Neen kerel, dit virus is ruim tien zo dodelijk als het jaarlijkse griepvirus (influenza). Vandaar ook alle ophef.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Bangmakerij weer zoals altijd
Zelfs de griep is nog dodelijker
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik verwacht niet dat we dit virus ooit nog kwijtraken.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Nee is allemaal bangmakerij. Dit soort virussen heb je eens in de zoveel tijd. Over een paar maanden hoor je hier niks mee over. Deze paniekzaaiererij is totaal onnodig en kansloosquote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:46 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Neen kerel, dit virus is ruim tien zo dodelijk als het jaarlijkse griepvirus (influenza). Vandaar ook alle ophef.
Famous last wordsquote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:55 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee is allemaal bangmakerij. Dit soort virussen heb je eens in de zoveel tijd. Over een paar maanden hoor je hier niks mee over. Deze paniekzaaiererij is totaal onnodig en kansloos
Okay boomerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Als 70% ziek wordt en 2% gaat dood dan heb je het over pak 'm beet 100 miljoen doden. Dat maakt op een bevolking van 7,5 miljard geen drol uit. Intussen komt de wereldwijde handel tot stilstand en daarmee krimpt de wereldeconomie waar de gestegen zorgkosten en bestrijding uit betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik verwacht niet dat we dit virus ooit nog kwijtraken.
Zou aan de andere kant wel goed zijn voor de overbevolking.
En dan gaan er door armoede 100 miljoen dood.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Als 70% ziek wordt en 2% gaat dood dan heb je het over pak 'm beet 10 miljoen doden. Dat maakt op een bevolking van 7,5 miljard geen drol uit. Intussen komt de wereldwijde handel tot stilstand en daarmee krimpt de wereldeconomie waar de gestegen zorgkosten en bestrijding uit betaald moeten worden.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Op termijn, alleen tot die tijd escaleren de kosten aan zorg en aan het voorkomen van meer besmettingen. Zou dat onder aan de streep geld schelen?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En dan gaan er door armoede 100 miljoen dood.
Je rekensom klopt overigens niet, als 2% van 70% van 7,5 miljard sterft, dan spreken we over 105 miljoen doden.
Waar we wel rekening mee moeten houden is dat 2% rijkelijk veel is en dat velen die sterven anders ook wel binnen afzienbare tijd waren gestorven.
Juist doordat vele zwakkeren sterven kan dit ook een enorme besparing op de zorgkosten opleveren op termijn.
Check.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je rekensom klopt overigens niet, als 2% van 70% van 7,5 miljard sterft, dan spreken we over 105 miljoen doden.
Zeker, maar daar heb ik geen cijfers over kunnen vinden.quote:Waar we wel rekening mee moeten houden is dat 2% rijkelijk veel is en dat velen die sterven anders ook wel binnen afzienbare tijd waren gestorven.
Alleen als dit virus geen terugkerend influenza-achtig (seizoens)probleem wordt.quote:Juist doordat vele zwakkeren sterven kan dit ook een enorme besparing op de zorgkosten opleveren op termijn.
Eerst maar hopen dat het songfestival door kan gaan. Daarna kijken we wel verder...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken.
Dan maar zonder publiek toch?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 07:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Eerst maar hopen dat het songfestival door kan gaan. Daarna kijken we wel verder...
Viroloog Ab Osterhaus: ‘Coronavirus kan bedreiging vormen voor het Eurovisie Songfestival’
Ja, wel de kosten van het hele circus optuigen maar geen inkomsten van het publiek.quote:
Kan het niet ook muteren naar mildere varianten? Ligt dat niet veel meer voor de hand?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt.
Publiek dan maar online uitmelken.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja, wel de kosten van het hele circus optuigen maar geen inkomsten van het publiek.
Een virus wordt eerder minder dodelijk. Als 'parasiet' heeft het er immers niks aan om zijn gastheer te doden!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken. Volgens deze professor zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
https://www.telegraaf.nl/(...)olking-krijgt-corona
Ik vraag mij wel af dat bij zo'n groot aantal besmette mensen, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt. Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Ook het toenemende gereis ,vliegverkeer, is hier de oorzaak van.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik verwacht niet dat we dit virus ooit nog kwijtraken.
Zou aan de andere kant wel goed zijn voor de overbevolking.
quote:
Dus dit virus heeft ook wat goeds. Is het wellicht een plan om alle besmette mensen preventief te ruimen ook zoals wij jaarlijks doen met de kippen, varkens en koeien als er weer een uitbraak van de vogelgriep, varkenspest is?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar we wel rekening mee moeten houden is dat 2% rijkelijk veel is en dat velen die sterven anders ook wel binnen afzienbare tijd waren gestorven.
Juist doordat vele zwakkeren sterven kan dit ook een enorme besparing op de zorgkosten opleveren op termijn.
Ok ik ga wel op de gang liggen danquote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:49 schreef speknek het volgende:
70% van Nederland is 12 miljoen mensen. Als 10% in het ziekenhuis belandt is dat 1.2 miljoen mensen (er zijn zo'n 6000? bedden beschikbaar). Als 2% overlijdt heb je het dus over 240.000 doden.
Deze meneer heeft wel degelijk iets relevants te vertellen. Juist omdat dit virus niet enorm dodelijk is kan het zich goed verspreiden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Ah een of andere aandachtsgeile professor wil met zijn kop in de krant
Het evolutionaire succes van een virus wordt inderdaad ook niet bepaald door zijn dodelijkheid, een virus 'vecht' niet tegen zijn gastheer. De tragiek van een virus is een beetje als de kikker/schorpioenparabel.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een virus wordt eerder minder dodelijk. Als 'parasiet' heeft het er immers niks aan om zijn gastheer te doden!
valt meequote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Dat zouden dan wereldwijd rond de 120mln doden zijn (als het virus niet muteert).
Voor de economische gevolgen ben ik nog banger dan voor de ziekte zelf.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Als 70% ziek wordt en 2% gaat dood dan heb je het over pak 'm beet 100 miljoen doden. Dat maakt op een bevolking van 7,5 miljard geen drol uit. Intussen komt de wereldwijde handel tot stilstand en daarmee krimpt de wereldeconomie waar de gestegen zorgkosten en bestrijding uit betaald moeten worden.
De overheden gek genoeg niet... wat mij niet geruststelt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Voor de economische gevolgen ben ik nog banger dan voor de ziekte zelf.
De regering, quote500-types, multinationals, enzovoort overleven het qua salaris/inkomsten wel. De rest van wat er zoal in Nederland rondloopt doet er wat minder toe.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De overheden gek genoeg niet... wat mij niet geruststelt.
Ja, schiet niet echt op nog met 2700 doden in 3 maanden tijd. Tijd voor die mutatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Dat zouden dan wereldwijd rond de 120mln doden zijn (als het virus niet muteert).
Ah joh, je kunt gewoon thuis op de bank gaan liggen met een kippensoepie.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:49 schreef speknek het volgende:
70% van Nederland is 12 miljoen mensen. Als 10% in het ziekenhuis belandt is dat 1.2 miljoen mensen (er zijn zo'n 6000? bedden beschikbaar). Als 2% overlijdt heb je het dus over 240.000 doden.
De rest is onsterfelijk?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:50 schreef HSG het volgende:
40 tot 70 % van de wereldbevolking gaat dood.
Waarom denk jij te weten wat overheden al dan niet denken? Slimme overheden stralen onbezorgdheid uit tot het niet anders kan. Te vroege bezorgdheid zorgt ervoor dat mensen die ik geen sneeuwvlokjes mag noemen beginnen te hamsteren en erger.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Precies ja, die schade gaat veel groter zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben banger voor de economische gevolgen van corona dan de mortaliteit. Als de economie stilvalt hebben krijgen wij maatschappelijke problemen die veel groter zijn.
De overheden weten dat zij zullen overleven, omdat zij niet in risicogebieden hun inkopen hoeven te doen en dus nooit besmet kunnen worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Oké. En waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken. Volgens deze professor zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Ik vraag mij wel af dat bij zo'n groot aantal besmette mensen, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt. Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Als een virus onder grote groepen van de mensheid verspreid is dan is de kans op mutaties veel groter. Dus dan is de kans op een gevaarlijkere variant dan nu ook veel groter.quote:
Wij wachten/hopen er op zodat we eindelijk een huis kunnen kopen voor een goede prijs.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben banger voor de economische gevolgen van corona dan de mortaliteit. Als de economie stilvalt hebben krijgen wij maatschappelijke problemen die veel groter zijn.
Nou ja, waarschijnlijk is een mutatie naar een besmettelijker en minder virulent virus waarschijnlijker. Dan heb je meer mensen die besmettelijk zijn zonder symptomen, dus die virus-variant verspreidt zich sneller. Net zoals bij syphilis gebeurde.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Als 2 miljard sterft, hoe kom je dan aan 98 miljoen doden?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:34 schreef Tailless het volgende:
70 procent van 7 miljard is 4,9 miljard.
Als 2 miljard daarvan sterft.
98 miljoen doden.
Nou dat zet geen zoden aan de dijk
Ik vind het terecht dat je kritisch kijkt naar hoe het nieuws en informatie bij je naar binnen komt maar het is ook wel weer duidelijk dat je werkelijk geen inhoudelijke kennis hebt over het onderwerp. Post dan niks, als je niks kan toevoegen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Corona verspreidt zich wel veel en veel sneller, qua besmetting is dit wel een grote speler.quote:
Vooral ouderen blijken eerder te overlijden aan deze besmetting. Ja zo wordt de grijze plaag wel heel drastisch bestreden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:41 schreef Cockwhale het volgende:
Is dit wellicht een complot om de vergrijzing en overbevolking tegen te gaan?
Dat is alleen waar als het virus sneller doodt dan het verspreidt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een virus wordt eerder minder dodelijk. Als 'parasiet' heeft het er immers niks aan om zijn gastheer te doden!
Je hebt het verkeerd begrepen..quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zou ik jouw post maar aanpassen.
Dat is gelukkig niet zo, want lang niet iedereen die geïnfecteerd wordt, wordt ook ernstig ziek.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
het grootste probleem met deze hoeveelheden is dat er teveel mensen ziek zijn om een samenleving nog draaiende te houden.. maar goed, na afloop zijn we er wel immuum voor
Als je geneest, is het uit je lijf.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me afvraag met deze virus is of het uit je systeem verdwijnt of dat je het virus blijft meedragen.
Wat loop je mijn oma nou te verwensen...quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat een pessimist.
Ik vind het allemaal prima, beetje natuurlijke selectie. Zolang het mijn oma en de opa en oma van mijn vriendin met rust laat.
Doodsverwensing van mijn familie. TR gezet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat een pessimist.
Ik vind het allemaal prima, beetje natuurlijke selectie. Zolang het mijn oma en de opa en oma van mijn vriendin met rust laat.
Sorry, ik zal een ban aanvragen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat loop je mijn oma nou te verwensen...
Het is best mogelijk dat dit een jaarlijks terugkerend virus wordt, in een wat mildere variant vooral.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je geneest, is het uit je lijf.
Met coronavirussen is het doorgaans wel zo dat je niet je leven lang helemaal immuun blijft. Dus je kunt het waarschijnlijk meerdere malen oplopen gedurende je leven. Het zal net als gewone verkoudheid blijven rondzingen.
Door de opwarming van de aarde smelt de permafrost en daarin zitten ook allemaal onbekende en mogelijk gevaarlijke virussen. Dus dat risico is best reel.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat dit een jaarlijks terugkerend virus wordt, in een wat mildere variant vooral.
Waar ik meer benieuwd naar ben, is of dit een wakeup call is om eindelijk eens onze achilleshiel aan te gaan pakken: Virussen. Virussen troffen voorheen voornamelijk ouderen in de Westerse wereld in de vorm van griep en mensen in Afrika en Azië (Dengue, Malaria, West Nijl virus, Rabiës, Japanse Encefalitis). Het enige virus dat echt substantiële schade aanbracht in het Westen (HIV) is ook aangepakt. Maar nog steeds tegen een zware prijs (leverschade, zwak immuunsysteem etc.). Nu hebben we te maken met een virus dat de economie hard treft. De baten worden hoger dan de kosten om flink wat geld in onderzoek te pompen straks me dunkt. Stel dat een Coronavirus als dit om de vijf jaar in deze vorm opduikt. Dat zou constant een zware klap voor onze economieën betekenen.
Hoewel dat ook een reëel gevaar is zijn virussen uit dichtbevolkte China natuurlijk iets kutter.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door de opwarming van de aarde smelt de permafrost en daarin zitten ook allemaal onbekende en mogelijk gevaarlijke virussen. Dus dat risico is best reel.
Polio, tyfus, mazelen, rode hond, kinkhoestquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat dit een jaarlijks terugkerend virus wordt, in een wat mildere variant vooral.
Waar ik meer benieuwd naar ben, is of dit een wakeup call is om eindelijk eens onze achilleshiel aan te gaan pakken: Virussen. Virussen troffen voorheen voornamelijk ouderen in de Westerse wereld in de vorm van griep en mensen in Afrika en Azië (Dengue, Malaria, West Nijl Virus, Rabiës, Japanse Encefalitis). Het enige virus dat echt substantiële schade aanbracht in het Westen (HIV) is ook aangepakt. Maar nog steeds tegen een zware prijs (leverschade, zwak immuunsysteem etc.). Nu hebben we te maken met een virus dat de economie hard treft. De baten worden hoger dan de kosten om flink wat geld in onderzoek te pompen straks me dunkt. Stel dat een Coronavirus als dit om de vijf jaar in deze vorm opduikt. Dat zou constant een zware klap voor onze economieën betekenen.
Vergeten inderdaad. Maar dat zijn virussen die geen substantiële schade aanbrengen aan onze economie. Dus mijn punt staat nog steeds.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Polio, tyfus, mazelen, rode hond, kinkhoest
Tyfus is trouwens ook geen virus. Het belangrijkste uitgeroeide 'Westerse' virus is denk ik inderdaad polio.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vergeten inderdaad. Maar dat zijn virussen die geen substantiële schade aanbrengen aan onze economie. Dus mijn punt staat nog steeds.
Pokkenquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tyfus is trouwens ook geen virus. Het belangrijkste uitgeroeide 'Westerse' virus is denk ik inderdaad polio.
Uiteraard, stom dat ik die vergeten was.quote:
Wat snap je niet aan het verschil tussen infectiviteit en dodelijkheid.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Maar dan nog, dat is best gruwelijk veel. Ik wil het niet vergelijken met de pest, ooit, maar we zijn niet gewend aan zulke sterftecijfers. Zal best een diepe wond in de samenleving slaan...quote:Op donderdag 27 februari 2020 00:25 schreef einzeinz het volgende:
Ik vind die uitspraak van die professor toch wel compleet van de pot gerukt hoor. 40% lijkt me realistisch maar 70% van de wereldbevolking... Ik schat het persoonlijk eerder ergens tussen 30% en 50%.
Laat het ons dus maar even op de middenmoot houden (van de professor) en 55% nemen.
Dan komen we op het volgende:
Wereld:
7.800.000.000 mensen X 55% = 4.290.000.000 mensen zullen besmet worden.
We weten dat de mortaliteit 3,50% bedraagt.
Aantal doden zou dus 150.150.000 moeten zijn.
Best wel overdreven vind ik het!
Als we de ondergrens nemen, die van 40% wat ik dan persoonlijk eerder een correcter cijfer zou gaan vinden. Ik zal die eens vertalen naar Nederland en België
Nederland:
17.400.000 X 40% = 6.960.000 besmettingen
Mortaliteit van 3,50% = 243.600 doden in Nederland
België:
11.400.000 X 40% = 4.560.000
Mortaliteit van 3,50% = 159.600
Correct me if I'm wrong
Snap ik. Maar waar haalt die professor het uit? Is het natte vingerwerk of zijn het gedetailleerde berekeningen en analyses?quote:Op donderdag 27 februari 2020 00:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar dan nog, dat is best gruwelijk veel. Ik wil het niet vergelijken met de pest, ooit, maar we zijn niet gewend aan zulke sterftecijfers. Zal best een diepe wond in de samenleving slaan...
Als het geen natte vingerwerk is dan wil ik eerst een paper lezen voor ik het geloof. Daarnaast wordt in het originele artiekel al aangehaald dat van die 40-70 procent, 14% geen syptomen krijgt, dus we zitten eerder in de 25-50% range die uberhaupt symptomen krijgt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 00:33 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Snap ik. Maar waar haalt die professor het uit? Is het natte vingerwerk of zijn het gedetailleerde berekeningen en analyses?
Waar je helaas geheel de mist ingaat is dat die 3.5% waar jij vanuit gaat gebaseerd is op de mortaliteit bij een werkend medisch systeem.quote:Op donderdag 27 februari 2020 00:25 schreef einzeinz het volgende:
Nederland:
17.400.000 X 40% = 6.960.000 besmettingen
Mortaliteit van 3,50% = 243.600 doden in Nederland
België:
11.400.000 X 40% = 4.560.000
Mortaliteit van 3,50% = 159.600
Correct me if I'm wrong
Welnee. Is gewoon een griepje. Hebben wel elk jaar.quote:Op donderdag 27 februari 2020 00:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar dan nog, dat is best gruwelijk veel. Ik wil het niet vergelijken met de pest, ooit, maar we zijn niet gewend aan zulke sterftecijfers. Zal best een diepe wond in de samenleving slaan...
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Geniequote:Op donderdag 27 februari 2020 00:25 schreef einzeinz het volgende:
Ik vind
lijkt me
Ik schat het persoonlijk
Correct me if I'm wrong
Tot nu toe, ja. Met nog niet 1 promille vd mensen besmet.quote:
|
Forum Opties | |