abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2019 @ 22:32:24 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187160938
Zijn jullie al eens met peuter naar de bios geweest? Ik zie dat er een Kasper & Emma film in de bios is. Kasper is zo ongeveer Max' alter ego. Hij is er dol op. Maar 74 minuten en in een bioscoop... mmmm.

Vanmiddag heb ik op 3 kereltjes gepast (2 van bijna 3 en een 9 maander). Dan voelt Max alleen als een soort vakantie ;)
pi_187162104
O zit ook in zijn Casper en Emma-fase. Als hij nog in de kleuterbios draait als we terug zijn van vakantie gaan we er heen, ben wel weer toe aan iets nieuws van ze, en O trekt dat wel qua tijd.

De kleuterbios is trouwens met iets gedimd geluid en zacht licht, en het is sociaal geaccepteerd om tussendoor naar de wc te gaan of wat geluid te maken/niet stil te zitten. Perfect voor de eerste keer naar de bios imo. Als hij een film thuis geconcentreerd kan kijken zou ik het doen, en anders kun je dus ook gewoon halverwege vertrekken.

Wel heel grappig, hier gaat het echt in fases wat hij heek leuk vindt op TV, maar dan ook gelijk extreem leuk zodat er niets anders meer op mag van hem. We begonnen met Bumba (vooral de theater voorstellingen), toen Word Party, daarna Nijntje, Masha en de beer en nu 'Capser' en Emma. De meiden vinden dat trouwens ook erg leuk om te zien, maar wel voor max 5 minuten.

Ik herken dat vakantie gevoel Quoi, dat heb ik ook al als er eentje niet thuis is :')
pi_187162811
Voor de eerste film was hij 3 en een beetje. We hebben toen small foot gezien. Hij vond het geweldig. (Maar hij kan thuis ook rustig een film kijken)

Tweede film was in een andere bios. Erg chaos en druk daar. Dat was minder. Voor iedereen trouwens.

Nu heeft hij met bijna 4 zelf een films uitgezocht die hij graag wil zien met popcorn uit een bak :) . Huisdiergeheimen 2 en wonderpark

We zijn 1x in het theater geweest voor woezel en pip. Hij zei na afloop dat hij film kijken leuker vindt.

Iets met een eigen mening :D
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 mei 2019 @ 12:44:43 #154
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187166866
Hallo allemaal, ik lurk hier af en toe mee maar post hier (bijna) nooit. Heb een Meneer rondlopen van 3 jaar en 2 maanden, dus het is leuk om met jullie verhalen mee te lezen. Heel herkenbaar allemaal.

Meneer is vaak vroeg wakker( lees: 6 uur) en blijft echt niet in zn bed liggen totdat zn lampje automatisch aangaat om half 7. Hij weet wel dat papa en mama het niet waarderen als hij om 6 uur op ons bed staat te dansen, dus hij trekt zelf een shirt en broek aan (jaja, trotse papa hier) en gaat met knuffelkonijn naar beneden.

Nou was dat niet zo erg geweest als ie normaal een boekje zou gaan lezen, of met zn auto's of blokken gaat spelen. Nee, Meneer wil zelf zn ontbijt maken. Het liefst met een mes... en gisteren en vandaag bedacht hij dat er wel even koffie gezet kon worden. Komt ie om kwart over 6 met een koffiefilter de slaapkamer binnen om te vertellen: "het filtertje past niet, papa".

Ik word hier niet heel enthousiast van, maar blijven liggen doet ie echt niet. Enige optie die we al besproken hebben is een slot op zn deur tot half 7, maar dat willen we niet doen omdat zindelijk zijn nu net lekker lukt.

Zitten nu te denken om vroeg opstaan te cultiveren en er zelf ook om 6 uur uit te gaan... Heel veel andere opties weten we even niet. Jullie ideeën?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187167760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:44 schreef Frsh het volgende:
Hallo allemaal, ik lurk hier af en toe mee maar post hier (bijna) nooit. Heb een Meneer rondlopen van 3 jaar en 2 maanden, dus het is leuk om met jullie verhalen mee te lezen. Heel herkenbaar allemaal.

Meneer is vaak vroeg wakker( lees: 6 uur) en blijft echt niet in zn bed liggen totdat zn lampje automatisch aangaat om half 7. Hij weet wel dat papa en mama het niet waarderen als hij om 6 uur op ons bed staat te dansen, dus hij trekt zelf een shirt en broek aan (jaja, trotse papa hier) en gaat met knuffelkonijn naar beneden.

Nou was dat niet zo erg geweest als ie normaal een boekje zou gaan lezen, of met zn auto's of blokken gaat spelen. Nee, Meneer wil zelf zn ontbijt maken. Het liefst met een mes... en gisteren en vandaag bedacht hij dat er wel even koffie gezet kon worden. Komt ie om kwart over 6 met een koffiefilter de slaapkamer binnen om te vertellen: "het filtertje past niet, papa".

Ik word hier niet heel enthousiast van, maar blijven liggen doet ie echt niet. Enige optie die we al besproken hebben is een slot op zn deur tot half 7, maar dat willen we niet doen omdat zindelijk zijn nu net lekker lukt.

Zitten nu te denken om vroeg opstaan te cultiveren en er zelf ook om 6 uur uit te gaan... Heel veel andere opties weten we even niet. Jullie ideeën?
Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 mei 2019 @ 14:36:28 #156
387431 Frsh
pi_187168221
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.

Even bedenken of we niet een veiliger uitdaging voor m kunnen verzinnen...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187168281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Zijn jullie al eens met peuter naar de bios geweest? Ik zie dat er een Kasper & Emma film in de bios is. Kasper is zo ongeveer Max' alter ego. Hij is er dol op. Maar 74 minuten en in een bioscoop... mmmm.

Vanmiddag heb ik op 3 kereltjes gepast (2 van bijna 3 en een 9 maander). Dan voelt Max alleen als een soort vakantie ;)
Ja naar Bing en het was een groot succes. Hij heeft het er nog regelmatig over (maand geleden) en deze krent liet hem een paar snoepjes bij de kruidvat scheppen ipv in de bios en elke keer als we daar komen wijst hij naar het schepsnoep 'die voor bij Bing. Als Bing begint, mag ik één' Bing bestond uit 7 afleveringen en elke keer als een nieuwe aflevering begon mocht hij 1 snoepje anders was alles op na 10 minuten :X hij heeft het ook goed vol kunnen houden. Duurde een uur, met pauze en reclame en alles 1.5 uur.
pi_187171114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:36 schreef Frsh het volgende:

[..]

Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.

Even bedenken of we niet een veiliger uitdaging voor m kunnen verzinnen...
Gewoon naar beneden en samen ontbijten? Eigen broodje smeren.
S. 2014
J. 2016
pi_187174209
Met de oudste zijn we geweest toen ze 3 was, ze kon toen ook al goed een film thuis afkijken.

Fee is veel beweeglijker dan haar zus, maar vandaag hebben we met z'n 3en heel Dolfje Weerwolfje thuis afgekeken zonder onderbreking. En Fee heeft ook daadwerkelijk gekeken. Ze is helemaal fan van het weerwolfje :D

Dat had ik echt nooit verwacht. Zus kijkt wel vaker een film thuis, maar dan kijkt Fee 5 minuten mee en gaat dan weer iets anders doen. Ze schelen natuurlijk ook aardig in leeftijd, dus wat Zus (bijna 6) leuk vindt, is vaak voor Fee nog veel te lastig met net 2.
Maar Dolfje Weerwolfje vindt ze blijkbaar erg leuk :D
  donderdag 30 mei 2019 @ 22:32:25 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187175520
Ha, leuk die bioscoopervaringen. Ik geloof ook wel dat we het gaan doen :)

Frsh geen ervaring mee (maar ik zie het hier zo gebeuren als hij wat ouder is). Kun je 'm niet richting een andere routine praten zodra hij beneden is? Voortaan als je beneden bent kun je even dit en dit en dit doen bijvoorbeeld? Geen idee of dat werkt, maar dat zou ik proberen. Of het aantrekkelijk maken om eerst op zijn kamer te blijven spelen.

Ik ben vandaag uit elkaar gespat van trots. Er is in onze stad (naast al die andere) één hardloopevenement waar iedereen iedereen een beetje kent en 'we' (alleen ik dus niet nu }:| ) allemaal een afstand lopen. En dit jaar mocht Max ook! Mwah, dacht hij 's ochtends. Hij wilde niks niet nooit. Totdat hij zijn vriendje zag en de peer pressure overwon. Hij heeft gewoon 1 km hardgelopen, aan zijn vader's hand, zonder tillen oid :o Met super ingespannen blik. Ik mocht zijn startnummer de hele dag niet afspelden, zo blij was jij ermee O+ De rest van de dag bleef hij stuiterdestuiter-vrolijk. Dat eindigde achterop de fiets naar huis - schnorrrrk. Thuis ook nog even een dutje op de bank en daarna at hij 3(!) borden pasta. Hij ligt pas net in zijn bedje. Lekker ritme weer :')
pi_187177678
3! Hongerrrrr! Haha
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:01:06 #162
387431 Frsh
pi_187179414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:

Frsh geen ervaring mee (maar ik zie het hier zo gebeuren als hij wat ouder is). Kun je 'm niet richting een andere routine praten zodra hij beneden is? Voortaan als je beneden bent kun je even dit en dit en dit doen bijvoorbeeld? Geen idee of dat werkt, maar dat zou ik proberen. Of het aantrekkelijk maken om eerst op zijn kamer te blijven spelen.
Dank voor het meedenken! Vanmorgen natuurlijk weer 5 over 6 wakker. Toen ben ik er meteen eruit gegaan en nog maar eens verteld dat hij er echt niet uit mag. Wel (gisteravond al) wat boekjes en duplo naast zn bed gezet. "Pas als het lampje brand mag je naar beneden."

En dat werkte! Morgen nog een keer
pi_187179507
Zeker doen, Quoi, het is zo'n gezellige en leuke ervaring! *; . Met de oudste zijn we het ook al jong gaan doen, omdat ze thuis ook al makkelijk een hele film keek. En nu met Ysje geloof ik dat we het ook al wel snel kunnen gaan doen. Het zijn allebei echt kinderen van hun ouders, ze kunnen helemaal opgaan in het verhaal en het lang volhouden. :+ .

Frsh, dat klinkt als een goede oplossing zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:26:28 #164
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187179568
Gut, mijn peuter heeft nog nooit een film gezien... Tijd om daar eens verandering in te brengen...
pi_187179590
Ik zet wel regelmatig een film aan, maar Ketel is meestal nog te snel afgeleid om hem helemaal af te kijken.
pi_187180225
L is bij een film thuis na 10 minuten afgeleid maar in de bioscoop niet, bij gebrek aan ander speelgoed.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 10:33:09 #167
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187180346
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd... :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187180627
Wij kijken best vaak films, altijd handig als je niks anders weet om je kind te vermaken...
In de bios hebben we Corgi gezien laatst, en thuis klassiekers zoals Finding Nemo, Up, Monsters inc, Verschrikkelijke ikke, Minoes, Brave, Kung fu panda etc etc. Als het maar beweegt zit N wel anderhalf uur stil... moet haar ook vaak genoeg achter de ipad vandaan sleuren...

Goed van Max Quoi! N zag de kindjes voorbij rennen en wilde ook graag meedoen, maar dat kon niet meer. Normaal kan ze geen 10 stappen zetten zonder te klagen dat ze moe is, dus we gaan het volgend jaar zien...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187181478
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:51 schreef SaskiaR het volgende:
Wij kijken best vaak films, altijd handig als je niks anders weet om je kind te vermaken...
In de bios hebben we Corgi gezien laatst, en thuis klassiekers zoals Finding Nemo, Up, Monsters inc, Verschrikkelijke ikke, Minoes, Brave, Kung fu panda etc etc. Als het maar beweegt zit N wel anderhalf uur stil... moet haar ook vaak genoeg achter de ipad vandaan sleuren...

Goed van Max Quoi! N zag de kindjes voorbij rennen en wilde ook graag meedoen, maar dat kon niet meer. Normaal kan ze geen 10 stappen zetten zonder te klagen dat ze moe is, dus we gaan het volgend jaar zien...
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..
pi_187181753
Corgi vond ik echt niet geschikt. ^^,

O.a. sexuele intimidatie, drugs, liegen en bedriegen, poging tot moord, fightclubs en noem maar op.... niet echt een gezellige kinderfilm.
Schudden voor gebruik
pi_187183275
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd... :')
Maar echt stil zijn hoeft toch ook niet? Hier laatst voor het eerst naar de bios geweest met peuter en peutergeklets was echt geen punt. Niet op vol volume natuurlijk, maar de sfeer was heel ontspannen :) Maar maakt misschien ook uit hoe druk het is, nu waren er maar 4 peuter/ouder-koppels verspreid door een grote zaal..
pi_187183599
Ik denk dat N ook niet alles begrijpt... soms vraagt ze dan ‘waarom is die nu verdrietig’? Dan leg ik het in peutertaal uit. Of als iemand iets gemeens doet, leg ik uit waarom dat niet mag. De vieze grappen snapt ze sowieso niet. Maar de hoofdlijnen volgt ze wel.

Maargoed, een kennis is laatst met zijn zoontje van 4 naar Avengers Endgame geweest, dus misschien heb ik een ander idee van wat acceptabele films zijn....
pi_187183629
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 11:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..
Kan ook zijn omdat N nu nog een stuk jonger is, dat ze dat nog geen probleem vindt. O kan een film die hij al tig keer gezien heeft ook opeens heel eng vinden en dan niet meer willen kijken, net alsof ze opeens echt beseffen wat er gebeurt. Disney-films zijn sowieso vaak niet echt heel kindvriendelijk. Veel ouders die dood gaan en bijv Sneeuwwitje is bijna kleuterhorror (heeft O ook een paar keer probleemloos gekeken, maar vindt hij nu te eng)
pi_187185085
Ja dat idd... N snapt nog niet echt wat doodgaan is , of pesten. Dus als dat dan voorkomt in een film, negeert ze het, of vraagt er wat over. De leuke dingen pakt ze dan wel mee :)
pi_187185670
ah ja dat is natuurlijk zo.. mijn nu 6 jarige vind inderdaad heel andere dingen (en meer) eng dan de 4 jarige.. maar ze snapt ook veel meer..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')