SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.disclaimer
Te chic is een slecht argument natuurlijk, daarbij worden volgnamen amper gebruikt, behalve bij gelegenheden die wat chic zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2019 07:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Vivienne vind ik echt niet mooi. Veel te sjiek voor gewone mensen.
Ja ik vind tweede en derde namen overrated. Weet je hoe kut het is als ik al mijn namen voluit moet schrijven? De regel is nooit lang genoeg.quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Te chic is een slecht argument natuurlijk, daarbij worden volgnamen amper gebruikt, behalve bij gelegenheden die wat chic zijn.
Maar goed, voor dat effect werkt iedere naam met een V, dus ook Vicky of V'nishqua.
Niet doen dan, als jullie dat niks vinden. Amber is al een hele mooie naam.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja ik vind tweede en derde namen overrated. Weet je hoe kut het is als ik al mijn namen voluit moet schrijven? De regel is nooit lang genoeg.
Ik heb er ook 3 en de kortste heeft 7 letters, je hoeft mij niet uit te leggen hoe lastig dat is.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja ik vind tweede en derde namen overrated. Weet je hoe kut het is als ik al mijn namen voluit moet schrijven? De regel is nooit lang genoeg.
4 in totaal hier. En echt niet de mooiste namen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb er ook 3 en de kortste heeft 7 letters, je hoeft mij niet uit te leggen hoe lastig dat is.
Maar in feite is het bijna nooit nodig.
Mijn jongste heeft er ook 3 trouwens; 7, 6 en 6 letters, ik hoef ze nagenoeg nooit allemaal uit te schrijven.
Moet de naam ergens bij passen?quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor een mooie jongensnaam? Deze staan op het lijstje maar zijn het allemaal net niet.
Beau
Raff
Liam
Aron
We houden van namen met 3-4-5 letters.
Ik had ergens Rivv gezien. Lijkt een beetje op Raffquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor een mooie jongensnaam? Deze staan op het lijstje maar zijn het allemaal net niet.
Beau
Raff
Liam
Aron
Eli ;-)quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Nee, het is ons eerste kindje. Rivv is leuk, maar net als Raff het niet helemaal denk ik. Ilay vind ik redelijk leuk, ga ik voorleggen hier!quote:
Iljaquote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Nee, het is ons eerste kindje. Rivv is leuk, maar net als Raff het niet helemaal denk ik. Ilay vind ik redelijk leuk, ga ik voorleggen hier!
quote:Op zondag 1 december 2019 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Maren?
Ja, dat dus precies. Het klinkt een beetje langdradig ofzo. Maar tegelijkertijd vind ik het ook een mooie naamquote:Op zondag 1 december 2019 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]mooi
Maar ook een beetje maareehhm?
Ilay is heel leuk, maar misschien is het ook goed om in je overweging mee te nemen dat het ook, of vooral, een Turkse meisjesnaam is. 😊quote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Nee, het is ons eerste kindje. Rivv is leuk, maar net als Raff het niet helemaal denk ik. Ilay vind ik redelijk leuk, ga ik voorleggen hier!
Ezraquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
En Mare?quote:Op zondag 1 december 2019 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat dus precies. Het klinkt een beetje langdradig ofzo. Maar tegelijkertijd vind ik het ook een mooie naam
Aron heeft hier ook lang op de lijst gestaan voor onze jongste. Het werd uiteindelijk wat andersquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Een Jaaaaason?quote:Op zondag 1 december 2019 22:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Aron heeft hier ook lang op de lijst gestaan voor onze jongste. Het werd uiteindelijk wat anders.
Nog wat ideetjes:
Jelle
Noah
Luuk
Sem
Joas
Ik ken ook iemand die Jason heet, op z'n Hollands uitgesproken, vind ik ook erg leuk.
Ik hou ervan!quote:Op zondag 1 december 2019 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Maren?
Colinquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Mijnquote:
O.s.carquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Of Marit?quote:
Hoeft toch niet? Als jullie het een mooie naam vinden... who cares!quote:Op zondag 1 december 2019 21:53 schreef QuattroF het volgende:
@:D.U.M.A.N.: Goed dat je het zegt, dan valt Ilay inderdaad toch af. Bedankt!
Ik ookquote:Op dinsdag 3 december 2019 10:49 schreef elamanilo het volgende:
[..]Jonas
Stond hier ook heel hoog op het lijstje, ik hou er zo van!
Echt waar? 🙈 Mijn jochie zijn tweede naam is Ilay 😂quote:Op zondag 1 december 2019 21:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ilay is heel leuk, maar misschien is het ook goed om in je overweging mee te nemen dat het ook, of vooral, een Turkse meisjesnaam is. 😊
Mooie naam.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Echt waar? 🙈 Mijn jochie zijn tweede naam is Ilay 😂
Jullie doen dat in de familie wel vaker toch?quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Echt waar? 🙈 Mijn jochie zijn tweede naam is Ilay 😂
Eerste in Gelderland toch? Of landelijk?quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het eerst geboren kindje van 2020 heet D.ovi
Apart zullen we maar zeggen.
Mag dat een punt er tussen?quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het eerst geboren kindje van 2020 heet D.ovi
Apart zullen we maar zeggen.
De echte naam is zonder punt, dit is om de googlebaarheid te verkleinenquote:
Nofi.quote:Op woensdag 1 januari 2020 19:51 schreef Seven. het volgende:
Gek genoeg vind ik Novi wel leuk. Nove Novi
quote:Op woensdag 1 januari 2020 19:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De echte naam is zonder punt, dit is om de googlebaarheid te verkleinen
quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ookhet was bij O een fotofinish tussen Jonas en wat het geworden is. Wederhelft had een lichte voorkeur voor O maar ik had met het mes op de keel
voor Jonas gekozen
Vooral de allerlaatste!quote:Op zondag 12 januari 2020 21:57 schreef Seven. het volgende:
Cosmo voorspelt dit als top 10 voor 2020:
Daan
Noah
Sem
Luuk
Levi
Finn
James
Noud
Mees
Liam
Saar
Mila
Liv
Sophie
Zoë
Milou
Evi
Olivia
Lauren
Nora
Allemaal leuk
Heh, wilden we nog zo géén topnaam, weer mislukt 😂 Dochter heeft een onwijs populaire naam, was toen nummer 16 ofzo. Hier in de wijk hoor je ‘m constant, waar we heen gaan zal het niet minder worden. Ben benieuwd hoe het met deze naam zal gaan qua populariteit in deze wijk én waar we straks gaan wonen 😬quote:Op zondag 12 januari 2020 21:57 schreef Seven. het volgende:
Cosmo voorspelt dit als top 10 voor 2020:
Daan
Noah
Sem
Luuk
Levi
Finn
James
Noud
Mees
Liam
Saar
Mila
Liv
Sophie
Zoë
Milou
Evi
Olivia
Lauren
Nora
Allemaal leuk
Oja. Dat kan ook helemaal niet, dat hij de enige is.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat kun je niet afleiden toch? Alleen dat er minder dan 25 zijn of zo.
Meen je dat? Ik vind het een toffe naamquote:Op maandag 13 januari 2020 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja de lijst![]()
De naam van mijn zoon staat op nummer 16. Dat vind ik best hoog gezien de reacties die ik meestal hoor op deze naam. In mijn omgeving ken ik (muv van familie, de generatie boven mij dan - een oom van in de 60) niemand met deze naam en mensen reageren vaak ook wat verbaasd als ze horen dat hij zo heet. Bijna niemand reageert met 'oh wat een leuke naam!' en een enkeling geeft toe dat ze er aan moeten wennen. Dat had ik helemaal niet verwacht
Ja ik ookquote:Op maandag 13 januari 2020 20:25 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik vind het een toffe naam.
A.? Prachtige naam.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja de lijst![]()
De naam van mijn zoon staat op nummer 16. Dat vind ik best hoog gezien de reacties die ik meestal hoor op deze naam. In mijn omgeving ken ik (muv van familie, de generatie boven mij dan - een oom van in de 60) niemand met deze naam en mensen reageren vaak ook wat verbaasd als ze horen dat hij zo heet. Bijna niemand reageert met 'oh wat een leuke naam!' en een enkeling geeft toe dat ze er aan moeten wennen. Dat had ik helemaal niet verwacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Mooie naam hoorquote:Op maandag 13 januari 2020 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja de lijst![]()
Ja kak, nou ben ik benieuwd naar de naam.quote:
Hij staat ook in de spoiler van dumanquote:Op maandag 13 januari 2020 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja kak, nou ben ik benieuwd naar de naam.
Ik zou 'm natuurlijk kunnen opzoekenIk moet naar bed geloof ik
Grappig, de naam van mijn jongste was, toen wij 'm gaven, een stuk populairder dan nu. Onze jongste juist veel minder populair. Nu zitten ze beiden rond plek 100, de naam Guppy zelfs hoger dan die van Kuiken.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:02 schreef lunapuella het volgende:
De SVB-lijst / zoekmachine is er weer! https://www.svbkindernamen.nl/int/nl/kindernamen/wizard/zoeknaam/
Interessant dat de naam van de oudste tot 2016 niet (genoeg) voorkwam, maar in 2017 en 2018 rond de 50 keer is gegeven. Benieuwd hoe zich dat gaat doorzetten.Van de jongste waren er in 2014 überhaupt maar rond de 50 in heel Nederland (dus alle mensen, niet alleen baby's) dus die verwacht ik nooit in de lijst.
Engelse benaming voor een linze, best een vreemde naam.quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:16 schreef Savvy het volgende:
Ik ontmoette laatst een Lentl. Nog nooit eerder gehoord.
Ik verstond Yentl en dochter verstond Lente, hadden blijkbaar allebei een beetje gelijk
Meertens gaat maar tot 2014.quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
Volgens Meertens komt het in NL niet voor als naam:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/%20Lentl
Overigens vind ik wel een youtube account van een Lentl, dus het lijkt erop dat het niet een van de officiële namen is, maar meer een "Lenie Theodora, we noemen haar Lentl"
Ik sta nergens meer gek van op te kijken tegenwoordig.quote:Op donderdag 16 januari 2020 20:02 schreef Savvy het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe je het schrijft, je spreekt het iig uit als Yentl met een L. Wie weet is het wel Lentol
Als ik opnieuw zou moeten beginnen zou ik het wel weten...quote:Op woensdag 22 januari 2020 17:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik woon in een enorme tokkiewijk en ik zie zulke pareltjes langskomen.![]()
Week of wat geleden is geboren: Djezzlynn
Van de week is geboren: Djavengely
Wanneer die kinderen hun naam kunnen schrijven zitten ze waarschijnlijk in groep 4.quote:Op woensdag 22 januari 2020 17:05 schreef Lonaa het volgende:
De laatste is inclusief streepje.quote:al mijn 5 kinderen beginne met k nog nooit problème gehad Ki.ara, Ka.ylee, ky.li.ano, ka.yden en k.-ja.y
quote:D.jair.a Rac.hir.a
Dia.nd.ro Ra.min
Even de OP lezen, onderaanquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:28 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wat maakt de punt erbij zo bijzonder ?
Is dat letterlijk een quote?quote:Op donderdag 23 januari 2020 08:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nog wat pareltjes uit een fb-groep.
[..]
De laatste is inclusief streepje.
[..]
Ja.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:45 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Is dat letterlijk een quote?
Ik vind het sowieso geen mooie naam maar dan ook nog vijf keer min of meer hetzelfde
Mijn hemel.quote:Op woensdag 22 januari 2020 17:05 schreef Lonaa het volgende:
Misschien Chinees?quote:Op donderdag 23 januari 2020 19:22 schreef Burdie het volgende:
Ik las laatst de naam Thoe. Geen tikfout.
Die hoeft geen krullen in haar haar...quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:18 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik zag laatst dat Medusa geboren was, geef je je kind ook alvast een voorsprong in het verdere leven mee
Chloe Thoe, vernoemd naar opa Theo ofzoquote:Op donderdag 23 januari 2020 19:22 schreef Burdie het volgende:
Ik las laatst de naam Thoe. Geen tikfout.
En niemand wil in haar ogen kijken...quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:18 schreef Leandra het volgende:
Die hoeft geen krullen in haar haar...
Waar zag je dat? Ik wil wel bevriend worden met die moeder. En dan elk jaar dit soort verjaardagskaartjes sturen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:18 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik zag laatst dat Medusa geboren was, geef je je kind ook alvast een voorsprong in het verdere leven mee
quote:Op woensdag 29 januari 2020 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op de welbekende Facebook pagina:
T.evinaichrikson
Godsamme
quote:Op woensdag 29 januari 2020 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
T.evinaichrikson
Godsamme
Enig idee hoe je het uitspreekt? Of durft niemand daarnaar te vragenquote:Op woensdag 29 januari 2020 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
T.evinaichrikson
Godsamme
Is dat hetzelfde kind of weer een ander? Want het is wel een andere spelling?quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was benieuwd naar de namen van haar andere zes kids, maar helaas kwam ik tot eentje: T.eviendrickson
En nu wil ik gewoon weten hoe de rest heet
Nee, da's weer een ander kind. Het lijkt inderdaad wel op elkaar. Alleen bij de ene naam zit er er een 'ai' tussen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde kind of weer een ander? Want het is wel een andere spelling?
Darn....quote:Op woensdag 29 januari 2020 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, da's weer een ander kind. Het lijkt inderdaad wel op elkaar. Alleen bij de ene naam zit er er een 'ai' tussen.
En waarom dit geaccepteerd wordt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:03 schreef vencodark het volgende:
Echt, dit verzin je toch niet.Ik vraag mij wel oprecht af waar dit vandaan komt of hoe je dit als ouders verzint.
Het slaat nergens op.
Ik zou als ambtenaar ook liever niet aan ouders vertellen dat hun gekozen naam belachelijk is en niet magquote:
Hahaha. Ik zou als ambtenaar gewoon zeggen dat ik het net even via MSN aan de Burgemeester gevraagd heb.quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik zou als ambtenaar ook liever niet aan ouders vertellen dat hun gekozen naam belachelijk is en niet mag
Wel paar leuke combi's, Nora en Roan vind ik tof.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ben het niet zo eens met het artikel, maar misschien dienen de namen als inspiratie voor iemand!
Kami & Mika
Je hoort de naam Kami niet vaak in Nederland, maar past helemaal in de stoere namentrend van nu. Het is een afkorting van Kamilla of Kamiel en betekent in het Japans God. Mika, een variant van Michael, is al net zo leuk en beide namen zijn geschikt voor jongens en meisjes.
Mila & Liam
Ze staan allebei in de lijst met populairste babynamen van 2018 en passen ook nog eens perfect bij elkaar. Mooi setje dus!
Nora & Roan
Ook de populaire meisjesnaam Nora (betekenis: trots) wordt als je hem door elkaar husselt een mooie jongensnaam dat bovendien de leuke betekenis ‘raaf’ heeft.
Alice & Celia
Twee klassieke, maar toch ook redelijk unieke meisjesnamen, waarvan je niet direct doorhebt dat ze uit exact dezelfde letters bestaan. Ter inspiratie: nog meer klassieke meisjesnamen die nooit ouderwets worden.
Ali & Lia
Leuk namensetje voor een broer en zus of twee meisjes. Want Ali is naast een jongensnaam ook een stoere meisjesnaam. Ali betekent ‘verheven’ in het Arabisch.
Claire & Carlie
De klassieke Franse naam Claire (betekenis: ‘helder’) wordt als je de letter husselt de lieve meisjesnaam Carlie. Deze naam is helemaal een winner als je de betekenis weet. Carlie betekent namelijk ‘kleine kampioen’.
Isaac & Casia
Deze namen hebben elk een eigen sound en vormen daarom een subtiele combinatie. Isaac betekent ‘hij die lacht’, dus verheug je maar vast op een vrolijke baby. Casia wordt vaker als Cassia gespeld. Deze meisjesnaam betekent ‘frivool’.
Lacy & Clay
Zowel de jongens- als de meisjesnaam is hartstikke stoer. Met een Amerikaans tintje.
Lucas & Claus
Lucas is razendpopulair voor Nederlandse jongetjes, het anagram Claus is dat minder, maar samen klinkt het hartstikke leuk toch?
Jonas & Sonja
In Noorwegen zijn deze namen voor broer en zus heel populair. In Nederland hoef je niet bang te zijn dat er nog drie naamgenootjes in de klas zitten. Zeker Sonja hoor je niet vaak meer. Lekker origineel dus.
Daniël & Alinde
Twee mooie klassieke namen die je bovendien ook nog eens leuk kunt afkorten tot Daan en Linde. Zo passen ze perfect bij elkaar, maar wel met een eigen identiteit.
Ravi & Ivar
Nog zo’n leuke, hippe combinatie is Ravi en Ivar. Omdat Ravi zowel een jongens- als meisjesnaam kun je met deze combinatie alle kanten op.
Jonah & Johan
Twee korte namen die uit dit rijtje misschien wel het meest van elkaar weg hebben. De oer-Hollandse naam Johan geef je net iets extra’s door hem te combineren met het meer originele Jonah.
Mike & Imke
Deze twee namen passen zo goed samen, dat je ze bijna wel samen moet uitspreken. Een gouden duo dus!
Douwe & Ewoud
Twee oer-Hollandse jongensnamen die allebei uit dezelfde letters bestaan. Het Friese Douwe betekent ‘duif’, terwijl Ewoud staat voor ‘heerser over de wet.’
Aaron & Anora
De stoere naam Aaron past perfect bij de lieve meisjesnaam Anora. Beide namen komen uit het Hebreeuws. Aaron betekent ‘de verlichte’ en Anora grappig genoeg bijna hetzelfde: ‘licht’.
Danilo & Dilano
Door de schrijfwijze van Delano iets aan te passen naar Dilano vormt het de perfecte anagram van de uit Italië afkomstige naam Danilo. Een te gekke combinatie voor twee broertjes.
Ronja & Jarno
Iets excentrieker is de combinatie Ronja en Jarno. Beide zijn typisch Scandinavische namen die goed passen bij een avontuurlijke broer en zus.
Alex & Lexa
Ook zo’n fan van babynamen met een X? Hier zijn er zelfs twee. Of je nu twee meisjes krijgt of een jongen en een meisje, met deze leuke korte namen kun je uit de voeten.
Evan & Neva
In Amerika is de naam Evan (betekenis: ‘krijger’) al razend populair, maar hier in Nederland ben je nog heel origineel met deze stoere korte naam. Zeker als je hem combineert met de Spaanse meisjesnaam Neva, dat ‘sneeuw’ betekent.
Aidan & Nadia
Deze namencombinatie zou niet misstaan in een sprookjesboek. De jongensnaam Aidan betekent ‘klein vuur’ en Nadia staat voor ‘hoop’.
Ian & Nia
Tot slot drie letters, waar twee korte krachtige namen van te maken zijn: Ian en Nia. Ian is afgeleid van Johannes (‘geschenk van God’) en Nia is van oorsprong een Afrikaanse meisjesnaam dat ‘stralend’ betekent.
https://www.oudersvannu.n(...)VMpp8mJj-qdPU0lc-2I8
Belachelijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Waarom stoppen bij twee?
https://www.mamaplaats.nl(...)ters-als-naam-hebben
Owenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:29 schreef silliegirl het volgende:
Oke, ik word gek van de namen voor baby3.
Onze kids heten W.yatt en H.ayley. Uiteraard moet het een beetje passen en liefst geen naam die je teveel hoort.
Een meisjesnaam hadden we, maar toen bleek 1 van onze buurmeisjes zo te heten dus dat is nu nogal een twijfelgeval. En alles wat we mooi vinden is ineens ook een top-10 naam dit jaar, dusja.. Nu hoeft dat geen bezwaar te zijn, maar toch...
1 daarvan is dus ons buurmeisjequote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:04 schreef Arja het volgende:
Ben niet zo van de Engelse namen, maar Amy, Lizzy, Jesse of Emily vind ik wel aardig
Ik heet Emily. Blij mee.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:04 schreef Arja het volgende:
Ben niet zo van de Engelse namen, maar Amy, Lizzy, Jesse of Emily vind ik wel aardig
Broesquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Lucy wel wat hebben. Punt is dat er hele hoop Engelse/Amerikaanse namen in het Nederlands gewoon niet klinken. Zo ken ik iemand die zijn zoon Bruce heeft genoemd. Leuk met Amerikaanse tongval, minder met de Nederlandse.
Nou heb ik dat liedje in m'n kop. Wie laat zich niet koeioneren? Boes Boes, Boes Boes.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Indeed. Ik denk ook altijd aan Boes de tekenfilmserie bij die naam
Wie laat Irak bombarderen? Bush Bush, Bush Bushquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou heb ik dat liedje in m'n kop. Wie laat zich niet koeioneren? Boes Boes, Boes Boes.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wie laat Irak bombarderen? Bush Bush, Bush Bush
Dit dus ja. Daar hebben we min of meer de vorige keren een hoop namen op geschrapt. Al maken mensen overal wel iets bijzonders van. Onze zoon wordt vaak Wie-jat (als in Fiat, maar dan met een W). Hayley wordt soms haailie.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Lucy wel wat hebben. Punt is dat er hele hoop Engelse/Amerikaanse namen in het Nederlands gewoon niet klinken. Zo ken ik iemand die zijn zoon Bruce heeft genoemd. Leuk met Amerikaanse tongval, minder met de Nederlandse. Dan wordt het gewoon Broes.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wie laat Irak bombarderen? Bush Bush, Bush Bush
Owen!!quote:
Ik vind dat eigenlijk wel leuk bij elkaar Gwen en Owen..quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Owen!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn lievelings. Alleen heet onze dochter al Gwen en dat is Owen met een G.
Dus het wordt waarschijnlijk geen Owen als we ooit een jongetje krijgen.
Qua klank zijn de namen inderdaad best verschillend.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zo op papier ziet het er raar uit ja, maar als je het uitspreekt niet!
En allebei Welsh geloof ik. Of is dat Gwyn? Is mannennaam.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:32 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk wel leuk bij elkaar Gwen en Owen..
Gwen is ook Welsh ja, en een vrouwennaam. Een afkorting van Gwenhyfar, tegenwoordig beter bekend als Jennifer.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
En allebei Welsh geloof ik. Of is dat Gwyn? Is mannennaam.
Ja, vooral omdat de e verschillend uitgesproken wordt. (Toch? Voordat ik me weer discussies met de Randstedelingen op de hals haal.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:01 schreef Burdie het volgende:
Qua klank zijn de namen inderdaad best verschillend.
Ik houd van die namenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:29 schreef silliegirl het volgende:
Oke, ik word gek van de namen voor baby3.
Onze kids heten W.yatt en H.ayley. Uiteraard moet het een beetje passen en liefst geen naam die je teveel hoort.
Een meisjesnaam hadden we, maar toen bleek 1 van onze buurmeisjes zo te heten dus dat is nu nogal een twijfelgeval. En alles wat we mooi vinden is ineens ook een top-10 naam dit jaar, dusja.. Nu hoeft dat geen bezwaar te zijn, maar toch...
Ja klopt! De uitspraak is prima, maar op papier ziet het er zo inspiratieloos uit. En dan denk ik straks komt er nog een derde en dan wijkt die naam ook weer zo af van 2 bijna gelijke namen haha.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zo op papier ziet het er raar uit ja, maar als je het uitspreekt niet!
Gwen, Owen en D'Shaneesyq-iua.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt! De uitspraak is prima, maar op papier ziet het er zo inspiratieloos uit. En dan denk ik straks komt er nog een derde en dan wijkt die naam ook weer zo af van 2 bijna gelijke namen haha.
Swen of Arwen, opgelost slotjequote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt! De uitspraak is prima, maar op papier ziet het er zo inspiratieloos uit. En dan denk ik straks komt er nog een derde en dan wijkt die naam ook weer zo af van 2 bijna gelijke namen haha.
Maar zo vaak schrijf je de namen niet samen toch?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 20:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Wren!! mijn lievelings unisexnaamquote:Op zaterdag 1 februari 2020 21:22 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Swen of Arwen, opgelost slotje
Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Het is geen twee-eenheid ofzo.quote:Op maandag 3 februari 2020 11:02 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar zo vaak schrijf je de namen niet samen toch?
En als ze ouder zijn en ze naar verschillende middelbare scholen gaan en andere sportclubs enzo dan is het helemaal niet meer echt een ding.
De dochter van iemand uit de straat hier heet zo, ik vind het ook mooi. En voor zover ik weet gaat dat prima (maar ik spreek ze niet dagelijks of zo). Ik heb de eerste keer gevraagd of ik het goed uitsprak en dat was zo.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:58 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Maeve zo’n prachtige naamZowel in schrift als in uitspraak (Meev, dus niet met een harde “F”), maar dat gaat in Nederland natuurlijk nooit werken
Volgens mij is de naam inmiddels wel goed ingeburgerd.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:58 schreef MaJo het volgende:
Ik vind Maeve zo’n prachtige naamZowel in schrift als in uitspraak (Meev, dus niet met een harde “F”), maar dat gaat in Nederland natuurlijk nooit werken
Staat ook op mijn lijstjequote:Op zondag 16 februari 2020 18:58 schreef MaJo het volgende:
Oh echt? Hmmm dan gaat ie toch maar op de lijstquote:Op zondag 16 februari 2020 19:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De dochter van iemand uit de straat hier heet zo, ik vind het ook mooi. En voor zover ik weet gaat dat prima (maar ik spreek ze niet dagelijks of zo). Ik heb de eerste keer gevraagd of ik het goed uitsprak en dat was zo.
Ik vind de uitspraak ook mooi maar het is dus de vraag of mensen de uitspraak ook snappen in Nederlandquote:Op zondag 16 februari 2020 19:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn hemel :/
Maeve is zo'n naam dat prachtig is op schrift. Uitspraak is het dan gewoon niet.
Dat wist ik helemaal niet!quote:Op zondag 16 februari 2020 20:06 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Volgens mij is de naam inmiddels wel goed ingeburgerd.
Gaan we samen voor Maevequote:
Daar heb ik de naam ook vanquote:Op zondag 16 februari 2020 21:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Sowieso onder de wat jongere mens >35, door sex education
Behalve dan dat ik niet >35 benquote:Op zondag 16 februari 2020 22:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat een mensenkennis heb ik toch![]()
Volgens mij moet er ook <35 staanquote:
Oh jaquote:Op maandag 17 februari 2020 01:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Volgens mij moet er ook <35 staan
Ik kan niet meer nadenken om 1.33.
Maar ik bedoel 35 jaar en jonger, ben je ouder?
De zus van een vriendinnetje van vroeger heette zo. Ging prima!quote:Op zondag 16 februari 2020 18:58 schreef MaJo het volgende:
Ik ben getipt over deze serie door mijn collega van >60quote:Op maandag 17 februari 2020 01:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Volgens mij moet er ook <35 staan
Ik kan niet meer nadenken om 1.33.
Maar ik bedoel 35 jaar en jonger, ben je ouder?
Dan heet je volgens mij hetzelfde als Sacquote:Op maandag 17 februari 2020 14:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De zus van een vriendinnetje van vroeger heette zo. Ging prima!Het hele gezin had Engelse namen, ook bijvoorbeeld D.avid op z’n Engels uitgesproken. Geloof niet dat het erg vaak tot problemen leidde. Hooguit dat ze de spelling moesten uitleggen, maar dat moet ik ook altijd (met peehaa of met een effff??)
Oh ja, bij Sac zal dat ool wel zijn. Nu weet ik toevallig dat Phaidra hetzelfde heet als mijn jongste. Ook met peehaaquote:Op maandag 17 februari 2020 15:29 schreef F_r het volgende:
[..]
Dan heet je volgens mij hetzelfde als Sac
Vind ik ook van Siobhan. Prachtig op schrift maar de uitspraak vind ik minder.quote:Op zondag 16 februari 2020 19:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn hemel :/
Maeve is zo'n naam dat prachtig is op schrift. Uitspraak is het dan gewoon niet.
De naam van jouw jongste hoort in mijn hoofd gewoon met ph. Ik had zo snel daar niet aan gedacht dat dat ook weleens met een f geschreven wordt. Al is er wel een “bekend” iemand met die schrijfwijze.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh ja, bij Sac zal dat ool wel zijn. Nu weet ik toevallig dat Phaidra hetzelfde heet als mijn jongste. Ook met peehaa
Ik krijg dat niet eens uitgesproken gok ik. Maeve ooit in de klas gehad. Ging wel goed omdat ik de naam van hier kende anders had ik waarschijnlijk gedachtquote:Op maandag 17 februari 2020 19:53 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Vind ik ook van Siobhan. Prachtig op schrift maar de uitspraak vind ik minder.
Bjorrequote:Op maandag 17 februari 2020 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het er juist op schrift uitzien als een onomatopee van iets wat uit je lijf glibbert. Een placenta ofzo.
Ik weet eigenlijk niet wat Sacs echte naam is, maar zo te lezen toch niet hetzelfde? Ik heb een collega met mijn naam, met een f. Ik vind het ook gek staan, maar ja, ik ben natuurlijk aan mijn eigen spelling gewend. Toch vragen mensen het altijd.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:31 schreef F_r het volgende:
[..]
De naam van jouw jongste hoort in mijn hoofd gewoon met ph. Ik had zo snel daar niet aan gedacht dat dat ook weleens met een f geschreven wordt. Al is er wel een “bekend” iemand met die schrijfwijze.
Siobhan = sje-vón. Ik vind het een prachtige naamquote:Op maandag 17 februari 2020 20:32 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik krijg dat niet eens uitgesproken gok ik. Maeve ooit in de klas gehad. Ging wel goed omdat ik de naam van hier kende anders had ik waarschijnlijk gedachtHoe spreek je dat uit?
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het er juist op schrift uitzien als een onomatopee van iets wat uit je lijf glibbert. Een placenta ofzo.
Ik dacht dat je Phaedra heette, vooral toen je het had over de spelling met phquote:Op maandag 17 februari 2020 20:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat Sacs echte naam is, maar zo te lezen toch niet hetzelfde? Ik heb een collega met mijn naam, met een f. Ik vind het ook gek staan, maar ja, ik ben natuurlijk aan mijn eigen spelling gewend. Toch vragen mensen het altijd.
Sje-vònquote:Op maandag 17 februari 2020 20:57 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Siobhan = sje-vón. Ik vind het een prachtige naam
quote:Op dinsdag 18 februari 2020 23:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je Phaedra heette, vooral toen je het had over de spelling met phik ken een Phaedra dus voor mij is het een normale naam
Ik hoorde pas dat iemand gewoon ‘Sie-jo-ban’ werd genoemd?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:57 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Siobhan = sje-vón. Ik vind het een prachtige naam
Ophelia?quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]Snap ik ook wel! Het zijn allebei ook nog eens namen uit de Griekse mythologie
.
En de dochter van Kyara, ik zat niet goed op te lettenquote:Op woensdag 19 februari 2020 16:28 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Phaidra heet hetzelfde als mevrouw Dekkers/ Bunskoek/ Schippers
Oh lordquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik hoorde pas dat iemand gewoon ‘Sie-jo-ban’ werd genoemd?
Maakt niet uitquote:Op woensdag 19 februari 2020 21:51 schreef Phaidra het volgende:
Oh sorry! Het was niet mijn bedoeling om opzettelijk mysterieus te gaan doen.
We zijn ook fb-vriendjes![]()
![]()
Is dat dan geen fonetische uitspraak van Siobhan, da's een normale Ierse naamquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het ging hierboven juist over die naam en de juiste uitspraak.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 08:27 schreef _aurum_ het volgende:
Is dat dan geen fonetische uitspraak van Siobhan, da's een normale Ierse naam
Nou. Dit. Niet alleen met Ierse namen overigens.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het ging hierboven juist over die naam en de juiste uitspraak.Ierse namen letterlijk uitspreken zoals je het in het Nederlands zou lezen is echt misdadig.
Zo zou ik het ook uitsprekenquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook door de eigen ouders?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:32 schreef Malteser het volgende:
Helaas: het betreffende kind wordt Peenuhloopuh genoemd.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar niet als mensen hun eigen kind zo'n naam geven en zich dan niet verdiept hebben in de uitspraak.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:45 schreef CaVaBien het volgende:
Zo zou ik het ook uitspreken
Ik lees gewoon wat er staat, ga geen uitspraken raden haha.
Oooh meeeen penneloope 😂quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:32 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou. Dit. Niet alleen met Ierse namen overigens.
Zo ken ik een Penelope. Puhnellopie zou de uitspraak ongeveer moeten zijn als je het uitschrijft zoals je het uitspreekt.
Jep. Jammer hè.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ook door de eigen ouders?
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen, maar niet als mensen hun eigen kind zo'n naam geven en zich dan niet verdiept hebben in de uitspraak.
Ik ken nog een Penelope met roepnaam Penny.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Oooh meeeen penneloope 😂
Ik vind pennelopie wel lief maar niet te doen in nl
Penny vind ik ook leuk, maar teveel associatie met een paard.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik ken nog een Penelope met roepnaam Penny.
Mijn schoonvader had deze naam voor mijn aanstaande man bedacht als het een meisje was geworden. Nu gebruikt hij het als werktitel voor ons ongeboren kindquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:32 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou. Dit. Niet alleen met Ierse namen overigens.
Zo ken ik een Penelope. Puhnellopie zou de uitspraak ongeveer moeten zijn als je het uitschrijft zoals je het uitspreekt.
Mwah, dan eerder een goede kennis denk ik, maar wel met gemeenschappelijke goede vriendinnen zeg maar. En dat doe ik nu ook, maarja..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef SQ het volgende:
Als in, een echt goede vriendin die je echt al lang kent?
Lastig. Ik zou hopen op het andere geslacht
Een vriendin van mij had dat met een vriendin van haar. Ze heeft de naam niet gewijzigd, ze zijn gewoon vriendinnen gebleven. De jongens hebben jarenlang bijelkaar in de klas gezeten en ook zij hebben er niets aan overgehouden 😉quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef silliegirl het volgende:
Oke. Stel: je hebt na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een naam gekozen.
Maar dan, bevalt er iemand die je goed kent en waar je regelmatig contact mee hebt iemand vlak voor je en geeft haar kindje dezelfde naam.
Wat doe je dan?
Lovejoyquote:
Ik twijfelde al maar niet mijn smaak.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Lovejoyminstens net zo erg though
Ik had 'm ook gezien. Volgens Google spreek je het als Evelyn uit.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef Burdie het volgende:
Eibhilin.
Kennelijk de Ierse versie van Evelien.
Omdat Iers (Gaelic) gewoon een taal is met eigen spelling? Iers is geen Engels....quote:Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had 'm ook gezien. Volgens Google spreek je het als Evelyn uit.
Waarom dan zo lastige spelling vraag ik me af.
Schijt hebben aan wat anderen denken, dat is wijsheidquote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Sillie ik zit met hetzelfde dilemma. Omdat we al zo lang bezig zijn zijn er al veel namen “weggekaapt” die wij ook in ons hoofd hadden. Een van deze namen kan ik moeilijk loslaten. Maar als wij deze naam geven dan denken anderen misschien dat wij deze naam gestolen hebben terwijl we deze allang bedacht haddenWat is wijsheid?
Eventueel bespreekbaar maken met de ouders in kwestie mocht je dat willen (je geeft daarmee wel de naam prijs).quote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Sillie ik zit met hetzelfde dilemma. Omdat we al zo lang bezig zijn zijn er al veel namen “weggekaapt” die wij ook in ons hoofd hadden. Een van deze namen kan ik moeilijk loslaten. Maar als wij deze naam geven dan denken anderen misschien dat wij deze naam gestolen hebben terwijl we deze allang bedacht haddenWat is wijsheid?
Bedenken dat al die andere mensen die namen ook ergens vandaan hebben. En dat de kans dat je een naam gaat geven die al eens ooit door iemand is gegeven vrij groot is. En daar dan schikt aan hebbenquote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Mooie naam gekozen hoor Sillie! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mwah, dan eerder een goede kennis denk ik, maar wel met gemeenschappelijke goede vriendinnen zeg maar. En dat doe ik nu ook, maarja..
Switchen overwegen we nu maar alles is het gewoon net niet. Andere schrijfwijze hebben we nu nog in overweging.
Joh, nu zijn jullie lekker aan de baby-beurt!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Dank je!quote:Op donderdag 2 april 2020 22:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mooie naam gekozen hoor Sillie! Gefeliciteerd!
En? Nog geswitcht? Of ging het om de jongensnaam?
quote:Op maandag 20 april 2020 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
''Papa's lightsaber strikes again''
https://www.omropfryslan.(...)ure-may-force-be-you
Haha, zijn ze nog best laat mee. Het ging in het dorp al even rond.quote:Op maandag 20 april 2020 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik vind de namen best leuk, die van het dochtertje ook. Maar ''papa's lightsaber'' helllll noquote:Op maandag 20 april 2020 16:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha, zijn ze nog best laat mee. Het ging in het dorp al even rond.![]()
Echt fout!
^ ik 2 jaar geledenquote:Op maandag 20 april 2020 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Verschrikkelijk dit. Ik vind gewoon geen enkele jongensnaam leuk. Althans, niet die ik allemaal gezien heb. Ik voel er gewoon helemaal niks bij.
Haha, nee.quote:Op maandag 20 april 2020 16:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe heb je het probleem opgelost? Een meisjesnaam gegeven?
Gelukkig zetten ze er nog even bij dat het wel een beetje dubbelzinnig is.quote:Op maandag 20 april 2020 16:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vind de namen best leuk, die van het dochtertje ook. Maar ''papa's lightsaber'' helllll no
Zijn tweede naam is Luke, zo spannend vind ik dit bericht nietquote:Op maandag 20 april 2020 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Luke en Rey, inclusief Star Wars achtig geboortekaartje.quote:Op maandag 20 april 2020 17:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zijn tweede naam is Luke, zo spannend vind ik dit bericht nietOf heeft de naam Julan (het voelt of er een letter mist
) ook iets met Star Wars te maken?
Wij hebben precies hetzelfde! Meisjesnamen twijfelen we nog over meerdere namen maar bij jongensnamen niksquote:Op maandag 20 april 2020 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Verschrikkelijk dit. Ik vind gewoon geen enkele jongensnaam leuk. Althans, niet die ik allemaal gezien heb. Ik voel er gewoon helemaal niks bij.
Wel een beetje jammer dat ze niet even gewacht heeft met bevallen tot 4 mei.quote:Op maandag 20 april 2020 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
May the 4th be with youquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wel een beetje jammer dat ze niet even gewacht heeft met bevallen tot 4 mei.
Ik vind wel een paar namen leuk, maar die associeer ik met hondenquote:Op maandag 20 april 2020 23:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij hebben precies hetzelfde! Meisjesnamen twijfelen we nog over meerdere namen maar bij jongensnamen niksWe hadden al jarenlang de jongensnaam in ons hoofd maar die zijn we een beetje ontgroeid dus we moeten weer helemaal opnieuw beginnen
Gewoon maar hopen dat het een meisje wordt dus
Haha, ik weet precies waarom je dat een hondennaam vindtquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind wel een paar namen leuk, maar die associeer ik met hondenEentje vind ik echt heel leuk, maar ik vind het een hondennaam, plus dat een niet zo'n hele sympathieke collega ook zo heet.
Misschien gooi ik 'm er thuis toch wel inT.obias
![]()
Ik heb daar zelf geen honden associatie bijquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind wel een paar namen leuk, maar die associeer ik met hondenEentje vind ik echt heel leuk, maar ik vind het een hondennaam, plus dat een niet zo'n hele sympathieke collega ook zo heet.
Misschien gooi ik 'm er thuis toch wel inT.obias
![]()
die associatie heb ik helemaal niet..quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, het is wel typisch een hondennaam hèIk zoek nog even verder
Het is geen typische hondennaam hoor. Maar ik begrijp de associatie wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, het is wel typisch een hondennaam hèIk zoek nog even verder
Daar heb je ook absoluut een punt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind T ook heel mooi, stond bij ons op de shortlist bij de jongste.
Overigens ben ik van mening dat het ogenblik dat jouw kind geboren is en een bepaalde naam heeft, dat er vanaf dat moment nog maar 1 associatie is met die naam. En dat je er dus vooral je favoriet niet om moet laten schieten.
Bij de middelste ook die twijfel gehad en ik ben heel blij dat we het gewoon gedaan hebben, geen moment meer die andere associatie gehad.
Jammer dat er geen y in zit... of zou de y alweer te gewoontjes zijn?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef McLaura het volgende:
Net als je denkt dat je alles hebt gezien.....
Qvenxell
Willen jullie het weten? Of gaan jullie ook voor de kinder surprise?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:18 schreef Ggirl het volgende:
Onze zoon heeft dus de beruchte hondennaam, T.obias. Hij heeft nog een zusje J.olien. En nu lopen we vast.
Jongensnamen zijn lastig, maar meisjesnamen... verschrikkelijk!
De enige reden waarom ik volgende week vrijdag tijdens de Guo het geslacht zou willen weten zijn de naamsstruggles!
Hier blijft het toch wel grappig hoe de naam van onze dochter gelinkt (Link link) is aan een game. Ik riep laatst mijn dochter en een man vroeg nog een extra “hóe heet ze?” en toen ik het herhaalde vertelde hij dat hij nét die game aan het spelen was.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat is bij zo met Zelda en eigenlijk ook Ezra.
En toch was de laatste een top 3gewoon heel vaak hardop zeggen.
Mijn kind heeft geen hondennaamquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf geen honden associatie bijZelf vind ik Joep ook wel leuk maar dat vind ik dan weer een hondennaam
En Otis vind ik geweldig maar dat ziet man niet zitten
Ik vind het ook een leuke naam! Maar toch die associatie erbijquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Wolken het volgende:
[..]
Mijn kind heeft geen hondennaam.
Ik denk dat het net is wat je gewend bent. Ik zit redelijk in het hondenwereldje en heb alle namen zo ongeveer wel voorbij zien komen.
Dat is nog best ok, oudste kwam voor jongste met 'oogpoep'quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:23 schreef SQ het volgende:
Ik ben nog helemaal niet bezig met namen trouwens, dat komt wel. Mijn dochter van 5 is er daarentegen al dagelijks mee bezig. Het wordt Roos of Dani volgens haar
R'Eyn-Beauwquote:Op woensdag 22 april 2020 06:58 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon wou onze dochter ‘regenboog’ noemen.
Lach maar, maar Ving Rhames (de acteur) heeft zijn dochter dus daadwerkelijk Reign Beau genoemd.quote:
Hoe spreek je dat uit?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef McLaura het volgende:
Net als je denkt dat je alles hebt gezien.....
Qvenxell
Grappig bedacht qua schrijven maar als je het dan uitspreekt is het wel van: “Ooooh, rainbow!!”quote:Op woensdag 22 april 2020 09:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Lach maar, maar Ving Rhames (de acteur) heeft zijn dochter dus daadwerkelijk Reign Beau genoemd.
Ik denk Kwentsjel maar ik heb geen idee!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |