abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191440408
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
pi_191440420
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:20 schreef Tijger_m het volgende: [..] Ik woon liever in een land waar ik geen vuurwapen nodig heb om mijn gezin en huis te beschermen. Impliciet zeg je met zo'n statement dat de VS een land is waarin je niet veilig bent als je geen vuurwapen hebt, nou, mooi land is dat dan, toch?
Volkomen met je eens. Maar gewapende criminaliteit is daar nou eenmaal een groot probleem, met het verbieden van wapens los je dat niet in één keer op. De criminelen gaan echt niet braaf hun wapens inleveren. Dus je moet wel met een extra oplossing er bij komen, vrees ik.

Ik vind de VS ook in helemaal niks een mooi land. Alhoewel, bepaalde stukjes natuur misschien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 februari 2020 @ 13:35:38 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191440465
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volkomen met je eens. Maar gewapende criminaliteit is daar nou eenmaal een groot probleem, met het verbieden van wapens los je dat niet in één keer op. De criminelen gaan echt niet braaf hun wapens inleveren. Dus je moet wel met een extra oplossing er bij komen, vrees ik.

Ik vind de VS ook in helemaal niks een mooi land. Alhoewel, bepaalde stukjes natuur misschien.
Natuur ja, en het is nog erg open en uitgestrekt in sommige gebieden. Nog steeds een soort wild west.

Op mijn bucket list staat een plan om door een paar staten te toeren met mijn motor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 10 februari 2020 @ 13:38:35 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191440489
Joe Biden noemt een vrouw uit het publiek die een vraag stelt een 'liegende hondekop en pony-soldaat''.

Het klinkt erger dan het is, want het was bedoeld als grap en een quote uit (blijkbaar) een of andere John Wayne film die bijna iedereen vergeten is. Maar opa Biden uiteraard niet.

Toch vinden feministen dit soort dingen al snel 'problematisch'. Beetje oppassen, Joe. :')

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

tomselliott twitterde op zondag 09-02-2020 om 19:43:26 After a New Hampshire voter asks @JoeBiden why they should trust he can turn his campaign around, he asks if she's ever been to a caucus before; when she says yes, Biden snaps: "No you haven't. You're a lying dog-faced pony soldier." https://t.co/3uxOAu0Ues reageer retweet
  maandag 10 februari 2020 @ 14:14:52 #5
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191440900
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Natuur ja, en het is nog erg open en uitgestrekt in sommige gebieden. Nog steeds een soort wild west.

Op mijn bucket list staat een plan om door een paar staten te toeren met mijn motor.
laat ik je dit zeggen, touren op die plekken gebeurt je net zo weinig als tijdens een dagje stappen in de hoofdstad. De gevaarlijkste plekken vind je in zuidelijke staten wanneer je onverhoopt eens een verkeerde tuin instapt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191440941
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:14 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

laat ik je dit zeggen, touren op die plekken gebeurt je net zo weinig als tijdens een dagje stappen in de hoofdstad. De gevaarlijkste plekken vind je in zuidelijke staten wanneer je onverhoopt eens een verkeerde tuin instapt.
Niet alleen in het Zuiden, hoor. Michigan is ook niet veilig

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Renisha_McBride
  maandag 10 februari 2020 @ 14:19:06 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191440953
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:14 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Welke plekken heb jij het over?
Ik wil touren in het Midwesten.

Chicago, door Kansas, en helemaal door naar California.
pi_191440963
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Pas wel goed op voor de gaten in de weg dan want daar zijn er nogal veel van.
  maandag 10 februari 2020 @ 14:24:24 #9
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191441010
quote:

[..]

Daar valt het aardig mee. Is ook de mooiste route vind ik. In het zuiden is het over het algemeen vrij saai.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 10 februari 2020 @ 14:25:46 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191441025
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pas wel goed op voor de gaten in de weg dan want daar zijn er nogal veel van.
Dat heb je in België ook. :+
Maar ik geloof je wel.
pi_191441192
quote:

[..]

Chicago, door Kansas, en helemaal door naar California.
Chicago is staat wel bekend om gunviolence, maar goed, dat wil niet zeggen dat je daar last van hebt maar je moet daar niet de verkeerde straat in rijden.
pi_191441577
Is Roe vs Wade overigens al overturned?
Was nogal veel paniek toen Kavanaugh ingewijd werd.
Zijn intussen anderhalf jaar verder ofzo, heb er verder niks meer over gehoord.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 15:19:32 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191441629
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:14 schreef Refragmental het volgende:
Is Roe vs Wade overigens al overturned?
Was nogal veel paniek toen Kavanaugh ingewijd werd.
Zijn intussen anderhalf jaar verder ofzo, heb er verder niks meer over gehoord.
Zaken gaan niet zo snel bij het hooggerechtshof. Maar dit staat voor dit voorjaar op de rol: https://www.vox.com/2019/(...)uisiana-abortion-gee
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 10 februari 2020 @ 15:32:11 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_191441761
Ja het hooggerechtshof is niet zomaar ontvankelijk, daarvoor moest het eerst op staatsniveau verworpen en naar hoger beroep gegaan zijn. Nadat Kavanaugh geinstalleerd werd is dat proces pas in gang gezet worden, want je wil niet dat de aanstelling vertraging opliep en dan door het hooggerechtshof weggestemd in precedent zou worden. Dat proces is nog steeds bezig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191441888
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:09 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende: [..]Je kan alleen maar concluderen dat niemand behalve autoriteit in het bezit moet zijn van een wapen. Hier niks aan doen is murphy's law en red flag control lijkt mij gewoon niet genoeg. Voor de sport moet het kunnen, daar zijn goede regels voor en voor de jacht kan het alleen maar van toepassing zijn waar gejaagd mag worden en werkelijk niemand heeft een ar15 oid nodig. Veel amerikanen willen de waarheid gewoon niet onder ogen zien, daar kan geen statistiek tegenop, het zit in de cultuur gegrift dus dit zal in nog geen 100 jaar veranderen. Er zijn al zoveel erge dingen geweest vanwege het gemak om aan wapens te komen en alsnog is de concencus dat je niet moet morrelen met het 2e amendement .
Er is geen enkele reden om te denken dat het goed is dat alleen de staat in het bezit van wapens zou mogen zijn.
Bij een simpele woningoverval is de politie altijd te laat. Mocht het in de VS bijvoorbeeld zo ver komen dat burgers naar concentratiekampen worden gebracht vanwege hun ras/geloof/opvattingen dan heb je ieder geval nog een middel om jezelf mee te verdedigen.
Jezelf vogelvrij laten verklaren en overgeleverd zijn aan de grillen van de staat en de criminelen is voor veel Amerikanen terecht een brug te ver.
pi_191442031
mikercarpenter twitterde op maandag 10-02-2020 om 00:25:03 Data from the Iowa caucuses suggest despite his 4th place finish, Biden still may be the best candidate to beat Trump. In counties where voters switched most strongly from Obama in 2012 to Trump in 2016 (pivotal swing voters) Biden outperformed Sanders 👇 https://t.co/nUiCG0zhjW reageer retweet
Interesting......
pi_191442205
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:55 schreef Ulx het volgende:
mikercarpenter twitterde op maandag 10-02-2020 om 00:25:03 Data from the Iowa caucuses suggest despite his 4th place finish, Biden still may be the best candidate to beat Trump. In counties where voters switched most strongly from Obama in 2012 to Trump in 2016 (pivotal swing voters) Biden outperformed Sanders 👇 https://t.co/nUiCG0zhjW reageer retweet
Interesting......
Ik vraag me wel af hoeveel van die swing voters ook geregistreerd zijn bij de Democratische partij dat ze in een primary mogen stemmen. Dat ze in die counties Biden meer zien zitten dan Sanders wil nog niet zeggen dat de mensen die naar Trump zijn overgestapt dan ook op Biden gaan stemmen.

Ik vraag me af tot op welke hoogte dit dezelfde mensen zijn, en of ze niet gewoon buren van elkaar zijn maar verder los van elkaar staan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 10 februari 2020 @ 16:35:42 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_191442589
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:09 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoeveel van die swing voters ook geregistreerd zijn bij de Democratische partij dat ze in een primary mogen stemmen. Dat ze in die counties Biden meer zien zitten dan Sanders wil nog niet zeggen dat de mensen die naar Trump zijn overgestapt dan ook op Biden gaan stemmen.

Ik vraag me af tot op welke hoogte dit dezelfde mensen zijn, en of ze niet gewoon buren van elkaar zijn maar verder los van elkaar staan.
Het is wel de moeite waard om dit heel goed te gaan onderzoeken. Want om de verkiezingen te winnen moet je republikeinse stemmers die ontevreden zijn met Trump, een voor hen aanvaardbaar alternatief geven.

Even lullig gezegd; een potentiële Sanders- of Warren-stemmer zal echt niet op Trump gaan stemmen als Biden de kandidaat wordt. En als ze slim zijn, blijven ze ook niet thuis, wetende wat er op het spel staat. Dus die stemmen dan toch wel grotendeels op Biden.

Een ontevreden Trump-stemmer daarentegen zal vrees ik toch weer op Trump stemmen als er voor hen geen aanvaardbaar alternatief is.

Ik vind Biden echt helemaal niks, maar als dat de kandidaat is die Trump kan verslaan, dan moet het maar. Niet dat ik nu al weet welke kandidaat de meeste kans heeft om Trump te verslaan, maar dat is vast iets waar onderzoek naar kan worden gedaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 februari 2020 @ 16:46:51 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_191442756
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:55 schreef Ulx het volgende:
Interesting......
Die grafiek geeft me hoofdpijn en ik kan het artikel niet lezen. Het lijkt erop dat in de kleine stadjes waar 35% naar Trump is opgeschoven, Biden tot 25% terug kan winnen? Weet niet of dat veel effect sorteert.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191442761
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind Biden echt helemaal niks, maar als dat de kandidaat is die Trump kan verslaan, dan moet het maar. Niet dat ik nu al weet welke kandidaat de meeste kans heeft om Trump te verslaan, maar dat is vast iets waar onderzoek naar kan worden gedaan.
Dat doen ze wel, helaas stijgt Trump daar...

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 februari 2020 @ 17:01:56 #21
37150 livelink
pi_191442940
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat is meer een populariteitspoll voor elk van de presidentskandidaten. Als je voor Sanders bent, dan zal je in zo'n poll niet voor Biden gaan.

Wat ik bedoel is onderzoek naar de democratische kandidaat waar zowel de huidige democratische stemmers (of geregistreerden) op zouden stemmen en waar wellicht ook een deel van de republikeinen op zouden kunnen stemmen.
De democraten moeten wat mij betreft de kandidaat die dan de meeste stemmen krijgt naar voren schuiven. Dat de Sanders-aanhang niet voor Biden is of de Biden-aanhangers niet voor Sanders maakt dan niet zoveel uit als je weet dat ze toch wel op de democratische kandidaat gaan stemmen.
pi_191442990
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Joe Biden noemt een vrouw uit het publiek die een vraag stelt een 'liegende hondekop en pony-soldaat''.

Het klinkt erger dan het is, want het was bedoeld als grap en een quote uit (blijkbaar) een of andere John Wayne film die bijna iedereen vergeten is. Maar opa Biden uiteraard niet.

Toch vinden feministen dit soort dingen al snel 'problematisch'. Beetje oppassen, Joe. :')

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

tomselliott twitterde op zondag 09-02-2020 om 19:43:26 After a New Hampshire voter asks @:JoeBiden why they should trust he can turn his campaign around, he asks if she's ever been to a caucus before; when she says yes, Biden snaps: "No you haven't. You're a lying dog-faced pony soldier." https://t.co/3uxOAu0Ues reageer retweet
Is het echt een quote uit een John Wayne film of heeft zijn team snel even een excuus verzonnen toen de media over de opmerking viel? :')
pi_191443000
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar dat is meer een populariteitspoll voor elk van de presidentskandidaten. Als je voor Sanders bent, dan zal je in zo'n poll niet voor Biden gaan.

Wat ik bedoel is onderzoek naar de democratische kandidaat waar zowel de huidige democratische stemmers (of geregistreerden) op zouden stemmen en waar wellicht ook een deel van de republikeinen op zouden kunnen stemmen.
De democraten moeten wat mij betreft de kandidaat die dan de meeste stemmen krijgt naar voren schuiven. Dat de Sanders-aanhang niet voor Biden is of de Biden-aanhangers niet voor Sanders maakt dan niet zoveel uit als je weet dat ze toch wel op de democratische kandidaat gaan stemmen.
Alleen is er al aangetoond dat de Sanders supporters niet zo snel hun support achter een andere niet progressieve kandidaat zullen zetten.
pi_191443003
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, dit zijn polls waarin elke democratische kandidaat tegen Trump wordt gezet. Soms per staat, soms landelijk.
pi_191443007
Speelt het inkomen van de 'Joe the Plumber' ook weer mee, of was dat alleen maar in 2008.
pi_191443010
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mooi, dat ziet er goed uit.
pi_191443045
Welke pollster had het resultaat in 2016 het best voorspeld?
  maandag 10 februari 2020 @ 17:11:09 #28
37150 livelink
pi_191443050
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dit zijn polls waarin elke democratische kandidaat tegen Trump wordt gezet. Soms per staat, soms landelijk.
Ja, dat weet ik. Maar de uitslag van die poll wordt al heel anders als de democraten geen andere keuze meer hebben in mijn optiek. Als ik Sanders-fan ben en een hekel heb aan Biden, ga ik de vraag Biden of Trump misschien minder serieus invullen. Als ik weet dat Biden - Trump de enige keus is, dan wordt het wellicht een ander verhaal.

Ik leg het waarschijnlijk niet goed uit. Maar in dit artikel wordt beter verwoord wat ik bedoel
pi_191443072
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar de uitslag van die poll wordt al heel anders als de democraten geen andere keuze meer hebben in mijn optiek.
Dat is toch ook wat ze hier onderzoeken: zou u Biden of Trump stemmen of thuis blijven? Of, zou u Sanders of Trump stemmen of thuis blijven?

Er is hier geen andere keus. Hoe betrouwbaar het volledig is, is de vraag (men kan naar een bepaalde kandidaat willen sturen). Maar ik vrees dat die mate van onbetrouwbaarheid in elk onderzoek zit.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:15:40 #30
37150 livelink
pi_191443098
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is toch ook wat ze hier onderzoeken: zou u Biden of Trump stemmen of thuis blijven? Of, zou u Sanders of Trump stemmen of thuis blijven?

Er is hier geen andere keus. Hoe betrouwbaar het volledig is, is de vraag (men kan naar een bepaalde kandidaat willen sturen). Maar ik vrees dat die mate van onbetrouwbaarheid in elk onderzoek zit.
Ik had mijn antwoord inmiddels aangevuld.
pi_191443118
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik had mijn antwoord inmiddels aangevuld.
Ja, maar dat probleem heb je in elk onderzoek op dit moment, zekerheid heb je echt pas op de verkiezingsdag, of de Bidenstemmers ook voor Sanders komen en vica versa. Je kunt dat probleem ook niet echt ondervangen, vrees ik.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:25:03 #32
37150 livelink
pi_191443223
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat probleem heb je in elk onderzoek op dit moment, zekerheid heb je echt pas op de verkiezingsdag, of de Bidenstemmers ook voor Sanders komen en vica versa. Je kunt dat probleem ook niet echt ondervangen, vrees ik.
Nou, dat kun je toch gewoon onderzoeken? Net zoals je aan anti-Trump republikeinen kunt vragen op welke democratische kandidaat ze zouden kunnen stemmen en op welke democratische kandidaat ze absoluut nooit zouden stemmen?

Het zou toch wel echt stom zijn als het antwoord op zo'n onderzoek zou zijn dat deze kiezers nog liever op Trump zouden stemmen dan op Buttigieg en dat je dan toch Buttigieg als kandidaat kiest. Ook als dat de kandidaat zou zijn waar de democratische stemmers het liefst voor gaan. Dan wijkt het democratische proces maar een keer voor het grotere goed. Dat is wellicht niet heel netjes, maar ja...
pi_191443386
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:25 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou, dat kun je toch gewoon onderzoeken? Net zoals je aan anti-Trump republikeinen kunt vragen op welke democratische kandidaat ze zouden kunnen stemmen en op welke democratische kandidaat ze absoluut nooit zouden stemmen?

Het zou toch wel echt stom zijn als het antwoord op zo'n onderzoek zou zijn dat deze kiezers nog liever op Trump zouden stemmen dan op Buttigieg en dat je dan toch Buttigieg als kandidaat kiest. Ook als dat de kandidaat zou zijn waar de democratische stemmers het liefst voor gaan. Dan wijkt het democratische proces maar een keer voor het grotere goed. Dat is wellicht niet heel netjes, maar ja...
Ik denk dat het enthousiasmeren van anti-Trump Republikeinen niet het belangrijkste is. Zorgen dat een zo groot mogelijk deel van de Democraten op komt dagen is het belangrijkste, als die opkomst hoog is winnen ze in principe.
pi_191443397
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:09 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Swing voters zijn over het algemeen niet geregistreerd als Democraat of Republikein en mogen dus ook niet, over het algemeen, in een primary stemmen.

En de grootste groep kiezers nu is niet geregistreerd als D of R maar als Independent.
pi_191443413
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat het enthousiasmeren van anti-Trump Republikeinen niet het belangrijkste is. Zorgen dat een zo groot mogelijk deel van de Democraten op komt dagen is het belangrijkste, als die opkomst hoog is winnen ze in principe.
Nee, het belangrijkte is Independents enthusiasmeren en naar de stembus krijgen, dat is de grootste groep van allemaal.
pi_191443864
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:10 schreef Jojoke het volgende:
Ik dacht Rasmussen.
  maandag 10 februari 2020 @ 18:20:57 #37
37150 livelink
pi_191443923
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

In het artikel dat ik eerder had geplaatst werd juist beargumenteerd dat dat niet de meest succesvolle strategie was. Dat het juist het belangrijkste is om republikeinse kiezers te 'bekeren'. Dan heb je niet alleen een stem voor de democraten gewonnen, maar dan is er ook meteen een stem voor de republikeinen verloren.

De opkomst verhogen zal moeilijker zijn omdat het verleden uit heeft gewezen dat de opkomst nooit echt heel hoog is geweest. En dat er geen reden is om aan te nemen dat het dit keer hoger dan ooit zou worden.

De democratische primary's staan in sommige staten wel open voor indenpendents en zelfs (dacht ik) voor Republikeinen, maar of daar veel gebruik van wordt gemaakt, weet ik niet.

edit: met republikeinse kiezers bedoel ik de kiezers die vorige keer op Trump hebben gestemd. Dat zullen natuurlijk veel Independants zijn en niet per definitie geregistreerd als Republikein.
pi_191444001
CarpeDonktum twitterde op maandag 10-02-2020 om 16:55:28 1/1024th of this dinner is excited about meeting Elizabeth Warren.https://t.co/vUWD7nl4rt reageer retweet
Pijnlijk dit, je ziet de mensen haar zowat de deur uit kijken.
Ik denk dat Warrens rol ver is uitgespeeld, als zij eruit stapt is Sanders denk ik wel de kandidaat die het tegen Trump moet opnemen.
  maandag 10 februari 2020 @ 18:54:20 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191444408
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, het belangrijkte is Independents enthusiasmeren en naar de stembus krijgen, dat is de grootste groep van allemaal.
Ik denk dat het enthousiasmeren van alle beschaafde mensen belangrijk is. En dat zou ook voldoende moeten zijn. Ook als enigszins normale Republikein moet je toch helemaal niets van deze clown hebben? Ben je gristen-fundi of heet je John-Bob dan begrijp ik een stem op trump, anders niet.

Mij lijkt een scenario waarin deze keer juist Republikeinen in behoorlijke getale thuis blijven best aannemelijk. Clinton heeft tenslotte niet van trump maar vooral van de niet verschenen democratische kiezer verloren. Dus als alle mensen die vooral niets van deze malloot moeten hebben op komen dagen, dan is er een goede kans.
  maandag 10 februari 2020 @ 18:58:32 #40
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191444473
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:10 schreef Jojoke het volgende:
https://www.realclearpoli(...)n_vs_stein-5952.html

Rasmussen was correct met Clinton +2. De meesten zaten erg dichtbij en binnen de MoE.
Alleen IBD/TIPP (Trump +2) en MonMouth (Clinton +6) zaten er ver vanaf.
Géén kloon van tvlxd!
pi_191444492
kylegriffin1 twitterde op maandag 10-02-2020 om 17:40:06 Attorney General Barr has acknowledged for the first time that Rudy Giuliani has been giving the Justice Department information he collected in Ukraine, essentially bringing what was a stealth campaign into official government channels.https://t.co/5FRoN5DnrL reageer retweet
pi_191445139
De deplorables worden beloond voor hun stem!:

quote:
The White House on Monday proposed a $4.8 trillion election-year budget that would slash major domestic and safety net programs, setting up a stark contrast with President Trump’s rivals as voting gets under way in the Democratic presidential primary.

The budget would cut Medicaid and the Children’s Health Insurance Program and also wring savings from Medicare despite Trump’s repeated promises to safeguard Medicare and Social Security.

https://www.washingtonpos(...)fing-document-shows/
pi_191445281
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:59 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op maandag 10-02-2020 om 17:40:06 Attorney General Barr has acknowledged for the first time that Rudy Giuliani has been giving the Justice Department information he collected in Ukraine, essentially bringing what was a stealth campaign into official government channels.https://t.co/5FRoN5DnrL reageer retweet
Someone is getting played big time. Vergeet niet dat Giuliani ook nog verbonden is met Halliburton, die voor de ellende in de Oekraïne heul erg graag daar wilde fracken.
Giuliani heeft zich ook tegen Soros uitgesproken, maar het lijkt er nu meer op dat dat is om zich van zijn persoon te distantieren om niet de vermoedens van conflicts of interest op te wekken.
Trump gaat eraan, ze gaan bewijslast bij hem neerleggen die hem kapot maakt nog voor hij het ambts termijn kan afmaken.
pi_191445440
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om te denken dat het goed is dat alleen de staat in het bezit van wapens zou mogen zijn.
Bij een simpele woningoverval is de politie altijd te laat. Mocht het in de VS bijvoorbeeld zo ver komen dat burgers naar concentratiekampen worden gebracht vanwege hun ras/geloof/opvattingen dan heb je ieder geval nog een middel om jezelf mee te verdedigen.
Jezelf vogelvrij laten verklaren en overgeleverd zijn aan de grillen van de staat en de criminelen is voor veel Amerikanen terecht een brug te ver.
Tuurlijk is dat goed, werkt hier ook. Het probleem is dat er in de VS nooit een poging gedaan is om ontwapening door te voeren zodat het nu vanzelfsprekend lijkt met alle bekende argumenten van dien. Jij spreekt over consequenties van wanbeleid waarbij je enkel motivaties plaatst om dit beleid voort te zetten, dat is achteruitgang.
pi_191445500
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:25 schreef Chivaz het volgende:
CarpeDonktum twitterde op maandag 10-02-2020 om 16:55:28 1/1024th of this dinner is excited about meeting Elizabeth Warren.https://t.co/vUWD7nl4rt reageer retweet
Pijnlijk dit, je ziet de mensen haar zowat de deur uit kijken.
Ik denk dat Warrens rol ver is uitgespeeld, als zij eruit stapt is Sanders denk ik wel de kandidaat die het tegen Trump moet opnemen.
Ik denk ook dat dit onderhand de tendens is bij veel democraten, Sanders heeft ook al eens meegemaakt dat de democraten achter hem moesten staan omdat ze geen keus hadden. Dus wellicht hebben ze de geschiedenis geraadpleegd omdat de uitkomst voorspelbaar gaat zijn.
pi_191445579
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Van de opkomst verwacht ik vooral veel van jong volwassenen < 30 jaar en vrouwen.
Bijv. David Hogg met 1 miljoen volgers.
pi_191445633
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:20 schreef livelink het volgende:

[..]

In het artikel dat ik eerder had geplaatst werd juist beargumenteerd dat dat niet de meest succesvolle strategie was. Dat het juist het belangrijkste is om republikeinse kiezers te 'bekeren'. Dan heb je niet alleen een stem voor de democraten gewonnen, maar dan is er ook meteen een stem voor de republikeinen verloren.

De opkomst verhogen zal moeilijker zijn omdat het verleden uit heeft gewezen dat de opkomst nooit echt heel hoog is geweest. En dat er geen reden is om aan te nemen dat het dit keer hoger dan ooit zou worden.

De democratische primary's staan in sommige staten wel open voor indenpendents en zelfs (dacht ik) voor Republikeinen, maar of daar veel gebruik van wordt gemaakt, weet ik niet.

edit: met republikeinse kiezers bedoel ik de kiezers die vorige keer op Trump hebben gestemd. Dat zullen natuurlijk veel Independants zijn en niet per definitie geregistreerd als Republikein.
Dit is 6 dagen geleden hier al gedropt,

https://thehill.com/homen(...)olina-primary-report
  maandag 10 februari 2020 @ 20:17:14 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_191445840
USA_Polling twitterde op maandag 10-02-2020 om 20:02:24 Democratic Primary Polling:Sanders: 25% (+4)Biden: 17% (-9)Bloomberg: 15% (+7)Warren: 14% (-1)Buttigieg: 10% (+4)Klobuchar: 4% (-3)Yang: 2% (-)Quinnipiac / February 9, 2020 / n=665 / MOE 3.8% / Telephone (% chg w Jan 27)#Democrats #USA reageer retweet
pi_191445870
More than 100 US troops suffered traumatic brain injuries after Iran missile strike: report

Eerst waren het er nul, toen een stuk of dertig (en volgens de president stelde het allemaal geen reet voor) en nu zijn het er plots honderd.

Lekker bezig, die Amerikanen. De communicatie over dit incident doet niet onder voor die van de Iraakse regering na de Amerikaanse invasie in 2003.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191445991
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef speknek het volgende:
USA_Polling twitterde op maandag 10-02-2020 om 20:02:24 Democratic Primary Polling:Sanders: 25% (+4)Biden: 17% (-9)Bloomberg: 15% (+7)Warren: 14% (-1)Buttigieg: 10% (+4)Klobuchar: 4% (-3)Yang: 2% (-)Quinnipiac / February 9, 2020 / n=665 / MOE 3.8% / Telephone (% chg w Jan 27)#Democrats #USA reageer retweet
"Who do you think has the best chance of beating Trump?"

Biden: 27% (-17)
Sanders: 24% (+5)
Bloomberg: 17% (+8)
Buttigieg: 9% (+7)
Warren: 5% (-2)

Quinnipiac / February 9, 2020 / n=665 / MOE 3.8% / Telephone

(% chg w Jan 27)

#Democrats #USA

Bloomberg incoming...
  maandag 10 februari 2020 @ 21:08:53 #51
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_191446956
Nog even over Mitt Romney en zijn 'guilty' verdict.

Heb dat nieuws eigenlijk maar op een afstandje meegekregen, maar zijn stem is echt wel een heel belangrijke geweest. Eigenlijk is Trump nu bipartisan schuldig verklaard en alleen partisan vrijgepleit. Het hele argument dat het een partijdige wraakzuchtige actie van de Democraten was is overboord.

Ook nu pas zijn rede voor de senaat gezien, sterke teksten hoor:

Uit het YouTube transcript
quote:
02:46
Given that in neither the case of the father [Biden],
nor the son, was any evidence presented
by the President's counsel that a crime had been committed,
the President's insistence that they be investigated by the Ukrainians
is hard to explain other than as a political pursuit.

There's no question in my mind that were their names not Biden,
the President would never have done what he did.
quote:
04:13
The President asked a foreign government
to investigate his political rival.
The President withheld vital military funds
from that government to press it to do so.
The President delayed funds for an American ally at war
with Russian invaders.
The President's purpose was personal and political.
Accordingly, the President is guilty
of an appalling abuse of public trust.

What he did was not perfect.

No, it was a flagrant assault on our electoral rights,
our national security, and our fundamental values.
Corrupting an election to keep oneself in office
is perhaps the most abusive and destructive violation
of one's oath of office that I can imagine.
En hij weet donders goed dat deze stemming hem niet geliefd zal maken, en zijn leven als politicus in de Republikeinse partij de komende jaren een stuk lastiger zal zijn..

quote:
05:58
I'm aware that there are people in my party and in my state
who will strenuously disapprove of my decision
and in some quarters I will be vehemently denounced.
I'm sure to hear abuse from the President and his supporters.
Does anyone seriously believe
that I would consent to these consequences
other than from an inescapable conviction
that my oath before God demanded it of me?
En hij hoopte dat Bolton wellicht met wat verlichtende verklaringen zou kunnen komen, om zijn stem minder moeilijk te maken.. maar ja..

quote:
06:27
I sought to hear testimony from John Bolton,
not only because I believed
he could add context to the charges,
but also because I hoped that what he might say
could raise reasonable doubt and thus remove from me
the awful obligation to vote for impeachment.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_191446961
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:59 schreef Ulx het volgende:
gtconway3d twitterde op maandag 10-02-2020 om 19:31:00 Oh, how nice. The drooling crackpot who did more than anyone other than @realDonaldTrump to get him impeached is now joining forces with Team Barr. https://t.co/RM5SOrpcFw reageer retweet
atrupar twitterde op zondag 09-02-2020 om 17:33:14 BRENNAN: Who's paying Rudy Giuliani?LINDSEY GRAHAM: "Uh, I don't know." *Graham changes topic immediately* https://t.co/Nxf9PVAzaS reageer retweet
En er mochten volgens Barr tot na de verkiezingen toch geen presidentskandidaten onderzocht worden op hun financiele achtergrond? Maar Biden mag wel?

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2020 21:14:15 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191447056
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
More than 100 US troops suffered traumatic brain injuries after Iran missile strike: report

Eerst waren het er nul, toen een stuk of dertig (en volgens de president stelde het allemaal geen reet voor) en nu zijn het er plots honderd.

Lekker bezig, die Amerikanen. De communicatie over dit incident doet niet onder voor die van de Iraakse regering na de Amerikaanse invasie in 2003.
Geen idee waarom mijn reactie weg is ?! Anyway, nogmaals Isis heeft de aanslag opgeëist volgens Iraakse officials.

https://www.commondreams.(...)et-attack-trump-used
pi_191447101
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Heb dat nieuws eigenlijk maar op een afstandje meegekregen, maar zijn stem is echt wel een heel belangrijke geweest. Eigenlijk is Trump nu bipartisan schuldig verklaard en alleen partisan vrijgepleit. Het hele argument dat het een partijdige wraakzuchtige actie van de Democraten was is overboord.

Ook nu pas zijn rede voor de senaat gezien, sterke teksten hoor:

Uit het YouTube transcript
[..]

[..]

En hij weet donders goed dat deze stemming hem niet geliefd zal maken, en zijn leven als politicus in de Republikeinse partij de komende jaren een stuk lastiger zal zijn..
[..]

En hij hoopte dat Bolton wellicht met wat verlichtende verklaringen zou kunnen komen, om zijn stem minder moeilijk te maken.. maar ja..
[..]

Dat zei ik eerder ook al dat Romney's actie heel belangrijjk kon zijn, maar dan ben je meteen een idioot hier... Bolton gaat hem niet eruit helpen vermoed ik.
pi_191447188
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

gtconway3d twitterde op maandag 10-02-2020 om 19:31:00 Oh, how nice. The drooling crackpot who did more than anyone other than @:realDonaldTrump to get him impeached is now joining forces with Team Barr. https://t.co/RM5SOrpcFw reageer retweet
atrupar twitterde op zondag 09-02-2020 om 17:33:14 BRENNAN: Who's paying Rudy Giuliani?LINDSEY GRAHAM: "Uh, I don't know." *Graham changes topic immediately* https://t.co/Nxf9PVAzaS reageer retweet
En er mochten volgens Barr tot na de verkiezingen toch geen presidentskandidaten onderzocht worden op hun financiele achtergrond? Maar Biden mag wel?
Giuliani is heel eenvoudig te linken met Halliburton (soros), Halliburton / Carlyle Group. Ik vraag me af of dit echt allemaal met wat Russen te maken heeft. Het begint meer op belangenverstrengeling te lijken, ik kan mij iig niet voorstellen omdat Giuliani meer heeft te zoeken in de Oekraïne dan dat met Biden alleen te maken heeft... way to obvious...
  maandag 10 februari 2020 @ 21:34:42 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_191447412
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:22 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

Halliburton (soros)
:').
pi_191447429
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:22 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Giuliani is heel eenvoudig te linken met Halliburton (soros), Halliburton / Carlyle Group. Ik vraag me af of dit echt allemaal met wat Russen te maken heeft. Het begint meer op belangenverstrengeling te lijken, ik kan mij iig niet voorstellen omdat Giuliani meer heeft te zoeken in de Oekraïne dan dat met Biden alleen te maken heeft... way to obvious...
Natuurlijk heeft het ook met de Russen te maken maar behalve het doel Biden/ de Democraten te beschadigen door het pushen van de samenzweringstheorie is er natuurlijk ook een financieel belang:

Sondland backed effort to 'shake up' leadership at Ukraine's state energy company

Giuliani pals leveraged GOP access to seek Ukraine gas deal
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191447520
-Lees de OP over bronnen.
Conservapedia
Extreme Right, Propaganda, Conspiracy, Fake News

Gaan we hier niet doen. -

[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 10-02-2020 22:00:07 ]
pi_191447619
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het ook met de Russen te maken maar behalve het doel Biden/ de Democraten te beschadigen door het pushen van de samenzweringstheorie is er natuurlijk ook een financieel belang:

Sondland backed effort to 'shake up' leadership at Ukraine's state energy company

Giuliani pals leveraged GOP access to seek Ukraine gas deal
Ja alleen moet dat ook nog maar eens bewezen worden dat die Russen, wie t ook zijn daar daarwerkelijk een rol spelen. Ik moet maar aannemen voor het moment dat het mogelijk is.
Echter is het bij deze lobby's protocol om niet direct gelinkt te willen worden met de politiek omdat belangenverstrengeling al snel het oordeel wordt.

David Rubenstein heeft zich maar 1 keer semi publiekelijk uitgesproken over een politieke connectie tussen Carlyle Group en Bush Jr. omdat het niet negeert kon worden vanwege zijn functie bij Caterair. De rol van Bush Jr. wordt in humoristische wijze gedownplayed, maar zijn rol was zeer zeker significant te noemen.

https://www.democracynow.(...)sive_why_the_carlyle
pi_191447781
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:50 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Ja, eerste link gepakt, er zijn nog tig pagina's waar zijn CV op staat, maar idd.. beetje onfortuinlijke keuze lol

Je mag best toelichten wat je exact vaag vindt, ik vind het namelijk wel relevant met wat er nu allemaal speelt.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet erg interessant. Alle inlichtingendiensten hebben vastgesteld dat het Russen waren die de verkiezingen van 2016 hebben beinvloedt:

8 U.S. Intelligence Groups Blame Russia for Meddling, but Trump Keeps Clouding the Picture

Open er anders een apart topic over want je blijft de Halliburton/ Carlyle Group er steeds maar bijhalen.
pi_191447886
quote:
6s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet erg interessant. Alle inlichtingendiensten hebben vastgesteld dat het Russen waren die de verkiezingen hebben beinvloedt:

8 U.S. Intelligence Groups Blame Russia for Meddling, but Trump Keeps Clouding the Picture

Open er anders een apart topic over want je blijft de Halliburton/ Carlyle Group er steeds maar bijhalen.
Ok, jij bent in de veronderstelling dat de intelligentie diensten niks van doen hebben met een Halliburton of de Carlyle group. Dit echter niet het geval als je de oorsprong van Halliburton bekijkt, dit heeft werkelijk niks met conspiracies van doen maar hoe deze lobby's zich bewegen binnen de politiek.

Check Frank Carlucci en Carlyle.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Carlucci

Nogmaals, geen conspiracy, zijn gewoon feiten die er wel degelijk toe doen.
pi_191447946
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Ambtsmisbruik en obstructie was dan ook overdadig bewezen, dus de democraten konden niet anders dan de president proberen te impeachen; dat is immers hun plicht.
Dat de republikeinen het vervolgens gooien op 'ja ok, maar het is niet erg genoeg voor impeachment' is puur politiek. Liegen over een pijpbeurt was voor hen immers wel voldoende en daar was geen handvol getuigen met collaborerende verklaringen, verboden getuigen en tienduizenden documenten van beschikbaar, maar alleen een jurk :D
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191447999
quote:

[..]

Lees anders 'proof of conspiracy' van Seth Abramson. Gewoon feitelijk materiaal verzameld uit een paar duizend sources. Er is nog niets onwaar gevonden. Alles is achteraf inmiddels uitgekomen/geverifieerd. Net als Steele overigens. Alles wat geverifieerd kon worden bleek waar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191448081
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:07 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Ok, jij bent in de veronderstelling dat de intelligentie diensten niks van doen hebben met een Halliburton of de Carlyle group. Dit echter niet het geval als je de oorsprong van Halliburton bekijkt, dit heeft werkelijk niks met conspiracies van doen maar hoe deze lobby's zich bewegen binnen de politiek.

Check Frank Carlucci en Carlyle.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Carlucci

Nogmaals, geen conspiracy, zijn gewoon feiten die er wel degelijk toe doen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat de bewijzen voor de inmenging van de Russen gefabriceerd zijn?
pi_191448115
Kasparov63 twitterde op maandag 10-02-2020 om 20:10:09 This is the classic authoritarian line. Give the murderers badges and give the thieves cabinet posts, then say crime is solved. And a fair trial in a dictatorship is an oxymoron. https://t.co/wrxmiBkLI0 reageer retweet
Kasparov ziet steeds meer parallellen tussen Poetin en Trump.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')