Dat kun je bij elk verkoudheidsvirus krijgen. Normaal lost je immuunsysteem dat op. Maar bij ouderen en zwakkeren lukt dat minder. Die kunnen er aan overlijden. Net als bij de gewone griep.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-chinese-coronavirus
Dit is een longarts en die zegt in dit filmpje dat een virale pneumonie niet te behandelen is.
Dus dat is mijn bron
Waarom denk je dat ze anders een internationale noodsituatie hebben uitgeroepen?
Wat ik van mijn huisarts begreep is dat 't enige wat ze kunnen doen bij de meeste virale ontstekingen is de ontsteking bestrijden zodat je lijf toekomt aan 't opruimen van het virus.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is een longarts en die zegt in dit filmpje dat een virale pneumonie niet te behandelen is.
Dus dat is mijn bron
Als je verzwakt ben of een onderliggende ziekte heb. Vooral kinderen en oudere verzwakte personen zijn een risicogroep. Nog steeds sterven 5% van alle mensen die een longontsteking krijgen. Dus dat kan ook wel weer kloppen wat er in China nu gebeurd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij legt zelf uit in dat filmpje dat soms beademing niet meer helpt Dat dan je hart stopt en dat je doodgaat
Dat is ook heel gezelligquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat nu ff niet lukken, later misschien!
Er zit er hier eentje Peppa Pig te kijken
Het verschil is dat voor deze longontsteking geen medicijnen zijn omdat het een virale isquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:32 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat kun je bij elk verkoudheidsvirus krijgen. Normaal lost je immuunsysteem dat op. Maar bij ouderen en zwakkeren lukt dat minder. Die kunnen er aan overlijden. Net als bij de gewone griep.
Hype. WHO heeft geld nodig.
Bij besmetting met een influenza virus kan je dat ook krijgen. Zeker als het immuunsysteem verzwakt is. Dus ik snap de hysterie ook niet zo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dus dat is mijn bron
Waarom denk je dat ze anders een internationale noodsituatie hebben uitgeroepen?
Klopt, de statistiek gaat over de mensen die zich wel melden en de diagnose 2019-nCoV krijgen. Net als bij een normale griep, lijkt me toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Net als met een normaal griepje zullen ook velen met dit virus die een sterke weerstand hebben en die slechts lichte gezondheidsklachten hebben zich niet als 'ziek' melden bij een arts, ziekenhuis of elders.
Ja maar als het een pandemie wordt, betekent dat dat er dus een heleboel mensen dood gaan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:32 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Als je verzwakt ben of een onderliggende ziekte heb. Vooral kinderen en oudere verzwakte personen zijn een risicogroep. Nog steeds sterven 5% van alle mensen die een longontsteking krijgen. Dus dat kan ook wel weer kloppen wat er in China nu gebeurd.
Het is de enige keer dat ik griep heb gehad dat ik me kan herinneren. En ja, 't was een griep zoals 't omschreven wordt. Mijn huisarts zei aan de hand van de symptomen dat ze dacht dat 't de Mexicaanse griep was. En er waren andere mensen op m'n werk die 't ook hadden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:31 schreef Remco het volgende:
[..], dat viel zo erg mee regelmatig me zieker gevoeld dan toen. Door de hype toen wou mij werkgever dat ik me officieel ging testen
Voor een virus zijn ook geen medicijnen, omdat virussen snel muteren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het verschil is dat voor deze longontsteking geen medicijnen zijn omdat het een virale is
Gelukkig had die wel een klein goed woordje over voor China.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk eens wat ik heb gevonden
Candidate to Lead the W.H.O. Accused of Covering Up Epidemics
[ afbeelding ]
Tedros Adhanom Ghebreyesus in 2016. He has been accused of covering up cholera outbreaks by an associate of a rival for World Health Organization director general
https://www.nytimes.com/2(...)olera-outbreaks.html
Het verschil tussen een bacteriele longontsteking en een virale, is dat er voor de laatste geen medicijjnen zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Bij besmetting met een influenza virus kan je dat ook krijgen. Zeker als het immuunsysteem verzwakt is. Dus ik snap de hysterie ook niet zo.
twitter:W7VOA twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:35:15Non-emergency US diplomatic personnel and family members in Beijing, Chengdu, Guangzhou, Shanghai and Shenyang authorized to depart #China due to #coronavirus, according to @StateDept. reageer retweet
Ja, dit moet wel een conspiracy zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Mexicaanse griep, nu een ziekte met de naam van een Mexicaans biertje....TOEVAL? I think not!
Klopt en daarom gaan die mensen dus dood, en dat zei die dokter in dat filmpje ookquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:35 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Voor een virus zijn ook geen medicijnen, omdat virussen snel muteren.
Brugklas biologie.....
Griepvirus... Influenza versie weet ik het.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het verschil tussen een bacteriele longontsteking en een virale, is dat er voor de laatste geen medicijjnen zijn
Godzijdank nog iemand die nuchter kan relativeren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Bij besmetting met een influenza virus kan je dat ook krijgen. Zeker als het immuunsysteem verzwakt is. Dus ik snap de hysterie ook niet zo.
Nee, ze gaan dood alleen dood als hun immuunsysteem al redelijk naar de klote en overspannen is door andere aandoeningen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Klopt en daarom gaan die mensen dus dood, en dat zei die dokter in dat filmpje ook
Voor dit virus is inderdaad nog geen vaccin
Dus gaan sommige mensen dood. Aan die virale longontsteking.
Nou. Ik trek een pilsje open.
Nou lieve schatten, ik zou zeggen ga tegen Het WHO zeggen dat ze die internationale noodsituatie intrekken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:39 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Godzijdank nog iemand die nuchter kan relativeren.
Daten?
...wie zijn dan de 'wel-emergency-people', welk emergencyquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:W7VOA twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:35:15Non-emergency US diplomatic personnel and family members in Beijing, Chengdu, Guangzhou, Shanghai and Shenyang authorized to depart #China due to #coronavirus, according to @:StateDept. reageer retweet
Haha ja, hele steden in lock-down wat vreselijk veel geld kost. Voor een griepje. Of een verkoudheidje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Djnormandy het volgende:
Maar waarom moet het dan een wereldwijde noodsituatie worden als het een griepje is?
Echt ja!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een topic. Van hysterie tot extreem overrelativeren
In wat voor clown wereld leven we als men hem de hoofd van de WHO maakt . Goed hij heeft in het verleden wat epidemieën verzwegen maar deze keer is die volledig objectief, echt!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig had die wel een klein goed woordje over voor China.
Ga gewoon wat leuks doen in plaats van je jaarlijkse adrenaline kick uit een topic als dit halen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:45 schreef Oorlogsheld het volgende:
Al die mensen hier die gaan relativeren!! Doe eens niet! We willen hysterie!
Naja, volgens mij heeft niemand gehamsterd en blijft niemand bewust thuis. Dus dat valt wel mee. Het is wel een potentieel ernstige situatie. En speculeren hoe erg is niet persé hysterie.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een topic. Van hysterie tot extreem overrelativeren
^^quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Kamp A: "Lol griepje."
Kamp B: "WE GAAN ALLEMAAL FUCKING DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD!"
[ afbeelding ]
China is dan ook niet 'de reden'.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:30 schreef Confetti het volgende:
De WHO doet wel alles om in de kont van China te kruipen en de reden voor deze noodtoestand bij alles en iedereen te leggen, behalve China.
Ik heb diabetesquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:34 schreef Djnormandy het volgende:
52 van de eerste 99 patienten
Hadden al onderliggende ziektes, zoals diabetes en hart-long problemen.
Heb je cijfers?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:44 schreef Schuifpui het volgende:
Dit gaat nog een week of 2-3 zo door. Vervolgens blijkt dat er vele tien- tot honderdduizenden besmettingen zijn en weinig sterfgevallen. De mortality rate is vergelijkbaar met een normale verkoudheid of griep. Vervolgens verdwijnt het vrij snel uit het nieuws. Aan het eind van het jaar heeft een significant deel van de wereldbevolking deze versie van verkoudheid gehad en heeft niemand het er meer over tot het weer eens opgehaald wordt tijdens een volgende internationale gezondheidscrisis.
In werkelijkheid ligt ie 4 keer zo hoog, maar wat jij wil johquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:44 schreef Schuifpui het volgende:
De mortality rate is vergelijkbaar met een normale verkoudheid of griep.
Leg me dan eens uit waarom? Omdat het besmettelijk is? Dat is een normaal griepje ook, vriendelijke vriend.quote:
Dat weeeeeten we nog niet!!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In werkelijkheid ligt ie 4 keer zo hoog, maar wat jij wil joh
Dit lag toch tussen de 2 en 3% en de griep zoals wij die kennen ligt rond de 0,1%quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:
In werkelijkheid ligt ie 4 keer zo hoog, maar wat jij wil joh
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.quote:
Dreigende budgetcuts voor WHO?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:41 schreef Djnormandy het volgende:
Maar waarom moet het dan een wereldwijde noodsituatie worden als het een griepje is?
Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom? Omdat het besmettelijk is? Dat is een normaal griepje ook, vriendelijke vriend.
Blijf maar wel uit mn buurt dan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.
Ja, of dat China steden dichtgooit. En china kijkt echt niet op een leven meer of minder.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.
Maar doe ermee wat je wilt.
Even hip doen: om de mortality rate.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom? Omdat het besmettelijk is? Dat is een normaal griepje ook, vriendelijke vriend.
Ja vertel dat maar eens in Chinaquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:48 schreef Djnormandy het volgende:
Ik denk dat de kans op dit moment groter is dat je de lotto kan winnen dan dat je dit virus krijgt.
Ik blijf liever op dit moment in mijn zolderkamer. Ze verstaan me daar toch niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja vertel dat maar eens in China
Ook dat China communistisch is en dat ze met SARS ook alle onder het tapijtje wilden vegen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, of dat China steden dichtgooit. En china kijkt echt niet op een leven meer of minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |