Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.
Kom je toch aardig in de buurt van elkaar.
Daarnaast vond ik het geheel ook gewoon minder invasief, voelde veel relaxter.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
[..]
Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.
Heb ik één keer gedaan: ging toen op bezoek bij Lloyd’s en Watson (super gave gebouwen trouwens). Lekker tussen zakenlui strak in pak, anders gewoon een ander vliegveld pakken uiteraard voor een lagere prijs.quote:
De rijen zelf vallen wel mee ja, maar het is de tijd die je er eigenlijk verdoet aan wachten. Bij de gate zeg maar. Je moet vaak toch wel twee uur van te voren aanwezig zijn. En dan dus nog de extra tijd om van bv Southend bij je hotel te komen (tenzij je op City vliegt).quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:34 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie.
Ik heb vorig jaar een paar keer vanaf Schiphol gevlogen ipv Rotterdam ivm de lagere prijs, maar verder is City prima; de kosten van een trein vanaf een verder gelegen luchthaven heb je immers ook niet. Het blijft bij een ritje DLR/Tube om in het centrum te komen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:36 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Heb ik één keer gedaan: ging toen op bezoek bij Lloyd’s en Watson (super gave gebouwen trouwens). Lekker tussen zakenlui strak in pak, anders gewoon een ander vliegveld pakken uiteraard voor een lagere prijs.
Londen-Amsterdam is 3u52min. Omgekeerd zal dat dus ook zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef MaJo het volgende:
Laatste keer ook op city gevlogen, dat beviel goed was ook niet heel veel duurder, maar ik vlieg uit principe niet mrt easyJet of Ryan Air dus dan zit je sowieso al in een duurder segment
Als de trein zo snel gaat is het zeker ook een optie! De Thalys naar Parijs is laatst goed bevallen. Ben je gewoon in 3 uur in Parijs hoe lang doet de trein naar Londen er over?
Ik wel, maar dan vanuit Ierland toen ik daar woonde.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:51 schreef CherryLips het volgende:
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus
Is al jaren zo ja. Vergane glorie, alles gericht op Arabieren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik was er rond 14 december maar vond het echt tegenvallen. Mooie etalages, dat wel, maar de kerstafdeling was piepklein.
Ik ook niet, nee. Twee keer in Parijs geweest, en beide keren is er gewoon een Thalysritje voor me geboekt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:51 schreef CherryLips het volgende:
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus
Oh da's wel een goede; je moet natuurlijk nog steeds wel tijd nemen bij het inchecken, ook in Amsterdam/Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:50 schreef Fixers het volgende:
De watchtrijen op St. Pancras intl. voor de security doen niet onder voor die van Schiphol. Heeft me nog een zakmes gekost ook. Maar het is daaro op een middag met meerdere vertrekkende treinen hetzelfde met lange wachtrijen, nors en heel neerbuigend beveiligingspersoneel en tassen controles.
Voordeel is wel dat je het paspoortdansje alleen bij inchecken hebt en binnen een paar minuten nadat je uit de trein stapt je daadwerkelijk op straat in de stad staat.
Mwah, laatste paar keren vliegen was het op Schiphol kloten (minimaal twintig minuten kutten in een onduidelijke rij waarbij iedereen zich verongelijkt voelt, terugkomst vaak in zo'n controlefuik terecht komen), land van aankomst en vertrek iets makkelijker. Ik vind het gewoon gehannes versus even een tas/koffer door de controle duwen en verder kunnen, terwijl ik deur tot deur net zo lang onderweg zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:34 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie.
Hier ook altijd eerste klas. In t vliegtuig ook vaak stoelen met iets meer beenruimte dan standaard economy (maar ook geen business class), dus trein is niet anders. Net wat rustiger ook in eerste klas imo. En met mijn lange benen is het wel een must als we paar uur onderweg zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:27 schreef XL het volgende:
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.
Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.
Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Gatwick is ook prima, 30 min tot Victoria en kost zo’n 12 pond als je niet de Express neemt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:27 schreef XL het volgende:
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.
Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.
Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Ja, wel stom dat de express zoveel duurder is. Voor mij is zelfs de stop eerder op London Bridge nog beter. Maar goed, Gatwick is vanaf Düsseldorf ook maar beperkt te bereiken.quote:Op woensdag 5 februari 2020 09:41 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Gatwick is ook prima, 30 min tot Victoria en kost zo’n 12 pond als je niet de Express neemt.
upquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 20:43 schreef beantherio het volgende:
Shocking hoe ver een topic over zo'n populaire bestemming is afgedaald in dit forum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |