Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesktwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:14:48Coronavirus update:- 7,811 confirmed cases worldwide- 12,167 suspected cases- 170 fatalities- 1,370 in serious/critical condition- 124 treated and released- All regions of China reporting cases- 17 countries reporting cases reageer retweet
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zonotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Alleen de man is naar de IC, de vrouw nietquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het meest verontrustende van dit bericht vind ik het feit dat een 30 en 31 jarig stel naar de IC moesten. Dat doet een gewoon griepvirus meestal niet.....
2016 idioot en een speelfilm.quote:
Leg uit waarom het niet gek is om te denken dat alleen Aziaten het meeste gevaar lopen. Is dat echt onderzocht en komt het door bepaalde genen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:46 schreef Djnormandy het volgende:
Als het alleen in aziatische mensen gevaarlijk kan worden, Het klinkt niet heel gek en best geloofwaardig,
Maar iedereen in de wereld die zegt het loopt op het loopt op! Vind je het gek, Steeds meer mensen die uit Wuhan waren gegaan komen of terug of worden terug gehaald. Dus de kans is goed en groot dat er een zieke bij zit.
Ik vind het dodental en infectes eigenlijk nog meevallen.
Ja en daar hoor je niemand over hoe opvallend dat is. Het moet allemaal negatief zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:45 schreef Draak31 het volgende:
Wel opvallend hoe weinig Europeanen tot nu toe besmet zijn. Je zou denken dat er zo onderhand al redelijk wat mensen van blanke afkomst besmet zouden moeten zijn.
Dapper!twitter:gerryshih twitterde op donderdag 30-01-2020 om 06:49:26Wow: head of Shanghai response says he's relieving all brave front-line docs working since Jan 1.Instead, he's sending in all members of the Communist Party, whose slogan is "We work for the people." Don't hide, he says: "You chant your slogans in normal times...now show me" https://t.co/qkGoN8YVxw reageer retweet
RIP head of Shanghai responsequote:Op donderdag 30 januari 2020 13:52 schreef zoost het volgende:
Dapper!twitter:gerryshih twitterde op donderdag 30-01-2020 om 06:49:26Wow: head of Shanghai response says he's relieving all brave front-line docs working since Jan 1.Instead, he's sending in all members of the Communist Party, whose slogan is "We work for the people." Don't hide, he says: "You chant your slogans in normal times...now show me" https://t.co/qkGoN8YVxw reageer retweet
Ik had wel gelezen ja, Dat aziaten een bepaald gen dragen waardoor ze vatbaarder zijn . Maar of het zo iets weet ik ook niet precies, Niets wat er naar buiten gekomen is is te bevestigen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Leg uit waarom het niet gek is om te denken dat alleen Aziaten het meeste gevaar lopen. Is dat echt onderzocht en komt het door bepaalde genen?
Was nu toch al wel bekend dat zonder de juiste specifieke kennis van het opdoen van die dingen het helemaal geen nut heeft ?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:50 schreef RipCity het volgende:
Coronapaniek: mondkapjes gaan vijftig keer zo hard
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-zo-hard~abc7e48c/
Truus en manuela willen gewoon graag aandacht. Hier in Thailand & cambodia draagt nog geen 10% (als het al zoveel is- voornamelijk Chinezen en service medewerkers) mondkapjes en dan komen zij rondlopen met die dingen op. Opzeker dat ze na 5minuten in de zon die dingen ook afgooien.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
2016 idioot en een speelfilm.
Uit welke film is deze scene?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:40 schreef slashdotter3 het volgende: Hoe lang nog voordat dit onvermijdelijk wordt? [ afbeelding ]
Zou mooi zijn als daar meer naar onderzocht word. Wat wel vast staat tot nu toe is dat er geen mensen die echt uit Europa komen en geen Aziatisch achtergrond hebben het hebben. Dat is toch zo?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:56 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik had wel gelezen ja, Dat aziaten een bepaald gen dragen waardoor ze vatbaarder zijn . Maar of het zo iets weet ik ook niet precies, Niets wat er naar buiten gekomen is is te bevestigen.
Is er berhaupt 1 Europeaan besmet?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:45 schreef Draak31 het volgende:
Wel opvallend hoe weinig Europeanen tot nu toe besmet zijn. Je zou denken dat er zo onderhand al redelijk wat mensen van blanke afkomst besmet zouden moeten zijn.
Die Duitsers zijn geen Chinezen toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:59 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als daar meer naar onderzocht word. Wat wel vast staat tot nu toe is dat er geen mensen die echt uit Europa komen en geen Aziatisch achtergrond hebben het hebben. Dat is toch zo?
Je zinnen zijn echt heel lastig te lezen met deze gebrekkige interpunctie. Het is een kleine moeite en het maakt het lezen van je posts een stuk fijner.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:46 schreef Djnormandy het volgende:
Als het alleen in aziatische mensen gevaarlijk kan worden, Het klinkt niet heel gek en best geloofwaardig,
Maar iedereen in de wereld die zegt het loopt op het loopt op! Vind je het gek, Steeds meer mensen die uit Wuhan waren gegaan komen of terug of worden terug gehaald. Dus de kans is goed en groot dat er een zieke bij zit.
Ik vind het dodental en infectes eigenlijk nog meevallen.
Goeie vraagquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn geen Chinezen toch?
................quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn geen Chinezen toch?
Dan gaat het nog steeds om aziaten, maar best.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, iedereen begrijpt dat het erom gaat of ze dat ook van oorsprong zijn. Behalve jij.
Ja precies, is het duitser maar met Aziatische achtergrond of is een boerenpummel 😂😂quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, iedereen begrijpt dat het erom gaat of ze dat ook van oorsprong zijn. Behalve jij.
Wat ik begrijp van sommige nieuwssites is dat de persoon die een training gaf een Chinese is, degene die via haar besmet zijn geraakt zijn Duitsers (Westerlingen) van oorsprong.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, zat het ook op te zoeken en zo begrijp ik het ook.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:09 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van sommige nieuwssites is dat de persoon die een training gaf een Chinese is, degene die via haar besmet zijn geraakt zijn Duitsers (Westerlingen) van oorsprong.
En die training gaf zij in het Duits?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:09 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat ik begrijp van sommige nieuwssites is dat de persoon die een training gaf een Chinese is, degene die via haar besmet zijn geraakt zijn Duitsers (Westerlingen) van oorsprong.
De Chinese had het van haar ouders gekregen, die uit Wuhan komen. Zij komt zelf uit Shanghai
West-Friesquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
En die training gaf zij in het Duits?
Ik kan dus nergens vinden of deze duitse man een westerse of aziatische achtergrond heeft..quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:09 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
De Chinese had het van haar ouders gekregen, die uit Wuhan komen. Zij komt zelf uit Shanghai
Dat is de hamvraag.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:13 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik kan dus nergens vinden of deze duitse man een westerse of aziatische achtergrond heeft..
Boeiend!quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je zinnen zijn echt heel lastig te lezen met deze gebrekkige interpunctie. Het is een kleine moeite en het maakt het lezen van je posts een stuk fijner.
Als er nog een mutatie in het virus zou optreden en de mortaliteit flink zou stijgen dan loopt het pas uit de klauwen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als het totaal uit de klauw loopt en 50% van de wereld raakt de komende 6 maanden besmet en daarvan sterft 2%, dan is daarmee de bevolkingsgroei voor 2020 gecompenseerd. Als het echt uit de klauw loopt dan, he!
In China zelf zijn wel twee toeristen besmet, waarvan 1 uit Australi.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Als ik alle berichten terugzoek dan is het enkel niet bekend over de duitse man. Mbt europa.
Waren dit dan ook toeristen zonder aziatische afkomst?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:31 schreef Za het volgende:
[..]
In China zelf zijn wel twee toeristen besmet, waarvan 1 uit Australi.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Waren dit dan ook toeristen zonder aziatische afkomst?
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:24:46Het coronavirus is nu ook bij buitenlanders geconstateerd: 1 Pakistaanse en 2 Australirs.Cijfers van 20 min geleden tov mijn vorige tweet:Besmet: 6086 ➡️ 7736Overleden: 133 ➡️ 170Verdacht: 9239 ➡️ 12167Genezen: 119 ➡️ 124 https://t.co/1C6hlSTpTG reageer retweet
Dankje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:36 schreef Lonaa het volgende:
Volgens mij is het opgelost nu, toch? Carry on then.
Ik ben in Portugal ook een buitenlanderquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:37 schreef Za het volgende:
[..]twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:24:46Het coronavirus is nu ook bij buitenlanders geconstateerd: 1 Pakistaanse en 2 Australirs.Cijfers van 20 min geleden tov mijn vorige tweet:Besmet: 6086 ➡️ 7736Overleden: 133 ➡️ 170Verdacht: 9239 ➡️ 12167Genezen: 119 ➡️ 124 https://t.co/1C6hlSTpTG reageer retweet
Ik weet niet of ze in China Chinezen afkomstig uit Australi of Pakistan als buitenlanders zien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:38 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben in Portugal ook een buitenlanderwant Nederlandse, maar mijn genen zeggen iets anders ..
Van het AD:quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze in China Chinezen afkomstig uit Australi of Pakistan als buitenlanders zien.
Ghenghis Khan had 10% van de wereldbevolking omgebracht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als het totaal uit de klauw loopt en 50% van de wereld raakt de komende 6 maanden besmet en daarvan sterft 2%, dan is daarmee de bevolkingsgroei voor 2020 gecompenseerd. Als het echt uit de klauw loopt dan, he!
Huijgen rapporteert vanuit Peking, in China zelf zijn 3 besmette buitenlandse toeristen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:41 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Van het AD:
Australi en Maleisi
Ook in Australi is het coronavirus voor het eerst vastgesteld. Een Chinese man van in de vijftig die vorige week van Wuhan naar Melbourne is gereisd, draagt het virus bij zich. Hij is opgenomen in het ziekenhuis.
Australie wel dus
Hier ook benieuwd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Uit welke film is deze scene?
quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Uit welke film is deze scene?
Maar dat kunnen dan toch net zo goed buitenlandse toeristen zijn die wel een Aziatische achtergrond hebben qua genetica?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:43 schreef Za het volgende:
[..]
Huijgen rapporteert vanuit Peking, in China zelf zijn 3 besmette buitenlandse toeristen.
Mooi man, al die totaal losstaande ontploffingenquote:
Mja ook al prefereert het virus mensen van Aziatische afkomst wil niet zeggen dat hij niet ook een paar roomblanke blonde boys mee snoept natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:48 schreef cemeteryslut het volgende:
Het is nog niet uitgesloten noch bevestigd dat alle besmette gevallen genetisch een Aziatische achtergrond hebben.
(Maar het zou zomaar kunnen)
Hoewel dit ook wel een flink aantal is!quote:95 mogelijke coronapatinten in ziekenhuizen Hongkong
In de laatste 24 uur zijn er in ziekenhuizen in Hongkong 95 patinten binnengekomen met symptomen die op het coronavirus lijken te wijzen, zoals zware problemen aan de luchtwegen.
Omdat mondkapjes niet of nauwelijks meer te krijgen zijn, gaan mensen zelf knutselen. Zoals deze mensen op het vliegveld van Hongkong, die gezichtsmaskers maakten van grote waterflessen.
Wel opletten met 'mogelijke gevallen', want zeker in die contreien wordt iedereen met symptomen (die ook veel voorkomen bij allerlei andere, 'gewone' ziektes) zo'n beetje als 'mogelijk besmet met coronavirus' genoteerd..quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:53 schreef syroto het volgende:
[..]
Hoewel dit ook wel een flink aantal is!
Ja uiteraard.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:46 schreef Logician2.0 het volgende:
Maar dat kunnen dan toch net zo goed buitenlandse toeristen zijn die wel een Aziatische achtergrond hebben qua genetica?
Dit is geen feit.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:51 schreef Draak31 het volgende:
Mja ook al prefereert het virus mensen van Aziatische afkomst
Living on the edge!quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:01 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik ben koud en rillerig.
@:Ang3l - Daar gaan we.
Je bent gerapporteerd, verwacht zo mannen in witte pakken voor je deurquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:01 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik ben koud en rillerig.
EOD?quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:05 schreef syroto het volgende:
[..]
Je bent gerapporteerd, verwacht zo mannen in witte pakken voor je deur
Ik ben al heel de week niet zo lekker. Wel een stuk beter dan het weekend.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:01 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik ben koud en rillerig.
De echtgenoot van de 54-jarige vrouw uit Hongkong is al getest en hij bleek het virus niet bij zich te dragen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:08 schreef maily het volgende:
Coronavirus: 6000 cruisetoeristen vast op schip
[ afbeelding ]
Ja. Maar er zit iemand op de foto zijn neus te snuiten .... die moesten ze ook maar even testen ....quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:10 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De echtgenoot van de 54-jarige vrouw uit Hongkong is al getest en hij bleek het virus niet bij zich te dragen.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. Maar er zit iemand op de foto zijn neus te snuiten .... die moesten ze ook maar even testen ....
En een grote rode sticker ....quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:05 schreef syroto het volgende:
[..]
Je bent gerapporteerd, verwacht zo mannen in witte pakken voor je deur
Oowwww vandaar. Vroeg me al af wat je bedoelde met dat rode cirkeltje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. Maar er zit iemand op de foto zijn neus te snuiten .... die moesten ze ook maar even testen ....
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:10 schreef maily het volgende:
[..]
Gelukkig is het te koud om te zwemmen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:08 schreef maily het volgende:
Coronavirus: 6000 cruisetoeristen vast op schip
[ afbeelding ]
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 30-01-2020 om 14:38:06Mij is een paar keer gevraagd wat de economische gevolgen van de coronaviruscrisis zijn. De maatregelen treffen vooral hotels, reisbureaus en restaurants. Ik sprak een paar Nederlandse ondernemers in Hongkong, Macau en Nanjing ⬇️ https://t.co/T4g0jJCVpE reageer retweet
Jezus!! Waarom nemen die spleetogen het niet serieus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:10 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De echtgenoot van de 54-jarige vrouw uit Hongkong is al getest en hij bleek het virus niet bij zich te dragen.
Je hoeft niet racistisch te worden vanwege het virusquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:29 schreef hoechst het volgende:
[..]
Jezus!! Waarom nemen die spleetogen het niet serieus?
Beter blijf je in je eigen land
Nee zeker niet maar ik word er ook boos om. Blijf gewoon daarquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:31 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Je hoeft niet racistisch te worden vanwege het virus
Dit zijn mensen die buiten de regio Wuhan komen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:29 schreef hoechst het volgende:
[..]
Jezus!! Waarom nemen die spleetogen het niet serieus?
Beter blijf je in je eigen land
Die in Lapland of all places niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:34 schreef Rijst het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die buiten de regio Wuhan komen.
Joh, die zijn al lang en breed op die boot gestapt voordat het wereldnieuws werd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nee zeker niet maar ik word er ook boos om. Blijf gewoon daar
Dat ben ik zeker met je eens. Ik snap het ook niet, Je kan toch zelf bedenken (stel dat je het heb) van : Ohw, Ik blijf lekker thuis even voor 3 weken of in eigen land . Nederland zou ook maar eens chinezen voor 1 maandje moeten weren, Het is even niet anders.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:34 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nee zeker niet maar ik word er ook boos om. Blijf gewoon daar
Dit is toch gewoon t toevallig? Achterlijk volk die chineesjes.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die in Lapland of all places niet.
https://newsnowfinland.fi(...)han-visiting-lapland
Nou de gemeenschap in Nederland/overijssel neemt het erg serieus anders. Alle activiteiten rondom nieuwjaar zijn afgelast, alle lessen afgelast en mensen die naar China zijn geweest wordt gevraagd na 2wk zich te melden om te laten weten hoe het gaat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:36 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Ik snap het ook niet, Je kan toch zelf bedenken (stel dat je het heb) van : Ohw, Ik blijf lekker thuis even voor 3 weken of in eigen land . Nederland zou ook maar eens chinezen voor 1 maandje moeten weren, Het is even niet anders.
Dat was van gister al. Is daar nieuws over verderquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:43 schreef asco het volgende:
https://twitter.com/FOX5Vegas/status/1222562623041851393?s=19
Ja bizar inderdaad.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die in Lapland of all places niet.
https://newsnowfinland.fi(...)han-visiting-lapland
Gelijk afschieten die hap....quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:48 schreef Rijst het volgende:
[..]
Ja bizar inderdaad.
Net als die vrouw die in Wuhan vlak voor de lockdown koortsverschijnselen kreeg en toch naar Parijs was gevlogen. Ze had medicijnen geslikt om haar lichaamstemperatuur lager te houden waardoor ze door de medische check kwam van het vliegveld. Hier liep ze mee te pronken op haar social media.
Geen idee. Maar als er nou ergens altijd veel Chinezen zijn is het in Vegas. In december/januari nog geweest. Ik had overigens griep in Vegas. En dat had ik nog nooit in mijn leven (no lie). 😂quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:47 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat was van gister al. Is daar nieuws over verder
Dat is leuk via je computerscherm of televisie.... totdat je vrienden en familie (of jij zelf) ziek zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden er mensen zijn die stiekem hopen dat het met dit virus uit de klauwen loopt en de wereldbevolking een beetje wordt uitgedund?
Retorische vraag en het antwoord is ja.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden er mensen zijn die stiekem hopen dat het met dit virus uit de klauwen loopt en de wereldbevolking een beetje wordt uitgedund?
Maar nogmaals, er is eerder al gemeld dat er bij patienten negatief is getest tot wel 6 dagen NA het uiten van symptomen. Dus dit zegt toch helemaal niks?quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:54 schreef Maver24 het volgende:
Geen coronavirus op cruiseschip, melden Italiaanse media
Mustafa Marghadi
@:mousmar
Volgens de eerste tests zou het NIET om het #coronavirus gaan op het cruiseschip in Itali. https://t.co/WY8YBWmNKE
Jaaaaaaaaaaaaa
Geen idee verderquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:57 schreef syroto het volgende:
[..]
Maar nogmaals, er is eerder al gemeld dat er bij patienten negatief is getest tot wel 6 dagen NA het uiten van symptomen. Dus dit zegt toch helemaal niks?
Als hij niet in China is geweest sterker nog in Wuhan, Waarom niet?quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:50 schreef 00wildchild het volgende:
M’n pa heeft een longontsteking komt wel dichtbij nu. En zijn vriendin mij appen of ik even soep kan brengen naar hem HOWBOWNO.
Gewoon allemaal dood laten gaan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Als hij niet in China is geweest sterker nog in Wuhan, Waarom niet?
quote:Air France stopt toch met vluchten naar China
Air France stopt per direct met vluchten van en naar China. Eerder schrapte de luchtvaartmaatschappij alleen de vluchten van en naar Wuhan.
Het cabinepersoneel vond dit niet genoeg en wilde dat de luchtvaartmaatschappij zou stoppen met alle vluchten van en naar China. De stewards en stewardessen zijn bang dat ze op die vluchten door passagiers besmet worden met het coronavirus.
Tot zeker 9 februari zullen er geen toestellen van Air France van en naar China meer vliegen. Zusterbedrijf KLM besloot gisteren een deel van alle vluchten in en naar China te schrappen.
Wat is de bron van dit:quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:08 schreef Maver24 het volgende:
Maar wel een aanname uit wat berichten met cijfers, komen niet zomaar ergens vandaan
Vast wel. Some people just want to see the world buren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Heeft onze wereld buren?!quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vast wel. Some people just want to see the world buren.
Sowieso moeten ze eens stoppen met het vreten van wilde apen, katten en slangen. Scheelt ook wat besmettingen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:39 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon t toevallig? Achterlijk volk die chineesjes.
Ja dat staat hier ook https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:19 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de bron van dit:
East Asians have more receptors (over 5 times more) favoring the viral process, specifically ACE2-expressing cells.
Zal wel ergens een waarheid van inzitten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat staat hier ook https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1
Maar daar is ook alle mee gezegd Dat het er staat
De testgroep was 8 personen en daarvan was er 1 Aziaat, als ik het goed heb gelezen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zal wel ergens een waarheid van inzitten.
Het staat daar niet, daarom was ik benieuwd naar de bron.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:26 schreef tesssssssss het volgende:
Ja dat staat hier ook https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1
Maar daar is ook alle mee gezegd Dat het er staat
Da's wel een HEUL erg uitgebreide test geweest dan!quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De testgroep was 8 personen en daarvan was er 1 Aziaat, als ik het goed heb gelezen.
Dat kun je van alles wel zeggen dan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:31 schreef Maver24 het volgende:
Zal wel ergens een waarheid van inzitten.
Ja alles is zo negatief , Er mag ook wel wat positiefs gezegd worden, Want het meeste negatieve wat hier gezegd wordt kan ook foute informatie zijn omdat we niets weten.quote:
Wat gezellig overdreven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:08 schreef Maver24 het volgende:
Nos.nl. nu KLM nog alles stopzetten
[..]
Hij is een volwassen man, ik weet dat er eten zat in de vriezer ligt en hij kan best zelf de trap af- en op lopen om eten te pakken zonder dat ik daarvoor een half uur onderweg ben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:06 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Als hij niet in China is geweest sterker nog in Wuhan, Waarom niet?
Ik kan de bron niet vindenquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:33 schreef Za het volgende:
[..]
Het staat daar niet, daarom was ik benieuwd naar de bron.
Tja, als het personeel niet meer wil/durft. Het komt in de media, en mocht je dan ook maar 1 besmettingsgeval hebben, dan kost dat ook klauwen vol met geld. Plus imagoschade.quote:
Godver.quote:
Is dat raar dan, als het ook van dier op mens over kan gaan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:38 schreef Za het volgende:
Ondertussen gaan er in China stemmen op om ook huisdieren te monitoren.
Dat moeten ze eens bij mijn katten proberen dan Dan hebben ze een heel groot probleemquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:44 schreef Draak31 het volgende:
Gewoon alle huisdieren preventief in laten slapen, te riskant nu.
Samen met de buurtpreventie vleermuizen gaan meppen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:44 schreef Draak31 het volgende:
Gewoon alle huisdieren preventief in laten slapen, te riskant nu.
Er is weinig capaciteit voor denk ik?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
Is dat raar dan, als het ook van dier op mens over kan gaan?
Tja. Dat is dan maar zo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat moeten ze eens bij mijn katten proberen dan Dan hebben ze een heel groot probleem
"Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen."quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Om 19.30 doet de WHO uitspraak toch?
Ooooowwwwwhhhhhhhquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Om 19.30 doet de WHO uitspraak toch?
Gewoon een poging van de Communistische Partij om de aandacht af te leiden van hun mismanagement.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:38 schreef Za het volgende:
Ondertussen gaan er in China stemmen op om ook huisdieren te monitoren.
Hij zat ook in het observatiecentrum.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
Dit is pas triest
'17-jarige overleden omdat familie in quarantaine zat'
Chinese media schrijven over een 17-jarige jongen met een beperking die is overleden, omdat zijn familie ervan werd verdacht het coronavirus te hebben. De ouders en een broer waren uit voorzorg in quarantaine geplaatst, waardoor ze niet meer konden zorgen voor de 17-jarige. Terwijl de jongen vanwege zijn beperking volledig afhankelijk is van hulp. De Chinese autoriteiten onderzoeken hoe de tragedie heeft kunnen gebeuren.
Dus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:34 schreef Rijst het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die buiten de regio Wuhan komen.
Misschien het placebo effectquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Was nu toch al wel bekend dat zonder de juiste specifieke kennis van het opdoen van die dingen het helemaal geen nut heeft ?
Steken nog open aan de zijkant ook.
Wel eerlijk tenminste, maar niet posititief helaasquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:00 schreef Toefjes het volgende:
Thaise minister van gezondheidszorg: Helaas, wij kunnen hier niks tegen doen. Te veel Chinezen hier.
https://www.dailymail.co.(...)dly-coronavirus.html
Maar die valt wel in de risicogroep.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:57 schreef Za het volgende:
[..]
Hij zat ook in het observatiecentrum.
http://finance.eastmoney.com/a/202001301368616274.html
Om rekening te houden met reizigers die niet op zo'n korte termijn hun vlucht gecanceld willen zien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom staakt KLM pas na het weekend alle vluchten richting China
Misschien hebben ze bepaalde servicevoorwaarden waarmee ze geld terug moeten betalen of iets dergelijks wanneer ze X uur voor een vlucht de boel annuleren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nou das lekker als je health minister dat zegt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:00 schreef Toefjes het volgende:
Thaise minister van gezondheidszorg: Helaas, wij kunnen hier niks tegen doen. Te veel Chinezen hier.
https://www.dailymail.co.(...)dly-coronavirus.html
Er zijn helaas geen gegevens per stad te vinden. Ook niet in de downloadbare spreadsheet van dat dashboard.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The head of health services in a city near the epicentre of the coronavirus outbreak has been sacked after she could not answer questions on state television about how many people were being treated.
Tang Zhihong, who ran the health department in Huanggang city, which has reported almost 500 confirmed cases and 12 deaths, appeared on state television earlier on Thursday, Reuters reported.
500 gevallen dus in Huanggang city. Was dat al bekend ?
Bnonews heeft gegevens per stad. Link staat zelfs in de OP.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er zijn helaas geen gegevens per stad te vinden. Ook niet in de downloadbare spreadsheet van dat dashboard.
https://docs.google.com/s(...)sp=sharing&sle=true#
Per provincie, beter gezegdquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bnonews heeft gegevens per stad. Link staat zelfs in de OP.
En daar gaat de hoop om het tot China contained te houden ook meteen het raam uitquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:04 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nou das lekker als je health minister dat zegt.
Die vallen allemaal onder Hubei, wat meer is dan alleen Wuhan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The head of health services in a city near the epicentre of the coronavirus outbreak has been sacked after she could not answer questions on state television about how many people were being treated.
Tang Zhihong, who ran the health department in Huanggang city, which has reported almost 500 confirmed cases and 12 deaths, appeared on state television earlier on Thursday, Reuters reported.
500 gevallen dus in Huanggang city. Was dat al bekend ?
Nou Thailand ook maar afsluiten van de wereld. Lekker zo'n 3e wereldland die niks kan doen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En daar gaat de hoop om het tot China contained te houden ook meteen het raam uit.
Welke kaart?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op de kaart kun je op de bolletjes van steden klikken.
Haha wtf dat filmpje daar onder.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:07 schreef Maver24 het volgende:
Goedzo KLM. Eindelijk. Kon ook niet achterblijven. Maar waarom maar 1 week. Is dat voldoende?
https://twitter.com/NOS/status/1222913099671445505?s=19
Verlengen kan je toch nog altijd toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:07 schreef Maver24 het volgende:
Goedzo KLM. Eindelijk. Kon ook niet achterblijven. Maar waarom maar 1 week. Is dat voldoende?
Nee.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:57 schreef syroto het volgende:
Maar nogmaals, er is eerder al gemeld dat er bij patienten negatief is getest tot wel 6 dagen NA het uiten van symptomen. Dus dit zegt toch helemaal niks?
Deze niet hoor. Nos meldt dat het nu gaat vanwege de gezondheidsrisico. Goed lezen op de NOSquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:21 schreef Za het volgende:
[..]
Ze doen het alleen vanwege gebrek aan boekingen.
Nu nog de 30 andere maatschappijen die van Amsterdam naar China vliegenquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:07 schreef Maver24 het volgende:
Wanneer je eerst om commercile redenen het gros van je vluchten schrapt ben je de volgende dag niet erg geloofwaardig wanneer je gezondheidsrisico's gaat aanvoeren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:22 schreef Maver24 het volgende:
Deze niet hoor. Nos meldt dat het nu gaat vanwege de gezondheidsrisico. Goed lezen op de NOS
10/10 zou proberen als ik godvergeten rijk wasquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verdomme, je ziet nu op reddit gewoon spamlinks verschijnen van nep nieuws artikelen over een vaccine.
vaccine-coronavirus.c o m![]()
Wat een scam
Ik ben benieuwd wat je krijgt als je iets besteld.
Zonder Visa kom je het land niet in. Goede maatregelquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:24 schreef remlof het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)met-coronavirus.html
Tsjechi geeft Chinezen geen visa meer. Ben benieuwd of er nog meer landen met deze maatregel zullen komen.
Dat is het punt ook een beetje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:36 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zonder Visa kom je het land niet in. Goede maatregel
Is dit niet gewoon de oplossing. Geen visa meer afgeven. Nederland kom opquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is het punt ook een beetje.
das wel aardig, maar Tjechie zit toch gewoon in Schengen, dus vanuit Duitsland of zo rijd je zo Tjechie binnen hoor, ook als Chinees met een Duits visumquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is het punt ook een beetje.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:46 schreef Drugshond het volgende:
Ik had gewoon gelijk 2.8 % gaat dood. Deze virus gaat global zo rond de 180 miljoen opruimen.
Hoe wil je dit nog isoleren ?!, de haast enigste oplossing is een nieuw vaccin . Maar dan zijn we 4 maanden verder. Het met landen en/of steden op slot gooien is eigenlijk al een gebed zonder einde.
De R in de formule is ook 2.5 Wat ik ook al veel eerder schreef. Dus de rest is makkelijk uit te plotten.
-----------------------
Brace.
PS : Ik heb mijn medicatietraject stilgezet (Auto-immunonderdrukkers). Ziekenhuis weet ervan. Ze vinden mijn uitleg bio-technisch doordacht.
Zullen we wedden om een fles whisky. Over eens maand of 8 zullen we zien waar we staan. Je hebt een PM trouwens.quote:
Stel dat er 180 miljoen aan sterven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:46 schreef Drugshond het volgende:
Ik had gewoon gelijk 2.8 % gaat dood. Deze virus gaat global zo rond de 180 miljoen opruimen.
Hoe wil je dit nog isoleren ?!, de haast enigste oplossing is een nieuw vaccin . Maar dan zijn we 4 maanden verder. Het met landen en/of steden op slot gooien is eigenlijk al een gebed zonder einde.
De R in de formule is ook 2.5 Wat ik ook al veel eerder schreef. Dus de rest is makkelijk uit te plotten.
-----------------------
Brace.
PS : Ik heb mijn medicatietraject stilgezet (Auto-immunonderdrukkers). Ziekenhuis weet ervan. Ze vinden mijn uitleg bio-technisch doordacht.
In die regio zitten ook veel vleermuizen toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:24 schreef remlof het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)met-coronavirus.html
Tsjechi geeft Chinezen geen visa meer. Ben benieuwd of er nog meer landen met deze maatregel zullen komen.
Vooral mensen die denken dat ze enorme zeen aan ruimte nodig hebben om te leven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:51 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Stel dat er 180 miljoen aan sterven.
Dan nog is er een enorme overbevolking.
Ook bij 1,8 miljard doden is er nog steeds overbevolking.
5 Miljard op deze planeet is eigenlijk de max wil men comfortabel kunnen leven.
Maar ja gelovigen die 11 kinderen nemen.... en blijkbaar niet weten wat exponentiele groei is.
Village officials reportedly visited Yan but fed him only twice over the six-day period.quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:51 schreef Maver24 het volgende:
Dit is pas triest
'17-jarige overleden omdat familie in quarantaine zat'
Chinese media schrijven over een 17-jarige jongen met een beperking die is overleden, omdat zijn familie ervan werd verdacht het coronavirus te hebben. De ouders en een broer waren uit voorzorg in quarantaine geplaatst, waardoor ze niet meer konden zorgen voor de 17-jarige. Terwijl de jongen vanwege zijn beperking volledig afhankelijk is van hulp. De Chinese autoriteiten onderzoeken hoe de tragedie heeft kunnen gebeuren.
Wtf heb ik zojuist gelezenquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:46 schreef Drugshond het volgende:
-----------------------
Brace.
quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:46 schreef Drugshond het volgende:
-----------------------
Brace.
Volgens mij had ik bij die longarts op twitter gelezen dat 3 % dood gaatquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:46 schreef Drugshond het volgende:
-----------------------
Brace.
Putin weet wel hoe hij dit moet aanpakken. Bam,gelijk de grens dicht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Russia closes 2,700-mile border with China to stop coronavirus
https://www.reddit.com/r/(...)_with_china_to_stop/
En dat zonder besmettingen in Rusland, altijd balen als dat gebeurt in Plague.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Putin weet wel hoe hij dit moet aanpakken. Bam,gelijk de grens dicht.
https://twitter.com/shossontwits/status/1222639637375651841quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je gaat huilen over mijn schrijfstijl. Die is altijd zo geweest.
Wtf manquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Judgement-day. Final Destination mag ook.
ik doe niet aan huilen joh, vond het gewoon een vreemd stukjequote:Op donderdag 30 januari 2020 18:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je gaat huilen over mijn schrijfstijl. Die is altijd zo geweest.
Omdat incubatietijd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:10 schreef Maver24 het volgende:
Zeg, ff een beredenering. Sinds maandag weten we van de besmetting in frankrijk en duitsland. We zitten nu bijna 5 dagen verder. Je zou toch verwachten dat er veel meer dan besmet zou moeten zijn in die 2 landen. Waarom horen wij daar niks van?
We zijn al 5 dagen verder. Niet iedereen is pas na 14 dagen..het is van 2 tot 14. Is wel heel toevallig als iedereen 14 dagen is.quote:
Dit iddquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Na 2 weken weten wat de werkelijke situatie 2 weken eerder was.
Bij deeltje 6 of 7 ging ik al los met cijfers. En nieuwsbronnen. Snel ingelezen in dit onderwerp. Was eigenlijk een flinke update na Sars na 2003. Wat mensen niet helemaal door hebben de eerste besmettingshaard lag wellicht niet in Wuhan. De echte burst/outbreak wel. En Wuhan is een strategische miljoenenstad (met heel veel traffic van mensen, Global).quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://twitter.com/shossontwits/status/1222639637375651841
Hier staat het toch?
"Naast dit soort data is nog iets belangrijk: hoe ziekmakend is #coronavirus. Erger dan de #influenza? Tja, lastig!
80% van de #corona-genfecteerden krijgt 'gewoon' griep
20% van de genfecteerden wordt ernstig ziek, (krijgt een virale longontsteking)
3% overlijdt (bron
@:WHO"
)
Uiteraard zal er wat spreiding zijn in de incubatietijd, maar niet zo groot. Bovendien is er ook griep en pas nadat er symptomen ontstaan die zich van de gewone griep onderscheiden kan je bepalen dat het Corona is. Dan ben je wrs wel 14 dagen verder.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:18 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We zijn al 5 dagen verder. Niet iedereen is pas na 14 dagen..het is van 2 tot 14. Is wel heel toevallig als iedereen 14 dagen is.
Waarschijnlijk omdat er niet meer doden of genfecteerden zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:10 schreef Maver24 het volgende:
Zeg, ff een beredenering. Sinds maandag weten we van de besmetting in frankrijk en duitsland. We zitten nu bijna 5 dagen verder. Je zou toch verwachten dat er veel meer dan besmet zou moeten zijn in die 2 landen. Waarom horen wij daar niks van?
Misschien gingen er vroeger meer mensen dood omdat er geen goede zorg was?quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er niet meer doden of genfecteerden zijn.
Tegenwoordig is het leven zo saai en ongevaarlijk dat iedereen snakt naar een ramp.
Vandaar al die "escape-rooms" en "survival-weekenden".
Op zich kan de westerse mens heel goed escapen en survivallen.
Maar omdat het allemaal te gemakkelijk is geworden gaan we het ons extra moeilijk maken door moeilijke escape-rooms binnen te gaan waaruit "escapen" toch nog een dingetje wordt.
Net als survivallen. Een beetje gevaarlijk lopen doen, zodat survivallen toch nog een mislukkingspercentage van 0,1 heeft.
Enfin: Vroeger had je nog wel eens een Spaanse Griep of een Zwarte Dood waar de slachtoffers in de miljoenen liepen.
Tegenwoordig moeten we het met SARS doen (een kleine 800 doden).
Met Corona zal het wel niet veel meer zijn.
Ja, precies.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Misschien gingen er vroeger meer mensen dood omdat er geen goede zorg was?
Effe nadenken..........
Zorg in China is natuurlijk ook niet te vergelijken met hier in Nederlandquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, precies.
En nu hebben we goede zorg. En valt er niks meer te klagen. Dus we maken van een mug een olifant. En door allerlei onheilsberichten op social media gaat iedereen zo'n mondkapje opzetten. Complete waanzin.
Vergeet niet dat niet iedereen heftige symptomen heeft als ie besmet is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:18 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We zijn al 5 dagen verder. Niet iedereen is pas na 14 dagen..het is van 2 tot 14. Is wel heel toevallig als iedereen 14 dagen is.
Dat 3 procent dood gaat is een beetje erg voorbarig om nu te stellen met zo weinig genezen gevallen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://twitter.com/shossontwits/status/1222639637375651841
Hier staat het toch?
"Naast dit soort data is nog iets belangrijk: hoe ziekmakend is #coronavirus. Erger dan de #influenza? Tja, lastig!
80% van de #corona-genfecteerden krijgt 'gewoon' griep
20% van de genfecteerden wordt ernstig ziek, (krijgt een virale longontsteking)
3% overlijdt (bron
@:WHO"
)
Het percentage wordt in ieder geval hoger Vrees ikquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat 3 procent dood gaat is een beetje erg voorbarig om nu te stellen met zo weinig genezen gevallen.
Voor hetzelfde geld gaan er van die 8000 besmet nog 7000 dood. Veel te vroeg om te stellen dat maar 3% de pijp uit gaat.
Dat kan over een week heel anders uit zien. Ook de andere kant op overigens.
Waarom zijn het van die achterlijke grote stippen? Nu lijkt het net of er miljonen in het land ziek zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)552%2C10.1953125&z=2
quote:Op donderdag 30 januari 2020 17:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral mensen die denken dat ze enorme zeen aan ruimte nodig hebben om te leven.
Dat denk ik ook. Er liggen er iets van 1000 ofzo erg slecht bij. Daar gaan er nog een hoop van hemelen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het percentage wordt in ieder geval hoger Vrees ik
Ligt er ook aan of chinezen steeds zo onhygenisch blijven en rare dingen eten en op elkaar blijven spugen .quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het percentage wordt in ieder geval hoger Vrees ik
World Cup alpineskin over een week of twee welquote:
Short op ALLESquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:49 schreef Jeanne_Darc het volgende:
BREAKING: CDC reports first person-to-person spread of coronavirus in the United States
The United States reported its first confirmed case of person-to-person spread of the Wuhan coronavirus, the US Centers for Disease Control and Prevention announced on Thursday. This is the second case of the novel coronavirus in Illinois.
This second person is a Chicago resident and the spouse of the first confirmed travel-associated case in the state. The second patient did not travel to China.
https://edition.cnn.com/a(...)-intl-hnk/index.html
Misschien zonder publiek door laten gaan als de boel echt uit de klauwen loopt..quote:
Long mondkapjes.quote:
Waarom is dit elke keer breaking, zo wordt het virus toch verspreid?quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:49 schreef Jeanne_Darc het volgende:
BREAKING: CDC reports first person-to-person spread of coronavirus in the United States
The United States reported its first confirmed case of person-to-person spread of the Wuhan coronavirus, the US Centers for Disease Control and Prevention announced on Thursday. This is the second case of the novel coronavirus in Illinois.
This second person is a Chicago resident and the spouse of the first confirmed travel-associated case in the state. The second patient did not travel to China.
BUY BUY BUYquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook via objecten natuurlijk, maar inderdaad.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:52 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom is dit elke keer breaking, zo wordt het virus toch verspreid?
Dat is over twee jaar pas, laten we beslissingen daarover nog maar even op de lange baan schuivenquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien zonder publiek door laten gaan als de boel echt uit de klauwen loopt..
Tokyo 2020!quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is over twee jaar pas, laten we beslissingen daarover nog maar even op de lange baan schuiven
Ohquote:
Ze denken dus mens op mens , Maar het is de echtgenote . Dus het kan ook via de objecten gebeurd zijn. Maar nee blind staren en paniek veroorzaken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:55 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Ook via objecten natuurlijk, maar inderdaad.
Breaking dit breaking dat
Sowieso. Graag hier ook iedereen in paniek raken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:57 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ze denken dus mens op mens , Maar het is de echtgenote . Dus het kan ook via de objecten gebeurd zijn. Maar nee blind staren en paniek veroorzaken.
Deze plottwist zag ik niet aankomenquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:01 schreef TLC het volgende:
Eerder was er sprake dat er 6000 man vast zouden zitten op een cruiseschip in Italie door 2 zieke Chinezen
dat blijkt niet te kloppen
… het zijn er 7000
Toet toet boing boing centjes verdienenquote:Op donderdag 30 januari 2020 17:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
😂quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toet toet boing boing centjes verdienen
quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toet toet boing boing centjes verdienen
En verder info dat het zieke stel (het blijkt een stel te zijn) uit Hong Kong komt en dat ze via Milaan naar die boot zijn gegaanquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:02 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Deze plottwist zag ik niet aankomen
Zag vandaag een Chinees niezen in de Albert Heijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:10 schreef Maver24 het volgende:
Dit boeit niemand.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
World Cup alpineskin over een week of twee wel
Hong kong? Vertrokken ze ook vanuit daar? Of komen ze daar alleen vandaan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:05 schreef TLC het volgende:
[..]
En verder info dat het zieke stel (het blijkt een stel te zijn) uit Hong Kong komt en dat ze via Milaan naar die boot zijn gegaan
Hopelijk droeg je je mondkapje?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zag vandaag een Chinees niezen in de Albert Heijn.
Zelfs als diehard fan kan het me vrij weinig schelen. Yanqing gaat niet door, boeiend. Alleen jammer voor de vrijwilligers enzo maar dat geldt voor elk afgelast evenement.quote:
Ze komen uit Hong Kong en vlogen via Macao naar Milaanquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:06 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Hong kong? Vertrokken ze ook vanuit daar? Of komen ze daar alleen vandaan?
De mensen daar kunnen wel Yanqing.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelfs als diehard fan kan het me vrij weinig schelen. Yanqing gaat niet door, boeiend. Alleen jammer voor de vrijwilligers enzo maar dat geldt voor elk afgelast evenement.
Slim. Wie weet overleef je.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee maar heb wel m'n adem ingehouden tot ik 20 meter verderop was.
Aah okay, thxquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Ze komen uit Hong Kong en vlogen via Macao naar Milaan
Komt wel erg dichtbij zoquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
RIP Sapstengelquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Yes, ik ook vandaag in de stad. Wel op een Aziatisch type. Ik wacht nog op de eerste kaaskop met kapje.quote:
En weer eentje in Frankrijktwitter:afpfr twitterde op donderdag 30-01-2020 om 19:19:39Nouveau coronavirus : un sixime cas en France (officiel) #AFP https://t.co/s3I2u4Pbvv reageer retweet
Waarschijnlijk een teleurstellend regulier verkoudheidje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:22 schreef mosrednA het volgende:
Ik ben wel (neus)verkouden en heb verhoging..
PAM PAM PAAAMMM
??quote:
Ik ook op een Aziatisch type.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yes, ik ook vandaag in de stad. Wel op een Aziatisch type. Ik wacht nog op de eerste kaaskop met kapje.
Politie op de hoogte gebracht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:22 schreef mosrednA het volgende:
PAM PAM PAAAMMM
Inderdaad, iedereen teleurgesteld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een teleurstellend regulier verkoudheidje.
Weet volgens mij wel wie je besmet heeft!quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:22 schreef mosrednA het volgende:
PAM PAM PAAAMMM
Post gaat gewoon met normale vliegtuigen mee.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:44 schreef ETA het volgende:
Iemand enig idee of post nog aankomt in China nu bijna geen vliegtuigen meer die kant op gaan? Mogelijk dat vrachtverkeer nog wel doorgaat?
Ik denk wel dat je daarin gelijk hebtquote:Op donderdag 30 januari 2020 19:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Weet volgens mij wel wie je besmet heeft!
De bedrijven/fabrieken in de regio Shanghai/Suzhou zijn tot minstens 8 februari gesloten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:44 schreef ETA het volgende:
Iemand enig idee of post nog aankomt in China nu bijna geen vliegtuigen meer die kant op gaan? Mogelijk dat vrachtverkeer nog wel doorgaat?
Nog steeds alleen maar Aziatische mensen die besmet raken of niet? Of heb ik inmiddels wat gemistquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:49 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Jep, er zijn ook duitsers al besmet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:55 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Nog steeds alleen maar Aziatische mensen die besmet raken of niet? Of heb ik inmiddels wat gemist
Echte Duitsers of importvolk?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jep, er zijn ook duitsers al besmet.
Weet ik niet. Ik kan nergens iets vinden over hun afkomst.quote:
Dat wel. En een economische recessie zoals de wereld die nog nooit kende. Maar wel meer ruimte.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:00 schreef quirina het volgende:
Hebben we weer wat meer ruimte op deze planeet toch.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:58 schreef Drugshond het volgende:
Done een bet tegen een mod van sport en nog iets. (30 euro). De inzet is dat we over 8 mnd 30 miljoen doden zijn. Gerelateerd aan het corona virus. Peildatum 01-10-2020. Game on.
Wat als een (of beide) die deze weddenschap aangaan ook bij de 30 miljoen horen, wat gebeurt er dan met het geldquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gewoon niet hovercraften... Gewoon dit is het en hier sta ik achter. De outbreak moet nog beginnen. En 30 euro is een redelijke bet. No harm done.
.
Denk dat we al nabij of boven de 10.000 zitten. Update uit china komt over 4 uur ongeveer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:08 schreef syroto het volgende:
-> 8243 Infected (Surpassed SARS)
Dat gaat wel heel hard nu zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |