daNpy | woensdag 13 november 2019 @ 10:22 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. En nog een wijze spreuk van George Carlin: "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" * Maar hou het wel gezellig aub! klik om te spelen Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
daNpy | woensdag 13 november 2019 @ 10:26 |
BMW maakt een auto die aan belachelijke milieu eisen moet voldoen. Daarom zit ie in een hoge versnelling, ik vind de uitspraak van 120 km/h overigens wel dubieus, dan zou elke diesel wel op 1800 rpm moeten zitten. Mijn auto verbruikt in zijn 6 meer dan in zijn 5 bij 80 km/h, omdat de motor dan meer kracht heeft bij wat meer toeren en dus minder brandstof nodig heeft. Zolang de auto dat uithoudt tot buiten de garantie periode is het geen probleem voor de fabrikant. Let maar op, auto's gaan veel minder lang mee met al die milieu onzin, alsmede het feit dat alles goedkoop moet. Hierdoor moeten er meer nieuwe auto's gebouwd worden, wat natuurlijk erg goed is voor het milieu, die weggooi maatschappij | |
daNpy | woensdag 13 november 2019 @ 10:28 |
Foutje | |
YoshiBignose | woensdag 13 november 2019 @ 10:33 |
Klootzakken ik ga er altijd vanuit dat auto bouwers alles zo goed mogelijk afstellen zodat het ook zo lang mogelijk goed blijft werken ach ja, dan hadden ze ook geen launch control ingebouwd denk ik dan. Voor m'n gevoel sloop je echt de koppeling ermee. | |
rival | woensdag 13 november 2019 @ 10:36 |
Goeie grap | |
daNpy | woensdag 13 november 2019 @ 11:18 |
Ik weet dat bij BMW er echt nog wel werk in wordt gestoken om de kwaliteit hoog te houden, maar met idiote klimaat eisen krijg je ook idiote maatregelen/ "oplossingen". - Als je de opschakelindicator van de Ford Transit Custom (handbak)van m'n schoonpa volgt val je elke keer terug in het turbogat - De Tiguan van schoonmoeders rijdt ook 50 in zijn 6. Heerlijk, 4 versnellingen terug voor de rotonde, waar de auto niet op anticipeert en dus altijd te laat is. Door accelereren naar 80 gaat ten koste van je krukaslagers, of met meer gas weer wachten op terug schakelen Ding verbruikt meer olie als benzine. De Suzuki van m'n ouders werkt in vergelijking nog het beste, maar die heeft dan ook een CVT erin liggen | |
De_Hertog | woensdag 13 november 2019 @ 11:56 |
Maar hoe laag heb je het dan over? Die 60 ok, en ik ben het met je eens dat schakelindicatoren lang niet altijd het beste met je motor voor hebben. Maar mijn vraag was of er dus ook auto's zijn waar 100 in 6 nog een 'onverantwoord' laag toerental oplevert. Ik dacht namelijk dat de meeste auto's dat makkelijk zouden moeten kunnen. (Dit overigens even compleet los van de milieudiscussie, ik rijd ook veel liever 130(+) ) | |
daNpy | woensdag 13 november 2019 @ 12:19 |
100 is bij onze 2,5 liter 6 cilinder zo'n kantelpunt van 5 naar 6. Kan wel als je constant rijdt, maar wat doortrekken kan geen kwaad. Evenals 70 in 4/5. Ik houd hem tegenwoordig boven de 2200 toeren (benzine) want daaronder krijg ik een engine lampje na verloop van tijd | |
itchycoo | woensdag 13 november 2019 @ 21:58 |
Wat zitten er toch een hoop mensen achter stuur alsof ze daar net vijf minuten geleden wakker geworden zijn en geen idee hebben wat ze daar doen. Random mistlampen aan, op rare momenten van strook wisselen, knipperlichten eindeloos aan laten staan en met een blik van “wat moet ik doen?” | |
ManianMan | woensdag 13 november 2019 @ 22:08 |
Ik had een soort jeep voor mij dacht dat die de lampen uit had. Dus ik knipper met groot licht gaat ie naar rechts dus ik links voor bij en kon de achterkant en voorkant in een oogwenk zien. Bleek ie kleine kut blokjes als achterlicht te hebben net boven de bumper Maar ik kon wel lekker doorijdden | |
itchycoo | woensdag 13 november 2019 @ 22:23 |
Maar dat is toch waardeloos? Net als bepaalde modellen van Kia en Hyundai die de knipperlichten achter ergens links- en rechtsonder verstopt hebben. Heel slecht zichtbaar. | |
ManianMan | donderdag 14 november 2019 @ 06:27 |
Idd ik moest over het stuur klimmen om de bumper te zien en ik had 2 seconde afstand | |
vannelle | zaterdag 16 november 2019 @ 17:07 |
Gisteren op de A7 vlakbij Groningen reed het langzamer vlak bij het Julianaplein. Ik reed op de rechterrijstrook met zo'n 50/60 km/h en op de linkerstrook reed een busje met een autoambulance er achter. Hier reed ik dus schuin achter op een normale afstand van mijn voorligger. Komt er via de linkerstrook iemand aanvliegen die de afslag moest hebben, met een groot snelheidsverschil gooit hij de auto vlak voor hij bij het busje met aanhanger was naar rechts en zou mij aan de voorkant geraakt hebben als ik niet geremd had. Gefeliciteerd met het halen van je afslag maar als je weet dat die afslag er aan zit te komen, kun je dan niet beter iets eerder rechts gaan rijden ipv als een complete staatsmongool gevaarlijke situaties te veroorzaken? | |
Isdatzo | zaterdag 16 november 2019 @ 17:44 |
M'n 2L (benzine) Mazda rijdt prima 100 in z'n 6. 90 ook wel, als je niet (veel) hoeft te versnellen. 50 in z'n 5 is net niet prettig, 55 of 60 is prima zonder dat ik het idee heb m'n big-end lagers naar de vernieling te helpen. | |
gebrokenglas | zaterdag 16 november 2019 @ 18:44 |
Bij 100 in 6 loopt de mijne denk ik iets van 1700 toeren (een diesel). En dat dreunt onprettig, je voelt dat het te laag is en de motor onnodig te verduren heeft (lagers, drijfstangen). 100 in 5 is 2100 toeren, net als 120 in 6. Dus als dat hele 100km/u verhaal doorgaat is de aanpassing simpel: gewoon net zo rijden als voorheen maar dan in de 5 ipv in de 6. | |
Rodgrod | zaterdag 16 november 2019 @ 21:46 |
Scooter met een voorlicht als achterlicht. Dat was wat verwarrend | |
kanovinnie | zaterdag 16 november 2019 @ 21:51 |
Net eerst een auto zonder licht en daarna een auto die vol, maar dan ook vol door rood reed. | |
Sounddragon | zondag 17 november 2019 @ 02:40 |
De mijne fikst dat ook easy.. hij loopt gewoon op de leerlauf in zijn 6 rond de 60, hij gaat pas lelijk doen als je hem verder afremt als 40km/u, dan kom je rond stationair, dat gaat niet goed. Klimt zonder gas in zijn 2 fluitend een vet steile parkeergarage uit. Het verschil zit hem in het koppel, want dat gebruik je dan, en een lekker lomp vliegwiel helpt ook, maar dat is een beetje inherent aan elkaar natuurlijk.De turbo doet dan 0,weinig. | |
kanovinnie | maandag 18 november 2019 @ 09:28 |
Leerlauf=stationair? | |
ludovico | dinsdag 19 november 2019 @ 00:12 |
Stomme combo van mij rijdt 2500 toeren met 90-100 kilometer per uur. Gaat daarna ook tering veel kabaal maken als ik harder rij. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 november 2019 @ 09:23 |
M'n Berlingo maakt 3000 rpm bij 110 km/u dat is ook een beetje de max die ik aanhoud (of moet aanhouden bij wind tegen ) Ongeveer onder de 1500 rpm je de auto meer voelt trillen dus het liefst probeer ik daar boven te blijven. | |
ludovico | dinsdag 19 november 2019 @ 10:07 |
60+ gaat idd prima af in 5. Mist gewoon een versnelling die koekblikken, ik heb ook zo een verbruik meter... Die gaat ook erg rap omhoog in verbruik boven de 100. Laat maar zeggen 1/20 naar 1/14 bij 120. | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 10:15 |
Het is net of luchtweerstand kwadratisch toeneemt | |
ludovico | dinsdag 19 november 2019 @ 10:17 |
Jep,maareh, ook die toeren hebben ermee te maken. Ik geloof niet dat de transporter bus zoveel inefficiënter gaat rijden op hogere snelheden. | |
daNpy | dinsdag 19 november 2019 @ 10:20 |
Met de voorkant van een blokhut? Denk het wel Zelfs bij onze Touring is het verschil in verbruik tussen 100 en 120 al enorm. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 19 november 2019 @ 10:22 |
Ja hoogte is echt funest voor verbruik. Mijn Sprinter L4H2 V6 190pk 7-traps automaat kan met 100km/h rond de 1 op 10 rijden. Ik rijd meestal rond de 130km/h en moet al blij zijn als ik 1 op 7,5 haal. | |
ludovico | dinsdag 19 november 2019 @ 11:03 |
Scheelt wel hoor, 2200 of 3000 toeren. | |
oldford | dinsdag 19 november 2019 @ 11:44 |
Nou niet gaan overdrijven. Als 120 km/uur 3000 toeren is, dan doe je 40 km/uur per 1000 toeren. Dan doe je bij 100 km/uur dus 2500 toeren. | |
ludovico | dinsdag 19 november 2019 @ 11:47 |
Klopt? Ik bedoel dat die Transporter in versnelling 6, 2200 toeren maakt bij 130. En de combo 3000 bij 130. | |
Light | dinsdag 19 november 2019 @ 11:48 |
Gelukkig mag je binnenkort niet harder dan 100, komt het verbruik ten goede. Het is ook slecht voor de overheidsinkomsten, dus misschien moeten we alvast een voorraadje brandstof inslaan. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 november 2019 @ 12:04 |
Gelukkig zegt ie nog.... ben je al 65+ ofzo? | |
ludovico | dinsdag 19 november 2019 @ 12:07 |
We worden als land alleen maar rijker als we efficiënter werken, zeker als olie überhaupt een dik exportlek is. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 november 2019 @ 12:09 |
Ik weet de beste stap naar meer efficiëntie, mensen vervangen voor robots. | |
kanovinnie | woensdag 20 november 2019 @ 13:51 |
Het aantal toeren maak toch niet zoveel uit voor het verbruik? | |
Jordy-B | woensdag 20 november 2019 @ 14:49 |
Jawel. De meeste motoren werken efficiënter bij een laag toerental. Geadviseerd wordt om vlot op te trekken, vroeg (2000-2500 toeren) te schakelen en zo snel op je kruissnelheid te komen in de hoogste versnelling waarbij de motor nog soepel draait. Je toerental tussen 1500-2000 is prima als je constante snelheid kan bewaren. Als je auto een goede real-time verbuiksweergave heeft, kan je het ook zelf testen al denk ik dat je zelf wel merkt dat, als je tachtig rijdt, je het pedaal dieper moet indrukken als je dat in z'n drie doet dan in z'n vijf. | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 15:09 |
Wat is een laag toerental? Voor de meeste benzine motoren is > 2000 toeren té laag imo, zeker met belasting. Je kan het goed merken met een hanger, waar een hogere versnelling voor een hoger verbruikt zorgt omdat de motor niet efficiënt de kracht kan overbrengen. Ik houd hem dan altijd boven de 2500 rpm in ieder geval en dat is een 2,5 liter 6 cilinder. | |
kanovinnie | woensdag 20 november 2019 @ 15:22 |
Dat begrijp ik. Maar het stuk verbruik tussen 100 en 130 komt voornamelijk door de luchtweerstand en niet zoveel door de extra toeren. | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 15:22 |
Nope, eens | |
Jordy-B | woensdag 20 november 2019 @ 15:25 |
Klopt, maar het gaat te ver om te beweren dat toerental niet uitmaakt. | |
Jordy-B | woensdag 20 november 2019 @ 15:32 |
je bedoelt "<". Wat bedoel je met: "omdat de motor niet efficiënt de kracht kan overbrengen."? Slippen bij jou je koppelingsplaten door? Je wil een toerental waarbij de motor genoeg vermogen kan leveren om soepel te blijven draaien. Al het extra is extra. Ja, dat betekent met lading dus dat je meer vermogen en dus een hoger toerental nodig hebt. | |
Messina | woensdag 20 november 2019 @ 15:34 |
Kunnen we weer terug naar irritaties? | |
Jordy-B | woensdag 20 november 2019 @ 15:41 |
Het is mistig in Drenthe. Normaal rijdt men hier als een stel bejaarden, maar nu net vandaag, als je geen reet kan zien, vindt men het nodig om met 110 over de provinciale weg te jakkeren | |
tong_poh | woensdag 20 november 2019 @ 16:22 |
Mijn auto met automaat gaat in een zo hoog mogelijk versnelling bij een constante snelheid. In de stad rijdt ie dan net over de 1000 toeren. Ik mag toch hopen dat ze dat doen omdat dat het efficiënste is. Overigens is het wel een grote motor. Twinturbo V8. Dus dat heeft er misschien ook wel mee te maken. | |
daNpy | woensdag 20 november 2019 @ 18:11 |
Klopt, en nee ze slippen niet door. Dan geeft de motor namelijk teveel vermogen. Ja, dus te laag = te laag Algemene irritatie is trouwens mensen die een zijweg afsluiten door ervoor stil te staan. Wat maakt het uit om een paar meter terug te wachten en eventuele bestuurders van rechts ertussen te laten als ze over willen steken of linksaf moeten Valt volgens mij gewoon in de categorie kruispunt niet oprijden als je hem niet direct kan verlaten, iets wat ook bijna niemand weet. | |
DrMarten | woensdag 20 november 2019 @ 18:30 |
Opvallend hoeveel mensen vanochtend zonder licht reden terwijl het toch aardig mistig was. Zicht van 200 meter ongeveer. Op de terugweg in de wegwerkzaamheden kilometers achter een lul gereden die niet door had dat je ook gewoon je gas los kunt laten als je langzamer wil rijden. Om de haverklap die felle remlichten in je mik | |
karr-1 | woensdag 20 november 2019 @ 18:52 |
Op een 80 weg stoïcijns 50 blijven rijden, ondanks de rij auto's achter je die aan het seinen en toeteren waren omdat je toch echt harder mag daar. Waarom mogen bejaarden nog de weg op? Als ik ooit zo ga rijden lever ik vrijwillig mijn rijbewijs in en ga ik wel met de bus of zo. | |
oldford | woensdag 20 november 2019 @ 19:19 |
Zolang ze het verkeer niet in gevaar brengen met te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep, door rood rijden e.d., hebben bejaarden net zo veel recht om te mogen rijden als alle andere. Moet er wel een bus verbinding zijn die er dan ook nog een beetje acceptabele tijd over doet. Voorbeeldje: Een buurman rijd auto's heen en weer voor lease bedrijven en garages/dealers. Hij moet vaak naar de Porsche dealer hier in de buurt en doet daar door de weeks ongeveer 1/2 uur over. Een kwartier met de bus en dan een kwartier lopen. Behalve in het weekend, want dan rijd die lijn niet. Met een andere lijn kan hij nog in het stadje komen (na 2 uur via een grote omweg met overstappen), maar moet dan ook nog eens 45 minuten lopen. Ik heb hem maar even weggebracht. Met de auto is het 10 minuten tot aan de dealer voor de deur. | |
kanovinnie | woensdag 20 november 2019 @ 20:52 |
Niet in gevaar brengen vind ik eigenlijk niet voldoende. Hoeveel bejaarden kunnen er nog adequaat reageren in een onverwachte situatie? | |
YoshiBignose | woensdag 20 november 2019 @ 20:56 |
Te zacht rijden is in heel veel situaties gevaarlijk. Onnodig links rijden ook. En ze zijn blind dus door rood rijden zullen ze ook weleens doen. | |
halfway | woensdag 20 november 2019 @ 20:57 |
Mijn 3 pitter rijd 1:20 Ja mijn werkgever is een zuinige. | |
Lord_Vetinari | woensdag 20 november 2019 @ 20:59 |
Als dat je criteria zijn kun je het merendeel van de BMW- en leaserijders ook wel van de weg halen. | |
kanovinnie | woensdag 20 november 2019 @ 21:05 |
Een grotere dooddoener kan je haast niet posten. | |
YoshiBignose | woensdag 20 november 2019 @ 21:09 |
Die apk keurmeester oldford doet alsof te hard rijden, rechts inhalen, inhalen over de doorgetrokken streep en door rood rijden de enige dingen zijn die gevaarlijk zijn op de weg. Dus ik gaf wat andere voorbeelden die ook gevaarlijk zijn en die vaker door bejaarden worden uitgevoerd. Dat de meeste bejaarden niet te hard rijden of inhalen over doorgetrokken strepen geloof ik wel | |
Fer | woensdag 20 november 2019 @ 21:39 |
Het gevaarlijkst op de weg zijn vaak de professionele chauffeurs zonder C of D rijbewijs. Wat die allemaal uithalen... | |
Jordy-B | woensdag 20 november 2019 @ 23:09 |
Jij ziet op een kilometer afstand al dat het een bejaarde (of, eerlijk is eerlijk, een vrouw) betreft. Daar kan je prima op anticiperen. | |
Light | woensdag 20 november 2019 @ 23:37 |
Geen verlichting, of geen geen verlichting achter (dagrijlichten). Of mistlicht achter, want het zicht is wel beperkt. Dat het zicht nog veel meer dan 50 meter is, snappen ze dan niet. | |
oldford | donderdag 21 november 2019 @ 10:09 |
Tja, hoeveel Niet bejaarden kunnen er adequaat reageren in een onverwachte situatie? Als iedereen adequaat zou reageren, zouden er een stuk minder ongelukken in de spits gebeuren. Dus die ook allemaal maar hun rijbewijs afpakken? O ja, ik was nog wat acties vergeten die gevaar opleveren: Inhalen over voorsorteerstroken, inhalen over de vluchtstrook, inhalen (als spookrijder) Links van de vluchtheuvel, gevaarlijk inhalen op 2-baans wegen, van richting veranderen zonder te kijken, bumper kleven, dronken rijden, niet handsfree bellen tijden het rijden, emails lezen onder het rijden, sms-en onder het rijden. Voor sommige van die overtredingen wordt je rijbewijs voor een aantal maanden afgepakt, maar je krijgt het wel weer terug. Dat staat in geen verhouding met het voorbarig afpakken van rijbewijzen van bejaarden. En voor diegene die zich ergeren: je had ook achter een auto met paarden-trailer kunnen zitten of een boer met zijn tractor en aanhangwagen of een of ander groot landbouwvoertuig. En o ja, een 45-km autootje die daar gewoon mogen rijden van de wetgever. Heeft hetzelfde effect. Dus die mensen dan ook maar allemaal hun rijbewijs afpakken? [ Bericht 2% gewijzigd door oldford op 21-11-2019 10:26:02 ] | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 10:14 |
Ja. Waarom niet? | |
DrMarten | donderdag 21 november 2019 @ 10:55 |
Vanochtend weer een mooi ritje door de wegwerkzaamheden op de A1. Hele zooi ruimte op de rechterbaan, maar de voorgangers blijven allemaal met een vaartje van krap 80 links rijden omdat een kilometer verderop weer vrachtwagens rijden die ze voorbij moeten. Ik ben er rustig met een vaartje van 90 rechts voorbij gesukkeld om vervolgens weer netjes in te voegen op de linker baan alwaar ik van een Duitser van middelbare leeftijd de welbekende internationale gebaren van afkeur toegezwaaid kreeg Ik ben echt blij dat ik daar niet dagelijks langs hoef. | |
Gunner | donderdag 21 november 2019 @ 11:45 |
Ach ja linkrijders denken inderdaad dat ze heel wat mogen ofzo. Ik ga ze ook stug rechts voorbij en dan invoegen. Zie je ineens dat ze op hun pik getrapt zijn en het gaatje ineens (heel bewust) dichtrijden wat voor stakker ben je dan | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 12:47 |
De stakker in het verhaal ben jij. Iedereen wacht rustig zijn beurt af en jij dringt voor. | |
Gunner | donderdag 21 november 2019 @ 12:52 |
haha ja dat zal het zijn ja Ik geef netjes richting aan en je ziet iemand gewoon bewust accelereren omdat ie het niet kan hebben dat een klein autotje voor hem in wil voegen. en dan ben ik de stakker zeker.... | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 13:15 |
Als je rechts inhaalt zonder reden, afgezien van voordringen, snap ik wel dat mensen je er niet tussen laten. Dat vind ik stakker/pauper gedrag. Of je nou je knipperlicht gebruikt of niet. | |
Gunner | donderdag 21 november 2019 @ 13:17 |
rechts inhalen heeft altijd een goede reden want linksplakken is zo lekker sjiek zeker. het rechts inhalen heeft er eigenlijk helemaal niets mee te maken, maar blijkbaar ben jij ook z'n type dat je er zo over struikelt. gewoon iemand met een te korte plasser in z'n krokante mecedesbus die het niet kan hebben dat iemand in een klein wagentje hem inhaalt. niets meer niets minder. in m'n luxe SUV hebben ze ineens niet meer zo'n grote muil hoor. | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 13:34 |
Wat moeten ze dan doen als twee vrachtwagens elkaar inhalen? Naar rechts zodat jij er langs kan? Dat je patst met je luxe SUV maakt het stakkergehalte alleen maar groter. | |
Gunner | donderdag 21 november 2019 @ 13:51 |
jelly much bro? geen leasebak trouwens mocht je dat denken | |
Messina | donderdag 21 november 2019 @ 13:54 |
Poe poe, je hebt het maar goed. | |
YoshiBignose | donderdag 21 november 2019 @ 14:00 |
Je ziet op een kilometer afstand ook al als iemand met 150 aan komt rijden, dus? Nu vraag ik mij af, wat noem jij een luxe SUV? | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 14:04 |
Jaloers zijn op de auto van iemand? | |
Isdatzo | donderdag 21 november 2019 @ 14:06 |
En het ondertussen over andermans kleine plasser hebben. Typisch. | |
Jordy-B | donderdag 21 november 2019 @ 14:30 |
Nee, alleen of ze bejaard of vrouw zijn. | |
RamboDirk | donderdag 21 november 2019 @ 14:44 |
Straks is het een mooie 3e baans weg beiden kanten op richting Azelo met een stuk minder fileleed en dan mag je er maar 100 | |
#ANONIEM | donderdag 21 november 2019 @ 18:55 |
Ik heb zelf ook echt een schurfthekel aan linksplakkers en ik haal die ook gewoon rechts in. Ik snap die allergie voor de rechterstrook echt niet. | |
gebrokenglas | donderdag 21 november 2019 @ 20:20 |
Volgens mij komt dat omdat mensen zich in de auto anoniem en veilig wanen en dan haantjesgedrag beginnen te vertonen. Een ander de ruimte gunnen is er dan niet meer bij, het is 'ikke eerst', ik vind dat ik harder mag dan een ander. En na verloop van tijd wordt het gewoonte om zo te rijden. Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes. | |
gebrokenglas | donderdag 21 november 2019 @ 20:25 |
Ook een ergernis: mensen die niet goed in de rijstrook blijven en je rakelings inhalen. 20cm meer naar rechts en m'n buitenspiegel wordt eraf getikt. en ja ikzelf rijd natuurlijk wel netjes midden in mijn eigen strook. Gelukkig heb ik een dashcam, nooit meer zonder de weg op. Wat ik helemaal krankjorum vind is dat mensen bij een afrit niet in de rijstrook blijven maar helemaal over de vluchtstrook gaan rijden. Je zult er toevallig maar stilvallen als pechgeval... gegarandeerd dat er na een minuut eentje op knalt. | |
YoshiBignose | donderdag 21 november 2019 @ 20:27 |
Haha bij dat eerste ga ik ook altijd extra naar hun kant en dan schrikken ze. Vooral nu ik in een Berlingo rijdt kan schade me geen reet schelen En bij die tweede... dat zie ik ook zo vaak. Doen ze dat uit brandstof besparing? Het kan best dat er iemand daar met pech staat. 1 keer ging iemand zo erg over die vluchstrook bij de afrit dat ik hem in ging halen. Nou ja, ik deed alsof ik het ging doen maar het leek me iets te gevaarlijk om echt te doen toen kreeg ik alsnog een middelvinger. | |
Messina | donderdag 21 november 2019 @ 20:57 |
Meh, ik blijf soms ook iets te lang links (wel met maximaal toegestane snelheid), omdat als ik naar rechts ga ik weet dat ik er nooit meer terug tussen kom en achter die vrachtwagen blijf hangen. Dan ga ik na het inhalen van de vrachtwagen(s) en/of opa & oma uiteraard wel naar rechts | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 22:27 |
Ik als wielrenner herken me hier niet in. Het gaat in het verhaal hierboven over de ene vrachtwagen die de ander einhaalt met een hele rij auto's erachter... | |
kanovinnie | donderdag 21 november 2019 @ 22:28 |
Hoe bedoel je dit? Dus al voor de afrit de vluchtstrook op gaan? Dan ben je echt gestoord. Zeker met de over het algemeen gigantisch lange in/afritten zoals we ze in Nederland hebben. | |
gebrokenglas | donderdag 21 november 2019 @ 23:10 |
Dat zie ik ook geregeld gebeuren, da's vooral als het druk is door stoplichten aan het einde van de afrit.. .ontstaat er als het ware een file op de vluchtstrook. Niet best maar op zich beter dan dat men gewoon op de rijstrook stil gaat staan.. Wat ik bedoel is bij klaverblad-achtige afritten met van die 270 graden bochten naar rechts als het ware de binnenbocht nemend over de vluchtstrook. | |
Noudanzeg | vrijdag 22 november 2019 @ 08:57 |
jij hebt nooit gefietst of zo? | |
Noudanzeg | vrijdag 22 november 2019 @ 09:00 |
voor mij ligt het er een beetje aan HOE je het doet. rijd iedereen met 80 links achter een vrachtwagen die aan het inhalen is en jij komt met 120 rechts voorbij en probeert je auto er tussen te gooien, dan is dat gat inderdaad te klein. Rijd je rustig met 90 of zo rechts voorbij dan laat ik gewoon een gaatje vallen waar je makkelijk tussen kan. | |
YoshiBignose | vrijdag 22 november 2019 @ 09:43 |
Tijd voor autonoom rijden, dat is de enige oplossing voor al deze problemen. Iedereen die weleens dynamische cruise control of autopilot gebruikt ziet hoe achterlijk mensen rijden. Ik ben eens over 10 km drie keer ingehaald door dezelfde gast en ik reed op auto pilot. Remmen, gas geven, gas los, rechts, links, inhalen met 5 km verschil, daarna weer 10 km langzamer, geen idee wat ze allemaal doen maar het gaat nergens over. Als we allemaal autonoom rijden, of allemaal auto pilot hebben, dan kunnen we mooi in een treintje achter elkaar en alleen inhalen voor vrachtwagens. Netflix erbij en gaan | |
kaasplankje | vrijdag 22 november 2019 @ 09:45 |
Ja zeer asociaal. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 22 november 2019 @ 09:46 |
Dat zie je ook met normale cruise control. Ben nu in Polen en heb daar de cruise constant op 130kmh (is 1 rechte weg, boksaai) en er was een vrouw die me wel 5x heeft ingehaald. Na het inhalen liet ze weer gas los, bok irritant. | |
DrMarten | vrijdag 22 november 2019 @ 10:23 |
Bij mij had het niks met beurt afwachten te maken. Kilometers lang wegwerkzaamheden met veel vrachtverkeer dus iedereen in een personenauto/bestelbus reed links. Alleen kwam er ineens een heel stuk vrij baan zonder vrachtverkeer. Ik heb geleerd dat je dan naar rechts moet. Dat doe ik dan netjes. De rest bleef links rijden. Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort. Gister op de terugweg ook zo'n druif in een bouwbusje. Bleef continu met 75 links rijden waar ie zat naar rechts kon en waar je ook gewoon 90 kon. Uiteindelijk iedereen er links voorbij met seinen en claxoneren. Hen het nog even in de spiegel in de gaten gehouden, maar heb hem in de kilometers erna niet naar rechts zien gaan. | |
Gunner | vrijdag 22 november 2019 @ 11:52 |
Precies dit dus. Als men 300 meter asfalt rechts laten liggen ga ik er gewoon voorbij en voeg in wanneer dat 'kan'. En als je dan ziet dat ze bewust een gaatje dichtrijden zodat je niet je invoegactie kan doen dan is dat gewoon kleinzielig. Maar nee dan ben ik de stakker van het topic. Vanmorgen weer hetzelfde liedje. Ga ze gewoon rechts voorbij hoor. Eentje zag ik inhouden om me te laten invoegen dus het kan prima [ Bericht 1% gewijzigd door Gunner op 22-11-2019 12:00:15 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2019 @ 12:00 |
Ik vind dat ook altijd sneu. Linksplakkers die niet opschieten. Ga je er rechts voorbij gaan ze ineens schuimbekkend de gaatjes wel dichtrijden. Daarom ben ik voorstander van het legaliseren van rechts inhalen. Dan is dit hele gezeik van de (auto)baan. Geen treintjes meer op links. Iedereen zo veel mogelijk keep your lane. Ik voorspel prettiger rijden voor iedereen en minder opstoppingen. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2019 12:00:55 ] | |
Gunner | vrijdag 22 november 2019 @ 12:01 |
Zo zie ik dat ook altijd voor me fijn om te horen dat ik niet de enige bent die dat opvalt. | |
gebrokenglas | vrijdag 22 november 2019 @ 14:02 |
Oja zie het ook regelmatig gebeuren. Ook zo typerend is dit rijgedrag: van constant op de linkerbaan zitten met een behoorlijk tempo... een auto wil gaan inhalen en doet dat keurig en ruim op tijd, niks mis mee. De linksplakker houdt echter zijn te hoge tempo aan tot 20 meter achter de nu inhalende persoon en remt vervolgens flink af... als signaal dat ze verbaasd zijn dat er iemand naar links is gegaan als zij eraan komen en dat diegene dat eigenlijk niet zou hebben moeten doen, want nu moeten zij afremmen. En dan er vervolgens met slechts 10 meter afstand achter blijven zitten. Laatst was ik in Duitsland op de autobahn en reed daar 150+ (een stuk zonder snelheidslimiet). Achter me komt een Nederlands bedrijvenbusje te rijden en ik kon m'n ogen niet geloven, hij was vrachtbrieven ofzo aan het lezen achter het stuur... Met die snelheid... Elke 2 seconden even opkijkend en dan weer verder lezend. En dat ging kilometers zo door. Ik snap dat stilstaan tijd kost en dat je het idee hebt dat effe lezen waar je volgende klus is wel effe kan, maar met 160? Ik had verwacht dat van de dashcam de beelden wel goed te zien zou zijn (heb zowel voor als achter een dashcam zitten dus meneer had er duidelijk op gestaan) maar helaas waren de beelden corrupt, problemen met de SDCard. [ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 22-11-2019 16:12:17 ] | |
Tijn | vrijdag 22 november 2019 @ 15:04 |
In de praktijk betekent dat dus dat je langzaam verkeer op elke baan hebt. Als je dan een beetje snelheid wil houden, ben je constant aan het zigzaggen. Totdat je achter een stel slakken terecht komt die alle stroken bezet houden, dan kun je er lekker achter blijven plakken, want die langzame lui hebben dan geen enkele reden om ooit van strook te wisselen. Het is een totale illusie om te denken dat "keep your lane" ervoor zorgt dat je door kan rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2019 @ 16:39 |
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2019 16:39:35 ] | |
Tijn | vrijdag 22 november 2019 @ 16:49 |
Als je dat wil, kun je ook gewoon rechts blijven en met 85 km/u achter een vrachtwagen blijven hangen. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2019 @ 16:56 |
Oke | |
daNpy | vrijdag 22 november 2019 @ 19:22 |
Daar zit niet om de 500 meter een afslag. Verder is het wel een goed systeem maar werkt ook echt goed als mensen zich er aan houden. En dan werkt ons systeem ook prima. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2019 @ 23:33 |
Dat wordt handhaven dan. En dat kan gewoon. | |
Jordy-B | zaterdag 23 november 2019 @ 06:02 |
Bijna alle staten hebben gewoon regels dat het trage verkeer rechts moet houden en links bedoeld is voor inhalen. Keep-your-lane is beroerd voor de doorstroming en rechts inhalen is gevaarlijk. Door de toename In het aantal verkeersdoden is men sinds 2015 bezig om het onnodig links te rijden aan te pakken. | |
YoshiBignose | zaterdag 23 november 2019 @ 09:06 |
Precies, mensen hebben al moeite met kijken in hun linkerspiegel / dode hoek als ze willen inhalen op de snelweg, laat staan dat ze iedere keer links en rechts moeten kijken of er iemand aan komt rijden | |
daNpy | zaterdag 23 november 2019 @ 09:23 |
Kan met het huidige systeem ook. | |
Tyr80 | zaterdag 23 november 2019 @ 09:26 |
Beetje de faaloptie wel hoor, voor ‘keep your lane’ zijn. “Ik kan voor geen meter autorijden dus doe maar de optie waarbij ik het minst op hoef te letten en minder kans heb om ontmaskerd te worden als kutchauffeur.” | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 09:52 |
Dan heeft degene die naar links ging om in te halen toch niet op zitten letten? Dat is wel bizar ja. Je schetst nu een andere situatie als waar we het over hadden. Ah, zo. Ik snap dat ook nooit zo. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 november 2019 @ 09:54 |
Gebeurt kennelijk te weinig dan | |
Fer | zaterdag 23 november 2019 @ 10:01 |
Er komen anders wel steeds meer stukjes snelweg waar rechtshouden soms wat onzinnig is. A8 bij Zaandam A1 bij Diemen en van Eembrugge naar knooppunt Eemnes A2 Amsterdam Utrecht kan je ook vaak op de een na rechtse blijven A6 vanaf A1 richting Almere Poort A12 Den Haag uit | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 10:07 |
Met bijv. de A8 ben ik het wel met je eens. Daar zouden ze eigenlijk over de hele lengte blokmarkering moeten aanbrengen ipv de laatste 500 meter. Maar de A2? Waarom zou je niet gewoon rechts rijden? | |
Fer | zaterdag 23 november 2019 @ 10:09 |
Omdat er dan weer iemand naast je gaat hangen. Toevallig als de iemand wil een invoegen of een vrachtwagen rijdt. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 10:10 |
Dat is inderdaad irritant als mensen dat doen. En helemaal als er dan een trage drol voor je invoegt | |
jeroen25 | zaterdag 23 november 2019 @ 10:15 |
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch: Hoe zou je 'keep your lane' in de praktijk moeten toepassen? Stel ik rij van Tilburg naar Oss: Ik kan nu twee dingen doen: 1. Ik schuif zo vroeg mogelijk op naar mijn strook en blijf daar. Als ik bij Tilburg de snelweg op ga schuif ik meteen 3 stroken op naar uiterst links. Ik verander dan niet meer van strook zodat ik uiteindelijk op het laatste stuk vanzelf op rechts uitkom. 2. Ik blijf in mijn strook en schuif pas op als het echt moet. Als ik de snelweg op ga blijf ik op de rechter strook. Wanneer de weg splitst naar Eindhoven moet ik dan toch nog opschuiven. Aangekomen bij den Bosch moet ik nog een keer opschuiven. Daarna kan ik op rechts blijven tot ik er weer af moet. En wat moet je doen als er voor je iemand langzamer rijdt dan jij wil? Moet je dan maar accepteren dat je niet harder kan? | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 10:21 |
Dan ga je naar rechts, ga je er langs en weer naar links. Ik vraag me af of mensen die keep your lane zo fantastisch vinden dit ooit in de praktijk meegemaakt hebben. | |
gebrokenglas | zaterdag 23 november 2019 @ 10:22 |
Het keep your lane wil niet zeggen dat je nooit meer mag wisselen, het is de bedoeling dat je gewoon niet onnodig en voortdurend wisselt. Dus als je in jouw rijstrook achter iemand komt te zitten die langzamer gaat, dan ga je gewoon naar de linker of rechterstrook en haalt in... en je blijft in die nieuwe rijstrook of je gaat een keer weer terug naar de vorige... Laten we zeggen: in welke rijstrook je rijdt komt dan niet meer zo nauw. Trouwens het is wel de bedoeling dat langzaam verkeer (vrachtwagens, auto's met aanhangers) zoveel mogelijk rechts blijft. | |
gebrokenglas | zaterdag 23 november 2019 @ 10:23 |
Ja, in America meegemaakt, en ik vind het fantastisch. Het geeft een veel rustiger en relaxter verkeersbeeld. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 10:34 |
Komt dat ook niet omdat het daar sowieso rustiger is qua rijden? | |
Fer | zaterdag 23 november 2019 @ 10:35 |
Simpel bij het invoegen gelijk de middelste strook pakken, die gaat vanzelf over op de N65 en dan bij Den Bosch gelijk rechts houden omdat je de parallel weg op moet die rechts gaat naar Oss | |
gebrokenglas | zaterdag 23 november 2019 @ 10:41 |
Dat zou ook kunnen ja. Maar dat verplichte links inhalen werkt zo onrustig omdat het tegenwoordig zo druk is en iedereen het weer anders doet - sommige blijven altijd links zitten, sommigen gaan na elke inhaalachtie weer naar rechts en wisselen elke minuut, en dan de soms grote snelheidsverschillen.... Vooral ergerlijk vind ik dat iemand hard over de linkerstrook komt aanrijden, een inhaler naar links gaat en de hardrijder opzettelijk laat in de ankers gaat en er vlak achter hangt om de ander op te duwen en zo snel mogelijk weer naar rechts te krijgen. Het keep your lane is ook perfect om geen last meer te hebbben van die middenstrookplakkers. Gewoon rechts voorbij, dat scheelt een hoop geschuif en geklooi met ritsen in de linkerstrook. [ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 23-11-2019 11:18:38 ] | |
jeroen25 | zaterdag 23 november 2019 @ 10:45 |
Censureert Fok! nu den bosch? (b o s c h) | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 10:45 |
Wat het onderliggende probleem is, is dat de meeste mensen niet auto kunnen rijden. En dan gaat keep your lane niet helpen. | |
Piles | zaterdag 23 november 2019 @ 10:46 |
Adblocker uitzetten B osch wordt een linkje naar Coolblue. | |
RealBizkit666 | zaterdag 23 november 2019 @ 10:49 |
Mensen die op een 100 autoweg met 150 komen "aanstormen", in de ankers gaan om met 90 langs een flitspaal te rijden. | |
gebrokenglas | zaterdag 23 november 2019 @ 10:53 |
Helaas is het inderdaad een gegeven dat de meesten niet kunnen rijden. Daar moeten we dan maar om heen werken vind ik. | |
jeroen25 | zaterdag 23 november 2019 @ 10:56 |
Waarschijnlijk was ik laatst een irritatie voor iemand. Ik kom van links een weefvak op en moet er ook links af. Van rechts komt een vrachtwagen met een personenwagen erachter. Beiden willen naar links. Het komt zo uit dat de personenwagen precies naast me komt. De vrachtwagen kan dus zo invoegen. Ik blijf achter de vrachtwagen links langs de blokken rijden. De personenwagen blijft een tijdje naast me hangen met zijn knipper aan. Ik schuif niet op naar links en neem ook geen gas terug om de personenwagen voor me te laten. De personenwagen neemt ook geen gas terug om achter mij in te voegen.. Uiteindelijk geeft de ander gas bij om voor de vrachtwagen in te voegen. Heb ik die ander nu zitten hinderen? Of had die ander een betere plaats moeten kiezen om in te voegen? | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 10:57 |
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen. | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:02 |
Ja joh, geef het CBR er nog een melkkoe bij En alsof ze het al niet druk zat hebben, het lukt ze nu al niet om op schema te blijven met examens en rijbewijs keuringen. Bij mn pa heeft het 8 maanden geduurd om zijn rijbewijs te verlengen. En als ik zie hoe sommige figuren rijden die niet eens zo lang hun rijbewijs kunnen hebben gaat het ook weinig zoden aan de dijk zetten. | |
jeroen25 | zaterdag 23 november 2019 @ 11:02 |
Maar welke partij durft daar zijn handen aan te branden? Mensen zien het rijbewijs als een recht en het CBR is niet populair. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:05 |
Er worden van ons belastinggeld vele miljoenen uitgegeven aan dingen om het verkeer veiliger te maken. Deze maatregel is vele malen goedkoper. Maw, het verdient zichzelf terug, al zal je dat niet zo snel zien als de afschrijving voor het (twee)jaarlijks examen. Geen enkele, dat is het probleem. | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:08 |
Maar de mensen met lomp rijgedrag die zich nu op de weg bevinden rijden ook al met een rijbewijs. Dat examen is maar een momentopname, hoe iemand zich daarna gedraagt zonder examinator ernaast is toch niet te voorspellen. | |
jeroen25 | zaterdag 23 november 2019 @ 11:09 |
Dan meer politiecontrole en elke overtreder aanmelden bij het CBR. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:10 |
Er is een verschil tussen je expres lomp gedragen en mensen die het onbewust doen. Ik heb het idee dat de meeste irritaties uit dit topic komen door mensen die zich onbewust gedragen. Dus door die groep of uit het verkeer te halen, of te heropvoeden kan je een aardige slag slaan. Ik vind het bizar dat je 1 keer examen doet en daarna 70 jaar kan blijven rondrijden. | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:11 |
Dat dan weer wel ja, dat lijkt me efficiënter dan zomaar iedereen tweejaarlijks op kosten te jagen. | |
dick_laurent | zaterdag 23 november 2019 @ 11:11 |
100% hiermee eens. Rijden in de states vergt in het begin ff wat gewenning omdat rechts inhalen daar doodnormaal is. Als je daar eenmaal aan gewend bent en op anticipeert is het zooooo-veel makkelijker. Ohja en nog iets wat ik daar briljant vind en waarvan ik totaal NIET snap waarom dat hier niet ook wordt ingevoerd: Als je bij een kruispunt / stoplicht staat en jij wilt simpelweg rechtsaf slaan, dan is dat in de meeste gevallen "vrij". Ofwel, zelf uitkijken of er geen verkeer aankomt op de kruisende weg, en zodra er een gat is en je kan gaan, dan ga je. Zo hoef je nooit onnodig voor een stoplicht staan te wachten als je toch maar gewoon rechtsaf wilt slaan ipv rechtdoor. IK WIL DAT HIER OOK! | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:12 |
Ja? In welk opzicht efficiënter? | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:14 |
Dat je daadwerkelijk mensen met slecht rijgedrag ertussenuit pikt. Ik vermoed dat je zelf ook wel aardig kan rijden en inzicht hebt, zou je het werkelijk zien zitten om elke 2 jaar weer verplicht door de molen van het CBR te moeten? | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:15 |
Word gisterenavond door een taxi afgesneden, vind het jammer dat die kentekens niet online op te zoeken zijn dat je de baas kan bellen over het gedrag van de werknemer. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:16 |
Ik vraag het me af. Als je als agent door het verkeer rijd moet je dat in een seconde zien, want daarna is die auto alweer weg. Als er een half uur een examinator naast zit is dat anders. Plus dat je ook de theorie opnieuw kan testen. Ik zou het er voor over hebben. | |
JF_ | zaterdag 23 november 2019 @ 11:17 |
Hij wil invoegen, hij zoekt maar uit hoe. Niet jouw probleem dat hij niet goed anticipeert zolang t niet gevaarlijk wordt (want dan ben jij ineens wel verplicht om ongelukken te vermijden). | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:17 |
Ja en de stoplichten "aan de overkant" dat zijn dan ook gelijk de enige twee dingen die daar beter zijn, het overige aan hun verkeer is dik inferieur, met als absolute dieptepunt die constante stoptekens. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:19 |
Precies. Afhankelijk van de situatie (drukte) kan je eventueel wat ruimte geven, maar in eerste instantie is het toch echt zijn eigen probleem. | |
Tijn | zaterdag 23 november 2019 @ 11:20 |
Daar zijn we binnenkort wel vanaf natuurlijk | |
Isdatzo | zaterdag 23 november 2019 @ 11:24 |
Er zijn in Nederland meer dan 11 miljoen mensen met een rijbewijs. Met het door jou voorgestelde tweejaarlijkse 'herexamen' zou dat betekenen dat elk jaar grofweg 5.5 miljoen examens extra moet afnemen. Dat zijn ruim 20.000 (!) examens per dag. Compleet onhaalbaar dus. We zitten nu op zo'n 400.000 rijexamens per jaar (voor het b-rijbewijs), afgenomen door zo'n 700 examinatoren. Dan kan je daaruit concluderen dat een examinator 3 tot 4 examens per dag afneemt. Nu kan je zelf uitrekenen hoeveel extra examinatoren er dan nodig zijn, en dan hebben we het nog niet over de extra auto's, ondersteunend personeel, huisvesting, etc., etc. | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:24 |
Ja dat theorie is helemaal erg. Heb zelf sinds '93 mijn rijbewijs en er is nauwelijks iets veranderd in het verkeer. Maar toch als ik nu theorie zou moeten doen zou ik alsnog zakken door alle suggestieve vragen die erin zitten. Dan kan je elke twee jaar weer een boekje met plaatjes gaan zitten leren wat ze nu weer verzonnen hebben | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:29 |
"Is dit een helling" "Ja" CBR: FOUT, het is een daling! Echt, the fuck? Niet normaal gewoon zo een vraag, mensen zakken daar gewoon op. | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:30 |
Heeft toch ook geen zin joh? | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:31 |
Misschien dat 2jaarlijks wat veel is. In ieder geval, vaker herexamens zou ik een goede zaak vinden. Na een bepaalde leeftijd herexamen bijvoorbeeld. Een herhaalexamen en initieel examen hoeven niet hetzelfde te zijn toch? Ik bedoel, je weet als het goed is wat een stopbord is en wat een doorgetrokken streep betekend Huh? | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:31 |
Of een plaatje van een winkelstraat met auto's "moet je hier afremmen met de rem of op de motor?" Heb het een paar keer geprobeerd maar er zitten plaatjes tussen waarbij je enkel uit een foto de snelheid maar moet inschatten die er wordt gereden. | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:33 |
Ehh, als je moet remmen op de rem ben je sowieso te laat met remmen in die gebieden zou je zeggen toch? Maar de subjectiviteit is inderdaad wel erg hoog. | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:34 |
Daar kreeg ik een fout voor bij theorie examen, alsof een helling die naar beneden gaat geen helling is ofzo. | |
Woelwater | zaterdag 23 november 2019 @ 11:35 |
Je kan ook de rem licht indrukken dat het achteropkomend verkeer kan zien dat er snelheid wordt geminderd zonder daadwerkelijk te remmen. Maar ben blij dat ik dat gedoe iig niet opnieuw hoef te doen. | |
kanovinnie | zaterdag 23 november 2019 @ 11:36 |
Die kreeg ik ook, gaat helemaal nergens over. | |
ludovico | zaterdag 23 november 2019 @ 11:37 |
In zo een gebied rij je al 30, maar je gedachte is netjes en je hindert er niemand mee dus beide antwoorden zijn niet fout als je het mij vraagt. I.i.g. het is niet van invloed op je rijvaardigheid. | |
jeroen25 | zaterdag 23 november 2019 @ 11:42 |
Het probleem is dat het theorieexamen multiple choice is en dat niet goed past voor vragen over gevaarherkenning en verkeersinzicht. Die zou je beter als open vraag kunnen doen of een gesprek met een examinator. Maar dat kost dan weer een extra examinator. | |
daNpy | zaterdag 23 november 2019 @ 12:34 |
En waarom zou dan door een systeem verandering ineens wél gebeuren? Het maakt niet uit welk systeem je gebruikt of invoert, als het niet werkt omdat er geen handhaving is maakt dat dus geen verschil. Ik denk zelf dat keep your lane een mooi systeem is overigens, maar NL is er te klein voor. Er zijn teveel afslagen waardoor er alsnog heel veel gewisseld gaat worden. Het probleem met linksplakkers is dat ze wel naar rechts kunnen, maar er dan altijd wel zo'n hannes ze weer klem rijdt (inhalers op cruise control bijvoorbeeld) en ze daarom niet naar rechts gaan, wat de doorstroming niet bevorderd. | |
Tijn | zaterdag 23 november 2019 @ 12:39 |
Maar dat betekent dus dat ze eerst langzaam genoeg rijden voor een cc-rijder om ernaast te komen, en daarna gas bij geven waardoor de cc-rijder er niet voorbij kan. | |
daNpy | zaterdag 23 november 2019 @ 13:03 |
Nee, mijn voorbeeld gaat over CC rijders die met 2 km/h verschil inhalen. Mensen die continue van snelheid wisselen is nauwelijks rekening mee te houden. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 november 2019 @ 13:44 |
Het gaat mij om zo veel mogelijk keep your lane, niet altijd. Je hebt inderdaad een punt dat het hier in NL met zo veel afslagen niet altijd zinnig is. Het gaat er mij dan ook vooral om het mogelijk te maken rechts in te halen. Dan is heel dat treintjes gedoe voorbij. Ik heb namelijk het idee dat mensen links gaan hangen omdat ze een vrachtwagen / langzaam verkeer zien en dan automatisch verwachten dat het links sneller zal gaan. Intussen krijg je die rits op links en wordt het asfalt rechts niet meer benut. De capaciteit van de weg verhoogd enorm als dat stukje wel benut wordt. Degene die vervolgens daar gaat rijden is niet legaal bezig en wordt met de nek aangekeken door linksplakkers (ook niet legaal overigens). Daarom keep your lane als uitgangspunt (ipv langzaam rechts en snel links), zeker bij 3 baans of meer. Plus rechts inhalen legaliseren. Vervolgens veel hardnekkiger handhaven. Zoals je al zegt is alles aanwezig om stevig te kunnen handhaven maar nog lapt het meerendeel de regels aan de laars. Met een hogere pakkans gaat dat verdwijnen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2019 13:45:26 ] | |
daNpy | zaterdag 23 november 2019 @ 16:08 |
Helemaal mee eens | |
Rodgrod | zaterdag 23 november 2019 @ 21:11 |
Import-Nederlander die op het fietspad een u turn maakt zonder ook maar achter om te kijken. Ik was gelukkig nog niet aan mijn inhaalactie begonnen Hoop echt dat dat soort mensen nooit, maar dan ook echt nooit, een rijbewijs halen. Mijn kind van 12 heeft nog meer verkeersinzicht. | |
beantherio | maandag 25 november 2019 @ 18:30 |
Iets wat ik steeds vaker meemaak op de fiets is dat mensen (voornamelijk vrouwen) het nodig vinden om me op veel te korte afstand te volgen. Zodanig kort zelfs dat je bij de minste beweging meer bezig bent met het voorkomen van ongelukken omdat men letterlijk links of rechts in je wiel zit. Vanmiddag ook weer zo'n situatie meegemaakt waarbij de dame in kwestie het bij het passeren ook nog nodig vond om me belerend toe te spreken omdat "ik mijn arm uit moest steken als ik wilde afslaan". Ik sla juist niet af (maar rem af) omdat ik bang ben om samen met jou op het wegdek te vallen tuthola. Hou eens normaal afstand. | |
Cat-astrophe | maandag 25 november 2019 @ 18:39 |
Zo eens in de paar maanden vindt iemand het leuk om een bepaalde oprit naar de snelweg dicht te kwakken met pylonen Zo ook vanavond. Op de weg er naartoe geen melding van afsluiting dus als je erbij uitkomt moet je du moment beslissen welke alternatieve route je neemt, het is hoe dan ook om. Als ze een kilometer eerder een bord neerzetten had ik alvast richting een andere afslag kunnen rijden. El-ke paar maanden hetzelfde liedje. Onvoorspelbaar, dus ook niet te doen om het op te zoeken. Als het al ergens staat | |
kanovinnie | maandag 25 november 2019 @ 18:42 |
Stuur een verbetervoorstel naar rijkswaterstaat? Maak ik echt nooit mee. Maar wat is het probleem? In het ergste geval tikken ze je aan en gaan hun onderuit. Niet jij. | |
beantherio | maandag 25 november 2019 @ 18:46 |
Ik ben eind vorig jaar (in een heel andere situatie btw) vrij hard onderuit gegaan met de fiets en heb niet zoveel behoefte meer om risico's te nemen. En misschien dat enkel zij valt maar misschien ik ook wel: wie zal het zeggen. Op de fiets kun je naar vallen en dat gaat mij niet meer overkomen. | |
YoshiBignose | maandag 25 november 2019 @ 21:29 |
Sommige mensen fietsen echt als dwazen, heb geen idee hoe ze het levend volhouden. Ik kijk altijd om en let goed op, ook of auto's me wel zien. Maar ik fiets dan ook altijd met muziek in dus goed opletten is wel belangrijk. Maar zelfs zonder muziek zou ik nooit alleen m'n hand uitsteken en gaan, wat ik heel veel mensen wel zie doen. Nou hoor je m'n 1.9 diesel wel goed aankomen, maar met een elektrische auto heb ik meerdere fietsers al bijna plat gereden. | |
kanovinnie | maandag 25 november 2019 @ 21:44 |
Ook als wielrenner is dit irritant. Al heb ik er ondertussen een zesde zintuig voor ontwikkelt. | |
beantherio | maandag 25 november 2019 @ 21:58 |
Gewone fietsers kunnen zich dwaas opstellen maar het gedrag van e-bikers is echt op het suïcidale af. Ik weet inmiddels dat ik nog wel eens ga meemaken dat een e-biker zich voor m'n ogen kapot rijdt want ik zie ze dagelijks echt gevaarlijke dingen doen. Het is niet meer een uitzondering te noemen want het is bijna een regel. Ik turf dagelijks wel 5 of 6 keer een gevalletje door rood rijden, andere fietsers op veel te korte afstand passeren of zich op andere manier met volle vaart in een onoverzichtelijke verkeerssituatie begeven. En ze letten ook nooit op andere verkeersgebruikers: het lijkt wel of ze allemaal in trance in de verte staren. Het is een wonder dat er niet meer verkeersdoden vallen dan er nu doen. | |
CherryLips | maandag 25 november 2019 @ 22:09 |
Ja dit. Echt serieus. Hou even afstand, als ik dan mijn hand uitsteek dat ik wil afslaan, zit je in elk geval niet meteen op m'n bagagedrager. En dan zijn het van die babyboomers op een e-bike die nog gaan nuilen ook. Dat je snel kan wil niet zeggen dat je snel moet, Crone. | |
Lunatiek | maandag 25 november 2019 @ 23:07 |
Fietsers... ik zie ze steeds vaker links op hun weghelf van het fietspad rijden, dus tegen of op de middellijn. En ook steeds vaker op de linkerhelft van het fietspad, vaak uiterst links. En daar kunnen ze heel plotseling naartoe gaan, zonder om te kijken. Heel irrirant als het dan tegemoetkomend verkeer is en zij niet terug naar rechts gaan en jij niet naar links kunt omdat daar nog meer tegemoetkomende fietsers aankomen. Dit dan ook in de avond, zonder licht, zodat je er al bijna bovenop zit als je ze ziet. Het is echt idioot hoe weinig controle er is op het gedrag van fietsers. Dat zie je ook aan de "handhaving" van het telefoonverbod, of de controle op verlichting. Moderne tendens onder fietsers is een extreem felle koplamp die recht vooruit is gericht (ipv op het wegdek), waardoor je compleet verblind bent. Fietsers met een bescheidener lampje zie je dan niet meer. | |
Lunatiek | maandag 25 november 2019 @ 23:19 |
Bij online tests zak ik altijd op vragen als "hoeveel alcohol mag je in je bloed hebben als je rijdt?" (Dat boeit mij totaal niet, aangezien ik nooit alcohol drink als ik nog moet rijden) of "Wat is de boete voor zonder gordel rijden?" (Wat boeit dat, je gaat toch niet instappen en afhankelijk van wat er op je bankrekening staat wel of geen gordel omdoen?). En soortgelijke vragen die niet direct met veilig rijden of verkeersinzicht hebben te maken. Maar ik zou daar dus op zakken als ik niet eerst al die regels uit mijn hoofd zou leren. | |
YoshiBignose | dinsdag 26 november 2019 @ 08:32 |
Mwah je reactievermogen is wel vrij goed hoor als je iets harder gaat, zelfde geldt voor wielrenners. Op m'n elektrische step kan ik ook zo'n 30 km/u en daar haal je de meeste fietsers mee in, maar heb nooit het gevoel dat het gevaarlijk is. En ja ik pak ook weleens rood, dat is gewoon te makkelijk vooral als je de stoplichten goed kent. Nadeel van een step is als je valt, heb je een probleem Bij een fiets rol je nog een beetje uit, op een step sta je en als je dus valt pleur je met je bek naar voren. Maar ik zak altijd beetje door m'n knieën en dan kun je ook nog doorrollen mocht het zo ver komen. Ach ja, je zal ongetwijfeld het risico verhogen maar ik waag de gok wel, zo spannend is het leven ook weer niet | |
gebrokenglas | dinsdag 26 november 2019 @ 22:36 |
Over fietsers gesproken. Vorige week: een gelijkwaardige kruising, er komt er een student van links aansuizen, ik kom van rechts en wil linksaf de straat in waar hij dus vandaan komt. Er is weinig zicht, precies in de binnenbocht op de stoep staat zo'n bouwafval container die het zicht danig wegneemt. Dus ja hij had mij laat opgemerkt en ik zag hem ook pas toen ik voorbij de container linksaf draaide. HIj vol remmen, heel de fiets ging dwars en ik schrok: 'oei dat was close zeg'. Hij tieren, gebaren maken, draait zich later nog een paar keer boos om. Ja maarja wat wil je dan? Geen opzet ofzo. En ik kwam van rechts, als je het hard wil spelen... Maar goed gewoon maar doorgereden. Verder denken sommige fietsers echt dat er een of andere aura om hun heenhangt, zo'n Star Trek force field die hun onkwetsbaar maakt voor botsingen, en dat iedereen hun ziet en hun intenties als in een glazen bol kan voorspellen. Waarom steek je alsnog ineens over als het amper meer kan? | |
itchycoo | woensdag 27 november 2019 @ 23:03 |
Hebben jullie ook wel eens zo’n moment dat je op een 120/130 km/u snelweg met twee stroken rijdt en dat het ook op de linkerstrook voor geen meter doorrijdt, zeg maar 90-100, en dat de weg dan verderop een flauwe bocht maakt, waardoor je alle auto’s voor je kunt zien en je pak ‘em beet 10 auto’s voor je een of andere lulhannes vooraan ziet rijden, met dus niemand voor zich, die eigenhandig de hele boel ophoudt? Nou ik wel. | |
gebrokenglas | donderdag 28 november 2019 @ 07:33 |
Geregeld ja. Erg frustrerend. En als je er later zelf voorbijgaat zie je er een of andere ouder iemand in zitten die zich van geen kwaad bewust lijkt en stoïcijns voor zich uit staart. | |
YoshiBignose | donderdag 28 november 2019 @ 09:27 |
Ik rij nu in een auto die niet eens 130 kan dus rij vooral rechts. Wacht netjes achter een vrachtwagen tot iedereen op de linkerbaan weg is en dan ga ik rustig inhalen. Reed iedereen maar zo... Soms uit automatisme ga ik links staan bij het stoplicht en dan moet ik alle zeilen bijzetten anders zie ik mensen achter me al boos kijken | |
dick_laurent | donderdag 28 november 2019 @ 09:46 |
Nog ff terugkomend op die e-bikes he. Je hebt daar dus geloof ik twee varianten in tegenwoordig, de "normale" die 25 km/u gaat en de speed pedelec ofzo die 45 mag en dus ook helmplicht enzo heeft. Nou vooral die laatste vind ik echt letterlijk een gevaar op de weg. Zie ze hier op het universiteitsterrein waar ik werk best veel rondrijden (bijna altijd stereotyp mannen die erop zitten van middelbare leeftijd) en van een afstandje als je bijvoorbeeld een fietspad wilt oversteken kan je niet zien dat het zo'n pedelec ding is, dus dan kijk je en dan is ie nog best ver weg, dus steek je nietsvermoedend over... en twee seconden later zoeft zo'n mafklapper dan opeens rakelings langs je | |
dick_laurent | donderdag 28 november 2019 @ 09:52 |
Met piepende banden optrekken bij stoplicht is toch standaard, je weet. | |
YoshiBignose | donderdag 28 november 2019 @ 09:55 |
Ik wil ook een beetje zuinig rijden kreeg vd week een brief dat ik extra fijnstof toeslag mrb moet betalen in 2020 Vraag me echt af wat er nou beter voor het milieu is. Die VAG troep 3 cilinder 1.0 die na 150.000 km naar de sloop kan, of m'n Berlingo die al 360.000 km gereden heeft. | |
dick_laurent | donderdag 28 november 2019 @ 09:56 |
Oh? Die brief heb ik niet gehad. Heb je diesel dan ofzo? Edit: Ah 360K gereden, zal wel diesel zijn ja | |
YoshiBignose | donderdag 28 november 2019 @ 09:59 |
Ja alleen oude diesels krijgen die. - De fijnstofuitstoot is hoger dan 0,005 gram/km. Volgens RDW is mijn fijnstof uitstoot 0.043 g/km iets te hoog dus. Hoop dat die 15% wel over de MRB van grijs kenteken is en niet de oorspronkelijke MRB Oh ja gevonden, voor ondernemers inderdaad grijs kenteken tarief. Kost me dus maar zo'n ¤4 per maand extra. | |
tong_poh | vrijdag 29 november 2019 @ 16:59 |
Jij bent er tenminste van bewust, dat als je links voorsorteert je een beetje doorrijdt. In tegenstelling tot die sukkel die vanmiddag voor me reed. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | vrijdag 29 november 2019 @ 18:03 |
Ik erger mij steeds meer aan aannemers die hun borden niet laten ophalen. Iedereen 70 rijden terwijl de klus al maanden af is... | |
hjansen82 | vrijdag 29 november 2019 @ 20:53 |
Welk bouwjaar heb je? Waarschijnlijk heb je geen roetfilter. | |
YoshiBignose | vrijdag 29 november 2019 @ 22:03 |
2003, volgens mij idd geen roetfilter. | |
JaapB | zaterdag 30 november 2019 @ 09:41 |
Wat is het toch met die achterbumperfetisjisten? Deze week al meerdere mee mogen/moeten maken, dan rijd je op een N-weg, druk verkeer in beide richtingen en dus geen mogelijkheid tot inhalen. Dus aanpassen aan de traagheid of snelheid van de voorste. En dan blijkt ineens dat degene die achter mij rijdt wel heel erg aangetrokken is tot de achterbumper van mijn auto, bij 80 km/u op minder dan één autolengte achter me rijden is niet iets waar ik vrolijk van wordt. Zijn dat mensen met verlatingsangst? Zijn het mensen met hele slechte ogen en allergie voor een bril? Zijn het mensen die sowieso een voorkeur hebben voor andermans achterkant? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik als ik een noodstop zou moeten maken ineens een passagier inclusief vervoervehikel op mijn achterbank heb, en daar ben ik niet zo van gediend. | |
gebrokenglas | zaterdag 30 november 2019 @ 10:18 |
De achterbumperfetisjisten? Het is denk ik ingesleten gewoonte geworden om zo te rijden, net als dat mensen standaard bijvoorbeeld altijd links rijden of nooit richting aangeven. Trouwens vroeger deed ik in zulke gevallen wel eens een brakecheck bij bumperklevers maar nu ik doorheb hoe dom en gevaarlijk dat is laat ik de bumperklever nu gewoon een bumperklever zijn. Of gas loslaten tot 90km/u en dan weer flink versnellen naar 130km/u. Is ook kinderachtig maar goed. [ Bericht 26% gewijzigd door gebrokenglas op 30-11-2019 10:23:57 ] | |
Craptacular | zaterdag 30 november 2019 @ 10:23 |
Ik zorg dan voor dubbele afstand op mijn voorganger voor als ik toch een noodstop moet maken. Dan heb ik genoeg ruimte. Of ik ga wat iets langzamer rijden zodat de klevert mij inhaalt. Ik wil ze het liefst kwijt op een redelijke manier. Ik doe geen brake checks dat is dom. En ik geloof wel dat die mensen het meestal zelf niet doorhebben. Je hebt hier en daar wel een kansenparel in zn paupergolf, maar die zijn er meestal snel voorbij. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 november 2019 @ 10:26 |
Wat ook veel voorkomt is langzamer gaan rijden, heel langzaam naar rechts gaan en daar alsnog schuimbekkend het gas indrukken. Om 'een punt te maken' denk ik? Gewoon helemaal niet in meegaan met bumperkleverij (of andere schuimbekkerij) is veruit de meest efficiënte en veiligste optie [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2019 10:26:47 ] | |
JaapB | zaterdag 30 november 2019 @ 11:04 |
Braketest is domweg link! Maar mijn reactie is door de regel ook gewoon gas loslaten en dan hopen dat ze het snappen. Maar vaak zijn hun hersencellen niet voldoende aangepast om het te snappen. | |
JaapB | zaterdag 30 november 2019 @ 11:06 |
Ik kies er ook voor om dan mijn afstand tot de voorligger aan te passen. Ze me laten inhalen is wat ik het liefst zou doen maar dat is gezien de verkeersdrukte op de N-weg in de ochtendspits vaak onmogelijk. | |
ManianMan | zaterdag 30 november 2019 @ 11:09 |
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet. | |
SwJ | zaterdag 30 november 2019 @ 11:11 |
Maar: waarom? | |
CherryLips | zaterdag 30 november 2019 @ 11:32 |
Doe het niet. | |
JaapB | zaterdag 30 november 2019 @ 11:43 |
Jij denkt dat je vooruit kunt kijken maar je ziet niet hetzelfde als degene die voor je rijdt, je hebt geen zicht op de bermen en de weg dicht voor die auto. | |
Leandra | zaterdag 30 november 2019 @ 12:26 |
Dat niet alleen, bij míj gebeurt het ook en ik rij een cabrio en heb dus een heel klein achterruitje, in mijn geval wel een glazen en geen plastic, maar echt niet iets waar je van achter mijn auto goed doorheen kunt kijken. | |
Fer | zaterdag 30 november 2019 @ 12:35 |
Tesla rijders zijn soms ook met hun driver-aids. Gister achter zo’n mongool op zijn autopilot, lekker 120. Kom je bij een vrachtwagen, gaat die domme auto ook 90 rijden, ipv inhalen. Tegen de tijd dat die slaapkop achter het stuur wakker geschud was, zat ik inmiddels links naast hem en zat hij klem. Later was hij me weer voorbij gekomen en zat ik er weer achter. Constant die autopilot weer remmen, zodra ze links ook gingen remmen. Vermoeiend. | |
YoshiBignose | zaterdag 30 november 2019 @ 12:40 |
Ja daarom moet je of 150 autopilot links of 90 met vrachtwagens rechts. Ik koos meestal voor die eerste. De nieuwe autopilot kan ook inhalen enzo maar zou mij verbazen als dat smooth gaat. | |
gebrokenglas | zaterdag 30 november 2019 @ 14:18 |
Ja hoor, daar is 'ie dan op de mat gevallen: de brief over de fijnstoftoeslag motorrijtuigenbelasting. "U betaalt 15% bovenop het bedrag dat u gewend bent te betalen voor de mrb". Da's niet weinig. En "De rijksoverheid wil het bezit van vervuilende dieselauto's ontmoedigen en de onevenredige aantasting van de luchtkwaliteit door deze auto's aanpakken." Nouja zeg. En die opgekietelde 3 cylinder eco turbo motoren dan, die al na 150k stuk zijn? Nou die zijn geweldig... Nu ik toch bezig ben: daarnet parkeerde een dame haar auto langs de stoeprand. Nou, dat deed ze superstrak, ze schoof wel 5 meter met de velgen tegen de rand... Aiiii... doei velgen, doei uitlijning... wat een dom mens. | |
jeroen25 | zaterdag 30 november 2019 @ 17:41 |
Irritatie van vandaag: De zon die precies in dat stukje bij je binnenspiegel dat de zonnekleppen niet afdekken staat.
| |
YoshiBignose | zaterdag 30 november 2019 @ 19:13 |
Haha ja... in m'n Lexus LS400 hadden ze speciaal een klein klepje bij je binnenspiegel gedaan daarvoor. Meesterlijke auto Volgens mij waren er ook wat Audi's die zo'n optie hadden. | |
kanovinnie | zaterdag 30 november 2019 @ 19:16 |
Kwam gisteravond nog iemand tegen met binnenverlichting in zijn auto aan en druk aan het bellen. Daarom reed ie denk ik ook alsof hij dronken was. En hij had zijn koplampen lekker hoog afgesteld dus ik zag ook geen klap toen hij achter me reed. | |
karr-1 | zaterdag 30 november 2019 @ 21:18 |
Dat zie ik dus de laatste tijd ook steeds vaker. Om bij mijn werk te komen moet ik door een paar redelijk donkere wegen rijden en het is echt verbazingwekkend wat voor schijnwerpers mensen tegenwoordig op de fiets hebben. Zichtbaar zijn is prima, maar dit is wel erg overdreven. En richt het ding dan op de weg en niet recht naar voren toe. | |
ludovico | zaterdag 30 november 2019 @ 22:27 |
Denken dat je voorrang hebt bij uitparkeren.. Niet werkend start/stop systeem, de auto start na 3 tellen gelijk weer op. Extra belasting voor de motor verder geen toegevoegde waarde... | |
ludovico | zaterdag 30 november 2019 @ 22:30 |
https://www.dumpert.nl/item/7799487_087274b6 | |
padlarf | zaterdag 30 november 2019 @ 22:35 |
Maar daar heb jij toch geen last van? (het deel van je post dat ik weglaat uit de quote begrijp ik wel) | |
dick_laurent | zondag 1 december 2019 @ 12:15 |
Wauw, een Pool in zijn MPV deed mij gisteravond echt verbazen. Terwijl ik kwam aanrijden op een doorgaande 50 weg (eenbaans dus kon niet om hem heen) stond hij gewoon random stil midden op de weg. En je kan daar ook niet parkeren dus WHY!? Afijn, toen ie zag dat ik achter m stond trok ie op dus ik dacht, nouja oke t zal wel... Gaat ie vervolgens ongeveer 25 km/u als een slak rijden Vervolgens na een meter of tweehonderd gaat ie wéér gewoon random stil staan. Toen was ik het zat dus heb ik ff getoeterd van gast, wat de fuck ben je aan het doen? Vervolgens doet hij zijn knipper aan naar links en gaat ie weer 25 km/u kruipen terwijl het nog steeds een rechtdoorgaande weg was zonder dat je naar links kan... Na een meter of driehonderd kwam er dan idd een afslag naar links en wat doet ie (terwijl zn knipperlicht naar links nog steeds aan stond): rechtdoor rijden! Gelukkig moest ik niet ver daarna naar rechts terwijl die maffe Pool nog steeds met 25 km/u én knipper aan naar links rechtdoor bleef pruttelen. Hij zal misschien naar een adres aan t zoeken geweest zijn, maar op deze manier? Wauw | |
Cat-astrophe | zondag 1 december 2019 @ 12:28 |
Of gezopen? | |
Aestivate | zondag 1 december 2019 @ 12:36 |
Laatste tijd paar keer gehad met Poolse/ oost Europese vrachtwagens. Je ziet aan het rijgedrag dat ze niet weten waar ze moeten zijn. Nu kan dat gebeuren maar ik ben er wel klaar mee om de hele weg 40 van de 80 of 25 van de 50 te rijden. Of haast stapvoets. Schaf fatsoenlijke navigatie aan. | |
Fer | zondag 1 december 2019 @ 13:30 |
Ik rij mensen liever niet klem. | |
kanovinnie | zondag 1 december 2019 @ 13:47 |
https://www.ad.nl/show/ra(...)n-fietser~a09a4ee33/ Gisteravond deden de stoplichten het niet ivm een stroomstoring. Ook alle lantaarnpalen uit. Je mag daar 80. Ik snap echt niet dat mensen met 80 km door rijden met slecht zicht (het was ook nog wat mistig) en niet werkende stoplichten. Het ging ook bijna fout, want iemand die geen voorrang had reed gewoon door en klapte dus bijna op iemand die met 80 doorreed. | |
bijdehand | zondag 1 december 2019 @ 14:44 |
Andersom geldt dit ook... van die auto's die de lampen zo hoog hebben staan dat je niets meer ziet. Dan kan ik me bijna voorstellen dat men een schijnwerper op de fiets nodig gaat hebben. | |
padlarf | zondag 1 december 2019 @ 16:16 |
Tja, daar kan ik natuurlijk helemaal niks tegen in brengen | |
karr-1 | zondag 1 december 2019 @ 16:38 |
Eens, maar daar ging dit niet over. | |
bijdehand | maandag 2 december 2019 @ 06:26 |
Nu wel. | |
aloa | maandag 2 december 2019 @ 09:47 |
Onbeschofte buschauffeur | |
#ANONIEM | maandag 2 december 2019 @ 10:20 |
| |
Light | maandag 2 december 2019 @ 10:24 |
Je verleende geen voorrang? | |
Questular | maandag 2 december 2019 @ 11:01 |
Zaterdag op de snelweg dikke mist, om vervolgens auto's en vrachtwagen te "zien" rijden zonder enige vorm van verlichting. | |
aloa | maandag 2 december 2019 @ 18:13 |
Nee de buschauffeur verleende geen voorrang. Die man had echt oogkleppen voor. | |
aloa | maandag 2 december 2019 @ 18:13 |
Was jij dat? | |
Light | maandag 2 december 2019 @ 19:29 |
Gelukkig was jij er om zijn fout op te vangen | |
padlarf | maandag 23 december 2019 @ 09:31 |
Mensen die denken dat naast de pomp een parkeerplaats is voor als je rustig koffie wilt halen bij de Starbucks... | |
YoshiBignose | maandag 23 december 2019 @ 11:26 |
Uit de auto sleuren en die hete koffie in hun smoel gooien. Ik word al boos als je ziet dat er rijen achter je staan en dan gaan ze nog ff rustig van alles in hun auto doen voor ze wegrijden. Sommige mensen hebben echt gewoon schijt. Of bedoel je dat ze gaan tanken en ook meteen koffie erbij halen? Tja, dat is op zich minder raar. Ik tank niet zoveel bij bemande pompen maar gaan mensen dan tanken, terug naar hun auto, op parkeerplaats zetten en dan kopje koffie halen? | |
devlinmr | maandag 23 december 2019 @ 12:10 |
Waar moet ik mn Tesla anders neerzetten ? | |
gebrokenglas | maandag 23 december 2019 @ 12:34 |
Ja, dat doe ik wel, als het druk is. Het is wel zo netjes om de pomp niet onnodig bezet te houden. Nu tank ik praktisch nooit langs de snelweg (daar gaat het hier zo te lezen om) dus het komt niet veel voor, tankstops zijn altijd sanitaire stops en even pauzeren met een lekkere Starbucks. | |
padlarf | maandag 23 december 2019 @ 13:54 |
Langs de snelweg idd, 0830, alle 5 de pompen bezet. Als er plek zat was had het me niet zoveel geïnteresseerd. Ik had hem zelf wel even op een echte parkeerplaats gezet in dit geval. | |
CherryLips | maandag 23 december 2019 @ 13:58 |
Ik tank meestal bij zo'n onbemande pomp, maar daar krijg ik al groot licht achter me als ik na het tanken even m'n pinpas wegstop | |
4EverBlackEyed | maandag 23 december 2019 @ 15:58 |
Wajoowww | |
gebrokenglas | maandag 23 december 2019 @ 16:46 |
Mevrouw had zoveel haast om snel nog voor een ander de parkeergarage uit te rijden dat ze zelfs de bocht afsneed en bats met de rechterwielen over de stoep ging. 3 seconden tijdwinst, gefeliciteerd. | |
tong_poh | woensdag 25 december 2019 @ 14:56 |
Bah! Wat heb ik een hekel aan mensen, die voorrang proberen af te dwingen door op grote afstand van een wegversmalling al in het midden van de weg gaan rijden. En dan worden ze kwaad als ik gewoon ruim voor ze door de wegversmalling ben. En dan ook nog mij op mijn weghelft klem rijden om een punt te maken. | |
gebrokenglas | woensdag 25 december 2019 @ 15:27 |
Ook een keer gehad, de andere kant (oudere mensen) moesten wachten volgens de bebording en ik had voorrang. Opa lette niet op de borden, ipv even wat afstand houden reed hij helemaal door en stopte pas op het laatste punt. En boos kijken zeg, jeetje. Sowieso rijdt iedereen enorm slordig. Er wordt geen richting aangegeven, rijstroken zijn ook maar lastige dingen, slordig met stoplichten - altijd met flink gas geel nog even meepakken (dus al rood als ze erdoor suizen) ... Afstand houden is ook een dingetje. | |
tong_poh | woensdag 25 december 2019 @ 15:30 |
Als er een bord staat die de voorrang regelt, vind ik het al helemaal onbegrijpelijk. Het eerste waar ik naar zoek bij een wegversmalling zijn juist die borden. | |
gebrokenglas | woensdag 25 december 2019 @ 15:32 |
Dit inderdaad. Verkeersinzicht? Als ik in de verte zie dat het stoplicht op rood springt laat ik het gas los en laat de auto rustig wat uitrollen. Doorgaans springt het licht op groen als je er bent en kun je zo door zonder helemaal tot stilstand gekomen te zijn. Ze zitten in de kofferbak te drukken... Ook mensen die toch kruispunten oprijden als aan de andere kant een file staat... komen die droeftoeters midden op het kruispunt tot stilstand en blokkeren de kruisende weg. Onbegrijpelijk. | |
tong_poh | woensdag 25 december 2019 @ 15:34 |
Yep. Ik vraag me af wat er in die koppen omgaat. | |
padlarf | woensdag 25 december 2019 @ 16:34 |
ikke ikke ikke | |
tong_poh | woensdag 25 december 2019 @ 18:59 |
Haha ja! Net zoals die mensen die je ziet versnellen om maar eerder bij de kassa te zijn in de winkel. Soms als ik me verveel versnel ik ook. En als ik ze versla, glimlach ik beleefd naar ze. Mooier is als er iemand is met maar 1 of 2 artikelen die ik dan ook nog voor mij kan laten. | |
br00djekaas54321 | woensdag 25 december 2019 @ 19:03 |
Wanneer voorliggers die linksaf willen zich dermate onpraktisch opstellen dat je er rechts niet voorbij kunt | |
VaderVanJezus | woensdag 25 december 2019 @ 19:29 |
En als jij wel stopt voor groen, gaan ze achter je staan toeteren. | |
kanovinnie | woensdag 25 december 2019 @ 19:29 |
Daar heb je een toeter voor. Ik had vandaag een figuur die de hele tijd in mijn kofferbak zat. Of ik nou de snelheidslimiet reed, harder ging, het maakte niet uit. En dat in zowel een 50 als 80 zone. Na een kilometer of 10 komen we bij de snelweg en hoekt hij er meteen voorbij zodat ik niet knap kan invoegen en scheurt er vandoor. Ik snap dat soort mensen niet. | |
tong_poh | donderdag 26 december 2019 @ 00:17 |
Ja! Dit dus. Daar wilde ik ook al over klagen. En de mensen die een kleine bochtje maken naar de andere kant voordat ze een bocht maken in de juiste richting. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 26 december 2019 @ 09:55 |
Idioten die hun telefoonhouder in de auto midden op de voorruit plakken. Hoeveel hersencellen zijn er afgestorven als je dat doet....? | |
Fer | donderdag 26 december 2019 @ 10:23 |
Ja die rijden de Picanto Aygo 107 Freightliner edition. Sowieso was gister ook weer Lekker op de 100km snelweg, waar de een 80 rechts rijdt, de ander 75 op de middelste en de volgende er dan met 130 langs wil over links.... | |
JaapB | zaterdag 28 december 2019 @ 13:22 |
Die denken daadwerkelijk met een 18wieler onderweg te zijn en dus flink te moeten ophalen om de bocht netjes te halen. Of ze hebben domweg geen besef van hun plek op de weg, dat kan natuurlijk ook. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 28 december 2019 @ 15:37 |
Aan de andere kant, wanneer je stil blijft staan bij groen staat het kruispunt de volgende keer dat het groen is weer vol. Ik weet niet echt wat nou de juiste actie is. | |
kanovinnie | zaterdag 28 december 2019 @ 16:06 |
Het kruispunt moet altijd leeg zijn. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 28 december 2019 @ 16:15 |
Dat begrijp ik, maar dat is tijdens de spits vaak niet de realiteit. Als je daarop gaat wachten kun je na de spits pas het kruispunt over, dat werkt ook niet echt. | |
kanovinnie | zaterdag 28 december 2019 @ 16:18 |
Ik heb nog nooit een kruising meegemaakt waar dit het geval is? | |
CherryLips | zaterdag 28 december 2019 @ 16:32 |
Ja omdat andere idioten er schijt aan hebben en zelf het kruispunt gaan blokkeren. | |
Mano_ | zaterdag 28 december 2019 @ 16:41 |
Waar ga je naar toe als je daar vast staat en er een ambu of brandweer langs wil? Kruispunt altijd vrij houden, er is vrijwel geen excuus om de boel te blokkeren. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 28 december 2019 @ 17:34 |
Ik noem ook geen excuus maar een praktisch bezwaar. Niemand schijnt daar inhoudelijk op te kunnen reageren. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 28 december 2019 @ 17:35 |
Er zijn volgens jou geen kruisingen waar mensen op rijden als het druk is? | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 28 december 2019 @ 17:35 |
Ja, joh. | |
kanovinnie | zaterdag 28 december 2019 @ 17:45 |
Ik snap gewoon wat je bedoelt. Want bij de meeste kruisingen die geregeld zijn met stoplichten kan je daarna doorrijden. En soms niet, dan moet je dus even een rondje wachten. Laat anders eens op googlemaps een kruising zien wat jij een probleemkruising vind? | |
padlarf | zaterdag 28 december 2019 @ 17:46 |
Meestal is het niet 1 auto die de blokkade veroorzaakt. Bij de drukke kruispunten die ik ken is het vrijwel altijd mogelijk voor de eerste paar auto's om bij groen te gaan rijden en het kruispunt niet te blokkeren. | |
Mano_ | zaterdag 28 december 2019 @ 17:59 |
Ik heb geen ervaringen zoals je ze omschrijft, dus daar kan ik niets over zeggen. Heb wel een poosje dagelijks een kruising gehad in de spits waar men de boel vast zette, maar daar kon ik altijd bij het volgende groene licht gewoon de kruising over. Het groene licht dat ik kon zien omdat ik netjes voor de streep stond, niet ergens halverwege de kruising. De mensen die daar staan moeten dan maar wachten tot anderen vertrekken omdat ze zelf niets zien, waardoor er weer vertraging ontstaat en er weer mensen vast komen te staan. Maar als het echt zo erg is als je zegt zou ik al lang een andere route gepakt hebben. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 28 december 2019 @ 18:36 |
We hebben het dus over kruisingen waar als het heel druk is mensen op rijden terwijl er al mensen op staan. Dan sta je daar dus de kruising te blokkeren. Maar als je gaat staan wachten tot de kruiding leeg is kun je lang wachten want de rest blijft er wel op rijden. | |
gebrokenglas | dinsdag 7 januari 2020 @ 22:14 |
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Letterlijk. In mijn woonwijk is een onoverzichtelijke bocht naar rechts (geen zicht door een enorme heg en struiken), ben vlak bij die bocht, komt plots van de andere kant een auto opdoemen die half de binnenbocht neemt; half op mijn weghelft dus en echt rakelings passeert. 10 cm meer naar links en de verzekeringspapieren konden uit de ordner gepakt. | |
Cat-astrophe | dinsdag 7 januari 2020 @ 22:40 |
Zo’n bocht ken ik ook. Maar goed dat ik daar altijd gas terugnemen en strak op mijn weghelft rijd. Al een paar keer meegemaakt dat een scheuringen die royaal om de hoek stuift in de remmen moet. Leuk joh, zo hard rijden bij een onoverzichtelijke bocht in een wijk waar ook kinderen fietsen..... | |
YoshiBignose | dinsdag 7 januari 2020 @ 22:43 |
Verbaast me sowieso altijd hoe slecht mensen bochten nemen. Ook als 2 stroken afslaan moet je je hart soms vasthouden, ben al vaker de berm of bijna tegen de stoep gedrukt. | |
Woelwater | woensdag 8 januari 2020 @ 00:06 |
Zwaar irritant inderdaad van die lamzakken die niet doorrijden tot hun eigen weghelft voordat ze een straat indraaien | |
Ambrosius | woensdag 8 januari 2020 @ 06:16 |
Ik heb deze tien keer gelezen, maar ik snap het niet. | |
Woelwater | woensdag 8 januari 2020 @ 09:37 |
Mensen die volgens de rode lijn een straat inrijden en niet gewoon netjes de groene volgen, de bocht afsnijden zegmaar. [ Bericht 2% gewijzigd door Woelwater op 08-01-2020 09:43:51 ] | |
4EverBlackEyed | woensdag 8 januari 2020 @ 10:09 |
Auto rijdt achteruit uit een parkeervak de weg op, waar ik net rijd. Ik toeteren als waarschuwing, want de auto stopte niet. Krijg ik allemaal gebaren naar m'n hoofd alsof ik fout zat, beetje de omgekeerde wereld. | |
daNpy | woensdag 8 januari 2020 @ 11:22 |
Laatst toeterde er iemand omdat ik niet opschoof op de snelweg. Want ik moet voorrang verlenen aan invoegers schijnbaar | |
YoshiBignose | woensdag 8 januari 2020 @ 11:25 |
Ja ze seinen ook best wel vaak als je ze er niet tussen laat. Kneuzen. En dat is echt geen situatie waarbij de invoeger geen kant meer op kan, het is alleen een kwestie van beetje gas bij geven. Heb het idee dat sommige mensen gewoon niet hoger willen gaan dan 2000 rpm... | |
daNpy | woensdag 8 januari 2020 @ 11:27 |
Ik heb ook geen idee wat het probleem is. Ik rijd op de cruise en ben derhalve vrij makkelijk in de gaten te houden voor invoegers. Ook zorg ik altijd dat er voor of achter mij ruimte is als ik mensen op de invoegstrook aan zie komen, zodat ze echt wel ergens tussen kunnen. Maar als ze het presteren om exact naast me te blijven rijden voor honderd meter, is dat echt niet mijn probleem. | |
4EverBlackEyed | woensdag 8 januari 2020 @ 15:08 |
Ja, ik vind dat zo dom... geef dan gas bij of laat je gas los, maar ga niet naast iemand rijden | |
daNpy | woensdag 8 januari 2020 @ 15:16 |
Ja lijkt me vrij makkelijk in te calculeren bij iemand die een constante snelheid heeft. | |
kaasplankje | woensdag 8 januari 2020 @ 17:02 |
Rijd ik op een rotonde in de buurt van Hardenberg, scheurt een kerel in een bus met aanhanger met 50-60 km/h over de rotonde. Ik kon nog net boven op de rem gaan staan (reed rustig in 2e versnelling) om te voorkomen dat de hele neus van mijn wagen eraf werd gereden. Auto kwam slippend tot stilstand. Daarna tot 10 geteld en verder gereden. | |
Fer | woensdag 8 januari 2020 @ 17:24 |
Deden ze vroeger bij Joure ook, met 70-80 over de rotonde 3/4 terwijl het druk is en dan verbaast zijn dat er af en toe iemand probeert ertussen te komen. | |
YoshiBignose | woensdag 8 januari 2020 @ 17:34 |
Jij moet toch voorrang verlenen aan mensen op de rotonde? En volgens mij zijn de meeste rotondes 50 km/u (minstens). Of bedoel je dat hij de rotonde op kwam rijden? | |
kaasplankje | woensdag 8 januari 2020 @ 17:37 |
Ik reed op de rotonde 3/4 en wilde deze gaan verlaten, hij wilde 1/4 de rontonde op komen rijden. Het was wel een dubbele maar de 2e baan komt er dan aan de binnenkant bij en er staan haaientanden voor verkeer wat de rotonde opkomt. Voor zover ik weet had ik dus voorrang alleen ik kreeg het niet. | |
YoshiBignose | woensdag 8 januari 2020 @ 17:46 |
Je bedoelt zoiets? Als jij 3/4 wilde zat je in de binnenste baan en konden jullie toch prima allebei afslaan daar? Of bedoel je meer zoiets: | |
kaasplankje | woensdag 8 januari 2020 @ 17:56 |
Ja zoals de onderste. ik blauw en de bus rood. | |
YoshiBignose | woensdag 8 januari 2020 @ 18:02 |
Tja dan heeft hij natuurlijk nooit voorrang... maar misschien reed jij wel veel te hard | |
kaasplankje | woensdag 8 januari 2020 @ 18:18 |
Nee ik reed een slakkengangetje en hij scheurde de rotonde over, ik kon kiezen of mijn auto kort rijden of bovenop de rem gaan staan. Je hebt dan niet de schuld maar je wordt er nooit beter van. Ik snapte ook niet waarom hij niet de naastgelegen bypass nam. Misschien zat hij te bellen ofzo, ik weet het niet. | |
vannelle | donderdag 9 januari 2020 @ 16:19 |
Gaf je niet te vroeg richting aan? | |
CherryLips | donderdag 9 januari 2020 @ 16:21 |
Wat een leuk topic is dit toch altijd, als je dan eens een ergernis uit, moet je met paint en google maps aangeven hoe het ging, en dan nog is het vast jouw schuld. | |
daNpy | donderdag 9 januari 2020 @ 16:25 |
Ja we laten ons hier niet zo maar foppen | |
Kaizen_ | donderdag 9 januari 2020 @ 16:29 |
Yes | |
YoshiBignose | donderdag 9 januari 2020 @ 18:04 |
| |
dick_laurent | vrijdag 10 januari 2020 @ 14:31 |
Inderdaad. Zo had ik laatst dat ik met 70 door een woonwijk reed terwijl ik kattenfilmpjes op mijn telefoon probeerde te kijken. Wil dr opeens uit het niets een of andere voetganger de weg oversteken?! Ik probeer 'm nog een beetje te ontwijken, maar die klojo raakt met z'n arm alsnog mijn rechter buitenspiegel. Vervolgens zie ik hem in mijn binnenspiegel ook nog helemaal moeilijk gebaren maken en weet ik het Sommige mensen zijn echt alleen maar met zichzelf bezig | |
kaasplankje | vrijdag 10 januari 2020 @ 15:11 |
Het was niet eens een irritatie, ik wilde alleen benadrukken wat een goede chauffeur ik ben die zelfs rekening houd met dommen die niet kunnen rijden. | |
Sunshine1982 | zaterdag 11 januari 2020 @ 19:51 |
Het valt me de laatste tijd op dat steeds meer koplampen verkeerd afgesteld staan. Regelmatig kan ik niet eens fatsoenlijk in mijn achteruitkijkspiegel kijken zonder verblind te worden. Vreselijk vervelend. | |
pvdplanet | zaterdag 11 januari 2020 @ 20:19 |
Verkeerd afgesteld? Helemaal geen verlichting aan hebben! En dan niet reageren op tientallen grootlichtpulsen en getoeter | |
Sounddragon | zondag 12 januari 2020 @ 14:15 |
Schuldig, sorry, maar het is gefikst nu.. irriteerde me er zelf ook aan Zondr gein; eensch, het lijken er idd steeds meer te worden.. Heel veel xenon en LED rijders lijken last te hebben van falende niveauregeling.. | |
YoshiBignose | zondag 12 januari 2020 @ 20:34 |
Yep, m'n broertje werd ook 4x geseind in een ritje en toen ff garage naar laten kijken en stond inderdaad niet goed afgesteld. Heeft ook LED koplampen. Die dingen verblinden je echt zo fel is het. Bij m'n Tesla heb ik ook automatisch groot licht maar uit gezet. | |
daNpy | zondag 19 januari 2020 @ 21:10 |
Ben deze avond 2x (eigenlijk in 1) ingehaald door mensen die ik net zelf al in had gehaald, maar gas bijgaven toen ik ze net voorbij reed, en niet naar rechts kon De 2e haalde ik kort daarna weer in, want die reed uiteindelijk voor me en ging van het gas, de eerste duurde wat langer, maar die kwam daarna weer voorbij, etc. Ik heb continue dezelfde snelheid op de cruisecontrol gereden... Gisteren in de ochtend onderweg geweest en 4x een situatie gezien waarbij opa/oma *totaal* geen besef hebben gehad van de wereld om hun heen en dus maar wat (gevaarlijks) doen. Bij één daarvan waren we zelf de klos, opa komt gewoon naar links als ik daar al zit, moest hard in de ankers ook nog. Heb getoeterd, maar dat hebben ze allemaal echt niet door | |
El-Jaffo | woensdag 22 januari 2020 @ 10:01 |
Net bijna een E-bike uit de grill van mijn auto geplukt. Beste man vond het fietspad niet snel genoeg en vloog zonder te kijken de weg op. Scheelde echt niet veel, bijna jammer dat die niet even van zijn fiets knikkerde om het te leren. | |
OxygeneFRL | woensdag 22 januari 2020 @ 10:06 |
Zo zo je hebt een Tesla via je bedrijfje maar je bent te gierig om een werknemer met autopech uit te betalen? | |
YoshiBignose | woensdag 22 januari 2020 @ 10:08 |
| |
OxygeneFRL | woensdag 22 januari 2020 @ 10:09 |
Faalhaas | |
bokkepoot | woensdag 22 januari 2020 @ 10:10 |
Ja, ik kom die mafklappers afentoe ook tegen op de weg, terwijl er een fietspad naast is. Die speed pedelecs vliegen ook altijd veel te hard door 30 zones heen, blijkbaar gelden die regels niet voor hun. | |
YoshiBignose | woensdag 22 januari 2020 @ 10:11 |
Je hebt, zoals altijd, weer geen idee waar je het over hebt. | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 11:46 |
Dit leer je toch met rijden of niet? Ik snap het niet meer. | |
Maegrim | woensdag 22 januari 2020 @ 12:01 |
je leert ook netjes je beide handen op het stuur te houden | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 12:02 |
Denk dat ze gewoon even goed willen zien hoe je er uit ziet. | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 12:03 |
Hoe moet je dan je vriendin vingeren onder het autorijden? Laat staan koppelen. | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 12:04 |
Denk dat 90% van de kopstaart botsingen verholpen worden met 20 meter extra afstand houden op de snelweg. | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 12:07 |
Over dit punt... Opzicht wel interessant.... In de wijk staan soms aan twee kanten auto's geparkeerd, dan past er bij een wegversmalling nog wel net of net niet 2 auto's tussendoor. Nouja eigenlijk gaat het wel gewoon prima maar het is wel krap zegmaar.. Dus ik rij daar gewoon in, word helemaal boos aangekeken en je ziet de frustratie eraf druipen. De meeste mensen zijn niet zo en schatten gewoon in dat er twee auto's doorheen passen en rijden er gewoon rustig doorheen. Maar toch blijft het hinderlijk als je de frustratie er vanaf ziet spatten alsof je wat verkeerd doet. Geen idee waarom eigenlijk maar mijn ego voelt zich aangevallen van het gebrek aan inzicht van een ander. | |
noodgang | woensdag 22 januari 2020 @ 12:08 |
Zeker, het grote nadeel is dat afstand houden tegenwoordig wordt gezien als een gat waar prima nog een auto tussen past. Kun je dus weer van het gas om de afstand voldoende te laten worden, waarop er weer een nieuwe wagen zich ertussen frommelt | |
Ridocar | woensdag 22 januari 2020 @ 12:43 |
Ik zag eergisteren (Liefkenshoektunnel, file) een Volvo XC90 en iedere keer als 'ie optrok ging de hoogteregeling van de koplichten helemaal naar standje asfalt, en daarna weer terug naar normaal. En het was niet dat 'ie een wheelie maakte ofzo. Gewoon bij het rustig aanschuiven. Is dit normaal, of is dit een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature'? | |
dick_laurent | woensdag 22 januari 2020 @ 13:27 |
Ja! Dit! Enorm irritatie punt en overkomt mij ook vaak. Houd ik afstand, want veiliger/netjes. Propt een of andere josti zich er weer tussen waardoor ik automatisch meteen tot "bumperklever" gemaakt word. | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 13:58 |
Mja ben je 1 auto lengte later thuis toch..? Het is meer een psychologisch probleem in de zin van dat een ander blijkbaar vindt dat zijn tijd duurder is dan de jouwe ofzo. Dat wrikt mij ook weleens, teveel aso's in de wereld. Maar ook hele hordes mensen die het uberhaupt niet zien joh. | |
Cat-astrophe | woensdag 22 januari 2020 @ 14:43 |
Of je komt niet meer thuis omdat je achterop je voorganger klapte. Omdat de door jou bewaarde remafstand je werd ontnomen door iemand die zich ertussen frotte die vervolgens opeens op de rem moest. | |
ludovico | woensdag 22 januari 2020 @ 14:47 |
Dan heb je wel heel veel pech, maar maakt niet uit toch, je doet alleen jezelf pijn met jezelf frustreren. | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2020 @ 16:05 |
Belgen. |