abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 13:11:43 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191263278
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 13:12:01 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191263282
Laatste post:

quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ken wel een aantal leuke hotels daar. Doubletree Hilton is ook wel leuk. Dan zit je aan de overkant van de Thames en kun je met de boot gratis oversteken.

Sowieso is de boot ook wel een leuk OV-middel daar.
We zijn er maar 8 uur, een hotel is daarom niet nodig ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de trein in Southend het niet doet heb je toch precies hetzelfde probleem? Dan kun je beter bij de boot blijven.

Ik zou de trein nemen naar Londen Fenchurch Street en dan naar de Thames wandelen en daar lekker gaan zitten en wat drinken.
Dat is ook zo :@ Ik denk dat het dan toch wel een paar uurtjes Londen wordt :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_191263291
Southend toch best leuk..

Als je Arcade Halls leuk vind :P

Met 13 minions en pluche beesten terug naar de boot :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191288386
Aankomende week weer even naar Londen vliegen om wat voetbalclubs te bezoeken en overige activiteiten te verrichten. Om de een of andere manier trekt deze stad mij keer op keer aan in tegenstelling tot andere Europese steden. Het voelt telkens weer alsof je nieuwe dingen gaat zien. Nando’s alleen al is een reden om het eiland te bezoeken.

Nog nooit met de trein geweest, overigens. Zo lang het vliegtuig goedkoper en sneller blijft gaat dat ‘m ook niet worden.
pi_191288851
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 00:08 schreef Bolasie het volgende:
Nog nooit met de trein geweest, overigens. Zo lang het vliegtuig goedkoper en sneller blijft gaat dat ‘m ook niet worden.
Ik denk dat de reistijd met trein of vliegtuig ongeveer hetzelfde is, afhankelijk van verschillende factoren natuurlijk. En als je ruim op tijd de trein boekt, durf ik wel te beweren dat de trein goedkoper is. Je moet immers ook nog van een vliegveld naar hartje Londen.
Ik zie de trein naar Londen zeker als goede concurrent.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 11:45:48 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191292711
Ik prefereer de trein zelfs. Je komt in het centrum aan al, minder wachten op een vliegveld, meer beenruimte, etc. Vaak wel een beetje duurder dan de goedkoopste vliegtickets, maar het gemak vind ik het wel waard om voor te betalen.

Wij gaan waarschijnlijk rond kerst en oud en nieuw weer. Wel benieuwd om daar te zijn met oud en nieuw O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191292769
Ik ben nu 2x met de trein geweest en vind het een stuk relaxter ook. De reis duur wel iets langer deur-to-deur.

Denk dat ik dit jaar ook weer eens die kant op ga. Vorige jaar 2x geweest :@
  zaterdag 1 februari 2020 @ 12:28:42 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_191293274
Ik vind de trein, als het werkt, ook veel rustiger.

Maar als het faalt dan faalt het enorm. Naast dat de prijs alleen laag is als je ver, ver vooraf boekt. Dat betreft is er nog wel een slag te slaan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_191293384
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik prefereer de trein zelfs. Je komt in het centrum aan al, minder wachten op een vliegveld, meer beenruimte, etc. Vaak wel een beetje duurder dan de goedkoopste vliegtickets, maar het gemak vind ik het wel waard om voor te betalen.

Wij gaan waarschijnlijk rond kerst en oud en nieuw weer. Wel benieuwd om daar te zijn met oud en nieuw O+
Rond kerst is Harrods heel gaaf _O_
pi_191293444
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 00:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk dat de reistijd met trein of vliegtuig ongeveer hetzelfde is, afhankelijk van verschillende factoren natuurlijk. En als je ruim op tijd de trein boekt, durf ik wel te beweren dat de trein goedkoper is. Je moet immers ook nog van een vliegveld naar hartje Londen.
Ik zie de trein naar Londen zeker als goede concurrent.
Op de heenweg is vliegen voor mij sowieso veel sneller vanwege de tussenstop op Brussel (al verdwijnt dat binnenkort/is dat al weg?). Terugweg kan inderdaad vrij in de buurt komen van het vliegen, maar ja, zoals je zegt, dan moet je er wel op tijd bij zijn.
pi_191293641
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:41 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Op de heenweg is vliegen voor mij sowieso veel sneller vanwege de tussenstop op Brussel (al verdwijnt dat binnenkort/is dat al weg?). Terugweg kan inderdaad vrij in de buurt komen van het vliegen, maar ja, zoals je zegt, dan moet je er wel op tijd bij zijn.
Die overstap in Brussel is net geschrapt of wordt zeer binnenkort geschrapt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191293682
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die overstap in Brussel is net geschrapt of wordt zeer binnenkort geschrapt.
Vanaf 31 maart pas; dan maar weer eens heroverwegen ^O^
pi_191295084
Ik heb straks op de terugweg al geen overstap meer. Kan rechtstreeks terug naar Rotterdam. Nu in het V&A museum voor een tentoonstelling. En het is heerlijk weer!
Be brave. Be kind.
pi_191295349
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef Esje-lief het volgende:
Ik heb straks op de terugweg al geen overstap meer. Kan rechtstreeks terug naar Rotterdam.
Londen-Amsterdam is al langer zonder overstap.
Het probleem was dat er in Amsterdam geen mogelijkheid was om bagage en paspoort te checken. Daarom moesten pax naar Londen in Brussel overstappen om die check te doen. Maar ze zijn nu druk bezig om die checks in Amsterdam mogelijk te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 februari 2020 @ 07:46:17 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191339241
NS_online twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 07:00:01 Rechtstreekse Eurostar komt eraan! Vliegensvlug naar Londen vanaf 30 april https://t.co/TixK0hDHWk reageer retweet
pi_191339250
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:46 schreef Pino112 het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 07:00:01 Rechtstreekse Eurostar komt eraan! Vliegensvlug naar Londen vanaf 30 april https://t.co/TixK0hDHWk reageer retweet
*O*
pi_191339467
Ik kan ze alleen nog niet selecteren :o

O vanaf elf februari. Dat stond niet in het nieuwsbericht dat ik net had gelezen :')
Tap tap tap
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 08:33:04 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191339747
Als je voor onder de 100 euro (retour) in 3,5 uur (vanaf Rotterdam) in London bent vind ik het een goed alternatief voor vliegen. Zeker omdat je minder bijdraagt aan de uitstoot. :)

Als het duurder is dan dat zou ik even moeten kijken hoe veel duurder. Het kan nog steeds aantrekkelijker zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_191340290
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:58 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Vanaf 31 maart pas; dan maar weer eens heroverwegen ^O^
30 april pas, Rotterdam pas vanaf 18 mei

Dan inderdaad maar weer eens rekenen en vergelijken, ben er dit kalenderjaar vast nog een aantal keer. :)
pi_191340428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:33 schreef Breuls het volgende:
Als je voor onder de 100 euro (retour) in 3,5 uur (vanaf Rotterdam) in London bent vind ik het een goed alternatief voor vliegen. Zeker omdat je minder bijdraagt aan de uitstoot. :)

Als het duurder is dan dat zou ik even moeten kijken hoe veel duurder. Het kan nog steeds aantrekkelijker zijn.
Retour van Rotterdam naar Maastricht is 54 euro 2e klas. Vind je die 100 euro grens echt realistisch?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:05:28 #21
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_191341720
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:33 schreef Breuls het volgende:
Als je voor onder de 100 euro (retour) in 3,5 uur (vanaf Rotterdam) in London bent vind ik het een goed alternatief voor vliegen. Zeker omdat je minder bijdraagt aan de uitstoot. :)

Als het duurder is dan dat zou ik even moeten kijken hoe veel duurder. Het kan nog steeds aantrekkelijker zijn.
Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.

Kom je toch aardig in de buurt van elkaar.

Daarnaast vond ik het geheel ook gewoon minder invasief, voelde veel relaxter.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:15 schreef Bolasie het volgende:

[..]

30 april pas, Rotterdam pas vanaf 18 mei

Dan inderdaad maar weer eens rekenen en vergelijken, ben er dit kalenderjaar vast nog een aantal keer. :)
Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 11:13:51 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191341838
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Retour van Rotterdam naar Maastricht is 54 euro 2e klas. Vind je die 100 euro grens echt realistisch?
Een retour Rotterdam-London kan voor 92 euro, dus ja. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 11:14:21 #23
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191341846
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.

Kom je toch aardig in de buurt van elkaar.

Daarnaast vond ik het geheel ook gewoon minder invasief, voelde veel relaxter.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
Dat vind ik inderdaad veel fijner. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_191342010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:37 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Rond kerst is Harrods heel gaaf _O_
Ik was er rond 14 december maar vond het echt tegenvallen. Mooie etalages, dat wel, maar de kerstafdeling was piepklein.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191342113
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.

Kom je toch aardig in de buurt van elkaar.

Daarnaast vond ik het geheel ook gewoon minder invasief, voelde veel relaxter.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
[..]

Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.
Ik heb daarom een paar keer voor City gekozen, scheelt een trein :@ Is wel duurder dan met EasyJet ofzo naar Stansted of Luton, maar ik heb een paar keer lopen stressen met Easybus en de trein, dat we moesten rennen, dus dan scheelt City een hoop gedoe :@
Tap tap tap
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 11:37:01 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191342169
Ik vlieg standaard op City. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_191343110
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.

Kom je toch aardig in de buurt van elkaar.

Daarnaast vond ik het geheel ook gewoon minder invasief, voelde veel relaxter.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
[..]

Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.
Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie. :P
pi_191343146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:37 schreef Breuls het volgende:
Ik vlieg standaard op City. :P
Heb ik één keer gedaan: ging toen op bezoek bij Lloyd’s en Watson (super gave gebouwen trouwens). Lekker tussen zakenlui strak in pak, anders gewoon een ander vliegveld pakken uiteraard voor een lagere prijs.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:51:53 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191343341
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:34 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie. :P
De rijen zelf vallen wel mee ja, maar het is de tijd die je er eigenlijk verdoet aan wachten. Bij de gate zeg maar. Je moet vaak toch wel twee uur van te voren aanwezig zijn. En dan dus nog de extra tijd om van bv Southend bij je hotel te komen (tenzij je op City vliegt).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 12:58:21 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191343410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:36 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Heb ik één keer gedaan: ging toen op bezoek bij Lloyd’s en Watson (super gave gebouwen trouwens). Lekker tussen zakenlui strak in pak, anders gewoon een ander vliegveld pakken uiteraard voor een lagere prijs.
Ik heb vorig jaar een paar keer vanaf Schiphol gevlogen ipv Rotterdam ivm de lagere prijs, maar verder is City prima; de kosten van een trein vanaf een verder gelegen luchthaven heb je immers ook niet. Het blijft bij een ritje DLR/Tube om in het centrum te komen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 13:08:47 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191343549
Laatste keer ook op city gevlogen, dat beviel goed :Y was ook niet heel veel duurder, maar ik vlieg uit principe niet mrt easyJet of Ryan Air dus dan zit je sowieso al in een duurder segment ;)

Als de trein zo snel gaat is het zeker ook een optie! De Thalys naar Parijs is laatst goed bevallen. Ben je gewoon in 3 uur in Parijs :o hoe lang doet de trein naar Londen er over?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_191343781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef MaJo het volgende:
Laatste keer ook op city gevlogen, dat beviel goed :Y was ook niet heel veel duurder, maar ik vlieg uit principe niet mrt easyJet of Ryan Air dus dan zit je sowieso al in een duurder segment ;)

Als de trein zo snel gaat is het zeker ook een optie! De Thalys naar Parijs is laatst goed bevallen. Ben je gewoon in 3 uur in Parijs :o hoe lang doet de trein naar Londen er over?
Londen-Amsterdam is 3u52min. Omgekeerd zal dat dus ook zijn ;)

En de Thalys naar Parijs is ideaal idd. Ik ben in een half uur op Amsterdam CS, en dan 3u40min later stap je uit in hartje Parijs O+
Vorig jaar nog gedaan. ¤70 retour.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 13:48:56 #33
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191344097
De Thalys naar Parijs is idd ook heel prettig. Heeft mijn voorkeur boven vliegen.

(Ik neem de Thalys vaak zelfs al als ik alleen maar naar Antwerpen moet, zo fijn vind ik het. :P)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_191344129
De watchtrijen op St. Pancras intl. voor de security doen niet onder voor die van Schiphol. Heeft me nog een zakmes gekost ook. Maar het is daaro op een middag met meerdere vertrekkende treinen hetzelfde met lange wachtrijen, nors en heel neerbuigend beveiligingspersoneel en tassen controles.

Voordeel is wel dat je het paspoortdansje alleen bij inchecken hebt en binnen een paar minuten nadat je uit de trein stapt je daadwerkelijk op straat in de stad staat.
pi_191344131
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus :P
Tap tap tap
pi_191344195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:51 schreef CherryLips het volgende:
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus :P
Ik wel, maar dan vanuit Ierland toen ik daar woonde. :D

Edit: sorry. Niet echt het juiste topic voor dit soort dingen :{
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191344557
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik was er rond 14 december maar vond het echt tegenvallen. Mooie etalages, dat wel, maar de kerstafdeling was piepklein.
Is al jaren zo ja. Vergane glorie, alles gericht op Arabieren.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 14:29:33 #38
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191344710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:51 schreef CherryLips het volgende:
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus :P
Ik ook niet, nee. Twee keer in Parijs geweest, en beide keren is er gewoon een Thalysritje voor me geboekt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 4 februari 2020 @ 14:30:10 #39
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_191344720
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:50 schreef Fixers het volgende:
De watchtrijen op St. Pancras intl. voor de security doen niet onder voor die van Schiphol. Heeft me nog een zakmes gekost ook. Maar het is daaro op een middag met meerdere vertrekkende treinen hetzelfde met lange wachtrijen, nors en heel neerbuigend beveiligingspersoneel en tassen controles.

Voordeel is wel dat je het paspoortdansje alleen bij inchecken hebt en binnen een paar minuten nadat je uit de trein stapt je daadwerkelijk op straat in de stad staat.
Oh da's wel een goede; je moet natuurlijk nog steeds wel tijd nemen bij het inchecken, ook in Amsterdam/Rotterdam.

Ik zie mezelf er wel voor aan om dat te vergeten. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:55:42 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_191346121
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:34 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie. :P
Mwah, laatste paar keren vliegen was het op Schiphol kloten (minimaal twintig minuten kutten in een onduidelijke rij waarbij iedereen zich verongelijkt voelt, terugkomst vaak in zo'n controlefuik terecht komen), land van aankomst en vertrek iets makkelijker. Ik vind het gewoon gehannes versus even een tas/koffer door de controle duwen en verder kunnen, terwijl ik deur tot deur net zo lang onderweg zijn.

Vliegen op city behoort zeker tot de mogelijkheden, al moet ik bekennen dat ik steeds meer last van principes krijg, vooral als de prijs bij elkaar in de buurt zit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_191349188
Nee, net geboekt voor mei. Vier dagen met twee oudste kinderen. We gaan naar Mama Mia. Verder alles open. Super veel zin in!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 4 februari 2020 @ 19:27:55 #42
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191349617
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.

Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.

Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 februari 2020 @ 20:42:29 #43
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191350898
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:27 schreef XL het volgende:
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.

Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.

Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Hier ook altijd eerste klas. In t vliegtuig ook vaak stoelen met iets meer beenruimte dan standaard economy (maar ook geen business class), dus trein is niet anders. Net wat rustiger ook in eerste klas imo. En met mijn lange benen is het wel een must als we paar uur onderweg zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191358022
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:27 schreef XL het volgende:
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.

Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.

Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Gatwick is ook prima, 30 min tot Victoria en kost zo’n 12 pond als je niet de Express neemt.
  woensdag 5 februari 2020 @ 18:27:27 #45
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_191364222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:41 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Gatwick is ook prima, 30 min tot Victoria en kost zo’n 12 pond als je niet de Express neemt.
Ja, wel stom dat de express zoveel duurder is. Voor mij is zelfs de stop eerder op London Bridge nog beter. Maar goed, Gatwick is vanaf Düsseldorf ook maar beperkt te bereiken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_191365734
Vorige week ook naar Londen geweest. Als je om negen uur aanwezig moet zijn voor een zakelijke afspraak, dan is dezelfde ochtend vertrekken met de trein geen optie. De prijs van het metrokaartje vanaf Heathrow naar het westen van Londen viel mij alleszins mee, een stuk minder dan wat ik in Nederland zou betalen.

Daarentegen hoop ik dat de vraag naar treinkaartjes toeneemt en ze de dienstregeling uitbreiden, het lijkt mij iets relaxter dan het vliegen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:37:06 #47
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194732134
Na uitstel eerder dit jaar zou het op 26 oktober eindelijk zover moeten zijn: een directe verbinding met Eurostar (zonder "Brussels uitstapje") tussen Amsterdam en Londen. Zie Eurostar vanaf 26 oktober rechtstreeks naar Londen
  woensdag 26 augustus 2020 @ 19:14:06 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_194732994
Levensgevaarlijk in deze tijden! Haha

Bizar, 28 februari was ik er voor het laatst. Paar dagen na Corona in NL/DE. Het bewustzijn was er al en je ziet zo'n stad door heel andere ogen. Niet veel later werd de impact van Corona duidelijk (lockdowns etc) en sindsdien zitten we allemaal thuis. Voor mij als zakelijke frequent flyer heel raar. Was mijn laatste vlucht, normaal heb ik 100 achter de rug in September. Nu 15 ofzo. Ik vraag me nog altijd af hoe een stad als London er eigenlijk nog zo goed vanaf kon komen. Daarbij hebben ze het uiteraard heel zwaar gehad, maar toch. Zoveel mensen, zo dicht op elkaar, zo weinig privacy
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:43:41 #49
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201822444
Shocking hoe ver een topic over zo'n populaire bestemming is afgedaald in dit forum. :o ;(

Ik mik op volgend voorjaar weer een tripje. Blijkbaar is het wel weer redelijk bereikbaar als je geen moeite hebt met een "day 2" PCR test, maar dat zie ik niet zitten. Bepaalde restricties zullen er sowieso wel weer komen deze winter. Misschien niet zo erg als vorige winter maar dat risico ga ik niet lopen.

Ik heb inmiddels wel weer echt zin om te gaan. Juni 2017 was de laatste keer. :@
pi_203541880
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:43 schreef beantherio het volgende:
Shocking hoe ver een topic over zo'n populaire bestemming is afgedaald in dit forum.
up :P
Moeten zij weten
pi_203543644
Drie nachten geboekt voor eind april.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 6 februari 2022 @ 21:28:31 #52
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_203543859
Is er nog een mogelijkheid om London te bezoeken zonder dat je een paspoort nodig hebt, of kom je echt het Verenigd Koninkrijk niet in zonder paspoort?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_203544371
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:28 schreef Erno-BE het volgende:
Is er nog een mogelijkheid om London te bezoeken zonder dat je een paspoort nodig hebt, of kom je echt het Verenigd Koninkrijk niet in zonder paspoort?
Alleen als je settled status hebt. Als toerist heb je paspoort nodig.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 13 februari 2022 @ 12:26:27 #54
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_203643641
Hoera: in mei naar Londen.
Ook al kaartjes besteld voor de WarnerBros studios.

Iemand tips voor een leuke Harry Potter scavenger hunt door Londen?
Dan kunnen we die de kinderen een dag voor het bezoek laten doen.
Daarmee bedoel ik dan niet zo'n georganiseerd vehikel, meer een GoogleMaps tour ofzo.
Dat we ze zelf met een Oyster card door Londen kunnen jagen terwijl we zelf de pubjes afstruinen :-)
Burnt to the core but not broken
  maandag 28 februari 2022 @ 18:32:25 #55
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203881446
Heb voorlopig een weekje Londen staan voor juni samen met mijn moeder.

Vlak voordat dit allemaal uitbrak nog samen een tweetal weken voor de UK een reis gedaan, maar daar was maar 1 dagje Londen bij. Zelf ben ik er al vaker geweest in de laatste 10 jaar.

Een hotel vlakbij het treinstation. Ga komende weken maar eens voorzichtig een route uitstippelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203881804
Voor de terugreis naar NL vanuit Londen moet je een covidtest doen. Is er een site ergens waar dit handig kan? Ik ga met de trein terug.
  Admin maandag 28 februari 2022 @ 19:04:09 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_203881860
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:00 schreef Meridiaan het volgende:
Voor de terugreis naar NL vanuit Londen moet je een covidtest doen. Is er een site ergens waar dit handig kan? Ik ga met de trein terug.
Wil ik ook weten graag.
Zoon zei dat Canary Wharf en Lakeside die tests deden, maar preciezer adres zou tof zijn.
Wij gaan met boot en komen in Frankrijk aan ( terugreis) moet je dan eik wel een test doen, omdat je in feite aankomt in Frankrijk?

Voor de heenreis hoef je alleen Fully Vaccinated, QR , en PLF te hebben?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_203882071
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:04 schreef yvonne het volgende:

[..]
Wil ik ook weten graag.
Zoon zei dat Canary Wharf en Lakeside die tests deden, maar preciezer adres zou tof zijn.
Wij gaan met boot en komen in Frankrijk aan ( terugreis) moet je dan eik wel een test doen, omdat je in feite aankomt in Frankrijk?

Voor de heenreis hoef je alleen Fully Vaccinated, QR , en PLF te hebben?
ja voor heenreis fully vaccinated+plf.

Terugkomst met boot weet ik niet precies, het is wat vaag want voor Frankrijk en België is geen test nodig. Bij Nederland wordt steekproefsgewijs aan de Nederlandse grens gecontroleerd door de Kmar. Maar kunnen ze bijv aan de hand van je paspoort bij de Nederlandse grens zien dat je vanuit de UK komt mocht je daar 'n controle hebben (hoe groot is die kans)? Maarja dan zou ik daar m'n idkaart laten zien aangezien ik beiden heb :') geen testuitslag is 95 euro boete.

Voor de Eurostar heb ik het even uitgezocht aangezien ik 17 maart ga. Bij de terugreis wordt je bij het instappen of tijdens de reis en dan iig voor het eerste station in Nederland gecontroleerd op testbewijs. En je loopt dan risico op 'n boete van 95 euro als je 'm niet hebt of als ze bij instappen controleren dat je niet mee mag. De test mag pcr van max. 48 uur of antigeen van max. 24 uur oud zijn, eurostar verwijst naar deze site: https://www.privatecoronavirustests.com/page/eurostar-testing

Ik click & collect in een van de dagen gewoon 'n antigeen fit to fly (travel) test en dan kun je 'm zelf uitvoeren en n uur later moet je 'n digitaal bewijs krijgen (hoe je je uitslag door moet geven, weet ik ook nog niet precies).

[ Bericht 1% gewijzigd door Memento-Mori op 28-02-2022 19:35:17 ]
pi_203882710
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
ja voor heenreis fully vaccinated+plf.

Terugkomst met boot weet ik niet precies, het is wat vaag want voor Frankrijk en België is geen test nodig. Bij Nederland wordt steekproefsgewijs aan de Nederlandse grens gecontroleerd door de Kmar. Maar kunnen ze bijv aan de hand van je paspoort bij de Nederlandse grens zien dat je vanuit de UK komt mocht je daar 'n controle hebben (hoe groot is die kans)? Maarja dan zou ik daar m'n idkaart laten zien aangezien ik beiden heb :') geen testuitslag is 95 euro boete.

Voor de Eurostar heb ik het even uitgezocht aangezien ik 17 maart ga. Bij de terugreis wordt je bij het instappen of tijdens de reis en dan iig voor het eerste station in Nederland gecontroleerd op testbewijs. En je loopt dan risico op 'n boete van 95 euro als je 'm niet hebt of als ze bij instappen controleren dat je niet mee mag. De test mag pcr van max. 48 uur of antigeen van max. 24 uur oud zijn, eurostar verwijst naar deze site: https://www.privatecoronavirustests.com/page/eurostar-testing

Ik click & collect in een van de dagen gewoon 'n antigeen fit to fly (travel) test en dan kun je 'm zelf uitvoeren en n uur later moet je 'n digitaal bewijs krijgen (hoe je je uitslag door moet geven, weet ik ook nog niet precies).
Dat mag dus niet :) Voor NL MOET een in-clinic test zijn. Maar: er wordt 0.0 Check uitgevoerd als je de Eurostar neemt. Ook met Eurotunnel geen enkele controle. Enige waar je wel controle krijgt is: vliegveld&Stenaline. Vanzelfsprekend eigen risico maar de kans op controle op je antigen test is rond 0.3% :P Bij airport/stena checken ze heel erg op of het wel een in-clinic test is. Ze hebben hele lijst met bedrijven die thuistesten aanbieden en checken het daar helemaal mee. Vermoeiend.

"als ze bij instappen controleren dat je niet mee mag". Is alleen controle op Franse regels. Die hebben geen bewijs meer nodig dus er is geen enkele controle meer. Ze gaan/mogen niet BEL/NL regels hanteren.

quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:04 schreef yvonne het volgende:

[..]
Wil ik ook weten graag.
Zoon zei dat Canary Wharf en Lakeside die tests deden, maar preciezer adres zou tof zijn.
Wij gaan met boot en komen in Frankrijk aan ( terugreis) moet je dan eik wel een test doen, omdat je in feite
Op echt honderden plekken kan je je laten testen. Pharmacies, airports, stations etc. etc. Op overheids site kan je tientallen plekken vinden. Zoals ik hierboven al zei zou ik 't lekker overslaan. Op de weg naar NL krijg je nooit controle (zeker nu niet meer de pandemie 'over' is) maar het blijft obv. eigen risico ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203882751
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:00 schreef Meridiaan het volgende:
Voor de terugreis naar NL vanuit Londen moet je een covidtest doen. Is er een site ergens waar dit handig kan? Ik ga met de trein terug.
Controleren ze niet.
pi_203883236
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:45 schreef RipCity het volgende:

[..]
Dat mag dus niet :) Voor NL MOET een in-clinic test zijn. Maar: er wordt 0.0 Check uitgevoerd als je de Eurostar neemt. Ook met Eurotunnel geen enkele controle. Enige waar je wel controle krijgt is: vliegveld&Stenaline. Vanzelfsprekend eigen risico maar de kans op controle op je antigen test is rond 0.3% :P Bij airport/stena checken ze heel erg op of het wel een in-clinic test is. Ze hebben hele lijst met bedrijven die thuistesten aanbieden en checken het daar helemaal mee. Vermoeiend.

"als ze bij instappen controleren dat je niet mee mag". Is alleen controle op Franse regels. Die hebben geen bewijs meer nodig dus er is geen enkele controle meer. Ze gaan/mogen niet BEL/NL regels hanteren.
[..]
Op echt honderden plekken kan je je laten testen. Pharmacies, airports, stations etc. etc. Op overheids site kan je tientallen plekken vinden. Zoals ik hierboven al zei zou ik 't lekker overslaan. Op de weg naar NL krijg je nooit controle (zeker nu niet meer de pandemie 'over' is) maar het blijft obv. eigen risico ;)
Dat van die in clinic test staat echt nergens bij eurostar of op de site van de overheid :o het is maar verwarrend allemaal :')
pi_203883324
Treinprijzen zijn ook lekker gestegen lijkt het :D
Tap tap tap
  Admin maandag 28 februari 2022 @ 20:10:29 #63
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_203883375
Ja hé ho hu, we gaan met Stena heen. Want nachtboot. Dan heb ik toch alkeen mn QR en plf nodig. Ik heb niks gezien over testen :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 28 februari 2022 @ 20:11:33 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_203883403
Terug wordt gewoon DFDS of P&O dus dat is weinig probleem.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_203883466
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:10 schreef yvonne het volgende:
Ja hé ho hu, we gaan met Stena heen. Want nachtboot. Dan heb ik toch alkeen mn QR en plf nodig. Ik heb niks gezien over testen :{
Naar Engeland alleen PLF idd :) (QR checken ze meestal niet want die upload je al bij je plf). Zorg wel dat je allemaal paspoort hebt en niet Id-kaart :)

PLF zal waarsch. voor april ook verdwijnen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 28 februari 2022 @ 20:15:31 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203883521
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
ja voor heenreis fully vaccinated+plf.

Terugkomst met boot weet ik niet precies, het is wat vaag want voor Frankrijk en België is geen test nodig. Bij Nederland wordt steekproefsgewijs aan de Nederlandse grens gecontroleerd door de Kmar. Maar kunnen ze bijv aan de hand van je paspoort bij de Nederlandse grens zien dat je vanuit de UK komt mocht je daar 'n controle hebben (hoe groot is die kans)? Maarja dan zou ik daar m'n idkaart laten zien aangezien ik beiden heb :') geen testuitslag is 95 euro boete.

Voor de Eurostar heb ik het even uitgezocht aangezien ik 17 maart ga. Bij de terugreis wordt je bij het instappen of tijdens de reis en dan iig voor het eerste station in Nederland gecontroleerd op testbewijs. En je loopt dan risico op 'n boete van 95 euro als je 'm niet hebt of als ze bij instappen controleren dat je niet mee mag. De test mag pcr van max. 48 uur of antigeen van max. 24 uur oud zijn, eurostar verwijst naar deze site: https://www.privatecoronavirustests.com/page/eurostar-testing

Ik click & collect in een van de dagen gewoon 'n antigeen fit to fly (travel) test en dan kun je 'm zelf uitvoeren en n uur later moet je 'n digitaal bewijs krijgen (hoe je je uitslag door moet geven, weet ik ook nog niet precies).
Wat ik me af vraag bij Eurostar. Wij willen ook weer een keer die kant op, maar wat als we retourtjes boeken tussen Brussel en Londen en het Rotterdam-Brussel traject los kopen? Dan stap je uit in Brussel, pak je een IC naar NL; niemand die dan kan zien dat je uit Londen komt. En bij instappen in Londen zien ze enkel dat je naar Brussel gaat; waar dan weer geen test verplichting voor is volgens mij.

Verwarrend maar; al die regeltjes.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin maandag 28 februari 2022 @ 20:17:10 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_203883567
Ooooh Stena naar NL bedoel je?


Godsamme ik vind/vond zwart rijden in Amsterdam nog eenvoudiger dan dit :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_203883592
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ik me af vraag bij Eurostar. Wij willen ook weer een keer die kant op, maar wat als we retourtjes boeken tussen Brussel en Londen en het Rotterdam-Brussel traject los kopen? Dan stap je uit in Brussel, pak je een IC naar NL; niemand die dan kan zien dat je uit Londen komt. En bij instappen in Londen zien ze enkel dat je naar Brussel gaat; waar dan weer geen test verplichting voor is volgens mij.

Verwarrend maar; al die regeltjes.
Ja klopt volgens mij gewoon, ik heb mijn trip Rdam-Ldn vier keer om geboekt in de afgelopen twee jaar dus was voor mij geen optie het op te splitsen :')
  Admin maandag 28 februari 2022 @ 20:18:51 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_203883618
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef RipCity het volgende:

[..]
Naar Engeland alleen PLF idd :) (QR checken ze meestal niet want die upload je al bij je plf). Zorg wel dat je allemaal paspoort hebt en niet Id-kaart :)

PLF zal waarsch. voor april ook verdwijnen.
Ik kan je wel zoenen!!

Eindelijk naar m'n zoon.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_203885075
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:08 schreef CherryLips het volgende:
Treinprijzen zijn ook lekker gestegen lijkt het :D
Bizar duur, zelfs als je op tijd boekt. Leuk die klimaatplannen, maar vliegen is zelfs als je uitwijkt naar de verre vliegvelden van de stad goedkoper (en vaak ook sneller, trouwens).
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 21:51:55 #71
45833 crew  Fogel
pi_203885592
Dit is een handige site om te checken welke restricties er zijn: https://apply.joinsherpa.(...)=true&language=en-US (alvast ingevuld voor VK->NL voor iemand met een Nederlandse pas)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204007571
Ik ga van 4 tm 7 april met een vriendin naar Londen O+
Zoveel zin in!
Wel goed dat ik hier keek, want ik had nog nergens gezien dat er een negatieve test nodig was op de terugweg :o
Kan volgens mij zelfs nog op de luchthaven met de uitslag binnen een uurtje, maar we vragen in het hotel wel even waar we in de stad terecht kunnen (hopelijk zo goedkoop mogelijk, weggegooid geld ;( ).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204021648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 09:10 schreef LeSage het volgende:

Kan volgens mij zelfs nog op de luchthaven met de uitslag binnen een uurtje, maar we vragen in het hotel wel even waar we in de stad terecht kunnen (hopelijk zo goedkoop mogelijk, weggegooid geld ;( ).
Kan op bijna elk groot vliegveld.
Zal om een antigen test gaan, dan zal je uitslag binnen 15 minuten ongeveer wel hebben.

Heb dat ook wel eens gedaan op vliegveld, is vaak prima prijs en je wacht daar gewoon even 15 min en je gaat door naar security. Ideaal.
pi_204025372
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 09:10 schreef LeSage het volgende:
Ik ga van 4 tm 7 april met een vriendin naar Londen O+
Zoveel zin in!
Wel goed dat ik hier keek, want ik had nog nergens gezien dat er een negatieve test nodig was op de terugweg :o
Kan volgens mij zelfs nog op de luchthaven met de uitslag binnen een uurtje, maar we vragen in het hotel wel even waar we in de stad terecht kunnen (hopelijk zo goedkoop mogelijk, weggegooid geld ;( ).
Collinson heeft een locatie op de meeste vliegvelden. Met BA20OFF krijg je 20% korting.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_204025472
Ik ga kijken of ik morgen kaartjes kan krijgen voor een optreden en dan kan ik voor Oktober gaan boeken *O*
pi_204033958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:18 schreef Tim86 het volgende:

[..]
Collinson heeft een locatie op de meeste vliegvelden. Met BA20OFF krijg je 20% korting.
Dankje!

Ik heb trouwens nog hoop dat het niet meer hoeft. Ik las dat vanaf 23 maart waarschijnlijk alle maatregelen eraf gaan, dus ik hoop dan ook dit testen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204033998
Ik ga eind april weer een midweekje. Erg veel zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204035694
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 07:09 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dankje!

Ik heb trouwens nog hoop dat het niet meer hoeft. Ik las dat vanaf 23 maart waarschijnlijk alle maatregelen eraf gaan, dus ik hoop dan ook dit testen.
Daar hoop ik ook op ja. Ik ga binnenkort naar Spanje en een keer naar NL, dus dat scheelt alweer 64 pond aan tests oO<
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_204036078
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 07:09 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dankje!

Ik heb trouwens nog hoop dat het niet meer hoeft. Ik las dat vanaf 23 maart waarschijnlijk alle maatregelen eraf gaan, dus ik hoop dan ook dit testen.
Test bij terugkeer vervalt waarschijnlijk ja (mits je bent gevaccineerd):

https://nos.nl/l/2420614
pi_204046909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 10:59 schreef Tim86 het volgende:

[..]
Daar hoop ik ook op ja. Ik ga binnenkort naar Spanje en een keer naar NL, dus dat scheelt alweer 64 pond aan tests oO<
Binnen de EU en eig overal Europa hoef je je niet te testen, dat is eigenlijk nooit zo geweest (als je gevaccineerd bent).
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:00:46 #81
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204048160
Is het echt al een zekerheidje dat je je straks niet meer hoeft te laten testen als gevaccineerd persoon (terug naar NL)? We zouden begin april naar Lissabon gaan, maar Londen wordt dan wel verleidelijk. In de stad zelf hoef je je ook nergens meer voor te testen toch? Restaurants, hotels, etc? En om het land binnen te komen is het ook niet keer nodig? We hebben twee vaccinaties (de laatste is tegen die tijd 8 maanden geleden gezet) en een herstelbewijs.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204049206
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het echt al een zekerheidje dat je je straks niet meer hoeft te laten testen als gevaccineerd persoon (terug naar NL)
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 09:10 schreef LeSage het volgende:
Wel goed dat ik hier keek, want ik had nog nergens gezien dat er een negatieve test nodig was op de terugweg
Ik was afgelopen weekend een lang weekend met het vliegtuig naar Londen en heb mij niet hoeven testen.

Op Schiphol (of thuis) moet je op de heenreis wel een Passenger Locator Form invullen. Dit kan digitaal en zelfs nog bij de gate door het scannen van een QR-code. Bij de gate laat je dit zien en mag je boarden. Er wordt niet gechecked of het allemaal juist is wat je hebt ingevuld, dus je kan gewoon wat invullen en niemand boeit het. Ze willen het alleen zien op je mobiel en that's it. Heel erg simpel en eigenlijk slaat het nergens op.

Op de terugreis hoef je inderdaad niet te testen. Er is nergens, zowel in het VK als op Schiphol bij aankomst, gevraagd om een test(uitslag). Het boeit echt niemand meer. Ik ben zelf volledig gevaccineerd, maar er is dus niet s gevraagd.

Dus gewoon gaan en nergens je zorgen over te maken ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2022 13:49:44 ]
  zaterdag 12 maart 2022 @ 13:58:21 #83
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204049310
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:46 schreef Bolasie het volgende:

[..]
[..]
Ik was afgelopen weekend een lang weekend met het vliegtuig naar Londen en heb mij niet hoeven testen.

Op Schiphol (of thuis) moet je op de heenreis wel een Passenger Locator Form invullen. Dit kan digitaal en zelfs nog bij de gate door het scannen van een QR-code. Bij de gate laat je dit zien en mag je boarden. Er wordt niet gechecked of het allemaal juist is wat je hebt ingevuld, dus je kan gewoon wat invullen en niemand boeit het. Ze willen het alleen zien op je mobiel en that's it. Heel erg simpel en eigenlijk slaat het nergens op.

Op de terugreis hoef je inderdaad niet te testen. Er is nergens, zowel in het VK als op Schiphol bij aankomst, gevraagd om een test(uitslag). Het boeit echt niemand meer. Ik ben zelf volledig gevaccineerd, maar er is dus niet s gevraagd.

Dus gewoon gaan en nergens je zorgen over te maken ^O^
Thanks voor de reactie! We willen met de trein gaan, dus wellicht dat controles daar anders werken, maar zou fijn zijn als we geen test nodig hebben op terugweg, maar goede hoop daarop dan. Passenger locator form is inderdaad niet heel spannend volgens mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204049397
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Thanks voor de reactie! We willen met de trein gaan, dus wellicht dat controles daar anders werken, maar zou fijn zijn als we geen test nodig hebben op terugweg, maar goede hoop daarop dan. Passenger locator form is inderdaad niet heel spannend volgens mij.
Op social media al diverse keren gelezen dat er bij eurostar nul controle is op een evt testbewijs. Voor Fransen en Belgen is het ook niet verplicht meer.
pi_204049552
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Thanks voor de reactie! We willen met de trein gaan, dus wellicht dat controles daar anders werken, maar zou fijn zijn als we geen test nodig hebben op terugweg, maar goede hoop daarop dan. Passenger locator form is inderdaad niet heel spannend volgens mij.
Nog niet zelf geprobeerd, maar ook daar checken ze niet heb ik via wat vrienden begrepen. Loopt allemaal gelukkig los. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2022 14:24:19 ]
pi_204051198
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is het echt al een zekerheidje dat je je straks niet meer hoeft te laten testen als gevaccineerd persoon (terug naar NL)? We zouden begin april naar Lissabon gaan, maar Londen wordt dan wel verleidelijk. In de stad zelf hoef je je ook nergens meer voor te testen toch? Restaurants, hotels, etc? En om het land binnen te komen is het ook niet keer nodig? We hebben twee vaccinaties (de laatste is tegen die tijd 8 maanden geleden gezet) en een herstelbewijs.
Nee, is nog niet zeker. Moeten ze nog over beslissen.

Je moet vanuit de UK dus nog een sneltest doen. Maak je daar sws geen druk om joh.
Is eens 30 euro en binnen 15 min klaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:46 schreef Bolasie het volgende:

Op de terugreis hoef je inderdaad niet te testen. Er is nergens, zowel in het VK als op Schiphol bij aankomst, gevraagd om een test(uitslag).
Moet je nog wel, is nog altijd verplicht.
Je hebt wss gewoon een tokkie vlucht getroffen waar ze niet vroegen.
pi_204051277
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 17:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, is nog niet zeker. Moeten ze nog over beslissen.

Je moet vanuit de UK dus nog een sneltest doen. Maak je daar sws geen druk om joh.
Is eens 30 euro en binnen 15 min klaar.
[..]
Moet je nog wel, is nog altijd verplicht.
Je hebt wss gewoon een tokkie vlucht getroffen waar ze niet vroegen.
Terug (als er dus gevraagd zou moeten worden naar je test) vloog ik met BA vanaf LCY. Dat is niet bepaald tokkie. Er is nergens om gevraagd. De afgelopen weken heb ik nog nooit iemand gehoord waarbij het daadwerkelijk gevraagd is.

Je kan ook gewoon braaf je test doen als je zo bang bent voor een penalty. Corona is passé joh.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2022 17:13:37 ]
pi_204055420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 17:10 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Terug (als er dus gevraagd zou moeten worden naar je test) vloog ik met BA vanaf LCY. Dat is niet bepaald tokkie. Er is nergens om gevraagd. De afgelopen weken heb ik nog nooit iemand gehoord waarbij het daadwerkelijk gevraagd is.

Je kan ook gewoon braaf je test doen als je zo bang bent voor een penalty. Corona is passé joh.
Het is nog steeds wettelijk verplicht.
Het gaat er wellicht binnenkort af, maar op dit moment is een simpele sneltest gewoon nog wettelijk verplicht.

Waarom dat gejank ook om een testje van rond de 30-40 euro wat in 15 min klaar is.
Natuurlijk zou het fijn zijn als het niet meer hoeft, maar dat gejank alsof het het einde van de wereld is |:( |:(
pi_204055469
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het is nog steeds wettelijk verplicht.
Het gaat er wellicht binnenkort af, maar op dit moment is een simpele sneltest gewoon nog wettelijk verplicht.

Waarom dat gejank ook om een testje van rond de 30-40 euro wat in 15 min klaar is.
Natuurlijk zou het fijn zijn als het niet meer hoeft, maar dat gejank alsof het het einde van de wereld is |:( |:(
Ik ontken volgens mij nergens dat het niet verplicht is hoor, het enige dat ik zeg is dat de kans op controle in de praktijk klein is en je het niet hoeft te doen. Verder moet je het lekker zelf weten als je hier anders over denkt. Niemand jankt verder. ;)

Einde discussie, bye.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2022 21:30:14 ]
pi_204061478
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:25 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Ik ontken volgens mij nergens dat het niet verplicht is hoor
Je zegt tegen een user die er naar vraagt dat je je niet hoefde te laten testen.
Dat is dus niet waar.
Je moet je wel laten testen. Dat is gewoon verplicht.

En of het binnenkort gaat veranderen weten we nog niet, dat is even afwachten. We mogen allang blij zijn dat het maar een sneltest hoeft te zijn.

Dat iemand de gok wil nemen om geen test te nemen (die 30 euro kost en 15 min duurt, dus waar hebben we het over) en dan mogelijk niet het vliegtuig in te mogen moet je zelf weten. Buiten dat dat zeer asociaal is.

Ik ga niet ergens op een vliegveld staan in zenuwen of ik überhaupt wel terug mag gaan.
Dan sta je daar lekker met je gedrag omdat je 30 euro wilde besparen

[ Bericht 6% gewijzigd door bianconeri op 13-03-2022 10:49:11 ]
pi_204062564
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 10:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je zegt tegen een user die er naar vraagt dat je je niet hoefde te laten testen.
Dat is dus niet waar.
Je moet je wel laten testen. Dat is gewoon verplicht.

En of het binnenkort gaat veranderen weten we nog niet, dat is even afwachten. We mogen allang blij zijn dat het maar een sneltest hoeft te zijn.

Dat iemand de gok wil nemen om geen test te nemen (die 30 euro kost en 15 min duurt, dus waar hebben we het over) en dan mogelijk niet het vliegtuig in te mogen moet je zelf weten. Buiten dat dat zeer asociaal is.

Ik ga niet ergens op een vliegveld staan in zenuwen of ik überhaupt wel terug mag gaan.
Dan sta je daar lekker met je gedrag omdat je 30 euro wilde besparen
Waarvan akte.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 maart 2022 @ 13:53:29 #92
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204063279
Wij gaan eind maart tm begin april, *O*. Gelukkig geen testen meer nodig, _O_.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_204071495
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Binnen de EU en eig overal Europa hoef je je niet te testen, dat is eigenlijk nooit zo geweest (als je gevaccineerd bent).
Sorry, had duidelijk moeten maken dat ik zelf in VK woon :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_204078675
quote:
17s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:53 schreef ChipsZak. het volgende:
Wij gaan eind maart tm begin april, *O*. Gelukkig geen testen meer nodig, _O_.
Leuk! :)

Al specifieke plannen in de stad?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 14 maart 2022 @ 18:11:13 #95
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204078740
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:05 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Leuk! :)

Al specifieke plannen in de stad?
Musical op West End, Harry Potter tour (niet echt in de stad, maar goed) en ik wil eigenlijk wel naar de Portobello markt maar ik weet niet of ik m’n vriend meekrijg, ;). Verder sowieso wat musea en ronddolen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 14 maart 2022 @ 19:36:27 #96
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_204079774
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Harry Potter tour
Bestel je tickets op tijd!
;-)
Burnt to the core but not broken
pi_204085928
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 00:22 schreef Tim86 het volgende:

[..]
Sorry, had duidelijk moeten maken dat ik zelf in VK woon :)
Idee had ik al, maar VK ligt ook in Europa en kan gwn rond in Europa zonder testen.
Had nog even nagekeken toen.
pi_204087028
quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Musical op West End, Harry Potter tour (niet echt in de stad, maar goed) en ik wil eigenlijk wel naar de Portobello markt maar ik weet niet of ik m’n vriend meekrijg, ;). Verder sowieso wat musea en ronddolen.
Je bedoelt de Warner Bros Studio Tour in Watford? Daar ben ik 4 jaar geleden geweest met m'n oudste dochter toen ze 8 was. Heel erg tof om te zien. Eind april ga ik er weer heen, nu met m'n middelste dochter die inmiddels ook 8 is (en gek van alles wat met Harry Potter te maken heeft).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 maart 2022 @ 12:47:31 #99
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204087044
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:36 schreef PPL het volgende:

[..]
Bestel je tickets op tijd!
;-)
Gelukkig al gedaan, :D.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 maart 2022 @ 12:48:46 #100
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204087061
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je bedoelt de Warner Bros Studio Tour in Watford? Daar ben ik 4 jaar geleden geweest met m'n oudste dochter toen ze 8 was. Heel erg tof om te zien. Eind april ga ik er weer heen, nu met m'n middelste dochter die inmiddels ook 8 is (en gek van alles wat met Harry Potter te maken heeft).
Die inderdaad! Wilde graag naar Behind The Seams maar i.v.m. corona is die nog niet weer beschikbaar, ;(. Snap niet echt waarom want corona is nu wel zo’n beetje weg genoeg om zulke dingen weer te doen, maar alas.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_204087080
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:48 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Die inderdaad! Wilde graag naar Behind The Seams maar i.v.m. corona is die nog niet weer beschikbaar, ;(. Snap niet echt waarom want corona is nu wel zo’n beetje weg genoeg om zulke dingen weer te doen, maar alas.
Ja, raar... wist niet dat er überhaupt nog restricties waren in Engeland. Ik begreep zelfs dat je daar niet meer in isolatie hoeft als je positief bent getest...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 15 maart 2022 @ 12:51:01 #102
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204087092
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja, raar... wist niet dat er überhaupt nog restricties waren in Engeland. Ik begreep zelfs dat je daar niet meer in isolatie hoeft als je positief bent getest...
Dat laatste weet ik niet maar dat van die restrictie vond ik ook zo gek. Musicals zijn ook weer volledig open etc. Waarom dan die Behind The Seams niet :(!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_204089250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Idee had ik al, maar VK ligt ook in Europa en kan gwn rond in Europa zonder testen.
Had nog even nagekeken toen.
Nee hoor. Ik reis veel naar de EU en heb altijd een test nodig gehad. Gelukkig is het wel al een tijd geen PCR meer, die dingen waren echt duur.

https://www.gov.uk/foreig(...)s/entry-requirements
Fully vaccinated travellers aged 12 and over arriving in the Netherlands from the UK via aeroplane, ferry, passenger car, train or bus must show one of the following:

a negative PCR test result (taken no more than 48 hours before departure), or;
a negative antigen test result (taken no more than 24 hours before departure)

Zo staat het ook op de site van de NL overheid. Spanje heeft wel de test geschrapt nu.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_204089624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:44 schreef Tim86 het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik reis veel naar de EU en heb altijd een test nodig gehad. Gelukkig is het wel al een tijd geen PCR meer, die dingen waren echt duur.

https://www.gov.uk/foreig(...)s/entry-requirements
Fully vaccinated travellers aged 12 and over arriving in the Netherlands from the UK via aeroplane, ferry, passenger car, train or bus must show one of the following:

a negative PCR test result (taken no more than 48 hours before departure), or;
a negative antigen test result (taken no more than 24 hours before departure)

Zo staat het ook op de site van de NL overheid. Spanje heeft wel de test geschrapt nu.
En NL vanaf 23 maart ook gelukkig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204089842
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
En NL vanaf 23 maart ook gelukkig.
Zie het nu ja, goed nieuws!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_204090453
Ik kom 22 maart terug :') :') :') en ik hoor net dat er gister bij Eurostar wél is gecheckt. Dus @Tim86 help me out wat is nu de goedkoopste en toegestane optie? (want zo'n fit to fly antigeen ophalen en zelf doen met certificaat is ook niet toegestaan toch?)
pi_204090659
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:26 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik kom 22 maart terug :') :') :') en ik hoor net dat er gister bij Eurostar wél is gecheckt. Dus @:tim86 help me out wat is nu de goedkoopste en toegestane optie? (want zo'n fit to fly antigeen ophalen en zelf doen met certificaat is ook niet toegestaan toch?)
Ik had al even gekeken en Randox leek me wel handig. Diverse centrale en minder centrale locaties.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204091377
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:26 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik kom 22 maart terug :') :') :') en ik hoor net dat er gister bij Eurostar wél is gecheckt. Dus @:tim86 help me out wat is nu de goedkoopste en toegestane optie? (want zo'n fit to fly antigeen ophalen en zelf doen met certificaat is ook niet toegestaan toch?)
Collinson heeft een locatie op de meeste vliegvelden en op St Pancras. Met BA20OFF krijg je 20% korting en betaal je iets van 32 pond.

Zoals Nielsch zegt heeft Randox ook meerdere locaties (korting: https://www.randoxhealth.com/coupons)

Heb zelf steeds Collinson gebruikt. Wel vooraf boeken. Uitslag in een half uur en zoals gezegd goede locaties.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 19 maart 2022 @ 11:21:58 #109
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204136359
Over twee weekjes ook naar Londen O+ Alles succesvol om geboekt (zouden eerst naar Lissabon gaan). Laatste keer was 2019, normaal gaan we elk jaar wel, maar met Corona was het twee jaar lang wat lastiger. Nu geen beperkingen meer, dus maar snel gaan. M’n man heeft nog Corona, nu al twee weken klachten. Mocht hij dan niet beter zijn dan kan ik gelukkig alleen gaan. Zou wel m’n eerste vakantie worden in m’n eentje.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204140159
Ik ben nu in London O+ (nouja Kingsto n nu, vanochtend nog Londen en morgen Nottingham).

Dinsdag terug dus moet nog wel testen voor de terugreis, omboeken gaat helaas niet meer :'). Van meerdere bekenden gehoord dat er toch wel gecontroleerd wordt maar die hebben 't gedaan met 'n antigeen zelftest met certificaat en dat was prima dus dat doe ik ook. Zelftest via randox gehaald, app geïnstalleerd en account aangemaakt, voor 13 euro klaar, ik vind 't wel goed.

[ Bericht 7% gewijzigd door Memento-Mori op 19-03-2022 18:10:42 ]
pi_204186141
Bijna in Rotterdam met de Eurostar. Test was negatief, certificaat binnen n half uur in de app maar er is niet op gecontroleerd. Blij dat ik maar 11 pond uitgegeven heb iig.

Had wel 'n beetje stress en een 'wat als' de test onverwacht positief is maar was niet aan de orde gelukkig. Ben ook nog wel voorzichtig geweest uit angst voor het niet kunnen terug reizen, mondkapje op gehouden in metro en drukke bus etc en m'n handen toch wat vaker ontsmet. Had ik niet gedaan als de testverplichting er al af was. In ov zie je in Londen genoeg mensen nog net mondkapje dus ik voelde me niet heel erg out of place ofzo.

Waren fijne dagen zo in de UK en Londen. Nog even gewinkeld vandaag bij floral street fragrances en Glossier O+
  Admin woensdag 23 maart 2022 @ 08:27:16 #112
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204187862
Ik heb toch wel vaker gehoord (en een keer meegemaakt) dat je terugkomend met Eurostar helemaal niet naar je test gevraagd wordt.

Heeft me in oktober toch een paar tientjes gekost (en inderdaad, die "wat als"-stress). Zonde eigenlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204188415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:27 schreef Breuls het volgende:
Ik heb toch wel vaker gehoord (en een keer meegemaakt) dat je terugkomend met Eurostar helemaal niet naar je test gevraagd wordt.

Heeft me in oktober toch een paar tientjes gekost (en inderdaad, die "wat als"-stress). Zonde eigenlijk.
Ik ben altijd gecontroleerd, dus dat risico had ik nooit genomen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_204188480
Dat testen voor de terugreis hoeft toch niet meer nu? Of?
  Admin woensdag 23 maart 2022 @ 09:56:14 #115
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204188607
quote:
Op woensdag 23 maart 2022 @ 09:36 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ik ben altijd gecontroleerd, dus dat risico had ik nooit genomen.
Goed om te weten!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204188718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:43 schreef Oriente het volgende:
Dat testen voor de terugreis hoeft toch niet meer nu? Of?
sinds vandaag niet meer nee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 23 maart 2022 @ 10:09:06 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204188748
De week dat wij gaan uiteraard veel regen voorspelt. Week er voor en er na heerlijk zonnig. Kan nog wel veranderen natuurlijk, maar wel wat jammer. Veel binnen activiteiten dan maar ;( om boeken is niet echt een optie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204189068
Wij willen deze zomer een paar dagen gaan icm bezoek aan vrienden. Zat eens te denken maar moet waarschijnlijk voor alle vier de kinderen een nieuw paspoort. Tikt meteen lekker aan.
Maar lees weer mee voor leuke ideeen. Wij zijn met z'n 6en dus accomodatie (in ons budget) wordt de eerste uitdaging.
Met een meidenkwartet
pi_204189321
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
De week dat wij gaan uiteraard veel regen voorspelt. Week er voor en er na heerlijk zonnig. Kan nog wel veranderen natuurlijk, maar wel wat jammer. Veel binnen activiteiten dan maar ;( om boeken is niet echt een optie.
Oh balen! Ik had echt heerlijk weer de afgelopen dagen.

Inderdaad de testverplichting is er sinds vandaag af. Bij de paspoortcontrole van Frankrijk bij de terugreis,is niet eens naar m'n QR code gevraagd ook, bij anderen in de rij voor mij wel. Achja. En de testuitslag dus ook niet. Had het niet gedurfd zonder test maar ben blij dat ik gewoon voor de middenweg was gegaan en geen uitgebreide pcr oid :')
pi_204189411
Ik heb concertkaartjes voor begin september in Londen, ben benieuwd.
Tap tap tap
  woensdag 23 maart 2022 @ 11:51:48 #121
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204189679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:13 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Oh balen! Ik had echt heerlijk weer de afgelopen dagen.

Ja, heerlijk weer ook de komende dagen nog. Op onze aankomstdag lijkt het om te slaan. Maar die pech kan je altijd hebben. Zal ook vast niet hele dagen regenen. Plus nog 10 dagen verwijderd van ons vertrek, dus kan nog mee vallen. En anders gewoon veel binnen activiteiten. Maar wel jammer, gingen ook voornamelijk om te fotograferen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204191645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:23 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb concertkaartjes voor begin september in Londen, ben benieuwd.
Komt vast goed :Y

Ik duim dat het mee gaat vallen met de voorspellingen AlwaysHappy!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 maart 2022 @ 15:33:24 #123
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204192020
Edit: volgens mij keek ik verkeerd? Zat per ongeluk bij London, Canada te kijken. Vond het al zo gek, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 23 maart 2022 @ 16:33:57 #124
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204192672
Voor de mensen die in Londen wel eens naar de bios zijn geweest... draaien ze daar films met Engelse ondertitels of zonder ondertitels? Vooral de grotere populaire films.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204192723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor de mensen die in Londen wel eens naar de bios zijn geweest... draaien ze daar films met Engelse ondertitels of zonder ondertitels? Vooral de grotere populaire films.
95% voorstellingen niet. Soms hebben ze 1x per week een aantal voorstellingen met subs. Maar over ‘t algemeen niet dus je moet wel op zoek naar specifieke voorstelling/locatie als je met subtitle wil. Weinig animo voor dus als het er is is het meestal in de ochtenden of hele late avond. Gewoon even de cinema bellen als je film met sub wil zien dan kunnen ze aangeven wanneer die draait.

Je kan ook hier checken: https://www.myvue.com/cinema/leicester-square/whats-on bijv. Batman zie je 1x ‘st’ staan. Dan is de film met subs. Maar 1x dus de hele week.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is iemand hier al eens voor afternoon tea bij The Ritz geweest? Vriendin en ik zijn dat van plan en was wel benieuwd.
Er zijn veel leukere. Wees je ook bewust van de ZEER Strenge dresscode bij the ritz. Waarom geen Fashion High Tea https://www.the-berkeley.co.uk/restaurants-bars/afternoon-tea/? Of High tea in een rondrijdende dubbeldecker bus. Of als je toch beetje chic wil maar niet zo'n overdreven dresscode de high tea bij Fortnum & Mason.

[ Bericht 14% gewijzigd door RipCity op 23-03-2022 17:52:14 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 23 maart 2022 @ 17:36:25 #126
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204193331
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:38 schreef RipCity het volgende:

[..]
95% voorstellingen niet. Soms hebben ze 1x per week een aantal voorstellingen met subs. Maar over ‘t algemeen niet dus je moet wel op zoek naar specifieke voorstelling/locatie als je met subtitle wil. Weinig animo voor dus als het er is is het meestal in de ochtenden of hele late avond. Gewoon even de cinema bellen als je film met sub wil zien dan kunnen ze aangeven wanneer die draait.

Je kan ook hier checken: https://www.myvue.com/cinema/leicester-square/whats-on bijv. Batman zie je 1x ‘st’ staan. Dan is de film met subs. Maar 1x dus de hele week.
Thanks voor de info! ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204193480
Is iemand hier al eens voor afternoon tea bij The Ritz geweest? Vriendin en ik zijn dat van plan en was wel benieuwd.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator woensdag 23 maart 2022 @ 19:31:02 #128
45833 crew  Fogel
pi_204194827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:46 schreef Cathmar het volgende:
Wij willen deze zomer een paar dagen gaan icm bezoek aan vrienden. Zat eens te denken maar moet waarschijnlijk voor alle vier de kinderen een nieuw paspoort. Tikt meteen lekker aan.
Maar lees weer mee voor leuke ideeen. Wij zijn met z'n 6en dus accomodatie (in ons budget) wordt de eerste uitdaging.
Check Airbnb, enkele jaren geleden was het niet echt een probleem om voor 6 man iets te vinden voor een OK prijs. Voordeel is dat je dan ook gewoon «thuis» sommige maaltijden kan eten, scheelt al snel de nodige ponden tov alles in restaurants verorberen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 maart 2022 @ 20:02:51 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204195477
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 19:31 schreef Fogel het volgende:

[..]
Check Airbnb, enkele jaren geleden was het niet echt een probleem om voor 6 man iets te vinden voor een OK prijs. Voordeel is dat je dan ook gewoon «thuis» sommige maaltijden kan eten, scheelt al snel de nodige ponden tov alles in restaurants verorberen.
Mijn vriend en ik maken altijd gebruik van Airbnb, ook nu weer, maar in hartje Londen was het echt wel lastig. Uiteindelijk besloten echt oldskool Airbnb te gaan, dus geen eigen woning maar een privékamer bij iemand anders thuis, :D. Gek genoeg was de eerste keer dat ik dat deed ook in Londen, jaren terug :'). Maar voor deze keer was het echt de enige enigszins betaalbare (lees: normale) optie.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_204213150
Ik had een nog wel betaalbaar hotel van Travelodge, Travelodge Elephant and Castle maar op de zaterdagnacht was dit hotel ook ineens drie keer zo duur :') aangezien ik zaterdag naar 'n concert in Kingston ging, heb ik daar meer in de buurt voor die nacht 'n hotel geboekt. Londen blijft dramatisch met overnachtingen zodra je elders in de UK bent,is het al heel anders. In Nottingham sliep ik bij premier Inn Chapel bar, kost echt geen drol en meer dan prima kamers.
pi_204520727
Ik heb hier nog 3 papieren bankbiljetten van 10 pond liggen. Die zijn nu niet meer te gebruiken in winkels en horeca?
pi_204520749
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:23 schreef Nia het volgende:
Ik heb hier nog 3 papieren bankbiljetten van 10 pond liggen. Die zijn nu niet meer te gebruiken in winkels en horeca?
De oude niet meer. Die kan je alleen inwisselen bij bank.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204520878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:24 schreef RipCity het volgende:

[..]
De oude niet meer. Die kan je alleen inwisselen bij bank.
Accepteert Pott Change deze biljetten nog?
pi_204520888
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:34 schreef Nia het volgende:

[..]
Accepteert Pott Change deze biljetten nog?
Vraag het pott change??

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 21:39 schreef Nia het volgende:
Ik was voor het laatst in Londen in de zomer van 2017 en heb nog ruim 37 pond liggen van die stedentrip. 1 pond munten kunnen nog wel gebruikt worden?
Nee ook niet meer. Geen winkel zal ze accepteren.

[ Bericht 19% gewijzigd door RipCity op 23-04-2022 21:44:37 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204520979
Ik was voor het laatst in Londen in de zomer van 2017 en heb nog ruim 37 pond liggen van die stedentrip. 1 pond munten kunnen nog wel gebruikt worden?
pi_204532739
Volgens mij heb ik die vorige week nog gekregen ja :Y
pi_204533257
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 22:17 schreef Meridiaan het volgende:
Volgens mij heb ik die vorige week nog gekregen ja :Y
Lijkt me sterk want sinds oktober 2017 zijn ze niet meer bruikbaar/te verkrijgen:

https://www.bbc.com/news/uk-wales-49111748

Ze lijken alleen wel op elkaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204533272
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 23:15 schreef RipCity het volgende:

[..]
Lijkt me sterk want sinds oktober 2017 zijn ze niet meer bruikbaar/te verkrijgen:

https://www.bbc.com/news/uk-wales-49111748

Ze lijken alleen wel op elkaar.
Oh shoot, dan moet ik nog even zien wat ik dan in mijn handen gedrukt kreeg ;)

Dank voor de correctie
pi_204533890
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 23:17 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Oh shoot, dan moet ik nog even zien wat ik dan in mijn handen gedrukt kreeg ;)

Dank voor de correctie
Die ronde zijn niet meer geldig. Zonde, beste munt ooit.

De nieuwe zijn wat 'hoekeriger'.

Lijkt me niet dat je onlangs nog de oude terug hebt gekregen, maar toeristen worden wel eens belazerd. Zo'n 20 jaar terug kreeg ik ook een oud briefje van 5 wat ik nergens meer kon gebruiken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204534051
Je kunt ze anders gewoon inwisselen bij een bank.
Tap tap tap
pi_204534201
Nu in de rij voor de security. Nog nooit zo druk gezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204536464
Ben in Londen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 25 april 2022 @ 14:37:50 #143
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204537048
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:18 schreef Nielsch het volgende:
Ben in Londen!
Veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204596531
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 08:13 schreef Nielsch het volgende:
Nu in de rij voor de security. Nog nooit zo druk gezien.
Mijn KLM vlucht naar Heathrow is gepland op dinsdag 26 juli om 13:20 uur en moet per trein vanuit Groningen naar Schiphol reizen. Ik heb nu al weinig voorpret met deze stedentrip. :{
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 12:03:37 #145
45833 crew  Fogel
pi_204596559
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:00 schreef Nia het volgende:

[..]
Mijn KLM vlucht naar Heathrow is gepland op dinsdag 26 juli om 13:20 uur en moet per trein vanuit Groningen naar Schiphol reizen. Ik heb nu al weinig voorpret met deze stedentrip. :{
In bijna 3 maanden tijd kan er veel veranderen qua wachttijden, waarom je er nu al druk over maken?
Check gewoon hoe het is een paar dagen vantevoren en/of boek evt een hotel nabij Schiphol als je "rust" wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204596615
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:03 schreef Fogel het volgende:

[..]
In bijna 3 maanden tijd kan er veel veranderen qua wachttijden, waarom je er nu al druk over maken?
Check gewoon hoe het is een paar dagen vantevoren en/of boek evt een hotel nabij Schiphol als je "rust" wil.
Dat laatste ben ik al aan het overwegen.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 12:11:47 #147
45833 crew  Fogel
pi_204596654
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:08 schreef Nia het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik al aan het overwegen.
Boek iets wat je gratis kan annuleren, kan je altijd nog zien wat je uiteindelijk doet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 1 mei 2022 @ 12:15:50 #148
62419 CherryLips
chocoholic
pi_204596699
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:08 schreef Nia het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik al aan het overwegen.
Dat zou ik sowieso doen als ik zo'n eind moest reizen. Ik vertrouw de NS niet zo wat dat betreft :@
Tap tap tap
  zondag 1 mei 2022 @ 12:59:59 #149
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204597125
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:08 schreef Nia het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik al aan het overwegen.
Kan het Citizen M aanraden. Wij verblijven daar altijd als we 's ochtends of vroeg in de middag vliegen. Geeft echt een hoop rust in het hoofd en je kan enorm vroeg op de luchthaven zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin maandag 2 mei 2022 @ 07:07:15 #150
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204604619
quote:
Op zondag 1 mei 2022 @ 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]


Kan het Citizen M aanraden. Wij verblijven daar altijd als we 's ochtends of vroeg in de middag vliegen. Geeft echt een hoop rust in het hoofd en je kan enorm vroeg op de luchthaven zijn.
Helemaal mee eens. Ik zit ook vaak in citizenM voorafgaand aan een vroege Schipholvlucht. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204613415
Het was zo fijn om weer eens in Londen te zijn! Heb me echt goed vermaakt met mn 8-jarige dochter op sleeptouw.

Dag 1: Marble Arch, Oxford Circus, Hamleys Toy Store, bovenin een dubbeldekker over Regent Street, Piccadilly Circus en Trafalgar Square. Gelopen naar Leicester Square.

Dag 2: Natural History Museum, Big Ben gezien, British Museum, Tower Bridge Experience, gegeten in een echte Engelse pub.

Dag 3: Warner Bros / Harry Potter Studio Tour.

Toptijd! Het blijft echt een geweldige stad!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:56:06 #152
208890 June.
Seriously?
pi_204613444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is iemand hier al eens voor afternoon tea bij The Ritz geweest? Vriendin en ik zijn dat van plan en was wel benieuwd.
Ik zou lekker ergens anders naartoe gaan, zoveel lekkerdere opties. Ik ben fan van Cocomaya O+
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:58:38 #153
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204613459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:56 schreef June. het volgende:

[..]
Ik zou lekker ergens anders naartoe gaan, zoveel lekkerdere opties. Ik ben fan van Cocomaya O+
Heb al gereserveerd. Maar ga die onthouden. Ik wil vooral daar gewoon eens binnen kijken haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:59:54 #154
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204613466
Weet iemand een fijn restaurant bij West end in de buurt?
Zoeken iets voor tussen de Harry Potter shows.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204613697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:56 schreef June. het volgende:

[..]
Ik zou lekker ergens anders naartoe gaan, zoveel lekkerdere opties. Ik ben fan van Cocomaya O+
Bestaat niet meer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 3 mei 2022 @ 17:09:31 #156
208890 June.
Seriously?
pi_204617157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Bestaat niet meer.
Nee? Oh das echt jammer. Ik kwam er best vaak toen ik er nog woonde.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 17:43:04 #157
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204617407
Oke gaat die weer van het lijstje af.

Ben ik wel nog op zoek voor lekker eten in de buurt van West end *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 mei 2022 @ 18:49:52 #158
62419 CherryLips
chocoholic
pi_204617960
Ik ken wel een lekkere Japanner achter Leicester Square?
Tap tap tap
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:23:24 #159
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204619575
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik ken wel een lekkere Japanner achter Leicester Square?
Hoe heet die?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:47:39 #160
62419 CherryLips
chocoholic
pi_204619859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Hoe heet die?
Tokyo Diner
Tap tap tap
  dinsdag 3 mei 2022 @ 22:00:17 #161
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204619965
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Tokyo Diner
Thanks :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 14 mei 2022 @ 08:03:43 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204740390
Zijn er hier mensen met ervaring met een auto in London?

Ik kom woensdagavond laat aan, zal rond 23:00 in de congestion zone zijn? Dan parkeer ik off street in een parkeergarage tot zaterdagavond 18:30.

Volgens mij hoef ik geen congestion zone te betalen?

Ik rijd in een EU-6 benzine auto, dan hoef ik ook geen ULEZ te betalen? Moet ik me daar wel voor registreren? Ik rijd met Duits kenteken en umweltplakette als dat een verschil maakt

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 14-05-2022 09:30:37 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_204741054
Volgens mij moet je met een Euro-6 auto wel congestion zone betalen maar geen ULEZ. Een dag loopt van middernacht tot middernacht dus als je om 23:00 de zone binnen rijdt moet je voor die gehele dag betalen. Als je daarna parkeert in een garage en de daaropvolgende dagen niet rijdt hoef je niet te betalen. Maar voor in en uitrijden van de zone ben je sowieso 30 pond kwijt bovenop je parkeertarief (zone is 15 pond per dag)

Ik heb zelf vorige maand via JustPark mijn auto voor 6 pond p/d buiten de stad geparkeerd op iemand zijn oprit en de underground naar de stad gepakt. Was prima te doen.
pi_204741117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:55 schreef Mandéra het volgende:
Volgens mij moet je met een Euro-6 auto wel congestion zone betalen maar geen ULEZ. Een dag loopt van middernacht tot middernacht dus als je om 23:00 de zone binnen rijdt moet je voor die gehele dag betalen. Als je daarna parkeert in een garage en de daaropvolgende dagen niet rijdt hoef je niet te betalen. Maar voor in en uitrijden van de zone ben je sowieso 30 pond kwijt bovenop je parkeertarief (zone is 15 pond per dag)

Ik heb zelf vorige maand via JustPark mijn auto voor 6 pond p/d buiten de stad geparkeerd op iemand zijn oprit en de underground naar de stad gepakt. Was prima te doen.
Nee hoor.
7:00-18:00 Monday-Friday and 12:00-18:00 Sat-Sun and bank holidays is het alweer tijdje. 23:00 was tijdens covid.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 14 mei 2022 @ 11:59:09 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204742047
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:02 schreef RipCity het volgende:

[..]
Nee hoor.
7:00-18:00 Monday-Friday and 12:00-18:00 Sat-Sun and bank holidays is het alweer tijdje. 23:00 was tijdens covid.
Moet ik als ik ulez niet hoef te betalen me wel daarvoor registreren?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 14 mei 2022 @ 12:01:33 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_204742063
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 09:55 schreef Mandéra het volgende:
Volgens mij moet je met een Euro-6 auto wel congestion zone betalen maar geen ULEZ. Een dag loopt van middernacht tot middernacht dus als je om 23:00 de zone binnen rijdt moet je voor die gehele dag betalen. Als je daarna parkeert in een garage en de daaropvolgende dagen niet rijdt hoef je niet te betalen. Maar voor in en uitrijden van de zone ben je sowieso 30 pond kwijt bovenop je parkeertarief (zone is 15 pond per dag)

Ik heb zelf vorige maand via JustPark mijn auto voor 6 pond p/d buiten de stad geparkeerd op iemand zijn oprit en de underground naar de stad gepakt. Was prima te doen.
In 2014 ook zo gedaan, zag ik in mijn justpark profiel. Nu sta ik met just park direct aan hyde park waar ik verblijf. Is wel 50 euro duurder, maar ik heb teveel bagage/last bij
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_204742294
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:59 schreef XL het volgende:

[..]
Moet ik als ik ulez niet hoef te betalen me wel daarvoor registreren?
kan je hier checken: https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone

https://tfl.gov.uk/modes/driving/check-your-vehicle/?intcmp=52335

Ik rijd in uk reg car dus misschien ander voor buitenlandse.

Pas ook op als je de dartford tunnel/bridge pakt dan moet je ook paar pond betalen (kan alleen online).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204767000
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 10:02 schreef RipCity het volgende:

[..]
Nee hoor.
7:00-18:00 Monday-Friday and 12:00-18:00 Sat-Sun and bank holidays is het alweer tijdje. 23:00 was tijdens covid.
Ah! Dan had ik het verkeerd inderdaad. :)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:59:10 #169
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205600023
Ik ben aan het nadenken over eindelijk weer eens een trip naar Londen (de laatste keer was 5,5 jaar geleden) en wat ik me afvroeg: wat vinden jullie momenteel de "sweet spot" qua hotellocatie als je de stad bezoekt? Daarmee bedoel ik eigenlijk de optimale plek in relatie tot prijs + afstand tot centraal Londen + bereikbaarheid van de metro.

Plekken waar ik eerder zat waren Bayswater, Bloomsbury en omgeving Liverpool Street. Dat waren allen lekker centrale plekken, dichtbij metrostations en ook lange tijd nog wel redelijk betaalbaar. Maar inmiddels is me wel duidelijk dat de prijzen aan het stijgen zijn en ben ik dus op zoek naar nieuwe delen van de stad waar de bereikbaarheid nog steeds in orde is maar de prijzen wat lager zijn. Iemand een idee?
pi_205600172
Wij zaten laatst naast Westfield mall. Met de Elisabeth line een goede verbinding en heerlijk lopen door Hackney en de Olympische buurt. We zaten in the Stratford maar zijn daar veel hotels. Was een bezoek aan vrienden dus wel andere insteek dan perse toeristische dingen doen
Met een meidenkwartet
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:28:57 #171
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205600253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:17 schreef Cathmar het volgende:
Wij zaten laatst naast Westfield mall. Met de Elisabeth line een goede verbinding en heerlijk lopen door Hackney en de Olympische buurt. We zaten in the Stratford maar zijn daar veel hotels. Was een bezoek aan vrienden dus wel andere insteek dan perse toeristische dingen doen
Was Stratford ook jullie vaste metrostation? Dat is zone 2/3 dus dat klinkt niet verkeerd. Ik ga me er eens in verdiepen.
pi_205600460
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:28 schreef beantherio het volgende:

[..]
Was Stratford ook jullie vaste metrostation? Dat is zone 2/3 dus dat klinkt niet verkeerd. Ik ga me er eens in verdiepen.
Ja. En vrienden van ons zaten in the Adagio. Ook ideaal want met keukentje. Maar zij zaten er een paar weken dus dan heb je daar wel echt profijt van.

Ik vond het een verrassend handige lokatie. Wij zaten ‘normaal’ altijd in Kensington.
Met een meidenkwartet
  woensdag 10 augustus 2022 @ 17:52:29 #173
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205601205
Wij zitten altijd in Kensington; vooral omdat we daar een favoriet hotel hebben. Goede locatie ook. Maar goedkoop vind ik het helaas niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205601281
Ik was in de laatste week van juli in Londen en schrok hoe verdord de grasvelden zijn door de extreme hitte en droogte.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:57:56 #175
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_205601627
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:59 schreef beantherio het volgende:
Ik ben aan het nadenken over eindelijk weer eens een trip naar Londen (de laatste keer was 5,5 jaar geleden) en wat ik me afvroeg: wat vinden jullie momenteel de "sweet spot" qua hotellocatie als je de stad bezoekt? Daarmee bedoel ik eigenlijk de optimale plek in relatie tot prijs + afstand tot centraal Londen + bereikbaarheid van de metro.

Plekken waar ik eerder zat waren Bayswater, Bloomsbury en omgeving Liverpool Street. Dat waren allen lekker centrale plekken, dichtbij metrostations en ook lange tijd nog wel redelijk betaalbaar. Maar inmiddels is me wel duidelijk dat de prijzen aan het stijgen zijn en ben ik dus op zoek naar nieuwe delen van de stad waar de bereikbaarheid nog steeds in orde is maar de prijzen wat lager zijn. Iemand een idee?
Ik was in mei nabij Hammersmith station (waar ook genoeg winkels zijn voor de kleinere boodschap).
Al genoemde Westfiled Mall is goed bereikbaar met OV.

In de buurt zelf ook genoeg te doen daar qua café's en restaurants plus goede aansluitingen op Hammersmith & City, Circle, District en Picadilly Line.
En met bus 23 heb je een mooi ritje richting Hyde Park door een stukje Kensington.
Burnt to the core but not broken
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:47:30 #176
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205603302
Een paar goeie nieuwe ideeën opgedaan. Dank allen voor de reactie op mijn posting.
pi_205604658
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:47 schreef beantherio het volgende:
Een paar goeie nieuwe ideeën opgedaan. Dank allen voor de reactie op mijn posting.
Earl's Court ook prima
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_205606210
Ik heb heel veel in Londen al gezien en gedaan dus ben eigenlijk op zoek naar wat minder voor de hand gelegen dingen die leuk zijn voor een vriendengroep.

Zaterdagmiddag en -avond doen we twee escape rooms in een oud metrostation (South Kentish Town). Daarna eten en bier drinken in Camden Town. Zondagmiddag gaan we naar een rugbywedstrijd in Tottenham Hotspur Stadium. Zondagavond Pekingeend eten in Chinatown en nog wat biertjes drinken in Soho. We zoeken nog iets voor de zondag- en maandagochtend.

Iemand nog suggesties? Anders wordt het gewoon vrije tijd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205606321
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb heel veel in Londen al gezien en gedaan dus ben eigenlijk op zoek naar wat minder voor de hand gelegen dingen die leuk zijn voor een vriendengroep.

Zaterdagmiddag en -avond doen we twee escape rooms in een oud metrostation (South Kentish Town). Daarna eten en bier drinken in Camden Town. Zondagmiddag gaan we naar een rugbywedstrijd in Tottenham Hotspur Stadium. Zondagavond Pekingeend eten in Chinatown en nog wat biertjes drinken in Soho. We zoeken nog iets voor de zondag- en maandagochtend.

Iemand nog suggesties? Anders wordt het gewoon vrije tijd.
Ik wilde zeggen Sunday roast at Number 90 (in Hackney), maar dat is niet echt een ochtend activiteit.
Wel heel leuk icm drankjes bij Barge East (in de tuin, op loopafstand van Number 90)

Maar jullie hebben al een leuk programma staan!
Met een meidenkwartet
pi_205626875
Eind augustus naar een Silent Disco in het Natural History Museum _O_
pi_205628002
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:30 schreef Bolasie het volgende:
Eind augustus naar een Silent Disco in het Natural History Museum _O_
Supermooie plek!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205628316
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:59 schreef beantherio het volgende:
Ik ben aan het nadenken over eindelijk weer eens een trip naar Londen (de laatste keer was 5,5 jaar geleden) en wat ik me afvroeg: wat vinden jullie momenteel de "sweet spot" qua hotellocatie als je de stad bezoekt? Daarmee bedoel ik eigenlijk de optimale plek in relatie tot prijs + afstand tot centraal Londen + bereikbaarheid van de metro.

Plekken waar ik eerder zat waren Bayswater, Bloomsbury en omgeving Liverpool Street. Dat waren allen lekker centrale plekken, dichtbij metrostations en ook lange tijd nog wel redelijk betaalbaar. Maar inmiddels is me wel duidelijk dat de prijzen aan het stijgen zijn en ben ik dus op zoek naar nieuwe delen van de stad waar de bereikbaarheid nog steeds in orde is maar de prijzen wat lager zijn. Iemand een idee?
Klinkt herkenbaar. Vroeger ook in Bayswater. Laatste keer in Shoreditch, bij metrostation Bethnal Green. Is goed te doen. Het hotel is onlangs wel van naam en eigenaar veranderd, dus kan niet zeggen of dat nog steeds een aanrader is.

Wat we me laatste keer wel opviel is dat diverse hotels kamers aanbieden zonder raam. Dus kamers die geheel inpandig liggen. Is dan wel wat goedkoper, maar het lijkt me helemaal niks.
pi_205628359
Ik heb nu een hotel in Victoria. Kostte wel een rib uit het lijf.
Tap tap tap
pi_205628419
ik heb 5 jaar terug hier gezeten:
https://www.booking.com/hotel/gb/stamford-street-apartments.html

dat was voor mij qua locatie echt prima te doen :) (en toen betaalbaar, maar hoe dat nu is....)
pi_205631695
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:46 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb nu een hotel in Victoria. Kostte wel een rib uit het lijf.
Ik in Kensington :P
pi_205633788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:07 schreef Elvi het volgende:

[..]
Ik in Kensington :P
Leuk, maar volgens mij ook erg duur geworden?
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:59:57 #187
47102 Elvi
miemkwien
pi_205636111
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Leuk, maar volgens mij ook erg duur geworden?
Ik had een goede deal gevonden en ik verwacht toch wel die prijzen in Londen.
pi_205654496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik wilde zeggen Sunday roast at Number 90 (in Hackney), maar dat is niet echt een ochtend activiteit.
Wel heel leuk icm drankjes bij Barge East (in de tuin, op loopafstand van Number 90)

Maar jullie hebben al een leuk programma staan!
Ik denk dat ik nog een tripje ga maken op de nieuwe Elizabeth Line en die gigantische stations in central Londen eens ga bekijken. Geen idee of de rest daar zin in heeft, maar die moeten dan maar iets anders gaan doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205792673
Aan het aftellen naar de London Marathon :) Zoveel zin an. Zaterdagmiddags ook nog naar ABBA toe.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:22:29 #190
47102 Elvi
miemkwien
pi_205793843
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:02 schreef linebear het volgende:
Aan het aftellen naar de London Marathon :) Zoveel zin an. Zaterdagmiddags ook nog naar ABBA toe.
Oh god wanneer is die marathon?
pi_205798496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:22 schreef Elvi het volgende:

[..]
Oh god wanneer is die marathon?
2 oktober
pi_205798529
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:22 schreef Elvi het volgende:

[..]
Oh god wanneer is die marathon?
Doe je ook mee?
pi_205798530
Ik ga begin oktober ook weer *O*
pi_205798548
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:37 schreef linebear het volgende:

[..]
2 oktober
Oh shit echt..,

Dat is onhandig
I solemnly swear i'm up to no good
pi_205798553
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Oh shit echt..,

Dat is onhandig
ja echt
pi_205799240
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Doe je ook mee?
Alsjeblieft niet. Gelukkig is het niet wanneer ik er ben :P
pi_205799287
Lang weekend Londen in de planning *O* Oktober 2023 _O-

Dat betekent nog minimaal 1 keer mijn voucher van de Eurostar doorschuiven. Maar ach, die ligt pas vanaf februari 2020 :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:45:59 #198
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205799807
Wij gaan over anderhalve week weer voor een week O+ Gaan nu wat meer de omgeving in met dag tripjes, en alsnog wat dagen voor de stad zelf. Eurostar weer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205799985
Ik vertrek morgen met Eurostar en kreeg vanmorgen een sms of ik even twee uur van tevoren aanwezig wilde zijn in Brussel. Maar dit is zeker voor de mensen die daar pas opstappen?
Tap tap tap
  Admin woensdag 31 augustus 2022 @ 11:13:06 #200
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205800022
Ja, als je opstapt in Nederland hoef je je daar niet druk over te maken. Dat weten zij ook wel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 11:16:42 #201
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205800045
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik vertrek morgen met Eurostar en kreeg vanmorgen een sms of ik even twee uur van tevoren aanwezig wilde zijn in Brussel. Maar dit is zeker voor de mensen die daar pas opstappen?
Wel raar dat ze je zo'n sms sturen wetende dat jij al eerder opstapt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205800103
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel raar dat ze je zo'n sms sturen wetende dat jij al eerder opstapt.
De eerste helft van de reis is met de Thalys volgens mij.
Tap tap tap
pi_205800155
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]
De eerste helft van de reis is met de Thalys volgens mij.
Ik had ook zo’n overstap. Die vertraging had en dus miste ik de Eurostar. Als je je ticket laat zien dan boeken ze je op de eerstvolgende beschikbare trein. Niet jouw schuld dat je niet op tijd in Brussel was.

Wel een reden voor mij om een volgende keer de rechtstreekse optie te boeken. Die was er in 2019 nog niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205800167
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik had ook zo’n overstap. Die vertraging had en dus miste ik de Eurostar. Als je je ticket laat zien dan boeken ze je op de eerstvolgende beschikbare trein. Niet jouw schuld dat je niet op tijd in Brussel was.

Wel een reden voor mij om een volgende keer de rechtstreekse optie te boeken. Die was er in 2019 nog niet.
Ik heb op de terugweg wel de rechtstreekse gelukkig, maar op de heenweg reed ie pas later in de middag en dat is dan ook weer zonde. Moet ook nog kijken of de treinen morgenochtend überhaupt rijden gezien de staking van vandaag.
Wat leuk, neem eens de trein.
Tap tap tap
  Admin donderdag 1 september 2022 @ 07:54:14 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205808850
Er zijn vandaag geen stakingen meer, en juist Eurostar en Thalys reden nog wel. Dus ik heb goede hoop voor je. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_205812807
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]
De eerste helft van de reis is met de Thalys volgens mij.
En? Gelukt?
pi_205812830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:18 schreef Elvi het volgende:

[..]
En? Gelukt?
Het was krap :D Het was nog druk bij de controle.
Tap tap tap
  donderdag 1 september 2022 @ 22:58:12 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_205816296
Eind vd maand 4 nachten geboekt. Vond hotels vrij duur. Maar schijnbaar is de marathon dan?
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 1 september 2022 @ 23:20:43 #209
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205816487
Staking in de UK op de 15e en 17e. Wij gaan weer naar huis op de 17e, dus hopelijk gaat onze eurostar wel. Geen zin om te annuleren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205817615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Staking in de UK op de 15e en 17e. Wij gaan weer naar huis op de 17e, dus hopelijk gaat onze eurostar wel. Geen zin om te annuleren.
Staat los van de staking, maar reken er wel op dat het verkeer muurvast staat. Ik deed 1.5 uur over een uber rit die normaal 25min is naar St Pancras.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 2 september 2022 @ 10:55:51 #211
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205818583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 08:56 schreef Tim86 het volgende:

[..]
Staat los van de staking, maar reken er wel op dat het verkeer muurvast staat. Ik deed 1.5 uur over een uber rit die normaal 25min is naar St Pancras.
De underground rijdt dan ook niet?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205818805
Zie nu dat dit alleen overground is. Bij mij was het ook de tube.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_205819001
Afgelopen woensdag van UK naar NL gevlogen, London City naar Rotterdam. 8 minuutjes van metro naar voorbij security. Terwijl Gatwick weer helemaal vastzat, mensen vliegtuigen niet uit konden omdat er geen personeel was, etc. Verder gelukkig ook geen problemen met treinen en metro's toen.

Nog tip voor London: Skygarden, gratis, maar wel boeken.
pi_205883431
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 07:54 schreef Breuls het volgende:
Er zijn vandaag geen stakingen meer, en juist Eurostar en Thalys reden nog wel. Dus ik heb goede hoop voor je. :)
Dat geeft mij ook weer hoop want ik ga 13 september met de trein terug :') en nu kreeg ik een mail dat ze zondag of maandag pas weten wat dat voor gevolgen voor mij heeft :{
pi_205891071
Omg en nu gaat het ook al slecht met de Queen. Kan ze het nog even een paar dagen volhouden :')
pi_205891088
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:35 schreef Elvi het volgende:
Omg en nu gaat het ook al slecht met de Queen. Kan ze het nog even een paar dagen volhouden :')
Die houdt het geen paar dagen meer vol, ik denk eerder uren. Of ze is al dood.
pi_205891244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:36 schreef Oriente het volgende:

[..]
Die houdt het geen paar dagen meer vol, ik denk eerder uren. Of ze is al dood.
Lekker positief :{
pi_205891267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:45 schreef Elvi het volgende:

[..]
Lekker positief :{
Ze mag van mij nog 10 jaar in goede gezondheid leven maar als ik de berichtgeving zo lees is dit mijn gedachte helaas. :{
  donderdag 8 september 2022 @ 15:08:06 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205891628
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:35 schreef Elvi het volgende:
Omg en nu gaat het ook al slecht met de Queen. Kan ze het nog even een paar dagen volhouden :')
Hoezo moet ze het nog een paar dagen volhouden? Ik snap dat je haar een lang leven gunt uiteraard, maar het beïnvloed je reis verder niet als ze eerder overlijdt toch? Of mis ik iets? :@ ik vraag het omdat wij zaterdag die kant op gaan voor een week
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205891919
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:35 schreef Elvi het volgende:
Omg en nu gaat het ook al slecht met de Queen. Kan ze het nog even een paar dagen volhouden :')
Ik wil je kaartje wel overnemen.
Tap tap tap
pi_205891975
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoezo moet ze het nog een paar dagen volhouden? Ik snap dat je haar een lang leven gunt uiteraard, maar het beïnvloed je reis verder niet als ze eerder overlijdt toch? Of mis ik iets? :@ ik vraag het omdat wij zaterdag die kant op gaan voor een week
Wat denk je dat er in de stad allemaal gebeurt op het moment dat de Queen dood is?
pi_205893819
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoezo moet ze het nog een paar dagen volhouden? Ik snap dat je haar een lang leven gunt uiteraard, maar het beïnvloed je reis verder niet als ze eerder overlijdt toch? Of mis ik iets? :@ ik vraag het omdat wij zaterdag die kant op gaan voor een week
Oorspronkelijk dacht ik dat het land dan 10 dagen in de rouw ging en alles dicht is. Maar blijkbaar is de uitvaart 12 dagen na het overlijden en heeft iedereen tijdens de uitvaart vrij.

Dus ik dacht dat alles dicht ging :') maar dat is gelukkig niet zo.
pi_205893851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat denk je dat er in de stad allemaal gebeurt op het moment dat de Queen dood is?
Sowieso omgeving Buckingham Palace even ontwijken en ik kan me voorstellen dat bepaalde gebieden of gebouwen ook dicht zijn ivm voorbereiding van de uitvaart
pi_205893892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:18 schreef Elvi het volgende:

[..]
Sowieso omgeving Buckingham Palace even ontwijken en ik kan me voorstellen dat bepaalde gebieden of gebouwen ook dicht zijn ivm voorbereiding van de uitvaart
Ja, of dingen afgelast vanwege 'niet gepast'.
pi_205893994
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:16 schreef Elvi het volgende:

[..]
Oorspronkelijk dacht ik dat het land dan 10 dagen in de rouw ging en alles dicht is. Maar blijkbaar is de uitvaart 12 dagen na het overlijden en heeft iedereen tijdens de uitvaart vrij.

Dus ik dacht dat alles dicht ging :') maar dat is gelukkig niet zo.
Tuurlijk niet :D en niet eens een bank holiday op dag van begrafenis. Leven gaat gewoon door. Zijn geen Afrikaans land oid.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205894051
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:30 schreef RipCity het volgende:

[..]
Tuurlijk niet :D en niet eens een bank holiday op dag van begrafenis. Leven gaat gewoon door. Zijn geen Afrikaans land oid.
Nou, het is dat Notting Hill Carnival net geweest is, maar dat soort dingen zal toch wel worden afgelast.
pi_205894115
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:30 schreef RipCity het volgende:

[..]
Tuurlijk niet :D en niet eens een bank holiday op dag van begrafenis. Leven gaat gewoon door. Zijn geen Afrikaans land oid.
Misschien geen bank holiday, maar veel zal er niet open zijn, sowieso zijn alle banken en de beurs dicht, en overheid ook neem ik aan.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:00:53 #228
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205895088
Ach, wij gaan toch geen gebouwen in. Hoogstens een restaurant. Verder is het vooral door de stad wandelen en dan kan gewoon.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205895764
Nou ik hou jullie op de hoogte want ze is net overleden :{
pi_205896326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:33 schreef Elvi het volgende:
Nou ik hou jullie op de hoogte want ze is net overleden :{
Goede timing. Ik zit naar vluchten te kijken :')
Tap tap tap
pi_205896513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Goede timing. Ik zit naar vluchten te kijken :')
:D

Dan moet je 12 dagen blijven. Vanaf maandag had mn hotel nog kamers trouwens
pi_205898084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:56 schreef Elvi het volgende:

[..]
:D

Dan moet je 12 dagen blijven. Vanaf maandag had mn hotel nog kamers trouwens
De stakingen zijn in elk geval afgelast.
Tap tap tap
pi_205910222
Heeft iemand hier ervaring met de overtocht naar Engeland met de auto? Is het te doen op de bonnefooi met de trein of boot?
  zondag 25 september 2022 @ 12:46:43 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206096341
In Londen kan je tegenwoordig toch met je bankbas reizen met de metro (ipv een oystercard halen)?
ING / Rabo werken gewoon lijkt me?
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 25 september 2022 @ 13:53:28 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206096915
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:00 schreef Harveo het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de overtocht naar Engeland met de auto? Is het te doen op de bonnefooi met de trein of boot?
Als je graag teveel betaalt, tickets zijn van goedkoper als je reserveert. Als je richting London gaat even aanmelden voor congestion zone, ulz en als je een busje rijdt lz
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_206097278
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:00 schreef Harveo het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de overtocht naar Engeland met de auto? Is het te doen op de bonnefooi met de trein of boot?
Nee natuurlijk nooit ‘op de bonnefooi’. Je moet gewoon reserveren. Als je stena op tijd boekt kan je voor 59/79+ 30 voor kamer mee met je auto.

quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 12:46 schreef matthijst het volgende:
In Londen kan je tegenwoordig toch met je bankbas reizen met de metro (ipv een oystercard halen)?
ING / Rabo werken gewoon lijkt me?
Ja gewoon contactless gebruiken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206097326
O echt, gewoon tactloos betalen in de metro? En dan wordt ook de voordeligste dagkaart automatisch berekend hoe werkt dat?
Tap tap tap
  zondag 25 september 2022 @ 16:01:13 #238
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_206097841
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 14:49 schreef CherryLips het volgende:
O echt, gewoon tactloos betalen in de metro? En dan wordt ook de voordeligste dagkaart automatisch berekend hoe werkt dat?
Van een bezoek in mei herinner ik mij dat de daily cap wordt afgeschreven bij eerste check-in als een soort depot.
Als je minder gebruikt dan de daily cap, dan krijg je het verschil teruggestort en anders blijft het daarbij.
Ik vond het beetje rommelig overkomen in mijn bankapp (ING) en wat lastig controleerbaar, voor die paar dagen kon ik daar niet van wakker liggen.

Komende week ga ik ook een dagje voor mijn werk en dan zal ik toch weer, oldschool, een oyster card gebruiken.
Handiger met declareren; ik lever gewoon een bonnetje in dat ik voor £20 heb opgeladen.
Dat kan vast handiger met een tfl-account maar ben te lui om dat uit te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door PPL op 25-09-2022 21:03:41 ]
Burnt to the core but not broken
  zondag 25 september 2022 @ 20:32:19 #239
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_206100720
Zolang die Oyster gewoon werkt vind ik dat ook een prima systeem.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_206100760
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Zolang die Oyster gewoon werkt vind ik dat ook een prima systeem.
dit ja

vond die echt prima werken toen ik er was
  zondag 25 september 2022 @ 20:46:12 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206100943
Wij gebruiken ook altijd de oyster; ook eerder deze maand. Werkt voor ons altijd het makkelijkste en financieel het meest overzichtelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Admin maandag 26 september 2022 @ 10:22:28 #242
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206106037
Apple Pay werkt ook, als je een express-kaart hebt. Dan kun je gewoon met je telefoon of Apple Watch inchecken (zonder met knopjes te hoeven activeren) en hoef je dus geen pasjes te gebruiken.

Heb de laatste keer dat ik in London was, ik was er toen ruim een week, alleen maar m'n horloge gebruikt. Binnenkort ben ik er weer en hoewel ik mijn 19 jaar oude Oyster card wel bij de hand hou verwacht ik 'm niet meer te gebruiken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206106119
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 14:49 schreef CherryLips het volgende:
O echt, gewoon tactloos betalen in de metro? En dan wordt ook de voordeligste dagkaart automatisch berekend hoe werkt dat?
Tarieven zijn gelijk aan de oyster, inclusief daily caps. Zegt TfL.

Al zijn er voorbeelden dat Contactless soms ook goedkoper is omdat het een wat slimmer systeem betreft.



[ Bericht 18% gewijzigd door Nielsch op 26-09-2022 10:34:34 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206106688
Vrijdag naar London toe :) Zondag de marathon lopen. Zoveel zin in
  maandag 26 september 2022 @ 11:20:38 #245
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206106731
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:16 schreef linebear het volgende:
Vrijdag naar London toe :) Zondag de marathon lopen. Zoveel zin in
Veel succes en plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206108195
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:16 schreef linebear het volgende:
Vrijdag naar London toe :) Zondag de marathon lopen. Zoveel zin in
Euj ik ook.. nou ja naar Londen niet de marathon
I solemnly swear i'm up to no good
pi_206108236
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 13:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Euj ik ook.. nou ja naar Londen niet de marathon
veel plezier :)
pi_206108419
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:42 schreef linebear het volgende:

[..]
veel plezier :)
Jij ook :)
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 14:02:00 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206108427
Dit jaar voor het eerst(!) naar Londen geweest. Vorige maand naar New York geweest. Door New York eigenlijk meer verliefd geworden op Londen. Groot maar wel sociaal en netjes. Gezelliger. Je kan het niet goed vergelijken maar dat gebeurde zomaar :s) !
Dus, 1 december weer naar Londen. Deze keer met de Eurostar itt Stansted. Ben benieuwd. Hadden een mooie deal :)
en, het hotel ligt om de hoek van St Pancras *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 26 september 2022 @ 14:12:43 #250
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206108525
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:02 schreef Rene het volgende:
Dit jaar voor het eerst(!) naar Londen geweest. Vorige maand naar New York geweest. Door New York eigenlijk meer verliefd geworden op Londen. Groot maar wel sociaal en netjes. Gezelliger. Je kan het niet goed vergelijken maar dat gebeurde zomaar :s) !
Dus, 1 december weer naar Londen. Deze keer met de Eurostar itt Stansted. Ben benieuwd. Hadden een mooie deal :)
en, het hotel ligt om de hoek van St Pancras *O*
Eurostar is echt heel chill O+ Ik ben ook in beide steden geweest (meermaals) en Londen trekt me ook net even wat meer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206108620
Hou wel rekening met de grote treinstaking komende zaterdag (en 5 en 8 oktober) mocht je nog ergens buiten london willen gaan.

https://www.theguardian.c(...)at-britain-1-october

en 4 oktober weer een bus staking (voornamelijk Noord-london).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206108918
Vind beide steden echt geweldig. .Mag volgende maand weer naar NY (ook voor de marathon :) )
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 15:03:56 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206109067
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:49 schreef linebear het volgende:
Vind beide steden echt geweldig. .Mag volgende maand weer naar NY (ook voor de marathon :) )
We waren er in de zomer. We vonden het wat eenzijdig qua sfeer en dingen te doen. En, takkkkke duuur :X !
Londen is ook niet goedkoop. maar wel gezelliger :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 26 september 2022 @ 16:20:18 #254
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206109867
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:03 schreef Rene het volgende:

[..]
We waren er in de zomer. We vonden het wat eenzijdig qua sfeer en dingen te doen. En, takkkkke duuur :X !
Londen is ook niet goedkoop. maar wel gezelliger :)
En stukken dichterbij :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206139942
Ik heb The Ritz moeten annuleren wegens een plannings f up vanuit mijn kant. Iemand nog tips voor fijne afternoon tea?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_206140159
Ik ga ook veel liever naar Londen (17x geweest en gewoond) dan naar New York (2x geweest). Simpelweg veel meer sfeer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin donderdag 29 september 2022 @ 15:01:41 #257
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206141344
quote:
Op donderdag 29 september 2022 @ 12:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb The Ritz moeten annuleren wegens een plannings f up vanuit mijn kant. Iemand nog tips voor fijne afternoon tea?
Volgens mij heb je hierboven nog wat alternatieven staan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206141453
Ik ga in februari weer.
Tap tap tap
pi_206221215
London was weer geweldig :) Niet veel tijd gehad om de toerist uit te hangen, aangezien ik voor de Marathon kwam.
Ben naar ABBA Voyage geweest, dat was echt super. Een groot feestje.

Maar die Marathon. Wat was dat geweldig zeg, pfff meest bizarre wat ik heb meegemaakt.
pi_206320971
Over 3 weken weer eens naar Londen, erg veel zin in! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206608532
Is Earls Court een fijne buurt voor hotels?
Tap tap tap
pi_206608562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef CherryLips het volgende:
Is Earls Court een fijne buurt voor hotels?
jahoor. Goed metro station. Beetje Thai/asia buurt en straat. Erachter op cromwell road heb je ook nog een zooi hotels zitten en ook een metroline.
Allemaal goed te doen en relatief veilig. Probeer jollibees als je er zit :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206608584
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 22:17 schreef RipCity het volgende:

[..]
jahoor. Goed metro station. Beetje Thai/asia buurt en straat. Erachter op cromwell road heb je ook nog een zooi hotels zitten en ook een metroline.
Allemaal goed te doen en relatief veilig. Probeer jollibees als je er zit :P
Dank je :) m'n zus en ik willen naar de coronation in mei maar het hotel dat we wilden heeft vandaag pas de prijzen vrijgegeven en is stervensduur natuurlijk. En heb nu in Earls Court en West-Brompton betaalbare hotels gezien, maar we willen er wel over straat kunnen 's avonds :P
Tap tap tap
  dinsdag 8 november 2022 @ 23:37:56 #264
47102 Elvi
miemkwien
pi_206609256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef CherryLips het volgende:
Is Earls Court een fijne buurt voor hotels?
Ja ik ben er toen met mn moeder geweest dus het is zeker veilig! Zou het zo weer doen.
  woensdag 9 november 2022 @ 09:29:20 #265
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206610927
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef CherryLips het volgende:
Is Earls Court een fijne buurt voor hotels?
Wij zitten altijd in het Park International hotel in die buurt en bevalt ons uitstekend qua ligging. En voel me ook veilig op straat daar savonds.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206611693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 22:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dank je :) m'n zus en ik willen naar de coronation in mei maar het hotel dat we wilden heeft vandaag pas de prijzen vrijgegeven en is stervensduur natuurlijk. En heb nu in Earls Court en West-Brompton betaalbare hotels gezien, maar we willen er wel over straat kunnen 's avonds :P
West-Brompton is ook wel OK trouwens.
pi_206613569
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef CherryLips het volgende:
Is Earls Court een fijne buurt voor hotels?
Ja, erg goede verbindingen ook.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_206614951
Oef, Londen was wel aan de prijs zeg :% heb ik gevoeld in de portemonnee. (en de pond staat giga ongunstig tov de euro).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 november 2022 @ 17:28:18 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206615201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Oef, Londen was wel aan de prijs zeg :% heb ik gevoeld in de portemonnee. (en de pond staat giga ongunstig tov de euro).
Valt reuze mee hoor (1.14). Niet naar Zwitserland, Noorwegen, USA gaan als je dacht dat London duur was… ten opzichte van andere niet euro landen is de situatie véél slechter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_206615293
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2022 17:28 schreef XL het volgende:

[..]
Valt reuze mee hoor (1.14). Niet naar Zwitserland, Noorwegen, USA gaan als je dacht dat London duur was… ten opzichte van andere niet euro landen is de situatie véél slechter
Prijzen voor verblijf en eten zijn sowieso enorm gestegen. Nu zijn dat ook dingen waar ik niet extreem op bespaar, dus dat tikte nog eens extra aan.
  woensdag 9 november 2022 @ 18:26:06 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206615712
Wij zijn dit jaar twee keer geweest en wilden volgend jaar weer gaan, maar het is nu wel erg prijzig ja (best degelijk verschil tussen dit jaar en volgend jaar) zelfs als je in ongunstige maanden kijkt. Ach, zien we ook nog eens wat andere steden in Europa :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206617975
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2022 17:28 schreef XL het volgende:

[..]
Valt reuze mee hoor (1.14). Niet naar Zwitserland, Noorwegen, USA gaan als je dacht dat London duur was… ten opzichte van andere niet euro landen is de situatie véél slechter
Denk niet dat je weet hoe mijn weekend met vrienden verlopen is ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206618119
Zaterdag weer, zin in!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 10 november 2022 @ 07:40:57 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206621148
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Denk niet dat je weet hoe mijn weekend met vrienden verlopen is ;)
Het is voor mij heel duidelijk hoe je een weekend in London heel duur kunt maken. Dus ik vertrouw je daar wel… ik bedoel meer dat in vergelijking tot de rest van de wereld op dit moment London niet zo duur is als het soms was. Ook in Amsterdam kan ik probleemloos 4 euro voor een biertje betalen. Restaurantprijzen zijn overal omhoog en een tosti van meer dan een tientje is niet meer alleen aan Belgie voorbehouden. Bovenop de wereldwijde hoge prijzen komt de waarde van de valuta en daar krijgt de pond als een van de weinige munten nog hardere klappen dan de euro. Dat wilde ik eigenlijk zeggen. Ja, London is duur… maar altijd nog een van de betere niet euro-landen om geld te verbrassen. Dat er dan absoluut iets veel ponden zijn uitgegeven…. Gefeliciteerd, top weekend gehad!!!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_207591157
In april gaan we met onze kinderen (12 en 8) naar Londen.
Nu ben ik er vorig jaar nog geweest en weet ik dat het reizen met de metro heel handig kan met je eigen bankpas. Maar hoe zit dat met de kinderen? Ik vind er vanalles over maar kan niet echt een conclusie trekken hoe het nou echt zit.
Weet iemand dat toevallig? :)
pi_207592467
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:04 schreef Fannetje het volgende:
In april gaan we met onze kinderen (12 en 8) naar Londen.
Nu ben ik er vorig jaar nog geweest en weet ik dat het reizen met de metro heel handig kan met je eigen bankpas. Maar hoe zit dat met de kinderen? Ik vind er vanalles over maar kan niet echt een conclusie trekken hoe het nou echt zit.
Weet iemand dat toevallig? :)
Die van 8 mag gratis reizen. Heeft ook geen kaart nodig. Open het grote / brede poortje (voor rolstoelen en mensen met grote koffers enzo) met je eigen pinpas of Oyster en ga er door met z'n tweeën.

Die van 12 krijgt 50% korting op enkele reizen en de daily caps als hij/zij een eigen Oyster Card met kinderkorting gebruikt. Koop een Oyster card bij een ticketmachine en zet er geld op. Een member of staff van TfL kan ervoor zorgen dat er kinderkorting op de Oyster card komt.

quote:
Young Visitor discount
If you don't live in London and you're visiting with children who don't have an 11-15 Zip Oyster photocard, they can get discounted travel for up to 14 days with the Young Visitor discount:

50% off adult-rate pay as you go fares and daily caps on bus, Tube, tram, DLR, London Overground, Elizabeth line and most National Rail services

50% off adult rate tickets on the IFS Cloud Cable Car and Thames Clippers River Bus services

The discount can be added to a standard Oyster card or Visitor Oyster card by a member of staff at:
- Any Tube or London Overground station
- Visitor Centres (except Gatwick Airport)

The children must be with you when you ask for the Young Visitor discount


[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 17-01-2023 09:58:04 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207593308
Als je met je eigen bankpas kunt reizen, wordt dat dan geen bende op je afschrift? :D
Tap tap tap
pi_207593677
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Als je met je eigen bankpas kunt reizen, wordt dat dan geen bende op je afschrift? :D
Mwah nee niet echt. Na 3x reizen heb je ook de daily cap bereikt en wordt er niks meer afgeschreven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207593741
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Als je met je eigen bankpas kunt reizen, wordt dat dan geen bende op je afschrift? :D
Waarom? Aan eind vd dag wordt alles in een bedrag afgeschreven dus altijd heel overzichtelijk. Maar 1 bedrag per dag.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_207593918
Ah mooi. We gaan het zien.
Tap tap tap
  dinsdag 17 januari 2023 @ 09:39:44 #281
47102 Elvi
miemkwien
pi_207595076
Betaal je geen extra kosten omdat je met een Nederlandse bankpas betaald?
pi_207595989
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 01:29 schreef CherryLips het volgende:
Ah mooi. We gaan het zien.
Er wordt wel eerst een reserve geclaimd, dus schrik niet als de eerste 'betaling' hoog is, de daadwerkelijke afschrijving is later pas.
pi_207596086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:39 schreef Elvi het volgende:
Betaal je geen extra kosten omdat je met een Nederlandse bankpas betaald?
Net als wanneer je geld op je Oyster zet denk ik :P
Tap tap tap
pi_207601735
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Die van 8 mag gratis reizen. Heeft ook geen kaart nodig. Open het grote / brede poortje (voor rolstoelen en mensen met grote koffers enzo) met je eigen pinpas of Oyster en ga er door met z'n tweeën.

Die van 12 krijgt 50% korting op enkele reizen en de daily caps als hij/zij een eigen Oyster Card met kinderkorting gebruikt. Koop een Oyster card bij een ticketmachine en zet er geld op. Een member of staff van TfL kan ervoor zorgen dat er kinderkorting op de Oyster card komt.
[..]

Bedankt, duidelijk!
pi_207695234
Wij gaan met drieën binnenkort naar Londen. Met de trein, 3 dagen.

Wat kunnen we beter kopen; een Oyster Card of een Travel Card?

Wij reizen tussen St Pancras en Earls Court (en ertussenin).

Weet iemand wat voordeliger is? Ik kom er niet helemaal uit.
pi_207695341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:10 schreef lily het volgende:
Wij gaan met drieën binnenkort naar Londen. Met de trein, 3 dagen.

Wat kunnen we beter kopen; een Oyster Card of een Travel Card?

Wij reizen tussen St Pancras en Earls Court (en ertussenin).

Weet iemand wat voordeliger is? Ik kom er niet helemaal uit.
Als je alleen in zones 1-2 reist kost een Travelcard je 14,40 pond per dag per kaart. Met Oyster betaal je max 7,70 pond per dag (onafhankelijk van het aantal reizen dat je maakt in zones 1-2).

Als je om wat voor reden dan ook maar 1 reis per dag maakt, kost een Travelcard je nog steeds 14,40 pond maar met Oyster betaal je dan gewoon de prijs van een enkele reis.

Oyster is dus en goedkoper en flexibeler als je korter dan een week in Londen bent. Pas als je een maand- of een jaarkaart koopt en je (bijna) elke dag reist is een Travelcard goedkoper dan Oyster.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 24-01-2023 13:25:05 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207695489
Ok, dus maar eerst een Oyster (x3) bestellen met minimale credit van 15 pond. Kunnen het altijd nog ophogen indien nodig.
Thx :)
pi_207695686
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:31 schreef lily het volgende:
Ok, dus maar eerst een Oyster (x3) bestellen met minimale credit van 15 pond. Kunnen het altijd nog ophogen indien nodig.
Thx :)
Bestellen kan maar je kan ze ook kopen bij elk metrostation. Je betaalt per kaart wel borg (5 pond) maar als je je kaart weer deactiveert (kan ook bij een machine) krijg je die borg en het resterende saldo weer terug mits dat minder is dan 10 euro.

Maar je kan ook je creditcard of pinpas gebruiken. Zelfde prijzen en caps als Oyster.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 24 januari 2023 @ 13:50:24 #289
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_207695691
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:31 schreef lily het volgende:
Ok, dus maar eerst een Oyster (x3) bestellen met minimale credit van 15 pond. Kunnen het altijd nog ophogen indien nodig.
Thx :)
Apple Pay werkt ook, hoef je geen Oyster te kopen.
Burnt to the core but not broken
pi_207695723
In Augustus ga ik ook weer als ik kaarten voor festival kan krijgen *O*
pi_207696146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 13:50 schreef PPL het volgende:

[..]
Apple Pay werkt ook, hoef je geen Oyster te kopen.
Ik begreep dat reizen via een OysterCard goedkoper is dan via bankpas of Apple pay. Maar blijkbaar klopt dat niet (meer)?
pi_207696168
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:37 schreef lily het volgende:

[..]
Ik begreep dat reizen via een OysterCard goedkoper is dan via bankpas of Apple pay. Maar blijkbaar klopt dat niet (meer)?
Daarom gebruikt 85% gewoon contactloos? Alleen nog wat verdwaalde toeristen gebruiken de normale oyster ;-) oyster is alleen goedkoper voor hen omdat sommige internationale kaarten percentages erbovenop gooien :)

Alleen als je bepaalde producten hebt gebruiken locals oyster verder bijna niemand meer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_207696212
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:37 schreef lily het volgende:

[..]
Ik begreep dat reizen via een OysterCard goedkoper is dan via bankpas of Apple pay. Maar blijkbaar klopt dat niet (meer)?
Nee, in principe is dat allemaal hetzelfde. Bij enkele bijzondere reizen naar zone 6 (die toeristen niet zullen maken) is contactloos zelfs goedkoper dan Oyster, omdat het systeem wat slimmer is. Tenminste, dat was jaren terug zo. Alleen in bijzondere gevallen is Oyster wel handig, zoals met een kind van 12 tot 15 jaar. Die krijgen 50% kinderkorting maar die korting kan alleen op een Oyster card gezet worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207696225
Ah, oke.
Dan ben ik helemaal gauw klaar. Thx.
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 15:54:37 #295
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207697032
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:50 schreef PPL het volgende:

[..]

Apple Pay werkt ook, hoef je geen Oyster te kopen.
Dit is zooooo handig. Gewoon met je pols over dat ding bewegen, hup, poortje open.

Ik ben sinds 2003 in het trotse bezit van dezelfde Oyster Card, maar ik denk dat ik 'm misschien wel nooit meer ga gebruiken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207697159
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:54 schreef Breuls het volgende:

[..]
Dit is zooooo handig. Gewoon met je pols over dat ding bewegen, hup, poortje open.

Ik ben sinds 2003 in het trotse bezit van dezelfde Oyster Card, maar ik denk dat ik 'm misschien wel nooit meer ga gebruiken.
Ik vroeg me juist af of het niet langzamer was, maar ik heb geen apple watch, alleen een iPhone.
Tap tap tap
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 16:31:01 #297
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207697445
Het is niet merkbaar langzamer om de chip te lezen, als je dat bedoelt. En wat het mij scheelt is dat ik nooit meer een pasje bij de hand hoef te hebben en dus zo vlot het station in of uit kan.

Heb in oktober anderhalve week in London gezeten en het is heel comfortabel in je dagelijkse 'commute'. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207697554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik vroeg me juist af of het niet langzamer was, maar ik heb geen apple watch, alleen een iPhone.
Heel soms pakt 'ie de telefoon niet goed. Maar ligt er beetje aan hoe je 'm er op legt. Sommige readers zijn niet zo sterk als andere oid lijkt het dus dan moet je beetje bewegen. Met watch nooit problemen maar met telefoon af en toe wat issues. Dus meestal gebruik ik gewoon pasje of watch.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 16:46:20 #299
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207697633
Oh ja, bij een telefoon heb je natuurlijk het probleem dat-ie groter is dan de lezer, dus de kans is aanwezig dat je 'm er niet goed op legt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207697861
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 16:46 schreef Breuls het volgende:
Oh ja, bij een telefoon heb je natuurlijk het probleem dat-ie groter is dan de lezer, dus de kans is aanwezig dat je 'm er niet goed op legt.
en dat je je scherm moet ontgrendelen, de app moet openen, misschien in de app nog je vingerafdruk moet scannen... pasje of horloge is dan wel sneller.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin dinsdag 24 januari 2023 @ 18:12:13 #301
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207698443
quote:
Op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]


en dat je je scherm moet ontgrendelen, de app moet openen, misschien in de app nog je vingerafdruk moet scannen... pasje of horloge is dan wel sneller.
Dat verschilt per telefoon. Met een iPhone kun je een express card instellen, die altijd werkt zonder authenticatie.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')