Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:13 |
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:13 |
Nattekat faalt. Topicsluiter ook.. | |
Kleffe_Dop | zondag 17 november 2019 @ 22:13 |
gvd m'n topic gekaapt. | |
StephanL | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Zo! Dat zijn nog eens woorden | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Slome... | |
Gezicht | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Valt me nog mee, in zijn positie zou ik dat stuur door midden kunnen breken. | |
vosss | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Goeie race. Jammer dat de volgende weer een zaadrace wordt. Jammer dat dit niet gewoon de laatste was. | |
shiz | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Jaja Smooth operatoorrr | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:15 |
Ware woorden | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:16 |
Counter klopte niet | |
Tijger_m | zondag 17 november 2019 @ 22:16 |
Dat is composiet, best moeilijk om dat te breken | |
Kleffe_Dop | zondag 17 november 2019 @ 22:16 |
Ik was nog iets nieuws aan het verzinnen in plaats van rijpe Britta. | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:16 |
Alonso = SAI?! | |
Cheeseburgert | zondag 17 november 2019 @ 22:16 |
| |
shiz | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
Slome.. | |
Gezicht | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
| |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
Voor het eerst sinds VS 2013 geen Mercedes of Ferrari op het podium | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
Britta ❤❤❤ | |
shiz | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
Neuh, die slaat zich voor z'n kop. | |
Kleffe_Dop | zondag 17 november 2019 @ 22:17 |
Alonso ziet een podium met 2 Honda's GP2-Engines en een McLaren. | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:18 |
Dat is wel ja | |
Tijger_m | zondag 17 november 2019 @ 22:18 |
Mischien kunnen ze hem nog een bedankje voor zijn test werk sturen? | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:19 |
shiz | zondag 17 november 2019 @ 22:19 |
Goeie ninja edit | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:19 |
Ging niet echt beter toen hij er nog was... | |
Kleffe_Dop | zondag 17 november 2019 @ 22:19 |
Mja... niet voor z'n PR-werk in ieder geval... | |
bianconeri | zondag 17 november 2019 @ 22:21 |
Vettel gewoon grote faal. Stuurt in op Leclerc, schakelt beiden uit terwijl ze allebei naar podium waren gegaan. Hamilton met Mercedes gewoon tactische faal op het eind. Wat een gesukkel zeg. Albon zie ik echt niet wat ze met die vent moeten. Hij haalt alleen resultaat als anderen het verknallen. Hij kon Bottas totaal niet voorbij, heeft totaal de snelheid niet, crasht elk weekend weer. Je ziet gewoon dat Albon dat extra aan talent mist. Iets wat je bij genoeg anderen wel ziet. Gasly top race, Sainz net zo. Max top weekend. Gasly zo jammer dat hij blijkbaar die druk niet aan kan, maar die gast is zoveel beter dan Albon. Laat hij gewoon weer duidelijk zien. | |
#ANONIEM | zondag 17 november 2019 @ 22:22 |
Net teruggekeken. Wat. Een. Race. Ferrari Bottas titje van de dag. Gasly! Hamilton Albon Max | |
needakill | zondag 17 november 2019 @ 22:24 |
1 grote zucht. Hamilton heeft gegokt en verloren. Albon heeft gewoon goed gereden en had na de VSC van Bottas gewoon die 2 ferrari's in de tas. | |
sasquatsch | zondag 17 november 2019 @ 22:24 |
Zelfs geen Mercedes of Ferrari motor | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:24 |
Wow.. | |
bianconeri | zondag 17 november 2019 @ 22:25 |
Wat is er zucht aan? Dat van Hamilton sloeg nergens op aan het eind. Albon reed goed? Wat een onzin. Was gewoon veel te traag. Iedereen was veel sneller, de Ferrari's hadden hem normaal ook om de oren gevlogen uiteindelijk want die waren duidelijk sneller. Enige goede was dat hij Vettel voorbij kon bij de herstart, nou wat geweldig. | |
#ANONIEM | zondag 17 november 2019 @ 22:26 |
Leuk voor Torro Rosso, 2 x podium dit jaar. | |
Hyperdude | zondag 17 november 2019 @ 22:27 |
Dreams of Power | |
vosss | zondag 17 november 2019 @ 22:31 |
De V8 hadden ze nooit af moeten schaffen | |
Hyperdude | zondag 17 november 2019 @ 22:32 |
V10 | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:32 |
V12 | |
Fer | zondag 17 november 2019 @ 22:33 |
Met nieuwe banden achter Verstappen was ook kansloos. Ze moesten wat gokken bij Mercedes. | |
Peterselieman | zondag 17 november 2019 @ 22:34 |
Dat doet Hammie in zijn slaap. Max doet het andersom | |
Adrie072 | zondag 17 november 2019 @ 22:34 |
Defecte stuur van Hamilton (deed ie later weer?), hoeveel ongemak geeft dat? | |
Gezicht | zondag 17 november 2019 @ 22:34 |
Ik heb het grootste deel van de race niet live kunnen kijken dus ben nu terug aan het kijken, het constante gezanik van Lewis op de boordradio is weer tekenend. | |
opreis | zondag 17 november 2019 @ 22:35 |
P6 in kampioenschap wordt nog spannend | |
R-woud93 | zondag 17 november 2019 @ 22:35 |
v14 | |
Whiskers2009 | zondag 17 november 2019 @ 22:35 |
Defect stuur?? | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:36 |
Hamilton had gewoon zijn hele batterij verbruikt om voor Max te komen. | |
Peterselieman | zondag 17 november 2019 @ 22:36 |
Was geen defect stuur. Hammie heeft in de outlap alles gegeven waardoor de systemen compleet leeg waren. Max was echter niet te stuiten | |
Kleffe_Dop | zondag 17 november 2019 @ 22:37 |
Stel je nu een heel seizoen voor waarin Lewis geen oppermachtige bolide heeft... wat een board radio genot zal dat zijn. | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:38 |
En nog steeds hulp van Kubica nodig hebben. | |
Monolith | zondag 17 november 2019 @ 22:38 |
Ik vrees dat je volgend seizoen weer een eerste helft naar een volkomen superieure Mercedes mag kijken. | |
Zorro | zondag 17 november 2019 @ 22:39 |
V2 | |
Tinos85 | zondag 17 november 2019 @ 22:40 |
Overigens was bij het uitvallen van Bottas het hele veld op de top 5 na al gelapt Was ook best snel. | |
Peterselieman | zondag 17 november 2019 @ 22:40 |
ook dat mocht niet baten omdat Max een doortastende coureur is. Als je een Bottas zag bij Leclerc ten op zichte van bijvoorbeeld een Max dan zegt dat genoeg | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:40 |
Vorig jaar was de voorbode niet zo sterk als nu. RB had een paar sterke races, Ferrari kwam af en toe even kijken, maar zo'n gevecht als nu gaande is om de podia hebben we jaren niet meer gezien. Ik heb echt heel veel hoop voor 2020. | |
THEFXR | zondag 17 november 2019 @ 22:41 |
held! | |
Kleffe_Dop | zondag 17 november 2019 @ 22:41 |
Kijkend naar de recente Hybrid-era kan je veilig stellen dat Mercedes er ook komend seizoen gewoon vanaf moment één zal staan. Dat hebben ze jaar op jaar prima voor elkaar. Het is aan RBR om nou eindelijk eens de zaken op orde te hebben tegen de tijd dat het feest begint in Australië, en niet pas na die eerste update in de Europese races. | |
vosss | zondag 17 november 2019 @ 22:42 |
De BRM V16 uit '53 klinkt nog altijd het vetste. By far. | |
R-woud93 | zondag 17 november 2019 @ 22:42 |
Ja daarom kom ik nooit meer overheen | |
Monolith | zondag 17 november 2019 @ 22:43 |
In mijn herinnering was de strijd Verstappen - Hamilton een stuk minder close vorig jaar op Interlagos. Nu bleef Hamilton wel aardig bij. | |
bianconeri | zondag 17 november 2019 @ 22:43 |
Maar voor die gok plekken inleveren en in wat je dan nog niet weet heel weinig ronden dat nog goed gaan maken? Ik heb in mijn post ook niets geks gezegd, alleen dat het gek was. Valt wel mee. Vraagt gewoon naar de wind en wat andere dingen. Boeiend. Tekenend dat ze die radio's wel laten horen. | |
Mickytjuh | zondag 17 november 2019 @ 22:43 |
De auto's zijn volgens jaar niet heel veel anders dan dit jaar. . Ik verwacht dan ook dat red bull met een minder grote achterstand gaat vertrekken | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 22:45 |
Pirelli moet gewoon de banden houden zoals ze zijn, dat is de enige juiste keus. | |
Monolith | zondag 17 november 2019 @ 22:47 |
Nee hij jankt weer voor de zoveelste keer als een onzeker tienermeisje dat ze op de verkeerde strategie zitten. | |
needakill | zondag 17 november 2019 @ 22:51 |
Lol moet ik nog serieus op ingaan? Albon had ze gewoon in de tas en Ferrari was gewoon nergens na de herstart. | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 23:10 |
Hoe heeft Kubica het in godsnaam voor elkaar gekregen om nog gelapt te worden... | |
shiz | zondag 17 november 2019 @ 23:11 |
Dat is een gave. Don't change your habits for noone. | |
ESF1Gamer | zondag 17 november 2019 @ 23:12 |
Door achteruit te rijden | |
sasquatsch | zondag 17 november 2019 @ 23:13 |
De pits in te rijden? | |
shiz | zondag 17 november 2019 @ 23:14 |
Wat is eigenlijk de stat voor de meest gelapte laps? | |
Nattekat | zondag 17 november 2019 @ 23:15 |
Hij heeft wel het zwart-wit geblokt gezien. | |
Red_85 | zondag 17 november 2019 @ 23:44 |
Masterclass Max. Meer valt er niet te zeggen dit weekend. Rijdt het hele veld naar huis, inclusief 2x de wereldkampioen. Magic. En wie die call verzon om naar rood te gaan op t einde mag wel een bonus krijgen. Als het die meid was op t podium, petje af. Was een sitting duck geweest voor vettel anders en dan was de race omgedraaid. Denk ik. | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 00:02 |
Maar vorig jaar durfde Red Bull niet eens van pole positions te dromen, en dit jaar hebben ze er al drie. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 00:14 |
leuke race wel, al werd het pas echt leuk na uitvallen Bottas | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 00:47 |
Als Albon echt zoveel langzamer dan de beide Ferrari's was, waarom reed-ie dan voor zowel Leclerc als Vettel voordat-ie er door Hamilton werd afgekegeld? | |
shiz | maandag 18 november 2019 @ 00:48 |
Pretty much... | |
Tijger_m | maandag 18 november 2019 @ 00:55 |
Het was die meid op het podium aldus Horner vandaar dat zij naar het podium mocht namens RBR | |
shiz | maandag 18 november 2019 @ 01:46 |
› Current standings . Wist niet dat je je toch nog kwalificeert als je eruit vliegt maar wel 90% van de raceafstand hebt afgelegd. | |
Anonymousz | maandag 18 november 2019 @ 02:36 |
safety car vanwege het uitvallen van bottas was niet nodig geweest [ Bericht 3% gewijzigd door Anonymousz op 18-11-2019 02:45:25 ] | |
M.Melandri | maandag 18 november 2019 @ 03:15 |
Geluk met de SC en gridpenal voor Leclerc. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 04:21 |
Die duurde wel lang terwijl ie bij uitgang stond. | |
Vliegbaard | maandag 18 november 2019 @ 06:29 |
Dat weggetje waar de verrijker over heen moest op de auto op te pikken was niet heel breed en ik kan me voorstellen dat ze die weg vrij willen hebben voor dat ze de race herstarten. Komt er nog een rondje bij voor de lapped cars. Maar ik had het idee dat er gewoon ook te weinig stewards langs de baan waren. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 06:50 |
Ze stuurde takelwagen en dat is SC | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 06:53 |
Bottas deed dat uiitvallen erg netjes | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 06:54 |
Hamilton is echt wel een kampioen [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2019 06:54:58 ] | |
Vliegbaard | maandag 18 november 2019 @ 06:55 |
Doelde meer op het feit dat dat zolang moest duren. De merc stond al 3 ronden achter de omheining toen er een restart kwam | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 06:58 |
Eerst moesten nog gelapte rijders er voorbij. | |
WismutVeilchen83 | maandag 18 november 2019 @ 07:05 |
Moet dat eigenlijk per se? Of kan het ook zo zijn dat de SC zo kort kan zijn dat de auto’s op een rondje niet er voorbij mogen? | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 07:07 |
De raceleiding bepaalt dat | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 07:19 |
Is de uitslag al bekend? | |
WismutVeilchen83 | maandag 18 november 2019 @ 07:21 |
Ja, Sainz behoudt p3 | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 07:43 |
Bij Gasly aan de klassering nauwelijks te zien dat 'ie is overgestapt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2019 07:43:16 ] | |
ShaoliN | maandag 18 november 2019 @ 07:43 |
Bottas reed trouwens weer als een complete randdebiel. 0,6 sec per ronde slomer dan zijn teamgenoot in de openingsronden. Daarna met een 1,5 sec per ronde op een Ferrari af, maar er niet voorbij kunnen. Waardoor zijn motor overheat en einde race. Wat een lulletje. Bizar. | |
DKUp | maandag 18 november 2019 @ 07:48 |
Wel gelachen om de Ferari’s zeg | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 07:50 |
Vorig jaar in totaal 2 poles voor Red Bull, 1 voor de zomerstop en 1 na de zomerstop. Dit jaar precies hetzelfde, in totaal (officieel) 2 poles, waarvan 1 voor de zomerstop en 1 na de zomerstop. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 07:52 |
Die had nog ding met DRS open tijdens geel | |
miss_dynastie | maandag 18 november 2019 @ 07:52 |
En Lewis maar piepen dat het allemaal zo lang duurde | |
potjecreme | maandag 18 november 2019 @ 07:53 |
Jammer dat de wedstrijdleiding niks doet aan het "geknijp" van Vettel. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 07:55 |
Zjin inhaalpogingen kan ik beter. | |
ShaoliN | maandag 18 november 2019 @ 07:55 |
Maar nu ook 1 op een powercircuit. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 07:56 |
Hoezo? | |
mikieu | maandag 18 november 2019 @ 08:04 |
Wat zouden ze dan met Leclerc zijn actie op Norris moeten doen in ronde 1 of 2? Die actie deed mij denken aan Perez in Singapore vorig jaar, alleen doordat Norris wegduikt gaat het wel goed. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 08:08 |
Bottas is Bottas. Niks te zoeken in een top team. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 08:09 |
Omdat Vettel het átlijd doet. Al jaren lang. Kennen we deze nog. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 08:10 |
Rat is het maar dat zijn ze allemaal | |
Kickinalfa | maandag 18 november 2019 @ 08:12 |
Ja daar zat ik nog aan te denken toen ik de highlights nog een keer zag, daar is dat iets naar links opschuiven van vettel echt niks bij. Naar mijn mening een race incident. Ik denk ook wel dat max redelijk wat geluk heeft gehad met de SC van bottas, Lewis zag er een stuk sneller uit op de medium band. | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 08:13 |
Ach, dat soort beelden kun je van Max, Lewis en Leclerc ook wel vinden | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 08:14 |
Natuurlijk kun je incidenten vinden. Maar je ziet Vettel, en zijn leerling Lecrepe, dit bij iedere inhaalactie doen, ook op achterblijvers. Daarom was zijn gejank "He pushed me off the track" altijd zo hypocriet, de bocht(en) ervoor deed hij het zelf ook en veel harder. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 08:35 |
wel met je eens inderdaad vsc had volstaan | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 08:37 |
Doet Hamilton nou een 'lift-and-coast' op het rechte stuk(op 1:16)? Denk dat hij niet verwacht had dat Max er al weer zo kort achter zat. | |
VEM2012 | maandag 18 november 2019 @ 08:39 |
Wat moeten ze eraan doen dan? Als je ervoor ligt is dat gewoon toegestaan, tenzij je de ander daarmee van de baan drukt, al mag dat dan zelfs nog als je daarmee gewoon de racelijn volgt. Leclerc had gewoon zijn verlies moeten nemen, maar gaf minimaal ruimte en bleef dat geven. Bij een teamgenoot! | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 08:41 |
waren z'n batterijen niet leeg omdat hij die het rondje ervoor had leeg getrokken? | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 08:49 |
Vettel had niet hoeven duwen in deze. Hij was al sneller. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 08:52 |
ach bij Ferrari is altijd wel iemand die de fuck up doet, is het niet in het management dan zijn de rijders wel bereid om het te doen | |
franske19 | maandag 18 november 2019 @ 08:59 |
Knijpen? Hij beweegt iets naar binnen wat alle coureurs doen. Leclerc heeft exact hetzelfde gedaan bij Norris die echter wel uitweek. Voor mij hebben beide coureurs schuld omdat ze allebei deze aanvaring konden voorkomen. Leclerc had nieuwere banden dus die zou Vettel kunnen uitremmen als Vettel niet wat naar binnen zou bewegen. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 09:04 |
wel met je eens dat ze er beiden wat aan hadden kunnen doen maar Vettel had gewoon z'n verlies kunnen/moeten nemen vanwege z'n mindere banden na die overtake in de Senna S door Leclerc. | |
trein2000 | maandag 18 november 2019 @ 09:04 |
Wat een race. Alleen een beetje twijfels bij die SC hoor. Was dat nou echt nodig? Die auto stond niet (in het verlengde van) de rijrichting. En hij duurde ook wel erg lang... | |
trein2000 | maandag 18 november 2019 @ 09:05 |
Hoe je het ook went of keert je moet als teamgenoten gewoon niet tegen elkaar aanrijden. Simpel | |
nogeenoudebekende | maandag 18 november 2019 @ 09:13 |
Ferrari is toch al behoorlijk gestraft. Leclerc moet nog flink aan de bak als hij 3e wil worden. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 09:15 |
misschien toch procedure als ze een machine gebruiken om een auto weg te halen | |
potjecreme | maandag 18 november 2019 @ 09:16 |
No shit... | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 09:33 |
True maar we hebben het hier wel over team genoten. Maar goed ik vind het niet erg hoor voor team Pasta Tutti | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 09:35 |
ik vind het op zich wel jammer hoor, niet zo zeer gisteren maar over het hele jaar gezien hebben ze er toch te weinig uitgehaald, dat Verstappen nu zelfs 3e staat in het kampioenschap zegt wat dat betreft alles. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 09:42 |
SJa eerst wilden ze Vettel als eerste rijder ten koste van Lecler laten winnen, terwijl de laatste op dat moment sneller was. Beter hadden ze gewoon gezegd: Eerste paar races kijken we aan, doe niet dom, moge de beste winnen. Dan gaan ze taktieken bedenken waarmee ze punten verliezen, zoals het de Italianen betaamt En omdat de rijders allebei gefrustreerd zijn rijden ze elkaar eraf omdat ze niks elkaar gunnen | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 09:59 |
Terwijl Verstappen zelf ook genoeg tegen is gekomen in de 2de helft van het seizoen.. | |
Tinos85 | maandag 18 november 2019 @ 10:06 |
Hij had z’n batterij helemaal leeggereden in zijn outlap. Daar klaagde hij daarna nog over bij z’n team. | |
Tinos85 | maandag 18 november 2019 @ 10:08 |
Als Max in Mexico gelift had en uit de problemen was gebleven tijdens de race was Marko nog aardig warm met vijf overwinningen. Als ze in Singapore geen fouten hadden gemaakt met de afstelling van de auto. Als, als, als | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 10:10 |
Als Max een teamgenoot had gehad die hem wel fatsoenlijk had kunnen volgen in Hongarije.. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 10:19 |
Ah, dat is wel logisch ja, niet over na gedacht. Thanks. | |
TagForce | maandag 18 november 2019 @ 10:34 |
Na de eerste SC was Albon gewoon elke ronde sneller dan Leclerc (behalve in ronde 63. toen Leclerc zijn snelste ronde reed). Ten opzichte van Vettel was het exact hetzelfde. Albon - Vettel: 60 1:13.444[3] 1:13.982[4] -0.538 +18.969 14 61 1:11.849[3] 1:11.990[4] -0.141 +18.828 15 62 1:11.484[3] 1:11.633[4] -0.149 +18.679 16 63 1:11.940[3] 1:11.419[4] +0.521 +19.200 46 64 1:11.645[3] 1:12.106[4] -0.461 +18.739 17 65 1:11.546[3] 1:11.888[4] -0.342 +18.397 18 Albon - Leclerc: 60 1:13.444[3] 1:14.415[5] -0.971 -4.803 27 61 1:11.849[3] 1:12.199[5] -0.350 -5.153 28 62 1:11.484[3] 1:11.603[5] -0.119 -5.272 29 63 1:11.940[3] 1:11.423[5] +0.517 -4.755 33 64 1:11.645[3] 1:11.921[5] -0.276 -5.031 30 65 1:11.546[3] 1:11.701[5] -0.155 -5.186 31 | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 10:38 |
Wat me wel opvalt is dat Albon nooit in het begin van de race heel sterk is, het lijkt altijd of hij er eerst in moet komen. Nu kon hij in het begin het tempo van zelfs Bottas niet volgen. Dat was in voorgaande racen ook al zo, zwak begin en een sterk einde. | |
Asschen_sukar | maandag 18 november 2019 @ 10:50 |
Kan me voorstellen dat als je de auto en baan nog niet tig keer gereden hebt, het even tijd kost om een goed race ritme te ontwikkelen. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 10:52 |
auto is ook zwaar en hij zal risico's proberen te vermijden, de opdracht is finishen. | |
Nattekat | maandag 18 november 2019 @ 10:56 |
Om vervolgens door de wereldkampioen van de baan gereden te worden | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 10:57 |
ja lullig voor hem, had het hem wel gegund | |
ChevyCaprice | maandag 18 november 2019 @ 10:58 |
Die gaat geen kampioen worden. Goede tweede rijder hoor voor Hamilton. Maar meer niet. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 10:58 |
Dat korte moment dat er 3 Honda's op podium koers lagen. | |
ChevyCaprice | maandag 18 november 2019 @ 10:59 |
Albon waarom zet je nou die deur wagenwijd open. | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 11:00 |
ook wel weer leuk voor Sainz al was het mosterd na de maaltijd, had het wel leuk gevonden als ze Lewis van het podium hadden getrokken | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 11:02 |
Erg zuur dat Sainz z'n eerste podium moment gemist heeft. Dat had ik hem gegund, hij is erg gegroeid de afgelopen jaren. | |
Nattekat | maandag 18 november 2019 @ 11:05 |
Als er ooit een moment was dat ik had gewild dat de SC de finish ging halen, was dat het wel | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 11:10 |
Denk dat hij Lewis daar nooit meer verwacht had (net als Lewis zelf die helemaal niet reageerde toen Max hem voor het eerst passeerde, die had die actie ook nooit aan zien komen) | |
Asschen_sukar | maandag 18 november 2019 @ 11:12 |
Hij reed dacht ik de normale racelijn, omdat in die bocht inhalen niet heel gebruikelijk is. Had Hamilton daar niet verwacht en reed daardoor dus ook geen verdedigende lijn. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 18 november 2019 @ 11:24 |
Hamilton, waarom duik je een gat in dat er niet is. | |
Red_85 | maandag 18 november 2019 @ 11:34 |
Jammer dat er iedere keer over het moment Albon-Hamilton wordt gepraat, terwijl Max 2x op de baan Hamilton verschalkte alsof Hij in een Minardi rond reed. Waar zijn die gifjes? | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 11:40 |
MAXGOD | |
Breekfast | maandag 18 november 2019 @ 11:43 |
Hoe kan het trouwens dat men nu roept dat de Red Bull op het rechte stuk opeens sneller is dan de Mercedes en de Ferrari? Wanneer is de laatste update van de Honda motor geweest? Toch al wel een paar races terug dacht ik toch? | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 11:45 |
Er zijn wel twee technical directives geweest... | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 11:45 |
Wanneer was trouwens de laatste Mercedes plof? | |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 11:47 |
ook dat maar hoge banen liggen Red Bull wel, kijken hoe dat over 2 weken is. | |
Tinos85 | maandag 18 november 2019 @ 11:49 |
Misschien dat ze dat blok nu wat meer openschroeven? | |
Breekfast | maandag 18 november 2019 @ 11:49 |
Klopt, maar daar had volgens mij alleen Ferrari last van toch? En zelfs na die technical directive dacht ik dat Ferrari nog steeds sneller was op de rechte stukken maar dat alleen het gat wat kleiner was geworden. Ook apart dat ze nu ook ten opzichte van Mercedes sneller zijn op de rechte stukken. | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 11:52 |
2e TD was dan ook dit weekend. Honda is in eens sneller dan de Mercedes, of is de Mercedes langzamer? Misschien is die wijziging ook de oorzaak van de plof? Hoewel dat natuurlijk heel erge speculatie is en het idd ook gewoon aan de hoogte te wijten is. | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 11:56 |
Dit was geen plof natuurlijk, denk dat Cororel niet eens een cijfer zou geven | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 12:00 |
Nou, ok dan, wanneer was de laatste keer dat een motor het begaf van Mercedes? | |
Tinos85 | maandag 18 november 2019 @ 12:00 |
Vorig jaar Oostenrijk? Of was dat bij beiden de versnellingsbak? | |
Nattekat | maandag 18 november 2019 @ 12:03 |
Klanten uitgezonderd? Er zijn er al twee gesneuveld dit seizoen. | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 12:04 |
Bottas in Barcelona 2017, als ik zo terugkijk. Wel enkel gekeken naar het team van Mercedes, er zijn wel motoren bij klantenteams gesneuveld daarna. | |
Vliegbaard | maandag 18 november 2019 @ 12:05 |
Heb je mijn post überhaupt gelezen? | |
Nattekat | maandag 18 november 2019 @ 12:06 |
Oostenrijk 2018 | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 12:06 |
Die mislukte stint van 14 laps op de harde band ook | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 12:09 |
Oh, zag op Wiki andere redenen staan van de uitvalbeurten van Bottas/Hamilton toen, maar misschien is die niet heel betrouwbaar | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 12:11 |
Was die belangrijk? | |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 12:14 |
Ik denk dat de timing van RBR niet zo heel onschuldig is en dat ze Mercedes voor hun karretje hebben gespannen. Het is uiteiindelijk toch gewoon Ferrari in diskrediet brengen zonder bewijs en aan Mercedes blijft het toch niet plakken. Ik heb nog geen berekening gezien waaruit zou blijken dat Ferrari vermogen heeft ingeleverd. Niemand wil het ook uitzoeken want de verdachtmaking voldoet beter dan de feiten. | |
Nieuwschierig | maandag 18 november 2019 @ 12:16 |
Vraag ik me af. Ik zag Hamilton daar steeds wat dichterbij komen. Dat Gasly 'm nipt voorbleef was blijkbaar omdat hij zijn hoofd naar beneden deed om zo minder wind te vangen. | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 12:21 |
Het is natuurlijk ook tegen het eind van het seizoen. De Honda-powered teams hebben nog gridpenalties genomen om een extra motor in te brengen, terwijl Ferrari en Mercedes dat niet gedaan hebben toch? Zijn de Hondamotoren misschien gewoon in betere staat en is dat waarom ze harder lopen? | |
aesop | maandag 18 november 2019 @ 12:21 |
Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat Ferrari de plotselinge overmacht in kwalificatie is kwijtgeraakt. Her en der lees je ook dat het voordeel op de rechte stukken niet meer 7 tienden is en dat blijkt ook uit het feit dat er geen poles meer worden gehaald. Zal me niks verbazen als Vettel van hogerhand opdracht heeft gehad om de aandacht in de internationale media te verleggen. En dat heeft ie keurig gedaan met zijn insturen op Leclerc | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 12:23 |
Insturen is ook wel weer een groot woord. | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 12:25 |
Inderdaad, er gebeurde eigenlijk nauwelijks iets en in elke race is er wel wat contact tussen auto's op de wielen. Het is een freak accident dat de Ferrari van Leclerc gelijk half uit elkaar viel, in 99 van de 100 gevallen was in zo'n situatie helemaal niets gebeurd. | |
Vliegbaard | maandag 18 november 2019 @ 12:25 |
Voor jou genoeg om me te quoten en dan tot 2 keer toe exact hetzelfde te zeggen. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 12:26 |
Precies, er zijn veel hardere contacten geweest waarbij niet het hele wiel afbrak. Dit is echt ongelukkig, of schade die Lecrepe al had wellicht? | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 12:29 |
O jee wat nu? | |
sasquatsch | maandag 18 november 2019 @ 12:29 |
Door de hoogte werkt hun grotere compressor beter dan die van Mercedes. | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 12:32 |
Vettel vs Verstappen in Silverstone dit jaar bijvoorbeeld, toen Max door de lucht vloog en daarna gewoon de race uit kon rijden. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 12:34 |
Weer die dwaas die iemand ramt | |
Eagles89 | maandag 18 november 2019 @ 12:45 |
Beste allemaal, ik “spaar” de legendarische races van Max, ik heb bijna al zijn overwinningen inmiddels in MP4 bestand, zou er iemand mij eeuwig blij kunnen maken met de complete uitzending van gisteren in MP4 bestand? Dus voorbeschouwing, race, nabeschouwing op Ziggo. Hopelijk is er iemand die dit heeft. Ik heb Ziggo maar ik krijg die terugkijk link onmogelijk naar een MP4, en wat ik nu wel gedaan heb is het streamen en dan je beeldscherm opnemen maar de kwaliteit/schokkerigheid van het beeld is echt teleurstellend. | |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 12:58 |
Hoe ben je er de vorige keer aangekomen? | |
Lionheaad | maandag 18 november 2019 @ 13:00 |
Voor mijn gevoel duurde het ook lang, maar het duurde even voordat de laatste Williams ook weer aangesloten was. Daarna mochten ze wel los. | |
Eagles89 | maandag 18 november 2019 @ 13:02 |
Door het afspelen op de computer en dan het beeldscherm opnemen maar die kwaliteit viel erg tegen. Deze race vond ik mooier dus deze wil ik proberen in de betere/originele kwaliteit te krijgen. De races daarvoor via iemand hier die helaas niet actief meer is. | |
spapaars | maandag 18 november 2019 @ 13:05 |
Begrijp nu waarom zij op het podium mocht. Hannah Schmitz, die de tactiek tijdens de race mede bepaalde. Op haar advies dook Verstappen in de slotfase van de race in leidende positie de pits in, toen de safetycar de baan op kwam vanwege de uitgevallen Valtteri Bottas. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 13:13 |
Was een beslissing met ballen hoor. Mooi van RB om dan ook meteen haar naar voren te schuiven | |
Nattekat | maandag 18 november 2019 @ 13:15 |
Ik kan kijken of ik mijn beeld kan opnemen in goede kwaliteit. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 13:15 |
Die gast is echt niet goed bij zijn hoofd hoor. Iedereen lult de hele tijd over Max, maar Leclerc is echt een naar ventje. Die actie kon gewoon echt niet, zo abrupt en zo fel, maar hij komt er wel weer mee weg. Lijkt wel een soort van Hamilton v2 te worden die overal mee weg komt. | |
Nattekat | maandag 18 november 2019 @ 13:17 |
Geen crash, dus niks aan de hand | |
spapaars | maandag 18 november 2019 @ 13:17 |
Hamilton had dat ook meteen door Now I'm a sitting duck riep hij | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 13:22 |
https://www.gpfans.com/nl(...)rris-moet-uitwijken/ Oei, die is wel serieus idd. Dan mag hij niet klagen op Vettel. Norris heeft blijkbaar een stuk betere reactie dan Leclerc. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 13:22 |
Dat is zo'n kromme beredenering van de wedstrijdleiding altijd ... Net als Olav Mol die dan roept "ja Ricciardo heeft er nu zelf al last van, dus straf is niet nodig". Boeien wat de gevolgend zijn. Als je iets doet wat niet kan moet je gewoon gestraft worden. Norris voorkomt een ongeluk, inet Leclerc, dus zou die gewoon gestraft moeten worden. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 13:25 |
Yup. Hoe dan ook, kan me niet veel races herinneren waar Hamilton zo om de oren werd gereden Dit was dan nog een race nadat WK al beslist was, stel je voor hoe hard hij zou janken als het nog om een WK ging ..... | |
bianconeri | maandag 18 november 2019 @ 13:46 |
Volgens mij heb je niet door dat F1 ook tactiek kent? Dit meen jij niet serieus toch? Vandaar dat de Ferrari's er makkelijk bij bleven en konden aanvallen. "In de tas" uhu. Lol. | |
Tijger_m | maandag 18 november 2019 @ 13:47 |
Dat kun je zo niet zeggen, Mercedes opteert voor een duidelijke nummer een en een duidelijke nummer twee, Bottas doet een uitstekende job als nummer twee en zal ook nooit een nummer een worden en dat vind Mercedes een uitstekende zaak, geen gezeur, geen conflicten en geen Hamilton die tegen de pers loopt te huilen dat hij benadeeld word. Ze winnen er de WDC en de constructeurs titel mee met twee vingers in hun neus, ik denk dat je bij Mercedes geen kwaad woord gaat horen over Bottas. | |
OscarMopperkont | maandag 18 november 2019 @ 13:49 |
Lees net dat beide Ferrari's geen straf krijgen | |
bianconeri | maandag 18 november 2019 @ 13:52 |
Bewust of onbewust. Dat lijkt mij dan belangrijker. Als er niets aan de hand is wanneer de ander door overstuur of gladheid of wat dan ook opzij glijdt. Waarom zou je iets doen? Is heel anders dan iemand die doelbewust opzij stuurt om iemand te rammen. Maar alsnog. Dan ga je het verdedigen ook bijna saboteren, van daar heb je dan ook gevaarlijke acties. Leclerc komt niet in de buurt van de gekheid van Max. Wegglijden is wat anders dan doelbewust jezelf overal intorpederen zoals Max. Dat van Leclerc en Norris was ook gwn niets. Btw Max komt ook met bijna alles weg. Dus ja. | |
S95Sedan | maandag 18 november 2019 @ 14:01 |
De schaamte om met 2 auto's op deze manier eraf te gaan is al genoeg | |
VEM2012 | maandag 18 november 2019 @ 14:04 |
Dat is niet zo relevant. Er was voor Leclerc niets meer te winnen, dus had hij gewoon meer ruimte moeten geven. | |
Tijger_m | maandag 18 november 2019 @ 14:04 |
Overigens, wel voor de 2e race op rij dat er bij een Ferrari de ophanging afbreekt. | |
VEM2012 | maandag 18 november 2019 @ 14:08 |
Die paar rondes verschil maakt niet dat hij maar de plek aan Leclerc kado moet doen. Kom op zeg. Als ze hun hersen gebruikt hadden, waren beiden wellicht nog in staat geweest om het podium te halen. En Vettel lag voorop en kon Albon gewoon bedreigen. Dan moet je als teamgenoot even rustig afwachten. Als dan blijkt dat hij er niet voorbij kan komen, dan is een wissel (na overleg) een goed idee. Maar goed, Ferrari en tactiek. | |
VEM2012 | maandag 18 november 2019 @ 14:13 |
Dat is vrij gebruikelijk als teamgenoten elkaar eraf kegelen. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 14:16 |
Het een sluit het ander niet uit. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 14:16 |
Ik vraag me toch af hoevaak Hamilton in de fout zou gaan als die echt moet knokken voor zijn plekken. Ik vind hem mentaal zo zwak altijd. Nou doet hij soms ook wel alsof volgens mij, maar dan nog lijkt het vaak alsof hij vooral tegenover Max een complex heeft. Die fout die hij gisteren maakte is waar hij een paar weken terug nog Max van zat te beschuldigen. Lekker makkelijk "sorry" zeggen als je al wereldkampioen bent en toch niks te verliezen hebt, maar feit blijft dat hij onder druk die fout maakte. Op zich natuurlijk dikke prima dat hij voor ieder gaatje gaat. Dat vind ik bij Max ook, dus bij Hamilton is het niet anders. Alleen als je zoveel moet knokken met een auto die niet de beste auto is is het gewoon normaal dat je af en toe een fout maakt of voor een gat gaat die er net wel of net niet is. Dat ervaart Hamilton nu ook een keer. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 14:18 |
Er was genoeg ruimte, Vettel was er al zo goed als voorbij. Het duwen was onnodig, behalve dan dat ie wist dat leclerc hem toch wel weer in ging halen op zijn nieuwere banden. | |
Tijger_m | maandag 18 november 2019 @ 14:21 |
Klopt in principe maar nu de andere teams dichterbij komen kan Mercedes zich geen herhaling van de Rosberg v Hamilton show veroorloven. En als we naar Ferrari kijken dan is het wel duidelijk dat twee haantjes niet altijd lekker werkt. | |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 14:27 |
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie. Dat klopt ja. Her en der werd wat geroepen en dat werd dan als feit aangenomen. Autosportfans zijn zo dom, die geloven het toch wel.
Een kleine bloemlezing uit zijn werk bij het absolute topteam wat echter geen veruit superieure auto had zoals Mercedes de laatste 7 jaar. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 14:35 |
Die pitstraat bovenop de Ferrari en Spanje op Rosberg zijn toch wel de toppers hoor | |
Dutchguy | maandag 18 november 2019 @ 14:49 |
Ik vond dat een bijzonder agressieve actie die totaal verkeerd uit had kunnen pakken als Norris niet zo alert was. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 14:53 |
Zijn beredenering is "hij gleed uit" en dus geen bewust actie .... Valt niet mee te discusseren. | |
potjecreme | maandag 18 november 2019 @ 14:56 |
Vind eerder dat Max een Hamilton complex heeft. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 14:58 |
Hoe dat? Meestal is het Lewis die iets te mopperen heeft over Max (ook al heeft Lewis niks te maken met wat er is gebeurd) en Max reageert daar dan weer op. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 15:02 |
Eens maar als Bottas om de oren gereden gaat worden door 4 rijders van andere teams is het ook over met de Mercedes dominantie en zullen ze toch iemand nodig hebben die wél in durft te halen. | |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 15:04 |
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole. | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 15:07 |
| |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 15:11 |
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag. Scorebordjournalistiek toont niks aan. Als de directive verschil maakt dan kun je dat gewoon aantonen door grondig te kijken, maar dat gebeurt niet omdat de verdachtmaking dan blijkbaar niet kan blijven staan. | |
Evenstar | maandag 18 november 2019 @ 15:16 |
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt. Ik heb echt bewondering voor je kunsten om alles weer zo te verdraaien dat je de slachtoffer kan spelen met je Ferrari. Calimero is er jaloers op. | |
3rr0r | maandag 18 november 2019 @ 15:17 |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 15:18 |
als als als Want 5 van de 6 is opeens geen overmacht meer? Je vergeet ook even dat ferrari vervolgens 2de en 3de stonden achter Max, en in feite dus van de 6 keer, ze 3x een 1-2 hebben gescoord in de kwali. Kortom: Ferrari was gewoon oppermachtig in de kwalificaties tot aan de directive | |
daNpy | maandag 18 november 2019 @ 15:27 |
Onderzoek gebeurt niet omdat het niet meer te bewijzen is. Als de storende draad nu niet meer langs de sensor loopt is het gewoon klaar. Óf je moet data van de sensor op gaan zoeken en kijken of er zichtbaar gestoord is. Maar dan is de vraag hoe de sensor meet, met welke frequentie, op welke intervallen, etc. om te weten of dit nut heeft Als er wél iets aan de hand is/was is het inderdaad wel een blamage voor de sport. | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 15:29 |
Alle lof trouwens voor Hannah Schmitz, Red Bull senior strateeg https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/ https://www.formula1.com/(...)wvLNCI4PCVGNPa5.html | |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 15:52 |
Er is geen protest aangetekend, ook RBR had blijkbaar meer behoefte aan de verdachtmaking dan aan de feiten. Maar ik had het over journalisten, vergelijk de speedtraps van voor en na de directive, vergelijk de bochtsnelheid, vergelijk de hoogte. Controleer of dat gezeur van Mercedes over 6 tienden op het rechte stuk wel klopt. Kortom, basaal journalistiek werk als je daadwerkelijk wil weten en niet heel blij bent met een verdachtmaking. Als dat oppermachtig was dan zijn ze dat nog steeds. Verstappen ligt een 10e voor terwijl Vettel een foutje maakt en ze beiden een zwak laatste rondje hebben. Dat is op geen enkele manier een andere krachtsverhouding dan toen Verstappen straf kregen voor doorscheuren onder geel. Vertel eens, hoeveel heeft Ferrari ingeleverd sinds de directive? 0.05, 0.1? | |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 16:02 |
Je weet zelf ook dat de verschillen per baan verschillend zijn en je daarmee dus moeilijk 1-op-1 vergelijkingen kunt maken. Juist het grote plaatje van voor/na zomerstop en dan voor/na directive is overduidelijk. Maar als je de 5 poles vergelijkt met de 2 laatste poles, dan zou ik al snel richting een 0.5 seconden verschil mikken. | |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 16:31 |
Nee, je moet juist die moeite nemen als je wil beweren dat die directive verschil heeft gemaakt. Dat is het verschil tussen sportjournalistiek en riooljournalistiek. | |
fathank | maandag 18 november 2019 @ 16:34 |
Niks aan de hand hoor als de zwakst geachte motor het snelst is op het rechte stuk | |
sasquatsch | maandag 18 november 2019 @ 16:46 |
Wat voor een deel komt doordat de Honda op hoogte beter is door de grotere turbo compressor. Abu Dhabi zal pas de echte graadmeter zijn verwacht ik. | |
Marcoss | maandag 18 november 2019 @ 16:46 |
Mooiste blijft toch Hamilton en Gasly die vrijwel gelijktijdig het rechte stuk op komen en uiteindelijk houdt Gasly best een ruime marge over (ook al ging het uiteindelijk niet om een plek, maar toch) | |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 16:50 |
Verschillen tussen Ferrari en eerste andere auto voor de eerste 5 races na de winterstop: België: 0.76 seconden Italië: 0.04 seconden Singapore: 0.19 seconden Rusland: 0.4 seconden Japan 0.23 seconden Gemiddeld: 0.3 seconden Verschil tussen pole en eerste ferrari na de directive USA: -0.01 Brazilië: -0.12 Gemiddeld: -0.1 seconden Totaalverschil: 0.4 seconden Succes met dit recht te praten. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 november 2019 @ 16:52 |
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas. Sommige racefans zijn gewoon blind. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 november 2019 @ 16:53 |
Mexico is al vier jaar voor Red Bull. Zelfs met valsspelen kon Ferrari daar niet aankomen. | |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 16:57 |
Er is natuurlijk niks bewezen, maar de verschillen spreken inderdaad voor zich. Met of zonder Mexico erbij. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 18 november 2019 @ 16:59 |
Precies de reden waarom Brazilie de laatst GP op de kalender moet zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 november 2019 @ 17:04 |
Dit. Beetje duwen doen ze altijd in zo'n situatie. Leclerc had gewoon moeten wijken. Ik snap dan ook niet dat bv de Italiaanse pers de schuld bij Vettel legt. Het was van beiden een potje ver-plassen en Vettel lag voor. | |
Pino112 | maandag 18 november 2019 @ 17:25 |
Nieuw wereldrecord, JA! | |
Tinos85 | maandag 18 november 2019 @ 17:41 |
Bizar hoor | |
vosss | maandag 18 november 2019 @ 17:54 |
Ja mooi dat Horner die meteen ook het podium op stuurde | |
vosss | maandag 18 november 2019 @ 17:54 |
Nice | |
needakill | maandag 18 november 2019 @ 18:10 |
| |
THEFXR | maandag 18 november 2019 @ 18:13 |
Monolith | maandag 18 november 2019 @ 18:21 |
"Datameisje", aldus onze Boomerverslagever. | |
THEFXR | maandag 18 november 2019 @ 18:24 |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 18:37 |
Nee, dat is het verschil tussen de 1e Ferrari en meestal een Mercedes. En je laat Mexico handig weg. FMMF FMMF, en sowieso een baan waar een oppermachtige motor een 1-2 zou moeten zijn. Net als Belgie dus die kun je eigenlijk ook om die reden wegstrepen. FMFR FMFR FFMM, zowaar de eerste frontrow lockout voor dat oppermachtige team. Is een echt rijderscircuit en niet de eerste keer dat Hamilton het daar laat afweten. Mexico weggelaten RFFM, RBR 0.266 sneller Gemiddeld: 0.3 seconden MFRF 1 Ferrari met een oude motor Minimaal verschil, geflatteerd ook tov de potentie van de Ferrari. Ferrari ingelopen op RBR tov Mexico. Toen je nog gewoon ziggo aan het nablaten was zoals velen hier was het geloofwaardiger. Zet het allemaal in een grafiek en er is geen keerpunt aan te wijzen, en al helemaal niet na de directive. Maar een minder oppervlakkige beschouwing zit er niet in? De meeste zijn nogal makkelijk beinvloedbaar. Ga me niet vertellen dat de mensen die zeker 'wisten' dat Ferrari valsgespeeld had deze nonwending hadden voorspeld. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 november 2019 @ 18:52 |
Zelfs als Binotto het in een officiele persconferentie zou toegeven, zou jij het nog ontkennen. Want zodra het over Vettel of Ferrari gaat, gaat bij jou alle realiteitszin het zolderraam uit. In de volksmond noemt men dat 'blind'. Ben je bekend met Occam's Razor? | |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 19:06 |
Ik wel ja, in die zin dat ik het principe snap ipv zomaar met de term smijt. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 november 2019 @ 19:08 |
Als je Occam's Razor op de Ferrarisituatie loslaat, is valsspelen het meest aannemelijke scenario. Een ieder die dat niet inziet is blind. Zoals jij. | |
Whiskers2009 | maandag 18 november 2019 @ 19:09 |
Opa Frans Verstappen is overleden: https://www.1limburg.nl/o(...)te-hospice-overleden | |
Weltschmerz | maandag 18 november 2019 @ 19:17 |
Ten eerste is er helemaal niks dat verklaring behoeft. Er is geen plotseling knik in een prestatiecurve of zo. Zet alle kwalificatietijden sinds de zomerstop in een grafiek en vraag zonder verdere toelichting van wat het representeert iemand het kantelpunt aan te wijzen en het zal niet gevonden worden, en al helemaal niet samenvallen met de directive. Ten tweede staat al vast welke dingen van invloed zijn, downforce, de aard van het circuit, de hoogte, de leeftijd van de motor, geslaagde of mislukte rondjes. Dus ook in die zin is Ockham niet van toepassing. Ik zou zeggen bemoei je beter maar niet met filosofie. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 november 2019 @ 19:22 |
Blind. Blind. Of in jouw geval: bemoei je maar beter niet met Formule 1. | |
Zorro | maandag 18 november 2019 @ 19:25 |
Walgelijke clickbait op de FP | |
Whiskers2009 | maandag 18 november 2019 @ 19:29 |
Kan ik weinig aan doen | |
Marsepein | maandag 18 november 2019 @ 19:29 |
Race downloaden en converteren naar MP4 met een converter moet wel lukken toch? Hoe van Ziggo te downloaden: F1 / [live] Formula 1 2018 Grande Prêmio do Brasil #181 Foei niet meer doen | |
Zorro | maandag 18 november 2019 @ 19:30 |
Bedoel ik ook niet, ik zag het toevallig en dit is echt door de ondergrens en wilde even mijn gal spuwen. | |
PoezeligDing | maandag 18 november 2019 @ 19:37 |
@trein2000 | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 19:45 |
Tof! Die pitstop was echt een goede call. Op de mediums had Max niet gewonnen denk ik. | |
opreis | maandag 18 november 2019 @ 19:47 |
Ik weet wel waar je de race van Sky terug kan downloaden, hoef je niet naar Olaf zn fouten te luisteren | |
Fer | maandag 18 november 2019 @ 19:49 |
Forti Ford 10L ? Die waren in racepace 10s langzamer dan de top. | |
ShaoliN | maandag 18 november 2019 @ 20:18 |
Ga eens weg met je feiten. Dit kan zelfs hij niet meer rechtlullen. | |
ShaoliN | maandag 18 november 2019 @ 20:21 |
Italie is trouwens wel bijzonder | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 20:27 |
Italië heeft bijna niemand een tweede run gedaan vanwege geklooi van Leclerc. Dus dat is niet zo heel vreemd. | |
Peterselieman | maandag 18 november 2019 @ 20:30 |
nee, niet van Leclerc, maar omdat ze allemaal zo stronteigenwijs waren om als laatste te willen gaan. Dan ben je dus bijna allemaal te laat | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2019 @ 20:32 |
Leclerc zou voor Vettel rijden, die hield zich daar niet aan. Maar er waren er idd meer aan het kloten. Hier zaten trouwens al aardig wat schuurtjes tussen Lec en Vet. | |
Blik | maandag 18 november 2019 @ 20:42 |
Misschien moet je de kwalificatie van Spa nog even terugkijken (dat was ook een 1-2 voor Ferrari). En als Mexico meegenomen wordt, want dat is tenslotte in je voordeel (ondanks dat dat al 4 jaar een Red Bull circuit is), dan is het verschil alsnog 0.3 seconden over 8 races gezien. In de F1-wereld een significant verschil Maargoed, iedereen ziet het verschil behalve jij. | |
aesop | maandag 18 november 2019 @ 20:57 |
RBR had behoefte aan een einde aan het bedrog en door achter de schermen te dreigen met een formeel protest en mogelijke diskwalificatie dwong men Ferrari af te zien van een veto mbt de nieuwe reglementen voor 2021. | |
Eagles89 | maandag 18 november 2019 @ 21:05 |
Dank maar ik ben zo kansloos dat ik die uitleg meerdere keren geprobeerd heb maar niet begrijp. Of Ziggo heeft inmiddels iets aangepast natuurlijk. | |
sasquatsch | maandag 18 november 2019 @ 21:19 |
Het werkt gewoon, zie DM. | |
Tijn | maandag 18 november 2019 @ 21:19 |
Idem haha | |
sasquatsch | maandag 18 november 2019 @ 21:20 |
| |
Eagles89 | maandag 18 november 2019 @ 21:38 |
Het is dankzij de twee helden hierboven inmiddels goedgekomen:) Ben heel blij Voel me nu net een oude bejaarde opa die voor het eerst een computer aan doet | |
DKUp | maandag 18 november 2019 @ 21:40 |
Godver | |
Whiskers2009 | maandag 18 november 2019 @ 21:41 |
| |
Tarado | maandag 18 november 2019 @ 23:35 |
Vettel lag voorop? | |
Marsepein | dinsdag 19 november 2019 @ 07:22 |
Stuur mij een PB voor de andere races van Max in MP4, kan ik kijken wat ik heb voor je. | |
Blik | dinsdag 19 november 2019 @ 08:10 |
Tot 2 bochten voor de crash wel | |
VacaLoca | dinsdag 19 november 2019 @ 08:34 |
Ik hoop dag ze voor 2021 ook wat gaan doen aan het zicht van de coureurs. Dat is nu zo beperkt dat elke onverwachte move tot een knullige crash leidt ipv zij aan zij racing. Willen we meer dan DRS overtakes moeten we ook wat zicht teruggeven aan de coureurs die ze met HALO en de brede achtervleugel verder ontnomen was. Hoeft geen 360 graden videocam in dashboard te worden maar er moet toch wel iets te bedenken zijn. Albon had dan niet ingestuurd op Hamilton en Bottas niet op Max in Mexico om slechts 2 van de vele voorbeelden te noemen. | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 08:38 |
*edit: laten we stoppen met zo flauw te doen* [ Bericht 9% gewijzigd door zoem op 19-11-2019 08:43:00 ] | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 09:03 |
@zoem ga wat nuttigs doen. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 09:16 |
Albon had soweiso ingestuurd, hij wou de bocht halen. | |
nils7 | dinsdag 19 november 2019 @ 09:43 |
Hij zette wel een beetje de deur open, ik had het als Hamilton-zijnde ook 'm maar tussen gegooid. Ik snap dat Albon de bocht ruim wilde nemen maar zo iets doe je te verdediging (nam hem wel ruimer dan de normale race lijn) om dan uit komend iets meer overspeed te hebben dan degene die er naast zit. | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 10:08 |
Albon zette geen deur open, hij reed de normale racelijn. Wilde Hamilton ook maar 1 milliseconde aanspraak maken op een inhaal actie, had hij aan Albons rechterachterwiel moeten rijden en niet compleet rechts op de baan, waar hij de bocht nóóit ging halen. Hij zou zelf een hogere snelheid kunnen behouden en geen Need for Speed arcade actie uitvoeren zoals nu het geval was. Daarnaast zorgde hij er ook nog eens voor dat Albon hem niet kon zien, waardoor deze geen deur dicht gooide, maar zijn bocht nam zoals altijd. Hij gaf zelf toe dat het zijn fout was en dan gaan mensen dat hier nog tegen spreken Heb je wel eens op een circuit gereden of lul je maar wat uit je nek? Het was gewoon een kansloze kamikaze actie met als enige mogelijke uitslag dat Albon zijn podium ging verliezen. Sterker nog, hij is compleet buiten de punten terwijl Hamilton op P7 nog een paar puntjes opstrijkt | |
Tijn | dinsdag 19 november 2019 @ 10:39 |
Op het moment van de crash ook | |
aesop | dinsdag 19 november 2019 @ 11:08 |
Opvallend dat Skyitalia beweert dat Ferrari in kwalificatie zo’n 15pk minder ter beschikking had als gevolg van de TD’s, wat tweetienden zou schelen op dit korte baantje. Hetzelfde Skyitalia dat Max nog afmaakte na zijn valsspel commentaar.... | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 11:11 |
Ze speelden niet vals, ze hebben gewoon plots minder vermogen | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 11:25 |
Hoe komt SkyItalia aan die data dan? Ben er wel benieuwd naar. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 12:38 |
Trouwens ook wel mooi om te zien. Max word er vaak van verweten te vaak bij incidenten betrokken te zijn. Maar je kunt nu zien, dat als Hamilton een keer echt voor de positie moet vechten, ipv vooraan weg te rijden, het hem ook gewoon overkomt. En dat bedoel ik niet negatief naar Hamilton. Maar als je wat wilt winnen en je auto is niet de snelste op de baan, zul je risico moeten nemen. Dat zie ik graag. Alleen is het nu jammer dat Albon daar het slachtoffer van is. | |
Adrie072 | dinsdag 19 november 2019 @ 12:44 |
Dit! | |
PzKpfw | dinsdag 19 november 2019 @ 13:36 |
En nu maar hopen dat Red Bull komend seizoen vanaf het begin aan kan haken. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 14:46 |
Gasly Sainz Norris Albon | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 14:57 |
Nog meer Sainz. | |
potjecreme | dinsdag 19 november 2019 @ 15:43 |
En dat is wat Vettel ook heeft. Vind het dan ook flauw om het fouten te noemen. Het is goed om te zien dat ze ervoor gaan. | |
xzaz | dinsdag 19 november 2019 @ 16:32 |
Klopt helemaal. Ik wil ook wel een cijfers zien hoeveel Ham nou eigenlijk inhaalt in een seizoen. Hij doet het altijd met een undercut of andere wegen maar nooit op een één op één dan gaat hij al snel wat roepen over de radio. Volgens mij heeft hij Vettel ingehaald in de eerste ronde? | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 17:23 |
Vettel stuurt express op mensen in, ook als hij duidelijk sneller is. Dat is wat anders. | |
Donderkonijn | dinsdag 19 november 2019 @ 17:30 |
Dit, Dit is EXACT de reden dat ik er me er zo aan kan ergeren dat als iemand de hele race, met een safe pitstop qua seconden voorsprong op 1 gereden heeft, dat hij dan zooooooo geweldig gereden heeft. Dat is je reinste bullshit. He enige wat zo iemand gedaan heeft is heel hard rondjes rijden en zijn concentratie vasthouden. Hamilton heeft in veel van zijn wins niet 1x in zijn spiegels hoeven kijken. De enige concurrent die hij echt gehad heeft bij mercedes was Rosberg, want die snapte hoe je mindgames met Hamilton moest spelen. Daarom is ie er ook mee gekapt toen hij WDC werd, hij wilde die mentale druk niet nog eens. | |
Tarado | dinsdag 19 november 2019 @ 17:39 |
stelt allemaal niks voor joh 6 keer WK | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 17:43 |
Merendeel is puur op beste auto of andere teams die het compleet verprutsen of verprutst hebben. De enige echte concurrentie was van Rosberg en die is (mijns inziens) terecht gestopt na 2016. Je ziet nu de ware Hamilton, als ie niet op P1 ligt, dan krijgt alles en iedereen de schuld. | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 17:53 |
Ja, Vettel startte van 2 Ham van 3. Vettel duwde na de start Ham naar buiten maar doordat Ham beter weg was kon hij er buitenom omheen. https://www.formula1.com/(...)rt_in_S_o_Paulo.html Maxgod was ondertussen al weg | |
pvdplanet | dinsdag 19 november 2019 @ 17:58 |
Sainz aan het 'zingen' | |
Tarado | dinsdag 19 november 2019 @ 18:10 |
beetje meer respect mag wel hoor, ik vond het zondag juist wel leuk dat hij echt wilde racen, dat hij op het laatst wat teveel hooi op z'n vork nam is jammer maar meer niet. | |
Dutchguy | dinsdag 19 november 2019 @ 18:44 |
Dat, plus dat hij al op de radio toegaf dat hij ws. verkeerd zat bij het torpederen van Albon. | |
Peterselieman | dinsdag 19 november 2019 @ 19:10 |
ik snap niet dat de Ferrari nog steeds zo fragiel is | |
opreis | dinsdag 19 november 2019 @ 19:45 |
De deur open was het blijkbaar niet want toen Lewis er gebruik van proberen was die ruimte er dus niet. Albon deed daar niets fout maar Lewis die een fout maakt moet worden verdedigd natuurlijk | |
opgebaarde | dinsdag 19 november 2019 @ 19:56 |
Wellicht al gepost. Maar in de top 10 onboards is de nr 4, Ricciardo, indrukwekkend Vanaf minuut 7:36 | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 19 november 2019 @ 20:03 |
Die 6 titels vind ik zwaar overrated. Toen hij niet veruit de beste auto had (sinds 2014 90% van de poles zo’n beetje) won hij helemaal niet zoveel maar won Vettel zeer dominant 4 titels. Diezelfde Vettel die hij nu met boter en suiker in maakt. Ik vind Hamilton best goed, maar vond dat hij in zijn McLaren tijd goede races afwisselde met vreemde races vol fouten. Nu hij in races wat meer onder druk staat zie je diezelfde fouten ineens weer terugkeren. | |
beantherio | dinsdag 19 november 2019 @ 20:13 |
beantherio | dinsdag 19 november 2019 @ 20:20 |
Deze wilde ik nog een keer gequote hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 november 2019 @ 20:23 |
Idd, heerlijk! | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 21:44 |
Hij kan wel inhalen. Jammer van die domme divebomb weer. Nummer 3 is ook mooi. Hij moet toch wel in de remmen voor Max en dan is de snelheid er echt uit. En dan Kubica die zijn hand opsteekt omdat Albon oversteekt (an sich terecht) en meteen boardradio: we krijgen blauwe vlaggen want Albon zit achter je |