abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190049032
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:55 schreef Fazz het volgende:
In ons vorige huis hadden we ook zo'n uittrekbaar deel. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is :N

De hal is ruim zat voor een grote kast dus als het een handige indeling is maar daardoor iets minder efficient dan kan dat ook. Lades in de trap lukt niet, er zit een knik aan de onderkant van de trap, het lijkt me sowieso lastig om dat stukje goed te kunnen gebruiken.

[ afbeelding ]
Lades tussen je traptreden op dat stukje met die knik?
pi_190049146
Ik neig dan eerder naar een open vak onder de onderste treden. Het is meer de overige indeling wat van belang voelt, daar zit de meeste ruimte :+
pi_190049212
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:12 schreef Fazz het volgende:
Ik neig dan eerder naar een open vak onder de onderste treden. Het is meer de overige indeling wat van belang voelt, daar zit de meeste ruimte :+
Het hangt er vanaf wat je er allemaal in wil. Wil je er bijvoorbeeld een stofzuiger zetten?

En je kunt ook altijd nog grote, diepe manden kopen voor onder het lage gedeelte. Die schuif je dan zelf naar voren. Zoiets is misschien wel handig voor de spullen die je in een ander seizoen nodig hebt. In de zomer heb je er bijvoorbeeld sjaals, laarzen en handschoenen in liggen en in de winter slippers en zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 november 2019 @ 11:06:08 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190049721
Wij hebben straks in principe een open trap en dat vind ik niks. Dus die willen we dichtmaken, maar onze ervaringen met dichte trappen is dan weer dat ze enorm kraken...

Voor het idee, onze trap ziet er nu ongeveer (internetplaatje) zo uit:

maar dan helemaal recht en met spijlen ipv zo'n glasplaat.

Iemand enig idee of we deze op de een of andere manier dicht kunnen zetten zonder gekraak of dat we hem beter helemaal kunnen vervangen? Pluspunt daarvan zou zijn dat de bakstenen muur gestuct kan worden, dat lukt nu niet, omdat er wel tussenruimte is, maar die te klein is om te stucen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190050835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je er allemaal in wil. Wil je er bijvoorbeeld een stofzuiger zetten?

En je kunt ook altijd nog grote, diepe manden kopen voor onder het lage gedeelte. Die schuif je dan zelf naar voren. Zoiets is misschien wel handig voor de spullen die je in een ander seizoen nodig hebt. In de zomer heb je er bijvoorbeeld sjaals, laarzen en handschoenen in liggen en in de winter slippers en zo.
Stofzuiger ja, en een stukje als voorraadkast. Achter het korte muurtje aan de rechterkant van de hal is een diepe nis waar de kapstok is.

Manden is een goed idee!

Wat zou handig zijn qua indeling bovenin? We zijn allebei te klein om de ruimte boven de 2 meter te kunnen gebruiken zonder trap :+
pi_190051317
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:42 schreef Fazz het volgende:

[..]

Stofzuiger ja, en een stukje als voorraadkast. Achter het korte muurtje aan de rechterkant van de hal is een diepe nis waar de kapstok is.

Manden is een goed idee!

Wat zou handig zijn qua indeling bovenin? We zijn allebei te klein om de ruimte boven de 2 meter te kunnen gebruiken zonder trap :+
Gewoon iets leggen waar je niet vaak bij hoeft, een gourmetstel of kerstspullen of zo. En in de kast een keukentrapje bewaren als je dat niet ergens anders hebt.

Voor inspiratie zou je de website van de Ikea eens goed kunnen bestuderen, specifiek de afdeling met opbergers. Je kunt zelfs met de maatvoering rekening houden met bijvoorbeeld dozen van de Ikea. Ik heb die grote plastic dozen en vind die heel fijn.
pi_190054774
Oké... de meubelmaker was de afspraak vergeten en komt nu volgende week. Nou ja, kan ik de plannen nog wat verder uitwerken :')
pi_190058061
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:39 schreef Fazz het volgende:
Oké... de meubelmaker was de afspraak vergeten en komt nu volgende week. Nou ja, kan ik de plannen nog wat verder uitwerken :')
}:|
pi_190072966
Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, wij gaan verhuizen !
Weet niet of ik het al in de groep had gegooid, maar onze woning is ook verkocht binnen een week dat hij bij een andere makelaar stond.

Zo, huis nummer 4 in 5 jaar tijd _O- nu is het afgelopen *)
Ik was hier...
pi_190073300
Hier kwam net de mail binnen dat ons bod het niet gered heeft :{
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190073966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:01 schreef Nismo91 het volgende:
Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, wij gaan verhuizen !
Weet niet of ik het al in de groep had gegooid, maar onze woning is ook verkocht binnen een week dat hij bij een andere makelaar stond.

Zo, huis nummer 4 in 5 jaar tijd _O- nu is het afgelopen *)
Succes! Wij gaan morgen ook over.
pi_190073981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:23 schreef Syrena het volgende:
Hier kwam net de mail binnen dat ons bod het niet gered heeft :{
Oh, dat is zuur. :{
pi_190074159
Ik had het wel verwacht. Mijn man put nog hoop uit de vage formulering van de makelaar (mocht het niet doorgaan dan neemt hij contact met ons op, blabla...) :') Hij denkt nu dat we "tweeds" waren. Ik laat hem maar even in die waan :+

In elk geval veeeeel succes met verhuizen morgen, en Nismo91 ook! *O* *O* *O*
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_190074302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Succes! Wij gaan morgen ook over.
Haha te gek !! Veel succes *)
Ik had dus 3 weken geleden een iveco busje met laadklep gereserveerd voor morgen, belt BoRent mij vanmiddag op, sorry meneer.. beide autos van dat type zijn total loss :') eikel ! Wat een lulverhaal... kon gelukkig nog ergens anders iets huren.

@Syrena
Balen zeg !! Hoop dat jullie snel iets nieuws vinden..
Ik was hier...
pi_190074407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:13 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Haha te gek !! Veel succes *)
Ik had dus 3 weken geleden een iveco busje met laadklep gereserveerd voor morgen, belt BoRent mij vanmiddag op, sorry meneer.. beide autos van dat type zijn total loss :') eikel ! Wat een lulverhaal... kon gelukkig nog ergens anders iets huren.

@:Syrena
Balen zeg !! Hoop dat jullie snel iets nieuws vinden..
Oef, dat is balen!
Hier een vader met een transportbedrijf dus qua vrachtwagens zitten we goed.
  vrijdag 22 november 2019 @ 21:24:55 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_190074581
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:06 schreef Syrena het volgende:
Ik had het wel verwacht. Mijn man put nog hoop uit de vage formulering van de makelaar (mocht het niet doorgaan dan neemt hij contact met ons op, blabla...) :') Hij denkt nu dat we "tweeds" waren. Ik laat hem maar even in die waan :+

In elk geval veeeeel succes met verhuizen morgen, en Nismo91 ook! *O* *O* *O*
In welke regio zoek jij dan, dat het zo'n biedoorlog is? Amsterdam?
disclaimer
pi_190074602
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oef, dat is balen!
Hier een vader met een transportbedrijf dus qua vrachtwagens zitten we goed.
Kijk dat is helemaal mooi voor elkaar !
Zo vreemd.. dat dit weer de laatste avond op de bank is in dit huis _O- maar dat zal bij jullie net zo zijn denk ik :P
Ik was hier...
pi_190079336
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 21:24 schreef SQ het volgende:

[..]

In welke regio zoek jij dan, dat het zo'n biedoorlog is? Amsterdam?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stein_(Limburg)

🤣 onder de rook van DSM. Eh, Chemelot. Geen regio, 1, blijkbaar superpopulair, dorp.

Er komen ook wel opknappers vrij, maar mijn man ziet dat niet zitten. Die gaan overigens ook als zoete broodjes.
  zaterdag 23 november 2019 @ 10:12:15 #44
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190080044
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stein_(Limburg)

🤣 onder de rook van DSM. Eh, Chemelot. Geen regio, 1, blijkbaar superpopulair, dorp.

Er komen ook wel opknappers vrij, maar mijn man ziet dat niet zitten. Die gaan overigens ook als zoete broodjes.
En ik maar denken dat Limburg een krimp-regio is 8)7
pi_190080270
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:12 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Limburg een krimp-regio is 8)7
Parkstad op zich wel, maar ook daar, in verhouding, hogere prijzen en snel weg. Collega moest rijtjeshuis schoonouders verkopen. Hadden zelf ca. 99.000 gedacht. Klein huis, nooit iets aan gedaan, ouwe mensen, je kent 't wel. Binnen 1 week weg voor 139.000.

Hij zit na drie weken nog steeds van :o

Mijn zus woont in Utrecht, die moet altijd een beetje huilen als ze hier de prijzen ziet.

Punt is, ik had voor het huis dat we niet kregen 3 ton kunnen bieden. Dan was het van ons geweest. Maar dat is het écht niet waard en krijg je geheid problemen met de taxatie.

Dus nog maar ff zitten in mijn knettergehorige rijtjeshome.
Kunnen wel goed sparen :+
  zaterdag 23 november 2019 @ 13:40:43 #46
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190081946
Op termijn (= als mijn schoonvader is overleden) willen we nl. in Zuid-Limburg gaan wonen. Zou wel fijn zijn als de woningmarkt daar dan ook niet overspannen is.
pi_190085941
Wij waren om 11.30 uur helemaal over en na een middagje doorwerken is ook 80% van de dozen al uitgepakt.
Wat hebben alleen nog geen schilderijen/posters/accessoires opgehangen aan de muur. Eerst maar eens even wonen en kijken wat we waar willen, maar overal hangen wel de lampen al.

Één houten dienblad heeft de verhuizing niet overleefd. Verder is alles vlekkeloos verlopen. We zijn moe maar voldaan!
pi_190085952
Dat is voorspoedig gegaan, wat fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190086005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat is voorspoedig gegaan, wat fijn!
Ja! Er is twee keer gereden met de vrachtwagen. In de eerste lading alle meubels die gedemonteerd waren en dus weer in elkaar gezet moesten worden in het nieuwe huis en alle verhuisdozen. Er bleven dus mensen achter in het nieuwe huis om alles in elkaar te zetten.
Lading twee bestond uit de bank, piano, fauteuils, enz. De massieve objecten zeg maar.
  zaterdag 23 november 2019 @ 19:34:40 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_190086054
Zo dan, goed zeg!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')