SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heheh het vieze vind ik ook niet erg, maar dat competetieve en dan het hele (vr)eetfestijn, ging niet erg soepel en gezellig. Wij hebben ze ook ingenomen, maar ze blijven er om zeuren.quote:Op maandag 22 april 2019 23:32 schreef FlyingFish het volgende:
Dat valt toch wel mee Buda? Ik zie een chocolade gezicht en vieze handen, maar de kleding is nog schoon. Doekje er overheen en klaar! Hier wel eieren gezocht maar daarna alles (op 1 na) ingenomen. Die worden onder toezicht opgegeten, ik hou mijn muren en houtwerk graag wit.
Astma... en dat heeft hij overgehouden aan het rs verhaal... gaat inmiddels weer een stuk beter met m.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:24 schreef Quoi het volgende:
Nou zeg, die James, weer een longontsteking! Zit daar nu nog een soort oorzaak achter GM, of is het pure pech?
Die vragen ja. Hier geen vragen over accenten, maar wel veeeeeeeel vragen. Hij wil van a-l-l-e-s weten hoe het heet. En als een auto dan een grill heeft, heeft een vliegtuig dat dan ook? En zo nee, hoe heet dat dan wel?
En verder de ambulanceAls we die horen wil hij weten wat er is gebeurd, wie er in de ambulance zit, of de brancard wielen heeft en de dokter een witte jas en .... en .... en...
Afijn, zo vertel ik dus dag in dag uit dezelfde riedeltjes. Fijn zo'n sponsje![]()
Hij 'moet' trouwens morgen met mij mee als ik een gaatje moet laten vullen bij de tandarts. Hoop dat het hem geen trauma oplevertHij vindt het leuk, zei 'ie, als hij maar mag kijken.
Ik hou wel van een beetje competitie, eigenlijk iedereen in mijn familie. Maar bij de dreumes- en peuterzoektocht was dat er niet. Normaal zoeken we met volwassenen ook altijd nog eitjes, maar kwam nu qua timing niet uit. Eeuwige roem dan voor degene die zijn eitjes het eerst compleet heeft (ieder heeft een eigen kleur). Mijn kinderen zijn ook alweer vergeten dat ze het gekregen hebben volgens mijquote:Op dinsdag 23 april 2019 10:14 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Heheh het vieze vind ik ook niet erg, maar dat competetieve en dan het hele (vr)eetfestijn, ging niet erg soepel en gezellig. Wij hebben ze ook ingenomen, maar ze blijven er om zeuren.
(we hebben ook bijna nooit snoep dus dan is het een periode heeeel belanhgrijk als het er wel is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Fazz op 03-05-2019 13:38:23 ]
Kleuren op nummer, "connect the dots", kleuter puzzelboekjes, doolhof, dingen opzoeken die met een bepaalde letter beginnen, items op kleur sorteren, mozaïek, reuze-ministek, loco, knip-oefeningen (kan je vinden op Google), met een prikpen en prikblok leren werken, collage maken, ritmes klappen, magiboek/tiptoi aanschaffen.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:11 schreef Krisvc het volgende:
L. wordt in juli 4. Ze gaat in september pas naar school, maar ze is er zo ontzettend aan toe al. Heeft iemand nog ideeën voor wat ik thuis al met d'r kan doen om haar een beetje uit te dagen? Qua knutselen doen we veel en kom ik er wel uit, maar misschien dat ik d'r nog anders kan uitdagen.
Hahahahaquote:Op zondag 5 mei 2019 11:34 schreef Quoi het volgende:
Goed zeg, jullie leergierige sponsjes![]()
Mijn kleine man staat met zijn vader onder de douche en roept ineens: IK WIL PLASSEN OP HET POTJE!
En zo werd er een plasje gedaan. Alleen als ik even wil komen kijken (om hem de hemel in te prijzen natuurlijk), zegt hij: Ga jij even weg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Van die oude fotobewaarmapjes of van die doorzichtige insteek hoesjes voor een map zijn leuk om wat mee te doen.quote:Op zondag 5 mei 2019 09:50 schreef coccinelle het volgende:
Goed idee van die boekjes, Stippel!
Ik heb geen idee hoe ver ze is in haar ontwikkeling, maar ik herken het probleem wel.
Wij hebben van jumbo de 'ik leer lezen' en 'ik leer rekenen' spel voor onze peuter. Verder vindt hij een magnetisch tekenbord geweldig. Samen oefenen met schrijven. En als het fout gaat is het zo gewist. Op papier levert nog teveel frustratie.
In mijn omgeving komt de kleurenkameleon en op weg naar groep 1 spel ook vaak voorbij.
Loco? Klinkt misschien echt super suf en oud. Maar mijn 4-jarige is daar écht fan van. Oh en Uno junior vond, ( nog steeds trouwens) ze ook erg leuk.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:11 schreef Krisvc het volgende:
L. wordt in juli 4. Ze gaat in september pas naar school, maar ze is er zo ontzettend aan toe al. Heeft iemand nog ideeën voor wat ik thuis al met d'r kan doen om haar een beetje uit te dagen? Qua knutselen doen we veel en kom ik er wel uit, maar misschien dat ik d'r nog anders kan uitdagen.
Wat leuk om James weer eens te zien! Onmiskenbaarquote:Op zondag 5 mei 2019 15:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het met jullie driftige peuters? James zit echt in een fysieke fase oid... hij maakt ruzis met zn zus en dan zie je zn metertje echt oplopen van 0-100 waarop zn zus vaak al roept "mama pas op hij gaat me pakken..."
Corrigeren en/of straf geven lacht ie gewoon om.. alleen de gehate hoek heeft effect. Ik dacht dat ik wel wat gewend was met Saar maar deze man overtreft het.😂😂
Enthousiast is hij in elk geval♡1e keer vliegen?quote:Op maandag 6 mei 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat leuk om James weer eens te zien! Onmiskenbaar![]()
En arme Saar.
Wij hebben een weekendje Londen geboekt! Zo tof om met Max te gaan vliegen. Helemaal zin in! Nu nog aan zijn verstand peuteren dat hij echt nog wat nachtjes moet slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Dat wordt een feestje voor Maxquote:Op maandag 6 mei 2019 22:33 schreef Quoi het volgende:
Ge-wel-dig lieve foto’s zeg! Plezier spat er vanaf. James en Max hebben dezelfde bodywarmer![]()
Hij vloog al eerder, maar snapte dat toen niet. Nu weet hij zelfs wat een pushback is en dat er 2 piloten zijn. Totaal in de ban van vliegtuigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij waren dit weekend dus in de Efteling, en oh wat heeft hij daar genoten. Hij heeft er nu ook zo'n goede leeftijd voor, heerlijk om te zien.
Hele mooie foto's van jullie, GM! En Max is inderdaad ook al zo'n grote vent Quoi.
Schanu, de interactie tussen jullie meiden klinkt zo lief. Ik kan ook smelten als Ketel ineens gek doet om Welpje aan het lachen te maken, of hem spontaan knuffelt of aait. Zo lief.
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 09:45 schreef Schanu het volgende:
Wat een leuke foto's van James en Max
En die driftbuien lijken mij erg lastig Gewoonmezelf. Jewel heeft wel echt driftbuien, maar ze wordt niet fysiek richting anderen. Ook hier helpt echter weinig tijdens zo'n bui en eindigt ze vaak in de hoek. Dat vindt ze dan eerst soms nog om te lachen, maar uiteindelijk wordt ze er wel rustig van en kan ik daarna met het haar praten en knuffelen en is het vaak weer goed. Lukt dat bij James ook een beetje?
En mijn meisje wordt zo groot, ze ontwikkelt opeens zo snel dat ik amper het gevoel heb het nog bij te kunnen houden. Ze is ook steeds liever naar haar zusje. Het ene moment imiteert ze het gedrag van Vlokje om aandacht te krijgen, maar het andere moment gaat ze voor Vlokje zingen en haar aaien als ze begint te huilen om haar te troosten. SmeltEn ze spelen samen zo enorm leuk, schaterlachen om werkelijk niets, wederom smelt
Mijn grote dame.Jawel, er valt goed met hem te praten als hij gekalmeerd is... het is gewoon een driftkikker... hoop dat dit vanzelf tempert, aan de andere kant is het ook de.grootste kroelkont van de wereld♡SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie dame![]()
Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter![]()
De efteling staat hier hoog op de lijst.S. 2014
J. 2016
Nog anderhalve maandquote:Op dinsdag 7 mei 2019 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter![]()
In de 1e plaats... volg je gevoel!En inderdaad bij een christelijke school vragen hoe dat tot uiting komt, hoeveel studiedagen er per jaar zijn, continuerooster? Pestbeleid? Opvangen van ziektedagen?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:44 schreef Quoi het volgende:
Wat leuk om jullie peuters te zien, Schanu en Luna. Nu ben ik alleen soms het spoor bijster qua leeftijden. Ketel dus bijna 4? Jewel rond Max' leeftijd? Max is 2 jaar en 8 maanden. Qua lengte geen idee Nazil. Iets meer dan een meter ofzo? Het trof me ineens zo op deze foto, dat hij zo groot is. Zo dagelijks valt mij het niet meer op.
Morgen ga ik bij 2 basisscholen kijken! Max gaat bij het eerste bezoek mee en gaat bij de tweede even bij opa en oma spelen. Nog tips voor wat minder voor de hand liggende vragen? Sowieso is sfeer opsnuiven het plan. De 3 kandidaat scholen zijn alle 3 wel ok.
Ik weet dat bij de montessori waar O straks heen gaat juist die andere vakken (aardrijkskunde, natuur, geschiedenis) geïntegreerd zijn in 1 vak waarbij ze met thema's werken. En ook daar binnen komen ook de basisvaardigheden taal en rekenen regelmatig aan bod (naast de losse lessen daar voor). Ik weet wel dat de school heel matig scoorde met de Cito, kwam ook niet vaak overeen met advies van de leraar, maar toen zijn ze gaan oefenen met die manier van toetsen en zijn de scores afgelopen jaar heel erg verbeterd, terwijl er verder aan het onderwijs niets aangepast is.quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Moeraskat leuk je weer eens te zien hier!![]()
Basisscholen, ik vind het ook maar lastig om daar nu al mee bezig te zijn.![]()
Hier in de wijk zitten er 4: 2x rooms katholiek, 1x christelijk en 1x openbaar. Ik heb als kind van niet-gelovige ouders op een rooms katholieke school gezeten en dat ging prima, dus de gelovige scholen vallen niet per definitie af. Wat ik vooral lastig vind, is inschatten wat er van de mooie intenties (zoals op de website) terechtkomt in de praktijk. De christelijke school heeft bijvoorbeeldmoestuintjes
op het schoolterrein, maar aan het onkruid te zien is daar al jaren niks meer aan gedaan.
Wat verder weg (op zo'n 10 minuten fietsen) is nog meer keuze, o.a. montessori en vrije school. Bij dit soort niet-reguliere scholen vrees ik dan weer dat de mooie dingen (meer aandacht voor seizoenen, natuur, kunst, etc.) ten koste gaan van de basisvakken als lezen en rekenen en het niveau van uitstromen. Het motto van montessori ("Leer mij het zelf te doen") past dan wél weer heel goed bij ZZ op dit moment.
Dus.
Voor we gingen kijken bij de 2 scholen hier had de openbare mijn voorkeur boven de christelijke, maar eenmaal daar vond ik het chaotisch,rommelig en kreeg ik er een naar gevoel bij...( mijn basisschoolperiode gaf net zo'n gevoel) En op de christelijke school was het ordelijk, rustig en voelde heel fijn! De directie kent ieder kind bij naam en er is een goed anti-pest beleid.. en nu na bijna 1 jaar school blijkt deze school ook heel goed bij mijn dame te passen, en ik denk dat James er tzt ook zijn weg wel zal vinden.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was![]()
Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.
School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).
Volgende week school nr 3.
Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?
Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.
Hier hebben we ook gekozen voor de meest klassikale school hier in het dorp. Ik denk dat Willem beter past bij een duidelijke structuur, maar misschien projecteer ik mijn eigen gevoel wel te veel op hem hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was![]()
Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.
School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).
Volgende week school nr 3.
Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?
Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.
Oh ja dit herken ik wel. Het is vooral ook het bekende wat je opgeeft en het onbekende wat je er voor terug krijgt. Ik hoop dat het ons ook zo goed gaat bevallen uiteindelijkquote:Op donderdag 9 mei 2019 12:49 schreef Burdie het volgende:
Ergens gaan kijken is idd de beste manier om een school te vinden. Wij zijn bij best veel scholen geweest, en de "nou, laten we hier dan ook maar kijken, dan kunnen we het afstrepen"-school maakte mij aan het huilen om hoe goed die school bij ons paste en hoe 'thuis' we er ons allemaal voelden.
Helaas gingen we een half jaar later verhuizen, om de school heb ik misschien nog wel het meest moeten huilen.
In het nieuwe dorp hebben we de "meest acceptabele" school gekozen (was natuurlijk geen eerlijke vergelijking aangezien we zo hadden geboft met de eerste school), en dat blijkt een super leuke, gezellige en geschikte school te zijn voor Kuiken. En Guppy kan ook niet wachten tot hij er naartoe mag.
Ik vond het hebben van een schoolgaand kind echt tien keer sneller wennen dan ik had verwacht.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben nog een beetje in ontkenning. We hebben al lang en breed een school gekozen en Ketel is er ook al ingeschreven, maar dat hij daar over 3,5 maand ook echt naartoe gaat, dat wil er nog niet zo in bij mij.En dan gaat hij dus al later dan 'gewoon', hij is half juni jarig maar start pas aan het begin van het schooljaar.
@:mousemicky![]()
Wat goed!
Jeeeeeej! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 mei 2019 18:29 schreef Quoi het volgende:
Maar goed, ons huis is al verkocht, dus een terras in bloei is overrated.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 13 mei 2019 18:29 schreef Quoi het volgende:
Maar goed, ons huis is al verkocht, dus een terras in bloei is overrated.
jammer van je moederdag! Mijn man had uitgepakt, ontbijt van de lekkere bakker, een bosje bloemen, en taart! Daarbovenop nog de knutsels van T en O.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:28 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie over Quoi?
Mijn Moederdag viel ook een beetje tegen. Een ontbijt op bed bestaande uit verse jus (waarvoor ik de avond ervoor zelf nog de sinasappels moest halen), een broodje smeerworst en een banaan. En het broodje voerde peuter grotendeels aan zijn zusjes, en de banaan heeft hij grotendeels zelf opgegetenen op school doen ze niet aan Moederdag, dus ik kreeg er een tekening bij waar ze alledrie stickers op geplakt hadden want ze wilden niet kleuren. Ik heb gisteren zelf maar chocolade gekocht ter compensatie.
Jagar, hoe gaan de nachten bij jullie qua zindelijkheid? Bleef hij hiervoor al droog s nachts? Hier gaat het overdag goed, maar s ochtends overstroomt z'n luier bijna, ook omdat hij vaak al dik een uur wakker is voor hij ons wekt.
Hahaquote:Op woensdag 15 mei 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Hij is er een paar keer op gaan zitten zonder resultaat. Toen ik even binnen was hoorde ik ‘m zeggen: zo, ik ga me even wassen. Hij waste zijn gezicht, haren en handen met ....... juist ja, dat wat in een plasje op de tegels lag![]()
Maar ookal gaat hij volgend jaar naar school, hij is toch nog niet leerplichtig? Je zou hem dus prima nog een dagje thuis kunnen houden...quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:23 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is ook raar gedaan door de gemeente, alle bijzondere onderwijsvormen bij elkaar. Je zou verwachten dat dit een beetje afgewisseld wordt met openbaar en gelovig onderwijs, ook om juist die onderwijsvormen voor mensen uit andere stadsdelen toegankelijk te maken. Woon je in een yuppenwijk Ono?
Ik ben overigens nu al aan het wennen aan het gebrek aan vrijheid volgend jaar (ook al is dat pas echt vanaf 5 jaar). Even op een maandag met z'n allen een dagje weg is er dan niet meer zomaar bij, en de vakantieplannen voor najaar 2020 kunnen opeens alleen nog maar in de herfstvakantie...
Ja, dat klopt voor komend jaar, maar najaar van 2020 dus niet meer. En we waren aan het oriënteren voor een grote reis dan, wat dus eigenlijk voortaan geen optie meer is. Het voorjaar 2020 zit al volgepland vanwege een buitenlandse bruiloft en familievakantie, dus daarom keken we automatisch naar het najaar. Dit jaar heeft m'n man er geen dagen meer voor waarschijnlijk, maar volgend najaar is dus ook geen optie meer voor de komende 15 jaar.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar ookal gaat hij volgend jaar naar school, hij is toch nog niet leerplichtig? Je zou hem dus prima nog een dagje thuis kunnen houden...
Geen typische yuppenwijk, wel een populair deel van een stad waar vooraanmelden voor 2 jaar sterk aan te raden is en sommige basisscholen moeten loten. De obs is 3 minuten fietsen (net even opgezocht, "iets verder fietsen" was wat overdrevenquote:Op donderdag 16 mei 2019 11:23 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is ook raar gedaan door de gemeente, alle bijzondere onderwijsvormen bij elkaar. Je zou verwachten dat dit een beetje afgewisseld wordt met openbaar en gelovig onderwijs, ook om juist die onderwijsvormen voor mensen uit andere stadsdelen toegankelijk te maken. Woon je in een yuppenwijk Ono?
Ik ben overigens nu al aan het wennen aan het gebrek aan vrijheid volgend jaar (ook al is dat pas echt vanaf 5 jaar). Even op een maandag met z'n allen een dagje weg is er dan niet meer zomaar bij, en de vakantieplannen voor najaar 2020 kunnen opeens alleen nog maar in de herfstvakantie...
Vanmorgen hebben we haar onder de douche gezet inderdaad en ze vond het maar niks, maar ik denk wel dat ze geplast heeft, want de rest van de dag bleef ze lang vrolijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou bijvoorbeeld onder de douche plassen, lang naar lopend water luisteren of zoiets helpen arja? Wat lastig zeg.
Mijnes poept altijd walvissen. En soms een gewone vis.quote:Op maandag 20 mei 2019 21:30 schreef thabit het volgende:
Zoontje (3) toen hij van het potje afkwam: "Papa, ik heb een bolus gedraaid."
Een bruinvis lancerenquote:Op maandag 20 mei 2019 21:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijnes poept altijd walvissen. En soms een gewone vis.het allerbeste poept het bij opa en oma, want die hebben een plateau-toilet.
Ze begeleiden daar alleen als het nodig is en laten kinderen vooral hun eigen manier zoeken. Dus zolang er geen ruzie of onenigheid is, laten ze de kinderen hun gang gaan. Ik denk dan ook niet dat ze hier heel erg in begeleiden. Ik zou het wel kunnen vragen de volgende keer mocht het dan weer zo gaan, want het kan wel meerwaarde bieden inderdaad. Echter gaat ze maar 1 dag per week naar de opvang, dus hoe effectief het zal zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 12:48 schreef Nazil het volgende:
Schanu hebben ze op de opvang daar geen begeleiding voor? Toen L een tijd geleden (voordat hij goed kon praten) erg gefrustreerd werd als hem iets niet lukte, is hij samen met een leidster een paar keer achter elkaar apart gaan zitten en hebben ze geoefend om hulp te vragen. Heeft goed geholpen toen.
Hier ook gehad idd, maar toch maar geen foto doorgeappt. En ook dat papa zelf naar de wc was gegaan en daarna applaus en complimenten kreeg van drie kinderen nadat hij "ja" antwoordde op O's vraag of hij gepoept had.quote:Op maandag 20 mei 2019 23:00 schreef Nazil het volgende:
L van de week op het potje: dat is een dikke drol! Papa laten zien!die was aan het werk, ik heb hem gelukkig kunnen overtuigen dat papa het vast prachtig vond maar we het toch gingen weggooien.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 14:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier ook gehad idd, maar toch maar geen foto doorgeappt. En ook dat papa zelf naar de wc was gegaan en daarna applaus en complimenten kreeg van drie kinderen nadat hij "ja" antwoordde op O's vraag of hij gepoept had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
[ Bericht 8% gewijzigd door Arja op 28-05-2019 08:04:19 ]
Ten eerste: knappe Ketel zeg, met zijn lees-skills!quote:Op maandag 27 mei 2019 12:36 schreef lunapuella het volgende:
Aah @Quoi, wat fijn dat het goed gaat. Wat doen jullie zoal met hem in Londen? Ik wil er ook nog steeds een keer heen met de jongens, maar wacht dan tot ze wat groter zijn er meer van snappen.
Mwah, ik wilde alleen even wachten tot zijn nieuwe kamer in het nieuwe huis (op dezelfde verdieping als onze slaapkamer). Dat maakt het toch wat makkelijker - mocht hij eruit komen. En never change a sleeping childquote:
Zoiets!quote:Op maandag 27 mei 2019 23:07 schreef Savvy het volgende:
Wat bedoel je met een opstaand randje, Q?
Een uitvalbescherming?
Het 1persoonsbed van Zus heeft van zichzelf al een hekje, alleen een opening bij het voeteneind.
Fijn dat de opvang geregeld is! Wat een kriem kan dat zijn he.
Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:44 schreef Frsh het volgende:
Hallo allemaal, ik lurk hier af en toe mee maar post hier (bijna) nooit. Heb een Meneer rondlopen van 3 jaar en 2 maanden, dus het is leuk om met jullie verhalen mee te lezen. Heel herkenbaar allemaal.
Meneer is vaak vroeg wakker( lees: 6 uur) en blijft echt niet in zn bed liggen totdat zn lampje automatisch aangaat om half 7. Hij weet wel dat papa en mama het niet waarderen als hij om 6 uur op ons bed staat te dansen, dus hij trekt zelf een shirt en broek aan (jaja, trotse papa hier) en gaat met knuffelkonijn naar beneden.
Nou was dat niet zo erg geweest als ie normaal een boekje zou gaan lezen, of met zn auto's of blokken gaat spelen. Nee, Meneer wil zelf zn ontbijt maken. Het liefst met een mes... en gisteren en vandaag bedacht hij dat er wel even koffie gezet kon worden. Komt ie om kwart over 6 met een koffiefilter de slaapkamer binnen om te vertellen: "het filtertje past niet, papa".
Ik word hier niet heel enthousiast van, maar blijven liggen doet ie echt niet. Enige optie die we al besproken hebben is een slot op zn deur tot half 7, maar dat willen we niet doen omdat zindelijk zijn nu net lekker lukt.
Zitten nu te denken om vroeg opstaan te cultiveren en er zelf ook om 6 uur uit te gaan... Heel veel andere opties weten we even niet. Jullie ideeën?
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.
Ja naar Bing en het was een groot succes. Hij heeft het er nog regelmatig over (maand geleden) en deze krent liet hem een paar snoepjes bij de kruidvat scheppen ipv in de bios en elke keer als we daar komen wijst hij naar het schepsnoep 'die voor bij Bing. Als Bing begint, mag ik één' Bing bestond uit 7 afleveringen en elke keer als een nieuwe aflevering begon mocht hij 1 snoepje anders was alles op na 10 minutenquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Zijn jullie al eens met peuter naar de bios geweest? Ik zie dat er een Kasper & Emma film in de bios is. Kasper is zo ongeveer Max' alter ego. Hij is er dol op. Maar 74 minuten en in een bioscoop... mmmm.
Vanmiddag heb ik op 3 kereltjes gepast (2 van bijna 3 en een 9 maander). Dan voelt Max alleen als een soort vakantie
Gewoon naar beneden en samen ontbijten? Eigen broodje smeren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.
Even bedenken of we niet een veiliger uitdaging voor m kunnen verzinnen...
Dank voor het meedenken! Vanmorgen natuurlijk weer 5 over 6 wakker. Toen ben ik er meteen eruit gegaan en nog maar eens verteld dat hij er echt niet uit mag. Wel (gisteravond al) wat boekjes en duplo naast zn bed gezet. "Pas als het lampje brand mag je naar beneden."quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Frsh geen ervaring mee (maar ik zie het hier zo gebeuren als hij wat ouder is). Kun je 'm niet richting een andere routine praten zodra hij beneden is? Voortaan als je beneden bent kun je even dit en dit en dit doen bijvoorbeeld? Geen idee of dat werkt, maar dat zou ik proberen. Of het aantrekkelijk maken om eerst op zijn kamer te blijven spelen.
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..quote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:51 schreef SaskiaR het volgende:
Wij kijken best vaak films, altijd handig als je niks anders weet om je kind te vermaken...
In de bios hebben we Corgi gezien laatst, en thuis klassiekers zoals Finding Nemo, Up, Monsters inc, Verschrikkelijke ikke, Minoes, Brave, Kung fu panda etc etc. Als het maar beweegt zit N wel anderhalf uur stil... moet haar ook vaak genoeg achter de ipad vandaan sleuren...
Goed van Max Quoi! N zag de kindjes voorbij rennen en wilde ook graag meedoen, maar dat kon niet meer. Normaal kan ze geen 10 stappen zetten zonder te klagen dat ze moe is, dus we gaan het volgend jaar zien...
Maar echt stil zijn hoeft toch ook niet? Hier laatst voor het eerst naar de bios geweest met peuter en peutergeklets was echt geen punt. Niet op vol volume natuurlijk, maar de sfeer was heel ontspannenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd...
Kan ook zijn omdat N nu nog een stuk jonger is, dat ze dat nog geen probleem vindt. O kan een film die hij al tig keer gezien heeft ook opeens heel eng vinden en dan niet meer willen kijken, net alsof ze opeens echt beseffen wat er gebeurt. Disney-films zijn sowieso vaak niet echt heel kindvriendelijk. Veel ouders die dood gaan en bijv Sneeuwwitje is bijna kleuterhorror (heeft O ook een paar keer probleemloos gekeken, maar vindt hij nu te eng)quote:Op vrijdag 31 mei 2019 11:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..
+1! Ik was echt precies dit aan het bedenken in een bioscoopquote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd...
Die van de tijdmachine?quote:Op maandag 3 juni 2019 08:48 schreef Schanu het volgende:
Peuterbios lijk mij zo leuk! Maar ik denk dat Jewel haar aandacht er echt niet zo lang bij kan houden dus dat durf ik niet aan. De theatervoorstelling van Woezel en Pip duurde 1 uur, en toen werd ze na 45 minuten al hangerig![]()
Frsh, hier een peuter van 2,5 die vaak vroeger wakker is. Zij komt dan naar zolder toe en kruipt tussen ons in, daar maken we juist de fijne knuffelmomentjes van. Is dat nog een idee, of lukt het jouw zoontje niet om dan rustig te blijven liggen bij jullie?
Knappe Max dat hij 1 kilometer heeft hardgelopen!En fijn dat het goed ging in de bioscoop Quoi!
Nazil, dat klinkt als een heerlijk geslaagde verjaardag
Jewel heeft de waterpokken, ze is er twee dagen redelijk ziekig van geweest maar knapte daarna alweer snel op. Ze heeft ook maar weinig pokken gelukkig dus ze komt er genadig mee weg. Het meeste zit op haar buik, onder haar luier, onder haar hoofdhaar en op haar voorhoofd. Wat hebben we ook geluk met die weer, lekker bloot buiten gespeeld in de tuin en door de zon zijn de blaasjes al allemaal ingedroogd. Wel jammer dat Vlokje dit weekend 1 werd en goede vriendinnen niet zijn gekomen omdat ze niet wilden dan hun zoon van 11,5 maand waterpokken zou krijgen![]()
En met dat we Jewel bloot hebben laten rondhuppelen, is de zindelijkheidstraining opeens ook een stuk verder gevorderd. Ze ging al geconditioneerd op het potje, maar als ze tussendoor moest dan gaf ze dat nooit aan. Nu heeft ze het hele weekend keurig alles op het potje gedaan. Op de opvang gaan ze daar nu in mee en laten ze haar ook zonder luier lopen. Hopelijk gaat dat ook goed, ik had de reservekleding daar nog niet aangepast op het mooie weer namelijk
Ja die! Vond het zelf ook wel een wat langdradig verhaal inderdaadquote:Op maandag 3 juni 2019 08:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Die van de tijdmachine?
Maar dat lag aan de show....![]()
Wat een geluk van het snelle indrogen van de blaasjes!
Het bleef zich in de loop afspelen. Dat haalde bij onze zitvleesbillen kind zelf het ongeduld en verveling naar boven.quote:Op maandag 3 juni 2019 09:01 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja die! Vond het zelf ook wel een wat langdradig verhaal inderdaad
Die L! Heerlijk is dat he? Als ze zich zo fijn zelf vermaken - hoe dan ookquote:Op maandag 3 juni 2019 08:34 schreef Nazil het volgende:
Quoi leuk, hoe vond hij het? En bij zo'n kinderfilm mag dat ook, vind ik.
Wij hadden gisteren verjaardag van oma in een zaaltje met veel speelgelegenheid. Lars had wat achternichtjes die hij niet kent zo ingepalmd dat ze met hem mee naar buiten gingen, hem als een koning optilden en hij roept 1x iets over een ijsje en oma zegt ga maar halenik heb hem de hele middag niet gezien, af en toe kwam hij alleen een slokje appelsap halen.
ZZ telt al weken consequent 1-4-5-6-7-8-9-10, ik vind het zó irritant!quote:Op dinsdag 4 juni 2019 22:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Ondertussen telt hij tot 13 (alleen de 3 slaat hij nog wel eens over)
Haha heerlijk! Wurm zegt vaak twee konijnieoren!quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
ZZ telt al weken consequent 1-4-5-6-7-8-9-10, ik vind het zó irritant!Vooral omdat ze het concept "2" echt wel snapt, als ergens twee poezen zijn of zo, dan zegt ze "kijk! twee poezen!". En als ik met één hand een glas optil om een slok te nemen, is het streng "met twee handjes!", kennelijk hebben ze dat als regel op het kinderdagverblijf.
Hier gaat "Hoedje van papier" prima, des te irritanter is dat overslaan bij het tellen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 06:08 schreef Savvy het volgende:
Fee telt ook tot 13, maar slaat áltijd de 3 over. Ook in liedjes als ze maar tot 3 tellen. Dan zingt zij "we varen ja, we varen ja, van 1, 2, 4"
Wat toevallig zeg!quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:12 schreef Schanu het volgende:
Vivi, Jewel doet precies hetzelfde als ZZ! Als ze telt, slaat ze consequent de 2 en 3 over. Terwijl ook zij beide wel kent, en ook het liedje '1, 2, 3 4, hoedje van ...' goed meezingt, etc. Ik snap er niks van
Ook die 'met 2 handjes!' gebruikt ze hier vaker
Ik wil even brood! Mijn peuter zou er nog osjokolaa achterplakken...quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:03 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat grappig allemaal de 3 overslaan!
Mooie start van tellen. Opa's en oma's tellen![]()
Koprollen op straat is idd niet heel handig of pijnloos!
Engelse woorden!![]()
Hier heeft wurm net geleerd door de hoeveelheid babynieuws en geslachtsonthullingen dat blauw voor jongens staat en "pink" voor meisjes.![]()
We zijn momenteel bezig met steenkolen Frans voor aankomende vakantie in de Ardennen. "Jevouwtdreineuhnpijn" wie ontcijfert?![]()
Serieus?quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?
Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
"Je naam is kut en popi jopi, maar niks persoonlijks hoor"quote:Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?
Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
Best een bijzondere mening voor iemand die Cupasoep heetquote:Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Alle Engelse namen zijn op voorhand al niks. Wat is mis met Marjolein en Jaqcues (we noemen hem Sjaak)?quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:05 schreef Savvy het volgende:
En "daar zou ik hier niet mee wegkomen" is ook wel een mooie.
Stel je voor dat je zelf zou bepalen hoe je kinderen gaan heten. 'Nee, laten we 'm maar geen Owen noemen, ondanks dat ik dat zo'n toffe naam vind. Wat zullen de buren wel niet denken! We noemen 'm gewoon Henk'.
Hoe is "de namen die jullie kiezen zijn niks" precies geen aanval?quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:42 schreef Cupasoep het volgende:
Is geen aanval ofzo. Ben beetje bang voor huismoeders, daarom had ik het maar hier getypt in plaats van eens te zeggen aan het schoolplein. Als papa en mama Jayden, Connor en Bezem komen halen.
Ik voel mij nu toch aangesproken, wat is er mis met engelse namen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:39 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Alle Engelse namen zijn op voorhand al niks. Wat is mis met Marjolein en Jaqcues (we noemen hem Sjaak)?
AUW!quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:56 schreef Quoi het volgende:
Let's ignore
Vanochtend was de allerlaatste muziek en dansles van Max. In en na de zomer doen we even rustiger aan vanwege de verhuizing en operatie op stapel. Zit hij tijdens het spelen met zijn vinger tussen de deurVeel bloed en huilen. Erna maar eventjes langs huisarts (dichtbij) gereden en daar is zijn vingertje geplakt. Eenmaal bij de dokter was hij hartstikke stoer. Mijn ventje
![]()
Dat overslaan van cijfers: checkInmiddels noemt hij tot en met 10 wel allemaal op, maar gaat dan soms ineens door naar 19.
Wurm woont onder de rivierenquote:Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Er is een prachtig namentopic iets verder opquote:Op woensdag 5 juni 2019 13:42 schreef Cupasoep het volgende:
Is geen aanval ofzo. Ben beetje bang voor huismoeders, daarom had ik het maar hier getypt in plaats van eens te zeggen aan het schoolplein. Als papa en mama Jayden, Connor en Bezem komen halen.
een Franse naam kan wel in jouw optiek, maar een Engelse naam is gek? Hoe valt dat te rijmen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 13:39 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Alle Engelse namen zijn op voorhand al niks. Wat is mis met Marjolein en Jaqcues (we noemen hem Sjaak)?
De grote piramide van Grimms was hier vanaf die leeftijd een groot succes. Trampoline is overigens ook de bomb, dus dat is een prima cadeau voor later als het wel kan.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:20 schreef Arja het volgende:
Stoere, sneue Max.
Emmy wordt bijna 3![]()
En ik heb geen idee welk cadeau we moeten geven en vragen van anderen. Suggesties?
We willen graag een trampoline tzt en die dan ingraven, maar dat gaat niet lukken voor haar verjaardag
Boven de rivieren wonenquote:
Hier juist andersom. Op de opvang denken ze dat hij nog niet kan tellen (hij redt de 20, inclusief de heel simpele sommetjes in het Bambino loco rekenen-boekje), en daar kan hij wel knippen terwijl hij thuis daarmee doet alsof hij geen idee heeft wat ik hem in handen geef.quote:Op woensdag 5 juni 2019 12:12 schreef LeSage het volgende:
Hier ook wel een eigenwijze. En dan ook keihard volhouden als ie het echt fout heeft![]()
Tellen heb ik al een tijd niet zo bewust met hem gedaan, maar van de week ging dat ineens best goed. Grappig hoe zich dat ontwikkeld.
Vorige week was vriend op oudergesprek bij de speelzaal en hij blijkt heel goed te kunnen puzzelen. Hij maakt thuis puzzels van 50 stukjes zonder hulp, dus ik wist wel dat ie dat prima kon, maar leuk om dan te horen dat de juffen dat ook zagen.
Overigens is het momenteel wel veel strijd. S. luistert vrij slecht en kopieert zijn kleine broer die nogal uitdagend en ondeugend is
Ja Plopsa in De Panne. Erg leuk voor peuters, er is heel veel te doen. Ik denk alleen wel dat het niet leuk is als het druk is, afgelopen maandag was er niets te doen. Vandaag zijn we in Plopsaqua geweest en dat is ook heel erg leuk, maar ik moet er niet aan denken hoe het daar is als het druk is. Alleen het eten is brak en vet.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hier juist andersom. Op de opvang denken ze dat hij nog niet kan tellen (hij redt de 20, inclusief de heel simpele sommetjes in het Bambino loco rekenen-boekje), en daar kan hij wel knippen terwijl hij thuis daarmee doet alsof hij geen idee heeft wat ik hem in handen geef.
Voor tellen is overigens de houten cijferkrokodil-puzzel van de Hema een aanrader, die gaat tot 20 en zorgt niet alleen dat ze de reeks op kunnen noemen, maar ook duidelijk weten wat waar hoort qua volgorde. Gelijk een tip voor @:Arjaje hebt m ook als olifant met letters, maar die is wat meer kriskras qua volgorde. En Bambino loco boekjes (maar wees wel selectief in welke, sommige zijn echt te simpel voor een gemiddelde 3-jarige, en sommige weer redelijk pittig). Verder populair hier het Tiptoi dierenspel, de Vtech kindercamera en gewone spelletjes als domino, memory, uno en kwartet. O heeft zelf een (oude) tablet voor zijn 3e verjaardag gekregen. Daar speelt hij veel educatieve spelletjes op, en voor op vakantie/onderweg staan er wat filmpjes op.
Wat leuk Adrian, Bumba! Wij hebben hier tegenwoordig drie Bumba fans, dus we willen kijken om in het najaar ook weer naar Plopsaland te gaan (tijdens een weekendje weg, is te ver voor een dagje heen en weer voor ons). Peuter is al twee keer geweest en vond het beide keren geweldig. Hij pakt nog regelmatig vol trots de foto waar hij samen met Bumba en Bumbalu op staat. Zijn jullie naar de Panne geweest? Is dat verder al leuk voor peuters qua park?
Wij zijn ook op vakantie en ondanks dat we naar exact hetzelfde resort zijn als in september met 80% dezelfde staf, durft O weer niks. Als iemand hem gedag zegt kijkt hij boos weg en bij alle activiteiten moeten wij mee. Vorig jaar duurde dat bijna twee weken, ik gok dit jaar weer. Maar verder vindt hij het geweldig en valt het strand dit jaar gelukkig ook in de smaak!
Dat moet nog gepland worden! Kan al snel, maar ik wil het richting sept rekken. Jij loopt er natuurlijk ook nog mee rond. Lukt dat een beetje?quote:Op woensdag 5 juni 2019 14:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
AUW!
Voor wanneer staat jouw operatie gepland?
Ene dag beter dan de andere maar de pijn is veel erger geweest dus ik vind een operatie niet nodigquote:Op woensdag 5 juni 2019 22:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat moet nog gepland worden! Kan al snel, maar ik wil het richting sept rekken. Jij loopt er natuurlijk ook nog mee rond. Lukt dat een beetje?
Fijne vakantie FF en Adrian!
@:Arja geen idee. Tweewielertje? Hier denk ik dat we een zandbak in de tuin gaan zetten tegen de tijd dat hij jarig is.
Die bestaan niet meer, denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:33 schreef FlyingFish het volgende:
Voor tellen is overigens de houten cijferkrokodil-puzzel van de Hema een aanrader, die gaat tot 20 en zorgt niet alleen dat ze de reeks op kunnen noemen, maar ook duidelijk weten wat waar hoort qua volgorde. Gelijk een tip voor @:Arjaje hebt m ook als olifant met letters, maar die is wat meer kriskras qua volgorde.
Ik zie hem er op de website ook niet meer bij staan. Maar volgens mij hebben ze in de winkels een wat uitgebreider assortiment nog, want daar zie ik ook andere puzzels en auto's die hier niet meer bij staan. Hij is iig vorig jaar gekocht (hij kreeg de olifant daarna voor zijn verjaardag in augustus), dus wellicht is hij nog ergens in de uitverkoop/hemarkt te vinden? Hema heeft een goede online webcare, wellicht kunnen zij kijken of hij nog ergens ligt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 23:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die bestaan niet meer, denk ik.![]()
Ik zie alleen deze, die is technisch gezien wel in de goede volgorde (van links naar rechts, van boven naar beneden), maar niet heel duidelijk voor peuters:
[ afbeelding ]
Of deze, maar dan kan ze alsnog de 4 op de plek van de 2 leggen:
[ afbeelding ]
Ik zal morgen even op zijn tablet kijken. Dr Panda is iig heel populair (zijn wel spelletjes, maar meestal met een licht educatief element er in, zoals de benodigde stappen om jam te maken). Dikkie Dik spelletjes zijn leuk (memory en puzzels), Busy Shapes (al zou ik die voor een bijna 4-jarige niet meer aanraden) De digitale boekjes van story toys zijn hier ook veel gebruikt (rupsje nooitgenoeg en farm 123, Engelstalig allemaal, heb ik ook op mijn eigen telefoon als korte bezigheidstherapie)quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:45 schreef SaskiaR het volgende:
Welke educatieve apps zijn nou leuk voor (bijna) kleuters? N heeft nu alleen de Duggee app, maar die is wel wat simpel. Nog leuke tips?
Verder qua speelgoed, N vond een speelgoedkassa erg leuk om winkeltje te spelen. En Aquadoodle ook!
Dit inderdaad. Ik kan de interesse niet afdwingen en het interesseert hem echt niets. Het zegt volgens mij ook totaal niets over intelligentie, maar dat wil die vriendin van mij niet geloven. Ook prima.quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:54 schreef Franny_G het volgende:
Dat peuters die beginnen met tellen consequent een bepaald getal (of meerdere) overslaan is heel normaal. Onze oudste deed dat met de drie. Had ook geen enkele zin om haar te corrigeren, want ze begreep het probleem niet.
Op een gegeven moment ging ze het vanzelf goed doen. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om het tellen bij peuters te oefenen. Als de interesse er nog niet is of ze zijn er nog niet aan toe, dan levert het weinig op, behalve dat ze een 'kunstje' kunnen.
Ysje noemt alles 1. En als hij wil tellen, dan is het 1, 1, 1, 1..
Spelletjes? Uno junior, mens erger je niet junior, memory, knappe koppen of mini loco.. knutseldingetjes. Speelgoedkassa'tje wat Saskia zei was hier ook een hit. Zandbak vond ik ook een goede. Kan je ook dingen voor erin vragen. Of leuk buitenspeelgoed. Heeft ze al een fietsje? Fietsbel, vlaggetje oid zijn ook leuke kleinigheidjes die je kan vragen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:20 schreef Arja het volgende:
Stoere, sneue Max.
Emmy wordt bijna 3![]()
En ik heb geen idee welk cadeau we moeten geven en vragen van anderen. Suggesties?
We willen graag een trampoline tzt en die dan ingraven, maar dat gaat niet lukken voor haar verjaardag
Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 14:43 schreef Arja het volgende:
Bambino loco ook leuk. Welke boekjes zijn leuk of een bepaald pakket?
Dankjewel!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 14:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.
Ik vond 'wat hoort bij elkaar' en 'ik kan tellen' wel leuk voor net 3. En voor iets ouder 'ik kan rekenen' 'logisch denken'.
Ik hoop dat het hier ook snel een gewoonte wordtquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:06 schreef Stippelrientje het volgende:
Slaapt ze licht/vast?
Word ze nu al wakker van een aankomende plas?
Dan gaat het snachts ook wat gemakkelijkervoorheen ging het goed, maar toen sliep hij veeeel lichter.
Nu heb ik er een die heel graag zonder luier wilde en ik dus per nacht ook al haalde ik hem eruit en zette hem op een potje toch twee keer per nacht het bed kon verschonen. Na een poos heb ik aangegeven dat ik slaap voor hem belangrijker vind en hij daar beter van kan spelen en groeien. Dus wij hebben weer nachtbroekjes...
Soms roept hij om te plassen, maar vaak niet. Komt wel weer.
Wat goed van de overdag plas acties! Nu vergeet je ook niet meer om het potje steeds terug te zetten![]()
Wij hebben een krijtbord op de wcdeur en daar kraste hij zelf vakjes vol. 1 voor plas en 1 voor poepjes. Als hij een reeks vol had mocht hij wat extra lekkers. Op een gegeven moment was hij zelf niet meer zo happig op vakjes kleuren en vergat hij het steeds vaker. Plassen op de wc werd een gewoonte.
Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:59 schreef Savvy het volgende:
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..
Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiersquote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het niet pittig hoeft te zijn, hopelijk gaat het hier net zo goed! En super die tip van het dubbel opmaken, dankje die ga ik zeker onthouden en toepassen.
Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
Babyzindelijkheidscommunicatiequote:Op woensdag 12 juni 2019 00:39 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiers![]()
Je kunt zelfs newborns zonder luiers houden en beide ingespeeld raken op de signalen. Ik ben de afkorting vergeten van hoe dat stukje "zindelijk" heet.
Misschien is ze er ook gewoon nog niet klaar voor hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
Ik had haar idd al weer rompers aangedaan, maar de meeste rompers krijgt ze ook open. En als dat niet lukt dan maakt ze door de romper heen haar luier los, waardoor die losjes in de romper hangtquote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keer
Wij deden het altijd voor en na het slapen en na ontbijt, lunch en avondeten.quote:Op woensdag 12 juni 2019 09:57 schreef Savvy het volgende:
Vaste momenten is misschien wel een idee. Wat zijn goede vaste momenten?
Ik bied nu wel de wc aan als ze haar luier uitdoet of voor een luierwissel, maar dan wil ze bijna nooit ('ik hoefe niet wc').
Zo zie ik het ook wel. Ik vind zindelijkheid eigenlijk pas als een kind zelf aanvoelt en aangeeft naar de wc te moeten. Op bepaalde momenten naar het potje laten gaan vind ik vallen onder conditionering, dat hebben wij ook gedaan vanaf dat ze 1,5 is maar echt zindelijk wordt ze dus nu pas.quote:Op woensdag 12 juni 2019 10:04 schreef Savvy het volgende:
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.
Wij zijn woensdag aan de beurt, maar dan is hij officieel geen peuter meerquote:Op donderdag 13 juni 2019 18:21 schreef Adrian4 het volgende:
Lastig he Jager, hier nu ook hetzelfde met Willem. Sinds we terug zijn van vakantie, dus ik denk dat terug in het ritme zwaar valt. Vooral Kevin heeft het nu zwaar te verduren.
Zijn hier al peuters die de prik rond de vier jaar hebben gehad? Willem heeft hem vandaag en dat in combinatie met de terug-van-vakantie drama is echt verschrikkelijk. Hoe gingen jullie peuters hier mee om? Ik had hem op zich wel goed voorbereid op wat er komen ging, dat was wel erg fijn voor ons beide. Maar nu wil ik hem het liefst achter het behang plakken.
Er is een speciale afkorting voor. Maar die ben ik echt ontschotenquote:Op woensdag 12 juni 2019 07:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Babyzindelijkheidscommunicatie![]()
N gaf trouwens nooit een signaal, ik heb er echt op gelet... pas als je wat rook merkte je het.
Ze geven signalen van "ik moet" en daar kan je op inspelen. Dat is ook een vorm van zindelijk zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2019 10:04 schreef Savvy het volgende:
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.
Ik geloof wel dat de zindelijkheid tegenwoordig later is doordat de luiers te goed zijn geworden.
Ik heb alleen niet het idee dat Fee het nou zo erg vindt dat haar onderbroek nat is. Ze speelt gewoon lekker verder en beweert bij hoog en bij laag dat ze niet nat is, terwijl ze overal natte plekken achterlaat
+1. Ik ben al lang blij dat ze weer plast ook al is het in haar luier.quote:Op donderdag 13 juni 2019 18:24 schreef Adrian4 het volgende:
Oh en zindelijkheid: lalalalalala
* stopt vingers in de oren
Dit vind ik ook zo leuk.quote:[b]Op donderdag 13 juni 2019 21:32 schreef Arja het volgende:[quote]
Oh en ze kan zo lekker spelen nu en al die fantasie![]()
Als ze wat tekent, zegt ze ook “en dit is Emmy in haar bedje” ofzo. En als we samen een groot huis tekenen dan werken we echt samen. Ik teken slingers omdat oma jarig is en Emmy bedenkt dat er dan ook ballonnen moeten zijn. Zo leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |