SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heheh het vieze vind ik ook niet erg, maar dat competetieve en dan het hele (vr)eetfestijn, ging niet erg soepel en gezellig. Wij hebben ze ook ingenomen, maar ze blijven er om zeuren.quote:Op maandag 22 april 2019 23:32 schreef FlyingFish het volgende:
Dat valt toch wel mee Buda? Ik zie een chocolade gezicht en vieze handen, maar de kleding is nog schoon. Doekje er overheen en klaar! Hier wel eieren gezocht maar daarna alles (op 1 na) ingenomen. Die worden onder toezicht opgegeten, ik hou mijn muren en houtwerk graag wit.
Astma... en dat heeft hij overgehouden aan het rs verhaal... gaat inmiddels weer een stuk beter met m.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:24 schreef Quoi het volgende:
Nou zeg, die James, weer een longontsteking! Zit daar nu nog een soort oorzaak achter GM, of is het pure pech?
Die vragen ja. Hier geen vragen over accenten, maar wel veeeeeeeel vragen. Hij wil van a-l-l-e-s weten hoe het heet. En als een auto dan een grill heeft, heeft een vliegtuig dat dan ook? En zo nee, hoe heet dat dan wel?
En verder de ambulanceAls we die horen wil hij weten wat er is gebeurd, wie er in de ambulance zit, of de brancard wielen heeft en de dokter een witte jas en .... en .... en...
Afijn, zo vertel ik dus dag in dag uit dezelfde riedeltjes. Fijn zo'n sponsje![]()
Hij 'moet' trouwens morgen met mij mee als ik een gaatje moet laten vullen bij de tandarts. Hoop dat het hem geen trauma oplevertHij vindt het leuk, zei 'ie, als hij maar mag kijken.
Ik hou wel van een beetje competitie, eigenlijk iedereen in mijn familie. Maar bij de dreumes- en peuterzoektocht was dat er niet. Normaal zoeken we met volwassenen ook altijd nog eitjes, maar kwam nu qua timing niet uit. Eeuwige roem dan voor degene die zijn eitjes het eerst compleet heeft (ieder heeft een eigen kleur). Mijn kinderen zijn ook alweer vergeten dat ze het gekregen hebben volgens mijquote:Op dinsdag 23 april 2019 10:14 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Heheh het vieze vind ik ook niet erg, maar dat competetieve en dan het hele (vr)eetfestijn, ging niet erg soepel en gezellig. Wij hebben ze ook ingenomen, maar ze blijven er om zeuren.
(we hebben ook bijna nooit snoep dus dan is het een periode heeeel belanhgrijk als het er wel is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Fazz op 03-05-2019 13:38:23 ]
Kleuren op nummer, "connect the dots", kleuter puzzelboekjes, doolhof, dingen opzoeken die met een bepaalde letter beginnen, items op kleur sorteren, mozaīek, reuze-ministek, loco, knip-oefeningen (kan je vinden op Google), met een prikpen en prikblok leren werken, collage maken, ritmes klappen, magiboek/tiptoi aanschaffen.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:11 schreef Krisvc het volgende:
L. wordt in juli 4. Ze gaat in september pas naar school, maar ze is er zo ontzettend aan toe al. Heeft iemand nog ideeën voor wat ik thuis al met d'r kan doen om haar een beetje uit te dagen? Qua knutselen doen we veel en kom ik er wel uit, maar misschien dat ik d'r nog anders kan uitdagen.
Hahahahaquote:Op zondag 5 mei 2019 11:34 schreef Quoi het volgende:
Goed zeg, jullie leergierige sponsjes![]()
Mijn kleine man staat met zijn vader onder de douche en roept ineens: IK WIL PLASSEN OP HET POTJE!
En zo werd er een plasje gedaan. Alleen als ik even wil komen kijken (om hem de hemel in te prijzen natuurlijk), zegt hij: Ga jij even weg![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Van die oude fotobewaarmapjes of van die doorzichtige insteek hoesjes voor een map zijn leuk om wat mee te doen.quote:Op zondag 5 mei 2019 09:50 schreef coccinelle het volgende:
Goed idee van die boekjes, Stippel!
Ik heb geen idee hoe ver ze is in haar ontwikkeling, maar ik herken het probleem wel.
Wij hebben van jumbo de 'ik leer lezen' en 'ik leer rekenen' spel voor onze peuter. Verder vindt hij een magnetisch tekenbord geweldig. Samen oefenen met schrijven. En als het fout gaat is het zo gewist. Op papier levert nog teveel frustratie.
In mijn omgeving komt de kleurenkameleon en op weg naar groep 1 spel ook vaak voorbij.
Loco? Klinkt misschien echt super suf en oud. Maar mijn 4-jarige is daar écht fan van. Oh en Uno junior vond, ( nog steeds trouwens) ze ook erg leuk.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:11 schreef Krisvc het volgende:
L. wordt in juli 4. Ze gaat in september pas naar school, maar ze is er zo ontzettend aan toe al. Heeft iemand nog ideeën voor wat ik thuis al met d'r kan doen om haar een beetje uit te dagen? Qua knutselen doen we veel en kom ik er wel uit, maar misschien dat ik d'r nog anders kan uitdagen.
Wat leuk om James weer eens te zien! Onmiskenbaarquote:Op zondag 5 mei 2019 15:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het met jullie driftige peuters? James zit echt in een fysieke fase oid... hij maakt ruzis met zn zus en dan zie je zn metertje echt oplopen van 0-100 waarop zn zus vaak al roept "mama pas op hij gaat me pakken..."
Corrigeren en/of straf geven lacht ie gewoon om.. alleen de gehate hoek heeft effect. Ik dacht dat ik wel wat gewend was met Saar maar deze man overtreft het.😂😂
Enthousiast is hij in elk geval♡1e keer vliegen?quote:Op maandag 6 mei 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat leuk om James weer eens te zien! Onmiskenbaar![]()
En arme Saar.
Wij hebben een weekendje Londen geboekt! Zo tof om met Max te gaan vliegen. Helemaal zin in! Nu nog aan zijn verstand peuteren dat hij echt nog wat nachtjes moet slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Dat wordt een feestje voor Maxquote:Op maandag 6 mei 2019 22:33 schreef Quoi het volgende:
Ge-wel-dig lieve foto’s zeg! Plezier spat er vanaf. James en Max hebben dezelfde bodywarmer![]()
Hij vloog al eerder, maar snapte dat toen niet. Nu weet hij zelfs wat een pushback is en dat er 2 piloten zijn. Totaal in de ban van vliegtuigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij waren dit weekend dus in de Efteling, en oh wat heeft hij daar genoten. Hij heeft er nu ook zo'n goede leeftijd voor, heerlijk om te zien.
Hele mooie foto's van jullie, GM! En Max is inderdaad ook al zo'n grote vent Quoi.
Schanu, de interactie tussen jullie meiden klinkt zo lief. Ik kan ook smelten als Ketel ineens gek doet om Welpje aan het lachen te maken, of hem spontaan knuffelt of aait. Zo lief.
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 09:45 schreef Schanu het volgende:
Wat een leuke foto's van James en Max
En die driftbuien lijken mij erg lastig Gewoonmezelf. Jewel heeft wel echt driftbuien, maar ze wordt niet fysiek richting anderen. Ook hier helpt echter weinig tijdens zo'n bui en eindigt ze vaak in de hoek. Dat vindt ze dan eerst soms nog om te lachen, maar uiteindelijk wordt ze er wel rustig van en kan ik daarna met het haar praten en knuffelen en is het vaak weer goed. Lukt dat bij James ook een beetje?
En mijn meisje wordt zo groot, ze ontwikkelt opeens zo snel dat ik amper het gevoel heb het nog bij te kunnen houden. Ze is ook steeds liever naar haar zusje. Het ene moment imiteert ze het gedrag van Vlokje om aandacht te krijgen, maar het andere moment gaat ze voor Vlokje zingen en haar aaien als ze begint te huilen om haar te troosten. SmeltEn ze spelen samen zo enorm leuk, schaterlachen om werkelijk niets, wederom smelt
Mijn grote dame.Jawel, er valt goed met hem te praten als hij gekalmeerd is... het is gewoon een driftkikker... hoop dat dit vanzelf tempert, aan de andere kant is het ook de.grootste kroelkont van de wereld♡SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie dame![]()
Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter![]()
De efteling staat hier hoog op de lijst.S. 2014
J. 2016
Nog anderhalve maandquote:Op dinsdag 7 mei 2019 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter![]()
In de 1e plaats... volg je gevoel!En inderdaad bij een christelijke school vragen hoe dat tot uiting komt, hoeveel studiedagen er per jaar zijn, continuerooster? Pestbeleid? Opvangen van ziektedagen?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:44 schreef Quoi het volgende:
Wat leuk om jullie peuters te zien, Schanu en Luna. Nu ben ik alleen soms het spoor bijster qua leeftijden. Ketel dus bijna 4? Jewel rond Max' leeftijd? Max is 2 jaar en 8 maanden. Qua lengte geen idee Nazil. Iets meer dan een meter ofzo? Het trof me ineens zo op deze foto, dat hij zo groot is. Zo dagelijks valt mij het niet meer op.
Morgen ga ik bij 2 basisscholen kijken! Max gaat bij het eerste bezoek mee en gaat bij de tweede even bij opa en oma spelen. Nog tips voor wat minder voor de hand liggende vragen? Sowieso is sfeer opsnuiven het plan. De 3 kandidaat scholen zijn alle 3 wel ok.
Ik weet dat bij de montessori waar O straks heen gaat juist die andere vakken (aardrijkskunde, natuur, geschiedenis) geīntegreerd zijn in 1 vak waarbij ze met thema's werken. En ook daar binnen komen ook de basisvaardigheden taal en rekenen regelmatig aan bod (naast de losse lessen daar voor). Ik weet wel dat de school heel matig scoorde met de Cito, kwam ook niet vaak overeen met advies van de leraar, maar toen zijn ze gaan oefenen met die manier van toetsen en zijn de scores afgelopen jaar heel erg verbeterd, terwijl er verder aan het onderwijs niets aangepast is.quote:Op woensdag 8 mei 2019 23:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Moeraskat leuk je weer eens te zien hier!![]()
Basisscholen, ik vind het ook maar lastig om daar nu al mee bezig te zijn.![]()
Hier in de wijk zitten er 4: 2x rooms katholiek, 1x christelijk en 1x openbaar. Ik heb als kind van niet-gelovige ouders op een rooms katholieke school gezeten en dat ging prima, dus de gelovige scholen vallen niet per definitie af. Wat ik vooral lastig vind, is inschatten wat er van de mooie intenties (zoals op de website) terechtkomt in de praktijk. De christelijke school heeft bijvoorbeeldmoestuintjes
op het schoolterrein, maar aan het onkruid te zien is daar al jaren niks meer aan gedaan.
Wat verder weg (op zo'n 10 minuten fietsen) is nog meer keuze, o.a. montessori en vrije school. Bij dit soort niet-reguliere scholen vrees ik dan weer dat de mooie dingen (meer aandacht voor seizoenen, natuur, kunst, etc.) ten koste gaan van de basisvakken als lezen en rekenen en het niveau van uitstromen. Het motto van montessori ("Leer mij het zelf te doen") past dan wél weer heel goed bij ZZ op dit moment.
Dus.
Voor we gingen kijken bij de 2 scholen hier had de openbare mijn voorkeur boven de christelijke, maar eenmaal daar vond ik het chaotisch,rommelig en kreeg ik er een naar gevoel bij...( mijn basisschoolperiode gaf net zo'n gevoel) En op de christelijke school was het ordelijk, rustig en voelde heel fijn! De directie kent ieder kind bij naam en er is een goed anti-pest beleid.. en nu na bijna 1 jaar school blijkt deze school ook heel goed bij mijn dame te passen, en ik denk dat James er tzt ook zijn weg wel zal vinden.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was![]()
Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.
School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).
Volgende week school nr 3.
Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?
Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.
Hier hebben we ook gekozen voor de meest klassikale school hier in het dorp. Ik denk dat Willem beter past bij een duidelijke structuur, maar misschien projecteer ik mijn eigen gevoel wel te veel op hem hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was![]()
Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.
School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).
Volgende week school nr 3.
Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?
Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.
Oh ja dit herken ik wel. Het is vooral ook het bekende wat je opgeeft en het onbekende wat je er voor terug krijgt. Ik hoop dat het ons ook zo goed gaat bevallen uiteindelijkquote:Op donderdag 9 mei 2019 12:49 schreef Burdie het volgende:
Ergens gaan kijken is idd de beste manier om een school te vinden. Wij zijn bij best veel scholen geweest, en de "nou, laten we hier dan ook maar kijken, dan kunnen we het afstrepen"-school maakte mij aan het huilen om hoe goed die school bij ons paste en hoe 'thuis' we er ons allemaal voelden.
Helaas gingen we een half jaar later verhuizen, om de school heb ik misschien nog wel het meest moeten huilen.
In het nieuwe dorp hebben we de "meest acceptabele" school gekozen (was natuurlijk geen eerlijke vergelijking aangezien we zo hadden geboft met de eerste school), en dat blijkt een super leuke, gezellige en geschikte school te zijn voor Kuiken. En Guppy kan ook niet wachten tot hij er naartoe mag.
Ik vond het hebben van een schoolgaand kind echt tien keer sneller wennen dan ik had verwacht.quote:Op donderdag 9 mei 2019 13:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben nog een beetje in ontkenning. We hebben al lang en breed een school gekozen en Ketel is er ook al ingeschreven, maar dat hij daar over 3,5 maand ook echt naartoe gaat, dat wil er nog niet zo in bij mij.En dan gaat hij dus al later dan 'gewoon', hij is half juni jarig maar start pas aan het begin van het schooljaar.
@:mousemicky![]()
Wat goed!
Jeeeeeej! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 mei 2019 18:29 schreef Quoi het volgende:
Maar goed, ons huis is al verkocht, dus een terras in bloei is overrated.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 13 mei 2019 18:29 schreef Quoi het volgende:
Maar goed, ons huis is al verkocht, dus een terras in bloei is overrated.
jammer van je moederdag! Mijn man had uitgepakt, ontbijt van de lekkere bakker, een bosje bloemen, en taart! Daarbovenop nog de knutsels van T en O.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:28 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie over Quoi?
Mijn Moederdag viel ook een beetje tegen. Een ontbijt op bed bestaande uit verse jus (waarvoor ik de avond ervoor zelf nog de sinasappels moest halen), een broodje smeerworst en een banaan. En het broodje voerde peuter grotendeels aan zijn zusjes, en de banaan heeft hij grotendeels zelf opgegetenen op school doen ze niet aan Moederdag, dus ik kreeg er een tekening bij waar ze alledrie stickers op geplakt hadden want ze wilden niet kleuren. Ik heb gisteren zelf maar chocolade gekocht ter compensatie.
Jagar, hoe gaan de nachten bij jullie qua zindelijkheid? Bleef hij hiervoor al droog s nachts? Hier gaat het overdag goed, maar s ochtends overstroomt z'n luier bijna, ook omdat hij vaak al dik een uur wakker is voor hij ons wekt.
Hahaquote:Op woensdag 15 mei 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Hij is er een paar keer op gaan zitten zonder resultaat. Toen ik even binnen was hoorde ik ‘m zeggen: zo, ik ga me even wassen. Hij waste zijn gezicht, haren en handen met ....... juist ja, dat wat in een plasje op de tegels lag![]()
Maar ookal gaat hij volgend jaar naar school, hij is toch nog niet leerplichtig? Je zou hem dus prima nog een dagje thuis kunnen houden...quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:23 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is ook raar gedaan door de gemeente, alle bijzondere onderwijsvormen bij elkaar. Je zou verwachten dat dit een beetje afgewisseld wordt met openbaar en gelovig onderwijs, ook om juist die onderwijsvormen voor mensen uit andere stadsdelen toegankelijk te maken. Woon je in een yuppenwijk Ono?
Ik ben overigens nu al aan het wennen aan het gebrek aan vrijheid volgend jaar (ook al is dat pas echt vanaf 5 jaar). Even op een maandag met z'n allen een dagje weg is er dan niet meer zomaar bij, en de vakantieplannen voor najaar 2020 kunnen opeens alleen nog maar in de herfstvakantie...
Ja, dat klopt voor komend jaar, maar najaar van 2020 dus niet meer. En we waren aan het oriënteren voor een grote reis dan, wat dus eigenlijk voortaan geen optie meer is. Het voorjaar 2020 zit al volgepland vanwege een buitenlandse bruiloft en familievakantie, dus daarom keken we automatisch naar het najaar. Dit jaar heeft m'n man er geen dagen meer voor waarschijnlijk, maar volgend najaar is dus ook geen optie meer voor de komende 15 jaar.quote:Op donderdag 16 mei 2019 11:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar ookal gaat hij volgend jaar naar school, hij is toch nog niet leerplichtig? Je zou hem dus prima nog een dagje thuis kunnen houden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |