Precies ja, die schade gaat veel groter zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben banger voor de economische gevolgen van corona dan de mortaliteit. Als de economie stilvalt hebben krijgen wij maatschappelijke problemen die veel groter zijn.
De overheden weten dat zij zullen overleven, omdat zij niet in risicogebieden hun inkopen hoeven te doen en dus nooit besmet kunnen worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef BertV het volgende:
[..]
De overheden gek genoeg niet... wat mij niet geruststelt.
Oké. En waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken. Volgens deze professor zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
https://www.telegraaf.nl/(...)olking-krijgt-corona
Ik vraag mij wel af dat bij zo'n groot aantal besmette mensen, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt. Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Ook het toenemende gereis ,vliegverkeer, is hier de oorzaak van.
Als een virus onder grote groepen van de mensheid verspreid is dan is de kans op mutaties veel groter. Dus dan is de kans op een gevaarlijkere variant dan nu ook veel groter.quote:
Wij wachten/hopen er op zodat we eindelijk een huis kunnen kopen voor een goede prijs.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 08:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben banger voor de economische gevolgen van corona dan de mortaliteit. Als de economie stilvalt hebben krijgen wij maatschappelijke problemen die veel groter zijn.
Nou ja, waarschijnlijk is een mutatie naar een besmettelijker en minder virulent virus waarschijnlijker. Dan heb je meer mensen die besmettelijk zijn zonder symptomen, dus die virus-variant verspreidt zich sneller. Net zoals bij syphilis gebeurde.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:36 schreef paulgo het volgende:
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch, wordt de Corona virus besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70 % van de mensheid besmet mee zal raken. Volgens deze professor zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
https://www.telegraaf.nl/(...)olking-krijgt-corona
Ik vraag mij wel af dat bij zo'n groot aantal besmette mensen, de kans op een gemuteerd en veel gevaarlijkere variant van het Corona virus COVID 19 op de loer ligt. Dan krijgen wij dus over enige tijd nog gezelschap van de COVID 20, 21,22, enz virussen. Waarvan uiteindelijk eentje wel extreem gevaarlijk is... Het lijkt alsof wij in ons ruimtevaarttijdperk nog netzo als in de Middeleeuwen, met zijn pest epidemieën, machteloos staan tegen allemaal ziekteverwekkers zoals Corona Zika Ebola enz enz.
Ook het toenemende gereis ,vliegverkeer, is hier de oorzaak van.
Als 2 miljard sterft, hoe kom je dan aan 98 miljoen doden?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:34 schreef Tailless het volgende:
70 procent van 7 miljard is 4,9 miljard.
Als 2 miljard daarvan sterft.
98 miljoen doden.
Nou dat zet geen zoden aan de dijk
Ik vind het terecht dat je kritisch kijkt naar hoe het nieuws en informatie bij je naar binnen komt maar het is ook wel weer duidelijk dat je werkelijk geen inhoudelijke kennis hebt over het onderwerp. Post dan niks, als je niks kan toevoegen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 01:44 schreef wollah het volgende:
Tuurlijk![]()
Bangmakerij weer zoals altijd
Zelfs de griep is nog dodelijker
Corona verspreidt zich wel veel en veel sneller, qua besmetting is dit wel een grote speler.quote:
Vooral ouderen blijken eerder te overlijden aan deze besmetting. Ja zo wordt de grijze plaag wel heel drastisch bestreden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:41 schreef Cockwhale het volgende:
Is dit wellicht een complot om de vergrijzing en overbevolking tegen te gaan?
Dat is alleen waar als het virus sneller doodt dan het verspreidt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een virus wordt eerder minder dodelijk. Als 'parasiet' heeft het er immers niks aan om zijn gastheer te doden!
Je hebt het verkeerd begrepen..quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zou ik jouw post maar aanpassen.
Dat is gelukkig niet zo, want lang niet iedereen die geïnfecteerd wordt, wordt ook ernstig ziek.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
het grootste probleem met deze hoeveelheden is dat er teveel mensen ziek zijn om een samenleving nog draaiende te houden.. maar goed, na afloop zijn we er wel immuum voor
Als je geneest, is het uit je lijf.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me afvraag met deze virus is of het uit je systeem verdwijnt of dat je het virus blijft meedragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |