Neen kerel, dit virus is ruim tien zo dodelijk als het jaarlijkse griepvirus (influenza). Vandaar ook alle ophef.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Bangmakerij weer zoals altijd
Zelfs de griep is nog dodelijker
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik verwacht niet dat we dit virus ooit nog kwijtraken.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Nee is allemaal bangmakerij. Dit soort virussen heb je eens in de zoveel tijd. Over een paar maanden hoor je hier niks mee over. Deze paniekzaaiererij is totaal onnodig en kansloosquote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:46 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Neen kerel, dit virus is ruim tien zo dodelijk als het jaarlijkse griepvirus (influenza). Vandaar ook alle ophef.
Famous last wordsquote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:55 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee is allemaal bangmakerij. Dit soort virussen heb je eens in de zoveel tijd. Over een paar maanden hoor je hier niks mee over. Deze paniekzaaiererij is totaal onnodig en kansloos
Okay boomerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Als 70% ziek wordt en 2% gaat dood dan heb je het over pak 'm beet 100 miljoen doden. Dat maakt op een bevolking van 7,5 miljard geen drol uit. Intussen komt de wereldwijde handel tot stilstand en daarmee krimpt de wereldeconomie waar de gestegen zorgkosten en bestrijding uit betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik verwacht niet dat we dit virus ooit nog kwijtraken.
Zou aan de andere kant wel goed zijn voor de overbevolking.
En dan gaan er door armoede 100 miljoen dood.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Als 70% ziek wordt en 2% gaat dood dan heb je het over pak 'm beet 10 miljoen doden. Dat maakt op een bevolking van 7,5 miljard geen drol uit. Intussen komt de wereldwijde handel tot stilstand en daarmee krimpt de wereldeconomie waar de gestegen zorgkosten en bestrijding uit betaald moeten worden.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Bangmakerij weer zoals altijd
Zelfs de griep is nog dodelijker
Op termijn, alleen tot die tijd escaleren de kosten aan zorg en aan het voorkomen van meer besmettingen. Zou dat onder aan de streep geld schelen?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En dan gaan er door armoede 100 miljoen dood.
Je rekensom klopt overigens niet, als 2% van 70% van 7,5 miljard sterft, dan spreken we over 105 miljoen doden.
Waar we wel rekening mee moeten houden is dat 2% rijkelijk veel is en dat velen die sterven anders ook wel binnen afzienbare tijd waren gestorven.
Juist doordat vele zwakkeren sterven kan dit ook een enorme besparing op de zorgkosten opleveren op termijn.
Check.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je rekensom klopt overigens niet, als 2% van 70% van 7,5 miljard sterft, dan spreken we over 105 miljoen doden.
Zeker, maar daar heb ik geen cijfers over kunnen vinden.quote:Waar we wel rekening mee moeten houden is dat 2% rijkelijk veel is en dat velen die sterven anders ook wel binnen afzienbare tijd waren gestorven.
Alleen als dit virus geen terugkerend influenza-achtig (seizoens)probleem wordt.quote:Juist doordat vele zwakkeren sterven kan dit ook een enorme besparing op de zorgkosten opleveren op termijn.
Eerst maar hopen dat het songfestival door kan gaan. Daarna kijken we wel verder...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken.
Dan maar zonder publiek toch?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 07:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Eerst maar hopen dat het songfestival door kan gaan. Daarna kijken we wel verder...
Viroloog Ab Osterhaus: ‘Coronavirus kan bedreiging vormen voor het Eurovisie Songfestival’
Ja, wel de kosten van het hele circus optuigen maar geen inkomsten van het publiek.quote:
Kan het niet ook muteren naar mildere varianten? Ligt dat niet veel meer voor de hand?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt.
Publiek dan maar online uitmelken.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja, wel de kosten van het hele circus optuigen maar geen inkomsten van het publiek.
Een virus wordt eerder minder dodelijk. Als 'parasiet' heeft het er immers niks aan om zijn gastheer te doden!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken. Volgens deze professor zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
https://www.telegraaf.nl/(...)olking-krijgt-corona
Ik vraag mij wel af dat bij zo'n groot aantal besmette mensen, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt. Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Ook het toenemende gereis ,vliegverkeer, is hier de oorzaak van.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik verwacht niet dat we dit virus ooit nog kwijtraken.
Zou aan de andere kant wel goed zijn voor de overbevolking.
quote:
Dus dit virus heeft ook wat goeds. Is het wellicht een plan om alle besmette mensen preventief te ruimen ook zoals wij jaarlijks doen met de kippen, varkens en koeien als er weer een uitbraak van de vogelgriep, varkenspest is?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar we wel rekening mee moeten houden is dat 2% rijkelijk veel is en dat velen die sterven anders ook wel binnen afzienbare tijd waren gestorven.
Juist doordat vele zwakkeren sterven kan dit ook een enorme besparing op de zorgkosten opleveren op termijn.
Ok ik ga wel op de gang liggen danquote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:49 schreef speknek het volgende:
70% van Nederland is 12 miljoen mensen. Als 10% in het ziekenhuis belandt is dat 1.2 miljoen mensen (er zijn zo'n 6000? bedden beschikbaar). Als 2% overlijdt heb je het dus over 240.000 doden.
Deze meneer heeft wel degelijk iets relevants te vertellen. Juist omdat dit virus niet enorm dodelijk is kan het zich goed verspreiden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Ah een of andere aandachtsgeile professor wil met zijn kop in de krant
Het evolutionaire succes van een virus wordt inderdaad ook niet bepaald door zijn dodelijkheid, een virus 'vecht' niet tegen zijn gastheer. De tragiek van een virus is een beetje als de kikker/schorpioenparabel.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een virus wordt eerder minder dodelijk. Als 'parasiet' heeft het er immers niks aan om zijn gastheer te doden!
valt meequote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Dat zouden dan wereldwijd rond de 120mln doden zijn (als het virus niet muteert).
Voor de economische gevolgen ben ik nog banger dan voor de ziekte zelf.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 06:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Als 70% ziek wordt en 2% gaat dood dan heb je het over pak 'm beet 100 miljoen doden. Dat maakt op een bevolking van 7,5 miljard geen drol uit. Intussen komt de wereldwijde handel tot stilstand en daarmee krimpt de wereldeconomie waar de gestegen zorgkosten en bestrijding uit betaald moeten worden.
De overheden gek genoeg niet... wat mij niet geruststelt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Voor de economische gevolgen ben ik nog banger dan voor de ziekte zelf.
De regering, quote500-types, multinationals, enzovoort overleven het qua salaris/inkomsten wel. De rest van wat er zoal in Nederland rondloopt doet er wat minder toe.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De overheden gek genoeg niet... wat mij niet geruststelt.
Ja, schiet niet echt op nog met 2700 doden in 3 maanden tijd. Tijd voor die mutatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:35 schreef marcb1974 het volgende:
Dat zouden dan wereldwijd rond de 120mln doden zijn (als het virus niet muteert).
Ah joh, je kunt gewoon thuis op de bank gaan liggen met een kippensoepie.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:49 schreef speknek het volgende:
70% van Nederland is 12 miljoen mensen. Als 10% in het ziekenhuis belandt is dat 1.2 miljoen mensen (er zijn zo'n 6000? bedden beschikbaar). Als 2% overlijdt heb je het dus over 240.000 doden.
De rest is onsterfelijk?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:50 schreef HSG het volgende:
40 tot 70 % van de wereldbevolking gaat dood.
Waarom denk jij te weten wat overheden al dan niet denken? Slimme overheden stralen onbezorgdheid uit tot het niet anders kan. Te vroege bezorgdheid zorgt ervoor dat mensen die ik geen sneeuwvlokjes mag noemen beginnen te hamsteren en erger.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De overheden gek genoeg niet... wat mij niet geruststelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |