Nouja ze zijn natuurlijk ook afhankelijk van de teams en hun medewerking. Er was eerst sprake dat Mercedes en Hamilton geen toestemming zouden geven voor het gebruik van de Duitsland beelden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:01 schreef potjecreme het volgende:
D2s is gewoon leuk kijkvoer. 2019 had genoeg drama en nieuwigheden om uit te kiezen. Hierdoor blijf je wel met een gevoel over dat er zoveel meer in had gezeten.
Dat is ook zo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nouja ze zijn natuurlijk ook afhankelijk van de teams en hun medewerking. Er was eerst sprake dat Mercedes en Hamilton geen toestemming zouden geven voor het gebruik van de Duitsland beelden.
En zo zag je bij Claire Williams dat de interviewers de mensen zo op hun gemak stellen dat ze zelf over vragen beginnen waarover was afgesproken dat ze niet gesteld zouden worden.
Doen ze best knap.
In elke sport worden de grenzen opgezocht op het hoogste niveau. voetbal, wielrennen, schaatsen, tennis, formule 1 etc etc.... de 1 doet het met doping de ander met illegale technische snufjes. Is van alle tijden hoor.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 11:54 schreef Dauthi het volgende:
https://www.racefans.net/(...)ion/#comment-4416521
Was deze al langs gekomen?
De FIA schikt met Ferrari over het gebruik van een illegaal motorontwerp in 2019.
Hetzelfde laken en pak als Renault en hun illegale brake balance ontwerp.
En dan pretenderen ze dat F1 een sport is
Dit dus. F1 is hier echt geen uitzondering.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
In elke sport worden de grenzen opgezocht op het hoogste niveau. voetbal, wielrennen, schaatsen, tennis, formule 1 etc etc.... de 1 doet het met doping de ander met illegale technische snufjes. Is van alle tijden hoor.
En in elke sport gaan de scheidsrechter en de dader in de kleedkamer gezamelijk onderhandelen over de straf? En dat wordt in zijn geheel in de doofpot gestopt?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
In elke sport worden de grenzen opgezocht op het hoogste niveau. voetbal, wielrennen, schaatsen, tennis, formule 1 etc etc.... de 1 doet het met doping de ander met illegale technische snufjes. Is van alle tijden hoor.
Dit is appels en peren vergelijken. Rode kaart gaat om een overtreding van een speler tijdens de wedstrijd, dat kun je vergelijken met een gridstraffen, stop and go penalties e.d.. Daarover wordt niet met de teams onderhandeld. Een reglementsdiscussie zoals dit is echt van een andere orde, vergelijk met wel of niet toestaan nieuwe hardloopschoenen of klapschaatsen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:17 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En in elke sport gaan de scheidsrechter en de dader in de kleedkamer gezamelijk onderhandelen over de straf? En dat wordt in zijn geheel in de doofpot gestopt?
Zie je het voor je dat bij voetbal ipv een rode kaart te krijgen je een cheque overhandigt aan de scheidsrechter....
Zelfs wanneer je die vergelijking maakt... (Alhoewel Ferrari dus het halve seizoen met een aantoonbaar illegale auto heeft gereden, en niet had mogen deelnemen).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:21 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dit is appels en peren vergelijken. Rode kaart gaat om een overtreding van een speler tijdens de wedstrijd, dat kun je vergelijken met een gridstraffen, stop and go penalties e.d.. Daarover wordt niet met de teams onderhandeld. Een reglementsdiscussie zoals dit is echt van een andere orde, vergelijk met wel of niet toestaan nieuwe hardloopschoenen of klapschaatsen.
Het gaat dan ook om het gebrek aan consequenties, niet aan dat er geprobeerd wordt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 12:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
In elke sport worden de grenzen opgezocht op het hoogste niveau. voetbal, wielrennen, schaatsen, tennis, formule 1 etc etc.... de 1 doet het met doping de ander met illegale technische snufjes. Is van alle tijden hoor.
Dit. Het is bijzonder kwalijk dat enkele teams meer invloed hebben dat de organisatie.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:28 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zelfs wanneer je die vergelijking maakt... (Alhoewel Ferrari dus het halve seizoen met een aantoonbaar illegale auto heeft gereden, en niet had mogen deelnemen).
Is het niet normaal dat in achterkamertjes wordt geschikt en de hele klucht in een doofpot wordt geduwd.
Publiekelijk tribunaal, publiekelijke straf, publiekelijk boetedoening. Nog niet zo lang geleden werden teams uit de eindstand geschrapt en konden ze geen aanspraak maken op prijzengeld.
Maar alles moet met de mantel der doofpot gedekt, want de F1 is geen sport maar een reclameshow. En blijkbaar is het belangrijkste dat de reputatie van de deelnemende teams niet wordt berokkend
Dat, maar ook het verschrikkelijk inconsistent zijn met straffen voor nagenoeg hetzelfde vergrijp. Er is gewoon geen peil op te trekken. Lijkt soms totaal @random welke coureur of team wat voor straf voor een vergrijp krijgt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit. Het is bijzonder kwalijk dat enkele teams meer invloed hebben dat de organisatie.
Het is naief om te denken dat dat niet gebeurt. Voetballers/clubs verdienen miljoenen, scheidsrechters een fractie van een percentage van dat. Natuurlijk niet op het veld, maar ernaast.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 13:17 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En in elke sport gaan de scheidsrechter en de dader in de kleedkamer gezamelijk onderhandelen over de straf? En dat wordt in zijn geheel in de doofpot gestopt?
Zie je het voor je dat bij voetbal ipv een rode kaart te krijgen je een cheque overhandigt aan de scheidsrechter....
Rasoptimist Marko... Ik hecht weinig waarde aan zijn uitspraken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:09 schreef Donderkonijn het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)pioen-te-maken-.html
Nou nou Marko. Laten we eerst nu maar eens zien of Mercedes zich niet weer eens ingehouden heeft.
Oh ja, dat er her en der een scheidsrechter corrupt is dat kan gebeuren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat dat niet gebeurt. Voetballers/clubs verdienen miljoenen, scheidsrechters een fractie van een percentage van dat. Natuurlijk niet op het veld, maar ernaast.
Uiteindelijk draait het net als in de formule 1, uiteindelijk om geld. Dus ja, dat gebeurt. Als je bv Ferrari teveel beschadigd en ze kappen ermee heeft de F1 een probleem qua inkomsten. Dan zijn ze hun spraakmakendste merk met het meeste elan kwijt. Er speelt veel meer mee dan alleen sportiviteit.
Wat ook een mooie was was toen toenmalig eigenaar Bernie Ecclestone strafvervolging wegens verdenkingen van een omkoping gewoon afkocht.quote:
Vorig jaar zei hij 5 overwinningen. Als Mexico niet verprutst was, had hij gelijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:09 schreef Donderkonijn het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)pioen-te-maken-.html
Nou nou Marko. Laten we eerst nu maar eens zien of Mercedes zich niet weer eens ingehouden heeft.
Krijgt juist Ferrari niet nog steeds 100 miljoen per jaar omdat de FIA wil dat ze mee doen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat dat niet gebeurt. Voetballers/clubs verdienen miljoenen, scheidsrechters een fractie van een percentage van dat. Natuurlijk niet op het veld, maar ernaast.
Uiteindelijk draait het net als in de formule 1, uiteindelijk om geld. Dus ja, dat gebeurt. Als je bv Ferrari teveel beschadigd en ze kappen ermee heeft de F1 een probleem qua inkomsten. Dan zijn ze hun spraakmakendste merk met het meeste elan kwijt. Er speelt veel meer mee dan alleen sportiviteit.
Klopt maar dat wijt ik ook aan het feit dat er niet telkens dezelfde stewards zijn, en dat is juist weer om voortrekkerij te voorkomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:15 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat, maar ook het verschrikkelijk inconsistent zijn met straffen voor nagenoeg hetzelfde vergrijp. Er is gewoon geen peil op te trekken. Lijkt soms totaal @:random welke coureur of team wat voor straf voor een vergrijp krijgt.
Betere schuldbekentenissen zijn er nietquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat ook een mooie was was toen toenmalig eigenaar Bernie Ecclestone strafvervolging wegens verdenkingen van een omkoping gewoon afkocht.
Dat verzin je ook niet. Je wordt verdacht van omkoping, de bewijzen stapelen zich op en vervolgens koop je jezelf gewoon vrij
Ja maar moet je nagaan hoeveel de offset is als de FIA dat niet doet. Die shit is echt wel uitgerekend als het om zo veel geld gaat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Krijgt juist Ferrari niet nog steeds 100 miljoen per jaar omdat de FIA wil dat ze mee doen?
Zeg maar, de scheidsrechter die Ronaldo geld geeft om mee te voetballen![]()
[..]
Klopt maar dat wijt ik ook aan het feit dat er niet telkens dezelfde stewards zijn, en dat is juist weer om voortrekkerij te voorkomen.
Maar goed als de stewards iets het bestraffen waard vinden zouden de straffen beschreven moeten staan en daarmee altijd gelijk zijn. Idealiter.
Welk deel bedoel je nu precies?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:40 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja maar moet je nagaan hoeveel de offset is als de FIA dat niet doet. Die shit is echt wel uitgerekend als het om zo veel geld gaat.
Dat Ferrari geld krijgt om mee te doenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welk deel bedoel je nu precies?
De stewards, of Ferrari-IA
Wat bedoel je dan met die offset?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat Ferrari geld krijgt om mee te doen
Zo bedoel ik hem niet. Schijnbaar is 100 miljoen geven aan Ferrari het waard omdat als ze weg gaan het verlies dus groter is voor de inkomsten van de f1. Dus kosten baten-analyse is het beter om ze die 100mil te geven dan dat ze weg gaan. Dus er word meer geld verdiend aan Ferrari binnen boord houden dan die 100 miljoen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met die offset?
Als Ferrari geen 100 miljoen krijgt en ze komen niet rond qua budget zijn ze toch ook geen F1 team waard? Ze rijden gewoon top3 met flinke prijzengelden.
Hoe leg je dat uit aan Haas, Williams, McLaren?
Ah zo, dat kan ja. En dat heeft dus precies niks met sport te maken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zo bedoel ik hem niet. Schijnbaar is 100 miljoen geven aan Ferrari het waard omdat als ze weg gaan het verlies dus groter is voor de inkomsten van de f1. Dus kosten baten-analyse is het beter om ze die 100mil te geven dan dat ze weg gaan. Dus er word meer geld verdiend aan Ferrari binnen boord houden dan die 100 miljoen.
Nu $ 80 miljoen en vanaf volgend jaar $ 40 miljoen. En dat geld mogen ze niet gebruiken voor het F1 team onder de budgetcap.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met die offset?
Als Ferrari geen 100 miljoen krijgt en ze komen niet rond qua budget zijn ze toch ook geen F1 team waard? Ze rijden gewoon top3 met flinke prijzengelden.
Hoe leg je dat uit aan Haas, Williams, McLaren?
En niemand die per ongeluk even een been van Lewis breektquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ik de Instagram van Humberto Tan mag geloven dan is Lil' Lewis van mening dat er te weinig diversiteit binnen Petronas AMG Mercedes is en wenst hij hier verandering in te brengen. Het is net alsof Lewis iedere dag uit bed stapt met het idee van: "hoe kan ik vandaag weer zo irritant mogelijk zijn?"
Haha stapt hij met zo'n sjaal om in de auto.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als de auto van Bottas binnenkort door tien negers in elkaar geschroefd wordt dan weten we in ieder geval wat er aan de hand is. Laat Lewis zich lekker beperken tot het besturen van raceauto's. Vorig jaar het klimaat, nu het personeelsbeleid van Mercedes, whats next? Het Palestijnse conflict?
Nou vorig jaar april riep hij dit:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vorig jaar zei hij 5 overwinningen. Als Mexico niet verprutst was, had hij gelijk.
Ik heb verder geen zin om te gaan rekenen maar als je de punten van Ferrari eruit haalt komt hij volgens mij nog aardig dichtbij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou vorig jaar april riep hij dit:
https://www.1limburg.nl/r(...)ontext=section-14891
Natuurlijk niet. De een doet iets tegen de regels en de ander doet iets tegen de regels. Wat de FIA hier doet is belachelijk.quote:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 14:09 schreef Donderkonijn het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)pioen-te-maken-.html
Nou nou Marko. Laten we eerst nu maar eens zien of Mercedes zich niet weer eens ingehouden heeft.
Ik denk ook dat ze in Australie kunnen vechten om de winst. En als ik dat ook denk, moet het waar zijn.quote:Marko: "Ik geloof dat we in Australië kunnen vechten om de winst"
Heerlijk iddquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:04 schreef SiGNe het volgende:
Blijft een geweldig moment, vorig jaar Melbourne.. zie je eerrst iemand in het publiek met een bordje "Ricciardo needs no wings" en bij de start verliest Riccardo z'n voorvleugel...
Kwam het net weer tegen bij Drive To Survive, dat was echt karma.. als daarin gelooft tenminste.quote:
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:09:44Ferrari admits its 2020 engine is not as strong as last year’s powerunit https://t.co/LMcfeo3HxK reageer retweet
Ze gaan echt geen races rijden waarbij 1 of meerdere titel kandidaten niet mee doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:25 schreef daNpy het volgende:
Zou niet zo mooi zijn als een of meer teams races gaan missen.
Ook dit jaar weer top ja ! Gelukkig nu ook wat meer nuance in het neerzetten van de coureurs.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Ziet er wel gaaf uit. Eerste aflevering van drive 2 survive gekeken, blijft leuk.
Is het trouwens Mercedes of Mercedes AMG petronas.
Leek erop dat alleen Bottas het juiste antwoord wist.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Ziet er wel gaaf uit. Eerste aflevering van drive 2 survive gekeken, blijft leuk.
Is het trouwens Mercedes of Mercedes AMG petronas.
Indianapolis.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze gaan echt geen races rijden waarbij 1 of meerdere titel kandidaten niet mee doen.
Daar deed iedereen mee. De meesten kozen er alleen voor om direct na de opwarmronde de pits in te gaan en daar te blijven.quote:
Lolzz.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:13 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 01-03-2020 om 10:09:44Ferrari admits its 2020 engine is not as strong as last year’s powerunit https://t.co/LMcfeo3HxK reageer retweet
Mja Max krijgt toch gelijk met zijn opmerking over vals spel. Wist iedereen die ventjes logisch nadenkt ook wel. If it quacks like a duck, walks like a duck and looks like a duck, it probably is, a duck.quote:Op zondag 1 maart 2020 13:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Lolzz.
Dat is ook wel een aardige schuldbekentenis
Ik ben even vergeten of de FIA dit nou uiteindelijk toch zelf ontdekt heeft? Of dat ze er, net zoals bij het Renault geval, door andere teams op zijn gewezen?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:35 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Mja Max krijgt toch gelijk met zijn opmerking over vals spel. Wist iedereen die ventjes logisch nadenkt ook wel. If it quacks like a duck, walks like a duck and looks like a duck, it probably is, a duck.
Eigenlijk door Red Bull en Mercedes die niet direct een protest indienden, maar aan de FIA vroegen of ze dezelfde constructie bij de brandstoftoevoer mochten toepassen. Dat liet het balletje rollen, FIA stelde een onderzoek in, Ferrari had een manier gevonden om de brandstoftoevoer meter te omzeilen, waardoor ze op bepaalde momenten, voornamelijk het optrekken uit te bochten meer dan de toegestane fuel flow naar de motor hadden.quote:Op zondag 1 maart 2020 14:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ben even vergeten of de FIA dit nou uiteindelijk toch zelf ontdekt heeft? Of dat ze er, net zoals bij het Renault geval, door andere teams op zijn gewezen?
LOL waarom zou je met zo'n blauwe pauperbus het circuit om willen.quote:Op zondag 1 maart 2020 03:07 schreef HiDiHo het volgende:
Vandaag was zandvoort open voor vrij rijden
Dit is de nieuwe arie luyendijkbocht
[ afbeelding ]
Blijft speculeren.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:42 schreef Newone82 het volgende:
Kwam dit tegen op een forum en vond het wel kloppend.
Honda heeft waarschijnlijk de beste motor over 2 weken van het gehele veld.
Go Max!
The silence of Honda has been impressive.
Mercedes has reliability issues and most likely will have to detune the engine to last the races; we will have to see if the FIA TDs (and how much) affect the Ferrari engine.
There is a good probability that Honda might have the strongest engine at Melbourne, it would be quite a fantastic achievement considering where they were two years ago. In that case, RB would have really nowhere to hide.
Ongeacht de auto blijft het leuk om over een circuit te jagen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
LOL waarom zou je met zo'n blauwe pauperbus het circuit om willen.
Melbourne is sowieso een a typisch circuit maar vooralsnog lijkt het me echt Merc 1 Honda 2 en Ferrari (nu het eerlijk moet) 3quote:Op zondag 1 maart 2020 16:42 schreef Newone82 het volgende:
Kwam dit tegen op een forum en vond het wel kloppend.
Honda heeft waarschijnlijk de beste motor over 2 weken van het gehele veld.
Go Max!
The silence of Honda has been impressive.
Mercedes has reliability issues and most likely will have to detune the engine to last the races; we will have to see if the FIA TDs (and how much) affect the Ferrari engine.
There is a good probability that Honda might have the strongest engine at Melbourne, it would be quite a fantastic achievement considering where they were two years ago. In that case, RB would have really nowhere to hide.
Ik verwacht ook gewoon:quote:Op zondag 1 maart 2020 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Melbourne is sowieso een a typisch circuit maar vooralsnog lijkt het me echt Merc 1 Honda 2 en Ferrari (nu het eerlijk moet) 3
quote:Op zondag 1 maart 2020 14:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Eigenlijk door Red Bull en Mercedes die niet direct een protest indienden, maar aan de FIA vroegen of ze dezelfde constructie bij de brandstoftoevoer mochten toepassen. Dat liet het balletje rollen, FIA stelde een onderzoek in, Ferrari had een manier gevonden om de brandstoftoevoer meter te omzeilen, waardoor ze op bepaalde momenten, voornamelijk het optrekken uit te bochten meer dan de toegestane fuel flow naar de motor hadden.
Mocht dus niet, en toen het niet meer mocht was de snelheid van Ferrari ineens weg. Alles leek erop dat ze iets deden dat niet mocht en ze dus met een illegale auto rondreden, Ferrari (en veel internet guru's) bleven volhouden dat Max te snel gesproken had. Dus niet.
Dank! Er begint weer wat te dagen hier.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:13 schreef Starflyer het volgende:
In dit artikel wordt gesproken over een klokkenluider, die de FIA van belastende informatie zou hebben voorzien.
https://www.formel1.de/ne(...)chen-fia-und-ferrari
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vorig jaar zei hij 5 overwinningen. Als Mexico niet verprutst was, had hij gelijk.
Marko ging er waarschijnlijk bovendien vanuit dat hij een capabele tweede rijder had. Als Ricciardo er nog had gereden was zijn zijn voorspelling makkelijk uitgekomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik heb verder geen zin om te gaan rekenen maar als je de punten van Ferrari eruit haalt komt hij volgens mij nog aardig dichtbij.
Ja goed punt inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef aesop het volgende:
[..]
[..]
Marko ging er waarschijnlijk bovendien vanuit dat hij een capabele tweede rijder had. Als Ricciardo er nog had gereden was zijn zijn voorspelling makkelijk uitgekomen.
Eens, als je ziet hoevaak het woord ontslag daar valt verbaasd het me dat zowel de rijders als Gunther er nog zitten.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:29 schreef Gezicht het volgende:
Onbegrijpelijk dat Haas met Grosjean en Magnussen door is blijven gaan en door blijft gaan als je Drive to Survive zo ziet.
Hulkenberg, Stoffel en misschien Sirotkin?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, als je ziet hoevaak het woord ontslag daar valt verbaasd het me dat zowel de rijders als Gunther er nog zitten.
Aan de andere kant, hoeveel aanbod aan capabele rijders is er op dit moment?
Het verbaast mij inderdaad ook dat Gunther er nog zit. Het is een vermakelijk figuur hoor. Maar mijn indruk is dat hij eerder bijdraagt aan een behoorlijk negatieve/giftige werkomgeving dan dat hij zijn mensen echt beter laat presteren. Bij problemen heb ik hem ook alleen nog horen schelden en richting medewerkers horen dreigen met ontslag.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, als je ziet hoevaak het woord ontslag daar valt verbaasd het me dat zowel de rijders als Gunther er nog zitten.
Aan de andere kant, hoeveel aanbod aan capabele rijders is er op dit moment?
Ze hadden Hulkenberg kunnen hebben. Hulk is echt wel een stapje beter dan Grosjean en Magnussen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, als je ziet hoevaak het woord ontslag daar valt verbaasd het me dat zowel de rijders als Gunther er nog zitten.
Aan de andere kant, hoeveel aanbod aan capabele rijders is er op dit moment?
Dat is gewoon pesten op de werkvloer trouwens tegen Grosjeanquote:Op zondag 1 maart 2020 18:29 schreef Gezicht het volgende:
Onbegrijpelijk dat Haas met Grosjean en Magnussen door is blijven gaan en door blijft gaan als je Drive to Survive zo ziet.
Gezien de makkelijke grensbewaking in Australië zie ik het ook somber in.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:42 schreef Newone82 het volgende:
De kans dat de race in Australië door gaat lijkt me miniem ook weer na dit nieuws:
https://twitter.com/andre(...)200022293581833?s=21
Ja dat is precies wat ik erbij dacht.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het verbaast mij inderdaad ook dat Gunther er nog zit. Het is een vermakelijk figuur hoor. Maar mijn indruk is dat hij eerder bijdraagt aan een behoorlijk negatieve/giftige werkomgeving dan dat hij zijn mensen echt beter laat presteren. Bij problemen heb ik hem ook alleen nog horen schelden en richting medewerkers horen dreigen met ontslag.
Een wereld van verschil met bijvoorbeeld de managementstijl van Toto Wolff.
Maar misschien ligt het aan de framing van Netflix.
Ik heb net aflevering twee gezien en hoe vaak er wel niet sack them or being sacked of 'changes' gesproken wordt is inderdaad schrikbarend.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het verbaast mij inderdaad ook dat Gunther er nog zit. Het is een vermakelijk figuur hoor. Maar mijn indruk is dat hij eerder bijdraagt aan een behoorlijk negatieve/giftige werkomgeving dan dat hij zijn mensen echt beter laat presteren. Bij problemen heb ik hem ook alleen nog horen schelden en richting medewerkers horen dreigen met ontslag.
Een wereld van verschil met bijvoorbeeld de managementstijl van Toto Wolff.
Maar misschien ligt het aan de framing van Netflix.
Je merkt inderdaad in de hele serie wel hoe goed Netflix het kunstje van framing in de vingers heeft. Heb nu tot en met aflevering 6 gekeken en is prima vermaak tot het seizoen begint, maar ook niet veel meer dan dat.quote:Op zondag 1 maart 2020 20:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het verbaast mij inderdaad ook dat Gunther er nog zit. Het is een vermakelijk figuur hoor. Maar mijn indruk is dat hij eerder bijdraagt aan een behoorlijk negatieve/giftige werkomgeving dan dat hij zijn mensen echt beter laat presteren. Bij problemen heb ik hem ook alleen nog horen schelden en richting medewerkers horen dreigen met ontslag.
Een wereld van verschil met bijvoorbeeld de managementstijl van Toto Wolff.
Maar misschien ligt het aan de framing van Netflix.
Heb daar nooit over nagedacht, maar is misschien wel leuk om de V70R een keer uit te laten.quote:Op zondag 1 maart 2020 03:07 schreef HiDiHo het volgende:
Vandaag was zandvoort open voor vrij rijden
Dit is de nieuwe arie luyendijkbocht
[ afbeelding ]
ik ben er nog niet aan begonnen, vond het 1e seizoen al niet zo bijzonder, misschien wacht ik wel tot de hoogtepunten langs komenquote:Op zondag 1 maart 2020 22:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je merkt inderdaad in de hele serie wel hoe goed Netflix het kunstje van framing in de vingers heeft. Heb nu tot en met aflevering 6 gekeken en is prima vermaak tot het seizoen begint, maar ook niet veel meer dan dat.
quote:Op zondag 1 maart 2020 23:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb daar nooit over nagedacht, maar is misschien wel leuk om de V70R een keer uit te laten.
Hmmm, ben er wel aan gehecht. Je advies is om het niet te doen, dus?quote:Op maandag 2 maart 2020 00:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar als het niet je daily is en je bent er niet aan gehecht, zeker een gave ervaring.
Dat klopt. Mijn advies is om niet met je auto waar je aan gehecht bent, deel te nemen aan vrijrijden, circuitdag of trackday.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, ben er wel aan gehecht. Je advies is om het niet te doen, dus?
Da's wel mega-ruk, ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat klopt. Mijn advies is om niet met je auto waar je aan gehecht bent, deel te nemen aan vrijrijden, circuitdag of trackday.
Er zijn genoeg figuren die een spotgoedkoop tweedehandsje verbouwen en die op een dag compleet af trappen.
Sta je dan, met je mooie Ford Focus ST nadat er een Civic bij je achterin is geklapt. Bepaald geen standaard verzekeringswerk.
Zie https://topgear.nl/autoni(...)st-op-zandvoort/amp/
Alleen EP 5 en 6 zijn de moeite waard.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben er nog niet aan begonnen, vond het 1e seizoen al niet zo bijzonder, misschien wacht ik wel tot de hoogtepunten langs komen
Daarom is Steiner ook totaal ongeschikt als teambaas. De hele cultuur binnen dat team lijkt nergens op. Hij is grappig, maar hij zou beter petjes kunnen uitdelen langs de baan.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, als je ziet hoevaak het woord ontslag daar valt verbaasd het me dat zowel de rijders als Gunther er nog zitten.
Aan de andere kant, hoeveel aanbod aan capabele rijders is er op dit moment?
Stoffel...quote:Op zondag 1 maart 2020 20:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hulkenberg, Stoffel en misschien Sirotkin?
En als je een gokje durft te nemen Nick de Vries?
Vond vooral Clair Williams totaal gebrek aan aan leiders capaciteiten hebben, ipv met de vuist op tafel te slaan, zit ze schaapachtig grapjes te maken terwijl er kinderlijke fouten worden gemaakt door haar team.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daarom is Steiner ook totaal ongeschikt als teambaas. De hele cultuur binnen dat team lijkt nergens op. Hij is grappig, maar hij zou beter petjes kunnen uitdelen langs de baan.
Heb nu 3 afleveringen gezien over Ricciardo met zn nep lachquote:Op zondag 1 maart 2020 22:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je merkt inderdaad in de hele serie wel hoe goed Netflix het kunstje van framing in de vingers heeft. Heb nu tot en met aflevering 6 gekeken en is prima vermaak tot het seizoen begint, maar ook niet veel meer dan dat.
Ik las hier op fok dat Stoffel Max wel even ging laten zien hoe het echt moet. Waar rijd ie nu precies?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:01 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Stoffel...![]()
![]()
Die is nu ook weer zo indrukwekkend in Formule jip & janneke
Kijk die downie dan zitten alsof er net iemand is overleden.quote:Op maandag 2 maart 2020 00:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat klopt. Mijn advies is om niet met je auto waar je aan gehecht bent, deel te nemen aan vrijrijden, circuitdag of trackday.
Er zijn genoeg figuren die een spotgoedkoop tweedehandsje verbouwen en die op een dag compleet af trappen.
Sta je dan, met je mooie Ford Focus ST nadat er een Civic bij je achterin is geklapt. Bepaald geen standaard verzekeringswerk.
Zie https://topgear.nl/autoni(...)st-op-zandvoort/amp/
Met je kutfordquote:Op maandag 2 maart 2020 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kijk die downie dan zitten alsof er net iemand is overleden..
Tis maar wat metaal pik..
Nee want Leclerc is de pupil van Todd. En als die geen punten meer heeft schiet dat voor hem als manager niet op.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:52 schreef Rossdale het volgende:
https://www.planetf1.com/news/ferrari-engine-2/
Mooi, gewoon Ferrari ontmaskeren en geen dealtjes sluiten met Todt.
Het zal nooit gebeuren, maar ze zouden gewoon uit alle uitslagen geschrapt moeten worden.
En dan hoe ze op Paddy Lowe zijn vragen reageert wanneer ze eindelijk aankomen in Barcelona, 2 dagen te laat, en hem eigenlijk compleet negeert om vervolgens wel vrolijk te gaan beppen met de koffiedame. Dat was het moment dat Paddy ook dacht: "Yeah, I got fired".quote:Op maandag 2 maart 2020 08:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Vond vooral Clair Williams totaal gebrek aan aan leiders capaciteiten hebben, ipv met de vuist op tafel te slaan, zit ze schaapachtig grapjes te maken terwijl er kinderlijke fouten worden gemaakt door haar team.
De zoon van Jean is manager he, niet Jean zelfquote:Op maandag 2 maart 2020 11:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee want Leclerc is de pupil van Todd. En als die geen punten meer heeft schiet dat voor hem als manager niet op.
Iets met dubbele belangen enzo
Raikonnen vooralquote:Op maandag 2 maart 2020 11:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
En dan hoe ze op Paddy Lowe zijn vragen reageert wanneer ze eindelijk aankomen in Barcelona, 2 dagen te laat, en hem eigenlijk compleet negeert om vervolgens wel vrolijk te gaan beppen met de koffiedame. Dat was het moment dat Paddy ook dacht: "Yeah, I got fired".
Mooiste moment van D2S S2?
De montage van de aftiteling, waar ze nog even wat grappige/mooie quotes van coureurs bij de interviews langs laten komen:
Gasly: "Ik wil de snelste auto"
Albon: "Haaaaaaiiii" *zwaait met z'n blije hoofd*
Toen lag ik letterlijk op de grond van het lachen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Ik hoop het ook maar lees net dat het voor Ferrari lastig wordt aangezien het team uit noord Italië komt.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:35 schreef gukde het volgende:
Ik heb er weer zo'n zin in, zeker als ik hier met jullie mee lees. Maar laat alles wel alsjeblieft doorgaan. Dus geen stress/paniek en Corona angsten, maar gewoon racen.
Er is nooit een officieel protest geweest en de stewards van de races hebben officieel nooit iets gevonden, dus diskwalificeren is dan wat lastiger.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:52 schreef Rossdale het volgende:
https://www.planetf1.com/news/ferrari-engine-2/
Mooi, gewoon Ferrari ontmaskeren en geen dealtjes sluiten met Todt.
Het zal nooit gebeuren, maar ze zouden gewoon uit alle uitslagen geschrapt moeten worden.
Er is wel iets gevonden en daardoor is het hele seizoen voor Ferrari ongeldig. Dag punten, dag prijzengeld <- dat zou de juiste manier moeten zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is nooit een officieel protest geweest en de stewards van de races hebben officieel nooit iets gevonden, dus diskwalificeren is dan wat lastiger.
De FIA heeft pas deze winter iets kunnen vinden, terwijl het seizoen al officieel afgesloten is.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er is wel iets gevonden en daardoor is het hele seizoen voor Ferrari ongeldig. Dag punten, dag prijzengeld <- dat zou de juiste manier moeten zijn.
Als McLaren/Renault/Williams vals spelen laten ze daar ook geen spaan van heel hoor.
Nee het onderzoek is nu pas afgesloten. Dat is gestart voor de laatste race.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA heeft pas deze winter iets kunnen vinden, terwijl het seizoen al officieel afgesloten is.
Ik ook.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:59 schreef Mothzor het volgende:
Ik ga er inmiddels vanuit dat het seizoen pas start in Zandvoort of mogelijk zelfs later.
Boh die nieuwe graphics in de achtergrond zijn een partij irritant!quote:
Welnee joh, Zandvoort wordt ook afgelast vanwege de dreiging voor de groene strandkikker of dat er een tiental geitenwollensokken idioten op het rechte stuk gaan liggen, samen met Jesse Klaver...quote:Op maandag 2 maart 2020 18:59 schreef Mothzor het volgende:
Ik ga er inmiddels vanuit dat het seizoen pas start in Zandvoort of mogelijk zelfs later.
Oops...twitter:JMCorrea__ twitterde op zondag 01-03-2020 om 19:38:51Thanks for the five seconds of fame @netflix, but that’s actually not me 🤷🏻♂️😅. Great season 2, tho 👏 #DriveToSurvive2 https://t.co/Tou0TlDFIi reageer retweet
Indd, dat is ook wat ik er van verwacht..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 01:22 schreef flipsen het volgende:
7 dagen tot "Vanwege het Corona virus moeten we helaas meedelen dat..."
Vanwege overdreven paniek rondom hrt virus moeten we...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 01:22 schreef flipsen het volgende:
7 dagen tot "Vanwege het Corona virus moeten we helaas meedelen dat..."
Dat zou vet zijn, dan doe je gewoon zo lang over je onderzoek totdat je kunt zeggen: ja, het mocht niet, maar nu zijn we te laatquote:Op maandag 2 maart 2020 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA heeft pas deze winter iets kunnen vinden, terwijl het seizoen al officieel afgesloten is.
Sounds legit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat zou vet zijn, dan doe je gewoon zo lang over je onderzoek totdat je kunt zeggen: ja, het mocht niet, maar nu zijn we te laat
Neuh. Vanaf volgend jaar is het prima mogelijk dat teams pas het seizoen erna gestraft worden voor het eventuele overschrijden van de budgetcap.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 07:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat zou vet zijn, dan doe je gewoon zo lang over je onderzoek totdat je kunt zeggen: ja, het mocht niet, maar nu zijn we te laat
Dan moeten Vettel en Leclerc maar zelf hun auto opbouwen en bandjes wisselen tijdens de racequote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Vietnam lijkt nu ook einde verhaal
Reisbeperkingen voor mensen uit Italië.
het zou kunnen dat ze voor de F1 entourage een uitzondering maken maar hiermee wel toeschouwers en eventueel journalisten weren die in die landen geweest zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Vietnam lijkt nu ook einde verhaal
Reisbeperkingen voor mensen uit Italië.
Dat vraag ik me ook al af..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:44 schreef Cryothic het volgende:
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar is de F1 Manager hier ook afgelast vanwegen corona?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 13:19:55Unchanged FIA position on Coronavirus in statement issued today: “The FIA will evaluate the calendar of its forthcoming races and, if necessary, take any action required to help protect the global motor sport community and the wider public.” https://t.co/Jw4rfjlW2X reageer retweet
Tja, voorlopig ziet het er naar uit dat de helft van de paddock Vietnam niet binnen gaat komen. Dus dan kan de FIA van alles willen door laten gaan... maar zo werkt het niet altijdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:21 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 13:19:55Unchanged FIA position on Coronavirus in statement issued today: “The FIA will evaluate the calendar of its forthcoming races and, if necessary, take any action required to help protect the global motor sport community and the wider public.” https://t.co/Jw4rfjlW2X reageer retweet
Bahrein gaat ook lastig worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, voorlopig ziet het er naar uit dat de helft van de paddock Vietnam niet binnen gaat komen. Dus dan kan de FIA van alles willen door laten gaan... maar zo werkt het niet altijd
Dan zouden ze van Bahrein tot aan de GP in Vietnam in quarantaine moeten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, voorlopig ziet het er naar uit dat de helft van de paddock Vietnam niet binnen gaat komen. Dus dan kan de FIA van alles willen door laten gaan... maar zo werkt het niet altijd
Zou dit laatste niet ook de meest logische constructie zijn? Dat kleine beetje hotelkosten voor die 2 weken moet dat mega-circus wel op kunnen hoesten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zouden ze van Bahrein tot aan de GP in Vietnam in quarantaine moeten.
Maar ook Bahrein laat geen mensen meer toe die recentelijk in Italië zijn geweest, dus Italiaans personeel zou nu al naar Australië moeten (en in quarantaine gaan) om überhaupt in die landen bij de GP te kunnen zijn.
ik denk dat ze daar wel een mouw aan passen, pre tests of zoiets en zo'n organisator moet ook wel aardige banden hebben met de regering dus we gaan het zienquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:51 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, voorlopig ziet het er naar uit dat de helft van de paddock Vietnam niet binnen gaat komen. Dus dan kan de FIA van alles willen door laten gaan... maar zo werkt het niet altijd
Als je op zondag (of maandag) klaar bent met inpakken en opruimen, kun je niet 14 dagen in quarantaine als je 11 dagen later al weer aan het weekend begint.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zouden ze van Bahrein tot aan de GP in Vietnam in quarantaine moeten.
Maar ook Bahrein laat geen mensen meer toe die recentelijk in Italië zijn geweest, dus Italiaans personeel zou nu al naar Australië moeten (en in quarantaine gaan) om überhaupt in die landen bij de GP te kunnen zijn.
Ik denk dat er deze 1,5 week nog hard gesleuteld wordt aan onderdelen en voorraden enzo. Als je iedereen die je op de baan nodig hebt nu al in australie zet, heb je meer dan alleen wat hotelkosten vrees ik.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zou dit laatste niet ook de meest logische constructie zijn? Dat kleine beetje hotelkosten voor die 2 weken moet dat mega-circus wel op kunnen hoesten.
Hebben ze gelijk goed uitgerust start van het seizoen, gezien de werkdruk van veel van deze crews.
Even ter informatie, planetf1 is een fake news site. Een site die zonder blikken of blozen artikels jat van andere websites, ze wellicht een klein beetje herschrijft en er een clickbait titel tegenaan gooit, zonder enige vorm van bronvermelding.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:52 schreef Rossdale het volgende:
https://www.planetf1.com/news/ferrari-engine-2/
Mooi, gewoon Ferrari ontmaskeren en geen dealtjes sluiten met Todt.
Het zal nooit gebeuren, maar ze zouden gewoon uit alle uitslagen geschrapt moeten worden.
Die tijd dat je niet in een besmet gebied bent telt natuurlijk ook mee. Anders mogen ze iedereen die in het paddock rondloopt wel in quarantaine plaatsen, niet alleen diegenen die uit Italië komenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:13 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Als je op zondag (of maandag) klaar bent met inpakken en opruimen, kun je niet 14 dagen in quarantaine als je 11 dagen later al weer aan het weekend begint.
Dat zijn dan wel de consequenties die aan "wel doorgaan" hangen, lijkt me dat daar een businesscase van te maken is tegenover "niet doorgaan"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:14 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik denk dat er deze 1,5 week nog hard gesleuteld wordt aan onderdelen en voorraden enzo. Als je iedereen die je op de baan nodig hebt nu al in australie zet, heb je meer dan alleen wat hotelkosten vrees ik.
Melbourne gaat door en dan kleine 2 maanden geen F1 is waar ik geld op inzet en in Zandvoort pas weer racen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Bahrein ook al restricties voor Italiaanse reizigersgaat lekker zo
nog eventjes en de seizoensopener is in Mexico
Gaan de teams nooit accepteren, waarom zou je die moeite doen en geld erin pompen als het niets oplevert. Ook zal dan een Mercedes zijn pace moeten laten zien terwijl een Ferrari nog lekker kan ontwikkelenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:41 schreef Lionheaad het volgende:
Er wordt inmiddels gekeken naar non-championship races.
Championship race wordt alleen gehouden als alle teams zonder problemen bij de GP aanwezig kunnen zijn.
Oude tijden herleven.
Bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:41 schreef Lionheaad het volgende:
Er wordt inmiddels gekeken naar non-championship races.
Championship race wordt alleen gehouden als alle teams zonder problemen bij de GP aanwezig kunnen zijn.
Oude tijden herleven.
En wat te denken van de huidige regels mbt het maximum aantal componenten wat gebruikt mag worden in een seizoen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gaan de teams nooit accepteren, waarom zou je die moeite doen en geld erin pompen als het niets oplevert. Ook zal dan een Mercedes zijn pace moeten laten zien terwijl een Ferrari nog lekker kan ontwikkelen
Ik zie uitspraken van Ross Brawn dat ze niet gaan racen als niet alle teams kunnen deelnemen. Lijkt me sterk dat ze dan toch non-championship races zouden gaan houden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:41 schreef Lionheaad het volgende:
Er wordt inmiddels gekeken naar non-championship races.
Championship race wordt alleen gehouden als alle teams zonder problemen bij de GP aanwezig kunnen zijn.
Oude tijden herleven.
Dat gerucht gaat al bijna een jaar.quote:
Hoezo een dikke vinger? Renault was soberso tweede keus. Hij wilde toen al naar Ferrari.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:03 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Het zou mooi zijn, alleen al om Renault een dikke middelvinger te geven.
quote:
Als je dat doortrekt, wat motorsport.com ook doet, krijg je eventueel non-championship racesquote:motorsport.com:
Speaking exclusively to news agency Reuters, Brawn said: "If a team is prevented from entering a country, we can't have a race. Not a Formula 1 world championship race, anyway, because that would be unfair.
Heel simpel, onderdelen in non-championship races tellen niet mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En wat te denken van de huidige regels mbt het maximum aantal componenten wat gebruikt mag worden in een seizoen.
Drie non-championship races missen betekent dat er in de overgebleven wedstrijden meer van bijvoorbeeld de 3 toegestane MGU-K's gevraagd kan worden.
Dit proefballonnetje zou echt om grondige regelwijzigingen vragen.
Liever top 15 rijden en de stoere boi uithangen inderdaadquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dat gerucht gaat al bijna een jaar.
Zelf denk ik niet, Ricciardo gaat niet snel een nummer 2 positie innemen, dus dat word herrie in het team
Dat is niet te betalen, en weer een open schuurdeur voor vals spelenquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:10 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Heel simpel, onderdelen in non-championship races tellen niet mee.
Wat logisch is, gezien het geen officiële race is. Dus dat hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Dan is dat een verkapte test. De teams die wel toegang hebben kunnen dan mooi nieuwe onderdelen in een race testen om te zien wat het oplevert, dat lijkt me niet echt fair tegenover andere teams.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:10 schreef Lionheaad het volgende:
Heel simpel, onderdelen in non-championship races tellen niet mee.
Wat logisch is, gezien het geen officiële race is. Dus dat hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Ze hebben Karel nog wat jaartjes vastliggen. Die is na 2020 gewoon 1e keus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Waarom zou Ricciardo niet naar Ferrari durven? Leclerc is echt niet de onbetwiste nummer 1. Hij heeft vorig seizoen genoeg steken laten vallen en moet eigenlijk alles nog bewijzen. Ricciardo lijkt me de beste optie voor Ferrari. Hij is minimaal gelijkwaardig aan Vettel en maakt sowieso minder fouten. Vettel behouden met zijn salaris van plusminus 50 miljoen gaat echt niet gebeuren tenzij hij opeens de vloer aanveegt met Leclerc.
Ik wou net zeggen, behalve Schumacher heeft Ferrari nooit een onbetwiste nr 1 gehad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel heeft nooit de onbetwiste nr.1 status gehad binnen Ferrari ten opzichte van Raikkonen en Leclerc. Op basis waarvan zouden ze Leclerc dan die Schumacher status geven? Dat gaat echt niet gebeuren. Ze willen een sterke rijder naast hem zetten en een betere dan Ricciardo is er niet beschikbaar.
We gaan vanzelf wel zien wat er gaat gebeuren maar ik zou wel geld durven zetten op Ricciardo naar Ferrari.
Vanwaar de haat voor Dan Ric? Hij brengt tenminste nog wat humor in het paddock, beter dan de lopende PR-machines...quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:42 schreef fathank het volgende:
Het is Ricciardo
Zou hij het überhaupt aandurven? Bij een jongkie in het team die het Seb knap lastig heeft gemaakt?
Enge wezel met z'n neplach. De Rico Verhoeven van de formule 1. Net zon grote acteur.
Omdat die lach nep en geforceerd is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:18 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Vanwaar de haat voor Dan Ric? Hij brengt tenminste nog wat humor in het paddock, beter dan de lopende PR-machines...
Gaat niet gebeuren. Regels staan dat niet toe.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:10 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
[..]
Als je dat doortrekt, wat motorsport.com ook doet, krijg je eventueel non-championship races
[..]
Heel simpel, onderdelen in non-championship races tellen niet mee.
Wat logisch is, gezien het geen officiële race is. Dus dat hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Tenzij iedereen in australie blijft, en vanuit australie naar bahrein gaat. Dan komen ze niet uit italie natuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:33 schreef Nattekat het volgende:
Bahrein lijkt einde verhaal met de nieuwe reisbeperkingen. Daarmee is de kans dat Zandvoort de tweede race van het seizoen wordt behoorlijk toegenomen, gezien Australië er te vlak voor zit.
maar toch is het jammer dat hij weg is bij RBR, had toch het idee dat hij Max en de auto naar hoger niveau bracht, nu moet alles van Max komen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat die lach nep en geforceerd is.
Volgens mij is Rico een stuk groter dan Ricciardoquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:42 schreef fathank het volgende:
De Rico Verhoeven van de formule 1. Net zon grote acteur.
Bahrein schijnt voor de teams wel een uitzondering te willen maken, het gaat vooral om de bezoekersquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:34 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tenzij iedereen in australie blijft, en vanuit australie naar bahrein gaat. Dan komen ze niet uit italie natuurlijk
Er zit maar een week tussen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:34 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tenzij iedereen in australie blijft, en vanuit australie naar bahrein gaat. Dan komen ze niet uit italie natuurlijk
Dus als ze deze week naar australie kunnen gaan, zijn ze 2 weken lang niet in italie.quote:
Irvine tov Salo, 1999quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:41 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, behalve Schumacher heeft Ferrari nooit een onbetwiste nr 1 gehad.
En terechtquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:08 schreef trein2000 het volgende:
Mercedes dreigt de FIA met een rechtszaak in het kader van de illegale Ferrari. Statement medeondertekend door onder meer red bull. https://mobile.twitter.co(...)291833401344/photo/1
kan toch ook niet dit, weer duidelijk waar de F in FIA voor staatquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:11 schreef trein2000 het volgende:
Alle ondertekenaars met hetzelfde statement.
Dat zal de laatste stap zijn natuurlijk. Eerst gewoon via de FIA op zien te lossen. Scheelt een hoop geld en tijd als dat lukt. Lukt dat niet, kunnen ze altijd nog hogerop.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:37 schreef raptorix het volgende:
Als de teams slim zijn gaan ze in beroep bij CAS, dan zullen ze wel gedwongen worden alles openbaar te maken.
bescherming van Ferrari uiteraardquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:41 schreef raptorix het volgende:
En ik zie ook niet in waarom dit geheim zou moeten worden gehouden.
Dat gaat niet meer. De uitslag van een seizoen kan niet meer gewijzigd worden na 31 december van desbetreffend jaar....quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:35 schreef Lionheaad het volgende:
Dit gaat ook om serieus geld.
Als alleen al Ferrari geschrapt zou worden uit de uitslag, kunnen alle teams (muv Mercedes) aanspraak maken op prijzengeld dat staat voor de positie hoger in het klassement.
Was ook meer een ludiek antwoord, dat er toch wel meerdere #1 bij het team waren dan enkel MSCH.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Alonso was ook echt wel nummer 1 tov Massa en Raikkonen..
Ik vind een geheime deal ook nergens op slaan, maar laten we niet doen alsof dit (alleen) om Ferrari gaat. De FIA doet al een tijdje niet meer aan een duidelijke streep trekken tussen legaal en illegaal. Olie verbranden? Als je het een beetje doet en Hamilton kan er WK mee worden mag het wel. Rijden met te lage bandenspanning? Dat leidt tot diskwalificatie maar gezien de stand in de race nu even niet. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, en niet alleen wat betreft het technisch reglement, waarin niet Ferrari de begunstigste is, maar het vooral lijkt te gaan om 'the show must go on', zonder diskwalificaties. Niets aan de hand mensen, het was allemaal hartstikke eerlijk. De show gaat dan wel door, maar met de eerlijke strijd is het afgelopen.quote:
Schrik....met dit gedeelte kan ik niet anders dan ermee eens zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind een geheime deal ook nergens op slaan, maar laten we niet doen alsof dit (alleen) om Ferrari gaat. De FIA doet al een tijdje niet meer aan een duidelijke streep trekken tussen legaal en illegaal. Olie verbranden?
......... ... ... .... ..... ...
Het lijkt mij het risico van teams om de grens van de regels op te zoeken. Ga je er overheen dan kost dat je punten. Daar hoef je dan ook niet al te moeilijk over te doen, tenminste niet als het geen regelrecht bedrog is. Wat de FIA nu doet is grijs gebied creeeren, ipv dat teams dat doen en de FIA bepaalt of het zwart of wit is.
Alles kan. Regels zijn niets meer dan arbitraire woordjes op papier.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer. De uitslag van een seizoen kan niet meer gewijzigd worden na 31 december van desbetreffend jaar....
Dat was precies wat ik dacht, maar dan over dit stukje:quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Slechte zaak die geheime schikking. Doet je denken aan Animal Farm: everybody is equal but some are more equal than others.
Als er maar genoeg geld mee gemoeid is, kunnen er uiteraard wél uitzonderingen worden gemaaktquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bahrein schijnt voor de teams wel een uitzondering te willen maken, het gaat vooral om de bezoekers
Ben benieuwd wat dit betekent voor de rijders. Het kan zo maar zijn dat er dan nog plekwisselingen plaats vindenquote:Op woensdag 4 maart 2020 11:35 schreef Lionheaad het volgende:
Dit gaat ook om serieus geld.
Als alleen al Ferrari geschrapt zou worden uit de uitslag, kunnen alle teams (muv Mercedes) aanspraak maken op prijzengeld dat staat voor de positie hoger in het klassement.
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 04-03-2020 om 13:37:28Het Duitse RTL heeft besloten hun F1 crew; reporters, technici en cameramannen, niet te laten afreizen naar de eerste 3 F1 races van 2020 en gaan de uitzending doen vanuit een studio in Keulen reageer retweet
Mercedes en ferrari hebben een status apart idd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind een geheime deal ook nergens op slaan, maar laten we niet doen alsof dit (alleen) om Ferrari gaat. De FIA doet al een tijdje niet meer aan een duidelijke streep trekken tussen legaal en illegaal. Olie verbranden? Als je het een beetje doet en Hamilton kan er WK mee worden mag het wel. Rijden met te lage bandenspanning? Dat leidt tot diskwalificatie maar gezien de stand in de race nu even niet. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, en niet alleen wat betreft het technisch reglement, waarin niet Ferrari de begunstigste is, maar het vooral lijkt te gaan om 'the show must go on', zonder diskwalificaties. Niets aan de hand mensen, het was allemaal hartstikke eerlijk. De show gaat dan wel door, maar met de eerlijke strijd is het afgelopen.
Het lijkt mij het risico van teams om de grens van de regels op te zoeken. Ga je er overheen dan kost dat je punten. Daar hoef je dan ook niet al te moeilijk over te doen, tenminste niet als het geen regelrecht bedrog is. Wat de FIA nu doet is grijs gebied creeeren, ipv dat teams dat doen en de FIA bepaalt of het zwart of wit is.
Dan mis je niks, prima dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 04-03-2020 om 13:37:28Het Duitse RTL heeft besloten hun F1 crew; reporters, technici en cameramannen, niet te laten afreizen naar de eerste 3 F1 races van 2020 en gaan de uitzending doen vanuit een studio in Keulen reageer retweet
Renault werd met crashgate bijna geliquideerd. McLaren werd heel stevig gestraft met spygate. Inderdaad, die teams komen er meestal niet mee weg.. Laat hier maar eens openheid van zaken over komen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:01 schreef daNpy het volgende:
Mercedes en ferrari hebben een status apart idd.
Waarom vindt valse nicht Olav het nodig om hierover te twitteren? Vanuit een bezemkast in Keulen zal het commentaar van Christian Danner alsnog beter zijn dan dat van Ollie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 04-03-2020 om 13:37:28Het Duitse RTL heeft besloten hun F1 crew; reporters, technici en cameramannen, niet te laten afreizen naar de eerste 3 F1 races van 2020 en gaan de uitzending doen vanuit een studio in Keulen reageer retweet
wat is er vals aan? Het is toch gewoon nieuwsquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom vindt valse nicht Olav het nodig om hierover te twitteren? Vanuit een bezemkast in Keulen zal het commentaar van Christian Danner alsnog beter zijn dan dat van Ollie.
Ik denk niet dat daar een wezenlijk verschil tussen zit. Het gaat er meer om dat alles rond de strijd om de titels gesust moet worden. Als het kampioenschap maar niet uit mekaar knalt. McLaren was toen een topteam, en kwam dan ook best goed weg. Net als Renault.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Renault werd met crashgate bijna geliquideerd. McLaren werd heel stevig gestraft met spygate. Inderdaad, die teams komen er meestal niet mee weg.. Laat hier maar eens openheid van zaken over komen.
In die Ziggo F1 testverslagen liep hij ook al sneren uit te delen aan RTL Duitsland. Ik denk niet dat Christian Danner en consorten zich net zo druk maken over de heer Mol. Het komt op mij een beetje kinderachtig over.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is er vals aan? Het is toch gewoon nieuws
Valse nicht? Ondanks dat Olav af en toe wat mist in zijn commentaar vind ik het wel fijn om naar hem te luisteren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom vindt valse nicht Olav het nodig om hierover te twitteren? Vanuit een bezemkast in Keulen zal het commentaar van Christian Danner alsnog beter zijn dan dat van Ollie.
OK niet gehoord maar dan nog zie ik het verband niet met een nieuwsberichtquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In die Ziggo F1 testverslagen liep hij ook al sneren uit te delen aan RTL Duitsland. Ik denk niet dat Christian Danner en consorten zich net zo druk maken over de heer Mol. Het komt op mij een beetje kinderachtig over.
Serieus? Ik vind Olav een beetje de Mart Smeets van de F1. Stuitend arrogant, slecht geïnformeerd, maar dusdanig vastgeroest in zijn positie dat niemand hem weg durft te sturen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Valse nicht? Ondanks dat Olav af en toe wat mist in zijn commentaar vind ik het wel fijn om naar hem te luisteren.
Weer wat geleerd. Dat zullen de teams allemaal natuurlijk ook weten.Wat zouden ze er dan nog mee kunnen bereiken? Behalve het onderstrepen van het valsspelen van Ferrari?quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer. De uitslag van een seizoen kan niet meer gewijzigd worden na 31 december van desbetreffend jaar....
Intellectual property waarvan Ferrari niet wil dat het bij andere teams terecht komt misschien?quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:41 schreef raptorix het volgende:
En ik zie ook niet in waarom dit geheim zou moeten worden gehouden.
Ondanks dat ik hem ook niet goed vind zijn het grote voetstappen waarin je moet stappen. Als je hem wilt vervangen moet je daar eigenlijk nu al mee beginnen als je het over 3 jaar ofzo wilt doen. Co-commentaar geven, opleiden.. We hebben het met Van Dam gezien, het valt niet mee. De heren die misschien denken dat ze het zouden kunnen (Coronel, Doornbos) zie ik zelf niet als serieuze kandidaten. En veel andere aanwas is er nu niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind Olav een beetje de Mart Smeets van de F1. Stuitend arrogant, slecht geïnformeerd, maar dusdanig vastgeroest in zijn positie dat niemand hem weg durft te sturen.
Olav gaf toen aan dat RTL niet naar Vietnam zou afreizen. Flinke sneer inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK niet gehoord maar dan nog zie ik het verband niet met een nieuwsbericht
Renault is nog vrij mild weggekomen met het valsspelen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mercedes en ferrari hebben een status apart idd.
Renault komt namelijk niét ongestraft met vals spelen weg.
Het probleem is alleen dat de heer Mol geen vaste co-commentator naast zich duldt. Ollie voelt de bui natuurlijk ook al hangen dat hij er snel uit ligt wanneer het commentaar geven bij F1 races geen hogere wiskunde blijkt te zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik hem ook niet goed vind zijn het grote voetstappen waarin je moet stappen. Als je hem wilt vervangen moet je daar eigenlijk nu al mee beginnen als je het over 3 jaar ofzo wilt doen. Co-commentaar geven, opleiden.. We hebben het met Van Dam gezien, het valt niet mee. De heren die misschien denken dat ze het zouden kunnen (Coronel, Doornbos) zie ik zelf niet als serieuze kandidaten. En veel andere aanwas is er nu niet.
Ik denk echt dat het niet zo heel makkelijk is. Je moet ook serieus genomen worden in het wereldje. Je moet een prettige stem hebben, snel kunnen schakelen, verstand hebben van de sport, historisch besef, liefst nog een beetje technisch onderlegd zijn.. Doordat we in NL altijd aan Ollie hebben vastgezeten is er nauwelijks een alternatief voorhanden. Ik denk dan aan vooral aan journalisten die de sport al jaren volgen, een podcast hebben of zoiets. Of wellicht een oud medewerker van een team dat tevens journalistieke affiniteit heeft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de heer Mol geen vaste co-commentator naast zich duldt. Ollie voelt de bui natuurlijk ook al hangen dat hij er snel uit ligt wanneer het commentaar geven bij F1 races geen hogere wiskunde blijkt te zijn.
Maar het zijn inderdaad wel grote voetstappen om te vullen. Ik denk dat het halve land op zijn kop staat als Ollie er ooit uitgegooid wordt.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou ja die zijn nu al aan het graven in Zandvoort
Mweh.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom vindt valse nicht Olav het nodig om hierover te twitteren? Vanuit een bezemkast in Keulen zal het commentaar van Christian Danner alsnog beter zijn dan dat van Ollie.
True, we kunnen de FIA nog steeds niet betichten van consequentiequote:Op woensdag 4 maart 2020 14:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Renault is nog vrij mild weggekomen met het valsspelen.
Een race diskwalificatie, voor iets illegaals wat al jaren op de auto zat?
En eenzelfde soort spionagezaak sls tussen McLaren en Ferrari waar ze helemaal niet bestraft zijn?
Als Ferrari al met een illegale motor race reed kunnen ze op basis van dit precedent alleen bestraft worden voor de race waarbij de motor in beslag is genomen
Dit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Intellectual property waarvan Ferrari niet wil dat het bij andere teams terecht komt misschien?
Dan nog kan je zeggen: "Ferrari heeft een onregelementaire motor gebruikt, dit zijn nu de gevolgen".quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:24 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit.
Of ze hebben vals gespeeld.
Of ze hebben een loophole ontdekt, gebruikt en op verzoek van de FIA gesloten.
Niet aan de anderen vertellen uiteraard.
Ik bedoel dat Ferrari vorig jaar iets briljant in de motor ontdekt kan hebben. De FIA was er niet blij mee, maar niet illegaal. Op verzoek ermee gestopt en na bestudering van het systeem door de FIA een overeenkomst. Dan krijgen de andere teams natuurlijk niet de details van de vinding te horen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:27 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Dan nog kan je zeggen: "Ferrari heeft een onregelementaire motor gebruikt, dit zijn nu de gevolgen".
Op dit moment is er alleen maar bekend "Omtrend de motor van vorig jaar is er een schikking getroffen. Punt".
Ja, maar je kunt details over de schikking zelf bekend maken zonder technische details over de motor naar buiten te brengen bedoel ik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Ferrari vorig jaar iets briljant in de motor ontdekt kan hebben. De FIA was er niet blij mee, maar niet illegaal. Op verzoek ermee gestopt en na bestudering van het systeem door de FIA een overeenkomst. Dan krijgen de andere teams natuurlijk niet de details van de vinding te horen.
Maar 95%, ze zullen wel gewoon vals gespeeld hebben.
Over kinderachtig gesproken, je zou je eigen posts eens moeten lezen. Ollie, valse nicht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In die Ziggo F1 testverslagen liep hij ook al sneren uit te delen aan RTL Duitsland. Ik denk niet dat Christian Danner en consorten zich net zo druk maken over de heer Mol. Het komt op mij een beetje kinderachtig over.
Dat is niet niks allemaal nee. Gezien het feit dat de rest van dit forum een toonbeeld van volwassenheid en beschaving is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:36 schreef babylon het volgende:
[..]
Over kinderachtig gesproken, je zou je eigen posts eens moeten lezen. Ollie, valse nicht.
Waarom?quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef Cryothic het volgende:
Maar wie zou er uberhaubt kunnen co-commentatorren? (mooi woord zo).
Ik heb me vorige keren groen en geel zitten ergeren aan Van De Garde... die moeten ze echt niet meer uitnodigen.
.
Wel, want de andere teams moeten ook op de hoogte gebracht worden van wat er niet mag imo. Bovendien is dit niet het statement wat FIA naar buiten heeft gebracht, en is er idd waarschijnlijk wat anders aan de hand/quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Ferrari vorig jaar iets briljant in de motor ontdekt kan hebben. De FIA was er niet blij mee, maar niet illegaal. Op verzoek ermee gestopt en na bestudering van het systeem door de FIA een overeenkomst. Dan krijgen de andere teams natuurlijk niet de details van de vinding te horen.
Het is redelijk hypocriet van je om iemand van kinderachtigheid te beschuldigen en dan heel kinderachtig over die persoon te gaan doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is niet niks allemaal nee. Gezien het feit dat de rest van dit forum een toonbeeld van volwassenheid en beschaving is.
"Zij doen het, dus ik doe het ook"...quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is niet niks allemaal nee. Gezien het feit dat de rest van dit forum een toonbeeld van volwassenheid en beschaving is.
Ik vind hem niet prettig om naar te luisteren, en vond dat ie eigenlijk 0 toevoegde aan wat Olav te melden had. Maar er werd wel minder gemist ja. Kan ook een kwestie van wennen zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom?
Hij heeft meer in-side ervaring dan Olav, omdat ze met zijn tweeën zijn wordt er minder gemist/ fouten gemaakt en hij is qua stem ook niet verkeerd imo.
De FIA mag sowieso niet de details van de door de teams gebruikte technieken openbaar maken of delen met de teams. Zelfs als het niet zou mogen. Dat is het intellectuele eigendom van de teams.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel, want de andere teams moeten ook op de hoogte gebracht worden van wat er niet mag imo. Bovendien is dit niet het statement wat FIA naar buiten heeft gebracht, en is er idd waarschijnlijk wat anders aan de hand/
Nouja dat is door RBR en MB dan anders aangepakt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA mag sowieso niet de details van de door de teams gebruikte technieken openbaar maken of delen met de teams. Zelfs als het niet zou mogen. Dat is het intellectuele eigendom van de teams.
Ik denk niet dat beide teams blij zullen zijn als de FIA details over hun techniek (zoals bijvoorbeeld DAS) bekend maakt. Dus daar zijn ze niet op uit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nouja dat is door RBR en MB dan anders aangepakt.
MB en RBR hebben bij de FIA gevraagd hoe het zat met leidingen die een sensor kunnen verstoren. Dat is toen door de FIA verboden en bekend gemaakt aan alle teams.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat beide teams blij zullen zijn als de FIA details over hun techniek (zoals bijvoorbeeld DAS) bekend maakt. Dus daar zijn ze niet op uit.
Wat ze willen weten is waarom er een settlement is (het wel/niet illegaal zijn van de motor of toch gebruik gemaaktvan een loophole) en wat die settlement inhoudt.
Sowieso voldoet het proces van de FIA aan regels die al uit 2010 stammen.
https://www.motorsport.co(...)ement-rules/4716688/
Dat ze in de F1 blijven rijden...quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:35 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt details over de schikking zelf bekend maken zonder technische details over de motor naar buiten te brengen bedoel ik.
Dat er iets met die motor was wat niet volgens de regels was, lijkt me duidelijk. Anders hoef je niet te schikken.
En wat is er nu geschikt? De FIA disqualificeert Ferrari niet, en de tegenprestatie van Ferrari is nu... ?
Weltschmerz zou wel een prima co-commentator zijn aangezien hij alles toch beter weet dan de rest van deze aardkloot...quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef Cryothic het volgende:
Maar wie zou er uberhaubt kunnen co-commentatorren? (mooi woord zo).
Ik heb me vorige keren groen en geel zitten ergeren aan Van De Garde... die moeten ze echt niet meer uitnodigen.
Misschien dat je uit de doeken kunt doen hoe je dat precies voor je had gezien? Er is geen ruimte om het rechte stuk te verlengen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:48 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist dat filmpje van een volledige ronde van Max op Zandvoort gezien.... Eigenlijk zijn er naast wat overtakes in de pits geen inhaalmogelijkheden. Waarom hebben ze dat bij de aanpassing van het circuit niet geregeld?
Top interview. Weer een stukje volwassener, en toch pas 22. En hij lijkt idd positief gestemd.quote:
Technisch onderlegd zijn beide heren niet hoor. Ja als ze wat voorgekauwd krijgen, wat vroeger nog wel eens lukte vanwege Nederlandse monteurs bij diverse pitcrews, maar tegenwoordig zit dat contractueel dichtgetimmerd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk echt dat het niet zo heel makkelijk is. Je moet ook serieus genomen worden in het wereldje. Je moet een prettige stem hebben, snel kunnen schakelen, verstand hebben van de sport, historisch besef, liefst nog een beetje technisch onderlegd zijn.. Doordat we in NL altijd aan Ollie hebben vastgezeten is er nauwelijks een alternatief voorhanden. Ik denk dan aan vooral aan journalisten die de sport al jaren volgen, een podcast hebben of zoiets. Of wellicht een oud medewerker van een team dat tevens journalistieke affiniteit heeft.
Probleem is ook nog eens dat de club rondom Mol he-le-maal niks is (Plooij). Als Mol wegvalt heb je eigenlijk niks meer.
daarom de kerkhoven liggen vol met onmisbare mensen, er komen vanzelf weer mensen bovendrijven die het beter kunnenquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Technisch onderlegd zijn beide heren niet hoor. Ja als ze wat voorgekauwd krijgen, wat vroeger nog wel eens lukte vanwege Nederlandse monteurs bij diverse pitcrews, maar tegenwoordig zit dat contractueel dichtgetimmerd.
Daarom zijn dat soort "weetjes" nu nergens meer te vinden en raden ze maar wat als het om veranderingen op auto's en wat ze doen gaat.
Ferrari kennende zal dat ongetwijfeld zijn gebeurd. Iedere keer wanneer er ook maar over iets onderhandeld moet worden met de FIA (ieder nieuw Concorde Agreement bijvoorbeeld) dreigt Ferrari standaard met vertrek uit de F1 en het opstarten van een eigen serie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:59 schreef StretchingKoala het volgende:
Zou Ferrari hebben gedreigd de F1 te verlaten als de schikking bekend zou worden gemaakt, dat dat de reden is dat FIA het onder de tafel wil houden gezien er al gebrek aan concurrentie en teams is?
Zou me niets verbazen eigenlijk...
Bier en nootjes al ingeslagen?quote:
Ja maar die zijn tegen die tijd al op denk ik, dus ik moet dan wel nieuwe kopenquote:
Coronabier en nootjes dan voor @vosssquote:
De vervanger van Ollie zit al jaren bij Ziggo en becommentarieert de vrijdag trainingen, nascar en indy.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef Cryothic het volgende:
Maar wie zou er uberhaubt kunnen co-commentatorren? (mooi woord zo).
Ik heb me vorige keren groen en geel zitten ergeren aan Van De Garde... die moeten ze echt niet meer uitnodigen.
Verder sluit ik me aan bij @:Sunri5e, Olaf maakt z'n foutjes, mist soms dingen, maar het luistert prettig weg. En dingen die hij mist vallen me alleen op als ik ze niet mis, dus dan mis ik niksVoor het overige nieuws heb ik dan wel weer 2 weken ofzo om het weer online allemaal te lezen.
Er staat dus eigenlijk:quote:
Mwah, ook dat ze verwachten dat dat detail onderzoek ook geen duidelijkheid gaat geven.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:49 schreef Cryothic het volgende:
Hee, als jij nou belooft je voortaan aan de regels te houden, gaan wij niet tot in detail op onderzoek uit.
Ze kunnen waarschijnlijk niet goed repliceren wat Ferrari stiekem deed, dus ze kunnen geen keihard bewijs leveren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Mwah, ook dat ze verwachten dat dat detail onderzoek ook geen duidelijkheid gaat geven.
zoiets ja ‘it’s not cheating unless it can be proven’quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze kunnen waarschijnlijk niet goed repliceren wat Ferrari stiekem deed, dus ze kunnen geen keihard bewijs leveren.
Het is meer een "we weten dat jullie hebben vals gespeeld, maar jullie hebben het te goed verborgen. Laten we maar een schikking treffen, want we komen zo geen steek verder"
Speciaal voor @vosssquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Coronabier en nootjes dan voor @:vosss
Nee, ze kunnen het nog steeds niet bewijzen (zeggen ze). Dan sluiten ze af met wat jij zegtquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:49 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Er staat dus eigenlijk:
Hee, als jij nou belooft je voortaan aan de regels te houden, gaan wij niet tot in detail op onderzoek uit.
Omdat de motor in tussentijd weer gewijzigd kan zijn. En daarom in de laatste races plotseling ook minder vermogen leverdequote:Op donderdag 5 maart 2020 16:33 schreef Cryothic het volgende:
Waar blijven nu dan de mensen die altijd roepen dat de F in FIA voor Ferrari staat?
Waaruit blijkt dat het niet te controleren is wat Ferrari gedaan heeft? Als ik RedBull was zou ik toch aansturen op een onafhankelijk onderzoek ofzo. Die regeltjes zijn er niet voor niks.
Zonder toeschouwers gaan ze gewoon racen hoor.quote:
Nee, maar wel god bedanken voor de kracht die het hem gegeven heeft om toch te winnenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:47 schreef mikieu het volgende:
[..]
Zonder toeschouwers gaan ze gewoon racen hoor.
Zal Hamilton na de overwinning roepen "best crowd ever"?
Die gaan volgende week vrijdag veel rondjes rijdenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Ferrari is aangepast aan de laatste ontwikkelingen.
Het blijft een gok.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Ferrari is aangepast aan de laatste ontwikkelingen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Ferrari is aangepast aan de laatste ontwikkelingen.
"ah man, without #teamLH44 here to support me, I really had to dig deep to find the strength to finish this race. Especially with Valtteri putting so much pressure on me the whole way. It is really tough having to perform in these conditons" #Blessed #NeverGiveUpquote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
"This was the hardest race of my life."
Opstellen op de juiste plek op de startgrid met een auto voor je wordt een uitdaging zoquote:Op vrijdag 6 maart 2020 11:27 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Ferrari is aangepast aan de laatste ontwikkelingen.
Pitbox uitkomen wordt op sommige circuits ook een dingetje dan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Opstellen op de juiste plek op de startgrid met een auto voor je wordt een uitdaging zo
Bahrein kan financiell wel wat lijden waarschijnlijk maar Zandvoort moet alles gaan terugstorten want die kaarten zijn al betaald.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:47 schreef mikieu het volgende:
Zonder toeschouwers gaan ze gewoon racen hoor.
Wat dacht je van de pitstop zelf?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Pitbox uitkomen wordt op sommige circuits ook een dingetje dan..
Denk nog maar een keer...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bahrein kan financiell wel wat lijden waarschijnlijk maar Zandvoort moet alles gaan terugstorten want die kaarten zijn al betaald.
quote:8.2. Restitutie beleid
In geval van afgelasting van de Grand Prix, is de Toegewezen Aanvrager
gerechtigd tot terugbetaling van de Entreekaarten die door de Toegewezen
Aanvrager zijn gekocht, echter op voorwaarde dat:
1. ...
2. ...
3. Behouden het voorgaande draagt de Organisator en/of de
Circuiteigenaar geen aansprakelijkheid jegens de Toegewezen
Aanvrager of Tickethouder vanwege een dergelijke afgelasting,
staking, uitstel of overnieuw verrijden, of enige andere
mislukking of tekortkoming voor het uitvoeren van het
Evenement
bron: Algemene voorwaarden
Jij leest daar iets wat er niet staat, wat er staat is dat er wordt terugbetaald bij een afgelasting alleen erkend de organisatie met die terugbetaling geen (wettelijke) aansprakelijkheid voor de afgelasting. Dit om juridisch wat dingen af te schermen (denk aan het terugclaimen van reiskosten, hotel e.d.), maar dat doet niets af aan de terugbetaling van de entreekaarten bij afgelasting.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Denk nog maar een keer...
[..]Op vrijdag 6 maart 2020 13:58 schreef Lionheaad het volgende:
8.2. Restitutie beleid
In geval van afgelasting van de Grand Prix, is de Toegewezen Aanvrager
gerechtigd tot terugbetaling van de Entreekaarten die door de Toegewezen
Aanvrager zijn gekocht, echter op voorwaarde dat:
1. ...
2. ...
3. Behouden het voorgaande draagt de Organisator en/of de
Circuiteigenaar geen aansprakelijkheid jegens de Toegewezen
Aanvrager of Tickethouder vanwege een dergelijke afgelasting,
staking, uitstel of overnieuw verrijden, of enige andere
mislukking of tekortkoming voor het uitvoeren van het
Evenement
bron: Algemene voorwaarden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |