Een vriendin van mij had dat met een vriendin van haar. Ze heeft de naam niet gewijzigd, ze zijn gewoon vriendinnen gebleven. De jongens hebben jarenlang bijelkaar in de klas gezeten en ook zij hebben er niets aan overgehouden 😉quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef silliegirl het volgende:
Oke. Stel: je hebt na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een naam gekozen.
Maar dan, bevalt er iemand die je goed kent en waar je regelmatig contact mee hebt iemand vlak voor je en geeft haar kindje dezelfde naam.
Wat doe je dan?
Lovejoyquote:
Ik twijfelde al maar niet mijn smaak.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Lovejoyminstens net zo erg though
Ik had 'm ook gezien. Volgens Google spreek je het als Evelyn uit.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef Burdie het volgende:
Eibhilin.
Kennelijk de Ierse versie van Evelien.
Omdat Iers (Gaelic) gewoon een taal is met eigen spelling? Iers is geen Engels....quote:Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had 'm ook gezien. Volgens Google spreek je het als Evelyn uit.
Waarom dan zo lastige spelling vraag ik me af.
Schijt hebben aan wat anderen denken, dat is wijsheidquote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Sillie ik zit met hetzelfde dilemma. Omdat we al zo lang bezig zijn zijn er al veel namen “weggekaapt” die wij ook in ons hoofd hadden. Een van deze namen kan ik moeilijk loslaten. Maar als wij deze naam geven dan denken anderen misschien dat wij deze naam gestolen hebben terwijl we deze allang bedacht haddenWat is wijsheid?
Eventueel bespreekbaar maken met de ouders in kwestie mocht je dat willen (je geeft daarmee wel de naam prijs).quote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Sillie ik zit met hetzelfde dilemma. Omdat we al zo lang bezig zijn zijn er al veel namen “weggekaapt” die wij ook in ons hoofd hadden. Een van deze namen kan ik moeilijk loslaten. Maar als wij deze naam geven dan denken anderen misschien dat wij deze naam gestolen hebben terwijl we deze allang bedacht haddenWat is wijsheid?
Bedenken dat al die andere mensen die namen ook ergens vandaan hebben. En dat de kans dat je een naam gaat geven die al eens ooit door iemand is gegeven vrij groot is. En daar dan schikt aan hebbenquote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Mooie naam gekozen hoor Sillie! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mwah, dan eerder een goede kennis denk ik, maar wel met gemeenschappelijke goede vriendinnen zeg maar. En dat doe ik nu ook, maarja..
Switchen overwegen we nu maar alles is het gewoon net niet. Andere schrijfwijze hebben we nu nog in overweging.
Joh, nu zijn jullie lekker aan de baby-beurt!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Dank je!quote:Op donderdag 2 april 2020 22:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mooie naam gekozen hoor Sillie! Gefeliciteerd!
En? Nog geswitcht? Of ging het om de jongensnaam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |