Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesktwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:14:48Coronavirus update:- 7,811 confirmed cases worldwide- 12,167 suspected cases- 170 fatalities- 1,370 in serious/critical condition- 124 treated and released- All regions of China reporting cases- 17 countries reporting cases reageer retweet
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
We moeten (weinig) finetunen via PM. Voor 30 Euro heb je wel een leuke whisky. Zover wou ik zelf ook gaan. Moet ludiek blijven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:59 schreef maily het volgende:
[..]
Toe maar. Ik heb hier ook al weddenschappen om een krat bier/fles whisky voorbij zien komen.
Is nog net bezig denk ik:quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:13 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Was RTLZ nog wat of oud nieuws?
* Geen TV abbo heeft
Same man! Even afkloppen he, straks krijg je zo alsnog een meldingquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben blij dat ik er naast zat met het 'binnen 48 uur in NL' gedoe.
Kan ook met de browser bekeken worden blijkbaarquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:13 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
* Geen TV abbo heeft
Het is niet zeker dat je ernaast zat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben blij dat ik er naast zat met het 'binnen 48 uur in NL' gedoe.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Is nog net bezig denk ik:
https://www.rtlz.nl/tv
True, maar er is geen melding. Laat ik dat maar als officieel punt nemen dat ik er naast zatquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:17 schreef Za het volgende:
[..]
Het is niet zeker dat je ernaast zat.
Als we over een jaar in een post apocalyptische wereld leven is dit een stukje geschiedenisquote:
https://www.gall.nl/crown-royal-geen-100cl-729043.htmlquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:18 schreef Drugshond het volgende:
Voor de overige posters..... 30 miljoen dood. In pak en beet 8 mnd. Je kunt maar beter hopen dat ik ernaast zit.
Dat zou wel fors zijn jaquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:18 schreef Drugshond het volgende:
Voor de overige posters..... 30 miljoen dood. In pak en beet 8 mnd. Je kunt maar beter hopen dat ik ernaast zit.
Grüß Gottquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Is nog net bezig denk ik:
https://www.rtlz.nl/tv
Ja dat RTLZ stelt niet zoveel voor, soms neigt het naar desinformatie zoals het voorbeeld wat jij geeft.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:22 schreef Za het volgende:
Ze zijn echt bang voor massa hysterie, vraag over besmetting via objecten wordt wel gesteld, maar door de deskundige vakkundig genegeerd op RTLZ.
Uit onderzoek is gebleken dat de simpele chirurgische kapjes beter beschermen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:20 schreef quirina het volgende:
Op bol.com kan je mondkapjes kopen tegen het Corona virus.
Bekijk 3M stofmasker FFP3 | Anti Virus, Bescherming Corona Virus, Stofmasker, Beschermingsmasker, Virusmasker, Mondkap op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Je zal vast zo je redenen hebben. Mathematisch onderbouwd of niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:18 schreef Drugshond het volgende:
Zouden wij ook de samples van de verdachte gevallen laten transporteren door de brandweer zoals in Duitsland?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:24 schreef Maver24 het volgende:
Rivm op rtlz zegt dus dat het reeel is dat hier komt maar dat wij het goed kunnen controleren.
Volgens mij worden verdachte gevallen op Schiphol uitgezwaaid en op de trein naar huis gezetquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:26 schreef Za het volgende:
[..]
Zouden wij ook de samples van de verdachte gevallen laten transporteren door de brandweer zoals in Duitsland?
Het is echt heel treurig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:26 schreef syroto het volgende:
Hoe dom "Ze kunnen niet meer hierheen, Wuhan is al sinds 23 januari afgesloten van schiphol"
Ja er zijn 5 miljoen mensen uit Wuhan ontsnapt voor de lockdown en die kunnen niet via andere vluchten aankomen? En dat is ons ministerie van volksgezondheid? WAT EEN CLOWN
Over twee generaties is fok! een legende waarover je kinderen bij het kampvuur in de standsruïnes verhalen vertelt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:20 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als we over een jaar in een post apocalyptische wereld leven is dit een stukje geschiedenis
Dat lijkt mij, gezien de lagere classificatie, ronduit onzin. Heb je een bron bij hetgeen jij stelt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:24 schreef Za het volgende:
[..]
Uit onderzoek is gebleken dat de simpele chirurgische kapjes beter beschermen.
Daar geloof ik nou geen zak van.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:24 schreef Maver24 het volgende:
Rivm op rtlz zegt dus dat het reeel is dat hier komt maar dat wij het goed kunnen controleren.
Linkje?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:28 schreef Za het volgende:
[..]
Het is echt heel treurig.
Beste mensen, op Amazon Duitsland kun je nog mondkapjes kopen, 4 euro nog wat voor 50 stuks.
Die 30 Euro is al afgeschreven.Forum- Inhoudelijk niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
https://www.gall.nl/crown-royal-geen-100cl-729043.html
Deze zet ik in op minder dan 29 miljoen dood.
Dat is een statement die men NIET waar zal kunnen maken. Puur vanwege het feit dan mensen al anderen besmetten terwijl ze zelf nog niet ziek zijn. Dat is het ergste aan dit virus en dan kan je iemand met symptomen wel apart zetten, maar daarmee controleer je dus alleen dat die ene persoon niemand meer kan besmetten. Alle overige mensen die hij inmiddels al besmet heeft lopen vrolijk rond anderen te besmetten. Domme uitspraak dit.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:24 schreef Maver24 het volgende:
Een expert op tv die ronduit bullshit loopt te verkondigen? Nou ja zegquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:31 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Schokken hoe naïef deze expert is !
Ja beter loop jij even de studio in Prof..Google..quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:31 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Schokkend hoe naïef deze expert is !
Ja ik heb de bron, een artikel uit de medische bibliotheek van de Amerikaanse overheid.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:28 schreef vosss het volgende:
Dat lijkt mij, gezien de lagere classificatie, ronduit onzin. Heb je een bron bij hetgeen jij stelt?
Nee, dat was niet zoveel. Was meer een zoethoudertje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:13 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
* Geen TV abbo heeft
twitter:BNONews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 20:33:32BREAKING: 1 person who was evacuated from Wuhan and tried to leave a California military base has been ordered into quarantine reageer retweet
Mij valt het op hoeveel media outlets China helemaal de hemel in prijzen . Gisteren de WHO, diverse Amerikaanse media en vandaag weer RTLquote:
Iedereen kan rustig gaan slapen, maar een beetje paniek is leuk en de massahysterie die volgt is voeding voor de media. We zijn hier nu ook al 19 topics aan het lullen over een griepepidemie. Blijkbaar is de wens de vader van de gedachte. Dit gaat in geen enkele zin escaleren en een storm in een glas water is nog te zacht uitgedrukt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:33 schreef quirina het volgende:
Maar gelukkig kunnen we nog rustig via alie en wish allemaal spul bestellen uit China want het virus gaat gewoon dood op artikelen.
De kans dat je dood gaat aan Chinese chemicaliën en brand door goedkope oplaadsnoertjes uit China is groter.
Dus we kunnen rustig verder slapen.
Ja en dan is het al een paar keer uitgesteld, duurt allemaal maar lang daarquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:34 schreef TigerXtrm het volgende:
WHO is laat. Waarschijnlijk overleden aan Corona
PHEIC-time!quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:34 schreef TigerXtrm het volgende:
WHO is laat. Waarschijnlijk overleden aan Corona
Je zou bijna denken dat China op de achtergrond de grote baas is in de wereld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mij valt het op hoeveel media outlets China helemaal de hemel in prijzen . Gisteren de WHO, diverse Amerikaanse media en vandaag weer RTL
Ik begrijp ten minste dat 14 dagen vrij reizen voordat je ook maar iets merkt nogal een issue is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:33 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja beter loop jij even de studio in Prof..Google..
Als dat nog 2 weken dat lijstje volgt dan denk ik dat je rustig kan stellen dat we allemaal fucked zullen zijn over niet al te lang.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers de komende paar dagen, of die redelijk overeen blijven komen met die exponentiële berekening.
Het gevaarlijkste aan dit virus is dat je er een virale longontsteking van kunt krijgen waar rgeen medicijnen voor zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:36 schreef Durmada het volgende:
[..]
Iedereen kan rustig gaan slapen, maar een beetje paniek is leuk en de massahysterie die volgt is voeding voor de media. We zijn hier nu ook al 19 topics aan het lullen over een griepepidemie. Blijkbaar is de wens de vader van de gedachte. Dit gaat in geen enkele zin escaleren en een storm in een glas water is nog te zacht uitgedrukt.
niet op voorraadquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:36 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.amazon.de/gp/(...)A58SJTCY95TN71KN72ZH
(bij bol.com 47 euro)
Volgen wij het zelfde virus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:36 schreef Durmada het volgende:
[..]
Iedereen kan rustig gaan slapen, maar een beetje paniek is leuk en de massahysterie die volgt is voeding voor de media. We zijn hier nu ook al 19 topics aan het lullen over een griepepidemie. Blijkbaar is de wens de vader van de gedachte. Dit gaat in geen enkele zin escaleren en een storm in een glas water is nog te zacht uitgedrukt.
Ja, Feverish Februari wordt spannend.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Als dat nog 2 weken dat lijstje volgt dan denk ik dat je rustig kan stellen dat we allemaal fucked zullen zijn over niet al te lang.
Hopelijk komt het niet zo ver.
Ik ben vooraf benieuwd hoe de besmettingen binnen nu en 2 weken gaan in al die landen buiten China waar nu de 1ste mens op mens besmettingen zijn.
In Frankrijk loopt het al op, in Amerika ook etc. Hoe staat het er in die landen voor over 2 weken.
Gut Feeling. als het niet meer te behapstukken is. Wat is het stupide idee om in Wuhan een 1000 bedden ziekenhuis uit de grond te stampen (behalve een semi-politieke positief signaal).quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je zal vast zo je redenen hebben. Mathematisch onderbouwd of niet.
Je moet ook altijd een beetje in je achterhoofd houden dat die mensen ook niet willen dat er totale paniek uitbreekt, en dus dat ze sommige cijfers juist een beetje naar beneden afrondenquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:39 schreef Maver24 het volgende:
Als wij het hier allemaal zoveel beter weten dan op tv dan hebben we allemaal de verkeerde studie gevolgd schijnbaar. Ik zou je alvast aanmelden voor een studie. Misschien levert het nog wat op. Heel de dag op FOK zitten is ook niet alles
Kijk beter, er staat dat het product onderweg is naar Amazon, en leverbaar.quote:
Je gaat er bijna achterdochtig van worden jaquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat China op de achtergrond de grote baas is in de wereld.
Laten we een drinking game spelen. Elke keer dat china loft krijgt nemen we een shotquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:41 schreef syroto het volgende:
Gadver, gelijk weer China ophemelen...
dan kan ik 25 dagen overlevenquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk beter, er staat dat het product onderweg is naar Amazon, en leverbaar.
Nu niet op voorraad maar verwacht, wanneer je besteld heb je ze binnen een week oid.
Even deze persco terugkijken en je hebt binnen 5 minuten blackoutquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laten we een drinking game spelen. Elke keer dat china loft krijgt nemen we een shot
Politiek en realiteit gaat altijd moeizaam samen. Zeker in China.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef LTVDK het volgende:
Kan die nog meer veren in de reet van China stoppen joh
Ik ben nu al dronkenquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even deze persco terugkijken en je hebt binnen 5 minuten blackout
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even deze persco terugkijken en je hebt binnen 5 minuten blackout
Waar zijn jullie eigenlijk naar aan het kijken?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar wat hij dus eigenlijk zegt is dat Afrika fucked is als het virus daar voet aan land krijgt.
De alarmknop is ingedrukt.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar zijn jullie eigenlijk naar aan het kijken?
In Afrika gaan ze in sommige delen zonder virus al dood van de honger, laat staan met
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar zijn jullie eigenlijk naar aan het kijken?
In Afrika gaan ze in sommige delen zonder virus al dood van de honger, laat staan met
twitter:BNONews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 20:44:01BREAKING: World Health Organization declares new coronavirus a public health emergency of international concern reageer retweet
quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mag ik ook een linkje?
was ebola dat ookquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:47 schreef syroto het volgende:
twitter:BNONews twitterde op donderdag 30-01-2020 om 20:44:01BREAKING: World Health Organization declares new coronavirus a public health emergency of international concern reageer retweet
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:48 schreef Schuifpui het volgende:
Al die ophef voor een verkoudheidsvirus..
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:49 schreef Drugshond het volgende:
Footnote. Ik heb een review geschreven voor een aangekomen product uit Chijna. Vroeg hioe de situatie daar nu Was. Is geen FB of zo. hoop dat ze nog vrijuit kunnen spreken.
Daar kom je nu pas achter? Dit virus zou misschien wel goed zijn om het identity politics en klimaat volk wat perspectief te geven over dingen die er wel toe doen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Iemand die zulke veren in de reet van China steken is even verantwoordelijk voor de organisatie die verantwoordelijk is voor de gezondheid van de wereld.
Echt. Hoe meer ik daar over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat de wereld écht gestoord is.
Potentieel gaat deze over de Spaanse griep heen. Wat doe je hier op NWS ?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:48 schreef Schuifpui het volgende:
Al die ophef voor een verkoudheidsvirus..
mijn aliexpress mannetje heeft mijn netflix abbo wel weer kosteloos een verlenging gegevenquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:49 schreef Drugshond het volgende:
Footnote. Ik heb een review geschreven voor een aangekomen product uit Chijna. Vroeg hioe de situatie daar nu Was. Is geen FB of zo. hoop dat ze nog vrijuit kunnen spreken.
quote:Groot alarm om coronavirus: WHO spreekt van internationale noodsituatie
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft het coronavirus uitgeroepen tot een internationale bedreiging voor de volksgezondheid. Voor een dergelijke stap moet de bedreiging van de gezondheid behalve internationaal ook zeer ernstig zijn, erg plotseling, ongebruikelijk en onverwacht. PHEIC is een Engelse afkorting voor Internationale Noodsituatie in de Publieke Gezondheid. Het is pas de zesde keer dat de WHO op deze manier alarm slaat.
Dat is niet wat het is. Maar als je jezelf dat graag wil wijsmaken, doe je ding.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is wat is het is. Niet meer, niet minder.
Relativeren, kunnen paniekvogels zoals jij goed gebruiken. Wanneer gaat die Eurozone nou eens klappen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Potentieel gaat deze over de Spaanse griep heen. Wat doe je hier op NWS ?
ik krijg niet zo vaak virale longonsteking van een griepjequote:Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daar istie.quote:
We praten over 170 doden in China, dat is echt totaal verwaarloosbaar. Maak jij je maar lekker druk, maar als je je hierover druk gaat maken, verwacht ik niet dat jij heel relaxed in het leven staat. Er is letterlijk niks aan de hand voor ons en die paar duizend Chinezen die dood gaan, gaan uiteindelijk ook wel ergens anders aan dood. Het klinkt misschien heel hard, maar het is echt geen ramp dat er wat Chinezen dood gaan aan een griepje. Er zijn nota bene 1,4 miljard Chinezen op deze wereld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Volgen wij het zelfde virus?Want het virus dat ik volg heeft behoorlijk wat meer doden veroorzaakt dan een gemiddeld griep virus in een zelfde tijdspanne en er is voorlopig geen zicht op een medicijn. Paniek is één ding, doen alsof het compleet onschadelijk is weer een andere extreem.
Startschot voor februari 2020.quote:
Het is geen griepvirus, het is een verkoudheidsvirus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik krijg niet zo vaak virale longonsteking van een griepje
Ook normale verkoudheid is soms dodelijk voor ouderen en zwakkeren. Dit is niets meer dan dat.quote:Coronaviruses are a group of viruses that can cause a range of symptoms including a runny nose, cough, sore throat and fever. Some are mild, such as the common cold, while others are more likely to lead to pneumonia. ... Other well-known coronaviruses include SARS and MERS. The new virus is called 2019-nCoV
Zo dom, dit soort postsquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
We praten over 170 doden in China, dat is echt totaal verwaarloosbaar. Maak jij je maar lekker druk, maar als je je hierover druk gaat maken, verwacht ik niet dat jij heel relaxed in het leven staat. Er is letterlijk niks aan de hand voor ons en die paar duizend Chinezen die dood gaan, gaan uiteindelijk ook wel ergens anders aan dood. Het klinkt misschien heel hard, maar het is echt geen ramp dat er wat Chinezen dood gaan aan een griepje. Er zijn nota bene 1,4 miljard Chinezen op deze wereld.
Sorry, ik kan er moeilijk om malen dat er dan wel 170 Chinezen zijn overleden! Als je je hier zo druk om maakt, kan je net zo goed naar landen als Eritrea of Mali kijken, waar dagelijks velen mensen sterven door hongersnood.
Maar nu zijn er nog geen 200 mensen dood in China en de wereld is in rep en roer. Wat een onzin zeg.
Als je te dom bent om te snappen wat de potentiële gevolgen kunnen zijn van deze situatie dan ga ik ook de moeite niet nemen om het je uit te leggen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
We praten over 170 doden in China, dat is echt totaal verwaarloosbaar. Maak jij je maar lekker druk, maar als je je hierover druk gaat maken, verwacht ik niet dat jij heel relaxed in het leven staat. Er is letterlijk niks aan de hand voor ons en die paar duizend Chinezen die dood gaan, gaan uiteindelijk ook wel ergens anders aan dood. Het klinkt misschien heel hard, maar het is echt geen ramp dat er wat Chinezen dood gaan aan een griepje. Er zijn nota bene 1,4 miljard Chinezen op deze wereld.
Sorry, ik kan er moeilijk om malen dat er dan wel 170 Chinezen zijn overleden! Als je je hier zo druk om maakt, kan je net zo goed naar landen als Eritrea of Mali kijken, waar dagelijks velen mensen sterven door hongersnood.
Maar nu zijn er nog geen 200 mensen dood in China en de wereld is in rep en roer. Wat een onzin zeg.
Ik zou iets kunnen zeggen over stokjes. Maar dat gaat wel heel erg BDSM worden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Als ik een game speel op een Chinese server moet ik dan een mondkapje om?
Ja we verklaren een PHEIC om een simpel verkoudheidje.. Dit loopt in China gewoon compleet uit de hand, geen controle meer over de patienten omdat niet genoeg zorg beschikbaar op die schaal, en de cijfers zijn niet meer accuraat door het gebrek aan metingen (hoogstwaarschijnlijk)quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Die PHEIC werd ook uitgeroepen voor eerdere verkoudheidsvirussen zoals SARS en MERS waar 800 mensen aan overleden. Aan een gemiddelde griep gaan jaarlijks een half miljoen mensen dood zonder dat we het daar ooit over hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:56 schreef syroto het volgende:
[..]
Ja we verklaren een PHEIC om een simpel verkoudheidje.. Dit loopt in China gewoon compleet uit de hand, geen controle meer over de patienten omdat niet genoeg zorg beschikbaar op die schaal, en de cijfers zijn niet meer accuraat door het gebrek aan metingen (hoogstwaarschijnlijk)
Ik voel me niet zo goedquote:
En de volgende.quote:
Laat hem ophouden , het word nog mijn doodquote:
Kutvolkquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:01 schreef LTVDK het volgende:
Kutfransoos die het weer in het Frans moet vragen hoor.
Inclusief de Brexitquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:03 schreef Tjacka het volgende:
De nieuwsberichten zijn precies hetzelfde als bij plague inc.
Ik denk ook niet dat ze voor een gewoon griepje een internationale noodsitatie zouden uitroepen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik krijg niet zo vaak virale longonsteking van een griepje
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hopelijk annuleren ze het songfestival.
Echt hèquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:03 schreef Tjacka het volgende:
Ja, vage update inderdaad. Wat is er met het vaccin begonnen? Of waar? Wie?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:01 schreef Maver24 het volgende:
Staat op nos.nl
Update
Vaccin begonnen.
Ja, volgens mij wel. Echt hele rare baby's kreeg je daar van zeg. Daarna nooit meer iets van gehoord.quote:
Ik zou het heel erg vinden als er heel veel mensen zouden doodgaanquote:
Geen idee of ik er bang voor moet zijn, Als het gewoon een mild griepje is niet, Maar als je al bevend dood gaan en geen adem meer krijgt hoeft het van mij niet.quote:
Niet van: Help ik ga dood. Maar meer dat alles tot stilstand gaat komen qua handel. En de gevolgen die dat gaat krijgen. Heb zelf persoonlijk liever een goede griep.quote:
nee, want de doden hadden een slechte gezondheid of waren oud, net zoals bij griep.quote:
Dat laatste is echt in het aller-ergste geval he?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:08 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Geen idee of ik er bang voor moet zijn, Als het gewoon een mild griepje is niet, Maar als je al bevend dood gaan en geen adem meer krijgt hoeft het van mij niet.
Wat is jouw definitie van "heel veel mensen" ?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou het heel erg vinden als er heel veel mensen zouden doodgaan
De premier van Thailand heeft zich vandaag ziek gemeld na een werkbezoek gisteren aan Bangkok Airport.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja.![]()
Nu wachten op ''The president of China is getting sick''.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee, verkoudheidsvirussen zijn er elk jaar.
Stuk of 3 miljard?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef maily het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van "heel veel mensen" ?
Tis wel leuke traditie inderdaad, die wereldwijde noodsituatie ieder jaarquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik zet dan ook alvast een glas klaar, dit komt goed. Eind september nog onder de 30 miljoen doden en ik juich.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik kan het me echt niet voorstellen. Misschien omdat iedere scare van de laatste 20 jaar een enorme sof was.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De premier van Thailand heeft zich vandaag ziek gemeld na een werkbezoek gisteren aan Bangkok Airport.
Ja, als het een pandemie zou worden dan is 3% mortaliteit nog veelquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef maily het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van "heel veel mensen" ?
Daar roepen ze toch geen internationale noodsituatie voor uit?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Vraag me af hoe iemand als hem veilig wordt gehouden. Zou hij een bunker hebben, een soort war-room, waar hij niet uit komt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja.![]()
Nu wachten op ''The president of China is getting sick''.
Wel als ze niet van het virus af wetenquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar roepen ze toch geen internationale noodsituatie voor uit?
Da vind ik persoonlijk wel veel, jaquote:
Meestal niet, maar in 2003 bijvoorbeeld wel. Soms doen ze het voor verkoudheid, soms voor griep en soms voor exotische ziektes in Afrika.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar roepen ze toch geen internationale noodsituatie voor uit?
Ja, veel levendiger als je even koffie gaat halen en het tellertje is weer 6 gevalletjes verder.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Laat ze maar eens wat vaker de aantallen updaten. Man man, wat is dat toch ouderwets.
Op basis van de hele wereld? Om en nabij de 210 miljoen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als het een pandemie zou worden dan is 3% mortaliteit nog veel
Maar ik kan niet uitrekenen hoeveel.
Is dat bij allen gevallen zo?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, want de doden hadden een slechte gezondheid of waren oud, net zoals bij griep.
Ja was loos alarm tot nu toe. Maar de incubatietijd is nog afwachten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Is er al wat nieuws geweest over dat cruise schip?
Dus als mensen zwak zijn is het niet erg dat ze dood gaan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:13 schreef Tlaloc het volgende:
Van wat ik lees waren de personen die zijn overleden oud en/of lichamelijk zeer zwak, dus wat is het hele issue precies?
Of gewoon een hype a la varkensgriep / sars? WHO die meer geld wil ivm dreigende busgetcuts?
Ideaal moment voor tegenstanders om hem per ongeluk ziek te laten wordenquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vraag me af hoe iemand als hem veilig wordt gehouden. Zou hij een bunker hebben, een soort war-room, waar hij niet uit komt?
Oud in 70+ en lichaamlijk zwak mensen met al aandoeningen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:13 schreef Tlaloc het volgende:
Van wat ik lees waren de personen die zijn overleden oud en/of lichamelijk zeer zwak, dus wat is het hele issue precies?
Of gewoon een hype a la varkensgriep / sars? WHO die meer geld wil ivm dreigende busgetcuts?
Survival of the fittest heet dat. Lullig, maar wel nodig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus als mensen zwak zijn is het niet erg dat ze dood gaan?
Er is ook een besmetting van dertig jaarquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Oud in 70+ en lichaamlijk zwak mensen met al aandoeningen?
Ah, mooi. Thanks.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:14 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ja was loos alarm tot nu toe. Maar de incubatietijd is nog afwachten.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef Djnormandy het volgende:
Maarja 6x eerder is er een noodsituatie uitgeroepen en ik ben er nog steeds , Dus dit zal ook wel goed gaan.
Als jij er maar bentquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef Djnormandy het volgende:
Maarja 6x eerder is er een noodituatie uitgeroepen en ik ben er nog steeds , Dus dit zal ook wel goed gaan.
Er waren ook kinderen besmetquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is ook een besmetting van dertig jaar
Man van 30.
In europa
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben 34quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Man van 30.
In europa
Dat is wel een verschil ja. De gezonde mens zal het misschien dan ervaren als een zware verkoudheid?quote:
Ik 36quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben 34
Komt zo wel erg dichtbij
Vorig jaar had de griepgolf mij te pakken, wel een paar dagen ziek geweest.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Man van 30.
In europa
Ik denk dat ik al dertig miljoen keer gezegd heb waarom dit anders isquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:18 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Jaarlijks gaan er ook miljoenen ouderen en zwakkeren dood door een griepje of verkoudheid waar hun verslechterde immuunsysteem niet meer tegen kan. Waarom is dit virus dan anders?
RIP aan de nabestaandenquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:20 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Vorig jaar had de griepgolf mij te pakken, wel een paar dagen ziek geweest.
Ik was 27.
In Nederland.
Bron?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al dertig miljoen keer gezegd heb waarom dit anders is
Omdat je hiervan een virale longontsteking kan krijgen waar geen medicijnen voor zijn
Dan krijg je op het laatste zo weinig zuurstof dat je hart stopt, en dan ga je dus dood.
Ah dat is dus 770 miljoen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
At least 10% die
Bron BBC
https://www.bbc.com/news/health-51214864
Ja die bron heb ik hier ook al dertig miljoen keer neergezet, maar ik zal hem nog een keer zoekenquote:
Je zit momenteel op het grootste informatie netwerk ter wereld. Doe er wat leuks mee.quote:
Ja van de opgenomen patiënten in het ziekenhuis jaquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
At least 10% die
Bron BBC
Ik heb het wel overleefd, maar het was echt een flink heftige tijd. Gewoon een hele dag op bed gelegen ook.quote:
This does not mean the death rate of the disease is 11%, though, as some of those still in hospital may yet die and many others have such mild symptoms they do not end up in hospital.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
At least 10% die
Bron BBC
dat is eigenlijk best wel weinigquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja van de opgenomen patiënten in het ziekenhuis ja
In afgelegen dorpjes ver weg van enige normale voorzieningen en waarbij ze na lange slopende reizen in overvolle ziekenhuizen met noodstroomvoorziening komen waar vrouwen hun kind in de wachtkamers moeten baren.. zoiets?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Oud in 70+ en lichaamlijk zwak mensen met al aandoeningen?
Hahaha, Ze zetten en kop neer die dus voor angst gaat zorgen maar ze verbeteren zichzelf in de laatste zin dat het ook weer niet zo kan zijn, Typisch media.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
At least 10% die
Bron BBC
Tot de ziekenhuizen overvol raken door het steeds maar toenemende aantal zieken..quote:
Ik snap niet dat ze in China zo weinig dokters een ziekenhuizen hebben met een bevolking van 1.3 miljard,quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot de ziekenhuizen overvol raken door het steeds maar toenemende aantal zieken..
Voor de mensheid an sich niet. In theorie is het zelfs goed. Iets met natuurlijke selectie. Ook in het kader van de reeds overbevolkte aarde is een kleine terugval in populatie een zegen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-chinese-coronavirusquote:
Dan nemen we ze niet mee rop in het ziekenhuis, probleem opgelost!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja van de opgenomen patiënten in het ziekenhuis ja
Hey een mede overlevende van de Mexicaanse Griep Des Doods! Haiquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:21 schreef Remco het volgende:
Ik heb de Mexicaanse griep gehad 10 jaar terug getest en wel en leef ook nog. Gewoon doorlopen allemaal.
Er bestaan toch zware anti-virale medicijnen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-chinese-coronavirus
Dit is een longarts en die zegt in dit filmpje dat een virale pneumonie niet te behandelen is.
Dus dat is mijn bron
Mexicaanse griep, nu een ziekte met de naam van een Mexicaans biertje....TOEVAL? I think not!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Hey een mede overlevende van de Mexicaanse Griep Des Doods! Hai
Worden er al zieke mensen geëxecuteerd?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:03 schreef Tjacka het volgende:
Nee, kijk naar dat filmpje die man is longarts Een hele goede longarts.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Er bestaan toch zware anti-virale medicijnen?
Maar misschien dat die vooral werken bij chronische zaken zoals hiv enzo.
Is wel te behandelen alleen niet met medicijnen , Er is wel apparatuur dat als je ernstig ziek word je in leven kan houden. Het niet zo dat als je het krijgt je meteen dood gaat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is een longarts en die zegt in dit filmpje dat een virale pneumonie niet te behandelen is.
Dus dat is mijn bron
Waarom denk je dat ze anders een internationale noodsituatie hebben uitgeroepen?
twitter:MisterAntiBully twitterde op donderdag 30-01-2020 om 20:59:23*Unzips Chinas pantsThis is an unprecedented outbreak*Massages Chinas ballsWe are declaring a public health emergency
oesn't limit travel or tradeHuman to human transmissions are worrying us*Swallows the loadPlease don't be mean to China. https://t.co/x0LXLdvsEf reageer retweet
Haha mooi, probleem opgelost. Fijne vakantiequote:Op donderdag 30 januari 2020 21:28 schreef matthijst het volgende:
Eindelijk heeft NL ook negatief reisadvies![]()
![]()
![]()
Meteen vakantie om geboekt, geen Peking meer, maar meteen naar Japan
Hij legt zelf uit in dat filmpje dat soms beademing niet meer helpt Dat dan je hart stopt en dat je doodgaatquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:29 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Is wel te behandelen alleen niet met medicijnen , Er is wel apparatuur dat als je ernstig ziek word je in leven kan houden. Het niet zo dat als je het krijgt je meteen dood gaat.
Net als met een normaal griepje zullen ook velen met dit virus die een sterke weerstand hebben en die slechts lichte gezondheidsklachten hebben zich niet als 'ziek' melden bij een arts, ziekenhuis of elders.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
This does not mean the death rate of the disease is 11%, though, as some of those still in hospital may yet die and many others have such mild symptoms they do not end up in hospital.
dus eerder 3% waar iedereen over spreekt
Gaat nu ff niet lukken, later misschien!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, kijk naar dat filmpje die man is longarts Een hele goede longarts.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Hey een mede overlevende van de Mexicaanse Griep Des Doods! Hai
Als KLM vliegt ga ik gewoonquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha mooi, probleem opgelost. Fijne vakantie![]()
![]()
Als Japan in Maart virus vrij is dan natuurlijk.
Ik kan best goed Engels!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Net als met een normaal griepje zullen ook velen met dit virus die een sterke weerstand hebben en die slechts lichte gezondheidsklachten hebben zich niet als 'ziek' melden bij een arts, ziekenhuis of elders.
Dat kun je bij elk verkoudheidsvirus krijgen. Normaal lost je immuunsysteem dat op. Maar bij ouderen en zwakkeren lukt dat minder. Die kunnen er aan overlijden. Net als bij de gewone griep.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus dat is mijn bron
Waarom denk je dat ze anders een internationale noodsituatie hebben uitgeroepen?
Wat ik van mijn huisarts begreep is dat 't enige wat ze kunnen doen bij de meeste virale ontstekingen is de ontsteking bestrijden zodat je lijf toekomt aan 't opruimen van het virus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus dat is mijn bron
Als je verzwakt ben of een onderliggende ziekte heb. Vooral kinderen en oudere verzwakte personen zijn een risicogroep. Nog steeds sterven 5% van alle mensen die een longontsteking krijgen. Dus dat kan ook wel weer kloppen wat er in China nu gebeurd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij legt zelf uit in dat filmpje dat soms beademing niet meer helpt Dat dan je hart stopt en dat je doodgaat
Dat is ook heel gezelligquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat nu ff niet lukken, later misschien!
Er zit er hier eentje Peppa Pig te kijken
Het verschil is dat voor deze longontsteking geen medicijnen zijn omdat het een virale isquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:32 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat kun je bij elk verkoudheidsvirus krijgen. Normaal lost je immuunsysteem dat op. Maar bij ouderen en zwakkeren lukt dat minder. Die kunnen er aan overlijden. Net als bij de gewone griep.
Hype. WHO heeft geld nodig.
Bij besmetting met een influenza virus kan je dat ook krijgen. Zeker als het immuunsysteem verzwakt is. Dus ik snap de hysterie ook niet zo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus dat is mijn bron
Klopt, de statistiek gaat over de mensen die zich wel melden en de diagnose 2019-nCoV krijgen. Net als bij een normale griep, lijkt me toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Net als met een normaal griepje zullen ook velen met dit virus die een sterke weerstand hebben en die slechts lichte gezondheidsklachten hebben zich niet als 'ziek' melden bij een arts, ziekenhuis of elders.
Ja maar als het een pandemie wordt, betekent dat dat er dus een heleboel mensen dood gaan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:32 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Als je verzwakt ben of een onderliggende ziekte heb. Vooral kinderen en oudere verzwakte personen zijn een risicogroep. Nog steeds sterven 5% van alle mensen die een longontsteking krijgen. Dus dat kan ook wel weer kloppen wat er in China nu gebeurd.
Het is de enige keer dat ik griep heb gehad dat ik me kan herinneren. En ja, 't was een griep zoals 't omschreven wordt. Mijn huisarts zei aan de hand van de symptomen dat ze dacht dat 't de Mexicaanse griep was. En er waren andere mensen op m'n werk die 't ook hadden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:31 schreef Remco het volgende:
[..], dat viel zo erg mee regelmatig me zieker gevoeld dan toen. Door de hype toen wou mij werkgever dat ik me officieel ging testen
Voor een virus zijn ook geen medicijnen, omdat virussen snel muteren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het verschil is dat voor deze longontsteking geen medicijnen zijn omdat het een virale is
Gelukkig had die wel een klein goed woordje over voor China.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk eens wat ik heb gevonden
Candidate to Lead the W.H.O. Accused of Covering Up Epidemics
[ afbeelding ]
Tedros Adhanom Ghebreyesus in 2016. He has been accused of covering up cholera outbreaks by an associate of a rival for World Health Organization director general
https://www.nytimes.com/2(...)olera-outbreaks.html
Het verschil tussen een bacteriele longontsteking en een virale, is dat er voor de laatste geen medicijjnen zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Bij besmetting met een influenza virus kan je dat ook krijgen. Zeker als het immuunsysteem verzwakt is. Dus ik snap de hysterie ook niet zo.
twitter:W7VOA twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:35:15Non-emergency US diplomatic personnel and family members in Beijing, Chengdu, Guangzhou, Shanghai and Shenyang authorized to depart #China due to #coronavirus, according to @StateDept. reageer retweet
Ja, dit moet wel een conspiracy zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Mexicaanse griep, nu een ziekte met de naam van een Mexicaans biertje....TOEVAL? I think not!
Klopt en daarom gaan die mensen dus dood, en dat zei die dokter in dat filmpje ookquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:35 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Voor een virus zijn ook geen medicijnen, omdat virussen snel muteren.
Brugklas biologie.....
Griepvirus... Influenza versie weet ik het.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het verschil tussen een bacteriele longontsteking en een virale, is dat er voor de laatste geen medicijjnen zijn
Godzijdank nog iemand die nuchter kan relativeren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Bij besmetting met een influenza virus kan je dat ook krijgen. Zeker als het immuunsysteem verzwakt is. Dus ik snap de hysterie ook niet zo.
Nee, ze gaan dood alleen dood als hun immuunsysteem al redelijk naar de klote en overspannen is door andere aandoeningen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Klopt en daarom gaan die mensen dus dood, en dat zei die dokter in dat filmpje ook
Voor dit virus is inderdaad nog geen vaccin
Dus gaan sommige mensen dood. Aan die virale longontsteking.
Nou. Ik trek een pilsje open.
Nou lieve schatten, ik zou zeggen ga tegen Het WHO zeggen dat ze die internationale noodsituatie intrekken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:39 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Godzijdank nog iemand die nuchter kan relativeren.
Daten?
...wie zijn dan de 'wel-emergency-people', welk emergencyquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:W7VOA twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:35:15Non-emergency US diplomatic personnel and family members in Beijing, Chengdu, Guangzhou, Shanghai and Shenyang authorized to depart #China due to #coronavirus, according to @:StateDept. reageer retweet
Haha ja, hele steden in lock-down wat vreselijk veel geld kost. Voor een griepje. Of een verkoudheidje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Djnormandy het volgende:
Maar waarom moet het dan een wereldwijde noodsituatie worden als het een griepje is?
Echt ja!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een topic. Van hysterie tot extreem overrelativeren
In wat voor clown wereld leven we als men hem de hoofd van de WHO maakt . Goed hij heeft in het verleden wat epidemieën verzwegen maar deze keer is die volledig objectief, echt!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig had die wel een klein goed woordje over voor China.
Ga gewoon wat leuks doen in plaats van je jaarlijkse adrenaline kick uit een topic als dit halen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:45 schreef Oorlogsheld het volgende:
Al die mensen hier die gaan relativeren!! Doe eens niet! We willen hysterie!
Naja, volgens mij heeft niemand gehamsterd en blijft niemand bewust thuis. Dus dat valt wel mee. Het is wel een potentieel ernstige situatie. En speculeren hoe erg is niet persé hysterie.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een topic. Van hysterie tot extreem overrelativeren
^^quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Kamp A: "Lol griepje."
Kamp B: "WE GAAN ALLEMAAL FUCKING DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD!"
[ afbeelding ]
China is dan ook niet 'de reden'.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Confetti het volgende:
De WHO doet wel alles om in de kont van China te kruipen en de reden voor deze noodtoestand bij alles en iedereen te leggen, behalve China.
Ik heb diabetesquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Djnormandy het volgende:
52 van de eerste 99 patienten
Hadden al onderliggende ziektes, zoals diabetes en hart-long problemen.
Heb je cijfers?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:44 schreef Schuifpui het volgende:
Dit gaat nog een week of 2-3 zo door. Vervolgens blijkt dat er vele tien- tot honderdduizenden besmettingen zijn en weinig sterfgevallen. De mortality rate is vergelijkbaar met een normale verkoudheid of griep. Vervolgens verdwijnt het vrij snel uit het nieuws. Aan het eind van het jaar heeft een significant deel van de wereldbevolking deze versie van verkoudheid gehad en heeft niemand het er meer over tot het weer eens opgehaald wordt tijdens een volgende internationale gezondheidscrisis.
In werkelijkheid ligt ie 4 keer zo hoog, maar wat jij wil johquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:44 schreef Schuifpui het volgende:
De mortality rate is vergelijkbaar met een normale verkoudheid of griep.
Leg me dan eens uit waarom? Omdat het besmettelijk is? Dat is een normaal griepje ook, vriendelijke vriend.quote:
Dat weeeeeten we nog niet!!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In werkelijkheid ligt ie 4 keer zo hoog, maar wat jij wil joh
Dit lag toch tussen de 2 en 3% en de griep zoals wij die kennen ligt rond de 0,1%quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
In werkelijkheid ligt ie 4 keer zo hoog, maar wat jij wil joh
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.quote:
Dreigende budgetcuts voor WHO?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Djnormandy het volgende:
Maar waarom moet het dan een wereldwijde noodsituatie worden als het een griepje is?
Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom? Omdat het besmettelijk is? Dat is een normaal griepje ook, vriendelijke vriend.
Blijf maar wel uit mn buurt dan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.
Ja, of dat China steden dichtgooit. En china kijkt echt niet op een leven meer of minder.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.
Maar doe ermee wat je wilt.
Even hip doen: om de mortality rate.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom? Omdat het besmettelijk is? Dat is een normaal griepje ook, vriendelijke vriend.
Ja vertel dat maar eens in Chinaquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:48 schreef Djnormandy het volgende:
Ik denk dat de kans op dit moment groter is dat je de lotto kan winnen dan dat je dit virus krijgt.
Ik blijf liever op dit moment in mijn zolderkamer. Ze verstaan me daar toch niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja vertel dat maar eens in China
Ook dat China communistisch is en dat ze met SARS ook alle onder het tapijtje wilden vegen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, of dat China steden dichtgooit. En china kijkt echt niet op een leven meer of minder.
Ik steek mijn hand ook op. Ben ook al heel de week niet lekker. Dacht zondag dat ik geen adem meer kreeg. Kortademig als de pestquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |