Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:49 schreef kipknots het volgende:
Zo, mijn kleine is sinds een week ook een peuter. En het drama is gelijk begonnen.
Sinds zijn tweede verjaardag heeft hij nog maar 1 nacht normaal geslapen. De andere nachten wordt hij na een uur of twee totaal overstuur wakker. Houdt hij ook lang vol, half uur tot uur makkelijk. Bij hem op de kamer gaan helpt niet, dan kruist hij rustig door.
Enige waarvan hij rustig lijkt te worden is eruit halen en knuffelen. Aangezien hij eerst hetwel gewoon goed gaat slapen als hij naar bed gaat weet ik niet meer wat eraan te doen. Uiteindelijk een paar keer tussen ons in gehad, maar dat willen we natuurlijk ook niet vol houden.
Uren laten krijsen in bed is voor ons ook geen optie. Ook omdat mijn vrouw zwanger is van de tweede en last heeft van bekkeninstabiliteit, dus als rust kan gebruiken Ging tot vandaag deze zwangerschap nog redelijk, maar vanavond een flinke terugval. En de vorige zwangerschap heeft ze een half jaar mogen revalideren.
Dus ja, wat doe je eraan. Hoop dat dit een (korte) fase is, maar ben bang van niet.
Dat zou zeker kunnen, binnenkort proberen of nog langer laten liggen helpt. En kijken of we een slaapplek voor mijn vrouw kunnen maken waar ze er niet wakker van wordt.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zou het nachtangst /nightterror kunnen zijn ? Google het even. Er zijn hier meer ouders met kinderen die dat hebben (gehad)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Doet me eraan denken dat we vanavond nog een primeur hadden: hij keek naar de pannen op het fornuis en zei 'eten lekker niet'. Bedankt he.
Jaquote:Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef PKM het volgende:
@:rena wat een weekdieren zijn we geworden he..
Ik sluit aan bij de vraag, maar dan om een andere reden. Dirk wil alleen nog op een grote stoel zitten, dus wij zijn ook op zoek naar een stoelverhoger. Erg benieuwd naar ervaringen!quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)7/?s2a=#productTitle
Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
Zijn kinderstoel is tot 15 kg, hij weegt nu ong. 15,7 kilo.
Ik denk dat je niet naar de ‘tot 3 jaar’ moet kijken, maar naar de lengte (en evt het gewicht). Hoe lang verwacht je dat hij nog echt een zitje nodig heeft (qua lengte)? Zet hem eens op een gewone stoel, en kijk hoeveel cm hij hoger zou moeten zitten. Mijn kleuter zit nog steeds op zijn kinderstoel (de Prenatal triptrap variant), en daar blijft hij ook zitten tot we overstappen naar een bank voor ze alle drie. Maar als ik dit zitje inschat qua dikte zou hij daarmee al een tijdje niet meer fijn onder de tafel hebben kunnen zitten, en hij is gemiddeld qua lengte. Ik zou het zelf overigens het geld nu niet meer waard vinden, dan gaan ze maar op hun knieën aan tafel zitten op een gewone stoel tot ik ergens een goedkope 2e hands vind (hier niet van toepassing, want ze hebben triptraps sinds een half jaar die ze geweldig vinden omdat ze er zelf op en af kunnen klimmen).quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:
Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Fleur, nog gefeliciteerd met je peuter en welkom!![]()
![]()
Mini, ook gefeliciteerd met peuter Gunther![]()
![]()
Ik las mee en zag jullie vragen. Een tip: zo’n simpele stoelverhoger voor in de auto werkt prima op een keukenstoel als tussenoplossing. En die kun je dan ‘later’ gebruiken in je auto voor als je incidenteel eens een vriendje/vriendinnetje wilt vervoeren.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:55 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik sluit aan bij de vraag, maar dan om een andere reden. Dirk wil alleen nog op een grote stoel zitten, dus wij zijn ook op zoek naar een stoelverhoger. Erg benieuwd naar ervaringen!
Wij hadden zon stoelverhoger in t hotel op vakantie, werkt op zich prima, geeft wel wat meer omkieprisico dan een kinderstoel. Oh en ik denk dat kindjes met wat dikkere beentjes/kontjes er met n jaar of drie niet meer in passenquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Fleur, nog gefeliciteerd met je peuter en welkom!![]()
![]()
Mini, ook gefeliciteerd met peuter Gunther![]()
![]()
Ik had wel verwacht dat ze moest wennen, maar dat ze zo overstuur is vind ik zo sneuquote:Op donderdag 9 januari 2020 12:58 schreef Nanuke het volgende:
@:rena, het is toch niet zo gek dat het wennen langer duurt dan 2x een paar uur? Ze is altijd bij jou geweest, toch? En nu ineens is ze ergens anders, met vreemde mensen en vreemde kindjes! Dat is nogal een overgang en ze is nog best heel jong dus waarschijnlijk snapt ze het ook nog niet zo goed. Ik denk dat het wel goed komt met een beetje tijd. Sterkte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |