Lekkere situatiequote:Chinese artsen hebben een spoedkeizersnede uitgevoerd bij een zwangere vrouw die mogelijk besmet is met het coronavirus. De baby kwam gezond en wel ter wereld in een ziekenhuis is Wuhan, het epicentrum van de epidemie, meldt Reuters.
Omdat de toestand van de 27-jarige vrouw fel achteruitging en ze door haar zwangerschap geen gepaste behandeling kon krijgen, voerden de dokters de noodingreep uit. De vrouw was 36 weken zwanger toen ze begin januari te horen kreeg dat ze mogelijk het 2019-nCoV-virus had opgelopen.
De arts die de keizersnede uitvoerde, droeg tijdens de 1 uur durende ingreep twee beschermende pakken, een mondmasker en een beschermende bril. ,,Ik kon nauwelijks iets zien of horen, en was doorweekt van het zweet", vertelde Zhao Yin aan de Chinese staatstelevisie.
De baby woog 3,1 kilogram bij de geboorte en werd zo spoedig mogelijk uit het ziekenhuis ontslagen. Dit om te voorkomen dat het kind het coronavirus daar zou oplopen.
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van die simulatie. En of ze rekening hebben gehouden met steden die helemaal op slot worden gegooid. Nu is het lastig zeggen of dit iets van gelijkenis heeft met de huidige situatie.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://jdreport.com/bill(...)oor-het-coronavirus/
Bill & Melinda Gates Foundation organiseerden een pandemie-oefening
Op 18 oktober 2019, lang voor de uitbraak van het virus, organiseerden de Bill & Melinda Gates Foundation, de Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health en het World Economic Forum gezamenlijk een evenement in New York waar “beleidsmakers, ambtenaren, managers en gezondheidsdeskundigen samenwerkten aan een gesimuleerde uitbraak van het Coronavirus”.
De pandemie-oefening, genaamd “Event 201“, plaatst de deelnemers in het midden van een ongecontroleerde Coronavirus-uitbraak die zich als een wildvuur uit Zuid-Amerika verspreidt en de wereld in chaos stort. “In de simulatie leidde CAPS (het Coronavirus) tot een dodental van 65 miljoen mensen binnen 18 maanden”, aldus de John Hopkins University.
Evenement voorspelde de toekomst
In een video-highlight van Event 201 toont het fictieve nieuwskanaal “GNN” hoe het hypothetische immuun/resistente virus (bijgenaamd CAPS) de handel en het reizen verlamt en de wereldeconomie in een vrije val stort. Verbazingwekkend, dat is precies wat er zojuist is gebeurd. Kijk naar de weinige beelden die beschikbaar zijn op het nieuws en u zult zien dat de verhoogde veiligheidsmaatregelen de mogelijkheden om te reizen al beperken.
het is een respiratoir virus, en door de placenta wordt best veel gefilterd..quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:45 schreef Stoney3K het volgende:
Euh, wacht, ze gaan er zo maar even vanuit dat die baby zelf niet al besmet is door moeder?
Ik denk niet dat zo alles in gecalculeerd hebben dat China meteen alles op slot zou gooien en iedereen in de wereld paraat is op wat er aan de hand is. Ook weer bangmakerij ten top dit. Alleen omdat Bill Gates in de tekst staat.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van die simulatie. En of ze rekening hebben gehouden met steden die helemaal op slot worden gegooid. Nu is het lastig zeggen of dit iets van gelijkenis heeft met de huidige situatie.
Eigenlijk zouden we met heel de wereld even 2 weken thuis moeten zitten. En wie na 2 weken niet ziek is die mag naar buiten. Ja, ben je wel ziek, dan binnenblijven tot herstel of wachten op de dood.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:42 schreef tesssssssss het volgende:
Dit virus is tijdens de incubatietijd besmettelijk, met andere woorden, mensen die zelf nog niet eens weten dat ze ziek zijn, kunnen anderen al besmetten.
Zonder dat ze daar iets tegen kunnen doen. Want ze weten zelf niet dat ze ziek zijn, dus ze kunnen zich ook nergens melden.
Dat is nou juist het kutte.
Kijk zelf maarquote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers van die simulatie. En of ze rekening hebben gehouden met steden die helemaal op slot worden gegooid. Nu is het lastig zeggen of dit iets van gelijkenis heeft met de huidige situatie.
Daarom ook de spoed-sectio. Bij een normale geboorte zou er wat bloed-bloed contact kunnen zijn of zou het kind vruchtwater kunnen inademen, met besmetting tot gevolg.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:47 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
het is een respiratoir virus, en door de placenta wordt best veel gefilterd..
Bijvoorbeeld: aids-moeders kunnen zelf HIV vrije kinderen baren
Ja, dat lijstje zie ik ook overal terug.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:48 schreef vosss het volgende:
Als we vandaag de 5100 besmette mensen gaan halen, en dat lijkt er wel op, en nog 3 dooien erbij vandaag, dan wordt nog altijd dat voorspellingslijstje gevolgd wat nergens op gestoeld is
Welk lijstje is dat?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat lijstje zie ik ook overal terug.
Nee, we lopen zelfs voor op schema volgens dat lijstje.
Wat niet klopt. Nou ja, tot nu toe wel dan.
Ja. Tuurlijk. Alle dieren en gewassen gaan dood van twee weken geen verzorging met als gevolg totale voedselarmoede voor minimaal het aankomende jaar goed plan.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we met heel de wereld even 2 weken thuis moeten zitten. En wie na 2 weken niet ziek is die mag naar buiten. Ja, ben je wel ziek, dan binnenblijven tot herstel of wachten op de dood.
Dan zou het volgens mij opgelost moeten zijn.
Dat is dat lijstje dat zegt dat er op 20 Februari 12.000.000 doden zouden zijn, dus dat klopt echt niet hoor?quote:
Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:53 schreef Djnormandy het volgende:
Het lijkt wel erop dat er meer geinfecteerde zijn maar minder dood. Dus laten we het hopen dat het dodental zakt..
Dat kan in "The walking dead' ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
798.969quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is dat lijstje dat zegt dat er op 20 Februari 12.000.000 doden zouden zijn, dus dat klopt echt niet hoor?
Ik verwacht dat hij het aandeel doden op het aantal besmettingen bedoelt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het dodental kan toch niet zakken? Dan moeten ze opeens levend worden haha. Kan niet.
Ik bedoel dat er minder doden zijn in vergelijken met vorige dagen.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij bedoeld natuurlijk de doden minder oplopen dan de infecties. Stagneert of hoe zoiets heetquote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |