quote:Op zondag 15 december 2019 18:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Muh t kapiteintje is ook ziek, gelukkig niet de poepgriep des doods, maar snot, koorts en geen eetlust en fut.
En hoe sneu ik t ook altijd vind als ie ziek is, dat ie dan ineens weer uren wil hangen en knuffelen vind ik heerlijk
Awwwquote:Op zondag 15 december 2019 20:30 schreef LeSage het volgende:
De liefste uit het ritueel is dat als we zijn rolgordijntje naar beneden doen hij hard naar buiten roept: ‘welterusten allemaal!’
Hier ook een peuter van 3 die nog elke avond een fles melk krijgt. De oudste is er ook vanzelf mee gestopt, dat zal de jongste vast ook ooit doenquote:Op maandag 16 december 2019 19:35 schreef Lemijn het volgende:
Waarom is melk voor het slapen? Alleen na het tandenpoetsen zou ik zelf niet doen, maar verder lekker genieten van de routine toch.
Klopt, ze is nog geen vorm van opvang gewend, op dinsdag als ik werk is ze bij mijn schoonouders en op zaterdag bij mijn man. Ze snapt inderdaad al steeds meer dus ik vertrouw er ook wel op dat het goedkomt, vandaag paste mijn moeder op en was ze ook even verdrietig toen ik net weg was maar ze hebben verder een topdag gehadquote:Op maandag 16 december 2019 19:34 schreef Lemijn het volgende:
Jacob wilde nooit naar de crèche van de kerk, dus daar waren we een jaar niet geweest. Recent weer eens geprobeerd. Tien minuten samen geweest, toen hij nog een half uurtje alleen. Hij was matig enthousiast. Een week later: hij herkende de plek, pakte iets te spelen en zwaaide zonder me aan te kijken. Heeft anderhalf uur blij gespeeld. Conclusie: hij herkende het en het was oké.
Dit bewijst voor mij hoe belangrijk routine en herkenbaarheid zijn. En duidelijkheid van mij uit: dit is een crèche, jij gaat hier spelen, zij zorgt voor je, ik ga naar beneden en kom straks terug. Net zoals alles met peuters, eigenlijk. Het gaf me wat vertrouwen voor de opvangwissel volgend jaar.
Hopelijk gaat het bij jullie ook zo makkelijk rena! C is geen opvang gewend geloof ik he? Dat scheelt misschien wel. Maar dan nog, je kan haar veel uitleggen al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed zo, fijn dat hij wat opknapt.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook geen psz naast de drie en vier dagen opvang (om de week). Hij vind vier opvangdagen altijd al erg veel, dus prima zo
Hier doen het antibioticum en de puffers al goed hun werk. Kapteintje heeft na vier dagen eindelijk weer wat kunnen eten en is losgeweekt van mijn schoot.
Hoe is t met zieke maxje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hier is dat ook iedere avond feest. En iedere ochtend trouwens ook. Als ik 's ochtends een stap verkeerd zet of iets verkeerds zeg, dan begint hij te krijsen. Dit zijn echt de peuterbastardhoogtijdagen.quote:Op zondag 15 december 2019 21:19 schreef Lemijn het volgende:
Hier zit weer in het avondritueel dat hij idiote dingen verzint, zoals dat zijn auto naar bed wil, oh toch niet, oh toch wel. En hij vroeg om een boterham toen ik hem in bed zette. Ja doei. Dus bij al deze opstandigheid zit ook weer protest als ik weg wil gaan en dat ik toch maar een poosje op het logeerbed ernaast ga liggen. In combinatie met nul middagdutjes dit weekend vind ik dat maar matig.
Hier nu ook inderdaad!quote:Op dinsdag 17 december 2019 21:43 schreef Quoi het volgende:
Ik heb een hele periode gehad dat Dopper met water en stapel boterhammen met pindakaas overal mee naartoe gingen!
Hier duurt ie ook lang inclusief alle treuzeltechnieken.quote:Op zondag 22 december 2019 20:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag nieuwe schoenen voor Simon gekocht. Zes weken geleden hadden we zijn voeten nog laten meten en toen gingen de schoenen maat 24, die hij had, nog prima mee. Vandaag opnieuw gemeten, heeft meneer in zes weken tijd opeens maat 26 nodig![]()
![]()
Echt grote schoenen heeft ie nu![]()
Hij is de afgelopen maand ook 2 centimeter gegroeid qua lengte, nu ong. 96 cm lang.
Vraagje: hoe lang duurt bij jullie het bedritueel?
Ik vind het bij ons te lang duren: avondvoeding aan de borst, wegrennen, nog een keer wegrennen, tandenpoetsen, op het potje plassen, weer wegrennen, schone luier, insmeren vanwege eczeem, pyjama aan, nog maar een keer wegrennen, verhaaltje lezen, slaapzak aan, nog even knuffelen en dan er nog bij zitten. We zijn dan zo'n 50 minuten bezig.
Ik merk dat er ik er de laatste tijd een beetje de balen van heb dat het hele ritueel zo lang duurt, ook omdat Simon overal tijd probeert te rekken door niet mee te werken, dramabuien tussendoor en wegrennen.
Het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase![]()
Quoi, hoe gaat het nu met Max?
Dit doet ZZ ook sinds kort!quote:Op zondag 22 december 2019 23:17 schreef Lemijn het volgende:
Rekken door te knuffelen op de commode komt me dan wel weer bekend voor en daar ben ik natuurlijk niet tegen bestand.
Maar waarom doen ze dat dan toch steeds? Is dat nog een gebrek aan oorzaak / gevolg inzicht?quote:Op maandag 23 december 2019 08:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Nanuke dat wegrennen is hier een sprintje trekken de verkeerde kant op (bijvoorbeeld als ik haar op de commode wil tillen), en dan niet meer terugkomen. Ik kap het nu direct af door haar te vragen om mee te werken (soms helpt dat) en anders haal ik haar terug en til ik haar tot en met de commode
@:Lemijn zei hier ooit dat het voor een kind ook niet leuk is om steeds maar weer een uitweg proberen te zoeken terwijl de uitkomst onvermijdelijk is (die schone luier, toch tandenpoetsen, etc.) Dat vond ik een heel goed inzicht.
Ik vermoed inderdaad het kortetermijndenken van "ik wil X niet, dus ik doe Y". Ik heb haar wel eens uitgelegd dat als ze meteen meewerkt alles 10x sneller gaat, en dat er dan ná die schone luier tijd over is om nog even te spelen (bij hetzelfde fenomeen 's middags, niet vlak voor bedtijd). Die uitleg snapt ze wel, kan ze ook zelf reproduceren, maar ze handelt er vervolgens niet naar.quote:Op maandag 23 december 2019 09:20 schreef Adrian4 het volgende:
Maar waarom doen ze dat dan toch steeds? Is dat nog een gebrek aan oorzaak / gevolg inzicht?
Ja, dat is hier ook wel. Alleen werkt "een keuze geven" hier al lang niet meer, dan zegt ze gewoon "allemaal niet".quote:Op maandag 23 december 2019 12:40 schreef Franny_G het volgende:
Wegrennen doet hij hier vooral uit baldadigheid en het heeft ook echt te maken met zelf controle willen hebben over wat er gebeurt. Ysje wil soms niet meewerken als we weggaan, dus met schoenen aandoen en jas aan. Dan is het ook wegrennen etc. Het idee dat wij dat allemaal bepalen, daar keert hij zich tegen. Als ik hem dan bijv een keuze geef (welke schoenen wil je aan) of hem gewoon even de ruimte geef, dan gaat het alsnog goed. De kunst is om te zorgen dat je dit allemaal op tijd doet en op tijd eraan begint.
Dit!quote:Ze voelen goed aan wanneer je onder druk staat.
Precies dit!quote:Op maandag 23 december 2019 12:40 schreef Franny_G het volgende:
Wegrennen doet hij hier vooral uit baldadigheid en het heeft ook echt te maken met zelf controle willen hebben over wat er gebeurt. Ysje wil soms niet meewerken als we weggaan, dus met schoenen aandoen en jas aan. Dan is het ook wegrennen etc. Het idee dat wij dat allemaal bepalen, daar keert hij zich tegen. Als ik hem dan bijv een keuze geef (welke schoenen wil je aan) of hem gewoon even de ruimte geef, dan gaat het alsnog goed. De kunst is om te zorgen dat je dit allemaal op tijd doet en op tijd eraan begint. Ze voelen goed aan wanneer je onder druk staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |