Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesktwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:14:48Coronavirus update:- 7,811 confirmed cases worldwide- 12,167 suspected cases- 170 fatalities- 1,370 in serious/critical condition- 124 treated and released- All regions of China reporting cases- 17 countries reporting cases reageer retweet
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Alleen de man is naar de IC, de vrouw nietquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:40 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het meest verontrustende van dit bericht vind ik het feit dat een 30 en 31 jarig stel naar de IC moesten. Dat doet een gewoon griepvirus meestal niet.....
2016 idioot en een speelfilm.quote:
Leg uit waarom het niet gek is om te denken dat alleen Aziaten het meeste gevaar lopen. Is dat echt onderzocht en komt het door bepaalde genen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:46 schreef Djnormandy het volgende:
Als het alleen in aziatische mensen gevaarlijk kan worden, Het klinkt niet heel gek en best geloofwaardig,
Maar iedereen in de wereld die zegt het loopt op het loopt op! Vind je het gek, Steeds meer mensen die uit Wuhan waren gegaan komen of terug of worden terug gehaald. Dus de kans is goed en groot dat er een zieke bij zit.
Ik vind het dodental en infectes eigenlijk nog meevallen.
Ja en daar hoor je niemand over hoe opvallend dat is. Het moet allemaal negatief zijnquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:45 schreef Draak31 het volgende:
Wel opvallend hoe weinig Europeanen tot nu toe besmet zijn. Je zou denken dat er zo onderhand al redelijk wat mensen van blanke afkomst besmet zouden moeten zijn.
Dapper!twitter:gerryshih twitterde op donderdag 30-01-2020 om 06:49:26Wow: head of Shanghai response says he's relieving all brave front-line docs working since Jan 1.Instead, he's sending in all members of the Communist Party, whose slogan is "We work for the people." Don't hide, he says: "You chant your slogans in normal times...now show me" https://t.co/qkGoN8YVxw reageer retweet
RIP head of Shanghai responsequote:Op donderdag 30 januari 2020 13:52 schreef zoost het volgende:
Dapper!twitter:gerryshih twitterde op donderdag 30-01-2020 om 06:49:26Wow: head of Shanghai response says he's relieving all brave front-line docs working since Jan 1.Instead, he's sending in all members of the Communist Party, whose slogan is "We work for the people." Don't hide, he says: "You chant your slogans in normal times...now show me" https://t.co/qkGoN8YVxw reageer retweet
Ik had wel gelezen ja, Dat aziaten een bepaald gen dragen waardoor ze vatbaarder zijn . Maar of het zo iets weet ik ook niet precies, Niets wat er naar buiten gekomen is is te bevestigen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Leg uit waarom het niet gek is om te denken dat alleen Aziaten het meeste gevaar lopen. Is dat echt onderzocht en komt het door bepaalde genen?
Was nu toch al wel bekend dat zonder de juiste specifieke kennis van het opdoen van die dingen het helemaal geen nut heeft ?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:50 schreef RipCity het volgende:
Coronapaniek: mondkapjes gaan vijftig keer zo hard
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-zo-hard~abc7e48c/
Truus en manuela willen gewoon graag aandacht. Hier in Thailand & cambodia draagt nog geen 10% (als het al zoveel is- voornamelijk Chinezen en service medewerkers) mondkapjes en dan komen zij rondlopen met die dingen op. Opzeker dat ze na 5minuten in de zon die dingen ook afgooien.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
2016 idioot en een speelfilm.
Uit welke film is deze scene?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:40 schreef slashdotter3 het volgende: Hoe lang nog voordat dit onvermijdelijk wordt? [ afbeelding ]
Zou mooi zijn als daar meer naar onderzocht word. Wat wel vast staat tot nu toe is dat er geen mensen die echt uit Europa komen en geen Aziatisch achtergrond hebben het hebben. Dat is toch zo?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:56 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik had wel gelezen ja, Dat aziaten een bepaald gen dragen waardoor ze vatbaarder zijn . Maar of het zo iets weet ik ook niet precies, Niets wat er naar buiten gekomen is is te bevestigen.
Is er überhaupt 1 Europeaan besmet?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:45 schreef Draak31 het volgende:
Wel opvallend hoe weinig Europeanen tot nu toe besmet zijn. Je zou denken dat er zo onderhand al redelijk wat mensen van blanke afkomst besmet zouden moeten zijn.
Die Duitsers zijn geen Chinezen toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:59 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als daar meer naar onderzocht word. Wat wel vast staat tot nu toe is dat er geen mensen die echt uit Europa komen en geen Aziatisch achtergrond hebben het hebben. Dat is toch zo?
Je zinnen zijn echt heel lastig te lezen met deze gebrekkige interpunctie. Het is een kleine moeite en het maakt het lezen van je posts een stuk fijner.quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:46 schreef Djnormandy het volgende:
Als het alleen in aziatische mensen gevaarlijk kan worden, Het klinkt niet heel gek en best geloofwaardig,
Maar iedereen in de wereld die zegt het loopt op het loopt op! Vind je het gek, Steeds meer mensen die uit Wuhan waren gegaan komen of terug of worden terug gehaald. Dus de kans is goed en groot dat er een zieke bij zit.
Ik vind het dodental en infectes eigenlijk nog meevallen.
Goeie vraagquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn geen Chinezen toch?
................quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die Duitsers zijn geen Chinezen toch?
Dan gaat het nog steeds om aziaten, maar best.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, iedereen begrijpt dat het erom gaat of ze dat ook van oorsprong zijn. Behalve jij.
Ja precies, is het duitser maar met Aziatische achtergrond of is een boerenpummel 😂😂quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, iedereen begrijpt dat het erom gaat of ze dat ook van oorsprong zijn. Behalve jij.
Wat ik begrijp van sommige nieuwssites is dat de persoon die een training gaf een Chinese is, degene die via haar besmet zijn geraakt zijn Duitsers (Westerlingen) van oorsprong.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, zat het ook op te zoeken en zo begrijp ik het ook.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:09 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van sommige nieuwssites is dat de persoon die een training gaf een Chinese is, degene die via haar besmet zijn geraakt zijn Duitsers (Westerlingen) van oorsprong.
En die training gaf zij in het Duits?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:09 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat ik begrijp van sommige nieuwssites is dat de persoon die een training gaf een Chinese is, degene die via haar besmet zijn geraakt zijn Duitsers (Westerlingen) van oorsprong.
De Chinese had het van haar ouders gekregen, die uit Wuhan komen. Zij komt zelf uit Shanghai
West-Friesquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
En die training gaf zij in het Duits?
Ik kan dus nergens vinden of deze duitse man een westerse of aziatische achtergrond heeft..quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:09 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
De Chinese had het van haar ouders gekregen, die uit Wuhan komen. Zij komt zelf uit Shanghai
Dat is de hamvraag.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:13 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ik kan dus nergens vinden of deze duitse man een westerse of aziatische achtergrond heeft..
Boeiend!quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:01 schreef Durmada het volgende:
[..]
Je zinnen zijn echt heel lastig te lezen met deze gebrekkige interpunctie. Het is een kleine moeite en het maakt het lezen van je posts een stuk fijner.
Als er nog een mutatie in het virus zou optreden en de mortaliteit flink zou stijgen dan loopt het pas uit de klauwen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als het totaal uit de klauw loopt en 50% van de wereld raakt de komende 6 maanden besmet en daarvan sterft 2%, dan is daarmee de bevolkingsgroei voor 2020 gecompenseerd. Als het echt uit de klauw loopt dan, he!
In China zelf zijn wel twee toeristen besmet, waarvan 1 uit Australië.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:27 schreef Logician2.0 het volgende:
Als ik alle berichten terugzoek dan is het enkel niet bekend over de duitse man. Mbt europa.
Waren dit dan ook toeristen zonder aziatische afkomst?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:31 schreef Za het volgende:
[..]
In China zelf zijn wel twee toeristen besmet, waarvan 1 uit Australië.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Waren dit dan ook toeristen zonder aziatische afkomst?
twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:24:46Het coronavirus is nu ook bij buitenlanders geconstateerd: 1 Pakistaanse en 2 Australiërs.Cijfers van 20 min geleden tov mijn vorige tweet:Besmet: 6086 ➡️ 7736Overleden: 133 ➡️ 170Verdacht: 9239 ➡️ 12167Genezen: 119 ➡️ 124 https://t.co/1C6hlSTpTG reageer retweet
Dankje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:36 schreef Lonaa het volgende:
Volgens mij is het opgelost nu, toch? Carry on then.
Ik ben in Portugal ook een buitenlanderquote:Op donderdag 30 januari 2020 14:37 schreef Za het volgende:
[..]twitter:czhuijgen twitterde op donderdag 30-01-2020 om 02:24:46Het coronavirus is nu ook bij buitenlanders geconstateerd: 1 Pakistaanse en 2 Australiërs.Cijfers van 20 min geleden tov mijn vorige tweet:Besmet: 6086 ➡️ 7736Overleden: 133 ➡️ 170Verdacht: 9239 ➡️ 12167Genezen: 119 ➡️ 124 https://t.co/1C6hlSTpTG reageer retweet
Ik weet niet of ze in China Chinezen afkomstig uit Australië of Pakistan als buitenlanders zien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:38 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik ben in Portugal ook een buitenlanderwant Nederlandse, maar mijn genen zeggen iets anders ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |