Kom nou, als studenten in 3 minuten zo'n bord kunnen loskrijgen dan moet een pro dat toch ook wel lukken?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:25 schreef wollah het volgende:
Ja want al die werknemers, benzine, auto, overuren etc kosten allemaal natuurlijk niks :’)
Echt de domste OP ooit dit
Ik denk dat 2000 per bord wel erg veel is eigenlijk. Natuurlijk kosten die dingen wat maar zoals met elk project probeer je bepaalde acties te stroomlijnen zodat je juist kosten drukt in de schaalvergroting.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:25 schreef wollah het volgende:
Ja want al die werknemers, benzine, auto, overuren etc kosten allemaal natuurlijk niks :’)
Had je je in moeten schrijven op de tender. Hoewel... zal wel geen tender voor uitgeschreven zijn.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar goed, ik maakte net een grapje maar het vervangen is natuurlijk iets meer dan een bord loshalen en een nieuwe plaatsen.
Je zal ook voor veiligheid moeten zorgen, dus rijstroken afzetten, etc.
Maar dan nog... ik zou het wel voor minder per bord willen doen
Wow ik ben het gewoon eens met je eens manquote:Op maandag 10 februari 2020 16:25 schreef wollah het volgende:
Lijkt me ook vrij duur ja, maar er zullen ook wel onderborden bij moeten komen omdat de snelheidsverlaging niet de hele dag geldt.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat 2000 per bord wel erg veel is eigenlijk. Natuurlijk kosten die dingen wat maar zoals met elk project probeer je bepaalde acties te stroomlijnen zodat je juist kosten drukt in de schaalvergroting.
Dus er is duidelijk iemand in dit verhaal die iets in zijn zakken steekt ergens. En er is duidelijk een ambtenaar of aan het slapen of handjeklap aan het doen.
Heb je toch nog eens mijn hogere niveau bereikt. Gefeliciteerdquote:Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Wow ik ben het gewoon eens met je eens man
Weet niet, zal gewoon onder aanbesteding vallen denk ik?quote:Op maandag 10 februari 2020 16:39 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Had je je in moeten schrijven op de tender. Hoewel... zal wel geen tender voor uitgeschreven zijn.
quote:Een gemiddeld rond verkeersbord kost rond de 150 euro per stuk inclusies vijftien jaar garantie.
Dat zijn de bordenmakers. Dat zijn niet de bedrijven die ze plaatsenquote:Op maandag 10 februari 2020 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, zal gewoon onder aanbesteding vallen denk ik?
https://www.aanbestedingscafe.nl/aanbesteding-100-kilometerborden-als-het-moet-draaien-de-printers-dag-en-nacht-door
[..]
Dat weet ik niet maar zullen we wedden dat hij VVD stemtquote:Op maandag 10 februari 2020 16:50 schreef SpecialK het volgende:
45 euro arbeidskosten per bord (2500 bruto per maand, 3 borden per werknemer per dag)
150 euro voor een bord
20 euro benzine (hele dag benzine gedeeld door 3 borden)
-----
215 euro
Laten we zeggen dat je dat wil verdubbelen om onvoorziene kosten te dekken zoals lunch en ander materieel.
430 euro
En je wil nog wat winst.. toch wel een gulle 30%
560 euro per bord...
x4000 = 2.240.000 euro
Ergens is er 5.760.000 euro blijven hangen.
Iemand gaat dat geld krijgen. De vraag is.. wie.
Waarschijnlijk de accountant.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar zullen we wedden dat hij VVD stemt
Wat kost een Deense ambtenaar?quote:Op maandag 10 februari 2020 17:07 schreef cempexo het volgende:
De kosten van 1 Nederlandse ambtenaar is 86.000 euro, dwz salariskosten 60.000 euro en koffie met gebak en zo 26.000 euro.
En dan flink cashen omdat je het wekelijks moet doen.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:01 schreef Idisrom het volgende:
Ik wil het nog wel eenvoudiger en goedkoper doen.
Gewoon de '3' in een nul overschilderen. Dat is met een beetje zwarte en witte verf heel gemakkelijk te doen.
Een paar kinderen doen het vast voor een paar leuke games en snoep.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kom nou, als studenten in 3 minuten zo'n bord kunnen loskrijgen dan moet een pro dat toch ook wel lukken?
Ja, veel slechter heb ik ze niet gezien inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:25 schreef wollah het volgende:
De gouden toiletpotten met verwarming van jasser al klaver en milieudefensie die hier maar al te blij mee zijn met dit automobilistje gepest voor 0.34% van de uitstoot.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:50 schreef SpecialK het volgende:
45 euro arbeidskosten per bord (2500 bruto per maand, 3 borden per werknemer per dag)
150 euro voor een bord
-----
215 euro
Laten we zeggen dat je dat wil verdubbelen om onvoorziene kosten te dekken zoals lunch en ander materieel.
430 euro
560 euro per bord...
x4000 = 2.240.000 euro
Ergens is er minimaal 5.760.000 euro blijven hangen.
Wat heeft Dhr. J. Klaver nu weer te maken met een kabinetsmaatregel.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De gouden toiletpotten met verwarming van jasser al klaver en milieudefensie die hier maar al te blij mee zijn met dit automobilistje gepest voor 0.34% van de uitstoot.
Tsja, dan hadden de boeren maar wat meer moeten meewerken.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De gouden toiletpotten met verwarming van jasser al klaver en milieudefensie die hier maar al te blij mee zijn met dit automobilistje gepest voor 0.34% van de uitstoot.
Dit.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, dan hadden de boeren maar wat meer moeten meewerken.
GL heeft er tegen gestemd omdat ze vonden dat deze niet streng genoeg was.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit.
Het kabinet is gezwicht voor boze boeren op trekkers en de rekening betalen wij nu.
Maar goed, Red_85 is #teamboeren zei hij dus dan heeft hij dat er wel voor over.
En nogmaals: GroenLinks heeft tegen deze stikstofwet gestemd.
Zelfde voor jou. Lekker blijven luisteren naar de politieke polarisatie ipv zelf te gaan nadenken.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, dan hadden de boeren maar wat meer moeten meewerken.
Nogmaals, het is een besluit van het kabinet.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
GL heeft er tegen gestemd omdat ze vonden dat deze niet streng genoeg was.
En ja ik ben teamboeren, het is niet kiezen of de boeren weg of wij een lagere maximumsnelheid. Dan ben je goed gelovig gepolariseerd geraakt door de acties van de politiek.
Het zou namelijk de industrie moeten zijn die voor 90% verantwoordelijk is voor de uitstoot. Niet jan met de pet op.
Als het aan gl ligt rijd je straks helemaal niet meer in je auto. Nogmaals, gl heeft tegengestemd omdat ze het niet streng genoeg vonden. Dus daar achter verschuilen lukt je niet.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nogmaals, het is een besluit van het kabinet.
GL heeft tegen gestemd.
Je kan er wel mooie praatjes bij halen over GL maar het is niet de partij die jou 100 laat rijden.
Jij was degene die Dhr. J. Klaver noemde als oorzaak... ik niet...quote:Op maandag 10 februari 2020 17:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan gl ligt rijd je straks helemaal niet meer in je auto. Nogmaals, gl heeft tegengestemd omdat ze het niet streng genoeg vonden. Dus daar achter verschuilen lukt je niet.
Stuk hoger neem ik aan. Ik heb tenminste begrepen van iemand die recent naar Denemarken is geëmigreerd en het daar op gezette momenten wel eens over heeft, dat zo'n beetje iedereen daar zo verdient:quote:Op maandag 10 februari 2020 17:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat kost een Deense ambtenaar?
Daarom. Je kan niet tegelijkertijd klagen over de koopkracht in Nederland en dan beweren dat de koopkracht van ambtenaren in Nederland beter is dan in Denemarken.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Stuk hoger neem ik aan. Ik heb tenminste begrepen van iemand die recent naar Denemarken is geëmigreerd en het daar op gezette momenten wel eens over heeft, dat zo'n beetje iedereen daar zo verdient:
[ afbeelding ]
Nee, niet Jan met de pet op en ja, die verlaging van 130 naar 100 is volslagen belachelijk (en verwerpelijk), maar het is natuurlijk helemaal niet de industrie, maar de landbouw die verantwoordelijk is voor het grootste deel van de uitstoot.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:47 schreef Red_85 het volgende:
En ja ik ben teamboeren, het is niet kiezen of de boeren weg of wij een lagere maximumsnelheid. Dan ben je goed gelovig gepolariseerd geraakt door de acties van de politiek.
Het zou namelijk de industrie moeten zijn die voor 90% verantwoordelijk is voor de uitstoot. Niet jan met de pet op.
Die zullen vast ook geld kosten neemt niet weg dat de overheid structureel teveel betaalt voor allesquote:Op maandag 10 februari 2020 16:25 schreef wollah het volgende:
Heel wat wegwerkers verdienen er een leuke boterham aan (alles in de nacht- en weekendtoeslag).quote:Op maandag 10 februari 2020 19:52 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Die zullen vast ook geld kosten neemt niet weg dat de overheid structureel teveel betaalt voor alleslekker makkelijk andermans geld uitgeven.
Los van dit hersenlozen nul nut hebbende idee dus 8 miljoen door de plee
Mooie bordjes, met 130km/h nauwelijks te lezen.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef Fukushima het volgende:
En al die kleine 130 bordjes dan op de hectometerpaaltjes? Zijn die ook niet in die 8 miljoen opgenomen?
Inderdaad. De afzet- en beveiligingskosten, waardoor uiteindelijk 3 man bezig zijn om één man een bord te laten schroeven.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Nouja, rijstroken afsluiten (zowel links als rechts), het moet allemaal in een weekend en het zal ook allemaal wel 's nachts moeten, dat is allemaal overtime...
Maar dan is het nog steeds erg veel geld.
De vorige keer, toen met juist de verhoging van 120 naar 130 hadden ze dacht ik in de weken ervoor overal al die 130 borden neergezet, met een zak erover; en was het op de dag zelf 'slechts' een kwestie van overal langsrijden, die zak eraf halen en het bord stond er.
Voor Groenlinksers is een landelijke 100km limiet al genoeg voor een harde plasserquote:Op maandag 10 februari 2020 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit.
Het kabinet is gezwicht voor boze boeren op trekkers en de rekening betalen wij nu.
Maar goed, Red_85 is #teamboeren zei hij dus dan heeft hij dat er wel voor over.
En nogmaals: GroenLinks heeft tegen deze stikstofwet gestemd.
Inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Hebben ze zo terugverdiend aan boetes...
Boeren moeten lekker optiefen.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfde voor jou. Lekker blijven luisteren naar de politieke polarisatie ipv zelf te gaan nadenken.
En wat is het aandeel in 'verkeer' van het vervuilende vrachtverkeer? Wat is het zakelijke aandeel? Allemaal op een hoop.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, niet Jan met de pet op en ja, die verlaging van 130 naar 100 is volslagen belachelijk (en verwerpelijk), maar het is natuurlijk helemaal niet de industrie, maar de landbouw die verantwoordelijk is voor het grootste deel van de uitstoot.
[ afbeelding ]
Het is alleen wat makkelijker om een grote, homogene groep mensen te "pakken" dan een specifieke, kleinere groep. "No farmers, no food!" doet het, ondanks dat het lariekoek is, ook wat beter dan met je Corsa op het Malieveld staan te tüteren omdat je tussen 6 en 19 maar 100 mag rijden.
Dit even los van de vraag of er niet wat meer met een helikopterview gekeken mag worden naar de vraag of elk Natura 2000-gebiedje in Nederland nu wel zo waardevol is en of de landbouw zich niet terecht de sector mag vinden die elke keer een nieuw, door anderen gecreëerd, probleem zelf mag gaan oplossen.
Lijdt honger dan.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 01:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Boeren moeten lekker optiefen.
Langer dan die boeren met diepvries.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 02:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijdt honger dan.
Even kijken hoe lang jij het volhoudt zonder boeren.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 02:06 schreef Red_85 het volgende:
Lijdt honger dan.
Even kijken hoe lang jij het volhoudt zonder boeren.
quote:Nederland is de op één na grootste landbouwexporteur van de wereld, na de Verenigde Staten.
Heel simpel geredeneerd. Dit klinkt een beetje als de slecht geïnformeerde en voorbereide ZZP-er, in de trant van. "wauw, als ik 50 euro per uur vraag, verdien ik 2.000 euro per week. Ik ben rijk"quote:Op maandag 10 februari 2020 16:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Binnen één weekend moeten er komende maand vierduizend verkeersborden worden vervangen langs Nederlandse snelwegen. Een megaklus die 8 miljoen euro kost en in een weekend moet worden afgerond. Als dat niet lukt door slecht weer, dan wordt de snelheidsverlaging weken uitgesteld.
https://www.rtlz.nl/z-fir(...)balkan-wachtkamer-eu
8.000.000 gedeeld door 4.000= 2.000 euro per stuk![]()
![]()
Online te koop per stuk voor 175.90![]()
¤ 175,90
Incl. BTW: ¤ 212,84
[ afbeelding ]
https://www.seton-signale(...)id-50.html#TC70%2043
Ik denk dat je ietsje korting krijgt als je er 4000 besteld![]()
Dan heb je 1800over om dat ding eraf te schroeven en deze erop te schroeven
![]()
![]()
Mannetje in dienst nemen, 1 bord per dag vervangen en kassa![]()
![]()
Bouwfraude 2.0 dit
Het aantal auto's dicteert de overvolle wegen, niet de snelheid van een auto.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 01:20 schreef PP_Sound het volgende:
Overal 100 op de overvolle NL snelwegen is prima, de 80 ook afschaffen
Wat een slechte berekening zeg!quote:Op maandag 10 februari 2020 16:50 schreef SpecialK het volgende:
150 euro voor een bord
-----
215 euro
430 euro
560 euro per bord...
x4000 = 2.240.000 euro
Doe jij het beter danquote:Op dinsdag 11 februari 2020 06:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat een slechte berekening zeg!
Alleen overdagquote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Als het overal 100 wordt hoef je de borden toch alleen maar weg te halen ipv te vervangen?
Daar heb je gelijk in. Maar dat importeren kost ook weer een bak milieuvervuiling.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 02:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]![]()
Ons eten wordt grotendeels geimporteerd, vriend. Nederlandse boeren werken voor de export (75% gaat naar het buitenland). Ze vinden namelijk dat wij niet genoeg ervoor betalen. Maar als jij hun propaganda wil geloven, moet je dat lekker zelf weten.
https://www.rijksoverheid(...)2018-ruim-90-miljard
[..]
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:36 schreef SicSicSics het volgende:
45 euro arbeidskosten![]()
Jaja. Want Sjakie en Dirk mogen in een auto'tje over de vluchtstrook. Knipperlichies aan, sleuteltje 13 in de kontzak... niks aan de hand! Toch?
Lees eens de boeteclausules in openbare aanbestedingen over werkuitloop en als gevolg daarvan rijstrook of wegafsluiting. Of over de veiligheidsnormen die geimplementeerd moeten worden ... Dan valt 8 miljoen nog wel mee.![]()
TS loopt altijd te jammeren over certificering en normering voor/ van banken en accountants, maar berekent bij wegwerkzaamheden alleen even de kostprijs van een bord.![]()
Lekker bezig!
Hoe zou jij dat doen dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 06:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat een slechte berekening zeg!
Heb je ook enig bewijs voor deze stelling?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dat importeren kost ook weer een bak milieuvervuiling.
Dus stop de nutteloze import en laat het onze boeren produceren. De NL boeren produceren juist voor het buitenland omdat ze daar 10 cent meer voor een paprika kunnen krijgen, iets wat jij niet wil betalen. En laat ze lekker ook voor het buitenland produceren. Profiteren wij ook weer van in onze economie.
Maar het neemt niet weg dat door je uitspraak je met ieder stukje vlees, ieder stukje groente, ieder uitje, iedere slok melk die je drinkt en ieder plakje kaas dat je eet jij weer meer hypocrieter bent geworden.
Waarom denk je dat ze produceren voor het buitenland?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je ook enig bewijs voor deze aanname?
Dat is geen bewijs, hooguit anekdotisch.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze produceren voor het buitenland?
Ik heb 15 jaar in de luchtvracht gewerkt en heb iedere dag tonnen zien vertrekken van betere kwaliteit groenten en fruit dan hier in de supermarkt ligt.
Plus dat ik een aantal boeren in mijn familie heb die dit onderstrepen. Contracten zijn beter, op veilingen wordt iets meer betaald en ook in de supermarkten in het buitenland zijn NL producten hoger geprijsd dan hier.
Kom jij eens met een bron dan dat het niet zo is. Dan kunnen we misschien eens gaan discussiëren ipv dit gelul in de ruimte van je.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs, hooguit anekdotisch.
330%. En dat vind ik ook te veel. Maar om nu de boeren de schuld van alles te geven, gaat mij veel te ver. Lekkere makkelijke groep om aan te pakken door de politiek, want geen enkele politicus die na zijn politieke carrière als boer gaat werken.quote:Maar het blijft natuurlijk een feit dat boeren 3 tot 5x meer produceren dan dat we zelf nodig hebben. Al zouden we 100% uit Nederland consumeren, dan nog blijft er een grote overproductie.
Terwijl 90% van de vervuiling van bedrijven afkomt.quote:En dat alles ten koste van de burger die 100km/u mag rijden.
65% van de stikstofemissie afkomstig uit Nederland komt van boeren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom jij eens met een bron dan dat het niet zo is. Dan kunnen we misschien eens gaan discussiëren ipv dit gelul in de ruimte van je.
Anekdotisch is ook zo iets als getuigenis. Ik heb tenminste iets, jij alleen een bewering.
[..]
330%. En dat vind ik ook te veel. Maar om nu de boeren de schuld van alles te geven, gaat mij veel te ver. Lekkere makkelijke groep om aan te pakken door de politiek, want geen enkele politicus die na zijn politieke carrière als boer gaat werken.
[..]
Terwijl 90% van de vervuiling van bedrijven afkomt.
Dat hoor je van het rivm inderdaad. En laat daar nu net twijfel over bestaan over hun meetmethodes en berekeningen die zelfs uitgesproken zijn door de politiek zelf.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
65% van de stikstofemissie afkomstig uit Nederland komt van boeren.
Tsja, als je meetmethodes in twijfel gaat trekken kan je altijd je gelijk halen in een discussie.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hoor je van het rivm inderdaad. En laat daar nu net twijfel over bestaan over hun meetmethodes en berekeningen die zelfs uitgesproken zijn door de politiek zelf.
Dat is hooguit een vermoeden, een correlatie.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tsja, als je meetmethodes in twijfel gaat trekken kan je altijd je gelijk halen in een discussie.
Het RIVM meet als sinds de 80's een sterke daling van de stikstofuitstoot wegens een succesvol stikstofbeleid.
Maar nu het (sinds het CDA een paar kabinetten terug heeft gezegd: boeren mogen weer uitbreiden) weer iets is gestegen zou het ineens aan de meetmethoden liggen.
Open er een topic over.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Grappig dat het aandeel huishoudens en wegverkeer even groot is, ik ben benieuwd wat de winst is als men het stoken van hout eens gaat regulieren. Eigenlijk onbegrijpelijk dat hier nog geen regels voor zijn.
En dat geïmporteerde voedsel komt niet van een boer?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 02:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]![]()
Ons eten wordt grotendeels geimporteerd, vriend. Nederlandse boeren werken voor de export (75% gaat naar het buitenland). Ze vinden namelijk dat wij niet genoeg ervoor betalen. Maar als jij hun propaganda wil geloven, moet je dat lekker zelf weten.
https://www.rijksoverheid(...)2018-ruim-90-miljard
[..]
Het is echt geen "vermoeden". Het gaat letterlijk om de uitstoot van NH3 die toeneemt.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is hooguit een vermoeden, een correlatie.
Dat klinkt inderdaad logisch. Net zo logisch als dat er meer verkeer is omdat het drukker is geworden, er meer industrie is bijgekomen en ook meer energie centrales. NL is een pak drukker geworden en de economie is ook weer gaan draaien na de crisis. Daarmee zijn dus niet alleen de boeren aan te wijzen met het vingertje.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is echt geen "vermoeden".
Het is 1 op 1 te verklaren waarom de stikstofemissie van boerenbedrijven stijgt als je meer vee gaat houden.
Meer vee = meer mest = meer stikstof.
Het gaat niet om NOx, het gaat om NH3.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad logisch. Net zo logisch als dat er meer verkeer is omdat het drukker is geworden, er meer industrie is bijgekomen en ook meer energie centrales. NL is een pak drukker geworden en de economie is ook weer gaan draaien na de crisis. Daarmee zijn dus niet alleen de boeren aan te wijzen met het vingertje.
Tenzij je echt goed gaat meten, maar de twijfels blijven bestaan. Samen met dus dat er meer aan de hand kan zijn en er ook andere oorzaken kunnen zijn, kun je niet de conclusie trekken 'het zijn de boeren'.
Allereerst; niet zo snel oordelen.quote:
Vermoedelijk. Niet onomstotelijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat niet om NOx, het gaat om NH3.
Dat is echt prima te koppelen aan de groei van de veestapel sinds 2 kabinetten geleden.
Als van 130 naar 100 overdag volgens een hoogleraar voor 0,34% minder uitstoot gaat zorgen, dan heeft 120 naar 130 nog minder invloed gehad. Daarbij zijn ook de EV's op de weg gekomen sinds de crisisperiode.quote:Dat de NOx uitstoot ook iets is toegenomen (of iig niet is afgenomen) is logisch, we zijn harder gaan rijden, meer auto's, de economie trekt aan dus meer productie bij fabrieken.
Maak jij eens een schatting dan op basis hiervan.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Allereerst; niet zo snel oordelen.
Ten tweede; geen uitspraken doen over prijs, zolang je de scope/ vraag/ kaders van het project niet weet.
Ten derde; er niet vanuit gaan dat dit werk door één persoon gedaan kan worden ie. ¤ 45,- arbeidsloon rekenen voor het vervangen van een bord terwijl je de lokatie, de omstandigheden, het gebruikte/ benodigde gereedschap, etc., etc. niet weet.
Dus ondanks dat de veestapel is gegroeid, de emissie van NH3 is toegenomen en men als maatregel boeren wil uitkopen vind jij het allemaal "vermoedelijk".quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vermoedelijk. Niet onomstotelijk.
Dat is wel nodig als je 100den miljoenen wil gaan uitgeven. Alles is gebaseerd op theoretische berekeningen van meetstations waar twijfel over bestaat.
Moet je eens doen in de commerciële sector dit. Waanzinnig.
[..]
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
Maak jij eens een schatting dan op basis hiervan.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]_!
Ten tweede; geen uitspraken doen over prijs, zolang je de scope/ vraag/ kaders van het project niet weet.![]()
Zoek het ff lekker zelf uit.Als je de aanbestedingsdocumenten/ -eisen voor me vindt zal ik met een poging komen.
Die maatregelen zijn er gekomen omdat er op basis van die betwijfelde meetmethodes en theorie berekeningen een besluit is genomen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus ondanks dat de veestapel is gegroeid, de emissie van NH3 is toegenomen en men als maatregel boeren wil uitkopen vind jij het allemaal "vermoedelijk".
Exact. Realisme kan alleen komen als er onomstotelijk vast staat waar het vandaan komt. Met een meetmethode die niet in twijfel kan worden getrokken, met instrumenten die op logische plekken staan. En niet boven een ammoniak generator.quote:Ik weet dat je #teamboeren bent maar daarom mag je nog wel realistisch proberen te zijn; meer vee is mee uitstoot, de eerste koe die niet schijt moet ik nog tegenkomen.
Je bent nu weer een paar pagina's terug met je argumenten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die maatregelen zijn er gekomen omdat er op basis van die betwijfelde meetmethodes en theorie berekeningen een besluit is genomen.
100den miljoenen uitgeven op basis van natte vinger werk op basis van een fundament wat niet eens staat.
[..]
Exact. Realisme kan alleen komen als er onomstotelijk vast staat waar het vandaan komt. Met een meetmethode die niet in twijfel kan worden getrokken, met instrumenten die op logische plekken staan. En niet boven een ammoniak generator.
Vermoedelijke correlaties, aannames, theoretische berekeningen en twijfelachtige meetmethodes zijn niet bepaald realistische praktijk simulaties. Als je dan een dergelijk groot besluit wil nemen, moeten de fundamenten goed zijn. Dat zijn ze allerminst. Daarom snap ik die boeren wel.
Ik kan wel cijfertjes uit mien aars gaan trekken, zoals hierboven is gedaan, maar ik zie niet in waarom dat wél constructief zou zijn!quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:
Wel tegenspreken maar niet met iets constructiefs komen.
Blijkbaar heb jij er niks tegen in te brengen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent nu weer een paar pagina's terug met je argumenten.
Jammer.
Blijkbaar heb jij er meer verstand van, dus doe een poging die te vinden zou ik zeggen en ga aan de slag.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 12:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik kan wel cijfertjes uit mien aars gaan trekken, zoals hierboven is gedaan, maar ik zie niet in waarom dat wél constructief zou zijn!![]()
Bovendien heb ik aangegeven:
Als je de aanbestedingsdocumenten/ -eisen voor me vindt zal ik met een poging komen.
Dus ...
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:31 schreef Red_85 het volgende:
Blijkbaar heb jij er meer verstand van, dus doe een poging die te vinden zou ik zeggen en ga aan de slag.
De aanname van TS dat het (alleen) om de roodgerande snelheidsborden zou gaan, is al fout!quote:Naar schatting gaat het wel al snel om duizenden stuks, omdat zowel de roodgerande snelheidsborden als de hectometerbordjes die om de kilometer de maximumsnelheid aangeven, vervangen moeten worden.
In het rekenvoorbeeld van TS kan ik niet vinden of het voorbeeld voldoet aan de dit Reglement, dus of de prijs marktconform is. Ook niet in bulk.quote:Volgens de richtlijnen van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) zijn er zes bedrijven die verkeersborden mogen leveren.
Dus misschien zat TS er voor de kosten van het bord niet ver naast.quote:Een gemiddeld rond verkeersbord kost rond de 150 euro per stuk inclusies vijftien jaar garantie.
Prima uitleg. Eindelijk wat inhoud.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
Voor de humor:
[..]
[..]
De aanname van TS dat het (alleen) om de roodgerande snelheidsborden zou gaan, is al fout!
[..]
In het rekenvoorbeeld van TS kan ik niet vinden of het voorbeeld voldoet aan de dit Reglement, dus of de prijs marktconform is. Ook niet in bulk.
(uit dezelfde bron)
[..]
Dus misschien zat TS er voor de kosten van het bord niet ver naast.
Verder is met het bedrag van 8 miljoen een europese aanbestedingsprocedure gemoeid. Zijn de kosten van deze procedure meegenomen in de 8 miljoen die hier genoemd is?
Onze grote vriend SpecialK rekent even, voor de neus weg ¤ 45,- per bord, terwijl het uurtarief van een wegwerker rond de ¤ 35,- ligt. Er moeten er volgens mij altijd minimaal 2 op een klus aanwezig zijn, dus 45 arbeidskosten zijn een grap!![]()
Want dan hebben we het dus over een uurtarief van minimaal ¤ 70,- (Arie en Dirk) en waar SpecialK 3 borden per dag rekent is het de vraag of je dat haalt wanneer je twee man aan het werk zet én rekening houdt met alle wet- en regelgeving rond snelwegafsluiting.
Leuk dat SpecialK 30% winst rekent, maar vergeet; aanbestedingskosten, organisatie, projectleiding, rapportage, risicoopslag, overleggen, etc.
Ik kan het niet beter, maar een aantal zaken kan je er wel bij betrekken:quote:
Nee joh, we zetten er gewoon een paar Polen met een sleuteltje 13 op.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar goed, ik maakte net een grapje maar het vervangen is natuurlijk iets meer dan een bord loshalen en een nieuwe plaatsen.
Mijn kennis!quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:58 schreef Red_85 het volgende:
Maar wat houd je tegen dan als je het zo goed weet?
Het gaat bij hem al fout bij het uurloon. Daarnaast neemt hij allerlei andere kosten zoals afzettingen etc etc niet mee.quote:
I know.quote:
Over de rest heb je blijkbaar geen inbreng.quote:
Zag er weinig relevants in. Behalve dan dat je bevestigt dat het ze alleen om de poen gaat. Maar dat wist ik al lang.quote:Op woensdag 12 februari 2020 00:18 schreef Red_85 het volgende:
Over de rest heb je blijkbaar geen inbreng.
Vind jij natuurlijk. Verder alleen het negatieve over de boeren. Zijn immers de schuld van alles, toch? Poenharkende idioten die op hun reet zitten jou te irriteren.quote:Op woensdag 12 februari 2020 00:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zag er weinig relevants in. Behalve dan dat je bevestigt dat het ze alleen om de poen gaat. Maar dat wist ik al lang.
Heb jij zelf toegegeven, voordat je de helft van je post weghaalde.quote:
Waarom zit jij op een discussieforum als je nooit argumenten hebt?quote:Waarom zit je op een discussieforum als je alleen maar komt om te haten en nooit op argumenten in gaat?
Niet de rollen gaan omdraaien nu. Ik heb toegevoegd, niet verwijderd. Verwijderen (uit quotes) doe jij om maar niet te hoeven ingaan op argumenten die je niet zinnen. Dat weet je zelf ook wel en dat maakt je naast dat je hypocriet bent, ook gewoon een leugenaar.quote:Op woensdag 12 februari 2020 00:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb jij zelf toegegeven, voordat je de helft van je post weghaalde.
[..]
Waarom zit jij op een discussieforum als je nooit argumenten hebt?
Succes er mee.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 01:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Boeren moeten lekker optiefen.
quote:Op maandag 2 maart 2020 07:10 schreef Lothiriel het volgende:
Het is algemeen bekend dat de overheid continu faalt als het over geld gaat. Dat een definitieve berekening iets hoger uitvalt is één ding, maar er ruim een factor 2 naast zitten is toch weer beschamend als je het mij vraagt...
Ik heb ooit eens gehoord dat dat soort offertes juridisch zo dichtgetimmerd zijn dat bepaalde dingen meerwerk zijn. Dus het eerste bedrag is alleen voor de borden. En zodra de laagste bieder de aanbesteding dan heeft is het van o moeten er ook boutjes en moeren bij om ze vast te maken, dat kost extra.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:10 schreef Lothiriel het volgende:
Het is algemeen bekend dat de overheid continu faalt als het over geld gaat. Dat een definitieve berekening iets hoger uitvalt is één ding, maar er ruim een factor 2 naast zitten is toch weer beschamend als je het mij vraagt...
Denk je echt dat het voor stikstof is dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:04 schreef Tyr80 het volgende:
Misschien even uitstellen? De vertraging van de economie helpt vast al een heel eind mee.
Geldt dit ook voor mijn 100% electrische koekblik? Ook al protesteert ie soberso al boven de 100....
Umm....geen idee? Waarom anders? Concreet dit he, niet het hele eco-aflaat gebeuren.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
Denk je echt dat het voor stikstof is dan?
Hoeveel stikstof komt er uit je uitlaat?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Umm....geen idee? Waarom anders? Concreet dit he, niet het hele eco-aflaat gebeuren.
Geen idee, vast niet veel dan, wil ook zo aannemen van je dat dat het niet is, maar wat is het dan wel volgens jou?quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Tailless het volgende:
[..]
Hoeveel stikstof komt er uit je uitlaat?
Puur om te laten zien aan de bouwvakkers en de boeren dat ze niet alleen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:59 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Geen idee, vast niet veel dan, wil ook zo aannemen van je dat dat het niet is, maar wat is het dan wel volgens jou?
Het probleem is niet dat het geld kost, het probleem is dat het zoals gebruikelijk veel meer geld kost dan ze oorspronkelijk begroot hadden. Laat de overheid eens leren om zich aan budgetten te houden.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:29 schreef Hexagon het volgende:
Een infrastructureel probleem kost geld. Oh noes!!!!!
Dit besluit is kort geleden even in een middagje bedacht. Dan is het niet zo raar dat ze het niet helemaal overzien. Het alternatief is dat ze wekenlang allerlei bureaus hadden laten rekenen. En dan was iedereen ook weer aan het gillen en krijsen geweest dat ze niet opschoten.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het geld kost, het probleem is dat het zoals gebruikelijk veel meer geld kost dan ze oorspronkelijk begroot hadden. Laat de overheid eens leren om zich aan budgetten te houden.
Was het niet zo iets marginaals als 0,12%?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:27 schreef KoosVogels het volgende:
Prima.
Voor een land als Nederland is 19 miljoen euro peunuts. En als deze maatregel een oplossing vormt voor de stifstofproblematiek, dan zeg ik doen.
Peunuts?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:27 schreef KoosVogels het volgende:
Prima.
Voor een land als Nederland is 19 miljoen euro peunuts. En als deze maatregel een oplossing vormt voor de stifstofproblematiek, dan zeg ik doen.
¤2 per werkende Nederlander.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Snelheidsverlaging snelwegen gaat 19 miljoen euro kosten![]()
![]()
De beslissing om vanaf half maart overdag nog slechts maximaal 100 kilometer per uur te mogen rijden, kost de overheid naar schatting 19 miljoen euro. Eerder was nog uitgegaan van een bedrag van circa 7 miljoen euro
Rijkswaterstaat deed de berekening na vragen van De Telegraaf. Niet alleen worden ruim 4000 borden vervangen of aangepast, ook moet veel software vernieuwd worden.![]()
,,De eerste inschattingen van de kosten liepen tot half maart, maar ook daarna moet er nog het nodige gebeuren. Zo worden er dan nog hectometerbordjes met snelheidsaanduiding geplaatst, draaiborden bij de spitsstroken aangepast, zijn er aanpassingen in de verkeerscentrales en komen er nog extra verkeersborden’’, zegt Diederik Fleuren van Rijkswaterstaat tegen de krant.
Politiebaas Van Hasselt laat weten niet extra te gaan handhaven als op 16 maart de snelheidsbeperking van kracht wordt. ,,Wij kunnen onze capaciteit wel ergens anders gebruiken.’’
https://www.ad.nl/auto/sn(...)uro-kosten~a1036535/
Veel software moet vernieuwd worden![]()
![]()
Want het was 100 werd 130 en nu weer 100 en dat kan ons systeem niet aan![]()
![]()
Maar gelukkig krijgen we alles weer terug en gaat de uitstoot naar beneden want we gaan toch NIET handhaven![]()
![]()
Tering wat een kneuzenkermis![]()
Geef dan mij gewoon dat geld. Ik doe er wel wat moois meequote:Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
broodje frikandel kopen?quote:Op maandag 2 maart 2020 08:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Geef dan mij gewoon dat geld. Ik doe er wel wat moois mee
Je bespaart het door langzamer te rijden.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
¤2 per werkende Nederlander.
Dat hakt er wel in.
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130.
Dat doen ze alleen bij de toeslagen affaire want dan pak je het af van weerloze burgersquote:Op maandag 2 maart 2020 09:07 schreef daNpy het volgende:
Het volgende project van de overheid dat niet een beetje over het budget gaat, maar ruim 2,5 keer zo duur is.
Wanneer kappen ze eens met het weggooien van andermans geld?
Er wordt wel gehandhaafd, er wordt niet extra gecontroleerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dus niet want er wordt toch niet gehandhaafd![]()
![]()
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Je bespaart het door langzamer te rijden.
Jawel, en als je op de CC rijdt lukt dat ook wel.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er wordt wel gehandhaafd, er wordt niet extra gecontroleerd.
En je kan je ook gewoon aan de wet houden toch?
Ik denk dat het te maken heeft met de steeds ingewikkelder wordende verkeerssituaties en het management van de verkeersstromen. Op een kruispunt staan een x aantal stoplichten, die allemaal een bepaalde tijd op groen mogen. Wanneer je het ene stoplicht langer op groen zet, moet de rest langer op rood. Dat zorgt ervoor dat vanaf een bepaalde kant meer of minder verkeer richting een andere kant of rechtdoor kan. Wijzigingen in het een kan resultaten opleveren voor het ander. Ik denk dat op snelwegen ook een dergelijk management plaatsvindt en dat dit door software geregeld wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Het aanpassen van software. Ik mag toch aannemen dat het niet meer als de variabele vmax op 100 zetten ipv 130.
Ik ben een tegenstander van het verlagen van de limieten, maar nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de verlaging, met name effect op files enzo.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Zal niks opleveren natuurlijk. Tijdens files rij je sowieso al langzamer dus heeft het geen effect, vooral niet als matrixborden al op 70 of 50 staan. En op de rustige momenten loopt iedereen dus 100 te slakken, elkaar inhalen met 102, vrachtwagens inhalen met 95. Zinloos. Maar ze zullen ongetwijfeld een onderzoeksbureau weten te vinden die wel positieve uitslagen kunnen vinden over deze verspilde 19 miljoen.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ben een tegenstander van het verlagen van de limieten, maar nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de verlaging, met name effect op files enzo.
Dat zou al een 1000x betere aanbesteding zijn dan dit gelul.quote:
Waar staan er nog stoplichten op snelwegen? Die zijn toch bijna alkrmaal weg.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met de steeds ingewikkelder wordende verkeerssituaties en het management van de verkeersstromen. Op een kruispunt staan een x aantal stoplichten, die allemaal een bepaalde tijd op groen mogen. Wanneer je het ene stoplicht langer op groen zet, moet de rest langer op rood. Dat zorgt ervoor dat vanaf een bepaalde kant meer of minder verkeer richting een andere kant of rechtdoor kan. Wijzigingen in het een kan resultaten opleveren voor het ander. Ik denk dat op snelwegen ook een dergelijk management plaatsvindt en dat dit door software geregeld wordt.
Maatschappelijke besparingen door minder dodelijke ongelukken tellen niet meer mee voor jou?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is geen besparing, het kost me immers meer tijd om bij de klant te komen.
Minder dodelijke ongelukkenquote:Op maandag 2 maart 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maatschappelijke besparingen door minder dodelijke ongelukken tellen niet meer mee voor jou?
Tot 1988 deden we niet andersquote:Op maandag 2 maart 2020 09:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, en als je op de CC rijdt lukt dat ook wel.
Maarja, met 100km/u door de polder is natuurlijk tergend langzaam. Links en rechts alleen maar weilanden en een kaarsrechte praktisch lege vierbaans weg die langzaam onder je door kruipt.
Zelfmoord daar kies je nog enigszins voor, doodgereden worden door iemand die met 180 in je kofferbak knalt daar kies je niet voor.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Minder dodelijke ongelukkendon't make me horselaugh. Waarom zou dat in godsnaam prioriteit zijn, we hebben al zo'n beetje het veiligste wegennet ter wereld en aantal dodelijke auto-ongelukken per jaar zijn nog lager dan het aantal zelfmoorden. Ja (gezonde) mensen maken nog liever zelf een einde aan hun leven dan dat er dood gaan aan auto-ongelukken. En dat zal nog wel meer gaan stijgen met overal trajectcontroles, rekeningrijden en bullshit regeltjes om alle lol uit het leven te halen.
Ik maakte even een vergelijking van een kruispunt binnen de bebouwde kom, dat is voor mij iig. wat tastbaarder. Ongetwijfeld zal er ook op snelwegen en op-/afritten en flitsstroken meer achter de schermen gebeuren dan jij en ik weten.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar staan er nog stoplichten op snelwegen? Die zijn toch bijna alkrmaal weg.
Knooppunt Hooipolder op de A59, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar staan er nog stoplichten op snelwegen? Die zijn toch bijna alkrmaal weg.
quote:Op maandag 2 maart 2020 08:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
De beslissing om vanaf half maart overdag nog slechts maximaal 100 kilometer per uur te mogen rijden, kost de overheid naar schatting 19 miljoen euro. Eerder was nog uitgegaan van een bedrag van circa 7 miljoen euro
quote:
En dat laatste gaat voorkomen worden door de maximumsnelheid te verlagen?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfmoord daar kies je nog enigszins voor, doodgereden worden door iemand die met 180 in je kofferbak knalt daar kies je niet voor.
Tuurlijk, gewoon de randvoorwaarden van je onderzoek zo bepalen dat de uitkomst is zoals jij die wil hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zal niks opleveren natuurlijk. Tijdens files rij je sowieso al langzamer dus heeft het geen effect, vooral niet als matrixborden al op 70 of 50 staan. En op de rustige momenten loopt iedereen dus 100 te slakken, elkaar inhalen met 102, vrachtwagens inhalen met 95. Zinloos. Maar ze zullen ongetwijfeld een onderzoeksbureau weten te vinden die wel positieve uitslagen kunnen vinden over deze verspilde 19 miljoen.
Wat een triest leven moet je hebben als je lol verdwijnt wanneer de vmax weer overal terug gaat naar 100 km/u.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
En dat zal nog wel meer gaan stijgen met overal trajectcontroles, rekeningrijden en bullshit regeltjes om alle lol uit het leven te halen.
Dit is de bijna allemaal, waar nog meer?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Knooppunt Hooipolder op de A59, bijvoorbeeld.
Hoe bevalt jouw milieu onvriendelijke elektrische auto / fiets...quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een triest leven moet je hebben als je lol verdwijnt wanneer de vmax weer overal terug gaat naar 100 km/u.
Nou ben er maar trots op dat je de beperkte hoeveelheid fossiele brandstoffen die zich op de aarde bevindt nog sneller als gemiddeld verbrand.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:58 schreef JannekeC5 het volgende:
[..]
Hoe bevalt jouw milieu onvriendelijke elektrische auto / fiets...
Als je nu een beetje leuk wilt rijden moet dat na 19:00, ik rij een dikke 6 cilinder die ik dan extra uitlaat, f*ck de linkse milieu bende.
Ik ben dat handjevol nep idealisten zat, ga emigreren / aktie voeren naar landen die jaren achter lopen op de EU!!!
quote:Eerder ging Rijkswaterstaat nog uit van 7 miljoen euro. Regeringspartij VVD, die de verlaging van de snelheid naar 100 km/u mogelijk maakte door een politieke draai, eist opheldering van minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur).
De milieuwinst is in nationaal opzicht verwaarloosbaar: het komt neer op 0,07 procent minder stikstof.quote:PVV-Kamerlid Roy van Aalst is woedend over de kostbare operatie: „Schandalig! Miljoenen extra voor een kansloze maatregel.”
Weer eens bewijs dat die hele milieumaffia maar om 1 ding te doen is namelijk verkapte extra belastingen.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
De milieuwinst is in nationaal opzicht verwaarloosbaar: het komt neer op 0,07 procent minder stikstof.![]()
![]()
Wachten op prietpraat van Cora![]()
Om tedie onzin van die trut
Wat ik nog steeds niet begrijp, wat gebeurt er nou precies met de natuur als er "teveel" stikstof is?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het is wel duidelijk van goede invloed op de stikstof depositie problematiek in de natura 2000 gebieden die steeds meer zichtbaar worden
Er kan nu hopelijk weer gebouwd gaan worden
https://www.telegraaf.nl/(...)e-snelheidsverlaging
Teveel voedingsstoffen in voedselarme gebieden waardoor autochtone planten verdrongen worden door invasie soorten.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:53 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Wat ik nog steeds niet begrijp, wat gebeurt er nou precies met de natuur als er "teveel" stikstof is?
,quote:Op maandag 2 maart 2020 12:53 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Wat ik nog steeds niet begrijp, wat gebeurt er nou precies met de natuur als er "teveel" stikstof is?
Dus eigenlijk alleen dat er net wat andere planten groeien? Dat is de"crisis"?quote:Op maandag 2 maart 2020 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Teveel voedingsstoffen in voedselarme gebieden waardoor autochtone planten verdrongen worden door invasie soorten.
kennelijk genoeg om te stoppen met woningbouw , ook al heeft woningbouw geen ene zak met stikstof te makenquote:Op maandag 2 maart 2020 13:14 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dus eigenlijk alleen dat er net wat andere planten groeien? Dat is de"crisis"?
Wat is daar erg aan?
Dopheide, een groot gemis inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
,
Dan groeien de brandnetels te hard en de dopheide te langzaam , dus alle soorten die van arme grond houden
Dus de planten die van stikstof houden zoals Mos en Brandnetels, en dan gaat onze dopheide langzaam verdwijnen
Dus reden genoeg om het hele land plat te legen zou ik zeggen en te stoppen met woningbouw , want woningbouw heeft geen ene zak met stikstof te maken
De natuurorganisaties , die vinden dat heel erg , en natuur is heilig , net als de koeien, dus gooien we Nederland op slot,quote:Op maandag 2 maart 2020 13:16 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dopheide, een groot gemis inderdaad.
Oprechte vraag, who cares?
Dank voor de onderbouwing.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De natuurorganisaties , die vinden dat heel erg , en natuur is heilig , net als de koeien, dus gooien we Nederland op slot,
Terwijl de koeien de oorzaak van die stikstof mest zijn
Ondertussen leggen we nog een paar natura 2000 gebieden aan in overleg met Brussel, zodat er helemaal geen ene zak meer mogelijk is , geen spoor , geen weg , geen woning , iedereen 100 rijden , maar wel dopheide
https://nieuwlicht.eo.nl/(...)tisch-voor-de-natuur
[ afbeelding ]
woningbouw heeft geen ene zak met stikstof te maken waardoor brandnetels gaan groeien , dat komt door de koeien stront van de koeien die op stal staan te schijtenquote:Op maandag 2 maart 2020 13:37 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dank voor de onderbouwing.
Valt ook goed uit te leggen aan jongeren die 1000+ aan huur betalen of nog op hun 27e bij de ouders wonen vanwege het stoppen van de woningbouw.
Het antwoord op hun vragen is dopheide.
Zie aangepaste post.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningbouw heeft geen ene zal met stikstof te maken waardoor brandnetels gaan groeien , dat komt door de koeien stront
[ afbeelding ]
nee wonen kan in de weilanden dat hoeft niet in de natuur , dan krijg je ook minder koeien, ik woon ook in een vroegere weilandquote:Op maandag 2 maart 2020 13:41 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zie aangepaste post.
Maakt overigens geen reet uit, tegenover de massaimmigratie valt simpelweg niet op te bouwen. En elke woning gaat weer ten koste van (potentiële) natuur.
Ik snap echt geen reet meer van de overheid.
Interessante redenatie. Denk je dat een normaal mens echt zou willen kiezen voor zelfmoord? Dus liever dood zijn dan levend? Ik denk dat die gedachte bij geen enkel levend wezen normaal zou moeten opkomen. Net als iemand die 180 rijdt niet wil dat hij zichzelf dood rijdt.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfmoord daar kies je nog enigszins voor, doodgereden worden door iemand die met 180 in je kofferbak knalt daar kies je niet voor.
Je noemt nu één ding, maar het eindigt met auto's die begrensd zijn, overal gevolgd worden of misschien wel volledig autonoom rijden en dus niet meer te besturen zijn. Ik vind auto's en autorijden leuk... jij haalt misschien lol uit andere dingen. Postzegels plakken in je verzamelboek of vogels spotten met je verrekijker, ik weet het niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een triest leven moet je hebben als je lol verdwijnt wanneer de vmax weer overal terug gaat naar 100 km/u.
Maar ipv woningen kan er op die weilanden toch ook bos worden aangelegd? Goed voor de CO2 weer. If dopheide wat wij blijkbaar heel graag willenquote:Op maandag 2 maart 2020 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee wonen kan in de weilanden dat hoeft niet in de natuur , dan krijg je ook minder koeien, ik woon ook in een vroegere weiland
Immigratie komt door de EU , het vrije verkeer en vestiging van goederen en personen , daar kan de politiek niets aan doen
ik denk dat er nu vooral woningen nodig zijn en bos ook ,maar vooral veel minder koeien stront in het grondwater en de luchtquote:Op maandag 2 maart 2020 13:50 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Maar ipv woningen kan er op die weilanden toch ook bos worden aangelegd? Goed voor de CO2 weer. If dopheide wat wij blijkbaar heel graag willen
De politiek kan niets aan de EU doen? De EU kan niet veranderen? Dan was die Brexit toch niet zo slecht bedacht?
Door Schengen te accepteren kunnen ze selectief onderdelen van de EU niet uitvoeren. Denemarken bv door de grenzen te sluiten en de Deense kroon als betaalmiddel te handhaven, en meer.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat er nu vooral woningen nodig zijn en bos ook ,maar vooral veel minder koeien stront in het grondwater en de lucht
Euro landen gaan nooit uit de EU , nooit , dat is godsonmogelijk,
we hebben het hier over krimpregio's als volstrekt geaccepteerd dat delen van Nederland leeglopen en de overheid vind dat prima en sluit ook snel de diensten daar en laat iedereen in de randstad werken ,quote:Op maandag 2 maart 2020 14:54 schreef cempexo het volgende:
[..]
Door Schengen te accepteren kunnen ze selectief onderdelen van de EU niet uitvoeren. Denemarken bv door de grenzen te sluiten en de Deense kroon als betaalmiddel te handhaven, en meer.
Gelukkig hadden we we nog Hillen die wel even de marine kazerne van Doorn naar Vlissingen zou verhuizenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:03 schreef michaelmoore het volgende:
we hebben het hier over krimpregio's als volstrekt geaccepteerd dat delen van Nederland leeglopen en de overheid vind dat prima en sluit ook snel de diensten daar en laat iedereen in de randstad werken
De Nederlandse overheid leeft voor hun VVD vriendjes , de rest kan barstenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we we nog Hillen die wel even de marine kazerne van Doorn naar Vlissingen zou verhuizen![]()
En dat werd een succesZe praten er 8 jaar later nog over
![]()
![]()
NWS / Commissaris Zeeland over marinekazerne: kabinet heeft ons bedrogen
Referendums worden hier uitgevoerd. Van tijd tot tijd kunnen we daar in participeren. De DK kroon is bijvoorbeeld door het volk beslist, niet door de DK overheid en/of politiek.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben het hier over krimpregio's als volstrekt geaccepteerd dat delen van Nederland leeglopen en de overheid vind dat prima en sluit ook snel de diensten daar en laat iedereen in de randstad werken ,
Hetzelfde doet zich voor binnen Europa en dan gaan we lopen gillen![]()
![]()
![]()
Terwijl we dat wisten toen we het Schengen akkoord tekenden
Verkeersmaatregelen en nachtwerk zijn waarschijnlijk de grootste kostenposten.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:50 schreef SpecialK het volgende:
150 euro voor een bord
-----
215 euro
430 euro
560 euro per bord...
x4000 = 2.240.000 euro
quote:
quote:Rijkswaterstaat-woordvoerder Diederik Fleuren vertelt in de krant waarom het bedrag nu meer dan twee keer zo hoog wordt geraamd als vorige maand. De eerder gemelde 8 miljoen 'waren de eerste inschattingen van de kosten tot half maart'. Daarna moest er volgens Fleuren nog het nodige gebeuren.
"Zo worden er dan nog hectometerbordjes met snelheidsaanduiding geplaatst, draaiborden bij de spitsstroken aangepast, zijn er aanpassingen in de verkeerscentrales en komen er nog extra verkeersborden."
Geloof je het zelf? 10 minuten voor zo een bord is tergend lang, 40.000 minuten werk max, 10.000 uur, a 30 euro, 300.000quote:Op maandag 2 maart 2020 17:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Verkeersmaatregelen en nachtwerk zijn waarschijnlijk de grootste kostenposten.
Wat geloof ik precies en wat snap je niet aan 'waarschijnlijk'? Dat baseer ik op een eigen project wat ik onlangs had waarbij werkzaamheden langs de snelweg werden verricht. Achterlijk duur geintje en helemaal als je dat op zijn overheids aanpakt qua efficiëntie en knullige aanbesteding.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? 10 minuten voor zo een bord is tergend lang, 40.000 minuten werk max, 10.000 uur, a 30 euro, 300.000
Dan nog de overige 18.7 miljoen.
Maak er voor de grap 300 per uur van, zit je op 3miljoen van de 19
Wat denk je dat er gebeurt qua afzetten? Een rijdend voertuig die ff stilstaat voor wat andere voertuigen met zwaailichten.
Misschien gewoon wat takelwagens omdat die er geschikt voor zijn.
Neejoh dit gaat helemaal nergens over.
Voor een fucking onzin maatregel ook nog. Wat een idioten.
Volgens mij doe ik het verkeerde werk.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'waarschijnlijk'? Dat baseer ik op een eigen project wat ik onlangs had waarbij werkzaamheden langs de snelweg werden verricht. Achterlijk duur geintje en helemaal als je dat op zijn overheids aanpakt qua efficiëntie en knullige aanbesteding.
Maar wat geloof ik nou precies dan? Ik zeg alleen iets over de verhoudingen van de kosten he.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij doe ik het verkeerde werk.
Joah geen idee je lijkt me wel gereformeerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 21:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar wat geloof ik nou precies dan? Ik zeg alleen iets over de verhoudingen van de kosten he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje rare schoenen draag je wel."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ik begreep ook dat er een stuk meer trajectcontroles gaan komen op bijvoorbeeld provinciale wegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Helft automobilisten zegt harder dan 100 km te blijven rijden![]()
![]()
Bijna de helft van de automobilisten die dagelijks op de snelweg zijn, zegt zich niet aan de komende snelheidsverlaging naar 100 km/uur te zullen houden. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag en het AD onder ruim 30.000 Nederlanders met een rijbewijs.
De snelheidsverlaging die op 16 maart ingaat, verdeelt Nederland tot op het bot. Van de Nederlanders met een rijbewijs zegt bijna de helft (46 procent) tegen de maatregel te zijn. Eenzelfde percentage (ook 46 procent) is vóór. Zoomen we in, dan blijkt er een enorm contrast tussen dagelijkse en minder frequente automobilisten: van de ruim 13.000 mensen die iedere dag de snelweg op moeten en aan het onderzoek meededen, zijn zes op de tien tegen de maatregel. Slechts drie op de tien zijn voorstander. Bijna de helft (46 procent) geeft aan de snelheidsverlaging aan de laars te lappen.
Van de ruim 16.000 niet-dagelijkse weggebruikers is juist 56 procent vóór de verlaging en slechts 35 procent tegen. Bijna driekwart zegt zich aan de nieuwe, lagere limiet te zullen houden.
Politie koopt nieuwe surveillance-auto's![]()
,,Dagelijkse weggebruikers zijn tegen omdat zij simpelweg meer last ondervinden van de maatregel’’, stelt onderzoeker Jeroen Kester van EenVandaag, dat van dinsdag tot gisteren peilde. ,,Zij verwachten langer onderweg te zijn, menen dat zijzelf en anderen onveiliger gaan rijden en dat de verlaging amper milieuwinst oplevert. Niet-dagelijkse weggebruikers zijn redelijk voor, nu het hen minder raakt en zij redelijk meekunnen in de argumentatie van het kabinet om de bouw op deze wijze op gang te helpen.”
In reactie op het onderzoek zegt Nederlands hoogste verkeerspolitieman Egbert-Jan van Hasselt dat de politie de pakkans gaat verhogen door 50 tot 100 onopvallende politie-auto’s aan te schaffen. De voertuigen, waarvan naar verwachting de eerste volgend jaar de weg op kunnen, gaan mobiele snelheidscontroles verrichten. Volgens het OM zal de sociale druk er daarnaast voor zorgen dat de hardrijders vaart minderen. ,,Zoals niemand het tegenwoordig nog acceptabel vindt om met drank op achter het stuur te kruipen.”
Flitsmeister
Voorlopig voelen nog veel hardrijders de drang om het gaspedaal minder in te trappen nog niet. Ruim de helft van de 30.000 door EenVandaag ondervraagde automobilisten (53 procent) gebruikt een app als Flitsmeister om snelheidscontroles te omzeilen. Een derde van hen heeft deze altijd of meestal aan staan. Bijna acht op de tien zegt afgelopen jaar geen boete te hebben gereden. Bijna twee op de tien kreeg er maximaal twee.
Volgens onderzoeker Kester spat de frustratie en burgerlijke ongehoorzaamheid van ieder antwoord in het onderzoek af. ,,Voor de tegenstanders is de snelheidsverlaging, naast de praktische nadelen, ook echt een cultuuromslag. Ik zie een parallel met andere veranderingen in onze maatschappij, die eveneens op veel weerstand kunnen rekenen.” De EenVandaag-onderzoeker stelt dat het van de handhaving afhangt of automobilisten zich aan de lagere snelheid committeren. ,,De frustratie blijft, maar op een gegeven moment wordt het te duur om principieel te zijn.”
Angst voor bekeuring
De snelheidsverlaging naar 100 km/per uur is onderdeel van het medio november door het kabinet gepresenteerde stikstofpakket, waarmee het milieu moet worden gecompenseerd. De lagere maximumsnelheid geldt tussen 06.00 uur ‘s ochtends en 19.00 uur ‘s avonds. Daarbuiten mag gewoon 130 km/uur worden gereden.
Als belangrijkste reden om zich (toch) aan de snelheid te houden noemt tweederde van de 30.000 aan het onderzoek deelnemende automobilisten de angst voor een bekeuring. Als tweede omdat het verplicht is (48 procent). Slechts dik een derde zegt dat omwille van het milieu te doen, eigenlijk dé reden van het kabinet voor de maatregel.
Wat automobilisten betreft gaat de maximumsnelheid 's avonds en 's nachts niet ook naar 100 km/uur. Bijna tweederde is tegen, waaronder ook een meerderheid van niet-dagelijkse weggebruikers. De verlaging is voor een kwart van de VVD-kiezers reden om volgend jaar een andere partij te overwegen (14 procent) of dat zeker te doen (10 procent).
https://www.ad.nl/auto/he(...)ven-rijden~a56f9a31/
Kost een boel geld die actie maar dan heb je ook niks en werkt het gelukkig niet![]()
alles om de stikstof tegen te houdenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 06:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik begreep ook dat er een stuk meer trajectcontroles gaan komen op bijvoorbeeld provinciale wegen.
Alle honden verbieden!quote:Op vrijdag 3 april 2020 01:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
´Stikstofwinst door langzamer rijden al weg door één hondendrol´
De stikstofwinst die Nederland bereikt door de maximumsnelheid te verlagen naar honderd kilometer per uur wordt per hectare natuur al teniet gedaan door één hond die er zijn behoefte doet. Dat stelt onderzoeker Geesje Rotgers namens het Mesdagfonds dat zijn definitieve rapport over de stikstofcijfers...
https://drimble.nl/binnen(...)-een-hondendrol.html
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar zijn we mee bezig
Wanneer houd de geld weggooierij eens op?quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:26 schreef skrn het volgende:
Oh wacht, maakt iemand zich nu nog steeds druk om 19 miljoen?
Onze staatsschuld is te laag en de rente is ook laag, dus kunnen we meer uitgeven, niet aan woningbouw , maar aan borden voor de woningbouwquote:Op vrijdag 3 april 2020 09:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wanneer houd de geld weggooierij eens op?
quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:26 schreef skrn het volgende:
Oh wacht, maakt iemand zich nu nog steeds druk om 19 miljoen?
Nee dat is onzin , de miljarden moeten geïnvesteerd in nieuwe kwetsbare natuur , Konikpaarden, verkeersborden van recyclebaar materiaal met alle snelheden erop , Stikstof meet apparatuur en overlegstructurenquote:Op vrijdag 3 april 2020 09:45 schreef daNpy het volgende:
Dus we kunnen ook investeren in zorg, onderwijs en veiligheid.
Wacht, wat zeg ik nu voor gekkigheid?
Mee eens. Vrachtwagens halen veel meer in omdat er een debiel nu 79 rijd op de rechter baan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 01:57 schreef RipCity het volgende:
Verander maar weer in 130...
100 gaat echt nergens meer over.
Levert alleen maar extra gevaar op.
Weer die software vervangen door nieuwequote:
Het mesdagfonds als bron zienquote:Op vrijdag 3 april 2020 01:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
De stikstofwinst die Nederland bereikt door de maximumsnelheid te verlagen naar honderd kilometer per uur wordt per hectare natuur al teniet gedaan door één hond die er zijn behoefte doet. Dat stelt onderzoeker Geesje Rotgers namens het Mesdagfonds dat zijn definitieve rapport over de stikstofcijfers...
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar zijn we mee bezig
Kikker in je bil.quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hond uitlaten heeft vergunning nodig wegens stikstofuitstoot... broodje aap of?
Iedereen die zijn hond uitlaat in of nabij een Natura-2000-gebied zou eigenlijk een vergunning moeten hebben. Als we het nieuwe stikstofbeleid van de overheid strikt zouden volgen is dat het gevolg. Dat nieuws citeerde het Agrarisch Vakblad “De Boerderij” enkele dagen geleden. Maar is dat nu echt de bedoeling?
Professor Chris Backes (Universiteit Utrecht) deed die uitspraak in een uitgebreide brief aan de Tweede Kamer. Maar waar gaat het nu over?
Maar hoe draagt een hond nu bij aan die stikstofemissie? Simpelweg, en dat zei Professor Backes: “Een Deense collega rekende ‘op de achterkant van een bierviltje’ even uit dat het dagelijks één keer uitlaten van zijn hond een depositie oplevert van ongeveer 0,2 kg/ha/jaar. Dat komt overeen met ongeveer 14 mol/ha/jaar. Volgens het tegenwoordige Nederlandse stikstofregime heeft dus eenieder die zijn hond regelmatig (eens per maand zou ongeveer 0,5 mol/ha/jaar zijn en dat is voldoende) uitlaat in of rond een Natura 2000-gebied een Natura 2000-vergunning nodig die in veel gevallen niet zal kunnen worden verstrekt.”
Daaruit zou je kunnen concluderen dat iedereen met 2 honden al vergunningplichtig zou zijn (hondenuitlaatdiensten met 6 of meer honden per keer zitten al drie keer boven de vergunningsnorm). De PAS geldt nog niet voor particuliere eigenaren. Maar h het was de professor niet te doen om een vergunningsplicht voor honden(bazen) te bewerkstelligen. Hij wilde slechts aantonen hoe onhoudbaar de juridische kaders zijn van de PAS-wetgeving/aanpak. Desgevraagd zegt Profesor Backes (ook) tegen Dogzine “Ik heb dit voorbeeld gebruikt om aan te tonen dat het tegenwoordige juridische kader absurd is. Thans is er hopelijk niemand die de geldende regels op dergelijke activiteiten toepast, maar theoretisch zou het wel kunnen en zelfs moeten. Er wordt intensief gewerkt aan een oplossing hiervoor waardoor activiteiten met zeer kleine uitstoot wederom vergunningvrij worden. Zelfs als een milieuvereniging (wat ik niet hoop en ook niet verwacht) zou proberen een overheid tot handhaving jegens hondenbezitters en -uitlaters te dwingen hoop en verwacht ik dat de bestuur en rechter een creatieve uitweg vinden om dit te kunnen afwijzen.”
https://dogzine.nl/nl/nie(...)uitstoot-broodje-aap
Overheid is knettergek
Ik ruim de stront van mijn hond tenminste gewoon op, dus dat ligt niet eens in de buurt van een natuurgebied maar gewoon in de kliko hier. Als je geen Toxoplasmose besmetting wil oplopen in je EIGEN tuin zul je handschoenen moeten dragen omdat de buurtkatten ook in jouw tuin schijten en daar hoor je weer niemand over. Waarom continue dat gebitch over honden, word er niet goed van. Dankzij mijn hond is er hier geen beveiligingsinstallatie nodig dat bespaart mij veel stroom per jaar.quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iedereen die zijn hond uitlaat in of nabij een Natura-2000-gebied zou eigenlijk een vergunning moeten hebben. Als we het nieuwe stikstofbeleid van de overheid strikt zouden volgen is dat het gevolg. Dat nieuws citeerde het Agrarisch Vakblad “De Boerderij” enkele dagen geleden. Maar is dat nu echt de bedoeling?
Professor Chris Backes (Universiteit Utrecht) deed die uitspraak in een uitgebreide brief aan de Tweede Kamer. Maar waar gaat het nu over?
Maar hoe draagt een hond nu bij aan die stikstofemissie? Simpelweg, en dat zei Professor Backes: “Een Deense collega rekende ‘op de achterkant van een bierviltje’ even uit dat het dagelijks één keer uitlaten van zijn hond een depositie oplevert van ongeveer 0,2 kg/ha/jaar. Dat komt overeen met ongeveer 14 mol/ha/jaar. Volgens het tegenwoordige Nederlandse stikstofregime heeft dus eenieder die zijn hond regelmatig (eens per maand zou ongeveer 0,5 mol/ha/jaar zijn en dat is voldoende) uitlaat in of rond een Natura 2000-gebied een Natura 2000-vergunning nodig die in veel gevallen niet zal kunnen worden verstrekt.”
Daaruit zou je kunnen concluderen dat iedereen met 2 honden al vergunningplichtig zou zijn (hondenuitlaatdiensten met 6 of meer honden per keer zitten al drie keer boven de vergunningsnorm). De PAS geldt nog niet voor particuliere eigenaren. Maar h het was de professor niet te doen om een vergunningsplicht voor honden(bazen) te bewerkstelligen. Hij wilde slechts aantonen hoe onhoudbaar de juridische kaders zijn van de PAS-wetgeving/aanpak. Desgevraagd zegt Profesor Backes (ook) tegen Dogzine “Ik heb dit voorbeeld gebruikt om aan te tonen dat het tegenwoordige juridische kader absurd is. Thans is er hopelijk niemand die de geldende regels op dergelijke activiteiten toepast, maar theoretisch zou het wel kunnen en zelfs moeten. Er wordt intensief gewerkt aan een oplossing hiervoor waardoor activiteiten met zeer kleine uitstoot wederom vergunningvrij worden. Zelfs als een milieuvereniging (wat ik niet hoop en ook niet verwacht) zou proberen een overheid tot handhaving jegens hondenbezitters en -uitlaters te dwingen hoop en verwacht ik dat de bestuur en rechter een creatieve uitweg vinden om dit te kunnen afwijzen.”
Overheid is knettergek
Wat voor systeem zou je dan hebben wat zoveel stroom per jaar kost?quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:15 schreef kippieknaus het volgende:
[..]
Ik ruim de stront van mijn hond tenminste gewoon op, dus dat ligt niet eens in de buurt van een natuurgebied maar gewoon in de kliko hier. Als je geen Toxoplasmose besmetting wil oplopen in je EIGEN tuin zul je handschoenen moeten dragen omdat de buurtkatten ook in jouw tuin schijten en daar hoor je weer niemand over. Waarom continue dat gebitch over honden, word er niet goed van. Dankzij mijn hond is er hier geen beveiligingsinstallatie nodig dat bespaart mij veel stroom per jaar.
De overheid heeft wel heel snel veel vrienden, die voor de overheid goederen of levensmiddelen halen, zodat de overheid het verwarmde nest niet hoeft te verlaten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Overheid is knettergek
denken dat een hond een professionele beveiligingssysteem kan vervangen betekent dat jij niks van echte waarde hebt..quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:15 schreef kippieknaus het volgende:
[..]
Ik ruim de stront van mijn hond tenminste gewoon op, dus dat ligt niet eens in de buurt van een natuurgebied maar gewoon in de kliko hier. Als je geen Toxoplasmose besmetting wil oplopen in je EIGEN tuin zul je handschoenen moeten dragen omdat de buurtkatten ook in jouw tuin schijten en daar hoor je weer niemand over. Waarom continue dat gebitch over honden, word er niet goed van. Dankzij mijn hond is er hier geen beveiligingsinstallatie nodig dat bespaart mij veel stroom per jaar.
Een hond grijpt tenminste in, bij een alarm staat de pliesie 20min te laat op je stoep.quote:Op zondag 5 april 2020 12:16 schreef mschol het volgende:
[..]
denken dat een hond een professionele beveiligingssysteem kan vervangen betekent dat jij niks van echte waarde hebt..
Het is een combinatie van factoren. Goede verlichting rond je huis en investeren in professioneel hang- en sluitwerk. Dat in combinatie met een goed inbraakalarm dat al triggered bij de eerste braakpogingen en je zit prima.quote:Op zondag 5 april 2020 14:01 schreef kippieknaus het volgende:
[..]
Een hond grijpt tenminste in, bij een alarm staat de pliesie 20min te laat op je stoep.
Ja dat was Dus niet zoquote:Op vrijdag 3 april 2020 01:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar zijn we mee bezig
quote:Op zondag 5 april 2020 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
300 kilometer per uur op de A2?
Onbekenden hebben op de A2 bij Abcoude in de richting van Amsterdam vannacht een verkeersbord aangepast. Het bord moet de maximum snelheid van 100 kilometer per uur aangeven, maar het cijfer 1 is veranderd in een 3.
[ afbeelding ]
Volgens het bord mag je er nu dus 300 kilometer per uur. Het bord staat precies op een, volgens Flitsmeister, populaire flitslocatie, net na de trajectcontrole. Rijkswaterstaat meldt dat er mensen onderweg zijn om het bord te herstellen. ,,Er gebeurt altijd wel wat, maar vaak komt dit niet voor.’’
https://www.ad.nl/alphen/300-kilometer-per-uur-op-de-a2~a02f6ae7/
Dat kost natuurlijk ook weer 5000 euri om te herstellen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |