Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:44 schreef Frsh het volgende:
Hallo allemaal, ik lurk hier af en toe mee maar post hier (bijna) nooit. Heb een Meneer rondlopen van 3 jaar en 2 maanden, dus het is leuk om met jullie verhalen mee te lezen. Heel herkenbaar allemaal.
Meneer is vaak vroeg wakker( lees: 6 uur) en blijft echt niet in zn bed liggen totdat zn lampje automatisch aangaat om half 7. Hij weet wel dat papa en mama het niet waarderen als hij om 6 uur op ons bed staat te dansen, dus hij trekt zelf een shirt en broek aan (jaja, trotse papa hier) en gaat met knuffelkonijn naar beneden.
Nou was dat niet zo erg geweest als ie normaal een boekje zou gaan lezen, of met zn auto's of blokken gaat spelen. Nee, Meneer wil zelf zn ontbijt maken. Het liefst met een mes... en gisteren en vandaag bedacht hij dat er wel even koffie gezet kon worden. Komt ie om kwart over 6 met een koffiefilter de slaapkamer binnen om te vertellen: "het filtertje past niet, papa".
Ik word hier niet heel enthousiast van, maar blijven liggen doet ie echt niet. Enige optie die we al besproken hebben is een slot op zn deur tot half 7, maar dat willen we niet doen omdat zindelijk zijn nu net lekker lukt.
Zitten nu te denken om vroeg opstaan te cultiveren en er zelf ook om 6 uur uit te gaan... Heel veel andere opties weten we even niet. Jullie ideeën?
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hij is pas 3... ik zou er dan inderdaad voor kiezen om zelf er met hem uit te gaan.
Ja naar Bing en het was een groot succes. Hij heeft het er nog regelmatig over (maand geleden) en deze krent liet hem een paar snoepjes bij de kruidvat scheppen ipv in de bios en elke keer als we daar komen wijst hij naar het schepsnoep 'die voor bij Bing. Als Bing begint, mag ik één' Bing bestond uit 7 afleveringen en elke keer als een nieuwe aflevering begon mocht hij 1 snoepje anders was alles op na 10 minutenquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Zijn jullie al eens met peuter naar de bios geweest? Ik zie dat er een Kasper & Emma film in de bios is. Kasper is zo ongeveer Max' alter ego. Hij is er dol op. Maar 74 minuten en in een bioscoop... mmmm.
Vanmiddag heb ik op 3 kereltjes gepast (2 van bijna 3 en een 9 maander). Dan voelt Max alleen als een soort vakantie
Gewoon naar beneden en samen ontbijten? Eigen broodje smeren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Heb t idee dat Meneer naar uitdagingen zoekt... maar messen en heet water zonder ouders in de buurt heb ik liever niet.
Even bedenken of we niet een veiliger uitdaging voor m kunnen verzinnen...
Dank voor het meedenken! Vanmorgen natuurlijk weer 5 over 6 wakker. Toen ben ik er meteen eruit gegaan en nog maar eens verteld dat hij er echt niet uit mag. Wel (gisteravond al) wat boekjes en duplo naast zn bed gezet. "Pas als het lampje brand mag je naar beneden."quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:32 schreef Quoi het volgende:
Frsh geen ervaring mee (maar ik zie het hier zo gebeuren als hij wat ouder is). Kun je 'm niet richting een andere routine praten zodra hij beneden is? Voortaan als je beneden bent kun je even dit en dit en dit doen bijvoorbeeld? Geen idee of dat werkt, maar dat zou ik proberen. Of het aantrekkelijk maken om eerst op zijn kamer te blijven spelen.
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..quote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:51 schreef SaskiaR het volgende:
Wij kijken best vaak films, altijd handig als je niks anders weet om je kind te vermaken...
In de bios hebben we Corgi gezien laatst, en thuis klassiekers zoals Finding Nemo, Up, Monsters inc, Verschrikkelijke ikke, Minoes, Brave, Kung fu panda etc etc. Als het maar beweegt zit N wel anderhalf uur stil... moet haar ook vaak genoeg achter de ipad vandaan sleuren...
Goed van Max Quoi! N zag de kindjes voorbij rennen en wilde ook graag meedoen, maar dat kon niet meer. Normaal kan ze geen 10 stappen zetten zonder te klagen dat ze moe is, dus we gaan het volgend jaar zien...
Maar echt stil zijn hoeft toch ook niet? Hier laatst voor het eerst naar de bios geweest met peuter en peutergeklets was echt geen punt. Niet op vol volume natuurlijk, maar de sfeer was heel ontspannenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 10:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie een bios hier nog echt niet voor me. Peuter kan echt geen drie seconden z’n klep houden en een minuut geen vraag gesteld is een minuut niet geleefd...
Kan ook zijn omdat N nu nog een stuk jonger is, dat ze dat nog geen probleem vindt. O kan een film die hij al tig keer gezien heeft ook opeens heel eng vinden en dan niet meer willen kijken, net alsof ze opeens echt beseffen wat er gebeurt. Disney-films zijn sowieso vaak niet echt heel kindvriendelijk. Veel ouders die dood gaan en bijv Sneeuwwitje is bijna kleuterhorror (heeft O ook een paar keer probleemloos gekeken, maar vindt hij nu te eng)quote:Op vrijdag 31 mei 2019 11:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
echt? Bij ons keken ze Up op de nso op de groep 5/6 jarige. met weken nachtmerries voor mijn dochter als gevolg. en nu ik wat meer ouders gesproken heb hadden veel meer kinderen er nare dromen van..dat zijn toch niet voor niks 6+ films..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |