abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:04:30 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190927007
"Wisten jullie dat er iets in deze pasta woont?", Zei Max vanavond tijdens het eten van ravioli :D

Ik lach me rot en herken tegelijkertijd heel veel in jullie verhalen.

Geen gekotst meer btw!
pi_190927058
Dat vind ik soms nog een van de meest frustrerende dingen, dat je helemaal lekker aan de gang bent geweest in de keuken, en dat ie dan gewoon überhaupt weigert te proeven of alles op de grond gooit. "Dit ga ik niet eten neenee " :%

Joh, graag of niet vriend :{w
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190928066
Zo, mijn kleine is sinds een week ook een peuter. En het drama is gelijk begonnen.

Sinds zijn tweede verjaardag heeft hij nog maar 1 nacht normaal geslapen. De andere nachten wordt hij na een uur of twee totaal overstuur wakker. Houdt hij ook lang vol, half uur tot uur makkelijk. Bij hem op de kamer gaan helpt niet, dan kruist hij rustig door.

Enige waarvan hij rustig lijkt te worden is eruit halen en knuffelen. Aangezien hij eerst hetwel gewoon goed gaat slapen als hij naar bed gaat weet ik niet meer wat eraan te doen. Uiteindelijk een paar keer tussen ons in gehad, maar dat willen we natuurlijk ook niet vol houden.

Uren laten krijsen in bed is voor ons ook geen optie. Ook omdat mijn vrouw zwanger is van de tweede en last heeft van bekkeninstabiliteit, dus als rust kan gebruiken Ging tot vandaag deze zwangerschap nog redelijk, maar vanavond een flinke terugval. En de vorige zwangerschap heeft ze een half jaar mogen revalideren.

Dus ja, wat doe je eraan. Hoop dat dit een (korte) fase is, maar ben bang van niet.
pi_190928107
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:49 schreef kipknots het volgende:
Zo, mijn kleine is sinds een week ook een peuter. En het drama is gelijk begonnen.

Sinds zijn tweede verjaardag heeft hij nog maar 1 nacht normaal geslapen. De andere nachten wordt hij na een uur of twee totaal overstuur wakker. Houdt hij ook lang vol, half uur tot uur makkelijk. Bij hem op de kamer gaan helpt niet, dan kruist hij rustig door.

Enige waarvan hij rustig lijkt te worden is eruit halen en knuffelen. Aangezien hij eerst hetwel gewoon goed gaat slapen als hij naar bed gaat weet ik niet meer wat eraan te doen. Uiteindelijk een paar keer tussen ons in gehad, maar dat willen we natuurlijk ook niet vol houden.

Uren laten krijsen in bed is voor ons ook geen optie. Ook omdat mijn vrouw zwanger is van de tweede en last heeft van bekkeninstabiliteit, dus als rust kan gebruiken Ging tot vandaag deze zwangerschap nog redelijk, maar vanavond een flinke terugval. En de vorige zwangerschap heeft ze een half jaar mogen revalideren.

Dus ja, wat doe je eraan. Hoop dat dit een (korte) fase is, maar ben bang van niet.
Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)
pi_190928437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)
Dat zou zeker kunnen, binnenkort proberen of nog langer laten liggen helpt. En kijken of we een slaapplek voor mijn vrouw kunnen maken waar ze er niet wakker van wordt.

Het lijkt er op dat hij nu in ieder geval weer gaat slapen.

Bedankt in ieder geval voor de tip!
pi_190931152
Er ligt een verse peuter naast mij te slapen dus ik kom me hier melden 8-)

Het was al een temperamentvolle dreumes dus ik ben benieuwd hoe de peutertijd gaat worden :')

Hij heeft het bij mij zondag al gevierd dus ook hier een paar foto’s.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190931359
Gefeliciteerd fleur O+ wat issie ineens groot geworden, vooral op die foto met zn fiets lijkt ie zoveel ouder :D
pi_190931617
Er zit ook een periode van slaapregresie rond 2 jaar @kipknots

Welkom @LaBelleFleur27! *O* Wat een lekkere jarige job. O+

[ Bericht 28% gewijzigd door Nanuke op 08-01-2020 08:52:47 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 8 januari 2020 @ 08:51:54 #234
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190931700
Gefeliciteerd Fleur en verse peuter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190933651
Gefeliciteerd fleur!

Sterkte met de peuterbuien. Hier komen ze gelukkig niet vaak meer voor of ze zijn makkelijk te doorbreken (behalve als ze ziek wordt of is geweest).

Ze vroeg me net: hoe ben ik eigenlijk in jouw buik gekomen? Euh. :D
pi_190934002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Doet me eraan denken dat we vanavond nog een primeur hadden: hij keek naar de pannen op het fornuis en zei 'eten lekker niet'. Bedankt he }:| .
:D _O- En hoe ging dat uiteindelijk?

Casper O+ *O* Welkom en proficiat!

Hier was ze vanmorgen ook weer zo lekker dwars en chagrijnig dat ik bijna uitkijk naar de PSZ morgen, hoop alleen dat het dan allemaal wat soepeler loopt voor haar :) Ben uiteindelijk maar een eind gaan wandelen met haar, daar knappen we vaak allebei van op wat frisse lucht!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190940897
@rena wat een weekdieren zijn we geworden he. ;)

Welkom Fleur en Casper en gefeliciteerd! :*

@Lemijn ik heb nog geen idee wat ik met die tijd ga doen. Op onze bovenverdieping moe nog steeds veel geklust worden, dat kan ik best zelf.
Ik twijfel nog over sport of vrijwilligerswerk. Geen van beide trekt me echt aan nu maar misschien als ik een beetje gewend ben aan de rust wel weer. :)

Vandaag ging het ineens weer beter. Hij heeft lekker gespeeld, sprong het huis door, momenten die de afgelopen week tot gigaproblemen leidden gingen ineens vlekkeloos voorbij. Gekke jongen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190941671
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef PKM het volgende:
@:rena wat een weekdieren zijn we geworden he. ;).
Ja :') Ik vind het soms echt lastig, vooral omdat ik met zulke dingen bang ben dat ze mijn emoties aanvoelt en het bij haar daardoor versterkt wordt. Maar goed, het zal bij mij ook na een paar keer wel beter gaan hoop ik :') Ben heel benieuwd hoe het morgen zal gaan. Ik had nooit verwacht zo’n weekdier te worden maar hoe langer ik nu moeder ben hoe erger het lijkt te worden :o
And you know I might
pi_190944353
Gefeliciteerd en welkom BelleFleur *O*

Hopelijk zit hij morgen nog steeds goed in zijn vel en gaat het een stuk beter PKM! Mijn kleuter begon met 2 jaar op de opvang en heeft het daar ook moeilijk mee gehad. En dan had hij nog zijn (mini) zusjes mee...

Weer echt vrije tijd lijkt me heerlijk! Helaas heeft ‘onze’ school geen peuterschool :( maar ze mogen wel met 3j9m al starten, dat is ook over een kleine 1,5 jaar al. Maar ik heb altijd geroepen dan een echte baan te gaan zoeken...

Em had vandaag een goede dag, Lala was weer drama. Letterlijk ook, want alles was huilen en als er ook maar iemand iets deed (al was het helpen) was het weer gillen. Erg vermoeiend, vooral omdat het vaak ook nephuilen is. Maar ik heb ook geen idee wat ik daaraan kan doen. Negeren helpt niet en knuffelen helpt alleen zolang ik het blijf doen. Ik heb haar uiteindelijk maar op bed gelegd (ze heeft vannacht ook korter geslapen want ze was overstuur omdat ze uit bed gevallen was, er met haar hoofd onder gerold was en vast zat. Lag in paniek “Kan niet los” te gillen, heel sneu). Maar 1,5 uur slaap later was het alsnog overal om huilen helaas. Gelukkig gaan ze bijtijds naar bed...

En ik ben alvast met een fotoalbum van 2020 begonnen. Elke dag 1 foto die ik dan met een begeleidende tekst plaats, 5 a 6 foto’s per pagina. En dan juist de dingen die normaal niet foto-album waardig zijn. Vandaag bijvoorbeeld een foto van Em en kleuter met een sticker op hun hoofd, eerder foto’s van kleuter uitzwaaien naar oma en een huilbui van lala omdat ze geen kruidnoot als ontbijt kreeg. Ik ben erg blij met het resultaat tot nu toe, dus deel het idee graag nu anderen er misschien ook nog iets mee kunnen voor dit jaar.
pi_190946329
FF, maar zit er ook niet elders in de omgeving een peuterschool? Het scheelt wel dat jouw meiden al leren spelen met andere kinderen doordat ze elkaar hebben ;) Klinkt als een pittig dagje gisteren, hopelijk gaat het vandaag beter!

Goed dat je het zegt van die foto’s, dat moet ik ook weer eens op gaan pakken. Heb nu 2 ochtenden in de week vrij wat geschikt zou zijn voor dat soort klusjes.

Het was vanmorgen hard huilen toen ik haar bij de psz bracht, maar de leidster zou bellen als het echt niet ging en we zijn nu 1,5 uur verder dus ik moet er maar vertrouwen in hebben :) Vandaag zijn er twee leidsters, misschien scheelt dat ook.
And you know I might
pi_190946333
Oh en Gunther is een peuter las ik elders, gefeliciteerd minilot *O* Gaan jullie het nog vieren? :)
And you know I might
pi_190947841
Fleur, nog gefeliciteerd met je peuter en welkom! *O* *O*

Mini, ook gefeliciteerd met peuter Gunther *O* *O*

Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)7/?s2a=#productTitle

Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
Zijn kinderstoel is tot 15 kg, hij weegt nu ong. 15,7 kilo.
pi_190947901
Nou, ik had het niet moeten zeggen dat het goed leek te gaan omdat ik niks hoorde, ik moest haar net eerder ophalen omdat ze toch de hele ochtend bij vlagen heel erg verdrietig was. Ze ging heel hard huilen toen ze mij zag -O- Maandag proberen we of het beter gaat met een tutje en een knuffel van thuis mee.

-O- Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet eventjes, ik probeer maar te denken dat het pas de 2e keer was en dat het binnenkort vast beter gaat. Ze moet toch ook ooit een keer naar school en dat is veel meer dan 2 ochtenden.
And you know I might
pi_190948478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:

Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
Ik sluit aan bij de vraag, maar dan om een andere reden. Dirk wil alleen nog op een grote stoel zitten, dus wij zijn ook op zoek naar een stoelverhoger. Erg benieuwd naar ervaringen!
pi_190948508
@rena, het is toch niet zo gek dat het wennen langer duurt dan 2x een paar uur? Ze is altijd bij jou geweest, toch? En nu ineens is ze ergens anders, met vreemde mensen en vreemde kindjes! Dat is nogal een overgang en ze is nog best heel jong dus waarschijnlijk snapt ze het ook nog niet zo goed. Ik denk dat het wel goed komt met een beetje tijd. Sterkte. :*
pi_190948802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:

Ik denk dat je niet naar de ‘tot 3 jaar’ moet kijken, maar naar de lengte (en evt het gewicht). Hoe lang verwacht je dat hij nog echt een zitje nodig heeft (qua lengte)? Zet hem eens op een gewone stoel, en kijk hoeveel cm hij hoger zou moeten zitten. Mijn kleuter zit nog steeds op zijn kinderstoel (de Prenatal triptrap variant), en daar blijft hij ook zitten tot we overstappen naar een bank voor ze alle drie. Maar als ik dit zitje inschat qua dikte zou hij daarmee al een tijdje niet meer fijn onder de tafel hebben kunnen zitten, en hij is gemiddeld qua lengte. Ik zou het zelf overigens het geld nu niet meer waard vinden, dan gaan ze maar op hun knieën aan tafel zitten op een gewone stoel tot ik ergens een goedkope 2e hands vind (hier niet van toepassing, want ze hebben triptraps sinds een half jaar die ze geweldig vinden omdat ze er zelf op en af kunnen klimmen).

Wat jammer Rena dat het zo gaat. Maar ik denk echt dat het wennen is. Van vrijwel fulltime bij mama naar ergens zonder mama maar met wel veel (drukke) andere kinderen is een flinke verandering. Daar moet ze echt even haar weg vinden.

Mijn meiden gaan overigens vanaf dat ze 9 weken waren al elke week 1 dag naar de opvang en hebben natuurlijk elkaar, dus peuterschool is voor hen niet noodzakelijk en het gedoe van een extra andere school niet waard. Ik zou het voor mezelf alleen fijn vinden :@.

Gefeliciteerd mini en gunther *O*
pi_190949033
Gefeliciteerd @minilot en Gunther. :* Leuk dat jullie er weer zijn.

Bedankt @FlyingFish voor je bemoedigende woorden. Het scheelde wel vanochtend dat ik wist dat er meer kindjes een lastige start hadden.

Ik had afgesproken Banaan vandaag een uurtje eerder te halen. Helaas was hij er al eerder helemaal klaar mee en kreeg ik een telefoontje. Hij klonk op de achtergrond al heel erg overstuur en toen ik er vijf minuten later stond was hij inderdaad buiten adem van het huilen.
Mijn hart brak wel een beetje toen hij daar in zijn eentje stond te huilen. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190950471
quote:

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:55 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik sluit aan bij de vraag, maar dan om een andere reden. Dirk wil alleen nog op een grote stoel zitten, dus wij zijn ook op zoek naar een stoelverhoger. Erg benieuwd naar ervaringen!
Ik las mee en zag jullie vragen. Een tip: zo’n simpele stoelverhoger voor in de auto werkt prima op een keukenstoel als tussenoplossing. En die kun je dan ‘later’ gebruiken in je auto voor als je incidenteel eens een vriendje/vriendinnetje wilt vervoeren.
pi_190951794
quote:

Wij hadden zon stoelverhoger in t hotel op vakantie, werkt op zich prima, geeft wel wat meer omkieprisico dan een kinderstoel. Oh en ik denk dat kindjes met wat dikkere beentjes/kontjes er met n jaar of drie niet meer in passen :)
Hoewel, zonder luier scheelt allicht wel veel.
pi_190952118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:58 schreef Nanuke het volgende:
@:rena, het is toch niet zo gek dat het wennen langer duurt dan 2x een paar uur? Ze is altijd bij jou geweest, toch? En nu ineens is ze ergens anders, met vreemde mensen en vreemde kindjes! Dat is nogal een overgang en ze is nog best heel jong dus waarschijnlijk snapt ze het ook nog niet zo goed. Ik denk dat het wel goed komt met een beetje tijd. Sterkte. :*
Ik had wel verwacht dat ze moest wennen, maar dat ze zo overstuur is vind ik zo sneu ;( Ik weet dat ze ook met dit soort emoties moeten gaan leren omgaan en ik kan haar niet overal tegen beschermen, maar het valt wel even tegen voor me :@ Heb gelukkig al wat tips gehad die we kunnen proberen om het wat makkelijker te maken.

Och PKM, wat sneu toch hè ;( Ik weet precies hoe je je voelt :{ Gelukkig hoeven ze nu pas maandag weer.

FF, ik kan me voorstellen dat je ook behoefte hebt aan wat extra vrije tijd!
And you know I might
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')