abonnement Unibet Coolblue
pi_191646518
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wiki:
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

Worldmeters:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
pi_191646543
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

bron?
Tweet
See new Tweets
Conversation
WSVN 7 News
@wsvn
#BREAKING - Most of the Americans who were being monitored at the University of Nebraska Medical Center for #coronavirus after evacuating a cruise ship in Japan have tested positive for the virus, the hospital says.
  zondag 23 februari 2020 @ 15:42:54 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191646561
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:29 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

10 miljoen
ik ga vandaag voor de laatste keer Chinees halen, gaat me anders te riskant worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191646596
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:42 schreef THEFXR het volgende:
#BREAKING - Most of the Americans who were being monitored at the University of Nebraska Medical Center for #coronavirus after evacuating a cruise ship in Japan have tested positive for the virus, the hospital says.
Dit was ook echt niet te verwachten zeg. Gelukkig houdt het RIVM alle ontwikkelingen goed in de gaten! _O-
pi_191646622
https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513

quote:
SARS was contained by isolating suspected cases, partly because it did not spread quickly, but also because those it infected became very ill before the virus moved into the upper respiratory system. That made cases easy to identify before the patients started spreading the virus. Flu pandemics, by contrast, are impossible to stop, largely because those infected with the virus spread it to others for days before they show any symptoms of infection.
Die twee gecombineerd en je hebt het Wuhan virus.
pi_191646660
Bescherm jezelf en familie tegen infectie.

Praktische tips van Dr John Campbell

pi_191646715
Dus het is de schuld van de babies?
pi_191646925
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:48 schreef funnywell het volgende:
Dus het is de schuld van de rabobank het RIVM en de GGD.
Fixed.
  zondag 23 februari 2020 @ 15:58:03 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191646960
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:46 schreef Nadelspiel het volgende:
Bescherm jezelf en familie tegen infectie.

Praktische tips van Dr John Campbell

maar carnaval dat mag wel , als je maar niet andermans bier opzuipt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191647069
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar carnaval dat mag wel , als je maar niet andermans bier opzuipt
Geen lichaamssappen uitwisselen. Dat raakt toch wel een beetje aan de crux van het carnaval. Namelijk 1 keer jaar 'legaal' buiten de pot pissen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647123
Even een serieuze vraag;

Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
pi_191647127
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Aldus iemand die niet meer doet in zijn post dan schelden. Dank voor je waardevolle bijdrage. Hoe was de afhandelijk van Diamond Princess opvarenden waarvan op voorhand al bekend was dat de quarantaine daar aan boord van geen kant deugde ook alweer aan te merken als adequaat? :?
Dude, dat was beslist niet op voorhand bekend. Storend om zulke zaken te beweren. Helemaal omdat je zelf van toeten nog blazen weet.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647198
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Even een serieuze vraag;

Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
Een pakket met pluche virusbeestjes!? O+

Serieus antwoord: ik denk niet dat melden zin heeft. Als je 1 van de eersten bent in Nederland is het nog interessant voor de GGD ed, maar volgende maand ben je waarschijnlijk 1 van de duizenden. En in april waarschijnlijk 1 van de miljoenen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647238
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, dat was beslist niet op voorhand bekend. Storend om zulke zaken te beweren. Helemaal omdat je zelf van toeten nog blazen weet.
Dat was het wél degelijk, een japanse viroloog Kentaro Iwata die oa in het veld betrokken is geweest bij de bestrijding van ebola en aan boord van de Diamond Princess geweest is heeft daarover voor het vrijgeven van de zogenaamd onbesmette pasagiers al een boekje open gedaan, op youtube nota bene.

https://nos.nl/artikel/23(...)-op-cruiseschip.html

Zelfs de NOS weet er inmiddels van. En ook na publicatie door de NOS is er aan de aanpak door RIVM en GGD niets veranderd, mogen die mensen nog steeds gaan en staan waar ze willen. Ook nadat in Japan nog negatief geteste oud-opvarenden in australie en israel ineens wél positief testten.

Je kunt een ander wel voor leeghoofd uitmaken maar je hebt zelf duidelijk geen flauw idee waar je 't over hebt. 8)7 :W (Misschien kun je solliciteren bij het RIVM, je zou perfect passen in de daar heersende cultuur.)
pi_191647298
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Even een serieuze vraag;

Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
van het RIVM moet je nu de huisarts bellen.
zelf zou ik zeggen dat je daar niet ziek genoeg voor bent, want als je echt zo ziek zou worden dat je hulp nodig hebt, dan twijfel je niet meer, dan zit je hier niet te typen.
mijn advies: blijf thuis zodat je niemand kan aansteken. wanneer nodig een tissue tot mondkapje vouwen en met een huidvriendelijke hechtpleister op je toet plakken. of met afplaktape desnoods
uiteindelijk lukt altijd alles
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 februari 2020 @ 16:12:57 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191647318
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:07 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Een pakket met pluche virusbeestjes!? O+

Serieus antwoord: ik denk niet dat melden zin heeft. Als je 1 van de eersten bent in Nederland is het nog interessant voor de GGD ed, maar volgende maand ben je waarschijnlijk 1 van de duizenden. En in april waarschijnlijk 1 van de miljoenen.
Zijn we dan op het punt dat je interessant bent als je níet ziek bent en dus even moet bellen om te zeggen dat je je prima voelt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191647336
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zijn we dan op het punt dat je interessant bent als je níet ziek bent en dus even moet bellen om te zeggen dat je je prima voelt?
hahaha!
uiteindelijk lukt altijd alles
  PR/Manusje van alles zondag 23 februari 2020 @ 16:13:52 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191647341
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_191647346
Het RIVM volgt denk ik gewoon hun standaard protocollen. Om af te wijken van deze protocollen (wat denk ik echt wel gerechtvaardigd is) zal wel zo veel werk zijn zijn dat ze liever geen aanpassingen doen en gewoon de standaard protocollen blijven volgen. Ook wel zo veilig want dan kun je achteraf gewoon zeggen dat je alle protocollen hebt gevolgd maar dat ze gaan beloven deze te gaan evalueren. Baantje gered!
pi_191647350
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat was het wél degelijk, een japanse viroloog Kentaro Iwata die oa in het veld betrokken is geweest bij de bestrijding van ebola en aan boord van de Diamond Princess geweest is heeft daarover voor het vrijgeven van de zogenaamd onbesmette pasagiers al een boekje open gedaan, op youtube nota bene.

https://nos.nl/artikel/23(...)-op-cruiseschip.html

Zelfs de NOS weet er inmiddels van. En ook na publicatie door de NOS is er aan de aanpak door RIVM en GGD niets veranderd, mogen die mensen nog steeds gaan en staan waar ze willen. Ook nadat in Japan nog negatief geteste oud-opvarenden in australie en israel ineens wél positief testten.

Je kunt een ander wel voor leeghoofd uitmaken maar je hebt zelf duidelijk geen flauw idee waar je 't over hebt. 8)7 :W (Misschien kun je solliciteren bij het RIVM, je zou perfect passen in de daar heersende cultuur.)
Op voorhand is niet hetzelfde als halverwege. Dat weet je!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647351
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Even een serieuze vraag;

Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
Als je koorts hebt met luchtweg-klachten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191647370
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:14 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Op voorhand is niet hetzelfde als halverwege. Dat weet je!?
Voordat die passagiers het vaste land op gingen was dit al lang en breed bekend, dus op voorhand. :') Verdere sneue ego-driven posts van je negeer ik. Genoeg tijd verdaan aan je onzin. Succes met het doodwensen van trump, dat het je maar flink mag doen leven.
pi_191647383
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Ik gok van niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191647417
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:11 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

van het RIVM moet je nu de huisarts bellen.
zelf zou ik zeggen dat je daar niet ziek genoeg voor bent, want als je echt zo ziek zou worden dat je hulp nodig hebt, dan twijfel je niet meer, dan zit je hier niet te typen.
mijn advies: blijf thuis zodat je niemand kan aansteken. wanneer nodig een tissue tot mondkapje vouwen en met een huidvriendelijke hechtpleister op je toet plakken. of met afplaktape desnoods
Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:17:27 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191647421
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191647429
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zijn we dan op het punt dat je interessant bent als je níet ziek bent en dus even moet bellen om te zeggen dat je je prima voelt?
Mjah :D

Het enige waar je nu nog voor kunt bidden is dat we niet allemaal tegelijk aan de zuurstof moeten. Zo veel flessen hebben we niet en dan ga je dus gewoon dood ipv dat je het had overleefd door goede zorg.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647450
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
Beste advies is waarschijnlijk niet te veel rondhangen in dit soort topics, de kans dat je werkelijk getroffen bent lijkt me een stuk kleiner dan de kans dat je je veel te druk maakt als gevolg van allerlei angstbeelden.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:18:42 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191647451
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
Bij twijfel altijd ff huisarts bellen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:19:04 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191647460
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beste advies is waarschijnlijk niet te veel rondhangen in dit soort topics, de kans dat je werkelijk getroffen bent lijkt me een stuk kleiner dan de kans dat je je veel te druk maakt als gevolg van allerlei angstbeelden.
Haha dat ook. ;)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191647478
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
Van wat ik begreep, als je je op de 4e dag beroerder voelt dan op de 3e is het geen slecht idee om te bellen (en idd als je luchtwegproblemen krijgt). De meeste mobieltjes kun je eventueel ook zuurstof mee meten (Samsung health heeft dat iig), dan kan je je zuurstof een beetje in de gaten houden.

Ik weet alleen niet meer waar ik dat had gelezen. Hoewel de kans klein is dat het op een pakketje zat, is de kans er dus wel. Of idd via via.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191647487
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Voordat die passagiers het vaste land op gingen was dit al lang en breed bekend, dus op voorhand. :') Verdere sneue ego-driven posts van je negeer ik. Genoeg tijd verdaan aan je onzin. Succes met het doodwensen van trump, dat het je maar flink mag doen leven.
Lul je er maar uit. Op voorhand interpreteren als 'voor het einde' :')
Op voorhand betekent voor het begin. Voordat dat schip in quarantaine werd geplaatst.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647513
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Lul je er maar uit. Op voorhand interpreteren als 'voor het einde' :')
Op voorhand betekent voor het begin. Voordat dat schip in quarantaine werd geplaatst.
Toen was het nog niet aan Nederlandse instanties om te handelen, of wel?
pi_191647521
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
NO WAY!
pi_191647549
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
nee joh, het begint net.
pi_191647560
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beste advies is waarschijnlijk niet te veel rondhangen in dit soort topics, de kans dat je werkelijk getroffen bent lijkt me een stuk kleiner dan de kans dat je je veel te druk maakt als gevolg van allerlei angstbeelden.
Haha klopt hoor.

Ik raakte een beetje in paniek omdat ik mijn vanochtend nog best prima voelde en ik écht nooit een echte griep heb gehad en ineens voelde ik me super slecht...
Stukje autisme helpt daarin niet mee _O-
pi_191647575
quote:
France should produce more vital goods, such as drugs and electric batteries, as the coronavirus outbreak highlight the danger of relying on imports from China, the country’s finance minister said.

Bruno Le Maire spoke to Reuters on Sunday as the virus spread to Europe, with Italy particularly affected.

Le Maire said the emergency called for accelerating a shift in industrial policy towards making key goods within national or European Union borders, using state aid when necessary.

“It’s not protectionism, it’s just responsibility,” he said on the sidelines of a meeting of financial leaders in Riyadh, Saudi Arabia.
Eerlijk gezegd begrijp ik de redenering niet dat het in deze situatie voordeel zou bieden wanneer een land zelf z'n medicijnen produceert.

Als je vreest dat de produktie in China stilvalt wanneer daar een epidemie uitbreekt, dan is dat toch net een argument tegen het zelf produceren? Want bij een plaatselijke epidemie valt net de plaatselijke produktie stil. En bij een globale epidemie wordt iedereen getroffen, maar heb je nog de hoop dat de produktie in china weer opgestart is wanneer het hier op z'n hoogtepunt is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191647637
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd begrijp ik de redenering niet dat het in deze situatie voordeel zou bieden wanneer een land zelf z'n medicijnen produceert.

Als je vreest dat de produktie in China stilvalt wanneer daar een epidemie uitbreekt, dan is dat toch net een argument tegen het zelf produceren? Want bij een plaatselijke epidemie valt net de plaatselijke produktie stil. En bij een globale epidemie wordt iedereen getroffen, maar heb je nog de hoop dat de produktie in china weer opgestart is wanneer het hier op z'n hoogtepunt is.
Clever punt ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647640
Je moet eens een schema maken van de normale griep en de verspreiding dan schrik je je ook de tyfus. Net zoals de gewone griep gaat dit ook langzaam weg.
pi_191647651
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:23 schreef crystal_meth het volgende:
maar heb je nog de hoop dat de produktie in china weer opgestart is wanneer het hier op z'n hoogtepunt is.
maar dan heeft China geen zin om t te komen brengen..
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191647656
Iemand vroeg trouwens hoe het ging met die Chinese toeristen in Italie.

Beide man en vrouw gaat het goed, de vrouw ademt inmiddels ook zelfstandig. De man test inmiddels negatief voor het virus. Vrouw krijgt nog steeds therapie, maar vereist niet langer ademondersteuning. 93 mensen hebben daar tests ondergaan, 66 zijn negatief en 27 zijn nog in het ziekenhuis. (Dit is van het 1e cluster)
Bron: http://www.inmi.it/bollettino-coronavirus

Ik weet niet of ze straks ook gaan updaten met de nieuwe casussen. Ze staan er vooralsnog niet op.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  PR/Manusje van alles zondag 23 februari 2020 @ 16:26:37 #41
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191647663
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

NO WAY!
Nou, lekker dan. :D

Voor die ziekte ben ik niet bang. Alleen wel voor een land wat volledig lam is gelegd
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 23 februari 2020 @ 16:26:51 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191647668
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd begrijp ik de redenering niet dat het in deze situatie voordeel zou bieden wanneer een land zelf z'n medicijnen produceert.

...
Je zou het ook als betoog kunnen zien om niet alles op 1 plek te fabriceren.
Dat de huidige productieketens erg kwetsbaar zijn, lijkt mij nu wel duidelijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191647705
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:22 schreef Brybry het volgende:

[..]

Haha klopt hoor.

Ik raakte een beetje in paniek omdat ik mijn vanochtend nog best prima voelde en ik écht nooit een echte griep heb gehad en ineens voelde ik me super slecht...
Stukje autisme helpt daarin niet mee _O-
vit c en magnesium/zink pillen
  zondag 23 februari 2020 @ 16:44:13 #44
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191648016
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
De storm is dan wel over, maar het waait nog wel.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:46:07 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191648044
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:22 schreef Brybry het volgende:

[..]

Haha klopt hoor.

Ik raakte een beetje in paniek omdat ik mijn vanochtend nog best prima voelde en ik écht nooit een echte griep heb gehad en ineens voelde ik me super slecht...
Stukje autisme helpt daarin niet mee _O-
Je kunt wel uitsluiten dat een pakje uit China voor virusoverdracht naar een mens zorgt. Tenzij je stukken vleermuizenvlees uit Wuhan had besteld die nu aankomen

Zit tussen je oren dit mien jong
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191648062
BEIJING — Reporting of case statistics at the epidemic epicenter in China appeared to descend into disarray Friday as public health officials said they had been ordered to change how they count cases for the third time in eight days – and the second time in 24 hours.

.
https://www.washingtonpos(...)8d4266c09_story.html
  zondag 23 februari 2020 @ 16:51:17 #47
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191648143
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:25 schreef Maver24 het volgende:
Je moet eens een schema maken van de normale griep en de verspreiding dan schrik je je ook de tyfus. Net zoals de gewone griep gaat dit ook langzaam weg.
Jawel, maar dan heb je weer de tyfus, da's ook niet best.
pi_191648147
je ziet het overal: men wil zichzelf niet overbodig verklaren,
zo ook de gezondheiedsdiensten.
adviseren lekker thuisblijven gaat m niet worden vrees ik.
nee, integendeel, de protocollen liegen er niet om,
https://lci.rivm.nl/draaiboeken/generiek-draaiboek
Lieve hemel, er moet ongelofelijk veel heen-en weer worden gemeld,
en er moet voor elke test beschermende kleding worden besteld.
De simpele en veilige optie, de opgestuurde thuistest, wordt niet eens besproken.
Het gaat notabene alleen maar om materiaal dat wordt afgenomen met een wattenstaafje!
https://lci.rivm.nl/sites(...)me%20diagnostiek.pdf
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 23 februari 2020 @ 16:55:48 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648206
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Ik zou half maart gaan maar no way nu. Vrienden daar zeggen ook gewoon dat het beter is om weg te blijven.

Eind maart is 5 weken ver weg, dan zijn er sowieso nog ladingen patienten die nog niet genezen zijn. Als het los gaat in Seoul heb je zo 1000 besmettingen per dag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648249
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou half maart gaan maar no way nu. Vrienden daar zeggen ook gewoon dat het beter is om weg te blijven.

Eind maart is 5 weken ver weg, dan zijn er sowieso nog ladingen patienten die nog niet genezen zijn. Als het los gaat in Seoul heb je zo 1000 besmettingen per dag.
Je hoeft het virus ook niet op te zoeken. Het komt gewoon naar je toe. Service van god :Y

MILAAN - Kantoren blijven maandag dicht, café en restaurants zijn nu al gesloten, en supermarkten raken leeg. De modeshow van Armani vindt zonder publiek plaats, het wereldberoemde carnaval in Venetië is afgelast en wedstrijden in de Serie A worden niet gespeeld. De snelle stijging van het aantal coronabesmettingen raakt Italiaanse regio’s hard.

Ik was dus geen seconde te vroeg met extra vreten in huis halen. Morgen nog een paar gallon melk, eieren en brood inslaan en dan gaat mijn zolderkamer op slot :7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:59:13 #51
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191648265
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Ik zou ff lekker niet gaan.. :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_191648281
Triest ook dat dat beschermende schort met lange mouwen en manchetten
en masker en handschoenen en bril
dan niet eens genoeg is.
Want als je op je bezwete haar gehoest wordt...
eh ja... wat dan? dan mag je naar huis om je haar te gaan wassen maar niet heus.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 23 februari 2020 @ 17:00:00 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191648286
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je hoeft het virus ook niet op te zoeken. Het komt gewoon naar je toe. Service van god :Y

MILAAN - Kantoren blijven maandag dicht, café en restaurants zijn nu al gesloten, en supermarkten raken leeg. De modeshow van Armani vindt zonder publiek plaats, het wereldberoemde carnaval in Venetië is afgelast en wedstrijden in de Serie A worden niet gespeeld. De snelle stijging van het aantal coronabesmettingen raakt Italiaanse regio’s hard.

Ik was dus geen seconde te vroeg met extra vreten in huis halen. Morgen nog een paar gallon melk, eieren en brood inslaan en dan gaat mijn zolderkamer op slot :7
Maandenlang enkel eten, fokken en slapen. Sterkte.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191648302
  PR/Manusje van alles zondag 23 februari 2020 @ 17:01:01 #55
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191648305
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou half maart gaan maar no way nu. Vrienden daar zeggen ook gewoon dat het beter is om weg te blijven.

Eind maart is 5 weken ver weg, dan zijn er sowieso nog ladingen patienten die nog niet genezen zijn. Als het los gaat in Seoul heb je zo 1000 besmettingen per dag.
30 maart ga ik :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 23 februari 2020 @ 17:01:02 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648306
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je hoeft het virus ook niet op te zoeken. Het komt gewoon naar je toe. Service van god :Y

MILAAN - Kantoren blijven maandag dicht, café en restaurants zijn nu al gesloten, en supermarkten raken leeg. De modeshow van Armani vindt zonder publiek plaats, het wereldberoemde carnaval in Venetië is afgelast en wedstrijden in de Serie A worden niet gespeeld. De snelle stijging van het aantal coronabesmettingen raakt Italiaanse regio’s hard.

Ik was dus geen seconde te vroeg met extra vreten in huis halen. Morgen nog een paar gallon melk, eieren en brood inslaan en dan gaat mijn zolderkamer op slot :7
Valt me mee dat het afgelast wordt. Had ze koppiger verwacht.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648315
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:25 schreef Maver24 het volgende:
Je moet eens een schema maken van de normale griep en de verspreiding dan schrik je je ook de tyfus. Net zoals de gewone griep gaat dit ook langzaam weg.
Waar ik een beetje voor vrees/frees is dat het vanaf nu gewoon elk jaar in iets gemuteerde vorm terugkomt. Net zoals het gewone influenzavirus. Alleen dan met een 10 keer hogere case fatality ratio.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:02:07 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648328
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

30 maart ga ik :D
Ik zou het afwachten. Sowieso wordt reizen in Korea zelf steeds lastiger en zijn veel musea enzo dicht straks denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648361
https://www.straitstimes.(...)ies-from-coronavirus

Weer een dokter dood in Wuhan ;( 29 jaar
pi_191648381
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 04:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

China heeft gemiddeld 30.000 doden per dag. Hubei daar 1/24 van, of 1250 per dag.

volgens jou aanname zijn er ofwel weinig crematies, ofwel ligt het % doden door het virus veel hoger bij de "particuliere" doden dan bij de ziekenhuisdoden.

Want: 106 doden door het virus gisteren. Als dat 100% van de ziekenhuisdoden zijn, dan zijn er in totaal 265 crematies (106 is 40%, dus 60%=159 van particulieren).

Als er 1060 crematies zijn, 40% of 424 uit ziekenhuizen, 60% of 636 van particulieren, dan zijn slechts 25% van de ziekenhuisdoden besmet (106 van 424). Maar jij denkt dat 2/3 van de particuliere doden besmet zijn. Dat zou betekenen dat de ziekenhuizen vooral mensen opnemen die niet besmet zijn...
Ik ben best slim, maar ik snap helemaal niets van jouw berekeningen. :D
Zal wel aan mij liggen hoor.

Ik zei niet dat 2/3 van de "particuliere doden" besmet is. Ik zei: stel dat... ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191648404
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
Dit is een blijvertje, hoor. Deze gaan we bewaren. Een van de meest epic posts hier. :Y
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191648430
Wat een bedrijvigheid trouwens in deze thread afgelopen nacht/dag. Meer dan twee volle delen in één enkele dag (en de dag is nog geeneens voorbij). Koekkoek.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:07:30 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191648455
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waar ik een beetje voor vrees/frees is dat het vanaf nu gewoon elk jaar in iets gemuteerde vorm terugkomt. Net zoals het gewone influenzavirus. Alleen dan met een 10 keer hogere case fatality ratio.
Vaccins
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 februari 2020 @ 17:07:52 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648463
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:06 schreef Salina het volgende:
Wat een bedrijvigheid trouwens in deze thread afgelopen nacht/dag. Meer dan twee volle delen in één enkele dag (en de dag is nog geeneens voorbij). Koekkoek.
Als het echt los gaat in Europa hebben we een subforum nodig.

Om eerlijk te zijn verwacht ik 1 deze dagen ook wel een case in Frankrijk bij de grens met Italie ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 februari 2020 @ 17:09:33 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191648507
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het echt los gaat in Europa hebben we een subforum nodig.

Om eerlijk te zijn verwacht ik 1 deze dagen ook wel een case in Frankrijk bij de grens met Italie ofzo.
Eerder 'wanneer' dan 'als', vrees ik. Ik gok dat het ergens maart of begin april zal zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191648534
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als het echt los gaat in Europa
Dat is toch al het geval, of valt het in italie reuze mee?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 23 februari 2020 @ 17:11:45 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191648551
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191648557
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:05 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit is een blijvertje, hoor. Deze gaan we bewaren. Een van de meest epic posts hier. :Y
Zulke posts mogen wel aan de OP toegevoegd worden _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:12:21 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648563
quote:
12s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is toch al het geval, of valt het in italie reuze mee?
Ja maar het is nu alleen Italie. Als het ook nog Duitsland en Spanje is (bijvoorbeeld) dan wordt het wel heel spannend...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648570
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het echt los gaat in Europa hebben we een subforum nodig.

Om eerlijk te zijn verwacht ik 1 deze dagen ook wel een case in Frankrijk bij de grens met Italie ofzo.
Die zijn er al twee weken lang toch. ;)

In de Franse Alpen (tegen de regio Piemonte aan trouwens).

Het wordt nu wel tijd voor een subforum of hoe dat ook heet hier op FOK. Als nietszeggende onderwerpen als de Huishoudbeurs, WIDM en Bitcoins (WTF?) al een eigen subforum hebben, waarom Corona/Covid niet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191648571
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef SeLang het volgende:
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
Dude, als ik jou was zou ik gewoon weer zo'n trail gaan lopen ofzo. Kom je maximaal 3 mensen per dag tegen :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:12:54 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191648576
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:01 schreef Oud_student het volgende:
Zou het niet nuttig zijn om zelf informatie hier te gaan verzamelen om voorbereid te zijn op de pandemie? Ik heb al een tijd geleden aanbevolen om voorraden aan te leggen, met name:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
- voedsel voorraden
- hygiëne middelen, zoals bijv chloorbleek, etc
- contant geld, want kans op ontwrichting van het dagelijkse leven

"Onze" overheid is ofwel incapabel ofwel heeft er geen belang bij ons echt te helpen, we staan er dus alleen voor.
Dus graag tips hoe je de symptomen kunt herkennen en kunt onderscheiden van de "gewone griep".
Ik ga maar niet naar de kerk, ging ik toch al niet , maar nu zeker niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 23 februari 2020 @ 17:13:10 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648583
Zie trouwens veel landen voorbij komen die hun grenzen sluiten met Iran. Ging al niet best daar met de economie maar nu keren zelfs de enkele bondgenoten hun rug toe...

Ben benieuwd naar de geopolitieke effecten van dit virus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648585
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zulke posts mogen wel aan de OP toegevoegd worden _O-
Mee eens!

Laten we deze idd toevoegen aan de OP vanaf nu. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191648589
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maandenlang enkel eten, fokken en slapen. Sterkte.
Story of my life ;(
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191648591
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef SeLang het volgende:
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
Gelukkig dat je geen keto dieet volgt. Voor de afwisseling zou ik ook wat cheap ass havermout inslaan. Havermout is life. O+
Go hard or go home
pi_191648605
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het echt los gaat in Europa hebben we een subforum nodig.

Om eerlijk te zijn verwacht ik 1 deze dagen ook wel een case in Frankrijk bij de grens met Italie ofzo.
Ja mooi kut. Ga volgende week op skivakantie richting Frankrijk.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:14:42 #78
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_191648615
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef SeLang het volgende:
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_191648626
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie trouwens veel landen voorbij komen die hun grenzen sluiten met Iran. Ging al niet best daar met de economie maar nu keren zelfs de enkele bondgenoten hun rug toe...

Ben benieuwd naar de geopolitieke effecten van dit virus.
Eerst Sjina héél boos want discriminazi. Daarne versta je niks meer want iedereen loop te hoesten :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191648628
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waar ik een beetje voor vrees/frees is dat het vanaf nu gewoon elk jaar in iets gemuteerde vorm terugkomt. Net zoals het gewone influenzavirus. Alleen dan met een 10 keer hogere case fatality ratio.
Normaal zou een virus uit zichzelf selecteren op een wat minder dodelijke variant, maar ik vraag mij af of dat wel opgaat met minstens 2 weken incubatie.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:15:25 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648635
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:14 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
LOL
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648644
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:14 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Godverdomme. Waarom bestaan zulke plaatjes!? _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191648652
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:03 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.straitstimes.(...)ies-from-coronavirus

Weer een dokter dood in Wuhan ;( 29 jaar
He dat is mijn leeftijd! w/
pi_191648663
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie trouwens veel landen voorbij komen die hun grenzen sluiten met Iran. Ging al niet best daar met de economie maar nu keren zelfs de enkele bondgenoten hun rug toe...

Ben benieuwd naar de geopolitieke effecten van dit virus.
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:11:27 BREAKING: Armenia closes border with Iran due to coronavirus - state media reageer retweet
Alleen Azerbeidzjan en Turkmenistan nog en dan zijn alle grenzen met Iran dicht.
pi_191648673
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:14 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha _O-
pi_191648674
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:14:22 NEW: UK reports 4 new cases of coronavirus in former passengers of the Diamond Princess cruise ship https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  zondag 23 februari 2020 @ 17:18:49 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648715
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:16 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:11:27 BREAKING: Armenia closes border with Iran due to coronavirus - state media reageer retweet
Alleen Azerbeidzjan en Turkmenistan nog en dan zijn alle grenzen met Iran dicht.
Vind het een beetje vaag hoe snel dat gaat. Is het omdat veel landen toch al geen goede relatie met Iran hebben? Of weten ze meer (misschien geruchten) over hoe erg de situatie is daar?

Man man man ze hebben ook net verkiezingen gehad he. Met z'n alle in de rij, constant dezelfde pen of stempel vasthouden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648723
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:17 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:14:22 NEW: UK reports 4 new cases of coronavirus in former passengers of the Diamond Princess cruise ship https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_191648728
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
Patient nummer 1 in Nederland. Live op FOK! *O*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191648762
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vind het een beetje vaag hoe snel dat gaat. Is het omdat veel landen toch al geen goede relatie met Iran hebben? Of weten ze meer (misschien geruchten) over hoe erg de situatie is daar?

Man man man ze hebben ook net verkiezingen gehad he. Met z'n alle in de rij, constant dezelfde pen of stempel vasthouden.
Of ze weten juist niet genoeg en nemen daarom geen enkel risico? Kan ook hè?

Hier wordt op dit forum vaak gezegd dat men snel en adequaat moet handelen, acteren etcetera. Nu doen landen dat (snel handelen) en dan komen er vraagtekens over het waarom? :?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 23 februari 2020 @ 17:22:01 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191648773
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:12 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, als ik jou was zou ik gewoon weer zo'n trail gaan lopen ofzo. Kom je maximaal 3 mensen per dag tegen :D
Zit in de planning voor de periode mei- sept
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 23 februari 2020 @ 17:22:08 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648775
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:21 schreef Salina het volgende:

[..]

Of ze weten juist niet genoeg en nemen daarom geen enkel risico? Kan ook hè?

Hier wordt op dit forum vaak gezegd dat men snel en adequaat moet handelen, acteren etcetera. Nu doen landen dat (snel handelen) en dan komen er vraagtekens over het waarom? :?
Omdat veel van die landen normaal niet echt bekend staan om adequaatheid :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648783
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vind het een beetje vaag hoe snel dat gaat. Is het omdat veel landen toch al geen goede relatie met Iran hebben? Of weten ze meer (misschien geruchten) over hoe erg de situatie is daar?

Man man man ze hebben ook net verkiezingen gehad he. Met z'n alle in de rij, constant dezelfde pen of stempel vasthouden.
De regering van Oostenrijk gaat vanavond ook overleggen of ze de grens met Italië gaan sluiten.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:24:01 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648818
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:17 schreef Houtenbeen het volgende:
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:14:22 NEW: UK reports 4 new cases of coronavirus in former passengers of the Diamond Princess cruise ship https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
RIP aan die busschaffeur die ze toen vervoerde.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648819
quote:
12s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:20 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Patient nummer 1 in Nederland. Live op FOK! *O*
In world war Z zit een neet die de hele dag het virus nieuws volgt met alle andere neets en een voor een gaan zijn vrienden offline. Nu mogen we het zelf meemaken!
pi_191648904
SPOILER: Italiaanse dorpjes onder quarantaine
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:29:11 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648929
Zijn wel echt mini dorpjes he. Toch elke keer mazzel dat dit niet gebeurd in Rome ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648940
jenniferatntd twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 17:18:37 Not good news. Cured patient of #COVID19 in #Sichuan province infected again.四川出現新冠肺炎「二次感染」患者 https://t.co/h6XRvrEMB8 via @dajiyuan reageer retweet
  zondag 23 februari 2020 @ 17:30:24 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648965
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:29 schreef THEFXR het volgende:
jenniferatntd twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 17:18:37 Not good news. Cured patient of #COVID19 in #Sichuan province infected again.四川出現新冠肺炎「二次感染」患者 https://t.co/h6XRvrEMB8 via @:dajiyuan reageer retweet
2 dagen oud vriend. Das, like, 4 weken in corona tijd.

Maar idd zorgwekkend.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648987
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zijn wel echt mini dorpjes he. Toch elke keer mazzel dat dit niet gebeurd in Rome ofzo.
De grootste Codogno, heeft toch nog 16.000 inwoners in de gemeente.
quote:
Codogno is een gemeente in de Italiaanse provincie Lodi (regio Lombardije) en telt 15.026 inwoners (31-12-2004). De oppervlakte bedraagt 20,9 km², de bevolkingsdichtheid is 698 inwoners per km².
pi_191648991
quote:
Niets om te lachen.

Dankzij dit soort secreten verspreid het virus zich nog veel sneller dan dat het normaliter al zou doen.

USA ook in verlegenheid gebracht hierdoor. Trump wist geeneens dat deze evacuees van die rampboot mee zouden vliegen, en zéker niet in hetzelfde vliegtuig als andere (niet-besmette) evacuees. Grote rel nu in VS. Oepsie.

https://edition.cnn.com/2(...)uise-ship/index.html
https://www.foxnews.com/p(...)is-permission-report
The president became "furious" with senior advisers after learning the 14 Americans who tested positive had been put on a plane with healthy passengers, according to The Washington Post. One official told the paper that the failure to inform Trump of the decision in advance of the plane's departure was a "big operational mistake."

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

https://www.dailymail.co.(...)oarded-plane-US.html

Although officials reassured the press that the sick passengers were thoroughly contained and every precaution had been taken to ensure the safety of the healthy people onboard, reports later emerged that people on the flights had no idea they were sharing yet another even more confined space with infected individuals.

Gezonde en besmette personen samen in één vliegtuig zetten. Tegen de instructie (van de president) in. Hoe dom kun je zijn.

Als je ergens makkelijk besmet wordt, is het wel in een vliegtuig (airco, kleine ruimte etc.).

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 23-02-2020 17:44:10 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191649045
quote:
Crimineel gedrag.
pi_191649123
Dode erbij in Italië. Gaat rap zo.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:36:17 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191649127
En daar is nummer 3 in Italie...

BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:35:38 BREAKING: Italy reports 3rd death from coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 februari 2020 @ 17:38:52 #105
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191649183
Shit. Iets bekend over de leeftijd van de overledene?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zondag 23 februari 2020 @ 17:38:53 #106
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191649184
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En daar is nummer 3 in Italie...

BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:35:38 BREAKING: Italy reports 3rd death from coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Gaat lekker daar maar niet heus
pi_191649193
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Omdat veel van die landen normaal niet echt bekend staan om adequaatheid :P
Geen idee, misschien niet. Ben niet zo bekend met de Armeense, Iraakse en Afghaanse politiek en handelen. :D

Maar vriend Erdogan kun je niet-adequaat handelen nooit verwijten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:39:52 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191649206
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:39 schreef Salina het volgende:

[..]

Geen idee, misschien niet. Ben niet zo bekend met de Armeense, Iraakse en Afghaanse politiek en handelen. :D

Maar vriend Erdogan kun je niet-adequaat handelen nooit verwijten.
Lees net dat er weer 4 nieuwe doden in Iran zijn, dus misschien maar goed ook.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191649234
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En daar is nummer 3 in Italie...

BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 17:35:38 BREAKING: Italy reports 3rd death from coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
De bron van BNO van dat 3de sterfgeval is deze twitter feed.. is dat dan zo betrouwbaar?

https://twitter.com/TgLa7/status/1231618301303951360
Alpha kenny one
pi_191649242
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:38 schreef FritsFlits het volgende:
Shit. Iets bekend over de leeftijd van de overledene?
quote:
Coronavirus, secondo morto in Lombardia a Cremona.

Er is een tweede overlijden in Lombardije gekoppeld aan het coronavirus, na de oudere vrouw die gisteren stierf in Casalpusterlengo. Hij is een man die in het ziekenhuis is opgenomen op de afdeling Oncologie in Cremona.
Met google translate.

Een mannelijke ''kankerpatient'', leeftijd staat er nog niet bij.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:43:26 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191649265
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

De bron van BNO van dat 3de sterfgeval is deze twitter feed.. is dat dan zo betrouwbaar?

https://twitter.com/TgLa7/status/1231618301303951360
Staat ook in de live feed van:

https://tg24.sky.it/crona(...)otizie-diretta.html#

Om eerlijk te zijn heb ik BNO nog nooit een fout zien maken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 februari 2020 @ 17:44:09 #113
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191649277
quote:
kk mongolen echt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 februari 2020 @ 17:44:41 #114
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191649280
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]


[..]

Met google translate
Thanks, maar gaat dit niet over de eerste twee overledenen? Daarvan weet ik dat het twee oudere mensen waren van 75 en 77 dacht ik
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191649285
Wanneer gaat WHO de virus uitbraak officieel een pandemie noemen?

Interessant artikel:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200222_04861191
  zondag 23 februari 2020 @ 17:47:07 #116
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191649315
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:45 schreef Jano9 het volgende:
Wanneer gaat WHO de virus uitbraak officieel een pandemie noemen?
* MissHobje pakt glazen bol...
Geen idee.. :{
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 23 februari 2020 @ 17:47:20 #117
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191649318
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Normaal zou een virus uit zichzelf selecteren op een wat minder dodelijke variant, maar ik vraag mij af of dat wel opgaat met minstens 2 weken incubatie.
Ja, ik las dat. Dat een virus niet heel besmettelijk en tegelijk heel dodelijk zou kunnen zijn.
Nou, ebola is wel degelijk heel besmettelijk èn heel erg dodelijk. Alleen ebola heeft dan weer een korte incubatietijd als ik het wel heb.

Ik vraag me af of een virus wel per definitie minder dodelijk wordt door mutatie. Een iets langere incubatietijd is meer dan genoeg om ook een erg dodelijk virus te laten verspreiden.

Nah ja, ik ben geen viroloog...

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 23-02-2020 18:01:27 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191649320
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:45 schreef Jano9 het volgende:
Wanneer gaat WHO de virus uitbraak officieel een pandemie noemen?
Als jij op je fluitje blaast.

EDIT: geen idee, sorry. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191649324
quote:
ROME - Van uur tot uur. Terwijl het aantal gevallen van positiviteit voor het nieuwe coronavirus in Italië toeneemt, stierf één patiënt in Cremona. Het is de derde in Italië. Het aantal geobserveerde zieken is gestegen tot 150 mensen in vijf regio's: in Lombardije zijn er 112 gevallen, in Veneto 24, in Piemonte 6, in Emilia Romagna 9 en in Lazio 1. Laatstgenoemde zijn het Chinese echtpaar nog steeds bij Spallanzani. In detail zijn er 54 mensen in het ziekenhuis opgenomen, 26 op de intensive care en 22 in de isolatie van een huis. De telling - het moet gezegd worden - omvat niet de twee slachtoffers - één in Lombardije en één in Veneto - en de onderzoeker die in het ziekenhuis in Spallanzani was opgenomen en is genezen.

Goed nieuws komt uit het Spallanzani-ziekenhuis in Rome. "Het paar Chinese burgers uit de stad Wuhan, bevestigde gevallen van covid-19, blijft in ons ziekenhuis opgenomen", zeggen de gezondheidswerkers van het Romeinse ziekenhuis. "De man is beter, heeft geen zuurstoftherapie nodig, voedt zelfstandig en heeft zelfstandig lopen met ondersteuning hervat. Hij is negatief voor testen voor de zoektocht naar covid-19. De vrouw, alert en georiënteerd - voegt hij eraan toe - ademt spontaan wordt nog steeds in het ziekenhuis opgenomen op de intensive care, en heeft niet langer beademingsondersteuning nodig. Ze moet nog steeds worden gecontroleerd op de aanwezigheid van reeds bestaande ziekten. De jonge Italiaanse student uit de stad Wuhan is nog steeds in het ziekenhuis en is in uitstekende gezondheid en humeur " .

Pier Luigi Lopalco, hoogleraar hygiëne aan de universiteit van Pisa, legt uit dat "het aannemelijk is dat de nieuwe SarsCoV2 coronavirus tegen eind januari in Italië begon te circuleren, toen de waarschuwing nog niet op zijn maximum was en de vluchten niet werden geblokkeerd : verschillende personen kunnen de infectie hebben opgelopen zonder het te beseffen. Wat we nu zien is nu al de derde generatie gevallen. " Het aantal gevallen, verklaart de expert, "zou ongeveer om de 7 dagen verdubbelen en dit zou het huidige aantal gevallen in Italië verklaren". https://www.repubblica.it(...)5369-C12-P1-S1.12-T1
Inmiddels 150 gevallen in Italië
pi_191649325
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:45 schreef Jano9 het volgende:
Wanneer gaat WHO de virus uitbraak officieel een pandemie noemen?
Als het aan de door hen gestelde criteria voldoet :Y
Deze zijn nogal ruim te interpreteren dus dat is afwachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 23-02-2020 17:52:39 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191649365
quote:
Gejank over een liedje -1, maar dan vervolgens dit doen is toch wel -999999999. Wat een logica ook. Ben je bang voor een virus en dan doe je je best om lichaamssappen van een mogelijke drager op je te krijgen.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:50:24 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191649378
bio transport

  zondag 23 februari 2020 @ 17:51:41 #123
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191649402
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In world war Z zit een neet die de hele dag het virus nieuws volgt met alle andere neets en een voor een gaan zijn vrienden offline. Nu mogen we het zelf meemaken!
Ik had een paar delen terug voorgesteld om een teltopic aan te maken:

• voor fokkertjes die hoesten
• voor fokkertjes die aan zuurstof liggen en
• voor fokkertjes die nooit meer domme posts zullen plaatsen :7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191649403
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gejank over een liedje -1, maar dan vervolgens dit doen is toch wel -999999999. Wat een logica ook. Ben je bang voor een virus en dan doe je je best om lichaamssappen van een mogelijke drager op je te krijgen.
Ehh....

Jij bent vast de vriendelijkste thuis.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191649404
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:33 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Crimineel gedrag.
Als dat mijn vader en moeder waren zou ik ze voorlopig niet meer zien. Egoistisch tuig.
pi_191649469
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:51 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik had een paar delen terug voorgesteld om een teltopic aan te maken:

• voor fokkertjes die hoesten
• voor fokkertjes die aan zuurstof liggen en
• voor fokkertjes die nooit meer domme posts zullen plaatsen :7
Veel van de serieuze patiënten hebben grote longschade, dus als je het overleefd is er een goede kans op de hele dag fokken in de ziektewet!
pi_191649495
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gejank over een liedje -1, maar dan vervolgens dit doen is toch wel -999999999. Wat een logica ook. Ben je bang voor een virus en dan doe je je best om lichaamssappen van een mogelijke drager op je te krijgen.
Beter niet meer zingen dan. Voorkomen is beter dan chinezen.
Check it out
pi_191649501
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Veel van de serieuze patiënten hebben grote longschade, dus als je het overleefd is er een goede kans op de hele dag fokken in de ziektewet!
Chill :7
  zondag 23 februari 2020 @ 17:57:28 #129
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191649517
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:29 schreef THEFXR het volgende:
jenniferatntd twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 17:18:37 Not good news. Cured patient of #COVID19 in #Sichuan province infected again.四川出現新冠肺炎「二次感染」患者 https://t.co/h6XRvrEMB8 via @:dajiyuan reageer retweet
:{

Is misschien toch niet onmogelijk. Ik kreeg in december oid lichte griepverschijnselen. Die gingen over na een aantal dagen. En verdomd, een paar weken later gebeurde precies hetzelfde. Alleen wel iets milder.

Misschien dat ik de tweede keer een gemuteerde versie opgepikt heb ofzo. Anders kan ik het ook niet verklaren. Of ons lichaam vergeet heel snel hoe je virus x moet aanpakken. I dunno.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 23-02-2020 18:06:15 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:58:30 #130
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191649545
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:42 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]


[..]

Met google translate.

Een mannelijke ''kankerpatient'', leeftijd staat er nog niet bij.
Wat ik net las op Reddit is dat het ging om een oude man ging die op de oncologie-afdeling lag
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191649561
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:51 schreef Salina het volgende:

[..]

Ehh....

Jij bent vast de vriendelijkste thuis.
Niks wekt racisme zo snel op als een beetje angst. Vanuit de daders is de kans groot dat ze haar toch op zijn minst een beetje zagen als een gevaar. En dat gevaar hebben ze aangepakt door haar lek te prikken. Ik vind dat dom. Ik bedoelde niet dat ze een echt gevaar was. En ja ik vind ook dat mensen wat minder gekwetst zouden moeten zijn over een carnavalsliedje.
pi_191649614
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:58 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Wat ik net las op Reddit is dat het ging om een oude man ging die op de oncologie-afdeling lag
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
Dat virus gaat een hoop chronisch zieken de kop kosten. Overvolle ziekenhuizen, met zeer besmettelijke mensen en daarnaast nog de normale groep patiënten met een zwak immuunsysteem.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:03:19 #133
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191649664
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als dat mijn vader en moeder waren zou ik ze voorlopig niet meer zien. Egoistisch tuig.
Ik ben bang dat minstens de helft van de mensen het verzwegen had. Uit ignoramusheid en uit eigenbelang.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191649681
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

:{

Is misschien toch niet onmogelijk. Ik kreeg in december oid lichte griepverschijnselen. Die gingen over na een aantal dagen. En verdomd een paar weken later gebeurde precies hetzelfde. Alleen wel iets milder.

Misschien dat ik de tweede keer een gemuteerde versie opgepikt heb ofzo. Anders kan ik het ook niet verklaren. Of ons lichaam vergeet heel snel hoe je virus x moet aanpakken. I dunno.
Dit is de eerste winter in jaren dat ik geen permanent kuchje heb. Maar ik ga tegenwoordig niet meer zuipen, dus misschien dat dat helpt. Wel een goed jaar gekozen.
pi_191649685
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:57 schreef Puntenjager het volgende:
Is misschien toch niet onmogelijk. Ik kreeg in december oid lichte griepverschijnselen. Die gingen over na een aantal dagen. En verdomd een paar weken later gebeurde precies hetzelfde. Alleen wel iets milder.

Misschien dat ik de tweede keer een gemuteerde versie opgepikt heb ofzo. Anders kan ik het ook niet verklaren. Of ons lichaam vergeet heel snel hoe je virus x moet aanpakken. I dunno.
Of het is algemeen bekend dat er verschillende varianten van - bijvoorbeeld - de griep rondgaan en de griepprik ook lang niet altijd werkzaam is tegen die variant, die uiteindelijk hier heerst/een griepgolf wordt. :W
  zondag 23 februari 2020 @ 18:04:25 #136
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191649687
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Veel van de serieuze patiënten hebben grote longschade, dus als je het overleefd is er een goede kans op de hele dag fokken in de ziektewet!
Gek genoeg heb ik al een tijdje een beetje last van mijn longen :{
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191649743
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niks wekt racisme zo snel op als een beetje angst. Vanuit de daders is de kans groot dat ze haar toch op zijn minst een beetje zagen als een gevaar. En dat gevaar hebben ze aangepakt door haar lek te prikken. Ik vind dat dom. Ik bedoelde niet dat ze een echt gevaar was. En ja ik vind ook dat mensen wat minder gekwetst zouden moeten zijn over een carnavalsliedje.
Het is maar hoe je het voor jezelf goedpraat denk ik.

Je bedoelde niet dat zij een echt gevaar was? Maar dat schreef je wel. De jongens waren gewoon fout, punt. En stomdronken waarschijnlijk, maar dat terzijde. Racisme is nooit goed te praten, ook niet "uit angst" ofzoiets.

Ik vind carnavalsliedjes best leuk en hou van satire en sarcasme, ben een zeer groot voorstander van vrije meningsuiting. Het bewuste liedje heb ik nog steeds niet gehoord trouwens, ben al een week van plan dat te doen.

Ik vind ook best dat je carnavalsliedjes mag zingen in het algemeen / in het openbaar, maar dit soort liedjes zingen in de lift met een Chinees-achtig meisje heeft weinig meer met carnavals-baldadigheid/vrolijkheid te maken maar grenst gewoon aan uitlokkende discriminatie m.i.
Over wat er daarna gebeurd maar niet te spreken (pure mishandeling).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:07:54 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191649748
quote:
Time: 21 February 2020 Source:
Another weird case! The fecal specimen of the patient was positive for neocoronavirus, and the sputum throat swab was negative, with no clinical manifestations.

"Health Zhoushan" public number released the news on February 20, Zhoushan City Health and Health Committee Prevention and Control Work Leading Group Office on the same day on the February 18 press conference has notified the relevant situation of a certain company :

On the evening of February 16th, Qi Moumou's stool specimens were positive for New Coronavirus, negative for sputum and throat swabs, and no clinical manifestations. According to the New Coronary Pneumonia diagnosis and treatment plan, the diagnostic criteria for suspected and confirmed cases were not met. In order to reduce the risk of possible infection, they were sent from ambulances to designated hospitals for isolation and treatment. On February 18, the stool test was positive again, and the pharyngeal swab test was negative. No clinical manifestations.

I removed the source info so no one would annoy the poor person as their name and email addy was on it.
pi_191649751
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef SeLang het volgende:
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
Toch wel bulk gekocht van een kuchende chinees in de toko he?
pi_191649767
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Toch wel bulk gekocht van een kuchende chinees in de toko he?
_O-

Zou lachen als je naar de toko gaat om in te slaan, zeg!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191649796
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Toch wel bulk gekocht van een kuchende chinees in de toko he?
ik loop morgen wel naar de buren van werk..

3 panden vol aziatisch import eten :+
pi_191649876
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niks wekt racisme zo snel op als een beetje angst. Vanuit de daders is de kans groot dat ze haar toch op zijn minst een beetje zagen als een gevaar. En dat gevaar hebben ze aangepakt door haar lek te prikken. Ik vind dat dom. Ik bedoelde niet dat ze een echt gevaar was. En ja ik vind ook dat mensen wat minder gekwetst zouden moeten zijn over een carnavalsliedje.
Zou leuk zijn als elke dronken klapjosti mag beslissen wie hij als gevaar ziet en vervolgens met een mes mag bewerken.
Of die verstandelijk beperkte dommer is, of de dorpsidioot die daar begrip voor heeft blijft de vraag.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 23 februari 2020 @ 18:16:15 #143
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191649884
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Everything comes down to poo

Werden de meeste mensen niet getest via het speeksel in plaats van de ontlasting? Er zijn al meerdere gevallen bekend waarbij iemand eerst negatief werd getest, maar later alsnog positief werd bevonden op het virus
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191649933
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:07 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het voor jezelf goedpraat denk ik.

Wie is hier nu de meest vriendelijke thuis? Iemand zette in eerste instantie niet alle nuance in een post van twee zinnen waarin hij toch wel de daders afkeurde, dus moet hij wel fan zijn van Chinese meisjes lekprikken in de lift.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:18:33 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191649938
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Gek genoeg heb ik al een tijdje een beetje last van mijn longen :{
Niet posten met consumptie gaarne.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191650027
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:16 schreef marsan het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als elke dronken klapjosti mag beslissen wie hij als gevaar ziet en vervolgens met een mes mag bewerken.
Of die verstandelijk beperkte dommer is, of de dorpsidioot die daar begrip voor heeft blijft de vraag.
Mensen zoals jij zijn zo vermoeiend. Je kan begrijpen dat mensen worden neergestoken voor hun portemonnee, zonder de daders een medaille of strafvermindering te willen geven hoor. Het is heus waar mogelijk.
pi_191650062
quote:
En dat in een "studentenflat". :')
pi_191650135
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn zo vermoeiend. Je kan begrijpen dat mensen worden neergestoken voor hun portemonnee, zonder de daders een medaille of strafvermindering te willen geven hoor. Het is heus waar mogelijk.
Als ik het goed begrijp was er hier gewoon sprake van het oude vertrouwde met een groep een makkelijk slachtoffer provoceren/treiteren en wanneer deze dan reageert dat met zwaar geweld beantwoorden. Een bekend verschijnsel in het uitgaans/nachtleven.

Ik geloof niet dat de daders meenden de volksgezondheid te dienen. :')
  zondag 23 februari 2020 @ 18:26:51 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191650149
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:26:22 NEW: Italy reports 23 new cases of coronavirus, or 76 so far today, raising total number of cases to 155 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191650160
Het nare van dit lied is dat dit een liedje is wat in je hoofd blijft zitten. Als je het nog niet geluisterd hebt raad ik aan om dit niet te doen.
Check it out
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 18:28:05 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191650178
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
BNODesk twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:26:22 NEW: Italy reports 23 new cases of coronavirus, or 76 so far today, raising total number of cases to 155 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat gaat wel echt snel daar, ook in een grote stad als Milaan verspreidt zich dat wel snel denk ik naar buiten dit gebied.
pi_191650186
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:27 schreef hjansen82 het volgende:
Het nare van dit lied is dat dit een liedje is wat in je hoofd blijft zitten. Als je het nog niet geluisterd hebt raad ik aan om dit niet te doen.
Waarom zou je dat soort misselijke onzin uberhaupt willen luisteren? Het oeuvre van lil kleine lijkt er al heel wat bij. :')
  zondag 23 februari 2020 @ 18:28:59 #153
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191650194
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:27 schreef hjansen82 het volgende:
Het nare van dit lied is dat dit een liedje is wat in je hoofd blijft zitten. Als je het nog niet geluisterd hebt raad ik aan om dit niet te doen.
Jawel, humor moet mogen. Daar komt bij dat het ook waar is: voorkomen is beter dan sjinezen :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191650200
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:28 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Jawel, humor moet mogen. Daar komt bij dat het ook waar is: voorkomen is beter dan sjinezen :)
Precies het type dat je ervoor aanziet dit te waarderen. _O-
pi_191650203
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:48 schreef funnywell het volgende:
Dus het is de schuld van de babies?
Nee het is niet de schuld van de babies. Het ging over kruisbesmetting.... dus als de baby gaat slapen bv., is het beter om niet allemaal achter elkaar het kind een kusje te geven. Je besmet elkaar daardoor. ;)
pi_191650208
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wie is hier nu de meest vriendelijke thuis? Iemand zette in eerste instantie niet alle nuance in een post van twee zinnen waarin hij toch wel de daders afkeurde, dus moet hij wel fan zijn van Chinese meisjes lekprikken in de lift.
Relaxed.

Die zin "het is maar hoe je het voor jezelf goedpraat" is misschien wat ongelukkig gekozen van mijn kant. Ik zeg nergens dat jij fan bent van meisjes lekprikken in de lift. Volgens mij heb ik - buiten die eerste zin- een best genuanceerde reactie gegeven.

Ik reageerde met die - enigszins verkeerd gekozen, onbegrepen - zin op jouw eerste gedeelte ("niets wekt racisme op zoals een beetje angst").
Dat vind ik dus niet waar en een beetje een slap excuus voor dat soort (kwajongens)gedrag. Racisme is gewoon verkeerd, dat heeft verder niets met angst te maken.

Chill out verder. :*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191650221
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En dat in een "studentenflat". :')
Ja de elite van de toekomst.... -O-
pi_191650238
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:30 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja de elite van de toekomst.... -O-
Waarschijnlijker gewoon h(/m)bo'ers. Het was bovendien niet in een dispuutshuis.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:32:34 #159
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191650245
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies het type dat je ervoor aanziet dit te waarderen. _O-
Tja, jij ben meer van de repressie a la Putin, Trump en Duterte.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:33:00 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191650253
quote:
16s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarschijnlijker gewoon h(/m)bo'ers. Het was bovendien niet in een dispuutshuis.
dispuuthuizen zijn voor alfa's en gamma's.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191650257
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tja, jij ben meer van de repressie a la Putin, Trump en Duterte.
Precies, een rasechte junkenjager. :B
  zondag 23 februari 2020 @ 18:33:08 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191650264
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn zo vermoeiend. Je kan begrijpen dat mensen worden neergestoken voor hun portemonnee, zonder de daders een medaille of strafvermindering te willen geven hoor. Het is heus waar mogelijk.
Aah ja dat zeg ik ook. Kun je ook even aangeven waar ik dat zeg?
Best vermoeiend voor je om dingen te verzinnen.
Mss beter om je dikke duim los te laten. Beperk je tot de feiten. Mss dat je dan wat minder snel vermoeid raakt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_191650279
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:33 schreef AchJa het volgende:
De "normale" griep zat een jaar of 2 geleden nog op 2.35%...
Als het daarmee vergelijkbaar was geweest dan zou dat ook voor de impact en respons opgaan. Trek je conclusies.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:35:08 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191650298
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:33 schreef AchJa het volgende:
Maar is er nou al consensus over het sterftepercentage? De "normale" griep zat een jaar of 2 geleden nog op 2.35%...
Huh?
Meestal praat men over 0,1%. Of mis ik iets?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191650305
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vaak ben je te bang he.
Voor zika, mexicaanse griep, sars, mers en ga zo maar door heb ik geen moment gevreesd. Dit is net even van een andere orde.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:36:45 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191650318
quote:
12s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Als het daarmee vergelijkbaar was geweest dan zou dat ook voor de impact en respons opgaan. Trek je conclusies.
Van gewone griep legt gezond ziekenhuispersoneel ook niet het loodje.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:37:35 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191650331
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:35 schreef Salina het volgende:

Huh?
Meestal praat men over 0,1%. Of mis ik iets?
De zg. oversterfte (wsl door influenza dus) was in 2017/18 9.400 met een totaal van 400.000 gevallen. Maar goed, ik wil je niet te bang maken verder.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:37:36 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191650333
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Voor zika, mexicaanse griep, sars, mers en ga zo maar door heb ik geen moment gevreesd. Dit is net even van een andere orde.
Dit. Ook Ebola trouwens. Hoewel vrij dodelijk moet je letterlijk bloed of speeksel binnen krijgen om het virus te kunnen krijgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 februari 2020 @ 18:38:48 #171
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191650354
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies, een rasechte junkenjager. :B
Duterte (door Trump bewonderd en uitgebreid becomplimenteerd) is de eckte junkenjager.

Of de mensen nou wel of niet echt verslaafd waren, hij heeft meer dan 30.000 mensen van zijn eigen bevolking standrechtelijk laten executeren.
En ja, ook daar zijn nog steeds mensen zoals jij. Die moord door de overheid alleen maar toejuichen. Hoe meer hoe beter.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:39:22 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191650366
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

De zg. oversterfte (wsl door influenza dus) was in 2017/18 9.400 met een totaal van 400.000 gevallen. Maar goed, ik wil je niet te bang maken verder.
Ja, dat vind ik trouwens wel een bizar hoog getal, gezien men in Belgie maar enkele 100en sterfgevallen rapporteerde.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:40:13 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191650383
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Voor zika, mexicaanse griep, sars, mers en ga zo maar door heb ik geen moment gevreesd. Dit is net even van een andere orde.
Want? Ik ben vooralsnog nog niet echt onder de indruk. De Spaanse Griep van 1918 eiste vooral slachtoffers onder de sterksten van de bevolking, nu zijn het voornamelijk ouderen en wrakken.
pi_191650398
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:04 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik ben best slim, maar ik snap helemaal niets van jouw berekeningen. :D
Zal wel aan mij liggen hoor.

Ik zei niet dat 2/3 van de "particuliere doden" besmet is. Ik zei: stel dat... ;)
Mja, m'n uitleg was vrij onsamenhangend. :D Laat maar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191650407
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

De zg. oversterfte (wsl door influenza dus) was in 2017/18 9.400 met een totaal van 400.000 gevallen. Maar goed, ik wil je niet te bang maken verder.
Ik wordt niet zo snel bang hoor. Niet voor de griep althans.

Ik ben wel wat bezorgd voor dit Covid-virus (nog niet bang, maar lichtelijk bezorgd) omdat het snel verspreid, onvoorspelbaar is, geen vaccin, en op plekken waar ik graag naar toe zou willen gaan op vakantie (Zuid-Europa, Azie). Bang nee, bezorgd: begint wel wat te komen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191650418
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:38 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Duterte (door Trump bewonderd en uitgebreid becomplimenteerd) is de eckte junkenjager.

Of de mensen nou wel of niet echt verslaafd waren, hij heeft meer dan 30.000 mensen van zijn eigen bevolking standrechtelijk laten executeren.
En ja, ook daar zijn nog steeds mensen zoals jij. Die moord door de overheid alleen maar toejuichen. Hoe meer hoe beter.
Je hebt niet door dat mijn reactie sarcastisch was? Dat ik het aanhalen van trump, putin en duteterte volslagen absurd vind? Dat ik 100% voor vrijheid van meningsuiting ben maar waardering voor zo'n misselijk nummer vind getuigen van een enorme onbenulligheid en minstens zo grote wansmaak? :')
  zondag 23 februari 2020 @ 18:42:13 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191650435
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want? Ik ben vooralsnog nog niet echt onder de indruk. De Spaanse Griep van 1918 eiste vooral slachtoffers onder de sterksten van de bevolking, nu zijn het voornamelijk ouderen en wrakken.
Wrakken?
pi_191650449
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

De zg. oversterfte (wsl door influenza dus) was in 2017/18 9.400 met een totaal van 400.000 gevallen. Maar goed, ik wil je niet te bang maken verder.
Uit hetzelfde stuk
quote:
Ruim 1.200 sterfgevallen door influenza in 2018

In 2018 zijn volgens de CBS Doodsoorzakenstatistiek 1.207 mensen (513 mannen en 694 vrouwen) overleden met influenza als onderliggende doodsoorzaak (ICD-10-codes J09-J11).
pi_191650469
State railways, staff masks and disinfectants on trains
"Installation of hand sanitizer dispenser on the train" and "delivery of special protective equipment (masks with filter and disposable gloves)". These are some of the measures put in place by the FS Group , which has decided to activate "special procedures to guarantee the management of situations attributable to possible cases" of coronavirus. A "strengthening of disinfectant cleaning activities on board the trains of the Trenitalia fleet" and dissemination of the Ministry of Health vademecum to passengers is also envisaged.

bron: skytg24
  zondag 23 februari 2020 @ 18:43:53 #180
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191650473
Gelezen dat bepaalde wedstrijden ook zijn afgelast wegens coronavirus?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191650483
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want? Ik ben vooralsnog nog niet echt onder de indruk. De Spaanse Griep van 1918 eiste vooral slachtoffers onder de sterksten van de bevolking, nu zijn het voornamelijk ouderen en wrakken.
Dat zeg je op basis van info uit China, waar jonge artsen die moeilijk te verbergen zijn ook het loodje leggen.
pi_191650495
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:40 schreef AchJa het volgende:
Want? Ik ben vooralsnog nog niet echt onder de indruk. De Spaanse Griep van 1918 eiste vooral slachtoffers onder de sterksten van de bevolking, nu zijn het voornamelijk ouderen en wrakken.
Naar verluidt, hoe dat in de praktijk uitpakt is nog maar de vraag, zeker als het zo wijdverspreid is en snel muteert. Daarbij wil het gegeven dat iemand fysiek zwakker is niet per se zeggen dat hij of zij door bijvoorbeeld een bijzondere expertise niet van groot belang is voor de samenleving. Joost mag weten hoe dit de wereldeconomie, voedselproductie/beschikbaarheid en zorg gaat beinvloeden.

Sterke mensen kunnen ook aan kleine lullige dingetjes overlijden zonder toegang tot artsen/medicijnen.
pi_191650516
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Gelezen dat bepaalde wedstrijden ook zijn afgelast wegens coronavirus?
Alle (sport)evenementen zijn afgelast in de regio's Lombardije en Veneto.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:45:36 #184
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191650518
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je hebt niet door dat mijn reactie sarcastisch was? Dat ik het aanhalen van trump, putin en duteterte volslagen absurd vind? Dat ik 100% voor vrijheid van meningsuiting ben maar waardering voor zo'n misselijk nummer vind getuigen van een enorme onbenulligheid en minstens zo grote wansmaak? :')
Als dat waar is, dan zul je toch ook wel inzien dat Trump met zijn nepotisme een behoorlijk gevaar is voor de democratie!?

Indien ja, dan vriendjes en kom ik op je begrafenis binnenkort O+
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191650534
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Als dat waar is, dan zul je toch ook wel inzien dat Trump met zijn nepotisme een behoorlijk gevaar is voor de democratie!?

Indien ja, dan vriendjes en kom ik op je begrafenis binnenkort O+
Er is echt iets mis in jouw hoofd.
pi_191650538
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niks wekt racisme zo snel op als een beetje angst. Vanuit de daders is de kans groot dat ze haar toch op zijn minst een beetje zagen als een gevaar. En dat gevaar hebben ze aangepakt door haar lek te prikken. Ik vind dat dom. Ik bedoelde niet dat ze een echt gevaar was. En ja ik vind ook dat mensen wat minder gekwetst zouden moeten zijn over een carnavalsliedje.
Wel nee joh, de daders zagen haar niet als een gevaar.
De daders zongen een stout liedje om leuk te zijn.
Als dan de chineese dame op haar strepen gaat staan,
plaatst ze zich boven de zingende jongens.
Die waren helaas niet sportief genoeg om te zeggen, ja, ik weet het, discriminerend, maar tóch is t lollig.
Nee, jongens in groepen zijn vaak haantjes: ze laten zich niet commanderen waar hun vrienden bij staan, en willen aan mekaar laten zien hoe mannelijk ze zijn.
Ik denk dat wanneer de chinese vrouw bv was gaan huilen omdat het zo'n afschuwelijk liedje was,
dat ze dan nog wat harder gezongen hadden, en vooral hadden gelachen, i.p.v. haar te mishandelen.
Niet handig van Cindy, een groepje dronken jongens willen opvoeden in een lift.
En nou wil ze wéér met ze in gesprek!
oh oh oh, Cindy, jongens die stoute liedjes zingen wíllen helemaal niet deugen!
En domme haantjes die overgaan op mishandeling omdat ze niks kunnen bedenken om terug te zeggen, die verdienen het niet dat er ooit nog een vrouw naar hen omkijkt!
Het vreemde vind ik dat Cindy kennelijk het zingen erger vond dan het mishandelen.
citaat: 'Cindy hoopt dat de daders zich melden bij de politie, want ze wil met hen het gesprek aangaan. ,,Dit is gewoon haat en ik snap niet waar het vandaan komt. Het lied is super kwetsend en zet aan tot racisme.”
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191650576
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Naar verluidt, hoe dat in de praktijk uitpakt is nog maar de vraag, zeker als het zo wijdverspreid is en snel muteert. Daarbij wil het gegeven dat iemand fysiek zwakker is niet per se zeggen dat hij of zij door bijvoorbeeld een bijzondere expertise niet van groot belang is voor de samenleving. Joost mag weten hoe dit de wereldeconomie, voedselproductie/beschikbaarheid en zorg gaat beinvloeden.

Sterke mensen kunnen ook aan kleine lullige dingetjes overlijden zonder toegang tot artsen/medicijnen.
Een procentje extra werklozen zorgt op termijn ook voor duizenden doden in Europa en we gaan hard af op een situatie waarin de meeste productiebedrijven gaan vastlopen. Is het niet omdat ze zelf zijn gesloten door de overheid, dan is het wel omdat bijna ieder product wel een onderdeel uit China gebruikt.
pi_191650637
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Van gewone griep legt gezond ziekenhuispersoneel ook niet het loodje.
In China waren er ook doktoren van 34 en 28 jaar bij.

Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan. Ik bedoel, hoer je dat kan verklaren. Het is toch hetzelfde virus.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191650656
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In China waren er ook doktoren van 34 en 28 jaar bij.

Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan. Ik bedoel, hoer je dat kan verklaren.
Misschien verzwakt door hard werken. Die ene arts was toch ook een soort vijand van de staat geworden?
pi_191650671
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In China waren er ook doktoren van 34 en 28 jaar bij.

Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan. Ik bedoel, hoer je dat kan verklaren. Het is toch hetzelfde virus.
enorme werkdruk en stress, belachelijke uren
pi_191650682
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien verzwakt door hard werken. Die ene arts was toch ook een soort vijand van de staat geworden?
Ja. Dat was degene die aan de bel had getrokken over dat virus.

Maar dat virus moet helemaal in je longen kruipen om je te kunnen doden. Niet letterlijk kruipen, maar je snapt wel wat ik bedoel, he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 23 februari 2020 @ 18:54:57 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191650691
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In China waren er ook doktoren van 34 en 28 jaar bij.

Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan. Ik bedoel, hoer je dat kan verklaren. Het is toch hetzelfde virus.
Overigens triggerde de Spaanse griep een overreactie van het afweersysteem waardoor juist jonge mensen (met een sterk afweersysteem) relatief vaak overleden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191650695
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef tesssssssss het volgende:
Niet letterlijk kruipen, maar je snapt wel wat ik bedoel, he?
Nee.
pi_191650709
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja. Dat was degene die aan de bel had getrokken over dat virus.

Maar dat virus moet helemaal in je longen kruipen om je te kunnen doden. Niet letterlijk kruipen, maar je snapt wel wat ik bedoel, he?
Ja, ik denk dat het meer dwarrelt dan kruipt. Ofzo.

Maar, ik denk dat de omstandigheden voorafgaand aan de dood wel abnormaal zouden kunnen zijn geweest. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_191650717
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee.
Okee, Dat virus moet de kans krijgen om je longen te infecteren. Was inderdaad een beetje raar geformuleerd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191650736
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:52 schreef tesssssssss het volgende:
hoer je dat kan verklaren.
Welke hoer kan dat verklaren? :?

:P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191650759
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:58 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke hoer kan dat verklaren? :?
:) :) :)

Ik bedoel, een dokter heeft meestal toch hele gezonde longen en een goede weerstand.

Ik kan me wel voorstellen dat je moe bent. Oververmoeid.

Maar toch.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191650769
Ik heb zonet mijn vitaminepillen uit het medicijnkastje gehaald. Het speelt toch wel onbewust.
pi_191650778
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Overigens triggerde de Spaanse griep een overreactie van het afweersysteem waardoor juist jonge mensen (met een sterk afweersysteem) relatief vaak overleden.
Ja, maar ik heb zelf nog niet echt cijfers gezien van leeftijds-categorieen. Jij wel?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191650785
Als je momenteel een flinke verkoudheid hebt , dan moet je je wel zorgen maken.
Check it out
pi_191650790
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef hjansen82 het volgende:
Als je momenteel een flinke verkoudheid hebt , dan moet je je wel zorgen maken.
Nee.
  zondag 23 februari 2020 @ 19:02:08 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191650792
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef hjansen82 het volgende:
Als je momenteel een flinke verkoudheid hebt , dan moet je je wel zorgen maken.
:')
  zondag 23 februari 2020 @ 19:02:53 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191650808
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb zelf nog niet echt cijfers gezien van leeftijds-categorieen. Jij wel?
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
We have always been at war with Eastasia.
pi_191650809
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef hjansen82 het volgende:
Als je momenteel een flinke verkoudheid hebt , dan moet je je wel zorgen maken.
Nee. Niet echt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 23 februari 2020 @ 19:04:37 #205
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191650826
PeterSweden7 twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:48:07 Schools and universities are closing down everywhere in Italy now.5 regions covering almost 25 million people.It's happening. reageer retweet
pi_191650829
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Overigens triggerde de Spaanse griep een overreactie van het afweersysteem waardoor juist jonge mensen (met een sterk afweersysteem) relatief vaak overleden.
Gisteren twee van de overledenen uit Zuid-Korea waren 57 en 41 jaar.

ja je weet natuurlijk niet of die mensen nog iets anders onder de leden hadden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191650845
Waarom deze acute maatregelingen in Italie? Ligt dit aan het getroffen gebied of aan het aantal dodelijke slachtoffers?
Check it out
  zondag 23 februari 2020 @ 19:06:52 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191650851
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Overigens triggerde de Spaanse griep een overreactie van het afweersysteem waardoor juist jonge mensen (met een sterk afweersysteem) relatief vaak overleden.
Precies. Daarom gingen vooral de sterksten die nooit iets hadden er aan onderdoor.
pi_191650863
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Sowieso
Cindy De Vuyst
pi_191650875
quote:
Dank je.

Dat is geen goed nieuws voor die Brit van de "Diamond Princes" van die diabetes.

Want die had ook diabetes, en ik heb er eigenlijk ook niks meer over gehoord.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 februari 2020 @ 19:08:56 #212
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191650880
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:07 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Sowieso
Als er niemand meer leeft, kan er niemand meer besmet raken :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191650885
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:06 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom deze acute maatregelingen in Italie? Ligt dit aan het getroffen gebied of aan het aantal dodelijke slachtoffers?
Ze willen geen tweede China worden lijkt me, hetzelfde als met Zuid Korea. Hoe eerder quarantaine en clusters, hoe beter.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191650888
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:29 schreef THEFXR het volgende:
jenniferatntd twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 17:18:37 Not good news. Cured patient of #COVID19 in #Sichuan province infected again.四川出現新冠肺炎「二次感染」患者 https://t.co/h6XRvrEMB8 via @:dajiyuan reageer retweet
Mwa, Epoch Times als bron, de krant van de Falun Gong. Ze schrijven dat ze na 10 dagen in isolatie thuis opnieuw positief testte, en dat dat neerkomt op een tweede infectie. Dat lijkt me iets te stellig. Het lijkt waarschijnlijker dat het virus nog niet helemaal verdwenen was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191650889
PeterSweden7 twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:00:25 This is a scary thought.Italy has been previously ranked as having 2nd best healthcare system in the world.Italians has one of the longest lifespans in Europe.Yet Corona virus is spreading like crazy.3 dead, over 150 infected.20% in intensive care.Scary. reageer retweet
  zondag 23 februari 2020 @ 19:10:07 #216
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_191650903
Denk dat we nu beter te weten gaan komen hoe dodelijk het echt is en hoe betrouwbaar de Chinese informatie was.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_191650911
quote:
Alsof je Pandamic aan het spelen bent en net een upgrade gekocht hebt.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_191650923
Aerosol klinkt als een vliegtuigmaatschappij.
Check it out
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 19:13:36 #219
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191650961
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:10 schreef hjansen82 het volgende:
Aerosol klinkt als een vliegtuigmaatschappij.
Een aerosol is een colloïdaal mengsel van stofdeeltjes of vloeistofdruppels in een gas. Hun grootte is in de orde van 0,2 tot 200 micrometer. Wolken en mist zijn voorbeelden van een aerosol; zij bestaan beide uit zeer kleine druppeltjes water in lucht. Een voorbeeld van een aerosol die bestaat uit vaste deeltjes is rook. Een aerosol met vaste deeltjes kan ontstaan uit natuurlijke bronnen, zoals zand of zeezout, of door menselijke activiteiten, bijvoorbeeld roet.

De term aerosol wordt ook vaak gebruikt voor de inhoud van een spuitbus.

Wiki
pi_191651001
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dank je.

Dat is geen goed nieuws voor die Brit van de "Diamond Princes" van die diabetes.

Want die had ook diabetes, en ik heb er eigenlijk ook niks meer over gehoord.
Updates kun je hier volgen. (zoon en zijn vrouw geven updates door)
Volgens mij gaat het wel redelijk goed met ze. Ze krijgen hulp van een Australische vrouw, ze zijn veel positiever. Ze hebben allebei longonsteking, maar zijn stabiel, ze krijgen beide nog geen behandeling.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  zondag 23 februari 2020 @ 19:16:49 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191651016
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Gisteren twee van de overledenen uit Zuid-Korea waren 57 en 41 jaar.

ja je weet natuurlijk niet of die mensen nog iets anders onder de leden hadden.
De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:



Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit. Je ziet dat hier de piek vnl. onder het "sterkste" deel van de bevolking zit. Nu niet.
pi_191651044
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:15 schreef joyvke het volgende:

[..]

Updates kun je hier volgen. (zoon en zijn vrouw geven updates door)
Volgens mij gaat het wel redelijk goed met ze. Ze krijgen hulp van een Australische vrouw, ze zijn veel positiever. Ze hebben allebei longonsteking, maar zijn stabiel, ze krijgen beide nog geen behandeling.
Dank je. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 23 februari 2020 @ 19:21:10 #223
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_191651088
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:

[ afbeelding ]

Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit.
Ik denk dat Henk Krol helemaal gek wordt als het omslaat naar een hoge mortaliteit voor jonge mensen. Dan gaat de pensioenleeftijd naar in de 70 en moeten gepensioneerden met terugwerkende kracht weer aan het werk.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_191651102
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:

[ afbeelding ]

Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit. Je ziet dat hier de piek vnl. onder het "sterkste" deel van de bevolking zit. Nu niet.
Nee.

Dank je.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191651130
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:10 schreef PirE het volgende:
Denk dat we nu beter te weten gaan komen hoe dodelijk het echt is en hoe betrouwbaar de Chinese informatie was.
Het aantal geïnfecteerden in Z Korea en Italie lijkt dagelijks te verdubbelen :N :X
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191651132
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:21 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik denk dat Henk Krol helemaal gek wordt als het omslaat naar een hoge mortaliteit voor jonge mensen. Dan gaat de pensioenleeftijd naar in de 70 en moeten gepensioneerden met terugwerkende kracht weer aan het werk.
Zijn aanhang groeit procentueel gezien dan he. Dus wss wordt hij gek van vreugde.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_191651141
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:

[ afbeelding ]

Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit. Je ziet dat hier de piek vnl. onder het "sterkste" deel van de bevolking zit. Nu niet.
Naja "nu" niet. Ik denk dat je pas over een paar maanden, of misschien wel aan het einde conclusies kan trekken. Zeker omdat de meeste gegevens vooralsnog geleverd zijn door een vrij gesloten regime.

Daarom is het ook nog onmogelijk om te vergelijken met alle varianten van de griep. Want die had zoveel doden. We zitten hier nog in een veel te vroeg stadium om vergelijken te kunnen maken. Laten we eerst maar hopen dat er snel efficiente medicatie op de markt komt.
pi_191651166
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:

[ afbeelding ]

Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit. Je ziet dat hier de piek vnl. onder het "sterkste" deel van de bevolking zit. Nu niet.
Dat was toen ook niet zo in het begin. Pas na een paar maanden muteerde de boel en waren “sterke afweersystemen” juist een probleem.
pi_191651182
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Even een serieuze vraag;

Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.

Als je alleen maar een pakket uit China hebt gehad en je wordt ziek, hoef je dus zeker niet te bellen. Misschien als je daarvoor een week of wat in een ziekenhuis in Wuhan hebt gelegen. :P
pi_191651204
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:21 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik denk dat Henk Krol helemaal gek wordt als het omslaat naar een hoge mortaliteit voor jonge mensen. Dan gaat de pensioenleeftijd naar in de 70 en moeten gepensioneerden met terugwerkende kracht weer aan het werk.
En als de helft van de 70+ bevolking omvalt viert Henk Krol een feestje. De pensioenen kunnen dan geïndexeerd worden en de pensioenleeftijd hoeft voorlopig niet verder te stijgen. Hoewel: als het zover komt crashen de beurzen en dat is niet zo goed voor het vermogen wat de pensioenfondsen in aandelen hebben gestoken.

Een ander politiek probleem wat opgelost wordt, is dan het huizen tekort in Nederland. Ook dat is weer jammer voor pensioenfondsen die veel geld in vastgoed hebben gestoken.
pi_191651231
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.

Als je alleen maar een pakket uit China hebt gehad en je wordt ziek, hoef je dus zeker niet te bellen. Misschien als je daarvoor een week of wat in een ziekenhuis in Wuhan hebt gelegen. :P
Geweldig die gezondheidszorg van ons. Helemaal het irritatie gedeelte stemt hoopvol!
  Spellchecker zondag 23 februari 2020 @ 19:32:53 #232
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191651256
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.

Als je alleen maar een pakket uit China hebt gehad en je wordt ziek, hoef je dus zeker niet te bellen. Misschien als je daarvoor een week of wat in een ziekenhuis in Wuhan hebt gelegen. :P
Heb jij contact gehad met die mensen?
pi_191651265
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Geweldig die gezondheidszorg van ons. Helemaal het irritatie gedeelte stemt hoopvol!
Ook leuk als je bejaardenverzorgster bent en iedereen redeneert zo van " jah, die zijn toch oud, die mogen wel dood."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191651273
Ziek worden van een pakketje uit China. Dat doet Ali expres.
Check it out
pi_191651277
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.
Prijs jezelf gelukkig met zo'n werkgever, hij toont zichzelf een stuk capabeler dan RIVM en GGD die het zelfs van Diamond Princess opvarenden wel prima vinden dat ze zich vrij en blij onder de bevolking begeven met bovenop de grote bevolkinsdichtheid ook nog eens massale carnavalsvieringen. Dat zal ons eigen Chinese nieuwjaar blijken. Maarja, liever collectief heel wat vroeger in de kist dan een feestje gemist. :')
pi_191651292
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ziek worden van een pakketje uit China. Dat doet Ali expres.
Zo ik ga ook weer bier drinken B:)B
  zondag 23 februari 2020 @ 19:35:28 #237
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191651302
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ziek worden van een pakketje uit China. Dat doet Ali expres.
:o :o :o :o :D :') :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_191651306
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
Precies dit heb ik sinds een week. De ene dag voel ik me goed en de andere dag weer beroerd. Plus keelpijn. Hoesten bijna niet. Ik ga zelf van een normale verkoudheid uit. Al schuilt daar blijkbaar wel het gevaar in met Corona.
pi_191651314
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ook leuk als je bejaardenverzorgster bent en iedereen redeneert zo van " jah, die zijn toch oud, die mogen wel dood."
Daar maak ik mij ook wel zorgen om, met een partner die in de ouderenzorg werkt.

Overigens loop ik zelf ook verhoogd risico zolang bedrijvigheid niet aan banden wordt gelegd. Ik sta wekelijks met honderden verschillende mensen in contact.
  zondag 23 februari 2020 @ 19:36:50 #240
22565 asco
Los in deze tent
pi_191651323
Verdomme de vluchten naar Amerika zijn wel heul goedkoop in april/mei. Het jeukt maar ik ga ze toch nog ff niet scoren. 2 weekjes wachten nog. Ook zonde als de shit de fan raakt en je komt hier niet weg.
pi_191651338
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
en iedereen redeneert zo van " jah, die zijn toch oud, die mogen wel dood."
Laat het je mening over die mensen vooral wel beinvloeden. De lijdensweg die zij een ander openlijk en achteloos gunnen. :') :r
pi_191651367
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:36 schreef asco het volgende:
Ook zonde als de shit de fan raakt en je komt hier niet weg.
Zou dat niet onder een anuleringsverzekering vallen?
pi_191651378
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.

Als je alleen maar een pakket uit China hebt gehad en je wordt ziek, hoef je dus zeker niet te bellen. Misschien als je daarvoor een week of wat in een ziekenhuis in Wuhan hebt gelegen. :P
Tsja, voor ons is China 1 land en als er 10.000 km verderop een besmetting is, is iedereen ziek en dus alle 1.386.000.000 inwoners.

Maar ondertussen willen wij wel reizen, moeten wij gaan en staan waar we willen, en is de 1.000 km naar noord Italië ineens heel ver weg en veilig
pi_191651382
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Daar maak ik mij ook wel zorgen om, met een partner die in de ouderenzorg werkt.

Overigens loop ik zelf ook verhoogd risico zolang bedrijvigheid niet aan banden wordt gelegd. Ik sta wekelijks met honderden verschillende mensen in contact.
Twee van m'n vrienden doen coschappen in het ziekenhuis. Die gaan binnenkort heel wat meer verantwoordelijkheid krijgen is mijn vermoeden.
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Prijs jezelf gelukkig met zo'n werkgever, hij toont zichzelf een stuk capabeler dan RIVM en GGD die het zelfs van Diamond Princess opvarenden wel prima vinden dat ze zich vrij en blij onder de bevolking begeven met bovenop de grote bevolkinsdichtheid ook nog eens massale carnavalsvieringen. Dat zal ons eigen Chinese nieuwjaar blijken. Maarja, liever collectief heel wat vroeger in de kist dan een feestje gemist. :')
Ik snap echt geen fuck van het RIVM. Ik gok dat het best capabele mensen zijn, maar ik snap hun acties niet. Kleine kosten voor wat zekerheid voor misschien wel een klein risico, maar met enorme kosten.
pi_191651444
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Twee van m'n vrienden doen coschappen in het ziekenhuis. Die gaan binnenkort heel wat meer verantwoordelijkheid krijgen is mijn vermoeden.
[..]

Ik snap echt geen fuck van het RIVM. Ik gok dat het best capabele mensen zijn, maar ik snap hun acties niet. Kleine kosten voor wat zekerheid voor misschien wel een klein risico, maar met enorme kosten.
Zij nemen enorme risico's met de gezondheid van ons allemaal waarmee eigenlijk helemaal niets te winnen valt. Wat maakt het nou uit of dat handjevol mensen een weekje of 2 - 3 in quarantaine gaat? Hoe niet te overzien zijn de gevolgen wanneer zich rond hun bewegingen/contacten tig clusters vormen? :') :')
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 februari 2020 @ 19:43:17 #246
163650 Greys
pi_191651445
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:10 schreef PirE het volgende:
Denk dat we nu beter te weten gaan komen hoe dodelijk het echt is en hoe betrouwbaar de Chinese informatie was.
Dit denk ik ook inderdaad.

Lieten net op journaal ook gewoon eerlijk de rijen voor de supermarkt zien in zo'n afgesloten zone in Italië. Mogen in groepen van 40 naar binnen om eten te halen. Met politie bij de deur. En allemaal met mondkapje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 23 februari 2020 @ 19:45:02 #247
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191651472
Voice of Hope: Wuhan Residents Blootstelling aan ziekenhuizen met 5 tot 60.000 mensen en 18 verbrande cremators
Auteur: Tian Xi
[Apollo News Network 2020-02-23]
Het is een maand geleden dat Wuhan de stad heeft gesloten na het uitbreken van longontsteking in Wuhan, en er zijn zorgen dat er een humanitaire ramp plaatsvindt. Fang Bin, een burger die in 5 minuten vijf lijken uit het ziekenhuis heeft gehaald, is gearresteerd vanwege de strikte controle van de lokale blokkade. Wat is de werkelijke situatie in Wuhan? Toen mevrouw Nie van Wuhan gisteren (22e) een telefonisch interview van dit station accepteerde, explodeerde ze opnieuw na een uit de hand gelopen epidemie.


De begraafteams van veel provincies gingen naar Wuhan om lijken te verzamelen, hoeveel waarheid was verborgen (netwerkfoto)


Het is een maand geleden dat Wuhan de stad heeft gesloten na het uitbreken van longontsteking in Wuhan, en er zijn zorgen dat er een humanitaire ramp plaatsvindt. Fang Bin, een burger die in 5 minuten vijf lijken uit het ziekenhuis heeft gehaald, is gearresteerd vanwege de strikte controle van de lokale blokkade. Wat is de werkelijke situatie in Wuhan? Toen mevrouw Nie van Wuhan gisteren (22e) een telefonisch interview van dit station accepteerde, explodeerde ze opnieuw na een uit de hand gelopen epidemie.

50.000 tot 60.000 mensen verbleven in het ziekenhuis voor centraal toezicht en crematie is gelijk aan collectieve verhulling

Een longontstekingepidemie in Wuhan veroorzaakte een grote aardbeving in Hubei. Op 10 februari werden Zhang Jin, secretaris van het partijcomité van het provinciaal gezondheidscomité van Hubei, en Liu Yingzi, directeur van het provinciaal gezondheidscomité, uit hun functie ontheven en hun posities werden tegelijkertijd opnieuw toegewezen door Wang Hesheng, een lid van het Permanent Comité van de provincie Hubei, op 8 februari. Op 13 februari kondigde de CCP-functionaris plotseling aan dat burgemeester van Shanghai Ying Yong Jiang Chaoliang opvolgde als secretaris van het provinciale partijcomité van Hubei; Jinan gemeentelijke partijsecretaris Wang Zhonglin verving Ma Guoqiang als permanent comitélid van het provinciale comité van Hubei en secretaris van het gemeentelijk comité van Wuhan. Daarnaast zaten Xi Jinping, plaatsvervangend hoofd van de centrale stuurgroep, en secretaris-generaal van het centrale politieke en juridische comité Chen Yixin in Wuhan.

Mevrouw Nie denkt dat de verandering van ambtenaren niet anders is: "Zo is het nu niet! Ik heb er de avond ervoor een weggesleept! Mensen in ons gebouw zijn erg ziek."

Mevrouw Nies schoondochter werkt in het ziekenhuis. Ze onthulde dat het ziekenhuis momenteel 50.000 tot 60.000 mensen heeft en de ambtenaar durft het niet te melden. De zogenaamde lozingen zijn allemaal mild.

Mevrouw Nie: "Duizenden en tienduizenden mensen zitten vol in elk ziekenhuis! Nu zijn er 50.000 of 60.000 mensen in het ziekenhuis! Nu durven ze de waarheid niet te vertellen, die durft te zeggen! Mijn schoondochter zei dat het ziekenhuis meer dan 20 was De eerste verdieping naar de (hoogste verdieping) is vol! Er zijn (zieke) mensen in de gang! Tongji Hospital, Fangcai Hospital, welk ziekenhuis ook zo is! "

Mevrouw Nie wees erop dat het centrale inspectieteam iemand heeft gestuurd om de crematie te bekijken, in feite hebben ze het samen verborgen.

Ze zei: "Je ziet 120 mensen werden ontslagen uit het ziekenhuis, en dat was allemaal minder belangrijk! Nu durven mensen niet te zeggen hoe ziek ze zijn, en durven niet te zeggen hoeveel ze dood zijn! (Crematorium) Het Centrale Inspectieteam stuurde mensen om de crematie te bekijken. Hoe durf je dat te zeggen! Hoe groot is de impact? De leider van een gemeenschap in Wuhan, hij is ook ziek. Hij staat op het punt te sterven, en hij zal zeggen wat hij zei. Hij zei: meer dan 10.000 zieken en doden Niemand! Er zijn geen bedden! Dit zijn alleen de jaren 20 en nu zijn er meer dan 60.000 mensen! "

18 ovens in het crematorium brandden op 3 3 ovens brandden 24 uur

Ruis kwam van het praten met verslaggevers. Mevrouw Nie zei dat het de stem van het crematorium was: "Het is een crematorium! Hoeveel mensen worden elke dag gecremeerd en kunnen niet worden overweldigd! Honderden en duizenden mensen cremeren elke dag! 18 kachels, 3 gebroken, 15 over, 15 kachels verbrand 24 uur per dag en nacht! Deze kachels branden, hoeveel mensen zeg je! Kijk naar de foto's genomen door anderen, gele auto's, 8 of 9 auto's in één auto, sommige zijn verdwenen! Het is dood! Dit is de situatie op de eerste en tweede dag van de eerste dag. De piek is begonnen op 15 januari en is tot nu toe geweest! Het is eng! Het is verschrikkelijk! "

Het aantal sterfgevallen door longontsteking in Wuhan blijft stijgen en de uitvaartcentra werken met hoge belastingen. Volgens een eerder overzee onderzoeksrapport zijn er momenteel 20 crematorovens in Hankou-uitvaartcentra die 24 uur per dag werken, en zijn er 18, 10, 7 crematorkachels in andere uitvaartcentra. Onlangs hebben Lu-media gemeld dat 40 "kubussen voor de verwijdering van afval en kadavers" zijn verzonden naar Wuhan, een steungebied. Netizens vroeg zich af: "Hoeveel mensen zijn er gestorven?"

Mevrouw Nie zei: "Wat is zo eenvoudig? Onze gemeenschap heeft er gisteren een gesleept en is gisteravond gestorven. We hebben meer dan 20 huishoudens in dit gebouw en zijn weggesleept! Dit is een gebouw met 6 verdiepingen, hoeveel zeg je dat! Dit is slechts een paar dagen. Durft het de algemene situatie te melden? Zie je dat medisch personeel uit het hele land naar Wuhan, provincie Hubei, is gekomen, hoeveel zeg je! "

Mevrouw Nie sprak uiteindelijk haar ontevredenheid uit en zei: "Nu is het management erg rommelig! Nu is het erg rommelig, oeps! Ze melden allemaal leugens! Ze staan ​​allemaal voor ons huis, en ze maken nog steeds vervalsingen! Blijf vervalsingen maken! Welke vertelt de waarheid?" De drie zojuist genoemde gerechten, oorspronkelijk 8 yuan is genoeg, nu 40 of 50 yuan! Beneden, de "hond" van de gemeenschap, de politie zoekt je problemen! Echt niet! "

De heer Fang Wuhan: Kan niet luisteren naar "Partij" in het analyseren van de epidemische situatie

De heer Fang, een inwoner van Wuhan, zei ook dat Wuhan nu zijn ambtenaren zoals gewoonlijk heeft veranderd in zaken. Patiëntcondities worden allemaal verteld door de nieuws webcast. Omdat de informatie op deze plek niet transparant is, hebben artsen geen zeggenschap. Hij zei dat artsen naar de "partij" willen luisteren, we moeten een beetje nieuws krijgen en alleen vertrouwen op logische analyse en oordeel.

De heer Fang analyseerde de lokale epidemische situatie en zei: "Ik heb voorbijgangers op straat in de video zien sterven! Is de patiënt in Wuhan verlicht, of is het ernstiger? Ik kan de macrogegevens niet begrijpen. Ik ken alleen de microgegevens. Als je niet uit wilt gaan, kun je de community eerder verlaten, je kunt de community nu niet verlaten. Je moet thuis gesloten zijn en je kunt niet uitgaan. Er zijn twee kleine winkels in onze community. Een van de kleine winkels is uitverkocht! Er is ook een kleine winkel die nog steeds een klein beetje is, nog steeds verkoopt, er zijn niet veel goederen. Ik ging een paar dagen geleden kopen, er is geen meer in onze buurt, geen witte suiker. Maar ik kan het nog steeds online kopen op mijn mobiele telefoon Rijst, olie, groenten kunnen nog steeds worden gekocht, maar geen alcohol en tabak. Maar om online te kopen, is de community te kort verkocht!

https://www.aboluowang.co(...)tter_impression=true
pi_191651499
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zij nemen enorme risico's met de gezondheid van ons allemaal waarmee eigenlijk helemaal niets te winnen valt. Wat maakt het nou uit of dat handjevol mensen een weekje of 2 - 3 in quarantaine gaat? Hoe niet te overzien zijn de gevolgen wanneer zich rond hun bewegingen/contacten tig clusters vormen? :') :')
1 op 5 kans om in het ziekenhuis te komen zou imho verontrustend genoeg moeten zijn voor common sence zekere voor het onzekere nemen. Wat kosten wat vakantiehuisjes nu?
pi_191651530
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:35 schreef Confidenceissilent het volgende:

[..]

Precies dit heb ik sinds een week. De ene dag voel ik me goed en de andere dag weer beroerd. Plus keelpijn. Hoesten bijna niet. Ik ga zelf van een normale verkoudheid uit. Al schuilt daar blijkbaar wel het gevaar in met Corona.
Beter blijf je nu voor de zekerheid maar thuis met je normale verkoudheid.
Dan kan je tenminste niemand aansteken met je bijna niet hoesten.
Ik ben je er dankbaar voor!
Het is bepaald niet onredelijk om de RIVM richtlijnen naast je neer te leggen,
ze hebben t er zelf naar gemaakt met hun laconieke houding en hun starre vasthoudendheid aan oude protocollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 23-02-2020 19:54:38 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 23 februari 2020 @ 19:51:54 #250
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191651578
howroute twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:42:55 Store shelves are getting empty at the local supermarket in Basiglio, the city South of Milan, Italy. #coronavirus https://t.co/eFcOBhXDBX reageer retweet
pi_191651594
Het is echt werkelijk waar ongelooflijk, de opstelling van de overheid in dezen.

Een Nederlander is volgens ons land dus niks waard.
  zondag 23 februari 2020 @ 19:52:40 #252
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191651597
quote:
15s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Er is echt iets mis in jouw hoofd.
Jij gaat de dans dus ontspringen!? Waar heb je die free pass kunnen kopen!? In het Vaticaan!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191651608
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:32 schreef maily het volgende:

[..]

Heb jij contact gehad met die mensen?
Een paar dagen voordat ze ziek thuis bleven ja. Daarna zijn ze verplicht twee weken thuis geweest, net als alle anderen uit China.

Ik heb nog steeds het idee dat het overdreven is en ga uit van een griep+ qua impact. De Mexicaanse griep leek in eerste instantie ook heel gevaarlijk, maar dat bleek ook mee te vallen. Anderzijds goed dat ze op het werk het zekere voor het onzekere nemen, ook bijv ivm zwakkeren zoals enkele zwangeren.

Zelfs al zou het helemaal escaleren en zeg 20% van de wereldbevolking raakt besmet, waarvan 2% overlijdt, dan zit je op 28 miljoen doden. Heel veel ja, maar het gaat niet de wereld veranderen.
pi_191651612
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:52 schreef Brybry het volgende:
Het is echt werkelijk waar ongelooflijk, de opstelling van de overheid in dezen.

Een Nederlander is volgens ons land dus niks waard.
Behalve als Rutte en co er aan kunnen verdienen. Dus als ze te veel belastingbetalers verliezen komen ze in actie. Het is een groot verdienmodel.
Check it out
pi_191651629
Agenzia_Ansa twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:22:11 #Coronavirus tre casi in Trentino, sono turisti lombardi #ANSAhttps://t.co/nibBAFfEHB reageer retweet
Ook 3 gevallen in de regio Trentino van toeristen die uit Lombardije kwamen.
pi_191651631
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:53 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Behalve als Rutte en co er aan kunnen verdienen. Dus als ze te veel belastingbetalers verliezen komen ze in actie. Het is een groot verdienmodel.
_O- _O- _O-
pi_191651642
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:54 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Of wou je zeggen dat het niet zo is. Kijk maar naar de hoogte van de boetes. Lijkt nergens op. Alleen maar geld verdienen.
Check it out
pi_191651654
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:48 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Beter blijf je nu voor de zekerheid maar thuis met je normale verkoudheid.
Dan kan je tenminste niemand aansteken met je bijna niet hoesten.
Ik ben je er dankbaar voor!
Het is bepaald niet onredelijk om de RIVM richtlijnen naast je neer te leggen,
ze hebben t er zelf naar gemaakt met hun laconieke houding en hun starre vasthoudendheid aan oude protocollen.
Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.
pi_191651655
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:53 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Behalve als Rutte en co er aan kunnen verdienen. Dus als ze te veel belastingbetalers verliezen komen ze in actie. Het is een groot verdienmodel.
Hoe gaan we hier geld aan verdienen?
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 19:57:09 #260
236264 crew  capricia
pi_191651676
Italië gaat hard geraakt worden.
Definitely not CIA
pi_191651679
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe gaan we hier geld aan verdienen?
Ik heb het verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde geld verliezen. Dus belastinginkomsten verliezen.
Check it out
pi_191651685
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:55 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Of wou je zeggen dat het niet zo is. Kijk maar naar de hoogte van de boetes. Lijkt nergens op. Alleen maar geld verdienen.
Ja natuurlijk wil ik dat zeggen, maar ik ga er verder niet op in. Ik word heel moe van zulke gesprekken. Ik respecteer je mening.
pi_191651691
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.
je bent geen slaaf hoor
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191651720
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:58 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

je bent geen slaaf hoor
Haha nou ik ga mn baan niet op het spel zetten. En miljoenen met mij niet kan ik je alvast verklappen. Dus je luchtballonnetje is bij deze doorgeprikt.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 20:00:09 #265
236264 crew  capricia
pi_191651723
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.
De situatie is nu wel anders dan 'voor elke snotneus'. Maar dat moet je zelf afwegen.
Definitely not CIA
pi_191651731
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:57 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik heb het verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde geld verliezen. Dus belastinginkomsten verliezen.
Ah zo, eens, het zal zeker een afweging zijn op basis van een kosten baten analyse en hoeveel mensen ziek worden.
pi_191651759
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:00 schreef capricia het volgende:

[..]

De situatie is nu wel anders dan 'voor elke snotneus'. Maar dat moet je zelf afwegen.
Verkouden is verkouden toch? Pas als mijn werkgever zo'n richtlijn gaat hanteren, dan hou ik me daar wel aan. En anders werk ik gewoon lekker door hoor.
pi_191651769
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah zo, eens, het zal zeker een afweging zijn op basis van een kosten baten analyse en hoeveel mensen ziek worden.
Vast en dan nog snap ik het niet. Een vakantiepark twee maanden afhuren is een stuk goedkoper dan duizenden mensen moeten behandelen....
  Spellchecker zondag 23 februari 2020 @ 20:04:59 #269
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191651811
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Brybry het volgende:

[..]

Vast en dan nog snap ik het niet. Een vakantiepark twee maanden afhuren is een stuk goedkoper dan duizenden mensen moeten behandelen....
Moeten ze eerst al die arbeidsmigranten evacueren ...
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 20:06:04 #270
236264 crew  capricia
pi_191651830
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Verkouden is verkouden toch? Pas als mijn werkgever zo'n richtlijn gaat hanteren, dan hou ik me daar wel aan. En anders werk ik gewoon lekker door hoor.
Er is ook geen reden tot paniek. En het verschil tussen een verkoudheidje en een echte griep voel je zelfs ook heus wel.
Denk ik zo.
Definitely not CIA
pi_191651862
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is ook geen reden tot paniek. En het verschil tussen een verkoudheidje en een echte griep voel je zelfs ook heus wel.
Denk ik zo.
Koorts is eigenlijk voor mij het moment om me ziek te melden. Of ik moet iets geks hebben. Door m'n rug gaan.

Ik ben wel benieuwd of er werkgevers regels vwb ziekmelden op gaan stellen de komende tijd, mits het virus zich in Nederland laat zien.
pi_191651867
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is ook geen reden tot paniek. En het verschil tussen een verkoudheidje en een echte griep voel je zelfs ook heus wel.
Denk ik zo.
Tja goede vraag, ik heb mij een jaar of 6 niet ziek gemeld op mijn werk, maar vorige week lag in ineens 2 dagen de hele dag op bed. Die dagen was het echt wel erger dan een verkoudheidje, maar echte griep was het ook niet. Nu weer voor 95% de oude.
pi_191651889
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Brybry het volgende:

[..]

Vast en dan nog snap ik het niet. Een vakantiepark twee maanden afhuren is een stuk goedkoper dan duizenden mensen moeten behandelen....
Je stelt het wel een beetje makkelijk voor en zo'n park is zo vol. En dan?

Er blijven honderdduizenden mensen over die niet in een vakantiepark opgevangen kunnen worden en dan lopen die mensen nog steeds over straat, is bijna alle moeite voor niks geweest
pi_191651899
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:52 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Jij gaat de dans dus ontspringen!? Waar heb je die free pass kunnen kopen!? In het Vaticaan!?
Jij bent degene die hier openlijk en hardop hoopt op het sterven van een ander en nu weer aannames doet over mijn aanstaand overlijden en je eigen vermogen dan op een uitvaart te verschijnen.

Je hebt heel vreemde, onaangename gedachten en daar zelf kennelijk niet eens erg in.
pi_191651943
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Verkouden is verkouden toch? Pas als mijn werkgever zo'n richtlijn gaat hanteren, dan hou ik me daar wel aan. En anders werk ik gewoon lekker door hoor.
ongelofelijk hoe wij hier in Nederland ons laten betuttelen!
Nu wacht het volk én de overheid tot het RIVM overgaat op adequate betutteling.
De overheid kan beter het RIVM een paar weekjes met verlof sturen om af te koelen.
We zijn er vroeg bij, we hebben niet gewacht tot een verplichte lockdown onafwendbaar werd.
De nuchtere Hollanders blijven voorlopig gewoon thuis met een kuchje.
Kuchje ja of nee kunnen ze heus wel zelf beoordelen, we moeten zuinig zijn op onze zorgverleners!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191651976
quote:
Owh, John denkt dat we in de "early stage of a pandemic" zitten.

Hij valt meteen met de deur in huis.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191651982
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:58 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

je bent geen slaaf hoor
Niet janken al je geen geld krijgt dan.
Go hard or go home
pi_191652014
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Niet janken al je geen geld krijgt dan.
Haha ja. En als je je ziekmeldt , de werkgever het niet accepteert en je gewoon moet komen werken dan heb je een probleem als je dat niet doet. Want dan weiger je je werk. Ook geen WW.

Was het leven maar zo simpel: "iedereen die verkouden is moet thuisblijven" . Ook voer voor de mensen die niet zo'n beste arbeidsethos hebben. Die zijn als eerste "verkouden"
pi_191652032
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV. Hoek iemand neer waardoor die 5 dagen hoofdpijn heeft en je gaat de gevangenis in. Geef iemand de seizoensgriep waardoor die 5 dagen koorts, spierpijn en hallucinaties heeft en je mag trots op jezelf zijn dat je geld voor een ander hebt verdiend.
pi_191652063
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
We zijn er vroeg bij, we hebben niet gewacht tot een verplichte lockdown onafwendbaar werd.
Dat valt temidden van een late "griepgolf" waarbij steeksproefgewijs vanaf slechts 40 huisartsenpraktijken getest wordt ook op COVID nog maar te bezien, zeker wetende dat opvarenden van de Diamond Princess gewoon vrij onder de bevolking rondlopen zonder hier nogmaals getest of in quarantaine te zijn gezet. (In israel, australie en nu ook de VS zijn dergelijke passagiers positief getest,na in japan nog negatief getest te zijn.) :')

Als je opeens een flinke toename ziet in het aantal ernstige longontstekingen dan mag je je achter de oren gaan krabben en is het ruimschoots te laat. :') (Zoals waarschijnlijk in Italie)
pi_191652071
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV. Hoek iemand neer waardoor die 5 dagen hoofdpijn heeft en je gaat de gevangenis in. Geef iemand de seizoensgriep waardoor die 5 dagen koorts, spierpijn en hallucinaties heeft en je mag trots op jezelf zijn dat je geld voor een ander hebt verdiend.
Zou jij het conflict met je werkgever opzoeken en laten escaleren met een vrij grote kans om zonder inkomen te komen te zitten?

Heeft niks met trots te maken.
pi_191652087
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:48 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Beter blijf je nu voor de zekerheid maar thuis met je normale verkoudheid.
Dan kan je tenminste niemand aansteken met je bijna niet hoesten.
Ik ben je er dankbaar voor!
Het is bepaald niet onredelijk om de RIVM richtlijnen naast je neer te leggen,
ze hebben t er zelf naar gemaakt met hun laconieke houding en hun starre vasthoudendheid aan oude protocollen.
Je kunt het ook al hebben en verspreiden zonder dat je symptomen hebt. Dus beter blijf je zelf ook lekker thuis dan.
pi_191652101
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV
Dat heeft voor een groot deel ook te maken met de zeer benedenmaatse voorlichting vanuit autoriteiten zo niet het doelgericht downplayen/liegen. Dat diezelfde autoriteiten zelf geen juiste risicoinschatting lijken te kunnen maken is natuurlijk al helemaal diep triest maar van Jan met de pet kun je dan niet verwachten dat hij dat zelf wél kan, die is zijn leven lang juist geconditioneerd om op autoriteiten te vertrouwen.
pi_191652121
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat valt temidden van een late "griepgolf" waarbij steeksproefgewijs vanaf slechts 40 huisartsenpraktijken getest wordt ook op COVID nog maar te bezien, zeker wetende dat opvarenden van de Diamond Princess gewoon vrij onder de bevolking rondlopen zonder hier nogmaals getest of in quarantaine te zijn gezet. (In israel, australie en nu ook de VS zijn dergelijke passagiers positief getest,na in japan nog negatief getest te zijn.) :')

Als je opeens een flinke toename ziet in het aantal ernstige longontstekingen dan mag je je achter de oren gaan krabben en is het ruimschoots te laat. :') (Zoals waarschijnlijk in Italie)
Dat zegt die John in dat filmpje ook naar de WHO toe.

Dat ze beter pro-aktief kunnen gaan handelen.

....en verklaren dat het een pandemie is zodat je maatregelen kan gaan nemen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191652125
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.
Dit. Ik ben afgelopen week wel deels thuisgebleven, maar nu voel ik me sinds 2 dagen een stuk beter. Dus ik ga weer aan het werk.
pi_191652137
quote:
oe24-EXKLUSIV: An der Tiroler Brenner-Grenze wurde laut Informationen aus Sicherheitskreisen ein Zug mit zwei Coronavirus-Verdachtsfällen an Bord gestoppt.
Tirol. Wie ÖSTERREICH soeben aus Sicherheitskreisen erfuhr, wurde ein, aus Italien kommender, Zug an der Brenner-Grenze gestoppt. An Bord haben sich zwei Personen mit Fieber befunden, bei denen der Verdacht auf eine Infizierung mit dem Coronavirus besteht. Die Landessanitätsdirektion bestätigte gegenüber oe24, dass ein Zug gestoppt wurde.
Oostenrijk heeft een trein aan de grens met Italie gestopt, omdat er twee mogelijke besmette personen aan boord zouden zitten.
pi_191652148
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
Oostenrijk heeft een trein aan de grens met Italie gestopt, omdat er twee mogelijke besmette personen aan boord zouden zitten.
Wat?! Gaat er een grens dicht?! Maar dat kan toch zomaar niet?! Wat denken ze wel!!
pi_191652150
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zou jij het conflict met je werkgever opzoeken en laten escaleren met een vrij grote kans om zonder inkomen te komen te zitten?

Heeft niks met trots te maken.
Dat niet, maar gezien de wereldwijde kosten die de quarantaine aan het veroorzaken is zijn "mensen met een slecht arbeidsethos" echt niet het probleem waar jij bang voor zou moeten zijn.
pi_191652156
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha ja. En als je je ziekmeldt , de werkgever het niet accepteert en je gewoon moet komen werken dan heb je een probleem als je dat niet doet. Want dan weiger je je werk. Ook geen WW.

Was het leven maar zo simpel: "iedereen die verkouden is moet thuisblijven" . Ook voer voor de mensen die niet zo'n beste arbeidsethos hebben. Die zijn als eerste "verkouden"
Een werkgever mag niet eens vragen wat je mankeert en al helemaal niet eisen dat je komt werken. De werkgever kan alleen de arbodienst inschakelen.
Als de arboarts beslist dat je kan werken dan moet je gaan werken.
pi_191652164
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe een Nederlands dorp op een quarantaine zou reageren :@
pi_191652172
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat niet
Dan denken we er hetzelfde over.
pi_191652190
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe een Nederlands dorp op een quarantaine zou reageren :@
Nou geloof mij maar, met de bevolkinsdichtheid en interne verwevenheid hier zou dat echt niet slechts een dorp, regio of provincie zijn.
pi_191652198
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV. Hoek iemand neer waardoor die 5 dagen hoofdpijn heeft en je gaat de gevangenis in. Geef iemand de seizoensgriep waardoor die 5 dagen koorts, spierpijn en hallucinaties heeft en je mag trots op jezelf zijn dat je geld voor een ander hebt verdiend.
Jij gaat deze week en komende maanden niet naar je werk?
pi_191652200
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan denken we er hetzelfde over.
Gezien je toon absoluut niet.
pi_191652215
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou geloof mij maar
Ja, sorry, maar gezien je posthistory in dit topic heb ik daar wat moeite mee :).
pi_191652218
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Het wordt nu wel tijd voor een subforum of hoe dat ook heet hier op FOK. Als nietszeggende onderwerpen als de Huishoudbeurs, WIDM en Bitcoins (WTF?) al een eigen subforum hebben, waarom Corona/Covid niet.
:')
pi_191652234
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:25 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Een werkgever mag niet eens vragen wat je mankeert en al helemaal niet eisen dat je komt werken. De werkgever kan alleen de arbodienst inschakelen.
Als de arboarts beslist dat je kan werken dan moet je gaan werken.
Naja, dan moet ik opeens heel anders met mijn werkgever omgaan. Elke verkoudheid weer.

Gaat niet goed komen.

Maar ik wacht gewoon op een beleid waar we ons aan moeten houden . Ik ga niet zelf de regels maken.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 20:28:22 #299
236264 crew  capricia
pi_191652236
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat valt temidden van een late "griepgolf" waarbij steeksproefgewijs vanaf slechts 40 huisartsenpraktijken getest wordt ook op COVID nog maar te bezien, zeker wetende dat opvarenden van de Diamond Princess gewoon vrij onder de bevolking rondlopen zonder hier nogmaals getest of in quarantaine te zijn gezet. (In israel, australie en nu ook de VS zijn dergelijke passagiers positief getest,na in japan nog negatief getest te zijn.) :')

Als je opeens een flinke toename ziet in het aantal ernstige longontstekingen dan mag je je achter de oren gaan krabben en is het ruimschoots te laat. :') (Zoals waarschijnlijk in Italie)
Eens.
Italië gaat een drama worden. Wat zijn ze daar laks geweest. Maar niet minder laks dan hier.
Definitely not CIA
pi_191652264
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Italië gaat een drama worden. Wat zijn ze daar laks geweest. Maar niet minder laks dan hier.
Iran gaat ook een drama worden, vermoed ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191652266
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat?! Gaat er een grens dicht?! Maar dat kan toch zomaar niet?! Wat denken ze wel!!
Mogelijk twee besmettingen. Dan zijn die twee dus al weken ziek en besmettelijk.

Dat jij hier niks van zegt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')