abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 juni 2019 @ 09:10:46 #201
269689 crew  Viv
pi_187269450
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:12 schreef Schanu het volgende:
Vivi, Jewel doet precies hetzelfde als ZZ! Als ze telt, slaat ze consequent de 2 en 3 over. Terwijl ook zij beide wel kent, en ook het liedje '1, 2, 3 4, hoedje van ...' goed meezingt, etc. Ik snap er niks van :')
Ook die 'met 2 handjes!' gebruikt ze hier vaker
Wat toevallig zeg! :D O+
pi_187269575
Opzich snap ik wel dat ze het in een liedje wel goed doen, ze zingen dan de tekst na. Wat dat betreft vind ik het juist wel maf dat Fee de 3 ook overslaat in een liedje.

Ook als ik 3 dingen neer leg, dan telt ze '1, 2, 4'. Ik vind het wel grappig :) Maar goed, ze is ook nog maar net 2 natuurlijk, meer dan genoeg tijd tot ze het echt moet kunnen ;)

Sinds kort heeft ze een lievelingskleur denk ik. Als er keuze is uit kleuren wil ze tegenwoordig altijd 'purple' en pakt dan ook echt de paarse. Zo blij dat het geen roze is, scheelt strijd met Zus :P

En haar nieuwste hobby is koprollen. Ze wil nu het liefst overal de koprol doen, ook op straat. Ze kwam er wel al snel achter dat dat niet handig is..
pi_187269715
Emmy zei laatst ik heb 2 opa’s en 2 oma’s, ik heb 4 opa’s en oma’s.

Ze kan nu zelf schommelen en begrijpt hoe je vaart maakt en hoe je rustig af kunt stappen.
pi_187269742
Zijn jullie peuters trouwens ook zo 'eigenwijs'? Volgens mij is de meest gehoorde zin tegenwoordig "nee mama, is niet 'x', is 'y'". Waarbij 'y' meestal een ander woord voor 'x' is. Of het Engelse woord, iets te veel Engelse filmpjes gekeken denk ik :X
Ik kan me niet herinneren dat Zus dat ook deed.

Ik hoorde Fee gisteren ook tegen een andere moeder zeggen "nee, is geen kip, is tok". Dus het is niet dat ik gewoon alles verkeerd zeg :+
pi_187269760
Oeh, de 4 opa's en oma's is gewoon al het begin van rekenen!
Ik vind het al zo knap dat Zus dat kan, maar die is bijna 6 :)
pi_187270829
Wat grappig allemaal de 3 overslaan!

Mooie start van tellen. Opa's en oma's tellen :)

Koprollen op straat is idd niet heel handig of pijnloos!

Engelse woorden! :D
Hier heeft wurm net geleerd door de hoeveelheid babynieuws en geslachtsonthullingen dat blauw voor jongens staat en "pink" voor meisjes. :D
We zijn momenteel bezig met steenkolen Frans voor aankomende vakantie in de Ardennen. "Jevouwtdreineuhnpijn" wie ontcijfert? :P O+
Schudden voor gebruik
pi_187270919
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:03 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat grappig allemaal de 3 overslaan!

Mooie start van tellen. Opa's en oma's tellen :)

Koprollen op straat is idd niet heel handig of pijnloos!

Engelse woorden! :D
Hier heeft wurm net geleerd door de hoeveelheid babynieuws en geslachtsonthullingen dat blauw voor jongens staat en "pink" voor meisjes. :D
We zijn momenteel bezig met steenkolen Frans voor aankomende vakantie in de Ardennen. "Jevouwtdreineuhnpijn" wie ontcijfert? :P O+
Ik wil even brood! Mijn peuter zou er nog osjokolaa achterplakken... O+
pi_187271039
Wat grappig om te lezen dat jullie kleintjes ook de 2 en 3 overslaan... James telt met gemak tot 18 maar de 2 en 3 wordrn consequent overgeslagen :')
S. 2014
J. 2016
pi_187271360
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?

Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
pi_187271525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?

Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
Serieus?
Je snapt dat de meeste hier op Fok! een alias gebruiken voor hun kinderen om hun privacy te waarborgen?

Newsflash, ik heet in het echt ook niet Savvy :o
pi_187271545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?

Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
"Je naam is kut en popi jopi, maar niks persoonlijks hoor" :')
pi_187271618
En "daar zou ik hier niet mee wegkomen" is ook wel een mooie.

Stel je voor dat je zelf zou bepalen hoe je kinderen gaan heten. 'Nee, laten we 'm maar geen Owen noemen, ondanks dat ik dat zo'n toffe naam vind. Wat zullen de buren wel niet denken! We noemen 'm gewoon Henk'.
pi_187271684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?

Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
Best een bijzondere mening voor iemand die Cupasoep heet ^O^
pi_187271721
Hier ook wel een eigenwijze. En dan ook keihard volhouden als ie het echt fout heeft :')

Tellen heb ik al een tijd niet zo bewust met hem gedaan, maar van de week ging dat ineens best goed. Grappig hoe zich dat ontwikkeld.

Vorige week was vriend op oudergesprek bij de speelzaal en hij blijkt heel goed te kunnen puzzelen. Hij maakt thuis puzzels van 50 stukjes zonder hulp, dus ik wist wel dat ie dat prima kon, maar leuk om dan te horen dat de juffen dat ook zagen.

Overigens is het momenteel wel veel strijd. S. luistert vrij slecht en kopieert zijn kleine broer die nogal uitdagend en ondeugend is :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187272755
quote:
16s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:05 schreef Savvy het volgende:
En "daar zou ik hier niet mee wegkomen" is ook wel een mooie.

Stel je voor dat je zelf zou bepalen hoe je kinderen gaan heten. 'Nee, laten we 'm maar geen Owen noemen, ondanks dat ik dat zo'n toffe naam vind. Wat zullen de buren wel niet denken! We noemen 'm gewoon Henk'.
Alle Engelse namen zijn op voorhand al niks. Wat is mis met Marjolein en Jaqcues (we noemen hem Sjaak)?
pi_187272801
Is geen aanval ofzo. Ben beetje bang voor huismoeders, daarom had ik het maar hier getypt in plaats van eens te zeggen aan het schoolplein. Als papa en mama Jayden, Connor en Bezem komen halen.
pi_187272875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:42 schreef Cupasoep het volgende:
Is geen aanval ofzo. Ben beetje bang voor huismoeders, daarom had ik het maar hier getypt in plaats van eens te zeggen aan het schoolplein. Als papa en mama Jayden, Connor en Bezem komen halen.
Hoe is "de namen die jullie kiezen zijn niks" precies geen aanval?
  woensdag 5 juni 2019 @ 13:56:58 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187272959
Let's ignore ;)

Vanochtend was de allerlaatste muziek en dansles van Max. In en na de zomer doen we even rustiger aan vanwege de verhuizing en operatie op stapel. Zit hij tijdens het spelen met zijn vinger tussen de deur 8)7 Veel bloed en huilen. Erna maar eventjes langs huisarts (dichtbij) gereden en daar is zijn vingertje geplakt. Eenmaal bij de dokter was hij hartstikke stoer. Mijn ventje O+

Dat overslaan van cijfers: check :P Inmiddels noemt hij tot en met 10 wel allemaal op, maar gaat dan soms ineens door naar 19.
pi_187273242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:39 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Alle Engelse namen zijn op voorhand al niks. Wat is mis met Marjolein en Jaqcues (we noemen hem Sjaak)?
Ik voel mij nu toch aangesproken, wat is er mis met engelse namen?


Ik vind jouw naamkeuze nogal 1950 en totaal niet mijn smaak maar dat maakt het geen foute namen...

Maar goed jouw term "huismoeder" is ook nogal 1950...
S. 2014
J. 2016
pi_187273264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:56 schreef Quoi het volgende:
Let's ignore ;)

Vanochtend was de allerlaatste muziek en dansles van Max. In en na de zomer doen we even rustiger aan vanwege de verhuizing en operatie op stapel. Zit hij tijdens het spelen met zijn vinger tussen de deur 8)7 Veel bloed en huilen. Erna maar eventjes langs huisarts (dichtbij) gereden en daar is zijn vingertje geplakt. Eenmaal bij de dokter was hij hartstikke stoer. Mijn ventje O+

Dat overslaan van cijfers: check :P Inmiddels noemt hij tot en met 10 wel allemaal op, maar gaat dan soms ineens door naar 19.
AUW!
Voor wanneer staat jouw operatie gepland?
S. 2014
J. 2016
pi_187273747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 11:48 schreef Cupasoep het volgende:
Niks persoonlijks, maar sommige kindernamen (of bijnamen) die ik hier lees van jullie kleintjes.... Daar zou ik niet mee wegkomen hier onder de rivieren, zou het ook helemaal niet willen. Wat is mis met gewone Hollandse namen?

Waarom dat popi jopi gedoe met namen? Kan me niet voorstellen dat die kids er blij mee zijn over een aantal jaren.
Wurm woont onder de rivieren :')
Schudden voor gebruik
pi_187273779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:42 schreef Cupasoep het volgende:
Is geen aanval ofzo. Ben beetje bang voor huismoeders, daarom had ik het maar hier getypt in plaats van eens te zeggen aan het schoolplein. Als papa en mama Jayden, Connor en Bezem komen halen.
Er is een prachtig namentopic iets verder op ;)
Schudden voor gebruik
pi_187273853
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:39 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Alle Engelse namen zijn op voorhand al niks. Wat is mis met Marjolein en Jaqcues (we noemen hem Sjaak)?
een Franse naam kan wel in jouw optiek, maar een Engelse naam is gek? Hoe valt dat te rijmen?

Naamkeuze is aan ouders en smaakgerelateerd. Ik zou zelf geen majolein kiezen, maar dat een ander dat doet is toch prima?

De manier hoe je het probeert te ventileren gaat wat vreemd. En blijf je onnodig tegen verkeerde benen aantrappen.
Schudden voor gebruik
pi_187273864
Arme vingertjes Quoi!
Schudden voor gebruik
pi_187274549
Stoere, sneue Max.

Emmy wordt bijna 3 :D
En ik heb geen idee welk cadeau we moeten geven en vragen van anderen. Suggesties?

We willen graag een trampoline tzt en die dan ingraven, maar dat gaat niet lukken voor haar verjaardag
pi_187275153
Leuke zomerspelletjes voor buiten?


Heeft ze zelf ideeën? Of bepaalde interesses?
Schudden voor gebruik
pi_187275749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:20 schreef Arja het volgende:
Stoere, sneue Max.

Emmy wordt bijna 3 :D
En ik heb geen idee welk cadeau we moeten geven en vragen van anderen. Suggesties?

We willen graag een trampoline tzt en die dan ingraven, maar dat gaat niet lukken voor haar verjaardag
De grote piramide van Grimms was hier vanaf die leeftijd een groot succes. Trampoline is overigens ook de bomb, dus dat is een prima cadeau voor later als het wel kan.
pi_187275791
Willem (3,5) kan nog niet tellen. Ja tot 2 en dan volgt soms 4. Een vriendin van mij kan heel erg opscheppen dat haar zoon al tot 20 kan tellen en daarom super intelligent is. Hij is net zo oud als Willem. Willem heeft totaal geen interesse in tellen, maar hij kan je alles vertellen over ruimteraketten, satellieten en space shuttles. Daar ligt zijn interesse wel.

Toen Willem 3 werd heeft hij een soort van hamertje tik gekregen (van Djeco) en daar heeft hij super veel mee gespeeld. En een kindergitaar was ook een heel geslaagd cadeau. En verder doen spelletjes en puzzels het hier ook altijd goed.

Wij zijn op vakantie! Heerlijk 10 dagen aan de Belgische kust. De schade deze vakantie bij Kevin is tot nu toe 2 bloedneuzen een enorm blauwe wang, een afgeschaafde schouderblad en een verbrande vinger. Die jongen kost me wat jaren hoor.
Maar ze hebben een meet en greet met Bumba gehad! Niks kan deze vakantie nog bederven!

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 05-06-2019 17:54:46 ]
pi_187279618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:09 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wurm woont onder de rivieren :')
Boven de rivieren wonen :')
Afgemeten voedsel op verjaardagen :')
Rondgaan met plakje cake en stukje worst :')
Harde G :') x ontelbaar
Op vakantie komen onder de rivieren en het ooozoo mooi vinden :')
pi_187279931
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:12 schreef LeSage het volgende:
Hier ook wel een eigenwijze. En dan ook keihard volhouden als ie het echt fout heeft :')

Tellen heb ik al een tijd niet zo bewust met hem gedaan, maar van de week ging dat ineens best goed. Grappig hoe zich dat ontwikkeld.

Vorige week was vriend op oudergesprek bij de speelzaal en hij blijkt heel goed te kunnen puzzelen. Hij maakt thuis puzzels van 50 stukjes zonder hulp, dus ik wist wel dat ie dat prima kon, maar leuk om dan te horen dat de juffen dat ook zagen.

Overigens is het momenteel wel veel strijd. S. luistert vrij slecht en kopieert zijn kleine broer die nogal uitdagend en ondeugend is :{
Hier juist andersom. Op de opvang denken ze dat hij nog niet kan tellen (hij redt de 20, inclusief de heel simpele sommetjes in het Bambino loco rekenen-boekje), en daar kan hij wel knippen terwijl hij thuis daarmee doet alsof hij geen idee heeft wat ik hem in handen geef.

Voor tellen is overigens de houten cijferkrokodil-puzzel van de Hema een aanrader, die gaat tot 20 en zorgt niet alleen dat ze de reeks op kunnen noemen, maar ook duidelijk weten wat waar hoort qua volgorde. Gelijk een tip voor @Arja ;) je hebt m ook als olifant met letters, maar die is wat meer kriskras qua volgorde. En Bambino loco boekjes (maar wees wel selectief in welke, sommige zijn echt te simpel voor een gemiddelde 3-jarige, en sommige weer redelijk pittig). Verder populair hier het Tiptoi dierenspel, de Vtech kindercamera en gewone spelletjes als domino, memory, uno en kwartet. O heeft zelf een (oude) tablet voor zijn 3e verjaardag gekregen. Daar speelt hij veel educatieve spelletjes op, en voor op vakantie/onderweg staan er wat filmpjes op.

Wat leuk Adrian, Bumba! Wij hebben hier tegenwoordig drie Bumba fans, dus we willen kijken om in het najaar ook weer naar Plopsaland te gaan (tijdens een weekendje weg, is te ver voor een dagje heen en weer voor ons). Peuter is al twee keer geweest en vond het beide keren geweldig. Hij pakt nog regelmatig vol trots de foto waar hij samen met Bumba en Bumbalu op staat. Zijn jullie naar de Panne geweest? Is dat verder al leuk voor peuters qua park?

Wij zijn ook op vakantie en ondanks dat we naar exact hetzelfde resort zijn als in september met 80% dezelfde staf, durft O weer niks. Als iemand hem gedag zegt kijkt hij boos weg en bij alle activiteiten moeten wij mee. Vorig jaar duurde dat bijna twee weken, ik gok dit jaar weer. Maar verder vindt hij het geweldig en valt het strand dit jaar gelukkig ook in de smaak!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:45:58 #231
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187280133
Welke educatieve apps zijn nou leuk voor (bijna) kleuters? N heeft nu alleen de Duggee app, maar die is wel wat simpel. Nog leuke tips?

Verder qua speelgoed, N vond een speelgoedkassa erg leuk om winkeltje te spelen. En Aquadoodle ook!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187280439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:33 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hier juist andersom. Op de opvang denken ze dat hij nog niet kan tellen (hij redt de 20, inclusief de heel simpele sommetjes in het Bambino loco rekenen-boekje), en daar kan hij wel knippen terwijl hij thuis daarmee doet alsof hij geen idee heeft wat ik hem in handen geef.

Voor tellen is overigens de houten cijferkrokodil-puzzel van de Hema een aanrader, die gaat tot 20 en zorgt niet alleen dat ze de reeks op kunnen noemen, maar ook duidelijk weten wat waar hoort qua volgorde. Gelijk een tip voor @:Arja ;) je hebt m ook als olifant met letters, maar die is wat meer kriskras qua volgorde. En Bambino loco boekjes (maar wees wel selectief in welke, sommige zijn echt te simpel voor een gemiddelde 3-jarige, en sommige weer redelijk pittig). Verder populair hier het Tiptoi dierenspel, de Vtech kindercamera en gewone spelletjes als domino, memory, uno en kwartet. O heeft zelf een (oude) tablet voor zijn 3e verjaardag gekregen. Daar speelt hij veel educatieve spelletjes op, en voor op vakantie/onderweg staan er wat filmpjes op.

Wat leuk Adrian, Bumba! Wij hebben hier tegenwoordig drie Bumba fans, dus we willen kijken om in het najaar ook weer naar Plopsaland te gaan (tijdens een weekendje weg, is te ver voor een dagje heen en weer voor ons). Peuter is al twee keer geweest en vond het beide keren geweldig. Hij pakt nog regelmatig vol trots de foto waar hij samen met Bumba en Bumbalu op staat. Zijn jullie naar de Panne geweest? Is dat verder al leuk voor peuters qua park?

Wij zijn ook op vakantie en ondanks dat we naar exact hetzelfde resort zijn als in september met 80% dezelfde staf, durft O weer niks. Als iemand hem gedag zegt kijkt hij boos weg en bij alle activiteiten moeten wij mee. Vorig jaar duurde dat bijna twee weken, ik gok dit jaar weer. Maar verder vindt hij het geweldig en valt het strand dit jaar gelukkig ook in de smaak!
Ja Plopsa in De Panne. Erg leuk voor peuters, er is heel veel te doen. Ik denk alleen wel dat het niet leuk is als het druk is, afgelopen maandag was er niets te doen. Vandaag zijn we in Plopsaqua geweest en dat is ook heel erg leuk, maar ik moet er niet aan denken hoe het daar is als het druk is. Alleen het eten is brak en vet.

Willem durft ook niets trouwens en kijkt ook meteen heel boos als iemand iets tegen hem zegt. De andere peuter heft dit op, die durft echt alles! In het zwembad vandaag werd dat wel duidelijk. Kevin plonst in het water en na een kwartier zat Willems grote teen al in het water. Er was een super coole wildwaterbaan. Willem kijkt er alleen boos naar en gaat gillen als we voorstellen om er vanaf te gaan, maar Kevin is er wel 20x vanaf gegaan en toen was ie heel boos dat papa en mama niet meer wilden. Kevin zwemt al gewoon met vleugeltjes en dan kunnen we hem ook al loslaten. Zodra we een vinger minder strak om Willem houden gaat hij gillen.

Misschien kunnen wel het tellen ook wel wat stimuleren inderdaad. Goeie tips, thnx

Jullie nog een fijne vakantie!
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:22:22 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187280789
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 14:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

AUW!
Voor wanneer staat jouw operatie gepland?
Dat moet nog gepland worden! Kan al snel, maar ik wil het richting sept rekken. Jij loopt er natuurlijk ook nog mee rond. Lukt dat een beetje?

Fijne vakantie FF en Adrian!

@Arja geen idee. Tweewielertje? Hier denk ik dat we een zandbak in de tuin gaan zetten tegen de tijd dat hij jarig is.
pi_187281582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat moet nog gepland worden! Kan al snel, maar ik wil het richting sept rekken. Jij loopt er natuurlijk ook nog mee rond. Lukt dat een beetje?

Fijne vakantie FF en Adrian!

@:Arja geen idee. Tweewielertje? Hier denk ik dat we een zandbak in de tuin gaan zetten tegen de tijd dat hij jarig is.
Ene dag beter dan de andere maar de pijn is veel erger geweest dus ik vind een operatie niet nodig

Sterkte ermee! Hopenlijk heeft het het gewenste resultaat
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 5 juni 2019 @ 23:19:52 #235
269689 crew  Viv
pi_187281955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:33 schreef FlyingFish het volgende:
Voor tellen is overigens de houten cijferkrokodil-puzzel van de Hema een aanrader, die gaat tot 20 en zorgt niet alleen dat ze de reeks op kunnen noemen, maar ook duidelijk weten wat waar hoort qua volgorde. Gelijk een tip voor @:Arja ;) je hebt m ook als olifant met letters, maar die is wat meer kriskras qua volgorde.
Die bestaan niet meer, denk ik. -O-
Ik zie alleen deze, die is technisch gezien wel in de goede volgorde (van links naar rechts, van boven naar beneden), maar niet heel duidelijk voor peuters:

Of deze, maar dan kan ze alsnog de 4 op de plek van de 2 leggen :') :
pi_187282442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die bestaan niet meer, denk ik. -O-
Ik zie alleen deze, die is technisch gezien wel in de goede volgorde (van links naar rechts, van boven naar beneden), maar niet heel duidelijk voor peuters:
[ afbeelding ]
Of deze, maar dan kan ze alsnog de 4 op de plek van de 2 leggen :') :
[ afbeelding ]
Ik zie hem er op de website ook niet meer bij staan. Maar volgens mij hebben ze in de winkels een wat uitgebreider assortiment nog, want daar zie ik ook andere puzzels en auto's die hier niet meer bij staan. Hij is iig vorig jaar gekocht (hij kreeg de olifant daarna voor zijn verjaardag in augustus), dus wellicht is hij nog ergens in de uitverkoop/hemarkt te vinden? Hema heeft een goede online webcare, wellicht kunnen zij kijken of hij nog ergens ligt.

Het leek op zo'n puzzel, maar dan met cijfers (en een veel leukere prijs...)
https://www.wehkamp.nl/ne(...)zel-krokodil-235693/

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:45 schreef SaskiaR het volgende:
Welke educatieve apps zijn nou leuk voor (bijna) kleuters? N heeft nu alleen de Duggee app, maar die is wel wat simpel. Nog leuke tips?

Verder qua speelgoed, N vond een speelgoedkassa erg leuk om winkeltje te spelen. En Aquadoodle ook!
Ik zal morgen even op zijn tablet kijken. Dr Panda is iig heel populair (zijn wel spelletjes, maar meestal met een licht educatief element er in, zoals de benodigde stappen om jam te maken). Dikkie Dik spelletjes zijn leuk (memory en puzzels), Busy Shapes (al zou ik die voor een bijna 4-jarige niet meer aanraden) De digitale boekjes van story toys zijn hier ook veel gebruikt (rupsje nooitgenoeg en farm 123, Engelstalig allemaal, heb ik ook op mijn eigen telefoon als korte bezigheidstherapie)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187286402
Dat peuters die beginnen met tellen consequent een bepaald getal (of meerdere) overslaan is heel normaal. Onze oudste deed dat met de drie. Had ook geen enkele zin om haar te corrigeren, want ze begreep het probleem niet.

Op een gegeven moment ging ze het vanzelf goed doen. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om het tellen bij peuters te oefenen. Als de interesse er nog niet is of ze zijn er nog niet aan toe, dan levert het weinig op, behalve dat ze een 'kunstje' kunnen.

Ysje noemt alles 1. En als hij wil tellen, dan is het 1, 1, 1, 1. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:58:32 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187286443
Lidl heeft deze:
KuikenGuppy
  donderdag 6 juni 2019 @ 16:34:51 #239
73386 Fazz
onderweg
pi_187290508
hehe leuk dat tellen! Mijn net 2 jarige brabbelt vooral, ze doet wel al de intonatie alsof te telt maar was ze vervolgens zegt is abracadabra :+

Die stelligheid zie ik ook Savvy, we lazen net bij de kapper een boerderijboek. Bijv alle insecten zijn een 'bij'. Dus zij wijst en zegt 'is bij', en ik zeg 'nee, dat is een vlinder'. Zij 'nee bij!, ik weer 'nee, het is een vlinder', zij 'Nee, BIJ!! :( :( ' :D
pi_187293322
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:54 schreef Franny_G het volgende:
Dat peuters die beginnen met tellen consequent een bepaald getal (of meerdere) overslaan is heel normaal. Onze oudste deed dat met de drie. Had ook geen enkele zin om haar te corrigeren, want ze begreep het probleem niet.

Op een gegeven moment ging ze het vanzelf goed doen. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om het tellen bij peuters te oefenen. Als de interesse er nog niet is of ze zijn er nog niet aan toe, dan levert het weinig op, behalve dat ze een 'kunstje' kunnen.

Ysje noemt alles 1. En als hij wil tellen, dan is het 1, 1, 1, 1. :D .
Dit inderdaad. Ik kan de interesse niet afdwingen en het interesseert hem echt niets. Het zegt volgens mij ook totaal niets over intelligentie, maar dat wil die vriendin van mij niet geloven. Ook prima.

Kevin is ook in die1 fase Franny. Hij telt ook in 1’en. Ik denk dat ie ICT Developer wordt :D Maar vooral “nog 1” is erg populair.

Ik kijk tegenwoordig wel echt op van de kleurplaten en tekeningen die ik te zien krijg van Willem. Het lijkt tegenwoordig ergens op. Ik vind het vooral leuk om te zien hoe gefocust en rustig hij een kleurplaat kan inkleuren. Hij kan er echt voor gaan zitten.
pi_187306577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:20 schreef Arja het volgende:
Stoere, sneue Max.

Emmy wordt bijna 3 :D
En ik heb geen idee welk cadeau we moeten geven en vragen van anderen. Suggesties?

We willen graag een trampoline tzt en die dan ingraven, maar dat gaat niet lukken voor haar verjaardag
Spelletjes? Uno junior, mens erger je niet junior, memory, knappe koppen of mini loco.. knutseldingetjes. Speelgoedkassa'tje wat Saskia zei was hier ook een hit. Zandbak vond ik ook een goede. Kan je ook dingen voor erin vragen. Of leuk buitenspeelgoed. Heeft ze al een fietsje? Fietsbel, vlaggetje oid zijn ook leuke kleinigheidjes die je kan vragen.

Ik probeer altijd zo veel mogelijk cadeautjes voor rond of onder de 10 / 15 euro te verzinnen en dus ook veel kleinigheidjes (maar wel nuttig, bv. nieuwe stiften of potjes klei kan bv. ook). Sommige mensen zetten echt alleen maar cadeau's van >20 euro op hun lijst maar ik vind dat zelf niet zo'n succes, mensen moeten zelf weten hoeveel ze er aan uit willen geven en dat zou niet bij min. 20 euro moeten beginnen. Wat geven jullie eigenlijk uit aan cadeautjes voor kinderen van vrienden?
pi_187307731
Ligt er aan hoe veel we met de kinderen en ouders omgaan maar zo'n 10-15 euro, soms uitschieters tot 20 euro als we echt iets leuks vinden.

Cadeautjes moeten we ook over na gaan denken. Wij geven waarschijnlijk een fietsje, man heeft laatst bij de spellenwinkel al uno junior gehaald voor zomaar een cadeautje tussendoor. Trampoline staat hier op de lijst maar even afwachten hoe de tuin wordt en of we er nog plek voor hebben.

Toren van pisa is hier een grote hit, twister ook :+ maar dan zonder de spelregels.
Hubelino knikkerbaan (de goedkope Ali versie, past perfect op duplo) speelt hij bijna elke dag mee. Ik maak dan wel de baan samen met hem, maar daarna elke keer die knikkers laten vallen is al leuk.
waterpistool? Is hilarisch hier.
pi_187308468
Ongeveer tussen de 10 a 15 euro. Soms eronder, soms erboven. Het is maar net wat we voor iets vinden en past bij het kindje. Soms vinden we iets in de uitverkoop wat echt bij diegene past. Lekker mazzelen haha

Wij zetten er ook altijd tig dingen op de lijst. Dat er genoeg keuze is en ook veel variatie in prijs.
Wij doen in de familie nog wel eens samen een duurder/groter cadeau geven. Die staan er dus ook op.
Schudden voor gebruik
pi_187308904
Bedankt voor alle tips. Toren van Pisa is wel een goede. Zandbak niet maar magic sand is wel leuk. Boekjes ook altijd goed. Loopfiets heeft ze net en ze krijgt pas een fietsje als dit lekker gaat. Ze krijgt wel een step van mijn zus. Kassa heeft ze. Mini loco en waterdingetjes zet ik op het lijstje
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:17:15 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_187310374
Hier voor kadootjes voor kinderen (van vrienden) tussen de 5 en 10 euro. Nogal veel kinderen in onze omgeving, plus kleuter die behoorlijk wat kinderfeestjes heeft, dus anders vind ik het echt te duur worden.

@Arja een waarschuwing, magic sand geeft een enorme troep in je huis, alleen doen als je daar tegen kunt en het niet erg vindt om een halve kilo zand tussen de groeven van het parket uit te vegen... Ik heb spijt...
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:28:19 #246
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187310596
Arja, mijn dochter was erg content met Bambino Loco, dat is de voorloper van Mini Loco en krijgen ze hier ook aangeboden als ze beginnen in groep 1. Mijn dochter vond het als 3 jarige ontzettend leuk :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187319238
Bambino loco vindt l ook heel leuk, alleen wel even goed de binnenkant van de boekjes kijken welke wat moeilijker zijn. Sommigen zijn voor 3-jarigen echt al te makkelijk, ook al staat er 3-5 jaar op.

Ik had een kinderschaartje gekocht omdat l elke keer wilde helpen knippen. Maar ik was even vergeten dat hij ontzettend linkshandig is (wij beiden ook, maar ik kan met beide handen knippen). Nu kan hij niet met rechts knippen _O- en een rechtshandige schaar links gebruiken is best lastig. Binnenkort maar even kijken voor een linkshandig schaartje. Het knippen zelf ging hem best redelijk af, alleen het papier knipt niet goed vanwege links/rechts. Eerst knipte hij gewoon een knip, later had hij door dat je ook af kan knippen. Toen ging hij confetti maken van een vouwpapiertje en dat was heel leuk natuurlijk.

En we hebben uno junior gespeeld O+ hij snapt het al goed, echt heel leuk!
pi_187320077
Bambino loco ook leuk. Welke boekjes zijn leuk of een bepaald pakket?
pi_187320126
We hebben hier nog geen kinderfeestjes, maar dat budget wordt rond de 5 euro verwacht ik (heb al wat Lego klaar liggen). Kinderen van familie/vrienden is tussen de 10 en 15 euro, maar erg afhankelijk van wat we geven en hoe oud het kind is.

Qua kado's staan hier vooral duurdere dingen op het lijstje omdat schoonfamilie dure kado's koopt (50 tot 100 euro), en ik heb een sectie '2e hands' met dingen die ook 2e hands gegeven kunnen worden omdat ik dat nieuw zonde van het geld vind en het gebruiksvoorwerpen zijn waarbij ik het niet zonde wil vinden als het kapot gaat (fiets, spellen, puzzels en boeken bijvoorbeeld). En dan nog enkele kleinere dingetjes die eigenlijk nooit gekocht worden omdat een deel geen lijstje gebruikt. En we nodigen alleen directe familie en een vriend met kinderen in dezelfde leeftijd uit, dat scheelt ook veel kado's (en drukte). Van O hoeven al die mensen sowieso niet (tegelijk).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187320219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:43 schreef Arja het volgende:
Bambino loco ook leuk. Welke boekjes zijn leuk of een bepaald pakket?
Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.

Ik vond 'wat hoort bij elkaar' en 'ik kan tellen' wel leuk voor net 3. En voor iets ouder 'ik kan rekenen' 'logisch denken'.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')