abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:20:36 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190952192
Ik probeer me altijd te bedenken dat peuters heel goed zijn in hevige emoties. Hard lachen, hard dramatisch huilen. Er zit nog zo weinig filter op. Ik vond Jacob net ook heel zielig toen hij begon te krijsen en jammeren toen ik de Duplo opruimde omdat hij ermee naar me gooide, maar rationeel wist ik dat ik het moest doen omdat ie bijna instortte en zijn Grote Verdriet het beste te sussen was door het avondritueel te starten. Ik plaats daarvan lag hij 4 minuten later op mijn schoot te slapen :') |:( *; .
Nu ben ik moed aan het verzamelen om het drama te heropenen met opstaan.

Waarmee ik bedoel te zeggen: het is heel sneu maar het valt ook wel mee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:25:20 #252
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190952246
Hij is zo leuk trouwens. Niet omdat hij nu slaapt op mijn schoot (dat helpt wel) maar ik moet zo vaak om hem lachen. Mijn fiets noemt hij steeds een motor, daar gaan we samen op rijden, hij roept dan ‘hard motor!’ en wipt uit zijn stoel van enthousiasme. Als hij mijn vragen stom vindt (categorie ‘welke kleur is dit’) dan antwoordt hij op alles gewoon tatoe met een dikke grijns. En soms zegt hij opeens ‘ik oma, ik Acob niet’ en dan komt hij ook niet meer bij.
Verder heeft hij de voltooid deelwoorden door dus ik hoor de hele dag opgeruimd, weggegooid, gegeten, geslapen, etc. Er mist soms een letter maar de essentie staat. Zo tof.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190952287
Over zonder luier gesproken, sinds n paar dagen plast de kaptein op de wc zodra we hem erop zetten. Hij vroeg het zelf ineens :D prima joh. Dus nu s ochtends en s avonds een rondje wc, tot nu toe elke keer met succes *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 9 januari 2020 @ 18:45:17 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190952557
Fijn LDG! Maar gaat hij gewoon op de grote bril zitten? Jacob heeft het woord eng nogal vooraan in zijn vocabulaire dus dat durft hij niet. En het potje is nog steeds koud.
pi_190952880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

[..]

Ik las mee en zag jullie vragen. Een tip: zo’n simpele stoelverhoger voor in de auto werkt prima op een keukenstoel als tussenoplossing. En die kun je dan ‘later’ gebruiken in je auto voor als je incidenteel eens een vriendje/vriendinnetje wilt vervoeren.
Kun je die ook vastmaken aan de keukenstoel?
pi_190953363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik probeer me altijd te bedenken dat peuters heel goed zijn in hevige emoties. Hard lachen, hard dramatisch huilen. Er zit nog zo weinig filter op. Ik vond Jacob net ook heel zielig toen hij begon te krijsen en jammeren toen ik de Duplo opruimde omdat hij ermee naar me gooide, maar rationeel wist ik dat ik het moest doen omdat ie bijna instortte en zijn Grote Verdriet het beste te sussen was door het avondritueel te starten. Ik plaats daarvan lag hij 4 minuten later op mijn schoot te slapen :') |:( *; .
Nu ben ik moed aan het verzamelen om het drama te heropenen met opstaan.

Waarmee ik bedoel te zeggen: het is heel sneu maar het valt ook wel mee.
Herkenbaar :')

James is gister voor de 2e keer gezakt voor de oogtest, dus moet nu 6 februari naar de oogarts voor verder onderzoek. Ben benieuwd. Hij ligt nu afgedraaid in bed na 4 ochtendjes psz. O+
S. 2014
J. 2016
pi_190953810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:45 schreef Lemijn het volgende:
Fijn LDG! Maar gaat hij gewoon op de grote bril zitten? Jacob heeft het woord eng nogal vooraan in zijn vocabulaire dus dat durft hij niet. En het potje is nog steeds koud.
Wij hebben zon opzetbril van de ikea, krukje voor de wc (ook ikea toevallig, zon plastic ding met rubber noppen). Dan kukelt hij er niet in en kan ie steunen met zn voetjes.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190954824
@gewoonmezelf87 balen van de oogtest.

@rena ik heb zelf geen idee hoe ik het makkelijker zou kunnen maken. De juffen en hij moeten dat ook maar zelf een beetje uitzoeken.

@Lemijn goed punt. Banaan kan ook echt in een lachbui blijven steken. Dat heeft hij inderdaad ook als hij eenmaal van de kook is.
Lief trouwens dat op schoot slapen. Hopelijk blijft dat ook zo na wakker maken.

Banaan kan ook lekker grappen. Als ik een paar keer nee heb gezegd maakt hij er een spelletje van om meer te vragen wat niet mag. Dan gaat hij daarna over op vragen of hij water mag drinken, zeg ik nee en neemt hij gauw een slokje. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 9 januari 2020 @ 20:57:22 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190954995
Wij deden vanmiddag (in de miezer) weer het spelletje dat hij schommelt en ik hem waarschuw dat hij niet tegen me aan mag botsen en dan dichtbij genoeg ga staan dat het toch gebeurt. Bleef het samen plezier maken maar altijd zo simpel ;( .

En Jacob werd niet meer wakker. Ik deed alle lichten uit die ik onderweg tegenkwam en legde hem toen hoppa in zijn bed. Net omgekleed in pyjama. Schone luier had hij toevallig al. Nacht gestart om 18 uur! Belachelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 09-01-2020 21:02:38 ]
pi_190955107
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:07 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Kun je die ook vastmaken aan de keukenstoel?
Dat zou kunnen ja, want aan de zijkant zitten van die uitsparingen waar de autogordel doorheen gaat. Deze bedoel ik:

Kun je met een spanbandje/riem/lang lint/andere oplossing prima aan een stoel vastmaken als je dat nodig vindt.
pi_190955148
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Fleur, nog gefeliciteerd met je peuter en welkom! *O* *O*

Mini, ook gefeliciteerd met peuter Gunther *O* *O*

Iemand ervaring met een stoelverhoger, zoiets als dit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)7/?s2a=#productTitle

Er staat bij tot ongeveer 3 jaar, Simon is nu 2.5 jaar, vraag me af dat dan nog loont of dat het ook langer te gebruiken is.
Zijn kinderstoel is tot 15 kg, hij weegt nu ong. 15,7 kilo.
Ik kom even uit lurkstand, wij hebben exact deze voor onze net-peuter, die sinds een paar maanden per se op een 'grote' stoel wil zitten. Wij zijn er heel tevreden over! Zit heel stevig (moet er wel bij melden dat we een heel rustig kind hebben, zet zichzelf nooit af ofzo). En vergeleken met de Ikea stoel die we hadden kan ze hier juist veel langer mee doen, ze heeft nog heel veel groeiruimte. En hij is heel makkelijk mee te nemen op familiebezoek of vakantie, vond ik ook een voordeel.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:01:06 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_190960694
Hey, ik heb een vraagje over het taalbegrip van jullie peuters. Noud blijft heel veel dingen zeer hardnekkig verkeerd benoemen, ondanks dat we het altijd corrigeren en ook uitleggen. Het gaat dan vooral om tegenstellingen.

Voorbeelden: hij noemt mij altijd papa en zijn vader altijd mama. Als hij naar boven wil vraagt hij om "beneje?!?" en naar beneden gaan is "bove??" Lamp aan / uit is ook niet te doen voor hem. Zijn er meer dreutels die dit doen?

Op zich is het best grappig, maar ik vraag me af of hij nou gewoon stug is of dat ie het echt niet snapt of dat het m gewoon geen lor interesseert :')
disclaimer
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:03:14 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190960708
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:01 schreef SQ het volgende:
Hey, ik heb een vraagje over het taalbegrip van jullie peuters. Noud blijft heel veel dingen zeer hardnekkig verkeerd benoemen, ondanks dat we het altijd corrigeren en ook uitleggen. Het gaat dan vooral om tegenstellingen.

Voorbeelden: hij noemt mij altijd papa en zijn vader altijd mama. Als hij naar boven wil vraagt hij om "beneje?!?" en naar beneden gaan is "bove??" Lamp aan / uit is ook niet te doen voor hem. Zijn er meer dreutels die dit doen?

Op zich is het best grappig, maar ik vraag me af of hij nou gewoon stug is of dat ie het echt niet snapt of dat het m gewoon geen lor interesseert :')
Doet madame hier ook met 3,5
Ze is niet achterlijk maar het interesseert haar gewoon geen moer denk ik. De dingen die anderen niet begrijpen en die ze wél belangrijk vindt corrigeert ze namelijk wel binnen no time :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190960763
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:01 schreef SQ het volgende:

Ik heb ook heel erg moeite met tegenstellingen en als ik moe ben kan ik ook best zeggen dat ik naar beneden ga terwijl ik de trap op loop. Zeker ook in het Engels is dat voor mij heel moeilijk. Ik heb altijd bedacht dat het komt door mijn dyslexie. Hierbij wil ik niet zeggen dat Noud dyslectisch is, maar meer dat wat voor jou logisch is niet altijd logisch is ;)
pi_190960965
Ik meld me met kakelverse peuter! Voor wie 'm nog niet kent van eerdere topics: codenaam Günther (echte naam Otto), het is onze eerste en enige.

Telt tot veertien maar slaat consequent de twee over (is sinds gisteren dan ook 'drie oud' :')), kent een shitload aan kleuren bij naam en bouwt inmiddels met opperste concentratie coherente zinnetjes van een woord of zes á zeven. Plast meermaal daags op een potje maar wil er vooralsnog niet op poepen, slaat geregeld middagdutjes over en dat gaat goed. Heeft geen vaste avondbedtijd. Krijgt nog altijd borstvoeding (niet zo gepland maar gewoon zo gelopen O+ ) en slaapt al anderhalf jaar bij ons tussenin (zeker niet zo gepland, maar niettemin zo gelopen :+ ). Houdt van voorgelezen worden (veertig prentenboeken per dag, als het aan hem ligt) en helpt me bij elke maaltijd in de keuken.

Gaat niet naar opvang want nadat ik 'm eruit geperst had besloot ik eigenlijk meteen liever thuis met 'm te willen blijven, wat met een aantal aanpassingen gelukkig ook kon. Gaat over een paar weken wel voor het eerst naar de peuterspeelgroep en ik ga dikke tranen biggelen omdat ik z'n toffe gezelschap twee ochtenden in de week moet gaan missen. :') Weekdier, yup, maar ik vind het ook gewoon een geweldig joch dat ik serieus graag zoveel mogelijk bij me heb omdat -ie zo verrekte leuk is. O+
Wat peuterbuien betreft heb ik erg weinig te klagen, de heus wel aanwezige driftbuitjes zijn hevig maar hyperkort en ik geef er gewoon ruimte aan, zeker als -ie moe is of honger heeft. So far so good, maar vraag het me over een half jaartje nog maar eens. ;)

Plaatjes bij de praatjes!
Ongeveer een jaar geleden, met mij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week, met mijn lief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo nog even een verjaardagsverslagje tikken voor in het Dreumestopic. :) :W
(Edit: done! OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 442 )

Daarna hier eens inlezen :*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-01-2020 10:59:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_190961011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:38 schreef minilot het volgende:
Knip
Grappig, je omschrijft hier precies onze zoon. Eerste keer peuterspeelzaal was echt raar. Het idee dat een vreemde toezicht over hem had klopte eerste weken echt niet. Inmiddels is hij 5, maar m'n dochter is 3 dus ik mag me hier nog melden :)
...everyone's afraid, but that's no excuse...
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 11:05:11 #267
269689 crew  Viv
pi_190961232
@minilot Welkom met Günther! O+
Bedoel je met "het is onze eerste en enige" dat jullie het niet meer opnieuw gaan proberen, of zoals het vooralsnog feitelijk gewoon is? :*

Dat overslaan van een getal deed ZZ ook. Hoe zingt hij "Hoedje van papier"? ;)
pi_190961336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:minilot Welkom met Günther! O+
Bedoel je met "het is onze eerste en enige" dat jullie het niet meer opnieuw gaan proberen, of zoals het vooralsnog feitelijk gewoon is? :*

Dat overslaan van een getal deed ZZ ook. Hoe zingt hij "Hoedje van papier"? ;)
Feitelijke omschrijving :Y Of we het nog verder proberen hangt af van DNA-onderzoek en dat loopt nog tot ergens begin van aankomende lente :)

En: 'Een, drie, viehier, hoedje van, hoedje van'. :') Wat sloeg ZZ over? :)
Het is hier een beetje een running gag geworden: toen -ie kleiner was speelde hij vaak met een genummerde stapeltoren van karton, maar op een gegeven moment raakte de '2' zoek. We gaan er nu naar vanuit dat dat precies in een kritieke fase was en dat het daardoor nooit meer goed komt :+
Let me see you stripped down to the bone
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 11:23:59 #269
269689 crew  Viv
pi_190961478
@minilot
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ telt al weken consequent 1-4-5-6-7-8-9-10, ik vind het zó irritant! :D Vooral omdat ze het concept "2" echt wel snapt, als ergens twee poezen zijn of zo, dan zegt ze "kijk! twee poezen!". En als ik met één hand een glas optil om een slok te nemen, is het streng "met twee handjes!", kennelijk hebben ze dat als regel op het kinderdagverblijf. :Y)
Ze zong het liedje ook gewoon 1,2,3,4. :') Is spontaan overgegaan, maar wij waren dan ook geen 2 of 3 van haar speelgoed kwijtgeraakt in de kritieke fase. ;)
pi_190961515
Gefeliciteerd minilot!
Dat tellen komt vast goed.

L spreekt sommige letters ook consequent verkeerd uit. De s wordt een soort Engelse g, de t wordt een k, dus alles wat voor in de mond uitgesproken moet worden gooit hij naar achter een andersom. We hebben daar nu sinds 2 maanden logopedie voor en dat gaat best aardig. Nog niet altijd goed maar hij kan nu de s op een goed moment uitspreken (sok ipv gok, al zegt hij uit zichzelf nog gok en na verbeteren wordt het schok) en de L kon hij helemaal niet en die kan hij nu wel zeggen. In woorden nog wat moeilijk maar los al wel, dus het komt. En de w gaat helemaal goed nu. Geen jew meer, maar wel. Zonder logopedie was het ook vast goed gekomen, maar ik vond het voor zijn eigen verstaanbaarheid fijn. Hij werd soms boos omdat mensen hem niet konden verstaan en hij niet wist wat hij fout zei. Dingen kunnen dus veranderen!
  vrijdag 10 januari 2020 @ 11:33:05 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_190961629
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:minilot
[..]

Ze zong het liedje ook gewoon 1,2,3,4. :') Is spontaan overgegaan, maar wij waren dan ook geen 2 of 3 van haar speelgoed kwijtgeraakt in de kritieke fase. ;)
Mijn oudste heeft héél lang structureel de 5,7 en 9 overgeslagen met tellen. De 7 vergeet ze nog steeds wel eens. Geen idee waarom, je zou zeggen dat het een kwestie is van opdreunen, maar toch :')
disclaimer
pi_190962890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn oudste heeft héél lang structureel de 5,7 en 9 overgeslagen met tellen. De 7 vergeet ze nog steeds wel eens. Geen idee waarom, je zou zeggen dat het een kwestie is van opdreunen, maar toch :')
Mijn oudste kan prima tellen, maar vergeet inderdaad consequent de 6. Hij wordt volgend jaar 5, en wil dan ook maar gelijk uit huis.... O+
pi_190963092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hebben zon opzetbril van de ikea, krukje voor de wc (ook ikea toevallig, zon plastic ding met rubber noppen). Dan kukelt hij er niet in en kan ie steunen met zn voetjes.
Die hebben wij vanochtend ook gekocht voor het toilet beneden. Simon wilde er meteen wel op, maar toen ie erop zat, begon ie te huilen dat ie eraf wilde :') Hij kan met zijn voetjes nog net niet bij het krukje, ik denk dat ie het daardoor wat eng vond. Maar ik ben er bij blijven staan en uiteindelijk kwam er ook nog een plasje :) .
pi_190963530
Ik krijg mijn kind net zonder luier van de opvang terug :o hij wilde geen luier aan na het plassen en het ging al de hele ochtend goed... En nu zitten we thuis zonder luier, ook al naar de lidl geweest (doorheen gerend :+) zonder luier. We gaan alleen zo naar monkeytown daar doen we maar wel even een luier broekje aan :+
pi_190963904
Wat goed nazil! Lijkt me echt wel een ding, als je kind opeens zindelijk is. Hier heeft het totaal haar interesse niet op dit moment.

Welkom Casper en gunther, gezellig dat jullie er zijn!

Lemijn lukt het Jacob om om 18:00 de nacht in te gaan ja? N viel laatst om 18:30 in slaap (zonder middagdut) maar werd vervolgens om 20:00 wakker en verkondigde dat ze echt wakker was en heeft vervolgens tot 22:00 gespeeld en is met veel moeite tussen ons in in slaap gevallen. Normaal slaapt ze tussen 20:00 en 21:00 dan gaat het prima. Ik heb het dus niet op vroeg in slaap vallen.

Hier heeft ze een tijd de twee en drie tegelijk gezegd. Één, trei, vier....ze werd dus ook trei destijds. Opeens zei ze ook twee.

Voltooid deelwoorden zijn ook tof ja, al kloppen ze hier meestal niet (gedrinkt) ze is er wel mee bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')