jaar waren, hadden juist het geluk dat zij op jonge leeftijd waren blootgesteld aan een H1-type virus, verwant aan het type H1N1. En de ouderen waren beschermd doordat zij in hun jeugd vaak al een H1N1-type virus onder de leden hadden gehad. Hun vroege blootstelling leverde hen nog decennialang extra bescherming.
Fantast Ingo...quote:Op zondag 1 maart 2020 10:51 schreef Molo het volgende:
Bron?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tweede test was negatief, u bent virusvrij!
Ze is met het OV terug naar huis gestuurdquote:Op zondag 1 maart 2020 11:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Tweede test was negatief, u bent virusvrij!
Dat ja. Stond me ver iets van bij, maar was de reden kwijt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Daar mag na onderzoek wel aan getwijfeld worden.
https://dekennisvannu.nl/(...)-Griep-opgelost/6917
[..]
Ik heb nog de meeste moeite met supermarkten. Zieke mensen die overal met hun tengels aanzitten etc. Dingen die je toch moet kopen en in huis brengt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:27 schreef zipcon het volgende:
[..]
Daarom dat vele richtlijnen onmiddellijk gaan voor "niet aanraken" van zowel personen als voorwerpen zoals deurklinken en trapleuningen etc waar mogelijk. Eigenlijk is het betreden van drukke supermarkten ook niet ideaal waar iedereen de waren zit te bepotelen en bevochtigen met druppels.
Mss de macabere variantquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef Sfancta het volgende:
Godverdomme het jaar dat Dominoday terug zou komen.
Heb juist een paar dagen geleden mijn nagels gekortwiektquote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan?
Eerst nog met de neefjes en nichtjes naar een speelparadijs met een ballenbakquote:Op zondag 1 maart 2020 11:29 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ze is met het OV terug naar huis gestuurd
Sexy hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 11:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Heb juist een paar dagen geleden mijn nagels gekortwiekt
Ja, dat doet ook niemand, ga voor de lol maar eens bij de toiletten van de Efteling staan.quote:
Ja klopt, je spoelt de oliën van je handen en daar zijn juist de virussen en bacteriën aan gehecht.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:27 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik heb de filmpjes niet meer gezien, maar als ik het nog weet... die zeep zorgt ervoor dat de vieze delen daaraan gaan hechten en met water spoel je dat eraf. Daarom leek het mij ook logisch het water z'n werk te laten doen en het van je handen te laten stromen. Enkel je handen wassen met water werkt dus niet.
Handgel voor onderwegquote:Op zondag 1 maart 2020 11:30 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik heb nog de meeste moeite met supermarkten. Zieke mensen die overal met hun tengels aanzitten etc. Dingen die je toch moet kopen en in huis brengt.
Achja, niks aan te doen.Geen zin om een germafoob te worden, je hebt nou eenmaal niet overal controle over. Maar ik snap nu wat beter hoe iemand met erge smetvrees de wereld moet ervaren. Het 'gevaar' is overal.
Ik geloof dat het virus tussen de vier en twaalf uur kan overleven buiten het lichaam.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:16 schreef VacaLoca het volgende:
Hm dus als ik na alle vertraging over paar weken eindelijk m'n lenovo laptop krijg, moet ik nog negen dagen wachten met openen pakketje?
Aankomende maandag weer vrijwillig aan de slag als luizenmoeder bij de lokale basisschool.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:31 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Eerst nog met de neefjes en nichtjes naar een speelparadijs met een ballenbak
Nee hoor, dat helpt hier niet tegenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Daarom maak ik mijn telefoon, toetsenbord en muis (ook op het werk) al een tijdje schoon met alcoholdoekjes. Kan het niet 100% voorkomen, maar de kansen daardoor wel sterk verminderen.
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ben een beetje vergeten waar die stream is.
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:31 schreef zipcon het volgende:
Live persconferentie over geval in België (zowel NL als FR normaal gezien)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/01/liveblog-coronavirus/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/01/liveblog-coronavirus/quote:Op zondag 1 maart 2020 11:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ben een beetje vergeten waar die stream is.
Ik ga gewoon met de stoomreiniger over de verpakkingen heen. Daarna plaats ik de producten nog 14 dagen in quarantine alvorens deze te gebruiken binnenshuisquote:Op zondag 1 maart 2020 11:33 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Handgel voor onderweg(al zijn die nu ook schaars) maar dan je verpakkingen nog... Handen wassen nadat je zo'n verpakking thuis hebt aangeraakt / gebruikt?
ALLES ontsmetten is niet te doen. Word je ook para van
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:33 schreef Basp1 het volgende:
In loon op zand heeft men gebeden voor een vaccin. Die gelovigen snappen nog steeds niet hoe wetenschap werkt.![]()
https://www.bd.nl/tilburg(...)ronavaccin~a45902ab/
Nou bidden staat anders ongeveer gelijk aan de maatregelen die het RIVM neemt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:33 schreef Basp1 het volgende:
In loon op zand heeft men gebeden voor een vaccin. Die gelovigen snappen nog steeds niet hoe wetenschap werkt.![]()
Het kan wel, als je ziet hoe iemand in dat programma over leven met dwang al haar boodschappen ging wassen en niemand binnen liet.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:33 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Handgel voor onderweg(al zijn die nu ook schaars) maar dan je verpakkingen nog... Handen wassen nadat je zo'n verpakking thuis hebt aangeraakt / gebruikt?
ALLES ontsmetten is niet te doen. Word je ook para van
Oh ja, nu plotsing wel aan de vaccins he. Hypocriete gelovigen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:33 schreef Basp1 het volgende:
is dit je huispak?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:27 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik kleed mij om in een aparte kamer daar trek ik mijn huispak aan![]()
Schoenen uit voor de deur uiteraard
quote:
Dank je welquote:Op zondag 1 maart 2020 11:36 schreef zipcon het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/01/liveblog-coronavirus/
Nieuw slogan van het RIVM:quote:Op zondag 1 maart 2020 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou bidden staat anders ongeveer gelijk aan de maatregelen die het RIVM neemt.
Ik was sarcastischquote:
want een "iedereen nu paniek en in thuisquarantaine" helpt echtquote:Op zondag 1 maart 2020 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan ga je gelijk dood als je buiten komt omdat je nooit anti-stoffen hebt kunnen opbouwenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:37 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het kan wel, als je ziet hoe iemand in dat programma over leven met dwang al haar boodschappen ging wassen en niemand binnen liet.
Dan maar de griep hoor.
Het enige wat ik van het RIVM niet snap is dat ze niet gewoon wat meer testen. Ik snap dat het protocol daar nog niet om vraagt voordat er binnenlandse besmettingen zijn ipv geïmporteerd, maar het is een beetje naïef om te denken dat je alles kunt volgen. Gezien het verloop in andere landen kan je maar beter gewoon testen als iemand klachten heeft. Doen ze nu ook niet als je niet uit een risicogebied komt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Heb je al gesolliciteerd bij het RIVM?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Patient 0 laat zich niet gek makenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:29 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ze is met het OV terug naar huis gestuurd
Omdat het niets oplost. En de behandeling is vooralsnog toch gelijk aan normale griep. Wat voor een nut heeft testen dan, behalve dat als er meer geïnfecteerden zijn dat alleen maar de paniek voedt?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:40 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het enige wat ik van het RIVM niet snap is dat ze niet gewoon wat meer testen. Ik snap dat het protocol daar nog niet om vraagt voordat er binnenlandse besmettingen zijn ipv geïmporteerd, maar het is een beetje naïef om te denken dat je alles kunt volgen. Gezien het verloop in andere landen kan je maar beter gewoon testen als iemand klachten heeft. Doen ze nu ook niet als je niet uit een risicogebied komt.
Ik probeer zo weinig mogelijk naar buiten te gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef Xenorium het volgende:
Wie geeft er nog een hand?
En wie gaat er nu al met mondkapje standaard naar buiten en handschoenen enzovoorts.
Het is inderdaad goed om af en toe wat op te lopen. Sterker nog, dit is waarom vaginale bevallingen beter zijn dan keizersnedes. Je hebt die exposure nodig voor een goed functionerend immuunsysteem.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:40 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dan ga je gelijk dood als je buiten komt omdat je nooit anti-stoffen hebt kunnen opbouwen
Je hebt zo'n eiland bij India waar een cultuur al eeuwenlang afgezonderd leeft. Dat gebied is beschermd en mogen geen anderen mensen in de buurt komen, mede omdat die mensen geen anti-stoffen hebben tegen de standaard ziektes die we hier hebben. Nu word je waarschijnlijk toch vermoord met speer en al als je daar aan de kust komt, maar toch...
Nou dan laat je toch minstens aan de bevolking weten dat je iets doet.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
want een "iedereen nu paniek en in thuisquarantaine" helpt echt
Interessant, jammer dat de echte oorzaak niet meer met zekerheid is te achterhalen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat een gehijg zeg.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:44 schreef raptorix het volgende:
Die Maggie gaat al bijna dood als ze het trapje opstapt zo te horen.
Lijkt wel helemaal buiten adem jaquote:Op zondag 1 maart 2020 11:44 schreef raptorix het volgende:
Ik kijk liever naar die persconferentie over dat gevalletje in Delft.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef LTVDK het volgende:
Persco gaat beginnen in België: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/01/liveblog-coronavirus/
En anders het trapje wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:44 schreef raptorix het volgende:
In de economie....quote:Op zondag 1 maart 2020 11:42 schreef banaantjeEE het volgende:
11:41
Italië pompt 3,6 miljard euro in economie
Italië gaat volgende week maatregelen nemen voor in totaal 3,6 miljard euro, om de economie in het land te ondersteunen na de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Italië is binnen Europa het zwaarst getroffen door het longvirus, met zaterdag al meer dan 1.000 besmettingen en 29 doden.
Minister van Economie Roberto Gualtieri kondigde in een interview met La Repubblica aan dat zijn regering miljarden in de economie gaat pompen. Het gaat om 0,2 procent van het bruto binnenlands product (bbp) en komt bovenop de 900 miljoen euro steun die de Italiaanse regering vrijdag aankondigde voor de zwaarst getroffen regio's.
Concreet gaat het onder meer om belastingkredieten voor bedrijven -die hun inkomsten met een kwart zagen dalen- en bijkomend geld voor gezondheidszorg.
https://www.hln.be/nieuws(...)siscentrum~a283ebc5/
Het lost niets op, maar het kan de verspreiding wat beter temperen als je mensen in quarantine plaatst.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het niets oplost. En de behandeling is vooralsnog toch gelijk aan normale griep. Wat voor een nut heeft testen dan, behalve dat als er meer geïnfecteerden zijn dat alleen maar de paniek voedt?
er zijn een handjevol mensen die in paniek raken, en het meeste opgejut door een enkelingquote:Op zondag 1 maart 2020 11:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dan laat je toch minstens aan de bevolking weten dat je iets doet.
Of het nu werkt of niet.
Want als je niks laat zien moet je ook niet verbaasd zijn als iedereen in paniek raakt, vind ik.
Een economische crisis zou ook grote gevolgen hebben voor mensen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:45 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
In de economie....
Misschien wat belangrijkere dingen waar ze nu geld in moeten pompen
Ohjee!!quote:Op zondag 1 maart 2020 11:46 schreef banaantjeEE het volgende:
Maar ik heb dus ook wel al een hoest, wat opkomende keelpijn....al zo'n 2-tal dagen
Ze hadden wel achter die weerborstel op haar hoofd even kunnen bijwerken.quote:
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat het niets oplost. En de behandeling is vooralsnog toch gelijk aan normale griep. Wat voor een nut heeft testen dan, behalve dat als er meer geïnfecteerden zijn dat alleen maar de paniek voedt?
Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:46 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het lost niets op, maar het kan de verspreiding wat beter temperen als je mensen in quarantine plaatst.
Ik denk dat de paniek juist minder wordt. Het is de enige manier om milde gevallen op te sporen. Als je alleen de echt zieke gevallen meet, blaast dat de cijfers enorm op.
Maar misschien is het nu nog wel te vroeg ja.
Ja, dit dus.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Tsja ik heb ook een hoest, beetje schuurpapier in mijn keel en gevoelige spieren zo in mijn zij. Dat is meestal het geval als er iets van griep is.
Maar goed wat moet je ermee? Geen dokter gaat een test doen als je niet uit Duitsland, Italië en de overige brandhaarden komt.
Ik denk ook dat het wel meevalt. Het zal iets gevaarlijker zijn omdat er nog geen immuniteit is. Dan gaat de verspreiding sneller.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.
quote:Wat weten we over de tweede Belg die besmet werd met het coronavirus?
Er is een tweede besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in ons land. Dat maakte minister van Volksgezondheid Maggie De Block zonet bekend. Het gaat om een vrouw die net terugkwam van een zakenreis in Frankrijk. Ze vertoont milde klachten, maar verkeert verder in goede gezondheid.
De vrouw had wat keelpijn en koorts toen ze terugkeerde van haar reis waarop ze besliste om haar huisarts te raadplegen. Die verwees haar onmiddellijk door voor verder onderzoek.
Nadat haar stalen in het UZ Leuven getest werden, en bleek dat het om het wel degelijk om het coronavirus ging, werd de patiënte opgenomen in het UZ Antwerpen. Dat is één van de twee referentieziekenhuizen voor het nieuwe coronavirus in ons land.
https://www.hln.be/nieuws(...)oronavirus~a74509e6/
leuk als je je niet aan een scala van regels hoeft te houden (stikstof, pfass, arbeidswetgeving ed)quote:
Echt heel speciaal dat doen wij nooit zoiets met containers ofzo.quote:
Factor tien vind ik toch wel significant.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.
Dat zou dan weer niet overeenkomen met de leeftijden van mijn overgrootvader en een aantal jonge kinderen van hem in 1918.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
Wel als je bijna niet meer kan ademhalenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Tsja ik heb ook een hoest, beetje schuurpapier in mijn keel en gevoelige spieren zo in mijn zij. Dat is meestal het geval als er iets van griep is.
Maar goed wat moet je ermee? Geen dokter gaat een test doen als je niet uit Duitsland, Italië en de overige brandhaarden komt.
Jij denkt dat dat grapjes zijn. Het is België he.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef LTVDK het volgende:
Lekker grapjes maken bij de Belgische persco *verplaatst microfoon* "ik hoop dat deze ook niet besmet zijn hihaho"
Het ligt in het karakter van de minister, maar goed, het is natuurlijk niet de moment om haar gebruikelijke mopjestrommel open te trekken.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef huisduif het volgende:
Nounou grapjes tijdens de persconferentie, die zijn nerveus.
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk als je je niet aan een scala van regels hoeft te houden (stikstof, pfass, arbeidswetgeving ed)
uhu, elke griepgolf weer dat gedoe, dit kloptquote:Op zondag 1 maart 2020 11:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Echt heel speciaal dat doen wij nooit zoiets met containers ofzo.
Ja die gaan er alles aan doen om Nederland weer voorbij te gaan qua aantal besmettingen, daarom ook die 2 speciale uitzendingen vanavond.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat grapjes zijn. Het is België he.
Corona heeft haar hersens al aangetast, is ze al boven de 70quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef LTVDK het volgende:
Lekker grapjes maken bij de Belgische persco *verplaatst microfoon* "ik hoop dat deze ook niet besmet zijn hihaho"
Ik was ook al aan het kijken, slordig dit.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Voor Dr steven van gucht vonden ze hoofdletters niet nodig?
Gewoon een briefje in haar hand drukken met de mededeling u heeft corona u wordt vriendelijk maar dringend verzocht het pand te verlatenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:54 schreef huisduif het volgende:
[..]
Ze hadden ze beter op een dienblaadje kunnen plakken zoals bij die NL persconferentie
Totaal ongeschikt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:55 schreef banaantjeEE het volgende:
Zeer professioneel allemaal. Maggie meldde een 'man' tijdens de conferentie, maar het is dus wel degelijk een vrouw.
Jeetje
Aldus de officiële cijfers van de Iraanse overheid.twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:56:03The total number of confirmed #coronavirus cases in #Iran has risen to 987 and the death toll to 54, according to the health ministry’s spokesman Kianush Jahanpour.https://t.co/BRSDCV01nD https://t.co/NkxlqsEaRK reageer retweet
Ik ookquote:Op zondag 1 maart 2020 11:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik probeer zo weinig mogelijk naar buiten te gaan.
De meesten zullen inmiddels wel naar huis zijn denk ik, of niet zijn gekomen. Volgens mij was het gisteren of zelfs vrijdag al bekendquote:Op zondag 1 maart 2020 11:56 schreef Tris het volgende:
https://www.runnersworld.(...)ronavirus-hardlopen/
Halve marathon Parijs afgelast vanwege Corona.
Ik neem aan dat de deelnemers daar al veelvuldig aanwezig waren en nu richting huis reizen.
Is ook een flink aantal.
Eindelijk de kans om te zien waar de eendracht toe kan leidenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:57 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maak je niet druk de Europese Unie gaat ons redden
Nee joh ben je gek, er moet zoveel mogelijk in de EU worden geregeld, behalve een virus uitbraak, dan zoekt elk land het maar gewoon voor zich uit.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:57 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maak je niet druk de Europese Unie gaat ons redden
Gewoon die Mic's op een skateboard zetten , of een plank met wieltjes. Maar ja Belgen hè, kom er maar eens op.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:54 schreef huisduif het volgende:
[..]
Ze hadden ze beter op een dienblaadje kunnen plakken zoals bij die NL persconferentie
Klopt, is een bericht van gister. Maar staat wel vermeld dat veel lopers er al waren om hun startnummer te halen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De meesten zullen inmiddels wel naar huis zijn denk ik, of niet zijn gekomen. Volgens mij was het gisteren of zelfs vrijdag al bekend
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
uhu, elke griepgolf weer dat gedoe, dit klopt
Het is immers gewoon een griepje...
Eendracht maakt machtquote:Op zondag 1 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Eindelijk de kans om te zien waar de eendracht toe kan leiden
Alle neuzen een andere kant op
394 nieuwe gevallen vandaag en 11 nieuwe dodenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Aldus de officiële cijfers van de Iraanse overheid.twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:56:03The total number of confirmed #coronavirus cases in #Iran has risen to 987 and the death toll to 54, according to the health ministry’s spokesman Kianush Jahanpour.https://t.co/BRSDCV01nD https://t.co/NkxlqsEaRK reageer retweet
Nat op wat?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Waar zijn die users die heel hard riepen dat we vandaag echt nat zouden gaan?
Man man.
En etherische oliën in je bipsquote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Het beste thee met citroen en honing drinken, in de avond je hele lichaam wassen met bleek en water
x 10quote:Op zondag 1 maart 2020 12:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
394 nieuwe gevallen vandaag en 11 nieuwe doden
volgens de officiële Iraanse cijfers
Is er nu al bevestiging over dat ziekenhuis wat ze in de fik zouden hebben gestoken? Ik begreep dat er een hoop desinfo uit Iran komtquote:Op zondag 1 maart 2020 12:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
394 nieuwe gevallen vandaag en 11 nieuwe doden
volgens de officiële Iraanse cijfers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |