Dat ja. Plus dat ik inderdaad liever heb dat artsen mijn nichtje (5) redden dan mijn ouders (70+). Dat nichtje heeft haar leven vóór zich.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
die zijn in zo'n situatie dan ook te druk met zichzelf
Ze kunnen straks een blik longartsen gaan opentrekken, mensen die getroffen worden door dit virus zullen de rest van hun leven te kampen hebben met chronische luchtwegproblemen.quote:
Mogelijk duurt die periode langer dan een paar maanden. Tegen de tijd dat het uitdooft heeft vermoedelijk het merendeel de ziekte inmiddels al gehad. Kan best een jaar of langer durenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We gaan echt een fijne zomer tegemoet.
Je kan bijna nergens op vakantie, sport-evenementen afgelast, agressie tegen medisch personeel.
Als iemand nog wat weet mag hij of zij het best aanvullen.
Gaan ze straks mensen boven de 70 preventief ruimen komt er wel meteen meer woonruimte bij voor jongeren en statushouders, win-win situatie voor de overheid en pensioenfondsenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat ja. Plus dat ik inderdaad liever heb dat artsen mijn nichtje (5) redden dan mijn ouders (70+). Dat nichtje heeft haar leven vóór zich.
Dit geeft het geheel een extra dimensie.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:51 schreef Molo het volgende:
Denken we nog even aan dit artikel?
https://www.volkskrant.nl(...)t-al-jaren~bbebe909/
Het is nog altijd onduidelijk of je terug de ziekte kan krijgen. Sommigen spreken van false negatives door slecht opnieuw te testen en dan onterecht clearen, anderen denken dat mensen geen immuniteit kunnen opbouwen en het dus opnieuw en opnieuw kan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:04 schreef Perrin het volgende:
Mogelijk duurt die periode langer dan een paar maanden. Tegen de tijd dat het uitdooft heeft vermoedelijk het merendeel de ziekte inmiddels al gehad. Kan best een jaar of langer duren
Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het RIVM nu iedereen gewoon zonder quarantaine laat rondlopen en straks ineens roept " owh dit loopt uit de hand, hoe kan dat nou? Alles afgelasten."quote:Op zondag 1 maart 2020 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mogelijk duurt die periode langer dan een paar maanden. Tegen de tijd dat het uitdooft heeft vermoedelijk het merendeel de ziekte inmiddels al gehad. Kan best een jaar of langer duren
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.anwb.nl/vakantie/italie/lombardije
[..]
De immuun reactie is ook één van de symptomen, dus een te heftige immuun reactie is ook niet goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is nog altijd onduidelijk of je terug de ziekte kan krijgen. Sommigen spreken van false negatives door slecht opnieuw te testen en dan onterecht clearen, anderen denken dat mensen geen immuniteit kunnen opbouwen en het dus opnieuw en opnieuw kan.
Voor maximaal effect Stef Blok of Bruins live op tv laten neervallen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het RIVM nu iedereen gewoon zonder quarantaine laat rondlopen en straks ineens roept " owh dit loopt uit de hand, hoe kan dat nou? Alles afgelasten."
Wordt vervangen door doomsdayquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef Sfancta het volgende:
Godverdomme het jaar dat Dominoday terug zou komen.
Ik weet nog wel wat: stoppen met paniek zaaien. In 3 pagina's heb ik een wereldwijde economische crisis, een zomer vol geweld tegen medici en een 17 jaar durende 3e wereldoorlog voorbij zien komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We gaan echt een fijne zomer tegemoet.
Je kan bijna nergens op vakantie, sport-evenementen afgelast, agressie tegen medisch personeel.
Als iemand nog wat weet mag hij of zij het best aanvullen.
De paus maakt ook wel indruk, denk ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:08 schreef zipcon het volgende:
[..]
Voor maximaal effect Stef Blok of Bruins live op tv laten neervallen.
Dat nichtje moet waarschijnlijk niet gered worden, er zou nog niemand jonger dan 10 aan de ziekte gestorven zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:03 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat ja. Plus dat ik inderdaad liever heb dat artsen mijn nichtje (5) redden dan mijn ouders (70+). Dat nichtje heeft haar leven vóór zich.
Het is natuurlijk gewoon allemaal de schuld van de Rabobank.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:07 schreef crystal_meth het volgende:
Uit de commentaren op Amerikaanse sites heb ik opgemaakt dat het allemaal de schuld is van ofwel Trump ofwel illegalen en democraten.
Wordt het dan coronapatiëntjes opstellen in een rijtje en omduwen?quote:
twitter:BBCLBicker twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:05:29Sadly, 20 people have now died after contracting coronavirus in South Korea. Two people died this afternoon. Both were from Daegu. reageer retweet
Goede jaquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.anwb.nl/vakantie/italie/lombardije
[..]
Nee klopt. Er is een virus geweest die veel slachtoffers maakte onder jonge mensen omdat die te heftige immuunreacties hadden op het virus. Ik weet alleen niet meer zo welke dat was.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De immuun reactie is ook één van de symptomen, dus een te heftige immuun reactie is ook niet goed.
Daarom maak ik mijn telefoon, toetsenbord en muis (ook op het werk) al een tijdje schoon met alcoholdoekjes. Kan het niet 100% voorkomen, maar de kansen daardoor wel sterk verminderen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:09 schreef -Straw- het volgende:
Waarschijnlijk kan Covid-19 een tijdje overleven op bepaalde oppervlakken zoals je telefoon. Ze hebben het nu over 4 dagen.
Het antwoord op de winkelwagentjes vraag dan eindelijk.
https://qz.com/1810508/co(...)hours-on-your-phone/
In dit onderzoek zelfs langer:
https://www.sciencedirect(...)ii/S0195670120300463
"The analysis of 22 studies reveals that human coronaviruses such as Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) coronavirus, Middle East Respiratory Syndrome (MERS) coronavirus or endemic human coronaviruses (HCoV) can persist on inanimate surfaces like metal, glass or plastic for up to 9 days, but can be efficiently inactivated by surface disinfection procedures with 62–71% ethanol, 0.5% hydrogen peroxide or 0.1% sodium hypochlorite within 1 minute"
Papieren verpakkingen zullen wel een ander verhaal zijn.
spaanse griepquote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee klopt. Er is een virus geweest die veel slachtoffers maakte onder jonge mensen omdat die te heftige immuunreacties hadden op het virus. Ik weet alleen niet meer zo welke dat was.
Koorts is natuurlijk ook een immuunreactie. Maar te hoge koorts is niet goed.
dit is gewoon biologische oorlogsvoering, land van oorsprong heeft wel war fout gedaan omzichzelf ook te treffenquote:Op zondag 1 maart 2020 10:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is een leuke voor als dit voorbij is. Voor de zomermaanden zeg maar.
Was dat niet de Spaanse Griep waarbij er opvallend veel jongeren aan overleden?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee klopt. Er is een virus geweest die veel slachtoffers maakte onder jonge mensen omdat die te heftige immuunreacties hadden op het virus. Ik weet alleen niet meer zo welke dat was.
Ah, denk het jaquote:Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Was dat niet de Spaanse Griep waarbij er opvallend veel jongeren aan overleden?
Ik keek net WNL. Daar was Arts-Microbioloog Marc Bonten aan het woord. Hij was duidelijker in zijn uitleg en bezorgder. Volgens hem is het nu zaak een grote golf tegen te houden. Daarbij helpt quarantaine echt wel, zegt hij. Uiteindelijk is het niet meer tegen te houden. Het enige wat "we" kunnen doen is de piek niet te hoog te laten worden, maar meer een rustige lijn naar boven, zodat het beheersbaar blijft voor de zorg. En ja, daar kunnen afgelastingen voor nodig zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 11:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het RIVM nu iedereen gewoon zonder quarantaine laat rondlopen en straks ineens roept " owh dit loopt uit de hand, hoe kan dat nou? Alles afgelasten."
Daar ben ik me al mentaal op aan het voorbereiden.
Yep. En dus inderdaad je gezicht niet aanraken.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Daarom maak ik mijn telefoon, toetsenbord en muis (ook op het werk) al een tijdje schoon met alcoholdoekjes. Kan het niet 100% voorkomen, maar de kansen daardoor wel sterk verminderen.
Vooral geen antibiotica gaan gebruiken dat maakt de situatie nog erger kan je straks ook nog een levertransplantatie ondergaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Amerika is een beetje kapot.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:07 schreef crystal_meth het volgende:
Uit de commentaren op Amerikaanse sites heb ik opgemaakt dat het allemaal de schuld is van ofwel Trump ofwel illegalen en democraten.
Ik heb ook zo'n trekje waarbij ik vaak aan de bovenkant van m'n neus zit. Probeer te minderenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:13 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Yep. En dus inderdaad je gezicht niet aanraken.
Ik krijg vaak jeuk aan mijn neus als ik werkstress heb dus dat wordt nog wat.
Nou dit jaar maar geen vuurwerk halen in Belgiëquote:Op zondag 1 maart 2020 11:14 schreef Salina het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)n-de-block~a283ebc5/
LIVE. Opnieuw Belg besmet met coronavirus, volg hier om 11u30 persconferentie van De Block
Dat denk ik ook. Het is te besmettelijk en we zijn te verbonden met de rest van de wereld om verspreiding te voorkomen. Het moet alleen niet te snel gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik keek net WNL. Daar was Arts-Microbioloog Marc Bonten aan het woord. Hij was duidelijker in zijn uitleg en bezorgder. Volgens hem is het nu zaak een grote golf tegen te houden. Daarbij helpt quarantaine echt wel, zegt hij. Uiteindelijk is het niet meer tegen te houden. Het enige wat "we" kunnen doen is de piek niet te hoog te laten worden, maar meer een rustige lijn naar boven, zodat het beheersbaar blijft voor de zorg
Waarom zou je antibiotica gebruiken bij een virus?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:13 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Vooral geen antibiotica gaan gebruiken dat maakt de situatie nog erger kan je straks ook nog een levertransplantatie ondergaan.
Gebeurd bij een dochter van een kennis van mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |