abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189982743


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
pi_189982747
De lapo nog maar even, anders is dat hele essay voor niks :')

quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:56 schreef VKV het volgende:
Geen concrete verhuisplannen hier, maar oh wat kan ik mezelf af en toe gek maken met wegdromen op Funda.
Ik vind een tuin altijd 10x belangrijker dan een huis. Nu hebben ik en mijn vriend een jaar of 3 geleden ons eerste huis gekocht, en het huis is mooi, ruim, in goede staat etc. Alleen de tuin...ik vind em veel te klein en mis een soort vrijheid. Zou het zo heerlijk vinden om uit je achterdeur te stappen, op je verandaatje te lopen en vervolgens met je blote voeten in het gras. En dat er ruimte is voor een tuinset, groot opblaasbad, ruimte om te spelen, een kampvuurtje, bbq, alles... En dat vind je hier in de buurt niet voor de prijs die wij kunnen betalen (of het huis staat op instorten).

Nu zit ik dus al weken op Funda en kijk ik steeds verder en verder het land in. Op "zelfs" wel een uur reisafstand van onze familie (nu 5-15 minuten). Zelf prima bereid om wat verder naar m'n werk te rijden want wat krijg je er een mooie omgeving voor terug. Nu is ons zoontje nog maar klein en zit hij voorlopig nog niet op de basisschool.

En toch zou ik het verschrikkelijk lastig vinden om zo ver van vrienden en familie vandaan te gaan wonen. Gewoon een bakkie doen, of tot laat natafelen, lijkt me ineens een heel "ding" worden.
En dat je niemand kent in de plaats waar je gaat wonen, dat lijkt me eigenlijk ook heel eng. Dus deze post is eigenlijk bedoeld om te kijken of iemand ervaring hiermee heeft en hoe de keuze bevalt.

Overigens is m'n vriend nogal van het "we blijven gewoon hier wonen, we wonen hier pas net" _O-
Ik heb precies dit gedaan. Mijn ouders woonden op vijf minuten, m'n broer op een kwartier afstand. Al mijn andere familie en vrienden ook. Toch ben ik verhuisd en nu moet ik voor iedereen minstens een uur rijden.

In mijn nieuwe woonplaats kende ik niemand en had ik nog geen werk. Idem voor mijn man. Onze oudste was precies een jaar toen we verhuisden.

Wij gingen voor de rust en gemoedelijkheid van de nieuwe plek. Van rijtjeshuis in een stad van ca. 75.000 inwoners naar een vrijstaande woning met een gigantische tuin op een eiland met 12.000 man. We hoopten voor ons kind (inmiddels kinderen) op een idyllische jeugd van veel onbezorgd buitenspelen en zelf naar school/sport kunnen fietsen.

Voor de kinderen pakt het fantastisch uit. De jongste is nog klein, maar de oudste is hele dagen buiten, komt altijd wel ergens een vriendje tegen als we de stad ingaan. Er is altijd wel iemand in de buurt die weet wie hij is en bij wie hij hoort. Her is precies zoals we hoopten.

Maar ik heb me wel vergist in hoe vervelend die afstand naar m'n familie is. Je gaat niet 'even een bakkie doen' als je daarvoor twee uur reistijd hebt met twee kleintjes achterin. Oppas voor kleine dingetjes (even naar de tandarts, werkafspraak 's avonds of op je vrije dag) heb je niet zomaar, want op je nieuwe woonplek heb je nog niemand om ze aan toe te vertrouwen en de opa's en oma's moeten dan dus ook twee uur reizen voor een uurtje oppassen. En 'It takes a village to raise a child' en manman, wat mis ik mijn village daarin.

Ik mis het dat ik niet zomaar even spontaan kan aanwippen bij m'n vriendinnen, niet zomaar kan aansluiten als zij met hun kinderen spontaan even een taartje gaan eten in mijn oude stad.
En toen mijn vader ernstig ziek was, was het ook heel naar dat ik alleen per telefoon "er kon zijn".

Ik heb dat onderschat. Heb me best eenzaam gevoeld. Ben wel vanaf het begin allerlei vrijwilligerswerk gaan doen om mensen te leren kennen en nu ik hier ook werk heb, gaat het heel snel (docent, dan gaat het rap).

Een hele roman :') Al met al denk ik inmiddels dat ik met de kennis van nu toen dezelfde keuze had gemaakt. Maar de eerste jaren was dat geen zekerheidje. En dan woon ik dus echt in mijn absolute droomhuis, met droomtuin. Dat is dus niet vanzelfsprekend op zich al voldoende voor ultiem geluk.
pi_190008101
Hier lopen we inderdaad tegen beperkingen aan omdat ik persé in hetzelfde dorp als nu wil blijven, in de buurt van mijn moeder. Laatst belde ze dat de TV het niet meer deed :P en dan zijn we binnen 5 min bij haar. 4 weken geleden halsoverkop met haar naar ziekenhuis met hartklachten....

Vanmorgen is ze met me meegeweest naar 2e bezichtiging van een huis, mijn man kon niet mee en de makelaar wilde/kon geen andere dag of tijd.

En nu zit ik sip op het werk. Het is een tof huis, prima voor ons 2. Instapklaar. Alleen is de vraagprijs er hoog, vind ik. En het niet vrijstaand.
Het biedingsformulier hebben we inmiddels ook alweer binnen, dus vraagprijs is bieden-vanaf-prijs.

Het helpt ook niet dat de buren, 10 minuten voordat ik ging werken, weer schreeuwende ruzie kregen. Dit keer vloog er ook meubilair oid door het huis. Ik heb keihard geschreeuwd dat ze eens normaal moeten doen :( :') . En ja, de muren zijn zo dun dat ze me wel gehoord moeten hebben. Het was ook vrij snel stil. Ik heb in de 2 jaar dat ze er wonen meer ruzie van ze gehoord dan mijn andere buren. Dat was er ooit eentje, van 5 minuten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190008150
Ik heb overwogen om alle ontbindende voorwaarden maar te laten vallen ter compensatie van ons bod :') maar dat doen we maar niet. En extreem hoog bieden ook maar niet.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190009667
Syrena, die buren :X . Niet fijn. Ga je een bod uitbrengen op het huis?

In het vorige topic plaatste ik een foto van de ruimte van onze keuken en vroeg ik naar een oplossing voor een lamp. Die is inmiddels gevonden, de pendel is in bestelling. Nu ben ik op zoek naar een mooie lampenkap, maar dat valt niet mee. Bijna alle losse lampenkappen zijn van die ‘standaard’ stoffen kappen en dat is niet wat we zoeken. We zoeken één mooie, grote opengewerkte kap, iets van staal, metaal, riet desnoods. Of anders een mooie grote van rookglas. Maar ik krijg het niet gevonden.
Ja, lampen genoeg die ik mooi vind, maar dat zijn complete lampen (dus inclusief pendel die niet los te maken is).
Iemand een tip waar ze mooie kappen verkopen?
pi_190009820
Ja we gaan bieden. Het is meteen een eindbod, volgens de instructies in de mail.

We hebben 1.5 jaar geleden ook zo'n procedure gehad en werden toen schromelijk overboden :+ . Ze mogen de bedragen niet vrijgeven, maar ik heb na de overdracht het kadaster gesmst, vandaar dat ik het weet.

Sta nog steeds achter ons bod, prijs wat betaald is vind ik nog steeds te hoog. Dat gaat nu ook weer gebeuren, maar goed. Niet geschoten *blabla ;(

Ben wel benieuwd waar je op gaat uitkomen qua lampen! Lampen en raambekleding vind ik echt zo moeilijk en zelfs vervelend om uit te zoeken :@ :') dus ik heb nu Ikeaatjes en Gamma. Tot afgrijzen van mijn moeder. Die wil nu voor haarzelf een nieuwe lamp boven de eetkamertafel. Heb het al 2 jaar weten te rekken dat ik niet meehoefde om een nieuwe uit te zoeken, maar ze is 'm nu echt zat :X
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190011668
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:39 schreef Malteser het volgende:
Syrena, die buren :X . Niet fijn. Ga je een bod uitbrengen op het huis?

In het vorige topic plaatste ik een foto van de ruimte van onze keuken en vroeg ik naar een oplossing voor een lamp. Die is inmiddels gevonden, de pendel is in bestelling. Nu ben ik op zoek naar een mooie lampenkap, maar dat valt niet mee. Bijna alle losse lampenkappen zijn van die ‘standaard’ stoffen kappen en dat is niet wat we zoeken. We zoeken één mooie, grote opengewerkte kap, iets van staal, metaal, riet desnoods. Of anders een mooie grote van rookglas. Maar ik krijg het niet gevonden.
Ja, lampen genoeg die ik mooi vind, maar dat zijn complete lampen (dus inclusief pendel die niet los te maken is).
Iemand een tip waar ze mooie kappen verkopen?
Had je hier al gekeken?
pi_190011735
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:24 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Had je hier al gekeken?
Ja, we hebben deze pendel in bestelling:
https://www.rietveldlicht(...)946-metaal-zwart-mat

En ze hebben prachtige rookglazen bollen, maar man wil ook andere opties hebben. Hij vindt glas te ‘kil’.
pi_190011868
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:49 schreef Syrena het volgende:
Ja we gaan bieden. Het is meteen een eindbod, volgens de instructies in de mail.

We hebben 1.5 jaar geleden ook zo'n procedure gehad en werden toen schromelijk overboden :+ . Ze mogen de bedragen niet vrijgeven, maar ik heb na de overdracht het kadaster gesmst, vandaar dat ik het weet.

Sta nog steeds achter ons bod, prijs wat betaald is vind ik nog steeds te hoog. Dat gaat nu ook weer gebeuren, maar goed. Niet geschoten *blabla ;(

Ben wel benieuwd waar je op gaat uitkomen qua lampen! Lampen en raambekleding vind ik echt zo moeilijk en zelfs vervelend om uit te zoeken :@ :') dus ik heb nu Ikeaatjes en Gamma. Tot afgrijzen van mijn moeder. Die wil nu voor haarzelf een nieuwe lamp boven de eetkamertafel. Heb het al 2 jaar weten te rekken dat ik niet meehoefde om een nieuwe uit te zoeken, maar ze is 'm nu echt zat :X
Succes in ieder geval en verschrikkelijk zo’n buren ! Hoop dat jullie bod goed genoeg is.
Ik was hier...
pi_190013040
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:39 schreef Malteser het volgende:
Syrena, die buren :X . Niet fijn. Ga je een bod uitbrengen op het huis?

In het vorige topic plaatste ik een foto van de ruimte van onze keuken en vroeg ik naar een oplossing voor een lamp. Die is inmiddels gevonden, de pendel is in bestelling. Nu ben ik op zoek naar een mooie lampenkap, maar dat valt niet mee. Bijna alle losse lampenkappen zijn van die ‘standaard’ stoffen kappen en dat is niet wat we zoeken. We zoeken één mooie, grote opengewerkte kap, iets van staal, metaal, riet desnoods. Of anders een mooie grote van rookglas. Maar ik krijg het niet gevonden.
Ja, lampen genoeg die ik mooi vind, maar dat zijn complete lampen (dus inclusief pendel die niet los te maken is).
Iemand een tip waar ze mooie kappen verkopen?
Ga even kijken bij Den Enghel. Kromstraat of Citypassage
Wij hebben een hele grote metalen kap.
  dinsdag 19 november 2019 @ 07:27:36 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190016745
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:39 schreef Malteser het volgende:
Syrena, die buren :X . Niet fijn. Ga je een bod uitbrengen op het huis?

In het vorige topic plaatste ik een foto van de ruimte van onze keuken en vroeg ik naar een oplossing voor een lamp. Die is inmiddels gevonden, de pendel is in bestelling. Nu ben ik op zoek naar een mooie lampenkap, maar dat valt niet mee. Bijna alle losse lampenkappen zijn van die ‘standaard’ stoffen kappen en dat is niet wat we zoeken. We zoeken één mooie, grote opengewerkte kap, iets van staal, metaal, riet desnoods. Of anders een mooie grote van rookglas. Maar ik krijg het niet gevonden.
Ja, lampen genoeg die ik mooi vind, maar dat zijn complete lampen (dus inclusief pendel die niet los te maken is).
Iemand een tip waar ze mooie kappen verkopen?
Psst, je hebt een vriendin met een man die heel erg handig is met elektra enzo he, als je iets mooi vindt wat aangepast moet worden, stuur het dan even door, kijk ik even of meneer Tink er iets mee kan. Meestal wel *)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190027647
@Malteser, bij Made hebben ze losse lampenkappen die ook nog eens heel betaalbaar zijn. En de Ikea natuurlijk.

[ Bericht 21% gewijzigd door Claudia_x op 19-11-2019 21:34:17 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190028220
Ik heb morgen een dag vrij genomen om nog wat te klussen in huis. Ga ik toch eindelijk eens de lampen ophangen die ik al een maand geleden via eBay gekocht heb *O*
pi_190030101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
@:Malteser, bij Made hebben ze losse lampenkappen die ook nog eens heel betaalbaar zijn. En de Ikea natuurlijk.
Die lampen bij Made zijn leuk! Ik heb de link even opgeslagen.
E.
pi_190044446
Er komt morgen een meubelmaker langs voor een trapkast die we willen laten maken. De afmetingen onder de trap zijn: 3.40 breed, 90 cm diep en op het hoogste punt 2.80. Die 2.80 hoogte blijft zo voor 1.20 en loopt daarna met de trap mee naar beneden. Het kan dus best een ruime kast worden :)

We zoeken een voorraadkast, ruimte voor schoenen, winter/zomerjassen, stofzuiger, andere spullen (weinig opbergruimte in het huis)

Ik kan tot nu toe op pinterest niet helemaal vinden wat ik zoek :') Dit vind ik wel mooi

maar misschien is een kast waar je in kunt lopen wel weer fijner


Heeft iemand tips/tricks/inspiratie? O+
pi_190047773
Onze ervaring is, dat als je de kast niet splitst zoals in je eerste foto je het kleinste/onderste gedeelte van de kast moeilijk kan bereiken. Door te splisten is dat gedeelte van de kast beter te bereiken en te bereiken vanaf de gang. Ik zou dat een pluspunt vinden.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_190047819
www.handigekasten.nl al bekeken? Hebben er meerderen hier. Gaan wij straks ook eens serieus naar kijken.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 21 november 2019 @ 07:33:27 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190047908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 06:50 schreef Essebes het volgende:
Onze ervaring is, dat als je de kast niet splitst zoals in je eerste foto je het kleinste/onderste gedeelte van de kast moeilijk kan bereiken. Door te splisten is dat gedeelte van de kast beter te bereiken en te bereiken vanaf de gang. Ik zou dat een pluspunt vinden.
Eens met dit. Het lage achterste gedeelte mikken we wat kratten en tassen neer maar het is altijd weer hengelen om het er op te vissen :+
Ik vind een splitsing een heel slim idee eigenlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_190048214
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 07:09 schreef LuNaTiC het volgende:
www.handigekasten.nl al bekeken? Hebben er meerderen hier. Gaan wij straks ook eens serieus naar kijken.
Ja weleens gekeken maar ik zie daar wel handige kasten maar niet iets wat me handig lijkt voor mijn gang :+

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 06:50 schreef Essebes het volgende:
Onze ervaring is, dat als je de kast niet splitst zoals in je eerste foto je het kleinste/onderste gedeelte van de kast moeilijk kan bereiken. Door te splisten is dat gedeelte van de kast beter te bereiken en te bereiken vanaf de gang. Ik zou dat een pluspunt vinden.
De toegang vanaf de gang lijkt me zeker handig ja. Maar met die diepte van 90cm, ga je dan wel achterin die planken komen? Dat lijkt me ook onhandig
  donderdag 21 november 2019 @ 08:44:52 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048284
Splitsen vind ik idd superslim! :Y
Wij hadden ook zo’n diep gat waar we niks mee deden.

Oh!!! Weet je wat volgens mij ook kan?
Je onderste treden lades van maken! Dat je daar wanten en sjaals etc in doen! Dat lijkt me echt mega-handig! :Y



[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 21-11-2019 09:36:22 ]
***
  donderdag 21 november 2019 @ 09:26:16 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190048699
Onder het laagste stuk kan je ook zoiets laten maken, voor schoenen:

KuikenGuppy
  donderdag 21 november 2019 @ 09:35:24 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190048816
Oh, dat vind ik ook slim inderdaad! Vooral die laagste punt moet zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn want je komt er anders bijna niet bij.
***
pi_190048935
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:26 schreef Burdie het volgende:
Onder het laagste stuk kan je ook zoiets laten maken, voor schoenen:

[ afbeelding ]
Ja, dit zou ik kiezen. Ik zou in ieder geval niet een kast maken waar je in kunt lopen, want daar verlies je alleen maar ruimte mee. Wel kan het handig zijn om een wat groter, open gedeelte te hebben voor grote spullen, zoiets:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190048984
In ons vorige huis hadden we ook zo'n uittrekbaar deel. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is :N

De hal is ruim zat voor een grote kast dus als het een handige indeling is maar daardoor iets minder efficient dan kan dat ook. Lades in de trap lukt niet, er zit een knik aan de onderkant van de trap, het lijkt me sowieso lastig om dat stukje goed te kunnen gebruiken.

pi_190049004
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:55 schreef Fazz het volgende:
In ons vorige huis hadden we ook zo'n uittrekbaar deel. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is :N
Inderdaad. Als compromis kun je wel in het lage deel lades laten maken en in het hoge deel planken en een roede. En dan overal gewoon deurtjes voor.

De hal is heel ruim, dus ik zou elders een bankje neerzetten
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190049032
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:55 schreef Fazz het volgende:
In ons vorige huis hadden we ook zo'n uittrekbaar deel. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is :N

De hal is ruim zat voor een grote kast dus als het een handige indeling is maar daardoor iets minder efficient dan kan dat ook. Lades in de trap lukt niet, er zit een knik aan de onderkant van de trap, het lijkt me sowieso lastig om dat stukje goed te kunnen gebruiken.

[ afbeelding ]
Lades tussen je traptreden op dat stukje met die knik?
pi_190049146
Ik neig dan eerder naar een open vak onder de onderste treden. Het is meer de overige indeling wat van belang voelt, daar zit de meeste ruimte :+
pi_190049212
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:12 schreef Fazz het volgende:
Ik neig dan eerder naar een open vak onder de onderste treden. Het is meer de overige indeling wat van belang voelt, daar zit de meeste ruimte :+
Het hangt er vanaf wat je er allemaal in wil. Wil je er bijvoorbeeld een stofzuiger zetten?

En je kunt ook altijd nog grote, diepe manden kopen voor onder het lage gedeelte. Die schuif je dan zelf naar voren. Zoiets is misschien wel handig voor de spullen die je in een ander seizoen nodig hebt. In de zomer heb je er bijvoorbeeld sjaals, laarzen en handschoenen in liggen en in de winter slippers en zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 november 2019 @ 11:06:08 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190049721
Wij hebben straks in principe een open trap en dat vind ik niks. Dus die willen we dichtmaken, maar onze ervaringen met dichte trappen is dan weer dat ze enorm kraken...

Voor het idee, onze trap ziet er nu ongeveer (internetplaatje) zo uit:


maar dan helemaal recht en met spijlen ipv zo'n glasplaat.

Iemand enig idee of we deze op de een of andere manier dicht kunnen zetten zonder gekraak of dat we hem beter helemaal kunnen vervangen? Pluspunt daarvan zou zijn dat de bakstenen muur gestuct kan worden, dat lukt nu niet, omdat er wel tussenruimte is, maar die te klein is om te stucen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190050835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je er allemaal in wil. Wil je er bijvoorbeeld een stofzuiger zetten?

En je kunt ook altijd nog grote, diepe manden kopen voor onder het lage gedeelte. Die schuif je dan zelf naar voren. Zoiets is misschien wel handig voor de spullen die je in een ander seizoen nodig hebt. In de zomer heb je er bijvoorbeeld sjaals, laarzen en handschoenen in liggen en in de winter slippers en zo.
Stofzuiger ja, en een stukje als voorraadkast. Achter het korte muurtje aan de rechterkant van de hal is een diepe nis waar de kapstok is.

Manden is een goed idee!

Wat zou handig zijn qua indeling bovenin? We zijn allebei te klein om de ruimte boven de 2 meter te kunnen gebruiken zonder trap :+
pi_190051317
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:42 schreef Fazz het volgende:

[..]

Stofzuiger ja, en een stukje als voorraadkast. Achter het korte muurtje aan de rechterkant van de hal is een diepe nis waar de kapstok is.

Manden is een goed idee!

Wat zou handig zijn qua indeling bovenin? We zijn allebei te klein om de ruimte boven de 2 meter te kunnen gebruiken zonder trap :+
Gewoon iets leggen waar je niet vaak bij hoeft, een gourmetstel of kerstspullen of zo. En in de kast een keukentrapje bewaren als je dat niet ergens anders hebt.

Voor inspiratie zou je de website van de Ikea eens goed kunnen bestuderen, specifiek de afdeling met opbergers. Je kunt zelfs met de maatvoering rekening houden met bijvoorbeeld dozen van de Ikea. Ik heb die grote plastic dozen en vind die heel fijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190054774
Oké... de meubelmaker was de afspraak vergeten en komt nu volgende week. Nou ja, kan ik de plannen nog wat verder uitwerken :')
pi_190058061
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:39 schreef Fazz het volgende:
Oké... de meubelmaker was de afspraak vergeten en komt nu volgende week. Nou ja, kan ik de plannen nog wat verder uitwerken :')
}:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190072966
Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, wij gaan verhuizen !
Weet niet of ik het al in de groep had gegooid, maar onze woning is ook verkocht binnen een week dat hij bij een andere makelaar stond.

Zo, huis nummer 4 in 5 jaar tijd _O- nu is het afgelopen *)
Ik was hier...
pi_190073300
Hier kwam net de mail binnen dat ons bod het niet gered heeft :{
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190073966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:01 schreef Nismo91 het volgende:
Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, wij gaan verhuizen !
Weet niet of ik het al in de groep had gegooid, maar onze woning is ook verkocht binnen een week dat hij bij een andere makelaar stond.

Zo, huis nummer 4 in 5 jaar tijd _O- nu is het afgelopen *)
Succes! Wij gaan morgen ook over.
pi_190073981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:23 schreef Syrena het volgende:
Hier kwam net de mail binnen dat ons bod het niet gered heeft :{
Oh, dat is zuur. :{
pi_190074159
Ik had het wel verwacht. Mijn man put nog hoop uit de vage formulering van de makelaar (mocht het niet doorgaan dan neemt hij contact met ons op, blabla...) :') Hij denkt nu dat we "tweeds" waren. Ik laat hem maar even in die waan :+

In elk geval veeeeel succes met verhuizen morgen, en Nismo91 ook! *O* *O* *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190074302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Succes! Wij gaan morgen ook over.
Haha te gek !! Veel succes *)
Ik had dus 3 weken geleden een iveco busje met laadklep gereserveerd voor morgen, belt BoRent mij vanmiddag op, sorry meneer.. beide autos van dat type zijn total loss :') eikel ! Wat een lulverhaal... kon gelukkig nog ergens anders iets huren.

@Syrena
Balen zeg !! Hoop dat jullie snel iets nieuws vinden..
Ik was hier...
pi_190074407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:13 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Haha te gek !! Veel succes *)
Ik had dus 3 weken geleden een iveco busje met laadklep gereserveerd voor morgen, belt BoRent mij vanmiddag op, sorry meneer.. beide autos van dat type zijn total loss :') eikel ! Wat een lulverhaal... kon gelukkig nog ergens anders iets huren.

@:Syrena
Balen zeg !! Hoop dat jullie snel iets nieuws vinden..
Oef, dat is balen!
Hier een vader met een transportbedrijf dus qua vrachtwagens zitten we goed.
  vrijdag 22 november 2019 @ 21:24:55 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_190074581
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:06 schreef Syrena het volgende:
Ik had het wel verwacht. Mijn man put nog hoop uit de vage formulering van de makelaar (mocht het niet doorgaan dan neemt hij contact met ons op, blabla...) :') Hij denkt nu dat we "tweeds" waren. Ik laat hem maar even in die waan :+

In elk geval veeeeel succes met verhuizen morgen, en Nismo91 ook! *O* *O* *O*
In welke regio zoek jij dan, dat het zo'n biedoorlog is? Amsterdam?
disclaimer
pi_190074602
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oef, dat is balen!
Hier een vader met een transportbedrijf dus qua vrachtwagens zitten we goed.
Kijk dat is helemaal mooi voor elkaar !
Zo vreemd.. dat dit weer de laatste avond op de bank is in dit huis _O- maar dat zal bij jullie net zo zijn denk ik :P
Ik was hier...
pi_190079336
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:24 schreef SQ het volgende:

[..]

In welke regio zoek jij dan, dat het zo'n biedoorlog is? Amsterdam?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stein_(Limburg)

🤣 onder de rook van DSM. Eh, Chemelot. Geen regio, 1, blijkbaar superpopulair, dorp.

Er komen ook wel opknappers vrij, maar mijn man ziet dat niet zitten. Die gaan overigens ook als zoete broodjes.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 23 november 2019 @ 10:12:15 #44
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190080044
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stein_(Limburg)

🤣 onder de rook van DSM. Eh, Chemelot. Geen regio, 1, blijkbaar superpopulair, dorp.

Er komen ook wel opknappers vrij, maar mijn man ziet dat niet zitten. Die gaan overigens ook als zoete broodjes.
En ik maar denken dat Limburg een krimp-regio is 8)7
pi_190080270
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:12 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Limburg een krimp-regio is 8)7
Parkstad op zich wel, maar ook daar, in verhouding, hogere prijzen en snel weg. Collega moest rijtjeshuis schoonouders verkopen. Hadden zelf ca. 99.000 gedacht. Klein huis, nooit iets aan gedaan, ouwe mensen, je kent 't wel. Binnen 1 week weg voor 139.000.

Hij zit na drie weken nog steeds van :o

Mijn zus woont in Utrecht, die moet altijd een beetje huilen als ze hier de prijzen ziet.

Punt is, ik had voor het huis dat we niet kregen 3 ton kunnen bieden. Dan was het van ons geweest. Maar dat is het écht niet waard en krijg je geheid problemen met de taxatie.

Dus nog maar ff zitten in mijn knettergehorige rijtjeshome.
Kunnen wel goed sparen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 23 november 2019 @ 13:40:43 #46
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190081946
Op termijn (= als mijn schoonvader is overleden) willen we nl. in Zuid-Limburg gaan wonen. Zou wel fijn zijn als de woningmarkt daar dan ook niet overspannen is.
pi_190085941
Wij waren om 11.30 uur helemaal over en na een middagje doorwerken is ook 80% van de dozen al uitgepakt.
Wat hebben alleen nog geen schilderijen/posters/accessoires opgehangen aan de muur. Eerst maar eens even wonen en kijken wat we waar willen, maar overal hangen wel de lampen al.

Één houten dienblad heeft de verhuizing niet overleefd. Verder is alles vlekkeloos verlopen. We zijn moe maar voldaan!
pi_190085952
Dat is voorspoedig gegaan, wat fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190086005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat is voorspoedig gegaan, wat fijn!
Ja! Er is twee keer gereden met de vrachtwagen. In de eerste lading alle meubels die gedemonteerd waren en dus weer in elkaar gezet moesten worden in het nieuwe huis en alle verhuisdozen. Er bleven dus mensen achter in het nieuwe huis om alles in elkaar te zetten.
Lading twee bestond uit de bank, piano, fauteuils, enz. De massieve objecten zeg maar.
  zaterdag 23 november 2019 @ 19:34:40 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_190086054
Zo dan, goed zeg!
disclaimer
pi_190086852
Zo, lekker zeg! *O* Pootjes omhoog tijd oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:31:01 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190087026
Lekker hoor! Enjoy *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190088134
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja! Er is twee keer gereden met de vrachtwagen. In de eerste lading alle meubels die gedemonteerd waren en dus weer in elkaar gezet moesten worden in het nieuwe huis en alle verhuisdozen. Er bleven dus mensen achter in het nieuwe huis om alles in elkaar te zetten.
Lading twee bestond uit de bank, piano, fauteuils, enz. De massieve objecten zeg maar.
Goed bezig!
pi_190106027
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Succes! Wij gaan morgen ook over.
Hé Malteser, hoe is het bij jullie gegaan ? Zitten jullie al lekker op de bank ? *)

Hier ook helemaal over, volgende week komt beneden de nieuwe vloer en dan is het ver klaar !
Ik was hier...
pi_190106478
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:37 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Hé Malteser, hoe is het bij jullie gegaan ? Zitten jullie al lekker op de bank ? *)

Hier ook helemaal over, volgende week komt beneden de nieuwe vloer en dan is het ver klaar !
Jazeker! Het ging heel voorspoedig. Vandaag overigens weinig gedaan en even wat tijd besteed aan onze jongetjes, dat was ook fijn.

Heb je je meubels voor beneden ergens opgeslagen?
pi_190107218
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 20:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jazeker! Het ging heel voorspoedig. Vandaag overigens weinig gedaan en even wat tijd besteed aan onze jongetjes, dat was ook fijn.

Heb je je meubels voor beneden ergens opgeslagen?
Heerlijk ! Onze jongens kwamen vandaag thuis, waren gisteren bij opa en oma blijven slapen, vandaag de speelkamer zo ver als afgemaakt en boven was alles al klaar dus ze liggen nu in hun nieuwe kamertjes !
Nee niet echt... het meeste staat nu beneden op zijn plaats...
de vloer komt in de woon & eetkamer, de meubels die daar staan kunnen wij makkelijk verplaatsen naar de rest van de begane grond :P

Geniet er van !!

Hoe vonden de kids het nieuwe huis ?
Ik was hier...
pi_190116040
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 21:20 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

.....
Hoe vonden de kids het nieuwe huis ?
Ze vinden het prima. Of ja, sliepen allebei de klok rond en het was hiervoor het huis van hun Opa en Oma dus wel heel bekend.
pi_190117889
Wat fijn dat het verhuizen zo soepel is verlopen Malteser & Nismo ^O^
pi_190150380
Gisteren een bod gedaan op een woning die we al een tijd geleden hebben gezien. Ben benieuwd hoe het opgepakt wordt :)

Toch een beetje spanning hier!
  woensdag 27 november 2019 @ 14:13:37 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190150649
Mijn huis staat op funda. Zo raar, al die mensen die binnen kunnen kijken...


Edit: en op 1 middag ruim 3200 keer gevonden en 430 keer bekeken :s)

[ Bericht 55% gewijzigd door Tink89 op 27-11-2019 21:08:13 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 november 2019 @ 12:04:49 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190166013
Woohoow, de eerste drie aanvragen voor bezichtigingen zijn al binnen :D Wel zo raar dat die mensen straks allemaal met hun vieze schoenen door mijn huis lopen en met hun vieze vingers overal aan zitten...

Koentjuh, hoe is het bij jullie?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190171877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:04 schreef Tink89 het volgende:
Woohoow, de eerste drie aanvragen voor bezichtigingen zijn al binnen :D Wel zo raar dat die mensen straks allemaal met hun vieze schoenen door mijn huis lopen en met hun vieze vingers overal aan zitten...

Koentjuh, hoe is het bij jullie?
Haha, schoenen uit dan maar... Je wilt het paleisje kopen of niet... :)

Hier ruk! Bod keihard afgewezen en de minimale prijs die ze noemen is onrealistisch hoog. Dus moet even bekijken wat we doen...
pi_190174344
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:04 schreef Tink89 het volgende:
Woohoow, de eerste drie aanvragen voor bezichtigingen zijn al binnen :D Wel zo raar dat die mensen straks allemaal met hun vieze schoenen door mijn huis lopen en met hun vieze vingers overal aan zitten...

Koentjuh, hoe is het bij jullie?
Ik veeg altijd goed mijn voeten en zit nooit ergens aan eigenlijk. Ja een deur openmaken, maar dat is meestal pas bij een 2e bezichtiging, tot nu toe deden de makelaars dat steeds. Stelt dat wat gerust?

1 makelaar rukte eens de koelkast open, vond ik zo raar. Had ook gewoon kunnen zeggen dat in die kasten een koelkast zat.

De meterkast maken ze wel altijd open. Ik ga de onze tegen die tijd ook maar leegruimen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190179714
Zo weer een beetje bijgelezen :@

Oh ik heb ook weleens de koelkast open gedaan bij een bezichtiging hoor :+ (van ons huidige huis waar we volgende week de sleutel van krijgen *O*)

Wilde toch even weten wat voor inbouwapparatuur er allemaal in zat. O-) met name of er een ijs(blokjes)maker in zat (zat er in *O*).

Zou me niet zoveel boeien als ze bij mij een koelkast openmaakten, er ligt geen lijk in ofzo.

Kijk als je nachtkastjes gaat openen ofzo, dan vind ik dat alweer een ander verhaal, zeg maar. ;)


Fijn dat er weer wat mensen zijn verhuisd! Hier alles op schema. Dwz, alle meubels die we hebben besteld lijken op tijd aan te komen.

Ons plan voor nu:

Vrijdag 6-12:
• 9 uur laatste inspectie
• 10 uur notaris
• 11 uur het huis in *O*; beginnen met internet installeren, wat geluid regelen voor muziek, schilderen, wat dingen het huis uit slopen
• 12 uur komen mannetjes de rolluiken en plissegordijnen in de slaapkamer inmeten.

Zaterdag & zondag:
• schilderen, schilderen, schilderen
• Vloer leggen in garage/mancave
• alvast wat Ikea-kastjes in elkaar zetten die vrijdag binnen zijn gekomen

Maandag:
• Uitloop evt schilderwerk
• Pooltafel komt binnen voor de mancave *O*
• Bed komt binnen *O*
• Maandagavond: denk meteen eerste nacht blijven slapen

Dindag:
• Eettafel komt binnen

Dinsdag tm/ vrijdag:
• Zoveel mogelijk met zijn tweetjes verhuizen met 2 auto's waarvan een vrij grote en ws met een aanhangertje dat we kunnen lenen

zaterdag:
• Busje gehuurd voor de grotere dingen en laaste dingen die dan nog evt over zijn.

Zaterdag 17-12 einde dag hopen we echt compleet over te zijn

Wachten alleen nog op het inplannen van de bank, feautuil, salontafel, eetstoelen/eetbank.

[ Bericht 35% gewijzigd door LuNaTiC op 29-11-2019 07:49:04 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190179732
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:04 schreef Tink89 het volgende:
Woohoow, de eerste drie aanvragen voor bezichtigingen zijn al binnen :D Wel zo raar dat die mensen straks allemaal met hun vieze schoenen door mijn huis lopen en met hun vieze vingers overal aan zitten...

Koentjuh, hoe is het bij jullie?
Nice! Heel veel succes *)
Ik was hier...
  vrijdag 29 november 2019 @ 07:49:15 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_190179751
Het is toch niet zo heel raar om keukenkastjes, meterkasten en inbouwkasten een keertje open en dicht te doen voordat je een paar ton uitgeeft? Ze wroeten toch niet in je ondergoed?
disclaimer
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:09:30 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190180523
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:49 schreef SQ het volgende:
Het is toch niet zo heel raar om keukenkastjes, meterkasten en inbouwkasten een keertje open en dicht te doen voordat je een paar ton uitgeeft? Ze wroeten toch niet in je ondergoed?
Nee dat lijkt mij ook niet. Ik zou het juist heel raar vinden als ze niet even checken wat voor vaatwasser we hebben en hoe de meterkast eruit ziet enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:46:08 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190181003
@LuNaTiC weet je wel zeker dat je gelijk op een nieuw matras wilt slapen? Zou je dat niet eerst een paar dagen laten luchten?

Lekker strak schema verder :D ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190181076
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:46 schreef Leandra het volgende:
@:Lunatic weet je wel zeker dat je gelijk op een nieuw matras wilt slapen? Zou je dat niet eerst een paar dagen laten luchten?

Lekker strak schema verder :D ^O^
he bah, waarom zo rationeel :(

haha shit heb ik niet eens rekening mee gehouden, misschien is het wel de anticipatie.

Ik zal het eens ter overweging meenemen :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:57:12 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190181146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:51 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

he bah, waarom zo rationeel :(

haha shit heb ik niet eens rekening mee gehouden, misschien is het wel de anticipatie.

Ik zal het eens ter overweging meenemen :P
Nou ja, als het noodzakelijk is omdat je een matras vervangt en het oude gelijk weggaat is het wat anders, maar als het niet hoeft zou ik het niet doen.

Wij hebben een keer in een vakantiehuisje gezeten waar de bedden net tijdens onze vakantie vervangen werden; lekkere bedden hoor, maar we zijn wel eerder naar huis gegaan omdat we kotsmisselijk werden van de geur.
Nou kan dat natuurlijk cheap ass Chinese rotzooi zijn geweest die voor transport helmaal volgespoten was met ongedierte werende meuk, maar blij werd je er niet van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190181177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, als het noodzakelijk is omdat je een matras vervangt en het oude gelijk weggaat is het wat anders, maar als het niet hoeft zou ik het niet doen.

Wij hebben een keer in een vakantiehuisje gezeten waar de bedden net tijdens onze vakantie vervangen werden; lekkere bedden hoor, maar we zijn wel eerder naar huis gegaan omdat we kotsmisselijk werden van de geur.
Nou kan dat natuurlijk cheap ass Chinese rotzooi zijn geweest die voor transport helmaal volgespoten was met ongedierte werende meuk, maar blij werd je er niet van.
Noted ;)

We gaan het wel even aanzien/ruiken zodra het geleverd wordt. We hebben ook weer geen haast natuurlijk, zitten niet op een schopstoel wat dat betreft.

Het oude bed en matras gooien we overigens niet weg, maar word het logeerbed in de logeerkamer. Daar zouden we ook nog tijdelijk op kunnen slapen zolang het lucht (alleen is het bed denk ik niet meteen verhuisd.

Oh wel, we hebben een paar maandjes gewacht, paar dagen extra kan dan ook nog wel :+

Maar misschien valt de lucht wel reuze mee.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190181568
Op ons nieuwe matras stond dat 2 uur luchten (ofzoiets) genoeg was :) Ook geen rare geur geroken daarna
  vrijdag 29 november 2019 @ 10:41:52 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190181789
Wij konden ook meteen op onze nieuwe matrassen slapen.
KuikenGuppy
  vrijdag 29 november 2019 @ 11:03:44 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190182110
Ik heb noodgedwongen ook meteen op de nieuwe matrassen geslapen, zowel bij de huidige boxspring als het Ikea-matras ervoor. Volgens de medewerkers in de winkel kon dat weinig kwaad, was het vooral voor de zekerheid. Heb het wel na de nacht weer afgehaald en met de ramen open nog even een dagje extra laten luchten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190182111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee dat lijkt mij ook niet. Ik zou het juist heel raar vinden als ze niet even checken wat voor vaatwasser we hebben en hoe de meterkast eruit ziet enzo.
De vaatwasser en koelkast interesseerden me niks. Werden toch vervangen. Naja de groepenkast ook, maar de meterkast openen en foto’s ervan maken was ook wel belangrijk voor de plannen.

Sowieso van alles foto’s gemaakt zodat goed gepland kon worden.
  vrijdag 29 november 2019 @ 11:05:10 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190182127
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 11:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

De vaatwasser en koelkast interesseerden me niks. Werden toch vervangen. Naja de groepenkast ook, maar de meterkast openen en foto’s ervan maken was ook wel belangrijk voor de plannen.

Sowieso van alles foto’s gemaakt zodat goed gepland kon worden.
De koelkast gaat hier mee (staat los), maar ons huis staat op de markt als instapklaar, dus ga ervan uit dat mensen niet alles gaan vervangen en dan zou ik op z'n minst even het merk willen checken enzo. Dus prima hoor, alleen nachtkastjes en kledingkasten enzo vind ik echt privé.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190182557
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 11:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

De koelkast gaat hier mee (staat los), maar ons huis staat op de markt als instapklaar, dus ga ervan uit dat mensen niet alles gaan vervangen en dan zou ik op z'n minst even het merk willen checken enzo. Dus prima hoor, alleen nachtkastjes en kledingkasten enzo vind ik echt privé.
Toen wij ons eerste huis kochten, deed de bewoner de rondleiding zelf. En hij deed dus ook kastjes open en dicht voor ons. Zo ook de kast op zijn slaapkamer....
Wel een indrukwekkende (gay)porn collectie aan dvd’s >:) :+
pi_190183171
Volgens mij trekken ze alleen vaste kasten open en geen kasten die mee kunnen/gaan tijdens een bezichtiging :)
  vrijdag 29 november 2019 @ 12:59:36 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190183731
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 11:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Toen wij ons eerste huis kochten, deed de bewoner de rondleiding zelf. En hij deed dus ook kastjes open en dicht voor ons. Zo ook de kast op zijn slaapkamer....
Wel een indrukwekkende (gay)porn collectie aan dvd’s >:) :+
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190191010
Oke, de meubelmaker is geweest en we hebben een offerte voor de gangkast. Het is veel hoger dan we eigenlijk wilden uitgeven aan die kast. Een groot deel van de kosten zit in arbeid, hij heeft 48 uur daarvoor opgenomen in de offerte. Is dat (te) veel voor het maken & monteren van een gangkast?

We hebben geen uitzonderlijke wensen voor de binnenkant van de kast; 1 deel met planken, een deel als voorraadkast met wat planken en een 3e deel onder het lagere stuk van de trap waar alleen een deurtje voor moet.
pi_190196480
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:16 schreef Fazz het volgende:
Oke, de meubelmaker is geweest en we hebben een offerte voor de gangkast. Het is veel hoger dan we eigenlijk wilden uitgeven aan die kast. Een groot deel van de kosten zit in arbeid, hij heeft 48 uur daarvoor opgenomen in de offerte. Is dat (te) veel voor het maken & monteren van een gangkast?

We hebben geen uitzonderlijke wensen voor de binnenkant van de kast; 1 deel met planken, een deel als voorraadkast met wat planken en een 3e deel onder het lagere stuk van de trap waar alleen een deurtje voor moet.
Ter vergelijking: onze meubelmaker is naar verwachting twee dagen bezig met onze badkamerkast. In die tijd zit ook het aflakken. Die 48 uur lijkt me wat aan de hoge kant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190197171
De panelen worden gespoten. En natuurlijk kost inmeten, op maat zagen, spuiten en monteren tijd. Maar is dat echt meer dan een week werk? :?

Ik vind het wel lastig. Er moet hoe dan ook een kast komen daar, maar deze offerte is nu meer dan 8k en dat heb ik er niet voor over. (Er liggen nog meer klussen om te doen O-) )
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:30:15 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190197572
:o Dat vind ik ook echt buitensporig duur. Het zal best een lastig hoekje zijn, maar ik zou dat er ook niet voor over hebben.
***
pi_190197770
8K :o als in 8.000?
Dat vind ik ook echt buitensporig! Dat moet echt goedkoper kunnen.
Welke regio zit je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190198102
Yep, Een hoop geld. Hij maakt mooie dingen hoor, in ons oude huis heeft hij een hele mooie kast gemaakt. Maar die kostte dus lang niet zo veel :+

Regio is randstad :)
pi_190198566
In ons oude huis maakte een timmerbedrijf voor ons een prachtige extra counter voor naast de keuken met laatjes en wijnrek en vakken, en dat kostte nog geen kwart van 8k. Een trapkast voor dat geld vind ik tamelijk bizar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190200027
Wellicht maakt een meubelmaker te mooie dingen met te mooie materialen en daardoor te lang mee bezig is voor een trapkast. Kan me voorstellen dat een losse kast een heel ander verhaal is.
Misschien bijv. een Hubo handiger met "standaard" inbouwkast opties waarbij zij panelen al kant en klaar hebben (of bestellen) en op maat maken en inbouwen? Denk dat alleen de buitenkant van de kast heel belangrijk is qua afwerking en binnenin de kast het gewoon vooral netjes en praktisch moet zijn?
pi_190213902
Morgen wordt de nieuwe vloer gelegd, net die lelijke laminaat er uit gehaald... nu is het even een dagje kamperen _O-

Gelukkig alleen in de woon en eetkamer !

Ik was hier...
pi_190216232
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:45 schreef Fazz het volgende:
De panelen worden gespoten. En natuurlijk kost inmeten, op maat zagen, spuiten en monteren tijd. Maar is dat echt meer dan een week werk? :?

Ik vind het wel lastig. Er moet hoe dan ook een kast komen daar, maar deze offerte is nu meer dan 8k en dat heb ik er niet voor over. (Er liggen nog meer klussen om te doen O-) )
Jezus. Bij ons blijft-ie onder 1k voor twee dagen werk aan één kast, al hebben wij wel goedkoop materiaal. Ik zou concurrerende offertes opvragen. Je kunt die altijd nog gebruiken om met je eigen meubelmaker te onderhandelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190239431
:D Duidelijk. Ik ga nog maar wat offertes opvragen :s)
pi_190255190
De vloer ligt !!


De plinten komen morgen nog, stopcontacten nog vervangen, nieuwe bank, deuren er in hangen (en nog een paar kopen) en dan is het ver klaar *)
Ik was hier...
pi_190260059
Netjes! wat is de officiële benaming van die kleur groen en welke verf hebben jullie gebruikt?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190260240
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Netjes! wat is de officiële benaming van die kleur groen en welke verf hebben jullie gebruikt?
Early dew van flexa of histor zegt mijn wederhelft :P
Ik was hier...
pi_190260316
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:36 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Early dew van flexa of histor zegt mijn wederhelft :P
Haha die wilde mijn vriendin ook eerst _O-

zijn allemaal hetzelfde :+

inmiddels hier wat bijgesteld naar de kleur 'ambachtelijk'

https://www.kleurenwaaier(...)069-05-ambachtelijk/

maar ziet er puik uit hoor ^O^

Hier nog even twee dagjes uitzitten. Vrijdag eindelijk eindinspectie en notaris. Can't wait :s)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190260913
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:45 schreef Fazz het volgende:
De panelen worden gespoten. En natuurlijk kost inmeten, op maat zagen, spuiten en monteren tijd. Maar is dat echt meer dan een week werk? :?

Ik vind het wel lastig. Er moet hoe dan ook een kast komen daar, maar deze offerte is nu meer dan 8k en dat heb ik er niet voor over. (Er liggen nog meer klussen om te doen O-) )
Wij hebben de hele zolder laten voorzien van maatwerk inbouwkasten en schotten en dat kostte, inclusief het slopen en afwerken van het dak en het aanbrengen van een dakraam ongeveer 8000 euro :o En daar is de timmerman toch zeker 1,5 week mee bezig geweest. Wat jij beschrijft vind ik heel veel geld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190261094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:48 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Haha die wilde mijn vriendin ook eerst _O-

zijn allemaal hetzelfde :+

inmiddels hier wat bijgesteld naar de kleur 'ambachtelijk'

https://www.kleurenwaaier(...)069-05-ambachtelijk/

maar ziet er puik uit hoor ^O^

Hier nog even twee dagjes uitzitten. Vrijdag eindelijk eindinspectie en notaris. Can't wait :s)
Ik heb het inderdaad volledig aan haar over gelaten _O- alleen de bank daar wil ik inspraak in hebben !

Thanks ! Zijn er echt blij mee.

Ah spannend joh, wachten duurt lang hè ;(

Die kleur lijkt er sprekend op :P
Ik was hier...
  woensdag 4 december 2019 @ 09:27:50 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_190261125
Early dew is ook wel de meest gekozen muurverf naast wit, dus niet zo gek dat ze hetzelfde kiezen ;)
Vloer ziet er fraai uit nismo! Het is al bijna af joh!
disclaimer
pi_190261456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij hebben de hele zolder laten voorzien van maatwerk inbouwkasten en schotten en dat kostte, inclusief het slopen en afwerken van het dak en het aanbrengen van een dakraam ongeveer 8000 euro :o En daar is de timmerman toch zeker 1,5 week mee bezig geweest. Wat jij beschrijft vind ik heel veel geld.
Werkt die timmerman ook in de randstad? O-)
pi_190264975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:48 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Haha die wilde mijn vriendin ook eerst _O-

zijn allemaal hetzelfde :+

inmiddels hier wat bijgesteld naar de kleur 'ambachtelijk'

https://www.kleurenwaaier(...)069-05-ambachtelijk/

maar ziet er puik uit hoor ^O^

Hier nog even twee dagjes uitzitten. Vrijdag eindelijk eindinspectie en notaris. Can't wait :s)
Wij hebben deze kleur genomen en daar ben ik heel blij mee:


Castle Gray van Farrow & Ball.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190267397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben deze kleur genomen en daar ben ik heel blij mee:

[ afbeelding ]
Castle Gray van Farrow & Ball.
Ziet er ook mooi uit ^O^

Als kerel zie ik de subtiliteiten niet tussen deze gradaties groen, het zit voor mn gevoel allemaal dicht tegen elkaar aan :+

Hoop maar dat het een beetje mooi en stijlvol wordt straks, beetje zoals jouw voorbeeld ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190267571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 17:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ziet er ook mooi uit ^O^

Als kerel zie ik de subtiliteiten niet tussen deze gradaties groen, het zit voor mn gevoel allemaal dicht tegen elkaar aan :+

Hoop maar dat het een beetje mooi en stijlvol wordt straks, beetje zoals jouw voorbeeld ;)
Snap ik. Je hebt sowieso weinig aan plaatjes op je beeldscherm, hoor. Ik zou als het even kan altijd een tester uitproberen op een muur.

Ik vind Early Dew een voorbeeld van een kleur die eigenlijk altijd wel goed is (daarom kiezen zoveel mensen ervoor). Maar dat geldt niet voor alle kleuren in dat spectrum. Sommige kleuren zijn te flets, andere niet groen genoeg, weer andere niet interessant genoeg. De kleur die wij in de keuken hebben (Castle Gray) ziet er telkens weer heel anders uit, afhankelijk van het moment van de dag en of er kunstlicht aanstaat. En toch is het bij ons altijd een mooie kleur, net als Early Dew. Vandaar dat ik 'em even noem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190293021
^O^

Kleur was al helemaal gekozen en gemengd :P

Hier is het bijna zo ver *O*

9 uur eindinspectie, 10 uur notaris. Daarna aan de slag, zin in!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator vrijdag 6 december 2019 @ 08:38:41 #103
5428 crew  miss_sly
pi_190293699
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:27 schreef LuNaTiC het volgende:
^O^

Kleur was al helemaal gekozen en gemengd :P

Hier is het bijna zo ver *O*

9 uur eindinspectie, 10 uur notaris. Daarna aan de slag, zin in!
D-day?
Veel plezier *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 december 2019 @ 08:43:27 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_190293754
Veel plezier lunatic!!
disclaimer
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:15:52 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190294734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:27 schreef LuNaTiC het volgende:
^O^

Kleur was al helemaal gekozen en gemengd :P

Hier is het bijna zo ver *O*

9 uur eindinspectie, 10 uur notaris. Daarna aan de slag, zin in!
Succes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:24:04 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190294828
Succes en veel plezier Lunatic!
***
pi_190294933
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:27 schreef LuNaTiC het volgende:
^O^

Kleur was al helemaal gekozen en gemengd :P

Hier is het bijna zo ver *O*

9 uur eindinspectie, 10 uur notaris. Daarna aan de slag, zin in!
Gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:43:57 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190295043
Gefeliciteerd Luna!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190306137
Dank allen!

Nog niet echt kunnen reageren, want druk druk druk.

Net pas thuis, vandaag wat muren kunnen schilderen, irritante hoogslaper die echt goed in elkaar zat geschroefd en gekit eruit geslopen, natuurlijk internet en muziek (Sonos) geregeld, gelijk nieuwe koffiemachine uitgepakt en geïnstalleerd en verder ook veel rondleidingen gegeven waardoor het minder opschoot dan we hadden gewild :P

Qua irritaties en moeheid viel het alleszins mee tot nu toe, alleen kleine tegenvaller op het einde;

Bewoners blijken een heel klikaanklikuit domoticasysteem te hebben aangelegd voor het licht, alleen moeten we nog ff zien hoe we alles aan de praat krijgen bij een nieuw account. Was nog niet gelukt. Gelukkig nog wel een afstandsbediening om het mee te bedienen..

Totdat vriendinlief dacht de afstandsbedieningen even weg te leggen bij het schilderen, maar bedacht dat het wel kon liggen onder het koffiezetapparaat wat dus zo nu en dan een autoreinigingsmodus aanzet :+

Oftewel, helemaal nat, ab deed het niet meer, klikaanklikuit app niet aan de praat gekregen (ontdekten we pas ook 23.00u ‘s avonds, dus nu noodgedwongen de lampen beneden aan moeten laten :X

Nu in een bak rijst gelegd, hopelijk doet ie het morgen gewoon weer, of kunnen we met de app connecten. Nahja, moeten er maar de humor van inzien he?

Voor de belangstellenden ff snel wat fotootjes geschoten. Later dit weekend vast wel meer. Voor mn eigen gemak even een imgur albumpje: https://imgur.com/a/GQclaPJ
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190306185
Kregen als extra verrassing dat ene kleine opbergkamertje in het souterrain met die lege pallet op de foto er ineens extra bij vandaag. Die hele ruimte stond nooit op de plattegrond, niet open geweest bij fe bezichtigingen, was volgens de makelaar ooit eens de oude deur naar buiten maar nu dicht.

Extragratis bergruimte, überhandig om wat stellingkasten neer te zetten of simpelweg wa lt dozen te stapelen *D
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190308871
Wauw @LuNaTiC, wat een grotemensenhuis! En heel strak allemaal. Jullie gaan er dus kleur in brengen - ik zag het groen al op de muren zitten. Zijn er nog andere plannen? Het ziet er op de foto's uit als een instapklaar huis.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 07-12-2019 09:51:38 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 december 2019 @ 09:58:53 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190309015
Moest lachen om de kindernamen op dat krijtbord :+

Ik vind het erggg klinisch maarrrrr werd superblij toen ik het groen zag op de muur. Benieuwd wat jullie ervan gaan maken!
Uit welk jaar dateert dit huis? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190309119
Het was erg satisfying (zoals m'n zoontje zou zeggen) om de stickers in de keuken verwijderd te zien. :+ En inderdaad, de kindernamen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:07:07 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_190309126
Door de kindernamen op het bord vielen die gruwelteksten in het huis wel meteen op zijn plaats :+
disclaimer
  zaterdag 7 december 2019 @ 10:07:58 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190309137
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:07 schreef SQ het volgende:
Door de kindernamen op het bord vielen die gruwelteksten in het huis wel meteen op zijn plaats :+
Yep :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190309946
Dank allen! Het is inderdaad een instapklaar huis. Het is in 1988 gebouwd maar in 2014 geheel verbouwd en gerenoveerd. Oa de uitbouw (keuken), dakkappellen, echt alles is dan ook in dat jaar gloedjenieuw gedaan; de keuken, het stucwerk, de gietvloer, laminaten vloeren boven, badkamer met kwartscoating, alles goed geïsoleerd, hr-glas, vloerverwarming, noem het allemaal maar op.

We gaan het natuurlijk wel eigen maken met oa die groene muren, onze eigen meubeltjes (alles nieuw hoera) en vooral gezellig met heel veel planten (mijn vriendin is de crazy plantlady, in ons huidige apartement hebben we al meer dan 100 planten).

Boven is het allemaal niet zo spannend, schilderen en dan logeerkamer, studeerkamer en slaapkamer inrichten.

De garage en het soutterrain wordt mijn project. Wordt mijn mancave. Morgen vloer op leggen, van die rubber/kunstofpuzzelstukmatten die je ook wel eens in de sportschool ziet. Maandag wordt de pooltafel geleverd en laat nu in België een mooie custom ronde bartafel op maat maken inclusief krukken. Bartafel staat op een robuust eiken wijn/bier/whiskeyvat en de merklogo’s en namen erop van Hertog Jan.

Komt ook ooit nog een simpel rvs aanrecht met spoelbak in en koelkast ernaast.

Verder hang ik er nog een dartboard op, heb ik een photoplaykasr van vroegah op de kop getikt, kunnen we ook een topper leggen op de pooltafel voor een potje ping pong 🏓

oja en het fijne van een souterrain/ het wordt er pikkedonker dus mn beamertje kan er nog een rondje mee voor een potje karaoke en voetbalwedstrijden.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190311320
Dat klinkt heerlijk, zo'n mancave. Ik wil er ook wel een.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 december 2019 @ 13:45:34 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190311456
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 10:07 schreef SQ het volgende:
Door de kindernamen op het bord vielen die gruwelteksten in het huis wel meteen op zijn plaats :+
:D
Ik deed ook :’) toen ik die namen zag.

Maar wat een tof huis zeg! Ik ben verliefd op je vloer en de algehele uitstraling! O+
***
pi_190311506
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt heerlijk, zo'n mancave. Ik wil er ook wel een.
Gelukkig mijn wederhelft ook ;) sommige vriendinnen van haar keken dr raar aan. Maar ze zegt: als hij daar nou gelukkig van wordt... dan word ik dat ook.

Belangrijker nog is dat zij poolen en tafeltennissen net zo leuk vindt als ik dus we gaan daar samen veel doorbrengen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190311529
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 13:45 schreef BE het volgende:

[..]

:D
Ik deed ook :’) toen ik die namen zag.

Maar wat een tof huis zeg! Ik ben verliefd op je vloer en de algehele uitstraling! O+
Dankjewel!

Leen Bakker letters en krijtmuurtje was het eerste wat er af ging en overgeschilderd werd. Zo zonde en kitscherig vonden we het.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190325435
De buurman heeft een gitaar ;( :X luister nu al 20 min naar de mishandeling van de intro van Smoke on the water, afgewisseld met het mishandelen van de intro van Nothing else matters.

:'(

Hoop dat ie zo naar zijn werk vertrekt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190325634
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:08 schreef Syrena het volgende:
De buurman heeft een gitaar ;( :X luister nu al 20 min naar de mishandeling van de intro van Smoke on the water, afgewisseld met het mishandelen van de intro van Nothing else matters.

:'(

Hoop dat ie zo naar zijn werk vertrekt.
Gefeli... Wij luisteren al 6 jaar elke dag naar een buurman met een drumstel die nog nooit een ander deuntje heeft gespeeld dan het enige wat 'ie kent...
  zondag 8 december 2019 @ 15:46:25 #123
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_190328882
Gister geen update gegeven al had ik dat wel willen doen. Maar waren 2 latertjes geworden afgelopen 2 dagen.

Zijn al erg lekker op dreef. Elke keer als we bij ons wegrijden is het een volle suzuki + aanhanger en een BMW X1 die volgestouwd worden met verhuisspullen dus gaat al lekker de goede kant op.

Hier de hele begane grond geschilderd (behalve de gang, doen we na het verhuizen. Groen is echt wel mooi en strak geworden al zeg ik het zelf. Heeft mn vriendinnetje goed gedaan!

Ik ben zelf vooral bezig geweest met slopen, afvoeren van sloopmateriaal en dingen in elkaar zetten. Na 4 kleine en 2 grote Besta’s kan ik geen Ikea-kast meer zien. Over die kleine kasten in de woonkamer komt nog een mooie eikenhouten plank van 4.20m.

Garage hebben we het vloertje in elkaar gepuzzeld en dat pakte helemaal uit zoals ik gehoopt had. Gelijk een ander aanzicht en voelt ook onder je voeten stukken fijner aan dan die oude blauwe betonnen vloer. Pooltafel kan morgen komen!

Verder komen het bed, salontafel en die plank. Morgen dus al hier slapen als er niks geks gebeurt.

Paar snelle fotootjes: https://imgur.com/a/0pnjGhH
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 8 december 2019 @ 15:49:34 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190328924
Lekker bezig ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190329357
Mooi, die zwarte kast. Is dat ook een Besta?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 8 december 2019 @ 16:54:00 #126
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_190329878
Yep!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190330548
Wij wonen inmiddels ruim een maand in ons nieuwe huis, en het is zo fijn! We zijn zo blij met ons nieuwe huis na de grote verbouwing. Het heeft nogal wat moeite en stress gekocht, maar het is waard. En als het goed is gaan we hier nooit meer weg!

Nu een vraag aan jullie: hoe hebben jullie je tuininrichting geregeld? Ik ben op zoek naar boeken of websites om me in te lezen of iemand die tuin ontwerpen maakt (die ik niet meteen de opdracht voor de hele tuin hoef te laten doen - dat zie je namelijk vaak ben ik achter ...) , hebben jullie een start voor mij?

We hebben een beetje een idee wat we in de tuin willen qua spullen / terras / parkeerplaats, maar we zitten ook met de beperking van huidige bomen en dergelijke. En tuin architecten hebben toch vaak een ander inzicht dan je zelf hebt ...
  zondag 8 december 2019 @ 19:50:47 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_190332777
Bij de tuinen van appeltern kun je voor een hele schappelijke prijs een tuintekening laten maken. Zit je nergens aan vast, je betaalt echt alleen voor het advies. Hebben wij ook laten doen in ons vorige huis en met best goede ideeën daar vertrokken :)

https://appeltern.nl/nl/tuinadvies/schetsservice/
disclaimer
pi_190333487
De tuinen van Appeltern hebben ook elk jaar de tuinadviesdagen, dan kun je gratis een schets van je tuin laten maken door een tuinarchitect. Je moet dan van tevoren reserveren en je betaalt wel de toegang tot de tuinen van Appeltern.
  zondag 8 december 2019 @ 21:16:52 #130
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_190334598
Zo, weer flink opgeschoten vandaag. Je kunt weer blij worden van kleine dingen, zoals geheel nieuw mooi servies, mat zwart bestek en nieuwe glazen.

Hadden geen zin om onze oude zooi samen te voegen. Zij had vooral nog spul uit haar studententijd en ik had op zich prima dingen maar smaak was ook veranderd.

Dus alles maar nieuw, en ik weet niet waarom ik als vent hier enthousiast van word, maar toch is het zo :P

https://imgur.com/a/M87ftmR

Vooral die dubbelwandige koffieglazen zijn zo mooi. Kast moet nog verder aangevuld worden met speciaalbierglazen, theeglazen wil nog iets meer latte macchiatoglazen.

Morgen alle spullen mee om daar te kunnen blijven slapen ‘s avonds. Bed wordt geleverd en pooltafel, salontafel en plank.

‘S Avond voor het eerst chillen in het bubbelbad :D
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190335256
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:38 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij wonen inmiddels ruim een maand in ons nieuwe huis, en het is zo fijn! We zijn zo blij met ons nieuwe huis na de grote verbouwing. Het heeft nogal wat moeite en stress gekocht, maar het is waard. En als het goed is gaan we hier nooit meer weg!

Nu een vraag aan jullie: hoe hebben jullie je tuininrichting geregeld? Ik ben op zoek naar boeken of websites om me in te lezen of iemand die tuin ontwerpen maakt (die ik niet meteen de opdracht voor de hele tuin hoef te laten doen - dat zie je namelijk vaak ben ik achter ...) , hebben jullie een start voor mij?

We hebben een beetje een idee wat we in de tuin willen qua spullen / terras / parkeerplaats, maar we zitten ook met de beperking van huidige bomen en dergelijke. En tuin architecten hebben toch vaak een ander inzicht dan je zelf hebt ...
Ik heb de afgelopen keer de tuin zelf ontworpen en dat ging best prima. Het fijne was wel dat ik er al een jaar woonde, dus wist hoe de zon draaide en hoe ik bepaalde dingen wilde aanpakken. Ik ben zelf van plan om Sifra te benaderen voor een tuinontwerp. Ik vind haar manier van denken en kijken naar de natuur heel tof. En ze maakt alleen maar ontwerpen voor mensen die het zelf (laten) maken door iemand anders. En ze wilt zelf eventueel wel meehelpen met het realiseren als je dat graag wilt.

En pinterest is geweldig voor inspiratie O+
  zondag 8 december 2019 @ 21:47:41 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_190335327
Heeft iemand nog tips voor out of the box interieur stijladvies regio 040?

Wij kunnen zelf best veel, maar ik zou toch graag nog wel wat tips krijgen van een pro.
disclaimer
pi_190335809
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:47 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor out of the box interieur stijladvies regio 040?

Wij kunnen zelf best veel, maar ik zou toch graag nog wel wat tips krijgen van een pro.
Stijlvast! Kijk maar eens op haar site. Heeft zelf ook een gaaf huis, staat toevallig deze maand in de bijlage van VT Wonen. Kleurrijke stijl en bovendien leuk mens (oud collega).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190339147
Dank je! Dit
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen keer de tuin zelf ontworpen en dat ging best prima. Het fijne was wel dat ik er al een jaar woonde, dus wist hoe de zon draaide en hoe ik bepaalde dingen wilde aanpakken. Ik ben zelf van plan om Sifra te benaderen voor een tuinontwerp. Ik vind haar manier van denken en kijken naar de natuur heel tof. En ze maakt alleen maar ontwerpen voor mensen die het zelf (laten) maken door iemand anders. En ze wilt zelf eventueel wel meehelpen met het realiseren als je dat graag wilt.

En pinterest is geweldig voor inspiratie O+
Dank je! Het type tuin dat zij maakt is precies wat wij zoeken: niet te strak, eetbaar en bloemen / bijen enz!

Appeltern ga ik ook nog even naar kijken.
pi_190339206
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:47 schreef SQ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor out of the box interieur stijladvies regio 040?

Wij kunnen zelf best veel, maar ik zou toch graag nog wel wat tips krijgen van een pro.
Wij hebben met BaasKleinbloesem gewerkt (zitten in Eindhoven). Zij kunnen qua interieur heel veel. Weet niet of het precies is wat je zoekt maar op hun site staan veel voorbeelden.
pi_190341147
Er wordt vandaag weer druk geleverd en gewerkt.

Salontafel en plank zijn binnen. Pooltafel wordt as we speak gemonteerd.

https://imgur.com/a/NpD0grJ
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 9 december 2019 @ 12:01:32 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190341728
Hoppppa! Huis verkocht :D In principe tenminste, het eerste bod is binnen en ligt 4,8% boven onze toch al fikse vraagprijs.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190341870
Nice! Gefeliciteerd!!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 12:11:58 #139
5428 crew  miss_sly
pi_190341902
Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190341961
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Hoppppa! Huis verkocht :D In principe tenminste, het eerste bod is binnen en ligt 4,8% boven onze toch al fikse vraagprijs.
:o nice
  maandag 9 december 2019 @ 12:19:06 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190342010
Txs! We wachten de rest van vandaag even af (hadden aangegeven vandaag biedingen te ontvangen en morgenvroeg een knoop door te hakken), maar dit is hoe dan ook al reden voor een feestje :D het staat nog geen week te koop...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190344936
hij staat O+



En het bed staat er ook.

helaas te hoog hoofdbord meegeleverd, is weer mee teruggenomen en wordt opnieuw ingekort en nageleverd:



Thuis had ik altijd 180x220, bij mijn vriendin had ik 160x200 en nu gaan we naar 200x220 *O*
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 9 december 2019 @ 15:11:41 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190345091
Wow, 200*220 :o O+
Ziet er goed uit allemaal ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 december 2019 @ 15:12:07 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190345099
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Hoppppa! Huis verkocht :D In principe tenminste, het eerste bod is binnen en ligt 4,8% boven onze toch al fikse vraagprijs.
Netjes hoor _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 december 2019 @ 15:12:56 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190345109
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
hij staat O+

[ afbeelding ]

En het bed staat er ook.

helaas te hoog hoofdbord meegeleverd, is weer mee teruggenomen en wordt opnieuw ingekort en nageleverd:

[ afbeelding ]

Thuis had ik altijd 180x220, bij mijn vriendin had ik 160x200 en nu gaan we naar 200x220 *O*
Zo, goeie mannenkelder en ultieme batsplek geregeld, essentie van je huis is klaar dus ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190345137
Wat relaxed Tink! Dat voelt goed zo'n eerste bod, en wieweet wat er nog volgt 8-)

Jullie gaan snel Lunatic! Mooie kleur op de muur beneden :)
pi_190345151
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:01 schreef LuNaTiC het volgende:
hij staat O+

[ afbeelding ]

En het bed staat er ook.

helaas te hoog hoofdbord meegeleverd, is weer mee teruggenomen en wordt opnieuw ingekort en nageleverd:

[ afbeelding ]

Thuis had ik altijd 180x220, bij mijn vriendin had ik 160x200 en nu gaan we naar 200x220 *O*
Wat ligt er op de vloer onder je pooltafel? Ligt dat een beetje vast? Zou je daar op kunnen dansen zonder weg te schuiven?
pi_190345521
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Wat ligt er op de vloer onder je pooltafel? Ligt dat een beetje vast? Zou je daar op kunnen dansen zonder weg te schuiven?
https://www.hbm-machines.(...)oor-vloerbescherming

Vind je vraag lastig te beantwoorden, wat bedoel je met dansen? Serieus stijldansen of een beetje losjes kroegdansen? :P of dansende kinderen?

Met naaldhakken zou ik het sowieso niet aanraden, het is nogal verend rubber spul, dus dat loopt niet lekker ;)

Het voelt wel lekker aan met gewone schoenen en voeten, denk dat het goed blijft liggen (zeker als je het om en om legt en hier en daar wat zware voorwerpen hebt. Hier ligt het gewoon los zondet lijm/kit en met gewoon lopen blijft het prima liggen dus denk dat dansen ook wel lukt.

Ga mn bokszak ook nog ophangen een keertje dan kan ik beoordelen of het goed blijft liggen.

Tot nu toe top spul, al vraag ik me nog wel een beetje af hie het gaat als het onvermijdelijke biertje een keertje om wordt gestoten...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190353794
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 15:28 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

https://www.hbm-machines.(...)oor-vloerbescherming

Vind je vraag lastig te beantwoorden, wat bedoel je met dansen? Serieus stijldansen of een beetje losjes kroegdansen? :P of dansende kinderen?

Met naaldhakken zou ik het sowieso niet aanraden, het is nogal verend rubber spul, dus dat loopt niet lekker ;)

Het voelt wel lekker aan met gewone schoenen en voeten, denk dat het goed blijft liggen (zeker als je het om en om legt en hier en daar wat zware voorwerpen hebt. Hier ligt het gewoon los zondet lijm/kit en met gewoon lopen blijft het prima liggen dus denk dat dansen ook wel lukt.

Ga mn bokszak ook nog ophangen een keertje dan kan ik beoordelen of het goed blijft liggen.

Tot nu toe top spul, al vraag ik me nog wel een beetje af hie het gaat als het onvermijdelijke biertje een keertje om wordt gestoten...
Meer dat ik me afvroeg of het geschikt zou zijn voor Zumba of body pump in mijn sportkamer. Maar wellicht dat dat verende dan niet zo handig is.
pi_190354233
Het is ook wel minimaal en ook weer niet alsof je op een trampoline zit.

Je zou een pakketje van 4 stuks kunnen bestellen en uitproberen.

Ik zag ze bij de Action ook in de 40x40 uitvoering.

Net even flink staan springen/danseb om het een stresstest te geven maar het bleef gewoon goed liggen
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 9 december 2019 @ 22:28:46 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190354526
Is er nog iemand in regio 020 met verhuisdozen over toevallig? Dan kan ik beginnen met puinruimen voor de fundafoto's volgende maand }:| .

@Tink89 , hoe ging het open huis eigenlijk? Tof dat het al een bod opgeleverd heeft, maar hoe was het om te doen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:11:14 #152
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_190358424
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:28 schreef Lemijn het volgende:
Is er nog iemand in regio 020 met verhuisdozen over toevallig? Dan kan ik beginnen met puinruimen voor de fundafoto's volgende maand }:| .

@:Tink89 , hoe ging het open huis eigenlijk? Tof dat het al een bod opgeleverd heeft, maar hoe was het om te doen?
gouden tip: bel een verhuisbedrijf in de buurt en vraag of je wat gebruikte dozen van ze kan overnemen. De meesten doen dat voor een euro per doos of iets in die geest. Goedkoper dan die van de bouwmarkt en 3 keer zo stevig.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:59:21 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190358810
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:28 schreef Lemijn het volgende:
Is er nog iemand in regio 020 met verhuisdozen over toevallig? Dan kan ik beginnen met puinruimen voor de fundafoto's volgende maand }:| .

@:Tink89 , hoe ging het open huis eigenlijk? Tof dat het al een bod opgeleverd heeft, maar hoe was het om te doen?
Ik vond het intens, maar goed te doen. Het scheelt dat we geen groots aangekondigd echt open huis hadden, maar aanmeldingen zegmaar. Dus uiteindelijk 9 mensen over de vloer gehad en er waren steeds 2-3 koppels tegelijk binnen. Ik stond beneden, manlief boven. Ik had een lijstje van dingen die ik moest of wilde vertellen (kruipruimteluik verplaatst, we nemen wat bomen en struiken mee, buitenboel is geschilderd, asbest op het dak van de schuur enzovoorts) en manlief ook. Zodat we even konden checken of we niks vergeten waren.

En weet je? Na een uur en een paar minuten was het voorbij. En was alles weer van ons. Dweil erdoor en klaar. En toen gingen we een kerstboom kopen en had ik mijn plek weer terug.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190358982
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:28 schreef Lemijn het volgende:
Is er nog iemand in regio 020 met verhuisdozen over toevallig? Dan kan ik beginnen met puinruimen voor de fundafoto's volgende maand }:| .
allsafe zit in 020 toch? Die hebben de stevigste/goedkoopste dozen heb ik uitgezocht.
pi_190361390
We kunnen nu ook tafeltennissen (nouja, zodra we batjes en pingpongballetjes hebben):



Eettafel is binnen O+



TV opgehangen en eikenhouten plank even op de Besta-kastjes gehesen om het effect te bekijken (moet nog even vast worden gemonteerd:



It's all coming together, zoals we ook wel hadden gehoopt :)

Nu alleen dat de meubelleverancier voor de eetstoelen, eetbank, loungebank en feautuil nog snel gaat bellen voor een bezorgafspraak, dat is het laatste wat nog binnen moet komen nu...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 10 december 2019 @ 14:05:44 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190362314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:59 schreef LuNaTiC het volgende:
We kunnen nu ook tafeltennissen (nouja, zodra we batjes en pingpongballetjes hebben):

[ afbeelding ]

Eettafel is binnen O+

[ afbeelding ]

TV opgehangen en eikenhouten plank even op de Besta-kastjes gehesen om het effect te bekijken (moet nog even vast worden gemonteerd:

[ afbeelding ]

It's all coming together, zoals we ook wel hadden gehoopt :)

Nu alleen dat de meubelleverancier voor de eetstoelen, eetbank, loungebank en feautuil nog snel gaat bellen voor een bezorgafspraak, dat is het laatste wat nog binnen moet komen nu...
Mooi hoor! Al zou ik de Besta aan de muur hangen, dat staat zo veel ruimtelijker... Maar wel tof, dat blad zo erop O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190362410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mooi hoor! Al zou ik de Besta aan de muur hangen, dat staat zo veel ruimtelijker... Maar wel tof, dat blad zo erop O+
Kwestie van smaak idd, maar, zou natuurlijk altijd nog wel kunnen :)

Maar hier luister ik maar naar de baas in huis :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 10 december 2019 @ 14:31:26 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190362614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:14 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Kwestie van smaak idd, maar, zou natuurlijk altijd nog wel kunnen :)

Maar hier luister ik maar naar de baas in huis :+
Heel verstandig!

Wij overwegen - nu we behoorlijk wat extra budget hebben - om de vloerverwarming uit te breiden... Is wel een flinke rotklus, maar dan kunnen wel die lelijke radiatoren beneden weg en dat is wel echt O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190362848
Heb je alles wel meegenomen in de kosten Tink? Je overwaarde kan gebruikt worden voor de makelaarskosten, overdrachtsbelasting, taxatie etc. Bij ons bleef er na verrekening van al die kosten toch een stuk minder overwaarde over :+
pi_190363018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mooi hoor! Al zou ik de Besta aan de muur hangen, dat staat zo veel ruimtelijker... Maar wel tof, dat blad zo erop O+
wij hebben er een net iets minder diep frame onderliggen van doodnormale balkjes uit de bouwmarkt. Geschilderd, dat wel. Maar je ziet ze nauwelijks omdat ze wat dieper liggen en het is wel mooier/ruimtelijker.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:08:02 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190363207
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:47 schreef Fazz het volgende:
Heb je alles wel meegenomen in de kosten Tink? Je overwaarde kan gebruikt worden voor de makelaarskosten, overdrachtsbelasting, taxatie etc. Bij ons bleef er na verrekening van al die kosten toch een stuk minder overwaarde over :+
Allemaal al berekend en de conceptafrekeningen ook al binnen enzo. Ik heb mezelf echt niet rijk gerekend, maar we hebben 26.000 meer voor het huis gekregen dan waar we onze hypotheek op gebaseerd hebben. Dus er is echt wat extra budget voor vloerverwarming en tegels O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190369640
Oh dat is dan fijn zeg O+
Ons oude huis was voor bijna 40k meer verkocht dat de hypotheek van dat huis was, maar meer dan de helft daarvan ging op aan makelaar/2x taxatie/bouwtechnische keuring/overdrachtsbelasting. Vond wat er uiteindelijk over bleef best een beetje tegenvallen :')
  dinsdag 10 december 2019 @ 21:45:29 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190369834
Het is maar net hoe je rekent toch? Ik word ook simpel van hoe al die posten steeds heen en weer schuiven. Nu staat er geloof ik 11.000 euro opgeteld door de hypotheker als 'eigen geld', oftewel dat mag ik gewoon apart gaan dokken bij de notaris. De overwaarde kan ik daar virtueel mee verrekenen, of ik kan er een stukje hypotheek gelijk weer mee aflossen, of een vloerverwarming van aanleggen of... etc. Mijn plan is om gewoon blij te zijn als ik niet failliet ben straks en dan zien we verder wel.

edit: het scheelt misschien dat ik eerst koop, dan verkoop. dus op het moment van de hypotheekakte weet ik nog niet wat ik uiteindelijk voor mijn huis ga krijgen. ik hoop natuurlijk meer dan de getaxeerde waarde, maar sowieso meer dan de 90% waar de hypotheekverstrekker mee rekent.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:07:13 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_190370421
Wij hebben een dusdanige bouwval gekocht dat onze gehele overwaarde in het bouwdepot mocht. En nog 30k extra in het bouwdepot die we er dus bij lenen. Het is inderdaad van vele zaken afhankelijk. Maar een nieuwe inrichting kun je er meestal niet van aanschaffen. Het moet wel echt vast zitten aan het huis, zoals dus vloerverwarming of een vloer.
disclaimer
pi_190375902
Wij hadden een spaarhypotheek, de nieuwe geldverstrekker rekende met het opgebouwde spaarpotje t/m augustus.
Dus toen we vorige week bij de notaris waren voor de overdracht van het oude huis, hadden we een meevaller want we hebben na augustus natuurlijk wel nog gewoon vier maanden hypotheek betaald dus ook dat spaarpotje gevuld. En ja, dat wisten we zelf ook maar op een of andere manier was dat in ons hoofd naar de achtergrond verdwenen.

Wij wonen nu ruim twee weken in ons nieuwe huis, het oude is vorige week overgedragen. Het nieuwe huis is fijn, groot, licht en voelt al als thuis.
En we hebben nog maar één hypotheek, dat is ook wel lekker. :P
pi_190376371
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:07 schreef SQ het volgende:
Wij hebben een dusdanige bouwval gekocht dat onze gehele overwaarde in het bouwdepot mocht. En nog 30k extra in het bouwdepot die we er dus bij lenen. Het is inderdaad van vele zaken afhankelijk. Maar een nieuwe inrichting kun je er meestal niet van aanschaffen. Het moet wel echt vast zitten aan het huis, zoals dus vloerverwarming of een vloer.
Klinkt herkenbaar. Ik heb 80% van de overwaarde in het bouwdepot laten storten en laat de 20% uitkeren. Dan mag het wel in gordijnen, tv en bank. alleen betaal je dan een x% aan de belastingdienst. Ging in ons geval om een bedrag <250 euro. En daarvoor krijg je wel de vrijheid om met dat geld wat andere dingen te financieren die anders niet zou lukken.
  woensdag 11 december 2019 @ 11:41:40 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190377225
Hoezo betaal je dan een X bedrag/percentage aan de BD?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190377396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:41 schreef Leandra het volgende:
Hoezo betaal je dan een X bedrag/percentage aan de BD?
Omdat ik het volgens mij niet helemaal volgens de regels in t huis investeer. Maar ik zit nog niet in die fase van de verkoop van mijn huis. Ik heb niet alle regels zo 123 in mijn hoofd :@
  woensdag 11 december 2019 @ 14:07:36 #169
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190379270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:52 schreef Puala het volgende:

[..]

Omdat ik het volgens mij niet helemaal volgens de regels in t huis investeer. Maar ik zit nog niet in die fase van de verkoop van mijn huis. Ik heb niet alle regels zo 123 in mijn hoofd :@
Dat klopt! Die overwaarde moet in je nieuwe (koop)huis gestoken worden volgens de regels van een bouwdepot en anders is er een belasting ‘nadeel’ voor dat bedrag dat je niet in het huis stopt. Wij gaan het ook na laten rekenen, we hebben nog een aardig stuk overwaarde over, het liefst wil ik dit zelf houden :P. Even na laten rekenen hoe dat belastingtechnisch uitkomt.
pi_190379418
Als het puur overwaarde is die je niet in het huis steekt, betekent dat dat je voor dat deel van je hypotheek geen hypotheekrenteaftrek hebt. Het wordt dan consumptief krediet omdat je het geld voor consumptieve aankopen (niet nagelvast) hebt gebruikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 december 2019 @ 14:40:28 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190379801
En met de huidige hypotheekrente is het maar de vraag hoe erg dat is... Wij betalen voor 20 jaar vast 1,5% rente ofzo. De aftrek daarover is toch al minimaal en dan is een lange vakantie van een deel van de overwaarde misschien wel waardevoller O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 december 2019 @ 15:37:03 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190380617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:40 schreef Tink89 het volgende:
En met de huidige hypotheekrente is het maar de vraag hoe erg dat is... Wij betalen voor 20 jaar vast 1,5% rente ofzo. De aftrek daarover is toch al minimaal en dan is een lange vakantie van een deel van de overwaarde misschien wel waardevoller O+
Dat inderdaad :)
  woensdag 11 december 2019 @ 16:44:46 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190381683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:18 schreef miss_sly het volgende:
Als het puur overwaarde is die je niet in het huis steekt, betekent dat dat je voor dat deel van je hypotheek geen hypotheekrenteaftrek hebt. Het wordt dan consumptief krediet omdat je het geld voor consumptieve aankopen (niet nagelvast) hebt gebruikt.
Dat leek mij ook, maar dat is iets anders dan een X percentage/bedrag aan de BD betalen.
Maar wellicht heeft dat met de hypotheekvorm te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 december 2019 @ 16:46:39 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190381708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:40 schreef Tink89 het volgende:
En met de huidige hypotheekrente is het maar de vraag hoe erg dat is... Wij betalen voor 20 jaar vast 1,5% rente ofzo. De aftrek daarover is toch al minimaal en dan is een lange vakantie van een deel van de overwaarde misschien wel waardevoller O+
Wat is je LTV dan? Of koop je met NHG, want ik zit met een LTV van minder dan 70% nog met 1.74% rente bij 20 jaar vast, en dat is op basis van nieuwbouw, bij bestaande bouw zou dat 1.79% zijn bij 20 jaar vast.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 december 2019 @ 16:47:32 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190381724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is je LTV dan? Of koop je met NHG, want ik zit met een LTV van minder dan 70% nog met 1.74% rente bij 20 jaar vast.
NHG :D En geen idee wat LTV is...

En voor de liefhebbers: dat is de rente van Nationale Nederlanden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 december 2019 @ 16:48:52 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190381751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

NHG :D En geen idee wat LTV is...
Loan To Value, bij een LTV van <70% dus minimaal 30% eigen geld cq overwaarde van de oude woning.

Ah, mooi, daar keek ik ook net :D
1.59 zie ik bij NHG staan.
https://www.nn.nl/Particulier/Hypotheken/Hypotheekrente.htm

Daar noemen ze het "Verhouding hypotheek/woningwaarde"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 december 2019 @ 16:50:15 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190381773
Klopt, 1,59%.

En voor een handig overzicht:

https://www.berekenhet.nl(...)-hypotheekrente.html
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190382124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat leek mij ook, maar dat is iets anders dan een X percentage/bedrag aan de BD betalen.
Maar wellicht heeft dat met de hypotheekvorm te maken.
Dat was er ook, maar als ik het opzoek, schijnt dat veranderd te zijn.
Bij banksparen heb je een fiscaal voordeel. Als je het bankspaarsaldo uit laat betalen en niet volledig in je nieuwe huis stopt, moet je dat fiscale voordeel terugbetalen. Zoiets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 december 2019 @ 17:16:32 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190382171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat was er ook, maar als ik het opzoek, schijnt dat veranderd te zijn.
Bij banksparen heb je een fiscaal voordeel. Als je het bankspaarsaldo uit laat betalen en niet volledig in je nieuwe huis stopt, moet je dat fiscale voordeel terugbetalen. Zoiets.
Ja okay, dat is dan weer logisch.
Maar wij hebben een volledig annuïtaire hypotheek dus wij zitten alleen met de verplichting die aan het hergebruiken van de overwaarde gekoppeld is.
Maar goed, met de huidige rentes is de HRA toch te verwaarlozen, dus dan is het niet zo heel spannend als je een deel niet kunt aftrekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190382224
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja okay, dat is dan weer logisch.
Maar wij hebben een volledig annuïtaire hypotheek dus wij zitten alleen met de verplichting die aan het hergebruiken van de overwaarde gekoppeld is.
Maar goed, met de huidige rentes is de HRA toch te verwaarlozen, dus dan is het niet zo heel spannend als je een deel niet kunt aftrekken.
Klopt, met de huidige rente is het echt geen probleem om een deel te gebruiken.

Bij ons gaat alles in het huis, denk ik :')
Maar goed, dan is het ook af en hoeven we voorlopig niet veel meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 december 2019 @ 19:53:56 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190385234
Ik vind mijn nieuwe hypotheek/huis de enige logische plek voor mijn overwaarde, maar misschien spreek uit de luxe positie dat er nog wat spaargeld op mijn bankrekening staat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190385281
Momenteel een van mijn favoriete topics op fok O+ Zo leuk om mee te lezen en te kijken hoe anderen het doen.
Wij hadden een tijdje geleden een gesprek over een kavel en hebben daarna bij een bouwbedrijf gezeten om een tekening en offerte te laten maken. Die is, op een aantal aanpassingen na, naar wens en nog ruim binnen budget. Dus daar gaan we mee door *O* we hebben nu een optie op de kavel en vrijdag weer een gesprek met het bouwbedrijf om te kijken wat het extra gaat kosten om hem zo energiezuinig mogelijk te laten zijn en wat dingen aan te laten passen.
Ik vind het zó spannend! :D het wordt een stuk groter dan we nu hebben met op de begane grond een aparte werkkamer voor mijn man (die werkt vaak minimaal 3 van de 5 dagen thuis) en een aangebouwde berging, dat hebben we nu ook niet. De kavel is bijna 450m2, ook het dubbele van wat we nu hebben. Duimen draaien hier nog een tijdje door, er gaat ontzettend veel eigen geld in en dat is nog even rekenen ook.
E.
pi_190385741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:53 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind mijn nieuwe hypotheek/huis de enige logische plek voor mijn overwaarde, maar misschien spreek uit de luxe positie dat er nog wat spaargeld op mijn bankrekening staat?
Wij zijn dadelijk even helemaal blut, denk ik. Tenminste, wat overwaarde en spaargeld betreft. Maar ik weet ook dat als we dadelijk weer geen dubbele lasten meer hebben, we na spaargeld zo weer mooi aangevuld hebben. En het huis is dan ook af, inclusief verbouwde zolder. Daar gaan we veel plezier van beleven O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 december 2019 @ 20:12:01 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190385783
Wat spannend @.Sparkling. ! Superleuk dat je alles zelf kan gaan bedenken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 december 2019 @ 21:00:48 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190386800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Momenteel een van mijn favoriete topics op fok O+ Zo leuk om mee te lezen en te kijken hoe anderen het doen.
Wij hadden een tijdje geleden een gesprek over een kavel en hebben daarna bij een bouwbedrijf gezeten om een tekening en offerte te laten maken. Die is, op een aantal aanpassingen na, naar wens en nog ruim binnen budget. Dus daar gaan we mee door *O* we hebben nu een optie op de kavel en vrijdag weer een gesprek met het bouwbedrijf om te kijken wat het extra gaat kosten om hem zo energiezuinig mogelijk te laten zijn en wat dingen aan te laten passen.
Ik vind het zó spannend! :D het wordt een stuk groter dan we nu hebben met op de begane grond een aparte werkkamer voor mijn man (die werkt vaak minimaal 3 van de 5 dagen thuis) en een aangebouwde berging, dat hebben we nu ook niet. De kavel is bijna 450m2, ook het dubbele van wat we nu hebben. Duimen draaien hier nog een tijdje door, er gaat ontzettend veel eigen geld in en dat is nog even rekenen ook.
Oeh, dat klinkt als een geweldig project.

Traditionele bouw of (Duitse) HoutSkeletBouw?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190387359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Momenteel een van mijn favoriete topics op fok O+ Zo leuk om mee te lezen en te kijken hoe anderen het doen.
Wij hadden een tijdje geleden een gesprek over een kavel en hebben daarna bij een bouwbedrijf gezeten om een tekening en offerte te laten maken. Die is, op een aantal aanpassingen na, naar wens en nog ruim binnen budget. Dus daar gaan we mee door *O* we hebben nu een optie op de kavel en vrijdag weer een gesprek met het bouwbedrijf om te kijken wat het extra gaat kosten om hem zo energiezuinig mogelijk te laten zijn en wat dingen aan te laten passen.
Ik vind het zó spannend! :D het wordt een stuk groter dan we nu hebben met op de begane grond een aparte werkkamer voor mijn man (die werkt vaak minimaal 3 van de 5 dagen thuis) en een aangebouwde berging, dat hebben we nu ook niet. De kavel is bijna 450m2, ook het dubbele van wat we nu hebben. Duimen draaien hier nog een tijdje door, er gaat ontzettend veel eigen geld in en dat is nog even rekenen ook.
Zelfbouw lijkt me zo vreselijk tof! Het zal echt wel heel veel gedoe zijn ook en frustratie opleveren, maar als je dan klaar bent....O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190389489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt als een geweldig project.

Traditionele bouw of (Duitse) HoutSkeletBouw?
Traditionele bouw. Mijn schoonvader had het ook al over houtskeletbouw, het zegt mij helemaal niets!

Het huis komt op een oud fabrieksterrein, wonen we nu ook . Het is denk ik 100 meter verder :')
Er zitten wel haken en ogen aan qua bouwstijl, het moet gebaseerd zijn op de bouw in de jaren 1900-1940 en het moet goed gekeurd worden door de welstandscommissie. Dat blijft nog spannend tot goedkeuring maar het is wel heel leuk om te doen!
E.
  woensdag 11 december 2019 @ 23:14:39 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190389550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 23:11 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Traditionele bouw. Mijn schoonvader had het ook al over houtskeletbouw, het zegt mij helemaal niets!

Het huis komt op een oud fabrieksterrein, wonen we nu ook . Het is denk ik 100 meter verder :')
Er zitten wel haken en ogen aan qua bouwstijl, het moet gebaseerd zijn op de bouw in de jaren 1900-1940 en het moet goed gekeurd worden door de welstandscommissie. Dat blijft nog spannend tot goedkeuring maar het is wel heel leuk om te doen!
Ja, dat soort dingen en vage termen als "Dorps duurzaam" (maar dan wel met een knipoog naar 1900) zijn soms wat lastig.
Maar wel heel leuk idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 december 2019 @ 23:16:05 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190389580
Heb je het laten ontwerpen door een architect en ben je vervolgens op zoek gegaan naar een bouwer, of ben je op een cataloguswoning uitgekomen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190391046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 23:16 schreef Leandra het volgende:
Heb je het laten ontwerpen door een architect en ben je vervolgens op zoek gegaan naar een bouwer, of ben je op een cataloguswoning uitgekomen?
De bouwer tekent ook, ze begeleiden het hele traject. Het is wel grof gebaseerd op een cataloguswoning maar dat herken je eigenlijk amper nog van binnen en buiten. Hij is verder volledig aangepast aan onze wensen, de vorm kavel (huis komt in de breedte) en het beeldkwaliteitsplan.
E.
  donderdag 12 december 2019 @ 07:52:55 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190392129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 01:22 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

De bouwer tekent ook, ze begeleiden het hele traject. Het is wel grof gebaseerd op een cataloguswoning maar dat herken je eigenlijk amper nog van binnen en buiten. Hij is verder volledig aangepast aan onze wensen, de vorm kavel (huis komt in de breedte) en het beeldkwaliteitsplan.
Ah, handig!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190401077
We gaan nog steeds lekker hier. Vandaag de laatste meubels bezorgd. Gordijnen worden nog vervangen, er gaan nog veel plantjes komen voor de gezelligheid en het lijkt me wel tof om een groot mooi stuk kunst op de groene muur te hebben.

Iemand toffe suggesties wat echt mooi op/met dat groen kan??

https://imgur.com/a/O6TAgE0

Morgen nog ff heen en weer naar appartement voor laatste dozen, zaterdag met een busje de laatste grotere meubels en apparaten over.

Dan is het zondag uitpakken en dan moeten we in minder dan 10 dagen gefixt hebben :7
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_190401123
Lekker bezig jullie!
Op die groene muur kan allerlei kunst. Belangrijkste is wat jullie mooi vinden. Een bekend werk, een oude meester, iets moderns. Er is echt heel erg veel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190401558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:43 schreef LuNaTiC het volgende:
We gaan nog steeds lekker hier. Vandaag de laatste meubels bezorgd. Gordijnen worden nog vervangen, er gaan nog veel plantjes komen voor de gezelligheid en het lijkt me wel tof om een groot mooi stuk kunst op de groene muur te hebben.

Iemand toffe suggesties wat echt mooi op/met dat groen kan??

https://imgur.com/a/O6TAgE0

Morgen nog ff heen en weer naar appartement voor laatste dozen, zaterdag met een busje de laatste grotere meubels en apparaten over.

Dan is het zondag uitpakken en dan moeten we in minder dan 10 dagen gefixt hebben :7
Ik heb zelf een oude foto in zwart-wit van Rotterdam op een groene muur (Geordend). Ik vind de foto heel mooi uitkomen op die achtergrond.
Ik had deze foto al toen ik nog een paarse muur had, maar nu op het groen is het echt mooier.

Maar zoals miss_sly zegt, het is natuurlijk persoonlijk waar je van houdt.

Het tv programma van VT Wonen gebruikt ook vaak groene muren, misschien kun je op die site van het programma voorbeelden vinden van wat zij aan de muur hebben gehangen ter inspiratie.
pi_190402072
Je hebt ook sites die kunst/posters verkopen waar je een werk boven een bank of aan een (gekleurde) muur kunt laten zien om te zien hoe het staat.

Ik dacht dat werkaandemuur.nl dat ook heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190402446
Thanks voor de tip! Zwart wit dacht ik zelf ook al aan. Gaan maar eens rondneuzen!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 12 december 2019 @ 19:29:42 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190402999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:43 schreef LuNaTiC het volgende:
We gaan nog steeds lekker hier. Vandaag de laatste meubels bezorgd. Gordijnen worden nog vervangen, er gaan nog veel plantjes komen voor de gezelligheid en het lijkt me wel tof om een groot mooi stuk kunst op de groene muur te hebben.

Iemand toffe suggesties wat echt mooi op/met dat groen kan??

https://imgur.com/a/O6TAgE0

Morgen nog ff heen en weer naar appartement voor laatste dozen, zaterdag met een busje de laatste grotere meubels en apparaten over.

Dan is het zondag uitpakken en dan moeten we in minder dan 10 dagen gefixt hebben :7
Goed bezig! Doe je je vogeltjesgordijnen weg? Wij hadden die vroeger in ons oude huis en die heeft m'n ex nog steeds hangen en ik mis ze...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190410994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Goed bezig! Doe je je vogeltjesgordijnen weg? Wij hadden die vroeger in ons oude huis en die heeft m'n ex nog steeds hangen en ik mis ze...
Ja ik denk wel dat ze weggaan, ik wil sowieso verduisterende gordijnen, en hoewel ze best leuk zijn, vind ik ze iets te speels in de huidige inrichting. Kan wel even vragen of ze er al plannen mee had mocht je ze evt willen hebben.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 13 december 2019 @ 07:17:55 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_190411501
Waarom verduisterende gordijnen in je woonkamer? Just curious, maar daar heb ik ze zelf nou echt nooit gemist :P
disclaimer
pi_190411590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:59 schreef LuNaTiC het volgende:
We kunnen nu ook tafeltennissen (nouja, zodra we batjes en pingpongballetjes hebben):

[ afbeelding ]

Eettafel is binnen O+

[ afbeelding ]

TV opgehangen en eikenhouten plank even op de Besta-kastjes gehesen om het effect te bekijken (moet nog even vast worden gemonteerd:

[ afbeelding ]

It's all coming together, zoals we ook wel hadden gehoopt :)

Nu alleen dat de meubelleverancier voor de eetstoelen, eetbank, loungebank en feautuil nog snel gaat bellen voor een bezorgafspraak, dat is het laatste wat nog binnen moet komen nu...
Wat gaaf !! Precies mijn stijl :P die besta hack is ook heel erg gaaf.
Ik was hier...
  vrijdag 13 december 2019 @ 07:50:10 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190411678
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 07:17 schreef SQ het volgende:
Waarom verduisterende gordijnen in je woonkamer? Just curious, maar daar heb ik ze zelf nou echt nooit gemist :P
Wij hebben ze ook. :Y In ons vorige huis was de woonkamer niet donker te krijgen, oa. door zijraampje en lantaarnpaal en als je dan eens op de bank moet/wil slapen is dat niet tof. :N

Dus wilde ik het hier hoe dan ook donker kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 13-12-2019 09:10:10 ]
***
  vrijdag 13 december 2019 @ 08:12:55 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_190411852
Oh ja nee, dat hoef ik nooit gelukkig :D
disclaimer
  vrijdag 13 december 2019 @ 09:10:59 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190412305
Vooralsnog hebben alleen de kinderen ze overdag dicht gehad om bioscoopje te spelen en hebben we het voor beneden slapen nog niet nodig gehad, maar die ergernis van het vorige huis zat zo hoog dat we allebei zeiden 'het moet echt donker kunnen worden!' :D
***
pi_190412850
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 07:17 schreef SQ het volgende:
Waarom verduisterende gordijnen in je woonkamer? Just curious, maar daar heb ik ze zelf nou echt nooit gemist :P
Omdat ik daar mijn films en series kijk ;)

En ja dat wil ik dan zo donker mogelijk (kunnen*) hebben :P

*het zal in de praktijk niet altijd hoeven, heb m'n tv (QLED) speciaal uitgekozen zodat je ook in daglicht prima TV kan kijken, maar wil het wel kunnen als ik wil. Sowieso wel lekker om 's avonds toch niet wat omgevingslicht te merken als de rest allemaal wel donker is.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 13 december 2019 @ 10:26:22 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_190413523
Ik kijk ook mijn films op de tv in de woonkamer en heb daar zelf dus geen last van, maar ik kijk eigenlijk nooit tv als de zon buiten brandt, dat scheelt wellicht.

Wij hadden net een interieurstylist over de vloer. Ik ben erg benieuwd waar ze mee komt!
disclaimer
  vrijdag 13 december 2019 @ 17:58:16 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190420894
Ben ik ook benieuwd naar SQ!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 13 december 2019 @ 18:18:17 #207
5428 crew  miss_sly
pi_190421209
Wat leuk SQ. Wat is jullie opdracht aan haar, wat gaat ze voor jullie doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:09:33 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190422066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 02:09 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ja ik denk wel dat ze weggaan, ik wil sowieso verduisterende gordijnen, en hoewel ze best leuk zijn, vind ik ze iets te speels in de huidige inrichting. Kan wel even vragen of ze er al plannen mee had mocht je ze evt willen hebben.
:Y :Y
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 13 december 2019 @ 20:47:27 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_190424536
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:18 schreef miss_sly het volgende:
Wat leuk SQ. Wat is jullie opdracht aan haar, wat gaat ze voor jullie doen?
In elk geval helpen met de verlichting en kleuren. Blei heeft vooral nog geen visie en heeft een helpende hand nodig. En verder misschien nog wat ideeën voor indeling.
disclaimer
  vrijdag 13 december 2019 @ 21:58:19 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_190426445
Ik was trouwens vandaag even op de thee bij Malteser, maar da's echt een héél tof huis! Ik snap wel dat ze daar voor is gegaan :D
disclaimer
pi_190426896
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 21:58 schreef SQ het volgende:
Ik was trouwens vandaag even op de thee bij Malteser, maar da's echt een héél tof huis! Ik snap wel dat ze daar voor is gegaan :D
O+ Dankjewel. Tof dat je er was. En Noud voelde zich ook helemaal thuis.
  zaterdag 14 december 2019 @ 20:16:45 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190442450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:23 schreef Puala het volgende:

[..]

allsafe zit in 020 toch? Die hebben de stevigste/goedkoopste dozen heb ik uitgezocht.
Ik heb gebruik gemaakt van deze tip! Lekker goedkoop inderdaad, ik heb er nu 10, ben benieuwd of ik die volgende week in 1 dag vol ga krijgen. Zo ja dan heb ik niet kritisch genoeg weggeruimd :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190443829
Ik heb ook nog wel 15 dozen voor je :+

De kringloop verkoopt ze vaak ook. Bij ons voor 50 cent geloof ik.
pi_190445571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

:Y :Y
Sorry, had ze je echt gegund, ze had ze al aan haar ouders beloofd ;(
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 15 december 2019 @ 07:26:03 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190450103
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:41 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Sorry, had ze je echt gegund, ze had ze al aan haar ouders beloofd ;(
Geen probleem hoor!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 15 december 2019 @ 08:30:48 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_190450315
Wat zijn dat dan voor speciale gordijnen dat iedereen ze wil!?
  zondag 15 december 2019 @ 08:45:23 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_190450396
Volgens mij zijn dat gewoon kant en klare van Ikea?
disclaimer
  zondag 15 december 2019 @ 09:38:53 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190450839
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 08:45 schreef SQ het volgende:
Volgens mij zijn dat gewoon kant en klare van Ikea?
Jep, hele leuke die ze niet meer maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 21:34:06 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190465597




We hebben een kavel. Aan het water, 600m2. Nu 3 maanden optie :7 .

We hebben een globaal idee van een huis. Nu knutselen met tekeningen O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 december 2019 @ 22:02:03 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190466403
Fraai, hoe breed is het huis?
En hou je er rekening mee dat buitenmuren ongeveer 40 cm dik zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 22:04:48 #221
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190466481
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:02 schreef Leandra het volgende:
Fraai, hoe breed is het huis?
En hou je er rekening mee dat buitenmuren ongeveer 40 cm dik zijn?
Ja, het is ook globaal spelen met een plattegrond. 6,30 is het huis. Boven anders, ivm schuinlopende kap.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 december 2019 @ 23:03:33 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190468150
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 22:04 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja, het is ook globaal spelen met een plattegrond. 6,30 is het huis. Boven anders, ivm schuinlopende kap.
6,30 buiten of binnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 23:08:02 #223
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190468280
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

6,30 buiten of binnen?
Zie nu de klassieke fout. Moet mn plattegrond ff wijzigen. 630 buiten en 570 binnen. Niet dat dat een drama wordt :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 december 2019 @ 23:08:58 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190468304
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:08 schreef Rene het volgende:

[..]

Zie nu de klassieke fout. Moet mn plattegrond ff wijzigen. 630 buiten en 570 binnen. Niet dat dat een drama wordt :s)
Denk dat je met buitenmuren van 30 cm al krap zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 23:11:21 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190468392
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Denk dat je met buitenmuren van 30 cm al krap zit.
Heb een ruwe tekening gehad en daar heb ik mee zitten rekenen. 570 klopt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 december 2019 @ 23:11:59 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190468415
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:11 schreef Rene het volgende:

[..]

Heb een ruwe tekening gehad en daar heb ik mee zitten rekenen. 570 klopt.
Okay, dan kun je daar op verder tekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 23:13:39 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190468470
De winst zit hem in vrijstaand aan het water met meer benedenruimte (nu 5,4 bij 9,50 ongeveer) en wat vrije opties. Heerlijk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 december 2019 @ 23:16:32 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190468556
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:13 schreef Rene het volgende:
De winst zit hem in vrijstaand aan het water met meer benedenruimte (nu 5,4 bij 9,50 ongeveer) en wat vrije opties. Heerlijk.
Vrijstaand is sowieso een enorme winst, zelfs als je er niet heel veel ruimte bij krijgt (vooropgesteld dat je al redelijk wat ruimte had).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 december 2019 @ 23:37:50 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190469048
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:34 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We hebben een kavel. Aan het water, 600m2. Nu 3 maanden optie :7 .

We hebben een globaal idee van een huis. Nu knutselen met tekeningen O+
Heb je dat 1:25 "papier" zelf in excel gemaakt of heb je daar een programma voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190471192
Nieuwbouw is tegenwoordig vaak 40 cm muren, bij 630 buiten houd je dus maar 550 binnen over. Dat is op zich nog steeds groot, daar niet van.

Je trap lijkt wel echt smal en kort. De trappen van nu zijn veel luier dan 10 jaar terug. Loopt fijn, maar kost relatief veel ruimte.

Neem je je garage/berging volledig mee in de isolatie? Ik zou het alleen al vanwege de deur naar de keuken wel doen.

Leuk project!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  maandag 16 december 2019 @ 09:10:53 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190471847
@Rene: ik vind vooral de overloop heel erg ruim. Zou je je trap niet anders kunnen maken, waardoor je overloop iets kleiner kan en je meer ruimte hebt in je kleinere slaapkamers?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 december 2019 @ 09:30:40 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190472029
Zit die berging/garage nou aan de westzijde?
Zou je het hele verhaal niet in de lengte spiegelen zodat je garage aan de oostzijde zit en je aan de westzijde gewoon tuin hebt en 's avonds niet op de oprit in het zonnetje hoeft te zitten?
De achtertuin lijkt ook al op het noorden dus het zou echt zonde zijn als je de westzijde van het huis voor een oprit en garage zou gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 december 2019 @ 10:05:24 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_190472382
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:10 schreef Tink89 het volgende:
@:Rene: ik vind vooral de overloop heel erg ruim. Zou je je trap niet anders kunnen maken, waardoor je overloop iets kleiner kan en je meer ruimte hebt in je kleinere slaapkamers?
Ruime overloop is juist hartstikke fijn, ik word altijd nerveus van die smalle overlopen waar je bijna van de trap lazert als je 1 stap te ver zet _O-

Mooie plannen René! Ontwerpen jullie helemaal zelf, of alleen de indeling tussen de buitenmuren?
disclaimer
  maandag 16 december 2019 @ 11:10:03 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190473048
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 10:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Ruime overloop is juist hartstikke fijn, ik word altijd nerveus van die smalle overlopen waar je bijna van de trap lazert als je 1 stap te ver zet _O-

Mooie plannen René! Ontwerpen jullie helemaal zelf, of alleen de indeling tussen de buitenmuren?
Over smaak valt niet te twisten. Ik ben erg blij met de onze. Vijf deuren, verder niks _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190474556
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 10:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Ruime overloop is juist hartstikke fijn, ik word altijd nerveus van die smalle overlopen waar je bijna van de trap lazert als je 1 stap te ver zet _O-

Mooie plannen René! Ontwerpen jullie helemaal zelf, of alleen de indeling tussen de buitenmuren?
En liefst met raam ook, ik wil geen donkere overloop van amper 2 vierkante meter meer.

Ik gooi mijn foto er nog maar een keer in omdat ik er nog steeds zo blij mee ben. :+
  maandag 16 december 2019 @ 13:09:04 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_190475025
Ja, jullie overloop is wel exceptioneel tof, archito O+
disclaimer
  maandag 16 december 2019 @ 13:11:17 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_190475060
Wij hebben een overloop die het formaat heeft van 2 ruime slaapkamers, maar de 2 trappen zitten recht naast elkaar waardoor er een hele smalle bottleneck ontstaat. Gezien de geschiedenis van het huis is het prima te verklaren, en het kan in de huidige situatie ook niet anders, maar het is wel gaar als je het formaat van de overloop bekijkt :')
disclaimer
  maandag 16 december 2019 @ 13:19:22 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190475224
Ruime overloop O+.
Vooral met kinderen echt ideaal, anders loop je elkaar steeds van de sokken (gebeurt overigens alsnog wel :')).
KuikenGuppy
pi_190475480
Toen ik in mijn vorige huis van de zoldertrap viel was ik blij dat ik de deur van de slaapkamer er tegenover op mijn piepkleine overloop open had staan. Zo viel ik precies in die kamer, in plaats van dat ik tegen de deur te pletter viel. Mijn zusje heeft in een huis gewoond waar ik, vanwege een veel te kleine overloop, doodsbang was om ‘s nachts naar het toilet op de badkamer te gaan: 1 stap teveel om de badkamerdeur heen en ik was zo de trap af gevallen. Wie dat huis ontworpen had verdient lijfstraffen.
pi_190478364
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:11 schreef SQ het volgende:
Wij hebben een overloop die het formaat heeft van 2 ruime slaapkamers, maar de 2 trappen zitten recht naast elkaar waardoor er een hele smalle bottleneck ontstaat. Gezien de geschiedenis van het huis is het prima te verklaren, en het kan in de huidige situatie ook niet anders, maar het is wel gaar als je het formaat van de overloop bekijkt :')
Thanks!

Ik moest even speuren in je topic want ik wist niet meer hoe dat precies zat. Maar dit bedoel je dan? Is dat in de nieuwe situatie nog steeds zo? Visueel valt het wel mee omdat de zoldertrap open is.

  maandag 16 december 2019 @ 17:04:37 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_190479177
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 16:15 schreef archito het volgende:

[..]

Thanks!

Ik moest even speuren in je topic want ik wist niet meer hoe dat precies zat. Maar dit bedoel je dan? Is dat in de nieuwe situatie nog steeds zo? Visueel valt het wel mee omdat de zoldertrap open is.

[ afbeelding ]
Yes, zo blijft het ;)
Toen het huis is gebouwd zat de zoldertrap rechts van die muur :+ maar door het splitsen in 2 woningen moest er dus een extra trap komen :)
disclaimer
  Moderator maandag 16 december 2019 @ 17:19:48 #242
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190479463
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 23:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je dat 1:25 "papier" zelf in excel gemaakt of heb je daar een programma voor?
Nope. Is via Sweet home 3d
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 07:24 schreef d.k. het volgende:
Nieuwbouw is tegenwoordig vaak 40 cm muren, bij 630 buiten houd je dus maar 550 binnen over. Dat is op zich nog steeds groot, daar niet van.

Je trap lijkt wel echt smal en kort. De trappen van nu zijn veel luier dan 10 jaar terug. Loopt fijn, maar kost relatief veel ruimte.

Neem je je garage/berging volledig mee in de isolatie? Ik zou het alleen al vanwege de deur naar de keuken wel doen.

Leuk project!
Na eea berekend te hebben moet het 5,60 zijn. Dus uit voorzorg het kookeiland in het plan even een kastje kleiner gemaakt 8-) !
De garage wordt geïsoleerd inderdaad.
De trap is even ingetekend maar is inderdaad veel luier en gaat tevens de hoek om. Maar het programma heeft niet de optie om dat erin te zetten. De WC heb ik daarom ook wat groter uitgevoerd _O- ! Dus op de 1e verdieping is de overloop ook zeker iets kleiner. Persoonlijk wil ik wel een dakraam boven de overloop.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 09:30 schreef Leandra het volgende:
Zit die berging/garage nou aan de westzijde?
Zou je het hele verhaal niet in de lengte spiegelen zodat je garage aan de oostzijde zit en je aan de westzijde gewoon tuin hebt en 's avonds niet op de oprit in het zonnetje hoeft te zitten?
De achtertuin lijkt ook al op het noorden dus het zou echt zonde zijn als je de westzijde van het huis voor een oprit en garage zou gebruiken.
Beter zo te houden :) ! De tuinligging is prima en ik vind het prima in de voortuin te zitten mocht dat nodig zijn.
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 10:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Ruime overloop is juist hartstikke fijn, ik word altijd nerveus van die smalle overlopen waar je bijna van de trap lazert als je 1 stap te ver zet _O-

Mooie plannen René! Ontwerpen jullie helemaal zelf, of alleen de indeling tussen de buitenmuren?
We mogen alles zelf bepalen. Binnen maar ook buiten de muren. Van de buitenkant heb ik nog niet een plaatje want we zitten met de welstand die er een plas over wil geven. De aannemer zou gaan puzzelen begreep ik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190479656
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:39 schreef archito het volgende:

[..]

En liefst met raam ook, ik wil geen donkere overloop van amper 2 vierkante meter meer.

Ik gooi mijn foto er nog maar een keer in omdat ik er nog steeds zo blij mee ben. :+

oh, die van jou is ook mooi!

Onze is ook lekker licht, Zowel licht van boven als van het raam in de zijmuur.
Het is voor ons voor het eerst dat trap en overloop zo groot en licht zijn, maar ik vind het heerlijk
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_190479708
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:30 schreef Essebes het volgende:

[..]

oh, die van jou is ook mooi!

Onze is ook lekker licht, Zowel licht van boven als van het raam in de zijmuur.
Het is voor ons voor het eerst dat trap en overloop zo groot en licht zijn, maar ik vind het heerlijk
[ afbeelding ]
Ziet er tof uit! Mooi spijlen ook van de balustrade.
En het daklicht mooi in stijl afgetimmerd.
pi_190479719
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:33 schreef archito het volgende:

[..]

Ziet er tof uit! Mooi spijlen ook van de balustrade.
En het daklicht mooi in stijl afgetimmerd.
yep, dat zijn nog originele elementen waar we super blij mee zijn dat het er nog inzit (huis uit 1903/1905)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_190492553
Wat mooi O+
Ik heb nu een jaren 80 vide met niet zo'n mooie balustrade. Ooit gaan we die nog wel vervangen. Het is er in ieder geval ruim & licht :+

Het kast-in-de-hal dillema is ook opgelost voor nu. Ik heb op marktplaats een Lundia kast op de kop getikt voor weinig en daar past heel veel in :D Dat haalt de druk er weer even af en zorgt iig voor een opgeruimde entree. Zo fijn om niet meer tegen dozen & gestapelde kratjes aan te kijken O+
pi_190493015
Hebben jullie ervaring met het kwaliteitsverschil tussen Noord Europees vurenhout vergeleken met Douglas voor een tuinhuis met veranda? Er zit nogal een verschil in prijs en we twijfelen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:18:12 #248
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190493355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:51 schreef -J-D- het volgende:
Hebben jullie ervaring met het kwaliteitsverschil tussen Noord Europees vurenhout vergeleken met Douglas voor een tuinhuis met veranda? Er zit nogal een verschil in prijs en we twijfelen.
Nouja, geen ervaring buiten, maar er zit een behoorlijk verschil in hoe lang het netjes blijft.
Vurenhout is duurzaamheidsklasse 4 en alleen geschikt buiten als je het behandeld en dat ook bij houdt. Onbehandeld rot Vurenhout buiten binnen 5 a 10 jaar weg. Douglas is duurzaamheidsklasse 3 en gaat onbehandeld 10 tot 15 jaar mee.
pi_190493486
quote:
Het hout is eerste klas Noord Europees vuren dat onder vacuümdruk is geïmpregneerd

vs

Douglashout.
aldus de offertes. Ik was dus vergeten te vermelden dat het geïmpregneerd vurenhout betreft.

Volgens deze site
is geïmpregneerd vurenhout ook duurzaamheidsklasse 3, net als Douglas, en zou dus ook 10 tot 15 jaar mee moeten kunnen

Blijft lastig dus.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:35:52 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190493569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:28 schreef -J-D- het volgende:

[..]

aldus de offertes. Ik was dus vergeten te vermelden dat het geïmpregneerd vurenhout betreft.

Volgens deze site
is geïmpregneerd vurenhout ook duurzaamheidsklasse 3, net als Douglas, en zou dus ook 10 tot 15 jaar mee moeten kunnen

Blijft lastig dus.
Ja dat klopt. Persoonlijk vind ik geimpregneerd vuren, vieze rommel.
Slecht voor het milieu, zodra je er in gaat zagen is heb je een onbehandelde kopse kant en ja... het is gewoon vieze rommel (in mijn ogen, dat wel)
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:11:56 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190494065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Persoonlijk vind ik geimpregneerd vuren, vieze rommel.
Slecht voor het milieu, zodra je er in gaat zagen is heb je een onbehandelde kopse kant en ja... het is gewoon vieze rommel (in mijn ogen, dat wel)
Ik ben het met je eens. Bovendien verkleurt Douglas zo mooi na verloop van tijd, zonder lelijke groene impregneer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190510999
Dank voor de reacties.
Ik zal een krantenwijk erbij nemen :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_190515018
Hier worden er langzaam ook wat plantjes overgebracht, maakt het geheel toch al weer gezelliger!





nog steeds wel dozen uit te pakken/te zoeken helaas



Kerstboompje staat ook en er hangt al wat kunst aan de muur boven de eettafel

It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 18 december 2019 @ 13:21:19 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_190515654
Een crazy plant lady met een nepboom, dat vind ik dan wel opvallend _O-
disclaimer
pi_190515944
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 13:21 schreef SQ het volgende:
Een crazy plant lady met een nepboom, dat vind ik dan wel opvallend _O-
Was ook een beetje mijn suggestie, maar ze had zelf nu ook ff geen zin in de naalden, boom uitzoeken, etc :P

Als het bevalt kopen we een van de volgende jaren denk ik wel weer een nepperd, maar dan een wat duurdere die echter lijkt :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 19 december 2019 @ 21:18:51 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190544745
Snelle keuzestressvraag: wat hebben jullie op de vloer in je keuken? Volgens de parketwinkelmeneer kan daar gewoon parket, maar ja wij van wc eend etc. Iemand ervaring? Ik heb helemaal geen zin om daar apart tegels oid te laten leggen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190544948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Snelle keuzestressvraag: wat hebben jullie op de vloer in je keuken? Volgens de parketwinkelmeneer kan daar gewoon parket, maar ja wij van wc eend etc. Iemand ervaring? Ik heb helemaal geen zin om daar apart tegels oid te laten leggen...
Wij hebben in het vorige huis de houten vloer ook in de keuken gehad en ook nu gaan we dat doen. Enige risico is dat je eerder moet schuren/bijwerken omdat je in de keuken vaker vuil op de grond hebt en meer heen en weer schuift dan op andere plekken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_190545116
Vorige huis en volgende huis houten vloer ook in de keuken. Gaat prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190545282
Wij hebben ook een houten vloer in de keuken. Ik heb daar geen noemenswaardige nadelen van ondervonden.

Ik ben op zoek naar een adresje, bij voorkeur in het noorden van het land, voor stalen schuifdeuren. Heeft iemand een suggestie?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_190545347
Oh ja want hoi, wij gaan 'verbouwen'. :+. Voor zover je het laten leggen van vloerverwarming op de benedenverdieping, laten stuken van de muren beneden en het laten leggen van een pvc-vloer zo kunt noemen. :D. En dus hopelijk het laten plaatsen van een stalen schuifdeur om de dagelijkse frustratie van de verkeerd om draaiende deur naar de bijkeuken tot het verleden te laten behoren. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 21:45:49 #261
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190545449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja want hoi, wij gaan 'verbouwen'. :+. Voor zover je het laten leggen van vloerverwarming op de benedenverdieping, laten stuken van de muren beneden en het laten leggen van een pvc-vloer zo kunt noemen. :D. En dus hopelijk het laten plaatsen van een stalen schuifdeur om de dagelijkse frustratie van de verkeerd om draaiende deur naar de bijkeuken tot het verleden te laten behoren. O+.
Lekker toch! Heerlijk vloerverwarming. Vooral op de koude dagen. Dat de warmte in feite optrekt wanneer je van een barre koude fietstocht thuis komt O+

(Long time :o )
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190545459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Snelle keuzestressvraag: wat hebben jullie op de vloer in je keuken? Volgens de parketwinkelmeneer kan daar gewoon parket, maar ja wij van wc eend etc. Iemand ervaring? Ik heb helemaal geen zin om daar apart tegels oid te laten leggen...
Na 14 jaar helemaal klaar met parket.
Wordt kaler, moet onderhouden worden, is gevoelig voor deukjes enz.
In ons nieuwe huis komt het niet meer.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 21:47:32 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190545504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Snelle keuzestressvraag: wat hebben jullie op de vloer in je keuken? Volgens de parketwinkelmeneer kan daar gewoon parket, maar ja wij van wc eend etc. Iemand ervaring? Ik heb helemaal geen zin om daar apart tegels oid te laten leggen...
Pvc
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 december 2019 @ 21:49:00 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190545568
Dank voor de reacties!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190545573
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:45 schreef Rene het volgende:

[..]

Lekker toch! Heerlijk vloerverwarming. Vooral op de koude dagen. Dat de warmte in feite optrekt wanneer je van een barre koude fietstocht thuis komt O+

(Long time :o )
Het lijkt me zo heerlijk! Een langgekoesterde wens en we hebben de knoop doorgehakt om hier de komende jaren te blijven wonen, dus dan maken we het onszelf ook maar gewoon lekker comfortabel. O+.

(Ik doe strenght tegenwoordig!)
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_190545596
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:46 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Na 14 jaar helemaal klaar met parket.
Wordt kaler, moet onderhouden worden, is gevoelig voor deukjes enz.
In ons nieuwe huis komt het niet meer.
Ja dit verder wel. Ik kan niet wachten tot die houten vloer van ons eruit gejast wordt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 21:50:12 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190545609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het lijkt me zo heerlijk! Een langgekoesterde wens en we hebben de knoop doorgehakt om hier de komende jaren te blijven wonen, dus dan maken we het onszelf ook maar gewoon lekker comfortabel. O+.

(Ik doe strenght tegenwoordig!)
Aaaah lekker toch! Met de kleintjes is alsmaar weggaan uit de buurt ook niet tof.

Nog wat aan mn tip gehad?

En dat tweede ook hoor ;) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 december 2019 @ 21:51:56 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190545676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh ja want hoi, wij gaan 'verbouwen'. :+. Voor zover je het laten leggen van vloerverwarming op de benedenverdieping, laten stuken van de muren beneden en het laten leggen van een pvc-vloer zo kunt noemen. :D. En dus hopelijk het laten plaatsen van een stalen schuifdeur om de dagelijkse frustratie van de verkeerd om draaiende deur naar de bijkeuken tot het verleden te laten behoren. O+.
Wil je een plaatje delen van je pvc-vloer?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190545914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:51 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wil je een plaatje delen van je pvc-vloer?
Van een compleet willekeurige online vloerenboer: https://www.pvcvloerenonl(...)at-natural-3503.html

We waren naar twee vloerenzaken in de stad geweest en hadden bij beide een staal meegenomen van de vloer die we in de showroom het mooiste vonden. Eenmaal thuis bleken ze identiek te zijn (die van de link dus). Dat scheelde kiezen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 19 december 2019 @ 22:00:47 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190545940
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Snelle keuzestressvraag: wat hebben jullie op de vloer in je keuken? Volgens de parketwinkelmeneer kan daar gewoon parket, maar ja wij van wc eend etc. Iemand ervaring? Ik heb helemaal geen zin om daar apart tegels oid te laten leggen...
Ik heb verschillende ervaringen, mijn ouders hadden parket in de keuken en dat werd door geknoei van water etc. na verloop van tijd echt lelijk, zij hebben er toen zijl overheen gelegd. Wij hadden zelf in over vorige huis parket in de keuken en dat beviel prima. In het huidige huis ligt een vloer van houten planken, ook in de keuken, en dat bevalt ook helemaal goed.
Hier staat (voor over een paar jaar) het vervangen van de vloer beneden op de planning en dan komt er zeker weer parket. Hout geeft zo'n mooie, warme en natuurlijke uitstraling O+.
KuikenGuppy
  donderdag 19 december 2019 @ 22:23:46 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190546603
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 22:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb verschillende ervaringen, mijn ouders hadden parket in de keuken en dat werd door geknoei van water etc. na verloop van tijd echt lelijk, zij hebben er toen zijl overheen gelegd. Wij hadden zelf in over vorige huis parket in de keuken en dat beviel prima. In het huidige huis ligt een vloer van houten planken, ook in de keuken, en dat bevalt ook helemaal goed.
Hier staat (voor over een paar jaar) het vervangen van de vloer beneden op de planning en dan komt er zeker weer parket. Hout geeft zo'n mooie, warme en natuurlijke uitstraling O+.
Waar zou dat verschil in zitten?

Goed verhaal van de twee stalen DaD ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 20 december 2019 @ 06:39:32 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190550782
Wij krijgen vandaag de sleutel *O* *O* *O*


En zitten met hetzelfde vloerendilemma. Hier wordt het wrs vloerverwarming met tegels, even kijken of we dat budgettair ook gaan redden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 20 december 2019 @ 11:30:40 #273
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190553469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 06:39 schreef Tink89 het volgende:
Wij krijgen vandaag de sleutel *O* *O* *O*

En zitten met hetzelfde vloerendilemma. Hier wordt het wrs vloerverwarming met tegels, even kijken of we dat budgettair ook gaan redden.
Veel plezier vandaag Tink!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:40:45 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190556477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 21:59 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Van een compleet willekeurige online vloerenboer: https://www.pvcvloerenonl(...)at-natural-3503.html

We waren naar twee vloerenzaken in de stad geweest en hadden bij beide een staal meegenomen van de vloer die we in de showroom het mooiste vonden. Eenmaal thuis bleken ze identiek te zijn (die van de link dus). Dat scheelde kiezen. :+.
Die vloer hebben wij ook, super blij mee O+
pi_190556844
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die vloer hebben wij ook, super blij mee O+
Echt, precies dezelfde? Foto's! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:34:32 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190557189
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Echt, precies dezelfde? Foto's! O+.
Oh wacht, we hebben de ‘light oak’ zie ik nu :@.





Dit was toen we net verhuisd waren en alles nog erg kaal was ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-12-2019 15:47:03 ]
pi_190557400
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh wacht, we hebben de ‘light oak’ zie ik nu :@.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Dit was toen we net verhuisd waren en alles nog erg kaal was ;)
Heel mooi! O+. Hoe is de vloer in gebruik?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:50:45 #278
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190557420
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Heel mooi! O+. Hoe is de vloer in gebruik?
Super fijn! Heel makkelijk schoon te maken en zeer krasbestendig. Ik vind het echt een verademing tov het parket dat we hiervoor hadden!
pi_190815520
Jippy! We hebben vandaag zomaar een huis gekocht. Vanochtend bekeken en ‘s middags waren we eruit! :-)
pi_190815708
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh wacht, we hebben de ‘light oak’ zie ik nu :@.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Dit was toen we net verhuisd waren en alles nog erg kaal was ;)
Heel erg gaaf !!! Pvc he als ik het goed Js gelezen ? Lijkt een beetje op die van ons, super fijn spul! Voorheen dweilde wij iedere dag omdat je alles zag op onze vorige vloer, 3 jonge kids en je ziet er niks op _O_

@koentjuh18 gefeliciteerd !! Heerlijk zo een impulsieve koop *) *)
Ik was hier...
  dinsdag 31 december 2019 @ 21:10:09 #281
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190817124
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 20:05 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Heel erg gaaf !!! Pvc he als ik het goed Js gelezen ? Lijkt een beetje op die van ons, super fijn spul! Voorheen dweilde wij iedere dag omdat je alles zag op onze vorige vloer, 3 jonge kids en je ziet er niks op _O_

@:koentjuh18 gefeliciteerd !! Heerlijk zo een impulsieve koop *) *)
Pvc idd :Y. Dat hebben wij ook, je ziet er veel minder op. Mooi bijkomend voordeel inderdaad ;)
pi_190824008
We willen graag onze bank wat verhogen, een centimeter of 5 of 6.
We vinden de meubelverhogers die op internet staan niet de oplossing, gezien de vlakke onderkant van de bank. (zie deze link voor wat ik online kon vinden, maar niet handig vind.)



Ideaal zou zijn een zwarte balk o.i.d. die eronder te monteren is. Iemand een idee? Ben zelf niet heel handig dus hoe meer kant-en-klaar, hoe beter.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_190824526
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 10:03 schreef -J-D- het volgende:
We willen graag onze bank wat verhogen, een centimeter of 5 of 6.
We vinden de meubelverhogers die op internet staan niet de oplossing, gezien de vlakke onderkant van de bank. (zie deze link voor wat ik online kon vinden, maar niet handig vind.)

[ afbeelding ]

Ideaal zou zijn een zwarte balk o.i.d. die eronder te monteren is. Iemand een idee? Ben zelf niet heel handig dus hoe meer kant-en-klaar, hoe beter.
Hogere pootjes eronder monteren ipv die meubelverhoger geen optie? Of bedoel je met die vlakke onderkant dat je hem dicht wilt houden bij de vloer?

Kun je de balk niet vastschroeven op de plek van de oorspronkelijke pootjes? En als de bank een houten onderstel heeft op wat meer plaatsen vastzetten? Het lijkt me wel snel krassen op een vloer, bank schuift toch af en toe wat.
  woensdag 1 januari 2020 @ 11:19:57 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_190824559
Wat voor pootjes zitten er onder?
disclaimer
pi_190824721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Hogere pootjes eronder monteren ipv die meubelverhoger geen optie?
Dat vinden we niet heel mooi
quote:
Of bedoel je met die vlakke onderkant dat je hem dicht wilt houden bij de vloer?
Jup!
quote:
Kun je de balk niet vastschroeven op de plek van de oorspronkelijke pootjes? En als de bank een houten onderstel heeft op wat meer plaatsen vastzetten? Het lijkt me wel snel krassen op een vloer, bank schuift toch af en toe wat.
Denk wel dat het hout is. Kan dus een oplossing zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:19 schreef SQ het volgende:
Wat voor pootjes zitten er onder?

Zo ziet de onderkant eruit
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_190826575
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 20:05 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

@:koentjuh18 gefeliciteerd !! Heerlijk zo een impulsieve koop *) *)
Thx! Niet helemaal impulsief, want we hadden al 7-8 woningen gezien en zelfs al twee keer geboden op iets. Deze woning tikte toch de meeste boxen en waarom dan wachten :)

Nu wel veel geregel zeg... daar heb ik dan weer minder zin in ..!
  woensdag 1 januari 2020 @ 14:31:36 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_190826584
Balk lijkt me de beste optie. Zou deze wel beplakken met vilt, tegen het krassen.
disclaimer
  woensdag 1 januari 2020 @ 14:41:00 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190826689
Ik zou ook voor een balk geschaafd vuren gaan, even zwart/donker verven en klaar
***
pi_190831430
Thanks allen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_190904641
https://imgur.com/5bJFhqx *O* 28e tekenen voor dit mooie plekje *O*
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 14:34:25 #291
5428 crew  miss_sly
pi_190904708
Dat ziet er gaaf uit *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190905466
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:29 schreef Cyntiaa het volgende:
https://imgur.com/5bJFhqx *O* 28e tekenen voor dit mooie plekje *O*
Whoei! Van harte!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_190905579
Dank! Ik denk dat ik t.z.t. wel een eigen topic aan kan maken over al het werk wat we daar gaan uitvoeren.

- nieuwe badkamer
- nieuw toilet eerste verdieping
- alle kozijnen schilderen, alle wanden voorzien van vliesbehang en dit sauzen
- nieuwe laminaatvloeren 1e en 2e verdieping
- Plafond slaapkamer vervangen, huidige eigenaresse heeft er warmtelampen in laten maken :X
pi_190905788
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:29 schreef Cyntiaa het volgende:
https://imgur.com/5bJFhqx *O* 28e tekenen voor dit mooie plekje *O*
wat een mooie kleur op (o.a.) die deuren O+
pi_190905978
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:14 schreef NedKelly het volgende:

[..]

wat een mooie kleur op (o.a.) die deuren O+
Ja hé! Al weet ik niet of mijn vriend (schilder) dit zo laat :7 voorlopig blijft het deze kleur!

Het glas op de eerste verdieping is ook nog nooit vervangen, is vooroorlogs glas met zo'n mooie zweem er in O+
pi_190906787
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:29 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ja hé! Al weet ik niet of mijn vriend (schilder) dit zo laat :7 voorlopig blijft het deze kleur!

Het glas op de eerste verdieping is ook nog nooit vervangen, is vooroorlogs glas met zo'n mooie zweem er in O+
Echt mooie kleur, misschien uitzoeken of het beetje historisch bij het pand past. Dan moet hij het wel zo laten ;)

Ik ben opgegroeid in een oud huis met nog veel oud glas. Ik bewoog als kind vaak met mijn hoofd kijkend naar hetzelfde punt en dan zie je alles bobbelig :D
  maandag 6 januari 2020 @ 20:51:43 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190909627
Warmtelampen in het plafond zijn raar, maar lijken we wel echt fijn eigenlijk. Zo lekker warm slapen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 januari 2020 @ 21:10:12 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_190909988
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:51 schreef Tink89 het volgende:
Warmtelampen in het plafond zijn raar, maar lijken we wel echt fijn eigenlijk. Zo lekker warm slapen.
Maar ondertussen wil je geen radiatoren op je slaapkamer en moet het daar zo fris mogelijk zijn? Jij bent echt onnavolgbaar soms _O- O+ :')
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2020 @ 07:50:28 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190915008
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar ondertussen wil je geen radiatoren op je slaapkamer en moet het daar zo fris mogelijk zijn? Jij bent echt onnavolgbaar soms _O- O+ :')
_O- _O- Ik bedoelde meer zoals slapen onder een zonnebank. Zo'n helemaal warm tukje doen, zegmaar. Niet voor elke nacht nee, dan wil ik een dik donzen dekbed en het raam open :@ :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 08:44:04 #300
5428 crew  miss_sly
pi_190915361
Wij hebben vanmiddag vooroplevering *O*

Schaap kan er helaas niet bij zijn, daar baalt hij van. Ik ga met mijn collega, die bouw begeleidt en goed weet waar hij naar moet kijken.
Ik zal vanmiddag/-avond wat foto’s in mijn topic plaatsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:15:02 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190919240
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben vanmiddag vooroplevering *O*

Schaap kan er helaas niet bij zijn, daar baalt hij van. Ik ga met mijn collega, die bouw begeleidt en goed weet waar hij naar moet kijken.
Ik zal vanmiddag/-avond wat foto’s in mijn topic plaatsen.
*O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')