abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191646518
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wiki:
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

Worldmeters:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
pi_191646543
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

bron?
Tweet
See new Tweets
Conversation
WSVN 7 News
@wsvn
#BREAKING - Most of the Americans who were being monitored at the University of Nebraska Medical Center for #coronavirus after evacuating a cruise ship in Japan have tested positive for the virus, the hospital says.
  zondag 23 februari 2020 @ 15:42:54 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191646561
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:29 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

10 miljoen
ik ga vandaag voor de laatste keer Chinees halen, gaat me anders te riskant worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191646596
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:42 schreef THEFXR het volgende:
#BREAKING - Most of the Americans who were being monitored at the University of Nebraska Medical Center for #coronavirus after evacuating a cruise ship in Japan have tested positive for the virus, the hospital says.
Dit was ook echt niet te verwachten zeg. Gelukkig houdt het RIVM alle ontwikkelingen goed in de gaten! _O-
pi_191646622
https://www.nature.com/ne(...)-coronavirus-1.11513

quote:
SARS was contained by isolating suspected cases, partly because it did not spread quickly, but also because those it infected became very ill before the virus moved into the upper respiratory system. That made cases easy to identify before the patients started spreading the virus. Flu pandemics, by contrast, are impossible to stop, largely because those infected with the virus spread it to others for days before they show any symptoms of infection.
Die twee gecombineerd en je hebt het Wuhan virus.
pi_191646660
Bescherm jezelf en familie tegen infectie.

Praktische tips van Dr John Campbell

pi_191646715
Dus het is de schuld van de babies?
pi_191646925
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:48 schreef funnywell het volgende:
Dus het is de schuld van de rabobank het RIVM en de GGD.
Fixed.
  zondag 23 februari 2020 @ 15:58:03 #9
323876 michaelmoore
pi_191646960
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:46 schreef Nadelspiel het volgende:
Bescherm jezelf en familie tegen infectie.

Praktische tips van Dr John Campbell

maar carnaval dat mag wel , als je maar niet andermans bier opzuipt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191647069
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar carnaval dat mag wel , als je maar niet andermans bier opzuipt
Geen lichaamssappen uitwisselen. Dat raakt toch wel een beetje aan de crux van het carnaval. Namelijk 1 keer jaar 'legaal' buiten de pot pissen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191647123
Even een serieuze vraag;

Stel, je word ziek (zoals ik momenteel)
Wanneer of moet je überhaupt contact opnemen met een instantie?

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Wel heb ik een pakket uit China ontvangen....
pi_191647127
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Aldus iemand die niet meer doet in zijn post dan schelden. Dank voor je waardevolle bijdrage. Hoe was de afhandelijk van Diamond Princess opvarenden waarvan op voorhand al bekend was dat de quarantaine daar aan boord van geen kant deugde ook alweer aan te merken als adequaat? :?
Dude, dat was beslist niet op voorhand bekend. Storend om zulke zaken te beweren. Helemaal omdat je zelf van toeten nog blazen weet.
pi_191647198
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Even een serieuze vraag;

In mijn geval heb ik geen contact gehad met iemand uit het risico gebied, al hoewel, door de lakse houding van onze overheid zou ik zomaar wél in contact kunnen zijn geweest..
Een pakket met pluche virusbeestjes!? O+

Serieus antwoord: ik denk niet dat melden zin heeft. Als je 1 van de eersten bent in Nederland is het nog interessant voor de GGD ed, maar volgende maand ben je waarschijnlijk 1 van de duizenden. En in april waarschijnlijk 1 van de miljoenen.
pi_191647238
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:04 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, dat was beslist niet op voorhand bekend. Storend om zulke zaken te beweren. Helemaal omdat je zelf van toeten nog blazen weet.
Dat was het wél degelijk, een japanse viroloog Kentaro Iwata die oa in het veld betrokken is geweest bij de bestrijding van ebola en aan boord van de Diamond Princess geweest is heeft daarover voor het vrijgeven van de zogenaamd onbesmette pasagiers al een boekje open gedaan, op youtube nota bene.

https://nos.nl/artikel/23(...)-op-cruiseschip.html

Zelfs de NOS weet er inmiddels van. En ook na publicatie door de NOS is er aan de aanpak door RIVM en GGD niets veranderd, mogen die mensen nog steeds gaan en staan waar ze willen. Ook nadat in Japan nog negatief geteste oud-opvarenden in australie en israel ineens wél positief testten.

Je kunt een ander wel voor leeghoofd uitmaken maar je hebt zelf duidelijk geen flauw idee waar je 't over hebt. 8)7 :W (Misschien kun je solliciteren bij het RIVM, je zou perfect passen in de daar heersende cultuur.)
pi_191647298
quote:
Even een serieuze vraag;

van het RIVM moet je nu de huisarts bellen.
zelf zou ik zeggen dat je daar niet ziek genoeg voor bent, want als je echt zo ziek zou worden dat je hulp nodig hebt, dan twijfel je niet meer, dan zit je hier niet te typen.
mijn advies: blijf thuis zodat je niemand kan aansteken. wanneer nodig een tissue tot mondkapje vouwen en met een huidvriendelijke hechtpleister op je toet plakken. of met afplaktape desnoods
uiteindelijk lukt altijd alles
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 februari 2020 @ 16:12:57 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191647318
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:07 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Een pakket met pluche virusbeestjes!? O+

Serieus antwoord: ik denk niet dat melden zin heeft. Als je 1 van de eersten bent in Nederland is het nog interessant voor de GGD ed, maar volgende maand ben je waarschijnlijk 1 van de duizenden. En in april waarschijnlijk 1 van de miljoenen.
Zijn we dan op het punt dat je interessant bent als je níet ziek bent en dus even moet bellen om te zeggen dat je je prima voelt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191647336
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zijn we dan op het punt dat je interessant bent als je níet ziek bent en dus even moet bellen om te zeggen dat je je prima voelt?
hahaha!
  PR/Manusje van alles zondag 23 februari 2020 @ 16:13:52 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191647341
Ga eind maart naar Zuid-Korea... tegen die tijd zal het wel over zijn toch...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_191647346
Het RIVM volgt denk ik gewoon hun standaard protocollen. Om af te wijken van deze protocollen (wat denk ik echt wel gerechtvaardigd is) zal wel zo veel werk zijn zijn dat ze liever geen aanpassingen doen en gewoon de standaard protocollen blijven volgen. Ook wel zo veilig want dan kun je achteraf gewoon zeggen dat je alle protocollen hebt gevolgd maar dat ze gaan beloven deze te gaan evalueren. Baantje gered!
pi_191647350
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat was het wél degelijk, een japanse viroloog Kentaro Iwata die oa in het veld betrokken is geweest bij de bestrijding van ebola en aan boord van de Diamond Princess geweest is heeft daarover voor het vrijgeven van de zogenaamd onbesmette pasagiers al een boekje open gedaan, op youtube nota bene.

https://nos.nl/artikel/23(...)-op-cruiseschip.html

Zelfs de NOS weet er inmiddels van. En ook na publicatie door de NOS is er aan de aanpak door RIVM en GGD niets veranderd, mogen die mensen nog steeds gaan en staan waar ze willen. Ook nadat in Japan nog negatief geteste oud-opvarenden in australie en israel ineens wél positief testten.

Je kunt een ander wel voor leeghoofd uitmaken maar je hebt zelf duidelijk geen flauw idee waar je 't over hebt. 8)7 :W (Misschien kun je solliciteren bij het RIVM, je zou perfect passen in de daar heersende cultuur.)
Op voorhand is niet hetzelfde als halverwege. Dat weet je!?
pi_191647351
quote:
Even een serieuze vraag;

Als je koorts hebt met luchtweg-klachten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191647370
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:14 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Op voorhand is niet hetzelfde als halverwege. Dat weet je!?
Voordat die passagiers het vaste land op gingen was dit al lang en breed bekend, dus op voorhand. :') Verdere sneue ego-driven posts van je negeer ik. Genoeg tijd verdaan aan je onzin. Succes met het doodwensen van trump, dat het je maar flink mag doen leven.
pi_191647383
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik gok van niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191647417
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:11 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

van het RIVM moet je nu de huisarts bellen.
zelf zou ik zeggen dat je daar niet ziek genoeg voor bent, want als je echt zo ziek zou worden dat je hulp nodig hebt, dan twijfel je niet meer, dan zit je hier niet te typen.
mijn advies: blijf thuis zodat je niemand kan aansteken. wanneer nodig een tissue tot mondkapje vouwen en met een huidvriendelijke hechtpleister op je toet plakken. of met afplaktape desnoods
Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Raar, nog niet eerder meegemaakt, alsof m'n lijf wordt aangevallen.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:17:27 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191647421
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Lijkt me heel onwaarschijnlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191647429
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mjah :D

Het enige waar je nu nog voor kunt bidden is dat we niet allemaal tegelijk aan de zuurstof moeten. Zo veel flessen hebben we niet en dan ga je dus gewoon dood ipv dat je het had overleefd door goede zorg.
pi_191647450
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:17 schreef Brybry het volgende:

[..]

Probleem is; Ik reageer altijd a-typisch op bepaalde zaken, dat weet m'n huisarts gelukkig dus ik zit in dubio...
Voel me namelijk wel echt heel beroerd, terwijl ik me vanmiddag nog best oké voelde.
Beste advies is waarschijnlijk niet te veel rondhangen in dit soort topics, de kans dat je werkelijk getroffen bent lijkt me een stuk kleiner dan de kans dat je je veel te druk maakt als gevolg van allerlei angstbeelden.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:18:42 #28
38496 Perrin
pi_191647451
quote:

[..]

Bij twijfel altijd ff huisarts bellen.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:19:04 #29
38496 Perrin
pi_191647460
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beste advies is waarschijnlijk niet te veel rondhangen in dit soort topics, de kans dat je werkelijk getroffen bent lijkt me een stuk kleiner dan de kans dat je je veel te druk maakt als gevolg van allerlei angstbeelden.
Haha dat ook. ;)
pi_191647478
quote:

[..]

Van wat ik begreep, als je je op de 4e dag beroerder voelt dan op de 3e is het geen slecht idee om te bellen (en idd als je luchtwegproblemen krijgt). De meeste mobieltjes kun je eventueel ook zuurstof mee meten (Samsung health heeft dat iig), dan kan je je zuurstof een beetje in de gaten houden.

Ik weet alleen niet meer waar ik dat had gelezen. Hoewel de kans klein is dat het op een pakketje zat, is de kans er dus wel. Of idd via via.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_191647487
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Voordat die passagiers het vaste land op gingen was dit al lang en breed bekend, dus op voorhand. :') Verdere sneue ego-driven posts van je negeer ik. Genoeg tijd verdaan aan je onzin. Succes met het doodwensen van trump, dat het je maar flink mag doen leven.
Lul je er maar uit. Op voorhand interpreteren als 'voor het einde' :')
Op voorhand betekent voor het begin. Voordat dat schip in quarantaine werd geplaatst.
pi_191647513
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:19 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Lul je er maar uit. Op voorhand interpreteren als 'voor het einde' :')
Op voorhand betekent voor het begin. Voordat dat schip in quarantaine werd geplaatst.
Toen was het nog niet aan Nederlandse instanties om te handelen, of wel?
pi_191647521
quote:
NO WAY!
pi_191647549
quote:
nee joh, het begint net.
pi_191647560
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Haha klopt hoor.

Ik raakte een beetje in paniek omdat ik mijn vanochtend nog best prima voelde en ik écht nooit een echte griep heb gehad en ineens voelde ik me super slecht...
Stukje autisme helpt daarin niet mee _O-
  zondag 23 februari 2020 @ 16:23:03 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191647575
quote:
France should produce more vital goods, such as drugs and electric batteries, as the coronavirus outbreak highlight the danger of relying on imports from China, the country’s finance minister said.

Bruno Le Maire spoke to Reuters on Sunday as the virus spread to Europe, with Italy particularly affected.

Le Maire said the emergency called for accelerating a shift in industrial policy towards making key goods within national or European Union borders, using state aid when necessary.

“It’s not protectionism, it’s just responsibility,” he said on the sidelines of a meeting of financial leaders in Riyadh, Saudi Arabia.
Eerlijk gezegd begrijp ik de redenering niet dat het in deze situatie voordeel zou bieden wanneer een land zelf z'n medicijnen produceert.

Als je vreest dat de produktie in China stilvalt wanneer daar een epidemie uitbreekt, dan is dat toch net een argument tegen het zelf produceren? Want bij een plaatselijke epidemie valt net de plaatselijke produktie stil. En bij een globale epidemie wordt iedereen getroffen, maar heb je nog de hoop dat de produktie in china weer opgestart is wanneer het hier op z'n hoogtepunt is.
are we infinite or am I alone
pi_191647637
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd begrijp ik de redenering niet dat het in deze situatie voordeel zou bieden wanneer een land zelf z'n medicijnen produceert.

Als je vreest dat de produktie in China stilvalt wanneer daar een epidemie uitbreekt, dan is dat toch net een argument tegen het zelf produceren? Want bij een plaatselijke epidemie valt net de plaatselijke produktie stil. En bij een globale epidemie wordt iedereen getroffen, maar heb je nog de hoop dat de produktie in china weer opgestart is wanneer het hier op z'n hoogtepunt is.
Clever punt ^O^
pi_191647640
Je moet eens een schema maken van de normale griep en de verspreiding dan schrik je je ook de tyfus. Net zoals de gewone griep gaat dit ook langzaam weg.
pi_191647651
quote:
maar heb je nog de hoop dat de produktie in china weer opgestart is wanneer het hier op z'n hoogtepunt is.
maar dan heeft China geen zin om t te komen brengen..
pi_191647656
Iemand vroeg trouwens hoe het ging met die Chinese toeristen in Italie.

Beide man en vrouw gaat het goed, de vrouw ademt inmiddels ook zelfstandig. De man test inmiddels negatief voor het virus. Vrouw krijgt nog steeds therapie, maar vereist niet langer ademondersteuning. 93 mensen hebben daar tests ondergaan, 66 zijn negatief en 27 zijn nog in het ziekenhuis. (Dit is van het 1e cluster)
Bron: http://www.inmi.it/bollettino-coronavirus

Ik weet niet of ze straks ook gaan updaten met de nieuwe casussen. Ze staan er vooralsnog niet op.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  PR/Manusje van alles zondag 23 februari 2020 @ 16:26:37 #41
Toezicht is gezond!
pi_191647663
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

NO WAY!
Nou, lekker dan. :D

Voor die ziekte ben ik niet bang. Alleen wel voor een land wat volledig lam is gelegd
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  zondag 23 februari 2020 @ 16:26:51 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191647668
quote:

[..]

...
Je zou het ook als betoog kunnen zien om niet alles op 1 plek te fabriceren.
Dat de huidige productieketens erg kwetsbaar zijn, lijkt mij nu wel duidelijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191647705
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:22 schreef Brybry het volgende:

[..]

Haha klopt hoor.

Ik raakte een beetje in paniek omdat ik mijn vanochtend nog best prima voelde en ik écht nooit een echte griep heb gehad en ineens voelde ik me super slecht...
vit c en magnesium/zink pillen
  zondag 23 februari 2020 @ 16:44:13 #44
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191648016
quote:
De storm is dan wel over, maar het waait nog wel.
  zondag 23 februari 2020 @ 16:46:07 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191648044
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:22 schreef Brybry het volgende:

[..]

Haha klopt hoor.

Je kunt wel uitsluiten dat een pakje uit China voor virusoverdracht naar een mens zorgt. Tenzij je stukken vleermuizenvlees uit Wuhan had besteld die nu aankomen

Zit tussen je oren dit mien jong
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191648062
BEIJING — Reporting of case statistics at the epidemic epicenter in China appeared to descend into disarray Friday as public health officials said they had been ordered to change how they count cases for the third time in eight days – and the second time in 24 hours.

.
https://www.washingtonpos(...)8d4266c09_story.html
  zondag 23 februari 2020 @ 16:51:17 #47
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191648143
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:25 schreef Maver24 het volgende:
Je moet eens een schema maken van de normale griep en de verspreiding dan schrik je je ook de tyfus. Net zoals de gewone griep gaat dit ook langzaam weg.
Jawel, maar dan heb je weer de tyfus, da's ook niet best.
pi_191648147
je ziet het overal: men wil zichzelf niet overbodig verklaren,
zo ook de gezondheiedsdiensten.
adviseren lekker thuisblijven gaat m niet worden vrees ik.
nee, integendeel, de protocollen liegen er niet om,
https://lci.rivm.nl/draaiboeken/generiek-draaiboek
Lieve hemel, er moet ongelofelijk veel heen-en weer worden gemeld,
en er moet voor elke test beschermende kleding worden besteld.
De simpele en veilige optie, de opgestuurde thuistest, wordt niet eens besproken.
Het gaat notabene alleen maar om materiaal dat wordt afgenomen met een wattenstaafje!
https://lci.rivm.nl/sites(...)me%20diagnostiek.pdf
  zondag 23 februari 2020 @ 16:55:48 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648206
quote:
Ik zou half maart gaan maar no way nu. Vrienden daar zeggen ook gewoon dat het beter is om weg te blijven.

Eind maart is 5 weken ver weg, dan zijn er sowieso nog ladingen patienten die nog niet genezen zijn. Als het los gaat in Seoul heb je zo 1000 besmettingen per dag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191648249
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou half maart gaan maar no way nu. Vrienden daar zeggen ook gewoon dat het beter is om weg te blijven.

Eind maart is 5 weken ver weg, dan zijn er sowieso nog ladingen patienten die nog niet genezen zijn. Als het los gaat in Seoul heb je zo 1000 besmettingen per dag.
Je hoeft het virus ook niet op te zoeken. Het komt gewoon naar je toe. Service van god :Y

MILAAN - Kantoren blijven maandag dicht, café en restaurants zijn nu al gesloten, en supermarkten raken leeg. De modeshow van Armani vindt zonder publiek plaats, het wereldberoemde carnaval in Venetië is afgelast en wedstrijden in de Serie A worden niet gespeeld. De snelle stijging van het aantal coronabesmettingen raakt Italiaanse regio’s hard.

Ik was dus geen seconde te vroeg met extra vreten in huis halen. Morgen nog een paar gallon melk, eieren en brood inslaan en dan gaat mijn zolderkamer op slot :7
  zondag 23 februari 2020 @ 16:59:13 #51
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191648265
quote:
Ik zou ff lekker niet gaan.. :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_191648281
Triest ook dat dat beschermende schort met lange mouwen en manchetten
en masker en handschoenen en bril
dan niet eens genoeg is.
Want als je op je bezwete haar gehoest wordt...
eh ja... wat dan? dan mag je naar huis om je haar te gaan wassen maar niet heus.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:00:00 #53
38496 Perrin
pi_191648286
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je hoeft het virus ook niet op te zoeken. Het komt gewoon naar je toe. Service van god :Y

MILAAN - Kantoren blijven maandag dicht, café en restaurants zijn nu al gesloten, en supermarkten raken leeg. De modeshow van Armani vindt zonder publiek plaats, het wereldberoemde carnaval in Venetië is afgelast en wedstrijden in de Serie A worden niet gespeeld. De snelle stijging van het aantal coronabesmettingen raakt Italiaanse regio’s hard.

Ik was dus geen seconde te vroeg met extra vreten in huis halen. Morgen nog een paar gallon melk, eieren en brood inslaan en dan gaat mijn zolderkamer op slot :7
Maandenlang enkel eten, fokken en slapen. Sterkte.
pi_191648302
  PR/Manusje van alles zondag 23 februari 2020 @ 17:01:01 #55
Toezicht is gezond!
pi_191648305
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

30 maart ga ik :D
  zondag 23 februari 2020 @ 17:01:02 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648306
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Valt me mee dat het afgelast wordt. Had ze koppiger verwacht.
pi_191648315
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:25 schreef Maver24 het volgende:
Waar ik een beetje voor vrees/frees is dat het vanaf nu gewoon elk jaar in iets gemuteerde vorm terugkomt. Net zoals het gewone influenzavirus. Alleen dan met een 10 keer hogere case fatality ratio.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:02:07 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648328
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

30 maart ga ik :D
Ik zou het afwachten. Sowieso wordt reizen in Korea zelf steeds lastiger en zijn veel musea enzo dicht straks denk ik.
pi_191648361
https://www.straitstimes.(...)ies-from-coronavirus

Weer een dokter dood in Wuhan ;( 29 jaar
pi_191648381
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 04:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

China heeft gemiddeld 30.000 doden per dag. Hubei daar 1/24 van, of 1250 per dag.

volgens jou aanname zijn er ofwel weinig crematies, ofwel ligt het % doden door het virus veel hoger bij de "particuliere" doden dan bij de ziekenhuisdoden.

Want: 106 doden door het virus gisteren. Als dat 100% van de ziekenhuisdoden zijn, dan zijn er in totaal 265 crematies (106 is 40%, dus 60%=159 van particulieren).

Als er 1060 crematies zijn, 40% of 424 uit ziekenhuizen, 60% of 636 van particulieren, dan zijn slechts 25% van de ziekenhuisdoden besmet (106 van 424). Maar jij denkt dat 2/3 van de particuliere doden besmet zijn. Dat zou betekenen dat de ziekenhuizen vooral mensen opnemen die niet besmet zijn...
Ik ben best slim, maar ik snap helemaal niets van jouw berekeningen. :D
Zal wel aan mij liggen hoor.

Ik zei niet dat 2/3 van de "particuliere doden" besmet is. Ik zei: stel dat... ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191648404
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken :W
Dit is een blijvertje, hoor. Deze gaan we bewaren. Een van de meest epic posts hier. :Y
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191648430
Wat een bedrijvigheid trouwens in deze thread afgelopen nacht/dag. Meer dan twee volle delen in één enkele dag (en de dag is nog geeneens voorbij). Koekkoek.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:07:30 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191648455
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waar ik een beetje voor vrees/frees is dat het vanaf nu gewoon elk jaar in iets gemuteerde vorm terugkomt. Net zoals het gewone influenzavirus. Alleen dan met een 10 keer hogere case fatality ratio.
Vaccins
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 23 februari 2020 @ 17:07:52 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648463
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:06 schreef Salina het volgende:
Wat een bedrijvigheid trouwens in deze thread afgelopen nacht/dag. Meer dan twee volle delen in één enkele dag (en de dag is nog geeneens voorbij). Koekkoek.
Als het echt los gaat in Europa hebben we een subforum nodig.

Om eerlijk te zijn verwacht ik 1 deze dagen ook wel een case in Frankrijk bij de grens met Italie ofzo.
  zondag 23 februari 2020 @ 17:09:33 #65
38496 Perrin
pi_191648507
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn verwacht ik 1 deze dagen ook wel een case in Frankrijk bij de grens met Italie ofzo.
Eerder 'wanneer' dan 'als', vrees ik. Ik gok dat het ergens maart of begin april zal zijn.
pi_191648534
quote:
Als het echt los gaat in Europa
Dat is toch al het geval, of valt het in italie reuze mee?
  zondag 23 februari 2020 @ 17:11:45 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191648551
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191648557
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:05 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit is een blijvertje, hoor. Deze gaan we bewaren. Een van de meest epic posts hier. :Y
Zulke posts mogen wel aan de OP toegevoegd worden _O-
  zondag 23 februari 2020 @ 17:12:21 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648563
quote:
12s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is toch al het geval, of valt het in italie reuze mee?
Ja maar het is nu alleen Italie. Als het ook nog Duitsland en Spanje is (bijvoorbeeld) dan wordt het wel heel spannend...
pi_191648570
quote:

[..]

Die zijn er al twee weken lang toch. ;)

In de Franse Alpen (tegen de regio Piemonte aan trouwens).

Het wordt nu wel tijd voor een subforum of hoe dat ook heet hier op FOK. Als nietszeggende onderwerpen als de Huishoudbeurs, WIDM en Bitcoins (WTF?) al een eigen subforum hebben, waarom Corona/Covid niet.
pi_191648571
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef SeLang het volgende:
Zojuist mijn rijstvoorraad met 8 kilo verhoogd naar 23 kg
Dude, als ik jou was zou ik gewoon weer zo'n trail gaan lopen ofzo. Kom je maximaal 3 mensen per dag tegen :D
  zondag 23 februari 2020 @ 17:12:54 #72
323876 michaelmoore
pi_191648576
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:01 schreef Oud_student het volgende:
Zou het niet nuttig zijn om zelf informatie hier te gaan verzamelen om voorbereid te zijn op de pandemie? Ik heb al een tijd geleden aanbevolen om voorraden aan te leggen, met name:
- water of middelen waarmee regenwater gezuiverd kan worden.
- voedsel voorraden
- hygiëne middelen, zoals bijv chloorbleek, etc
- contant geld, want kans op ontwrichting van het dagelijkse leven

"Onze" overheid is ofwel incapabel ofwel heeft er geen belang bij ons echt te helpen, we staan er dus alleen voor.
Dus graag tips hoe je de symptomen kunt herkennen en kunt onderscheiden van de "gewone griep".
Ik ga maar niet naar de kerk, ging ik toch al niet , maar nu zeker niet
  zondag 23 februari 2020 @ 17:13:10 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191648583
Zie trouwens veel landen voorbij komen die hun grenzen sluiten met Iran. Ging al niet best daar met de economie maar nu keren zelfs de enkele bondgenoten hun rug toe...

Ben benieuwd naar de geopolitieke effecten van dit virus.
pi_191648585
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:11 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zulke posts mogen wel aan de OP toegevoegd worden _O-
Mee eens!

Laten we deze idd toevoegen aan de OP vanaf nu. :)
pi_191648589
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maandenlang enkel eten, fokken en slapen. Sterkte.
Story of my life ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')