quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:50 schreef Sicilia het volgende:
Bedankt voor de succes wensen! Vanmorgen om 6:47 uur is ons lieve meisje geborenIn bad! Het gaat heel goed met ons
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooie naam!
Resistance is futile.
Ik denk dat je het moet laten gebeuren. Het zijn typische zwangerschapsymptomen, ze horen er (jammer genoeg) bij. Misschien direct na het eten (of overdag) een klein wandelingetje maken? Ben je toch bezig met lichaamsbeweging en misschien dat de frisse buitenlucht je goed doetquote:Op zaterdag 30 november 2019 19:10 schreef Nolita het volgende:
Morgen 7 weken hier en ik voel me best belabberd.
De hele dag door zo enorm moe. Er komt niets, nouja alleen het noodzakelijkste uit mijn handen en zelfs dat met moeite.
Verder de hele dag door honger, maar eten staat me ook niet echt aan. Het gevoel knapt ook niet op van wel of niet eten. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet en heb me nu even terug getrokken in een warm bad.
Waar ik 2x per week sportte kan ik zelfs dat niet opbrengen. In de ochtend ben ik beroerd, in de avond overheerst de vermoeidheid.
Iemand tips tegen vermoeidheid of het belabberde / tegen het misselijk aan gevoel?
Hoi Sunshine, ik ben nu 15 weken zwanger en naar alle afspraken, op de pretecho (geslachtsbepaling) na, alleen gegaan. Mijn vriend kan moeilijk vrij nemen van werk. VK vindt er niks vreemds aan. Het is belangrijker of je het zelf vervelend vindt om alleen te gaan, in dat geval zou ik oppas regelen.quote:Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is dat vreemd, alleen naar de eerste afspraak gaan bij de VK?
Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
Nee hoor, helemaal niet. Toen ik zwanger was van Noud is hij ook alleen mee geweest toen ik al over datum liepquote:Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is niet dat mijn vriend niet mee wilt, maar we willen het nog geheim houden voor onze dochter. VK had nog één afspraak over (ook ivm mijn werk) en dat is net om 4 uur als de scholen uit zijn.
Ik ga alle afspraken alleen, ook de eerste. Alleen de echo’s gaat man mee.. Anders is het voor ons ook elke keer gedoe met oppas zoeken, werk etc. Dus nee; ik vind dat niet raar.quote:Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee hoor. De meeste afspraken stellen ook gewoon weinig voor.quote:Op zondag 1 december 2019 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ah nee.... Veel sterktequote:Op zondag 1 december 2019 19:22 schreef LittleTeaCup het volgende:
Wij hebben helaas afgelopen vrijdag op de echo ook gezien dat het hartje niet klopt. De miskraam zet niet vanzelf door (afgelopen week paar keer bloedverlies gehad maar dat stopte ook weer heel abrupt) dus dinsdag naar de gynaecoloog om te bespreken dat deze met medicatie wordt opgewekt. Echt de donkerste bladzijde uit ons leven dit. Hopen dat het snel voorbij is!
Wat lief! Andersom jij ook hè!quote:Op zondag 1 december 2019 20:06 schreef Donna het volgende:
Wat rot @:LittleTeaCup
Als je al bloed verliest komt het met de tabletten hopelijk snel op gang. Veel sterkte!
Je mag me altijd een PM sturen als je wilt zeuren of schreeuwen.
Ach nee, sterktequote:Op zondag 1 december 2019 19:22 schreef LittleTeaCup het volgende:
Wij hebben helaas afgelopen vrijdag op de echo ook gezien dat het hartje niet klopt. De miskraam zet niet vanzelf door (afgelopen week paar keer bloedverlies gehad maar dat stopte ook weer heel abrupt) dus dinsdag naar de gynaecoloog om te bespreken dat deze met medicatie wordt opgewekt. Echt de donkerste bladzijde uit ons leven dit. Hopen dat het snel voorbij is!
Wat leuk! Gefeliciteerd! Toevallig zeg, jij ook een kindje van 5. Ik heb OUD de afgelopen jaren niet zo intensief gevolgd, maar is dit ook jouw tweede?quote:Op woensdag 4 december 2019 07:44 schreef Hilmo het volgende:
Ik kom me hier ook melden. Denk nu vier weken zwanger. Was meteen de eerste poging raaknet als bij mijn eerste (die is nu 5 jaar). Vorige zwangerschap had ik HG (weet ik nu, toen kende ik het niet bij naam) dus wel beetje bang daarvoor maar voel me nu nog goed dus geniet (en eet en sport) vooral. Heb wel continu opgeblazen gevoel en wat lichte buikpijn.
Sun, leuk zeg, toen in het oktober baby's topic samen en nu hier weer met een tweede! Gefeliciteerd!
Wat leuk! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 4 december 2019 07:44 schreef Hilmo het volgende:
Ik kom me hier ook melden. Denk nu vier weken zwanger. Was meteen de eerste poging raaknet als bij mijn eerste (die is nu 5 jaar). Vorige zwangerschap had ik HG (weet ik nu, toen kende ik het niet bij naam) dus wel beetje bang daarvoor maar voel me nu nog goed dus geniet (en eet en sport) vooral. Heb wel continu opgeblazen gevoel en wat lichte buikpijn.
Sun, leuk zeg, toen in het oktober baby's topic samen en nu hier weer met een tweede! Gefeliciteerd!
Same! Leuk dit ..quote:Op woensdag 4 december 2019 08:53 schreef SQ het volgende:
Whaa hilmo! Gefeliciteerd! Die zag ik echt niet aankomen
Ohh wat een geweldig nieuws!quote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Yes, geweldig nieuws!quote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Wij hebben ook het beste nieuws gekregen. Onze baby is helemaal gezond (behalve de omphalocele). Geen enkele afwijking is er gevonden op de vruchtwaterpunctie. Dinsdag hebben we een afspraak met de kinderchirurg en hij/zij gaat ons alles vertellen over de operatie. Maar dit is zo’n enorme opluchting! 🥰
Oh dat is fijn om te horen! Hopelijk gaat dat hier net zo.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Same! Leuk dit ..![]()
Ik doe iig niet mee, helaas is dat echt geen mogelijkheid meer hier
Wat een goed nieuws Quattro. Ik ken iemand die hetzelfde heeft gehad. Inmiddels is het gezonde kerel van 46 die ruim 2 meter lang is eet en drinkt zo goed als alles, behalve melkproducten.![]()
Wauw, wat fijnquote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Fijn zeg! Succes alvast dinsdag!quote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Dat is echt super fijn nieuws!!!quote:Op woensdag 4 december 2019 12:05 schreef QuattroF het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Dat probleem had ik ook toen ik zwanger was (nog steeds eigenlijk, want borstvoeding). Ik heb een nespressoapparaat en de cafeïnevrije cups zijn goed te doen!quote:Op vrijdag 6 december 2019 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Fijn zeg! Succes alvast dinsdag!
Ik stond net onder de douche en ik merkte dat mijn buik al iets begint te groeien! Aanstaande maandag de eerste afspraak bij de VK. Benieuwd! Alleen... koffie. Ik mis koffieNu drink ik 1 kopje per dag, maar ik hou van koffie... Vind het best moeilijk, ik zie een bakkie koffie echt als een soort van ontspanning. Misschien dat ik de cafeïnevrije variant maar eens ga proberen.
Wij hadden ook de cafeinevrije nespresso bij mn eerste, vond ik ook lekker! Nu hebben we een bonen apparaat dus cafeinevrij is lastiger. Ik drink gewoon 2, soms 3 kopjes op een dag hoor. Denk dat dat ook nog niet zo erg is, maar geen idee welke hoeveelheid dan wel. Verloskundige maakte hier iig geen probleem van.quote:Op vrijdag 6 december 2019 20:48 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat probleem had ik ook toen ik zwanger was (nog steeds eigenlijk, want borstvoeding). Ik heb een nespressoapparaat en de cafeïnevrije cups zijn goed te doen!
Vanillevla/gele room toetjesquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Pfffff iemand tips tegen maagzuur?![]()
Ik ben al sinds dinsdag niet lekker, last van m’n darmen maar vooral van mijn maag. S nachts kan ik eigenlijk niet plat liggen of het komt steeds omhoogoverdag misselijk en nul eetlust. Gelukkig geen buikpijn erbij anders had ik gedacht dat hetzelfde aan het beginnen was als bij onze zoon (desalniettemin toch even overlegd met het ziekenhuis gister maar die konden me wel gerust stellen)
Ik lig dus nu deels omhoog, slaap zoveel mogelijk en probeer toch maar wat te eten (vanochtend zowaar zelfs iets met wat smaak gelukt) en neem geregeld een rennie maar eigenlijk doen die niet zoveel op het moment. Iemand nog andere tips?
Omeprazol! Je kunt ze bij de etos enzo kopen, maar op recept is het goedkoper.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Pfffff iemand tips tegen maagzuur?![]()
Ik ben al sinds dinsdag niet lekker, last van m’n darmen maar vooral van mijn maag. S nachts kan ik eigenlijk niet plat liggen of het komt steeds omhoogoverdag misselijk en nul eetlust. Gelukkig geen buikpijn erbij anders had ik gedacht dat hetzelfde aan het beginnen was als bij onze zoon (desalniettemin toch even overlegd met het ziekenhuis gister maar die konden me wel gerust stellen)
Ik lig dus nu deels omhoog, slaap zoveel mogelijk en probeer toch maar wat te eten (vanochtend zowaar zelfs iets met wat smaak gelukt) en neem geregeld een rennie maar eigenlijk doen die niet zoveel op het moment. Iemand nog andere tips?
Op recept is het niet goedkoper.quote:Op zaterdag 7 december 2019 15:05 schreef June. het volgende:
[..]
Omeprazol! Je kunt ze bij de etos enzo kopen, maar op recept is het goedkoper.
Als je echt last hebt van reflux zou ik niet meer aankloten met rennies ed, bij mij hielp dat allemaal niet.
Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..quote:Op zondag 8 december 2019 09:05 schreef Flav het volgende:
[..]
Op recept is het niet goedkoper.
Eerste uitgifte en recept regel komt er nog bij
Tenzij je over je eigen risico heen bent.
Als ik ze bij de drogist haal, betaal ik 4zoveel voor 20 stuks, van het huismerk. Geloof dus niet dat dat veel uitmaakt.quote:Op zondag 8 december 2019 09:34 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..
Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.
Hoeveel heb je dan betaald voor de eerste uitgifte? Dat is al snel 12 euro wat nog bovenop de medicatie komt.quote:Op zondag 8 december 2019 09:34 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..
Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.
Ook zoiets, weet het niet meer precies, maar heb zeker geen >20 euro betaald. Misschien komt het omdat ik voor mijn zwangerschap al pantoprazol had?quote:Op zondag 8 december 2019 16:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hoeveel heb je dan betaald voor de eerste uitgifte? Dat is al snel 12 euro wat nog bovenop de medicatie komt.
Dat is wat Flav bedoelde. Om te kunnen vergelijken of de drogist of de apotheek goedkoper is moet dat bedrag wel worden meegeteld.quote:Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef June. het volgende:
[..]
Ook zoiets, weet het niet meer precies, maar heb zeker geen >20 euro betaald. Misschien komt het omdat ik voor mijn zwangerschap al pantoprazol had?
Dat dacht ik ook maar farmacotherapeutisch kompas vertelde me net dat 20mg ook vrij verkrijgbaar is.quote:Op zondag 8 december 2019 19:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
En bij de drogist koop je alleen maar omeprazol 10 mg dacht ik, en op voorschrift vaak minstens 20 mg.
Ik koop altijd 20 mg inderdaad.quote:Op zondag 8 december 2019 19:45 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar farmacotherapeutisch kompas vertelde me net dat 20mg ook vrij verkrijgbaar is.
Ik had mijn eerste bekkenpijn met 22 weken ofzo, toen een hele tijd niet en sinds >30 weken weer, oplopend. Zo vroeg is 27 weken dus nietquote:Op zondag 8 december 2019 21:48 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Bij mij in de handverkoop heb ik pantoprazol 20mg voor 5 a 7 euro oid voor 14st (apotheek dus). Omeprazol is bij onze groothandel momenteel niet als handverkoopverpakking beschikbaar (tenzij duur merk). Was altijd ook rond die prijs, dacht ik. Als iemand dat echt graag wil tel ik gewoon 14st uit van de ‘receptverpakking’ voor de prijs van de losse verkoop.
Op recept is het inderdaad al 6 euro terhandstellingstarief, 6 euro eerste uitgifte tarief en dan je pillen a 2 euro oid. Wij verkopen meestal ook bij mensen die het op recept krijgen eerst een handverkoopverpakking omdat dit goedkoper is.
Genante vraag! Laatste week/weken heb ik zo’n zwaar gevoel downunder, aan het eind van de dag kan ik amper meer lopen en/of voelt het bijna alsof ik wijdbeens lopen moet 😅 dat is mijn bekken/bekkenbodem, of niet? Ik geloof dat ik het wel herken van 6 weken na de vorige bevalling toen ik een beetje te hard van stapel liep, maar vind het nu toch wel weer wat vroeg (27w)... met douchen net voelde ik ook dat het daaronder flink opgezwollen is nu. Aan de zijkanten zegmaar tussen been en poes.. voelde echt heel raar! Donderdag verloskundige, maar horen wat die ervan vindt..
Het was geen druppel, maar meer een vorm van een druppel. We gaan het wel zien om 4 uur vanmiddag..quote:Op maandag 9 december 2019 09:28 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had mijn eerste bekkenpijn met 22 weken ofzo, toen een hele tijd niet en sinds >30 weken weer, oplopend. Zo vroeg is 27 weken dus nietwel een teken om wat rustiger aan te gaan doen, lijkt me.
@:Sunshine, één druppel bloed betekent vast niks ernstigs maar fijn dat je meteen vandaag bij de VK zit..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |