abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186355775
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186355779
Meer Pret met Peuters *O* *O*
pi_186358202
Wij vierden gisteren Pasen in de dierentuin, dus op tijd op pad en geen eieren gezocht. We hebben ook niet zo'n geschikte tuin om ze te verstoppen. Misschien volgend jaar. :)

Dierentuin was wel echt leuk trouwens, Ketel heeft heel veel gezien en gedaan en hield het goed vol. Ik kan echt genieten (en verbaasd staan) van hoe groot hij dan al is. O+ Over minder dan 2 maanden wordt hij 4, hoe dan?!

En hoeveel hij al begrijpt en de verbanden die hij legt... Vorige week is een goede vriend van mijn man overleden, dus we legden aan Ketel aan dat papa verdrietig is omdat zijn vriend dood is. Nu vraagt hij regelmatig of die vriend nog steeds dood is, en kondigt dan aan dat hij politieman en dokter wil worden, dan pakt hij boeven en maakt mensen beter en dan is papa niet meer verdrietig. ;( O+
pi_186358674
Vrolijk pasen allemaal. 🐣

Leuke foto's Q. Spelem met de tuinslang in natuurlijk ook superleuk!

Hier ook geen paaseieren gezocht. Ze hebben van alle kanten chocolade hazen, kippen en eitjes gekregen, vond het wel genoeg.

Vandaag lekker een dagje opruimen en poetsen in huis, James heeft weer eens longontsteking dus zijn energielevel wisselt.
S. 2014
J. 2016
pi_186358842
Wat aandoenlijk Luna :'( O+ En knap ook dat hij zich zo kan verwoorden!

Kroketje begint wat meer te praten en zegt nu 3 woorden zinnetjes O+ ‘Papa ook eten’ of ‘Nijntje boek lezen’. Fijn deze upgrade *O*
Haar nieuwste woord dit weekend was ‘ninja’, krijg je met een broer die zo’n Ninjago fan is :D

Straks weer lekker naar buiten voor weer zo’n heerlijke lente dag O+
pi_186359696
Och arme James. Beterschap

Wij zijn hier ook afwisselend ziek geweest, maar tussendoor ook veel genoten. Picknicken in het park, dierentuin en bbq vindt ze ook zo gezellig.
  maandag 22 april 2019 @ 15:18:31 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_186363451
wij hebben wel eieren gezocht :') doe ik ook nooit meer :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186363490
Vrolijk Pasen allemaal, met dit mooie weer!

Beterschap James :*

Wat lief Luna O+ en dat hij zo inlevend is en papa blij wil maken!

Nomm eieren :)

N is ook van de verbanden en de vragen. Alles wat je uitlegt wordt gevolgd door meerdere vervolgvragen. Dus krijg je dingen als 'waar is nu het skelet' (van de dode hond van oma), 'als je ziek bent, dan vechten de goede bacteriën toch met de slechte?' 'hoe werkt mijn lichaam?' 'waarom is de lucht eigenlijk blauw'? en 'waarom praat ik Engels met een Nederlands accent?' Ze wil ook steeds weten waar we zijn ('is Rotterdam in Nederland? Zijn we nu ook in Nederland? Waarom woont oma in Portugal?'). Je hebt het er maar druk mee om alles te beantwoorden :P
pi_186372871
Wat een ingewikkelde vragen al Saskia! Hier is het vooral "welke moet ik kiezen?" En "wie is 'Lala' (zus)?" Qua geheugen verbaas ik me wel soms. Vanavond Nijntje in het museum gelezen, laatste keer was maanden geleden, maar hij wist precies welke pagina er kwam en dat we vorig jaar met de trein naar het Nijntje museum zijn geweest (daar hadden we het boekje ook gekocht).

Dat valt toch wel mee Buda? Ik zie een chocolade gezicht en vieze handen, maar de kleding is nog schoon. Doekje er overheen en klaar! Hier wel eieren gezocht maar daarna alles (op 1 na) ingenomen. Die worden onder toezicht opgegeten, ik hou mijn muren en houtwerk graag wit.

Beterschap voor James! Het zit hem niet mee.
  dinsdag 23 april 2019 @ 09:24:12 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186375975
Nou zeg, die James, weer een longontsteking! Zit daar nu nog een soort oorzaak achter GM, of is het pure pech?

Die vragen ja. Hier geen vragen over accenten, maar wel veeeeeeeel vragen. Hij wil van a-l-l-e-s weten hoe het heet. En als een auto dan een grill heeft, heeft een vliegtuig dat dan ook? En zo nee, hoe heet dat dan wel?

En verder de ambulance 8)7 Als we die horen wil hij weten wat er is gebeurd, wie er in de ambulance zit, of de brancard wielen heeft en de dokter een witte jas en .... en .... en...

Afijn, zo vertel ik dus dag in dag uit dezelfde riedeltjes. Fijn zo'n sponsje O+

Hij 'moet' trouwens morgen met mij mee als ik een gaatje moet laten vullen bij de tandarts. Hoop dat het hem geen trauma oplevert :') Hij vindt het leuk, zei 'ie, als hij maar mag kijken.
  dinsdag 23 april 2019 @ 10:14:25 #11
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_186376560
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 23:32 schreef FlyingFish het volgende:
Dat valt toch wel mee Buda? Ik zie een chocolade gezicht en vieze handen, maar de kleding is nog schoon. Doekje er overheen en klaar! Hier wel eieren gezocht maar daarna alles (op 1 na) ingenomen. Die worden onder toezicht opgegeten, ik hou mijn muren en houtwerk graag wit.

Heheh het vieze vind ik ook niet erg, maar dat competetieve en dan het hele (vr)eetfestijn, ging niet erg soepel en gezellig. Wij hebben ze ook ingenomen, maar ze blijven er om zeuren.
(we hebben ook bijna nooit snoep dus dan is het een periode heeeel belanhgrijk als het er wel is)
  dinsdag 23 april 2019 @ 10:25:49 #12
73386 Fazz
onderweg
pi_186376699
Beterschap voor James GM!

Heerlijk die nieuwsgierige vragen van peuters O+ Ik kijk zo weer uit naar die fase :)

Zijn jullie peuters ook zo kieskeurig met hun kleding? Kroketje heeft duidelijke voorkeuren van wat ze wel/niet aan wil. Zo had ze vandaag een jurk, (niet-matchend :+ ) vest, sandalen, zomerjas, muts, sjaal, tas en knuffel mee naar het kdv. Ik kon voor vertrek gelukkig nog een hoop miniscule playmobile items uit haar tasje mikken anders raakt ze die natuurlijk kwijt :').
pi_186387604
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:24 schreef Quoi het volgende:
Nou zeg, die James, weer een longontsteking! Zit daar nu nog een soort oorzaak achter GM, of is het pure pech?

Die vragen ja. Hier geen vragen over accenten, maar wel veeeeeeeel vragen. Hij wil van a-l-l-e-s weten hoe het heet. En als een auto dan een grill heeft, heeft een vliegtuig dat dan ook? En zo nee, hoe heet dat dan wel?

En verder de ambulance 8)7 Als we die horen wil hij weten wat er is gebeurd, wie er in de ambulance zit, of de brancard wielen heeft en de dokter een witte jas en .... en .... en...

Afijn, zo vertel ik dus dag in dag uit dezelfde riedeltjes. Fijn zo'n sponsje O+

Hij 'moet' trouwens morgen met mij mee als ik een gaatje moet laten vullen bij de tandarts. Hoop dat het hem geen trauma oplevert :') Hij vindt het leuk, zei 'ie, als hij maar mag kijken.
Astma... en dat heeft hij overgehouden aan het rs verhaal... gaat inmiddels weer een stuk beter met m.
S. 2014
J. 2016
pi_186388232
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:14 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Heheh het vieze vind ik ook niet erg, maar dat competetieve en dan het hele (vr)eetfestijn, ging niet erg soepel en gezellig. Wij hebben ze ook ingenomen, maar ze blijven er om zeuren.
(we hebben ook bijna nooit snoep dus dan is het een periode heeeel belanhgrijk als het er wel is)
Ik hou wel van een beetje competitie, eigenlijk iedereen in mijn familie. Maar bij de dreumes- en peuterzoektocht was dat er niet. Normaal zoeken we met volwassenen ook altijd nog eitjes, maar kwam nu qua timing niet uit. Eeuwige roem dan voor degene die zijn eitjes het eerst compleet heeft (ieder heeft een eigen kleur). Mijn kinderen zijn ook alweer vergeten dat ze het gekregen hebben volgens mij :')
pi_186390814
Ik had plastic eieren die open kunnen. (Bij de kruidvat in de aanbiedingsbak ;) ) Een boel kleine en ook grotere waar ik een letter van de kindernamen op had geschreven. Daar zat in sommige iets in (zoals een snoepje). Ze mochten alleen die van hunzelf vinden.

Dit jaar 3 kinderen die zochten 8,6 en 3 1/2 jaar . Ze wisten het nog allemaal van vorig jaar en waren rete enthousiast om weer te gaan zoeken.

Daarna gewoon lekker gegeten enz met elkaar. De eieren zitten nu alweer terug in het zakje voor volgend jaar.

Mijn zoontje mag ivm sojavrij, melkvrij en nootjesvrij bijna geen chocolade en zoveel gekkigheid hoeft ook niet van ons. Dit werkt wel voor hier. Misschien ook wel voor anderen. :)
Schudden voor gebruik
pi_186390815
Beterschap GM
Schudden voor gebruik
pi_186390843
Heerlijk zo een eigen style en willetje Fazz!

Als mijn zoontje mocht kiezen was het of in zijn bloterik en regenlaarzen of in zijn pyjama met regenlaarzen.

:+
Schudden voor gebruik
pi_186391873
Wij hebben vrij weinig aan Pasen gedaan. Zus ging logeren bij opa en oma en Fee mist er toch nog niet zoveel aan. Wel ontdekt dat ze dol is op chocolade eitjes, die kreeg ze van de paashaas die we tegen kwamen op weg naar het strand. Als het aan haar lag bleef ze teruglopen voor een nieuw eitje :Y)

Fee heeft wel (niet eetbare) eitjes gezocht op het kdv en Zus bij opa en oma. Dat vonden ze allebei wel heel erg leuk, dus misschien volgend jaar toch eens introduceren.

Haha, leuk zo'n eigen style Fazz :D
Hier valt het wel mee, wel wil ze vaak een zelfde soort kledingstuk aan als Zus.

En ze loopt ook het liefst in d'r blootje rond. Nieuwste trend is, nu ze met het warme weer geen rompertje aan had, om elke keer haar luier uit te doen. Dan had ze net een schone aan, zegt 'oh, plasje', trekt haar luier uit en gooit 'm in de prullenbak.
Zo gingen we wel hard door de luiers heen, dus bloot was toch wel handig :+
pi_186392818
Bloot is dan zeker handig!

Het zindelijk worden of zijn kan dan ineens in een andere versnelling springen.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 april 2019 @ 21:23:52 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186466128
De koning komt hiernaartoe mama, over een paar minuutjes! :')

Afijn, onze kleine man haalt de hele dag grapjes met ons uit. Net tijdens het voorlezen noemde hij doelbewust elk dier anders en schoot daardoor in een neverending lachstuip. Lekker ding O+

Wij hebben wat rondgeslenterd in de stad, met de rugzak mee voor als Max moe was, maar daar bleek hij niet meer echt in te passen. Verder hebben we met z'n drieën kilo's hummus en pita's gegeten. En ik won op de kermis een tractor voor Max - zo'n plastic ding, waar we er al 10 van hebben. Volgend jaar kan ik een kleedje vol met tractors neerleggen op Koningsdag.

Hoe was jullie Koningsdag?
pi_186468264
Ik had Koningsdag zonder kinderen maar met heel veel pannenkoeken (bakken) op de vrijmarkt voor de padvinders. Uiteindelijk nog wel een kort rondje daar gelopen en wat nieuwe puzzels voor hem gevonden. Helemaal gelukkig is hij met wel vier dinosauruspuzzels, een grote disneypuzzel en een tel/reken magneetding. Totale schade ¤4,50. En dan heeft m'n moeder ook nog wat dingen gekocht, maar dat is nog een verrassing. In ieder geval een hoop boekjes van de Disney boekenclub. Wel erg jammer van het weer, ik kwam veel mini loco tegen maar was meestal verzopen door de stortbuien. Hopelijk volgend jaar beter weer.

Dat andere dieren noemen vond O ook altijd geweldig. Zelf het verkeerde dier noemen werkte ook altijd goed als hij boos of verdrietig was.

Zindelijkheid heb ik even opgegeven. Overdag thuis gaat goed, buitenshuis doen we gewoon nog aan luiers. En nog steeds is poepen het eerste wat hij s avonds met zijn luier aan doet :'). Ik hoop op vakantie een flinke slag te slaan bij ze alle drie, en daarna wordt het zomer dus gaan we thuis verder.
  Manager PR/Moderator maandag 29 april 2019 @ 01:39:31 #22
269689 crew  Viv
pi_186490431
Ik ben op Koningsdag met ZZ tussen de buien door naar de stad gefietst vanwege de vrijmarkt. Onderweg was het al leuk voor haar dat er veel huizen waren met de vlag uit. (Volgens mij hebben wij niet zo'n houder voor een vlaggenstok aan ons huis, dat moeten we wel nog even regelen voordat ze eindexamen doet. ;) )

Na even rondsnuffelen heb ik haar een bak Duplo en een sprookjesboek laten afrekenen, en daarna wees ze zelf zo'n retro Fisher-Price telefoon aan. Die hebben we ook gekocht en zo leuk: ineens pakte ze het touwtje en liep ze heel zelfverzekerd 2 meter voor mij uit door de mensenmassa (eerder wilde ze steeds handje vasthouden of gedragen worden), dus met die telefoon achter zich aan rollend. :D O+

In totaal ¤3,60 uitgegeven, en dat terwijl de set Duplo bijna compleet was, met als nieuwprijs ¤30 zag ik later. :o

Voor herhaling vatbaar dus, zowel qua koopjes als qua leuke ervaringen. O+
pi_186491325
Ik neem mijn man nooit meer mee naar een rommelmarkt :+ we kochten de zoef zoef dierentuin, boomhut, brandweerkazerne en losse baan met 8 diertjes/auto's voor 20 euro. Hele woonkamer vol :o had ik nooit gekocht anders. L zelf wilde heel graag een lelijke tractor van 25 cent prima kind, hier heb je geld. Helena blij inderdaad, hele ochtend mee rondgelopen.

Gisteren zijn we voor het eerst naar de bioscoop geweest. Wat vond hij dat geweldig! Hij heeft zo ontzettend genoten, bleef heel lief zitten en in de pauze wilde hij de zaal niet uit want hij wilde niet naar huis O+ uiteindelijk heeft hij toch nog even geplast en gepoept op de grote wc in de bioscoop.
  dinsdag 30 april 2019 @ 21:20:23 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186526156
Zo hey, plassen en poepen op de grote wc ^O^ Knappie! Hier totaal nog geen ontwikkelingen op dat vlak.

Max zet momenteel al zijn punten in op spraak, zo lijkt het :P
pi_186526550
Fazz, nu al gevoel voor mode dus ;). Hier weinig mening bij mijn peuter maar hij draagt momenteel liever geen blouse. Gok vanwege het promoten van zelf aan- en uitkleden. Dan is een longsleeve natuurlijk aanzienlijk makkelijker dan een blouse.
Hij gaat overigens wel akkoord met een blouse als ik hem mijn hulp aanbied.

Mooie vondsten op de vrijmarkt! Leuk! Wij maakten ook een rondje maar kochten niks.

Zindelijkheid, Twix is al 3,5. We deden al eens een serieuze poging van een week maar na een dag met heel veel diarree (foutje met zijn allergie), werd dat een drama. Maar ik werd een tikkeltje nerveus zo richting basisschool en zulks.

Tot drie weken geleden.
“Ik ben al een grote jongen, ik hoef geen dutje meer te doen.
Maar grote jongens plassen en poepen ook op het toilet toch?
Oké mam!”
Twix trekt zijn broek omlaag, rukt zijn luier uit en trekt zijn broek weer omhoog.
“Ik ben echt een grote jongen mama.”

Zindelijk. Hoppa. Voor niks druk om gemaakt.
pi_186527513
Maltheser zo snel gaat het bij ons niet ;) super knap! hij plast nu ruim 2 weken een paar keer per dag op het potje of de wc, maar blijft nog niet droog tussendoor. Beweert ook glashard dat hij niet in de luier gepoept heeft bijvoorbeeld. Zodra het blote benen weer is, laat ik hem in een onderbroek lopen en hopelijk heeft hij het dan snel helemaal door.
pi_186527829
Zindelijkheid! Ketel maakt daar echt grote stappen in op het moment. Is (in tegenstelling tot de algehele trend geloof ik) zo goed als poep-zindelijk, maar niet op het gebied van plassen. Hij geeft heel goed aan wanneer hij moet poepen. Thuis gaat hij dan op het potje, maar toen we vorige week een hele dag de hort op waren ging hij ook heel goed op de grote wc in horeca (wel met mijn hulp). Trots dat ik was! O+ Tussendoor is zijn luier dus nog wel nat, maar een poepluier hebben we gok ik al 2 maanden niet meer gehad.

Dankzij logopedie gaat zijn uitspraak nu ook met sprongen vooruit, zo fijn! Ik vreesde een beetje dat hij straks niet klaar zou zijn voor school, maar nu denk ik dat het in september wel goed gaat komen. :)
  dinsdag 30 april 2019 @ 23:18:14 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186530110
Knap hoor! En Malteser, absurd hoe snel dat ineens ging.

Al mijn hoop is gericht op de zomer en een huis met een tuin. Broek uit en gaan. Verder heeft een collega beloofd een tweedehands toiletverhoger mee te nemen, met zo'n trappetje. Potje is een grote misvatting; hij wil gewoon doen wat wij doen (en wij zitten niet op een potje :+ ).
pi_186534701
Hier begint L. nu ook. Ze plast/poept zo af en toe op de wc of het potje, en trķts dat ze dan is. :D O+ N. begon pas veel later, maar was rond haar derde verjaardag ineens patsboem dag- en nachtzindelijk. Wat betreft L. sta ik er dus ook heel relaxt in, als ze er aan toe is komt het vanzelf. :)

L. is besmet met het koortslipvirus en haar hele tong en tandvlees zijn daardoor ontstoken, zo zielig. :'( N. Had een jaar of twee geleden hetzelfde, maar dat duurde korter dan dat het nu duurt bij L. Sneutje.

Mijn grote gaat straks voor de tweede keer wennen op de BSO en dinsdag voor het eerst op school. :o 12 mei wordt ze vier, en ik vind het nog steeds alleen maar leuker worden. O+
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:50:26 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186550257
Selvaria, wat snel alweer dat N naar school gaat! En nog leuker? Dat kan bijna niet, denk ik bij elke leeftijd, maar ik vind het ook echt elke keer leuker worden.

Het huis 's ochtends achterlaten voor bezichtigingen én op tijd de deur uit met peuter. Mán wat een topsport. Het lijkt er gelukkig wel op dat we voor het laatst hebben schoongemaakt/opgeruimd w/
  woensdag 1 mei 2019 @ 22:11:47 #31
73386 Fazz
onderweg
pi_186550977
Oh spannend Q, hebben jullie een bod ontvangen?

Zindelijkheid gaat hier nog wel even duren vrees ik, al merk ik wel dat ze soms aangeeft dat ze moet plassen/poepen. Dirigeren naar het potje leidt vervolgens tot boosheid :+

Spannende tijden Selvaria, ik vond school ook zo'n mijlpaal O+

Vandaag waren we lekker in het bos O+ O heeft al een heel stuk zelf gelopen, zonder gepiep *O* En takken zoeken is natuurlijk het einde O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fazz op 03-05-2019 13:38:23 ]
pi_186551359
OH heerlijk Fazz! En takken, stenen, alles wordt hier verzameld en in z'n jaszak gedaan. Prachtig is dat, ze zien daar zo iets bijzonders in!

L, heb je op school (opvang) nog op de wc geplast? (praat mij een beetje na) of heb je in de luier geplast? 'ja luier geplast. En op brandweerpotje en kreeg sticker en toen nog een plasje en nog een sticker!' geen idee of ze een brandweerpotje hebben maar meneer heeft het zelf wel goed geregeld met die stickers. Hebben we thuis 1 dag gedaan en hij heeft zelf bedacht dat hij op de opvang een sticker wil na het plassen en de leidsters gaan daar gewoon in mee _O-
pi_186621407
:W

L. wordt in juli 4. Ze gaat in september pas naar school, maar ze is er zo ontzettend aan toe al. Heeft iemand nog ideeën voor wat ik thuis al met d'r kan doen om haar een beetje uit te dagen? Qua knutselen doen we veel en kom ik er wel uit, maar misschien dat ik d'r nog anders kan uitdagen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_186621612
Bij de action zijn kleine oefen boekjes, misschien is zoiets wat?

Wij doen aan kleine reken oefeningen, maar dat is meer omdat hij daar om vraagt.

Ook de wat hoort bij elkaar of wat is het verschil oefeningetjes.

Of zoiets als loco?
Schudden voor gebruik
pi_186622314
Goed idee van die boekjes, Stippel!

Ik heb geen idee hoe ver ze is in haar ontwikkeling, maar ik herken het probleem wel.
Wij hebben van jumbo de 'ik leer lezen' en 'ik leer rekenen' spel voor onze peuter. Verder vindt hij een magnetisch tekenbord geweldig. Samen oefenen met schrijven O+ . En als het fout gaat is het zo gewist. Op papier levert nog teveel frustratie.

In mijn omgeving komt de kleurenkameleon en op weg naar groep 1 spel ook vaak voorbij.
  zondag 5 mei 2019 @ 10:50:17 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186623235
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 08:11 schreef Krisvc het volgende:

L. wordt in juli 4. Ze gaat in september pas naar school, maar ze is er zo ontzettend aan toe al. Heeft iemand nog ideeën voor wat ik thuis al met d'r kan doen om haar een beetje uit te dagen? Qua knutselen doen we veel en kom ik er wel uit, maar misschien dat ik d'r nog anders kan uitdagen.
Kleuren op nummer, "connect the dots", kleuter puzzelboekjes, doolhof, dingen opzoeken die met een bepaalde letter beginnen, items op kleur sorteren, mozaīek, reuze-ministek, loco, knip-oefeningen (kan je vinden op Google), met een prikpen en prikblok leren werken, collage maken, ritmes klappen, magiboek/tiptoi aanschaffen.
KuikenGuppy
pi_186623517
Wij hebben loco, veel puzzels en wat simpele puzzelspelletjes voor kleuters van djeco. En Tiptoi vind hij ook leuk, met name het dierenspel. En qua echte spelletjes doen uno, kwartet, memory en Leo moet naar de kapper (in aangepaste versie) het goed. Leren ze ook veel van en is ook leuk voor de volwassene erbij.

Knutselen doe ik echt nooit met hem eigenlijk, en qua tekenen en kleuren is het nog steeds krassen. Maar met de andere twee die zich steeds ermee bemoeien schiet dat ook niet echt op. En hij heeft er ook weinig interesse in. Daar mogen ze op de kleuterschool mee aan de slag :@
pi_186623597
Ah, bergen goede ideeën, bedankt jongens O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 5 mei 2019 @ 11:34:10 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186623927
Goed zeg, jullie leergierige sponsjes :P

Mijn kleine man staat met zijn vader onder de douche en roept ineens: IK WIL PLASSEN OP HET POTJE!

En zo werd er een plasje gedaan. Alleen als ik even wil komen kijken (om hem de hemel in te prijzen natuurlijk), zegt hij: Ga jij even weg :D :')
pi_186628050
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 11:34 schreef Quoi het volgende:
Goed zeg, jullie leergierige sponsjes :P

Mijn kleine man staat met zijn vader onder de douche en roept ineens: IK WIL PLASSEN OP HET POTJE!

En zo werd er een plasje gedaan. Alleen als ik even wil komen kijken (om hem de hemel in te prijzen natuurlijk), zegt hij: Ga jij even weg :D :')
Hahahaha _O-

Zindelijkheid... bij Sarah ging dat eigenlijk best heel snel, en James is er soms heel erg mee bezig en soms helemaal niet... De momenten dat hij er wel mee bezig is zit hij de halve dag op de wc, want elke druppel is een plas bij meneer :')

Zie van de zomer wel wat er gaat gebeuren. Lekker in zn blote billen in de tuin.

Leuk om te lezen over de leergierige kinderen, Saar(4.5) begint nu "pas" echt onwijze interesse te vertonen in leren lezen en rekenen en James...tja soms denk ik wel even "dude je bent pas 2" Telt tot 15, kent kleuren in nederlands en engels.. en maakt zinnen van 4-5 woorden... zijn spraak is ook echt duidelijk in vergelijk met leeftijdsgenoten... In September start hij met psz, ben benieuwd hoe dat gaat.

Hoe is het met jullie driftige peuters? James zit echt in een fysieke fase oid... hij maakt ruzis met zn zus en dan zie je zn metertje echt oplopen van 0-100 waarop zn zus vaak al roept "mama pas op hij gaat me pakken..." :') :X
Corrigeren en/of straf geven lacht ie gewoon om.. alleen de gehate hoek heeft effect. Ik dacht dat ik wel wat gewend was met Saar maar deze man overtreft het.😂😂

Nog even een foto van meneer

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_186635859
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 09:50 schreef coccinelle het volgende:
Goed idee van die boekjes, Stippel!

Ik heb geen idee hoe ver ze is in haar ontwikkeling, maar ik herken het probleem wel.
Wij hebben van jumbo de 'ik leer lezen' en 'ik leer rekenen' spel voor onze peuter. Verder vindt hij een magnetisch tekenbord geweldig. Samen oefenen met schrijven O+ . En als het fout gaat is het zo gewist. Op papier levert nog teveel frustratie.

In mijn omgeving komt de kleurenkameleon en op weg naar groep 1 spel ook vaak voorbij.
Van die oude fotobewaarmapjes of van die doorzichtige insteek hoesjes voor een map zijn leuk om wat mee te doen.

Je kunt printjes maken met de letters hoofd en klein en dan kunnen ze die met een whiteboardstift overtrekken.

Wij stoepkrijten nu graag met lekker weer. En foutjes spuit (waterspuit) hij zo schoon.

Misschien ook wel ideetjes?
Schudden voor gebruik
pi_186635885
Haha @gewoonmezelf87 'pas op mama, hij gaat me pakken' _O-
pi_186635909
Wat een boef GM! O+
Schudden voor gebruik
  maandag 6 mei 2019 @ 09:40:35 #44
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_186643704
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 08:11 schreef Krisvc het volgende:

Loco? Klinkt misschien echt super suf en oud. Maar mijn 4-jarige is daar écht fan van. Oh en Uno junior vond, ( nog steeds trouwens) ze ook erg leuk. O+
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 6 mei 2019 @ 20:57:39 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186657438
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het met jullie driftige peuters? James zit echt in een fysieke fase oid... hij maakt ruzis met zn zus en dan zie je zn metertje echt oplopen van 0-100 waarop zn zus vaak al roept "mama pas op hij gaat me pakken..."
Corrigeren en/of straf geven lacht ie gewoon om.. alleen de gehate hoek heeft effect. Ik dacht dat ik wel wat gewend was met Saar maar deze man overtreft het.😂😂
Wat leuk om James weer eens te zien! Onmiskenbaar O+
En arme Saar.

Wij hebben een weekendje Londen geboekt! Zo tof om met Max te gaan vliegen. Helemaal zin in! Nu nog aan zijn verstand peuteren dat hij echt nog wat nachtjes moet slapen :')
pi_186660120
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 20:57 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat leuk om James weer eens te zien! Onmiskenbaar O+
En arme Saar.

Wij hebben een weekendje Londen geboekt! Zo tof om met Max te gaan vliegen. Helemaal zin in! Nu nog aan zijn verstand peuteren dat hij echt nog wat nachtjes moet slapen :')
Enthousiast is hij in elk geval♡1e keer vliegen?

Ik heb vorige week een fotoshoot gedaan met de kinderen, voor moederdag, als leuk cadeau voor oma, kreeg vandaag de foto's en ik ben 2 uur bezig geweest omdat ik niet kon kiezen... :') aangezien mn moeder toch niet op fb zit ga ik even delen met jullie... Ze heeft hem zo mooi weten weten te vangen...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 mei 2019 @ 22:33:34 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186660336
Ge-wel-dig lieve foto’s zeg! Plezier spat er vanaf. James en Max hebben dezelfde bodywarmer :+

Hij vloog al eerder, maar snapte dat toen niet. Nu weet hij zelfs wat een pushback is en dat er 2 piloten zijn. Totaal in de ban van vliegtuigen.
pi_186660435
Oeh, dan is het vliegen wel extra tof, Q!

Wat een super leuke foto's, GM! O+
pi_186660855
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:33 schreef Quoi het volgende:
Ge-wel-dig lieve foto’s zeg! Plezier spat er vanaf. James en Max hebben dezelfde bodywarmer :+

Hij vloog al eerder, maar snapte dat toen niet. Nu weet hij zelfs wat een pushback is en dat er 2 piloten zijn. Totaal in de ban van vliegtuigen.
Dat wordt een feestje voor Max O+

Dino's zijn hot bij James
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 mei 2019 @ 23:21:00 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186661522
Ja echt, ik verheug me erop!

Dino’s hebben hem nog niet bereikt geloof ik. Hij denkt ook steeds dat het krokodillen zijn. Ook goed. Over die bodywarmer en krokodillen gesproken: waarschuwing: GROTE peuter

SPOILER
pi_186663646
Ik ben blij dat je de waarschuwing erbij hebt gezet, Q :o
Istie al bijna 4? :+
pi_186664223
Jeetje quoi wat is hij groot! Hoe lang is hij?

Die foto's van James O+ super mooi!
pi_186664371
Jeempie Max wat een grote kerel ben jij!! Stoere vent
S. 2014
J. 2016
pi_186664414
Wat een leuke foto's van jullie beide!
Schudden voor gebruik
pi_186665801
Wat een leuke foto's van James en Max O+

En die driftbuien lijken mij erg lastig Gewoonmezelf. Jewel heeft wel echt driftbuien, maar ze wordt niet fysiek richting anderen. Ook hier helpt echter weinig tijdens zo'n bui en eindigt ze vaak in de hoek. Dat vindt ze dan eerst soms nog om te lachen, maar uiteindelijk wordt ze er wel rustig van en kan ik daarna met het haar praten en knuffelen en is het vaak weer goed. Lukt dat bij James ook een beetje?

En mijn meisje wordt zo groot, ze ontwikkelt opeens zo snel dat ik amper het gevoel heb het nog bij te kunnen houden. Ze is ook steeds liever naar haar zusje. Het ene moment imiteert ze het gedrag van Vlokje om aandacht te krijgen, maar het andere moment gaat ze voor Vlokje zingen en haar aaien als ze begint te huilen om haar te troosten. Smelt O+ En ze spelen samen zo enorm leuk, schaterlachen om werkelijk niets, wederom smelt O+

Mijn grote dame.
SPOILER
pi_186665903
Zei er iemand grote peuter? O+

SPOILER
Wij waren dit weekend dus in de Efteling, en oh wat heeft hij daar genoten. Hij heeft er nu ook zo'n goede leeftijd voor, heerlijk om te zien.

Hele mooie foto's van jullie, GM! En Max is inderdaad ook al zo'n grote vent Quoi. O+

Schanu, de interactie tussen jullie meiden klinkt zo lief. Ik kan ook smelten als Ketel ineens gek doet om Welpje aan het lachen te maken, of hem spontaan knuffelt of aait. Zo lief.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:52:25 #57
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186665957
Hahahaha die eerste foto van Ketel O+ :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186666003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:45 schreef Schanu het volgende:
Wat een leuke foto's van James en Max O+

En die driftbuien lijken mij erg lastig Gewoonmezelf. Jewel heeft wel echt driftbuien, maar ze wordt niet fysiek richting anderen. Ook hier helpt echter weinig tijdens zo'n bui en eindigt ze vaak in de hoek. Dat vindt ze dan eerst soms nog om te lachen, maar uiteindelijk wordt ze er wel rustig van en kan ik daarna met het haar praten en knuffelen en is het vaak weer goed. Lukt dat bij James ook een beetje?

En mijn meisje wordt zo groot, ze ontwikkelt opeens zo snel dat ik amper het gevoel heb het nog bij te kunnen houden. Ze is ook steeds liever naar haar zusje. Het ene moment imiteert ze het gedrag van Vlokje om aandacht te krijgen, maar het andere moment gaat ze voor Vlokje zingen en haar aaien als ze begint te huilen om haar te troosten. Smelt O+ En ze spelen samen zo enorm leuk, schaterlachen om werkelijk niets, wederom smelt O+

Mijn grote dame.
SPOILER
Jawel, er valt goed met hem te praten als hij gekalmeerd is... het is gewoon een driftkikker... hoop dat dit vanzelf tempert, aan de andere kant is het ook de.grootste kroelkont van de wereld♡

Mooie dame O+

Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter O+

De efteling staat hier hoog op de lijst.
S. 2014
J. 2016
pi_186666056
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter O+
Nog anderhalve maand :o ;( O+
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:44:21 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186680367
Wat leuk om jullie peuters te zien, Schanu en Luna. Nu ben ik alleen soms het spoor bijster qua leeftijden. Ketel dus bijna 4? Jewel rond Max' leeftijd? Max is 2 jaar en 8 maanden. Qua lengte geen idee Nazil. Iets meer dan een meter ofzo? Het trof me ineens zo op deze foto, dat hij zo groot is. Zo dagelijks valt mij het niet meer op.

Morgen ga ik bij 2 basisscholen kijken! Max gaat bij het eerste bezoek mee en gaat bij de tweede even bij opa en oma spelen. Nog tips voor wat minder voor de hand liggende vragen? Sowieso is sfeer opsnuiven het plan. De 3 kandidaat scholen zijn alle 3 wel ok.
pi_186680442
Ketel is bijna 4 inderdaad. En ruim 1.10 meter (gemeten in de Efteling ;) ).

Spannend van de scholen Quoi! Hopelijk voelt er eentje goed voor jullie.
pi_186681030
Ik zou bij een gelovige school vragen hoe dat tot uiting komt (en je vraagstelling/toon op die manier doen alsof het lijkt dat je zelf gelovig bent). En verder misschien wanneer ze toetsen en wat voor waarde ze daar aan hangen en waar de meeste kinderen vandaan komen (dezelfde wijk of van verder weg). En ik heb gevraagd in hoeverre de personeelsproblemen in het onderwijs een probleem zijn en hoe ze problemen daarmee oplossen. Een school hier in de wijk heeft dit jaar al drie keer kleuters naar huis gestuurd omdat een leerkracht van de bovenbouw ziek was bijvoorbeeld, is wel handig om te weten vooraf of ze dat doen of klassen verdelen, samenvoegen of onbevoegden voor de klas laten staan. En gemiddelde/maximale reguliere groepsgrootte.

Wat een mooie foto's van jullie GM! Daar is je moeder vast heel blij mee!

Hij heeft zo te zien genoten van de Efteling Luna! De vrolijkheid spat er af!

Ik vind die groei ook zo apart om te zien soms. Voor mijn idee is hij het afgelopen jaar niet gegroeid, maar dan krijg je de schoolfoto en hang je die naast die van vorig jaar, en dan zie je opeens een klein jongetje en het grote jongetje dat hij nu is. Net als dat ik ook niet begrijp dat hij al zo groot was toen hij grote broer werd, maar dat zijn zusjes nog zo klein zijn terwijl zij nu al ouder zijn dan hij toen :')
pi_186683002
L is zo'n 95 cm, hij heeft een groeimeter op z'n kamer waar hij wel eens bij staat. Begin april had ik hem eens op de weegschaal gezet en vorige week weer omdat ik hem ineens niet meer makkelijk kon tillen. Is hij in 6 weken tijd zo'n 600 gram aangekomen :o en ik verwacht zeer binnenkort een voeten groeispurt, hij zit al sinds begin oktober in deze maat :+
pi_186684531
Groeispurten... wurm was altijd een opdondertje, maar is nu ineens over 1m heen.

Hij zegt wel 10x (tot 40x :+ ) op een dag: "kijk!, mijn benen zijn weer gegroeid!" Terwijl hij ze strekt of uitsteekt en showt. O+
Schudden voor gebruik
pi_186689514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:44 schreef Quoi het volgende:
Wat leuk om jullie peuters te zien, Schanu en Luna. Nu ben ik alleen soms het spoor bijster qua leeftijden. Ketel dus bijna 4? Jewel rond Max' leeftijd? Max is 2 jaar en 8 maanden. Qua lengte geen idee Nazil. Iets meer dan een meter ofzo? Het trof me ineens zo op deze foto, dat hij zo groot is. Zo dagelijks valt mij het niet meer op.

Morgen ga ik bij 2 basisscholen kijken! Max gaat bij het eerste bezoek mee en gaat bij de tweede even bij opa en oma spelen. Nog tips voor wat minder voor de hand liggende vragen? Sowieso is sfeer opsnuiven het plan. De 3 kandidaat scholen zijn alle 3 wel ok.
In de 1e plaats... volg je gevoel!En inderdaad bij een christelijke school vragen hoe dat tot uiting komt, hoeveel studiedagen er per jaar zijn, continuerooster? Pestbeleid? Opvangen van ziektedagen?
S. 2014
J. 2016
pi_186689647
Luna, wat een grote knapperd heb je daar! En de Efteling, leuk O+ Wij moeten daar binnenkort ook maar eens heen met de meiden, dat zullen ze fantastisch vinden.

Quoi, Jewel is inderdaad rond Max' leeftijd, ze is 2 jaar en 6 maanden. Spannend, jullie zoektocht naar een basisschool. Ik heb er ook al meerdere op het oog om te gaan bezichtigen, al voelt het vreemd om daar 'nu al' mee bezig te zijn. Voor wat betreft te stellen vragen, weinig zinnige input van mij helaas, daar zit ik ook nog over te dubben. Ik zou sowieso iets vragen over de uitstroom van de kinderen op de school (naar welk niveau), het pestbeleid, hoe wordt omgegaan met kinderen die onder of boven het niveau presteren, dat soort zaken.

Die opmerking van Wurm, om te smelten zo lief O+

En groeispurten, ik dacht dat Jewel er één had doorgemaakt want een broek die ze voorheen paste was opeens te klein. Maar we hebben haar gemeten en ze blijft nog steeds steken rond de 85 cm, al zit ze wel in draagmaat 92.
  woensdag 8 mei 2019 @ 22:07:30 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186706683
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was :o :D Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.

School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).

Volgende week school nr 3.

Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?

Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 08-05-2019 22:13:47 ]
pi_186710488
Hier een soortgelijke ervaring. Vanwege een verhuizing hebben we al een school uitgezocht, als we namelijk voor een school dichterbij hadden gekozen, dan waren we ook van kdv geswitcht. Uiteindelijk zijn we bij vier scholen geweest. School 1 was leuk, maar erg druk en ook wat chaotisch. Ze deden daar ook heel veel op ipads, wat ik geen voordeel vind (veel differentiatie gebeurde op de ipad, terwijl ik liever een docent heb die differentieert en ipad vooral als aanvulling). Op school 2 waren alle kinderen ook met eigen dingen bezig in groepjes, maar de sfeer was veel rustiger. Ook was de school een stuk kleiner, wat mij heel erg aansprak. Wat ik daarnaast heel prettig vond daar was dat er heel weinig getoetst wordt. Toetsen worden vooral als nulmeting gebruikt, om te kijken wat iemand nog moet leren. Ik vind dat een prettige manier van omgaan met toetsen, overmatig toetsen heeft namelijk volgens diverse onderzoeken niet zo veel zin.

De andere twee scholen pasten niet bij ons. Op één school had ik niet het gevoel dat de directrice oprecht was en dat vond ik heel vervelend. Op de andere school sprak de manier van werken me niet aan.

Teetje was trouwens ook mee naar de scholen, en op de school die het geworden is (school 2 dus) ging hij ook gelijk meespelen bij de kleuters. Zo schattig om te zien. O+ Oh, en wat trouwens ook meespeelde was dat onze beide oppassen allebei op school 2 gezeten hebben en heel erg positief terugkijken op hun schooltijd. Maar eigenlijk hadden we daarvoor onze keuze al gemaakt, dit was alleen wel een extra bevestiging.
  Manager PR/Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 23:39:26 #69
269689 crew  Viv
pi_186711214
@Moeraskat leuk je weer eens te zien hier! w/

Basisscholen, ik vind het ook maar lastig om daar nu al mee bezig te zijn. :{

Hier in de wijk zitten er 4: 2x rooms katholiek, 1x christelijk en 1x openbaar. Ik heb als kind van niet-gelovige ouders op een rooms katholieke school gezeten en dat ging prima, dus de gelovige scholen vallen niet per definitie af. Wat ik vooral lastig vind, is inschatten wat er van de mooie intenties (zoals op de website) terechtkomt in de praktijk. De christelijke school heeft bijvoorbeeld O+ moestuintjes O+ op het schoolterrein, maar aan het onkruid te zien is daar al jaren niks meer aan gedaan. :X

Wat verder weg (op zo'n 10 minuten fietsen) is nog meer keuze, o.a. montessori en vrije school. Bij dit soort niet-reguliere scholen vrees ik dan weer dat de mooie dingen (meer aandacht voor seizoenen, natuur, kunst, etc.) ten koste gaan van de basisvakken als lezen en rekenen en het niveau van uitstromen. Het motto van montessori ("Leer mij het zelf te doen") past dan wél weer heel goed bij ZZ op dit moment.

Dus. :{
pi_186717026
Hier hebben wij ontzettend getwijfeld, de 1e school was voor mij ontzettend druk/chaos/door elkaar opgezet. Ik moest echt goed letten om zelf rustig te blijven. Wurm echter was al gelijk druk met kindjes in de zandtafel binnen. Daarna vroeg hij zelf hulp aan een juf om zijn handen te wassen.

Tweede school was meer afgebakend. Je zag wat bij welke klas hoorde etc. Maar wurm miste de sfeer of vibe. Hij was vastgeplakt aan ons.
Ook al gaan het buurjongetje en zijn vriendje daarheen en is het lesprogramma grotendeels gelijk. (Dezelfde directeur en organisatie)

Wij zijn voor de eerste school gegaan, door hoe wurm reageerde.
Schudden voor gebruik
pi_186717383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Moeraskat leuk je weer eens te zien hier! w/

Basisscholen, ik vind het ook maar lastig om daar nu al mee bezig te zijn. :{

Hier in de wijk zitten er 4: 2x rooms katholiek, 1x christelijk en 1x openbaar. Ik heb als kind van niet-gelovige ouders op een rooms katholieke school gezeten en dat ging prima, dus de gelovige scholen vallen niet per definitie af. Wat ik vooral lastig vind, is inschatten wat er van de mooie intenties (zoals op de website) terechtkomt in de praktijk. De christelijke school heeft bijvoorbeeld O+ moestuintjes O+ op het schoolterrein, maar aan het onkruid te zien is daar al jaren niks meer aan gedaan. :X

Wat verder weg (op zo'n 10 minuten fietsen) is nog meer keuze, o.a. montessori en vrije school. Bij dit soort niet-reguliere scholen vrees ik dan weer dat de mooie dingen (meer aandacht voor seizoenen, natuur, kunst, etc.) ten koste gaan van de basisvakken als lezen en rekenen en het niveau van uitstromen. Het motto van montessori ("Leer mij het zelf te doen") past dan wél weer heel goed bij ZZ op dit moment.

Dus. :{
Ik weet dat bij de montessori waar O straks heen gaat juist die andere vakken (aardrijkskunde, natuur, geschiedenis) geīntegreerd zijn in 1 vak waarbij ze met thema's werken. En ook daar binnen komen ook de basisvaardigheden taal en rekenen regelmatig aan bod (naast de losse lessen daar voor). Ik weet wel dat de school heel matig scoorde met de Cito, kwam ook niet vaak overeen met advies van de leraar, maar toen zijn ze gaan oefenen met die manier van toetsen en zijn de scores afgelopen jaar heel erg verbeterd, terwijl er verder aan het onderwijs niets aangepast is.

Hier past het ook heel goed bij O (denken we...), ondanks de soms bomvolle klaslokalen (qua materialen) en drukte die we zagen. Maar wat we ook zagen waren veel kinderen die zelfstandig werkten, trots waren op wat ze als extra vrije opdracht gedaan hadden en kleine groepjes die bij de docent extra instructie kregen.
pi_186717907
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was :o :D Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.

School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).

Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?

Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.
Voor we gingen kijken bij de 2 scholen hier had de openbare mijn voorkeur boven de christelijke, maar eenmaal daar vond ik het chaotisch,rommelig en kreeg ik er een naar gevoel bij...( mijn basisschoolperiode gaf net zo'n gevoel) En op de christelijke school was het ordelijk, rustig en voelde heel fijn! De directie kent ieder kind bij naam en er is een goed anti-pest beleid.. en nu na bijna 1 jaar school blijkt deze school ook heel goed bij mijn dame te passen, en ik denk dat James er tzt ook zijn weg wel zal vinden.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:40:18 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_186719231
Wij kregen afgelopen maandag de mail van de basisschool dat F definitief is 'toegelaten' op school (i.v.m. grote broer al op school waren we niet heel ongerust, maar de bevestiging is toch fijn).

Ons dorp is de afgelopen jaren enorm gegroeid, dus de basisscholen werken nu helaas met een puntensysteem. Vinden ze zelf ook niet tof, maar het is blijkbaar een noodzakelijke maatregel om er voor te zorgen dat er voor de kinderen uit de buurt plaats is, en er niet zoals de jaren hiervoor gebeurde opeens een groot aantal kinderen uit de nabijgelegen stad (met 30+ basisscholen) wordt aangemeld.

En verder *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* De KDV leidster vroeg afgelopen maandag aan F of hij z'n luier niet uit wilde. Tegen ieders verwachting in zei hij ja. En sindsdien is er 1 ongelukje gebeurd, en gaat ie verder vol trots op de wc *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:49:44 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186719369
Ergens gaan kijken is idd de beste manier om een school te vinden. Wij zijn bij best veel scholen geweest, en de "nou, laten we hier dan ook maar kijken, dan kunnen we het afstrepen"-school maakte mij aan het huilen om hoe goed die school bij ons paste en hoe 'thuis' we er ons allemaal voelden.
Helaas gingen we een half jaar later verhuizen, om de school heb ik misschien nog wel het meest moeten huilen.
In het nieuwe dorp hebben we de "meest acceptabele" school gekozen (was natuurlijk geen eerlijke vergelijking aangezien we zo hadden geboft met de eerste school), en dat blijkt een super leuke, gezellige en geschikte school te zijn voor Kuiken. En Guppy kan ook niet wachten tot hij er naartoe mag.
KuikenGuppy
pi_186719697
Ik ben nog een beetje in ontkenning. We hebben al lang en breed een school gekozen en Ketel is er ook al ingeschreven, maar dat hij daar over 3,5 maand ook echt naartoe gaat, dat wil er nog niet zo in bij mij. :') En dan gaat hij dus al later dan 'gewoon', hij is half juni jarig maar start pas aan het begin van het schooljaar.

@mousemicky *O* *O* Wat goed!
pi_186719975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:

Hier hebben we ook gekozen voor de meest klassikale school hier in het dorp. Ik denk dat Willem beter past bij een duidelijke structuur, maar misschien projecteer ik mijn eigen gevoel wel te veel op hem hoor.

In heb vroeger op dezelfde school gezeten, hele fijne tijd gehad daar, maar gelukkig hebben ze een nieuw gebouw!

We liepen een rondje door het gebouw van klas naar klas met Willem en er was nog een juf waar ik ook les van heb gehad. Wij kwamen haar lokaal binnen tijdens een les en toen ging het van “hey Adrian, wat leuk!! Hoe gaat het me jou??”.
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:38:31 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_186720073
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:49 schreef Burdie het volgende:
Ergens gaan kijken is idd de beste manier om een school te vinden. Wij zijn bij best veel scholen geweest, en de "nou, laten we hier dan ook maar kijken, dan kunnen we het afstrepen"-school maakte mij aan het huilen om hoe goed die school bij ons paste en hoe 'thuis' we er ons allemaal voelden.
Helaas gingen we een half jaar later verhuizen, om de school heb ik misschien nog wel het meest moeten huilen.
In het nieuwe dorp hebben we de "meest acceptabele" school gekozen (was natuurlijk geen eerlijke vergelijking aangezien we zo hadden geboft met de eerste school), en dat blijkt een super leuke, gezellige en geschikte school te zijn voor Kuiken. En Guppy kan ook niet wachten tot hij er naartoe mag.
Oh ja dit herken ik wel. Het is vooral ook het bekende wat je opgeeft en het onbekende wat je er voor terug krijgt. Ik hoop dat het ons ook zo goed gaat bevallen uiteindelijk ;)
disclaimer
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:50:57 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186721440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:15 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben nog een beetje in ontkenning. We hebben al lang en breed een school gekozen en Ketel is er ook al ingeschreven, maar dat hij daar over 3,5 maand ook echt naartoe gaat, dat wil er nog niet zo in bij mij. :') En dan gaat hij dus al later dan 'gewoon', hij is half juni jarig maar start pas aan het begin van het schooljaar.

@:mousemicky *O* *O* Wat goed!
Ik vond het hebben van een schoolgaand kind echt tien keer sneller wennen dan ik had verwacht.
KuikenGuppy
pi_186725790
Mousemicky, wat goed zeg! Ineens helemaal zindelijk *O*

Wij hebben maar 1 school bekeken, die voelde super goed, hele betrokken directie en pedagoge (deden samen het gesprek en de directrice deed de rondleiding heel uitgebreid). Voordeel is ook dat ik een hoop kinderen van de leeftijd van S. ken die er ook heen gaan. En onze buurkinderen ook, dus dat is ook in praktisch opzicht wel prettig.
Andere school in de buurt had alleen een meeloopochtend, dus geen afspraak te maken zelf. Daarnaast zitten die in een gebouw waar ik ook nog in gezeten heb (zo’n 20 jaar geleden :X ) met enorm veel noodlokalen. Voelt al meteen wat anders aan.

Ik vergeet vaak hier mee te schrijven, omdat S. zo groot lijkt en dingen zo vanzelfsprekend beginnen te worden. Iedere dag sta ik er van te kijken hoeveel hij al kan en hoe hij groeit als persoon.
Alleen geheimpjes houden is heel moeilijk.
Gisteren had hij een knutsel van de psz. In bed vroeg ik wat hij allemaal gedaan had die dag.
‘Een cadeautje gemaakt voor jou............. :o dat mocht ik niet zeggen.’ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 9 mei 2019 @ 21:06:54 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186729511
:D Ik kwam ook thuis en Max riep: Mama ik heb een kadootje voor jou!!

Mooi dus hoe sfeer op een school kan meespelen. De school die dus ineens de voorkeur heeft is een katholieke, op papier eigenlijk de school waar ik niet wilde gaan kijken. Maar hey, open-minded overal gaan kijken en daar ben ik blij om.

Helaas blijkt het kdv waar we smoor op hadden vol te zitten. Nu weer verder zoeken voor andere kdv's, eentje in het oude dorp dichtbij, eentje naast het werk van mijn vriend en tweetalig. Over dat tweetalige was ik eerder niet meteen dolenthousiast, maar nu Max zo goed praat lijkt het me wel leuk voor 'm: dat beetje extra.

Mousemickey ^O^ Zoooooo fijn!
pi_186736077
Wat grappig, LeSage! Wolf heeft samen met zijn papa een cadeautje gekocht en zegt nu steeds 'sst, kedootje!' inclusief vingertje voor de mond. O+
pi_186770555
Ik heb m'n moederdagcadeau vrijdag al gekregen, meneer kon echt niet meer wachten. Inclusief ingestudeerd liedje O+
Meneer slaapt vannacht zonder luier. Weer hebben hem verteld dat hij dan zelf naar de wc kan gaan. Hij is sinds 7 uur al 5x wezen plassen.. :D
  zondag 12 mei 2019 @ 21:22:11 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186794769
Allemaal verwend vandaag?

Wat is deze peuterleeftijd toch leuk :)
Max werd wakker met de woorden: gaan we het kadootje aan mama geven? O+

Verder gingen we dit weekend even aan boord van de SS Rotterdam voor een bakje koffie, wandelden door naar de havenloodsen op Katendrecht voor een biertje en een appelsap, moedigden vandaag zijn papa aan tijdens het hardlopen en zaten met mijn ouders heel lang op een terrasje, terwijl Max de gehele speelhoek naar buiten verhuisde. En hij windt echt iedereen om zijn vingertje. Een groot feest om met hem op pad te gaan.

Tussendoor slapen is nu echt wel klaar. Hij ligt daardoor wel lekker vroeg op zijn bed.
pi_186805679
Ja heel!

Hij vond het heel spannend om te geven. O+

En Max! O+ Klinkt als een heerlijke dag zo!
  maandag 13 mei 2019 @ 18:26:06 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186811902
Lief plaatje Cygne O+

Vandaag is het trouwens anti- moederdag. Eind van een drukke werkdag en ik zit alleen te eten (want eten was even WAAAAAAA, dus zei ik: ik ga eten....... 10 minuten geleden :{ ) terwijl Max bloemen plukt buiten, een no-go, dat weet ‘ie. En er zeurt een kat aan mijn hoofd voor eten. Dus. Niemand eet, behalve ik :')
  maandag 13 mei 2019 @ 18:29:08 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186811980
Maar goed, ons huis is al verkocht, dus een terras in bloei is overrated.
pi_186838611
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:29 schreef Quoi het volgende:
Jeeeeeej! Gefeliciteerd! *O*
pi_186844938
Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie over Quoi?

Mijn Moederdag viel ook een beetje tegen. Een ontbijt op bed bestaande uit verse jus (waarvoor ik de avond ervoor zelf nog de sinasappels moest halen), een broodje smeerworst en een banaan. En het broodje voerde peuter grotendeels aan zijn zusjes, en de banaan heeft hij grotendeels zelf opgegeten :') en op school doen ze niet aan Moederdag, dus ik kreeg er een tekening bij waar ze alledrie stickers op geplakt hadden want ze wilden niet kleuren. Ik heb gisteren zelf maar chocolade gekocht ter compensatie.

Jagar, hoe gaan de nachten bij jullie qua zindelijkheid? Bleef hij hiervoor al droog s nachts? Hier gaat het overdag goed, maar s ochtends overstroomt z'n luier bijna, ook omdat hij vaak al dik een uur wakker is voor hij ons wekt.
pi_186850435
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:29 schreef Quoi het volgende:
Gefeliciteerd *O*

Moederdag, de oudste heeft het geheim goed bewaart tot zondagochtend en toen kreeg ik een mooi geknutselde ladder naar de maan♡ met een foto van haar op de ladder (ik hou van jou tot de maan en terug)
James heeft een linnen tas gekleurd bij oma en was er heel trots op O+
S. 2014
J. 2016
pi_186852236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:28 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie over Quoi?

Mijn Moederdag viel ook een beetje tegen. Een ontbijt op bed bestaande uit verse jus (waarvoor ik de avond ervoor zelf nog de sinasappels moest halen), een broodje smeerworst en een banaan. En het broodje voerde peuter grotendeels aan zijn zusjes, en de banaan heeft hij grotendeels zelf opgegeten :') en op school doen ze niet aan Moederdag, dus ik kreeg er een tekening bij waar ze alledrie stickers op geplakt hadden want ze wilden niet kleuren. Ik heb gisteren zelf maar chocolade gekocht ter compensatie.

Jagar, hoe gaan de nachten bij jullie qua zindelijkheid? Bleef hij hiervoor al droog s nachts? Hier gaat het overdag goed, maar s ochtends overstroomt z'n luier bijna, ook omdat hij vaak al dik een uur wakker is voor hij ons wekt.
jammer van je moederdag! Mijn man had uitgepakt, ontbijt van de lekkere bakker, een bosje bloemen, en taart! Daarbovenop nog de knutsels van T en O.

Het gaat super goed. We leggen er geen nadruk meer op, en tot nu toe is hij elke nacht droog. Maar z’n luiers waren ook al heel lang droog, ik wou er alleen nog niet aan om ze weg te laten ivm slechte nachten van baby. Maar hij is overdag ook al een hele tijd zindelijk, in de zomer een jaar al..
  woensdag 15 mei 2019 @ 17:09:33 #91
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186859720
Max loopt vanmiddag in zijn niksie rond op het balkon. Hij belooft op het potje te gaan zitten als hij moet plassen. Benieuwd. Ik dacht ineens: als hij nooit de consequentie van plassen zonder luier voelt, zal hij ook niet de noodzaak van naar het potje gaan zien.

Heerlijk relaxte middag. Gisteren en vanmorgen beetje te overvol schema. Allemaal gezellige dingen wel, m.u.v. vanmorgen, toen mocht Max kijken terwijl mijn gaatje werd gevuld bij de tandarts (en wat deed hij dat stoer O+ ).

Wij gaan 1 aug al verhuizen, 1 juli de sleutel O+

En ik geloof dat we eruit zijn voor een kdv trouwens *O*
pi_186867665
En? Heeft hij een plasje gedaan op het potje?

Hier helpt in d'r blootje lopen niet echt. Kijken hoe de straal op de grond klettert is het leukste wat er is, volgens Fee :P
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:17:18 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186868953
Hij is er een paar keer op gaan zitten zonder resultaat. Toen ik even binnen was hoorde ik ‘m zeggen: zo, ik ga me even wassen. Hij waste zijn gezicht, haren en handen met ....... juist ja, dat wat in een plasje op de tegels lag :D :|W
pi_186872371
Dat is zo'n verhaal dat je moet onthouden voor als hij z'n eerste vriendin aan jullie voorstelt over tig jaar. "Weet je nog toen..."

Fijn dat het zo goed gaat Jagar! En al bijna een jaar zindelijk zelfs :o wij hebben nu al 2 weken alleen nachtluiers, dat vind ik al heel wat!

[ Bericht 25% gewijzigd door FlyingFish op 16-05-2019 09:46:58 ]
pi_186873912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:17 schreef Quoi het volgende:
Hij is er een paar keer op gaan zitten zonder resultaat. Toen ik even binnen was hoorde ik ‘m zeggen: zo, ik ga me even wassen. Hij waste zijn gezicht, haren en handen met ....... juist ja, dat wat in een plasje op de tegels lag :D :|W
Haha :D
pi_186874557
:D
Schudden voor gebruik
pi_186876251
Quoi :D

Qua scholen: hier in de buurt een montessori, vrije school, dalton en jenaplan. Iets verder fietsen een gewone openbare basisschool, maar dat is al buiten ons postcodegebied en dus een kleine kans dat we daar geplaatst zouden worden. Op papier leek de dalton het beste te passen, maar bij de kennismakingochtenden uiteindelijk het beste gevoel bij de montessori. Ik ben benieuwd hoe peuter het zal vinden tzt :)
pi_186877392
Dat is ook raar gedaan door de gemeente, alle bijzondere onderwijsvormen bij elkaar. Je zou verwachten dat dit een beetje afgewisseld wordt met openbaar en gelovig onderwijs, ook om juist die onderwijsvormen voor mensen uit andere stadsdelen toegankelijk te maken. Woon je in een yuppenwijk Ono?

Ik ben overigens nu al aan het wennen aan het gebrek aan vrijheid volgend jaar (ook al is dat pas echt vanaf 5 jaar). Even op een maandag met z'n allen een dagje weg is er dan niet meer zomaar bij, en de vakantieplannen voor najaar 2020 kunnen opeens alleen nog maar in de herfstvakantie...
pi_186877864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:23 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is ook raar gedaan door de gemeente, alle bijzondere onderwijsvormen bij elkaar. Je zou verwachten dat dit een beetje afgewisseld wordt met openbaar en gelovig onderwijs, ook om juist die onderwijsvormen voor mensen uit andere stadsdelen toegankelijk te maken. Woon je in een yuppenwijk Ono?

Ik ben overigens nu al aan het wennen aan het gebrek aan vrijheid volgend jaar (ook al is dat pas echt vanaf 5 jaar). Even op een maandag met z'n allen een dagje weg is er dan niet meer zomaar bij, en de vakantieplannen voor najaar 2020 kunnen opeens alleen nog maar in de herfstvakantie...
Maar ookal gaat hij volgend jaar naar school, hij is toch nog niet leerplichtig? Je zou hem dus prima nog een dagje thuis kunnen houden...
pi_186880544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar ookal gaat hij volgend jaar naar school, hij is toch nog niet leerplichtig? Je zou hem dus prima nog een dagje thuis kunnen houden...
Ja, dat klopt voor komend jaar, maar najaar van 2020 dus niet meer. En we waren aan het oriënteren voor een grote reis dan, wat dus eigenlijk voortaan geen optie meer is. Het voorjaar 2020 zit al volgepland vanwege een buitenlandse bruiloft en familievakantie, dus daarom keken we automatisch naar het najaar. Dit jaar heeft m'n man er geen dagen meer voor waarschijnlijk, maar volgend najaar is dus ook geen optie meer voor de komende 15 jaar.

En ik denk dat O wel baat heeft bij de structuur van school, dus daar van afwijken voor iets wat in theorie ook een andere dag kan heeft de voorkeur daarom niet, zelfs al mag het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')