abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187306577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:20 schreef Arja het volgende:
Stoere, sneue Max.

Emmy wordt bijna 3 :D
En ik heb geen idee welk cadeau we moeten geven en vragen van anderen. Suggesties?

We willen graag een trampoline tzt en die dan ingraven, maar dat gaat niet lukken voor haar verjaardag
Spelletjes? Uno junior, mens erger je niet junior, memory, knappe koppen of mini loco.. knutseldingetjes. Speelgoedkassa'tje wat Saskia zei was hier ook een hit. Zandbak vond ik ook een goede. Kan je ook dingen voor erin vragen. Of leuk buitenspeelgoed. Heeft ze al een fietsje? Fietsbel, vlaggetje oid zijn ook leuke kleinigheidjes die je kan vragen.

Ik probeer altijd zo veel mogelijk cadeautjes voor rond of onder de 10 / 15 euro te verzinnen en dus ook veel kleinigheidjes (maar wel nuttig, bv. nieuwe stiften of potjes klei kan bv. ook). Sommige mensen zetten echt alleen maar cadeau's van >20 euro op hun lijst maar ik vind dat zelf niet zo'n succes, mensen moeten zelf weten hoeveel ze er aan uit willen geven en dat zou niet bij min. 20 euro moeten beginnen. Wat geven jullie eigenlijk uit aan cadeautjes voor kinderen van vrienden?
pi_187307731
Ligt er aan hoe veel we met de kinderen en ouders omgaan maar zo'n 10-15 euro, soms uitschieters tot 20 euro als we echt iets leuks vinden.

Cadeautjes moeten we ook over na gaan denken. Wij geven waarschijnlijk een fietsje, man heeft laatst bij de spellenwinkel al uno junior gehaald voor zomaar een cadeautje tussendoor. Trampoline staat hier op de lijst maar even afwachten hoe de tuin wordt en of we er nog plek voor hebben.

Toren van pisa is hier een grote hit, twister ook :+ maar dan zonder de spelregels.
Hubelino knikkerbaan (de goedkope Ali versie, past perfect op duplo) speelt hij bijna elke dag mee. Ik maak dan wel de baan samen met hem, maar daarna elke keer die knikkers laten vallen is al leuk.
waterpistool? Is hilarisch hier.
pi_187308468
Ongeveer tussen de 10 a 15 euro. Soms eronder, soms erboven. Het is maar net wat we voor iets vinden en past bij het kindje. Soms vinden we iets in de uitverkoop wat echt bij diegene past. Lekker mazzelen haha

Wij zetten er ook altijd tig dingen op de lijst. Dat er genoeg keuze is en ook veel variatie in prijs.
Wij doen in de familie nog wel eens samen een duurder/groter cadeau geven. Die staan er dus ook op.
Schudden voor gebruik
pi_187308904
Bedankt voor alle tips. Toren van Pisa is wel een goede. Zandbak niet maar magic sand is wel leuk. Boekjes ook altijd goed. Loopfiets heeft ze net en ze krijgt pas een fietsje als dit lekker gaat. Ze krijgt wel een step van mijn zus. Kassa heeft ze. Mini loco en waterdingetjes zet ik op het lijstje
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:17:15 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_187310374
Hier voor kadootjes voor kinderen (van vrienden) tussen de 5 en 10 euro. Nogal veel kinderen in onze omgeving, plus kleuter die behoorlijk wat kinderfeestjes heeft, dus anders vind ik het echt te duur worden.

@Arja een waarschuwing, magic sand geeft een enorme troep in je huis, alleen doen als je daar tegen kunt en het niet erg vindt om een halve kilo zand tussen de groeven van het parket uit te vegen... Ik heb spijt...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:28:19 #246
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187310596
Arja, mijn dochter was erg content met Bambino Loco, dat is de voorloper van Mini Loco en krijgen ze hier ook aangeboden als ze beginnen in groep 1. Mijn dochter vond het als 3 jarige ontzettend leuk :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187319238
Bambino loco vindt l ook heel leuk, alleen wel even goed de binnenkant van de boekjes kijken welke wat moeilijker zijn. Sommigen zijn voor 3-jarigen echt al te makkelijk, ook al staat er 3-5 jaar op.

Ik had een kinderschaartje gekocht omdat l elke keer wilde helpen knippen. Maar ik was even vergeten dat hij ontzettend linkshandig is (wij beiden ook, maar ik kan met beide handen knippen). Nu kan hij niet met rechts knippen _O- en een rechtshandige schaar links gebruiken is best lastig. Binnenkort maar even kijken voor een linkshandig schaartje. Het knippen zelf ging hem best redelijk af, alleen het papier knipt niet goed vanwege links/rechts. Eerst knipte hij gewoon een knip, later had hij door dat je ook af kan knippen. Toen ging hij confetti maken van een vouwpapiertje en dat was heel leuk natuurlijk.

En we hebben uno junior gespeeld O+ hij snapt het al goed, echt heel leuk!
pi_187320077
Bambino loco ook leuk. Welke boekjes zijn leuk of een bepaald pakket?
pi_187320126
We hebben hier nog geen kinderfeestjes, maar dat budget wordt rond de 5 euro verwacht ik (heb al wat Lego klaar liggen). Kinderen van familie/vrienden is tussen de 10 en 15 euro, maar erg afhankelijk van wat we geven en hoe oud het kind is.

Qua kado's staan hier vooral duurdere dingen op het lijstje omdat schoonfamilie dure kado's koopt (50 tot 100 euro), en ik heb een sectie '2e hands' met dingen die ook 2e hands gegeven kunnen worden omdat ik dat nieuw zonde van het geld vind en het gebruiksvoorwerpen zijn waarbij ik het niet zonde wil vinden als het kapot gaat (fiets, spellen, puzzels en boeken bijvoorbeeld). En dan nog enkele kleinere dingetjes die eigenlijk nooit gekocht worden omdat een deel geen lijstje gebruikt. En we nodigen alleen directe familie en een vriend met kinderen in dezelfde leeftijd uit, dat scheelt ook veel kado's (en drukte). Van O hoeven al die mensen sowieso niet (tegelijk).
pi_187320219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:43 schreef Arja het volgende:
Bambino loco ook leuk. Welke boekjes zijn leuk of een bepaald pakket?
Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.

Ik vond 'wat hoort bij elkaar' en 'ik kan tellen' wel leuk voor net 3. En voor iets ouder 'ik kan rekenen' 'logisch denken'.
pi_187322327
Electro doet het hier goed :)
Schudden voor gebruik
pi_187323033
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.

Ik vond 'wat hoort bij elkaar' en 'ik kan tellen' wel leuk voor net 3. En voor iets ouder 'ik kan rekenen' 'logisch denken'.
Dankjewel!

Ik heb haar gevraagd wat ze wil en ze wil een toverstaf. Ik ga op zoek.
pi_187364515
Ineens gaat de 3 hier goed O+

En begint hij gelijk sommen te maken met een soort puzzel O.o
4 treinen - 3 treinen op een kaartje en hij zegt dat is dan 1 trein toch, mam? En pakt de 1 erbij.

Ik was wel even met stomheid geslagen. De kleine knapperd. Vervolgens wilde hij wel schooltje spelen en moest ik nieuwe sommen aangeven.

Het gaat zo hard! *jank*
Schudden voor gebruik
pi_187367915
Wat een leuke puzzels zie ik hier voorbij komen, die ga ik even onthouden O+

Voor wat betreft budget voor verjaardagcadeautjes voor andere kindjes, het is hier afhankelijk van het kind. Gemiddeld 10 tot maximaal 15 euro. Voor het beste vriendinnetje van onze peuter (waarvan de moeders beste vrienden van ons) doen we echter vaak het dubbele, maar dat is er zo ingegroeid omdat ze dat andersom bij ons ook doen.

Ik lees over magic sand dat veel troep geeft, goed om te lezen want die had ik hier ook op mijn lijstje staan :o nu dus niet meer.

Qua cadeautjes voor driejarige, het vriendinnetje van peuter is recentelijk 3 geworden en heeft een mini cameraatje gekregen waar je ook echt foto's mee kan maken. Ben het merk kwijt, maar ze is er helemaal gek mee. Een trampoline is hier trouwens ook erg gewild bij mijn peuter van 2,5 O+ (maar een te kleine tuin om hem in te graven helaas).

Stippel, wat ontzettend knap dat hij al begint te rekenen!! O+

Jewel is sinds een klein weekje zo goed als zindelijk overdag. We hebben een sticker-belonings-systeem ingevoerd en ze heeft in 1 week tijd maar 3 ongelukjes gehad (waarvan 2 keer omdat we het potje hadden verplaatst. Dom :')). Benieuwd hoe lang we nog moeten blijven belonen met stickers, maar heel trots op haar dat ze het opeens zo snel onder de knie heeft O+ Wat zijn trouwens jullie ervaringen met zindelijkheid in de nacht? Dat is natuurlijk hele andere koek. Zou het verstandig zijn om dat wel nu ook meteen te proberen te trainen omdat ze het nu zo goed doet overdag, of juist stapje voor stapje en eerst maar eens zorgen dat ze went aan het overdag zindelijk zijn voordat we het gaan uitbreiden?
pi_187368033
Slaapt ze licht/vast?
Word ze nu al wakker van een aankomende plas?

Dan gaat het snachts ook wat gemakkelijker ;) voorheen ging het goed, maar toen sliep hij veeeel lichter.
Nu heb ik er een die heel graag zonder luier wilde en ik dus per nacht ook al haalde ik hem eruit en zette hem op een potje toch twee keer per nacht het bed kon verschonen. Na een poos heb ik aangegeven dat ik slaap voor hem belangrijker vind en hij daar beter van kan spelen en groeien. Dus wij hebben weer nachtbroekjes...

Soms roept hij om te plassen, maar vaak niet. Komt wel weer.

Wat goed van de overdag plas acties! Nu vergeet je ook niet meer om het potje steeds terug te zetten :P

Wij hebben een krijtbord op de wcdeur en daar kraste hij zelf vakjes vol. 1 voor plas en 1 voor poepjes. Als hij een reeks vol had mocht hij wat extra lekkers. Op een gegeven moment was hij zelf niet meer zo happig op vakjes kleuren en vergat hij het steeds vaker. Plassen op de wc werd een gewoonte.
Schudden voor gebruik
pi_187368042
Magic sand kan ook zo een ellende zijn in je stofzuiger :X
Schudden voor gebruik
pi_187371948
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:06 schreef Stippelrientje het volgende:
Slaapt ze licht/vast?
Word ze nu al wakker van een aankomende plas?

Dan gaat het snachts ook wat gemakkelijker ;) voorheen ging het goed, maar toen sliep hij veeeel lichter.
Nu heb ik er een die heel graag zonder luier wilde en ik dus per nacht ook al haalde ik hem eruit en zette hem op een potje toch twee keer per nacht het bed kon verschonen. Na een poos heb ik aangegeven dat ik slaap voor hem belangrijker vind en hij daar beter van kan spelen en groeien. Dus wij hebben weer nachtbroekjes...

Soms roept hij om te plassen, maar vaak niet. Komt wel weer.

Wat goed van de overdag plas acties! Nu vergeet je ook niet meer om het potje steeds terug te zetten :P

Wij hebben een krijtbord op de wcdeur en daar kraste hij zelf vakjes vol. 1 voor plas en 1 voor poepjes. Als hij een reeks vol had mocht hij wat extra lekkers. Op een gegeven moment was hij zelf niet meer zo happig op vakjes kleuren en vergat hij het steeds vaker. Plassen op de wc werd een gewoonte.
Ik hoop dat het hier ook snel een gewoonte wordt O+
En Jewel wordt niet wakker van een aankomend plasje, dus ik denk dat het dan sowieso nog te vroeg is voor haar om te werken aan nachtelijke zindelijkheid. Ergens ben ik daar wel blij om, want dat lijkt me een best pittige fase :') Stel ik dat mooi nog even uit, nachtrust vind ik op dit moment inderdaad ook veel belangrijker.
pi_187372859
hoeft niet pittig te zijn..
Toen W overdag zindelijk was bleek ze dat s nachts ook te zijn.. niks aan hoeven doen.
Bij L gaat t minder soepel, maar sinds hij echt geen luier meer wil helpt om 23.00 laten plassen voldoende..(maar als we dat vergeten is ie nat)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:19:31 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187373007
Hier was het ook niet pittig, Kuiken heeft in de nacht nog heel lang een luierbroekje gedragen. Het idee was om die weg te laten als hij een week lang droog was, maar hij wilde het zelf niet. Dus die heeft nog best lang droge luierbroekjes gedragen in de nacht. (Maar mijn kuiken is koppig, die heeft ook nog heel lang een fles gewild voor 't slapen gaan).

Trouwens nog een ongevraagde tip: het bed dubbel opmaken. Volgorde: matras, waterdichte molton, matrashoes, waterdichte molton, matrashoes. En een dekbed in hoes + kussen in hoes grijpklaar in de kast leggen. Bij een nachtelijk ongelukje hoef je dan alleen maar het kussen en dekbed, de bovenste matrashoes + waterdichte molton er af te halen, schoon dekbed + kussen er op, kind verschonen en verder slapen. Niks zo vervelend als midden in de nacht met een nat en huilend (want moe en nat) kind nog naar beddengoed te moeten zoeken en een bed op te maken :')
KuikenGuppy
pi_187373854
Ik maakte meestal eerst hoofdkant op na kind omgekleed te hebben. Dan kon hij daar al gelijk liggen terwijl ik de onderkant afmaakte.
Schudden voor gebruik
pi_187373861
Ik had nog nooit bedacht dubbel op te maken. Goede tip wel!
Schudden voor gebruik
pi_187375434
N. was ook zomaar ineens nachtzindelijk na een paar dagen overdagzindelijk, kan dus heel makkelijk zijn. :Y

L. begint nu ook, ze is zo trots als ze op de wc plast. Laatst toen het zo warm was, liep ze de hele dag naakt het zwembadje in en uit. De hele dag droog, op het potje/de wc. Kijken of we een slag kunnen slaan tijdens de volgende warme dagen. :)
pi_187375629
Ahh zindelijkheid.. Fee loopt het liefst bloot rond en trekt daarom dan ook om de haverklap haar luier uit.
Paar maanden geleden, toen ze bijna/net 2 was heeft ze een paar keer op de wc geplast en ook 1 keer gepoept. Nu vindt ze het wel nog steeds leuk om op de wc te zitten, maar er komt nooit meer iets.
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..

Ik vraag me af hoe we dat omgebogen krijgen. Ik vertel nu wel steeds dat plasjes op de wc horen, maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik zat nu ook aan een stickersysteem te denken, zou dat al werken met 2j2mnd?
pi_187375937
Wat fijn dat het niet pittig hoeft te zijn, hopelijk gaat het hier net zo goed! En super die tip van het dubbel opmaken, dankje die ga ik zeker onthouden en toepassen.

Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:38:35 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187377733
Hier nog geen progressie op dat vlak. Hij wil wel erg graag op het potje, dus doen we dat steevast ‘s ochtends en ‘s avonds eventjes. Voor nu wel even prima :) Dan zal er vast wel eens een plasje in gaan vallen.

Ik heb een weekendje kindloos ‘gefestivald’, heerlijk O+ En dan nu weer een fijn dagje vol met Max voor de boeg.

Heeft iemand hier het Flexa bed btw? Benieuwd hoe dat bevalt.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:50:38 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187379493
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:59 schreef Savvy het volgende:
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..
Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keer :)
KuikenGuppy
pi_187381455
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het niet pittig hoeft te zijn, hopelijk gaat het hier net zo goed! En super die tip van het dubbel opmaken, dankje die ga ik zeker onthouden en toepassen.

Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiers ;)

Je kunt zelfs newborns zonder luiers houden en beide ingespeeld raken op de signalen. Ik ben de afkorting vergeten van hoe dat stukje "zindelijk" heet.
Schudden voor gebruik
pi_187382875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiers ;)

Je kunt zelfs newborns zonder luiers houden en beide ingespeeld raken op de signalen. Ik ben de afkorting vergeten van hoe dat stukje "zindelijk" heet.
Babyzindelijkheidscommunicatie :Y
N gaf trouwens nooit een signaal, ik heb er echt op gelet... pas als je wat rook merkte je het.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187384057
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Misschien is ze er ook gewoon nog niet klaar voor hoor.
In het begin was ze ook echt verrast dat er ineens een plasje lag, maar nu kijkt ze al een splitseconde voordat het daadwerkelijke plasje eraan komt. Ik ben alleen altijd net te laat en als ze eenmaal plast stopt ze ook niet meer :P

Oudste was op Fee's leeftijd al bijna zindelijk, dus misschien heb ik gewoon te veel in mijn hoofd dat het nu al moet kunnen.
Zus is alleen (in bijna alle opzichten) een compleet ander kind, die is ook meer van de regeltjes en hoe dingen 'horen' en vond al vanaf het begin zelf dat plasjes op een potje horen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keer :)
Ik had haar idd al weer rompers aangedaan, maar de meeste rompers krijgt ze ook open. En als dat niet lukt dan maakt ze door de romper heen haar luier los, waardoor die losjes in de romper hangt :D

Vaste momenten is misschien wel een idee. Wat zijn goede vaste momenten?
Ik bied nu wel de wc aan als ze haar luier uitdoet of voor een luierwissel, maar dan wil ze bijna nooit ('ik hoefe niet wc').
pi_187384133
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.

Ik geloof wel dat de zindelijkheid tegenwoordig later is doordat de luiers te goed zijn geworden.
Ik heb alleen niet het idee dat Fee het nou zo erg vindt dat haar onderbroek nat is. Ze speelt gewoon lekker verder en beweert bij hoog en bij laag dat ze niet nat is, terwijl ze overal natte plekken achterlaat :')
pi_187384171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:57 schreef Savvy het volgende:
Vaste momenten is misschien wel een idee. Wat zijn goede vaste momenten?
Ik bied nu wel de wc aan als ze haar luier uitdoet of voor een luierwissel, maar dan wil ze bijna nooit ('ik hoefe niet wc').
Wij deden het altijd voor en na het slapen en na ontbijt, lunch en avondeten.
pi_187384181
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:04 schreef Savvy het volgende:
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.
Zo zie ik het ook wel. Ik vind zindelijkheid eigenlijk pas als een kind zelf aanvoelt en aangeeft naar de wc te moeten. Op bepaalde momenten naar het potje laten gaan vind ik vallen onder conditionering, dat hebben wij ook gedaan vanaf dat ze 1,5 is maar echt zindelijk wordt ze dus nu pas.
pi_187407102
Hoe is het met de peuters?

Mijn peuter is weer een drama peuter met veel driftbuien en woede aanvallen. Gister heeft hij me in de schouder gebeten en z'n broertje in het gezicht geschopt. Ik vind het zo frustrerend, deze fases komen altijd net nadat hij ziek is geweest maar duren altijd minstens 4x zo lang... Ik weet echt niet hoe we het moeten voorkomen. Tussen de fases is hij echt een model peuter..
pi_187408000
Lastig he Jager, hier nu ook hetzelfde met Willem. Sinds we terug zijn van vakantie, dus ik denk dat terug in het ritme zwaar valt. Vooral Kevin heeft het nu zwaar te verduren.

Zijn hier al peuters die de prik rond de vier jaar hebben gehad? Willem heeft hem vandaag en dat in combinatie met de terug-van-vakantie drama is echt verschrikkelijk. Hoe gingen jullie peuters hier mee om? Ik had hem op zich wel goed voorbereid op wat er komen ging, dat was wel erg fijn voor ons beide. Maar nu wil ik hem het liefst achter het behang plakken.
pi_187408017
Oh en op mijn verzoek een verwijzing naar logopedie gekregen. Ik wil graag wat handvaten, want ik en man verstaan hem alleen maar goed.
pi_187408023
Oh en zindelijkheid: lalalalalala
* stopt vingers in de oren
pi_187408050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:21 schreef Adrian4 het volgende:
Lastig he Jager, hier nu ook hetzelfde met Willem. Sinds we terug zijn van vakantie, dus ik denk dat terug in het ritme zwaar valt. Vooral Kevin heeft het nu zwaar te verduren.

Zijn hier al peuters die de prik rond de vier jaar hebben gehad? Willem heeft hem vandaag en dat in combinatie met de terug-van-vakantie drama is echt verschrikkelijk. Hoe gingen jullie peuters hier mee om? Ik had hem op zich wel goed voorbereid op wat er komen ging, dat was wel erg fijn voor ons beide. Maar nu wil ik hem het liefst achter het behang plakken.
Wij zijn woensdag aan de beurt, maar dan is hij officieel geen peuter meer :o
pi_187408102
Hier krijgen ze pas met zes de volgende prikken!
pi_187408285
Ja het hele zindelijkheid hebben we ook een beetje laten versloffen. Ik ben wel van plan om op een paar mooie dagen even door te pakken.

L kent ook driftbuien, van de week mocht de tv niet aan op een zonnige middag O-). Hij heeft letterlijk een half uur lopen krijsen. Ik heb hem op de trap gezet met de mededeling dat hij mocht komen als hij iets had bedacht dat hij wilde doen, want al mijn opties waren niet goed natuurlijk. Na 2 minuten riep hij al dat hij naar buiten wilde :+
pi_187408865
N. is al geen peuter meer, maar heeft de prik vandaag gehad. Ook met haar was daarna geen land te bezeilen. Zo driftig had ik haar nog nooit gezien, morgen weer beter hoop ik.
pi_187409865
Prik ging hier vorige week donderdag gepaard met een paar tranen, na de prik nog even nagesnikt en dat was het.
Ik had hem wel echt goed voorbereid want Twix is enorm gevoelig. Hij kan intens verdrietig worden van onverwachte gebeurtenissen.
Twix mocht na de prik kiezen wat we gingen doen. Hij koos voor thuis een potje Memory en tv kijken. En dat was een goede keuze want dreumes kreeg twee prikken ;) .

Daarentegen kennen wij (nog) geen peuterbuien. Sowieso gevalletje ‘wacht maar’ want we hebben een dreumes met aanzienlijk meer temperament ;). Dus onze tijd komt echt nog wel.

Soms vind ik het wel lastig, de gevoeligheid van Twix. Ik zou hem soms graag wat weerbaarder zien. Als in: “kom op jongen, schouders eronder en door.”
Anderzijds is het ook prachtig dat hij is wie hij is en mag zijn wie hij is. Dus ik wil hem ook niet pushen. De juiste balans zoeken dus tussen hem begeleiden en ook de ruimte geven.
pi_187410277
Willem trekt onverwachte gebeurtenissen of gebeurtenissen die onverwacht anders lopen ook heel slecht. Gisteren kwamen ik en papa hem halen bij het KDV in plaats van alleen ik zoals gezegd gisterochtend. Groot drama, want het is anders dan dat het in zijn hoofd zit.

Ik vond hem ook eigenlijk heel dapper bij het CB, hij ging er toch maar eventjes goed voor zitten ondanks dat hij wist wat er ging komen. Maar daarna werd het een draakje.
Gaan slapen ging net zonder problemen, dat is wel een voordeel van de prik.

En verder Malteser denk ik ook wel eens “kom op jongen”, maar meer in de zin van zet nu toch gewoon een keer door en geef niet zo snel op. Dat is echt dwars op wat ik ben en dat vind ik moeilijk.
pi_187410488
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:03 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Babyzindelijkheidscommunicatie :Y
N gaf trouwens nooit een signaal, ik heb er echt op gelet... pas als je wat rook merkte je het.
Er is een speciale afkorting voor. Maar die ben ik echt ontschoten :)
Schudden voor gebruik
pi_187410536
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:04 schreef Savvy het volgende:

Ik geloof wel dat de zindelijkheid tegenwoordig later is doordat de luiers te goed zijn geworden.
Ik heb alleen niet het idee dat Fee het nou zo erg vindt dat haar onderbroek nat is. Ze speelt gewoon lekker verder en beweert bij hoog en bij laag dat ze niet nat is, terwijl ze overal natte plekken achterlaat :')
Ze geven signalen van "ik moet" en daar kan je op inspelen. Dat is ook een vorm van zindelijk zijn.
Dat ze pas later zelfstandig zindelijk kunnen zijn is logisch ;)
Schudden voor gebruik
pi_187410697
Hier wel recent een prik gehad, maar of dat die prik is die je bedoelt weet ik niet.

Ik had gevraagd of hij erna in de speeltuin wilde spelen (dichtbij cb) en daarna naar de bakker kuieren voor een pistoletje om onderweg te picknicken of dat hij liever naar huis ging.

Hij wilde wel graag zijn armen veel gebruiken na de prik nadat ik had uitgelegd dat ze dan minder pijnlijk zouden worden. Maar wilde graag eerst aardbeien eten na de prik. Dua een bak aardbeien g i ng er mee :) Daarna heeft als een aapje een uurtje geklommen in rekken en weet ik het wat.

Hij heeft nog steeds een beetje een schijf zitten, maar niet meer heel groot. Gelukkig viel de uitslag /eczeem ervan mee dit keer.

Hij was zo dapper. Alleen het einde van de prik trok hij erg slecht.
Snikkend op samenkomen na hard huilen: mag ik nuhu de aaaahaardbreihen? *snik*

Mijn hartje breekt dan zo!
Schudden voor gebruik
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:05:45 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187410724
Peutertjes! Wat zijn ze leuk hè? O+

En soms ook niet :7

Ja dat "kom op zet eens door" heb ik ook weleens. Voor wie de serie Casper & Emma kent. Max is ook gewoon net Casper, dus niet zo'n durfal. Springen en klimmen doet hij dus ook gewoon bijna nooit. Als ik dan leeftijdsgenootjes zie :o Maar over het algemeen hoeft hij van mij ook niks en ben ik dus nu (met bijna 3) soms blij als hij ergens gaat stunten :D Alles op zijn eigen tempo. Ik wil dat het een jongetje met zelfvertrouwen wordt en dat krijgt dus een boost als hij helemaal zelf een mijlpaal bereikt. Tof om te zien. Hij compenseert trouwens wel weer met die grijze massa in dat koppie en zijn enorme drive om contacten te maken met andere mensen.

Geen idee wat ik hiermee wil zeggen, maar mooi om je kind zo te leren kennen. Het is een geweldig ventje O+

Na een hele periode vanaf babyzijn van ongecompliceerd met ons mee-eten aan tafel is er nu trouwens een periode van miepen aangebroken. Geen dingen willen eten omdat de kleur niet aanstaat enzo. Eind van de dag vraagt dat soms veeeeeeeeel geduld.
pi_187411165
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:24 schreef Adrian4 het volgende:
Oh en zindelijkheid: lalalalalala
* stopt vingers in de oren
+1. Ik ben al lang blij dat ze weer plast ook al is het in haar luier.

Jager, emmy reageert ook altijd sterk en lang door in haar gedrag na de griep. Uitzingen en onthouden hoe leuk ze straks echt weer wordt als ze zichzelf is :')

Q die van mij is ook een bange poeperd, maar soms verrast ze me wel. Bv als ze denkt dat ik niet kijk.
Emmy at ook altijd alles en nu schuift ze soms direct haar bord weg. Lust ik niet! Vreselijk vind ik dat als bourgondisch mens, maar probeer er geen strijd van te maken die ik toch niet win. Lukt niet altijd.

Oh en ze kan zo lekker spelen nu en al die fantasie O+
Als ze wat tekent, zegt ze ook “en dit is Emmy in haar bedje” ofzo. En als we samen een groot huis tekenen dan werken we echt samen. Ik teken slingers omdat oma jarig is en Emmy bedenkt dat er dan ook ballonnen moeten zijn. Zo leuk

Ze is ook bijna jarig. Slik.
En er zo heerlijk mee bezig ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Arja op 13-06-2019 21:37:53 ]
pi_187411401
Willem is niet echt bang, maar als hij in zijn hoofd heeft zitten dat hij het niet kan, dan doet hij het gewoon niet. Net zoals dus poepen op de wc. “Dat kan ik niet!!” 😡
en dan gebeurt er dus ook echt niets als ik hem op de wc zet.
pi_187411564
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 13 juni 2019 21:32 schreef Arja het volgende:[quote]

Oh en ze kan zo lekker spelen nu en al die fantasie O+
Als ze wat tekent, zegt ze ook “en dit is Emmy in haar bedje” ofzo. En als we samen een groot huis tekenen dan werken we echt samen. Ik teken slingers omdat oma jarig is en Emmy bedenkt dat er dan ook ballonnen moeten zijn. Zo leuk

Dit vind ik ook zo leuk.
Het wordt voor mij ook steeds uitdagender. Zo moest ik deze week kippen tekenen. Eigenlijk waren ze niet goed genoeg.
pi_187411828
Wurm zijn aanstaande juffrouw aan de telefoon gehad. Over 2 weken kennismaking thuis en dan inplannen wanneer hij gaat wennen na de vakantie.

Beetje lastig wel, want dat ziu precies in de week zijn wanneer ik uitgerekend ben :)

"Ik wil ook wat zeggen tegen de juffrouw!"
"Wurm, komt even aan de telefoon."
"Oh... oké!"

" TOT BINNENKORT O+ juffrouw van mijn schooltje!!"
"Tot binnenkort, wurm!" :D

Hij heeft er in ieder geval zin in.
Schudden voor gebruik
pi_187411867
Tekenen O+

Ik houd er zelf zo van. Wurm heeft een tijdje allerlei poppetjes gemaakt, maar krast nu liever patronen ofzo.

Beetje omgekeerde volgorde :D

Leuk die fantasie die erbij komt kijken! Slingers en een heus feest. Een heel verhaal bij zo een tekening!
Schudden voor gebruik
pi_187411947
Twix is niet perse bang uitgevallen. Klimt, spring, klautert volop. En ook op sociaal vlak is hij niet perse bang. Hij maakt contact in de speeltuin met andere kinderen, zoekt ze op om samen te spelen.
Maar hij kan bijv. enorm schrikken van harde geluiden, van mensen die lelijk tegen hem doen. Hij wordt zelden boos, hij wordt verdrietig. En als hij erg schrikt, raakt hij in paniek.

Maar het is ook heel wisselend. We kunnen ergens binnenkomen waar hij meteen het ijs breekt met een leuke opmerking, maar we kunnen ook ergens binnenkomen waarbij hij het eerste half uur nog niet achter me tevoorschijn durft te komen. En dat is dus random. Valt geen pijl op te trekken wanneer hij wat doet en bij wie.

Zindelijkheid: we deden een poging in januari die strandde na heel veel diarree wegens een allergiefoutje. En toen ineens was het maart en zei Twix: “ik ben een grote jongen, ik plas en poep op de wc en doe geen dutjes meer”. Hij deed zijn luier uit en klaar waren we. Dag en nacht zindelijk.
pi_187412796
Aah Stippel, wat lief, wurm en de juffrouw O+ Wij gaan over 2 weken ook met Ketel bij zijn nieuwe school kijken, ik ben erg benieuwd wat hij er van zal vinden.
pi_187413617
Wat schattig van Wurm! Hij heeft er echt zin in dus!

Hier ook een heel voorzichtig jongetje. Heel herkenbaar wat je zegt, Q. Hij is verbaal enorm sterk, maakt puzzels van 100 stukjes, stelt levensvragen en kan zo lekker spelen.
Maar tegelijkertijd zegt hij vrijwel bij al het nieuwe: ‘kan ik niet/durf ik niet.’ Ik probeer het te stimuleren, maar geef hem ook de kans om op eigen tempo te ontwikkelen.
Grappig wel dat zijn kleine broertje echt alles durft en meestal de eerste is die van de hoge glijbaan gaat, met S. er zenuwachtig achter: ‘Dat kun je wel, Mijmpie.’ En dan soms alsnog zelf niet durven O+

Afgelopen week was een week om snel te vergeten, driftbuien aan een stuk door. Geen idee wat er dwars zat.
Vandaag eindelijk weer een fijne dag gehad. Uiteraard wel een keertje peutergedrag, maar vooral gezellig en meewerkend. Dan is het toch zo’n fantastisch jongetje en ben ik zo trots dat dat gewoon míjn kindje is O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187414865
Hier wordt alles ondersteund met een theatraal 'Dat kan ik ECHT niet hoorrrr'. Vooral bij dingen die ze al zes miljoen keer heeft gedaan. Het woord drie zeggen bijvoorbeeld. Het is hier een controle dingetje. Zij betaalt wel wat ze wel en niet kan.

Wij kregen gister eindelijk te horen dat ze het toch naar de school mag die we graag willen. Na onze verhuizing een paar maanden terug was ze op een wachtlijst gekomen. *O*

Over drie weken is ze al weer 4. Stop de tijd mensen. :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:06:54 #296
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187417988
Meneer is ondertussen gewend om te blijven liggen tot zn lampje gaat branden. Combinatie van speelgoed en boekjes klaarleggen op zn kamer, en bij het eerste geluid 1 van ons eruit die m nog 1 keer vertelt dat hij er echt pas uit mag als het lampje brand.

Kost een week of 2 opstaan om 6u, maar hij snapt t en houdt zich eraan. Geen "kopjes koffie" meer om 10 over 6.

De kopjes koffie zijn nu omgeslagen naar taart bakken in het algemeen. Taart bakken met rozijnen en ontbijtkoek, taart bakken met thee en banaan, taart bakken met bessen en water. Maar gelukkig doet ie t nu als we erbij zijn.

Verder de hele dag aan de "Ja, maar". Pfff... vermoeiend. Wel goed voor zn debating-skills.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zaterdag 15 juni 2019 @ 10:26:43 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187432398
Yeah but, no but :P

Mooi dat die fase ook weer voorbij is Frsh. Ik heb vanmorgen geprobeerd of Max koffie wilde zetten toen ik nog bed lag, maar hij vertikte het. Helaas.
pi_187437401
Helaas! Haha
Schudden voor gebruik
pi_187437526
Wat grappig dat verschil van de ene keer als feestganger de boel begroeten en ijs breken en de andere keer erg verlegen zijn... dat heeft onze wurm ook ontzettend.

Hij groet iedereen onderweg, maar soms voelt hij een ontzettende drempel en gaat het moeizaam om zich los te weken van mijn been of handen voor zijn ogen. Ik denk dat het te maken heeft met hoe open de ander staat voor contact. Want ik voel zelf ook snel stemming of sfeer in een ruimte. Of iets open staat voor contact of niet...

Gesloten of norse mensen slaat wurm dus over.

Met kindjes maakt hij over het algemeen snel contact of probeert een manier te vinden om een ingang te vinden. Hij vraagt wel eens om hulp van mij als het niet lukt.

"Hoi, ik ben wurm. Mag ik meedoen?"
Werkt over het algemeen super goed en die weet hij nu wel aardig in te zetten. "Hoe heet jouw hond?" Is zijn favoriete vraag in de buurt. Hij kent nu bijna alle honden bij naam en met welke hij kan spelen of aaien en welke niet. :) Zo kletsen we dus ontzettend veel met mensen uit de buurt. Haha
Schudden voor gebruik
pi_187440659
Emmy heeft dat ook. Ze kan echt de show stelen en alle lachers op haar hand hebben. Vandaag ging ze middenin de kamer staan om compleet met alle gebaren luidkeels “in de maneschijn” te zingen. Of spontaan vertellen wat ze heeft gedaan aan de kaasmevrouw alsof zij ook begrijpt wie Appie dan wel is en dat Bing ziek was op tv.
Maar ze kan ook verlegen zijn en dan zo’n beetje met haar hele hand in haar mond staan. Op de psz is ze ook nog niet vrij en praat niet veel daar. Terwijl ze hier de oren van mijn kop kletst.

Vandaag een boekje gelezen over dieren die moeten plassen en het is potjestijd. Zegt ze tegen me: maar mama, waarom plassen ze niet gewoon in het gras? Het zijn toch diertjes? :D
pi_187440894
Wat een wijsneusjes O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')