Nee.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef hjansen82 het volgende:
Als je momenteel een flinke verkoudheid hebt , dan moet je je wel zorgen maken.
quote:Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef hjansen82 het volgende:
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/quote:Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb zelf nog niet echt cijfers gezien van leeftijds-categorieen. Jij wel?
Nee. Niet echt.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:01 schreef hjansen82 het volgende:
twitter:PeterSweden7 twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:48:07Schools and universities are closing down everywhere in Italy now.5 regions covering almost 25 million people.It's happening. reageer retweet
Gisteren twee van de overledenen uit Zuid-Korea waren 57 en 41 jaar.quote:Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens triggerde de Spaanse griep een overreactie van het afweersysteem waardoor juist jonge mensen (met een sterk afweersysteem) relatief vaak overleden.
Precies. Daarom gingen vooral de sterksten die nooit iets hadden er aan onderdoor.quote:Op zondag 23 februari 2020 18:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens triggerde de Spaanse griep een overreactie van het afweersysteem waardoor juist jonge mensen (met een sterk afweersysteem) relatief vaak overleden.
Sowiesoquote:Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Dank je.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
Ze willen geen tweede China worden lijkt me, hetzelfde als met Zuid Korea. Hoe eerder quarantaine en clusters, hoe beter.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:06 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom deze acute maatregelingen in Italie? Ligt dit aan het getroffen gebied of aan het aantal dodelijke slachtoffers?
Mwa, Epoch Times als bron, de krant van de Falun Gong. Ze schrijven dat ze na 10 dagen in isolatie thuis opnieuw positief testte, en dat dat neerkomt op een tweede infectie. Dat lijkt me iets te stellig. Het lijkt waarschijnlijker dat het virus nog niet helemaal verdwenen was.quote:Op zondag 23 februari 2020 17:29 schreef THEFXR het volgende:
twitter:jenniferatntd twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 17:18:37Not good news. Cured patient of #COVID19 in #Sichuan province infected again.四川出現新冠肺炎「二次感染」患者 https://t.co/h6XRvrEMB8 via @:dajiyuan reageer retweet
twitter:PeterSweden7 twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:00:25This is a scary thought.Italy has been previously ranked as having 2nd best healthcare system in the world.Italians has one of the longest lifespans in Europe.Yet Corona virus is spreading like crazy.3 dead, over 150 infected.20% in intensive care.Scary. reageer retweet
Alsof je Pandamic aan het spelen bent en net een upgrade gekocht hebt.quote:
Een aerosol is een colloïdaal mengsel van stofdeeltjes of vloeistofdruppels in een gas. Hun grootte is in de orde van 0,2 tot 200 micrometer. Wolken en mist zijn voorbeelden van een aerosol; zij bestaan beide uit zeer kleine druppeltjes water in lucht. Een voorbeeld van een aerosol die bestaat uit vaste deeltjes is rook. Een aerosol met vaste deeltjes kan ontstaan uit natuurlijke bronnen, zoals zand of zeezout, of door menselijke activiteiten, bijvoorbeeld roet.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:10 schreef hjansen82 het volgende:
Aerosol klinkt als een vliegtuigmaatschappij.
Updates kun je hier volgen. (zoon en zijn vrouw geven updates door)quote:Op zondag 23 februari 2020 19:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je.
Dat is geen goed nieuws voor die Brit van de "Diamond Princes" van die diabetes.
Want die had ook diabetes, en ik heb er eigenlijk ook niks meer over gehoord.
De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:quote:Op zondag 23 februari 2020 19:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gisteren twee van de overledenen uit Zuid-Korea waren 57 en 41 jaar.
ja je weet natuurlijk niet of die mensen nog iets anders onder de leden hadden.
Dank je.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:15 schreef joyvke het volgende:
[..]
Updates kun je hier volgen. (zoon en zijn vrouw geven updates door)
Volgens mij gaat het wel redelijk goed met ze. Ze krijgen hulp van een Australische vrouw, ze zijn veel positiever. Ze hebben allebei longonsteking, maar zijn stabiel, ze krijgen beide nog geen behandeling.
Ik denk dat Henk Krol helemaal gek wordt als het omslaat naar een hoge mortaliteit voor jonge mensen. Dan gaat de pensioenleeftijd naar in de 70 en moeten gepensioneerden met terugwerkende kracht weer aan het werk.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Spaanse Griep cijfers vwb leeftijd:
[ afbeelding ]
Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit.
Nee.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit. Je ziet dat hier de piek vnl. onder het "sterkste" deel van de bevolking zit. Nu niet.
Het aantal geïnfecteerden in Z Korea en Italie lijkt dagelijks te verdubbelenquote:Op zondag 23 februari 2020 19:10 schreef PirE het volgende:
Denk dat we nu beter te weten gaan komen hoe dodelijk het echt is en hoe betrouwbaar de Chinese informatie was.
Zijn aanhang groeit procentueel gezien dan he. Dus wss wordt hij gek van vreugde.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:21 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik denk dat Henk Krol helemaal gek wordt als het omslaat naar een hoge mortaliteit voor jonge mensen. Dan gaat de pensioenleeftijd naar in de 70 en moeten gepensioneerden met terugwerkende kracht weer aan het werk.
Naja "nu" niet. Ik denk dat je pas over een paar maanden, of misschien wel aan het einde conclusies kan trekken. Zeker omdat de meeste gegevens vooralsnog geleverd zijn door een vrij gesloten regime.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, Canada maar dat maakt niet zoveel uit. Je ziet dat hier de piek vnl. onder het "sterkste" deel van de bevolking zit. Nu niet.
Dat was toen ook niet zo in het begin. Pas na een paar maanden muteerde de boel en waren “sterke afweersystemen” juist een probleem.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.quote:Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Even een serieuze vraag;
Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?
In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
En als de helft van de 70+ bevolking omvalt viert Henk Krol een feestje. De pensioenen kunnen dan geïndexeerd worden en de pensioenleeftijd hoeft voorlopig niet verder te stijgen. Hoewel: als het zover komt crashen de beurzen en dat is niet zo goed voor het vermogen wat de pensioenfondsen in aandelen hebben gestoken.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:21 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik denk dat Henk Krol helemaal gek wordt als het omslaat naar een hoge mortaliteit voor jonge mensen. Dan gaat de pensioenleeftijd naar in de 70 en moeten gepensioneerden met terugwerkende kracht weer aan het werk.
Geweldig die gezondheidszorg van ons. Helemaal het irritatie gedeelte stemt hoopvol!quote:Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.
Als je alleen maar een pakket uit China hebt gehad en je wordt ziek, hoef je dus zeker niet te bellen. Misschien als je daarvoor een week of wat in een ziekenhuis in Wuhan hebt gelegen.
Heb jij contact gehad met die mensen?quote:Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Op m'n werk hebben we enkele Chinezen die na het Chinese nieuwjaar terugkwamen. Twee daarvan werden ziek. M'n werkgever heeft dus de GGD/het RIVM en de huisarts van de betreffende personen gesproken. Allen vonden ze het niet nodig om deze personen langs te laten komen en te checken. Er werd zelfs geïrriteerd gereageerd, omdat het om verzuim van werk ging en dat zou via de arbo-arts moeten gaan.
Als je alleen maar een pakket uit China hebt gehad en je wordt ziek, hoef je dus zeker niet te bellen. Misschien als je daarvoor een week of wat in een ziekenhuis in Wuhan hebt gelegen.
Ook leuk als je bejaardenverzorgster bent en iedereen redeneert zo van " jah, die zijn toch oud, die mogen wel dood."quote:Op zondag 23 februari 2020 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geweldig die gezondheidszorg van ons. Helemaal het irritatie gedeelte stemt hoopvol!
Prijs jezelf gelukkig met zo'n werkgever, hij toont zichzelf een stuk capabeler dan RIVM en GGD die het zelfs van Diamond Princess opvarenden wel prima vinden dat ze zich vrij en blij onder de bevolking begeven met bovenop de grote bevolkinsdichtheid ook nog eens massale carnavalsvieringen. Dat zal ons eigen Chinese nieuwjaar blijken. Maarja, liever collectief heel wat vroeger in de kist dan een feestje gemist.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
Zo ik ga ook weer bier drinkenquote:Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ziek worden van een pakketje uit China. Dat doet Ali expres.
quote:Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef hjansen82 het volgende:
Ziek worden van een pakketje uit China. Dat doet Ali expres.
Precies dit heb ik sinds een week. De ene dag voel ik me goed en de andere dag weer beroerd. Plus keelpijn. Hoesten bijna niet. Ik ga zelf van een normale verkoudheid uit. Al schuilt daar blijkbaar wel het gevaar in met Corona.quote:Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:
[..]
Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
Daar maak ik mij ook wel zorgen om, met een partner die in de ouderenzorg werkt.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ook leuk als je bejaardenverzorgster bent en iedereen redeneert zo van " jah, die zijn toch oud, die mogen wel dood."
Laat het je mening over die mensen vooral wel beinvloeden. De lijdensweg die zij een ander openlijk en achteloos gunnen.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef tesssssssss het volgende:
en iedereen redeneert zo van " jah, die zijn toch oud, die mogen wel dood."
Zou dat niet onder een anuleringsverzekering vallen?quote:Op zondag 23 februari 2020 19:36 schreef asco het volgende:
Ook zonde als de shit de fan raakt en je komt hier niet weg.
Tsja, voor ons is China 1 land en als er 10.000 km verderop een besmetting is, is iedereen ziek en dus alle 1.386.000.000 inwoners.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:28 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Twee van m'n vrienden doen coschappen in het ziekenhuis. Die gaan binnenkort heel wat meer verantwoordelijkheid krijgen is mijn vermoeden.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Daar maak ik mij ook wel zorgen om, met een partner die in de ouderenzorg werkt.
Overigens loop ik zelf ook verhoogd risico zolang bedrijvigheid niet aan banden wordt gelegd. Ik sta wekelijks met honderden verschillende mensen in contact.
Ik snap echt geen fuck van het RIVM. Ik gok dat het best capabele mensen zijn, maar ik snap hun acties niet. Kleine kosten voor wat zekerheid voor misschien wel een klein risico, maar met enorme kosten.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Prijs jezelf gelukkig met zo'n werkgever, hij toont zichzelf een stuk capabeler dan RIVM en GGD die het zelfs van Diamond Princess opvarenden wel prima vinden dat ze zich vrij en blij onder de bevolking begeven met bovenop de grote bevolkinsdichtheid ook nog eens massale carnavalsvieringen. Dat zal ons eigen Chinese nieuwjaar blijken. Maarja, liever collectief heel wat vroeger in de kist dan een feestje gemist.
Zij nemen enorme risico's met de gezondheid van ons allemaal waarmee eigenlijk helemaal niets te winnen valt. Wat maakt het nou uit of dat handjevol mensen een weekje of 2 - 3 in quarantaine gaat? Hoe niet te overzien zijn de gevolgen wanneer zich rond hun bewegingen/contacten tig clusters vormen?quote:Op zondag 23 februari 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Twee van m'n vrienden doen coschappen in het ziekenhuis. Die gaan binnenkort heel wat meer verantwoordelijkheid krijgen is mijn vermoeden.
[..]
Ik snap echt geen fuck van het RIVM. Ik gok dat het best capabele mensen zijn, maar ik snap hun acties niet. Kleine kosten voor wat zekerheid voor misschien wel een klein risico, maar met enorme kosten.
Dit denk ik ook inderdaad.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:10 schreef PirE het volgende:
Denk dat we nu beter te weten gaan komen hoe dodelijk het echt is en hoe betrouwbaar de Chinese informatie was.
1 op 5 kans om in het ziekenhuis te komen zou imho verontrustend genoeg moeten zijn voor common sence zekere voor het onzekere nemen. Wat kosten wat vakantiehuisjes nu?quote:Op zondag 23 februari 2020 19:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zij nemen enorme risico's met de gezondheid van ons allemaal waarmee eigenlijk helemaal niets te winnen valt. Wat maakt het nou uit of dat handjevol mensen een weekje of 2 - 3 in quarantaine gaat? Hoe niet te overzien zijn de gevolgen wanneer zich rond hun bewegingen/contacten tig clusters vormen?![]()
Beter blijf je nu voor de zekerheid maar thuis met je normale verkoudheid.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:35 schreef Confidenceissilent het volgende:
[..]
Precies dit heb ik sinds een week. De ene dag voel ik me goed en de andere dag weer beroerd. Plus keelpijn. Hoesten bijna niet. Ik ga zelf van een normale verkoudheid uit. Al schuilt daar blijkbaar wel het gevaar in met Corona.
twitter:howroute twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:42:55Store shelves are getting empty at the local supermarket in Basiglio, the city South of Milan, Italy. #coronavirus https://t.co/eFcOBhXDBX reageer retweet
Jij gaat de dans dus ontspringen!? Waar heb je die free pass kunnen kopen!? In het Vaticaan!?quote:Op zondag 23 februari 2020 18:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er is echt iets mis in jouw hoofd.
Een paar dagen voordat ze ziek thuis bleven ja. Daarna zijn ze verplicht twee weken thuis geweest, net als alle anderen uit China.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:32 schreef maily het volgende:
[..]
Heb jij contact gehad met die mensen?
Behalve als Rutte en co er aan kunnen verdienen. Dus als ze te veel belastingbetalers verliezen komen ze in actie. Het is een groot verdienmodel.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:52 schreef Brybry het volgende:
Het is echt werkelijk waar ongelooflijk, de opstelling van de overheid in dezen.
Een Nederlander is volgens ons land dus niks waard.
Ook 3 gevallen in de regio Trentino van toeristen die uit Lombardije kwamen.twitter:Agenzia_Ansa twitterde op zondag 23-02-2020 om 19:22:11#Coronavirus tre casi in Trentino, sono turisti lombardi #ANSAhttps://t.co/nibBAFfEHB reageer retweet
quote:Op zondag 23 februari 2020 19:53 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Behalve als Rutte en co er aan kunnen verdienen. Dus als ze te veel belastingbetalers verliezen komen ze in actie. Het is een groot verdienmodel.
Of wou je zeggen dat het niet zo is. Kijk maar naar de hoogte van de boetes. Lijkt nergens op. Alleen maar geld verdienen.quote:
Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Beter blijf je nu voor de zekerheid maar thuis met je normale verkoudheid.
Dan kan je tenminste niemand aansteken met je bijna niet hoesten.
Ik ben je er dankbaar voor!
Het is bepaald niet onredelijk om de RIVM richtlijnen naast je neer te leggen,
ze hebben t er zelf naar gemaakt met hun laconieke houding en hun starre vasthoudendheid aan oude protocollen.
Hoe gaan we hier geld aan verdienen?quote:Op zondag 23 februari 2020 19:53 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Behalve als Rutte en co er aan kunnen verdienen. Dus als ze te veel belastingbetalers verliezen komen ze in actie. Het is een groot verdienmodel.
Ik heb het verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde geld verliezen. Dus belastinginkomsten verliezen.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe gaan we hier geld aan verdienen?
Ja natuurlijk wil ik dat zeggen, maar ik ga er verder niet op in. Ik word heel moe van zulke gesprekken. Ik respecteer je mening.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:55 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Of wou je zeggen dat het niet zo is. Kijk maar naar de hoogte van de boetes. Lijkt nergens op. Alleen maar geld verdienen.
je bent geen slaaf hoorquote:Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.
Haha nou ik ga mn baan niet op het spel zetten. En miljoenen met mij niet kan ik je alvast verklappen. Dus je luchtballonnetje is bij deze doorgeprikt.quote:
De situatie is nu wel anders dan 'voor elke snotneus'. Maar dat moet je zelf afwegen.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar mijn werkgever accepteert het waarschijnlijk niet als ik voor elke snotneus thuis blijf.
Ah zo, eens, het zal zeker een afweging zijn op basis van een kosten baten analyse en hoeveel mensen ziek worden.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:57 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde geld verliezen. Dus belastinginkomsten verliezen.
Verkouden is verkouden toch? Pas als mijn werkgever zo'n richtlijn gaat hanteren, dan hou ik me daar wel aan. En anders werk ik gewoon lekker door hoor.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
De situatie is nu wel anders dan 'voor elke snotneus'. Maar dat moet je zelf afwegen.
Vast en dan nog snap ik het niet. Een vakantiepark twee maanden afhuren is een stuk goedkoper dan duizenden mensen moeten behandelen....quote:Op zondag 23 februari 2020 20:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah zo, eens, het zal zeker een afweging zijn op basis van een kosten baten analyse en hoeveel mensen ziek worden.
Moeten ze eerst al die arbeidsmigranten evacueren ...quote:Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Brybry het volgende:
[..]
Vast en dan nog snap ik het niet. Een vakantiepark twee maanden afhuren is een stuk goedkoper dan duizenden mensen moeten behandelen....
Er is ook geen reden tot paniek. En het verschil tussen een verkoudheidje en een echte griep voel je zelfs ook heus wel.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Verkouden is verkouden toch? Pas als mijn werkgever zo'n richtlijn gaat hanteren, dan hou ik me daar wel aan. En anders werk ik gewoon lekker door hoor.
Koorts is eigenlijk voor mij het moment om me ziek te melden. Of ik moet iets geks hebben. Door m'n rug gaan.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook geen reden tot paniek. En het verschil tussen een verkoudheidje en een echte griep voel je zelfs ook heus wel.
Denk ik zo.
Tja goede vraag, ik heb mij een jaar of 6 niet ziek gemeld op mijn werk, maar vorige week lag in ineens 2 dagen de hele dag op bed. Die dagen was het echt wel erger dan een verkoudheidje, maar echte griep was het ook niet. Nu weer voor 95% de oude.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook geen reden tot paniek. En het verschil tussen een verkoudheidje en een echte griep voel je zelfs ook heus wel.
Denk ik zo.
Je stelt het wel een beetje makkelijk voor en zo'n park is zo vol. En dan?quote:Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Brybry het volgende:
[..]
Vast en dan nog snap ik het niet. Een vakantiepark twee maanden afhuren is een stuk goedkoper dan duizenden mensen moeten behandelen....
Jij bent degene die hier openlijk en hardop hoopt op het sterven van een ander en nu weer aannames doet over mijn aanstaand overlijden en je eigen vermogen dan op een uitvaart te verschijnen.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Jij gaat de dans dus ontspringen!? Waar heb je die free pass kunnen kopen!? In het Vaticaan!?
ongelofelijk hoe wij hier in Nederland ons laten betuttelen!quote:Op zondag 23 februari 2020 20:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Verkouden is verkouden toch? Pas als mijn werkgever zo'n richtlijn gaat hanteren, dan hou ik me daar wel aan. En anders werk ik gewoon lekker door hoor.
Owh, John denkt dat we in de "early stage of a pandemic" zitten.quote:
Haha ja. En als je je ziekmeldt , de werkgever het niet accepteert en je gewoon moet komen werken dan heb je een probleem als je dat niet doet. Want dan weiger je je werk. Ook geen WW.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet janken al je geen geld krijgt dan.
Dat valt temidden van een late "griepgolf" waarbij steeksproefgewijs vanaf slechts 40 huisartsenpraktijken getest wordt ook op COVID nog maar te bezien, zeker wetende dat opvarenden van de Diamond Princess gewoon vrij onder de bevolking rondlopen zonder hier nogmaals getest of in quarantaine te zijn gezet. (In israel, australie en nu ook de VS zijn dergelijke passagiers positief getest,na in japan nog negatief getest te zijn.)quote:Op zondag 23 februari 2020 20:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
We zijn er vroeg bij, we hebben niet gewacht tot een verplichte lockdown onafwendbaar werd.
Zou jij het conflict met je werkgever opzoeken en laten escaleren met een vrij grote kans om zonder inkomen te komen te zitten?quote:Op zondag 23 februari 2020 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV. Hoek iemand neer waardoor die 5 dagen hoofdpijn heeft en je gaat de gevangenis in. Geef iemand de seizoensgriep waardoor die 5 dagen koorts, spierpijn en hallucinaties heeft en je mag trots op jezelf zijn dat je geld voor een ander hebt verdiend.
Je kunt het ook al hebben en verspreiden zonder dat je symptomen hebt. Dus beter blijf je zelf ook lekker thuis dan.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Beter blijf je nu voor de zekerheid maar thuis met je normale verkoudheid.
Dan kan je tenminste niemand aansteken met je bijna niet hoesten.
Ik ben je er dankbaar voor!
Het is bepaald niet onredelijk om de RIVM richtlijnen naast je neer te leggen,
ze hebben t er zelf naar gemaakt met hun laconieke houding en hun starre vasthoudendheid aan oude protocollen.
Dat heeft voor een groot deel ook te maken met de zeer benedenmaatse voorlichting vanuit autoriteiten zo niet het doelgericht downplayen/liegen. Dat diezelfde autoriteiten zelf geen juiste risicoinschatting lijken te kunnen maken is natuurlijk al helemaal diep triest maar van Jan met de pet kun je dan niet verwachten dat hij dat zelf wél kan, die is zijn leven lang juist geconditioneerd om op autoriteiten te vertrouwen.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV
Dat zegt die John in dat filmpje ook naar de WHO toe.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat valt temidden van een late "griepgolf" waarbij steeksproefgewijs vanaf slechts 40 huisartsenpraktijken getest wordt ook op COVID nog maar te bezien, zeker wetende dat opvarenden van de Diamond Princess gewoon vrij onder de bevolking rondlopen zonder hier nogmaals getest of in quarantaine te zijn gezet. (In israel, australie en nu ook de VS zijn dergelijke passagiers positief getest,na in japan nog negatief getest te zijn.)![]()
Als je opeens een flinke toename ziet in het aantal ernstige longontstekingen dan mag je je achter de oren gaan krabben en is het ruimschoots te laat.(Zoals waarschijnlijk in Italie)
Dit. Ik ben afgelopen week wel deels thuisgebleven, maar nu voel ik me sinds 2 dagen een stuk beter. Dus ik ga weer aan het werk.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oostenrijk heeft een trein aan de grens met Italie gestopt, omdat er twee mogelijke besmette personen aan boord zouden zitten.quote:oe24-EXKLUSIV: An der Tiroler Brenner-Grenze wurde laut Informationen aus Sicherheitskreisen ein Zug mit zwei Coronavirus-Verdachtsfällen an Bord gestoppt.
Tirol. Wie ÖSTERREICH soeben aus Sicherheitskreisen erfuhr, wurde ein, aus Italien kommender, Zug an der Brenner-Grenze gestoppt. An Bord haben sich zwei Personen mit Fieber befunden, bei denen der Verdacht auf eine Infizierung mit dem Coronavirus besteht. Die Landessanitätsdirektion bestätigte gegenüber oe24, dass ein Zug gestoppt wurde.
Wat?! Gaat er een grens dicht?! Maar dat kan toch zomaar niet?! Wat denken ze wel!!quote:Op zondag 23 februari 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
Oostenrijk heeft een trein aan de grens met Italie gestopt, omdat er twee mogelijke besmette personen aan boord zouden zitten.
Dat niet, maar gezien de wereldwijde kosten die de quarantaine aan het veroorzaken is zijn "mensen met een slecht arbeidsethos" echt niet het probleem waar jij bang voor zou moeten zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zou jij het conflict met je werkgever opzoeken en laten escaleren met een vrij grote kans om zonder inkomen te komen te zitten?
Heeft niks met trots te maken.
Een werkgever mag niet eens vragen wat je mankeert en al helemaal niet eisen dat je komt werken. De werkgever kan alleen de arbodienst inschakelen.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha ja. En als je je ziekmeldt , de werkgever het niet accepteert en je gewoon moet komen werken dan heb je een probleem als je dat niet doet. Want dan weiger je je werk. Ook geen WW.
Was het leven maar zo simpel: "iedereen die verkouden is moet thuisblijven" . Ook voer voor de mensen die niet zo'n beste arbeidsethos hebben. Die zijn als eerste "verkouden"
Nou geloof mij maar, met de bevolkinsdichtheid en interne verwevenheid hier zou dat echt niet slechts een dorp, regio of provincie zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe een Nederlands dorp op een quarantaine zou reageren
Jij gaat deze week en komende maanden niet naar je werk?quote:Op zondag 23 februari 2020 20:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het heel bijzonder hoe mensen het trots melden lekker door te gaan met mogelijk mensen vermoorden op het werk en het OV. Hoek iemand neer waardoor die 5 dagen hoofdpijn heeft en je gaat de gevangenis in. Geef iemand de seizoensgriep waardoor die 5 dagen koorts, spierpijn en hallucinaties heeft en je mag trots op jezelf zijn dat je geld voor een ander hebt verdiend.
quote:Op zondag 23 februari 2020 17:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Het wordt nu wel tijd voor een subforum of hoe dat ook heet hier op FOK. Als nietszeggende onderwerpen als de Huishoudbeurs, WIDM en Bitcoins (WTF?) al een eigen subforum hebben, waarom Corona/Covid niet.
Naja, dan moet ik opeens heel anders met mijn werkgever omgaan. Elke verkoudheid weer.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:25 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Een werkgever mag niet eens vragen wat je mankeert en al helemaal niet eisen dat je komt werken. De werkgever kan alleen de arbodienst inschakelen.
Als de arboarts beslist dat je kan werken dan moet je gaan werken.
Eens.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat valt temidden van een late "griepgolf" waarbij steeksproefgewijs vanaf slechts 40 huisartsenpraktijken getest wordt ook op COVID nog maar te bezien, zeker wetende dat opvarenden van de Diamond Princess gewoon vrij onder de bevolking rondlopen zonder hier nogmaals getest of in quarantaine te zijn gezet. (In israel, australie en nu ook de VS zijn dergelijke passagiers positief getest,na in japan nog negatief getest te zijn.)![]()
Als je opeens een flinke toename ziet in het aantal ernstige longontstekingen dan mag je je achter de oren gaan krabben en is het ruimschoots te laat.(Zoals waarschijnlijk in Italie)
Iran gaat ook een drama worden, vermoed ik.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Italië gaat een drama worden. Wat zijn ze daar laks geweest. Maar niet minder laks dan hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |