Ik hoorde pas dat iemand gewoon ‘Sie-jo-ban’ werd genoemd?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:57 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Siobhan = sje-vón. Ik vind het een prachtige naam
Ophelia?quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]Snap ik ook wel! Het zijn allebei ook nog eens namen uit de Griekse mythologie
.
En de dochter van Kyara, ik zat niet goed op te lettenquote:Op woensdag 19 februari 2020 16:28 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Phaidra heet hetzelfde als mevrouw Dekkers/ Bunskoek/ Schippers
Oh lordquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik hoorde pas dat iemand gewoon ‘Sie-jo-ban’ werd genoemd?
Maakt niet uitquote:Op woensdag 19 februari 2020 21:51 schreef Phaidra het volgende:
Oh sorry! Het was niet mijn bedoeling om opzettelijk mysterieus te gaan doen.
We zijn ook fb-vriendjes![]()
![]()
Is dat dan geen fonetische uitspraak van Siobhan, da's een normale Ierse naamquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het ging hierboven juist over die naam en de juiste uitspraak.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 08:27 schreef _aurum_ het volgende:
Is dat dan geen fonetische uitspraak van Siobhan, da's een normale Ierse naam
Nou. Dit. Niet alleen met Ierse namen overigens.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het ging hierboven juist over die naam en de juiste uitspraak.Ierse namen letterlijk uitspreken zoals je het in het Nederlands zou lezen is echt misdadig.
Zo zou ik het ook uitsprekenquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook door de eigen ouders?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:32 schreef Malteser het volgende:
Helaas: het betreffende kind wordt Peenuhloopuh genoemd.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar niet als mensen hun eigen kind zo'n naam geven en zich dan niet verdiept hebben in de uitspraak.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:45 schreef CaVaBien het volgende:
Zo zou ik het ook uitspreken
Ik lees gewoon wat er staat, ga geen uitspraken raden haha.
Oooh meeeen penneloope 😂quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:32 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou. Dit. Niet alleen met Ierse namen overigens.
Zo ken ik een Penelope. Puhnellopie zou de uitspraak ongeveer moeten zijn als je het uitschrijft zoals je het uitspreekt.
Jep. Jammer hè.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ook door de eigen ouders?
[..]
Dat kan ik me wel voorstellen, maar niet als mensen hun eigen kind zo'n naam geven en zich dan niet verdiept hebben in de uitspraak.
Ik ken nog een Penelope met roepnaam Penny.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:55 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Oooh meeeen penneloope 😂
Ik vind pennelopie wel lief maar niet te doen in nl
Penny vind ik ook leuk, maar teveel associatie met een paard.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik ken nog een Penelope met roepnaam Penny.
Mijn schoonvader had deze naam voor mijn aanstaande man bedacht als het een meisje was geworden. Nu gebruikt hij het als werktitel voor ons ongeboren kindquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:32 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou. Dit. Niet alleen met Ierse namen overigens.
Zo ken ik een Penelope. Puhnellopie zou de uitspraak ongeveer moeten zijn als je het uitschrijft zoals je het uitspreekt.
Mwah, dan eerder een goede kennis denk ik, maar wel met gemeenschappelijke goede vriendinnen zeg maar. En dat doe ik nu ook, maarja..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef SQ het volgende:
Als in, een echt goede vriendin die je echt al lang kent?
Lastig. Ik zou hopen op het andere geslacht
Een vriendin van mij had dat met een vriendin van haar. Ze heeft de naam niet gewijzigd, ze zijn gewoon vriendinnen gebleven. De jongens hebben jarenlang bijelkaar in de klas gezeten en ook zij hebben er niets aan overgehouden 😉quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef silliegirl het volgende:
Oke. Stel: je hebt na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en een naam gekozen.
Maar dan, bevalt er iemand die je goed kent en waar je regelmatig contact mee hebt iemand vlak voor je en geeft haar kindje dezelfde naam.
Wat doe je dan?
Lovejoyquote:
Ik twijfelde al maar niet mijn smaak.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Lovejoyminstens net zo erg though
Ik had 'm ook gezien. Volgens Google spreek je het als Evelyn uit.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:13 schreef Burdie het volgende:
Eibhilin.
Kennelijk de Ierse versie van Evelien.
Omdat Iers (Gaelic) gewoon een taal is met eigen spelling? Iers is geen Engels....quote:Op zondag 29 maart 2020 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had 'm ook gezien. Volgens Google spreek je het als Evelyn uit.
Waarom dan zo lastige spelling vraag ik me af.
Schijt hebben aan wat anderen denken, dat is wijsheidquote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Sillie ik zit met hetzelfde dilemma. Omdat we al zo lang bezig zijn zijn er al veel namen “weggekaapt” die wij ook in ons hoofd hadden. Een van deze namen kan ik moeilijk loslaten. Maar als wij deze naam geven dan denken anderen misschien dat wij deze naam gestolen hebben terwijl we deze allang bedacht haddenWat is wijsheid?
Eventueel bespreekbaar maken met de ouders in kwestie mocht je dat willen (je geeft daarmee wel de naam prijs).quote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Sillie ik zit met hetzelfde dilemma. Omdat we al zo lang bezig zijn zijn er al veel namen “weggekaapt” die wij ook in ons hoofd hadden. Een van deze namen kan ik moeilijk loslaten. Maar als wij deze naam geven dan denken anderen misschien dat wij deze naam gestolen hebben terwijl we deze allang bedacht haddenWat is wijsheid?
Bedenken dat al die andere mensen die namen ook ergens vandaan hebben. En dat de kans dat je een naam gaat geven die al eens ooit door iemand is gegeven vrij groot is. En daar dan schikt aan hebbenquote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Mooie naam gekozen hoor Sillie! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mwah, dan eerder een goede kennis denk ik, maar wel met gemeenschappelijke goede vriendinnen zeg maar. En dat doe ik nu ook, maarja..
Switchen overwegen we nu maar alles is het gewoon net niet. Andere schrijfwijze hebben we nu nog in overweging.
Joh, nu zijn jullie lekker aan de baby-beurt!quote:Op zondag 29 maart 2020 13:49 schreef MaJo het volgende:
Dank je!quote:Op donderdag 2 april 2020 22:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mooie naam gekozen hoor Sillie! Gefeliciteerd!
En? Nog geswitcht? Of ging het om de jongensnaam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |