SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.disclaimer
Te chic is een slecht argument natuurlijk, daarbij worden volgnamen amper gebruikt, behalve bij gelegenheden die wat chic zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2019 07:59 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Vivienne vind ik echt niet mooi. Veel te sjiek voor gewone mensen.
Ja ik vind tweede en derde namen overrated. Weet je hoe kut het is als ik al mijn namen voluit moet schrijven? De regel is nooit lang genoeg.quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Te chic is een slecht argument natuurlijk, daarbij worden volgnamen amper gebruikt, behalve bij gelegenheden die wat chic zijn.
Maar goed, voor dat effect werkt iedere naam met een V, dus ook Vicky of V'nishqua.
Niet doen dan, als jullie dat niks vinden. Amber is al een hele mooie naam.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja ik vind tweede en derde namen overrated. Weet je hoe kut het is als ik al mijn namen voluit moet schrijven? De regel is nooit lang genoeg.
Ik heb er ook 3 en de kortste heeft 7 letters, je hoeft mij niet uit te leggen hoe lastig dat is.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja ik vind tweede en derde namen overrated. Weet je hoe kut het is als ik al mijn namen voluit moet schrijven? De regel is nooit lang genoeg.
4 in totaal hier. En echt niet de mooiste namen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb er ook 3 en de kortste heeft 7 letters, je hoeft mij niet uit te leggen hoe lastig dat is.
Maar in feite is het bijna nooit nodig.
Mijn jongste heeft er ook 3 trouwens; 7, 6 en 6 letters, ik hoef ze nagenoeg nooit allemaal uit te schrijven.
Moet de naam ergens bij passen?quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor een mooie jongensnaam? Deze staan op het lijstje maar zijn het allemaal net niet.
Beau
Raff
Liam
Aron
We houden van namen met 3-4-5 letters.
Ik had ergens Rivv gezien. Lijkt een beetje op Raffquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor een mooie jongensnaam? Deze staan op het lijstje maar zijn het allemaal net niet.
Beau
Raff
Liam
Aron
Eli ;-)quote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Nee, het is ons eerste kindje. Rivv is leuk, maar net als Raff het niet helemaal denk ik. Ilay vind ik redelijk leuk, ga ik voorleggen hier!quote:
Iljaquote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Nee, het is ons eerste kindje. Rivv is leuk, maar net als Raff het niet helemaal denk ik. Ilay vind ik redelijk leuk, ga ik voorleggen hier!
quote:Op zondag 1 december 2019 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Maren?
Ja, dat dus precies. Het klinkt een beetje langdradig ofzo. Maar tegelijkertijd vind ik het ook een mooie naamquote:Op zondag 1 december 2019 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]mooi
Maar ook een beetje maareehhm?
Ilay is heel leuk, maar misschien is het ook goed om in je overweging mee te nemen dat het ook, of vooral, een Turkse meisjesnaam is. 😊quote:Op zondag 1 december 2019 20:53 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Nee, het is ons eerste kindje. Rivv is leuk, maar net als Raff het niet helemaal denk ik. Ilay vind ik redelijk leuk, ga ik voorleggen hier!
Ezraquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
En Mare?quote:Op zondag 1 december 2019 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat dus precies. Het klinkt een beetje langdradig ofzo. Maar tegelijkertijd vind ik het ook een mooie naam
Aron heeft hier ook lang op de lijst gestaan voor onze jongste. Het werd uiteindelijk wat andersquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Een Jaaaaason?quote:Op zondag 1 december 2019 22:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Aron heeft hier ook lang op de lijst gestaan voor onze jongste. Het werd uiteindelijk wat anders.
Nog wat ideetjes:
Jelle
Noah
Luuk
Sem
Joas
Ik ken ook iemand die Jason heet, op z'n Hollands uitgesproken, vind ik ook erg leuk.
Ik hou ervan!quote:Op zondag 1 december 2019 21:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat vinden jullie van de meisjesnaam Maren?
Colinquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Mijnquote:
O.s.carquote:Op zondag 1 december 2019 20:19 schreef QuattroF het volgende:
Beau
Raff
Liam
Aron
Of Marit?quote:
Hoeft toch niet? Als jullie het een mooie naam vinden... who cares!quote:Op zondag 1 december 2019 21:53 schreef QuattroF het volgende:
@:D.U.M.A.N.: Goed dat je het zegt, dan valt Ilay inderdaad toch af. Bedankt!
Ik ookquote:Op dinsdag 3 december 2019 10:49 schreef elamanilo het volgende:
[..]Jonas
Stond hier ook heel hoog op het lijstje, ik hou er zo van!
Echt waar? 🙈 Mijn jochie zijn tweede naam is Ilay 😂quote:Op zondag 1 december 2019 21:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ilay is heel leuk, maar misschien is het ook goed om in je overweging mee te nemen dat het ook, of vooral, een Turkse meisjesnaam is. 😊
Mooie naam.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Echt waar? 🙈 Mijn jochie zijn tweede naam is Ilay 😂
Jullie doen dat in de familie wel vaker toch?quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Echt waar? 🙈 Mijn jochie zijn tweede naam is Ilay 😂
Eerste in Gelderland toch? Of landelijk?quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het eerst geboren kindje van 2020 heet D.ovi
Apart zullen we maar zeggen.
Mag dat een punt er tussen?quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het eerst geboren kindje van 2020 heet D.ovi
Apart zullen we maar zeggen.
De echte naam is zonder punt, dit is om de googlebaarheid te verkleinenquote:
Nofi.quote:Op woensdag 1 januari 2020 19:51 schreef Seven. het volgende:
Gek genoeg vind ik Novi wel leuk. Nove Novi
quote:Op woensdag 1 januari 2020 19:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De echte naam is zonder punt, dit is om de googlebaarheid te verkleinen
quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ookhet was bij O een fotofinish tussen Jonas en wat het geworden is. Wederhelft had een lichte voorkeur voor O maar ik had met het mes op de keel
voor Jonas gekozen
Vooral de allerlaatste!quote:Op zondag 12 januari 2020 21:57 schreef Seven. het volgende:
Cosmo voorspelt dit als top 10 voor 2020:
Daan
Noah
Sem
Luuk
Levi
Finn
James
Noud
Mees
Liam
Saar
Mila
Liv
Sophie
Zoë
Milou
Evi
Olivia
Lauren
Nora
Allemaal leuk
Heh, wilden we nog zo géén topnaam, weer mislukt 😂 Dochter heeft een onwijs populaire naam, was toen nummer 16 ofzo. Hier in de wijk hoor je ‘m constant, waar we heen gaan zal het niet minder worden. Ben benieuwd hoe het met deze naam zal gaan qua populariteit in deze wijk én waar we straks gaan wonen 😬quote:Op zondag 12 januari 2020 21:57 schreef Seven. het volgende:
Cosmo voorspelt dit als top 10 voor 2020:
Daan
Noah
Sem
Luuk
Levi
Finn
James
Noud
Mees
Liam
Saar
Mila
Liv
Sophie
Zoë
Milou
Evi
Olivia
Lauren
Nora
Allemaal leuk
Oja. Dat kan ook helemaal niet, dat hij de enige is.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat kun je niet afleiden toch? Alleen dat er minder dan 25 zijn of zo.
Meen je dat? Ik vind het een toffe naamquote:Op maandag 13 januari 2020 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja de lijst![]()
De naam van mijn zoon staat op nummer 16. Dat vind ik best hoog gezien de reacties die ik meestal hoor op deze naam. In mijn omgeving ken ik (muv van familie, de generatie boven mij dan - een oom van in de 60) niemand met deze naam en mensen reageren vaak ook wat verbaasd als ze horen dat hij zo heet. Bijna niemand reageert met 'oh wat een leuke naam!' en een enkeling geeft toe dat ze er aan moeten wennen. Dat had ik helemaal niet verwacht
Ja ik ookquote:Op maandag 13 januari 2020 20:25 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik vind het een toffe naam.
A.? Prachtige naam.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja de lijst![]()
De naam van mijn zoon staat op nummer 16. Dat vind ik best hoog gezien de reacties die ik meestal hoor op deze naam. In mijn omgeving ken ik (muv van familie, de generatie boven mij dan - een oom van in de 60) niemand met deze naam en mensen reageren vaak ook wat verbaasd als ze horen dat hij zo heet. Bijna niemand reageert met 'oh wat een leuke naam!' en een enkeling geeft toe dat ze er aan moeten wennen. Dat had ik helemaal niet verwacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Mooie naam hoorquote:Op maandag 13 januari 2020 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja de lijst![]()
Ja kak, nou ben ik benieuwd naar de naam.quote:
Hij staat ook in de spoiler van dumanquote:Op maandag 13 januari 2020 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja kak, nou ben ik benieuwd naar de naam.
Ik zou 'm natuurlijk kunnen opzoekenIk moet naar bed geloof ik
Grappig, de naam van mijn jongste was, toen wij 'm gaven, een stuk populairder dan nu. Onze jongste juist veel minder populair. Nu zitten ze beiden rond plek 100, de naam Guppy zelfs hoger dan die van Kuiken.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:02 schreef lunapuella het volgende:
De SVB-lijst / zoekmachine is er weer! https://www.svbkindernamen.nl/int/nl/kindernamen/wizard/zoeknaam/
Interessant dat de naam van de oudste tot 2016 niet (genoeg) voorkwam, maar in 2017 en 2018 rond de 50 keer is gegeven. Benieuwd hoe zich dat gaat doorzetten.Van de jongste waren er in 2014 überhaupt maar rond de 50 in heel Nederland (dus alle mensen, niet alleen baby's) dus die verwacht ik nooit in de lijst.
Engelse benaming voor een linze, best een vreemde naam.quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:16 schreef Savvy het volgende:
Ik ontmoette laatst een Lentl. Nog nooit eerder gehoord.
Ik verstond Yentl en dochter verstond Lente, hadden blijkbaar allebei een beetje gelijk
Meertens gaat maar tot 2014.quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
Volgens Meertens komt het in NL niet voor als naam:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/%20Lentl
Overigens vind ik wel een youtube account van een Lentl, dus het lijkt erop dat het niet een van de officiële namen is, maar meer een "Lenie Theodora, we noemen haar Lentl"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |