Op recept is het niet goedkoper.quote:Op zaterdag 7 december 2019 15:05 schreef June. het volgende:
[..]
Omeprazol! Je kunt ze bij de etos enzo kopen, maar op recept is het goedkoper.
Als je echt last hebt van reflux zou ik niet meer aankloten met rennies ed, bij mij hielp dat allemaal niet.

Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..quote:Op zondag 8 december 2019 09:05 schreef Flav het volgende:
[..]
Op recept is het niet goedkoper.
Eerste uitgifte en recept regel komt er nog bij
Tenzij je over je eigen risico heen bent.

Als ik ze bij de drogist haal, betaal ik 4zoveel voor 20 stuks, van het huismerk. Geloof dus niet dat dat veel uitmaakt.quote:Op zondag 8 december 2019 09:34 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..
Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.

Hoeveel heb je dan betaald voor de eerste uitgifte? Dat is al snel 12 euro wat nog bovenop de medicatie komt.quote:Op zondag 8 december 2019 09:34 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, voor hetzelfde geld krijg je een stuk meer pillen..
Ik kreeg in elk geval 30 pillen ofzo mee voor 8 (?) euro.

Ook zoiets, weet het niet meer precies, maar heb zeker geen >20 euro betaald. Misschien komt het omdat ik voor mijn zwangerschap al pantoprazol had?quote:Op zondag 8 december 2019 16:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hoeveel heb je dan betaald voor de eerste uitgifte? Dat is al snel 12 euro wat nog bovenop de medicatie komt.

Dat is wat Flav bedoelde. Om te kunnen vergelijken of de drogist of de apotheek goedkoper is moet dat bedrag wel worden meegeteld.quote:Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef June. het volgende:
[..]
Ook zoiets, weet het niet meer precies, maar heb zeker geen >20 euro betaald. Misschien komt het omdat ik voor mijn zwangerschap al pantoprazol had?

Dat dacht ik ook maar farmacotherapeutisch kompas vertelde me net dat 20mg ook vrij verkrijgbaar is.quote:Op zondag 8 december 2019 19:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
En bij de drogist koop je alleen maar omeprazol 10 mg dacht ik, en op voorschrift vaak minstens 20 mg.

Ik koop altijd 20 mg inderdaad.quote:Op zondag 8 december 2019 19:45 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar farmacotherapeutisch kompas vertelde me net dat 20mg ook vrij verkrijgbaar is.

Ik had mijn eerste bekkenpijn met 22 weken ofzo, toen een hele tijd niet en sinds >30 weken weer, oplopend. Zo vroeg is 27 weken dus nietquote:Op zondag 8 december 2019 21:48 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Bij mij in de handverkoop heb ik pantoprazol 20mg voor 5 a 7 euro oid voor 14st (apotheek dus). Omeprazol is bij onze groothandel momenteel niet als handverkoopverpakking beschikbaar (tenzij duur merk). Was altijd ook rond die prijs, dacht ik. Als iemand dat echt graag wil tel ik gewoon 14st uit van de ‘receptverpakking’ voor de prijs van de losse verkoop.
Op recept is het inderdaad al 6 euro terhandstellingstarief, 6 euro eerste uitgifte tarief en dan je pillen a 2 euro oid. Wij verkopen meestal ook bij mensen die het op recept krijgen eerst een handverkoopverpakking omdat dit goedkoper is.
Genante vraag! Laatste week/weken heb ik zo’n zwaar gevoel downunder, aan het eind van de dag kan ik amper meer lopen en/of voelt het bijna alsof ik wijdbeens lopen moet 😅 dat is mijn bekken/bekkenbodem, of niet? Ik geloof dat ik het wel herken van 6 weken na de vorige bevalling toen ik een beetje te hard van stapel liep, maar vind het nu toch wel weer wat vroeg (27w)... met douchen net voelde ik ook dat het daaronder flink opgezwollen is nu. Aan de zijkanten zegmaar tussen been en poes.. voelde echt heel raar! Donderdag verloskundige, maar horen wat die ervan vindt..

Het was geen druppel, maar meer een vorm van een druppel. We gaan het wel zien om 4 uur vanmiddag..quote:Op maandag 9 december 2019 09:28 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik had mijn eerste bekkenpijn met 22 weken ofzo, toen een hele tijd niet en sinds >30 weken weer, oplopend. Zo vroeg is 27 weken dus nietwel een teken om wat rustiger aan te gaan doen, lijkt me.
@:Sunshine, één druppel bloed betekent vast niks ernstigs maar fijn dat je meteen vandaag bij de VK zit..

Bekkenbodem trainen, maar ik zou toch voor dikke tena lady oid gaan... ik heb t bij de jongste oom heel erg gehad🙈 trok wel weer bij later.quote:Op maandag 9 december 2019 10:16 schreef silliegirl het volgende:
In het kader van genante kwaaltjes;
Iemand nog briljante tips bij urineverlies? Ik ben verkouden en ik hoest en nies me verloren, maar ik verlies daarbij dus ook steeds urine. Ik heb al van die tena-lady inlegkruisjes maar die zijn inmiddels ook redelijk regelmatig onvoldoende, dus ik moet wat anders, maar die echte incontinentie verbanden staan me nogal tegen..![]()
Eigenlijk staat heel deze kwaal me wel tegen trouwens. Echt, ellende.

Doe ik al, ik heb forse bekkeninstabiliteit, heb 2x per week fysio en tig oefeningen, maar dat helpt momenteel allemaal niet echt merkbaar.quote:Op maandag 9 december 2019 10:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bekkenbodem trainen, maar ik zou toch voor dikke tena lady oid gaan... ik heb t bij de jongste oom heel erg gehad🙈 trok wel weer bij later.

Moxa moest ik even opzoeken. Hoop voor je dat de draaipoging lukt!quote:Op maandag 9 december 2019 13:50 schreef B.ertha het volgende:
36.1 vandaag.
Het gaat in rap tempo achteruitRugpijn en bekkenpijn vooral, maar ook meer vermoeidheid. Woensdag draaipoging van de kleine, nu zijn we volop bezig met moxa maar dat doet nog niks.
Indalingsweeën of oefenweeën heb ik gelukkig nog niet gehad. Een keer of drie een kramp waarvan ik dacht "Zou dit indaling zijn?" maar dat was het vermelden haast niet waard. En ook qua opblazen en striae kom ik tot nu toe heel goed weg, zeker gezien mijn medische geschiedenis van slechte huid en oedeem .

De gebruikelijke vragenlijstquote:

Moxa is heel zweverig! Maar we doen het in het kader van 'baat het niet, dan schaadt het niet'.quote:Op maandag 9 december 2019 19:53 schreef Chan het volgende:
[..]
Moxa moest ik even opzoeken. Hoop voor je dat de draaipoging lukt!
Sterkte met de achteruitgang! Herkenbaar ook.. rugpijn, maagzuur en vermoeidheid hier..

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet

Ik ben morgen 23 weken!quote:Op dinsdag 10 december 2019 21:38 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt best goed allemaal QuatrroF, hoop dat dit de spanning en sensatie was voor de zwangerschapHoeveel weken moet je nog?

Sluit rokers niet uit zeg. Daar is die paar maanden kolven niks bij.quote:Op woensdag 11 december 2019 07:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:_aurum_
En wat dan? Je bent juist uiterst productief. Je baart een kind, voedt dat kind.
Zo’n opmerking kreeg ik ook van een collega toen ik vroeg hoe ik de uren voor mijn kolfrecht kon schrijven. Ging 3 man discussiëren waar ik dat onder kon scharen, want ik was immers “niet productief”. (Van m’n leidinggevende mocht ik de uren verder gewoon als productief schrijven.)
Doet nog steeds een beetje pijn als ik die betreffende collega weer 3 kwartier ergens zie kletsen over van alles en nog wat ipv productief bezig te zijn.
Als ze jou die 4, 5 maanden niet kunnen missen, kunnen ze nadenken over inval of uitbesteden. Zo moeilijk is het niet.

Precies dit ja. Ik had destijds geen vervanger en bij terugkomst had ik het gevoel mijn normale werk te moeten doen plus alles van de afgelopen 4 maanden inlopen. Tel daarbij op dat ik hooguit 4-5 uur slaap had (en niet aaneengesloten), 2-3x per werkdag ging kolven... je snapt dat ik me niet echt productief voelde.quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:43 schreef Aure het volgende:
Nou om eerlijk te zijn was ik zelfs de eerste 6 maanden na mijn verlof niet echt werknemer van de maandmaar dat is vast voor iedereen anders

quote:Op dinsdag 10 december 2019 21:38 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt best goed allemaal QuatrroF, hoop dat dit de spanning en sensatie was voor de zwangerschapHoeveel weken moet je nog?
Wij zijn gisteraaf naar de nwe verloskundige geweest voor kennismaking en intake, fijne dame en kleine praktijk, klikte gelijk goed. Omdat we een van de eersten zijn krijgen we begin januari een gratis 3D echo (want ze moeten de apparatuur toch testen), kan gratis meehobbelen met zwangerschapsyoga en draagdoekconsultatie willen ze ook voor een prikkie doen.
Dus qua klantvriendelijkheid zitten we iig goed.
Morgen voor het laatst naar de huidige verloskundigepraktijk. Krijg denk ik de uitslag van de suikertest (ze hebben niet gebeld dus zal wel ok zijn) en even vertellen dat we gaan schuiven naar een andere praktijk.
Hebben jullie nou ook met dit soort onzin te maken op werk?Fijn Aurum! En wat een idioten, jouw collega's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

@Adrian4 heeft volgens mij een stuit bevalling gehad als ik mij niet vergis.. wat een eigenwijsje zeg!quote:Op woensdag 11 december 2019 18:06 schreef B.ertha het volgende:
Onze draaipoging is mislukt. Hij lag toch al vrij diep in het bekken maar ze kregen hem er op zich wel uit. Alleen hij draaide vervolgens niet door met zijn hoofd. Er is gewoon niet genoeg ruimte. Ze schatten ook in dat het weinig zin heeft om nog een poging te doen en dat de kans heel klein is dat hij zelf draait.
Ik word dus sowieso medisch, dus we gaan ook niet meer naar de verloskundige voor controles. We hebben al een blaadje meegekregen met informatie over stuitbevalling vs. keizersnede. Nu heb ik digitaal een afspraak ontvangen voor 20 december! Dat is wel heel erg laat, want ik ben zondag al 37 weken dus hij kan zich zomaar voor die tijd melden. Morgen dus maar even bellen waarom dat zo lang moet wachten.
En waarom het meteen drie afspraken zijn (om 14.15, 14.45 en 16.00 uur). Hebben ze soms meteen de keizersnede ingepland?

Beide kinderen van iamredleader (zijn vrouw ;-)) zijn via vaginale stuitbevallingen geboren. Ik weet niet of je nog contact met hem hebt?quote:Op woensdag 11 december 2019 18:06 schreef B.ertha het volgende:
Onze draaipoging is mislukt. Hij lag toch al vrij diep in het bekken maar ze kregen hem er op zich wel uit. Alleen hij draaide vervolgens niet door met zijn hoofd. Er is gewoon niet genoeg ruimte. Ze schatten ook in dat het weinig zin heeft om nog een poging te doen en dat de kans heel klein is dat hij zelf draait.
Ik word dus sowieso medisch, dus we gaan ook niet meer naar de verloskundige voor controles. We hebben al een blaadje meegekregen met informatie over stuitbevalling vs. keizersnede. Nu heb ik digitaal een afspraak ontvangen voor 20 december! Dat is wel heel erg laat, want ik ben zondag al 37 weken dus hij kan zich zomaar voor die tijd melden. Morgen dus maar even bellen waarom dat zo lang moet wachten.
En waarom het meteen drie afspraken zijn (om 14.15, 14.45 en 16.00 uur). Hebben ze soms meteen de keizersnede ingepland?

En via de ggd reizigersvaccinatie?quote:Op donderdag 12 december 2019 14:34 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Vriendin van mij heeft ook stuitbevalling gehad, ging super bij haar. Gyn moet je inderdaad goed voorlichten en begeleiden.
Grrrr! Ik wil die stomme kinkhoestprik. Nu gaat die gratis via de gemeente, maar ze hebben alleen maar belachelijke tijden midden op de dag en ik mag ook maar in 1 specifieke week. Bel ik mn huisarts in t kader van ik betaal wel zelf, willen zij eigenlijk niet meer doen omdat t nu via de gemeente gaat. Ik haat het altijd zo dat zodra je zwanger bent alles maar in de baas zn tijd moet en iedereen dat maar normaal vindt! En daarbij komt, ik ben eindverantwoordelijk en leidinggevend, en het is in deze tijd kneiterdruk in de apotheek, kan wel leuk weggaan in de middag maar dan moet ik 1) vervanging zoeken en 2) de volgende dag ál dat werk inhalen!
Ben in staat om die prik door mn vriendin of buurvrouw (beiden arts) te laten zetten. Als ik het zelf kon..
Haha sorry voor de klaagzang ;-)

Daar zit geen kinkhoest in. Zo heb ik namelijk geprobeerd om het alsnog vergoed te krijgen door de zorgverzekering maar helaas ging die vlieger niet opquote:Op donderdag 12 december 2019 15:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En via de ggd reizigersvaccinatie?

Wat raar, ik heb m daar gehaald. Je hebt dtp maar ook dktp. In elk geval hier wel.quote:Op donderdag 12 december 2019 17:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Daar zit geen kinkhoest in. Zo heb ik namelijk geprobeerd om het alsnog vergoed te krijgen door de zorgverzekering maar helaas ging die vlieger niet op

Ik heb m wel op mn verzekering maar blijkbaar voor jan lul, want als je voor de 37 weken bevalt dan volgen kindjes alsnog het normale schema.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:25 schreef B.ertha het volgende:
Echt?! Ik heb er 40 euro voor moeten betalen!

Ik kan het proberen, maar had vooraf al gebeld en toen zeiden ze al dat er geen opties waren.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:51 schreef silliegirl het volgende:
Ligt een beetje verschillend per ggd geloof ik. Hier geven ze als reizigersvaccinatie ook enkel dtp (of althans, in 2018 was dat zo).
@:B.ertha: ik heb ook reisvaccinaties in mijn polis (in 2018 dus ook) en moest dus ook via de huisarts om een dKtp prik. Kostte inderdaad 40 euro, maar ik heb die factuur gewoon alsnog ingediend bij mijn verzekeraar en kreeg het toen ook terug.
Misschien voor jou ook het proberen waard?

Ligt, denk ik, aan de vraag die je stelt. Als je vraag was of je als zwangere je kinkhoest vaccinatie vergoedt kan krijgen, dan zeggen ze nee.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik kan het proberen, maar had vooraf al gebeld en toen zeiden ze al dat er geen opties waren.

Ik had mijn dtp ook geprobeerd in te dienen maar die was inderdaad afgekeurd. Had m wel op mn huisarts ingevoerd en dus niet de dktp gekozen.. achja die 35 euro maakt me ook niks uit. De gemeente kan t klaarblijkelijk niet aan dat ze opeens zoveel vrouwen moeten prikken 😂quote:Op donderdag 12 december 2019 21:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ligt, denk ik, aan de vraag die je stelt. Als je vraag was of je als zwangere je kinkhoest vaccinatie vergoedt kan krijgen, dan zeggen ze nee.
Als je vraagt of je een reizigersvaccinatie ook via je huisarts vergoedt krijgt is het antwoord denk ik wel ja...

Die heb ik ook niet zien langskomen nee..quote:Op donderdag 12 december 2019 22:17 schreef B.ertha het volgende:
PS heeft iemand nog iets gehoord van Luna-37 en Yellowflowery? Ze hebben nog niks gepost in dit hele topic...

Ik heb nog nooit zo weinig zwangeren in dit topic gezien!quote:Op donderdag 12 december 2019 22:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die heb ik ook niet zien langskomen nee..
Ligt het trouwens aan mij of loopt de OP wel heel erg leeg? Waar zijn alle zwangeren?

Straks na de donkere dagen komt het waarschijnlijk wel weer op gang...aangezien september zo'n populaire bevalmaand isquote:Op donderdag 12 december 2019 22:45 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zo weinig zwangeren in dit topic gezien!

Dit jaar ook maar 2. Ik denk dat het vooral ligt aan dat steeds minder mensen in de OP willen tegenwoordigquote:Op donderdag 12 december 2019 22:55 schreef VKV het volgende:
[..]
Straks na de donkere dagen komt het waarschijnlijk wel weer op gang...aangezien september zo'n populaire bevalmaand is

We zijn hard aan het proberen om hier aan te mogen schuivenquote:Op donderdag 12 december 2019 22:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ligt het trouwens aan mij of loopt de OP wel heel erg leeg? Waar zijn alle zwangeren?

Ik lees nog wel braaf mee. Maar als man is het een beetje vreemd om mee te posten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit jaar ook maar 2. Ik denk dat het vooral ligt aan dat steeds minder mensen in de OP willen tegenwoordig
In de tijd dat ik zwanger was van de oudste ging het met 1 topic per dag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |