quote:Op zondag 15 december 2019 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Muh t kapiteintje is ook ziek, gelukkig niet de poepgriep des doods, maar snot, koorts en geen eetlust en fut.
En hoe sneu ik t ook altijd vind als ie ziek is, dat ie dan ineens weer uren wil hangen en knuffelen vind ik heerlijk
Awwwquote:Op zondag 15 december 2019 20:30 schreef LeSage het volgende:
De liefste uit het ritueel is dat als we zijn rolgordijntje naar beneden doen hij hard naar buiten roept: ‘welterusten allemaal!’
Hier ook een peuter van 3 die nog elke avond een fles melk krijgt. De oudste is er ook vanzelf mee gestopt, dat zal de jongste vast ook ooit doenquote:Op maandag 16 december 2019 19:35 schreef Lemijn het volgende:
Waarom is melk voor het slapen? Alleen na het tandenpoetsen zou ik zelf niet doen, maar verder lekker genieten van de routine toch.
Klopt, ze is nog geen vorm van opvang gewend, op dinsdag als ik werk is ze bij mijn schoonouders en op zaterdag bij mijn man. Ze snapt inderdaad al steeds meer dus ik vertrouw er ook wel op dat het goedkomt, vandaag paste mijn moeder op en was ze ook even verdrietig toen ik net weg was maar ze hebben verder een topdag gehadquote:Op maandag 16 december 2019 19:34 schreef Lemijn het volgende:
Jacob wilde nooit naar de crèche van de kerk, dus daar waren we een jaar niet geweest. Recent weer eens geprobeerd. Tien minuten samen geweest, toen hij nog een half uurtje alleen. Hij was matig enthousiast. Een week later: hij herkende de plek, pakte iets te spelen en zwaaide zonder me aan te kijken. Heeft anderhalf uur blij gespeeld. Conclusie: hij herkende het en het was oké.
Dit bewijst voor mij hoe belangrijk routine en herkenbaarheid zijn. En duidelijkheid van mij uit: dit is een crèche, jij gaat hier spelen, zij zorgt voor je, ik ga naar beneden en kom straks terug. Net zoals alles met peuters, eigenlijk. Het gaf me wat vertrouwen voor de opvangwissel volgend jaar.
Hopelijk gaat het bij jullie ook zo makkelijk rena! C is geen opvang gewend geloof ik he? Dat scheelt misschien wel. Maar dan nog, je kan haar veel uitleggen al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed zo, fijn dat hij wat opknapt.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook geen psz naast de drie en vier dagen opvang (om de week). Hij vind vier opvangdagen altijd al erg veel, dus prima zo
Hier doen het antibioticum en de puffers al goed hun werk. Kapteintje heeft na vier dagen eindelijk weer wat kunnen eten en is losgeweekt van mijn schoot.
Hoe is t met zieke maxje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hier is dat ook iedere avond feest. En iedere ochtend trouwens ook. Als ik 's ochtends een stap verkeerd zet of iets verkeerds zeg, dan begint hij te krijsen. Dit zijn echt de peuterbastardhoogtijdagen.quote:Op zondag 15 december 2019 21:19 schreef Lemijn het volgende:
Hier zit weer in het avondritueel dat hij idiote dingen verzint, zoals dat zijn auto naar bed wil, oh toch niet, oh toch wel. En hij vroeg om een boterham toen ik hem in bed zette. Ja doei. Dus bij al deze opstandigheid zit ook weer protest als ik weg wil gaan en dat ik toch maar een poosje op het logeerbed ernaast ga liggen. In combinatie met nul middagdutjes dit weekend vind ik dat maar matig.
Hier nu ook inderdaad!quote:Op dinsdag 17 december 2019 21:43 schreef Quoi het volgende:
Ik heb een hele periode gehad dat Dopper met water en stapel boterhammen met pindakaas overal mee naartoe gingen!
Hier duurt ie ook lang inclusief alle treuzeltechnieken.quote:Op zondag 22 december 2019 20:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag nieuwe schoenen voor Simon gekocht. Zes weken geleden hadden we zijn voeten nog laten meten en toen gingen de schoenen maat 24, die hij had, nog prima mee. Vandaag opnieuw gemeten, heeft meneer in zes weken tijd opeens maat 26 nodig![]()
![]()
Echt grote schoenen heeft ie nu![]()
Hij is de afgelopen maand ook 2 centimeter gegroeid qua lengte, nu ong. 96 cm lang.
Vraagje: hoe lang duurt bij jullie het bedritueel?
Ik vind het bij ons te lang duren: avondvoeding aan de borst, wegrennen, nog een keer wegrennen, tandenpoetsen, op het potje plassen, weer wegrennen, schone luier, insmeren vanwege eczeem, pyjama aan, nog maar een keer wegrennen, verhaaltje lezen, slaapzak aan, nog even knuffelen en dan er nog bij zitten. We zijn dan zo'n 50 minuten bezig.
Ik merk dat er ik er de laatste tijd een beetje de balen van heb dat het hele ritueel zo lang duurt, ook omdat Simon overal tijd probeert te rekken door niet mee te werken, dramabuien tussendoor en wegrennen.
Het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase![]()
Quoi, hoe gaat het nu met Max?
Dit doet ZZ ook sinds kort!quote:Op zondag 22 december 2019 23:17 schreef Lemijn het volgende:
Rekken door te knuffelen op de commode komt me dan wel weer bekend voor en daar ben ik natuurlijk niet tegen bestand.
Maar waarom doen ze dat dan toch steeds? Is dat nog een gebrek aan oorzaak / gevolg inzicht?quote:Op maandag 23 december 2019 08:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Nanuke dat wegrennen is hier een sprintje trekken de verkeerde kant op (bijvoorbeeld als ik haar op de commode wil tillen), en dan niet meer terugkomen. Ik kap het nu direct af door haar te vragen om mee te werken (soms helpt dat) en anders haal ik haar terug en til ik haar tot en met de commode
@:Lemijn zei hier ooit dat het voor een kind ook niet leuk is om steeds maar weer een uitweg proberen te zoeken terwijl de uitkomst onvermijdelijk is (die schone luier, toch tandenpoetsen, etc.) Dat vond ik een heel goed inzicht.
Ik vermoed inderdaad het kortetermijndenken van "ik wil X niet, dus ik doe Y". Ik heb haar wel eens uitgelegd dat als ze meteen meewerkt alles 10x sneller gaat, en dat er dan ná die schone luier tijd over is om nog even te spelen (bij hetzelfde fenomeen 's middags, niet vlak voor bedtijd). Die uitleg snapt ze wel, kan ze ook zelf reproduceren, maar ze handelt er vervolgens niet naar.quote:Op maandag 23 december 2019 09:20 schreef Adrian4 het volgende:
Maar waarom doen ze dat dan toch steeds? Is dat nog een gebrek aan oorzaak / gevolg inzicht?
Ja, dat is hier ook wel. Alleen werkt "een keuze geven" hier al lang niet meer, dan zegt ze gewoon "allemaal niet".quote:Op maandag 23 december 2019 12:40 schreef Franny_G het volgende:
Wegrennen doet hij hier vooral uit baldadigheid en het heeft ook echt te maken met zelf controle willen hebben over wat er gebeurt. Ysje wil soms niet meewerken als we weggaan, dus met schoenen aandoen en jas aan. Dan is het ook wegrennen etc. Het idee dat wij dat allemaal bepalen, daar keert hij zich tegen. Als ik hem dan bijv een keuze geef (welke schoenen wil je aan) of hem gewoon even de ruimte geef, dan gaat het alsnog goed. De kunst is om te zorgen dat je dit allemaal op tijd doet en op tijd eraan begint.
Dit!quote:Ze voelen goed aan wanneer je onder druk staat.
Precies dit!quote:Op maandag 23 december 2019 12:40 schreef Franny_G het volgende:
Wegrennen doet hij hier vooral uit baldadigheid en het heeft ook echt te maken met zelf controle willen hebben over wat er gebeurt. Ysje wil soms niet meewerken als we weggaan, dus met schoenen aandoen en jas aan. Dan is het ook wegrennen etc. Het idee dat wij dat allemaal bepalen, daar keert hij zich tegen. Als ik hem dan bijv een keuze geef (welke schoenen wil je aan) of hem gewoon even de ruimte geef, dan gaat het alsnog goed. De kunst is om te zorgen dat je dit allemaal op tijd doet en op tijd eraan begint. Ze voelen goed aan wanneer je onder druk staat.
Dit ja. Als Dirk nachtangst heeft is ernaar toe gaan en echt iets doen funest. Dan blijft hij er in. Tegenwoordig ga ik vaak op z'n bed zitten. Als t nachtangst is dan kalmeert hij vanzelf en dan heb ik t idee dat ik er in elk geval op gereageerd heb. En als het dat niet is kruipt hij op schoot en knuffelen we even tot hij vanzelf weer gaat liggen en slapen. Of niet en dan mag ik niet weglopen en wil hij 'oppe groote bed mama, met de papa'. Daar geef ik dan vaak maar aan toe, omdat überhaupt slapen al een ding is momenteel.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:03 schreef Lemijn het volgende:
Als het nachtangst is helpt niks toch?
Klopt, gewoon uitzitten (quote:Op woensdag 25 december 2019 10:03 schreef Lemijn het volgende:
Als het nachtangst is helpt niks toch?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op donderdag 26 december 2019 07:52 schreef rena het volgende:
Oh wat een leuke foto Adrian
PKM, wat ontzettend sneu voor Banaan, ging het vannacht beter?
Iedereen een fijne kerst gewenst
Hier was 1e kerstdag echt knudde, althans het deel bij mijn ouders. C had ook wel pech dat ze 2 keer ongelukkig viel maar daarna zat ze de hele tijd aan mij vastgekleefd, ik heb met niemand echt kunnen praten en ze was rond 18 uur zo afgedraaid en overstuur dat ik maar naar huis gegaan met haar en haar naar bed heb gebracht. Heel gezellig zo’n kerstavond in je eentjeHopelijk gaat het vandaag beter, bij mijn schoonouders is het ook iets minder druk dan bij mijn ouders. Vandaag zijn we met z’n 6’en en gisteren met 18 personen
Ze zag er wel ontzettend zoet uit in haar feestjurk;wat een plaatje renaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
kaptein had hetzelfde, bleek bronchitis te zijnquote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Arja het volgende:
Wat een schattige foto’s!
Beterschap aan de zieken. Emmy rommelt ook al een tijd wat aan. De ochtenden gaan nog, maar in de loop van de dag steeds 39 graden koorts en inderdaad hoesten als een zeehond en zo ontzettend veel snot. En hierdoor ook Jantje lacht Jantje huilt en stout doen. En tussendoor is het weer een engeltje.
Hopelijk vandaag beter. We gaan naar mijn familie en er zijn veel cadeautjes en natuurlijk onbeperkt eten.
Die indruk heb ik niet, maar zo ja dan os daar volgens mij ook weinig aan te doen?quote:Op donderdag 26 december 2019 14:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kaptein had hetzelfde, bleek bronchitis te zijn
Het stomme is dat ik al allerlei voorzorgsmaatregelen had genomen om dit te voorkomen, maar je weet soms toch niet wat ze dwars zit als ze nog niet zo goed kunnen pratenquote:Op donderdag 26 december 2019 10:51 schreef FlyingFish het volgende:
Wat sneu van C Rena. Soms heb je dat soort dagen idd. Wij moeten tegenwoordig ook na het eten naar huis, dat natafelen mis ik ook wel. En wat hier gisteren ook hielp was om er als eerste te zijn zodat er nog bijna niemand is. Dan komen ze rustig binnen en zijn al gewend als de rest komt. Vandaag passen we dezelfde tactiek toe met mijn familie, maar dat zijn 25 mensen vs de 12 van gisteren dus het is nog even afwachten of dat ook een succes gaat worden. Plus dat het vandaag in een puberhuis is zonder kinderspeelgoed, waar het gisteren in een huis met veel peuterspeelgoed was. En de drieling (4 jaar) van m’n broer komt ook dus we moeten nog even goed nadenken wat we meenemen van speelgoed, dat moet wel enigszins hufterproof zijn.
Antibioticum, een puffer en paracetamol tegen de koorts was het hier.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:40 schreef Arja het volgende:
[..]
Die indruk heb ik niet, maar zo ja dan os daar volgens mij ook weinig aan te doen?
Oh balen zeg, maar Emmy is gelukkig niet benauwdquote:Op vrijdag 27 december 2019 15:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Antibioticum, een puffer en paracetamol tegen de koorts was het hier.
Vriend overigens ook, bij hem is t al vier weken geleden en hij piept en reutelt nog steeds bij het ademhalen (is ondertussen ook alweer terug geweest bij de ha).
Ik herken je verhaal, heb helaas geen tips. Ik heb het maar opgegeven. Dochter is inmiddels 3 jaar en 2 maanden en alleen spelen lukt nog steeds niet. Soms een paar minuten, maar dan moet ik ook echt héél stil blijven zitten want zodra ze mij in het vizier krijgt moet ik weer meedoen. Het zal vast niet zo blijven tot ze 10 is denk ik dan maar.. en ja, ik vind mijn mamadagen daarom wel pittiger dan werkdagen 😬quote:Op zaterdag 28 december 2019 12:19 schreef Nanuke het volgende:
Dan stopt hij ermee zodra ik dat doe. Soms zelfs met een demonstratief 'niet meer leuk!'.
Ik had inmiddels soort van geaccepteerd dat het is wat het is. We spelen wat samen, ik ga huishouden doen en dan hobbelt hij maar een beetje mee of hangt om me heen. (Hij kan inmiddels goed de was in de wasmachine doen, weet waar het bestek ligt met uitpakken van de vaatwasser en stofzuigen is ook leuk om zelf te doen, blijkbaar.)
En als hij dan slaapt heb ik 2 uur even niks. Maar als hij niet slaapt is hij niet meer leuk van vermoeidheid, ben ik niet meer leuk omdat ik de rust mis en eindigt de dag elke keer in drama. Van beide kanten, ik heb daar ook zeker een rol in.
Ik wil dit dus heel graag doorbreken, ik zie gewoon niet in hoe.
Wat goed van Max! Hier toen Emmy het aan gaf zonder luier te willen meteen en altijd gedaan dus ook buiten.quote:Op zaterdag 28 december 2019 14:54 schreef Quoi het volgende:
Hier is Max trouwens koos luierloos. Hij wilde niet meer. Wel met 100 natte onderbroeken, maar ook veel succesjes op de wc.
Buiten doe ik m dan wel weer een luier om hoor, gedoe anders. Hoe deden de al zindelijken van jullie dat?
Lieve Tolstoi ik wilde nog zeggen dat dit volgens mij allemaal over jou gaat, en niet over jullie band. Ik herken zulke gedachtes een beetje van tijden dat ik te moe of te gestresst ben, dan is alles 10x zo zwaar en botst het en erger ik me en voel ik me nutteloos. Als de rust is wedergekeerd kan ik weer gewoon genieten van alles.quote:Op zaterdag 28 december 2019 14:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een klaagzang, sla gerust over![]()
Hier net zoquote:Op zaterdag 28 december 2019 21:27 schreef Lemijn het volgende:
Overigens is Jacob echt getrouwd met zijn auto's. Auto is het eerste en laatste woord van de dag. Soms parkeer ik mijn auto voor de deur en dan zegt hij 'nee huis toe' en dan even later '... auto's!' en dan holt hij glimmend naar boven. Hij heeft het grootste deel van de dag in allebei de handen een auto die alleen even worden neergelegd als het nodig is. Meestal de hele dag dezelfde. Elke avond drama dat er geen auto mee naar bed mag, Elke maaltijd gedoe dat er maar 1 mee aan tafel mag. Iedere keer dat we op pad gaan: 'auto mee?'.
Van mij heeft ie het niet.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op zondag 29 december 2019 07:24 schreef Franny_G het volgende:
@:TolstoiFan
Ik denk dat het een veel te grote druk op jezelf legt als je als moeder steeds maar leuk moet zijn en op die manier iets moet toevoegen aan het leven van je kind. Het belangrijkste is dat je een kind liefde geeft en de zorg die het nodig heeft. Ik vind dagen achter elkaar met mijn kinderen ook niet perse leuk. Een hoop ledigheid om te vullen, werkt voor veel mensen helemaal niet zo goed en voor kinderen ook niet. Wat hier helpt is om de deur uit te gaan, met de kinderen, maar ook zonder de kinderen. Zodat er een beetje een evenwicht kan zijn en je ook af en toe kunt 'ontsnappen'. Ik heb dat zelf echt nodig: een beetje lucht in het geheel.
Gisteren waren we in de dierentuin. Kleuter had een slechte nacht gehad en was niet in haar beste humeur. Die wordt dan heel recalcitrant, gaat nukken en echt vervelend doen. Ze is vooral verbaal nogal sterk en scherp. Maar die stond op een gegeven moment tegen me te schreeuwen: "Jij bent niet de baas over mij, ik doe wat ik zelf wil, ik ga niet mee, ik vind alles stom. Ik doe niks meer met jou, jij begon met gemeen doen!" Etc Etc Ze luistert dan naar helemaal niemand meer, gaat me ook nog eens slaan. Wel stonden er allemaal mensen bij te kijken, met geschokte blikken over wat mijn kleuter allemaal tegen me riep.
Ik heb inmiddels - omdat ik het met haar wel gewend ben dat ze scenes kan schoppen en alles uit de kast trekt als ze er doorheen zit - geleerd om rustig te blijven en niet te twijfelen aan mezelf, maar het ouderschap is dan niet bepaald leuk, wel een grote uitdaging.
En ik ben eigenlijk ie-de-re avond opgelucht als beide kinderen op een beetje vroeg tijdstip en zonder al teveel moeilijk gedoe slapen.. Zo, die taak is volbracht, denk ik dan.
.
Dus ik denk dat we het ons niet te persoonlijk moeten aantrekken. Het is gewoon niet altijd leuk, en kinderen kunnen heel vermoeiend zijn, opvoeden is zwaar. Het is zaak goed voor onszelf te zorgen, en als het teveel wordt tijd te nemen voor jezelf. Of het uit handen (durven) geven, voor even. Of de kinderen maar even in hun eigen sop gaar laten koken. Omen heeft echt een belangrijk punt: wij niet niet verantwoordelijk voor al het vermaak van onze kinderen of het spelen.
Oh, dat is lief, dank je wel.quote:Op zondag 29 december 2019 08:01 schreef Malteser het volgende:
Franny, wat kun jij de dingen toch altijd goed en eerlijk en helder verwoorden. Echt heel fijn. Zonder oordeel, zonder terechtwijzing, maar ook zonder de dingen mooier te maken dan ze zijn.
En dat terwijl wij echt niet over alles hetzelfde denken (ik ben bijvoorbeeld het liefst alle dagen van de week bij mijn kinderen).
Heel mooi dat je dat kan en ook altijd de tijd ervoor neemt om zo uitgebreid te reageren.
*sluipt weer weg, tot over vier maanden
Ik hoor hier pas over 1,5 week maar kan Casper alvast in het clubje met auto-liefhebbers, precies dit namelijkquote:Op zaterdag 28 december 2019 21:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier net zoals ik vraag "wat zullen we vandaag eens gaan doen?" Is het standaard antwoord "lekker spelen mette auto's". Hij heeft vrijwel altijd in elke hand een auto en wil ze het liefste overal mee naartoe nemen
ik heb zelf ook in elke handtas wel een autotje zitten voor als hij zich ergens even moet vermaken
. Ook staan ze door het hele huis, in de badkamer, op mijn nachtkastje
overal
Dit! Regelmatig tellen mijn man en ik zelfs af tot het 7 uur is... en als m’n man niet thuis eet heb ik ze soms ook nog wel eerder op bed omdat ik zo klaar ben met de dag.quote:Op zondag 29 december 2019 07:24 schreef Franny_G het volgende:
En ik ben eigenlijk ie-de-re avond opgelucht als beide kinderen op een beetje vroeg tijdstip en zonder al teveel moeilijk gedoe slapen.. Zo, die taak is volbracht, denk ik dan.
.
haha! Wij hebben hier de pinguïn slaaptrainer en toen Willem hem had was de uitleg er bij: Als de pinguïn niet meer rood is mag je uit bed. Stond ie midden in de nacht bij ons bed want de pingping was niet meer rood. Had ie hem zelf van kleur veranderd door op het knopje te drukken en nu was ie blauw. Toen maar uitgelegd dat de pinguïn groen moest zijn...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:12 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Hehe lekker bijdehand die Simon!
Wij hebben vandaag peutermeisje verhuisd met haar slaapkamer naar zolder. Ze is net, na enige discussie, heel lief een middagdutje gaan doen daar! Ik maakte me vreselijk zorgen maar wellicht niet nodig.. Fingers crossed 😬 Is ook wel een hele gave kamer met allerhande Frozen spul, dus dat vindt ze wel cool. En zelf een knuffelstoel uitgekozen (stoel op de kamer waar we altijd even op knuffelen voor het slapen), en een tipitent.. haha.
Ze heeft een Sam het schaap slaaptrainer waar ze best goed naar luistert. Hij staat nu alleen op een hoogte waar ze er zelf bij kan. Vraagt ze net voor het slapen, zo heel nonchalant, ‘mam, als ik hem nou groen wil maken op welke knop moet ik dan drukken?’. De slimmerik! Haha ik moest er hartelijk om lachen. Daarna: ja als je niet wil dat ik erbij kan dan moet je hem op die (kleding) kast zetten. Maar dan kan jij er ook niet bij he, alleen papa.
Haha nog zo’n slimmerik! Dat soort dingen kan ik zo om lachen!quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:23 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
haha! Wij hebben hier de pinguïn slaaptrainer en toen Willem hem had was de uitleg er bij: Als de pinguïn niet meer rood is mag je uit bed. Stond ie midden in de nacht bij ons bed want de pingping was niet meer rood. Had ie hem zelf van kleur veranderd door op het knopje te drukken en nu was ie blauw. Toen maar uitgelegd dat de pinguïn groen moest zijn...
Ik kan de keren spugen voor zijn 2e jaar op een hand tellen, dus nee. Maar weet wel dat hij vorig jaar rond deze tijd ook een paar spuugdagen had.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:48 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje Quoi dat klinkt niet onverdeeld succesvol. Wat rot ook weer van dat spugen. Deed hij dat vroeger ook bij ziekzijn?
Nou ik duim maar gewoon dat het snel over is en dan even uit met de virussen aub.quote:Op zondag 5 januari 2020 20:56 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik kan de keren spugen voor zijn 2e jaar op een hand tellen, dus nee. Maar weet wel dat hij vorig jaar rond deze tijd ook een paar spuugdagen had.
Dit is juist erg herkenbaar,hier zijn we elkaar ook soms even kwijt, vinden we elkaar wederzijds irritant en ongeduldigquote:Op zondag 5 januari 2020 20:48 schreef Lemijn het volgende:
Jeetje Quoi dat klinkt niet onverdeeld succesvol. Wat rot ook weer van dat spugen. Deed hij dat vroeger ook bij ziekzijn?
Adrian, sterkte met de peuterbuien. Hier worden ze altijd versterkt door:
- als ik heel moe ben, of slecht gehumeurd, of mentaal er niet bij
- als we uit verbinding zijn doordat we weinig tijd met elkaar hebben doorgebracht; vaak gecombineerd met:
- als hij teveel vreemde/spannende dingen heeft meegemaakt.
Maar dat betekent ook dat ik relatief makkelijk praten heb want als ik hem dan een dag helemaal volg dan zijn we er wel weer. En na een fikse uitbarsting van 2 kanten over dat je niet met messen mag spelen zei hij de volgende dag 'mes gooien mag niet' en legde het keurig naast zijn bord. En samen lachen helpt mij om 'm weer leuk te vinden.
Niet dat ik denk dat je hier wat aan hebt...
Oh ik ben niet van plan om weg te gaan hoor, ik ga wel zitten wachten. Misschien proberen we het zo maar eens, want bij binnenkomen spotte ze het al meteen. Kon gelukkig overtuigen dat dat na het winkelen kon.quote:Op maandag 6 januari 2020 10:47 schreef Franny_G het volgende:
Wij hebben het met de oudste laatst een keertje gedaan, zij was toen ruim 5. Dat vond ik toen wel een goed idee, maar alleen Ysje zou ik nog niet doen. Het is toch een onbekende omgeving, en je gaat weg (alhoewel je wel oproepbaar bent), daar zou ik hem ook nog niet echt een plezier mee doen, denk ik. Maar het hangt ook wel af van hoe je kind is en hoe makkelijk zij omgaat met zo'n situatie.
Zou je geen baat hebben bij wat extra hulpverlening hierbij? Ik lees tussen de regels van je berichten door steeds zoveel frustratie, onmacht,moeheid. Misschien is het een optie om eens bij het cb te vragen wat de opties in je buurt zijn? Straks heb je er twee en is het nog drukker, vermoeiender en frustrerender. T lijkt me fijn voor je als je je dan wat meer gesterkt kan voelen.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:27 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pft ik ben gesloopt na de ikea 😂 Smaland durfde ze toch niet alleen, dus toen maar ijs gegeven. Maar op het moment heeft ze niet zomaar bananen in haar oren maar hele bananenbomen geloof ik.. Steeds wegrennen, echt niet leuk meer. Ik kan haar niet meer bijhouden met bolle buik dus erachteraan is ook geen optie. Lijkt wel of ze dat gebruikt, want niet-zwanger had ik haar allang opgetild en meegesleept naar de auto bijvoorbeeld. Op t laatst stond ik zelfs te vloeken 🙁 Ik houd t best even vol maar op een gegeven moment wordt er een grens bereikt en dan kan ik me niet meer inhouden en dat vind ik zó niet leuk! Ik moet maar eens een cursus omgaan met peuters/ anger management doen ofzo.
Ik merk steeds vaker dat ik maar liever nergens meer heen ga. Terwijl het als ze wel luistert, juist heel gezellig kan zijn!
Ik vind het heel duidelijk hoor, en ik vermoedde al dat hij zo is en dat het daarom anders werkt. Daarom schreef ik dat je waarschijnlijk weinig had aan mijn ervaringquote:Op zondag 5 januari 2020 23:24 schreef Adrian4 het volgende:
Ahhh @:Quoi Die laatste foto is zo zielig. Weer veel beterschap voor Max!
Ja, dat uit verbinding zijn ken ik heel goed van Willem. Tussen ons kan het knallen, omdat 1 van ons niet helemaal er in zit. Dan spreken we af dat we weer lief gaan zijn, knuffelen we heel hard we gaan weer verder.
Kevin zit anders in elkaar dan Willem en ik en die leeft en is heel intens. Dus intens blij en ook intens boos en intens niet lekker in zijn vel. Maar hij staat ook veel minder met mij in verbinding, omdat hij veel meer op zichzelf is (klinkt misschien heftiger dan het is trouwens, krijg het niet goed uitgelegd)
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 06-01-2020 23:17:46 ]
Super! Ik hoop ook dat je een beetje kan gaan genieten van de uurtjes voor jezelf. Zo te horen gaat ze het hartstikke snel oppikken.quote:Op maandag 6 januari 2020 22:18 schreef rena het volgende:
Ik ga later even teruglezen, maar de eerste dag ging redelijk! Het brengen ging goed, geen tranen bij C, en een beetje bij mij bij het verlaten van het gebouwNa een minuut of 5 moest ze toch wel even hard huilen volgens de leidster, maar die heeft het wel goed opgepakt door haar bij zich te nemen en haar af te leiden. De rest van de ochtend ging het steeds beter zei ze; ik kwam een vrolijk kind ophalen wat lekker zat te kleuren. Ik was wel weer heel blij dat ze lekker bij mij was, ik vond het ook wel wennen, maar het gaat ongetwijfeld heel goed voor haar zijn
Ik ben heel benieuwd hoe het donderdag zal gaan!
Jullie ook succes morgen PKM!
Pachelbel, Canon in D doet het hier ook goedquote:Op maandag 6 januari 2020 20:31 schreef PKM het volgende:
Spannend @:Rena ! Laat je even weten hoe het ging?Banaan start morgen.
@:Adrian4 ik vind het tot voor je.Zet je weleens klassieke muziek aan? Banaan wordt daarmee gemiddeld zo'n 25% beter te doen. Ik luister dan altijd Beethoven symphony no. 9 in D Minor, mocht je geen idee hebben wat aan te zetten.
Wat een goed idee.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:31 schreef PKM het volgende:
Spannend @:Rena ! Laat je even weten hoe het ging?Banaan start morgen.
@:Adrian4 ik vind het tot voor je.Zet je weleens klassieke muziek aan? Banaan wordt daarmee gemiddeld zo'n 25% beter te doen. Ik luister dan altijd Beethoven symphony no. 9 in D Minor, mocht je geen idee hebben wat aan te zetten.
Hee @:KapiteinCupcake leuk dat je er weer bent.![]()
Ik vind het consequent zijn soms ook lastig. Vooral met het eeuwige gedram dat hij opgetild wil worden, dat doe ik als het kan maar (meestal) niet als ik bezig ben. Overigens denk ik niet dat het gedram minder zou zijn als ik daar een vaste lijn in zou trekken.
Wij hebben wat klotedagen achter de rug door verkoudheid. Ik voelde me slap en duizelig, staat er twaalf kilo op mijn benen te springen omdat hij getild wil worden.
Twee nachten waren we een paar uur wakker. De avonden en dutjes zijn kort en met onderbrekingen.
Hij is nog steeds heel snel boos en verdrietig maar wil wel weer wat meer zelf spelen. Vandaag speelde hij kappertje met föhn en kam en op het eind "dan mag je nou een spekje".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:57 schreef LeSage het volgende:
Oh, nog even een gesprekje met S. gisteravond en vanmorgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wat heerlijk zoet! Hoe ging zijn ogentest?
@PKM , hoe ging het met Banaan vandaag? Ik ben heel benieuwd!And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:49 schreef kipknots het volgende:
Zo, mijn kleine is sinds een week ook een peuter. En het drama is gelijk begonnen.
Sinds zijn tweede verjaardag heeft hij nog maar 1 nacht normaal geslapen. De andere nachten wordt hij na een uur of twee totaal overstuur wakker. Houdt hij ook lang vol, half uur tot uur makkelijk. Bij hem op de kamer gaan helpt niet, dan kruist hij rustig door.
Enige waarvan hij rustig lijkt te worden is eruit halen en knuffelen. Aangezien hij eerst hetwel gewoon goed gaat slapen als hij naar bed gaat weet ik niet meer wat eraan te doen. Uiteindelijk een paar keer tussen ons in gehad, maar dat willen we natuurlijk ook niet vol houden.
Uren laten krijsen in bed is voor ons ook geen optie. Ook omdat mijn vrouw zwanger is van de tweede en last heeft van bekkeninstabiliteit, dus als rust kan gebruiken Ging tot vandaag deze zwangerschap nog redelijk, maar vanavond een flinke terugval. En de vorige zwangerschap heeft ze een half jaar mogen revalideren.
Dus ja, wat doe je eraan. Hoop dat dit een (korte) fase is, maar ben bang van niet.
Dat zou zeker kunnen, binnenkort proberen of nog langer laten liggen helpt. En kijken of we een slaapplek voor mijn vrouw kunnen maken waar ze er niet wakker van wordt.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)
quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Doet me eraan denken dat we vanavond nog een primeur hadden: hij keek naar de pannen op het fornuis en zei 'eten lekker niet'. Bedankt he.
Jaquote:Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef PKM het volgende:
@:rena wat een weekdieren zijn we geworden he..
Ik sluit aan bij de vraag, maar dan om een andere reden. Dirk wil alleen nog op een grote stoel zitten, dus wij zijn ook op zoek naar een stoelverhoger. Erg benieuwd naar ervaringen!quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)7/?s2a=#productTitle
Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
Zijn kinderstoel is tot 15 kg, hij weegt nu ong. 15,7 kilo.
Ik denk dat je niet naar de ‘tot 3 jaar’ moet kijken, maar naar de lengte (en evt het gewicht). Hoe lang verwacht je dat hij nog echt een zitje nodig heeft (qua lengte)? Zet hem eens op een gewone stoel, en kijk hoeveel cm hij hoger zou moeten zitten. Mijn kleuter zit nog steeds op zijn kinderstoel (de Prenatal triptrap variant), en daar blijft hij ook zitten tot we overstappen naar een bank voor ze alle drie. Maar als ik dit zitje inschat qua dikte zou hij daarmee al een tijdje niet meer fijn onder de tafel hebben kunnen zitten, en hij is gemiddeld qua lengte. Ik zou het zelf overigens het geld nu niet meer waard vinden, dan gaan ze maar op hun knieën aan tafel zitten op een gewone stoel tot ik ergens een goedkope 2e hands vind (hier niet van toepassing, want ze hebben triptraps sinds een half jaar die ze geweldig vinden omdat ze er zelf op en af kunnen klimmen).quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:
Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Fleur, nog gefeliciteerd met je peuter en welkom!![]()
![]()
Mini, ook gefeliciteerd met peuter Gunther![]()
![]()
Ik las mee en zag jullie vragen. Een tip: zo’n simpele stoelverhoger voor in de auto werkt prima op een keukenstoel als tussenoplossing. En die kun je dan ‘later’ gebruiken in je auto voor als je incidenteel eens een vriendje/vriendinnetje wilt vervoeren.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:55 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik sluit aan bij de vraag, maar dan om een andere reden. Dirk wil alleen nog op een grote stoel zitten, dus wij zijn ook op zoek naar een stoelverhoger. Erg benieuwd naar ervaringen!
Wij hadden zon stoelverhoger in t hotel op vakantie, werkt op zich prima, geeft wel wat meer omkieprisico dan een kinderstoel. Oh en ik denk dat kindjes met wat dikkere beentjes/kontjes er met n jaar of drie niet meer in passenquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
Ik had wel verwacht dat ze moest wennen, maar dat ze zo overstuur is vind ik zo sneuquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:58 schreef Nanuke het volgende:
@:rena, het is toch niet zo gek dat het wennen langer duurt dan 2x een paar uur? Ze is altijd bij jou geweest, toch? En nu ineens is ze ergens anders, met vreemde mensen en vreemde kindjes! Dat is nogal een overgang en ze is nog best heel jong dus waarschijnlijk snapt ze het ook nog niet zo goed. Ik denk dat het wel goed komt met een beetje tijd. Sterkte.
Kun je die ook vastmaken aan de keukenstoel?quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:56 schreef Malteser het volgende:
[..]
[..]
Ik las mee en zag jullie vragen. Een tip: zo’n simpele stoelverhoger voor in de auto werkt prima op een keukenstoel als tussenoplossing. En die kun je dan ‘later’ gebruiken in je auto voor als je incidenteel eens een vriendje/vriendinnetje wilt vervoeren.
Herkenbaarquote:Op donderdag 9 januari 2020 18:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik probeer me altijd te bedenken dat peuters heel goed zijn in hevige emoties. Hard lachen, hard dramatisch huilen. Er zit nog zo weinig filter op. Ik vond Jacob net ook heel zielig toen hij begon te krijsen en jammeren toen ik de Duplo opruimde omdat hij ermee naar me gooide, maar rationeel wist ik dat ik het moest doen omdat ie bijna instortte en zijn Grote Verdriet het beste te sussen was door het avondritueel te starten. Ik plaats daarvan lag hij 4 minuten later op mijn schoot te slapen![]()
![]()
.
Nu ben ik moed aan het verzamelen om het drama te heropenen met opstaan.
Waarmee ik bedoel te zeggen: het is heel sneu maar het valt ook wel mee.
Wij hebben zon opzetbril van de ikea, krukje voor de wc (ook ikea toevallig, zon plastic ding met rubber noppen). Dan kukelt hij er niet in en kan ie steunen met zn voetjes.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:45 schreef Lemijn het volgende:
Fijn LDG! Maar gaat hij gewoon op de grote bril zitten? Jacob heeft het woord eng nogal vooraan in zijn vocabulaire dus dat durft hij niet. En het potje is nog steeds koud.
Dat zou kunnen ja, want aan de zijkant zitten van die uitsparingen waar de autogordel doorheen gaat. Deze bedoel ik:quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:07 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Kun je die ook vastmaken aan de keukenstoel?
Ik kom even uit lurkstand, wij hebben exact deze voor onze net-peuter, die sinds een paar maanden per se op een 'grote' stoel wil zitten. Wij zijn er heel tevreden over! Zit heel stevig (moet er wel bij melden dat we een heel rustig kind hebben, zet zichzelf nooit af ofzo). En vergeleken met de Ikea stoel die we hadden kan ze hier juist veel langer mee doen, ze heeft nog heel veel groeiruimte. En hij is heel makkelijk mee te nemen op familiebezoek of vakantie, vond ik ook een voordeel.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
Doet madame hier ook met 3,5quote:Op vrijdag 10 januari 2020 10:01 schreef SQ het volgende:
Hey, ik heb een vraagje over het taalbegrip van jullie peuters. Noud blijft heel veel dingen zeer hardnekkig verkeerd benoemen, ondanks dat we het altijd corrigeren en ook uitleggen. Het gaat dan vooral om tegenstellingen.
Voorbeelden: hij noemt mij altijd papa en zijn vader altijd mama. Als hij naar boven wil vraagt hij om "beneje?!?" en naar beneden gaan is "bove??" Lamp aan / uit is ook niet te doen voor hem. Zijn er meer dreutels die dit doen?
Op zich is het best grappig, maar ik vraag me af of hij nou gewoon stug is of dat ie het echt niet snapt of dat het m gewoon geen lor interesseert
Ik heb ook heel erg moeite met tegenstellingen en als ik moe ben kan ik ook best zeggen dat ik naar beneden ga terwijl ik de trap op loop. Zeker ook in het Engels is dat voor mij heel moeilijk. Ik heb altijd bedacht dat het komt door mijn dyslexie. Hierbij wil ik niet zeggen dat Noud dyslectisch is, maar meer dat wat voor jou logisch is niet altijd logisch isquote:Op vrijdag 10 januari 2020 10:01 schreef SQ het volgende:
Hey, ik heb een vraagje over het taalbegrip van jullie peuters. Noud blijft heel veel dingen zeer hardnekkig verkeerd benoemen, ondanks dat we het altijd corrigeren en ook uitleggen. Het gaat dan vooral om tegenstellingen.
Voorbeelden: hij noemt mij altijd papa en zijn vader altijd mama. Als hij naar boven wil vraagt hij om "beneje?!?" en naar beneden gaan is "bove??" Lamp aan / uit is ook niet te doen voor hem. Zijn er meer dreutels die dit doen?
Op zich is het best grappig, maar ik vraag me af of hij nou gewoon stug is of dat ie het echt niet snapt of dat het m gewoon geen lor interesseert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige week, met mijn lief:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo nog even een verjaardagsverslagje tikken voor in het Dreumestopic.![]()
(Edit: done! OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 442 )
Daarna hier eens inlezen
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-01-2020 10:59:18 ]Let me see you stripped down to the bone
Grappig, je omschrijft hier precies onze zoon. Eerste keer peuterspeelzaal was echt raar. Het idee dat een vreemde toezicht over hem had klopte eerste weken echt niet. Inmiddels is hij 5, maar m'n dochter is 3 dus ik mag me hier nog meldenquote:
Feitelijke omschrijvingquote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:minilot Welkom met Günther!![]()
Bedoel je met "het is onze eerste en enige" dat jullie het niet meer opnieuw gaan proberen, of zoals het vooralsnog feitelijk gewoon is?
Dat overslaan van een getal deed ZZ ook. Hoe zingt hij "Hoedje van papier"?
Ze zong het liedje ook gewoon 1,2,3,4.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ telt al weken consequent 1-4-5-6-7-8-9-10, ik vind het zó irritant!Vooral omdat ze het concept "2" echt wel snapt, als ergens twee poezen zijn of zo, dan zegt ze "kijk! twee poezen!". En als ik met één hand een glas optil om een slok te nemen, is het streng "met twee handjes!", kennelijk hebben ze dat als regel op het kinderdagverblijf.
Mijn oudste heeft héél lang structureel de 5,7 en 9 overgeslagen met tellen. De 7 vergeet ze nog steeds wel eens. Geen idee waarom, je zou zeggen dat het een kwestie is van opdreunen, maar tochquote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:minilot
[..]
Ze zong het liedje ook gewoon 1,2,3,4.Is spontaan overgegaan, maar wij waren dan ook geen 2 of 3 van haar speelgoed kwijtgeraakt in de kritieke fase.
Mijn oudste kan prima tellen, maar vergeet inderdaad consequent de 6. Hij wordt volgend jaar 5, en wil dan ook maar gelijk uit huis....quote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft héél lang structureel de 5,7 en 9 overgeslagen met tellen. De 7 vergeet ze nog steeds wel eens. Geen idee waarom, je zou zeggen dat het een kwestie is van opdreunen, maar toch
Die hebben wij vanochtend ook gekocht voor het toilet beneden. Simon wilde er meteen wel op, maar toen ie erop zat, begon ie te huilen dat ie eraf wildequote:Op donderdag 9 januari 2020 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij hebben zon opzetbril van de ikea, krukje voor de wc (ook ikea toevallig, zon plastic ding met rubber noppen). Dan kukelt hij er niet in en kan ie steunen met zn voetjes.
Wat goedquote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:23 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Die hebben wij vanochtend ook gekocht voor het toilet beneden. Simon wilde er meteen wel op, maar toen ie erop zat, begon ie te huilen dat ie eraf wildeHij kan met zijn voetjes nog net niet bij het krukje, ik denk dat ie het daardoor wat eng vond. Maar ik ben er bij blijven staan en uiteindelijk kwam er ook nog een plasje
.
Ja dat ging prima. Hij werd vanmorgen tegen zevenen wakker. En sliep vanavond weer gewoon rond half 8.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:20 schreef Nolita het volgende:
Lemijn lukt het Jacob om om 18:00 de nacht in te gaan ja? N viel laatst om 18:30 in slaap (zonder middagdut) maar werd vervolgens om 20:00 wakker en verkondigde dat ze echt wakker was en heeft vervolgens tot 22:00 gespeeld en is met veel moeite tussen ons in in slaap gevallen. Normaal slaapt ze tussen 20:00 en 21:00 dan gaat het prima. Ik heb het dus niet op vroeg in slaap vallen.
Jaquote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:31 schreef Quoi het volgende:
Oh wat goed! Ik heb m nu zover dat we het eens samen gaan proberen. Nu staat hij soms in een winkel te draaien en verontschuldigt hij zich ervoor dat hij in zijn luier plast. Super dat hij het begrijpt ten eerste en dat is niet erg, zeg ik dan, maar ergens naar de wc gaan is nog wel een dingetje.
Die piemelpraat trouwens! Hebben jullie dat ook? Man man man. Hij vindt die van hem wel echt reuze interessant. Als hij op de wc zit komen er uitspraken uit, niet normaal. Oh, hij kijkt naar beneden, hij wil wat eten! Hij wordt groot, oh en nu weer klein. Hey twee balletjes! En zo legde ik vanmiddag aan 'm uit waar die balletjes voor zijn en wat er in zit.
Wat knap van de Kapitein, gepoept op de wc!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat goed![]()
Wij hebben ook een tijdje "droog geoefend"dan vroeg ik of hij met of zonder luier op de wc wilde, zodat ie vast n beetje kon wennen aan het wiebelige en ineens was ie om
vandaag ook ineens gepoept
t wordt nog eens wat
M. Heeft (had) dit ook, na het zindelijk worden eigenlijk. Ik denk dat ze op de opvang/peuterspeelzaal wat minder goed afvegen dan thuis ofzo (ik weet eigenlijk niet of Emmy daar heen gaatquote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:31 schreef Arja het volgende:
Voor de meisjesmoeders: emmy klaagt soms over pijn aan haar vagina bij het plassen. Het zag er ook best rood en vurig uit. Komt dat vaker voor? Heb er maar een beetje vaseline op gesmeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Goed idee om er wat vaker een washand doorheen te halen nu ze zindelijk is. Dat zit nog niet in mijn systeem. Emmy gaat 2 ochtenden naar de psz en verder is ze bij mij, mijn man, moeder of zus.quote:Op zondag 12 januari 2020 09:15 schreef Miezziej het volgende:
[..]
M. Heeft (had) dit ook, na het zindelijk worden eigenlijk. Ik denk dat ze op de opvang/peuterspeelzaal wat minder goed afvegen dan thuis ofzo (ik weet eigenlijk niet of Emmy daar heen gaat). M. houdt ook nogal van superveel zeep in bad, dat doen we nu niet meer. Ook was ik haar vagina en billen alleen met een washand en water. Nadat ze bij de peuterspeelzaal of opvang is geweest maak ik het ook even schoon met een washand voor de zekerheid. Het gaat nu een stuk beter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |