abonnement Unibet Coolblue
pi_191229762
quote:
Azië vreest verdere verspreiding coronavirus, Nederland helpt bij onderzoek

Het mysterieuze coronavirus verspreidt zich steeds verder over Azië. In China is een tweede dode gevallen en er zijn besmettingen in Thailand en Japan gesignaleerd. Nu het Chinees nieuwjaar om de hoek komt kijken, wordt de angst voor verspreiding groter. Ook in Nederland wordt onderzoek gedaan naar het virus.

Op het Erasmus MC hebben ze het er druk mee. China heeft namelijk hulp gevraagd aan virologen in verschillende landen. In Nederland zijn dit onderzoekers van het Rotterdamse ziekenhuis.

"In dit stadium heeft het vinden van de oorzaak prioriteit", zegt viroloog Bart Haagmans. "Dat kan door mensen met het virus zo snel mogelijk in quarantaine te plaatsen en de bron, hoogstwaarschijnlijk dieren, te lokaliseren. Op die manier kun je de uitbraak tot een eind brengen. Dat is het belangrijkste. Het vinden van een vaccin is op korte termijn niet haalbaar."
Drukbezochte plaatsen

Volgens zijn collega Marion Koopmans is het niet gek dat het virus juist in Azië de kop opsteekt. "In China zijn veel markten waar levende dieren worden verhandeld. Dat zijn drukbezochte plekken. Vissen, vogels en zoogdieren lopen daar door elkaar."

De eerste gevallen van het coronavirus werden gelinkt aan een vismarkt in Wuhan, een miljoenenstad in het oosten van China. Op de markt worden ook levende dieren zoals vogels verkocht. Van welk dier dit virus afkomstig is, is nog niet bekend.

40 mensen besmet

Tot nu toe beperken de ziektegevallen zich tot Azië. De twee dodelijke slachtoffers komen uit Wuhan. Toch zijn niet alle besmette mensen op de markt geweest. Hierdoor groeien de zorgen. Het kan namelijk betekenen dat de longziekte zich van mens op mens kan verspreiden. In China zijn nu zo'n 40 mensen besmet.

De besmette mensen in Japan en Thailand zijn alle drie Chinees. Allemaal zijn ze vanuit de omgeving van Wuhan naar het buitenland gereisd. Tijdens het Chinees Nieuwjaar op 25 januari reizen Chinezen het hele land door. Ze bezoeken vrienden en familie. De zorg is dat de ziekte zich in die periode nog verder verspreidt.

De uitbraak van deze nieuwe variant doet denken aan de verspreiding van SARS in 2003. Hieraan zijn wereldwijd meer dan 800 mensen overleden. Ook dit virus zou zijn begonnen op een markt in China en zijn overgedragen van dier op mens.

De Chinese overheid stopte dit toen in de doofpot. Door een gebrek aan transparantie was de kennis toen beperkt. Hierdoor kon het virus zich meer verspreiden. China lijkt hiervan te hebben geleerd en brengt nu veel meer informatie naar buiten.
Vooruitgang in de wetenschap

"Bij de SARS-uitbraak heeft het lang geduurd tot China aangaf dat er überhaupt iets aan de hand was. Nu heeft China niet alleen snel laten weten wat er aan de hand is, maar hebben ze ook direct naar buiten gebracht wat ze over het virus weten", vertelt Koopmans. "Daarnaast is er ook veel vooruitgang in de wetenschap. Ik denk dat de Chinezen nu hard werken aan een oplossing."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)





Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Overzichtskaart: HIER

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
pi_191229767
quote:
München (dpa) - Der erste bestätigte Coronavirus-Patient in Deutschland hat sich bei einem chinesischen Gast seiner Firma angesteckt. Die Frau aus China sei zu einer Fortbildung bei der Firma Webasto im Landkreis Starnberg in Oberbayern gewesen, erfuhr die Deutsche Presse-Agentur am Dienstag aus Kreisen der Gesundheitsbehörden.
Die in Duitsland heeft het dus gekregen van een Chinese vrouw, die als ik het goed begrijp een leerling was?

Ik vraag me dan wel af; met wie is die vrouw nog meer in contact geweest, zit zij nu ook in quarantaine, etc.
pi_191229775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die in Duitsland heeft het dus gekregen van een Chinese vrouw, die als ik het goed begrijp een leerling was?

Ik vraag me dan wel af; met wie is die vrouw nog meer in contact geweest, zit zij nu ook in quarantaine, etc.
Het complete vliegtuig waar de vrouw in zat bijvoorbeeld, en verder iedereen die in haar buurt is geweest tijdens haar terugreis?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191229779
Ik was benieuwd naar de griepmeting maar die site ligt er uit (teveel vraag?). Kwam in de zoekresultaten wel dit tegen:

https://www.volkskrant.nl(...)orrorgriep~b5135dfb/

Uit november 2019
pi_191229799


_O-
pi_191229801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:22 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het complete vliegtuig waar de vrouw in zat bijvoorbeeld, en verder iedereen die in haar buurt is geweest tijdens haar terugreis?
Precies. Lijkt me dus al onhoudbaar in Duitsland als je het zo bekijkt. Maar ik zal wel aan het doemdenken zijn :@ :')
pi_191229824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Precies. Lijkt me dus al onhoudbaar in Duitsland als je het zo bekijkt. Maar ik zal wel aan het doemdenken zijn :@ :')
Tja als je bedenkt dat de eerste virus besmettingen zo rond de kerst waren, en er tot de lockdowns begonnen vrolijk door gevlogen werd naar de rest van de wereld, kan je de rest wel invullen.. het is net zo makkelijk te handhaven als een vuurwerkverbod :s)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:28:28 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191229849
Hong Kong gaat reizen vanuit China verder aan banden leggen. Denk dat veel mensen daar niet zo rouwig om zijn :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:28:53 #9
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191229855
In de Chinese provincie Hubei geldt al het advies zo veel mogelijk binnen te blijven en de vakantieperiode rond Chinees Nieuwjaar is voorlopig verlengd tot 3 februari. Scholen blijven zeker tot 17 februari gesloten. De autoriteiten hebben ook bedrijven, overheidsorganisaties en toeristische attracties laten weten dat ze langer dicht moeten blijven.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:29:37 #10
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191229864
De Duitser verkeert volgens medici in goede toestand in een ziekenhuis in München. ,,Hij wordt medisch in de gaten gehouden en is geïsoleerd." Volgens medische autoriteiten is de kans klein dat het virus in Beieren om zich heen grijpt.

Een kleine kans is ook een kans.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:31:05 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191229882
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:29 schreef hollandia02 het volgende:
De Duitser verkeert volgens medici in goede toestand in een ziekenhuis in München. ,,Hij wordt medisch in de gaten gehouden en is geïsoleerd." Volgens medische autoriteiten is de kans klein dat het virus in Beieren om zich heen grijpt.

Een kleine kans is ook een kans.
Je wilt ook niet dat mensen gaan hamsteren en dergelijke.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:32:23 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191229907
quote:
Ik dacht eerst, ok geinig.

Toen las ik dit:

De Chinese ambassade noemt het "een belediging aan het adres van China".

Nu vind ik het hilarisch.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191229922
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik dacht eerst, ok geinig.

Toen las ik dit:

De Chinese ambassade noemt het "een belediging aan het adres van China".

Nu vind ik het hilarisch.
Een belediging...

Ik vind het een belediging voor de rest van de wereld dat ze dit zover hebben laten komen.
pi_191229929
Wat zou dit geintje kosten?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 10:34:26 #15
74056 crew  ToT
pi_191229942
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik dacht eerst, ok geinig.

Toen las ik dit:

De Chinese ambassade noemt het "een belediging aan het adres van China".

Nu vind ik het hilarisch.
Srsly? :D _O- Als dat echt zo is....
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 januari 2020 @ 10:35:25 #16
163650 Greys
pi_191229953
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:29 schreef hollandia02 het volgende:
De Duitser verkeert volgens medici in goede toestand in een ziekenhuis in München. ,,Hij wordt medisch in de gaten gehouden en is geïsoleerd." Volgens medische autoriteiten is de kans klein dat het virus in Beieren om zich heen grijpt.

Een kleine kans is ook een kans.
Heb even gemist, kwam deze ziekig uit een vliegtuig of heeft ie gewoon rondgelopen daar de afgelopen dagen en werd toen pas ziek?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191229957
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Srsly? :D _O- Als dat echt zo is....
CGTNOfficial twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 08:56:43 Chinese embassy calls #Danish newspaper satire about #coronavirus "humiliation" and demands apology more: https://t.co/Do7lg0LcrO https://t.co/MfRGf4b3MA reageer retweet
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 10:37:51 #18
74056 crew  ToT
pi_191229984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:35 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

CGTNOfficial twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 08:56:43 Chinese embassy calls #Danish newspaper satire about #coronavirus "humiliation" and demands apology more: https://t.co/Do7lg0LcrO https://t.co/MfRGf4b3MA reageer retweet
_O- Godverdomme! :')
pi_191230017
Zijn er ook niet best wat Chinezen die nieuwjaar in China gevierd hebben en nu terug gaan naar huis (overal ter wereld)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:42:01 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191230028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:29 schreef hollandia02 het volgende:
De Duitser verkeert volgens medici in goede toestand in een ziekenhuis in München. ,,Hij wordt medisch in de gaten gehouden en is geïsoleerd." Volgens medische autoriteiten is de kans klein dat het virus in Beieren om zich heen grijpt.

Een kleine kans is ook een kans.
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-in-china-geweest

quote:
Met corona besmette Duitser is niet in China geweest
Updated 1 min geleden
32 min geleden in BUITENLAND
BERLIJN - De 33-jarige man bij wie in Duitsland het nieuwe coronavirus is vastgesteld, is aangestoken door een Chinese vrouw die een zakenbezoek aan Beieren bracht. Dat hebben de Duitse gezondheidsautoriteiten dinsdag verklaard. Volgens het bedrijf waar de man werkt is ook een collega van de man besmet geraakt.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191230040
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Klinkt als een verantwoordelijke aanpak :')

Waarom stopt men niet gewoon tijdelijk alle vluchten tussen China en de EU-landen? Dan blijven Europese onderdanen daar maar wat langer. Alsof de rechten van een handjevol reizigers belangrijker zijn dan het stoppen van een epidemie. Nu is het nog een griepje, straks gaat het een keer echt verkeerd met een virus wat echt agressief om zich heen slaat.
Wie gaat er voor dat verblijf betalen dan?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:42:55 #22
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191230043
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191230044
Een tweede medewerker van een Duits autobedrijf is naar alle waarschijnlijkheid besmet geraakt met het coronavirus. Dat zou zijn gebeurd na een bezoek van een Chinese zakenvrouw aan het bedrijf, meldt autoleverancier Webasto vandaag in een verklaring.
pi_191230065
quote:
Het hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zou hebben gezegd dat buitenlanders niet uit China geëvacueerd hoeven te worden, melden Chinese staatsmedia. In gesprek met overheidsfunctionaris Wang Yi in Peking zou Tedros Adhanom Ghebreyesus hebben laten weten dat hij er vertrouwen in heeft dat China de uitbraak onder bedwang kan houden en oproepen tot kalmte.
Niks aan de hand jongens, allemaal doorwerken.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:45:16 #25
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191230078
Vijf Limburgers niet in quarantaine na verblijf in Wuhan, één ziek maar niet door coronavirus
Wel ja.. laten we het beleid van wat RIVM/BZ/SOS international ambtenaren volgen
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:45:18 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191230080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niks aan de hand jongens, allemaal doorwerken.
Het valt ook wel mee buiten Wuhan om natuurlijk. Ik bedoel. Shanghai ligt ook China maar daar zijn maar een handjevol besmettingen vast gesteld (terwijl er 24 miljoen mensen wonen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191230095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:45 schreef greatgonzo het volgende:
Vijf Limburgers niet in quarantaine na verblijf in Wuhan, één ziek maar niet door coronavirus
Wel ja.. laten we het beleid van wat RIVM/BZ/SOS international ambtenaren volgen
Wat is nou in hemelsnaam de reden om ze niet uit voorzorg in quarantaine te zetten? Echt ongelofelijk.
pi_191230102
Half Fok denkt dat de wereld weer vergaat door een veredeld verkoudheidsvirusje :')

Snel wat hamsteren!
pi_191230119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:46 schreef Klaphark het volgende:
Half Fok denkt dat de wereld weer vergaat door een veredeld verkoudheidsvirusje :')

Snel wat hamsteren!
Ik heb nog niemand hier zien beweren dat de wereld vergaat hoor.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:48:43 #30
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191230134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:46 schreef Klaphark het volgende:
Half Fok denkt dat de wereld weer vergaat door een veredeld verkoudheidsvirusje :')

Snel wat hamsteren!
dat niet.. de griep is nog altijd dodelijker.. maar hoeveel mensen komen er nu uit Wuhan naar NL? Laat dit er eens 500 zijn.. Een weekje quaraintaine, en door..

Maar nee, hoeft niet, want geen protocol.

Maar stel dat je varkensboer bent, dan wordt je meteen van de spoedeisende hulp gehaald en in een aparte kamer gelegd, want stel eens voor dat je MRSA hebt..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191230151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:48 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

dat niet.. de griep is nog altijd dodelijker.. maar hoeveel mensen komen er nu uit Wuhan naar NL? Laat dit er eens 500 zijn.. Een weekje quaraintaine, en door..

Maar nee, hoeft niet, want geen protocol.

Maar stel dat je varkensboer bent, dan wordt je meteen van de spoedeisende hulp gehaald en in een aparte kamer gelegd, want stel eens voor dat je MRSA hebt..
Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.
pi_191230163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:50 schreef Benger het volgende:

[..]

Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand hier zien beweren dat de wereld vergaat hoor.
Hierboven heb je er al een...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:51:51 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191230172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:42 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Wie gaat er voor dat verblijf betalen dan?
Desnoods de overheid van het land van herkomst.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:52:07 #34
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191230175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:50 schreef Benger het volgende:

[..]

Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.
Zeker niet uit te sluiten dat er wereldwijd miljoenen mensen aan onderdoor gaan komende maanden
Vraag maar raak! :)
pi_191230188
Collega is vandaag uit voorzorg thuisgebleven vanwege het Corona virus
pi_191230196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:51 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

[..]

Hierboven heb je er al een...
Dat het uit de klauwen loopt, wil niet zeggen dat het het einde van de wereld is. Hooguit gaan er meer doden vallen.
pi_191230197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:52 schreef byah het volgende:
Collega is vandaag uit voorzorg thuisgebleven vanwege het Corona virus
Huh? Zonder aanleiding verder?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:53:23 #38
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191230198
ABSCBNNews twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 10:48:16 @AFP German virus patient is case of human-to-human transmission in Germany: authorities #coronavirus #nCoV | via @AFP reageer retweet
ABSCBNNews twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 10:47:06 JUST IN: Japan confirms virus in man who had not been to China #coronavirus #nCoV | via @AFP https://t.co/Hl4YaPl6B2 reageer retweet
Vraag maar raak! :)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 10:53:50 #39
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191230202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:52 schreef byah het volgende:
Collega is vandaag uit voorzorg thuisgebleven vanwege het Corona virus
:')

of is hij in China geweest?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191230208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:50 schreef Benger het volgende:

[..]

Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.
waar komt deze onzin vandaan? De griep heeft een mortaliteit van 0,1, dit virus zit op 2 tot 3%
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 10:57:13 #41
74056 crew  ToT
pi_191230238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:54 schreef Bensel het volgende:

[..]

waar komt deze onzin vandaan? De griep heeft een mortaliteit van 0,1, dit virus zit op 2 tot 3%
In een vorig deel van dit topic zat iemand te beweren dat de gewone griep een mortaliteit van 5-20% had! _O- :')
pi_191230253
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Desnoods de overheid van het land van herkomst.
Even het nieuws van gisteren lezen; blijkbaar moeten Nederlanders die geëvacueerd willen worden zelf de kosten betalen. Klik
pi_191230263
Er is hoop jongens , een streng dieet van wiskey en saunabezoekjes , en je bent van je klachten af

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 11:01:02 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191230286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:52 schreef byah het volgende:
Collega is vandaag uit voorzorg thuisgebleven vanwege het Corona virus
Ik ga zo ook maar naar huis, zag vanmorgen nog iemand op het station die er wat Chinees uit zag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191230299
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is hoop jongens , een streng dieet van wiskey en saunabezoekjes , en je bent van je klachten af

[ afbeelding ]
Edit: link gevonden.
quote:
Based on the team's studies, it is revealed that the Wuhan virus, which is in itself a coronavirus, cannot survive temperatures of above 57 °C and will die in such environments in 30 minutes.
A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!
Je kunt dus ontsmetten met hoge temperaturen en alcohol, maar als je eenmaal besmet bent gaat dat niet werken.
pi_191230316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:01 schreef Benger het volgende:

[..]

Heb je een link? Ik vermoed dat het er om gaat dat je met alcohol je handen moet wassen. Niet dat je het in moet nemen.
Ach, voor de zekerheid B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:06:51 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191230361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:48 schreef greatgonzo het volgende:

Maar stel dat je varkensboer bent, dan wordt je meteen van de spoedeisende hulp gehaald en in een aparte kamer gelegd, want stel eens voor dat je MRSA hebt..
Ja logisch , varkens kosten geld he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:08:10 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191230373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ga zo ook maar naar huis, zag vanmorgen nog iemand op het station die er wat Chinees uit zag.
Ben gisteren nog bij de chinees geweest
Ik heb Aliexpress afbestelt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191230375
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is hoop jongens , een streng dieet van wiskey en saunabezoekjes , en je bent van je klachten af

[ afbeelding ]
Moet je wel een sauna thuis hebben lol. Anders is het kwaad met kwaad bestrijden.
Gino ♥
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:10:22 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191230403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ben gisteren nog bij de chinees geweest
Ik heb Aliexpress afbestelt
Ik heb gisteren een Thaise curry gekookt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191230415
quote:
Maar:

quote:
Aanvankelijk keerden de werknemers gewoon terug naar hun werkplek in Sittard.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:12:19 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191230425
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een Thaise curry gekookt.
gisteren twee bami schijven uit de tefalpan direct in de biobak gegooid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191230426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:01 schreef Benger het volgende:

[..]

Edit: link gevonden.
[..]

Je kunt dus ontsmetten met hoge temperaturen en alcohol, maar als je eenmaal besmet bent gaat dat niet werken.
In het stuk dat je quote staat: A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!

Misschien lees ik het verkeerd maar dat is iets anders dan ontsmetten
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191230433
Kunnen ze Ozzy Osborne's DNA/Bloed niet gebruiken?

Voor immuniteits-onderzoek ? hij heeft vleermuizen de kop af gebeten en leeft nog!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:13:00 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191230436
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In het stuk dat je quote staat: A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!

Misschien lees ik het verkeerd maar dat is iets anders dan ontsmetten
Nasi
ik ga flink jenever kopen in plaats van vruchtensap
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191230444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:08 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Moet je wel een sauna thuis hebben lol. Anders is het kwaad met kwaad bestrijden.
Ik ga alvast aan de slag :7
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:15:37 #58
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191230476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar:
[..]

denk dat de manager op fok zit.. toen ik het bericht van het AD poste zaten ze nog op kantoor :D
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191230508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die in Duitsland heeft het dus gekregen van een Chinese vrouw, die als ik het goed begrijp een leerling was?

Ik vraag me dan wel af; met wie is die vrouw nog meer in contact geweest, zit zij nu ook in quarantaine, etc.
Dat maakt in princpe niet uit of ze nu in quarantaine zit, want ze heeft ondertussen al heel veel mensen kunnen besmetten, als het verhaal echt klopt.

Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191230519
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In het stuk dat je quote staat: A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!

Misschien lees ik het verkeerd maar dat is iets anders dan ontsmetten
In de zin er voor gaat het om een omgeving met hoge temperaturen. Ze hebben denk ik gewoon een test gedaan: een beetje virus in een reageerbuis met ontsmettingsmiddel en kijken of het virus dat overleeft. Als je het ontsmettingsmiddel opdrinkt heb je geen 75% alcohol meer. 75% alcohol in je bloed ga je als mens ook niet overleven.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:18:26 #61
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191230532
BravinYuri twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 09:34:41 A Suspected #CoronaVirus Patient has been admitted to KNH upon arrival at JKIA. Now Imagine all the Way from China to Kenya. How many people on that plane might have contracted the Virus if at all the suitable conditions for transmission were in place? Hii itakuwa noma.🤔 reageer retweet
Vraag maar raak! :)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:19:28 #62
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191230545
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is hoop jongens , een streng dieet van wiskey en saunabezoekjes , en je bent van je klachten af

[ afbeelding ]
Het heet niet voor niks coronavirus.

Schijfje citroen er in voor de vitamine C.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191230580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat maakt in princpe niet uit of ze nu in quarantaine zit, want ze heeft ondertussen al heel veel mensen kunnen besmetten, als het verhaal echt klopt.

Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
dpa twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 10:12:22 Coronavirus-Patient in Bayern steckte sich bei chinesischem Gast an via @SZ https://t.co/MLLM1sGdTv (mda) reageer retweet
pi_191230675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:22 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Lekker op tijd.
Lekker thuis laten werken zodat ze overdrag naar de albert heijn gaan, hun kinderen ophalen van school, met de bus even de stad in gaan....

Toppie! ^O^
pi_191230690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Lekker thuis laten werken zodat ze overdrag naar de albert heijn gaan, hun kinderen ophalen van school, met de bus even de stad in gaan....

Toppie! ^O^
Nou, zo achterlijk zullen mensen die internationaal werken vast niet zijn.
pi_191230718
Maargoed, iemand moet ze te eten brengen. Mijn hele gezin zou op lockdown zijn iig. _O- Vast wel mensen die boodschappen voor ons doen en deze voor de deur neergooien.
pi_191230762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:28 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Nou, zo achterlijk zullen mensen die internationaal werken vast niet zijn.
Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.

In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.

Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:34:31 #69
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191230788
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.

In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.

Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
Eens.
Vraag maar raak! :)
pi_191230794
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-beieren-ministerie

Die man is aangestoken door een Chines vrouw die op zakenbezoek kwam in Beieren.

Nou.

Die Chinese vrouw is dus met heel veel mensen in contact geweest. Dus dat is op zijn zachtst gezegd niet goed.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191230803
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.

In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.

Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
Het is besmettelijker dan de pest. Verder wel eens.
pi_191230810
czhuijgen twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 11:35:36 In Nanjing heeft hotel Jumeirah zijn deuren gesloten. Bedrijven blijven er tot zeker 8 februari dicht. Zo ziet het er in die miljoenenstad uit ⬇️ https://t.co/8RRgVrMSl0 reageer retweet
pi_191230817
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.

In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.

Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
...en iedereen loopt met die mondkapjes op, terwijl ik al een viroloog en iemand van het RIVM heb horen zeggen dat die niet helpen.

Dus als die het liegen lieg ik het nu ook. Maar ik heb het ze wel horen zeggen.

Gisteren bij jJnek nog.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191230828
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 11:38:08 #75
186611 Haags
pi_191230834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:
czhuijgen twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 11:35:36 In Nanjing heeft hotel Jumeirah zijn deuren gesloten. Bedrijven blijven er tot zeker 8 februari dicht. Zo ziet het er in die miljoenenstad uit ⬇️ https://t.co/8RRgVrMSl0 reageer retweet
[ afbeelding ]
Wel goed voor de luchtkwaliteit.
Zonder wrijving geen glans
pi_191230839
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:35 schreef Benger het volgende:

[..]

Het is besmettelijker dan de pest. Verder wel eens.
Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191230854
Die lijn met besmette gevallen lijkt alleen maar stijler omhoog te lopen. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191230868
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
Ik woon in Brabant.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191230879
Ahhh shit ik heb een kuchje nou RIP.
pi_191230891
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 07:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoe dan. Wijsneus.
Bij een verzekeringsmaatschappij.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 11:42:27 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191230903
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
Alles onder de rivieren maar snel afsteken en weg laten drijven dan. Eindelijk een mooie reden ervoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191230905
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.

In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.

Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
Ja we doen hier niet aan paniekzaaien natuurlijk. Nou ben ik ook (nog) niet in paniek. Maarja. Hey we gaan het wel zien. Veel besmettingen zijn er wel, maar met de doden valt het vooralsnog mee.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 11:42:53 #83
186611 Haags
pi_191230911
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
Je maakt je een beetje te druk, vind ik.
Zonder wrijving geen glans
pi_191230924
Mensen die roepen dat je iedereen maar 2 weken in quarantaine moet zetten omdat ze in China zijn geweest :')
pi_191230928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Je maakt je een beetje te druk, vind ik.
Als het nu in Duitsland is, waarom zou het dan hier niet komen?

Virus houdt niet zo van Nederland. Slaan we over.

Tien jaar geleden nog geweest, was niet goed bevallen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191230932
Als je in paniek wilt raken moet je vooral hier op het forum zitten en op twitter.
pi_191230940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Alles onder de rivieren maar snel afsteken en weg laten drijven dan. Eindelijk een mooie reden ervoor.
User-bash, TR gemacht, dit kan echt niet :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191230945
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef Maver24 het volgende:
Als je in paniek wilt raken moet je vooral hier op het forum zitten en op twitter.
Je postte zelf een paar dagen geleden nog dat je de deur voorlopig niet uit zou gaan :D
pi_191230946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Je maakt je een beetje te druk, vind ik.
Nóg niet. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 11:45:20 #90
186611 Haags
pi_191230951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als het nu in Duitsland is, waarom zou het dan hier niet komen?

Virus houdt niet zo van Nederland. Slaan we over.
Ja er zullen er wel een aantal ziek worden hier. Maar dat zien we dan wel weer. Ik vertrouw er wel op dat het mee zal vallen in Europa
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:46:39 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191230968
Wat ik me af vraag: we lezen de hoeveelheden mensen die infected zijn en die overleden zijn, maar hoe gaat het met de mensen die bv al langer dan een week infected zijn maar niet zijn overleden? Bijvoorbeeld ook de gevallen in Frankrijk. Na een week zou je toch wel verbetering moeten zien, of zal het grootste gedeelte van die groep alsnog dood gaan? Lees ik weinig over.

Ook belangrijk om te weten hoeveel mensen er infected zijn zonder verdere extreme symptomen; die hoogstens een griepje of verkoudheid ervaren. Als daar veel mensen van zijn kan je constateren dat de besmettelijkheid hoog ligt, maar dat de kans op dood gaan een stuk kleiner is dan dag ze nu denken.

Ben zelf nog niet aan het doem denken, heb wel een beetje vertrouwen dat het stabiliseert en dat er alles aan gedaan word momenteel. Realistische maatregelen heb ik het dan over; niet die extreme dingen die ik elders tegen kom van mensen die echt opleven nu ze heerlijk paniek kunnen veroorzaken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191230975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja er zullen er wel een aantal ziek worden hier. Maar dat zien we dan wel weer. Ik vertrouw er wel op dat het mee zal vallen in Europa
Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.

...en er is geen vaccin.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191230980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je postte zelf een paar dagen geleden nog dat je de deur voorlopig niet uit zou gaan :D
Ik hoef dat gelukkig ook niet
pi_191230992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:47 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik hoef dat gelukkig ook niet
Haha, dat is dan ook weer waar.
pi_191231016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.

...en er is geen vaccin.
Heb jij een lage weerstand dat je je zo druk maakt?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:50:21 #96
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191231017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef Maver24 het volgende:
Als je in paniek wilt raken moet je vooral hier op het forum zitten en op twitter.
Op zich is hier over het algemeen nog wel een reeële kijk op het hele gebeuren. Nederland reageert in vergelijking met andere landen nog erg laks.
Vraag maar raak! :)
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 11:50:24 #97
186611 Haags
pi_191231018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.

...en er is geen vaccin.
Het moet wel behoorlijk frustrerend zijn als je nu al je broek vol schijt van angst.

Gewoon ademhalen en doorgaan.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:50:51 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191231024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ik me af vraag: we lezen de hoeveelheden mensen die infected zijn en die overleden zijn, maar hoe gaat het met de mensen die bv al langer dan een week infected zijn maar niet zijn overleden? Bijvoorbeeld ook de gevallen in Frankrijk. Na een week zou je toch wel verbetering moeten zien, of zal het grootste gedeelte van die groep alsnog dood gaan? Lees ik weinig over.

Ook belangrijk om te weten hoeveel mensen er infected zijn zonder verdere extreme symptomen; die hoogstens een griepje of verkoudheid ervaren. Als daar veel mensen van zijn kan je constateren dat de besmettelijkheid hoog ligt, maar dat de kans op dood gaan een stuk kleiner is dan dag ze nu denken.

Ben zelf nog niet aan het doem denken, heb wel een beetje vertrouwen dat het stabiliseert en dat er alles aan gedaan word momenteel. Realistische maatregelen heb ik het dan over; niet die extreme dingen die ik elders tegen kom van mensen die echt opleven nu ze heerlijk paniek kunnen veroorzaken.
Dmn, hier is nog niet aan gedacht. Bel snel het RIVM en informeer ze met jouw inzichten!
pi_191231038
Wat ik mij afvraag is, hoe kan je nu zeggen hoe dodelijk dit virus is? Dat het dodelijk is, dat is zeker. Maar we praten nu over +/- 5000 besmettingen en +/- 100 doden (getallen versimpeld), dan hebben we het over 1 op de 50 die dood gaat.

Wie kan er echter garanderen dat er maar 5000 besmetting zijn? Het klinkt als een normale griep, patiënten genezen (ook ruwweg 100 geteld tot op heden) vrij eenvoudig en het virus is al veel langer 'onder de mensen' (eerste rapporten half december).

Stel nu eens dat er al 5.000.000 mensen besmet zijn geweest zonder dat we het weten. Dan hebben we het 'slechts' (elke is er teveel, dat snap ik) over 1 op de 50.000, en dat is in vergelijking met een normale griep toch niet veel?

-- Edit --

Blijkbaar post iemand net voor mij iets van deze strekking :@
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:52:59 #100
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191231060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:51 schreef GereDathan het volgende:
Wat ik mij afvraag is, hoe kan je nu zeggen hoe dodelijk dit virus is? Dat het dodelijk is, dat is zeker. Maar we praten nu over +/- 5000 besmettingen en +/- 100 doden (getallen versimpeld), dan hebben we het over 1 op de 50 die dood gaat.

Wie kan er echter garanderen dat er maar 5000 besmetting zijn? Het klinkt als een normale griep, patiënten genezen (ook ruwweg 100 geteld tot op heden) vrij eenvoudig en het virus is al veel langer 'onder de mensen' (eerste rapporten half december).

Stel nu eens dat er al 5.000.000 mensen besmet zijn geweest zonder dat we het weten. Dan hebben we het 'slechts' (elke is er teveel, dat snap ik) over 1 op de 50.000, en dat is in vergelijking met een normale griep toch niet veel?
Voor hetzelfde geld liggen er nu 1000 man dood in huis in China die zichzelf in zelf quarantaine hebben geplaatst. Valt denk nog niet veel over die cijfers te zeggen.
Vraag maar raak! :)
pi_191231091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het moet wel behoorlijk frustrerend zijn als je nu al je broek vol schijt van angst.

Gewoon ademhalen en doorgaan.
Ik schijt niet in mijn broek van angst ik werk zelf met bejaarden.

Dat is nogal een risico-groep. Vandaar mijn bezorgdheid.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.

...en er is geen vaccin.
Voor de gezondheid hoeven jij en ik ons geen zorgen te maken hoor.

Misschien als je kleine kinderen hebt, of ouders op hoge leeftijd, dan zou dat wel een dingetje kunnen worden in een worst-case scenario.
pi_191231115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik schijt niet in mijn broek van angst ik werk zelf met bejaarden.

Dat is nogal een risico-groep. Vandaar mijn bezorgdheid.
Heb je straks minder te doen op je werk, is toch fijn ;) :P
pi_191231117
Wanneer gaat FLU weer open?
blablablabla
pi_191231120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:52 schreef syroto het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld liggen er nu 1000 man dood in huis in China die zichzelf in zelf quarantaine hebben geplaatst. Valt denk nog niet veel over die cijfers te zeggen.
Helemaal mee eens, dat stuk heb ik nog niet eens meegenomen. Al verwacht ik daarin wel dat mensen die zelf in quarantaine zijn gaan zitten via kanalen contact met vrienden en familie onderhouden (je hoeft niet overal de deur voor uit), dus 1000 man lijkt me wat overdreven. Maar er zullen er gerust 10 zijn.
pi_191231130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Heb je straks minder te doen op je werk, is toch fijn ;) :P
Wel minder belletjes, ja :Y

"Kom allemaal in de bejaarden-zorg werken, niks te doen."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 11:57:29 #107
74056 crew  ToT
pi_191231131
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaat FLU weer open?
Zodra mensen hier massaal om gaan vallen? :P
pi_191231145
Als ik het zo lees komen er mensen nu ook achter dat kinderen geinfecteerd raken, Ik bedoel kinderen gaan ook elke dag dood door honger en armoede , maar dat is niet zo erg, maar dit griepje, OH NEE TOCH!? , Wat moeten we nu doen!!??.

Doe toch normaal :') :')
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:00:21 #109
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191231175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:58 schreef Djnormandy het volgende:
Als ik het zo lees komen er mensen nu ook achter dat kinderen geinfecteerd raken, Ik bedoel kinderen gaan ook elke dag dood door honger en armoede , maar dat is niet zo erg, maar dit griepje, OH NEE TOCH!? , Wat moeten we nu doen!!??.

Doe toch normaal :') :')
Nouja, honger en armoede hebben we over het algemeen als mens zelf controle over. Een virus hebben we veel minder vat op, en dat gemis van controle kan veel paniek veroorzaken.
Vraag maar raak! :)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:00:35 #110
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191231180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:58 schreef Djnormandy het volgende:
Als ik het zo lees komen er mensen nu ook achter dat kinderen geinfecteerd raken, Ik bedoel kinderen gaan ook elke dag dood door honger en armoede , maar dat is niet zo erg, maar dit griepje, OH NEE TOCH!? , Wat moeten we nu doen!!??.

Doe toch normaal :') :')
Doe je aan vaccinaties?
pi_191231205
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Doe je aan vaccinaties?
Ik wel.
pi_191231206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:58 schreef Djnormandy het volgende:
Als ik het zo lees komen er mensen nu ook achter dat kinderen geinfecteerd raken, Ik bedoel kinderen gaan ook elke dag dood door honger en armoede , maar dat is niet zo erg, maar dit griepje, OH NEE TOCH!? , Wat moeten we nu doen!!??.

Doe toch normaal :') :')
Dat is een menselijk gecreëerd probleem, plus overbevolking helpt ook niet.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 12:02:54 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191231209
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaat FLU weer open?
Eens even vragen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191231213
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:50 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Heb jij een lage weerstand dat je je zo druk maakt?
Nee, maar ik werk met bejaarden. Er zijn ook nog mensen op deze wereld die aan andere mensen denken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:02 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat is een menselijk gecreëerd probleem, plus overbevolking helpt ook niet.
Dit virus schijnt al iets er aan te doen, Maar er komen teveel baby's per dag erbij.
pi_191231225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:58 schreef Djnormandy het volgende:
Als ik het zo lees komen er mensen nu ook achter dat kinderen geinfecteerd raken, Ik bedoel kinderen gaan ook elke dag dood door honger en armoede , maar dat is niet zo erg, maar dit griepje, OH NEE TOCH!? , Wat moeten we nu doen!!??.

Doe toch normaal :') :')
Zo mokerdom, dit soort reacties :').
pi_191231234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, maar ik werk met bejaarden. Er zijn ook nog mensen op deze wereld die aan andere mensen denken.
Ik denk niet dat bejaarden hier op dit moment het Wuhan-Virus hebben.
pi_191231235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, maar ik werk met bejaarden. Er zijn ook nog mensen op deze wereld die aan andere mensen denken.
Klopt. Daar heb ik gisteren al iets over gepost maar dat ga ik maar niet herhalen.

Maargoed, met de normale griep vallen ze ook bij bosjes neer.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:05:20 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191231244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:02 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Ik wel.
De vraag 'wat moeten we nu doen' is 'm beantwoorden.
pi_191231247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:04 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat bejaarden hier op dit moment het Wuhan-Virus hebben.
Nee, ik wacht wel even tot het hier is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231249
Voor de mensen die meer wilden horen over genezen mensen:
Volgens deze link is 1 van de 2 in Vietnam genezen, 38 in quarantaine.
pi_191231252
Ik vraag me overigens af hoeveel niet-vitale bejaarden eigenlijk nog zin hebben om in leven te zijn. M’n opa bijvoorbeeld die zat er geloof ik wel aardig naar uit te kijken tot hij weer eens een infarct zou krijgen.
pi_191231253
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

De vraag 'wat moeten we nu doen' is 'm beantwoorden.
Oh ik bedoel dat die reactie van 'wat moeten we nu doen' dat het komt van die mensen van wie ik het lees onder elk nieuwsbericht, Ik zelf denk gewoon dat het een zware griep is die wel passeert over een weekje of 3
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:06:31 #124
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191231256
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, maar ik werk met bejaarden. Er zijn ook nog mensen op deze wereld die aan andere mensen denken.
Ik wens niemand dood, maar ergens vind ik het inderdaad minder erg als mijn oma van 100 doodgaat dan wanneer een ouder van 3 kinderen in basisschoolleeftijd overlijdt.

De Spaanse griep was daarin een uitzondering: vooral relatief jonge en gezonde mensen gingen dood. Dat is véél ingrijpender dan wanneer bejaarden overlijden.

Overigens is het nog beter als niemand aan een virus overlijdt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 12:06:31 #125
74056 crew  ToT
pi_191231257
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:58 schreef Djnormandy het volgende:
Als ik het zo lees komen er mensen nu ook achter dat kinderen geinfecteerd raken, Ik bedoel kinderen gaan ook elke dag dood door honger en armoede , maar dat is niet zo erg, maar dit griepje, OH NEE TOCH!? , Wat moeten we nu doen!!??.

Doe toch normaal :') :')
De mortaliteit zit volgens de huidige schatingen pakweg 26x zo hoog als met een normaal griepje, en voor mensen die zelf kinderen hebben kan dat nog wel een dingetje zijn, ook al gaan er elke dag wel kinderen dood.
pi_191231274
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:06 schreef ToT het volgende:

[..]

De mortaliteit zit volgens de huidige schatingen pakweg 26x zo hoog als met een normaal griepje, en voor mensen die zelf kinderen hebben kan dat nog wel een dingetje zijn, ook al gaan er elke dag wel kinderen dood.
Die schatting is best fout als je niet precies weet hoeveel waar en wat voor leeftijd iedereen heeft, Ik denk dat de mortailteit veel lager dan die 2-3% ligt voor vitale jonge mensen .
pi_191231275
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:06 schreef 00wildchild het volgende:
Ik vraag me overigens af hoeveel niet-vitale bejaarden eigenlijk nog zin hebben om in leven te zijn. M’n opa bijvoorbeeld die zat er geloof ik wel aardig naar uit te kijken tot hij weer eens een infarct zou krijgen.
Nou het zal je verbazen, maar er zijn ook nog bejaarden die zich verheugen op een potje biljart of een kaart-avondje. Of een uitje.

Of die gewoon nog van het leven genieten.

Zucht.

Laat maar zitten. We sluiten het onderwerp " bejaarden" bij deze af.

Ik wil gewoon weten waar dat virus is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:08:50 #128
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191231281
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dmn, hier is nog niet aan gedacht. Bel snel het RIVM en informeer ze met jouw inzichten!
Ik stel alleen maar een normale vraag :*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191231295


Ter vergelijking. Dan is dit virus toch wel een heel stuk dodelijker.
blablablabla
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 12:10:43 #130
74056 crew  ToT
pi_191231297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:08 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Die schatting is best fout als je niet precies weet hoeveel waar en wat voor leeftijd iedereen heeft, Ik denk dat de mortailteit veel lager dan die 2-3% ligt voor vitale jonge mensen .
Schattingen, "ik denk" enz.
Allemaal heel fijn, maar het kan an sich toch best wel prettig zijn als je je kind niet in je armen krijgt te overlijden. Ik snap best dat mensen toch wel wat ongerust zijn als ze hun kind naar een peuterspeelzaal brengen waar ook een kindje zit dat net uit het risicogebied komt of zo.
pi_191231308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou het zal je verbazen, maar er zijn ook nog bejaarden die zich verheugen op een potje biljart of een kaart-avondje. Of een uitje.

Of die gewoon nog van het leven genieten.

Zucht.

Laat maar zitten. We sluiten het onderwerp " bejaarden" bij deze af.

Ik wil gewoon weten waar dat virus is.
In China, onder andere.
pi_191231309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou het zal je verbazen, maar er zijn ook nog bejaarden die zich verheugen op een potje biljart of een kaart-avondje. Of een uitje.

Of die gewoon nog van het leven genieten.

Zucht.

Laat maar zitten. We sluiten het onderwerp " bejaarden" bij deze af.

Ik wil gewoon weten waar dat virus is.
Oké. Wel fijn om te lezen dat je zo begaan en zorgzaam bent. Dat is een fijne eigenschap. Bedankt daarvoor.
pi_191231319
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:10 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Ter vergelijking. Dan is dit virus toch wel een heel stuk dodelijker.
Hoe lang was dat na de uitbraak?
pi_191231334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou het zal je verbazen, maar er zijn ook nog bejaarden die zich verheugen op een potje biljart of een kaart-avondje. Of een uitje.

Of die gewoon nog van het leven genieten.

Zucht.

Laat maar zitten. We sluiten het onderwerp " bejaarden" bij deze af.

Ik wil gewoon weten waar dat virus is.
In de op staan 2 overzichtskaarten waar je precies kunt zien waar het is.
pi_191231338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:03 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dit virus schijnt al iets er aan te doen, Maar er komen teveel baby's per dag erbij.
Ik weet het, er komen nog steeds meer mensen bij dan er doodgaan. Daar kan dit virus niet tegenop.
pi_191231346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoe lang was dat na de uitbraak?
4 maanden.
blablablabla
pi_191231352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:11 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Oké. Wel fijn om te lezen dat je zo begaan en zorgzaam bent. Dat is een fijne eigenschap. Bedankt daarvoor.
Daarom heb ik voor dat werk gekozen. maar ik wil nu gewoon weten waar dat virus is, want, ik merk dat het me heel erg irriteert hoe sommige mensen over bejaarden denken.

Ik wil dadelijk niet keihard uit mijn plaatje gaan.

Dank je wel :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:16:21 #138
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:14 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik weet het, er komen nog steeds meer mensen bij dan er doodgaan. Daar kan dit virus niet tegenop.
Dat komt voor een groot deel ook door beter zorg (mensen worden ouder, vooral in armere landen kan er zo 10-15 jaar bijkomen bij de levensverwachting)

Oplossing voor overbevolking is dus gewoon VVD blijven stemmen ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191231356
Ter geruststelling: Nederland staat derde in de Global Security index.

Dat is een index hoe goed een land voorbereid is op een grote uitbraak van een ziekte.

https://www.ghsindex.org/
pi_191231358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:15 schreef Elan het volgende:

[..]

4 maanden.
Dan is dit virusje inderdaad een stukje dodelijker.
pi_191231376
Net bericht gekregen dat het chinese nieuwjaarsfeest hier in het oosten voor de zekerheid toch is afgelast.
Stiekem ben ik best een beetje opgelucht :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2020 12:18:48 ]
pi_191231384
Ze moeten gewoon 1 maand geen chinezen binnen laten. :P
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:21:45 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:19 schreef Djnormandy het volgende:
Ze moeten gewoon 1 maand geen chinezen binnen laten. :P
En geen Duitsers. Hopelijk doen we dat beter dan 80 jaar geleden dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 12:22:12 #144
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191231412
Hoeveel mensen uit de Wuhan regio zijn de laatste paar weken naar Nederland gevlogen wordt dat überhaupt bijgehouden?
pi_191231416
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan is dit virusje inderdaad een stukje dodelijker.
Jep.
Spaanse griep was wel echt krankzinnig, mortaliteit van ergens tussen de 5 en 20%. En ook waren het vaak jongvolwassenen, normaal gesproken de minst kwetsbare groep.

De officiële cijfers lijken op dit moment nog niet heel verontrustend.
blablablabla
pi_191231431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
Hoeveel mensen uit de Wuhan regio zijn de laatste paar weken naar Nederland gevlogen wordt dat überhaupt bijgehouden?
Er gaan geen directe vluchten naar Nederland, maarja je kan bijvoorbeeld wel op Parijs vliegen en dan naar Nederland reizen. En dan noem ik 1 voorbeeld.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:23:46 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
Hoeveel mensen uit de Wuhan regio zijn de laatste paar weken naar Nederland gevlogen wordt dat überhaupt bijgehouden?
Best lastig. Goedkope tickets van/naar azie zijn vaak 2 vluchten met een overstap ergens. Is niet altijd duidelijk (zeker wanneer het 2 verschillende maatschappijen zijn) waar mensen dan oorspronkelijk vandaan zijn gekomen.

Hoewel iemand die in Wuhan woont dit natuurlijk wel in zijn paspoort heeft staan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:24:36 #148
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231447
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
alcohol ontsmet
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191231448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
wordt dat überhaupt bijgehouden?
Ik gok van niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:25:11 #150
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191231459
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik gok van niet.
Alles wordt bijgehouden
pi_191231468
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:14 schreef Miezziej het volgende:

[..]

In de op staan 2 overzichtskaarten waar je precies kunt zien waar het is.
Die kaarten lopen achter de bevestigingen uit Indonesië staan er bijvoorbeeld nog niet op.
pi_191231487
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:25 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Die kaarten lopen achter de bevestigingen uit Indonesië staan er bijvoorbeeld nog niet op.
Zo ver ik de nieuwsberichten heb bijgehouden zijn de kaarten redelijk bij, niet helemaal real time maar goed, dat lijkt mij ook wel lastig.
pi_191231497
'Geen tweede besmetting in Duitsland'

Het bedrijf Webasto zegt dat, in tegenstelling tot wat persbureau Reuters eerder meldde, er geen tweede medewerker van het bedrijf in Duitsland is besmet met het virus. Het tweede geval was geen nieuwe besmetting, maar betrof de Chinese vrouw die de man had geïnfecteerd toen ze op bezoek was in Duitsland. Zij is wel een medewerker van Webasto, maar ze werkt voor de Chinese tak van de onderneming. De vrouw is voordat ze ziek werd teruggereisd naar China.

Dat is wel weer een soort opluchting.
pi_191231514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:28 schreef Djnormandy het volgende:
'Geen tweede besmetting in Duitsland'

Het bedrijf Webasto zegt dat, in tegenstelling tot wat persbureau Reuters eerder meldde, er geen tweede medewerker van het bedrijf in Duitsland is besmet met het virus. Het tweede geval was geen nieuwe besmetting, maar betrof de Chinese vrouw die de man had geïnfecteerd toen ze op bezoek was in Duitsland. Zij is wel een medewerker van Webasto, maar ze werkt voor de Chinese tak van de onderneming. De vrouw is voordat ze ziek werd teruggereisd naar China.

Dat is wel weer een soort opluchting.
Niet voor de mensen die met haar meevlogen :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 12:31:36 #155
74056 crew  ToT
pi_191231516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:24 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

alcohol ontsmet
Niet altijd genoeg. (Fikse ontsteking opgelopen in de Filipijnen ondanks dat ik het wondje direct met alcohol had schoongemaakt.) En als er iemand in je bek zit te hoesten kan daar geen fles whisky tegenop. :P
pi_191231519
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:31 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Niet voor de mensen die met haar meevlogen :X
Dat is wat mijn betreft, ook geen opluchting want het is al besmettelijk in de incubatietijd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231522
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:31 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Niet voor de mensen die met haar meevlogen :X
Grote kans als mensen met haar meevlogen in ieder geval uit Wuhan dat ze al ziek waren :(
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:34:12 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:32 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Grote kans als mensen met haar meevlogen in ieder geval uit Wuhan dat ze al ziek waren :(
Veel mensen krijgen ook niet perse meer verschijnselen dan een normale griep volgens mij. Die blijven gewoon thuis of doorwerken, zoals de meeste mensen dat doen bij een griepje.

maar ze zijn wel besmettelijk. Het is te hopen dan zo iemand niet in een bejaardetehuis werkt :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191231553
Hoe "normaal" is het eigenlijk voor een virus dat mensen al besmettelijk zijn vóórdat ze zelf klachten krijgen?

Zijn daar legio voorbeelden van, of is dat absoluut geen normale gang van zaken? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:35:48 #160
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:32 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Grote kans als mensen met haar meevlogen in ieder geval uit Wuhan dat ze al ziek waren :(
mwa.. we zitten nu in de 3e week?? Als er in een miljoenenstad (inclusief nieuwe gevallen) er nu 5000 besmet zijn (inc herbesmettingen) denk ik dat het nog meevalt , dan is minder dan 1 promille besmet.

Ik denk dat je meer bang moet zijn voor de mensen die vlak voor de lockdown nog vertrokken zijn
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:35:56 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231562
Maakt de NOS hier nou een foutje of weten ze meer :D 45.500 :W



edit: ze hebben het al verbeterd :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:36:32 #162
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231570
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:35 schreef vosss het volgende:
Hoe "normaal" is het eigenlijk voor een virus dat mensen al besmettelijk zijn vóórdat ze zelf klachten krijgen?

Zijn daar legio voorbeelden van, of is dat absoluut geen normale gang van zaken? :@
ja.. griep kan ook een incubatietijd hebben van 1-2 weken (dus tussen besmetting en ziek worden)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191231571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:28 schreef Djnormandy het volgende:
'Geen tweede besmetting in Duitsland'

Het bedrijf Webasto zegt dat, in tegenstelling tot wat persbureau Reuters eerder meldde, er geen tweede medewerker van het bedrijf in Duitsland is besmet met het virus. Het tweede geval was geen nieuwe besmetting, maar betrof de Chinese vrouw die de man had geïnfecteerd toen ze op bezoek was in Duitsland. Zij is wel een medewerker van Webasto, maar ze werkt voor de Chinese tak van de onderneming. De vrouw is voordat ze ziek werd teruggereisd naar China.

Dat is wel weer een soort opluchting.
Het kan zijn dat die vrouw voordat ze ziek werd al ongeveer tien dagen andere mensen kon besmeteen.

Ik wil best objectief blijven en geen doemdenker zijn. Maar die vrouw is op vergadering geweest en de hele zooi. Dus die is met heel veel mensen in contact geweest.

Hoe wil je nu natrekken welke mensen dat allemaal geweest zijn, als ze ook op het vliegveld is geweest en gewoon in Beieren heeft rondgelopen?

Dat is een "mission impossible"

Als iemand zegt dat dat geen kwaad kan, zal ik niet meer doemdenken.

Beloof ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231582
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maakt de NOS hier nou een foutje of weten ze meer :D 45.500 :W

[ afbeelding ]
Typo, is al aangepast
pi_191231585
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:35 schreef vosss het volgende:
Hoe "normaal" is het eigenlijk voor een virus dat mensen al besmettelijk zijn vóórdat ze zelf klachten krijgen?

Zijn daar legio voorbeelden van, of is dat absoluut geen normale gang van zaken? :@
Geen normale gang van zaken bij een zogenaamd besmettelijk longvirus vertelde gisteren de viroloog aan tafel bij Jinek. Ze geloofde het zelfs niet eens.
pi_191231589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:36 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ja.. griep kan ook een incubatietijd hebben van 1-2 weken (dus tussen besmetting en ziek worden)
Ik heb het niet over de tijd tussen besmet raken en ziek worden. Ik heb het over de tijd dat je zelf de ziekte over kan dragen terwijl je zelf nog helemaal niks hebt. En of er (veel) meer virussen zijn waarbij dat het geval is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191231591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het kan zijn dat die vrouw voordat ze ziek werd al ongeveer tien dagen andere mensen kon besmeteen.

Ik wil best objectief blijven en geen doemdenker zijn. Maar die vrouw is op vergadering geweest en de hele zooi. Dus die is met heel veel mensen in contact geweest.

Hoe wil je nu natrekken welke mensen dat allemaal geweest zijn, als ze ook op het vliegveld is geweest en gewoon in Beieren heeft rondgelopen?

Dat is een "mission impossible"

Als iemand zegt dat dat geen kwaad kan, zal ik niet meer doemdenken.

Beloof ik.
Je moet er vooral niet van uitgaan dat elk contact of kamer delen leidt tot besmetting. Dan waren we nu al veel verder van huis geweest.
pi_191231594
En ook weer een grafiek die alleen verteld hoeveel mensen geinfecteerd zijn en dood zijn en weer geen herstelde mensen.
pi_191231603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:38 schreef Djnormandy het volgende:
En ook weer een grafiek die alleen verteld hoeveel mensen geinfecteerd zijn en dood zijn en weer geen herstelde mensen.
62 hersteld las ik zojuist ergens.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191231605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:37 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Je moet er vooral niet van uitgaan dat elk contact of kamer delen leidt tot besmetting. Dan waren we nu al veel verder van huis geweest.
Nee, okee.

Maar dat voorkomen van die spreiding gaat op deze manier toch niet lukken?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:39:47 #171
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231613
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de tijd tussen besmet raken en ziek worden. Ik heb het over de tijd dat je zelf de ziekte over kan dragen terwijl je zelf nog helemaal niks hebt. En of er (veel) meer virussen zijn waarbij dat het geval is.
je bedoeld "dragerschap"? Dus wel uitscheiden, maar niet ziek zijn? Dat is bij dit soort virussen vaak niet aan de orde. De verspreiding is via aerosolen (kleine druppeltjes in de lucht), en die verspreid je met hoesten en niezen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191231625
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:39 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

je bedoeld "dragerschap"? Dus wel uitscheiden, maar niet ziek zijn? Dat is bij dit soort virussen vaak niet aan de orde. De verspreiding is via aerosolen (kleine druppeltjes in de lucht), en die verspreid je met hoesten en niezen
Ja maar iedereen hoest of niest toch bijna wel dagelijks zonder iets te hebben van klachten?
Hoezo is dat dan normaal niet aan de orde maar nu klaarblijkelijk wel?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191231633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:39 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

je bedoeld "dragerschap"? Dus wel uitscheiden, maar niet ziek zijn? Dat is bij dit soort virussen vaak niet aan de orde. De verspreiding is via aerosolen (kleine druppeltjes in de lucht), en die verspreid je met hoesten en niezen
Het is toch al een week ofzo duidelijk dat het dus wel het geval is bij dit virus?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:41:33 #174
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231634
foutje..

https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep

50% asymptomatisch.. zal met een coronavirus vergelijkbaar zijn misschien
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:41:46 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191231636
Bill Gates Foundation voorspelde 3 maanden geleden 65 miljoen sterfgevallen door het Coronavirus

https://jdreport.com/bill(...)oor-het-coronavirus/

Bill & Melinda Gates Foundation organiseerden een pandemie-oefening
Op 18 oktober 2019, lang voor de uitbraak van het virus, organiseerden de Bill & Melinda Gates Foundation, de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health en het World Economic Forum gezamenlijk een evenement in New York waar “beleidsmakers, ambtenaren, managers en gezondheidsdeskundigen samenwerkten aan een gesimuleerde uitbraak van het Coronavirus”.

De pandemie-oefening, genaamd “Event 201“, plaatst de deelnemers in het midden van een ongecontroleerde Coronavirus-uitbraak die zich als een wildvuur uit Zuid-Amerika verspreidt en de wereld in chaos stort. “In de simulatie leidde CAPS (het Coronavirus) tot een dodental van 65 miljoen mensen binnen 18 maanden”, aldus de John Hopkins University.

Evenement voorspelde de toekomst
In een video-highlight van Event 201 toont het fictieve nieuwskanaal “GNN” hoe het hypothetische immuun/resistente virus (bijgenaamd CAPS) de handel en het reizen verlamt en de wereldeconomie in een vrije val stort. Verbazingwekkend, dat is precies wat er zojuist is gebeurd. Kijk naar de weinige beelden die beschikbaar zijn op het nieuws en u zult zien dat de verhoogde veiligheidsmaatregelen de mogelijkheden om te reizen al beperken.
pi_191231644
Dit virus is tijdens de incubatietijd besmettelijk, met andere woorden, mensen die zelf nog niet eens weten dat ze ziek zijn, kunnen anderen al besmetten.

Zonder dat ze daar iets tegen kunnen doen. Want ze weten zelf niet dat ze ziek zijn, dus ze kunnen zich ook nergens melden.

Dat is nou juist het kutte.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231657
quote:
Chinese artsen hebben een spoedkeizersnede uitgevoerd bij een zwangere vrouw die mogelijk besmet is met het coronavirus. De baby kwam gezond en wel ter wereld in een ziekenhuis is Wuhan, het epicentrum van de epidemie, meldt Reuters.

Omdat de toestand van de 27-jarige vrouw fel achteruitging en ze door haar zwangerschap geen gepaste behandeling kon krijgen, voerden de dokters de noodingreep uit. De vrouw was 36 weken zwanger toen ze begin januari te horen kreeg dat ze mogelijk het 2019-nCoV-virus had opgelopen.

De arts die de keizersnede uitvoerde, droeg tijdens de 1 uur durende ingreep twee beschermende pakken, een mondmasker en een beschermende bril. ,,Ik kon nauwelijks iets zien of horen, en was doorweekt van het zweet", vertelde Zhao Yin aan de Chinese staatstelevisie.

De baby woog 3,1 kilogram bij de geboorte en werd zo spoedig mogelijk uit het ziekenhuis ontslagen. Dit om te voorkomen dat het kind het coronavirus daar zou oplopen.
Lekkere situatie :{
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:44:41 #178
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:43 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Lekkere situatie :{
en we noemen haar Ha-chi
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:44:46 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://jdreport.com/bill(...)oor-het-coronavirus/

Bill & Melinda Gates Foundation organiseerden een pandemie-oefening
Op 18 oktober 2019, lang voor de uitbraak van het virus, organiseerden de Bill & Melinda Gates Foundation, de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health en het World Economic Forum gezamenlijk een evenement in New York waar “beleidsmakers, ambtenaren, managers en gezondheidsdeskundigen samenwerkten aan een gesimuleerde uitbraak van het Coronavirus”.

De pandemie-oefening, genaamd “Event 201“, plaatst de deelnemers in het midden van een ongecontroleerde Coronavirus-uitbraak die zich als een wildvuur uit Zuid-Amerika verspreidt en de wereld in chaos stort. “In de simulatie leidde CAPS (het Coronavirus) tot een dodental van 65 miljoen mensen binnen 18 maanden”, aldus de John Hopkins University.

Evenement voorspelde de toekomst
In een video-highlight van Event 201 toont het fictieve nieuwskanaal “GNN” hoe het hypothetische immuun/resistente virus (bijgenaamd CAPS) de handel en het reizen verlamt en de wereldeconomie in een vrije val stort. Verbazingwekkend, dat is precies wat er zojuist is gebeurd. Kijk naar de weinige beelden die beschikbaar zijn op het nieuws en u zult zien dat de verhoogde veiligheidsmaatregelen de mogelijkheden om te reizen al beperken.
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van die simulatie. En of ze rekening hebben gehouden met steden die helemaal op slot worden gegooid. Nu is het lastig zeggen of dit iets van gelijkenis heeft met de huidige situatie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:45:02 #180
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191231679
Euh, wacht, ze gaan er zo maar even vanuit dat die baby zelf niet al besmet is door moeder?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:47:49 #181
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191231704
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:45 schreef Stoney3K het volgende:
Euh, wacht, ze gaan er zo maar even vanuit dat die baby zelf niet al besmet is door moeder?
het is een respiratoir virus, en door de placenta wordt best veel gefilterd..
Bijvoorbeeld: aids-moeders kunnen zelf HIV vrije kinderen baren
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191231705
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van die simulatie. En of ze rekening hebben gehouden met steden die helemaal op slot worden gegooid. Nu is het lastig zeggen of dit iets van gelijkenis heeft met de huidige situatie.
Ik denk niet dat zo alles in gecalculeerd hebben dat China meteen alles op slot zou gooien en iedereen in de wereld paraat is op wat er aan de hand is. Ook weer bangmakerij ten top dit. Alleen omdat Bill Gates in de tekst staat.
pi_191231709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:42 schreef tesssssssss het volgende:
Dit virus is tijdens de incubatietijd besmettelijk, met andere woorden, mensen die zelf nog niet eens weten dat ze ziek zijn, kunnen anderen al besmetten.

Zonder dat ze daar iets tegen kunnen doen. Want ze weten zelf niet dat ze ziek zijn, dus ze kunnen zich ook nergens melden.

Dat is nou juist het kutte.
Eigenlijk zouden we met heel de wereld even 2 weken thuis moeten zitten. En wie na 2 weken niet ziek is die mag naar buiten. Ja, ben je wel ziek, dan binnenblijven tot herstel of wachten op de dood.

Dan zou het volgens mij opgelost moeten zijn.
pi_191231710
Als we vandaag de 5100 besmette mensen gaan halen, en dat lijkt er wel op, en nog 3 dooien erbij vandaag, dan wordt nog altijd dat voorspellingslijstje gevolgd wat nergens op gestoeld is :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191231715
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van die simulatie. En of ze rekening hebben gehouden met steden die helemaal op slot worden gegooid. Nu is het lastig zeggen of dit iets van gelijkenis heeft met de huidige situatie.
Kijk zelf maar

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:49:09 #186
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191231719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:47 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

het is een respiratoir virus, en door de placenta wordt best veel gefilterd..
Bijvoorbeeld: aids-moeders kunnen zelf HIV vrije kinderen baren
Daarom ook de spoed-sectio. Bij een normale geboorte zou er wat bloed-bloed contact kunnen zijn of zou het kind vruchtwater kunnen inademen, met besmetting tot gevolg.
pi_191231739
Het ene schadelijke kan wel door de placenta heen, het andere niet. Ze hebben het vast wel uitgezocht.
pi_191231746
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:48 schreef vosss het volgende:
Als we vandaag de 5100 besmette mensen gaan halen, en dat lijkt er wel op, en nog 3 dooien erbij vandaag, dan wordt nog altijd dat voorspellingslijstje gevolgd wat nergens op gestoeld is :X
Ja, dat lijstje zie ik ook overal terug.

Nee, we lopen zelfs voor op schema volgens dat lijstje.

Wat niet klopt. Nou ja, tot nu toe wel dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat lijstje zie ik ook overal terug.

Nee, we lopen zelfs voor op schema volgens dat lijstje.

Wat niet klopt. Nou ja, tot nu toe wel dan.
Welk lijstje is dat?
pi_191231760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden we met heel de wereld even 2 weken thuis moeten zitten. En wie na 2 weken niet ziek is die mag naar buiten. Ja, ben je wel ziek, dan binnenblijven tot herstel of wachten op de dood.

Dan zou het volgens mij opgelost moeten zijn.
Ja. Tuurlijk. Alle dieren en gewassen gaan dood van twee weken geen verzorging met als gevolg totale voedselarmoede voor minimaal het aankomende jaar goed plan.
pi_191231761
Het lijkt wel erop dat er meer geinfecteerde zijn maar minder dood. Dus laten we het hopen dat het dodental zakt. :) .
pi_191231779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Welk lijstje is dat?
Dat is dat lijstje dat zegt dat er op 20 Februari 12.000.000 doden zouden zijn, dus dat klopt echt niet hoor?

Dat heeft iemand gewoon zitten doorberekenen. Fout.

Als ik het ergens vind, zal ik het plaatsen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:53 schreef Djnormandy het volgende:
Het lijkt wel erop dat er meer geinfecteerde zijn maar minder dood. Dus laten we het hopen dat het dodental zakt. :) .
Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
pi_191231794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
Dat kan in "The walking dead' ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is dat lijstje dat zegt dat er op 20 Februari 12.000.000 doden zouden zijn, dus dat klopt echt niet hoor?
798.969

Op 22 februari 1.178144

=edit=
Dat lijstje gaf voor gisteren 3460 besmet en 71 dood en voor vandaag 5100 besmet en 105 dood.
Daar zaten we tamelijk dichtbij in de buurt. Morgen 7520 besmet en 155 dood en overmorgen 11090 besmet en 229 dood.

We zullen zien hoe accuraat die voorspelling gaat zijn :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:57:42 #196
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191231801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
Ik verwacht dat hij het aandeel doden op het aantal besmettingen bedoelt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191231802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
Ik bedoel dat er minder doden zijn in vergelijken met vorige dagen.
pi_191231803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
Hij bedoeld natuurlijk de doden minder oplopen dan de infecties. Stagneert of hoe zoiets heet
pi_191231805
Ook trouwens die comments onder dat Bill Gates filmpje, :')
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:59:04 #200
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191231820
Wat wetenschappelijke literatuur uit the Lancet:

Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China

https://www.thelancet.com(...)(20)30183-5/fulltext





  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:59:17 #201
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191231823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:57 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Hij bedoeld natuurlijk de doden minder oplopen dan de infecties. Stagneert of hoe zoiets heet
En dat geeft ook aan dat er in verhouding wel meer mensen besmet raken maar ze de ziekte gewoon overleven. De storm blijft dus in een glas water.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191231837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat geeft ook aan dat er in verhouding wel meer mensen besmet raken maar ze de ziekte gewoon overleven. De storm blijft dus in een glas water.
pi_191231849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat geeft ook aan dat er in verhouding wel meer mensen besmet raken maar ze de ziekte gewoon overleven. De storm blijft dus in een glas water.
Nou ja dit dus.
pi_191231858
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:59 schreef Stoney3K het volgende:
En dat geeft ook aan dat er in verhouding wel meer mensen besmet raken maar ze de ziekte gewoon overleven.
Dat weten we nog helemaal niet. Er zijn er pas 62 genezen verklaard. En honderden liggen nog in kritieke toestand volgens de officiele cijfers.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191231861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:01 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Nou ja dit dus.
En veel mensen teminste hier gaan niet meteen aan de bel trekken als ze een griepje dus wie weet hoeveel er gemist is qua gevallen die gewoon uit zichzelf beter zijn geworden.
pi_191231863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat geeft ook aan dat er in verhouding wel meer mensen besmet raken maar ze de ziekte gewoon overleven. De storm blijft dus in een glas water.
Onzin natuurlijk. Er komen steeds meer "nieuwe geïnfecteerden die dus in het begin van de ziekte zitten en dus een verkoudheid hebben. Of er echt meer of minder mensen dood gaan kan je pas over een paar weken weten.
Gino ♥
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:03:29 #207
22565 asco
Los in deze tent
pi_191231866
Iemand nog dat excelbestandje met die wiskundige prognose?
pi_191231869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:57 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er minder doden zijn in vergelijken met vorige dagen.
Ohja, op die fiets.

Laten we het hopen. Het is ook afwachten hoe zo'n virus zich gaat gedragen. Muteert het tot een agressievere variant, dan wordt het een probleem. Kan ook afzwakken naar een soort van verkoudheid had ik gelezen.

Het kan nog alle kanten op.
pi_191231872
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat weten we nog helemaal niet. Er zijn er pas 62 genezen verklaard. En honderden liggen nog in kritieke toestand volgens de officiele cijfers.
Maak daar maar 1000en van, het is enigzins gestabiliseerd toen ze eenmaal iedereen verzochten binnen te blijven en het straatleven compleet stil viel. Want de mensen vielen gewoon letterlijk neer.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:05:19 #210
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191231886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:47 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

het is een respiratoir virus, en door de placenta wordt best veel gefilterd..
Bijvoorbeeld: aids-moeders kunnen zelf HIV vrije kinderen baren
Alsof er over nagedacht is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:05:51 #211
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191231891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:03 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Er komen steeds meer "nieuwe geïnfecteerden die dus in het begin van de ziekte zitten en dus een verkoudheid hebben. Of er echt meer of minder mensen dood gaan kan je pas over een paar weken weten.
Dan heb je dus ook nog geen zinnige cijfers over de survival rate, en kun je weinig extrapoleren, je kan dan alleen nog maar gokken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191231895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:04 schreef funnywell het volgende:

[..]

Maak daar maar 1000en van, het is enigzins gestabiliseerd toen ze eenmaal iedereen verzochten binnen te blijven en het straatleven compleet stil viel. Want de mensen vielen gewoon letterlijk neer.
Dat laatste wil ik niet helemaal geloven, Misschien filmpjes van een jaar geleden of 2 jaar geleden die dronken waren of gewoon flauwvielen, Er staan nooit timestamps of datums op die filmpjes.
pi_191231897
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:56 schreef vosss het volgende:

[..]

798.969

Op 22 februari 1.178144

=edit=
Dat lijstje gaf voor gisteren 3460 besmet en 71 dood en voor vandaag 5100 besmet en 105 dood.
Daar zaten we tamelijk dichtbij in de buurt. Morgen 7520 besmet en 155 dood en overmorgen 11090 besmet en 229 dood.

We zullen zien hoe accuraat die voorspelling gaat zijn :)
Als je dan heel positief denk zijn dat er minder dan de 12.000.000 die ik schreef.

#staypositive
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191231902
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

Alsof er over nagedacht is.
Nou inderdaad. Ik vraag me af waar ze dit soort virussen zouden kunnen maken of aanpassen. Daar zal toch niet in de buurt een of ander biohazard lab zitten lijkt me of wel? :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191231911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan heb je dus ook nog geen zinnige cijfers over de survival rate, en kun je weinig extrapoleren, je kan dan alleen nog maar gokken.
Precies.
Gino ♥
pi_191231914




lekker dutje doen
pi_191231921
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik vraag me af waar ze dit soort virussen zouden kunnen maken of aanpassen. Daar zal toch niet in de buurt een of ander biohazard lab zitten lijkt me of wel? :+
Kan ook dat een stagiaire gewoon het raam open heeft laten staan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:08:53 #218
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191231929
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik vraag me af waar ze dit soort virussen zouden kunnen maken of aanpassen. Daar zal toch niet in de buurt een of ander biohazard lab zitten lijkt me of wel? :+
Het is een heel makkelijk virus om te maken. De complete DNA sequentie is ook gewoon bekend.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/MN908947
pi_191231931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ohja, op die fiets.

Laten we het hopen. Het is ook afwachten hoe zo'n virus zich gaat gedragen. Muteert het tot een agressievere variant, dan wordt het een probleem. Kan ook afzwakken naar een soort van verkoudheid had ik gelezen.

Het kan nog alle kanten op.
Hoe kan een virus afzwakken?
pi_191231949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:08 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Hoe kan een virus afzwakken?
Het kan ook door mutatie zwakker worden. Kan. Dus is niet altijd zo.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:10:44 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191231950
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:56 schreef vosss het volgende:

[..]

798.969

Op 22 februari 1.178144

=edit=
Dat lijstje gaf voor gisteren 3460 besmet en 71 dood en voor vandaag 5100 besmet en 105 dood.
Daar zaten we tamelijk dichtbij in de buurt. Morgen 7520 besmet en 155 dood en overmorgen 11090 besmet en 229 dood.

We zullen zien hoe accuraat die voorspelling gaat zijn :)
Er zit wel een probleem in deze redenatie. We weten namelijk niet of het personeel al aan zijn max zitten wat betreft vaststellen van besmettingen.

Oftewel, het aantal vastgestelde besmettingen wordt waarschijnlijk bepaald door het aantal doktoren en apparatuur wat beschikbaar is, niet door het daadwerkelijke aantal besmettingen.

Best kans dat men morgen zegt ''er zijn meer dan 10.000 besmettingen. Betekend niet dat het aantal opeens sinds vandaag heel hard omhoog is gegaan natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191231959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:06 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Dat laatste wil ik niet helemaal geloven, Misschien filmpjes van een jaar geleden of 2 jaar geleden die dronken waren of gewoon flauwvielen, Er staan nooit timestamps of datums op die filmpjes.
Er kwamen wel mannen in van die 'viruspakken' bij
pi_191231977
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:08 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Hoe kan een virus afzwakken?
Ja, het schijnt dat een virus zich kan muteren. Dus dat het af kan zwakken naar een verkoudheid op termijn.

Of dat een griepvirus dat we beheersen zich muteert tot een variant die we niet beheersen.

allemaal google wijsheden hoor.
pi_191231989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:11 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Er kwamen wel mannen in van die 'viruspakken' bij
Tsja , Ik geloof gewoon niet zoveel van chineze filmpjes meer tegenwoordig. Vooral niet zonder timestamp of datum.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:16:45 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:08 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Hoe kan een virus afzwakken?
Virus muteert random simpelweg doordat sommige atomen in DNA/RNA soms weggekaatst worden door straling uit de ruimte.

Daarna is het simpelweg kwestie van of de host (in dit geval een mens) het beter verspreid dan het niet gemuteerde virus en dus 'wint'.

Een heel dodelijk virus zal dus snel verdwijnen omdat het niet veel kans heeft in een nieuwe host te komen.

Dit gebeurd in feite al een paar miljard jaar zo. Virussen ontstaan niet door magie maar zijn altijd een mutatie van een eerdere versie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:17:45 #226
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191232015
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er zit wel een probleem in deze redenatie. We weten namelijk niet of het personeel al aan zijn max zitten wat betreft vaststellen van besmettingen.

Oftewel, het aantal vastgestelde besmettingen wordt waarschijnlijk bepaald door het aantal doktoren en apparatuur wat beschikbaar is, niet door het daadwerkelijke aantal besmettingen.

Best kans dat men morgen zegt ''er zijn meer dan 10.000 besmettingen. Betekend niet dat het aantal opeens sinds vandaag heel hard omhoog is gegaan natuurlijk.
ook hier zal het aantal geïnfecteerden hier afzwakken, vergelijkbaar met SARS:


Het is niet zo dat het exponentieel door blijft groeien.. de maatregelen die getroffen zijn gaan op den duur werken. Zo hoef je nu weinig nieuwe besmettingen te verwachten vanuit Wuhan -> rest van China, omdat de stad in Lock-down zit.. Als je straks vanuit het westen een Lock-down krijgt voor heel China gaat dat het aantal ook omlaag brengen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191232059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:17 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ook hier zal het aantal geïnfecteerden hier afzwakken, vergelijkbaar met SARS:
[ afbeelding ]

Het is niet zo dat het exponentieel door blijft groeien.. de maatregelen die getroffen zijn gaan op den duur werken. Zo hoef je nu weinig nieuwe besmettingen te verwachten vanuit Wuhan -> rest van China, omdat de stad in Lock-down zit.. Als je straks vanuit het westen een Lock-down krijgt voor heel China gaat dat het aantal ook omlaag brengen
De geest is uit de fles. Je kunt verspreiding van het virus vertragen door reizigers tegen te houden, maar als het virus al rondwaart, ben je te laat. Het lijkt er op dat dit virus rond zal waren als een griep. Uiteindelijk wordt verdere verspreiding van het virus dan geremd doordat veel mensen het al gehad hebben en weerstand hebben opgebouwd. Dat betekent wel dat een groot deel van de wereldbevolking besmet zal raken. Bij 15% sterfte is dat geen leuk vooruitzicht.
pi_191232104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:22 schreef Benger het volgende:

[..]

De geest is uit de fles. Je kunt verspreiding van het virus vertragen door reizigers tegen te houden, maar als het virus al rondwaart, ben je te laat. Het lijkt er op dat dit virus rond zal waren als een griep. Uiteindelijk wordt verdere verspreiding van het virus dan geremd doordat veel mensen het al gehad hebben en weerstand hebben opgebouwd. Dat betekent wel dat een groot deel van de wereldbevolking besmet zal raken. Bij 15% sterfte is dat geen leuk vooruitzicht.
Hoe kom je nu weer aan 15% sterfte?
pi_191232108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:22 schreef Benger het volgende:

[..]

De geest is uit de fles. Je kunt verspreiding van het virus vertragen door reizigers tegen te houden, maar als het virus al rondwaart, ben je te laat. Het lijkt er op dat dit virus rond zal waren als een griep. Uiteindelijk wordt verdere verspreiding van het virus dan geremd doordat veel mensen het al gehad hebben en weerstand hebben opgebouwd. Dat betekent wel dat een groot deel van de wereldbevolking besmet zal raken. Bij 15% sterfte is dat geen leuk vooruitzicht.
15% sterfte van de wereldbevolking zou goed zijn voor de wereld.
pi_191232119
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:26 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

15% sterfte van de wereldbevolking zou goed zijn voor de wereld.
Dag Noordzijde :W
Leuk je gekend te hebben.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:28:54 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:26 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

15% sterfte van de wereldbevolking zou goed zijn voor de wereld.
Denk het niet. Niet op deze manier. Een natuurlijke manier (wat al gebeurd, namelijk minder kinderen) zou beter zijn.

Grote kans dat het ook nog eens het westen het hardste raakt aangezien onze economie veel meer verweven is dan bv in Afrika.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191232135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:22 schreef Benger het volgende:

[..]

De geest is uit de fles. Je kunt verspreiding van het virus vertragen door reizigers tegen te houden, maar als het virus al rondwaart, ben je te laat. Het lijkt er op dat dit virus rond zal waren als een griep. Uiteindelijk wordt verdere verspreiding van het virus dan geremd doordat veel mensen het al gehad hebben en weerstand hebben opgebouwd. Dat betekent wel dat een groot deel van de wereldbevolking besmet zal raken. Bij 15% sterfte is dat geen leuk vooruitzicht.
Dat is 15 % van ongeveer 7,8 miljard mensen.

Ik weet niet precies uit hoeveel mensen de totale wereldbevolding bestaat.

Dat lijkt me toch wel een beetje aan de pittige kant?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191232137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:22 schreef Benger het volgende:

[..]

De geest is uit de fles. Je kunt verspreiding van het virus vertragen door reizigers tegen te houden, maar als het virus al rondwaart, ben je te laat. Het lijkt er op dat dit virus rond zal waren als een griep. Uiteindelijk wordt verdere verspreiding van het virus dan geremd doordat veel mensen het al gehad hebben en weerstand hebben opgebouwd. Dat betekent wel dat een groot deel van de wereldbevolking besmet zal raken. Bij 15% sterfte is dat geen leuk vooruitzicht.
Het is maar de vraag of een virus wat gemakkelijk spreidt in Wuhan ook in steden waar men meer geeft om persoonlijke ruimte problemen gaat veroorzaken. Voorlopig heb ik goede hoop dat zelfs in steden als Singapore, Seoul, Tokio en Londen een besmet persoon gemiddeld minder dan 1 ander persoon besmet (dus een lokale R0 van beneden de 1) terwijl in Wuhan (en zeg andere steden in China, India en Zuid-Oost-Azie) de lokale R0 nu nog boven de 1 is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:29:39 #234
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191232143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:22 schreef Benger het volgende:

[..]

De geest is uit de fles. Je kunt verspreiding van het virus vertragen door reizigers tegen te houden, maar als het virus al rondwaart, ben je te laat. Het lijkt er op dat dit virus rond zal waren als een griep. Uiteindelijk wordt verdere verspreiding van het virus dan geremd doordat veel mensen het al gehad hebben en weerstand hebben opgebouwd. Dat betekent wel dat een groot deel van de wereldbevolking besmet zal raken. Bij 15% sterfte is dat geen leuk vooruitzicht.
mee eens maar sars had een R0 van 2-5 (wiki).. en deze ook. Wat is er (behalve de steilere aanloop) anders dan aan de SARS uitbraak? Die is ook ingedamd
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:29:54 #235
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191232146
Met zo veel mensen op deze planeet is het natuurlijk niet ondenkbaar dat de natuur vroeg of laat zelf aan de rem trekt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:30:00 #236
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is 15 % van ongeveer 7,8 miljard mensen.

Ik weet niet precies uit hoeveel mensen de totale wereldbevolding bestaat.

Dat lijkt me toch wel een beetje aan de pittige kant?
Nee, want de leeftijdsgroep waarin het dodelijk is, is veel kleiner dan 7,8 miljard.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:31:08 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:29 schreef Stoney3K het volgende:
Met zo veel mensen op deze planeet is het natuurlijk niet ondenkbaar dat de natuur vroeg of laat zelf aan de rem trekt.
Maar jij vind het veel mensen. 'De natuur' wellicht niet?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191232175
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, want de leeftijdsgroep waarin het dodelijk is, is veel kleiner dan 7,8 miljard.
Owh jah.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191232179
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe kom je nu weer aan 15% sterfte?
In die studie in de Lancet overleden 6 patiënten op 41. Dan gaat het over patiënten die langere tijd zijn gevolgd. Het sterftecijfer loopt achter op het aantal besmettingen. Dat het sterftecijfer nu een laag percentage van het huidige aantal patiënten is, zegt niet zo veel. Veel van de huidige patiënten zullen nog overlijden.
pi_191232180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:26 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

15% sterfte van de wereldbevolking zou goed zijn voor de wereld.
Voor de natuur misschien wel maar onze beschaving zou in elkaar storten. Dan overleef je maar de wereld zou dan drastisch veranderen.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:32:07 #241
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191232193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:31 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

Voor de natuur misschien wel maar onze beschaving zou in elkaar storten. Dan overleef je maar de wereld zou dan drastisch veranderen.
Dat is alleen maar een teken dat onze beschaving niet sustainable is op de lange termijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:33:07 #242
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191232202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

mee eens maar sars had een R0 van 2-5 (wiki).. en deze ook. Wat is er (behalve de steilere aanloop) anders dan aan de SARS uitbraak? Die is ook ingedamd
hmm..

de Spaanse griep had een lagere R0 (1.8), en 20-100 miljoen slachtoffers.. ok.. WO1 hielp niet mee, maar misschien moet ik mijn vergelijking met SARS toch bijstellen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191232206
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:31 schreef Benger het volgende:

[..]

In die studie in de Lancet overleden 6 patiënten op 41. Dan gaat het over patiënten die langere tijd zijn gevolgd. Het sterftecijfer loopt achter op het aantal besmettingen. Dat het sterftecijfer nu een laag percentage van het huidige aantal patiënten is, zegt niet zo veel. Veel van de huidige patiënten zullen nog overlijden.
Dat weet je niet, Je kan niet weten hoe oud of hoe hun weerstand is. Dus die 15% is echt gewoon bullshit, Je weet niet wie er nog ziek gaat worden of diegene die al ziek zijn wel of niet dood gaan. Vooral nu niet in het begin.
pi_191232228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:31 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

Voor de natuur misschien wel maar onze beschaving zou in elkaar storten. Dan overleef je maar de wereld zou dan drastisch veranderen.
Ook voor de natuur hoeft het niet goed te zijn. Zo'n percentage sterfte betekent ook enorme economische crisis, terugval in vernieuwing van technologie. Daarmee kan de verduurzaaming van de economie en het belang van natuurbescherming ook enorm terugvallen.
pi_191232234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is alleen maar een teken dat onze beschaving niet sustainable is op de lange termijn.
Nee, met sustainable heeft het niets te maken. Je zag het ook bij de indianen. Velen werden ziek, maar op zich was de sterfte door ziekte niet de belangrijkste doodsoorzaak. Als de jagende mannen ziek worden heeft de hele stam honger. En als de ouderen overlijden, gaat de kennis van generaties verloren. Ook meer duurzaam levende samenlevingen kunnen ten ondergaan door ziekte.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:36:36 #246
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:35 schreef -0- het volgende:

[..]

Ook voor de natuur hoeft het niet goed te zijn. Zo'n percentage sterfte betekent ook enorme economische crisis, terugval in vernieuwing van technologie. Daarmee kan de verduurzaaming van de economie en het belang van natuurbescherming ook enorm terugvallen.
Jup, ook bij olieboren zal er waarschijnlijk dan bezuinigd gaan worden op veiligheid en onderhoud, dus waarschijnlijk meer chemische troep de natuur in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191232245
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:37:35 #248
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232250
Vraag maar raak! :)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:39:24 #249
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232266
#conspiracy

umar_muhammedh twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 13:09:13 Apparently this was on an "official" Chinese news website for a few minutes on Jan. 26 at 1:42pm before being promptly removed and revised with official numbers.- 15,701 confirmed- 8,350 suspected- 49 recovered- 2,577 deadScreenshot from friend, unverified. #coronavirus https://t.co/ahL2zcG7MR reageer retweet
Vraag maar raak! :)
pi_191232279
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

mee eens maar sars had een R0 van 2-5 (wiki).. en deze ook. Wat is er (behalve de steilere aanloop) anders dan aan de SARS uitbraak? Die is ook ingedamd
R0 geeft heel veel informatie maar niet alles. SARS was bijzonder omdat er geisoleerde "superspreader events" waren. Op een begrafenis werden tientallen mensen besmet door een enkel geval. De mogelijkheid voor dit soort verspreiding maken de R0 hoog (het gemiddelde kan omhoog gaan), maar maken ook bestrijding makkelijker als je dit soort grote verspreiding begrijpt en kunt voorkomen. Daarnaast kon men redelijk wat doen door bijvoorbeeld lichaamstemperatuurmeters op vliegvelden te plaatsen en zodoende verdachte gevallen te isoleren. De vraag is of dit ook werkt bij het Wuhan virus.

Hier denk ik echter dat de ziekte niet zo makkelijk verspreid in steden waar men meer afstand tot elkaar houdt dan in Wuhan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:40:32 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232284
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:39 schreef syroto het volgende:
#conspiracy

umar_muhammedh twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 13:09:13 Apparently this was on an "official" Chinese news website for a few minutes on Jan. 26 at 1:42pm before being promptly removed and revised with official numbers.- 15,701 confirmed- 8,350 suspected- 49 recovered- 2,577 deadScreenshot from friend, unverified. #coronavirus https://t.co/ahL2zcG7MR reageer retweet
Tsja, de NOS zei net dat er 45.000 besmettingen waren ;) Ook een conspiracy?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:40:49 #252
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191232288
quote:
quote:
Een ander netelig punt is het ziekteverloop. Volgens de eerste cijfers komt zo’n 3 procent van de patiënten aan de ziekte te overlijden, overwegend ouderen en zieken. Maar diezelfde cijfers in The Lancet laten ook zien dat van de 41 eerste patiënten die zich meldden in het ziekenhuis er liefst 35 jonger waren dan 65 jaar. Ruim de helft was zelfs veertiger of jonger.
Dit doet wel aan de Spaanse Griep denken, waar ook met name jongvolwassenen overleden (door een overreactie van het lichaam: http://www.cytokinestorm.com/)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:42:02 #253
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232300
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja, de NOS zei net dat er 45.000 besmettingen waren ;) Ook een conspiracy?
Nja 0 teveel typen is wel wat anders dan alle 4 de getallen totaal anders hebben, terwijl de proporties daartussen nog redelijk is.

Maar goed, neem die tweet niet al te serieus haha
Vraag maar raak! :)
pi_191232315
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:56 schreef vosss het volgende:

[..]

798.969

Op 22 februari 1.178144

=edit=
Dat lijstje gaf voor gisteren 3460 besmet en 71 dood en voor vandaag 5100 besmet en 105 dood.
Daar zaten we tamelijk dichtbij in de buurt. Morgen 7520 besmet en 155 dood en overmorgen 11090 besmet en 229 dood.

We zullen zien hoe accuraat die voorspelling gaat zijn :)
Wie heeft dat gemaakt dan?
Is het niet gewoon een extrapolatie via een model.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191232331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie heeft dat gemaakt dan?
Is het niet gewoon een extrapolatie via een model.
Er staat geen bron bij dat lijstje, is gewoon een heel mysterieus lijstje dat overal rondwaart.

...en wat ik nu zelf even niet kan vinden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:46:08 #256
22565 asco
Los in deze tent
pi_191232346
Ik zoek het ook.
pi_191232349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:40 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

[..]

Dit doet wel aan de Spaanse Griep denken, waar ook met name jongvolwassenen overleden (door een overreactie van het lichaam: http://www.cytokinestorm.com/)
Er is niet bekend gemaakt hoe oud die overledenen waren, dus kan zomaar zijn dat die 35 personen weer gezond zijn en leven. Dat het juist die 6 ouderen waren die overleden zijn. Dat staat namelijk nergens!
pi_191232352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:39 schreef syroto het volgende:
#conspiracy

umar_muhammedh twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 13:09:13 Apparently this was on an "official" Chinese news website for a few minutes on Jan. 26 at 1:42pm before being promptly removed and revised with official numbers.- 15,701 confirmed- 8,350 suspected- 49 recovered- 2,577 deadScreenshot from friend, unverified. #coronavirus https://t.co/ahL2zcG7MR reageer retweet
Ik ga voortaan gewoon social media even vermijden wat een grafplek is dat nu , Zoveel mensen die denken dat het leuk is om te trollen of even te verkondingen dat het einde nabij is... Ik krijg er zelf griep van :{
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 13:47:55 #259
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191232365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:07 schreef funnywell het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lekker dutje doen
Dik verdiend.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 13:48:44 #260
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191232375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie heeft dat gemaakt dan?
Is het niet gewoon een extrapolatie via een model.
Ja joh, dat is gewoon wat dingen invullen in Excel, lijstje doortrekken en binnen drie weken 6 miljard doden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:48:57 #261
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191232378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:39 schreef syroto het volgende:
#conspiracy

umar_muhammedh twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 13:09:13 Apparently this was on an "official" Chinese news website for a few minutes on Jan. 26 at 1:42pm before being promptly removed and revised with official numbers.- 15,701 confirmed- 8,350 suspected- 49 recovered- 2,577 deadScreenshot from friend, unverified. #coronavirus https://t.co/ahL2zcG7MR reageer retweet
Dan zou t best wel een heftig virus zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191232384
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:45 schreef greatgonzo het volgende:
Vijf Limburgers niet in quarantaine na verblijf in Wuhan, één ziek maar niet door coronavirus
Wel ja.. laten we het beleid van wat RIVM/BZ/SOS international ambtenaren volgen
GVD in Sittard! Nou leuk jullie gekend te hebben :W
pi_191232396
Ik ga voor 48 uur als max periode voor het virus in Nederland opduikt. Als het virus dan nog niet hier is zijn al mijn angsten weg :).
pi_191232398
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:49 schreef Linkie3 het volgende:

[..]

GVD in Sittard! Nou leuk jullie gekend te hebben :W
Die ene die ziek is heeft iets verkeerds gegeten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 13:51:55 #265
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191232401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die ene die ziek is heeft iets verkeerds gegeten.
Vis van de markt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191232402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:40 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

[..]

Dit doet wel aan de Spaanse Griep denken, waar ook met name jongvolwassenen overleden (door een overreactie van het lichaam: http://www.cytokinestorm.com/)
Hebben we nu eigenlijk vaccins of medicijnen tegen de Spaanse griep of is daar nooit meer onderzoek naar gedaan?

BTW uit de bron:

quote:
Although the Spanish Flu pandemic affected an enormous percentage of the world wide population (up to 20% of the world population according to some sources), and killed between 20 and 50 million persons, no more than 5% of the people who contracted the Spanish Flu died (Brown et. al reported the highest death rate in India at 50 deaths per 1000 persons contracting the disease, or a five percent fatality rate). By comparison, the swine flu pandemic of 2009 killed an estimated 284,000 people. After 218 human cases of bird flu had been confirmed world-wide (as of May, 2006) the lethality rate stood at 57%. Should this strain develop into a pandemic, and should it keep its current mortality rate, it has the potential to be 10 times more lethal than the 1918 pandemic.
Is dat niet erg hoog, dat is toch de mexicaanse griep?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 13:52:21 #267
74056 crew  ToT
pi_191232408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die ene die ziek is heeft iets verkeerds gegeten.
Chinese vleermuizensoep?
pi_191232409
In half Azie zijn er al besmette mensen gevonden. Er komen/wonen ook veel Chinezen in b.v. Hongkong, Maleisie, Thailand etcetera.

Maar 0 besmettingen (lees: nul) in India, een land met 1,3 miljard inwoners?

Moeilijk te geloven.
Nu weet ik dat de onderlinge band tussen India (1,3 miljard inwoners) en China (1,4 miljard) niet zo groot is als die tussen b.v. Maleisie/Singapore/Hongkong en China (in alle drie de landen wonen en werken veel Chinezen), maar toch...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:52:36 #269
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191232414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ga voor 48 uur als max periode voor het virus in Nederland opduikt. Als het virus dan nog niet hier is zijn al mijn angsten weg :).
Mark lacht het toch weg.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191232421
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vis van de markt?
Rauwe vleermuis, want dat was hip.

Stond leuk op instagram.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:53:36 #271
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232424
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ga voor 48 uur als max periode voor het virus in Nederland opduikt. Als het virus dan nog niet hier is zijn al mijn angsten weg :).
Ik zeg voor morgen nacht nog
Vraag maar raak! :)
pi_191232439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:46 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Ik ga voortaan gewoon social media even vermijden wat een grafplek is dat nu , Zoveel mensen die denken dat het leuk is om te trollen of even te verkondingen dat het einde nabij is... Ik krijg er zelf griep van :{
pi_191232444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:52 schreef Salina het volgende:
In half Azie zijn er al besmette mensen gevonden. Er komen/wonen ook veel Chinezen in b.v. Hongkong, Maleisie, Thailand etcetera.

Maar 0 besmettingen (lees: nul) in India, een land met 1,3 miljard inwoners?

Moeilijk te geloven.
Nu weet ik dat de onderlinge band tussen India (1,3 miljard inwoners) en China (1,4 miljard) niet zo groot is als die tussen b.v. Maleisie/Singapore/Hongkong en China (in alle drie de landen wonen en werken veel Chinezen), maar toch...
India zet dit weg als fake news.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:56:34 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232465
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:52 schreef Salina het volgende:
In half Azie zijn er al besmette mensen gevonden. Er komen/wonen ook veel Chinezen in b.v. Hongkong, Maleisie, Thailand etcetera.

Maar 0 besmettingen (lees: nul) in India, een land met 1,3 miljard inwoners?

Moeilijk te geloven.
Nu weet ik dat de onderlinge band tussen India (1,3 miljard inwoners) en China (1,4 miljard) niet zo groot is als die tussen b.v. Maleisie/Singapore/Hongkong en China (in alle drie de landen wonen en werken veel Chinezen), maar toch...
Google zegt dat er maar zo'n 10.000 chinese expats in India leven, Volgens mij is er heel weinig uitwisseling tussen die 2 landen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:57:51 #275
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191232483
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Google zegt dat er maar zo'n 10.000 chinese expats in India leven, Volgens mij is er heel weinig uitwisseling tussen die 2 landen.
189,000+ total ethnic Chinese living in India [1]
5–7,000 Chinese expatriates (2015)
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:58:18 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191232490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:07 schreef funnywell het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lekker dutje doen
Die werken 20 uur per dag en pissen tijdens het werken in hun luiers, wel verdiende pauze
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:59:28 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191232507
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:57 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

189,000+ total ethnic Chinese living in India [1]
5–7,000 Chinese expatriates (2015)
Thanks. Alsnog best weinig hoor. Ik gok dat de mensen die net uit Wuhan komen op 1 hand te tellen zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:00:59 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191232525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:14 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Tsja , Ik geloof gewoon niet zoveel van chineze filmpjes meer tegenwoordig. Vooral niet zonder timestamp of datum.
Want een timestamp is wel erg lastig te faken? :z
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191232542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hebben we nu eigenlijk vaccins of medicijnen tegen de Spaanse griep of is daar nooit meer onderzoek naar gedaan?

BTW uit de bron:
[..]

Is dat niet erg hoog, dat is toch de mexicaanse griep?
Zowel de Spaanse als de Mexicaanse griep zijn van het subtype N1H1. Het vaccin tegen Mexicaanse griep zou dus ook enige bescherming moeten geven tegen Spaanse griep.
pi_191232548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie heeft dat gemaakt dan?
Is het niet gewoon een extrapolatie via een model.
Weet ik veel. Ik kwam dat 2 dagen terug ergens tegen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191232558
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:09:30 #282
489557 syroto
Computer Scientist
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:10:58 #283
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191232663
quote:
De actual kan je ook met een korreltje zout nemen want niks is zeker.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:11:03 #284
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_191232664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie heeft dat gemaakt dan?
Is het niet gewoon een extrapolatie via een model.
Dat was gewoon een logaritmische groei met het aantal doden = 2,1 % van het aantal geïnfecteerden.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 14:11:10 #285
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191232665
quote:
'Drie mensen in Nederland negatief getest op besmetting met coronavirus'
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:11:22 #286
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232668
Vraag maar raak! :)
pi_191232686
quote:
kun je beter #coronavirus volgen
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:17:05 #288
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:13 schreef funnywell het volgende:

[..]

kun je beter #coronavirus volgen
Dat is waar, maar die top tweets blijven vaak uren lang vasthangen op een paar nuttige, maar veel onzin tweets (memes/shockers/fake news/celebs), en de meest recente tweets zijn altijd allemaal onzin
Vraag maar raak! :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 14:17:15 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191232726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:13 schreef funnywell het volgende:

[..]

kun je beter #coronavirus volgen
Dan krijg je echt de meest onzinnige sensatiedingen te zien die dat domineren: ziekenhuizen vol 'lijken', mensen die in zoveel mogelijk caps roepen dat er in het echt al miljoenen besmetten zijn etc.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191232740
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan krijg je echt de meest onzinnige sensatiedingen te zien die dat domineren: ziekenhuizen vol 'lijken', mensen die in zoveel mogelijk caps roepen dat er in het echt al miljoenen besmetten zijn etc.
En achterlijke memes niet te vergeten
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:19:25 #291
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_191232748
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

En achterlijke memes niet te vergeten
Is het coronavirus geen superwapen van WW3 dan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191232772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Is het coronavirus geen superwapen van WW3 dan?
Soros zou een van de hoofdspelers zijn ( geen grap)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:21:23 #293
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191232779
Vraag maar raak! :)
pi_191232841
New York Times:

“LANGFANG, China – De typische markt in China bestaat uit fruit en groenten, geslacht rundvlees, varkensvlees en lamsvlees, hele geplukte kippen met aangehechte koppen en snavels, en levende krabben en vissen die in met water gevulde tanks verblijven. Sommige verkopen meer ongewone gerechten, waaronder levende slangen, schildpadden en cicaden, cavia’s, bamboeratten, dassen, egels en zelfs otters.

De markten zijn in veel Chinese steden een trekpunt en zijn nu, althans voor de tweede keer in twee decennia, de bron van een epidemie die angst heeft verspreid, de bureaucratie van de Communistische Partij heeft belast en de epidemiologische risico’s heeft blootgelegd die zich kunnen voordoen op plaatsen waar mensen en dieren samenkomen. …”
Video’s bevatten grafische afbeeldingen die voor sommige kijkers schokkend kunnen zijn.

http://www.occidentaldiss(...)-filthy-wet-markets/
https://fenixx.news/2020/01/27/op-de-smerige-markten-van-china/
https://archive.fo/rrs6l
shift-knop defekt
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:26:59 #295
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191232848
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan krijg je echt de meest onzinnige sensatiedingen te zien die dat domineren: ziekenhuizen vol 'lijken', mensen die in zoveel mogelijk caps roepen dat er in het echt al miljoenen besmetten zijn etc.
Maar dát is ook gewoon de waarheid hoor, we gaan er allemaal aannnnn; helemaal omdat de incubatietijd zo lang is!!! (wat elke vijf minuten gezegd moet worden volgens mij _O-)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191232866
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan krijg je echt de meest onzinnige sensatiedingen te zien die dat domineren: ziekenhuizen vol 'lijken', mensen die in zoveel mogelijk caps roepen dat er in het echt al miljoenen besmetten zijn etc.
Veel is gewoon echt en komt ook in de reguliere pers terecht. Gaat mij niet vertellen dat China transparant is in deze kwestie. Dus we moeten hebben van wat de mensen plaatsen, tuurlijk zit er troep tussen maar heel veel ook niet.
pi_191232871
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-in-china-geweest

Denk dat we voortaan bij dit soort uitbraken van nieuwe ziektes alle Chinezen maar in quarantaine moeten stellen tenzij echt aantoonbaar met niemand uit China in aanraking geweest.
pi_191232887
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:26 schreef TomLuny het volgende:
New York Times:

“LANGFANG, China – De typische markt in China bestaat uit fruit en groenten, geslacht rundvlees, varkensvlees en lamsvlees, hele geplukte kippen met aangehechte koppen en snavels, en levende krabben en vissen die in met water gevulde tanks verblijven. Sommige verkopen meer ongewone gerechten, waaronder levende slangen, schildpadden en cicaden, cavia’s, bamboeratten, dassen, egels en zelfs otters.

De markten zijn in veel Chinese steden een trekpunt en zijn nu, althans voor de tweede keer in twee decennia, de bron van een epidemie die angst heeft verspreid, de bureaucratie van de Communistische Partij heeft belast en de epidemiologische risico’s heeft blootgelegd die zich kunnen voordoen op plaatsen waar mensen en dieren samenkomen. …”
Video’s bevatten grafische afbeeldingen die voor sommige kijkers schokkend kunnen zijn.

http://www.occidentaldiss(...)-filthy-wet-markets/
https://fenixx.news/2020/01/27/op-de-smerige-markten-van-china/
https://archive.fo/rrs6l
Nee ook de pest is ontstaan op zo een pauper markt ergens in Oostelijk Azie.
pi_191232897
Geluk bij een ongeluk, we kunnen dit jaar weer op vakantie in eigen land!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 14:29:36 #300
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191232898
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:28 schreef funnywell het volgende:

[..]

Veel is gewoon echt en komt ook in de reguliere pers terecht. Gaat mij niet vertellen dat China transparant is in deze kwestie. Dus we moeten hebben van wat de mensen plaatsen, tuurlijk zit er troep tussen maar heel veel ook niet.
Maar heel veel vooral ook wel. Van die obscure filmpjes van mensen in hun kelder die vertellen dat er in het echt al tienduizenden doden op straat liggen enzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191232912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-in-china-geweest

Denk dat we voortaan bij dit soort uitbraken van nieuwe ziektes alle Chinezen maar in quarantaine moeten stellen tenzij echt aantoonbaar met niemand uit China in aanraking geweest.
Ik denk dat de chinese restaurants ook slechte handel op t moment, chinese friettenten zal men ook wel skippen. Deed ik toch al, die goedkope frikandellen en nep curry ketchup van ze hoef ik niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')