abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191479152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je mijn punt snapt.
Waarom denk je dat de familie die daar woont niet naar de begraafplaats zal kunnen?
pi_191479174
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon oprecht af hoe dat werkt. Je kind daar wel begraven en dan weer hier verder je leven opbouwen? En kan je dan nog wel het graf bezoeken? Loop je dan gevaar of niet? Is het een religieus dingetje of een cultuur iets?
Cultuur, begraven worden waar je bent geboren.
En moeder zal niet bij de begrafenis zijn.
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:47:02 #103
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191479244
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat er hier gebeurd is, is nog onduidelijk. Dat "in het diepe geraakt" is genoemd door iemand die er niet bij was en het woord "vermoedelijk" gebruikte.
Toegegeven, er zijn ook andere verklaringen/oorzaken mogelijk, maar bij zulke overlijdens (jong kind, zwembad) is de doodsoorzaak meestal verdrinking, en meestal moet een kind dat verdrinkt een relatief lange periode (een minuut of meer) in problemen zijn voordat het niet meer te redden is.
are we infinite or am I alone
pi_191481501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maar terug naar het zwembad.

Zes begeleiders op 11 kinderen en toch verdrinkt er een. Hoe dan!?
11 kinderen tegelijk in de gaten houden in een zwembad is best moeilijk.
En als je 6 badmeesters tegelijk die opdracht geeft wordt het niet makkelijker.
Maar dat lijkt het wel te zijn. Je zou zeggen dat de kans klein is dat 6 badmeesters tegelijk hetzelfde kind geruime tijd aan hun aandacht laten ontsnappen, en dat het wel heel toevallig zou zijn.
Toevallig, maar niet onmogelijk.
Als je slechts 1 badmeester die opdracht geeft, [en de rest is standby], zullen zijn ogen constant van het ene naar het andere kind gaan, en zal hij de groep elke minuut moeten tellen. Verdrinken is dan onmogelijk.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191484461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon oprecht af hoe dat werkt. Je kind daar wel begraven en dan weer hier verder je leven opbouwen? En kan je dan nog wel het graf bezoeken? Loop je dan gevaar of niet? Is het een religieus dingetje of een cultuur iets?
Misschien heeft de familie oprecht de intentie en hoop om terug te keren wanneer het daar weer veilig is?

Ik ken overigens wel meerdere families die zijn gevlucht en waarbij de ouders nog wel het land van herkomst bezoeken, maar de kinderen niet durven mee te nemen. Vooral bij Afghanen en Irakezen zie ik dit vaak. De ouders van een Afghaanse klasgenoot van mij gingen zelf om de 2/3 jaar naar Afghanistan, maar mijn klasgenoot en zijn zussen (toen al allemaal volwassenen) bleven thuis en mochten nooit mee. Daarvoor vonden ze het toch te onveilig..
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:15:30 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193695902
Het Openbaar Ministerie vervolgt twee zweminstructeurs na verdrinking Adonay (11) in zwembad Lemmer

Het Openbaar Ministerie gaat twee zweminstructeurs strafrechtelijk vervolgen vanwege hun rol bij het ongeval in zwembad Ny Sudersé in Lemmer eerder dit jaar.

Volgens het OM zijn de twee verantwoordelijk voor de verdrinking van de elfjarige statushouder Adonay Berhe uit Balk op 6 februari. Een van hen, een man, is mede-exploitant van het zwembad. De andere is een vrouw. Ze worden vervolgd ,,terzake van dood door schuld, gepleegd in de uitoefening van hun beroep’’, zegt het OM. Volgens justitie hebben de instructeurs niet voldoende op de jongen gelet. ,,Zij hebben niet opgemerkt dat de jongen onder water raakte en daardoor is overleden. Deze fout is hun te verwijten’’, zegt woordvoerster Melanie Kompier.

Berhe was in het water met een groep kinderen van basisschool De Cocon, waarop kinderen van het azc in Balk en een aantal statushouders zitten. Het was de eerste keer dat de kinderen in het water waren, liet de school eerder weten.
'Op dat moment lag de verantwoordelijkheid bij de twee zweminstructeurs'

Volgens justitie werd de jongen aangetroffen op de bodem van het instructiebad waar hij met een groep van elf kinderen van elf en twaalf jaar les kreeg. Hij werd voor het laatst gezien aan het begin van de zwemles in het instructiebad. ,,Op dat moment lag de primaire verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de jongen bij de twee zweminstructeurs’’, zegt het OM.

Aan het einde van de les werd opgemerkt dat Berhe ontbrak. Over de precieze gang van zaken wil het OM nu niets zeggen. ,,De details van het incident worden besproken tijdens de inhoudelijke behandeling.’’

Advocaat Erik Stoeten die de vrouwelijke instructeur bijstaat, wil vooruitlopend op de strafzaak niet reageren. Een dagvaarding is nog niet verstuurd. ,,We moeten nog zien waar het OM voor gaat.’’ Dat geldt ook voor de mannelijke verdachte, die door een kantoorgenoot van Stoeten wordt bijgestaan.

Aanvankelijk verdacht justitie drie instructeurs. De derde gaf een ander groepje kinderen les in het recreatiebad verderop. Hij had ,,daarom geen concrete zorgplicht ten aanzien van de jongen’’, vindt justitie nu. Om die reden hoeft hij niet voor de rechter te komen.

Geen andere verdachten

Volgens zijn advocaat, Tjalling van der Goot, is de zaak niet ,,geseponeerd wegens gebrek aan bewijs’’. ,,Maar hij is ten onrechte als verdachte aangemerkt. Zo’n sepot komt niet vaak voor.’’ Van der Goot zegt dat het OM ,,er in het begin anders over dacht’’. ,,En dat kan. Maar hij heeft er helemaal niks mee te maken gehad. Hij was wel in het zwembad, maar op een heel andere plek.’’

Andere verdachten zijn er niet. ,,Dit is het wat ons betreft’’, zegt OM-woordvoerster Kompier. Het is nog niet duidelijk wanneer de strafzaak dient. Advocaat Nanne Greven die de moeder van Adonay bijstaat, wil in afwachting van het strafdossier nog niet reageren.

LC
  Spellchecker vrijdag 19 juni 2020 @ 11:34:46 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193696248
En daarom: en meer instructeurs en allemaal van die armbandjes aan.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:42:09 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696348
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:34 schreef maily het volgende:
En daarom: en meer instructeurs en allemaal van die armbandjes aan.
Denk dat je na deze uitspraak niet meer hoeft te rekenen op meer instructeurs.
De aantrekkelijkheid is wel van het beroep af.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Spellchecker vrijdag 19 juni 2020 @ 11:44:45 #109
197773 crew  maily
pi_193696374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Denk dat je na deze uitspraak niet meer hoeft te rekenen op meer instructeurs.
De aantrekkelijkheid is wel van het beroep af.
Zonde. Nog minder zwemlessen. En dus meer verdrinkingen -O-
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:50:07 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696441
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:44 schreef maily het volgende:

[..]

Zonde. Nog minder zwemlessen. En dus meer verdrinkingen -O-
Ja, het is maar mijn gedachte hé.
Het is, zo blijkt, hard te maken voor de rechtbank dat dit dood door schuld is, prima.
Maar maatschappelijk gezien doen die mensen gewoon hun werk en is er geen sprake van opzet. Dus voor je werk doen wordt je gestraft. Dat is geen goede reclame.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193696479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:15 schreef AchJa het volgende:
Het Openbaar Ministerie vervolgt twee zweminstructeurs na verdrinking Adonay (11) in zwembad Lemmer

Het Openbaar Ministerie gaat twee zweminstructeurs strafrechtelijk vervolgen vanwege hun rol bij het ongeval in zwembad Ny Sudersé in Lemmer eerder dit jaar.

Volgens het OM zijn de twee verantwoordelijk voor de verdrinking van de elfjarige statushouder Adonay Berhe uit Balk op 6 februari. Een van hen, een man, is mede-exploitant van het zwembad. De andere is een vrouw. Ze worden vervolgd ,,terzake van dood door schuld, gepleegd in de uitoefening van hun beroep’’, zegt het OM. Volgens justitie hebben de instructeurs niet voldoende op de jongen gelet. ,,Zij hebben niet opgemerkt dat de jongen onder water raakte en daardoor is overleden. Deze fout is hun te verwijten’’, zegt woordvoerster Melanie Kompier.

Berhe was in het water met een groep kinderen van basisschool De Cocon, waarop kinderen van het azc in Balk en een aantal statushouders zitten. Het was de eerste keer dat de kinderen in het water waren, liet de school eerder weten.
'Op dat moment lag de verantwoordelijkheid bij de twee zweminstructeurs'

Volgens justitie werd de jongen aangetroffen op de bodem van het instructiebad waar hij met een groep van elf kinderen van elf en twaalf jaar les kreeg. Hij werd voor het laatst gezien aan het begin van de zwemles in het instructiebad. ,,Op dat moment lag de primaire verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de jongen bij de twee zweminstructeurs’’, zegt het OM.

Aan het einde van de les werd opgemerkt dat Berhe ontbrak. Over de precieze gang van zaken wil het OM nu niets zeggen. ,,De details van het incident worden besproken tijdens de inhoudelijke behandeling.’’

Advocaat Erik Stoeten die de vrouwelijke instructeur bijstaat, wil vooruitlopend op de strafzaak niet reageren. Een dagvaarding is nog niet verstuurd. ,,We moeten nog zien waar het OM voor gaat.’’ Dat geldt ook voor de mannelijke verdachte, die door een kantoorgenoot van Stoeten wordt bijgestaan.

Aanvankelijk verdacht justitie drie instructeurs. De derde gaf een ander groepje kinderen les in het recreatiebad verderop. Hij had ,,daarom geen concrete zorgplicht ten aanzien van de jongen’’, vindt justitie nu. Om die reden hoeft hij niet voor de rechter te komen.

Geen andere verdachten

Volgens zijn advocaat, Tjalling van der Goot, is de zaak niet ,,geseponeerd wegens gebrek aan bewijs’’. ,,Maar hij is ten onrechte als verdachte aangemerkt. Zo’n sepot komt niet vaak voor.’’ Van der Goot zegt dat het OM ,,er in het begin anders over dacht’’. ,,En dat kan. Maar hij heeft er helemaal niks mee te maken gehad. Hij was wel in het zwembad, maar op een heel andere plek.’’

Andere verdachten zijn er niet. ,,Dit is het wat ons betreft’’, zegt OM-woordvoerster Kompier. Het is nog niet duidelijk wanneer de strafzaak dient. Advocaat Nanne Greven die de moeder van Adonay bijstaat, wil in afwachting van het strafdossier nog niet reageren.

LC
Is wrang, maar als zij niet verantwoordelijk zijn, wie dan wel?

Lijkt me terecht. Je hebt de verantwoordelijkheid over een kind dat niet kan zwemmen en je weet dat hij niet kan zwemmen en toch verlies je hem uit het oog. Dan heb je dus verzaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Spellchecker vrijdag 19 juni 2020 @ 11:54:39 #112
197773 crew  maily
pi_193696485
Eigenlijk komen ze nog goed weg dat er maar één kind is verdronken ... :|W
pi_193696501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, het is maar mijn gedachte hé.
Het is, zo blijkt, hard te maken voor de rechtbank dat dit dood door schuld is, prima.
Maar maatschappelijk gezien doen die mensen gewoon hun werk en is er geen sprake van opzet. Dus voor je werk doen wordt je gestraft. Dat is geen goede reclame.
Als het je werk is op de kinderen te letten en 1 van die kinderen verdrinkt kun je niet zeggen dat je gewoon je werk hebt gedaan.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:57:47 #114
3542 Gia
User under construction
pi_193696518
Waarom is een kind dat nog niet kan zwemmen in water dat zo diep is dat hij, schijnbaar, niet kan staan?
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:57:54 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696519
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als het je werk is op de kinderen te letten en 1 van die kinderen verdrinkt kun je niet zeggen dat je gewoon je werk hebt gedaan.
Sja, dat is dus inderdaad het dubbele er aan. Ze hebben hun werk niet goed gedaan, maar er is nog steeds geen opzet (althans daar ga ik vanuit).
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:58:21 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:57 schreef Gia het volgende:
Waarom is een kind dat nog niet kan zwemmen in water dat zo diep is dat hij, schijnbaar, niet kan staan?
Goed punt inderdaad.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:58:44 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193696526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:57 schreef Gia het volgende:
Omdat hij zwemles kreeg.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:59:10 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193696533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijkt me terecht. Je hebt de verantwoordelijkheid over een kind dat niet kan zwemmen en je weet dat hij niet kan zwemmen en toch verlies je hem uit het oog. Dan heb je dus verzaakt.
Eens
pi_193696554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Sja, dat is dus inderdaad het dubbele er aan. Ze hebben hun werk niet goed gedaan, maar er is nog steeds geen opzet (althans daar ga ik vanuit).
Dat er geen opzet was zie je toch terug in de aanklacht dood door schuld? Ze worden niet vervolgd voor moord.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:01:04 #120
3542 Gia
User under construction
pi_193696557
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat hij zwemles kreeg.
Mijn zoon geeft ook zwemles, maar daar beginnen kinderen in ondiep water.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:03:04 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193696586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn zoon geeft ook zwemles, maar daar beginnen kinderen in ondiep water.
Deze zweminstructeurs deden het kennelijk anders. Of er ontbreekt een deel van het verhaal.

Hoe dan ook is er niet goed genoeg op hem gelet.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:05:30 #122
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193696615
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat er geen opzet was zie je toch terug in de aanklacht dood door schuld? Ze worden niet vervolgd voor moord.
Ja, dat klopt, dat zeg ik ook niet :)
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:15:40 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193696739
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Deze zweminstructeurs deden het kennelijk anders. Of er ontbreekt een deel van het verhaal.

Hoe dan ook is er niet goed genoeg op hem gelet.
Dat. Details zijn niet bekend. Voor de hand liggend is dat dit jochie zijn klasgenoten die wel konden zwemmen zag spelen en hij naar hen toe is gegaan. Zag er immers makkelijk uit. Kind is ook 11, dus valt niet meteen op in die groep. Net te lang niet opgelet door de instructeurs en dat was het -O-
  Spellchecker vrijdag 19 juni 2020 @ 12:16:27 #124
197773 crew  maily
pi_193696752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat. Details zijn niet bekend. Voor de hand liggend is dat dit jochie zijn klasgenoten die wel konden zwemmen zag spelen en hij naar hen toe is gegaan. Zag er immers makkelijk uit. Kind is ook 11, dus valt niet meteen op in die groep. Net te lang niet opgelet door de instructeurs en dat was het -O-
Het was voor al deze kinderen de eerste zwemles.
pi_193696773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hij sprak ook geen Nederlands als ik me goed herinner. Helpt ook niet in zo'n situatie.

Overigens als ik instructeur was gaf ik dan geen les meer aan kinderen die geen Nederlands spreken. Better safe then sorry.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:25:41 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193696862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:18 schreef descon het volgende:

[..]

Hij sprak ook geen Nederlands als ik me goed herinner. Helpt ook niet in zo'n situatie.

Overigens als ik instructeur was gaf ik dan geen les meer aan kinderen die geen Nederlands spreken. Better safe then sorry.
Daar waarschuwde zijn moeder voor en die wilde dan ook bij de zwemles aanwezig zijn. Dat mocht niet.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:57:13 #127
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193697965
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar waarschuwde zijn moeder voor en die wilde dan ook bij de zwemles aanwezig zijn. Dat mocht niet.
Die moeder kan ook geen Nederlands dus daar heb je verder ook niks aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-de-aandacht.html

Het beste lijkt me simpelweg te stoppen met dit soort zwemlessen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:59:27 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193697985
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:57 schreef BlaZ het volgende:

Waarom?
Huilen dan.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:59:36 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193697986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die moeder kan ook geen Nederlands dus daar heb je verder ook niks aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-de-aandacht.html

Die moeder kan op haar kind letten.

Verder lijkt het me geen goed idee om te stoppen met het geven van zwemlessen in dit waterrijke land. Dat gaat geheid méér doden opleveren.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:03:32 #130
56749 BlaZ
pi_193698029
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom?
Dat zou een initiatief van de ouders zelf moeten zijn, niet vanuit de overheid.
pi_193698075
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Bedoel je dan "dit soort zwemlessen" of zwemlessen in het algemeen. Naar mijn weten zijn al vele basisscholen gestopt met zwemlessen geven, niet om deze reden btw.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:10:53 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193698097
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom? En bedoel je nu schoolzwemmen in het algemeen?

In een waterrijk land als Nederland lijkt het me juist prima om ervoor te zorgen dat kinderen een beetje wegwijs worden gemaakt in het water.
Huilen dan.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:12:52 #133
56749 BlaZ
pi_193698119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:08 schreef Syd het volgende:

[..]

Bedoel je dan "dit soort zwemlessen" of zwemlessen in het algemeen. Naar mijn weten zijn al vele basisscholen gestopt met zwemlessen geven, niet om deze reden btw.
In het algemeen, zie het clipje van de NOS wat ik erbij postte.

"Na een week zeiden ze dat hij naar zwemles moest."
Ze heeft ook gezegd tegen de juf: "Ik wil mee naar zwemles."

Dan moet de school ook haar verantwoordelijkheid nemen uiteraard. Een betere oplossing lijkt me om dit soort zwemlessen enkel vanuit privéinitiatief te laten plaatsvinden. Dan heeft de moeder namelijk de optie om:
A Zwemles waar ze bij is.
B Geen zwemles.

Nee heeft ze geen keuze gehad.
pi_193698195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

In het algemeen, zie het clipje van de NOS wat ik erbij postte.

"Na een week zeiden ze dat hij naar zwemles moest."
Ze heeft ook gezegd tegen de juf: "Ik wil mee naar zwemles."

Dan moet de school ook haar verantwoordelijkheid nemen uiteraard. Een betere oplossing lijkt me om dit soort zwemlessen enkel vanuit privéinitiatief te laten plaatsvinden. Dan heeft de moeder namelijk de optie om:
A Zwemles waar ze bij is.
B Geen zwemles.

Nee heeft ze geen keuze gehad.
Filmpje niet gezien, zal ik vanavond thuis even bekijken. Maar nu je het zo verwoord kan ik me het wel inzien, alleen zoals hierboven vermeld door isdatzo, we zijn een waterrijk land. En zwemmen hoort nu eenmaal binnen "ons cultuur". Ik zie het dan ook meer als een recht om zwemles te krijgen ongeacht je afkomst. Dus wellicht moeten de regels wat aangepast worden.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:22:48 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193698219
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:18 schreef descon het volgende:

[..]

Om aan te geven dat je verdrinkt hoef je niet echt NL te kunnen lijkt me, al is het voor alle andere communicatie (zoals uitleg over veiligheid, welke slag ze gaan doen en welke richting ze op moeten zwemmen bijvoorbeeld) wel handig.

Wat ik raar vind is dat ze hem ná de les op de bodem zagen liggen. Geen van de andere kinderen is het opgevallen? Hij heeft niet gesparteld, geschreeuwd, niks? Echt, heel raar ;(
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:45:58 #136
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193698493
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Om aan te geven dat je verdrinkt hoef je niet echt NL te kunnen lijkt me, al is het voor alle andere communicatie (zoals uitleg over veiligheid, welke slag ze gaan doen en welke richting ze op moeten zwemmen bijvoorbeeld) wel handig.

Wat ik raar vind is dat ze hem ná de les op de bodem zagen liggen. Geen van de andere kinderen is het opgevallen? Hij heeft niet gesparteld, geschreeuwd, niks? Echt, heel raar ;(
Als er een grote groep mensen in het water ligt dan is het echt lastig om een verdrinkend persoon te spotten. Er zijn wat karakteristieke tekenen van verdrinking maar het gaat meestal erg geruisloos.

Als je zelf verdrinkt dan heb je overigens niet genoeg zuurstof om te schreeuwen. Je lichaam schakelt dan in overlevingsstand en wil zuurstof besparen, geluid maken is dan bijna niet te doen. Veel mensen gaan zonder een kick te geven kopje onder.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:46:31 #137
56749 BlaZ
pi_193698504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:20 schreef Syd het volgende:

[..]

Filmpje niet gezien, zal ik vanavond thuis even bekijken. Maar nu je het zo verwoord kan ik me het wel inzien, alleen zoals hierboven vermeld door isdatzo, we zijn een waterrijk land. En zwemmen hoort nu eenmaal binnen "ons cultuur". Ik zie het dan ook meer als een recht om zwemles te krijgen ongeacht je afkomst. Dus wellicht moeten de regels wat aangepast worden.
Wat mij betreft valt dat gewoon onder eigen verantwoordelijkheid.
Het belangrijkste punt is hier dat er overheidsdwang is die tot de dood leidt, dat maakt het verhaal een stuk wranger.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:40:43 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193699000
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als er een grote groep mensen in het water ligt dan is het echt lastig om een verdrinkend persoon te spotten. Er zijn wat karakteristieke tekenen van verdrinking maar het gaat meestal erg geruisloos.

Als je zelf verdrinkt dan heb je overigens niet genoeg zuurstof om te schreeuwen. Je lichaam schakelt dan in overlevingsstand en wil zuurstof besparen, geluid maken is dan bijna niet te doen. Veel mensen gaan zonder een kick te geven kopje onder.
Ok, dat is idd niet hoe ik het me voorstel. Ik dacht dat je wel een beetje zou spartelen en zwaaien als je in nood komt.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:48:35 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193699060
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ok, dat is idd niet hoe ik het me voorstel. Ik dacht dat je wel een beetje zou spartelen en zwaaien als je in nood komt.
Er zijn meer van die tragische verhalen dat kinderen (en ook volwassenen) verdronken terwijl er best wat mensen in de buurt waren die niks in de gaten hadden.
Huilen dan.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:55:43 #140
3542 Gia
User under construction
pi_193702210
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:16 schreef maily het volgende:

[..]

Het was voor al deze kinderen de eerste zwemles.
Vind dat toch raar op die leeftijd. Meeste Nederlandse kindjes hebben met 8 jaar zeker wel 1 of 2 diploma's, sommigen met 6 jaar al.
Waren niet allemaal asielzoekers, toch?
  Spellchecker vrijdag 19 juni 2020 @ 19:58:25 #141
197773 crew  maily
pi_193702241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat toch raar op die leeftijd. Meeste Nederlandse kindjes hebben met 8 jaar zeker wel 1 of 2 diploma's, sommigen met 6 jaar al.
Waren niet allemaal asielzoekers, toch?
Quote uit het nieuwsbericht van #106:
quote:
Ik begrijp hieruit dat het wel allemaal kinderen waren die nog nooit zwemles hadden gehad.
pi_193702309
Erg triest. Wens de moeder veel geduld en sterkte in deze zware tijd. Vreselijk om een kind te verliezen. Vooral gezien ze al vantevoren had aangegeven graag bij de zwemles te willen zijn en dit niet mocht.
pi_193715676
zwemles kan veiliger gemaakt worden door het hele zwembad alleen voor leszwemmen te gebruiken. want vrij zwemmen brengt altijd veel geplons en gegil met zich mee, daardoor wordt t onoverzichtelijk. kinderen die op de kant klimmen hebben eigenlijk t meeste aandacht nodig, om erop toe te zien dat ze niet tóch in t diepe gaan springen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_193717666
quote:
Bij een doneeractie om geld op te halen voor de repatriëring van het lichaam van Adonay is in korte tijd bijna 15.000 euro opgehaald
Het is echt belachelijk dat een zwembad zoveel geld vraagt voor het laten opduiken van een relatief klein lichaam!
  zondag 21 juni 2020 @ 12:04:22 #145
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_193722134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het is echt belachelijk dat een zwembad zoveel geld vraagt voor het laten opduiken van een relatief klein lichaam!
Ik vind het echt enorm vervelend voor de moeder, maar deze comment is toch wel stiekem een beetje grappig :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_193722441
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

_O-

En dat terwijl buurman Sjaak het doet voor 5 minuten.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 21 juni 2020 @ 20:12:38 #147
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_193728547
Ik hoop op vrijspraak.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 21 juni 2020 @ 20:48:23 #148
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193728956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

"verantwoordelijkheid" is (zeker in dit soort gevallen) een nogal holle term. We kunnen het er allemaal wel over eens zijn dat ze deze tragedie vast niet bewust hebben willen veroorzaken. Evengoed moeten ze nu wel de hele juridische molen door. Dat terwijl ze vast ook wel een tik hebben overgehouden aan deze afschuwelijke gebeurtenis.

Ik las ergens dat zweminstructeurs gemiddeld slechts 2200 euro bruto verdienen. Als er zulke zware repercussies aan zo'n baan kunnen zitten dan vind ik dat best wel laag. Ik kan me voorstellen dat de populariteit wat gaat dalen: wie wil zoveel risico nemen voor zo weinig geld? Voor een gemiddeld kantoorbaantje vang je meer en sta je niet zomaar voor een rechtbank voor een aanklacht voor "dood door schuld".
  Spellchecker zondag 21 juni 2020 @ 20:52:49 #149
197773 crew  maily
pi_193729007
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:48 schreef beantherio het volgende:

[..]

"verantwoordelijkheid" is (zeker in dit soort gevallen) een nogal holle term. We kunnen het er allemaal wel over eens zijn dat ze deze tragedie vast niet bewust hebben willen veroorzaken. Evengoed moeten ze nu wel de hele juridische molen door. Dat terwijl ze vast ook wel een tik hebben overgehouden aan deze afschuwelijke gebeurtenis.

Ik las ergens dat zweminstructeurs gemiddeld slechts 2200 euro bruto verdienen. Als er zulke zware repercussies aan zo'n baan kunnen zitten dan vind ik dat best wel laag. Ik kan me voorstellen dat de populariteit wat gaat dalen: wie wil zoveel risico nemen voor zo weinig geld? Voor een gemiddeld kantoorbaantje vang je meer en sta je niet zomaar voor een rechtbank voor een aanklacht voor "dood door schuld".
Dat moet je maar liggen .... ;)
  zondag 21 juni 2020 @ 21:01:05 #150
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193729084
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:52 schreef maily het volgende:

[..]

Dat moet je maar liggen .... ;)
Voor de rechtbank staan moet je ook maar liggen denk ik. Misschien toch maar liever en wat meer zorgeloos beroep dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')