abonnement Unibet Coolblue
pi_190019004
Uitgerekende data:

9 december: Yellowflowery (meisje)

2020:

5 januari: B.ertha (jongen)
16 januari: Chan (jongen)

12 februari: Smash-it

3 maart: Zo-is-dat (meisje)
26 maart: OliviaIsTaken
31 maart: silliegirl

9 april: QuattroF

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 12-12-2019 22:37:33 ]
pi_190022816
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!

Ik lees jullie berichten verder ook gewoon mee hoor, maar uitgebreid reageren lukt me niet altijd.
pi_190034849
Nou, de vruchtwaterpunctie viel gelukkig erg mee. Vrijdag worden we gebeld voor een eerste uitslag van de 5 meest voorkomende afwijkingen. De andere uitslag duurt twee weken. Ik heb wel een heel goed gevoel bij dit ziekenhuis, iedereen is heel lief en rustig en denkt echt met ons mee.

Hoe gaat het met jullie?
pi_190035042
Goedemorgen!

@QuattroF: Dat klinkt voorzichtig positief dus ik ga duimen dat 't allemaal meevalt <3

@B.ertha: Ik ben deze zwangerschap al vaker verkouden geweest dan in de afgelopen paar jaar :')

Hier gaat het denk ik zijn gangetje, 23 weken nu en vorige week op controle geweest. Alles gaat goed, moet zo'n suikertest doen en adhv wat ik hier gelezen heb wordt het genieten :+

Van 't weekend ineens enorme pijn aan mijn bekken (schaambeen), en compenseerde schijnbaar met spierspanning. Was zaterdag doodop en heb een gat in de dag/nacht geslapen. Zondag was 't over en sindsdien nergens last van :? Hoop dat dat het was voor deze zwangerschap.

Gister naar de babydump geweest, was lekker rustig :D Even rondje gedaan met kinderwagen, gekeken naar autostoel. Da's ook nog puzzelen qua goede combo zeg (ga zo wel ff op zoek naar een topic erover). Ook nog gekeken voor een draagdoek, maar kregen het advies om met de baby terug te komen als ze een maand of 3 is. Dan kan je goed kijken wat werkt en niet.

Verbaasde me er een beetje over dat babykleding net zo duur is als normale kleding. Dus een shirtje voor mij kan tussen de 15-25 EUR zijn, maar dat is dus ook een gangbare babyprijs :X

Als de baby net geboren is dan kan je toch prima uit de voeten met rompertjes en boxpakjes? Normale kleding (dus majo en jurkje of broekje en shirtje/vestje) daar zijn ze toch nog veel te klein voor, of beeld ik me dat in?

Dure hobby zo :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190035062
Fijn dat het achter de rug is, Quattro. Ik blijf duimen voor jullie.

Hier alles goed! Ik had afgelopen week de echo in het ziekenhuis omdat de placenta voor de uitgang ligt, en het ziekenhuis was heel relaxed. Ze snapten eigenlijk niet waarom ik doorgestuurd was dus hebben ons goed gerust gesteld! Rond 32 weken weer een echo en dan zien we verder!
pi_190035162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:11 schreef _aurum_ het volgende:
Goedemorgen!

@:QuattroF: Dat klinkt voorzichtig positief dus ik ga duimen dat 't allemaal meevalt <3

@:B.ertha: Ik ben deze zwangerschap al vaker verkouden geweest dan in de afgelopen paar jaar :')

Hier gaat het denk ik zijn gangetje, 23 weken nu en vorige week op controle geweest. Alles gaat goed, moet zo'n suikertest doen en adhv wat ik hier gelezen heb wordt het genieten :+

Van 't weekend ineens enorme pijn aan mijn bekken (schaambeen), en compenseerde schijnbaar met spierspanning. Was zaterdag doodop en heb een gat in de dag/nacht geslapen. Zondag was 't over en sindsdien nergens last van :? Hoop dat dat het was voor deze zwangerschap.

Gister naar de babydump geweest, was lekker rustig :D Even rondje gedaan met kinderwagen, gekeken naar autostoel. Da's ook nog puzzelen qua goede combo zeg (ga zo wel ff op zoek naar een topic erover). Ook nog gekeken voor een draagdoek, maar kregen het advies om met de baby terug te komen als ze een maand of 3 is. Dan kan je goed kijken wat werkt en niet.

Verbaasde me er een beetje over dat babykleding net zo duur is als normale kleding. Dus een shirtje voor mij kan tussen de 15-25 EUR zijn, maar dat is dus ook een gangbare babyprijs :X

Als de baby net geboren is dan kan je toch prima uit de voeten met rompertjes en boxpakjes? Normale kleding (dus majo en jurkje of broekje en shirtje/vestje) daar zijn ze toch nog veel te klein voor, of beeld ik me dat in?

Dure hobby zo :P
OUD / Autostoeltjes 8 Hier is het autostoel topic

Wij vinden boxpakjws met verschonen niet altijd handig. Dan liever een twee delig pakje haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190035628
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:11 schreef _aurum_ het volgende:
Goedemorgen!

@:QuattroF: Dat klinkt voorzichtig positief dus ik ga duimen dat 't allemaal meevalt <3

@:B.ertha: Ik ben deze zwangerschap al vaker verkouden geweest dan in de afgelopen paar jaar :')

Hier gaat het denk ik zijn gangetje, 23 weken nu en vorige week op controle geweest. Alles gaat goed, moet zo'n suikertest doen en adhv wat ik hier gelezen heb wordt het genieten :+

Van 't weekend ineens enorme pijn aan mijn bekken (schaambeen), en compenseerde schijnbaar met spierspanning. Was zaterdag doodop en heb een gat in de dag/nacht geslapen. Zondag was 't over en sindsdien nergens last van :? Hoop dat dat het was voor deze zwangerschap.

Gister naar de babydump geweest, was lekker rustig :D Even rondje gedaan met kinderwagen, gekeken naar autostoel. Da's ook nog puzzelen qua goede combo zeg (ga zo wel ff op zoek naar een topic erover). Ook nog gekeken voor een draagdoek, maar kregen het advies om met de baby terug te komen als ze een maand of 3 is. Dan kan je goed kijken wat werkt en niet.

Verbaasde me er een beetje over dat babykleding net zo duur is als normale kleding. Dus een shirtje voor mij kan tussen de 15-25 EUR zijn, maar dat is dus ook een gangbare babyprijs :X

Als de baby net geboren is dan kan je toch prima uit de voeten met rompertjes en boxpakjes? Normale kleding (dus majo en jurkje of broekje en shirtje/vestje) daar zijn ze toch nog veel te klein voor, of beeld ik me dat in?

Dure hobby zo :P
Ik zou het draagdoek advies toch niet van de babydump zo aannemen. Ze verkopen daar ook veel niet ergonomische draag systemen en juist die eerste drie maanden is dragen op z’n aller fijnst! Voor een goed draagadvies zou ik een draagconsulent of bijvoorbeeld een winkel als “ik ben mama” en “dragen en zo” aanraden. Daar kan je pasconsulten doen ook al voor de baby er is. Super fijn!

En qua kleertjes kan het ook een stuk goedkoper hoor, zeeman, c&a, h&m, nextdirect, Zara. Om maar een paar opties te noemen.

Hier wel fan van jumpsuits! Niks opkruipende shirtjes en knellende broekjes enzo O+
pi_190039400
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 12:02 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik zou het draagdoek advies toch niet van de babydump zo aannemen. Ze verkopen daar ook veel niet ergonomische draag systemen en juist die eerste drie maanden is dragen op z’n aller fijnst! Voor een goed draagadvies zou ik een draagconsulent of bijvoorbeeld een winkel als “ik ben mama” en “dragen en zo” aanraden. Daar kan je pasconsulten doen ook al voor de baby er is. Super fijn!
I second that! Beide baby's heb ik al in de kraamweek voor het eerst in een draagdoek gehad. Echt zo fijn! Ideaal bij krampjes bijvoorbeeld (als je 100x met baby op en neer door het huis aan het lopen bent, is dat een stuk comfortabeler als dat in de draagdoek kan ipv op je arm). Ook bij kraambezoek of in een winkel om te voorkomen dat iedereen zomaar ongevraagd aan je baby gaat zitten. Dat doen ze toch een stuk minder snel als ze daarvoor in de personal space van de moeder moeten komen :+. Er zijn veel mogelijkheden om een draagconsult te doen al voor de geboorte, een consulent heeft dan een soort paspop van 3 kg om te knopen :).

En ik vind boxpakjes/jumpsuits zo fijn bij mini's O+. Geen koude rug en geen broekband die strak om het buikje zit. Ok, met poepexplosies zijn ze ietsjes minder handig :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_190039529
Ik kan niet wachten weer een frummeltje in de doek te knopen. O+ O+ O+

Er moet natuurlijk ook een nieuwe komen voor haar, en beide doeken bewaar ik dan :D
Maar ik heb nog steeds niet dé doek gespot, voor zoonlief nog steeds verliefd op zijn Oscha maar voor een meisje zou ik t liefst nu iets met bloemen ofzo (je zou m’n kleding kast een keer moeten zien :+ ) willen maar die zijn er niet veel.

Als iemand nog een mooie tip heeft, ik hou me warm aanbevolen *O*
pi_190043474
Fijn Quattro dat er voorzichtig positief nieuws is. Hopelijk zet deze lijn zich door en komen er geen afwijkingen naar voren uit de vruchtwaterpunctie!

Oja, verse baby in een doek! Ik had de vorige keer alleen een tula ftg en daar verzoop ze de eerste keer (4 weken oud) nog compleet in. Juist voor die eerste weken wil ik voor de volgende ook graag een doek. O+
pi_190043862
Quattro wat fijn dat het meeviel en dat je je prettig voelt in het ziekenhuis! Zo belangrijk is dat! Fijn dat jullie vrijdag al een deel van de uitslag krijgen.

Olivia ook fijn dat ze zich in het ziekenhuis niet druk maken, dat geeft vast een beetje vertrouwen toch?!

Oei Aurum, hopen dat die bekkenpijn iets eenmaligs was en dat het niet meer terug komt! Zo een nare pijn is dat :{

En verse baby in de draagdoek O+ ik kan bijna niet wachten! Doekje ligt al helemaal klaar! Ik heb er meerdere, maar nu toch weer een nieuwe gekocht, ik vond dat het mocht! Maar ook ik zou het advies daarover inderdaad niet bij een grote commerciële winkel inwinnen, maar een consulente raadplegen zoals al gezegd werd. Die hebben er veel meer verstand van!

En nog een +1 op fan zijn van jumpsuits. Maar dan wel zonder voetjes, mijn baby's hebben meestal afwijkende beenlengtes dus dat zit altijd of veel te ruim of juist te krap.

38+4 vandaag. Oudste is geboren op deze termijn. En nu voelt het nog helemaal niet alsof ze al bijna komt haha. Zo leuk dat verschil :) Ze is wel heel erg onderin aan het friemelen, het voelt alsof ze harp speelt met mn vliezen ofzo, niet echt comfortabel :')
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190044163
Ik haat boxpakjes, vond ze altijd zo irritant met verschonen. Zeker die met knoopjes ipv drukkertjes! Of met sluiting op de rug, wie verzint dat?! Haha. Verder zijn kleertjes bij hema en zeeman lang niet zo duur. Na een paar maanden is het wel verwassen maar 1 voordeel; het past dan waarschijnlijk ook niet meer ;-) ik had ook wel veel merkkleertjes (noppies ed) tweedehands via rommelmarkt of marktplaats. Gewoon omdat ik die prijzen inderdaad absurd vind!
Dat gaat nog wel even door trouwens. Schoenen voor peuters bijvoorbeeld! 80 euro voor een paar gympen. Zoveel geef ik zelf maar net uit aan schoenen en die zijn 2x zo groot 😂

Balen van je pijn Aurum. Hopen dat dat het was!
Ik begin ook wat meer pijntjes te krijgen (nu 24w), denk dat ik mijn peuter toch nog teveel optil.

Draagdoek had ik gekocht bij peuter, nooit gebruikt. Had m maar weer verkocht. En nu heb ik weer een nieuwe gekocht 😂 toch denk ik dat het niks voor mij is. Heb de Tula ook nooit gebruikt, die was ingesteld op man en had nooit zin om hem aan te passen. Ik liep liever met de wagen 😅

Quattro, spannend. Hoop dat de uitslagen vrijdag gunstig zijn, duim voor je!
pi_190054596
Ik heb net m’n eerste echo gehad, 2 weken eerder, omdat ik gister en eergister lichtroze afscheiding had. Ik zou nu 6,5 week moeten zijn, maar er was alleen (na lang zoeken) een leeg vruchtzakje zichtbaar. Volgende week nog een keer in de hoop dat dan iets zichtbaar is. Meer mensen dit gehad? Moet ik me zorgen maken?
pi_190055642
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:28 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb net m’n eerste echo gehad, 2 weken eerder, omdat ik gister en eergister lichtroze afscheiding had. Ik zou nu 6,5 week moeten zijn, maar er was alleen (na lang zoeken) een leeg vruchtzakje zichtbaar. Volgende week nog een keer in de hoop dat dan iets zichtbaar is. Meer mensen dit gehad? Moet ik me zorgen maken?
Wat jammer dat er niets te zien was. Geen ervaring verder maar ik las op internet dat het zo vroeg nog alle kanten op kan. Ik hoop dat er volgende week wel iets te zien is!
pi_190056650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:28 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb net m’n eerste echo gehad, 2 weken eerder, omdat ik gister en eergister lichtroze afscheiding had. Ik zou nu 6,5 week moeten zijn, maar er was alleen (na lang zoeken) een leeg vruchtzakje zichtbaar. Volgende week nog een keer in de hoop dat dan iets zichtbaar is. Meer mensen dit gehad? Moet ik me zorgen maken?
Ik weet de exacte termijnen niet meer, maar ik had bij mijn 2e ongeveer hetzelfde. Ik dacht een week of 6 te moeten zijn, echo toonde enkel een vruchtzakje.. Ik moest toen ook later nog een keer, maar met alle feestdagen (was in december) zat er toen best een tijd tussen (een maand), en toen was er een babytje zichtbaar (ik was toen ondertussen een week of 9.)

Terugrekenend moet mijn cyclus gewoon langer zijn geweest dan normaal, en mijn eisprong later, want die 6 weken die ik dacht te zijn klopte dus gewoon niet...

Kan dus echt nog alle kanten op!
pi_190057417
Mja, maar ik heb m’n eisprong vastgesteld met testen, dus daar kan het niet aan liggen. Lange innesteling dan?
pi_190058728
Lastig hoor, teacup. Ik hoop voor je dat het gewoon nog te vroeg was...
pi_190058833
LTC stom zeg, ook omdat je niets anders kunt dan een week afwachten. Sterkte met afwachten. :*

Ik ga morgen ook maar eens bellen om een eerste afspraak te plannen. Spannend weer hoor!
pi_190071702
Wat spannend LTC! Ik hoop op het beste voor jullie, het kan inderdaad nog alle kanten op.

De uitslag is binnen. De eerste uitslag is goed, dat betekent dat de baby geen Down-syndroom, Edwards- of Patau-syndroom heeft en ook de geslachtschromosomen zijn goed. Er is nog een kleine kans dat er uit het verdere onderzoek iets komt, dus helemaal volledig gerustgesteld zijn we nog niet maar dit is wel heeeeel fijn. 😍
pi_190071938
Yes Quattro wat goed! Dat is vast binnen! *O*
Laat d’r meer goed nieuws volgen!
pi_190072163
O wat fijn Quattro!! Een goed begin van hopelijk nog meer goed nieuws voor jullie O+

En LTC wat spannend! Ik heb er geen ervaring dus kan er weinig zinnigs over zeggen, maar ik ga duimen dat het lichte bloedverlies snel stopt en je volgende week een mooie knipper ziet!

Hier zijn alle belangrijke data achter de rug *O* Ze mag komen wat ons betreft!
Vannacht tijd wakker gelegen met hele erge pijn in mijn bovenrug en dat is de hele dag niet weggegaan. Denk gister te krampachtig bezig geweest met de traktatie van zoon, maar hoop dat het straks wel wil zakken en ik wat lekkerder slaap.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190072877
Wat een opluchting Quattro *O*

Sicilia, kan het voorwerk zijn?
pi_190073219
@B.ertha Ja zou kunnen, maar vind het een gekke plek voor voorwerk. Ik heb ook wel steeds vaker last van voorweeën die steeds meer gaan doen, waar het voorheen echt alleen in mijn buik te voelen was, voel ik nu ook echt flink veel druk op mijn stuitje. Er gebeurd dus wel al het een en ander, da's mooi! Middelste is geboren met 39 weken, dat is morgen, dus wie weet :).

Hoe gaat het met jou?

En June, ben ook wel heel erg benieuwd of jij je kindje inmiddels al hebt mogen ontmoeten?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 20:32:01 #24
447051 crew  Peejtur
pi_190073436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:41 schreef QuattroF het volgende:
Wat spannend LTC! Ik hoop op het beste voor jullie, het kan inderdaad nog alle kanten op.

De uitslag is binnen. De eerste uitslag is goed, dat betekent dat de baby geen Down-syndroom, Edwards- of Patau-syndroom heeft en ook de geslachtschromosomen zijn goed. Er is nog een kleine kans dat er uit het verdere onderzoek iets komt, dus helemaal volledig gerustgesteld zijn we nog niet maar dit is wel heeeeel fijn. 😍
Kijk dat is fijn om te lezen *O*
pi_190073707
Heel fijn Quattro!!

Hier op 4 december de eerste afspraak + echo, zou dan 7+3 zijn. Spannend!
pi_190074755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:28 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb net m’n eerste echo gehad, 2 weken eerder, omdat ik gister en eergister lichtroze afscheiding had. Ik zou nu 6,5 week moeten zijn, maar er was alleen (na lang zoeken) een leeg vruchtzakje zichtbaar. Volgende week nog een keer in de hoop dat dan iets zichtbaar is. Meer mensen dit gehad? Moet ik me zorgen maken?
Ja hier de eerste afspraak ook heel vroeg. (Ze wisten aan de telefoon niet hoever ik was, wegens extreem onregelmatige cyclus). Er was ook alleen een lege vruchtzak. Vk zei dat het of gewoon te vroeg was of het zat niet goed..

1,5 week ofzo er na was er een knipper. Ze is nu inmiddels 4

Dus afwachten helaas
pi_190075364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:18 schreef Sicilia het volgende:
@:B.ertha Ja zou kunnen, maar vind het een gekke plek voor voorwerk. Ik heb ook wel steeds vaker last van voorweeën die steeds meer gaan doen, waar het voorheen echt alleen in mijn buik te voelen was, voel ik nu ook echt flink veel druk op mijn stuitje. Er gebeurd dus wel al het een en ander, da's mooi! Middelste is geboren met 39 weken, dat is morgen, dus wie weet :).

Hoe gaat het met jou?

En June, ben ook wel heel erg benieuwd of jij je kindje inmiddels al hebt mogen ontmoeten?
Beroerd :'( ik heb echt enorme keelpijn en ik mag niks. Zit maar thee met citroen te drinken en ijsblokjes te vreten tot ik erbij neerval maar het helpt niks. En met de verkoudheid krijg ik ook geen lucht.
Vandaag wel mijn laatste werkdag gehad. Hopelijk voel ik me snel beter en kan ik van mijn verlof gaan genieten..

Hoop dat het voor jou geen voorteken is van rugweeën!
pi_190076084
Succes Sicilia, het klinkt als een erg vervelende pijn, hopelijk gaat het snel over!

B.ertha, wat rot dat je zo superverkouden bent :* Je weet dat je paracetamol mag, en ook wel even neusspray? En wat ook nog wel wil helpen is neusspoelen met een neusdouche (Nasofree _O_ ), dat maakt de neus en holtes vrij, en mag je de hele zwangerschap gebruiken. Beterschap!

@June. Ik hoop dat je al lekker ligt te babyknuffelen O+
pi_190076478
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik duim voor een goede afloop!
pi_190077823
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:28 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik heb net m’n eerste echo gehad, 2 weken eerder, omdat ik gister en eergister lichtroze afscheiding had. Ik zou nu 6,5 week moeten zijn, maar er was alleen (na lang zoeken) een leeg vruchtzakje zichtbaar. Volgende week nog een keer in de hoop dat dan iets zichtbaar is. Meer mensen dit gehad? Moet ik me zorgen maken?
Wat rot die onzekerheid :{

Bij mijn jongste zagen we bij een vroege echo met 6w2dgn (volgens eigen berekening) een leeg vruchtzakje. VK kwam met de meting op 5 weken (wat niet kon kloppen met mijn eisprong). Wij hadden de hoop al opgeven, VK eigenlijk ook al. Twee weken later weer een echo en toen was er wel een hartslag en was de berekening weer gewoon kloppend met mijn eigen berekening (8 weken en 3 dagen toen gemeten).

Die onzekerheid is sowieso erg rot, omdat het echt alle kanten op kan. Hopelijk goed nieuws volgende week, LittleTeaCup :*
pi_190079487
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 22:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Succes Sicilia, het klinkt als een erg vervelende pijn, hopelijk gaat het snel over!

B.ertha, wat rot dat je zo superverkouden bent :* Je weet dat je paracetamol mag, en ook wel even neusspray? En wat ook nog wel wil helpen is neusspoelen met een neusdouche (Nasofree _O_ ), dat maakt de neus en holtes vrij, en mag je de hele zwangerschap gebruiken. Beterschap!

@:June. Ik hoop dat je al lekker ligt te babyknuffelen O+
Thanks, ja dat weet ik wel maar ik probeer neusspray te beperken want ben daar niet zo'n fan van. Neusspoeling kan ik nog proberen.
Paracetamol gebruik ik wel en haalt de scherpste randen eraf.
pi_190079835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Thanks, ja dat weet ik wel maar ik probeer neusspray te beperken want ben daar niet zo'n fan van. Neusspoeling kan ik nog proberen.
Paracetamol gebruik ik wel en haalt de scherpste randen eraf.
Waardeloos dat je zo verkouden bent! Hoop dat het snel minder wordt!

Bij mij is de rugpijn gezakt, letterlijk, heb nu veel pijn in mijn benen haha :')
Vriendlief moet echt aan zijn huiswerk vandaag , dus ik heb mijn ouders naar opgetrommeld, even met zijn alle de kerstversiering in een tuincentrum bekijken straks! Als ik vandaag in mijn eentje thuis moet blijven met de kindjes dan wordt het voor niemand een leuke dag ben ik bang :s)
Betwijfel of ik de 40 weken ga halen, was er van overtuigd, maar het rommelt toch wel erg vandaag :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190083966
Spannend sicilia!

Vannacht over een miskraam gedroomd, niet tof. Herkenbaar? Vorige zwangerschap helemaal geen vreemde dromen gehad en van mij mag dit ook meteen de laatst zijn.
  Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 17:07:23 #34
382129 crew  Donna
pi_190084003
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:02 schreef Nolita het volgende:
Spannend sicilia!

Vannacht over een miskraam gedroomd, niet tof. Herkenbaar? Vorige zwangerschap helemaal geen vreemde dromen gehad en van mij mag dit ook meteen de laatst zijn.
Onze auto vloog vannacht in de fik bij het tankstation. :X
Ik had het bij dochter heel erg. Tot nu toe viel het mee, hopelijk is dit niet het begin.
  zondag 24 november 2019 @ 10:02:25 #35
208890 June.
Seriously?
pi_190094689
Even een snelle update. Onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is er dan eindelijk! Met ons gaat het goed, maar het was een pittige bevalling en uiteindelijk was een ks nodig. Nu lekker herstellen en cocoonen, ben helemaal verliefd. O+
Shine bright like a diamond.
pi_190094825
Gefeliciteerd June! *O*
  FOK!fotograaf zondag 24 november 2019 @ 10:20:08 #37
148247 taxibabe
pi_190094859
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:02 schreef June. het volgende:
Even een snelle update. Onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is er dan eindelijk! Met ons gaat het goed, maar het was een pittige bevalling en uiteindelijk was een ks nodig. Nu lekker herstellen en cocoonen, ben helemaal verliefd. O+
Oh gefeliciteerd!!! En een naamgenoot! O+ O+
Ga maar lekker cocoonen!
pi_190094964
Gefeliciteerd June O+
pi_190094994
Ja June hij is er O+ klinkt pittig! Ik wens je een prettig herstel en een fijne kraamtijd O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 24 november 2019 @ 11:06:16 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190095349
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:20 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Oh gefeliciteerd!!! En een naamgenoot! O+ O+
Ga maar lekker cocoonen!
Heet jij ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
Resistance is futile.
  zondag 24 november 2019 @ 11:06:46 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190095354
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:02 schreef June. het volgende:
Even een snelle update. Onze zoon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is er dan eindelijk! Met ons gaat het goed, maar het was een pittige bevalling en uiteindelijk was een ks nodig. Nu lekker herstellen en cocoonen, ben helemaal verliefd. O+
Gefeliciteerd en geniet!
Resistance is futile.
  zondag 24 november 2019 @ 11:07:03 #42
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190095357
Gefeliciteerd June *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 24 november 2019 @ 11:07:30 #43
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190095367
quote:
11s.gif Op zondag 24 november 2019 11:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heet jij ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
Haar zoon ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190095419
June gefeliciteerd! O+
  FOK!fotograaf zondag 24 november 2019 @ 11:20:04 #45
148247 taxibabe
pi_190095485
quote:
11s.gif Op zondag 24 november 2019 11:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heet jij ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 11:07 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haar zoon ;)
Dit inderdaad, mijn zoon (klinkt nog steeds apart) heet ook zo :Y O+
pi_190095620
June daar is ie dan eindelijk O+
Van harte gefeliciteerd, geniet van elkaar!

Sicilia hoe is het daar?
pi_190095923
Hier alles rustig! En bij jou L0t?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190095942
Gefeliciteerd June! Prachtige naam ook O+
pi_190096960
Gefeliciteerd June *O* Eindelijk, na al die tijd, is hij er O+ Veel geluk samen en succes met het herstel!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 november 2019 @ 13:58:04 #50
269689 crew  Viv
pi_190099329
Van harte proficiat June! En een heel voorspoedig herstel gewenst
pi_190100272
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 12:07 schreef Sicilia het volgende:
Hier alles rustig! En bij jou L0t?
Ook :+ Hier zijn 2 van de 3 met begin 39 geboren en F ging overtijd dus ik verwacht iig niks voor woensdag :D Al zou het van mij mogen beginnen hoor, tis wel mooi geweest zo.
pi_190100506
Ja dat gevoel is heel herkenbaar haha! Bij mij duurde het ook steeds langer dus ik ga uit van overtijd. Maar de weekenden zijn echt zwaar nu met alle studie-deadlines van vriend en 3 kinderen die graag aandacht willen, dus van mij mag ze wel komen nu :s)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190103717
Jongens, ik ben vandaag compleet verrast door mijn babyshower O+ zag het echt niet aankomen. Ik vond het echt zo bijzonder en ik ben ontzettend verwend met lieve cadeautjes en mooie spelletjes O+
pi_190104851
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 18:39 schreef B.ertha het volgende:
Jongens, ik ben vandaag compleet verrast door mijn babyshower O+ zag het echt niet aankomen. Ik vond het echt zo bijzonder en ik ben ontzettend verwend met lieve cadeautjes en mooie spelletjes O+
Wat fijn!

Bedankt voor de kledingtips, ga nog wel ff neuzen.

En we hebben een draagdoekconsulent gevonden in onze woonplaats, dus die laten we ook nog wel op de koffie komen.

Hier alles ok, lekker rustig weekend gehad. En ik heb mijn virtuele shoppinglist gemaakt voor black friday, kijken of het wat verschil maakt :P

En gefeliciteerd June O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190105057
Gefeliciteerd June! O+
  Moderator zondag 24 november 2019 @ 20:01:51 #57
382129 crew  Donna
pi_190105251
Gefeliciteerd June!
pi_190107090
Gefeliciteerd met jullie zoon June, kom lekker bij!
pi_190109754
Gefeliciteerd June!
pi_190112271
Gefeliciteerd June! Wat een mooie naam ook! 💙
pi_190112683
Gefeliciteerd, June! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_190114332
June gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! *O*

En dan nu nog even bijlezen verder :D
pi_190114549
Hier is de miskraam helaas begonnen. Bedankt voor jullie medeleven de afgelopen dagen. Ik ga even cocoonen en kom in de toekomst hopelijk met een gezonde zwangerschap terug in dit topic. 😘
pi_190114558
OlivalsTaken wat fijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen n het ziekenhuis!

Nolita spannend, die eerste afspraak :D

Quattro wat fijn dat jullie een deel van de uitslag al hebben en dat die goed is!! Ik blijf duimen voor de rest van de uitslagen!

Sicilia was het tuincentrum leuk? En nog een beetje te doen met de pijn in je benen?

Over rare dromen, ik droomde van de week dat mijn zoon geboren was en al een paar maanden oud, maar dat ik toch nog steeds zwanger was ook…

B.ertha wat een heerlijke verrassing! Alweer wat opgeknapt ook? En kun je wat genieten van je verlof? :D

Nog even over doeken: ik heb één rekbare doek voor direct na de geboorte en een geweven doek die ook wel snel kan (ook direct na de geboorte?) En dan nog een drager die ik ooit van iemand hier heb overgenomen maar er staat geen merkje of zo in dus ik weet niet meer wat voor soort, maar die is súper fijn voor wat later. Maar nou wil ik eigenlijk een ergonomische drager (een die echt makkelijk vast te klikken is of zo) voor direct in het begin, bestaan die ook, of moet ik gewoon wat handiger worden met mn doeken?
pi_190114573
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:24 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hier is de miskraam helaas begonnen. Bedankt voor jullie medeleven de afgelopen dagen. Ik ga even cocoonen en kom in de toekomst hopelijk met een gezonde zwangerschap terug in dit topic. 😘
Och nee wat naar.. heel veel sterkte :*
pi_190114616
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:24 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hier is de miskraam helaas begonnen. Bedankt voor jullie medeleven de afgelopen dagen. Ik ga even cocoonen en kom in de toekomst hopelijk met een gezonde zwangerschap terug in dit topic. 😘
He shit. Veel sterkte :+
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:24 schreef Chan het volgende:
OlivalsTaken wat fijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen n het ziekenhuis!
Nolita spannend, die eerste afspraak :D
Quattro wat fijn dat jullie een deel van de uitslag al hebben en dat die goed is!! Ik blijf duimen voor de rest van de uitslagen!
Sicilia was het tuincentrum leuk? En nog een beetje te doen met de pijn in je benen?
Over rare dromen, ik droomde van de week dat mijn zoon geboren was en al een paar maanden oud, maar dat ik toch nog steeds zwanger was ook…
B.ertha wat een heerlijke verrassing! Alweer wat opgeknapt ook? En kun je wat genieten van je verlof? :D
Nog even over doeken: ik heb één rekbare doek voor direct na de geboorte en een geweven doek die ook wel snel kan (ook direct na de geboorte?) En dan nog een drager die ik ooit van iemand hier heb overgenomen maar er staat geen merkje of zo in dus ik weet niet meer wat voor soort, maar die is súper fijn voor wat later. Maar nou wil ik eigenlijk een ergonomische drager (een die echt makkelijk vast te klikken is of zo) voor direct in het begin, bestaan die ook, of moet ik gewoon wat handiger worden met mn doeken?
Ik ga langzaam de goede kant op, maar het vlot niet heel erg. Mijn man heeft me de hele zaterdag tot bedrust veroordeeld (met het oog op de babyshower) en dat heeft me wel goed gedaan :)

Voor doeken heb ik geen advies. Je schijnt draagzakken ook vanaf de geboorte te kunnen gebruiken met een verkleiner(?) maar daar moet ik me ook nog in verdiepen.
pi_190114773
June, gefeliciteerd! O+ daar is hij dan eindelijk *O*

Ik val er een beetje midden in, maar de tula free to grow kun je vrijwel gelijk na de geboorte gebruiken, en heeft geen aparte newborn-inzet. Ons jongetje was ruim 6 pond en de tula hebben we vanaf dat hij 2 weken oud was gebruikt.
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 12:37:17 #68
382129 crew  Donna
pi_190114797
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:24 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hier is de miskraam helaas begonnen. Bedankt voor jullie medeleven de afgelopen dagen. Ik ga even cocoonen en kom in de toekomst hopelijk met een gezonde zwangerschap terug in dit topic. 😘
Heel veel sterkte!
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 12:40:56 #69
382129 crew  Donna
pi_190114882
Bertha wat leuk zeg een babyshower, super!

Ik heb morgen weer een echo. Ben dan naar eigen berekening precies 10 weken, ben benieuwd. Vind het erg spannend, want mijn vriend kan er niet bij zijn én de kwaaltjes gaan zo op en neer dat vertrouwen hebben lastig is.
pi_190115360
Dank voor de tip Bobby, dat geeft een mooi zoek-uitgangspunt :)

Donna spannend! Vooral veel plezier morgen!
pi_190115378
Wat erg LTC! Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

Superleuk Bertha, een babyshower! Goed verwend?

Even een vraag aan de ervaren moeders. Onze baby wordt in maart/april geboren en we weten het geslacht niet. Nu was ik dus op zoek naar een unisex (wit) jasje. Maar ik twijfel over de maat. Zelf dacht ik 56? Of is 62 beter? De kans dat onze baby eerder wordt geboren is groot en hij/zij moet daarna nog geopereerd worden als alles goed gaat.
  maandag 25 november 2019 @ 13:16:38 #72
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190115406
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:14 schreef QuattroF het volgende:
Wat erg LTC! Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

Superleuk Bertha, een babyshower! Goed verwend?

Even een vraag aan de ervaren moeders. Onze baby wordt in maart/april geboren en we weten het geslacht niet. Nu was ik dus op zoek naar een unisex (wit) jasje. Maar ik twijfel over de maat. Zelf dacht ik 56? Of is 62 beter? De kans dat onze baby eerder wordt geboren is groot en hij/zij moet daarna nog geopereerd worden als alles goed gaat.
Hier 4 weken te vroeg (2.5 kilo) en een maat 56 jasje als begin was prima, was nog redelijk zwemmen dus ik zou zeker niet voor 62 gaan. Die krijgt hij nu aan, 12 weken na geboorte.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_190115467
Super. Dat dacht ik al. Dan wordt het 56! Nu op zoek naar een leuke!
pi_190115668
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:14 schreef QuattroF het volgende:
Wat erg LTC! Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

Superleuk Bertha, een babyshower! Goed verwend?

Even een vraag aan de ervaren moeders. Onze baby wordt in maart/april geboren en we weten het geslacht niet. Nu was ik dus op zoek naar een unisex (wit) jasje. Maar ik twijfel over de maat. Zelf dacht ik 56? Of is 62 beter? De kans dat onze baby eerder wordt geboren is groot en hij/zij moet daarna nog geopereerd worden als alles goed gaat.
Jasjes vallen vaak best groot. Ik zou zoeken naar iets in maat 50. Maar zeker in begin zou ik zeggen wanneer doe je een jasje aan? Mijn tweeling heeft alleen een winterpak voor als we gaan wandelen (2 uur, wagenbak), maar kleine stukjes maxicosi blijven ze heel goed warm in de voetenzakken. Kleintjes kun je best snel te warm aankleden.

Die van mij dragen nu pas 62, 11 weken oud.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 november 2019 @ 14:05:43 #75
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190116094
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:14 schreef QuattroF het volgende:
Wat erg LTC! Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

Superleuk Bertha, een babyshower! Goed verwend?

Even een vraag aan de ervaren moeders. Onze baby wordt in maart/april geboren en we weten het geslacht niet. Nu was ik dus op zoek naar een unisex (wit) jasje. Maar ik twijfel over de maat. Zelf dacht ik 56? Of is 62 beter? De kans dat onze baby eerder wordt geboren is groot en hij/zij moet daarna nog geopereerd worden als alles goed gaat.
Mijn baby kwam met precies 40 weken (3 kilo) en we moesten een paar uur na de geboorte naar het ziekenhuis, ik had alleen een jasje maat 56 maar die kwam tot over de knieën :') het was half mei, maar heel vroeg en koud buiten, dus de jas was wel nodig, en zeker als je verwacht dat de baby vroeg geboren wordt zou ik wel voor maat 50 gaan eigenlijk (evt een goedkoop ding?).

Nog even over een draagzak: op de mijne stond ook vanaf de geboorte, maar de baby zakte er helemaal in weg. Bleek dat het vanaf acht pond was (was hier na 4-6 weken geloof ik).
Dus de kleine lettertjes zijn wel handig als je echt vanaf de geboorte een draagzak zou willen.
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 14:09:35 #76
382129 crew  Donna
pi_190116151
Mijn dochter, 40 weken, 3850gr verzoop echt in een jasje/vestje van maat 56. :D
pi_190116303
Hmm oké, dan wordt het dus 50 of 56. Misschien inderdaad maar een goedkope aanschaffen, mocht het dan toch snel te klein zijn is dat niet erg. Bedankt voor de tips!
  FOK!fossiel maandag 25 november 2019 @ 14:48:18 #78
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190116834
Hier heeft ze nog steeds haar Prenatal vestje maat 50 aan terwijl ze in sommige kledingstukken al 62 draagt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het een gebreid, en dus lekker rekbaar, vestje is en de Prenatal truitjes wat groot/groter lijken te vallen.
Chick on a mission
pi_190116855
Ach LTC wat verdrietig ;( heel veel sterkte :*

En wat leuk B.ertha, je babyshower! Wel stom dat je nog steeds niet helemaal opgeknapt bent zeg! Veel rusten dan maar!

Jasje/vestje zou ik inderdaad ook voor maat 50 gaan. Maar ik heb bijna alleen nog maar maat 50 in huis, mijn kindjes passen daar de eerste weken allemaal prima in, dus dat verwacht ik nu ook weer :)

En voor de draagzak heb ik geen advies.Ik heb altijd een draagdoek gebruikt zo vlak na geboorte. Pas als ik overging op rugdragen heb ik de Draagzak gebruikt eigenlijk.

Donna, spannend weer een echo! Gaat er wel iemand met je mee of moet je helemaal alleen?

Tuincentrum was leuk! Hebben er ruim 2 en een half uur doorgebracht haha! Helaas hielp het niet zo tegen de pijn in mijn benen, maar het was wel fijn om er even lekker uit te zijn. Gister de hele dag op de bank doorgebracht en dan duurt de dag echt lang, maar energie was gewoon helemaal op.
Vandaag weer wat meer energie, maar geen zin om uit huis te gaan. Kindjes zijn bij de opvang, dus ik kan lekker toegeven aan in huis rommelen en niksen, fijn O+
Ben er wel een beetje klaar mee stiekem, maar aan de andere kant geniet ik ook nog heel erg van de bewegingen in mijn buik. Nog heel even is ze alleen nog maar van mij en hoef ik haar niet te delen O+

[ Bericht 31% gewijzigd door Sicilia op 25-11-2019 14:55:29 ]
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 25 november 2019 @ 18:16:41 #80
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_190120298
Update: ze is al 1 dag over tijd. mevr. EDMAN mag morgen om 08:00 bevallen maar wil liever de natuur het werk laten doen. Zondags was de prop eruit, vanochtend 3,5 cm ontsluiting. Nog geen weeën, dus afwachten
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_190120827
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 18:16 schreef EDMAN- het volgende:
Update: ze is al 1 dag over tijd. mevr. EDMAN mag morgen om 08:00 bevallen maar wil liever de natuur het werk laten doen. Zondags was de prop eruit, vanochtend 3,5 cm ontsluiting. Nog geen weeën, dus afwachten
Spannend! Hoop dat het snel op gang komt!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 18:47:06 #82
382129 crew  Donna
pi_190120865
Spannend Edman!

Ik kan mijn moeder wel vragen @Sicilia , maar ik weet nog niet of ik dat wil. 8)7
pi_190121433
Donna, waar woon je? Misschien kan iemand van ons wel mee?
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 19:26:23 #84
382129 crew  Donna
pi_190121540
Aww dat is lief aangeboden, maar dat hoeft niet hoor. Ik twijfel vooral of ik alleen wil gaan of met m'n moeder. Ik heb een goede band met haar dus is geen probleem, maar ik weet het gewoon niet.
Heb ook al 2 goede echo's gehad en mocht er iets zijn dan is m'n moeder er in 5 min dat scheelt.

Ik weet het alleen niet. :D
pi_190124698
Oké, succes dan
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 22:43:06 #86
382129 crew  Donna
pi_190126092
Dankje. Het zullen de hormonen wel zijn ofzo. Ik heb nooit zulke domme twijfels. :X
pi_190128414
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 18:16 schreef EDMAN- het volgende:
Update: ze is al 1 dag over tijd. mevr. EDMAN mag morgen om 08:00 bevallen maar wil liever de natuur het werk laten doen. Zondags was de prop eruit, vanochtend 3,5 cm ontsluiting. Nog geen weeën, dus afwachten
Spannend! Hopelijk komt het gauw vanzelf op gang :D
pi_190133196
Donna, hoe ging je echo?
Edman, hoe is het met vrouwlief?
  Moderator dinsdag 26 november 2019 @ 14:27:56 #89
382129 crew  Donna
pi_190133276
Helaas na 2 prachtige echo's vandaag een echo waarop geen hartactie meer zichtbaar was. Vorige week is het hartje gestopt. Morgen naar het ziekenhuis.
pi_190133292
O Donna. ;( Veel sterkte :*
pi_190133317
Ach nee Donna :{ Hoop dat je moeder er gauw voor je was :* veel sterkte!
pi_190133327
Shit Donna ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190133356
Ah nee.. ;( Wat klote zeg..
pi_190133690
Ach nee Donna ;( Sterkte meid
pi_190133728
Ach lieve Donna, wat een naar bericht :* Heel veel sterkte voor jullie
pi_190133800
Ach nee toch! Wat oneerlijk :'( heel veel sterkte!
pi_190133922
Ach nee Donna, wat erg! Sterkte!
pi_190133964
Donna wat oneerlijk, k*t zeg! Sterkte voor jullie! ;( :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 november 2019 @ 15:42:15 #99
269689 crew  Viv
pi_190134102
Donna wat verdrietig weer, sterkte! :*
pi_190134324
Donna :'( Heel veel sterkte..
Protège moi de mes désirs.
pi_190134998
Shit, Donna.. Wat verdrietig. :'( :*
pi_190135115
Ah nee Donna :'( wat super verdrietig! Sterkte :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190138110
Ach Donna, wat een verdrietig bericht. ;( Veel sterkte. :*
pi_190138286
Wat verdrietig Donna :( veel sterkte!
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:42:11 #105
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_190138306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:21 schreef B.ertha het volgende:
Donna, hoe ging je echo?
Edman, hoe is het met vrouwlief?
:( @ Donna

Hier alles nog oké, ze heeft nu veel harde buiken. Maar nog steeds vals alarm. Wie weet vannacht...
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_190145683
Ach nee Donna, wat verdrietig weer ;(
  woensdag 27 november 2019 @ 11:04:45 #107
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_190147836
Vannacht om 04:07 is Isa geboren. Zowel moeder als kind maken het goed.

Was nog spannend, waren om 03:55 in het ziekenhuis, 12 minuten later was ze er.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 11:05:58 #108
382129 crew  Donna
pi_190147863
Jeetje EDMAN, dat is spannend geweest, snel gegaan nog. Gefeliciteerd met jullie meisje!

@ All - Bedankt voor alle lieve reacties, doet me goed! :*
pi_190148269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:04 schreef EDMAN- het volgende:
Vannacht om 04:07 is Isa geboren. Zowel moeder als kind maken het goed.

Was nog spannend, waren om 03:55 in het ziekenhuis, 12 minuten later was ze er.
Jemig, das een vlugge :o Van harte gefeliciteerd *O*
pi_190148357
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:04 schreef EDMAN- het volgende:
Vannacht om 04:07 is Isa geboren. Zowel moeder als kind maken het goed.

Was nog spannend, waren om 03:55 in het ziekenhuis, 12 minuten later was ze er.
Gefeliciteerd met jullie dochter, wat een mooie naam!
  woensdag 27 november 2019 @ 11:43:02 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_190148395
Donna, wat ontzettend verdrietig zo, na twee goede echo's ;( heel veel sterkte :*
disclaimer
  woensdag 27 november 2019 @ 11:43:37 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_190148407
En edman, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Fijn dat het gewoon allemaal natuurlijk en vlot is gegaan!
disclaimer
pi_190148939
Gefeliciteerd Edman! Dat moet een spannend ritje ziekenhuis geweest zijn :D Fijne kraamtijd :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190149320
Gefeliciteerd Edman! *O* Dat is behoorlijk vlug gegaan zeg!
pi_190149337
Ach Donna, veel sterkte :*
pi_190149386
Gefeliciteerd Edman en vrouw! O+ *O*
pi_190150279
Wat verdrietig Donna. Sterkte. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190151464
Gefeliciteerd EDMAN, wat een geluk dat ze niet in de auto geboren is dan :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 november 2019 @ 15:22:19 #119
269689 crew  Viv
  woensdag 27 november 2019 @ 15:26:56 #120
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_190151561
Dank jullie!
Ja, het was 12 minuten plus alle voorweeen natuurlijk :). Mevrouw wil niemand tot last zijn dus wacht te lang en was thuis al volop bezig. En ik sliep er dus doorheen...

Ja dat ritje... ze schreeuwde toch een paar keer ‘rij gewoon door rood!!!’ In Antwerpen kennen ze geen sensoren bij de lichten, dus sta je onnodig 10 minuten voor een rood licht. Frustrerend. :)

Ze maken het beiden goed en ze ging direct aan de borst gelukkig. Nu ervan genieten en zo onze oudste kennis laten maken met haar.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 27 november 2019 @ 17:52:11 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190154051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:27 schreef Donna het volgende:
Helaas na 2 prachtige echo's vandaag een echo waarop geen hartactie meer zichtbaar was. Vorige week is het hartje gestopt. Morgen naar het ziekenhuis.
Oh lieve Donna, wat kut en oneerlijk ;(
Resistance is futile.
  woensdag 27 november 2019 @ 17:52:41 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190154064
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 15:26 schreef EDMAN- het volgende:
Dank jullie!
Ja, het was 12 minuten plus alle voorweeen natuurlijk :). Mevrouw wil niemand tot last zijn dus wacht te lang en was thuis al volop bezig. En ik sliep er dus doorheen...

Ja dat ritje... ze schreeuwde toch een paar keer ‘rij gewoon door rood!!!’ In Antwerpen kennen ze geen sensoren bij de lichten, dus sta je onnodig 10 minuten voor een rood licht. Frustrerend. :)

Ze maken het beiden goed en ze ging direct aan de borst gelukkig. Nu ervan genieten en zo onze oudste kennis laten maken met haar.
Turbo delivery, gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_190154194
Gefeliciteerd EDMAN!

Ik geloof dat ik me ook hier weer mag melden. Gewenst zeker, maar ook een beetje angstig voor de toekomst ofzo.. 1 kind , weer een baby erbij... Hoe zal het gaan?

Ik moet het nog even laten bezinken denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-11-2019 06:38:58 ]
  woensdag 27 november 2019 @ 18:10:26 #124
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190154356
OMG Sunshine, deze valt ff onder de noemer, die zag ik ff niet aankomen :o Gefeliciteerd! :*

Donna ;( :*

Edman O+ :* *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_190154716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:10 schreef Rijstebuiltje het volgende:
OMG Sunshine, deze valt ff onder de noemer, die zag ik ff niet aankomen :o Gefeliciteerd! :*

Donna ;( :*

Edman O+ :* *O*
Dankje :) Ik was al een paar maanden gestopt met anticonceptie omdat we echt nog wel een wens hadden. Maar nu het zover is, vind ik het ontzettend spannend. We zullen moeten verhuizen, we wonen nu in een te klein huis voor 4 personen. We wilden al verhuizen, maar nu komt het dus een beetje in een stroomversnelling als alles goed gaat.

Spannend! :)
pi_190154756
Gefeliciteerd, @EDMAN- ! Mooie naam.
Jij ook gefeliciteerd, @Sunshine1982 *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_190155186
Wat tof Sunshine! Gefeliciteerd! 3 kindjes is O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190155199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd EDMAN!

Ik geloof dat ik me ook hier weer mag melden. Gewenst zeker, maar ook een beetje angstig voor de toekomst ofzo.. 2 kinderen, weer een baby erbij... Hoe zal het gaan?

Ik moet het nog even laten bezinken denk ik.
Ooh wauw Sunshine! Gefeliciteerd!
pi_190155205
Donna gvd wat vreselijk :'( :*
pi_190155278
Gefeliciteerd Sunshine! *O*
  woensdag 27 november 2019 @ 19:08:21 #131
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190155382
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:57 schreef Sicilia het volgende:
Wat tof Sunshine! Gefeliciteerd! 3 kindjes is O+
Pssst, het wordt haar 2e :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_190155390
Gefeliciteerd Sunshine!
pi_190155841
Dank iedereen! Ja, het wordt mijn tweede. Ik heb er al eentje van 5 :)
pi_190155896
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd EDMAN!

Ik geloof dat ik me ook hier weer mag melden. Gewenst zeker, maar ook een beetje angstig voor de toekomst ofzo.. 2 kinderen, weer een baby erbij... Hoe zal het gaan?

Ik moet het nog even laten bezinken denk ik.
Wat leuk O+ O+ gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
pi_190156379
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Pssst, het wordt haar 2e :)
:D :s) sorry! Ik las niet goed..bijna 40 weken, dan heb ik een goed excuus toch :+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 20:24:58 #136
447051 crew  Peejtur
pi_190156950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:54 schreef Sicilia het volgende:

[..]

:D :s) sorry! Ik las niet goed..bijna 40 weken, dan heb ik een goed excuus toch :+
Ik lees het ook als 3e. 2 kinderen en nu een baby erbij :D
pi_190162999
Vorige zwangerschap had ik multivitamine van davitamon mama. Zo te zien hebben ze een nieuwe variant erbij met visolie en omega. Volgens mij hadden ze die 5 jaar geleden nog niet? Anyway, ik zit dus te denken om die met visolie te nemen. Alleen zijn die capsules ovaal en ik heb moeite om zo'n vorm door te slikken. Zijn ze groot? Anders neem ik die gewoon weer die die ik 5/6 jaar geleden had.
pi_190163044
Ach donna wat vreselijk :'(
pi_190163049
Sunshine wat leuk, gefeliciteerd! Ik las het ook als dat er een derde kwam. Ik dacht al høh, heb ik wat gemist :D
pi_190163063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 06:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Sunshine wat leuk, gefeliciteerd! Ik las het ook als dat er een derde kwam. Ik dacht al høh, heb ik wat gemist :D
Het is ook verwarrend lees ik nu :') Even veranderen :)
  donderdag 28 november 2019 @ 06:59:44 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_190163110
Gefeliciteerd Sunshine! :D die zag ik ook totaal niet aankomen! Wat leuk! Hoe ver ben je?
disclaimer
  donderdag 28 november 2019 @ 07:05:25 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190163125
Gefeliciteerd, Sunshine!
The love you take is equal to the love you make.
pi_190163321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 06:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vorige zwangerschap had ik multivitamine van davitamon mama. Zo te zien hebben ze een nieuwe variant erbij met visolie en omega. Volgens mij hadden ze die 5 jaar geleden nog niet? Anyway, ik zit dus te denken om die met visolie te nemen. Alleen zijn die capsules ovaal en ik heb moeite om zo'n vorm door te slikken. Zijn ze groot? Anders neem ik die gewoon weer die die ik 5/6 jaar geleden had.
Ik heb daar eens 2 ‘probeer’ capsules van gehad, maar ik kreeg die ook niet weg. Hier dus ook de gewone mama multivitamine.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! *O*

Edman gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
pi_190163851
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 07:05 schreef Lienekien het volgende:
Gefeliciteerd, Sunshine!
Dankjewel! Ook voor @SQ en @gewoonmezelf87 :)

Geen idee hoever ik ben. Ik ga zo als ik klaar ben met werken een testje kopen :)
pi_190163861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 07:54 schreef Nolita het volgende:

[..]

Ik heb daar eens 2 ‘probeer’ capsules van gehad, maar ik kreeg die ook niet weg. Hier dus ook de gewone mama multivitamine.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! *O*

Edman gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
Ok! Dan neem ik de ronde tabletjes :)
pi_190167338
Edman van harte gefeliciteerd met jullie dochter! *O*

Sunshine gefeliciteerd en welkom *O*

Babylief en ik zijn weer goedgekeurd bij de verloskundige, zo fijn is dat :) Heb nog wel één extra groeiecho staan volgende week. Babylief ligt ook al lekker laag in mn bekken, en dat kan ik voelen... Alsof ie alvast even naar buiten wil spieken af en toe :X

Vandaag alweer 33 weken, het gaat zó snel.. en tegelijkertijd ben ik bang dat ik daar vanaf volgende week heel anders over ga denken.. morgen nog werken, misschien volgende week nog wat werken en daarna is het voorlopig wel klaar met werk vermoed ik. Ik merk wel dat ik graag een vaststaande laatste werkdag wil, dus komende week maar even nagaan of ze nog wat van me nodig hebben de twee weken daarna :)
pi_190170974
Gaat snel he Chan! Ik heb nu ook verlof en heb me tot nu toe niet echt verveeld eigenlijk. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik echt zo ontzettend moe ben de hele tijd :O
pi_190171256
Gefeliciteerd Sunshine. Spannende, maar leuke verrassing
  donderdag 28 november 2019 @ 23:49:06 #149
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190178031
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:27 schreef Donna het volgende:
Helaas na 2 prachtige echo's vandaag een echo waarop geen hartactie meer zichtbaar was. Vorige week is het hartje gestopt. Morgen naar het ziekenhuis.
Knuffel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190178115
Aww Donna en Littleteacup wat k**! Sterkte!
pi_190195945
Baby onderweg :%
Bad wordt as we speak gevuld :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190195958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 05:00 schreef Sicilia het volgende:
Baby onderweg :%
Bad wordt as we speak gevuld :D
:% :% O+
pi_190195967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 06:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vorige zwangerschap had ik multivitamine van davitamon mama. Zo te zien hebben ze een nieuwe variant erbij met visolie en omega. Volgens mij hadden ze die 5 jaar geleden nog niet? Anyway, ik zit dus te denken om die met visolie te nemen. Alleen zijn die capsules ovaal en ik heb moeite om zo'n vorm door te slikken. Zijn ze groot? Anders neem ik die gewoon weer die die ik 5/6 jaar geleden had.
Wel een redelijk formaat ja. Zelf zou ik er niet zo'n moeite mee hebben. Mijn vriendin ook niet, die slikt ze al een aantal maanden. :)

Bij sommige zwangerschapspakketten zit een proefpakket, dan zou je eens kunnen testen of je het wat vindt.
pi_190195980
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 05:00 schreef Sicilia het volgende:
Baby onderweg :%
Bad wordt as we speak gevuld :D
Spannend! Veel succes!
pi_190196124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 05:00 schreef Sicilia het volgende:
Baby onderweg :%
Bad wordt as we speak gevuld :D
Precies op je UD! :D Zet ‘m op, hopelijk kan je gauw babyknuffelen! O+ *O*
pi_190196142
Bad baby! O+ Veel geluk Sicillia! :%
pi_190196143
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 05:00 schreef Sicilia het volgende:
Baby onderweg :%
Bad wordt as we speak gevuld :D
Yessss :% *O*
pi_190196276
Bedankt voor de succes wensen! Vanmorgen om 6:47 uur is ons lieve meisje geboren O+ In bad! Het gaat heel goed met ons O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190196282
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 08:50 schreef Sicilia het volgende:
Bedankt voor de succes wensen! Vanmorgen om 6:47 uur is ons lieve meisje geboren O+ In bad! Het gaat heel goed met ons O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd daar is ze eindelijk en op je UD! Geniet ervan! O+ *O*
pi_190196630
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 08:50 schreef Sicilia het volgende:
Bedankt voor de succes wensen! Vanmorgen om 6:47 uur is ons lieve meisje geboren O+ In bad! Het gaat heel goed met ons O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is lekker vlot, of niet? Van harte gefeliciteerd! *O* O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 november 2019 @ 09:54:47 #161
269689 crew  Viv
pi_190196773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 06:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vorige zwangerschap had ik multivitamine van davitamon mama. Zo te zien hebben ze een nieuwe variant erbij met visolie en omega. Volgens mij hadden ze die 5 jaar geleden nog niet? Anyway, ik zit dus te denken om die met visolie te nemen. Alleen zijn die capsules ovaal en ik heb moeite om zo'n vorm door te slikken. Zijn ze groot? Anders neem ik die gewoon weer die die ik 5/6 jaar geleden had.
Ik heb er geen moeite mee, slik ze al sinds ik weet dat ik zwanger ben. Met een slokje water zijn ze zo weg!

Zit op 23w5 inmiddels, alles voorloopt echt voorspoedig. Nergens last van, alleen m'n bekken als ik wat te druk in de weer ben geweest.
  zaterdag 30 november 2019 @ 10:03:38 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_190196817
Van harte gefeliciteerd, sicilia! Lekker vlot *O*
disclaimer
pi_190196956
Geweldig Sicilia! Mooie naam O+ gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190197002
Jaa gefeliciteerd Sicilia! *O* O+
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:05:25 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190197320
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 08:50 schreef Sicilia het volgende:
Bedankt voor de succes wensen! Vanmorgen om 6:47 uur is ons lieve meisje geboren O+ In bad! Het gaat heel goed met ons O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd O+ mooie naam!
Resistance is futile.
pi_190198055
Gefeliciteerd Sicilia! *O* Veel geluk samen!
pi_190198060
Gefeliciteerd Sicilia! Veel geluk! 💕
pi_190199546
Gefeliciteerd Sicilia! Mooie naam ja!
pi_190202700
Ohh sicillia wat prachtig! Van harte proficiat en veel geluk! O+
pi_190203759
Morgen 7 weken hier en ik voel me best belabberd.
De hele dag door zo enorm moe. Er komt niets, nouja alleen het noodzakelijkste uit mijn handen en zelfs dat met moeite.
Verder de hele dag door honger, maar eten staat me ook niet echt aan. Het gevoel knapt ook niet op van wel of niet eten. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet en heb me nu even terug getrokken in een warm bad.
Waar ik 2x per week sportte kan ik zelfs dat niet opbrengen. In de ochtend ben ik beroerd, in de avond overheerst de vermoeidheid.
Iemand tips tegen vermoeidheid of het belabberde / tegen het misselijk aan gevoel?
pi_190204773
@Sicilia gefeliciteerd!

@Nolita, herkenbaar hoor. Denk niet dat je er veel aan kunt doen en gelukkig gaat het weer over. :*

Ik ben vooral verder nog in de ontkenning dus ik duik weer onder m'n steen. :@
pi_190205168
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 19:10 schreef Nolita het volgende:
Morgen 7 weken hier en ik voel me best belabberd.
De hele dag door zo enorm moe. Er komt niets, nouja alleen het noodzakelijkste uit mijn handen en zelfs dat met moeite.
Verder de hele dag door honger, maar eten staat me ook niet echt aan. Het gevoel knapt ook niet op van wel of niet eten. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet en heb me nu even terug getrokken in een warm bad.
Waar ik 2x per week sportte kan ik zelfs dat niet opbrengen. In de ochtend ben ik beroerd, in de avond overheerst de vermoeidheid.
Iemand tips tegen vermoeidheid of het belabberde / tegen het misselijk aan gevoel?
Ik denk dat je het moet laten gebeuren. Het zijn typische zwangerschapsymptomen, ze horen er (jammer genoeg) bij. Misschien direct na het eten (of overdag) een klein wandelingetje maken? Ben je toch bezig met lichaamsbeweging en misschien dat de frisse buitenlucht je goed doet :)
pi_190205207
Gefeliciteerd Sicilia!!

Dat gevoel had ik ook tussen de 6 en 10 weken Nolita. Gelukkig ben ik sinds een week weer wat fitter. Wat bij mij wel hielp als ik misselijk was waren maria biscuitjes en na het eten niet meteen opstaan.
pi_190209776
Is dat vreemd, alleen naar de eerste afspraak gaan bij de VK?

Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
pi_190209789
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is dat vreemd, alleen naar de eerste afspraak gaan bij de VK?

Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
Hoi Sunshine, ik ben nu 15 weken zwanger en naar alle afspraken, op de pretecho (geslachtsbepaling) na, alleen gegaan. Mijn vriend kan moeilijk vrij nemen van werk. VK vindt er niks vreemds aan. Het is belangrijker of je het zelf vervelend vindt om alleen te gaan, in dat geval zou ik oppas regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door aeaeae op 01-12-2019 08:01:18 ]
  zondag 1 december 2019 @ 08:05:26 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_190209844
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is dat vreemd, alleen naar de eerste afspraak gaan bij de VK?

Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
Nee hoor, helemaal niet. Toen ik zwanger was van Noud is hij ook alleen mee geweest toen ik al over datum liep :')
disclaimer
pi_190209894
Ok! Dan breng ik snel Noor na school naar vriend zijn werk en dan sjees ik door naar de VK :) Vind het ergens ook wel fijn dat ik alleen kan, kan ik rustig mijn verhaal doen over de vorige zwangerschap en alles daarom heen :)
pi_190210110
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is dat vreemd, alleen naar de eerste afspraak gaan bij de VK?

Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
Ik ga alle afspraken alleen, ook de eerste. Alleen de echo’s gaat man mee.. Anders is het voor ons ook elke keer gedoe met oppas zoeken, werk etc. Dus nee; ik vind dat niet raar.
pi_190210243
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is dat vreemd, alleen naar de eerste afspraak gaan bij de VK?

Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
Nee hoor. De meeste afspraken stellen ook gewoon weinig voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190210876
Ik ging ok altijd alleen. Behalve met de echo, toen ging ie wel mee. En de aller eerste afspraak bij de eerste. Toen was ik zo hondsberoerd dat ik er alleen niet kwam :')
  zondag 1 december 2019 @ 10:40:05 #182
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_190211072
Ik ben deze zwangerschap ook geregeld alleen of met de zoon geweest. Maar heb nu ook zoveel afspraken, dat is geen doen anders. De belangrijke echo’s en afspraken gaat manlief wel mee O+

Vandaag Sinterklaas vieren bij m’n ouders, zo leuk! Donderdag liep onze zoon de héle dag met zijn mijter op bij de gastouder, zelfs met slapen mocht hij pertinent níet af :D O+

En vanochtend eindelijk 1 schopje gefilmd van ons cameraschuwe meisje *O* en gister twee tassen kleertjes gekregen, ik zie t nu al voor me hoe ze straks in het spijker jumpsuitje in de tuin op een kleedje speelt O+

Meer mensen sint plannen vandaag?
  zondag 1 december 2019 @ 10:56:56 #183
208890 June.
Seriously?
pi_190211188
Even teruglezen. Gefeliciteerd @EDMAN, @Sicilia en @Sunshine1982 !

En sterkte @Donna, wat is het soms toch oneerlijk allemaal.

Hier is de kleine grote man alweer een week oud en doet het super! Dus ik ga jullie verlaten. Allemaal nog een fijne zwangerschap gewenst en tot in het babytopic :*
Shine bright like a diamond.
pi_190218927
Wij hebben helaas afgelopen vrijdag op de echo ook gezien dat het hartje niet klopt. De miskraam zet niet vanzelf door (afgelopen week paar keer bloedverlies gehad maar dat stopte ook weer heel abrupt) dus dinsdag naar de gynaecoloog om te bespreken dat deze met medicatie wordt opgewekt. Echt de donkerste bladzijde uit ons leven dit. Hopen dat het snel voorbij is!
  Moderator zondag 1 december 2019 @ 20:06:52 #185
382129 crew  Donna
pi_190219703
Wat rot @LittleTeaCup

Als je al bloed verliest komt het met de tabletten hopelijk snel op gang. Veel sterkte!
Je mag me altijd een PM sturen als je wilt zeuren of schreeuwen. :*
pi_190219819
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 19:22 schreef LittleTeaCup het volgende:
Wij hebben helaas afgelopen vrijdag op de echo ook gezien dat het hartje niet klopt. De miskraam zet niet vanzelf door (afgelopen week paar keer bloedverlies gehad maar dat stopte ook weer heel abrupt) dus dinsdag naar de gynaecoloog om te bespreken dat deze met medicatie wordt opgewekt. Echt de donkerste bladzijde uit ons leven dit. Hopen dat het snel voorbij is!
Ah nee.... Veel sterkte
pi_190221070
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 20:06 schreef Donna het volgende:
Wat rot @:LittleTeaCup

Als je al bloed verliest komt het met de tabletten hopelijk snel op gang. Veel sterkte!
Je mag me altijd een PM sturen als je wilt zeuren of schreeuwen. :*
Wat lief! Andersom jij ook hè!
pi_190226076
@Cygne hoop dat je snel met goed nieuws onder je steen vandaan komt. :*

LTC en Donna sterkte! :*

Ik snap dat het vooral uitzitten is wat de symptomen betreft, het is al fijn het even van me af te schrijven. Nu een drukke week voor de boeg met woensdag de eerste afspraak / echo. Ben zo benieuwd!
pi_190227266
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 19:22 schreef LittleTeaCup het volgende:
Wij hebben helaas afgelopen vrijdag op de echo ook gezien dat het hartje niet klopt. De miskraam zet niet vanzelf door (afgelopen week paar keer bloedverlies gehad maar dat stopte ook weer heel abrupt) dus dinsdag naar de gynaecoloog om te bespreken dat deze met medicatie wordt opgewekt. Echt de donkerste bladzijde uit ons leven dit. Hopen dat het snel voorbij is!
Ach nee, sterkte ;(
pi_190240560
Vanavond liggingsecho gehad. Geheel volgens verwachting ligt de kleine man in stuit. Hij ligt helemaal in een rondje in mijn buik, met zowel handjes als voetjes voor zijn gezicht (en placenta en navelstreng) dus helaas geen mooie plaatjes -O-
We gaan nu dus een versiepoging doen, binnen nu en anderhalve week. Hij is nog niet echt ingedaald met z'n billen dus we hebben goede hoop.

Verder is hij gezond en een lekker flinke jongen. Hoofdje en buikje op driekwart van de curve en beenlengte zelfs op de bovenste lijn! Naar schatting nu 2850 gram en dus een geboortegewicht van 3850.
pi_190240817
Klinkt goed B.ertha! Naja, ik ga er vanuit dat ie nog ff meedraait :)

LTC en Donna :* hoop dat jullie 't goed kunnen verwerken en dat we jullie hier snel weer terugzien.

Hier loopt 't wel, knetterdruk qua werk (dit is het drukste kwartaal van het jaar voor ons), dus de tijd gaat lekker snel. Gebruik de weekenden echt om bij te tanken, dus rommelen in huis en met manlief leuke dingen doen....en slapen :')

Waar een hobbit 2 keer ontbijt, slaap ik 2 keer :D Dus van 2300 tot 0630, dan ben ik wakker tot 0800 en daarna slaap ik nog van 0800-1000. Dan voel ik me weer als nieuw.

Voel sinds vorige week de beeb meer aan de bovenkant van mijn buik en ze gaat 's avonds vaak overdwars liggen. Schijnbaar ligt dat lekker :P

Heeft men nog ingeslagen tijdens black friday/cybermonday? Ik heb alleen een autostoeltje gescoord wat in de aanbieding was, de rest was de moeite niet waard.

Vanaaf ook de Doula op visite gehad, wat leesvoer gekregen en wat dingen doorgenomen. Voelt goed :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190248016
Lekker toch Aurum, veel slapen :s) Ik slaap ook zeker 9 uur elke nacht (wel soms met wakker liggen ertussen).
Heb niks gekocht met black friday. Krijg je 10% korting, nou poeh poeh :s)

Ben je al zeker dat je een doula gaat gebruiken?
pi_190250978
10% korting werd ik niet echt wild van idd :X

ja, we gaan door met de Doula. Schijnt vaker gebruikt te worden als mensen bang zijn om te bevallen, dat wilde ze toch nog ff met ons toetsen of dat bij ons ook zo was.

Bij mij is het meer dat ik iemand met ervaring erbij heb en iemand waarop we terug kunnen vallen tijdens 't geboorteproces, naast de verloskundige.

Iedereen doet 't met een andere gedachte/insteek, da's iig die van ons. Hoop op een goede bevalling en een voorspoedige kraamperiode
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190260284
Ik kom me hier ook melden. Denk nu vier weken zwanger. Was meteen de eerste poging raak :o net als bij mijn eerste (die is nu 5 jaar). Vorige zwangerschap had ik HG (weet ik nu, toen kende ik het niet bij naam) dus wel beetje bang daarvoor maar voel me nu nog goed dus geniet (en eet en sport) vooral. Heb wel continu opgeblazen gevoel en wat lichte buikpijn.

Sun, leuk zeg, toen in het oktober baby's topic samen en nu hier weer met een tweede! Gefeliciteerd!

[ Bericht 6% gewijzigd door Hilmo op 04-12-2019 07:55:12 ]
pi_190260556
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:44 schreef Hilmo het volgende:
Ik kom me hier ook melden. Denk nu vier weken zwanger. Was meteen de eerste poging raak :o net als bij mijn eerste (die is nu 5 jaar). Vorige zwangerschap had ik HG (weet ik nu, toen kende ik het niet bij naam) dus wel beetje bang daarvoor maar voel me nu nog goed dus geniet (en eet en sport) vooral. Heb wel continu opgeblazen gevoel en wat lichte buikpijn.

Sun, leuk zeg, toen in het oktober baby's topic samen en nu hier weer met een tweede! Gefeliciteerd!
Wat leuk! Gefeliciteerd! Toevallig zeg, jij ook een kindje van 5. Ik heb OUD de afgelopen jaren niet zo intensief gevolgd, maar is dit ook jouw tweede?

Ik heb weinig klachten eigenlijk, behalve slecht slapen. Ik had dat ook bij Noor in het begin. En dan moet ik ook elke ochtend idioot vroeg uit mijn bed voor mijn werk :/
Ik ben van plan als alles goed blijft gaan het volgende maand het te vertellen op mijn werk. Ik ben daar een beetje huiverig voor. Ze zullen het absoluut heel leuk vinden, maar werktechnisch zie ik het wel een drama worden. Ze kunnen nu al niet fatsoenlijk de planning dichten, laat staan als ik over wat maanden met verlof ga. Hoop dat dat vlekkeloos gaat verlopen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-12-2019 08:37:51 ]
  woensdag 4 december 2019 @ 08:53:24 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_190260777
Whaa hilmo! Gefeliciteerd! Die zag ik echt niet aankomen :o
disclaimer
pi_190260778
Grrrrr! Ik heb vannacht uren wakker gelegen met een overactief hoofd. Rollercoaster van Danny Vera was een van de dingen die maar bleef rondmalen. Sta ik op, 1x raden wie er live in de studio is en zijn grootste hit gaat doen :(


Welkom @Hilmo
pi_190260779
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:44 schreef Hilmo het volgende:
Ik kom me hier ook melden. Denk nu vier weken zwanger. Was meteen de eerste poging raak :o net als bij mijn eerste (die is nu 5 jaar). Vorige zwangerschap had ik HG (weet ik nu, toen kende ik het niet bij naam) dus wel beetje bang daarvoor maar voel me nu nog goed dus geniet (en eet en sport) vooral. Heb wel continu opgeblazen gevoel en wat lichte buikpijn.

Sun, leuk zeg, toen in het oktober baby's topic samen en nu hier weer met een tweede! Gefeliciteerd!
Wat leuk! Gefeliciteerd
S. 2014
J. 2016
pi_190261899
LTC, wat ontzettend naar. Heel veel sterkte!

Hilmo, gefeliciteerd! *O*

QF, hoe gaat het met jou? Is er al meer bekend?

Bij ons alles goed, morgen alweer 24 weken. Het gaat zo enorm hard!
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 10:41:54 #200
382129 crew  Donna
pi_190261971
Gefeliciteerd Hilmo!
pi_190262308
Sun en Hilmo *O*
Daar moet ik gewoon even hiervoor binnenwandelen!
pi_190262800
Gefeliciteerd Hilmo en Sun :D Wat leuk O+
pi_190263107
Gefeliciteerd Hilmo!

Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
  woensdag 4 december 2019 @ 12:37:31 #204
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_190263500
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:53 schreef SQ het volgende:
Whaa hilmo! Gefeliciteerd! Die zag ik echt niet aankomen :o
Same! Leuk dit .. *O*

Ik doe iig niet mee, helaas is dat echt geen mogelijkheid meer hier ;(

Wat een goed nieuws Quattro. Ik ken iemand die hetzelfde heeft gehad. Inmiddels is het gezonde kerel van 46 die ruim 2 meter lang is eet en drinkt zo goed als alles, behalve melkproducten. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Rijstebuiltje op 04-12-2019 13:06:27 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_190263594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Ohh wat een geweldig nieuws! *O* Yes!
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 12:48:02 #206
382129 crew  Donna
pi_190263653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Yes, geweldig nieuws!
pi_190263969
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Same! Leuk dit .. *O*

Ik doe iig niet mee, helaas is dat echt geen mogelijkheid meer hier ;(

Wat een goed nieuws Quattro. Ik ken iemand die hetzelfde heeft gehad. Inmiddels is het gezonde kerel van 46 die ruim 2 meter lang is eet en drinkt zo goed als alles, behalve melkproducten. :)
Oh dat is fijn om te horen! Hopelijk gaat dat hier net zo.
pi_190265000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Wauw, wat fijn O+ en een enorme opluchting *O*
pi_190265768
Gefeliciteerd Hilmo!

Quattro wat een opluchting inderdaad, heel fijn dat het er verder goed uitziet!
pi_190267293
Quattro wat geweldig, wat een opluchting zal dat zijn! :)

Bedankt trouwens voor het warme welkom! Het is mijn tweede Sun, dus zelfde als bij jou. Leuk zeg! :) We zaten toen met de baby's en bevalling geloof ik ook, in dezelfde topics. Ik noem het de oktober baby's maar denk dat jouw dochter net daarvoor of daarna was?
Oh dat slapen heb ik ook! Inslapen gaat vaak lastig en uit bed komen heel lastig. En druk op de buik, alsof ik suuuper veel gegeten heb en dat continu. Hier net zo met vertellen op het werk. Ik wacht tot ik óf klachten krijg en me ziek moet melden of de eerste vk afspraak heb gehad. Mijn leidinggevende heeft net met 11 weken een miskraam gehad :'( En toen ze dat vertelde was ik 1 dag over tijd. Super heftig allemaal. Maar ik heb zo'n functie die ook niemand over kan nemen en ik heb zo'n lol in mijn werk en neem het (veel te) serieus dus dat wordt ook nog wat... Met kerst gaan we familie in elk geval vertellen (al weet mijn moeder het al wel, dat kon ik niet voor me houden, oh en drie vriendinnen ook)
pi_190268487
Wij hadden net onze eerste afspraak met een mooie echo met kloppende termijn en een knipper. O+
Over 2 weken mogen we weer.

We hebben het nog met niemand gedeeld. Op het werk zit ik in sollicitaties (intern) ivm veranderde omstandigheden dus ik moet wel. Maar ik vind het aan de ene kant te vroeg om te delen en ik wil dat ze de zwangerschap buiten beschouwing laten. Aan de andere kant voelt het ook stom om dan meteen te zeggen en ik ben zwanger...ik weet gewoon even niet wat ik ermee moet.
Ik heb een vast contract dus dat is het probleem niet, ik wil alleen niet dat het invloed heeft op de keuze voor de nieuwe afdeling waar ik kom te werken.
Wat familie betreft overweeg ik ook kerst, zou dan 10 weken zijn en liever nog even wachten, maar dan zien we tenminste iedereen.
pi_190302131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Fijn zeg! Succes alvast dinsdag!

Ik stond net onder de douche en ik merkte dat mijn buik al iets begint te groeien! Aanstaande maandag de eerste afspraak bij de VK. Benieuwd! Alleen... koffie. Ik mis koffie :'( Nu drink ik 1 kopje per dag, maar ik hou van koffie... Vind het best moeilijk, ik zie een bakkie koffie echt als een soort van ontspanning. Misschien dat ik de cafeïnevrije variant maar eens ga proberen.
pi_190302252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Dat is echt super fijn nieuws!!! O+ O+
pi_190302279
En Nolita ook fijn nieuws, een knipperend O+ En sja, lastige keuzes wanneer te vertellen... op je werk zou ik het gewoon nog stil houden hoor, in die situatie...

Hilmo gefeliciteerd en welkom ook!

Hier vandaag de laatste groeiecho gehad, allemaal goed. Hij is wat kleinig, maar allemaal niet schokkend. Oudste was mee en zat helemaal weg te smelten bij alle beelden en kon ook alles goed herkennen, zo leuk. Hij kreeg een paar fotootjes van zn broertje voor hemzelf O+
  FOK!fotograaf vrijdag 6 december 2019 @ 20:48:51 #215
148247 taxibabe
pi_190302587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Fijn zeg! Succes alvast dinsdag!

Ik stond net onder de douche en ik merkte dat mijn buik al iets begint te groeien! Aanstaande maandag de eerste afspraak bij de VK. Benieuwd! Alleen... koffie. Ik mis koffie :'( Nu drink ik 1 kopje per dag, maar ik hou van koffie... Vind het best moeilijk, ik zie een bakkie koffie echt als een soort van ontspanning. Misschien dat ik de cafeïnevrije variant maar eens ga proberen.
Dat probleem had ik ook toen ik zwanger was (nog steeds eigenlijk, want borstvoeding). Ik heb een nespressoapparaat en de cafeïnevrije cups zijn goed te doen!
pi_190302663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 20:48 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook toen ik zwanger was (nog steeds eigenlijk, want borstvoeding). Ik heb een nespressoapparaat en de cafeïnevrije cups zijn goed te doen!
Wij hadden ook de cafeinevrije nespresso bij mn eerste, vond ik ook lekker! Nu hebben we een bonen apparaat dus cafeinevrij is lastiger. Ik drink gewoon 2, soms 3 kopjes op een dag hoor. Denk dat dat ook nog niet zo erg is, maar geen idee welke hoeveelheid dan wel. Verloskundige maakte hier iig geen probleem van.
pi_190303856
Je kan 3 kopjes koffie drinken op een dag zonder problemen (maar dan moet je uiteraard andere cafeïneproducten) vermijden.

Ik geef borstvoeding en drink ook dagelijks 1 a 2 kopjes koffie. Tijdens de zwangerschap niet gedronken, omdat ik er toen misselijk van werd en niet tegen de geur kon :P
pi_190304734
Gefeliciteerd met je knipper Nolita *O*
pi_190309905
Pfffff iemand tips tegen maagzuur? :X

Ik ben al sinds dinsdag niet lekker, last van m’n darmen maar vooral van mijn maag. S nachts kan ik eigenlijk niet plat liggen of het komt steeds omhoog -O- overdag misselijk en nul eetlust. Gelukkig geen buikpijn erbij anders had ik gedacht dat hetzelfde aan het beginnen was als bij onze zoon (desalniettemin toch even overlegd met het ziekenhuis gister maar die konden me wel gerust stellen)

Ik lig dus nu deels omhoog, slaap zoveel mogelijk en probeer toch maar wat te eten (vanochtend zowaar zelfs iets met wat smaak gelukt) en neem geregeld een rennie maar eigenlijk doen die niet zoveel op het moment. Iemand nog andere tips? -O-
pi_190309980
Omeprazol! Dat kan je gewoon bij de drogist halen en dat mag je hebben bij zwangerschap! Werkt hier erg goed!
pi_190310206
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Pfffff iemand tips tegen maagzuur? :X

Ik ben al sinds dinsdag niet lekker, last van m’n darmen maar vooral van mijn maag. S nachts kan ik eigenlijk niet plat liggen of het komt steeds omhoog -O- overdag misselijk en nul eetlust. Gelukkig geen buikpijn erbij anders had ik gedacht dat hetzelfde aan het beginnen was als bij onze zoon (desalniettemin toch even overlegd met het ziekenhuis gister maar die konden me wel gerust stellen)

Ik lig dus nu deels omhoog, slaap zoveel mogelijk en probeer toch maar wat te eten (vanochtend zowaar zelfs iets met wat smaak gelukt) en neem geregeld een rennie maar eigenlijk doen die niet zoveel op het moment. Iemand nog andere tips? -O-
Vanillevla/gele room toetjes
Wit brood
Nijntje dreumesbiscuit

Of anders omeprazol in overleg met arts.
S. 2014
J. 2016
pi_190311145
Bij de apotheek hebben ze ook antagel, dat werkt voor mij heel goed! Is een soort vloeibare rennie maar werkt beter.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 13:24:13 #223
447051 crew  Peejtur
pi_190311297
Normale Rennie mag toch ook?
pi_190311546
Ze zegt dat die niet helpen ;)
  zaterdag 7 december 2019 @ 15:05:54 #225
208890 June.
Seriously?
pi_190312243
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Pfffff iemand tips tegen maagzuur? :X

Ik ben al sinds dinsdag niet lekker, last van m’n darmen maar vooral van mijn maag. S nachts kan ik eigenlijk niet plat liggen of het komt steeds omhoog -O- overdag misselijk en nul eetlust. Gelukkig geen buikpijn erbij anders had ik gedacht dat hetzelfde aan het beginnen was als bij onze zoon (desalniettemin toch even overlegd met het ziekenhuis gister maar die konden me wel gerust stellen)

Ik lig dus nu deels omhoog, slaap zoveel mogelijk en probeer toch maar wat te eten (vanochtend zowaar zelfs iets met wat smaak gelukt) en neem geregeld een rennie maar eigenlijk doen die niet zoveel op het moment. Iemand nog andere tips? -O-
Omeprazol! Je kunt ze bij de etos enzo kopen, maar op recept is het goedkoper.
Als je echt last hebt van reflux zou ik niet meer aankloten met rennies ed, bij mij hielp dat allemaal niet.
Shine bright like a diamond.
  Moderator zaterdag 7 december 2019 @ 15:43:25 #226
447051 crew  Peejtur
pi_190312676
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Ze zegt dat die niet helpen ;)
Oww shit ik lees met mijn achterhoofd :')
pi_190322642
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 15:05 schreef June. het volgende:

[..]

Omeprazol! Je kunt ze bij de etos enzo kopen, maar op recept is het goedkoper.
Als je echt last hebt van reflux zou ik niet meer aankloten met rennies ed, bij mij hielp dat allemaal niet.
Op recept is het niet goedkoper.
Eerste uitgifte en recept regel komt er nog bij :P
Tenzij je over je eigen risico heen bent.
  zondag 8 december 2019 @ 09:34:50 #228
208890 June.
Seriously?
pi_190322905
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 09:05 schreef Flav het volgende:

[..]

Op recept is het niet goedkoper.
Eerste uitgifte en recept regel komt er nog bij :P
Tenzij je over je eigen risico heen bent.
Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..

Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.
Shine bright like a diamond.
  zondag 8 december 2019 @ 13:04:41 #229
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_190326433
Ah ha omeprazol it is!

Ik zal morgen eens overleggen voor een recept dan.

Dank allemaal O+
pi_190328157
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 09:34 schreef June. het volgende:

[..]

Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..

Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.
Als ik ze bij de drogist haal, betaal ik 4zoveel voor 20 stuks, van het huismerk. Geloof dus niet dat dat veel uitmaakt.
pi_190329783
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 09:34 schreef June. het volgende:

[..]

Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..

Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.
Hoeveel heb je dan betaald voor de eerste uitgifte? Dat is al snel 12 euro wat nog bovenop de medicatie komt.
  zondag 8 december 2019 @ 17:56:04 #232
208890 June.
Seriously?
pi_190330803
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 16:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hoeveel heb je dan betaald voor de eerste uitgifte? Dat is al snel 12 euro wat nog bovenop de medicatie komt.
Ook zoiets, weet het niet meer precies, maar heb zeker geen >20 euro betaald. Misschien komt het omdat ik voor mijn zwangerschap al pantoprazol had?
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 december 2019 @ 18:09:58 #233
269689 crew  Viv
pi_190331040
Ik heb wel eens een recept omeprazol of pantoprazol uitgeschreven (voor mijn man :Y) ) omdat het dan (zelfs bij eerste uitgifte) goedkoper was dan als zelfzorgmiddel, maar dat was vooral omdat de lokale drogisterij alleen een heel duur merk verkocht.
pi_190331936
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef June. het volgende:

[..]

Ook zoiets, weet het niet meer precies, maar heb zeker geen >20 euro betaald. Misschien komt het omdat ik voor mijn zwangerschap al pantoprazol had?
Dat is wat Flav bedoelde. Om te kunnen vergelijken of de drogist of de apotheek goedkoper is moet dat bedrag wel worden meegeteld.
pi_190332563
En bij de drogist koop je alleen maar omeprazol 10 mg dacht ik, en op voorschrift vaak minstens 20 mg.
  zondag 8 december 2019 @ 19:45:03 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190332685
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 19:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
En bij de drogist koop je alleen maar omeprazol 10 mg dacht ik, en op voorschrift vaak minstens 20 mg.
Dat dacht ik ook maar farmacotherapeutisch kompas vertelde me net dat 20mg ook vrij verkrijgbaar is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190333178
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:45 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook maar farmacotherapeutisch kompas vertelde me net dat 20mg ook vrij verkrijgbaar is.
Ik koop altijd 20 mg inderdaad.
pi_190333210


Iemand interesse? :D
pi_190333244
Klopt Lemijn, 20mg is ook vrij verkrijgbaar.
Meestal zijn dat maar verpakkingen van 7 of 14st.
Op recept komt er zeker +/- 12 euro bij voor eerste uitgifte en recept regel. Of de dokter er nu 10 of 30 voorschrijft maakt niet veel uit. Je zal voor de eerste keer altijd rond de 16euro kwijt zijn, en die betaal je in de apotheek.
Tenzij je zoals June al pantoprazol of een andere maagzuurremmer hebt gebruikt kan de apotheek je matsen door de eerste uitgifte weg te laten :+

Maar zou zeker even overleggen met de huisarts voordat je iets gaat gebruiken :Y
pi_190335338
Bij mij in de handverkoop heb ik pantoprazol 20mg voor 5 a 7 euro oid voor 14st (apotheek dus). Omeprazol is bij onze groothandel momenteel niet als handverkoopverpakking beschikbaar (tenzij duur merk). Was altijd ook rond die prijs, dacht ik. Als iemand dat echt graag wil tel ik gewoon 14st uit van de ‘receptverpakking’ voor de prijs van de losse verkoop.

Op recept is het inderdaad al 6 euro terhandstellingstarief, 6 euro eerste uitgifte tarief en dan je pillen a 2 euro oid. Wij verkopen meestal ook bij mensen die het op recept krijgen eerst een handverkoopverpakking omdat dit goedkoper is.

Genante vraag! Laatste week/weken heb ik zo’n zwaar gevoel downunder, aan het eind van de dag kan ik amper meer lopen en/of voelt het bijna alsof ik wijdbeens lopen moet 😅 dat is mijn bekken/bekkenbodem, of niet? Ik geloof dat ik het wel herken van 6 weken na de vorige bevalling toen ik een beetje te hard van stapel liep, maar vind het nu toch wel weer wat vroeg (27w)... met douchen net voelde ik ook dat het daaronder flink opgezwollen is nu. Aan de zijkanten zegmaar tussen been en poes.. voelde echt heel raar! Donderdag verloskundige, maar horen wat die ervan vindt..

[ Bericht 8% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 08-12-2019 22:12:21 ]
pi_190336363
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand interesse? :D
Omg :X
pi_190339070
Ik had vanmorgen iets raars en ik weet niet wat ik ervan moet denken :/

Bij mijn ochtend urine zat er een rood iets in de vorm van een grote druppel. Voor de rest geen bloed in mijn urine of bij het afvegen. Ik voelde ook niks bij het plassen. Ik voelde zachtjes met iets (weet niet eens meer wat) hoe het voelde, maar het voelde volgens mij een beetje rubberig ofzo...

Gelukkig vanmiddag eerste afspraak bij VK, dan vraag ik wel of ze zo vroeg een echo wil doen.
pi_190339431
Hmm Sunshine ik kan me voorstellen dat je daarvan niet weet wat je ervan denken moet. Fijn dat je vanmiddag toch al naar de VK gaat :) Hoe laat mag je?
pi_190339599
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:48 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Bij mij in de handverkoop heb ik pantoprazol 20mg voor 5 a 7 euro oid voor 14st (apotheek dus). Omeprazol is bij onze groothandel momenteel niet als handverkoopverpakking beschikbaar (tenzij duur merk). Was altijd ook rond die prijs, dacht ik. Als iemand dat echt graag wil tel ik gewoon 14st uit van de ‘receptverpakking’ voor de prijs van de losse verkoop.

Op recept is het inderdaad al 6 euro terhandstellingstarief, 6 euro eerste uitgifte tarief en dan je pillen a 2 euro oid. Wij verkopen meestal ook bij mensen die het op recept krijgen eerst een handverkoopverpakking omdat dit goedkoper is.

Genante vraag! Laatste week/weken heb ik zo’n zwaar gevoel downunder, aan het eind van de dag kan ik amper meer lopen en/of voelt het bijna alsof ik wijdbeens lopen moet 😅 dat is mijn bekken/bekkenbodem, of niet? Ik geloof dat ik het wel herken van 6 weken na de vorige bevalling toen ik een beetje te hard van stapel liep, maar vind het nu toch wel weer wat vroeg (27w)... met douchen net voelde ik ook dat het daaronder flink opgezwollen is nu. Aan de zijkanten zegmaar tussen been en poes.. voelde echt heel raar! Donderdag verloskundige, maar horen wat die ervan vindt..
Ik had mijn eerste bekkenpijn met 22 weken ofzo, toen een hele tijd niet en sinds >30 weken weer, oplopend. Zo vroeg is 27 weken dus niet :) wel een teken om wat rustiger aan te gaan doen, lijkt me.

@sunshine, één druppel bloed betekent vast niks ernstigs maar fijn dat je meteen vandaag bij de VK zit..
pi_190339671
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik had mijn eerste bekkenpijn met 22 weken ofzo, toen een hele tijd niet en sinds >30 weken weer, oplopend. Zo vroeg is 27 weken dus niet :) wel een teken om wat rustiger aan te gaan doen, lijkt me.

@:Sunshine, één druppel bloed betekent vast niks ernstigs maar fijn dat je meteen vandaag bij de VK zit..
Het was geen druppel, maar meer een vorm van een druppel. We gaan het wel zien om 4 uur vanmiddag..
pi_190340003
In het kader van genante kwaaltjes;
Iemand nog briljante tips bij urineverlies? Ik ben verkouden en ik hoest en nies me verloren, maar ik verlies daarbij dus ook steeds urine. Ik heb al van die tena-lady inlegkruisjes maar die zijn inmiddels ook redelijk regelmatig onvoldoende, dus ik moet wat anders, maar die echte incontinentie verbanden staan me nogal tegen.. :@

Eigenlijk staat heel deze kwaal me wel tegen trouwens. Echt, ellende.
pi_190340278
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 10:16 schreef silliegirl het volgende:
In het kader van genante kwaaltjes;
Iemand nog briljante tips bij urineverlies? Ik ben verkouden en ik hoest en nies me verloren, maar ik verlies daarbij dus ook steeds urine. Ik heb al van die tena-lady inlegkruisjes maar die zijn inmiddels ook redelijk regelmatig onvoldoende, dus ik moet wat anders, maar die echte incontinentie verbanden staan me nogal tegen.. :@

Eigenlijk staat heel deze kwaal me wel tegen trouwens. Echt, ellende.
Bekkenbodem trainen, maar ik zou toch voor dikke tena lady oid gaan... ik heb t bij de jongste oom heel erg gehad🙈 trok wel weer bij later.
S. 2014
J. 2016
pi_190341645
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 10:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Bekkenbodem trainen, maar ik zou toch voor dikke tena lady oid gaan... ik heb t bij de jongste oom heel erg gehad🙈 trok wel weer bij later.
Doe ik al, ik heb forse bekkeninstabiliteit, heb 2x per week fysio en tig oefeningen, maar dat helpt momenteel allemaal niet echt merkbaar.

Dan toch maar voor die dikke verbanden inderdaad :X
pi_190343260
Lastig sillie.. als je al zoveel doet zit er misschien inderdaad weinig anders op dan die dikke verbanden..

Ik kreeg vandaag even een fijne herinnering aan hoe weeën ook alweer voelen.. :X door een paar - ik neem aan - indalingsweeën... ik hoop maar dat dat het is, en geen random pijn zonder enig nut. Die voeten mogen best wat lager komen te liggen }:|

B.ertha hoe is het bij jou? De 37-wekengrens komt aardig in de buurt al toch?
pi_190343548
36.1 vandaag.
Het gaat in rap tempo achteruit :') Rugpijn en bekkenpijn vooral, maar ook meer vermoeidheid. Woensdag draaipoging van de kleine, nu zijn we volop bezig met moxa maar dat doet nog niks.

Indalingsweeën of oefenweeën heb ik gelukkig nog niet gehad. Een keer of drie een kramp waarvan ik dacht "Zou dit indaling zijn?" maar dat was het vermelden haast niet waard. En ook qua opblazen en striae kom ik tot nu toe heel goed weg, zeker gezien mijn medische geschiedenis van slechte huid en oedeem .
pi_190346387
Sun, jeetje wat schrikken van die gekke klodder. :o hoe was VK nu vanmiddag???
pi_190351064
Hoe was het bij de vk vanmiddag Sun?
pi_190351154
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:50 schreef B.ertha het volgende:
36.1 vandaag.
Het gaat in rap tempo achteruit :') Rugpijn en bekkenpijn vooral, maar ook meer vermoeidheid. Woensdag draaipoging van de kleine, nu zijn we volop bezig met moxa maar dat doet nog niks.

Indalingsweeën of oefenweeën heb ik gelukkig nog niet gehad. Een keer of drie een kramp waarvan ik dacht "Zou dit indaling zijn?" maar dat was het vermelden haast niet waard. En ook qua opblazen en striae kom ik tot nu toe heel goed weg, zeker gezien mijn medische geschiedenis van slechte huid en oedeem .
Moxa moest ik even opzoeken. Hoop voor je dat de draaipoging lukt!

Sterkte met de achteruitgang! Herkenbaar ook.. rugpijn, maagzuur en vermoeidheid hier..
pi_190351919
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 19:49 schreef Chan het volgende:
Hoe was het bij de vk vanmiddag Sun?
De gebruikelijke vragenlijst :) Ze had een hoop nog erin staan van de vorige keer, dus we waren zo klaar. Zelf was deze VK geen echoscopiste, dus geen echo gehad. Volgende week donderdag :) Maar ze vond het ook wat vreemd wat ik vanmorgen voor had. Ik heb helemaal geen bloedverlies gehad, of krampen. Ze wist het volgens mij niet zo goed :) We zien het wel volgende week! Ga me niet erg druk maken.
pi_190352777
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 19:53 schreef Chan het volgende:

[..]

Moxa moest ik even opzoeken. Hoop voor je dat de draaipoging lukt!

Sterkte met de achteruitgang! Herkenbaar ook.. rugpijn, maagzuur en vermoeidheid hier..
Moxa is heel zweverig! Maar we doen het in het kader van 'baat het niet, dan schaadt het niet'.
Jij ook sterkte.
pi_190366561
Bertha alvast succes met de draaipoging morgen!

En sun idd maar proberen je niet druk te maken als het alleen daarbij gebleven is. Hopelijk een mooie echo volgende week!

Hier besloten dat ik het volgende week toch ga delen op het werk ondanks pas 9 weken dan. De situatie vraagt er om en het voelt niet goed om geen open kaart te spelen. Ik vind het wel spannend door de hele situatie, maar alles zal vast weer op z’n plek vallen.
pi_190366923
Hoi dames!

Hoe gaat het met jullie? Ik zag al wat vervelende kwaaltjes voorbij komen. Wat rot zeg! Hopelijk zakt het snel af.

Weer even een update vanuit mij. Vandaag in het ziekenhuis geweest en het was erg positief. De kinderchirurg verwacht geen problemen. Binnen een paar dagen na de geboorte wordt het buikje dichtgemaakt, al met al verblijven baby en ik ongeveer een week in het ziekenhuis. Daarna zou hij/zij er totaal geen last van moeten hebben in de rest van zijn/haar leven, omdat de omphalocele zo klein is. Superfijn! Wel was de baby een klein beetje achtergebleven qua groei. 5% onder de lijn wat normaal is, dus het kan ook een kwestie van anders meten zijn. Over twee weken ga ik terug om de groei in de gaten te laten houden. Maar al met al heel positief allemaal. 😊
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:53:05 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_190367139
Wat een opluchting quattro, wat moet jij veel spanning hebben gehad! Hoe gaat het nu met je?
disclaimer
pi_190367299
Goede berichten Quattro, gelukkig valt het allemaal wel mee dus. Ook al blijft een operatie natuurlijk spannend.
pi_190367408
@SQ: Ja het was echt ontzettend spannend. Nu gaat het weer goed. Erg opgelucht door het goede nieuws en ik kijk er nu weer positief naar.

@B.ertha: Klopt, dat blijft ook wel een ‘dingetje’ hoor. Maar gelukkig is dat alles en hoeven we verder geen nare keuzes te maken of is ons kindje erg ziek.
pi_190369635
Klinkt best goed allemaal QuatrroF, hoop dat dit de spanning en sensatie was voor de zwangerschap :P Hoeveel weken moet je nog?

Wij zijn gisteraaf naar de nwe verloskundige geweest voor kennismaking en intake, fijne dame en kleine praktijk, klikte gelijk goed. Omdat we een van de eersten zijn krijgen we begin januari een gratis 3D echo (want ze moeten de apparatuur toch testen), kan gratis meehobbelen met zwangerschapsyoga en draagdoekconsultatie willen ze ook voor een prikkie doen.

Dus qua klantvriendelijkheid zitten we iig goed.

Morgen voor het laatst naar de huidige verloskundigepraktijk. Krijg denk ik de uitslag van de suikertest (ze hebben niet gebeld dus zal wel ok zijn) en even vertellen dat we gaan schuiven naar een andere praktijk.

Hebben jullie nou ook met dit soort onzin te maken op werk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190371364
Nou om eerlijk te zijn was ik zelfs de eerste 6 maanden na mijn verlof niet echt werknemer van de maand :+ maar dat is vast voor iedereen anders :P
pi_190373660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:38 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt best goed allemaal QuatrroF, hoop dat dit de spanning en sensatie was voor de zwangerschap :P Hoeveel weken moet je nog?

Ik ben morgen 23 weken!

Wat vervelend van je collega’s. Dat je de eerste week weer moet inkomen lijkt me logisch maar een paar maanden..
  woensdag 11 december 2019 @ 06:38:17 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_190374546
Het ligt er denk ik ook aan wat voor werk je doet. Niet productief is een groot woord, maar ik presteer wel duidelijk onder mijn normale niveau. Door vermoeidheid. Plus ik ben 1,5 uur per dag niet beschikbaar ivm kolven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_190374622
Ja niet productief is wat overdreven maar je bent van tevoren al bezig met afronden en geen nieuwe dingen meer oppakken en overdragen lopende zaken. Bij terugkeer moet je ook weer even inkomen. Maar voor beiden zou ik zeggen een maandje voor en na is wel realistisch, afhankelijk van je baan en verantwoordelijkheden.

Ik ben op 2 weken na een half jaar thuis, mijn overdracht duurde 3 dagen door omstandigheden, ik verwacht dat ik ongeveer een week heb om weer volledig aan de gang te zijn door vakanties en vertrek van anderen in mijn team direct na mijn terugkomst. :’)

Oh en kolfrecht als je borstvoeding geeft, dat mag 2 uur per dag kosten. Maar om dan te schermen met minder productief zou bij mij niet zo goed vallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190374675
@_aurum_
En wat dan? Je bent juist uiterst productief. Je baart een kind, voedt dat kind. ;)

Zo’n opmerking kreeg ik ook van een collega toen ik vroeg hoe ik de uren voor mijn kolfrecht kon schrijven. Ging 3 man discussiëren waar ik dat onder kon scharen, want ik was immers “niet productief”. (Van m’n leidinggevende mocht ik de uren verder gewoon als productief schrijven. ;) )

Doet nog steeds een beetje pijn als ik die betreffende collega weer 3 kwartier ergens zie kletsen over van alles en nog wat ipv productief bezig te zijn.

Als ze jou die 4, 5 maanden niet kunnen missen, kunnen ze nadenken over inval of uitbesteden. Zo moeilijk is het niet.
Protège moi de mes désirs.
pi_190375098
Ik was wel zeker minder productief qua werk vanwege het kolven, maar dat komt ook door de baan die ik heb en dat ik veel op diverse locaties werk (ook op één dag) en eigenlijk geen vaste locatie heb. Ik hield dus erg vast aan de 3 locaties waar ik relatief makkelijk kon kolven en daar had ik dan weer 1 favoriet in (want fijnste plek om te kolven). Nouja overall was ik dus minder flexibel dan voorheen en daardoor ook wat minder productief. Mijn werkgever heeft dat nooit erg gevonden trouwens :P
pi_190375334
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:_aurum_
En wat dan? Je bent juist uiterst productief. Je baart een kind, voedt dat kind. ;)

Zo’n opmerking kreeg ik ook van een collega toen ik vroeg hoe ik de uren voor mijn kolfrecht kon schrijven. Ging 3 man discussiëren waar ik dat onder kon scharen, want ik was immers “niet productief”. (Van m’n leidinggevende mocht ik de uren verder gewoon als productief schrijven. ;) )

Doet nog steeds een beetje pijn als ik die betreffende collega weer 3 kwartier ergens zie kletsen over van alles en nog wat ipv productief bezig te zijn.

Als ze jou die 4, 5 maanden niet kunnen missen, kunnen ze nadenken over inval of uitbesteden. Zo moeilijk is het niet.
Sluit rokers niet uit zeg. Daar is die paar maanden kolven niks bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 december 2019 @ 10:51:32 #269
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_190376461
Gelukkig staat de kolftijd bij mij als niet-productief, anders zou ik echt in de problemen komen met mijn cijfers. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_190377142
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:43 schreef Aure het volgende:
Nou om eerlijk te zijn was ik zelfs de eerste 6 maanden na mijn verlof niet echt werknemer van de maand :+ maar dat is vast voor iedereen anders :P
Precies dit ja. Ik had destijds geen vervanger en bij terugkomst had ik het gevoel mijn normale werk te moeten doen plus alles van de afgelopen 4 maanden inlopen. Tel daarbij op dat ik hooguit 4-5 uur slaap had (en niet aaneengesloten), 2-3x per werkdag ging kolven... je snapt dat ik me niet echt productief voelde.

Maar gelukkig hebben collega's/leidinggevenden dat nooit tegen me gezegd, niet vooraf en niet bij terugkomst. Ik weet een beetje in wat voor omgeving _aurum_ werkt, en het gemak waarmee iemand (lees: vrouw) maanden wordt 'afgeschreven', vind ik toch wel stuitend.
Enne.. aurum, als ze er echt zo over denken, zou ik gewoon overwegen om die extra maanden als (ouderschaps)verlof op te nemen :P. Dan ben je pas echt onproductief |:(

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 11-12-2019 11:42:14 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_190382898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 21:38 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt best goed allemaal QuatrroF, hoop dat dit de spanning en sensatie was voor de zwangerschap :P Hoeveel weken moet je nog?

Wij zijn gisteraaf naar de nwe verloskundige geweest voor kennismaking en intake, fijne dame en kleine praktijk, klikte gelijk goed. Omdat we een van de eersten zijn krijgen we begin januari een gratis 3D echo (want ze moeten de apparatuur toch testen), kan gratis meehobbelen met zwangerschapsyoga en draagdoekconsultatie willen ze ook voor een prikkie doen.

Dus qua klantvriendelijkheid zitten we iig goed.

Morgen voor het laatst naar de huidige verloskundigepraktijk. Krijg denk ik de uitslag van de suikertest (ze hebben niet gebeld dus zal wel ok zijn) en even vertellen dat we gaan schuiven naar een andere praktijk.

Hebben jullie nou ook met dit soort onzin te maken op werk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn Aurum! En wat een idioten, jouw collega's.
pi_190382993
Onze draaipoging is mislukt. Hij lag toch al vrij diep in het bekken maar ze kregen hem er op zich wel uit. Alleen hij draaide vervolgens niet door met zijn hoofd. Er is gewoon niet genoeg ruimte. Ze schatten ook in dat het weinig zin heeft om nog een poging te doen en dat de kans heel klein is dat hij zelf draait.

Ik word dus sowieso medisch, dus we gaan ook niet meer naar de verloskundige voor controles. We hebben al een blaadje meegekregen met informatie over stuitbevalling vs. keizersnede. Nu heb ik digitaal een afspraak ontvangen voor 20 december! Dat is wel heel erg laat, want ik ben zondag al 37 weken dus hij kan zich zomaar voor die tijd melden. Morgen dus maar even bellen waarom dat zo lang moet wachten.
En waarom het meteen drie afspraken zijn (om 14.15, 14.45 en 16.00 uur). Hebben ze soms meteen de keizersnede ingepland? :D
pi_190385211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:06 schreef B.ertha het volgende:
Onze draaipoging is mislukt. Hij lag toch al vrij diep in het bekken maar ze kregen hem er op zich wel uit. Alleen hij draaide vervolgens niet door met zijn hoofd. Er is gewoon niet genoeg ruimte. Ze schatten ook in dat het weinig zin heeft om nog een poging te doen en dat de kans heel klein is dat hij zelf draait.

Ik word dus sowieso medisch, dus we gaan ook niet meer naar de verloskundige voor controles. We hebben al een blaadje meegekregen met informatie over stuitbevalling vs. keizersnede. Nu heb ik digitaal een afspraak ontvangen voor 20 december! Dat is wel heel erg laat, want ik ben zondag al 37 weken dus hij kan zich zomaar voor die tijd melden. Morgen dus maar even bellen waarom dat zo lang moet wachten.
En waarom het meteen drie afspraken zijn (om 14.15, 14.45 en 16.00 uur). Hebben ze soms meteen de keizersnede ingepland? :D
@Adrian4 heeft volgens mij een stuit bevalling gehad als ik mij niet vergis.. wat een eigenwijsje zeg! :*
  woensdag 11 december 2019 @ 21:03:38 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_190386868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:06 schreef B.ertha het volgende:
Onze draaipoging is mislukt. Hij lag toch al vrij diep in het bekken maar ze kregen hem er op zich wel uit. Alleen hij draaide vervolgens niet door met zijn hoofd. Er is gewoon niet genoeg ruimte. Ze schatten ook in dat het weinig zin heeft om nog een poging te doen en dat de kans heel klein is dat hij zelf draait.

Ik word dus sowieso medisch, dus we gaan ook niet meer naar de verloskundige voor controles. We hebben al een blaadje meegekregen met informatie over stuitbevalling vs. keizersnede. Nu heb ik digitaal een afspraak ontvangen voor 20 december! Dat is wel heel erg laat, want ik ben zondag al 37 weken dus hij kan zich zomaar voor die tijd melden. Morgen dus maar even bellen waarom dat zo lang moet wachten.
En waarom het meteen drie afspraken zijn (om 14.15, 14.45 en 16.00 uur). Hebben ze soms meteen de keizersnede ingepland? :D
Beide kinderen van iamredleader (zijn vrouw ;-)) zijn via vaginale stuitbevallingen geboren. Ik weet niet of je nog contact met hem hebt?
Succes met de keuze iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_190386951
Nee, eigenlijk niet maar bedankt voor de tip :) ik sta er heel relaxed in, laat me gewoon voorlichten. Alleen nog ff zorgen dat we eerder terecht kunnen :s)
  woensdag 11 december 2019 @ 22:14:51 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_190388333
@Ggirl had destijds een verrassingsstuit, kwamen ze pas tijdens de bevalling achter, en dat ging toen ook helemaal goed :Y
Succes met het maken van de keuze, bertha!
disclaimer
pi_190388811
Ah jammer Bertha dat de versie niet gelukt is. Ken je de spinning baby’s technieken? Ik hoorde gister nog van iemand die daar twee keer succes mee had en t kindje zo voelde draaien. Wellicht met de voorspelling van te weinig ruimte bij jou niet zo maar misschien is het iets om nog een poging voor te wagen. Heerlijk dat je er relaxed in kan staan in ieder geval! O+
pi_190390292
Ja! Ik had ook een verrassingsstuit die ontdekt werd toen mijn vliezen gebroken waren.
Ik heb besloten om niemand meer te beïnvloeden met mijn verhaal ;) Het is in ieder geval helemaal goed gekomen met ons.
Het is heel goed om je goed te laten voorlichten. Mijn gynaecoloog heeft dat bij mij ook gedaan. Ik kon toen niet echt een weloverwogen besluit nemen omdat ik al aan het bevallen was en dus al in de beval rush zat. Mijn ervaring is dat een gynaecoloog de risico’s goed kan inschatten.
pi_190398539
Vriendin van mij heeft ook stuitbevalling gehad, ging super bij haar. Gyn moet je inderdaad goed voorlichten en begeleiden.

Grrrr! Ik wil die stomme kinkhoestprik. Nu gaat die gratis via de gemeente, maar ze hebben alleen maar belachelijke tijden midden op de dag en ik mag ook maar in 1 specifieke week. Bel ik mn huisarts in t kader van ik betaal wel zelf, willen zij eigenlijk niet meer doen omdat t nu via de gemeente gaat. Ik haat het altijd zo dat zodra je zwanger bent alles maar in de baas zn tijd moet en iedereen dat maar normaal vindt! En daarbij komt, ik ben eindverantwoordelijk en leidinggevend, en het is in deze tijd kneiterdruk in de apotheek, kan wel leuk weggaan in de middag maar dan moet ik 1) vervanging zoeken en 2) de volgende dag ál dat werk inhalen!
Ben in staat om die prik door mn vriendin of buurvrouw (beiden arts) te laten zetten. Als ik het zelf kon..

Haha sorry voor de klaagzang ;-)
pi_190398719
Justme, ik zou dan de prik gewoon door bevriende arts laten zetten hoor. Hier ook zo vaak gedaan. Spuit ophalen via apotheek.
Shine bright like a diamond.
pi_190399579
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:34 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Vriendin van mij heeft ook stuitbevalling gehad, ging super bij haar. Gyn moet je inderdaad goed voorlichten en begeleiden.

Grrrr! Ik wil die stomme kinkhoestprik. Nu gaat die gratis via de gemeente, maar ze hebben alleen maar belachelijke tijden midden op de dag en ik mag ook maar in 1 specifieke week. Bel ik mn huisarts in t kader van ik betaal wel zelf, willen zij eigenlijk niet meer doen omdat t nu via de gemeente gaat. Ik haat het altijd zo dat zodra je zwanger bent alles maar in de baas zn tijd moet en iedereen dat maar normaal vindt! En daarbij komt, ik ben eindverantwoordelijk en leidinggevend, en het is in deze tijd kneiterdruk in de apotheek, kan wel leuk weggaan in de middag maar dan moet ik 1) vervanging zoeken en 2) de volgende dag ál dat werk inhalen!
Ben in staat om die prik door mn vriendin of buurvrouw (beiden arts) te laten zetten. Als ik het zelf kon..

Haha sorry voor de klaagzang ;-)
En via de ggd reizigersvaccinatie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190401060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En via de ggd reizigersvaccinatie?
Daar zit geen kinkhoest in. Zo heb ik namelijk geprobeerd om het alsnog vergoed te krijgen door de zorgverzekering maar helaas ging die vlieger niet op :')
pi_190401244
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Daar zit geen kinkhoest in. Zo heb ik namelijk geprobeerd om het alsnog vergoed te krijgen door de zorgverzekering maar helaas ging die vlieger niet op :')
Wat raar, ik heb m daar gehaald. Je hebt dtp maar ook dktp. In elk geval hier wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190402888
Echt?! Ik heb er 40 euro voor moeten betalen!
pi_190403143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:25 schreef B.ertha het volgende:
Echt?! Ik heb er 40 euro voor moeten betalen!
Ik heb m wel op mn verzekering maar blijkbaar voor jan lul, want als je voor de 37 weken bevalt dan volgen kindjes alsnog het normale schema.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190403552
Ligt een beetje verschillend per ggd geloof ik. Hier geven ze als reizigersvaccinatie ook enkel dtp (of althans, in 2018 was dat zo).

@B.ertha: ik heb ook reisvaccinaties in mijn polis (in 2018 dus ook) en moest dus ook via de huisarts om een dKtp prik. Kostte inderdaad 40 euro, maar ik heb die factuur gewoon alsnog ingediend bij mijn verzekeraar en kreeg het toen ook terug.
Misschien voor jou ook het proberen waard?
pi_190405296
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:51 schreef silliegirl het volgende:
Ligt een beetje verschillend per ggd geloof ik. Hier geven ze als reizigersvaccinatie ook enkel dtp (of althans, in 2018 was dat zo).

@:B.ertha: ik heb ook reisvaccinaties in mijn polis (in 2018 dus ook) en moest dus ook via de huisarts om een dKtp prik. Kostte inderdaad 40 euro, maar ik heb die factuur gewoon alsnog ingediend bij mijn verzekeraar en kreeg het toen ook terug.
Misschien voor jou ook het proberen waard?
Ik kan het proberen, maar had vooraf al gebeld en toen zeiden ze al dat er geen opties waren.
pi_190405718
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:51 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik kan het proberen, maar had vooraf al gebeld en toen zeiden ze al dat er geen opties waren.
Ligt, denk ik, aan de vraag die je stelt. Als je vraag was of je als zwangere je kinkhoest vaccinatie vergoedt kan krijgen, dan zeggen ze nee.

Als je vraagt of je een reizigersvaccinatie ook via je huisarts vergoedt krijgt is het antwoord denk ik wel ja... ;)
pi_190406416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ligt, denk ik, aan de vraag die je stelt. Als je vraag was of je als zwangere je kinkhoest vaccinatie vergoedt kan krijgen, dan zeggen ze nee.

Als je vraagt of je een reizigersvaccinatie ook via je huisarts vergoedt krijgt is het antwoord denk ik wel ja... ;)
Ik had mijn dtp ook geprobeerd in te dienen maar die was inderdaad afgekeurd. Had m wel op mn huisarts ingevoerd en dus niet de dktp gekozen.. achja die 35 euro maakt me ook niks uit. De gemeente kan t klaarblijkelijk niet aan dat ze opeens zoveel vrouwen moeten prikken 😂

Edit: zal morgen nog eens de dktp invoeren, kijken of ik dat wel terugkrijg , ben nu wel benieuwd 😂

[ Bericht 2% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 12-12-2019 21:34:25 ]
pi_190407846
Andere vraag: ik heb sinds 1-2 dagen een soort lichte "spierpijn" in mijn vagina /aan mijn baarmoedermond (of mijn bekken, maar dan alleen heel centraal). Het voelt heel anders dan mijn bekkenpijn., zit echt dieper. Is dat al voorwerk of betekent het niks? Hij mag van mij nog wel even blijven zitten!
pi_190407896
PS heeft iemand nog iets gehoord van Luna-37 en Yellowflowery? Ze hebben nog niks gepost in dit hele topic...
pi_190408170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:17 schreef B.ertha het volgende:
PS heeft iemand nog iets gehoord van Luna-37 en Yellowflowery? Ze hebben nog niks gepost in dit hele topic...
Die heb ik ook niet zien langskomen nee..

Ligt het trouwens aan mij of loopt de OP wel heel erg leeg? Waar zijn alle zwangeren?
  donderdag 12 december 2019 @ 22:37:08 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_190408332
Yellowflowery heeft een week of zes geleden nog gepost. Luna sinds juni niet meer, die haal ik er uit.

En de verse zwangeren komen vanzelf in de OP als ze daar aan toe zijn ;)
disclaimer
pi_190408511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die heb ik ook niet zien langskomen nee..

Ligt het trouwens aan mij of loopt de OP wel heel erg leeg? Waar zijn alle zwangeren?
Ik heb nog nooit zo weinig zwangeren in dit topic gezien!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190408738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zo weinig zwangeren in dit topic gezien!
Straks na de donkere dagen komt het waarschijnlijk wel weer op gang...aangezien september zo'n populaire bevalmaand is :)
pi_190412420
Ik vind het maar niks, nu sta ik bijna bovenaan :o
  vrijdag 13 december 2019 @ 10:20:00 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_190413417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:55 schreef VKV het volgende:

[..]

Straks na de donkere dagen komt het waarschijnlijk wel weer op gang...aangezien september zo'n populaire bevalmaand is :)
Dit jaar ook maar 2. Ik denk dat het vooral ligt aan dat steeds minder mensen in de OP willen tegenwoordig :P

In de tijd dat ik zwanger was van de oudste ging het met 1 topic per dag :')
disclaimer
  vrijdag 13 december 2019 @ 10:33:11 #298
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_190413610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ligt het trouwens aan mij of loopt de OP wel heel erg leeg? Waar zijn alle zwangeren?
We zijn hard aan het proberen om hier aan te mogen schuiven :D :D
pi_190413715
thanks voor de input over werk, was een beetje geïrriteerd erover denk ik :') Nu heb ik wat meer van we zien wel, kan vertellen hoe ik denk dat 't gaat lopen...proof of the pudding enzo
(zal er vast nog wel tig keer tegenaan lopen dat mensen denken te weten hoe dingen gaan en dat ik 't anders wil/zal doen, kan maar beter alvast wennen :P )

Moet ook nog ff achter de kinkhoestprik aan, even foldertje er bij zoeken zo...

Ga van 't weekend even het muurtje in de kinderkamer afmaken, ik heb een soort driehoek geschilderd, maar niet overal is de lijn even recht. Dus ik moet ff "gummen" met de witte latex.

Volgende week krijgen we een ladekast en kledingkast geleverd, dus beetje bij beetje wordt het meer een kamer (of moet ik zeggen balzaal, want de kamer is 5x4 en ik herinner mijn kinderkamer, kon net mijn kont keren :+ )
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_190413795
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit jaar ook maar 2. Ik denk dat het vooral ligt aan dat steeds minder mensen in de OP willen tegenwoordig :P

In de tijd dat ik zwanger was van de oudste ging het met 1 topic per dag :')
Ik lees nog wel braaf mee. Maar als man is het een beetje vreemd om mee te posten. :9

Ik hoop dat ik dit jaar nog vader word. :)
  vrijdag 13 december 2019 @ 10:57:37 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_190413989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik lees nog wel braaf mee. Maar als man is het een beetje vreemd om mee te posten. :9

Ik hoop dat ik dit jaar nog vader word. :)
We hebben best een paar fanatieke vaders gehad hoor, hier! ToT, nicolasjoy en peejtur recentelijk allemaal!
Maar over kwaaltjes meepraten wordt m dan natuurlijk niet ;)
Wanneer is de uitgerekende datum?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')