quote:Azië vreest verdere verspreiding coronavirus, Nederland helpt bij onderzoek
Het mysterieuze coronavirus verspreidt zich steeds verder over Azië. In China is een tweede dode gevallen en er zijn besmettingen in Thailand en Japan gesignaleerd. Nu het Chinees nieuwjaar om de hoek komt kijken, wordt de angst voor verspreiding groter. Ook in Nederland wordt onderzoek gedaan naar het virus.
Op het Erasmus MC hebben ze het er druk mee. China heeft namelijk hulp gevraagd aan virologen in verschillende landen. In Nederland zijn dit onderzoekers van het Rotterdamse ziekenhuis.
"In dit stadium heeft het vinden van de oorzaak prioriteit", zegt viroloog Bart Haagmans. "Dat kan door mensen met het virus zo snel mogelijk in quarantaine te plaatsen en de bron, hoogstwaarschijnlijk dieren, te lokaliseren. Op die manier kun je de uitbraak tot een eind brengen. Dat is het belangrijkste. Het vinden van een vaccin is op korte termijn niet haalbaar."
Drukbezochte plaatsen
Volgens zijn collega Marion Koopmans is het niet gek dat het virus juist in Azië de kop opsteekt. "In China zijn veel markten waar levende dieren worden verhandeld. Dat zijn drukbezochte plekken. Vissen, vogels en zoogdieren lopen daar door elkaar."
De eerste gevallen van het coronavirus werden gelinkt aan een vismarkt in Wuhan, een miljoenenstad in het oosten van China. Op de markt worden ook levende dieren zoals vogels verkocht. Van welk dier dit virus afkomstig is, is nog niet bekend.
40 mensen besmet
Tot nu toe beperken de ziektegevallen zich tot Azië. De twee dodelijke slachtoffers komen uit Wuhan. Toch zijn niet alle besmette mensen op de markt geweest. Hierdoor groeien de zorgen. Het kan namelijk betekenen dat de longziekte zich van mens op mens kan verspreiden. In China zijn nu zo'n 40 mensen besmet.
De besmette mensen in Japan en Thailand zijn alle drie Chinees. Allemaal zijn ze vanuit de omgeving van Wuhan naar het buitenland gereisd. Tijdens het Chinees Nieuwjaar op 25 januari reizen Chinezen het hele land door. Ze bezoeken vrienden en familie. De zorg is dat de ziekte zich in die periode nog verder verspreidt.
De uitbraak van deze nieuwe variant doet denken aan de verspreiding van SARS in 2003. Hieraan zijn wereldwijd meer dan 800 mensen overleden. Ook dit virus zou zijn begonnen op een markt in China en zijn overgedragen van dier op mens.
De Chinese overheid stopte dit toen in de doofpot. Door een gebrek aan transparantie was de kennis toen beperkt. Hierdoor kon het virus zich meer verspreiden. China lijkt hiervan te hebben geleerd en brengt nu veel meer informatie naar buiten.
Vooruitgang in de wetenschap
"Bij de SARS-uitbraak heeft het lang geduurd tot China aangaf dat er überhaupt iets aan de hand was. Nu heeft China niet alleen snel laten weten wat er aan de hand is, maar hebben ze ook direct naar buiten gebracht wat ze over het virus weten", vertelt Koopmans. "Daarnaast is er ook veel vooruitgang in de wetenschap. Ik denk dat de Chinezen nu hard werken aan een oplossing."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Die in Duitsland heeft het dus gekregen van een Chinese vrouw, die als ik het goed begrijp een leerling was?quote:München (dpa) - Der erste bestätigte Coronavirus-Patient in Deutschland hat sich bei einem chinesischen Gast seiner Firma angesteckt. Die Frau aus China sei zu einer Fortbildung bei der Firma Webasto im Landkreis Starnberg in Oberbayern gewesen, erfuhr die Deutsche Presse-Agentur am Dienstag aus Kreisen der Gesundheitsbehörden.
Het complete vliegtuig waar de vrouw in zat bijvoorbeeld, en verder iedereen die in haar buurt is geweest tijdens haar terugreis?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die in Duitsland heeft het dus gekregen van een Chinese vrouw, die als ik het goed begrijp een leerling was?
Ik vraag me dan wel af; met wie is die vrouw nog meer in contact geweest, zit zij nu ook in quarantaine, etc.
Precies. Lijkt me dus al onhoudbaar in Duitsland als je het zo bekijkt. Maar ik zal wel aan het doemdenken zijnquote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:22 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het complete vliegtuig waar de vrouw in zat bijvoorbeeld, en verder iedereen die in haar buurt is geweest tijdens haar terugreis?
Tja als je bedenkt dat de eerste virus besmettingen zo rond de kerst waren, en er tot de lockdowns begonnen vrolijk door gevlogen werd naar de rest van de wereld, kan je de rest wel invullen.. het is net zo makkelijk te handhaven als een vuurwerkverbodquote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Precies. Lijkt me dus al onhoudbaar in Duitsland als je het zo bekijkt. Maar ik zal wel aan het doemdenken zijn![]()
Je wilt ook niet dat mensen gaan hamsteren en dergelijke.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:29 schreef hollandia02 het volgende:
De Duitser verkeert volgens medici in goede toestand in een ziekenhuis in München. ,,Hij wordt medisch in de gaten gehouden en is geïsoleerd." Volgens medische autoriteiten is de kans klein dat het virus in Beieren om zich heen grijpt.
Een kleine kans is ook een kans.
Ik dacht eerst, ok geinig.quote:
Een belediging...quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik dacht eerst, ok geinig.
Toen las ik dit:
De Chinese ambassade noemt het "een belediging aan het adres van China".
Nu vind ik het hilarisch.
Srsly?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik dacht eerst, ok geinig.
Toen las ik dit:
De Chinese ambassade noemt het "een belediging aan het adres van China".
Nu vind ik het hilarisch.
Heb even gemist, kwam deze ziekig uit een vliegtuig of heeft ie gewoon rondgelopen daar de afgelopen dagen en werd toen pas ziek?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:29 schreef hollandia02 het volgende:
De Duitser verkeert volgens medici in goede toestand in een ziekenhuis in München. ,,Hij wordt medisch in de gaten gehouden en is geïsoleerd." Volgens medische autoriteiten is de kans klein dat het virus in Beieren om zich heen grijpt.
quote:
twitter:CGTNOfficial twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 08:56:43Chinese embassy calls #Danish newspaper satire about #coronavirus "humiliation" and demands apology more: https://t.co/Do7lg0LcrO https://t.co/MfRGf4b3MA reageer retweet
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:CGTNOfficial twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 08:56:43Chinese embassy calls #Danish newspaper satire about #coronavirus "humiliation" and demands apology more: https://t.co/Do7lg0LcrO https://t.co/MfRGf4b3MA reageer retweet
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-in-china-geweestquote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:29 schreef hollandia02 het volgende:
quote:Met corona besmette Duitser is niet in China geweest
Updated 1 min geleden
32 min geleden in BUITENLAND
BERLIJN - De 33-jarige man bij wie in Duitsland het nieuwe coronavirus is vastgesteld, is aangestoken door een Chinese vrouw die een zakenbezoek aan Beieren bracht. Dat hebben de Duitse gezondheidsautoriteiten dinsdag verklaard. Volgens het bedrijf waar de man werkt is ook een collega van de man besmet geraakt.
Wie gaat er voor dat verblijf betalen dan?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Klinkt als een verantwoordelijke aanpak
Waarom stopt men niet gewoon tijdelijk alle vluchten tussen China en de EU-landen? Dan blijven Europese onderdanen daar maar wat langer. Alsof de rechten van een handjevol reizigers belangrijker zijn dan het stoppen van een epidemie. Nu is het nog een griepje, straks gaat het een keer echt verkeerd met een virus wat echt agressief om zich heen slaat.
nu gaat het los..quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iet-in-china-geweest
[..]
Niks aan de hand jongens, allemaal doorwerken.quote:Het hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zou hebben gezegd dat buitenlanders niet uit China geëvacueerd hoeven te worden, melden Chinese staatsmedia. In gesprek met overheidsfunctionaris Wang Yi in Peking zou Tedros Adhanom Ghebreyesus hebben laten weten dat hij er vertrouwen in heeft dat China de uitbraak onder bedwang kan houden en oproepen tot kalmte.
Het valt ook wel mee buiten Wuhan om natuurlijk. Ik bedoel. Shanghai ligt ook China maar daar zijn maar een handjevol besmettingen vast gesteld (terwijl er 24 miljoen mensen wonen)quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Niks aan de hand jongens, allemaal doorwerken.
Wat is nou in hemelsnaam de reden om ze niet uit voorzorg in quarantaine te zetten? Echt ongelofelijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:45 schreef greatgonzo het volgende:
Vijf Limburgers niet in quarantaine na verblijf in Wuhan, één ziek maar niet door coronavirus
Wel ja.. laten we het beleid van wat RIVM/BZ/SOS international ambtenaren volgen
Ik heb nog niemand hier zien beweren dat de wereld vergaat hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:46 schreef Klaphark het volgende:
Half Fok denkt dat de wereld weer vergaat door een veredeld verkoudheidsvirusje
Snel wat hamsteren!
dat niet.. de griep is nog altijd dodelijker.. maar hoeveel mensen komen er nu uit Wuhan naar NL? Laat dit er eens 500 zijn.. Een weekje quaraintaine, en door..quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:46 schreef Klaphark het volgende:
Half Fok denkt dat de wereld weer vergaat door een veredeld verkoudheidsvirusje
Snel wat hamsteren!
Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:48 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
dat niet.. de griep is nog altijd dodelijker.. maar hoeveel mensen komen er nu uit Wuhan naar NL? Laat dit er eens 500 zijn.. Een weekje quaraintaine, en door..
Maar nee, hoeft niet, want geen protocol.
Maar stel dat je varkensboer bent, dan wordt je meteen van de spoedeisende hulp gehaald en in een aparte kamer gelegd, want stel eens voor dat je MRSA hebt..
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:50 schreef Benger het volgende:
[..]
Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.
Hierboven heb je er al een...quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand hier zien beweren dat de wereld vergaat hoor.
Desnoods de overheid van het land van herkomst.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:42 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wie gaat er voor dat verblijf betalen dan?
Zeker niet uit te sluiten dat er wereldwijd miljoenen mensen aan onderdoor gaan komende maandenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:50 schreef Benger het volgende:
[..]
Griep is nog altijd dodelijker, maar over een paar weken waarschijnlijk niet meer. Dit gaan we niet meer stoppen.
Dat het uit de klauwen loopt, wil niet zeggen dat het het einde van de wereld is. Hooguit gaan er meer doden vallen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:51 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
[..]
Hierboven heb je er al een...
Huh? Zonder aanleiding verder?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:52 schreef byah het volgende:
Collega is vandaag uit voorzorg thuisgebleven vanwege het Corona virus
twitter:ABSCBNNews twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 10:48:16@AFP German virus patient is case of human-to-human transmission in Germany: authorities #coronavirus #nCoV | via @AFP reageer retweet
twitter:ABSCBNNews twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 10:47:06JUST IN: Japan confirms virus in man who had not been to China #coronavirus #nCoV | via @AFP https://t.co/Hl4YaPl6B2 reageer retweet
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:52 schreef byah het volgende:
waar komt deze onzin vandaan? De griep heeft een mortaliteit van 0,1, dit virus zit op 2 tot 3%quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:50 schreef Benger het volgende:
[..]
In een vorig deel van dit topic zat iemand te beweren dat de gewone griep een mortaliteit van 5-20% had!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:54 schreef Bensel het volgende:
[..]
waar komt deze onzin vandaan? De griep heeft een mortaliteit van 0,1, dit virus zit op 2 tot 3%
Even het nieuws van gisteren lezen; blijkbaar moeten Nederlanders die geëvacueerd willen worden zelf de kosten betalen. Klikquote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Desnoods de overheid van het land van herkomst.
Ik ga zo ook maar naar huis, zag vanmorgen nog iemand op het station die er wat Chinees uit zag.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:52 schreef byah het volgende:
Edit: link gevonden.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is hoop jongens , een streng dieet van wiskey en saunabezoekjes , en je bent van je klachten af
[ afbeelding ]
Je kunt dus ontsmetten met hoge temperaturen en alcohol, maar als je eenmaal besmet bent gaat dat niet werken.quote:Based on the team's studies, it is revealed that the Wuhan virus, which is in itself a coronavirus, cannot survive temperatures of above 57 °C and will die in such environments in 30 minutes.
A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!
Ach, voor de zekerheidquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:01 schreef Benger het volgende:
[..]
Heb je een link? Ik vermoed dat het er om gaat dat je met alcohol je handen moet wassen. Niet dat je het in moet nemen.
Ja logisch , varkens kosten geld hequote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:48 schreef greatgonzo het volgende:
Maar stel dat je varkensboer bent, dan wordt je meteen van de spoedeisende hulp gehaald en in een aparte kamer gelegd, want stel eens voor dat je MRSA hebt..
Ben gisteren nog bij de chinees geweestquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zo ook maar naar huis, zag vanmorgen nog iemand op het station die er wat Chinees uit zag.
Moet je wel een sauna thuis hebben lol. Anders is het kwaad met kwaad bestrijden.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is hoop jongens , een streng dieet van wiskey en saunabezoekjes , en je bent van je klachten af
[ afbeelding ]
Ik heb gisteren een Thaise curry gekookt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben gisteren nog bij de chinees geweest
Ik heb Aliexpress afbestelt
Maar:quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:09 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-terugkeer-uit-wuhan
quote:Aanvankelijk keerden de werknemers gewoon terug naar hun werkplek in Sittard.
gisteren twee bami schijven uit de tefalpan direct in de biobak gegooidquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een Thaise curry gekookt.
In het stuk dat je quote staat: A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:01 schreef Benger het volgende:
[..]
Edit: link gevonden.
[..]
Je kunt dus ontsmetten met hoge temperaturen en alcohol, maar als je eenmaal besmet bent gaat dat niet werken.
Nasiquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In het stuk dat je quote staat: A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!
Misschien lees ik het verkeerd maar dat is iets anders dan ontsmetten
Ik ga alvast aan de slagquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Moet je wel een sauna thuis hebben lol. Anders is het kwaad met kwaad bestrijden.
denk dat de manager op fok zit.. toen ik het bericht van het AD poste zaten ze nog op kantoorquote:
Dat maakt in princpe niet uit of ze nu in quarantaine zit, want ze heeft ondertussen al heel veel mensen kunnen besmetten, als het verhaal echt klopt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die in Duitsland heeft het dus gekregen van een Chinese vrouw, die als ik het goed begrijp een leerling was?
Ik vraag me dan wel af; met wie is die vrouw nog meer in contact geweest, zit zij nu ook in quarantaine, etc.
In de zin er voor gaat het om een omgeving met hoge temperaturen. Ze hebben denk ik gewoon een test gedaan: een beetje virus in een reageerbuis met ontsmettingsmiddel en kijken of het virus dat overleeft. Als je het ontsmettingsmiddel opdrinkt heb je geen 75% alcohol meer. 75% alcohol in je bloed ga je als mens ook niet overleven.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
In het stuk dat je quote staat: A mixture of ether, 75% ethanol, chlorine-containing disinfectant and peroxyacetic acid has also proven highly effective in eradicating the virus!
Misschien lees ik het verkeerd maar dat is iets anders dan ontsmetten
twitter:BravinYuri twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 09:34:41A Suspected #CoronaVirus Patient has been admitted to KNH upon arrival at JKIA. Now Imagine all the Way from China to Kenya. How many people on that plane might have contracted the Virus if at all the suitable conditions for transmission were in place? Hii itakuwa noma.🤔 reageer retweet
Het heet niet voor niks coronavirus.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat maakt in princpe niet uit of ze nu in quarantaine zit, want ze heeft ondertussen al heel veel mensen kunnen besmetten, als het verhaal echt klopt.
Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
twitter:dpa twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 10:12:22Coronavirus-Patient in Bayern steckte sich bei chinesischem Gast an via @SZ https://t.co/MLLM1sGdTv (mda) reageer retweet
Lekker op tijd.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:09 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-terugkeer-uit-wuhan
Lekker thuis laten werken zodat ze overdrag naar de albert heijn gaan, hun kinderen ophalen van school, met de bus even de stad in gaan....quote:
Nou, zo achterlijk zullen mensen die internationaal werken vast niet zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:27 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Lekker thuis laten werken zodat ze overdrag naar de albert heijn gaan, hun kinderen ophalen van school, met de bus even de stad in gaan....
Toppie!
Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:28 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Nou, zo achterlijk zullen mensen die internationaal werken vast niet zijn.
Eens.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de achterlijkheid der mens.
In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.
Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
Het is besmettelijker dan de pest. Verder wel eens.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:
[..]
In andere landen worden mensen direct in quarantaine geplaatst, maar volgens het RIVM valt het allemaal nog reuze mee.
Dat valt het niet. Het is zo besmettelijk als de pest. En van een afname is nog lang geen sprake en zonder hier preventief fatsoenlijk op te handelen gaat dit ook hier finaal uit de klauwen lopen.
twitter:czhuijgen twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 11:35:36In Nanjing heeft hotel Jumeirah zijn deuren gesloten. Bedrijven blijven er tot zeker 8 februari dicht. Zo ziet het er in die miljoenenstad uit ⬇️ https://t.co/8RRgVrMSl0 reageer retweet
...en iedereen loopt met die mondkapjes op, terwijl ik al een viroloog en iemand van het RIVM heb horen zeggen dat die niet helpen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel goed voor de luchtkwaliteit.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:czhuijgen twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 11:35:36In Nanjing heeft hotel Jumeirah zijn deuren gesloten. Bedrijven blijven er tot zeker 8 februari dicht. Zo ziet het er in die miljoenenstad uit ⬇️ https://t.co/8RRgVrMSl0 reageer retweet
Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:35 schreef Benger het volgende:
[..]
Het is besmettelijker dan de pest. Verder wel eens.
Ik woon in Brabant.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
Alles onder de rivieren maar snel afsteken en weg laten drijven dan. Eindelijk een mooie reden ervoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
Ja we doen hier niet aan paniekzaaien natuurlijk. Nou ben ik ook (nog) niet in paniek. Maarja. Hey we gaan het wel zien. Veel besmettingen zijn er wel, maar met de doden valt het vooralsnog mee.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Je maakt je een beetje te druk, vind ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het nu in Duitsland is, waarom zou het dan hier niet komen?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je maakt je een beetje te druk, vind ik.
User-bash, TR gemacht, dit kan echt nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alles onder de rivieren maar snel afsteken en weg laten drijven dan. Eindelijk een mooie reden ervoor.
Je postte zelf een paar dagen geleden nog dat je de deur voorlopig niet uit zou gaanquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef Maver24 het volgende:
Als je in paniek wilt raken moet je vooral hier op het forum zitten en op twitter.
Nóg niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je maakt je een beetje te druk, vind ik.
Ja er zullen er wel een aantal ziek worden hier. Maar dat zien we dan wel weer. Ik vertrouw er wel op dat het mee zal vallen in Europaquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als het nu in Duitsland is, waarom zou het dan hier niet komen?
Virus houdt niet zo van Nederland. Slaan we over.
Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja er zullen er wel een aantal ziek worden hier. Maar dat zien we dan wel weer. Ik vertrouw er wel op dat het mee zal vallen in Europa
Ik hoef dat gelukkig ook nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je postte zelf een paar dagen geleden nog dat je de deur voorlopig niet uit zou gaan
Heb jij een lage weerstand dat je je zo druk maakt?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.
...en er is geen vaccin.
Op zich is hier over het algemeen nog wel een reeële kijk op het hele gebeuren. Nederland reageert in vergelijking met andere landen nog erg laks.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:44 schreef Maver24 het volgende:
Als je in paniek wilt raken moet je vooral hier op het forum zitten en op twitter.
Het moet wel behoorlijk frustrerend zijn als je nu al je broek vol schijt van angst.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is wel fijn dat je zo positief denkt, maar het gaat niet meevallen, dan hadden ze echt veel eerder strengere maatregelen moeten nemen.
...en er is geen vaccin.
Dmn, hier is nog niet aan gedacht. Bel snel het RIVM en informeer ze met jouw inzichten!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ik me af vraag: we lezen de hoeveelheden mensen die infected zijn en die overleden zijn, maar hoe gaat het met de mensen die bv al langer dan een week infected zijn maar niet zijn overleden? Bijvoorbeeld ook de gevallen in Frankrijk. Na een week zou je toch wel verbetering moeten zien, of zal het grootste gedeelte van die groep alsnog dood gaan? Lees ik weinig over.
Ook belangrijk om te weten hoeveel mensen er infected zijn zonder verdere extreme symptomen; die hoogstens een griepje of verkoudheid ervaren. Als daar veel mensen van zijn kan je constateren dat de besmettelijkheid hoog ligt, maar dat de kans op dood gaan een stuk kleiner is dan dag ze nu denken.
Ben zelf nog niet aan het doem denken, heb wel een beetje vertrouwen dat het stabiliseert en dat er alles aan gedaan word momenteel. Realistische maatregelen heb ik het dan over; niet die extreme dingen die ik elders tegen kom van mensen die echt opleven nu ze heerlijk paniek kunnen veroorzaken.
Voor hetzelfde geld liggen er nu 1000 man dood in huis in China die zichzelf in zelf quarantaine hebben geplaatst. Valt denk nog niet veel over die cijfers te zeggen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:51 schreef GereDathan het volgende:
Wat ik mij afvraag is, hoe kan je nu zeggen hoe dodelijk dit virus is? Dat het dodelijk is, dat is zeker. Maar we praten nu over +/- 5000 besmettingen en +/- 100 doden (getallen versimpeld), dan hebben we het over 1 op de 50 die dood gaat.
Wie kan er echter garanderen dat er maar 5000 besmetting zijn? Het klinkt als een normale griep, patiënten genezen (ook ruwweg 100 geteld tot op heden) vrij eenvoudig en het virus is al veel langer 'onder de mensen' (eerste rapporten half december).
Stel nu eens dat er al 5.000.000 mensen besmet zijn geweest zonder dat we het weten. Dan hebben we het 'slechts' (elke is er teveel, dat snap ik) over 1 op de 50.000, en dat is in vergelijking met een normale griep toch niet veel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |