quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:50:05NOW: France confirms 1 new case of coronavirus, the first one in Nice; total of 41 cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
corona virus is helemaal niet nieuwquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:52 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Zoals het gisteravond uitgelegd werd. (wat ik onthouden heb)
Bij de "gewone" griep is het merendeel van de bevolking enigszins beschermd door antistoffen, welke we in de loop der jaren toch opgebouwd hebben.
Dit is een geheel nieuw virus, dus niemand heeft er nog antistoffen tegen.
Misschien kunnen anderen het nog wat aanvullen, of verbeteren
Voor elke deskundige die het relativeert kan je ook deskundigen vinden die het niet doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:54 schreef Noordzijde het volgende:
Het #coronavirus reden tot paniek? Dit zijn de actuele cijfers wereldwijd: 83.385 ziektegevallen, 2.858 doden, maar ook:
36.600 hersteld! Zie voor actuele cijfers: https://t.co/Q0c6Heow8g Ook deskundigen relativeren de impact, zie https://t.co/E8NMCyOZXK
Ik zeg toch van wat ik onthouden heb. Misschien zeiden ze wel deze mutatie. Ik weet het niet precies meer.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
corona virus is helemaal niet nieuw
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:50:05NOW: France confirms 1 new case of coronavirus, the first one in Nice; total of 41 cases https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:japantimes twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:54:29BREAKING: Hokkaido declares state of emergency as residents urged to stay at home over weekend https://t.co/KHDv9vPUYW reageer retweet
Wat een baas.quote:
Maar het kan kennelijk ook terugkomen, dat herstel is dus wel relatief.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:54 schreef Noordzijde het volgende:
Het #coronavirus reden tot paniek? Dit zijn de actuele cijfers wereldwijd: 83.385 ziektegevallen, 2.858 doden, maar ook:
36.600 hersteld! Zie voor actuele cijfers: https://t.co/Q0c6Heow8g Ook deskundigen relativeren de impact, zie https://t.co/E8NMCyOZXK
dus dan deel je maar foute informatie?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:54 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik zeg toch van wat ik onthouden heb. Misschien zeiden ze wel deze mutatie. Ik weet het niet precies meer
Ik had gelezen, op basis van 30.000 gevallen in China: leeftijdsgroep 70-79: 8% fataal, bij tachtigers 15% fataal. Geen fatale gevallen bij kinderen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het wel grappig hoe spaarzaam men is met data, is er niet ergens een live updatende lijst met aantal overledenen, met daarnaast de gemiddelde leeftijd, en wat andere parameters eventueel met een sd erbij.
Zal wel niet mogen van het AVG
hey elanquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het kan kennelijk ook terugkomen, dat herstel is dus wel relatief.
Not Nice, of toch wel.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
pfff, duidelijk lezen. Maar laat maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dus dan deel je maar foute informatie?
lekker hoor
Het is atypisch, trek je er niet zoveel van aan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:57 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
pfff, duidelijk lezen. Maar laat maar.
Nu weet ik weer waarom ik voornamelijk lurker ben, i.p.v. actieve poster
er is al zoveel halve of verkeerde infoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:57 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
pfff, duidelijk lezen. Maar laat maar.
Nu weet ik weer waarom ik voornamelijk lurker ben, i.p.v. actieve poster
en dit iddquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is atypisch, trek je er niet zoveel van aan.
Die is maar 3 uur offline geweest laatste 24 uurquote:
Kinderbloed blijkt veilig te zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik had gelezen, op basis van 30.000 gevallen in China: leeftijdsgroep 70-79: 8% fataal, bij tachtigers 15% fataal. Geen fatale gevallen bij kinderen.
Volgens iemand die daar verstand van heeft (namelijk een hoogleraar aan de Harvard universiteit) raakt uiteindelijk toch 40-70% van de wereldbevolking met het virus besmet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hey elan
vind je nog altijd dat er geen maatregelen moeten worden genomen?
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kinderbloed blijkt veilig te zijn.
Even naar de lokale kleuterschool.
Gouden tijden voor iemand die een beetje Twitter bericht voorleestquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Die is maar 3 uur offline geweest laatste 24 uur
De grote vraag is of 40%-70% inclusief quarantaine maatregelen zijn of zonder.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens iemand die daar verstand van heeft (namelijk een hoogleraar aan de Harvard universiteit) raakt uiteindelijk toch 40-70% van de wereldbevolking met het virus besmet.
Je kunt je dus afvragen of het zin heeft mensen in isolatie te stoppen als uiteindelijk een pandemie en blootstelling toch niet te voorkomen is.
Alles voor die moneyquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Die is maar 3 uur offline geweest laatste 24 uur
40-70 is wel heel breed genomen. Gemiste kans.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens iemand die daar verstand van heeft (namelijk een hoogleraar aan de Harvard universiteit) raakt uiteindelijk toch 40-70% van de wereldbevolking met het virus besmet.
Je kunt je dus afvragen of het zin heeft mensen in isolatie te stoppen als uiteindelijk een pandemie en blootstelling toch niet te voorkomen is.
Dat is nog niet eens de enige vraag, er zijn meer mensen uit Loon op Zand met hem op die bewuste beurs in N-Italiė geweest... dus de kans dat er meer mensen besmet zijn zonder de carnaval-factor lijkt me al wel reėel.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:00 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De vraag is heeft de Tilburger al Carnavallend anderen besmet?
quote:Niet bang voor een griepje
De 56-jarige man uit Loon op Zand die is besmet met het coronavirus wordt goed verpleegd en wil er snel bovenop komen. Dat heeft een familielid van de man laten weten aan Hart van Nederland. Het is een nuchtere man die niet bang is voor een griepje, aldus dit familielid.
De man was voor zijn werk op een beurs in Noord-Italiė geweest, samen met andere mensen uit het dorp. ,,Veel meer mensen uit Loon op Zand zijn op die beurs in Milaan geweest", vertelt het familielid. Of die andere mensen ook het virus hebben opgelopen, is nog niet duidelijk.
het is niet om te voorkomen, maar om het te faseren zodat het niet allemaal tegelijk kan gebeurenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Italie -> schengenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:02 schreef Momo het volgende:
Travelled from Milan or Travelled from Iran.
Waarom gaat het vliegverkeer daar niet op stil?
en in Tilburgquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:52 schreef Pumpalov het volgende:
Oef, nu in Macedoniė, Thessaloniki en Boekarest.
Komt wel erg dichtbij zo
Dat is inderdaad een hele goede vraag. Van de Mexicaanse griep weten we inmiddels dat die uiteindelijk (ondanks alle extreme maatregelen destijds) precies dezelfde behandeling krijgt als alle andere griepsoorten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De grote vraag is of 40%-70% inclusief quarantaine maatregelen zijn of zonder.
En dat mensen niet meerdere keren besmet raken want dan is het zelfs dodelijk voor jonge en fitte mensen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is niet om te voorkomen, maar om het te faseren zodat het niet allemaal tegelijk kan gebeuren
geen dank
"niet bang voor een griepje"quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens de enige vraag, er zijn meer mensen uit Loon op Zand met hem op die bewuste beurs in N-Italiė geweest... dus de kans dat er meer mensen besmet zijn zonder de carnaval-factor lijkt me al wel reėel.
Bron: BD
[..]
Zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben.twitter:112alarm_Opsch twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:44:48🔴 #TILBURG Opschaling 🚒 #p2000 P 2 INCI-02 (GRIP: 2) Geplande actie Politie Zeeland West-Brabant Ringbaan-West Tilburg 209092 200021 200022 200091 https://t.co/4aQc51sxf2 reageer retweet
Omdat ze eerst alles even moeten uitzoeken ipv gelijk paniek en onrust te zaaien zoals in dit topic gebeurt....quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
"niet bang voor een griepje"![]()
![]()
Snap niet dat dat soort info trouwens niet sneller naar buiten komt, dat het om zo'n congres ging waar meerdere mensen uit dat dorp aanwezig waren. Mogelijk ook andere Nederlanders die daar geweest zijn, etc.
Paniek? Welke paniek?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Omdat ze eerst alles even moeten uitzoeken ipv gelijk paniek en onrust te zaaien zoals in dit topic gebeurt....
Nee. De mensen die al Sars en/of Mers overleefd hebben boffen👍quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
corona virus is helemaal niet nieuw
Dat heeft men met de Mexicaanse griep dus ook getracht, kosten noch moeite werden gespaard om uiteindelijk tot de constatering te komen dat regulering en fasering niets opleverde en dat het virus toch wel zijn gangetje gingquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is niet om te voorkomen, maar om het te faseren zodat het niet allemaal tegelijk kan gebeuren
geen dank
Dat de info niet naar buiten komt wil niet zeggen dat ze er niet mee bezig zijn natuurlijk. Ik zou me alleen zelf al melden bij een instantie als ik wist dat ik een risicogebied was geweest de afgelopen dagen, ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van mensen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
"niet bang voor een griepje"![]()
![]()
Snap niet dat dat soort info trouwens niet sneller naar buiten komt, dat het om zo'n congres ging waar meerdere mensen uit dat dorp aanwezig waren. Mogelijk ook andere Nederlanders die daar geweest zijn, etc.
@Lenny_Leonardtwitter:BD_WillemII twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:07:04Willem ll heeft contact gehad met de KNVB. Vooralsnog geen reden om Willem ll - FC Groningen te schrappen. Maar de dag is nog lang. #willemii #wilgro reageer retweet
Ik twijfel of ik wel ga. Ik hoop dat ze het afgelasten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:07 schreef Houtenbeen het volgende:
@:Lenny_Leonardtwitter:BD_WillemII twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:07:04Willem ll heeft contact gehad met de KNVB. Vooralsnog geen reden om Willem ll - FC Groningen te schrappen. Maar de dag is nog lang. #willemii #wilgro reageer retweet
Dat zou ook wel verstandig zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik wel ga. Ik hoop dat ze het afgelasten.
Afgelasten lijkt me sowieso niet te gaan gebeuren, ik gok dan nog eerder op een pot zonder publiek....quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik wel ga. Ik hoop dat ze het afgelasten.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:08:45BREAKING: Hokkaido in northern Japan declares state of emergency due to coronavirus, urges people to stay at home this weekend - NHK reageer retweet
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Voetbal is er voor het publiek.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Afgelasten lijkt me sowieso niet te gaan gebeuren, ik gok dan nog eerder op een pot zonder publiek....
Ja plunderingen ben ik ook huiverig voor. Vooral voor mijn ouders die alleen in een vrijstaand huis wonen..quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:11 schreef Sfancta het volgende:
ZO, heb voldoende drinken in huis en dit verdeeld cq verstopt in huis ivm eventuele plunderingen.
Het heeft zin want het zorgt dat verspreiding minder snel gaat en er goede zorg verleend kan worden, itt wanneer ziekenhuizen overspoeld zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal vast welquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Zonder grappen en grollen, hier in het grensgebied is het beduidend rustiger op straat.
Maak wat schouwen op deuren daar, incl garagepoort.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:15 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Ja plunderingen ben ik ook huiverig voor. Vooral voor mijn ouders die alleen in een vrijstaand huis wonen..
Nu kan de politie het al niet aan
Geld. Voetbal is er voor het geld. Als het om het publiek zou gaan, dan zouden er geen westrijden voor straf zonder (uit/thuis)publiek gespeeld worden, zou het op de publieke omroepen te zien zijn en zouden de relschoppers eruit gegooid worden zodat je met meer en leuker publiek zou kunnen spelen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Voetbal is er voor het publiek.
Dat valt toch bizar mee eigenlijk... enkel China, Z-Korea, Iran en Italie zijn grote haarden gebleken tot nu toe... en waarschijnlijk omdat men het niet wist/niet adequaat genoeg heeft gehandeld en achter de feiten is blijven aanlopen....quote:
"Guess where I hid the salami..."quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:11 schreef Sfancta het volgende:
ZO, heb voldoende drinken in huis en dit verdeeld cq verstopt in huis ivm eventuele plunderingen.
moaquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat valt toch bizar mee eigenlijk... enkel China, Z-Korea, Iran en Italie zijn grote haarden gebleken tot nu toe... en waarschijnlijk omdat men het niet wist/niet adequaat genoeg heeft gehandeld en achter de feiten is blijven aanlopen....
Spanje tikt wel redelijk hard bij. Je kunt het pas over 1 a 2 weken zeggen. In bijvoorbeeld GB valt het voorlopig dan wel weer mee.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat valt toch bizar mee eigenlijk... enkel China, Z-Korea, Iran en Italie zijn grote haarden gebleken tot nu toe... en waarschijnlijk omdat men het niet wist/niet adequaat genoeg heeft gehandeld en achter de feiten is blijven aanlopen....
Geef het even een weekje (of 2) in de andere landen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Uit de OPquote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het wel grappig hoe spaarzaam men is met data, is er niet ergens een live updatende lijst met aantal overledenen, met daarnaast de gemiddelde leeftijd, en wat andere parameters eventueel met een sd erbij.
Zal wel niet mogen van het AVG
Dat is het al de hele week en komt door de carnavalsvakantie.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Zonder grappen en grollen, hier in het grensgebied is het beduidend rustiger op straat.
Die straffen zijn er omdat het publiek zich heeft misdragen. Publieke omroep doel ik niet op. Het voetbal is er voor het publiek tijdens de wedstrijd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geld. Voetbal is er voor het geld. Als het om het publiek zou gaan, dan zouden er geen westrijden voor straf zonder (uit/thuis)publiek gespeeld worden, zou het op de publieke omroepen te zien zijn en zouden de relschoppers eruit gegooid worden zodat je met meer en leuker publiek zou kunnen spelen.
Publieke omroep = gratis = voor iedereen te zien. Nu moet je er voor betalen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die straffen zijn er omdat het publiek zich heeft misdragen. Publieke omroep doel ik niet op. Het voetbal is er voor het publiek tijdens de wedstrijd.
Ja als je het zo opschrijft lijkt het niet logisch nee. Maar voor elke debiel die zich niet kan gedragen die je eruit trapt durven er meer gezinnen met kinderen weer naar het stadion en kun je grotere groepen mensen aan omdat er geen gedoe meer is.quote:Meer stadionverboden leidt tot meer publiek? Zal wel meevallen.
Kan dit?twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:05:14@NathNijs Hi Nathalie. De kans dat de gewoon griep hebt, is veel groter dan dat je besmet bent met het coronavirus. Als je je zorgen maakt, raad ik je aan je huisarts te bellen. ^MS reageer retweet
nou tis watquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Publieke omroep = gratis = voor iedereen te zien. Nu moet je er voor betalen.
[..]
Ja als je het zo opschrijft lijkt het niet logisch nee. Maar voor elke debiel die zich niet kan gedragen die je eruit trapt durven er meer gezinnen met kinderen weer naar het stadion en kun je grotere groepen mensen aan omdat er geen gedoe meer is.
Kan wat?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan dit?twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:05:14@:NathNijs Hi Nathalie. De kans dat de gewoon griep hebt, is veel groter dan dat je besmet bent met het coronavirus. Als je je zorgen maakt, raad ik je aan je huisarts te bellen. ^MS reageer retweet
twitter:NathNijs twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:53:37Okay, ff serieus: ik kom uit Tilburg, vierde carnaval, lig met griepverschijnselen in bed en moet morgen voor een werkoverleg naar Groningen. Wat zou u doen? Advies @rivm? reageer retweet
Even met de vraag richting RIVM erbij.twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:05:14@NathNijs Hi Nathalie. De kans dat de gewoon griep hebt, is veel groter dan dat je besmet bent met het coronavirus. Als je je zorgen maakt, raad ik je aan je huisarts te bellen. ^MS reageer retweet
Raar. Voldoet aan alle voorwaarden om toch even te checken lijkt mij.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan dit?twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:05:14@:NathNijs Hi Nathalie. De kans dat de gewoon griep hebt, is veel groter dan dat je besmet bent met het coronavirus. Als je je zorgen maakt, raad ik je aan je huisarts te bellen. ^MS reageer retweet
Ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op zich een prima advies toch, dan kun je via je huisarts getest worden of het wel/geen Corona isquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Welke grens?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Het bericht erboven is veel erger. Iemand die met griep in bed ligt "maar morgen voor werkoverleg naar Groningen moet en wat nu als het Corona is". Blijf lekker thuis in plaats van welk virus dan ook rond te strooien...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ook als ze gewoon griep heeft moet ze natuurlijk niet naar het overleg. Dat had RIVM er wel even bij kunnen zeggen. Waarom steken mensen toch zo graag andere mensen aan?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja. En om iig niet naar Groningen af te reizen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Raar. Voldoet aan alle voorwaarden om toch even te checken lijkt mij.
Gedeelde smart is halve smartquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ze gewoon griep heeft moet ze natuurlijk niet naar het overleg. Waarom steken mensen toch zo graag andere mensen aan?
In GB zijn ze toch best streng geweest qua maatregelen bij de terugkeerders uit Wuhan?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje tikt wel redelijk hard bij. Je kunt het pas over 1 a 2 weken zeggen. In bijvoorbeeld GB valt het voorlopig dan wel weer mee.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:30:37NEW: Switzerland bans all events with more than 1,000 people to prevent the spread of coronavirus reageer retweet
Eensquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ze gewoon griep heeft moet ze natuurlijk niet naar het overleg. Dat had RIVM er wel even bij kunnen zeggen. Waarom steken mensen toch zo graag andere mensen aan?
Het is uberhaupt al de tijd van het jaar voor de griep etc... dus kan ook prima de 'normale' golf zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:30 schreef Qarrad het volgende:
Overigens meerdere collega's hier die longontsteking hebben in hun omgeving (Brabant/Betuwe). Geen idee of dit onder paniekzaaien valt, maar het sluit aan op de bewering eerder vanuit het ziekenhuis in Tilburg in dit topic.
Ik denk niet dat mensen graag andere mensen besmetten. Ik denk dat veel mensen denken dat ze een last veroorzaken wanneer ze niet aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ze gewoon griep heeft moet ze natuurlijk niet naar het overleg. Dat had RIVM er wel even bij kunnen zeggen. Waarom steken mensen toch zo graag andere mensen aan?
Dat mens moet gewoon thuisblijven en uitzieken natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
twitter:NathNijs twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:53:37Okay, ff serieus: ik kom uit Tilburg, vierde carnaval, lig met griepverschijnselen in bed en moet morgen voor een werkoverleg naar Groningen. Wat zou u doen? Advies @:rivm? reageer retweet
Even met de vraag richting RIVM erbij.twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:05:14@:NathNijs Hi Nathalie. De kans dat de gewoon griep hebt, is veel groter dan dat je besmet bent met het coronavirus. Als je je zorgen maakt, raad ik je aan je huisarts te bellen. ^MS reageer retweet
RivmGoden
Zieke mensen die stoer doen en ziek naar een werkoverleg gaan. Blijf dan lekker thuis en bel gewoon in.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
twitter:NathNijs twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:53:37Okay, ff serieus: ik kom uit Tilburg, vierde carnaval, lig met griepverschijnselen in bed en moet morgen voor een werkoverleg naar Groningen. Wat zou u doen? Advies @:rivm? reageer retweet
Even met de vraag richting RIVM erbij.twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 09:05:14@:NathNijs Hi Nathalie. De kans dat de gewoon griep hebt, is veel groter dan dat je besmet bent met het coronavirus. Als je je zorgen maakt, raad ik je aan je huisarts te bellen. ^MS reageer retweet
RivmGoden
Er zou sowieso een griepgolf aankomen die de duur had van een week of 8. Toen had men het niet over Corona.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is uberhaupt al de tijd van het jaar voor de griep etc... dus kan ook prima de 'normale' golf zijn.
Remmie heb je al een condoom over je kop getrokken . Luchtgaten hoeft niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:32 schreef Drugshond het volgende:
Een gemeenteraadslid van Nice zegt dat het gaat om een vrouw die is teruggekomen uit Milaan.
Nou contained my ass, It's here to stay.
verstandig.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:30:37NEW: Switzerland bans all events with more than 1,000 people to prevent the spread of coronavirus reageer retweet
Er gaat niets boven Groningen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:35 schreef PirE het volgende:
[..]
Zieke mensen die stoer doen en ziek naar een werkoverleg gaan. Blijf dan lekker thuis en bel gewoon in.
Scheelt je ook een paar uur reizen naar Groningen.
Heel Europa plukt de vruchten van de pijnlijke missers in Italiė, verwacht ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:32 schreef Drugshond het volgende:
Een gemeenteraadslid van Nice zegt dat het gaat om een vrouw die is teruggekomen uit Milaan.
Nou contained my ass, It's here to stay.
Dat laatste is ook zo, we zijn in Nederland toch vaak te nuchter en voelen ons schuldig als we voor 'maar' een snotneus thuis blijven. Dat is in andere landen ook wel anders volgens mij.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen graag andere mensen besmetten. Ik denk dat veel mensen denken dat ze een last veroorzaken wanneer ze niet aanwezig zijn.
Nou ja 3 % kill-ratio hakt er wel iets harder in dan normaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is uberhaupt al de tijd van het jaar voor de griep etc... dus kan ook prima de 'normale' golf zijn.
“Blijf toch niet thuis voor een griepje. Ik heb me in 10 jaar pas 1x ziek gemeld hihi xD”quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Greys het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel Europa plukt de vruchten van de pijnlijke missers in Italiė, van Merkel verwacht ik.
Ja dit is een heftige variant, maar ik bedoelde meer dat het feit dat veel mensen nu klachten hebben niet perse de Corona-variant hoeft te zijn, aangezien het uberhaupt al het griepseizoen is...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou ja 3 % kill-ratio hakt er wel iets harder in dan normaal.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Breaking news in Portugal
[ afbeelding ]Die beginnen zich nu buitengesloten te voelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Is ook. Maar dan zou het wel een toeval zijn dat er ineens erg gemene longontstekingen tussen zitten allemaal tegelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
twitter:BBCBreaking twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:36:56First coronavirus case confirmed in Wales, in a patient who had returned from Italy - taking total UK cases to 17 https://t.co/a3lqWkrKqh reageer retweet
Ja je leest overal dat mensen of recent in Milan of Iran zijn geweest, er zijn waarschijnlijk echt duizenden besmettingen daar, meer dan ze nu testen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel Europa plukt de vruchten van de pijnlijke missers in Italiė, verwacht ik.
Ze is van ProDemosquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:39 schreef Noek het volgende:
Die vrouw loopt niet stoer te doen of wil niet graag iemand besmetten. Ze vraagt het toch ook niet voor niks.. Waarschijnlijk is het een haske lief mens die gewoon niet weet wat ze moet doen.
Leave her alone!
Tuurlijk. Het is ook niet dat er hier wordt gescholden of wordt beweerd dat ze niet lief is. Sommige mensen moeten alleen even goed te horen krijgen dat ze geen patiėntje zero moeten gaan komen spelen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:39 schreef Noek het volgende:
Die vrouw loopt niet stoer te doen of wil niet graag iemand besmetten. Ze vraagt het toch ook niet voor niks.. Waarschijnlijk is het een haske lief mens die gewoon niet weet wat ze moet doen.
Leave her alone!
Ja echt he, waarom altijd die bewijsplicht dat je kunt werken als je ziek bentquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:35 schreef PirE het volgende:
[..]
Zieke mensen die stoer doen en ziek naar een werkoverleg gaan. Blijf dan lekker thuis en bel gewoon in.
Scheelt je ook een paar uur reizen naar Groningen.
Ja vraag me af wat ze doen als de symptomen hebt maar gewoon ergens in NL woont, gaan ze dan testen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:41 schreef TheVulture het volgende:
Nemen huisartsen/ziekenhuizen nu eigenlijk verplicht de Corona-check af als je je daar meldt, of was dat enkel een advies?
Waar zie je dan paniek?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:39 schreef hjansen82 het volgende:
Vandaag paniek om het virus en gisteren paniekvoetbal gezien.
Goed dat het op FOK! flink wordt gemeld. Ze neemt het vast mee naar achteren.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het is ook niet dat er hier wordt gescholden of wordt beweerd dat ze niet lief is. Sommige mensen moeten alleen even goed te horen krijgen dat ze geen patiėntje zero moeten gaan komen spelen.
als werkgever zou ik zeggen, blijf maar thuis.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
RivmGoden
Dat is waar, ik heb alleen maar paniekvoetbal gezien. Ajax en AZ voorkomen iedergeval verdere verspeiding virus in Europa.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waar zie je dan paniek?
Hier worden nieuws berichtjes gepost en discussieren mensen, voelt dat voor jou als paniek? En heb je dat vaker in discussie's?
Ten Hag : "Het is kreezy".quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:45 schreef KingRadler het volgende:
Ajax had Corona Virus daarom speelde ze slecht gisteren
Vandaag ziek op bed en morgen naar Groningen voor een overlegde? Weet niet waar ze vandaan komt maar zeker in deze tijd zou ze de vraag niet eens moeten stellen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:39 schreef Noek het volgende:
Leave her alone!
Hypothetisch.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:42 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
als werkgever zou ik zeggen, blijf maar thuis.
Jeetje, moet je je anti-EU propaganda act hier ook even opvoeren?quote:
ik ben jouw arbo arts toch nietquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hypothetisch.
Ik had vandaag een gesprek met de Arbo Arts. Gaat dat nog door ?
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Breaking news in Portugal
[ afbeelding ]In Portugal daar woont ook niemand meer, die zijn allemaal hier als Ober of schoonmaaksterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Met gemak. Live by the sword die by the sword.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, moet je je anti-EU propaganda act hier ook even opvoeren?
Dan heb je het dus niet over stoer of anderen ziek willen maken maar over domheid. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vandaag ziek op bed en morgen naar Groningen voor een overlegde? Weet niet waar ze vandaan komt maar zeker in deze tijd zou ze de vraag niet eens moeten stellen.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiėnt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Is wellicht een beoordelingsgesprek. Waar een 10 procent salarisverhoging wordt aangekondigd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:42 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
als werkgever zou ik zeggen, blijf maar thuis.
als je echt griep hebt, kan je moeilijk typen en zie je alles dubbelquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich een prima advies toch, dan kun je via je huisarts getest worden of het wel/geen Corona is
Nee dan heb je iets aan je ogenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je echt griep hebt, kan je moeilijk typen en zie je alles dubbel
ja en, doe je dat even via skype of zoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:56 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Is wellicht een beoordelingsgesprek. Waar een 10 procent salarisverhoging wordt aangekondigd.
Ja daarna in tien,- honderd,- en duizend,- tallenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:56 schreef ondeugend het volgende:
Krijgen we nu de derde, vierde , vijftiende ook in pushberichten?
Wat vinden we van deze woorden? Hebben we vertrouwen in het RIVM?twitter:NicoleBroek1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:55:42Ik ga stuk hier! Deze beste #JaapVanDissel van het #RIVM wil iedereen contacten met wie "ons" eerste #CoronaVirus slachtoffer carnaval heeft gevierd!? Appeltje eitje volgens meneer, want "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep". Slaap lekker verder @rivm... https://t.co/Jd548TFMxX reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:39 schreef Zipportal het volgende:
twitter:BBCBreaking twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:36:56First coronavirus case confirmed in Wales, in a patient who had returned from Italy - taking total UK cases to 17 https://t.co/a3lqWkrKqh reageer retweet
We krijgen hier in het zuiden geen honger [s]winter /s ]lente.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Maar dan kunnen we dus niet alleen het zuiden afsluiten maar ook de randstad?
Alle Italianen het land uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen die de afgelopen 2 weken in Italiė is geweest, testen!!!
Waarom? Wij vieren carnaval in een kleine groep.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zie je dat ze dat carnaval moeten verbieden. Kijk eens wat er van komt.
Remmie heeft S5 boeien.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat dacht je van 5 weken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Was die man van het RIVM? Dat had ik gisteren even niet meegekregen... ik vond die opmerking ook wel lachwekkend naļef ja...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat vinden we van deze woorden? Hebben we vertrouwen in het RIVM?twitter:NicoleBroek1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:55:42Ik ga stuk hier! Deze beste #JaapVanDissel van het #RIVM wil iedereen contacten met wie "ons" eerste #CoronaVirus slachtoffer carnaval heeft gevierd!? Appeltje eitje volgens meneer, want "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep". Slaap lekker verder @:rivm... https://t.co/Jd548TFMxX reageer retweet
Beeldenstorm ?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zie je dat ze dat carnaval moeten verbieden. Kijk eens wat er van komt.
Aaaaargh... je zou er griep van krijgenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:58 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja daarna in tien,- honderd,- en duizend,- tallen
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom? Wij vieren carnaval in een kleine groep.
RIVMED
Ja: https://www.rivm.nl/over-(...)-j-t-jaap-van-disselquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was die man van het RIVM? Dat had ik gisteren even niet meegekregen... ik vond die opmerking ook wel lachwekkend naļef ja...
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:kingroland
@:picommp
@:tarado
@:tjacka
Welkom bij de club makkers.
Drank is eerder op dan je lief is en drinken doe je met je maten,quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was die man van het RIVM? Dat had ik gisteren even niet meegekregen... ik vond die opmerking ook wel lachwekkend naļef ja...
quote:
Ja al die pizzeria'squote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:01 schreef Revanches het volgende:
Wat is Italiė een enorme bron van besmetting zeg.
twitter:willripleyCNN twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 07:32:13#breaking A plan is in the works to evacuate quarantined foreign diplomats from Pyongyang, North Korea, a source inside the country tells CNN‘s Will Ripley. The source agreed to speak on the condition of anonymity, given the extreme sensitivity of the current situation. reageer retweet
twitter:willripleyCNN twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 07:32:57The German Embassy, French Cooperation Office, and Swiss Development Cooperation will close Pyongyang operations completely, the source says. Other countries with diplomatic missions in North Korea plan to scale down operations, the source adds. reageer retweet
De grootste schade van het virusquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:01 schreef Elan het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)weeteners/index.html
Straks geen cola (light) meer te krijgen.
Het is nogal een operatie ja, maar als je het echt wil indammen zul je zoiets wel moeten verzinnen, anders blijf je achter de feiten aan lopenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hopelijk wel, hebben ze tenminste iets van nieuwswaarde.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hopelijk heeft dat geval in Amsterdam gister niet die wedstrijd bezocht.
Een vrouw. Dus hopelijk alleen de keukenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Geen paniek. Europese voetbalwedstrijden worden meestal in kleiner verband bezochtquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als 1 van de symptomen is dat je continu op de grond ligt is Getafe een behoorlijke infectiehaard.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
allemaal ontslaan, die paycheckersquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het RIVM leeft in een wereld van modellen en hebben geen besef van de realiteit
Palermo ligt verder van die brandhaard af dan Maastricht.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Geen paniek. Europese voetbalwedstrijden worden meestal in kleiner verband bezocht
Zag het op TV en had het idee dat hij geen idee had wat carnaval nu inhoud en hoe dicht mensen op elkaar staan. Is er al iets bekend over de kroegen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat vinden we van deze woorden? Hebben we vertrouwen in het RIVM?twitter:NicoleBroek1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:55:42Ik ga stuk hier! Deze beste #JaapVanDissel van het #RIVM wil iedereen contacten met wie "ons" eerste #CoronaVirus slachtoffer carnaval heeft gevierd!? Appeltje eitje volgens meneer, want "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep". Slaap lekker verder @:rivm... https://t.co/Jd548TFMxX reageer retweet
Geen pizza meer!!!quote:
Wanneer is dat ook alweer?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef skysherrif het volgende:
No way dat het ESF met publiek doorgaat.
Niemand lacht.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lange Frans vroeg het Coronavirus mee naar Diemen-zuid.
De kroegen zijn gebarricadeerdquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zag het op TV en had het idee dat hij geen idee had wat carnaval nu inhoud en hoe dicht mensen op elkaar staan. Is er al iets bekend over de kroegen?
Waar moet ik in de rij gaan staan?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ga je mee naar Diemen-Zuid...
Wat maakt het jou dan uit of het diemen is of zuid?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Brabant.... vlakbij de eerste besmettingsbron.
Geen pizza, geen Chinees. Geen snackbar of sushi want ook van een Chinees. Wat moet ik nu eten?quote:
Rustig Baas Bquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat maakt het jou dan uit of het diemen is of zuid?
Stamppot. Terug naar je roots, want cultuur en zoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geen pizza, geen Chinees. Geen snackbar of sushi want ook van een Chinees. Wat moet ik nu eten?
in mei pas... ik geloof dat we er dan wel een heel eind vanaf zijn. Als de temperaturen stijgen zou het virus (zoals ook de griep) minder vaak voor moeten komen las ik ergensquote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lange Frans vroeg het Coronavirus mee naar Diemen-zuid.
Valt nog onder het tapijt te schuiven. Waren toch Junks.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef Mr.Ping het volgende:
Binnen twee weken eerste doden in dit land.
Voorkomen is beter dan ....quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geen pizza, geen Chinees. Geen snackbar of sushi want ook van een Chinees. Wat moet ik nu eten?
Zou het zich minder snel moeten verspreiden*quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
in mei pas... ik geloof dat we er dan wel een heel eind vanaf zijn. Als de temperaturen stijgen zou het virus (zoals ook de griep) minder vaak voor moeten komen las ik ergens
Was te verwachten idd. Nu ben ik benieuwd wat het plan gaat worden.quote:
Mei 2025 op zijn vroegstquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
in mei pas... ik geloof dat we er dan wel een heel eind vanaf zijn. Als de temperaturen stijgen zou het virus (zoals ook de griep) minder vaak voor moeten komen las ik ergens
ik vraag me af, hoeveel het RIVM achter heeft gehoudenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:05 schreef Dotteke het volgende:
Bij een vrouw in Diemen is het coronavirus vastgesteld. Ze zit thuis in isolatie. Dat meldt het RIVM
Heb het haar niet opgelegdquote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag me af, hoeveel het RIVM achter heeft gehouden
Ik ga vast plastic kopen en autorijden en zo. Voor de global warming.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit topic blijft wel mooi om dit soort posts.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook ziek. Wordt pas rond 15u bekend gemaakt. Regio Zwolle. Alles met mate.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Aardappelen zijn alleen zo lastig te bewaren mocht te pleuris uitbreken. En waar krijg ik verse wortelen of andijvie?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Stamppot. Terug naar je roots, want cultuur en zo
Dat ze een alien is die het virus van Betelgeuze hier heeft gebracht bedoel je?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nu komt het wel heel dichtbij.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook ziek. Wordt pas rond 15u bekend gemaakt. Regio Zwolle. Alles met mate.
Oh god, gaan we nu dit krijgen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:06 schreef Mr.Ping het volgende:
Binnen twee weken eerste doden in dit land.
Dank jequote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:kingroland
@:picommp
@:tarado
@:tjacka
Welkom bij de club makkers.
namen, ik wil namen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De kroegen zijn gebarricadeerd
HIDE YO KIDS HIDE YO WIFEquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:11 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
IK ZIT NU IN AMSTERDAM, PANIEK!!
Heel toevallig idd.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom op man, gisteren die uitzending en ineens gaat het los
Niet zo erg als de Spaanse Griep in ieder gevalquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoeveel erger is dat dan de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? Ben daar ook wel een week of twee goed ziek van geweest
Toen viel de hysterie ook wel allemaal best mee toch? Ik kan me herinneren dat ik toen een bijbaantje in de V&D (rip) had en er overal handgel stond, maar dat was ook wel het enige.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoeveel erger is dat dan de mexicaanse griep van een paar jaar geleden? Ben daar ook wel een week of twee goed ziek van geweest
ze moeten 2x testen. Na de eerste positieve test kan je iamand al advies geven natuurlijk, maar hoeven het niet aan de media te melden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Andere oorzaken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer wanneer dat was eigenlijk. Toen iig niet ziek geweest.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:13 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Toen viel de hysterie ook wel allemaal best mee toch? Ik kan me herinneren dat ik toen een bijbaantje in de V&D (rip) had en er overal handgel stond, maar dat was ook wel het enige.
quote:
Straks is iedereen X-men.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ze een alien is die het virus van Betelgeuze hier heeft gebracht bedoel je?
Ga je mee naar diemen zuid want je ziet er lekker uit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:16 schreef KingRadler het volgende:
Wat is het verschil tussen Diemen en Diemen Zuid?
Heb je eindelijk het EK bereikt, gaat het waarschijnlijk niet eens door..quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:
Ook wel erg... Heb je als land éindelijk dat ESF binnen, gaat het waarschijnlijk niet eens door.
Rotterdam Lombardijen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Lombardije is de bron dat wisten we al
Gunstig voor Depayquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je eindelijk het EK bereikt, gaat het waarschijnlijk niet eens door..
Social media en self-googling verhoogt de paniek enorm.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:13 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Toen viel de hysterie ook wel allemaal best mee toch? Ik kan me herinneren dat ik toen een bijbaantje in de V&D (rip) had en er overal handgel stond, maar dat was ook wel het enige.
Mjah. Leuk is anders. En de schijtlolligheden erover ("heeft het toch nog voordelen dat dat homofestival niet doorgaat hi ha ho!") negeer ik gewoon. 44 jaar erop wachten en dan dit.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:16 schreef Themeparktommy het volgende:
Ook wel erg... Heb je als land éindelijk dat ESF binnen, gaat het waarschijnlijk niet eens door.
Dit had je ook gezegd als woensdag de eerste besmetting naar buiten was gekomenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom op man, gisteren die uitzending en ineens gaat het los
Zijn er mensen die dit zeggen ja?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
("heeft het toch nog voordelen dat dat homofestival niet doorgaat hi ha ho!")
die was al dinsdag bekend gemaakt door die dokter, waarvan het twitter acc door de shredder is gegaan. zelfs mijn retweets zijn verdwenenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit had je ook gezegd als woensdag de eerste besmetting naar buiten was gekomen
Lees je de topics over het Songfestival niet?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dit zeggen ja?
Genot.quote:
Precies zo met de F1 in Zandvoort, lekker laten gaan, grappen maken moet ook kunnen als wij ze niet leuk vindenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah. Leuk is anders. En de schijtlolligheden erover ("heeft het toch nog voordelen dat dat homofestival niet doorgaat hi ha ho!") negeer ik gewoon. 44 jaar erop wachten en dan dit.Maar ziek en dood is uiteraard veel erger, dus als het niet doorgaat dan so be it. Dan vast wel op een later moment.
Kloptquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:22 schreef Durmada het volgende:
[..]
Lees je de topics over het Songfestival niet?
Hek erom.quote:
Wij hadden op het werk een zoenverbod (bij verjaardagen) en ik mocht niet naar de huisarts vanwege besmettingsgevaar. Was toen best ook wel een dingetje hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2020 11:13 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |