Welkom allen! Nieuwe peuters
@minilot, Günther al een peuter? Kanniejoh!
Ik heb eindelijk tijd om op mijn kont te zitten. Afgelopen week gewerkt als een dolle en sinds eergisteren was de koek een beetje op & heb ik het virus van Max overgenomen geloof ik. Koorts en misselijk. De rust van even thuis zijn doet me alleen al heel goed
@Nazil wat tof! Hier kondigde hij ook uit het niks aan dat hij niet meer wilde. Ook op de opvang. Heel fijn dat we er blijkbaar echt op kunnen vertrouwen dat ze het wel kunnen zodra ze er aan toe zijn. Wij hebben nog wel geregeld ongelukjes, maar het gaat steeds beter. Hij vindt wc's buitenshuis wel spannend, daar moeten we iets op verzinnen. Staand plassen of op de 'grote bril' doet hij (nog) niet.
@littledrummergirl zelfde opzetbril en krukje hier

En dan de psz peuters hier. Spannend voor ze! Het kost ook eventjes tijd om te wennen.
Vanmiddag kwamen de 2 juffen van Max' psz (vanaf woensdag) thuis kennismaken

Wow! Het was echt een heel leuk bezoekje. Er zijn al 2 kindjes die hij kent bij de groep (de peuters 3+ groep) en er blijkt 1 jongetje van zijn kdv groep erbij te komen binnenkort. Helemaal door het dolle was hij.
Verder is hij totaal in ban van zijn ....... verjaardag

We blijven maar uitleggen dat dat nog 9 maanden duurt. Hij heeft zijn feestje al in gedachten en vraagt telkens als ik we naar huis gaan: is mijn feestje er dan al? Of als we gaan slapen: is morgen dan mijn verjaardag? Word ik dan 4? Hij somt elke dag een potentieel kado op (kraanwagen, vrachtwagen, takelwagen, graafmachine, brandweer, allemaal van die gruwelijke dingen waar hij in kan, zo groot, heeft dat eens gezien in een winkel). Ik parkeer nu al die dingen maar op een mooie verlanglijst. Eentje staat op de 'poepjes en plasjesposter' met stickers in de wc en sindsdien doet hij extra zijn best