Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:46 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Het lost niets op, maar het kan de verspreiding wat beter temperen als je mensen in quarantine plaatst.
Ik denk dat de paniek juist minder wordt. Het is de enige manier om milde gevallen op te sporen. Als je alleen de echt zieke gevallen meet, blaast dat de cijfers enorm op.
Maar misschien is het nu nog wel te vroeg ja.
Ja, dit dus.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Tsja ik heb ook een hoest, beetje schuurpapier in mijn keel en gevoelige spieren zo in mijn zij. Dat is meestal het geval als er iets van griep is.
Maar goed wat moet je ermee? Geen dokter gaat een test doen als je niet uit Duitsland, Italië en de overige brandhaarden komt.
Ik denk ook dat het wel meevalt. Het zal iets gevaarlijker zijn omdat er nog geen immuniteit is. Dan gaat de verspreiding sneller.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.
quote:Wat weten we over de tweede Belg die besmet werd met het coronavirus?
Er is een tweede besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in ons land. Dat maakte minister van Volksgezondheid Maggie De Block zonet bekend. Het gaat om een vrouw die net terugkwam van een zakenreis in Frankrijk. Ze vertoont milde klachten, maar verkeert verder in goede gezondheid.
De vrouw had wat keelpijn en koorts toen ze terugkeerde van haar reis waarop ze besliste om haar huisarts te raadplegen. Die verwees haar onmiddellijk door voor verder onderzoek.
Nadat haar stalen in het UZ Leuven getest werden, en bleek dat het om het wel degelijk om het coronavirus ging, werd de patiënte opgenomen in het UZ Antwerpen. Dat is één van de twee referentieziekenhuizen voor het nieuwe coronavirus in ons land.
https://www.hln.be/nieuws(...)oronavirus~a74509e6/
leuk als je je niet aan een scala van regels hoeft te houden (stikstof, pfass, arbeidswetgeving ed)quote:
Echt heel speciaal dat doen wij nooit zoiets met containers ofzo.quote:
Factor tien vind ik toch wel significant.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat we misschien helemaal niet meer moeten testen, dit nepgriepje waait vanzelf wel weer over net als andere griepsoorten. En is ook niet veel gevaarlijker.
Dat zou dan weer niet overeenkomen met de leeftijden van mijn overgrootvader en een aantal jonge kinderen van hem in 1918.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
Daar mag na onderzoek wel aan getwijfeld worden.
https://dekennisvannu.nl/(...)-Griep-opgelost/6917
Wel als je bijna niet meer kan ademhalenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:48 schreef Xenorium het volgende:
Tsja ik heb ook een hoest, beetje schuurpapier in mijn keel en gevoelige spieren zo in mijn zij. Dat is meestal het geval als er iets van griep is.
Maar goed wat moet je ermee? Geen dokter gaat een test doen als je niet uit Duitsland, Italië en de overige brandhaarden komt.
Jij denkt dat dat grapjes zijn. Het is België he.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef LTVDK het volgende:
Lekker grapjes maken bij de Belgische persco *verplaatst microfoon* "ik hoop dat deze ook niet besmet zijn hihaho"
Het ligt in het karakter van de minister, maar goed, het is natuurlijk niet de moment om haar gebruikelijke mopjestrommel open te trekken.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef huisduif het volgende:
Nounou grapjes tijdens de persconferentie, die zijn nerveus.
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk als je je niet aan een scala van regels hoeft te houden (stikstof, pfass, arbeidswetgeving ed)
uhu, elke griepgolf weer dat gedoe, dit kloptquote:Op zondag 1 maart 2020 11:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Echt heel speciaal dat doen wij nooit zoiets met containers ofzo.
Ja die gaan er alles aan doen om Nederland weer voorbij te gaan qua aantal besmettingen, daarom ook die 2 speciale uitzendingen vanavond.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat grapjes zijn. Het is België he.
Corona heeft haar hersens al aangetast, is ze al boven de 70quote:Op zondag 1 maart 2020 11:51 schreef LTVDK het volgende:
Lekker grapjes maken bij de Belgische persco *verplaatst microfoon* "ik hoop dat deze ook niet besmet zijn hihaho"
Ik was ook al aan het kijken, slordig dit.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Voor Dr steven van gucht vonden ze hoofdletters niet nodig?
Gewoon een briefje in haar hand drukken met de mededeling u heeft corona u wordt vriendelijk maar dringend verzocht het pand te verlatenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:54 schreef huisduif het volgende:
[..]
Ze hadden ze beter op een dienblaadje kunnen plakken zoals bij die NL persconferentie
Totaal ongeschikt.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:55 schreef banaantjeEE het volgende:
Zeer professioneel allemaal. Maggie meldde een 'man' tijdens de conferentie, maar het is dus wel degelijk een vrouw.
Jeetje
Aldus de officiële cijfers van de Iraanse overheid.twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:56:03The total number of confirmed #coronavirus cases in #Iran has risen to 987 and the death toll to 54, according to the health ministry’s spokesman Kianush Jahanpour.https://t.co/BRSDCV01nD https://t.co/NkxlqsEaRK reageer retweet
Ik ookquote:Op zondag 1 maart 2020 11:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik probeer zo weinig mogelijk naar buiten te gaan.
De meesten zullen inmiddels wel naar huis zijn denk ik, of niet zijn gekomen. Volgens mij was het gisteren of zelfs vrijdag al bekendquote:Op zondag 1 maart 2020 11:56 schreef Tris het volgende:
https://www.runnersworld.(...)ronavirus-hardlopen/
Halve marathon Parijs afgelast vanwege Corona.
Ik neem aan dat de deelnemers daar al veelvuldig aanwezig waren en nu richting huis reizen.
Is ook een flink aantal.
Eindelijk de kans om te zien waar de eendracht toe kan leidenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:57 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maak je niet druk de Europese Unie gaat ons redden
Nee joh ben je gek, er moet zoveel mogelijk in de EU worden geregeld, behalve een virus uitbraak, dan zoekt elk land het maar gewoon voor zich uit.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:57 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Maak je niet druk de Europese Unie gaat ons redden
Gewoon die Mic's op een skateboard zetten , of een plank met wieltjes. Maar ja Belgen hè, kom er maar eens op.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:54 schreef huisduif het volgende:
[..]
Ze hadden ze beter op een dienblaadje kunnen plakken zoals bij die NL persconferentie
Klopt, is een bericht van gister. Maar staat wel vermeld dat veel lopers er al waren om hun startnummer te halen.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De meesten zullen inmiddels wel naar huis zijn denk ik, of niet zijn gekomen. Volgens mij was het gisteren of zelfs vrijdag al bekend
quote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
uhu, elke griepgolf weer dat gedoe, dit klopt
Het is immers gewoon een griepje...
Eendracht maakt machtquote:Op zondag 1 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Eindelijk de kans om te zien waar de eendracht toe kan leiden
Alle neuzen een andere kant op
394 nieuwe gevallen vandaag en 11 nieuwe dodenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Aldus de officiële cijfers van de Iraanse overheid.twitter:AlArabiya_Eng twitterde op zondag 01-03-2020 om 11:56:03The total number of confirmed #coronavirus cases in #Iran has risen to 987 and the death toll to 54, according to the health ministry’s spokesman Kianush Jahanpour.https://t.co/BRSDCV01nD https://t.co/NkxlqsEaRK reageer retweet
Nat op wat?quote:Op zondag 1 maart 2020 11:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Waar zijn die users die heel hard riepen dat we vandaag echt nat zouden gaan?
Man man.
En etherische oliën in je bipsquote:Op zondag 1 maart 2020 11:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Het beste thee met citroen en honing drinken, in de avond je hele lichaam wassen met bleek en water
x 10quote:Op zondag 1 maart 2020 12:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
394 nieuwe gevallen vandaag en 11 nieuwe doden
volgens de officiële Iraanse cijfers
Is er nu al bevestiging over dat ziekenhuis wat ze in de fik zouden hebben gestoken? Ik begreep dat er een hoop desinfo uit Iran komtquote:Op zondag 1 maart 2020 12:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
394 nieuwe gevallen vandaag en 11 nieuwe doden
volgens de officiële Iraanse cijfers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |